Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Yup ik heb zogenaamd een tank van 20l, maar het meeste wat ik ooit tankte was 18,6l na 410km. Maar het dashboard toont al dat je moet gaan tanken op ongeveer 350km.noes schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
400 zou ik ook moeten halen met de RT, maar heb het nog niet geprobeerd. Ga nu iedere keer rond de 360 tanken. In theorie, bij helemaal op rijden: 27l * 1:17.5 (gemiddelde van afgelopen 3 tanks) = 472.5km. Dat is bijna meer dan me met de auto lukt
[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 15-10-2018 15:34 ]
Ik heb een 17 liter tank op mijn motor en een gemiddeld verbruik van 1:22,7. Dan zou ik rond de 385 kilometer ver moeten kunnen komen. Ik tank meestal rond de 300 a 320 kilometer en dan staat ie al even te knipperen op de reserve stand.noes schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
400 zou ik ook moeten halen met de RT, maar heb het nog niet geprobeerd. Ga nu iedere keer rond de 360 tanken. In theorie, bij helemaal op rijden: 27l * 1:17.5 (gemiddelde van afgelopen 3 tanks) = 472.5km. Dat is bijna meer dan me met de auto lukt
Met mijn auto haal ik gemiddeld 1.250 Km op een tank, dat is toch best wel prettig. Niet zo vaak hoeven te tanken.
Vertrouw het dan nooit eigenlijk.
De Viffer moet een 21L kunnen tanken en max heb ik 16,nogwat getankt. Zou in theorie dus een stuk verder moeten kunnen maar te schijterig denk ik

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Eén keer gehad op de snelweg: motor begon te sputteren. Even op reserve zett.... shit, staat al op reserve! Ah, over 500 meter een tankstation... sputter, sputter, uit... Koppeling in, uit laten rollen over de vluchtstrook en de uitvoegstrook naar het tankstation en ik sta precies stil naast de pomp
MazzelpikExigence schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:14:
@tankdiscussie: wacht zelf altijd totdat hij begint te sputteren, zet hem dan op reserve en zoek dan rustig een tankstation.
Eén keer gehad op de snelweg: motor begon te sputteren. Even op reserve zett.... shit, staat al op reserve! Ah, over 500 meter een tankstation... sputter, sputter, uit... Koppeling in, uit laten rollen over de vluchtstrook en de uitvoegstrook naar het tankstation en ik sta precies stil naast de pomp
Dan had je mazzel.. ik kwam net 500 meter te kort..Exigence schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:14:
@tankdiscussie: wacht zelf altijd totdat hij begint te sputteren, zet hem dan op reserve en zoek dan rustig een tankstation.
Zonder peut aan de kant van de M25 staan is geen pretje kan ik je zeggen.. zeker niet als op een gegeven moment de vluchtstrook ophield ivm een brug...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Best knap want die 'bocht' lijkt me vrij rechtDestruction schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:46:
[Afbeelding]
Zo'n Alp kan best schuin, onnie dan
Ik kan leercreme kopen van 5 tot 50 euro..
ik dacht gewoon warm water en alles schoon poetsen en dan leervet
Kwam 't tegen op facebook, reageer zelf eigenlijk nooit ergens op, maar lees wel mee
Ik gok dat de stabiele zijligging er vrij snel op gevolgd heeft, maar daar kan @HTT-Thalan vast wel meer over vertellenToolkiT schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:24:
[...]
Best knap want die 'bocht' lijkt me vrij recht
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik vrees ook ja..Destruction schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Ik gok dat de stabiele zijligging er vrij snel op gevolgd heeft, maar daar kan @HTT-Thalan vast wel meer over vertellen
Leerdoekjes van de actionwd200 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:32:
Heeft iemand een goede tip om lederen kleding schoon te maken en te voeden ?
Awesome
Dat is wat ik doe. Gebruik vet dat voor zadels gemaakt is.wd200 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:32:
Ik was eerst af met een doekje met warm water, en vervolgens behandel ik met https://www.rad.eu/nl/c/p/49129-s100-lederbalsem-250ml.htmwd200 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:32:
Moet lukken, maar: ik tank bijna altijd dicht bij huis (goedkope pomp + makkelijker want kan daarna oordopjes uit laten) en de RT heeft een bijzonder irritante notificatie als je tank leeg dreigt te raken: een groot geel uitroepteken in het dash (vergelijkbaar met bijv motorstoring)Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:32:
@noes 400 km moet makkelijk lukken dan toch? Dan ga je 100km van te voren al tanken... Ik tank zelf bijna nooit eerder dan 50km voor het echte maximum, en regelmatig nog wel een stuk later.
Meestal tank ik na 330km, dat is 3x op en neer naar het werk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Weet je wat het is: Soms nemen we gewoon te weinig tijd om écht te genieten van de natuur. Er is zoveel moois om ons heen wat vaak totaal aan ons voorbijgaat. Zeker als je met een rotgang overal langs brult moet je soms gewoon even stoppen, gaan zitten, en genieten van het uitzicht.Destruction schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Kwam 't tegen op facebook, reageer zelf eigenlijk nooit ergens op, maar lees wel mee![]()
[...]
Ik gok dat de stabiele zijligging er vrij snel op gevolgd heeft, maar daar kan @HTT-Thalan vast wel meer over vertellen
Althans, dat is wat Alp mij volgens mij duidelijk probeerde te maken.

Met de auto (BMW) is dat niet anders.... sterker nog die geeft de welbekende gong voor een probleem.. En die gong krijg je ook als de temp 3< graden is...noes schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:55:
[...]
Moet lukken, maar: ik tank bijna altijd dicht bij huis (goedkope pomp + makkelijker want kan daarna oordopjes uit laten) en de RT heeft een bijzonder irritante notificatie als je tank leeg dreigt te raken: een groot geel uitroepteken in het dash (vergelijkbaar met bijv motorstoring). Die zie ik liever niet branden, dus dan maar eerder tanken.

Gamertag: timmie271
Leder voeden? Dat gebeurt volgens mij vooral als het nog aan de koe vast zit, en dan eet het gras.wd200 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:32:
@HTT-Thalan waarschijnlijk was je Alp gewoon moe, en ging hij even slapen

Het heet toch echt zoChakotay schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:22:
[...]
Leder voeden? Dat gebeurt volgens mij vooral als het nog aan de koe vast zit, en dan eet het gras.
@HTT-Thalan waarschijnlijk was je Alp gewoon moe, en ging hij even slapen
Ik heb leren laarsjes van 8 jaar oud. Soms vragen collega’s of ik nieuwe heb
Het leven is te kort om geduld te hebben!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Stoer hoor, even die jongens hun wedstrijd verpestenTylen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:42:
Verslag van afgelopen weekend: https://www.jeroentielen.nl/onk-owcup-op-een-nieuw-motortje/
S1000RR doet dat niet, die heeft er een apart lampje voor, minder fel en aanwezig dan op de RT. Mijn 3 serie (e46) is zonder gong, wellicht is dat aan te passen via CCC of INPA.timmie271 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:40:
[...]
Met de auto (BMW) is dat niet anders.... sterker nog die geeft de welbekende gong voor een probleem.. En die gong krijg je ook als de temp 3< graden is...
Betreft hier een E60 2009. Kan zijn dat het tanklampje zonder gong is, maar de melding dat je moet tanken is in ieder geval goed in beeldnoes schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:43:
[...]
S1000RR doet dat niet, die heeft er een apart lampje voor, minder fel en aanwezig dan op de RT. Mijn 3 serie (e46) is zonder gong, wellicht is dat aan te passen via CCC of INPA.
Gamertag: timmie271
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Bij mijn R1100 gaat er een oranje lampje branden als er nog 4 liter in zit. Vaak ga ik rond de 350km tanken.noes schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:55:
[...]
Moet lukken, maar: ik tank bijna altijd dicht bij huis (goedkope pomp + makkelijker want kan daarna oordopjes uit laten) en de RT heeft een bijzonder irritante notificatie als je tank leeg dreigt te raken: een groot geel uitroepteken in het dash (vergelijkbaar met bijv motorstoring). Die zie ik liever niet branden, dus dan maar eerder tanken.

En ik moet zeggen het is de snelste WC=pot waar ik ooit op heb gezeten!
10 trappelende paarden, ABS (alleen op voorwiel

0-100 in .... nou ja je haalt de honderd (net)
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
IDD het geeft wat 'perspective'.. De 55PK van mijn V7 zijn nu ineens heel veelDryhte schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:22:
@ToolkiT ach ja da's ook een ervaring die je eens moet gehad hebbenstiekem zou ik 't niet erg vinden om eens een leen-scooter mee te krijgen, nooit op één gereden.
Ik had wel eens op een yamaha 300cc scooter gereden, die vond ik al saai, maar dit ding rijd echt als een brommer.. hij haalt de 100 wel, maar je moet er de tijd voor nemen want hij bouwt de toeren heel langzaam op..
Wat me wel opviel is dat hij wel heel erg goed/hard remt, zeker met de linkerrem.. maar achter remmen met alleen de hendels (net als op ene fiets) en geen voet pedaal is erg gek..
Ik denk dat je liever ABS op je voorwiel hebt dan alleen op je achterwiel... ik vraag me zelfs af of het uberhaupt wat doet op je achterwiel.ToolkiT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:10:
Vandaag dit beest meegekregen:
[Afbeelding]
En ik moet zeggen het is de snelste WC=pot waar ik ooit op heb gezeten!![]()
10 trappelende paarden, ABS (alleen op voorwiel)
Bij mij is het juist vaak eerder het achterwiel dat blokkeert dan voor (omdat de motor naar voren leunt bij hard remmen heb je minder druk op de band dus minder grip..)kneusteun schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:34:
[...]
Ik denk dat je liever ABS op je voorwiel hebt dan alleen op je achterwiel... ik vraag me zelfs af of het uberhaupt wat doet op je achterwiel.
Maar een slippend voorwiel is erger dan een slippend achterwiel, dus het is wel logisch dat ze het voor doen..
Maar als je toch 2 sensoren hebt (ga ik van uit, anders kan je niet merken dat er slip is) dan kan je toch net zo goed achter ook ABS doen? Misschien simpel kostenplaatje aangezien er een abs pomp en electonica nodig is..
Heb je wel een Roof boxer, een nektasje en teenslippers meegekregen?ToolkiT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:10:
Vandaag dit beest meegekregen:
[Afbeelding]
En ik moet zeggen het is de snelste WC=pot waar ik ooit op heb gezeten!![]()
10 trappelende paarden, ABS (alleen op voorwiel)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wel een mooi shaaltje:Vrijdag schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:50:
[...]
Heb je wel een Roof boxer, een nektasje en teenslippers meegekregen?
https://www.theguardian.c...ok-like-theyre-being-born
Ik wil ook zo'n sjaalToolkiT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:52:
[...]
Wel een mooi shaaltje:
https://www.theguardian.c...ok-like-theyre-being-born
Om toch een beetje ontopic te blijven, de nieuwe Suzuki Katana:
Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant vind ik het maar een raar ding. Maar het heeft ook wel wat. Een beetje een eightes vibe, lastig uit te leggen.
[ Voor 31% gewijzigd door Vrijdag op 16-10-2018 13:17 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je hebt iets tegen puur natuur?Vrijdag schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:14:
[...]
Ik wil ook zo'n sjaalmaar dan zonder die bontkraag, for obvious reasons
Shaven, not furred. Tenzij een toefje gingerpatch
The Chicks in the forest brightly coloured. They are saying, Forget the night. Live with us in forests of ginger.Vrijdag schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:27:
[...]
Shaven, not furred. Tenzij een toefje gingerpatch![]()
Volgend jaar ProCup 1000. Je mag beginnen waar je wiltGrubeater schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:02:
@Tylen Wordt het nu volgend seizoen de SportCup 1000 of de ProCup 1000? Of moet je verplicht in de SportCup 1000 beginnen?
* Youk die een heel klein beetje BLIJ is
Ps: oud bandje nog van de velg gehaald, aan de binnenkant was er een verkleurde plek te zien. Dus toch wel redelijk hard geraakt. Bandje ligt al in het containerpark / afvalstraat / recyclagepark / ... (weet ik veel hoe jullie dit noemen
[ Voor 32% gewijzigd door Youk op 16-10-2018 17:58 ]

Hola!
De storm heeft wel wat modderstroompjes veroorzaakt op sommige wegen, maar er valt nog prima te knallen
[ Voor 49% gewijzigd door steveman op 16-10-2018 18:37 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waar ben je?steveman schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:35:
[Afbeelding]
Hola!
De storm heeft wel wat modderstroompjes veroorzaakt op sommige wegen, maar er valt nog prima te knallen
Nou, Fuelke wat is daar bijzonder aan? Wel beste heren en dames, die kerel had gewoon geen, ik herhaal, geen helm op! Bedoel je dat hij een bloempot of een andere semi-nep helm op zijn hoofd had? Nee, ik herhaal geen helm!

Ook geen haar op zijn hoofd, dit even terzijde.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hoezo 2 sensoren? Je hebt maar 1 sensor die kijkt of je wiel draait/blokkeerd. Die zit op je as.ToolkiT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:42:
[...]
Maar als je toch 2 sensoren hebt (ga ik van uit, anders kan je niet merken dat er slip is) dan kan je toch net zo goed achter ook ABS doen? Misschien simpel kostenplaatje aangezien er een abs pomp en electonica nodig is..
Tevens snap ik de logica niet dat je het dan net zogoed achter ook kan doen. Je hebt ook andere naven en assen nodig namelijk. Kost dus extra
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Hoe weet je of je wielspin hebt met 1 sensor? daar heb je een 2e sensor voor nodig om mee te vergelijken..epic_gram schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:58:
[...]
Hoezo 2 sensoren? Je hebt maar 1 sensor die kijkt of je wiel draait/blokkeerd. Die zit op je as.
Tevens snap ik de logica niet dat je het dan net zogoed achter ook kan doen. Je hebt ook andere naven en assen nodig namelijk. Kost dus extra
https://www.vicroads.vic....-abs-works-on-motorcycles
Hoezo naven en assen voor ABS?? het gaat gewoon met sensoren en regulatie van je remkracht (hydrolish dus)

[ Voor 66% gewijzigd door cyntax op 16-10-2018 21:24 ]
Bij Salou de heuvels in, nabij de TV2402 waar zebracamo-auto's rijden
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nieuwe ketting en tandwielen liggen erop.
Wat een gore prut zat er bij het kleine tandwiel zeg

De vader van die vriend is nogal een poets fan dus ja alles moest ook gewoon goed en schoon. Wel handig iemand die ff wat meer sleutel ervaring heeft erbij te hebben.
Maar weer een dingetje wat ik kan afvinken op het lijstje van zaken die ik zelf aan de motor kan doen.
Volgende wordt denk ik remblokken. Bandje is er eerder aan toe, maar dat laat ik echt aan de professionals over.
BMW K1600GT voor €5001 (veiling staat nog open tot 23 oktober)
Zal de laatste dagen vast nog wel flinke sprongen maken tot op boven de prijs wat er particulier wordt aangeboden op Marktplaats, met de veilingkosten en BTW er nog overheen. Ik ken eigenlijk niemand die succesvol een motor goedkoper op een veilig heeft weten te bemachtigen dan gewoon via Marktplaats of andere wegen. Degene die wel een motor hadden gekocht voor ver onder de gemiddelde prijs kregen een motor met enorm veel verborgen gebreken (ex schademotor die niet goed opgelapt was). Maar wellicht dat iemand hier er betere ervaringen mee heeft.sypie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:06:
Als deze niet veel duurder wordt dan heeft de koper een koopje...
[Afbeelding]
De 'gelukjes' zijn overigens het beste te scoren bij Domeinen. Maar ook dat is meer gokken dan een goede investering doen aangezien je volgens mij ook de motor niet mag starten bij de kijkdagen.
[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 16-10-2018 23:16 ]
Wel mooi hoe hij aandacht besteed aan "production value"!Grubeater schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:34:
[YouTube: Invisibility Training for Motorcyclists]
Ryan F9 over waarom motorrijders niet gezien worden.
Met referenties op het einde van de video.
Nog meer kanalen m.b.t. motors/motorrijden die jullie graag bekijken?
MCrider vind ik wel een waardevolle.
Zo goedkoop is dat ook niet.
Volgens mij was er ook iemand hier op Tweakers die ooit eens via zo'n veiling een auto had gekocht voor 150 euro, sleutels en papieren waren er niet bij. Dan blijkt dus dat je de auto pas mag meenemen als je sleutels hebt en dmv een papier dat je van Domeinen RZ krijgt een nieuw kentekenbewijs op jouw naam ter inzage hebt. Voor de periode dat de auto dan nog bij de Domeinen staat moet je ook nog een stallingstarief betalen..Grubeater schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:36:
Bij Dienst Domeinen Roerende Zaken komen er nog opgeld en eventueel BPM bij de veilingkosten. (Artikel 6.2)
Zo goedkoop is dat ook niet.
Al met al kwam het erop neer dat desbetrffende tweaker beter gewoon op MP zo'n auto had kunnen kopen, dan had-ie waarschijnlijk nog wat geld over gehad
Als je gereedschappen of meubels uit boedel van een faillissement kunt opkopen ofzo, dan is dat nog wel een mooie optie. Bij voertuigen zou ik er voorzichtig mee zijn
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Is wel in België, dus komen nog BPM, kenteken- en RDW keuringskosten bij.sypie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:06:
Als deze niet veel duurder wordt dan heeft de koper een koopje...
[Afbeelding]
Niks aan het handje en uit het niets pof motor valt uit.
Electra doet het nog maar wilt niet meer starten.
Ik gok de spanningsregelaar.
Wel zuur dat ik gesleept moet worden want echt op de oprit naar de snelweg toe uitgevallen.
[ Voor 20% gewijzigd door Rubman op 17-10-2018 07:48 ]
De killswitch misschien? Mogelijk dat hier een los contact in zit of een kabelbreukje?
De contactsleutel wordt wel netjes herkend? Geen indicatie van de startonderbreker dat de sleutel niet wordt herkend?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn eigen youtube kanaal natuurlijk1000Motormuis schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:32:
[...]
Wel mooi hoe hij aandacht besteed aan "production value"!
Nog meer kanalen m.b.t. motors/motorrijden die jullie graag bekijken?
MCrider vind ik wel een waardevolle.
Verder vind ik de wrecked bike rebuild van Chaseontwowheels leuk, want die Brian knakker weet echt mega veel. Ook weet ik dat Missendenflyer erg populair is en geen onzin videos maakt.
Over filmen voor Youtube gesproken, ik heb ondertussen al een filmcrew van 3 mensen bij elkaar waarvan er 1 met de auto mee wilt rijden en filmen en twee drones hebben die een lijdend voorwerp zoeken om te filmen. Ik verwacht en hoop dus dat mijn video kwaliteit drastisch omhoog zullen gaan
Dat is wel een goeie, ik ga die bekabeling dan eert even nalopen.DrivinUCrazy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:04:
Ik ben er natuurlijk niet bij, maar mijn eerste gok zou dan niet direct de spanningsregelaar zijn, zeker als de elektra het verder wel doet.
De killswitch misschien? Mogelijk dat hier een los contact in zit of een kabelbreukje?
De contactsleutel wordt wel netjes herkend? Geen indicatie van de startonderbreker dat de sleutel niet wordt herkend?
Dat zou wel een makkelijk op te lossen iets zijn gelukkig.
En hoezee het is een makkelijke oplossing. Kabelbreukje, dat kan ik gelukkig zelf fixen. Dan kunnen we morgen weer lekker op twee wielen pruttelen.
Mits de accu niet te dood is want wel even op de knipper moeten staan voor ik werd opgehaald en stomstomstom ook een tijdje met alle verlichting aan.
Sowieso maar even een druppellader halen.
@DrivinUCrazy een VFR 750
Maar zie edit

* Rubman is weer blij want iets “simpels”
[ Voor 27% gewijzigd door Rubman op 17-10-2018 08:58 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb ook nog filmpje gemaakt. Is wel een beetje saai filmpjeLeviathius schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:32:
[...]
Mijn eigen youtube kanaal natuurlijk![]()
Verder vind ik de wrecked bike rebuild van Chaseontwowheels leuk, want die Brian knakker weet echt mega veel. Ook weet ik dat Missendenflyer erg populair is en geen onzin videos maakt.
Over filmen voor Youtube gesproken, ik heb ondertussen al een filmcrew van 3 mensen bij elkaar waarvan er 1 met de auto mee wilt rijden en filmen en twee drones hebben die een lijdend voorwerp zoeken om te filmen. Ik verwacht en hoop dus dat mijn video kwaliteit drastisch omhoog zullen gaan.
Misschien gekke vraag, maar wat doe je als je in zo'n situatie komt? Bel je dan de ANWB? Kunnen die uberhaupt iets met motoren?
En... mag/kun je een motor op sleeptouw nemen?
ANWB kan allicht wat met motoren, maar als het langs de snelweg gebeurt, zijn ze vaak geneigd om je eerst te verslepen naar een veiligere plek.Joepla schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:27:
@Rubman Ben wel benieuwd welk draadje het is, als je dat makkelijk kunt volgen...
Misschien gekke vraag, maar wat doe je als je in zo'n situatie komt? Bel je dan de ANWB? Kunnen die uberhaupt iets met motoren?
In geval van een motor zal dat op een kar of in een busje zijn, want slepen van motoren is niet toegestaan. Dat staat als het goed is ook wel in je theorieboek.
Heb een jaar of 30 A en B, maar een tijdje geen fiets meer gehad. Sinds kort weer opgestapt en me afgevraagd waarom ik ooit gestopt ben

Ik heb 112 gebeld omdat ik op een oprit naar de snelweg stond in de spits. Gevaarlijk stuk, nagenoeg geen vluchtstrook en druk!Joepla schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:27:
@Rubman Ben wel benieuwd welk draadje het is, als je dat makkelijk kunt volgen...
Dus Rijkswaterstaat sleept je dan af op kosten van de staat want ze willen niemand op een gevaarlijke plek hebben staan.
Wat betreft het draadje, ik zag letterlijk de breuk onder de kabel hangen van mijn killswitch. Blijkbaar ergens achter blijven hangen of iets dergelijk, maar draad was zichtbaar.
Ik ga er dus nu vanuit dat dit het geval is en ik met wat draad en dergelijken de boel weer werkend kan krijgen. Vandaar ook mijn "simpel" tussen aanhalingstekens want misschien is het lastiger dan verwacht
Zo niet gaan we verder zoeken wat het is.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 17-10-2018 09:59 ]
Maar mooi dat het zo simpel is. Geen gedoe dus met onderdelen zoeken/vervangen oid.
Bij het vervangen van mijn H4 voor een LED kortgeleden, zag ik ook dat de kabelboom bij uiterst rechtse stuurbeweging ietwat strak staat, zal toch eens kijken of daar wat ruimte te maken is, nu ik jouw ervaring zo lees. Moet de boel toch weer openmaken nu ook het LED-stadslichtje binnen is en gemonteerd moet worden
Edit: @DrivinUCrazy: Goed bezig! Graag jouw voorspelling over de bitcoinkoers voor de komende 6 maanden
[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 17-10-2018 10:14 ]
Sterker nog, ik zag vorige week 's ochtends een ANWB-dude in de straat een man helpen die verbouwereerd naar z'n elektrische fiets stond te kijkenJoepla schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:27:
Zonder jouw post had ik eigenlijk zo goed als blind een nieuwe spanningsregelaar besteld.
Toch nog even verder gekeken en de naar het lijkt makkelijkere oplossing gevonden. daarom digitale taart voor u
Sowieso maar even een regelaar bestellen want het is wel handig gezien ze er wel eens uit willen klappen bij Honda.
Nog een paar:Leviathius schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:32:
[...]
Mijn eigen youtube kanaal natuurlijk![]()
Over filmen voor Youtube gesproken, ik heb ondertussen al een filmcrew van 3 mensen bij elkaar waarvan er 1 met de auto mee wilt rijden en filmen en twee drones hebben die een lijdend voorwerp zoeken om te filmen. Ik verwacht en hoop dus dat mijn video kwaliteit drastisch omhoog zullen gaan.
het oude werk van: YouTube: AdjrianNickelodeon
the baron YouTube: BaronVonGrumble nu YouTube: 44Teeth
London (en omgeving)moto vlogs:
YouTube: Dick Whistles
YouTube: MrTemjin
en natuurlijk YouTube: RoyalJordanian
motorreis vlogs:
YouTube: Paul
YouTube: Pedro Mota
roadcraft:
YouTube: RoadcraftNottingham
promotor:
YouTube: Promotor
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
De blokken zijn niet kapot te krijgen, waar je issues mee kan krijgen is de spanningsregelaar, die worden nog wel eens te warm en gaan stuk. Wat helpt is extra koelvinnen erop of op een plaat alu monteren.Streepje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:47:
Volgende week ga ik mijn VFR750 uit 1990 ophalen, word voor mij een pekel fiets. Lees alleen maar positieve verhalen over die vfr’s Dus hoop dat ik ook zoveel geluk heb
Dit ga ik ook doen met mijn '95 versie. Jij hebt de RC-1 waar ik de RC-2 heb geloof ik.
De VFR ben ik meer dan tevreden over.DrivinUCrazy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:50:
Rubman is er vandaag anders minder over te spreken.
Net gisteravond de ketting verwisselt en hij schakelde weer heerlijk soepeltjes.
Van het oude kleine tandwiel zat bijna geen rubber dempingsdeel meer vast aan het tandwiel

Plus het was een onmogelijke prut bende achter de kap, alles schoonmaken zijn we een klein uurtje mee bezig geweest.
Nog sterker, ze hebben ook gewoon Fiets ANWB voor een niet elektrische Trapfiets.steveman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:15:
[...]
Sterker nog, ik zag vorige week 's ochtends een ANWB-dude in de straat een man helpen die verbouwereerd naar z'n elektrische fiets stond te kijken
https://www.anwb.nl/wegenwacht/fiets
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 17-10-2018 14:40 ]
I have stability. The ability to stab.
doe dan gelijk een met mosfets ipv thyristorsRubman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:15:
[...]
Sowieso maar even een regelaar bestellen want het is wel handig gezien ze er wel eens uit willen klappen bij Honda.
Welke ik ga ophalen heeft al een andere verbeterde spanningsregelaar en afgelopen winter een grote beurt gehad met andere ketting en remmen revisieRubman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:17:
[...]
De blokken zijn niet kapot te krijgen, waar je issues mee kan krijgen is de spanningsregelaar, die worden nog wel eens te warm en gaan stuk. Wat helpt is extra koelvinnen erop of op een plaat alu monteren.
Dit ga ik ook doen met mijn '95 versie. Jij hebt de RC-1 waar ik de RC-2 heb geloof ik.
[...]
De VFR ben ik meer dan tevreden over.
Net gisteravond de ketting verwisselt en hij schakelde weer heerlijk soepeltjes.
Van het oude kleine tandwiel zat bijna geen rubber dempingsdeel meer vast aan het tandwielHelemaal uitgedroogd.
Plus het was een onmogelijke prut bende achter de kap, alles schoonmaken zijn we een klein uurtje mee bezig geweest.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Dat had ik al gezien, die schijnen koeler te blijven door sneller vaker te schakelen o.i.d.?Maegrim schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:42:
[...]
doe dan gelijk een met mosfets ipv thyristors
Vind het knap want warmte die weg moet blijft gelijk die wordt niet opeens minder lijkt mij.
Ga in ieder geval de mijne van het weekend even aanpakken en voorzien van koelpasta en extra koelblokken.
Benieuwd hoe hoog de boetes zijn.

@Destruction gefeliciteerd!

[ Voor 12% gewijzigd door Grubeater op 17-10-2018 15:19 ]
Ohw shit, goed om te weten...Grubeater schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:05:
spoiler:![]()
Zwitserland is duur...
@Destruction gefeliciteerd!![]()
Voor de nieuwsgierigen onder ons: https://www.ch.ch/en/driving-over-speed-limit/Grubeater schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:05:
[YouTube: CAUGHT SPEEDING | 999 v F4 | EP03]
spoiler:![]()
Zwitserland is duur...
@Destruction gefeliciteerd!![]()
Oww en zodra je meer als 80 km te hard op de snelweg rijdt en je wordt gepakt (binnen bebouwde kom of provinciale weg minder) loop je een hele grote kans op max 4 jaar cel. En dat is ook als buitenlander.
Wat je niet omzet in warmte hoef je ook niet af te voeren.Rubman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:45:
[...]
Dat had ik al gezien, die schijnen koeler te blijven door sneller vaker te schakelen o.i.d.?
Vind het knap want warmte die weg moet blijft gelijk die wordt niet opeens minder lijkt mij.
Ga in ieder geval de mijne van het weekend even aanpakken en voorzien van koelpasta en extra koelblokken.
Dit is effectief het verschil tussen een LM7805 lineare spanningsregelaar (bijvoorbeeld) of een DC-DC buck converter.
Een lineare LM7805 geef je b.v. 12volt input. De laatste 2 cijfers geven het output voltage aan, in dit geval 5volt. Dus hij moet 7volt wegwerken om 5volt te krijgen.
Dat doettie door die 7volt om te zetten in warmte, en heeft dus een koelrib nodig indien er meer dan X watt vermogen doorheen gaat.
Een buck converter doet het door met PWM te schakelen.
Ter illustratie: stroom gedraagt zich niet zoals water in een slang. Als je het einde dicht drukt, kan er druk opbouwen en ploft de slang mogelijk.
Stroom stopt gewoon zodra de doorgang gesloten is. Je elektra leiding in huis wordt ook niet dikker op het moment dat je een lamp uit zet
Met PWM schakel je heel snel de stroom aan en uit voor x miliseconden, je smoothed de output met een condensator en dan heb je effectief een ander voltage.
Stel dat het 50ms aan en 50ms uit zou zijn, bij 12volt ingangsspanning, dan hou je dus 50% aan van 12volt over, wat 6volt is.
Dat ontwikkelt verder nauwelijks warmte, afgezien van de warmte die wordt veroorzaakt door de weerstand van de componenten zelf.
Dus ja, met een andere regelaar kan het weldegelijk zo zijn dat er minder warmte geproduceerd wordt en weggewerkt moet worden
[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2018 16:01 ]
Chris had er in de video over dat hij 2 km/u van een celstraf zat. Er was wel sprake van snelrecht, want ze wisten het boetebedrag en het aantal maanden rijontzegging/ban wel al.teigetjuh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:43:
[...]
Voor de nieuwsgierigen onder ons: https://www.ch.ch/en/driving-over-speed-limit/
Oww en zodra je meer als 80 km te hard op de snelweg rijdt en je wordt gepakt (binnen bebouwde kom of provinciale weg minder) loop je een hele grote kans op max 4 jaar cel. En dat is ook als buitenlander.
Als je de boetebedragen vergelijkt tussen Nederland en Zwitserland gaat het gelijk op als je naar de snelweg kijkt. Binnen de bebouwde kom krijg je in Zwitserland veel sneller met het OM te maken, en dan wordt Zwitserland erg duur.
Nederlandse boete calculator.
@Leviathius Heb je nog stickers op je Grom zitten? In mijn stickerset voor mijn Transalp zit nog het Honda logo met de vleugel er boven voor links en rechts.

Wel in het wit, maar ik ga ze niet gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Grubeater op 17-10-2018 16:17 ]
Hmm dat klinkt bekend. Ik ben een keer stil gevallen in de spits midden op de IJsselbrug bij Zwolle.Rubman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:56:
[...]
Ik heb 112 gebeld omdat ik op een oprit naar de snelweg stond in de spits. Gevaarlijk stuk, nagenoeg geen vluchtstrook en druk!
Dus Rijkswaterstaat sleept je dan af op kosten van de staat want ze willen niemand op een gevaarlijke plek hebben staan.
Wat betreft het draadje, ik zag letterlijk de breuk onder de kabel hangen van mijn killswitch. Blijkbaar ergens achter blijven hangen of iets dergelijk, maar draad was zichtbaar.
Ik ga er dus nu vanuit dat dit het geval is en ik met wat draad en dergelijken de boel weer werkend kan krijgen. Vandaar ook mijn "simpel" tussen aanhalingstekens want misschien is het lastiger dan verwacht
Zo niet gaan we verder zoeken wat het is.
Zat helemaal links dus ben met stilgevallen motor naar rechts gerold.
Toen strak tegen de vangrail geparkeerd en er zelf achter gaan staan.
Er zit daar geen vluchtstrook. Heb toen ook maar 112 gebeld.
Vanaf dat moment gaat het vanzelf. Roodkruis, pijlwagen, sleepwagen etc.
Ben toen netjes bij de eerstvolgende afrit neergezet op een carpool plek.
Na wat rotzooien kwam ik er al snel achter dat het een killschakelaar was die er geen zin meer in had.
Kabeltje doorgeknipt en buiten de schakelaar om weer aan elkaar gezet. Opgelost
Stickers had ik er af gehaald voor het verven/spuiten. Dusseh, stuur maar door hoor! Isch gratisch en voor nietsch?Grubeater schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:00:
[...]
@Leviathius Heb je nog stickers op je Grom zitten? In mijn stickerset voor mijn Transalp zit nog het Honda logo met de vleugel er boven voor links en rechts.
[Afbeelding]
Wel in het wit, maar ik ga ze niet gebruiken.

Ik hoop dus dat ik het ook zo makkelijk kan oplossen.wilco1985 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:19:
[...]
Hmm dat klinkt bekend. Ik ben een keer stil gevallen in de spits midden op de IJsselbrug bij Zwolle.
Zat helemaal links dus ben met stilgevallen motor naar rechts gerold.
Toen strak tegen de vangrail geparkeerd en er zelf achter gaan staan.
Er zit daar geen vluchtstrook. Heb toen ook maar 112 gebeld.
Vanaf dat moment gaat het vanzelf. Roodkruis, pijlwagen, sleepwagen etc.
Ben toen netjes bij de eerstvolgende afrit neergezet op een carpool plek.
Na wat rotzooien kwam ik er al snel achter dat het een killschakelaar was die er geen zin meer in had.
Kabeltje doorgeknipt en buiten de schakelaar om weer aan elkaar gezet. Opgelost
Al wil ik vanavond wel gewoon netjes de kabels nalopen en waar nodig vervangen of repareren zodat alles het weer doet.
Mooi klusje als ik toch de lamp wil door lussen om beide koplampen aan te hebben met rijden.
Vooral die laatste is een leuk uitzoekje want kan mogelijk direct doorlussen maar niet altijd omdat je een andere lamphouder nodig hebt met de derde pool voor dimlicht. Verder zou het een extra kabeltje vanaf relais zijn naar lampje 2 en GO!
Een drankje bij de volgende meeting?Leviathius schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:19:
[...]
Stickers had ik er af gehaald voor het verven/spuiten. Dusseh, stuur maar door hoor! Isch gratisch en voor nietsch?

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Viffertje doet het weer, zat hem in de kabel van de dodemansknop, toch iets van sluiting.
Ook al staat knop op standje uit, toch motor uit.
Nu weer correct en een wonderlijk gepruttel wat ik weer mocht aanhoren na wat noest arbeid bij schuurlicht.
En gehaald?
Bij mij is alles goed gegaan, zonder enig commentaar mijn rijbewijs gehaald en direct met spoed aangevraagd :-). Voor komend weekend een motor gehuurd en op naar Duitsland!
[ Voor 0% gewijzigd door Shivs op 18-10-2018 08:59 . Reden: Typo ]
De afgelopen 2 dagen noodgedwongen met het OV naar het werk geweest

@Joopieboy Dat ding is bijna zo oud als mijn motor, ben al een tijdje van de middelbare school af.
@Shivs Je weet dat je haarspeldbochten met een trekkende motor (in de 1 met de voetrem erbij) moet nemen? Dan weet je gelijk waarom de halve draai, het achtje en de langzame slalom zo nuttig zijn als avb oefeningen. Veel plezier!
Voetrem niet nodig, gas erop!Grubeater schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:36:
@MichielK71 Die koppeling was van de auto? Toch mooi, 3 verschillende vervoersmiddelen gebruiken in een week voor woon-werk verkeer.
@Joopieboy Dat ding is bijna zo oud als mijn motor, ben al een tijdje van de middelbare school af.
@Shivs Je weet dat je haarspeldbochten met een trekkende motor (in de 1 met de voetrem erbij) moet nemen? Dan weet je gelijk waarom de halve draai, het achtje en de langzame slalom zo nuttig zijn als avb oefeningen. Veel plezier!
Ik zou het nog steeds erg leuk vinden om tijdens zo’n dag iets te leren over klein onderhoud.
Jazeker! Hier ga ik hem morgen met spoed aanvragen. Motor is klaar, uit de schorsing en verzekerd. Van t weekend lekker toerenShivs schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:25:
[...]
En gehaald?
Bij mij is alles goed gegaan, zonder enige commentaar mijn rijbewijs gehaald en direct met spoed aangevraagd :-). Voor komend weekend een motor gehuurd en op naar Duitsland!
Gefeliciteerd! Have fun het weekend

Dit topic is gesloten.