Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.140 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35
Requiem19 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:14:
@HTT-Thalan dat is niet mals. Diep zand vind ik echt heel nasty om in te rijden.

Vind je de TA niet wat aan de zware kant hiervoor?
De Alp is een goeie 30 kilo lichter dan de Twins waar een hoop gasten mee rijden, en als je de techniek goed beheerst (wat hij mij echt nog niet (genoeg) het geval is) speelt het gewicht een veel kleinere rol. Voordeel is dan dat het veel comfortabeler zit, meer bagage kan leuren en meer reikwijdte heeft.

Maar mul zand is en blijft een bitch ja. Wel vet als het gelukt is :P en zo met z'n allen spelen in het zand blijft geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Requiem19 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:14:
@HTT-Thalan dat is niet mals. Diep zand vind ik echt heel nasty om in te rijden.

Vind je de TA niet wat aan de zware kant hiervoor?
Gas houden en goede banden en het is heel prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik werd vanmorgen wakker met 4-takt gebrul en 2-takt gejengel in de verte. Iemand van hier nog OTR in Lichtenvoorde gedaan? :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Ben er al klaar voor ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Ben er al klaar voor ;)

Members only:
Je pak oogt een beetje groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Secsytime schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Je pak oogt een beetje groot..
Zit ook niet goed dicht op die foto. Broek (zitvlak) is wel (wat) te groot maar sinds ik mijn spijkerbroek heb draag ik die bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
kneusteun schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

Gas houden en goede banden en het is heel prima te doen!
Ik heb Heidenau K60 Scouts. Tijdens mn off road cursus bij BERRT had ik nog straatbanden. De zandpaadjes kon ik toen met 40-50 pakken. Nu gaat het me stuk minder lekker af... mss iets mentaals.

Overigens denk ik dat het uiteindelijk ‘altijd goed te doen’ is als je techniek goed is. Onderweg kom ik echter alleen adv rijders tegen die van grote bikes gedownsized zijn naar lichtgewicht. Meeste gasten zijn echt obsessed door low weight zelfs.

Ik heb nog nooit zo’n lichte bike in ‘t zand geprobeerd, maar ik denk toch dat het je leven een stuk makkelijker maakt somehow :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Requiem19 't Is niet voor niets dat de Dakar rijders met een zo licht mogelijke fiets willen rijden. Je zal daar niet snel een BMW GS-A 1200/ Yamaha XTZ Tenere 1200 / KTM SA 1290 / Honda CR-F 1000 AT gaan tegenkomen :+

±700CC is de meest ideale maat, schijnbaar. Is in 't verleden al vaak genoeg bewezen door o.a. Yamaha en Honda.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 14-10-2018 15:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
@wimmel_1 Volgens mij is de regel in Dakar ook max 450cc, 1 cilinder? Dus niet gek dat we die zware bikes daar niet zien ;-).

KTM heeft trouwens 75 Rally replica’s gemaakt. Kost 26.000€. Valt me nog mee. Deze bikes wegen zo’n 170kg (met +/- 30l brandstof en 3 liter water).

Afbeeldingslocatie: https://blog.ktm.com/wp-content/uploads/2018/09/247678_KTM-450-Rally-ri-front-MY2019-768x647.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Zit ook niet goed dicht op die foto. Broek (zitvlak) is wel (wat) te groot maar sinds ik mijn spijkerbroek heb draag ik die bijna niet meer.
Bij de motor bedoelde ik :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Net de motor even klaar gemaakt voor de trip. DB killer erin, bandenspanning gecontroleerd en olie. Alleen me ketting hangt nogal slap. Rijd morgen wel even langs een dealer.
Haha maar het klopt wel! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grrrr..... @ "me ketting" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:19:
Alleen me ketting hangt nogal slap. Rijd morgen wel even langs een dealer.
Dat is echt een klusje zo ongeveer net zo lastig als olie peilen en bijvullen :o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Dat is echt een klusje zo ongeveer net zo lastig als olie peilen en bijvullen :o.
Niet echt. Als je niet precies weet wat je doet is het een stuk lastiger en ook een stuk makkelijker om fout te doen. Niet dat het lastig is als je wel weet wat je doet, maar als je geen idee hebt niet iets wat je zomaar even wil gaan doen. Doe het zelf wel, maar dat is nadat iemand het mij uitgelegt heeft en heeft laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:08
[...]

En toch krijg ik altijd zwartere handen van mn ketting als van het pijlen en vullen van mijn olie :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

En beide zijn door de dealer dus gewoon goed uit te voeren! Ik vul nooit iets bij óf stel iets af maar controleer alleen maar.

Extra kosten: €0,00 >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

PilatuS schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Niet echt. Als je niet precies weet wat je doet is het een stuk lastiger en ook een stuk makkelijker om fout te doen. Niet dat het lastig is als je wel weet wat je doet, maar als je geen idee hebt niet iets wat je zomaar even wil gaan doen. Doe het zelf wel, maar dat is nadat iemand het mij uitgelegt heeft en heeft laten zien.
En niet iedereen heeft sleutel 24+ in zijn gereedschapskist :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Heb amper fatsoenlijk gereedschap en het moet gewoon op orde zijn. Ik wil dinsdag rond 07.00 vertrekken en heb morgen zelf geen tijd en zin om nog het eea te gaan uitzoeken. Twee linker handen helpen ook niet mee 8)
Als je het komt doen maar ik er mijn van. Deal? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Raym09 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Dat is ook wel handig ja :P

Los van dat is het iets dat 100% goed moet gebeuren. De ketting te strak zetten of het wiel niet goed uitlijnen is niet iets dat je wil doen. Dit nog los van dingen te hard of de zacht aandraaien. Geen klusje dat je wil doen als je volledig zeker bent van wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zou natuurlijk wel een interessante krantenkop zijn: Nederlander verliest achterwiel motor in Duitsland na bijstellen ketting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]

En dan eigenlijk ook nog de moment-uitvoering. Sommige moeren/bouten draai ik toch wel graag op moment vast.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
HTT-Thalan schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:39:
...
We hebben met een aantal mensen het plan opgevat om binnenkort een crossbaan op te zoeken om daar onder begeleiding van een van de meer senior rijders in de groep een beetje te oefenen met ruts, bochten, wheelies en kleine sprongetjes.
Crossbaan? Is de Grom daar ook welkom toevallig? :') Ooit ga ik nog offroad bandjes aanschaffen + extra set velgen zodat ik ook met de Grom offroad kan proberen. Lijkt me best lachen, en tegelijkertijd totaal niet te doen op zo'n klein motortje :9.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:00:
[...]

Crossbaan? Is de Grom daar ook welkom toevallig? :') Ooit ga ik nog offroad bandjes aanschaffen + extra set velgen zodat ik ook met de Grom offroad kan proberen. Lijkt me best lachen, en tegelijkertijd totaal niet te doen op zo'n klein motortje :9.
Zonde van je grom, koop dan een monkey :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joepla schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

En dan eigenlijk ook nog de moment-uitvoering. Sommige moeren/bouten draai ik toch wel graag op moment vast.
Ik vind 't ooit wel grappig als mensen zeggen dat je dat soort maten niet meer op moment vast hoeft te zetten maar gewoon op "gevoel" mag aandraaien vanwege de grote/maat van de (wiel) moer. Dat de achterbrug van een motorfiets vaak van gegoten aluminium gemaakt is en je dat hele ding simpel én snel krom trekt door de moer van de stalen achteras té strak aan te draaien ...

Nou heb ik hier thuis eigenlijk al 't gereedschap én de ruimte ter beschikking om m'n eigen motorfiets volledig uit elkaar te halen en daarna ook weer netjes in elkaar te zetten én zou ik dat ook moeten kunnen gezien ik ooit opgeleid ben tot eerste monteur autotechniek (HTS Apeldoorn destijds)..... Maar dan alsnog begin ik er niet meer aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb ook 2 linkerhanden... tot 10.000km deze trip de ketting lekker genegeerd omdat ik geen idee had hoe ik hem stellen. Oops :-).

Vriendelijke motorrijder heeft het me even laten zien. SUPER makkelijk. Makkelijker dan olie verversen etc.

Sure, in een garage zetten ze hem op moment vast. Maar als je onderweg een lekke band hebt zal je hem ook los moeten maken. Daarom voor langere trips juist het advies om hem zelf vast te zetten, zodat je hem ook los kan krijgen.

1 garage had hem halverwege te strak vast gezet. Wij kregen hem niet los en monteur in vlg land ook bijna niet. Garages doen echtttt veel fout! Mijn voornemen is om straks in NL zoveel mogelijk zelf te doen, dan weet je dat het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

BIj de RR is het zelfs dopje 37. Hier om de hoek zit een gereedschapszaak, dus één dop gekocht in maat 37 :Y à 17euro50. die zal de rest van mn leven wel goed blijven, want die ketting hoeft zo vaak niet gespannen te worden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

BIj de RR is het zelfs dopje 37. Hier om de hoek zit een gereedschapszaak, dus één dop gekocht in maat 37 :Y à 17euro50. die zal de rest van mn leven wel goed blijven, want die ketting hoeft zo vaak niet gespannen te worden.
De grootste maat welke ik hier heb liggen is "38" (Gedore) en dat ding past alleen op een volledige Inchmaat qua aansluiting op een (moment) sleutel. Die maat heb ik liggen vanwege de aluminium kroonmoer welke Yamaha (o.a.) gebruikt en dat ding mág je vast zetten met amper 30Nm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

De grootste maat welke ik hier heb liggen is "38" (Gedore) en dat ding past alleen op een volledige Inchmaat qua aansluiting op een (moment) sleutel. Die maat heb ik liggen vanwege de aluminium kroonmoer welke Yamaha (o.a.) gebruikt en dat ding mág je vast zetten met amper 30Nm.
Haha, enorme moer, maar toch maar handvast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Handvast is wel toch even iets minder hoor, zeg maar rustig de helft bij een gemiddelde persoon. ;) Bij een normale sleutel that is.

Wel eens bij collega's een soort proef gedaan met wat hun een moment dachten te zijn, sommigen schrokken ervan hoeveel extra moment ze zetten zonder het door te hebben. ;)

Plus het fout gebruik van gereedschap natuurlijk...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:00:
[...]

Absoluut. Misschien kunnen we het op 4 november doen, er zijn toch te weinig aanmeldingen voor de klusdag :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Ik vind 't ooit wel grappig als mensen zeggen dat je dat soort maten niet meer op moment vast hoeft te zetten maar gewoon op "gevoel" mag aandraaien vanwege de grote/maat van de (wiel) moer. Dat de achterbrug van een motorfiets vaak van gegoten aluminium gemaakt is en je dat hele ding simpel én snel krom trekt door de moer van de stalen achteras té strak aan te draaien ...

Nou heb ik hier thuis eigenlijk al 't gereedschap én de ruimte ter beschikking om m'n eigen motorfiets volledig uit elkaar te halen en daarna ook weer netjes in elkaar te zetten én zou ik dat ook moeten kunnen gezien ik ooit opgeleid ben tot eerste monteur autotechniek (HTS Apeldoorn destijds)..... Maar dan alsnog begin ik er niet meer aan ;)
Waar is de tijd dat je gewoon even de voet op de kruissleutel zette om de velgen van de auto vast te zetten...
Nog niet zo heel lang geleden deed ik dat ook zo. Werkte prima, maar met de komst van lichtmetalen velgen werd 't tricky ;)

Sind ik deze zomer weer een brommert heb (en meteen aan de bak kon qua onderhoud), ben ik wat serieus gereedschap aan het sparen. Voorkeur voor Gedore, heb er 2 momentsleutels van, dikke doppenset, inbus-, torx- en schroevendraaierset. Steeksleutels staan nog op de verlanglijst. Ik ben er ooit eens achtergekomen dat goed gereedschap écht het halve werk is en dit spul gaat je leven lang mee als je er normaal mee omgaat.

Wat betreft het zelf sleutelen: kennis van me reviseert beroepsmatig met zijn ogen dicht hele dikke dieselblokken. Voor een oliewissel voor zijn motor gaat hij naar zijn dealer 80 km verderop :+
Hij heeft er gewoon geen zin in om zelf te doen. Als dat je dagelijks werk is, dan snap ik dat best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
CB1 van mijn vrouw is verkocht. Ondanks dat ik er weinig op gereden ga ik hem toch wel missen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Joopieboy schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:13:
Plus het fout gebruik van gereedschap natuurlijk...
Klopt, het gebruik van een lang stuk pijp op de sleutel is absoluut niet toegestaan. Gevaarlijk, vooral niet doen.
En daarom ligt dat in de meeste garages ergens ver onderin een la :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:41:
CB1 van mijn vrouw is verkocht. Ondanks dat ik er weinig op gereden ga ik hem toch wel missen denk ik..
Je hebt weinig op je vrouw gereden en verkoopt daarom een Honda? Does not compute :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Ik heb Heidenau K60 Scouts. Tijdens mn off road cursus bij BERRT had ik nog straatbanden. De zandpaadjes kon ik toen met 40-50 pakken. Nu gaat het me stuk minder lekker af... mss iets mentaals.

Overigens denk ik dat het uiteindelijk ‘altijd goed te doen’ is als je techniek goed is. Onderweg kom ik echter alleen adv rijders tegen die van grote bikes gedownsized zijn naar lichtgewicht. Meeste gasten zijn echt obsessed door low weight zelfs.

Ik heb nog nooit zo’n lichte bike in ‘t zand geprobeerd, maar ik denk toch dat het je leven een stuk makkelijker maakt somehow :-)
Dat is waar een lichte enduro maakt het leven wel makkelijker, maar ik vond het heerlijk toen ik de tkc80's eronder had om met een noodgang langs het kanaal (mulzandpad) te jagen met 100+ en dat er in je spiegel 1 grote stofwolk over het kanaal zit _/-\o_

Nu heb ik tkc70 erop gegooid en merk ik wat een giga verschil dit maakt, zand kan wel maar grip is aanzienlijk minder, veel meer tailhappy ook. Maar nu wel minder verbruik op de weg en voor het eerst een step aan de grond gekregen ook al was het niet helemaal opzettelijk.

Als ik nu kon kiezen zou ik ook liever een ktm 450 of crf nemen, maar ik heb wat moeite om de twin de deur uit te doen. Heb destijds ook wel spijt gehad dat ik de super tenere weg had gedaan (hooligan AT is het eigenlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Absoluut. Misschien kunnen we het op 4 november doen, er zijn toch te weinig aanmeldingen voor de klusdag :P.
Subtiel hoor :P. Vraag gewoon aan @lolgast of @wimmel_1 of ze de klusdag onderaan het topic kunnen zetten in zo'n topic warning?

Onder de Grom zitten nu nog gewone straat bandjes, dus ik vrees het ergste als ik daarmee offroad ga :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

lolgast schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:41:
Daarvan had je toch net het buizenwerk helemaal gespoten?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Leviathius schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:55:
[...]

Subtiel hoor :P. Vraag gewoon aan @lolgast of @wimmel_1 of ze de klusdag onderaan het topic kunnen zetten in zo'n topic warning?

Onder de Grom zitten nu nog gewone straat bandjes, dus ik vrees het ergste als ik daarmee offroad ga :')
Een "Topic Warning" kunnen we als TS (gelukkig) niet zetten en ik denk ook niet dat 't wenselijk is dat we dat wel zouden moeten gaan kunnen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:01:
[...]

Een "Topic Warning" kunnen we als TS (gelukkig) niet zetten en ik denk ook niet dat 't wenselijk is dat we dat wel zouden moeten gaan kunnen doen :P
Hmm misschien gebruik ik dan niet de juiste term, maar toen met de motormeet/tocht stond er ook zo'n rode melding onderaan het topic volgens mij. Aghja, de klusdag is nu ook weer ter sprake gekomen, dus misschien helpt dat ook al ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Bijna aanrijding, bestuurder BMW was afgeleid door witte auto vertelde hij later.

[YouTube: Bijna Aanrijding Amsteldijk Zuid]

Wat ben ik blij met mijn voorremmen op de Versys, en nee nog niet in de ABS geknepen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Winkiller schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:21:
Bijna aanrijding, bestuurder BMW was afgeleid door witte auto vertelde hij later.

Wat ben ik blij met mijn voorremmen op de Versys, en nee nog niet in de ABS geknepen. :P
Moest het filmpje ook even 2x kijken was afgeleid door de Jaguar en Ferrari's :P
Maar het lijkt er ook op dat jij redelijk laat remt? Of je deed dat bewust natuurlijk, want je ziet dat de BMW al gaat rollen. Is overigens makkelijker achteraf te zeggen dan op het moment zelf natuurlijk :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Rubman schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:55:
[...]

Daarvan had je toch net het buizenwerk helemaal gespoten?
Ja klopt, het spruitstuk inderdaad. Weinig eer van gehad zo, maar dat was ook wel een beetje bekend. Mijn vrouw had duidelijk uitgesproken te stoppen met rijden bij een zwangerschap, en dat stond op de planning om te proberen vanaf afgelopen zomer.

Maargoed, dat opknappen van dat spruitstuk en nog een zooi aan probleempjes hebben ervoor gezorgd dat hij voor meer verkocht is dan destijds gekocht. En zonder al te lange tijd op MP. Dat is ook wat waard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:49

epic_gram

undercover moderator

Joepla schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:29:
ben ik wat serieus gereedschap aan het sparen. Voorkeur voor Gedore, heb er 2 momentsleutels van, dikke doppenset, inbus-, torx- en schroevendraaierset. Steeksleutels staan nog op de verlanglijst. Ik ben er ooit eens achtergekomen dat goed gereedschap écht het halve werk is en dit spul gaat je leven lang mee als je er normaal mee omgaat.
Tip van de dag; bij van eldik in ter aar kan je gebruikt gereedschap van de rotterdamse haven en defensie kopen voor een prikkie. Allemaal A-merken. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Leviathius schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Hmm misschien gebruik ik dan niet de juiste term, maar toen met de motormeet/tocht stond er ook zo'n rode melding onderaan het topic volgens mij. Aghja, de klusdag is nu ook weer ter sprake gekomen, dus misschien helpt dat ook al ;)
Je gebruikt wel de juiste term maar die "rode melding" onderaan 't topic is dus ook alleen bedoeld om belangrijke dingen mede te delen aan personen welke "snel" iets willen posten zonder dat dat veel toegevoegde waarde heeft voor 't topic ansich. Een melding á la volgende week is er iets te doen kan dan ook gewoon in een eigen topic waarbij er in de Openings-Post hier een referentie opgenomen kan worden.

Die "rode" banners onderin een topic kunnen gelukkig alleen door admins óf moderators gezet worden en dat soort dingen moet je zien te voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22

Youk

Volvo For Life

Zo, morgen een "nieuwe" achtervelg voor mijn Viffer gaan ophalen bij een VFROC lid. _/-\o_

En heb er zelfs een tweede waar ik ook nog terecht kan!

De nieuwe achterband is trouwens ook al onderweg.

* Youk kan bijna terug veilig de weg op 8)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Youk Je laat die oude velg toch wel gewoon richten zodat je 'm eventueel als reserve kan zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 14-10-2018 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

Clush

Do as I say...

Vanmiddag een spijker uit m'n achterband getrokken, band is 2 maand oud :'(

Voor 30,- aan huis laten fixen door een bandenmannetje, nu zit er zo'n veter in. Kan ik morgen in elk geval naar m'n werk. Daarna zijn er volgens mij 3 opties:

- niks meer aan doen
- parapluutje laten zetten
- band vervangen

Dat laatste heb ik niet direct zin in. Band is vrij nieuw en ook niet de goedkoopste (Michelin Road 5). Parapluutje kan ik wel doen als het nodig is, daar ben ik nog niet van overtuigd. Daarnaast vraag ik me af of dat nu alsnog wel kan, want dan zal eerst de veter er weer uitgesloopt moeten worden. Dat doet misschien meer kwaad dan goed?

Iemand goed advies? (behalve zelf zo'n vetersetje halen en onder het zadel stoppen voor de volgende keer...)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22

Youk

Volvo For Life

@wimmel_1 oude velg ga ik gewoon houden. Herstellen zal nog niet voor direct zijn, maar dat komt wel. Ooit moet ik misschien voor mijn oldtimers (op 4 wielen) velgen laten bijwerken, en dan kan deze ineens mee.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Clush schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:14:
Vanmiddag een spijker uit m'n achterband getrokken, band is 2 maand oud :'(

Voor 30,- aan huis laten fixen door een bandenmannetje, nu zit er zo'n veter in. Kan ik morgen in elk geval naar m'n werk. Daarna zijn er volgens mij 3 opties:

- niks meer aan doen
- parapluutje laten zetten
- band vervangen

Dat laatste heb ik niet direct zin in. Band is vrij nieuw en ook niet de goedkoopste (Michelin Road 5). Parapluutje kan ik wel doen als het nodig is, daar ben ik nog niet van overtuigd. Daarnaast vraag ik me af of dat nu alsnog wel kan, want dan zal eerst de veter er weer uitgesloopt moeten worden. Dat doet misschien meer kwaad dan goed?

Iemand goed advies? (behalve zelf zo'n vetersetje halen en onder het zadel stoppen voor de volgende keer...)
Wát voor een merk/type band is 't en waar zit de beschadiging? Veel banden zijn te repareren middels de tweede optie maar niet alle! Als je een Michelin band hebt dan is 't (meestal) helaas "game over" doorat die banden intern niet uitgeruwd mogen worden zodat je er een paraplu in kunt zetten. Ruw je ze wel uit/op dan beschadig je de TubelLess laag dermate dat je ze niet meer veilig kunt gebruiken.

Michelin banden zijn qua gewicht vaak wel de "lichtste"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

Clush

Do as I say...

wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Wát voor een merk/type band is 't en waar zit de beschadiging? Veel banden zijn te repareren middels de tweede optie maar niet alle! Als je een Michelin band hebt dan is 't (meestal) helaas "game over" doorat die banden intern niet uitgeruwd mogen worden zodat je er een paraplu in kunt zetten. Ruw je ze wel uit/op dan beschadig je de TubelLess laag dermate dat je ze niet meer kunt gebruiken.
Road 5, dus. Spijker zat in het loopvlak, maar wel in het profiel (dus niet het dikste gedeelte van de band).

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Clush schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:36:
[...]

Road 5, dus. Spijker zat in het loopvlak, maar wel in het profiel (dus niet het dikste gedeelte van de band).
Je moet 't gat eigenlijk eens bekijken vanuit de binnenkant van de band. Michelin heeft intern wat "ribbels" lopen welke je zou moeten opruwen om er een parapluutje in te kunnen trekken. Die ribbels zijn helaas alleen een essentieel deel van de koordlagen/structuur van de band.

Michelin bespaart gewicht (rubber) tussen de koordlagen en dat maakt niet uit, totdat je een gat in 't loopvlak rijd en dat wil gaan repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Winkiller schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:21:

Ik vraag me stiekem af waarom je dit zó post? Dat die twee auto's daar een voorangskwestie aan 't uitvechten zouden gaan kon je van te voren al wel op je klompen aan gaan voelen, toch? Als dit voor jou een "bijzondere" situatie op een dijk is dan denk ik persoonlijk dat je beter maar niet meer op een dijk moet gaan rijden :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:07:
[...]

Ik vraag me stiekem af waarom je dit zó post? Dat die twee auto's daar een voorangskwestie aan 't uitvechten zouden gaan kon je van te voren al wel op je klompen aan gaan voelen, toch? Als dit voor jou een "bijzondere" situatie op een dijk is dan denk ik persoonlijk dat je beter maar niet meer op een dijk moet gaan rijden :/
Ik dacht eerst ook, dat valt allemaal wel mee.

Maar meestal komt het op een filmpje minder snel over. Je ziet het wel een beetje aankomen, maar soms wordt je toch verrast door de domheid van medeweggebruikers.. (geldt die ook als 3x woordwaarde @HTT-Thalan ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

medeweggebruikers.. (geldt die ook als 3x woordwaarde @HTT-Thalan ?)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Ik dacht eerst ook, dat valt allemaal wel mee.

Maar meestal komt het op een filmpje minder snel over. Je ziet het wel een beetje aankomen, maar soms wordt je toch verrast door de domheid van medeweggebruikers.. (geldt die ook als 3x woordwaarde @HTT-Thalan ?)
2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

epic_gram schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:40:
[...]

Tip van de dag; bij van eldik in ter aar kan je gebruikt gereedschap van de rotterdamse haven en defensie kopen voor een prikkie. Allemaal A-merken. 8)
Nog aardig in de buurt ook. Daar gaan we zeker eens een tochtje aan wagen :)
Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
R0y. schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:24:
Zo het weer voor de Eifel volgende week gaat er steeds beter uit zien gelukkig.

Gisteren korte remhendels (zwarte hendels met zilver stel dingetje) van the2wheels. Ik hoop dat het wat is. Daarnaast onderhandschoenen bij de motorport gehaald.

Maar nu eerst maar eens een route in elkaar gaan klikken. Woensdag willen we de 1000 bochten route doen (van 2017 volgens mij).
Erg leuke route, heb hem vorig jaar ook gereden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Vanochtend even aan ‘t appen net onze awesome local mechanic Bob die alle overlander bikes fixed in Almaty.

Zijn quote: ‘Please don’t buy a KTM as next bike! Break down often and difficult to fix. Japanese bike is best’

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Als daily driver zou ik ook niet aandurven, maar voor "erbij"... :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:07:
[...]

:( dit slaat weer helemaal nergens op, de bestuurders van de 2 auto's waren naar elkaar aan het zwaaien omdat het bekenden van elkaar waren. De man in de BMW vertelde dat hij daardoor was afgeleid en vergat naar rechts te kijken.

Ik remde alleen wat te laat en ja ik had ze gezien maar ging er vanuit dat de BMW door zou rijden, dit deed hij dus niet snel genoeg, that's all folks.

Het lijkt soms wel dat iedereen hier het tegenwoordig beter weet en heeft zijn oordeel direct klaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Winkiller schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

:( dit slaat weer helemaal nergens op, de bestuurders van de 2 auto's waren naar elkaar aan het zwaaien omdat het bekenden van elkaar waren. De man in de BMW vertelde dat hij daardoor was afgeleid en vergat naar rechts te kijken.

Ik remde alleen wat te laat en ja ik had ze gezien maar ging er vanuit dat de BMW door zou rijden, dit deed hij dus niet snel genoeg, that's all folks.

Het lijkt soms wel dat iedereen hier het tegenwoordig beter weet en heeft zijn oordeel direct klaar. :/
Welkom op het internet :+

Wat betreft de actie, ja je remt wat laat, maar die BWM bestuurder is zeker fout.
Sowieso vind ik de Amsteldijk niet een hele prettige dijk om te rijden met auto of motor. Veel onoverzichtelijke stukken, vrij druk en dan mensen die 30 rijden en mensen die het liefst 100 willen die erop rijden. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Als mensen zo lopen te kloten rem ik ook expres laat (nou ja, later, marge en zo he), zonder zulke feedback komt er nooit gedragsverandering.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

steveman schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:05:
Als mensen zo lopen te kloten rem ik ook expres laat (nou ja, later, marge en zo he), zonder zulke feedback komt er nooit gedragsverandering.
Die neiging heb ik ook, maar daar schiet je niks anders mee op dan de stereotype motorrijder typeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Los daarvan, fouten zijn menselijk. Helaas kan dat op de motor vrij snel fataal worden, maar zoals @Winkiller al aangeeft heeft de BMW rijder gewoon een fout gemaakt door zichzelf te veel te focussen op de witte auto.
Dan kun je wel proberen bij iemand naar binnen te rijden, maar dat gaat er echt niet voor zorgen dat er geen fouten meer gemaakt worden. Als het leven zo simpel zo zijn.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Likes vergaren door KxT opmerkingen en het afbreken van mensen, het is overal hetzelfde.
Ik ben er even klaar mee, rij veilig allemaal en hou het rubber op het asfalt.
Toedeledoki en succes met de hobby motorrijden :w

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:55:
[...]

Heeft deze er onder liggen: Maxxis M6024

Hier nog een filmpje:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Heel gaaf! Al zijn die Maxxis bandjes echt ruk om mee op straat te rijden volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
steveman schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:05:
Als mensen door rood lopen/fietsen/rijden geef ik gewoon gas en hang ik op de toeter (110db dubbele hoorn, ik overweeg nog wat harders). Uiteraard hou je een (ruime) veiligheidsmarge zodat je altijd kunt stoppen én een 'way out' hebt als er iets overwachts gebeurt, maar ik vind een stukje feedback naar onze minder omgevingsbewuste weggebruikers wel essentieel.

Ik denk dat ik elke dag minimaal 3 keer iemand heb die denkt dat hij of zij boven de rest staat in het verkeer, minimaal 1 keer iemand die afval uit het raam dumpt, en minimaal 10 stuks die heen en weer zwalken terwijl ze druk zitten te appen.
Leviathius schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:47:
Heel gaaf! Al zijn die Maxxis bandjes echt ruk om mee op straat te rijden volgens mij :+
Die mening was ik ook aangedaan, maar ik heb nu een Maxxis onder de Kwak liggen en die bevalt me eigenlijk wel heel goed... totaal niet dezelfde band uiteraard, maar ik dacht dat Maxxis totaal ruk was. Niet dus.
Winkiller schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Likes vergaren door KxT opmerkingen en het afbreken van mensen, het is overal hetzelfde.
De Mopperpot.
_O- :* :w *;.
_O- ik kreeg al rugpijn bij het staan op de Alp zonder stuurverhogers! Hoe moet je met deze dingen ooit op je pegs gaan staan :X. Wel schattig O+.

[ Voor 46% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-10-2018 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Lijkt me ook niet echt ideaal, tenzij voor kleine stukjes. Anders lijkt het wel alsof je op een Sybian (NSFW!) zit :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Winkiller schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Ik probeer je absoluut niet af te breken hoor, snap je filmpje en ook het verlate remmen is wel te verklaren.

Je moet alleen niet verwachten dat iedereen het meteen snapt en dat er dus hier en daar een k*t opmerking gemaakt kan worden. Vandaar mijn welkom op het internet met clownsmiley erbij. Maar als die ook al niet meer mag, veel plezier met het motorrijden en succes op de Amsteldijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Weet iemand een website waar ze de decibels hebben getest voor de type uitlaten?

Ben opzoek naar een MT09, waar ik een uitlaat op kan zetten die onder de 100db blijft (incl killer uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Sniffels schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:12:
Weet iemand een website waar ze de decibels hebben getest voor de type uitlaten?

Ben opzoek naar een MT09, waar ik een uitlaat op kan zetten die onder de 100db blijft (incl killer uiteraard)
Is het niet per motor verschillend? Denk aan dempingswol wat op een geven moment vergaat e.d.

100DB, stationair of vol open? Vol open gaat je niet lukken denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Als mensen door rood lopen/fietsen/rijden geef ik gewoon gas en hang ik op de toeter (110db dubbele hoorn, ik overweeg nog wat harders). Uiteraard hou je een (ruime) veiligheidsmarge zodat je altijd kunt stoppen én een 'way out' hebt als er iets overwachts gebeurt, maar ik vind een stukje feedback naar onze minder omgevingsbewuste weggebruikers wel essentieel.

Ik denk dat ik elke dag minimaal 3 keer iemand heb die denkt dat hij of zij boven de rest staat in het verkeer, minimaal 1 keer iemand die afval uit het raam dumpt, en minimaal 10 stuks die heen en weer zwalken terwijl ze druk zitten te appen.

[...]

Die mening was ik ook aangedaan, maar ik heb nu een Maxxis onder de Kwak liggen en die bevalt me eigenlijk wel heel goed... totaal niet dezelfde band uiteraard, maar ik dacht dat Maxxis totaal ruk was. Niet dus.

[...]

[...]

_O- :* :w *;.

[...]

_O- ik kreeg al rugpijn bij het staan op de Alp zonder stuurverhogers! Hoe moet je met deze dingen ooit op je pegs gaan staan :X. Wel schattig O+.
Wat ben ik toch blij dat ik niet in de rand(debielen)stad woon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Sniffels schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:12:

Die ga je ook niet vinden, heb laatst SC project eens gemaild met de vraag hoeveel mijn uitlaat (met E-keur specifiek voor mijn motor) aan geluid produceert.

0,0 reactie, staat ook nergens op de site.

Wat je wel kan doen is naar Pajic gaan, die kunnen een uitlaat monteren en dan het geluid meten. Zonodig kunnen ze nog wat spelen met dB killers om het nog lager te krijgen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Secsytime schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:41:
[...]

Wat ben ik toch blij dat ik niet in de rand(debielen)stad woon :+
dit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rubman schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Ik probeer je absoluut niet af te breken hoor, snap je filmpje en ook het verlate remmen is wel te verklaren.

Je moet alleen niet verwachten dat iedereen het meteen snapt en dat er dus hier en daar een k*t opmerking gemaakt kan worden. Vandaar mijn welkom op het internet met clownsmiley erbij. Maar als die ook al niet meer mag, veel plezier met het motorrijden en succes op de Amsteldijk!
Ik bedoelde het in algemeen, jij had toch geen vervelende opmerking gemaakt ?
Kijk eens op YT en wat er soms geschreven word, het lijken wel borderliners.
Soms sla je echt steil achterover over opmerkingen en krijgen ze nog likes ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Raym09 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:43:
[...]

Die ga je ook niet vinden, heb laatst SC project eens gemaild met de vraag hoeveel mijn uitlaat (met E-keur specifiek voor mijn motor) aan geluid produceert.

0,0 reactie, staat ook nergens op de site.

Wat je wel kan doen is naar Pajic gaan, die kunnen een uitlaat monteren en dan het geluid meten. Zonodig kunnen ze nog wat spelen met dB killers om het nog lager te krijgen.
Hmm dus meer zitten met het probleem..
Heb zo'n digitale DB-meter gekocht, maar die staat niet goed gekalibreerd, dus heb er nog niets aan..

Zit een vrij stenge limiet aan op het circuit (100db), natuurlijk stock kan, maar dan heb ik gewoon minder plezier aan het motorrijden.

Ga even neuzen op de site van Pajic tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
R0y. schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Is het niet per motor verschillend? Denk aan dempingswol wat op een geven moment vergaat e.d.

100DB, stationair of vol open? Vol open gaat je niet lukken denk ik.
Mijn huidige MT07 met Akra die gaf 96db bij 3000touren wat dus prima binnen de norm is/was.

Maar wil natuurlijk niet een dag + hotel boeken en dan nieteens te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Sniffels schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Mijn huidige MT07 met Akra die gaf 96db bij 3000touren wat dus prima binnen de norm is/was.

Maar wil natuurlijk niet een dag + hotel boeken en dan nieteens te kunnen starten.
Is die 96db met of zonder DB-killer? Ik vermoed zonder, want ik kan me echt niet voorstellen dat mijn MT07 met Akra zo luid is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Leviathius schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Is die 96db met of zonder DB-killer? Ik vermoed zonder, want ik kan me echt niet voorstellen dat mijn MT07 met Akra zo luid is :|
Dat is met db-killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Oei, dan is het toch allemaal luider dan ik dacht :9. Aghja, mooi klinkt het wel vind ik :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Destruction schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Uit betrouwbare bron weet ik dat dat ook kan met een Diversion 900 :+
En een Fazer8, en een Versys650... met de de guzzi nog niet geprobeert
Perfect bruggetje voor hier:
https://www.google.co.uk/...A7Xhyw!2e0!7i13312!8i6656
(links achter die bomen is trouwens het britse buitenverblijf van George Clooney)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R0y. schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:42:
Eindelijk m'n nieuwe motor binnen. Mag deze in de OP? Heb de foto's even in de spoiler tags gezet gezien de grootte.

Ben al aan het kijken naar:
- Nieuw setje supercorsa's. Denk dat ik het met deze niet lang ga uithouden
- Quickshifter
- Wil iets van launch control er op laten bouwen, maar dat is echt het laatste wat ik ga doen. Why? Because we can!

spoiler: Yamaha
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vriend van me heeft net een kleine gekregen en je kan maar niet jong genoeg beginnen. Nu hebben ze er nog niet zo veel aan maar het staat natuurlijk stoer in zijn kamer :)
Ziets maar dan niet van Yamaha heb ik hier ook nog liggen.. mijn dochters hebben hem bijna aan gort gereden zo populair was hij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42
Met dit soort nieuwsberichten ben ik toch blij dat ik op de motor naar het werk ga... Hele week een compleet traject afsluiten 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Sniffels schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Tot je vol gas langs start/finish komt (daar meten ze toch?). Dan zit je er natuurlijk dik overheen!
[...]

DB’s zijn gek. Vriend van mij met een R1, volledig Akrapovic systeem ( zonder killer )107 en een beetje DB.

Andere vriend met een z800 en Akrapovic slip-on ( zonder DB killer ) 108. Terwijl die R1 zo veel zwaarder klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Winkiller schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:07:
[...]
Kijk eens op YT en wat er soms geschreven word, het lijken wel borderliners.
Kom jij daar nog? Ik scroll er bij de onbekendere kanalen nog wel eens doorheen, daar is het vaak nog wel te doen. Maar op andere plekken is het nog zieker dan dumpert, geenstijl en wierijdt bij elkaar.

@R0y. dB's :>

En dat verschil ligt aan de frequentie waarop het geluid wordt geproduceerd. Die R1 zit waarschijnlijk met in de lage range vergeleken met de Z

[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 15-10-2018 13:44 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:40:
Met dit soort nieuwsberichten ben ik toch blij dat ik op de motor naar het werk ga... Hele week een compleet traject afsluiten 8)7
Met de auto ook geen last van hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fllTpdu8OCjKoECEdcfUjYSw/full.jpg

Zo'n Alp kan best schuin, onnie dan :+

@HTT-Thalan is that you?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

Kom jij daar nog? Ik scroll er bij de onbekendere kanalen nog wel eens doorheen, daar is het vaak nog wel te doen. Maar op andere plekken is het nog zieker dan dumpert, geenstijl en wierijdt bij elkaar.
Ja nog steeds en ook via de Philips Android TV, en ja het is schandalig hoe ze mensen afbreken.
De vraag is of ze het bewust doen of dat ze vreselijk ignorant (onwetend) FUBAR zijn. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R0y. schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Ben er al klaar voor ;)

Members only:
Off road is leuker
Members only:

Let op de foute Movember snor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
R0y. schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Tot je vol gas langs start/finish komt (daar meten ze toch?). Dan zit je er natuurlijk dik overheen!
Werd inderdaad na de 2e sessie langs de kant gehaald omdat ze mn start-nummer hadden gesnapt/gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Met de auto ook geen last van hoor :+
Ook niet van al die andere lui in de auto die opeens niet meer met de trein kunnen, maar geen idee hebben hoe een snelweg werkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Ook niet van al die andere lui in de auto die opeens niet meer met de trein kunnen, maar geen idee hebben hoe een snelweg werkt? :+
Die kom ik op zondag ook vaak tegen, 90 op de linkerbaan op de snelweg, paar fietsen achterop. 8)7
Op de N wegen rijden ze strak 60, maar dan kun je op de motor gelukkig snel voorbij... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:49

epic_gram

undercover moderator

[...]

er is natuurlijk nogal een verschil tussen belast en onbelast 3000 rpm. 3krpm tijdens accelereren (vol gas) maakt meer geluid. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Ik vertrek vroeg :+ Ik zal niet beweren dat ik nooit files heb, maar inclusief omkleden voor en na het motorrijden ben ik normaliter met de auto zeker net zo klaar om op de bank te hangen thuis.

En daar komt nog bij dat ik met de motor verplicht tussendoor moet stoppen om te tanken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
gauchov6 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Die kom ik op zondag ook vaak tegen, 90 op de linkerbaan op de snelweg, paar fietsen achterop. 8)7
Op de N wegen rijden ze strak 60, maar dan kun je op de motor gelukkig snel voorbij... :w
Op de snelweg ook hoor. Kost hoogstens wat knaken. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast ik ben sinds ik naar Zeist moet wel blij dat ik tegenwoordig een 25L-tank heb inderdaad. Met de RSV Mille moest ik om de dag tanken, dat werd wel wat vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:03
400+km/tank ftw!

had ik zowel met de CB500X als met de Wee Strom (mits een beetje beleid, anders toch zeker 350km) en als ik dat niet had, zou het vele tanken me wel storen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:46:
[Afbeelding]

Zo'n Alp kan best schuin, onnie dan :+

@HTT-Thalan is that you?
:Y.

De video volgt nog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:19:
400+km/tank ftw!

had ik zowel met de CB500X als met de Wee Strom (mits een beetje beleid, anders toch zeker 350km) en als ik dat niet had, zou het vele tanken me wel storen...
400 zou ik ook moeten halen met de RT, maar heb het nog niet geprobeerd. Ga nu iedere keer rond de 360 tanken. In theorie, bij helemaal op rijden: 27l * 1:17.5 (gemiddelde van afgelopen 3 tanks) = 472.5km. Dat is bijna meer dan me met de auto lukt :)

Pagina: 1 ... 84 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.