't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En wil je iets meer hardcore, rij dan met ons mee dit weekendRaym09 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:11:
Voor de geïnteresseerden, zaterdag is er een clubje tweakers die in de omgeving van Nijmegen samen gaan rijden.
Heb je zin om aan te sluiten stuur dan een DM naar mij of @Grubeater
Hoe hardcore zijn die ritjes? Beelden / foto’s?HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:07:
[...]
En wil je iets meer hardcore, rij dan met ons mee dit weekend.
Mogelijk heeft hij wat liggen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dag 1: 300km zonder asfalt, door Brabant.Requiem19 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:21:
[...]
Hoe hardcore zijn die ritjes? Beelden / foto’s?
Dag 2: idem, maar dan 'slechts' 250km, door Belgie.
Delen van de route zullen van TET zijn. Dag 1 is zonnig, dag 2 regen voorspeld. Planning is 09:00 beginnen en 18:00 thuis bij het kampvuur (wat natuurlijk nooit gaat lukken
Noppen zeer sterk aanbevolen (we gaan je natuurlijk niet uit de modder blijven trekken
Ik zeg er gelijk bij, ik weet niet of ik het einde van dag 1 zelf wel haal, en of ik dan nog puf heb voor dag 2.
Het zal echt een uitputtingsslag worden met waarschijnlijk ook nog een hoop roadside repairs.
Dus ik zou het eerst even daar proberen! Ongetwijfeld dat hij iets heeft.
EDIT: Even opgezocht, zijn website is VFRParts.nl deze wijst nu nog direct door naar de facebook pagina.
[ Voor 18% gewijzigd door Nederlandhc op 12-10-2018 09:10 . Reden: Naam VFRParts toegevoegd. ]
Je hebt standalone quickshifters.Twijfels schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:26:
[...]
Wat ik er van begrepen heb is (op een standaard kabelboom) een quickshifter niet mogelijk zonder een power commander aan te sluitenHelaas dus een must (please correct me if I'm wrong, zou weer wat geld schelen!).. maar een quickshifter lijkt me inderdaad erg fijn zo op het circuit! Denk dat die er dus wel op zit voor mijn eerste circuitdag met de R6.
Het bedrijf wat je vermelde vraagt €55 voor het richten van een motorvelg. En als ik rond zoek is dat zo ongeveer een minimum. Het is in ieder geval een optie dat ik open hou. Heb net een bedrijf gevonden op 5 km van mijn deur die dit ook doen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:56:
't Is ook maar een suggestie, ik dwing je verder nergens toe hoor.
2 keer heen en weer, zeg dat dat je een tank benzine kost. Alsnog is dat goedkoper dan een nieuwe velg.
Rubman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:46:
@Youk Vraag het Garfield even op het VFROC forum, die heeft net een hele zwik onderdelen overgenomen.
Mogelijk heeft hij wat liggen.
Heb hem via het VFROC forum al een vraag gestuurd. Heb op dat forum ook nog met een ander persoon contact opgenomen die in het verleden zo'n velg aanbood, maar volgens het topic niet verkocht heeft gekregen. En verder daar een topic aangemaakt voor mijn zoektocht.Nederlandhc schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:06:
@Youk zoals @Rubman al zei even Garfield vragen van VFROC, ik meen me alleen wel te herinneren dat hij nu veel via Facebook wou doen in afwachting van website e.d.
Dus ik zou het eerst even daar proberen! Ongetwijfeld dat hij iets heeft.
EDIT: Even opgezocht, zijn website is VFRParts.nl deze wijst nu nog direct door naar de facebook pagina.
Yep, ook deze was ik ondertussen tegen gekomen. Ze hebben er trouwens 8 waaronder 2 grijze. De velgen van een FI en VTEC zijn dezelfde, maar staan apart op hun site.Chakotay schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:51:
@Youk hier staan er 3, 2 zwarte en een grijze voor zo'n €150 per stuk.
Ik zie opties. Alvast iedereen bedankt om mee te denken.
Motorrijden is mooi!
Welcome to the clubSemperFidelis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:49:
Tof man, helmpje gekocht, handschoenen en laarzen. Nu nog leuk jasje zoeken. ABV examen ingepland na 4 lesjes.
Motorrijden is mooi!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat is toch vanzelfsprekend in die contreien?HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:04:
[...]
Dag 1: 300km zonder asfalt, door Brabant.
Dag 2: idem, maar dan 'slechts' 250km, door Belgie.
* Vrijdag rent hard weg
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hoe groot is die deuk eigenlijk? Zelf heb ik op mijn RSV een keer mijn voorband lekgereden op een verborgen klont beton in de berm na een pauze, daar zat een deukje van ~0.5 cm in de velg welke alleen even opgeschuurd en bijgetipt is zonder verdere reparatie. Daarmee zonder issues nog een jaar verder gereden.
Was je van het weekend niet in Assen? Mssn kom ik anders nog wel ff kijken.Tylen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:34:
OMG Wat een appraat die R1M. Eerste sessie 1:55,7. Tweede sessie een 1:54,0. Reed wel met short shiften onder de geluidsmeter dus kan nog sneller. Hopelijk volgende sessies nog een paar seconden eraf. Nu wachten totdat de vervaningsdemper er is want ik werd er afgehaald met 106,2d
En dan zeg je tegen mij dat ik straks rustig moet doen terwijl jij flink herrie aan het maken bentTylen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:34:
OMG Wat een appraat die R1M. Eerste sessie 1:55,7. Tweede sessie een 1:54,0. Reed wel met short shiften onder de geluidsmeter dus kan nog sneller. Hopelijk volgende sessies nog een paar seconden eraf. Nu wachten totdat de vervaningsdemper er is want ik werd er afgehaald met 106,2d
zou het we gaaf vinden hem in het echt te zien
Gamertag: timmie271
Moet ik nog even achteraan bellen om exact te weten hoe of wat.Chakotay schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:44:
@Youk bij die kosten voor het richten, zit daar ook spuiten (of op zn minst plaatselijk bijtippen) bij? Want zelfs als de lak nu nog intact is, zal dat het na het richten zeer waarschijnlijk niet meer zijn.
Hoe groot is die deuk eigenlijk? Zelf heb ik op mijn RSV een keer mijn voorband lekgereden op een verborgen klont beton in de berm na een pauze, daar zat een deukje van ~0.5 cm in de velg welke alleen even opgeschuurd en bijgetipt is zonder verdere reparatie. Daarmee zonder issues nog een jaar verder gereden.
In ieder geval hier gaat het om:

Valt op zich nog wel mee, maar gezien dit dagelijks woon-werk verkeer is wil ik het wel ineens goed hebben.
Ah, die is redelijk vergelijkbaar wat met ik had, die zag er zo uit halverwege het herstel:Youk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:23:
[...]
Moet ik nog even achteraan bellen om exact te weten hoe of wat.
[Afbeelding]
Valt op zich nog wel mee, maar gezien dit dagelijks woon-werk verkeer is wil ik het wel ineens goed hebben.

Herstel was toen overigens gratis bij het vervangen van de band, die ook al goedkoop was. Lang leve kleine garages in the middle of nowhere in Duitsland

Die band zou ik inderdaad ook niet echt meer vertrouwen met zo'n scheur. Zo zag die van mij er ook uit, maar dan was de scheur wel helemaal door het karkas heen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Morgen wedstrijden op Assen ja. 👍🏻Secsytime schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:00:
[...]
Was je van het weekend niet in Assen? Mssn kom ik anders nog wel ff kijken.
Even andere demper erop. Nu 1:52,68 👍🏻👍🏻timmie271 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
En dan zeg je tegen mij dat ik straks rustig moet doen terwijl jij flink herrie aan het maken bent
zou het we gaaf vinden hem in het echt te zien
AVB al gehaald en theorie ook, nu hopen dat ik snel AVD examen mag doen want wat wil ik toch graag de weg op!
Motor rijden is verslavend
Band ook vervangen! Die impact moet je hele karkas hebben vervormd, waarschijnlijk gebroken: anders kan je die deuk niet maken in de velg.Youk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:23:
[...]
Moet ik nog even achteraan bellen om exact te weten hoe of wat.
[Afbeelding]
In Nederland heb je het waarborgfonds, heeft België ook zoiets? Je kan daar proberen je schade te claimen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Het betreft hier Oost-Brabant dus ik ga je natuurlijk gewoon gelijk gevenVrijdag schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:23:
[...]
Dat is toch vanzelfsprekend in die contreien?
* Vrijdag rent hard weg
Nieuwe band ga ik bestellen, kan dan ook een PR5 onder net als vooraan.
Wat ik vernomen heb van de herstelfirma:
- Herstellen van de velg: €60 voor het herstellen van de velg (lichte?) beschadigingen zullen zichbaar zij
- Poederlakken kost €90 (wanneer achteraf herstelresultaat voor mij zou tegenvallen)
- Herstellen + direct mee laten poederlakken komt op €105
Garfield van VFROC forum (die de handel van RVZ) heeft overgenomen had geen achtervelg beschikbaar.
Heb ook nog een andere vraag uitstaan waar ik nog reactie op moet krijgen.
ps: vandaag maar het zeker voor het onzekere genomen en op 4 wielen naar het werk gegaan.
Mijn achterbandje moet zo langzamerhand eens vervangen worden, of in ieder geval binnenkort voor vervanging.
Nu kan ik gewoon naar de garage hobbelen, maar uitzoeken online en mogelijk een stuk goedkoper zijn is natuurlijk leuker voor de portemonnee.
Duurt even voor je ze hebt maar spotgoedkoop. Goedkoper ben ik niet tegengekomen, de Duitsers (Tirendo, autobandenmarkt) zitten hierboven.
[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 12-10-2018 16:59 ]
Oponeo.nl heb ik ze laatst besteld voor mijn Grom. Komen ze wel uit Duitsland/Polen volgens mij, maar ook erg goedkoop.Rubman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:53:
Waar besteld motorrijdend tweaker zijn banden?
Mijn achterbandje moet zo langzamerhand eens vervangen worden, of in ieder geval binnenkort voor vervanging.
Nu kan ik gewoon naar de garage hobbelen, maar uitzoeken online en mogelijk een stuk goedkoper zijn is natuurlijk leuker voor de portemonnee.
Toen ik met mijn Versys 650 een deuk in velg gereden had, was het goedkoper om op ebay een 2ehands ER6 velg (met band) te kopen en zelf te vervangen.. Misschien is die route ook wat voor jou?Youk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:36:
@Chakotay @lolgast @Dryhte @noes
Nieuwe band ga ik bestellen, kan dan ook een PR5 onder net als vooraan.
Wat ik vernomen heb van de herstelfirma:Heb misschien iemand gevonden die een velg heeft, wacht nog op een prijs.
- Herstellen van de velg: €60 voor het herstellen van de velg (lichte?) beschadigingen zullen zichbaar zij
- Poederlakken kost €90 (wanneer achteraf herstelresultaat voor mij zou tegenvallen)
- Herstellen + direct mee laten poederlakken komt op €105
Garfield van VFROC forum (die de handel van RVZ) heeft overgenomen had geen achtervelg beschikbaar.
Heb ook nog een andere vraag uitstaan waar ik nog reactie op moet krijgen.
ps: vandaag maar het zeker voor het onzekere genomen en op 4 wielen naar het werk gegaan.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Lekker bij mijn monteur, netjes geregeld voor amper meer geld en een bakkie koffie en een praatje erbijRubman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:53:
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Skoda.
Opgehaald: 31 oktober 2014 in de Meern
Weggebracht: 12 oktober 2018 in Breda.
Vier jaar lol mee gehad, vakanties gedaan, laagvliegen over de autobahn en stoplichtsprintjes tegen petjes.
Alhoewel ik nog steeds achter mijn keuze sta, vind ik het stiekem ook jammer en ga ik dat ding wel missen
En dan nu opstappen:

om te vertrekken richting Leveroy, vanwaar onze Dutch Dakar 2018 "Double Circle Edition" met de TCN morgenochtend van start gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Streepje op 12-10-2018 18:15 ]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Is een toermotor, zoals de naam doet vermoeden
Beiden roepen andere emoties op, maar beiden lijken mij wel tof om als metgezel te hebben!
(Wel grappig: De goedkoopste Diesel tank je in NL bij de Esso langs de A67 tussen Veldhoven en Eersel.... Kilometertje of 10 voordat je België binnen "dendert". Diesel is daar zelfs nog 8 cent/Liter goedkoper dan bij de goedkoopste tankstations welke NIET aan een snelweg zitten).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vandaag naar de polo geweest voor een oliefilter, olie en een olieabsorbende mat, kan ik de oliewissel doen komende week.
Ik heb in m'n brommertje de 2017 variant van dat blok waarbij dat ding een beetje terug getuned is qua PK's (niet qua Nm's).... Érg lekker spelen als je eenmaal weet wat er gaat gebeuren op 't moment dat je 't gas er in de bocht op gooit....Tylen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:58:
Dagje afgesloten met 1:51,48. Ik ben meer dan tevreden. Was met de R6 wel dikke 2 seconden sneller maar dat komt nog wel. Ik moet giga wennen bocht uit. Het ding wilt alleen maar op het achterwiel. Dat brent onrust. 😍
Ik moet morgen helaas met de 4-wieler (met zo'n zelfde blok als dat waar @HTT-Thalan 4 jaar van heeft mogen genieten) naar GroningenGrubeater schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:49:
Iemand die morgen nog met @Patrock, @Raym09 en mij wil rijden in de buurt van Nijmegen?
Vandaag naar de polo geweest voor een oliefilter, olie en een olieabsorbende mat, kan ik de oliewissel doen komende week.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 12-10-2018 18:56 ]
Uit Amsterdam zou ik kijken bij asfmotorparts in P'mend of nhn motoren in Assendelft (Nico is een boer maar is een prima kerel).Rubman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:53:
En losse wieltjes meenemen scheelt een hoop. Fractie boven de internetprijs maar geen gezeur wie ze erom wil zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 12-10-2018 18:58 ]
Ga toch nog een gevaarlijke vraag stellen want weet dat er veel gevoelsverschil in zit.
Maar welke band is nu een beetje goed.
Ik rij waar mogelijk het hele jaar door, voornamelijk N-wegen en ook zo af en toe een lekker rondje op dijken etc.
Voor is er tijdens aanschaf een nieuwe dublop roadsmart op gekomen. Is het dan verstandig die achter er ook op te leggen?
De Dunlop Roadsmart 2 banden zijn momenteel één van de meest goede / fijne banden om te monteren. Als je voorband ook al uit die serie van Dunlop is dan zou ik er verder niet al te lang over twijfelen en er gewoon voor gaan zorgen dat je met twee gelijke banden gaat rijden.Rubman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:59:
Thx voor de snelle antwoorden.
Ga toch nog een gevaarlijke vraag stellen want weet dat er veel gevoelsverschil in zit.
Ik rij waar mogelijk het hele jaar door, voornamelijk N-wegen en ook zo af en toe een lekker rondje op dijken etc.
Voor is er tijdens aanschaf een nieuwe dublop roadsmart op gekomen. Is het dan verstandig die achter er ook op te leggen?
Ik laat m'n banden hier altijd gewoon door de lokale dealer wisselen onder 't genot van een bak koffie en verplicht ge-ouwehoer en ook daar betaal ik niet al te veel maar vanuit Amsterdam en omstreken is 't een beetje ver óm rijden voor een paar bandjes alléén
Ryan F9 over waarom motorrijders niet gezien worden.
Met referenties op het einde van de video.
Zónder 't filmpje te hebben bekeken: Een motorrijder is een verticaal object terwijl het menselijk blikveld horizontaal georiënteerd is (je ogen staan nou eenmaal zó in je schedel geplaatst). Je wordt dus automatisch sneller over het hoofd gezien.Grubeater schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:34:
[YouTube: Invisibility Training for Motorcyclists]
Ryan F9 over waarom motorrijders niet gezien worden.
Met referenties op het einde van de video.
[YouTube: Vertical Video Syndrome - A PSA]
Nou eens ff filmpje bekijken.
Klopt, maar losse wielen zijn goedkoper. Zeker met de fietsen waar het wat lastiger is de wielen te verwijderen.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:22:
@charrel Frank van ASF Motorparts doet meestal ook niet al te moeilijk als je daar aankomt met een motorfiets waarbij je ter plekke een bandenwissel wil laten uitvoeren. Veel kennissen van me wonen in die regio en komen daar altijd voor de bandjes.... Ik kom er alleen als ik weer eens wat anders nodig heb (ABBA Stand, bijvoorbeeld).
Ik laat m'n banden hier altijd gewoon door de lokale dealer wisselen onder 't genot van een bak koffie en verplicht ge-ouwehoer en ook daar betaal ik niet al te veel maar vanuit Amsterdam en omstreken is 't een beetje ver óm rijden voor een paar bandjes alléén
Roadsmart 3 is er ook al een tijdje, inderdaad TOP band. Komen straks ook als die knaken pilot road 4 versleten is onder de r1200r. Dingen glijden als een malle met die stin..... :Xomme lamellen erwimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:11:
[...]
De Dunlop Roadsmart 2 banden zijn momenteel één van de meest goede / fijne banden om te monteren. Als je voorband ook al uit die serie van Dunlop is dan zou ik er verder niet al te lang over twijfelen en er gewoon voor gaan zorgen dat je met twee gelijke banden gaat rijden.
[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 12-10-2018 20:00 ]
[ Voor 94% gewijzigd door charrel op 12-10-2018 20:01 ]
LOL

En nee.... Dubbelposten is inderdaad niet de bedoeling hier
Als je daar een Uvo rolstoelbusje ziet rijden, grote kans dat ik de bestuurder ben.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:51:
[...]
Ik heb in m'n brommertje de 2017 variant van dat blok waarbij dat ding een beetje terug getuned is qua PK's (niet qua Nm's).... Érg lekker spelen als je eenmaal weet wat er gaat gebeuren op 't moment dat je 't gas er in de bocht op gooit....
[...]
Ik moet morgen helaas met de 4-wieler (met zo'n zelfde blok als dat waar @HTT-Thalan 4 jaar van heeft mogen genieten) naar Groningen
Laat het gerust weten als je er één gezien hebt.... Ik ben 't dan sowieso NIET doordat ik niet met een Skoda rond crossdarkkingll schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:17:
[...]
Als je daar een Uvo busje ziet rijden, grote kans dat ik de bestuurder ben.Zal eens opletten of ik een octaaf voorbij zie komen.
Binnen het VAG Concern spelen ze veel vaker leentje-buur... Het blok in de "oude" auto van @HTT-Thalan is gewoon 't blok uit de VW Golf GTD
Ik zou voor Tour of Sporttour gaan. Heb nu een R1200RT (erbij, de RR gaat niet weg!), een model waar veel mensen aan denken als je 'tourmotor' zegt, en het bevalt uitstekend. Lekker lui rondtoeren, om je heen kijken en genieten van de omgeving is geen probleem, maar als het gas erop moet/kan, geeft ie daar graag gehoor aan en ook bochtjes pakken is leuk op zo'n ding. Hij is vrij groot en aan de zware kant (260kg, het kan erger), maar tijdens het rijden heb je daar helemaal geen last van. De telelever voorophanging en het brede zadel maken het ook een comfortabel apparaat1000Motormuis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:30:
Als ik op zoek ben naar een motor waarmee ik niet sportief maar vooral comfortabel mee wil rijden, hoe maak ik dan de keuze tussen een cruiser en een toermotor?
Is een toermotor, zoals de naam doet vermoeden, vooral superieur als je (intensief) lange afstanden wilt afleggen of zijn cruisers ook geschikt als kilometervreters?
Beiden roepen andere emoties op, maar beiden lijken mij wel tof om als metgezel te hebben!

Nog een voordeel van tourmotoren, is dat er vaak af-fabriek al nagedacht is over bagage mogelijkheden. Hoewel, je kan altijd nog voor een bagger gaan, als dat belangrijk is voor je.
Uiteindelijk blijft het gewoon een kwestie van proefritten maken. Als je echt langere ritten wil maken op de motor zou ik de motoren die je na de initiele ronde van proefritten nog op je shortlist hebt staan eens een dagje huren en er een lange ronde mee maken. Details kunnen op lange ritten flink gaan storen, maar niet opvallen tijdens een korte proefrit. Houd daar zeker rekening mee, ondanks dat je het voor jezelf misschien wil wegcijferen als 'zeuren'.
Zoals al gezegd: Die Dunlops voldoen prima, die had ik op mn Fazer ook. Maar, ik heb ook erg goede ervaringen met Continental banden. Op de S1000RR heb ik SportAttack 3 liggen, slijten zelfs met dat vermogen niet te hard en zijn heel fijn in de bochten. Ook bij nattigheid werken ze goed. Op de RT heb ik nu Metzeler tour banden liggen, rijden ook fijn, maar zijn wel zoekerig zodra er lasnaden (in lengterichting) in het asfalt zitten. Dit kan ook door de RT komen (of versterkt worden). Zodra de Metzelers op zijn komen er Conti RoadAttack bandjes omRubman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:59:
Thx voor de snelle antwoorden.

Prive adres
Met de RR rijd ik ook veel snelweg, en blaren (of vervormingen, cuppen etc) heb ik nog niet gezien. Wellicht dat dat een verschil is tussen de 2 en de 3.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:43:
@noes Ik zweer eigenlijk ook wel een beetje bij die Continental SportAttack (2) bandjes maar heb nú op m'n huidige straat brommertje de S21-R van Bridgestone liggen en ook die bevalt me súper. Stiekem eigenlijk nog wel wat beter doordat deze band ook tijdens langere snelwegritten geen blaren trekt op 't middendeel, iets wat m'n R6 wél deed toen ik met de Continental SportAttack 2 reed.
Ah, dat kan natuurlijk ook. Ik was al eens langs een camping gereden maar zag geen brandweermotor.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:44:
[...]
Prive adresbij iemand die ik hier ken.
Onder de 749 liggen nu Pirelli Diablo Rosso 2 banden, maar die zou ik niet snel nog een keer kopen. Weet niet wat het is in mijn hoofd, maar het zat er niet toen ik op de Continentals reed
Je kan ook een soort van combi nemen van de twee1000Motormuis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:30:
Als ik op zoek ben naar een motor waarmee ik niet sportief maar vooral comfortabel mee wil rijden, hoe maak ik dan de keuze tussen een cruiser en een toermotor?
Is een toermotor, zoals de naam doet vermoeden, vooral superieur als je (intensief) lange afstanden wilt afleggen of zijn cruisers ook geschikt als kilometervreters?
HD CVO Street Glide

Het is van de randstad altijd verder naar Groningen, dan van Groningen naar de randstadwimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:51:
[...]
Ik moet morgen helaas met de 4-wieler (met zo'n zelfde blok als dat waar @HTT-Thalan 4 jaar van heeft mogen genieten) naar Groningen
Zelfde geldt voor de regio waar ik woon. Ik mag té vaak naar "de Randstad" omdat 't vanuit die regio schijnbaar onmogelijk is om deze kant in te komen (regio Eindhoven)....Secsytime schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:36:
[...]
Het is van de randstad altijd verder naar Groningen, dan van Groningen naar de randstad. Maar leuk dat je even naar de mooiste stad van het land gaat! Je kan het slechter treffen, Almere, Lelystad, Alphen ofzo om maar wat te noemen
En dan hebben we hier niet eens OV wat van deur tot deur pretendeert te rijden dus daar hoef je niet eens op te wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 12-10-2018 22:45 ]
Als je echt kilometers gaat maken is een cruiser juist relaxter dan een toermotor. Je zit op een cruiser bijna zoals je op de bank zit. Een toermotor is natuurlijk ook prima geschikt voor veel kilomters, maar de cruiser juist nog meer en niet minder.1000Motormuis schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:30:
Voordeel van een toermotor is dat je er leuker mee kan rijden qua bochten. Een cruiser is gewoon niet gemaakt om flink bochten mee te pakken, iets wat een toermotor veel beter kan.
Het blijft natuurlijk erg persoonlijk, maar een cruiser zou ik alleen doen als je echt rustig wil rijden. Met een toermotor kan je gewoon wat meer. Verder zou ik zeggen: ga proefrijden om te zien wat je goed ligt.
noes schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:35:
[...]
Ik zou voor Tour of Sporttour gaan. Heb nu een R1200RT (erbij, de RR gaat niet weg!), een model waar veel mensen aan denken als je 'tourmotor' zegt, en het bevalt uitstekend. Lekker lui rondtoeren, om je heen kijken en genieten van de omgeving is geen probleem, maar als het gas erop moet/kan, geeft ie daar graag gehoor aan en ook bochtjes pakken is leuk op zo'n ding. Hij is vrij groot en aan de zware kant (260kg, het kan erger), maar tijdens het rijden heb je daar helemaal geen last van. De telelever voorophanging en het brede zadel maken het ook een comfortabel apparaat
Nog een voordeel van tourmotoren, is dat er vaak af-fabriek al nagedacht is over bagage mogelijkheden. Hoewel, je kan altijd nog voor een bagger gaan, als dat belangrijk is voor je.
Uiteindelijk blijft het gewoon een kwestie van proefritten maken. Als je echt langere ritten wil maken op de motor zou ik de motoren die je na de initiele ronde van proefritten nog op je shortlist hebt staan eens een dagje huren en er een lange ronde mee maken. Details kunnen op lange ritten flink gaan storen, maar niet opvallen tijdens een korte proefrit. Houd daar zeker rekening mee, ondanks dat je het voor jezelf misschien wil wegcijferen als 'zeuren'.
[...]
Zoals al gezegd: Die Dunlops voldoen prima, die had ik op mn Fazer ook. Maar, ik heb ook erg goede ervaringen met Continental banden. Op de S1000RR heb ik SportAttack 3 liggen, slijten zelfs met dat vermogen niet te hard en zijn heel fijn in de bochten. Ook bij nattigheid werken ze goed. Op de RT heb ik nu Metzeler tour banden liggen, rijden ook fijn, maar zijn wel zoekerig zodra er lasnaden (in lengterichting) in het asfalt zitten. Dit kan ook door de RT komen (of versterkt worden). Zodra de Metzelers op zijn komen er Conti RoadAttack bandjes om
cyntax schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:05:
[...]
Je kan ook een soort van combi nemen van de twee.
HD CVO Street Glide
[Afbeelding]
PilatuS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:50:
[...]
Als je echt kilometers gaat maken is een cruiser juist relaxter dan een toermotor. Je zit op een cruiser bijna zoals je op de bank zit. Een toermotor is natuurlijk ook prima geschikt voor veel kilomters, maar de cruiser juist nog meer en niet minder.
Voordeel van een toermotor is dat je er leuker mee kan rijden qua bochten. Een cruiser is gewoon niet gemaakt om flink bochten mee te pakken, iets wat een toermotor veel beter kan.
Het blijft natuurlijk erg persoonlijk, maar een cruiser zou ik alleen doen als je echt rustig wil rijden. Met een toermotor kan je gewoon wat meer. Verder zou ik zeggen: ga proefrijden om te zien wat je goed ligt.
Bedankt voor de waardevolle reacties!wimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:01:
@PilatuS Misschien dat @1000Motormuis eens kan gaan kijken naar een Yamaha FJREr is met zo'n ding gewoon op "SS" snelheden te cruisen....Óók op wegen met bochten.
Zo een FJR1300 of R1200RT vind ik wel zeer fraai, alleen zou ik eens moeten gaan voor een proefrit - of inderdaad beter nog een dagje huren - voor een beoordeling wat comfort betreft. Nu heb ik nog te weinig kilometers erop zitten om echt goed te kunnen zeggen wat mij schikt, maar op basis van de paar honderd kilometer die ik met de Diversion 900 heb afgelegd, zou ik toch wel zeggen dat een rechte zithouding en zo min mogelijk druk op de polsen mij persoonlijk wel wat lekkerder motorrijden lijkt!
Wat cruisers betreft; van zo een CVO Street Glide gaat het hart wel sneller kloppen, maar als ik het prijskaartje bekijk lijkt een Vulcan Vaquero mij wat realistischer

Gewoon rijden en uitproberen is inderdaad het beste wat gedaan kan worden!
Met een cruiser zitten je benen vaak vooruit waardoor alle druk op je kont/ rug komt te staan. Stuur zit vaak net te vaak naar voren waardoor je niet echt lekker zit maar hangt. Meeste mensen krijgen dan na een tijdje echt wel last van hun kont of rug waardoor ze niet zo ver komen als op een gemiddelde tourmotor of comfy allroad.PilatuS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:50:
[...]
Als je echt kilometers gaat maken is een cruiser juist relaxter dan een toermotor. Je zit op een cruiser bijna zoals je op de bank zit. Een toermotor is natuurlijk ook prima geschikt voor veel kilomters, maar de cruiser juist nog meer en niet minder.
Die had op z’n valbeugels aan de voorjant twee uitklapbare steuntjes gemonteerd waar hij z’n voeten op kan zetten. Zo kon hij afwisselen tussen normale positie op stepjes, en cruiserpositie op de steuntjes. Makkelijk 1000km op een dag zo volgens hem.
Zag er gek uit, maar stiekem best slim.

Dat is ook een bekende mod voor de FZ1 gen 1Requiem19 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:47:
Ik kwam onderweg een Rus tegen op KTM1290 adv bike.
Die had op z’n valbeugels aan de voorjant twee uitklapbare steuntjes gemonteerd waar hij z’n voeten op kan zetten. Zo kon hij afwisselen tussen normale positie op stepjes, en cruiserpositie op de steuntjes. Makkelijk 1000km op een dag zo volgens hem.
Zag er gek uit, maar stiekem best slim.
Awesome
Race 2 om 15:45.
[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 13-10-2018 11:34 ]
Tja, ga ik ook maar is doen. Die pinlock was al afgeschreven, wat zijn die dingen toch zacht. Krassen als een malle, maar het vizier wordt toch ook echt slechter. Nu zonder pinlock is het wel beter, haat liefde relatie met pinlock.Dryhte schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:34:
Gisteravond een nieuw vizier + pinlock gehaald voor de Neotec. Verschil is als fullhd vs VGAextra comfortabel op de motor de komende maanden.
Lekker bezig! Aan vertrouwen geen gebrek dusTylen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:28:
Yes P1 gekwalificeerd. Race 1 op 12:15. Livetiming hier: https://livetiming.getraceresults.com/assen#screen-results
Dat wordt een eitje zo te zien, je loopt een aardig stuk uit.Tylen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:28:
Yes P1 gekwalificeerd. Race 1 op 12:15. Livetiming hier: https://livetiming.getraceresults.com/assen#screen-results

.... Check
Uit betrouwbare bron weet ik dat dat ook kan met een Diversion 900HTT-Thalan schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:29:
Bucket list item: loskomen van de grond met een Transalp.
.... Check.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Was een gaaf dagje.

Ben al aan het kijken naar:
- Nieuw setje supercorsa's. Denk dat ik het met deze niet lang ga uithouden
- Quickshifter
- Wil iets van launch control er op laten bouwen, maar dat is echt het laatste wat ik ga doen. Why? Because we can!

Vriend van me heeft net een kleine gekregen en je kan maar niet jong genoeg beginnen. Nu hebben ze er nog niet zo veel aan maar het staat natuurlijk stoer in zijn kamer
R0y. schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:42:
Eindelijk m'n nieuwe motor binnen. Mag deze in de OP? Heb de foto's even in de spoiler tags gezet gezien de grootte.

Heb hier al zonder er moeite voor te hoeven doen toestemming om de motor (als die er is) in de garage te zetten
Gamertag: timmie271
Anoniem: 249002
Nu nog in een bocht (dat kan zonder te vallen)HTT-Thalan schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:29:
Bucket list item: loskomen van de grond met een Transalp.
.... Check.
Met mijn Bandit kom ik soms in een wilde bui net met twee wielen los (drempels) maar dat is niet echt goed voor die motor

Heel cool, die van mij van 2 heeft de Rossi editie, maar hij is er nog net wat te klein voor. Maar toch, net als papa een eigen stoere motor vindt hij schitterendR0y. schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:42:
Eindelijk m'n nieuwe motor binnen. Mag deze in de OP? Heb de foto's even in de spoiler tags gezet gezien de grootte.
Ben al aan het kijken naar:
- Nieuw setje supercorsa's. Denk dat ik het met deze niet lang ga uithouden
- Quickshifter
- Wil iets van launch control er op laten bouwen, maar dat is echt het laatste wat ik ga doen. Why? Because we can!
spoiler: Yamaha[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vriend van me heeft net een kleine gekregen en je kan maar niet jong genoeg beginnen. Nu hebben ze er nog niet zo veel aan maar het staat natuurlijk stoer in zijn kamer
250 op een dag offroad heb gereden maar ik merkte na de lunch dat mijn concentratie en spierkracht niet meer voldoende waren, en dat resulteerde na een spectaculaire race over extreem mul zand waarin ik een afslag miste en terug moest toch nog in een leuke glijer
Het 'springen' was omdat iemand in een weiland een mini cross terreintje vond wat de boer, zo bleek later, voor zijn kinderen had aangelegd. Ik denk niet dat ik meer dan twintig centimeter los ben gekomen maar het voelde als een overwinning
Ik zal morgen wel beurs zijn dus vanavond kampvuur en eten en morgen gewoon lekker terug naar mijn gezinnetje en een beetje relaxen!
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-10-2018 18:05 ]
Robbie Maddison heeft nu ook de grachten van Den Haag onveilig gemaakt.ToolkiT schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:28:
Pro:
[YouTube: DC SHOES: ROBBIE MADDISON'S "PIPE DREAM"]
Noob:
[YouTube: Dropping Motorcycle in Ocean | Behind the Scenes]
Wel coole helm heeft hij trouwens.. die Bell moto3 in grijs/blauw heb ik ook een half oogje op..

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Vet! Als ik dat had geweten, was ik wel even gaan kijken, dat is vrij dichtbij.caesar1000 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:07:
[...]
Robbie Maddison heeft nu ook de grachten van Den Haag onveilig gemaakt.![]()
[Afbeelding]
Das geluk hebben, hier veel moeite moeten doen, ondertussen staan er mooi 2 motoren binnentimmie271 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:09:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb hier al zonder er moeite voor te hoeven doen toestemming om de motor (als die er is) in de garage te zettenScheelt toch als je vader er gewoon mee komt ipv dat je er zelf om hoeft te vragen en er gewoon vanuit gaat dat ie buiten moet staan
Ik had nog een route liggen die we hebben gereden. Bij de Nettorama in Grave hadden we verzameld om vanaf daar de route te beginnen.Raym09 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:53:
Was gezellig vandaag, leuke rit gehad met @Grubeater en @Patrock
[Afbeelding]
@Tylen gefeliciteerd!!! Mooi werk!

Tussendoor waren er ook enkele gravelstukjes in de route.
In Kruisstraat een drankje en een hapje gedaan.

Typische Brabantse gezelligheid.

Later hebben we in Rijkevoort nog een drankje gedaan om in Cuijk te eindigen.
Daarna nog even met @Patrock mee geweest en nog wat nagepraat.
Was gezellig mannen.

Een quote met nogmaals mijn dank.teacher schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:28:
[...]
Kijk eens bij een kampeerwinkel of je nalgene flesjes kan vinden: https://www.kathmandu.nl/...250ml-n689900-0571-000235 die heb je van klein tot groot, zijn stevig, lekken echt niet en je stopt ze in een klein hoekje. Oh, en niet heel duur...
Ik heb ook gelijk een flesje van 250 ml gevuld voor de echt lange trips. Dan heb ik toch de koffers bij me.
Uiteraard heb ik de flesjes duidelijk gemarkeerd vanwege de inhoud. Het toolboxje is ook nog eens afgesloten, dus geen zorgen.
Gisteren korte remhendels (zwarte hendels met zilver stel dingetje) van the2wheels. Ik hoop dat het wat is. Daarnaast onderhandschoenen bij de motorport gehaald.
Maar nu eerst maar eens een route in elkaar gaan klikken. Woensdag willen we de 1000 bochten route doen (van 2017 volgens mij).

Ik heb het bij gisteren gehouden, veel geleerd, veel lol gehad, maar te moe om nu gelijk weer een kilometerslange tocht door dat kutzand aan te gaan
Vind je de TA niet wat aan de zware kant hiervoor?
Dit topic is gesloten.