Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.141 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42
@ToolkiT ik had het idee dat ze 'stiekem' MOCs van anderen verkopen. Ik blijf sowieso wat huiverig voor offbrand-lego, qua kwaliteit en alles. Maargoed, dat is meer iets voor dat topic dan voor hier :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
ToolkiT schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Die heb ik ook, leuke set idd en alles is ook best realistisch gedaan.
Maar Lego heeft alleen de GS, en is vrij duur..

Deze zijn origine designs (dus geen knockoffs van Lego) en hebben meerdere modelen, dus ook leuker als je geen GS hebt maar een SS of chopper of naked etc..
En (niet geheel onbelangrijk) veel goedkoper dan Lego..
Ik heb inderdaad geen GS, hoef er ook geen perse.
Maar hou wel van lego heb ook veel star wars meuk en auto's.

Ik vind het heerlijk om gewoon s'avonds dan die meuk neer te gooien en dan een model te maken. Hersenloos instructies volgen _/-\o_

Alleen blijkbaar ben ik nogal merk trouw want al die andere brick dingen ben wil ik nie >:)
Ik snap dat het onlogisch klinkt maar het is helaas zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gauchov6 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

De F700 heb ik zo'n 15.000 km gereden, en is heel relaxed, veel meer toer dan allroad motor, zonder spaakwielen en allroad banden. En het voelt echt niet geknepen!

Als je wat relaxter wil zou ik ook zeker even rijden op een BMW R 1200 boxer, die zijn erg makkelijk in de omgang. Ik wilde eerst perse geen boxer, maar nu ik er een rij ben ik er toch wel heel blij mee. Veel koppel en prima om te cruisen, maar ook erg snel als ik wil.
Welke boxer rijd je? GS?

Sinds een maandje rijd ik R1200RT als wintermotor (zie TS), moet idd zeggen dat de boxer erg makkelijk én vlot is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:30
Nou, de bouw is begonnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RM29RU0SeVGkhMlApx6xdLU4/full.jpg

dit bevat overmorgen een tank + complete kappenset van een Transalp uit 1988 :P.

En dat zal vervolgens naar New York verstuurd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

ToolkiT schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Die heb ik ook, leuke set idd en alles is ook best realistisch gedaan.
Maar Lego heeft alleen de GS, en is vrij duur..

Deze zijn origine designs (dus geen knockoffs van Lego) en hebben meerdere modelen, dus ook leuker als je geen GS hebt maar een SS of chopper of naked etc..
En (niet geheel onbelangrijk) veel goedkoper dan Lego..
Lego heeft wel meer dan de GS... de laatste uit dat rijtje:
https://www.gearbest.com/block-toys/pp_612656.html
is een kopie van
LEGO Technic Motor - 8051
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/biassets/biimg/4626024.png
Ik heb ze allebei ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03:48
Een update over de Kawa die hier in Groningen stond: Hij is weg! Na zoveel jaren op dezelfde plek te hebben gestaan reed ik er vandaag langs en was hij verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Acid_Burn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

is een kopie van
[Afbeelding]
Ik heb ze allebei ;)
En welke vind je beter van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
mamorunl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:35:
Een update over de Kawa die hier in Groningen stond: Hij is weg! Na zoveel jaren op dezelfde plek te hebben gestaan reed ik er vandaag langs en was hij verdwenen.
Wuuuut, zondag stond hij er nog :(

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:03
Booyaa schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

Wuuuut, zondag stond hij er nog :(
Staat misschien bij Joppen ;) 'lopend weggezet, verkoopprijs 1500€, garantie afhankelijk van afleverbeurt à 1500€' oid... (EDIT: hmm... 275km, unlikely ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 10-10-2018 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

^^ _O- _O-

@Dryhte misschien heeft iemand van Joppen hem zelf wel opgehaald, van €450 naar €1500 zonder garantie goede winst voor even heen en weer karren :+

[ Voor 86% gewijzigd door Rubman op 10-10-2018 15:44 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Acid_Burn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

is een kopie van
[Afbeelding]
Ik heb ze allebei ;)
Uit de Lego Technic serie heb ik er 4.... Er is er nog één meer maar die kan ik niet aankomen voor een nette prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HB6G4Gaz2Be1WvuQDM7K2NGt/medium.jpg

8051 -> Rode "Speed Triple"
42007 -> Oranje "KTM" Crosser
42036 -> Blauwe Daytona 675
42063 -> Blauwe BMW GS 1200

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-10-2018 16:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Uit de Technic serie heb ik er 4.... Er is er nog één meer maar die kan ik niet aankomen.

[Afbeelding]

I stand corrected!

Maar wacht eens even, die 'ktm' heeft een Moto Guzzi blok..
Misschien eens die op de kop tikken en dan combineren met de GS om er mijn eigen motor mee na te bouwen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

@HTT-Thalan Ik heb de echte LEGO versies. Kwaliteit is van beide gewoon prima.

btw.. stormtroopers passen er mooi op :P
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2j4al5c.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Acid_Burn op 10-10-2018 16:09 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02
wimmel_1 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Uit de Lego Technic serie heb ik er 4.... Er is er nog één meer maar die kan ik niet aankomen.

[Afbeelding]

Die blauwe toch, niet gebaseerd op een echt model? Dat is dan weer die ene die ik heb. 8)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

Die blauwe toch, niet gebaseerd op een echt model? Dat is dan weer die ene die ik heb. 8)
Nope, er is nog een rode Lego Technic "SS" fiets..... Zal zo 't nummer eens ff opzoeken. -> 8420 met een V4 (Honda?)

:)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 10-10-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Acid_Burn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:01:
@HTT-Thalan Ik heb de echte LEGO versies. Kwaliteit is van beide gewoon prima.

btw.. stormtroopers passen er mooi op :P
[Afbeelding]
Dat heb ik ook gedaan! maar dan Darth vader met een stormtrooper achterop 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
je heb trouwens deze ook nog:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/811RB6ciOwL._SL1391_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/517251RJYPL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://target.scene7.com/is/image/Target/GUEST_1502384f-294f-40da-a387-937539f5489b?wid=488&hei=488&fmt=pjpeg

zelf heb ik de laatste (ooit gekregen van mrsT toen ik eigenlijk doelde op de GS.. :| ) geen aanrader..

trouwens er zijn ook wel mooie MOCs:
http://legotechnicmotorcycles.blogspot.com/

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:32:
je heb trouwens deze ook nog:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

zelf heb ik de laatste (ooit gekregen van mrsT toen ik eigenlijk doelde op de GS.. :| ) geen aanrader..

trouwens er zijn ook wel mooie MOCs:
http://legotechnicmotorcycles.blogspot.com/
Die komen niet uit de Lego Technic serie en zijn (IMHO) dan ook niet écht leuk om te bouwen en/of te verzamelen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dit is de enige die wij momenteel bezitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W7glvsoOnKvwUdrgdeManf7U/full.jpg

is natuurlijk wel lekker in lijn met waar ik graag rij 8). Op de rommelmarkt gekocht voor 3 euro, gast wist niet wat hij wegdeed denk ik :P. Ik zou wel meer modellen willen hebben maar alhoewel ik een groot Lego fan ben (al mijn hele leven) heb ik steeds meer moeite met de torenhoge prijzen. Zeker met 3 koters moet je op een gegeven moment toch eens naar alternatieven kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
@mr_zippey kwam ik jou nou net tegen toen ik richting Veere reed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Mijn ervaring met Lego uit China is dat er meestal 1 of 2 van de 500 stukjes iets krom of verkleurd zijn, prima omheen te werken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tijd voor weer echte motoren:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-10-10.03.51-Medium.jpg
En een snelle Volvo :P

O, en mijn Gixxer gaat steeds meer op een KTM lijken, ik was bijna bang dat de NAKS kapot aan het gaan was, maar viel mee. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-09-10.01.20-Medium.jpg
Altijd mooi als de monteur al staat te lachen als je aankomt. :+ Op zijn advies de uitlaat aangepast en hij hoorde t mee. :) Gelijk een 'verplicht' bakkie gedaan, maar was lekker rijden vanmiddag!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:50

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:11:
@ToolkiT ik had het idee dat ze 'stiekem' MOCs van anderen verkopen. Ik blijf sowieso wat huiverig voor offbrand-lego, qua kwaliteit en alles. Maargoed, dat is meer iets voor dat topic dan voor hier :)
Offtopic, de kids hebben veel legin, dit lijkt soms wel sterker dan sommige Lego blokjes die snel scheuren.
Ontopic:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maegrim
Vanochtend een uurtje een s1000r meegekregen, dat rijdt ook helemaal niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Hmmm.. Zit toch een beetje te kijken naar een motor om die voor half december aan te kunnen schaffen, maar die 35kw regel is toch nog best irritant voor de motoren die ik wel wil :P

Heb nu een CBR250R (2013) voor een leuke prijs gezien die ik dan mooi zou kunnen rijden tot mijn 24e of als ik 8 maanden eerder mijn rijbewijs al vernieuw om dan wat anders te halen. Heb alleen ergens het idee tot ik toch iets van vermogen tekort ga komen.. Zal er overigens niet veel snelweg mee rijden en vooral op 100 wegen als max..

Aan de andere kant zou ik ook een 650 motor kunnen halen en terugzetten naar 35kw en dan weer terugzetten daarop.. alleen zijn die duurder of ik moet gewoon voor een wat oudere motor gaan kijken :9

Wel onverwachts wegens uitval van een schoolmiddag m'n rijbewijs kunnen aanvragen vandaag dus dat scheelde weer :)

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 10-10-2018 19:51 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@timmie271 Je zou ook gewoon lol kunnen hebben op een voor 35kw gebouwde motor zoals de Honda cb500f (of x of cbr500r). Ik beloof je dat je daarmee niks tekort komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 10-10-2018 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 16:07
timmie271 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:50:
Hmmm.. Zit toch een beetje te kijken naar een motor om die voor half december aan te kunnen schaffen, maar die 35kw regel is toch nog best irritant voor de motoren die ik wel wil :P

Heb nu een CBR250R (2013) voor een leuke prijs gezien die ik dan mooi zou kunnen rijden tot mijn 24e of als ik 8 maanden eerder mijn rijbewijs al vernieuw om dan wat anders te halen. Heb alleen ergens het idee tot ik toch iets van vermogen tekort ga komen.. Zal er overigens niet veel snelweg mee rijden en vooral op 100 wegen als max..

Aan de andere kant zou ik ook een 650 motor kunnen halen en terugzetten naar 35kw en dan weer terugzetten daarop.. alleen zijn die duurder of ik moet gewoon voor een wat oudere motor gaan kijken :9

Wel onverwachts wegens uitval van een schoolmiddag m'n rijbewijs kunnen aanvragen vandaag dus dat scheelde weer :)
Zelfs snelweg is er perfect mee te doen, 130 rijdt ie vlotjes op zijn gemak en wat sneller kan ook nog mits de gaskraan goed opengedraait wordt >:) (156 top op gps) . Leuke aan de 250 vindt ik de immens lage kosten ( minder dan men 125 vroeger) door het lage verbruik/lange onderhoudsintervallen en goedkope onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Heb alleen ergens het idee tot ik toch iets van vermogen tekort ga komen.. Zal er overigens niet veel snelweg mee rijden en vooral op 100 wegen als max..
Te kort, te kort... ik zit een haartje boven de A2 grens met de Kwak (en hij zal vast nog wat PK's kwijt zijn geraakt over de laatste 25 jaar) en ik vind hem aardig rap. Ik kan met gemak doortrekken tot mulder waardige snelheden, en BBK ben je zo je pasje (en je trommelvliezen) kwijt.

Je lesmotor is waarschijnlijk ook een teruggebrachte 650 (wij hadden een restricted CB650F) en die dingen gaan met gemak door tot de 150 voor je verschil begint te merken met de A versie. Daar moet je de boel wel aardig verklungelen om andere motorijders _niet_ bij te houden lijkt me (uiteraard heb je altijd kamikazepiloten op een 1000+ cc die je niet bij wílt houden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corewillem
Ik hou zelfs met de "krappe" 26pk de meeste zwaardere motors bij in de bochtjes ;) op een recht stuk mag ik het vergeten uiteraard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

De kans is groot dat je tegen de tijd dat je vol mag rijden toch een andere motor koopt. Dat zou ik persoonlijk toch minder mee laten wegen.

Verder had ik zelf toen ik voor dezelfde keuze stond liever een 25kw (35kw nu) motor die gemaakt was om 25kw te hebben, dan een zeg, 50kw motor die is teruggevoerd naar 35kw. Was het voor mij toch net niet, maar dat is persoonlijk.

Als je je druk maakt om vermogen is de CBR250 misschien ook niet het meest voor de hand liggend, met 20kw zou je nog wel wat omhoog kunnen gaan. Je kunt met zo'n motor prima rijden, maar wil je vermogen dan kun je misschien beter kijken naar iets van een XT660, MT-03 of iets vergelijkbaars. Precies 35kw, en zo'n 650cc 1-cilinder wil best aanpoten zolang je de snelweg niet op gaat.

Staar je ook niet blind op enkel het piekvermogen, een motor met een hoog koppel en brede powerband gaat een stuk pittiger aanvoelen dan één zonder, ondanks dat ze hetzelfde piekvermogen hebben.
corewillem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:
Ik hou zelfs met de "krappe" 26pk de meeste zwaardere motors bij in de bochtjes ;) op een recht stuk mag ik het vergeten uiteraard...
Dat wordt vaak gezegd, maar dat hangt toch vooral van de bestuurder van de zwaardere motor af, die is waarschijnlijk lekker aan het toeren terwijl jij alle zeilen bij zet om hem bij te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Brazos op 10-10-2018 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@timmie271 35kw is zat joh, ook voor op de snelweg. @caesar1000 moet het met een 125cc doen en die komt op de snelweg wel wat te kort, maar voor op een dijk is zelfs dat nog wel voldoende. Inhalen is soms wat lastig, maar met 35kw zit je heus wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
@timmie271 Het is nu al vaak gezegd, maar 35kw is echt zat hoor. 30kw is zelfs genoeg. Ik had een CB500F voor 1,5jaar en was echt uitstekend mee te komen. Auto's even inhalen op de snelweg was geen probleem en een topsnelheid van 160+ is ook snel zat. Dus laat je daar niet door gek maken dat het 'minder' vermogen is. Een Ninja 300 kan ook de 190 aantikken, dus ook aantal cc zegt nog niet veel.

Wat is je budget een beetje eigenlijk?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nederlandhc schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:04:
Oh ja nu ik het woord topicstart lees, kan ik daar ook aan toegevoegd worden?

Honda VFR750 1990, provincie Gelderland.
Zal vast wel gaan lukken denk ik :9

Volgende keer graag wel even de Openings Post goed lezen, een simpele notificatie naar één van de topicstarters met deze vraag, zoals verzocht in de OP, maakt 't leven zó veel gemakkelijker >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-10-2018 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

Te kort, te kort... ik zit een haartje boven de A2 grens met de Kwak (en hij zal vast nog wat PK's kwijt zijn geraakt over de laatste 25 jaar) en ik vind hem aardig rap. Ik kan met gemak doortrekken tot mulder waardige snelheden, en BBK ben je zo je pasje (en je trommelvliezen) kwijt.

Je lesmotor is waarschijnlijk ook een teruggebrachte 650 (wij hadden een restricted CB650F) en die dingen gaan met gemak door tot de 150 voor je verschil begint te merken met de A versie. Daar moet je de boel wel aardig verklungelen om andere motorijders _niet_ bij te houden lijkt me (uiteraard heb je altijd kamikazepiloten op een 1000+ cc die je niet bij wílt houden).
Moa, ik vond het persoonlijk op een gegeven moment wel vervelend om elke keer tot de 10.000 toeren te moeten doortrekken om mede-rijders die nog gewoon economisch aan het optrekken waren bij te houden.

Het is niet dat de motor (250cc'tje) traag was, hij kon gewoon 160, en ik, en de rest, reden zelden boven de 100.
Maar je moet gewoon een stuk meer werk verzetten om de 'grotere jongens' bij te houden, veel schakelen, veel toeren, veel gas, en dat doet toch wel wat af aan het relaxed rijden. Dat zo'n ding 150 of 160 gaat maakt dan dus ook helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dryhte schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:57:
@timmie271 Je zou ook gewoon lol kunnen hebben op een voor 35kw gebouwde motor zoals de Honda cb500f (of x of cbr500r). Ik beloof je dat je daarmee niks tekort komt.
Dat is iets wat ik zeker weet aangezien ik een paar weken op een er-6n 35kw heb gelest en daarna naar de 50kw versie ben gegaan.
HTT-Thalan schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

Klopt zoals hierboven te lezen :)

En was uiteraard niet van plan waaghalzen bij te houden. Voorlopig gewoon op mijn eigen tempo :)
corewillem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:
De CBR250R heeft 19.2kw dus ook iets in de richting.
PilatuS schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:20:
@timmie271 35kw is zat joh, ook voor op de snelweg. @caesar1000 moet het met een 125cc doen en die komt op de snelweg wel wat te kort, maar voor op een dijk is zelfs dat nog wel voldoende. Inhalen is soms wat lastig, maar met 35kw zit je heus wel goed.
Leviathius schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:26:
@timmie271 Het is nu al vaak gezegd, maar 35kw is echt zat hoor. 30kw is zelfs genoeg. Ik had een CB500F voor 1,5jaar en was echt uitstekend mee te komen. Auto's even inhalen op de snelweg was geen probleem en een topsnelheid van 160+ is ook snel zat. Dus laat je daar niet door gek maken dat het 'minder' vermogen is. Een Ninja 300 kan ook de 190 aantikken, dus ook aantal cc zegt nog niet veel.

Wat is je budget een beetje eigenlijk?
Ik ontken nergens dat ik 35kw voorlopig te weinig vind :+ Zie nu net dat het verkeerd staat in mijn bericht :P bedoelde een vol vermogen terugzetten naar 35Kw aangezien ik daar aan vast zit met code 80.
Brazos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

De kans is groot dat je tegen de tijd dat je vol mag rijden toch een andere motor koopt. Dat zou ik persoonlijk toch minder mee laten wegen.

Verder had ik zelf toen ik voor dezelfde keuze stond liever een 25kw (35kw nu) motor die gemaakt was om 25kw te hebben, dan een zeg, 50kw motor die is teruggevoerd naar 35kw. Was het voor mij toch net niet, maar dat is persoonlijk.

Als je je druk maakt om vermogen is de CBR250 misschien ook niet het meest voor de hand liggend, met 20kw zou je nog wel wat omhoog kunnen gaan. Je kunt met zo'n motor prima rijden, maar wil je vermogen dan kun je misschien beter kijken naar iets van een XT660, MT-03 of iets vergelijkbaars. Precies 35kw, en zo'n 650cc 1-cilinder wil best aanpoten zolang je de snelweg niet op gaat.

Staar je ook niet blind op enkel het piekvermogen, een motor met een hoog koppel en brede powerband gaat een stuk pittiger aanvoelen dan één zonder, ondanks dat ze hetzelfde piekvermogen hebben.

[...]

Dat wordt vaak gezegd, maar dat hangt toch vooral van de bestuurder van de zwaardere motor af, die is waarschijnlijk lekker aan het toeren terwijl jij alle zeilen bij zet om hem bij te houden.
Heb nog niet met minder dan de 35kw er-6n gereden dus zeker weten die ik het ook nog niet. Op stage wissel ik ook meermaals op een dag af tussen een fiesta met 76pk en een xc90 T8 met 407 pk (Als voorbeeld). Het grote verschil is vooral dat die T8 ruim 2x zo snel op de 100 zit. En dat is wat ik mij nu vooral afvraag ga ik die 15kw minder heel erg missen als ik niet harder ga dan 100 over het algemeen.

Of ik moet het gewoon even een keer proberen zodat ik het zeker weet :)

Overigens is m'n budget bij voorkeur richting de 3k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:35:
[...]

Heb nog niet met minder dan de 35kw er-6n gereden dus zeker weten die ik het ook nog niet. Op stage wissel ik ook meermaals op een dag af tussen een fiesta met 76pk en een xc90 T8 met 407 pk (Als voorbeeld). Het grote verschil is vooral dat die T8 ruim 2x zo snel op de 100 zit. En dat is wat ik mij nu vooral afvraag ga ik die 15kw minder heel erg missen als ik niet harder ga dan 100 over het algemeen.

Overigens is m'n budget bij voorkeur richting de 3k.
Je zou ook een bepaalde motor kunnen huren voor een dagje, motor-sharing apps/sites zijn wel aardig populair op het moment volgens mij.

Verder ga je die 15kw bij 8500rpm waarschijnlijk minder missen dan de bijvoorbeeld 5-10kw bij 3000-6000rpm. Maar op het begin zal die 20kw prima zijn, dat maakt het ook lastig om te gaan proberen, want over een jaar zit je heel anders op een motor. Een 'echte' 35kw motor zul je dan misschien iets langer kunnen waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corewillem
timmie271 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:35:
[...]

De CBR250R heeft 19.2kw dus ook iets in de richting.

Ik rij met de CBR250R, altijd welkom om deze eens uit te komen proberen, heb hiervoor zelf +-2000 betaald.
Gekocht puur met de gedachte van het "goedkoop rijden" maar vindt het stiekem een zeer fijne motor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Brazos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:11:
[...]

Je zou ook een bepaalde motor kunnen huren voor een dagje, motor-sharing apps/sites zijn wel aardig populair op het moment volgens mij.

Verder ga je die 15kw bij 8500rpm waarschijnlijk minder missen dan de bijvoorbeeld 5-10kw bij 3000-6000rpm. Maar op het begin zal die 20kw prima zijn, dat maakt het ook lastig om te gaan proberen, want over een jaar zit je heel anders op een motor. Een 'echte' 35kw motor zul je dan misschien iets langer kunnen waarderen.
Zodra ik 24 word zal er sws iets anders komen met wat meer vermogen dan 35kw. Dus gaat mij er vooral om dat het een leuke en fijne motor is die in het begin nog niet al te duur en lastig is. Los van het feit dat ik dan rustig aan alles kan wennen zonder commentaar van een rijinstructeur :)

Motor huren heb ik inderdaad ook naar gekeken. Moet ik nog even verder uitpluizen voor ik de juiste motor een beetje in de buurt heb gevonden. Voor ik in een andere stad/dorp ben moet ik al minimaal 13km tot 35km rijden :+
corewillem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:12:
[...]

Ik rij met de CBR250R, altijd welkom om deze eens uit te komen proberen, heb hiervoor zelf +-2000 betaald.
Gekocht puur met de gedachte van het "goedkoop rijden" maar vindt het stiekem een zeer fijne motor _/-\o_
Dat zou nog beter zijn :9 welke regio kom je vandaan? Kom zelf uit Flevoland :)

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 10-10-2018 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corewillem
Zit redelijk ver, doordeweeks meestal in Kortrijk en weekends dichtbij Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
corewillem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:23:
Zit redelijk ver, doordeweeks meestal in Kortrijk en weekends dichtbij Antwerpen.
Dan moet ik er gelijk een dagje Antwerpen van maken :+ had je niet in Nederland kunnen wonen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Brazos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:33:
[...]

Moa, ik vond het persoonlijk op een gegeven moment wel vervelend om elke keer tot de 10.000 toeren te moeten doortrekken om mede-rijders die nog gewoon economisch aan het optrekken waren bij te houden.

Het is niet dat de motor (250cc'tje) traag was, hij kon gewoon 160, en ik, en de rest, reden zelden boven de 100.
Maar je moet gewoon een stuk meer werk verzetten om de 'grotere jongens' bij te houden, veel schakelen, veel toeren, veel gas, en dat doet toch wel wat af aan het relaxed rijden. Dat zo'n ding 150 of 160 gaat maakt dan dus ook helemaal niets uit.
Dat vind ik dus weer het voordeel van de liter motoren, niet meer telkens 2 of 3 versnellingen terug maar gewoon lekker vlot doortokkelen op de snelweg. Nu scheelt het dat ik voornamelijk dat rijd, lange afstanden, en veel 80-100 wegen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 05:47:
[...]

Dat vind ik dus weer het voordeel van de liter motoren, niet meer telkens 2 of 3 versnellingen terug maar gewoon lekker vlot doortokkelen op de snelweg. Nu scheelt het dat ik voornamelijk dat rijd, lange afstanden, en veel 80-100 wegen. :)
Aan de andere kant, hoog doortrekken, schakelen en weer vol door is ook erg leuk. En als ik dat doe op de S1000RR ben ik waarschijnlijk ook heel snel mn rijbewijs kwijt :+

Daarom is het ook erg afhankelijk wat je van plan bent te gaan doen. Af en toe rondje knallen maakt het eigenlijk niet uit dat je meer moet werken: de snelheidsbeleving wordt er groter van en je komt niet zo snel in de problemen ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik geloof niet dat ik een foto hier al had gezet van mijn lomperd.
Niet de meest charmante foto, zal wel een keer een betere maken O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Saffie_time op 12-11-2018 11:29 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Altijd leuk als de politie voor je aan de kant gaat als je wil gaan beginnen met filteren :) Net bij het oprijden van de N11 naar de A12, wat 'sochtends altijd vast staat. De N11 is 2baans, dan even 1baans naar de oprit welke weer 2baans word. Ik kwam waar het weer 2baans werd precies achter een politieauto terecht, die ging netjes aan de kant *O*

Vanochtend nadat het ding weer eens in de was is geweest, kwam ik er na 2 jaar ook achter dat mijn motorjeans daadwerkelijk 2 verschillende posities voor de knieprotectoren heeft. Ik wist dat ze verstelbaar zijn, maar dacht altijd dat dat stomweg verschuiven in de iets te grote pocket was... Daardoor zakten ze eigenlijk altijd na een paar dagen wat naar beneden. Blijkt er in die pocket nog een 2 flapje stof te zitten, waar je ze achter kan haken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Daar kwam ik bij mijn broek inderdaad ook achter. Nu snap ik ook waarom die nieuwe modellen protectoren kleiner zijn dan ze vroeger waren: om de mogelijkheid te bieden met klittenband de hoogte aan te passen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:43:
Altijd leuk als de politie voor je aan de kant gaat als je wil gaan beginnen met filteren :) Net bij het oprijden van de N11 naar de A12, wat 'sochtends altijd vast staat. De N11 is 2baans, dan even 1baans naar de oprit welke weer 2baans word. Ik kwam waar het weer 2baans werd precies achter een politieauto terecht, die ging netjes aan de kant *O*

Vanochtend nadat het ding weer eens in de was is geweest, kwam ik er na 2 jaar ook achter dat mijn motorjeans daadwerkelijk 2 verschillende posities voor de knieprotectoren heeft. Ik wist dat ze verstelbaar zijn, maar dacht altijd dat dat stomweg verschuiven in de iets te grote pocket was... Daardoor zakten ze eigenlijk altijd na een paar dagen wat naar beneden. Blijkt er in die pocket nog een 2 flapje stof te zitten, waar je ze achter kan haken |:(
Heb hier ter hoogte van mijn knie geloof ik ook een klittenbandgeval zitten aan de binnenkant van het kevlar gedeelte. Zal hem eens binnenstebuiten doen om te kijken water nu daadwerkelijk zit. Kriebelt af en toe bij het aandoen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Kijk ook even waar ze voor staan vanaf 6:05. ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Vanochtend had ik het voor het eerst warm op de motor met ±8 graden buiten. De mist maakte het gisteren erg koud, dus ik had vanochtend maar een extra trui aangetrokken met een col. Thermo shirt + true + dikke trui met col + col + revit hoodie = prima te doen op m'n bandit :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Wz2NGqJb/IMG_20181011_065411672_HDR.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ktenolix op 11-10-2018 11:00 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Ktenolix Kan me voorstellen dat je het daarin warm hebt... Ik had vanochtend alleen een polo + jas zonder voering, met als enige toevoeging een col. Prima te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ondanks dat het mooi weer is komt de winter eraan, tijd om te bekijken wat ik aan mijn Transalp moet doen. Ondertussen wel wat kleine dingen gedaan zoals de remhendel vervangen voor een recht exemplaar en de vacuümleiding naar de benzinekraan vervangen.
Inmiddels heb ik bijna 25000 kilometer gereden sinds aankoop (april 2017) en wordt het tijd om wat meer onderhoud uit te voeren.
Komende week ga ik de olie en filter vervangen, sinds het voorjaar zijn er weer 10.000km voorbij gegaan. Voor de rest zijn er enkele dingen waarvan ik niet weet wanneer ze voor het laatst zijn gedaan en het toch slim is om te vervangen. De schijfrem voor is ook aan de beurt binnen een aantal maanden aangezien de Alp bijna klokje rond gaat. Voor dat de pekel gestrooid wordt moet mijn achterwiel een verfbeurt krijgen, door een aanvaring met een tak is er een groot gedeelte van de lak beschadigd. De gouden velgen van de Alp staan al bekend om hun roest gevoeligheid en zonder behandeling moet ik de velg veel eerder gaan vervangen dan gewenst.

De ToDo list ziet er nu als volgt uit, met de dingen die ik als eerste aanpak boven aan.
  • Oliewissel
  • Aliexpress spanningsregelaar testen.
  • Rem/koppelingskabels smeren.
  • Kleppen controleren/stellen.
  • Dashboard lampje vervangen.
  • Koplamp bijstellen.
  • Inlaatrubbers vervangen.
  • Bougies vervangen.
  • Achterwiel schuren en spuiten.
  • Zadel opnieuw laten bekleden.
  • Voorremschijf en remblokken vervangen
  • Prolink lagers controleren.
  • Stickerset binnen, Alp schoonmaken en stickers plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ja velgen blijven wel een ding bij een TA. Heb het geluk gehad om voor een leuk prijsje een setje wielen te scoren van een 650 die zijn tot nu toe probleem vrij.
Bij de originele kwamen de ventielen door de velg heen :+

Zag dat bij mij de koppelingskabel aan de buitenkant gesmolten is. Loopt blijkbaar te dicht langs het spruitstuk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

@Chakotay jij hebt zeker een mooi windscherm :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
R0y. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:31:
@mr_zippey kwam ik jou nou net tegen toen ik richting Veere reed?
Jup, dat was ik.. Zonder camera deze keer dus heb geen 'hard bewijs'. ;)
Lekker vroeg gestopt met het werk om op 2 wielen van het mooie weer te genieten. 8)

Mijn rondje was vanaf Middelburg richting Nieuwdorp, binnendoor naar Ovezande, naar boven richting Goes, Wilhelminadorp, over Noord Beveland via Kortgene, Kamperland en dan via Vrouwenpolder naar Veere en vanaf Middelburg over de N57/A58 naar Vlissingen.. Was m'n Calimoto app alleen vergeten aan te zetten, om de route op te slaan.. 8)7

Heb 'm ff in g maps geplot..

[ Voor 31% gewijzigd door mr_zippey op 11-10-2018 12:01 . Reden: maps link toegevoegd ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
mr_zippey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Lekker vroeg gestopt met het werk om op 2 wielen van het mooie weer te genieten. 8)

Mijn rondje was vanaf Middelburg richting Nieuwdorp, binnendoor naar Ovezande, naar boven richting Goes, Wilhelminadorp, over Noord Beveland via Kortgene, Kamperland en dan via Vrouwenpolder naar Veere en vanaf Middelburg over de N57/A58 naar Vlissingen.. Was m'n Calimoto app alleen vergeten aan te zetten, om de route op te slaan.. 8)7
Fijne omgeving voor een ritje, doe ik ook wel eens vanuit Gent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
Iemand ervaring met een goede zaak waar ze voor mijn v-strom de ecu kunnen herprogrameren om het backfire probleem er uit te krijgen?
Eerder heb ik Hoegee gevonden daar kwamen hier gemende reactie op terug.
Van mijn motor rijdende collega's heb ik een adresje in Heesch gekregen (nabij Oss) Spierings?
Iemand ervaringen met hem/hun?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21

Saffie_time

Why use this? 42!

Bommes schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:25:
Iemand ervaring met een goede zaak waar ze voor mijn v-strom de ecu kunnen herprogrameren om het backfire probleem er uit te krijgen?
Van mijn motor rijdende collega's heb ik een adresje in Heesch gekregen (nabij Oss) Spierings?
Ik zou @wimmel_1 denken dat die dat wel weet in je regio ookal is de v-strom niet meteen zijn machine ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ja, en handkappen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
@Bommes Ik kom uit de omgeving, maar Spierings ken ik niet. Misschien dat @1000Motormuis ervaring met ze heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
lolgast schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:42:
@Bommes Ik kom uit de omgeving, maar Spierings ken ik niet. Misschien dat @1000Motormuis ervaring met ze heeft?
Ik heb tot op heden geen ervaring met die zaak. Iemand zal de spits moeten afbijten, maar wie? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:26:
[...]

Omdat het kon, en we zo de Ride-On hebben behouden. Was voor mij ook weer nieuw (anders dan bij een fietsband). Het is niet 'ongeschikt' voor binnenbanden, het heeft alleen niet zo heel veel zin. De gel heeft bij mij het gat minder groot gemaakt, waardoor de lucht langzamer wegliep, maar dat heeft ook te maken gehad met het feit dat het karkas van mijn banden de motor op zichzelf kunnen dragen, waardoor er minder druk op de binnenband staat.

Je moet het afwegen tegen de kosten. Alleen als balanceermiddel is het veel te duur tegen ongeveer € 45,- voor een behandeling van één set banden (tenzij je echt ijdel bent over die loodjes op je wiel natuurlijk). Als thuiskomertje... je schijnt een band ook onderweg te kunnen pluggen. Heb je nog steeds lucht nodig, maar ik heb bij offroad ritten altijd een compressor bij. Een setje pur is waarschijnlijk goedkoper, kom je ook thuis, maar dat zou ik dan weer alléén bij binnenbanden doen, want die zijn goedkoop te vervangen, een buitenband niet.
Mijn binnenband was ook lek (met zeepsop bleek dat er lucht uit mijn spaken kwam..)

Nu dit spul getest: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07FB8CXGQ en dat lijkt het OK te doen als tijdelijk lapmiddel...

Nu bandenlichters kopen (tips anyone?) zodat ik volgende keer zelf de binnenband kan vervangen..
Volgende week gaat Anastasia voor een beurt dus dan laat ik het de dealer dan maar doen maar voor een volgende keer is zelf doen net zo makkelijk en goedkoper.. en onderweg handig om te kunnen doen.. Die spuitbussen passen trouwens perfect in mijn legertasje achterop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Wellicht een idee om ze te bellen, probleem voor te leggen en kijken hoe ze reageren.

Bij zo’n gesprek krijg je meestal wel snel een goed of minder goed gevoel.

Als je gelijk langs gaat met je motor is de kans groot dat je hem laat staan :-).

Ohja, er zijn ook wat motor review sites. Baetsen.com? En nog 1 die ik even niet kan herinneren.

Unrelated aan jouw vraag mijn persoonlijke dealer/garage ervaringen:

Ik heb zelf onwijs fijn zaken gedaan met Ducati Motortoer Amsterdam. André is echt gewoon een straightforward goede gast.

Onze AT’s zijn door Kobutex in Friesland onderhanden genomen voor alle electronica en dat was ook een zeer vakkundig karwei.

Paar weken terug hier nieuwe banden laten omleggen. Ik check even de bike van mn vriendin, zitten gewoon de kettingspacers links en rechts absoluut niet gelijk (35mm en 20mm). Wtf? Blijkt dat ze bij nieuwe banden hier ook niet balanceren. Ja meneer, dat doen we nooit. ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Grubeater schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:13:
Ondanks dat het mooi weer is komt de winter eraan, tijd om te bekijken wat ik aan mijn Transalp moet doen. Ondertussen wel wat kleine dingen gedaan zoals de remhendel vervangen voor een recht exemplaar en de vacuümleiding naar de benzinekraan vervangen.
Inmiddels heb ik bijna 25000 kilometer gereden sinds aankoop (april 2017) en wordt het tijd om wat meer onderhoud uit te voeren.
Komende week ga ik de olie en filter vervangen, sinds het voorjaar zijn er weer 10.000km voorbij gegaan. Voor de rest zijn er enkele dingen waarvan ik niet weet wanneer ze voor het laatst zijn gedaan en het toch slim is om te vervangen. De schijfrem voor is ook aan de beurt binnen een aantal maanden aangezien de Alp bijna klokje rond gaat. Voor dat de pekel gestrooid wordt moet mijn achterwiel een verfbeurt krijgen, door een aanvaring met een tak is er een groot gedeelte van de lak beschadigd. De gouden velgen van de Alp staan al bekend om hun roest gevoeligheid en zonder behandeling moet ik de velg veel eerder gaan vervangen dan gewenst.

De ToDo list ziet er nu als volgt uit, met de dingen die ik als eerste aanpak boven aan.
  • Oliewissel
  • Aliexpress spanningsregelaar testen.
  • Rem/koppelingskabels smeren.
  • Kleppen controleren/stellen.
  • Dashboard lampje vervangen.
  • Koplamp bijstellen.
  • Inlaatrubbers vervangen.
  • Bougies vervangen.
  • Achterwiel schuren en spuiten.
  • Zadel opnieuw laten bekleden.
  • Voorremschijf en remblokken vervangen
  • Prolink lagers controleren.
  • Stickerset binnen, Alp schoonmaken en stickers plakken.
Weet niet of je het al hebt maar de belangrijkste update in mijn ogen is een voltmeter en een reserve spanningsregelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@kneusteun Voltmetertje zit er al op en de spanningsmeter staat op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

Onze AT’s zijn door Kobutex in Friesland onderhanden genomen voor alle electronica en dat was ook een zeer vakkundig karwei.

Paar weken terug hier nieuwe banden laten omleggen. Ik check even de bike van mn vriendin, zitten gewoon de kettingspacers links en rechts absoluut niet gelijk (35mm en 20mm). Wtf? Blijkt dat ze bij nieuwe banden hier ook niet balanceren. Ja meneer, dat doen we nooit. ^^.
Wat kost zo'n geintje?
Wil ook eigenlijk alle electra wel eens nagelopen hebben en de spanningsregelaar op een plek met luchtstroom hebben.

Morgen een dag vrij genomen en ga hem even uitlaten in Duitsland, laatste keer met een grote tocht zat ik tot s'nachts bij een Duitser in de schuur omdat de spanningsregelaar was gestorven ;( daarna op een condensator verder kunnen rijden maar helaas bleek de benzine pomp al gestorven en de laatste 20km op een trailer gedaan ;( door dat soort shit krijg je toch altijd een beetje minder vertrouwen in je fiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Je kan ook dacht ik die van een bmw f650 gebruiken, alleen even stekkertje omzetten. Maar die ali dingen vertrouw ik niet helemaal.
Ik weet dat een SR niet heel ingewikkeld is maar toch betwijfel ik wat je krijgt.

Zelf wil ik (als de twin blijft) een vacuum pomp en een mosfet SR erop zetten, schijnbaar ben je dan van het meeste gezeik af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
kneusteun schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Wat kost zo'n geintje?
Wil ook eigenlijk alle electra wel eens nagelopen hebben en de spanningsregelaar op een plek met luchtstroom hebben.

Morgen een dag vrij genomen en ga hem even uitlaten in Duitsland, laatste keer met een grote tocht zat ik tot s'nachts bij een Duitser in de schuur omdat de spanningsregelaar was gestorven ;( daarna op een condensator verder kunnen rijden maar helaas bleek de benzine pomp al gestorven en de laatste 20km op een trailer gedaan ;( door dat soort shit krijg je toch altijd een beetje minder vertrouwen in je fiets....
Ai...

Bij Kobutex het volgende laten doen:
- Handvatverwarming installatie
- Garmin gps houder installatie
- 2x usb charging port installatie
- Kaoko installatie
- Voltmeter installatie
- nieuwe banden (elders gekocht) erop laten leggen

Alle elektra heeft het 20.000km zonder problemen volgehouden. Netjes met relais etc geinstalleerd.

Uit mn hoofd waren we iets van 350€ per motor kwijt. Dat vond ik vrij schappelijk voor dit werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Informeer anders ook even bij Ritzen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Gisteren moest ik mijn dochter(12) voetbal brengen en aangezien mijn motovoorband het weer leek te doen en ik laatst voor haar een echt motorpak gekocht heb (dames maat XS pastte :) ) vroeg ze of we op de motor konden.. zo gezegd zo gedaan.
Kon ze mooi stoer doen bij haar teamgenoten ;)

Op de terugweg filterde is langs een filetje dat achter een bus vast stond, hoor ik ineens van achter me een harde lach, dochter vond dat wel een mooie truuk en zat gewoon de koekblikkers uit te lachen :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 19-09 22:10
Bekijk de kaart op 5:58 ook nog eens goed :+

In other news: naast de CB500 heb ik een lichtelijk ander model motor gekocht voor het circuit :9~
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2r4r1tt.jpg

Vanaf volgend jaar een keer of 5 per jaar naar Assen toe om te rijden, wat zal dat anders gaan worden dan met een CB500'tje!

[ Voor 31% gewijzigd door Twijfels op 11-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vanmorgen was het lekker in mn jas (met wat ventilatie open) met daaronder een vrij dunne hoodie en col. Fijne van de RT is dat mn ruitje omhoog kan, mocht ik uit de wind willen zitten :) daar ga ik komende winter vast veel gebruik van maken.

Edit: blijk ik alweer een hele pagina achter te lopen :+ - dit was dus een reactie op @Ktenolix

Mooie circuitmotor @Twijfels . R1 of R6?

[ Voor 23% gewijzigd door noes op 11-10-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
noes schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:00:
Vanmorgen was het lekker in mn jas (met wat ventilatie open) met daaronder een vrij dunne hoodie en col. Fijne van de RT is dat mn ruitje omhoog kan, mocht ik uit de wind willen zitten :) daar ga ik komende winter vast veel gebruik van maken.

Edit: blijk ik alweer een hele pagina achter te lopen :+ - dit was dus een reactie op @Ktenolix

Mooie circuitmotor @Twijfels . R1 of R6?
R6 RJ11 uit 2007 :) Compleet klaargestoomd voor het circuit wat betreft opties/accessoires!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Twijfels schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Bekijk de kaart op 5:58 ook nog eens goed :+

In other news: naast de CB500 heb ik een lichtelijk ander model motor gekocht voor het circuit :9~
[Afbeelding]

Vanaf volgend jaar een keer of 5 per jaar naar Assen toe om te rijden, wat zal dat anders gaan worden dan met een CB500'tje!
Nice. Wat zit er allemaal op? Lijkt nog redelijk standaard te zijn met alleen andere achtershock.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik weet nu wel genoeg van één motor. Tijd om mijn kennis uit te breiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Plybs4DOtEYjt4PjNDYCawIJ/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Tylen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:27:
[...]

Nice. Wat zit er allemaal op? Lijkt nog redelijk standaard te zijn met alleen andere achtershock.
Bedankt! Even uit m'n hoofd aangezien hij morgen pas hier thuis staat en de verkoper niet compleet was in de advertentie:
- WP schokbreker
- Wilbers voorvering
- Öhlins stuurdemper (nog niet op de foto, maar werd er opgezet)
- Stalen remleidingen
- Domino snelgas
- Aangepaste rem/schakelset
- Verstelbare rem/koppelingshendels
- Snelsluiter tankdop
- ECU geflasht
Zal vast nog wat vergeten zijn, zeker voor mij als beginner meer dan compleet dus. Blok is verder helemaal standaard, opzich ook blij mee zo, voelt toch betrouwbaarder dan, pas 11K gelopen waarvan eerste jaren op de straat.

Zit alleen nog te kijken om een power commander + quickshifter er op te zetten en extra setje velgen voor de regen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Twijfels schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Bedankt! Even uit m'n hoofd aangezien hij morgen pas hier thuis staat en de verkoper niet compleet was in de advertentie:
- WP schokbreker
- Wilbers voorvering
- Stalen remleidingen
- Domino snelgas
- Snelsluiter tankdop
- ECU geflasht
Zal vast nog wat vergeten zijn, zeker voor mij als beginner meer dan compleet dus. Blok is verder helemaal standaard, opzich ook blij mee zo, voelt toch betrouwbaarder dan, pas 11K gelopen waarvan eerste jaren op de straat.

Zit alleen nog te kijken om een power commander + quickshifter er op te zetten en extra setje velgen voor de regen te regelen.
Cool. Ja een QS heb je wel nodig ja. Standaard blok is wel het betrouwbaarst. Mooi houden zo.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Twijfels schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

- WP schokbreker
- Wilbers voorvering
- Stalen remleidingen
- Domino snelgas
- Snelsluiter tankdop
- ECU geflasht

Als de ECU geflashed is, is een power commander toch helemaal niet nodig? Wat zou je er nog mee willen bereiken?

Quickshifter is awesome, zeker erop zetten :Y - die mis ik zelfs op de RT :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
mr_zippey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Heb 'm ff in g maps geplot..
Ik dacht er pas later aan.

Als vast rondje doe ik meestal: Vanaf Vlissingen richting Middelburg via nieuw Vlissingseweg, draai ik de A58 op en blijf ik op de invoeg/uitvoegstrook en pak ik die mooie lange doordraai onder de snelweg door richting die 100 weg. Vervolgens richting Veere eraf en dan de dijk volgen naar Vrouwenpolder.

Vervolgens richting Domburg etc om via koudekerke/dishoek terug te rijden over de boulevard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Welke boxer rijd je? GS?

Sinds een maandje rijd ik R1200RT als wintermotor (zie TS), moet idd zeggen dat de boxer erg makkelijk én vlot is.
Nee, een RS LC. Maar overweeg toch ook om een wat oudere RT (2010 model) voor de winter erbij te gaan zoeken. Wat extra windbescherming en het verwarmde zadel zijn toch ook wel lekker... :P

Afbeeldingslocatie: https://f82zaw.bn.files.1drv.com/y4mJ-bOMM-HgjxU8Df7Enq1RTJ6cVfPmmb3MzGQyOOGBhYpuN_tD404KAiEbk_gH8I8EDcV7OOsKvgDzFYPfZYuIm3ItAO6ri0q1m8wMlp8g1Ngx5XuArgFUi3VLXA4bJwkC2fUEqu-uqiAHnFr_dYPD9Mj8F88KuOyCXV2jjOFG_NodecFGRlIaGsZ_tak7wCwIZbFXydKynjrDnBHisSfcA?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://pyhf7g.bn.files.1drv.com/y4maaoJdY1xJ2OqLZyBFM_Rtp04KsXcF3tQfmG9MmJDy2XthuftcmGr1_uRpEp2yav3qxF3aioJzNhsfAfkShAFVnBACG2zZyZQA0zZKiI7xzF5J4nTHpvGhhpBEmHbuSKKXC08iqRaBqIlNm4-0QwD9vYUxjQVO1jHRP7jWRR4pyAkvc68jnsY4HyXVI3Am8EjTY1glrjijZZdv1yfJmQ0OQ?width=660&height=495&cropmode=none

[ Voor 40% gewijzigd door mkrmr op 11-10-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
noes schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Als de ECU geflashed is, is een power commander toch helemaal niet nodig? Wat zou je er nog mee willen bereiken?

Quickshifter is awesome, zeker erop zetten :Y - die mis ik zelfs op de RT :+
Wat ik er van begrepen heb is (op een standaard kabelboom) een quickshifter niet mogelijk zonder een power commander aan te sluiten ;) Helaas dus een must (please correct me if I'm wrong, zou weer wat geld schelen!).. maar een quickshifter lijkt me inderdaad erg fijn zo op het circuit! Denk dat die er dus wel op zit voor mijn eerste circuitdag met de R6.

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 11-10-2018 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pro:

Noob:

Wel coole helm heeft hij trouwens.. die Bell moto3 in grijs/blauw heb ik ook een half oogje op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Wilde komende week twee of drie dagen naar de Eifel.. maar de weersvoorspellingen zien er slecht uit. Hopen dat het bij draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Ai...

Bij Kobutex het volgende laten doen:
- Handvatverwarming installatie
- Garmin gps houder installatie
- 2x usb charging port installatie
- Kaoko installatie
- Voltmeter installatie
- nieuwe banden (elders gekocht) erop laten leggen

Alle elektra heeft het 20.000km zonder problemen volgehouden. Netjes met relais etc geinstalleerd.

Uit mn hoofd waren we iets van 350€ per motor kwijt. Dat vond ik vrij schappelijk voor dit werk.
Thnx! dat is inderdaad erg schappelijk! Maar ze hebben niet alles nagemeten en nagelopen qua verbindingen etc? en welke SR heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:02
Twijfels schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Wat ik er van begrepen heb is (op een standaard kabelboom) een quickshifter niet mogelijk zonder een power commander aan te sluiten ;) Helaas dus een must (please correct me if I'm wrong, zou weer wat geld schelen!).. maar een quickshifter lijkt me inderdaad erg fijn zo op het circuit! Denk dat die er dus wel op zit voor mijn eerste circuitdag met de R6.
Ik heb een Annitori op mn Gixxer; zonder PC.
Zit een kabeltje tussen de ontsteking, niet meer niet minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo ik had er weer eens een vierwieler voor die rijp was om het rijbewijs in te leveren.

Bij rotonde #1 zij rechts ik links beide voor rechtdoor. Wat doet ze ze steekt zo de buitenste baan over naar de binnenste en drukt mij weg.
Even ernaast gereden en aangegeven of ze wel lekker was. Blik was veelzeggend, maar je denkt daar leer je van.

NOPE! Rotonde #2 weer raak hetzelfde verhaal, nu kon ik op tijd gas geven er ervoor komen.
Even laten stoppen (op een veilige plek) en gevraagd wat ze dacht te doen?
Antwoord was ja ik moet toch rechtdoor!!
BEIDE BANEN GAAN RECHTDOOR!!
Maar hoofdschuddend weggereden na gevraagd te hebben of ze aub direct door wilde rijden naar het CBR of politiebureau om haar rijbewijs in te leveren.
Dan heb je hem echt niet helemaa begrepen hoor. Dan ook oprecht niet doorhebben wat je fout doet 8)7

Verder wel heerlijk weer om te rijden dus maar even een extra blokje om naar huis gereden 8)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
kneusteun schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:59:
[...]

Thnx! dat is inderdaad erg schappelijk! Maar ze hebben niet alles nagemeten en nagelopen qua verbindingen etc? en welke SR heb je gebruikt?
Nee niet alles nagelopen.. maar dat kun je vast wel vragen bij meeste garages met goede monteurs.

Ik heb de originele SR laten zitten, wat niet zo slim was. Die ging stuk toen we in het donker in Bulgarije hotel zochten... heel fijn langs de weg in t donker troubleshooten :-).

Ik had gelukkig reserve SR bij me. Merk Electro sport oid. Bij mlm gekocht. Deze doet het vooralsnog prima. Ik begrijp dat Rugged Roads in UK nog betere (Mosfet?) exemplaren verkoopt.

Het is ook beter om die gele stekker te solderen... dat blokje kan de warmte niet aan en kan smelten (bij mn vriendins AT gebeurt).

Mijn AT heeft nu al tijden lang perfect 14,8v met lichten uit en 13,3 met lichten aan. Als het kan met lichten aan rijden, minder belastend voor je SR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:35:
[...]

Nee niet alles nagelopen.. maar dat kun je vast wel vragen bij meeste garages met goede monteurs.

Ik heb de originele SR laten zitten, wat niet zo slim was. Die ging stuk toen we in het donker in Bulgarije hotel zochten... heel fijn langs de weg in t donker troubleshooten :-).

Ik had gelukkig reserve SR bij me. Merk Electro sport oid. Bij mlm gekocht. Deze doet het vooralsnog prima. Ik begrijp dat Rugged Roads in UK nog betere (Mosfet?) exemplaren verkoopt.

Het is ook beter om die gele stekker te solderen... dat blokje kan de warmte niet aan en kan smelten (bij mn vriendins AT gebeurt).

Mijn AT heeft nu al tijden lang perfect 14,8v met lichten uit en 13,3 met lichten aan. Als het kan met lichten aan rijden, minder belastend voor je SR.
Ja klopt, stekker knijp ik zelf.
Met lampen aan zit ik nog op 14,2 en uit op 14,8 ergens. Het is wel echt hoeren dat als die SR knalt hij ook meteen (in meeste gevallen) alles meeneemt zoals lampen,benzinepomp etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gauchov6 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Nee, een RS LC. Maar overweeg toch ook om een wat oudere RT (2010 model) voor de winter erbij te gaan zoeken. Wat extra windbescherming en het verwarmde zadel zijn toch ook wel lekker... :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding! RT is overigens ook wel leuk rijden hoor, ik heb nog een R1200RT 2005 model zelfs. Scheelde weer in aanschaf :Y
Twijfels schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Zoals @Deshmir al zegt: niet nodig. Enige wat een QS doet is je ontsteking heel kort onderbreken, zodat er geen druk meer staat op de tandwielen en je zonder koppeling schakelen kan. Maakt voor de QS niet uit welke ECU er zit, daar babbelt ie toch niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:52

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

Ik heb een vraag. Ik heb bijna mijn A2 rijbewijs en was al wat aan het rond kijken naar motorfietsen. Nu was mijn oog gevallen op een Diversion met een vermogen van 35kW, maar op het kenteken staat nog 25kW. Wel heeft de verkoper de inlaatrubbers erbij om hem terug te schroeven naar 25kW.

Iemand ervaring met het aanpassen van het vermogen op het kenteken en hoeveel moeite/geld dit kost? Anders bouw ik hem gewoon weer terug naar 25kW.

Alvast bedankt :Y)

T minus whenever it feels right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

Ooit in 2003 of 4 mijn eerste cbr gekocht op 25kW, koste toen totaal €250 om hem op 25kW te laten zetten. Later met vol vermogen rijbewijs en de motor op vol vermogen paar jaar rond gereden ondanks dat hij op kenteken nog op 25kW stond, maakte niet uit volgens de verzekering. Ik had mijn rijbewijs voor zwaar immers. Of de politie daar ook mee eens was ben ik nooit achter gekomen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:32

Youk

Volvo For Life

Gisteren avond na mijn late shift naar huis gereden. Op de snelweg zie ik last minute "iets" liggen op de weg. Te laat om te ontwijken, dus met 120 erover. Gaf me dat een knal! :o

Even de bibber en goed aanvoelen of er geen van de banden aan het leeglopen is of reeds leeg is. Maar alles leek goed. Viffer bleef stabiel, bochtjes zonder problemen. Oef. :) En dus veilig thuis geraakt.

Vandaag toch maar even checken of de banden nog hard staan. Yup, alle twee zonder probleem. :*) Tot ik iets minder leuk zie. Zit er toch wel een deuk in mijn achtervelg. :'( De rand waar de band moet aansluiten is verbogen. Maar dus niet ver genoeg dat de band leeg loopt.

Nu vraag ik mij af, is het nog verantwoord om hiermee te rijden in afwachten van dat ik een andere velg kan vinden? Ik heb er gisteren nog 15 km mee naar huis gereden zonder problemen en zonder dit te weten. Maar ik gebruik de Viffer wel voor woon-werk.

Ps: als er iemand hier een zilvergrijze 5 spaaks (standaard) achtervelg heeft liggen voor een VFR van 2001 mag je altijd iets laten weten via PM

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
Youk schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:39:
Ps: als er iemand hier een zilvergrijze 5 spaaks (standaard) achtervelg heeft liggen voor een VFR van 2001 mag je altijd iets laten weten via PM
zit nog een motor omheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Voor de juiste prijs doe ik niet moeilijk:

Velg te koop + gratis een paar reserve onderdeeltjes >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Nu vraag ik mij af, is het nog verantwoord om hiermee te rijden in afwachten van dat ik een andere velg kan vinden? Ik heb er gisteren nog 15 km mee naar huis gereden zonder problemen en zonder dit te weten. Maar ik gebruik de Viffer wel voor woon-werk.
Goh ik heb dat voorgehad met mijn cb500x na 8000 km. Hem uiteindelijk verkocht op 30000 km zonder een centje pijn ;) als je geen lucht verliest zou ik er mij geen zorgen over maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gisteren avond na mijn late shift naar huis gereden. Op de snelweg zie ik last minute "iets" liggen op de weg. Te laat om te ontwijken, dus met 120 erover. Gaf me dat een knal! :o

Even de bibber en goed aanvoelen of er geen van de banden aan het leeglopen is of reeds leeg is. Maar alles leek goed. Viffer bleef stabiel, bochtjes zonder problemen. Oef. :) En dus veilig thuis geraakt.

Vandaag toch maar even checken of de banden nog hard staan. Yup, alle twee zonder probleem. :*) Tot ik iets minder leuk zie. Zit er toch wel een deuk in mijn achtervelg. :'( De rand waar de band moet aansluiten is verbogen. Maar dus niet ver genoeg dat de band leeg loopt.

Velg kun je makkelijk laten richten hé. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

In ieder geval morgen eerst nog eens controleren of de druk nog steeds goed is. Op termijn wil ik toch echt wel een vervangende velg.

Blijkbaar zijn de zwarte (vroegere bouwjaren) goed te vinden, maar de grijze bijna niet.

Richten heb ik ook al aan gedacht. Maar met een andere velg is het maar even band over gooien en terug gaan met de banaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

Voor de geïnteresseerden, zaterdag is er een clubje tweakers die in de omgeving van Nijmegen samen gaan rijden.

Heb je zin om aan te sluiten stuur dan een DM naar mij of @Grubeater

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Heb vanavond even kettingwielen en ketting vervangen. Is er iemand die kan bevestigen dat ik de ketting goed heb gesloten?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JFF5OIb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ByOqiJ2.jpg

Edit: Heb de pons nog even tot 42 NM aangedraaid. Daarna even een rondje gereden.. man wat rijdt dat lekker!

[ Voor 19% gewijzigd door Secsytime op 11-10-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Youk kijk eens op www.velgenrichten.nl
Dat bedrijf zit in Horst, en toevallig weet ik iemand die daar laatst een behoorlijk gedeukte achtervelg heeft laten repareren. Kostte niet eens zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@DrivinUCrazy Horst is wel 170 km enkele rit voor mij. Dus loopt toch al aardig op. Ik zit ongeveer halverwege Antwerpen en Brussel om je een idee te geven.

Ik weet dat er hier in de omgeving ook een hele goede velgen hersteller is/was, maar kan deze momenteel niet terug vinden. Dus weet niet of die nog bestaat.

Pagina: 1 ... 82 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.