Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:20
ShininNL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:12:
Zelfde overigens bij "gerenommeerde" dealers zoals motoport. Mijn zzr1400 gekocht mét 1 jaar garantie (voor een meerprijs van 300 euro). Stond maar 26.000km op de teller, kan dus weinig mee mis zijn en zij vrij solide blokken, maar goed.

Binnen een maand (ongeveer 800km gereden) het balhoofdlager stuk, tandwiellager aan gort en achterwiellagers verrot, die waren dus waarschijnlijk bij aankoop al niet fris. De man van hyperpro kon het me precies laten zien toen hij met mijn vering bezig was. Zelf niet gemerkt helaas toen, tja, toch een hele andere motor en best spannend een testritje bij -3 graden?

Ik ermee terug.... ja maar meneertje dat zijn allemaal slijtageonderdelen, daar gaan we niet aan beginnen, terwijl hij met het bovagformuliertje wappert. Nooit meer MP voor mij :(
Bekende van me had bij motoport een fiets gekocht waarvan de voorvork compleet krom bleek.
Volgens hun had hij dit zelf gedaan. Ik snap dat dit lastig is te bewijzen maar aangezien wij weten dat hij niks gedaan heeft sta ik er van te kijken dat ze dus een fiets met kromme vork gewoon verkopen als "nagekeken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:33:
@Bommes voor 500 euro had ik die fazer ook wel willen hebben.
Tja.. kom je nu mee.. :9
Wat is er mis mee:
banden voor en achter ter vervanging
Ketting + tandwielen
kilometerteller doet het niet
Kuipje staat net een klein beetje scheef door een oude (val) schade van een van de vorige eigenaren.
Balhoofdlagers versleten, zit een dood punt in.

Ik zou zeggen die is wel 1995 euro waard toch.. :P
@ShininNL review op die site toegevoegd. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55
Bommes schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:52:
[...]

Wat is er mis mee:
Ketting + tandwielen
Kuipje staat net een klein beetje scheef door een oude (val) schade van een van de vorige eigenaren.

Hm, dan was de Kawa toch de betere aanschaf dus, daarvan was alleen de achterrem gaar.

Balhoofdslagers moeten op de Alp ook nog. En de klepdekselpakking. En de remschijf. En de oliewissel. En de uitlaatbocht weer bijlassen. Gaat weer een dure beurt worden :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Mitssz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:37:
Gefeliciteerd timmie271! *O* Had je al een motor staan of op het oog?
Eerst maar weer even geld binnenharken :) Daarna kijk ik wel verder. Degene die ik wel leuk vind zijn nog even te duur, maar heb gelukkig geen haast :)

Dat gezegd te hebben is eerst een helm en eventueel wat warmere handschoenen halen verstandiger :9
Rubman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:39:
Congratz @timmie271

Mocht je nog geen motor hebben @Bommes weet er nog wel 1 te staan, schijnt een oude van hem te zijn zo mee te nemen bij Foppen :+
Maar als ik het verhaal van Bommes juist heb gelezen vragen ze er nu veel te veel voor :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
timmie271 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Eerst maar weer even geld binnenharken :) Daarna kijk ik wel verder. Degene die ik wel leuk vind zijn nog even te duur, maar heb gelukkig geen haast :)

Dat gezegd te hebben is eerst een helm en eventueel wat warmere handschoenen halen verstandiger :9
Gefeliciteerd!

Die warmere handschoenen is een goed punt, zat vanmorgen na een uur met verkrampte klauwen op de fiets met m'n doorwaaihandschoenen :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Bommes schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:52:
[...]

Wat is er mis mee:
Ketting + tandwielen

Zou bijna langsgaan (zogenaamd onbekend met de fazer) om daar te gaan kijken. Kijken wat ze zeggen als je stuk voor stuk die problemen "vind", ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hun reactie.

Even de boel daar opnaaien })

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Ardj schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

Gefeliciteerd!

Die warmere handschoenen is een goed punt, zat vanmorgen na een uur met verkrampte klauwen op de fiets met m'n doorwaaihandschoenen :Y
Gelukkig had ik daar nog niet zo heel veel last van (lang leve handvatverwarming, niet dat ie veel aanstond :9).
Echter had ik vorige week voor het eerst regen tijdens het lessen en toen waren mijn handen wel blauw zodra ik ze had uitgetrokken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@timmie271 gedeliciteerd 👍🏻👍🏻👍🏻 Beetje rustig door het dorp knallen he ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:10:
[...]

Zou bijna langsgaan (zogenaamd onbekend met de fazer) om daar te gaan kijken. Kijken wat ze zeggen als je stuk voor stuk die problemen "vind", ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hun reactie.

Even de boel daar opnaaien })
Ik zat er ook al aan de te denken. Doodonschuldig vragen wat voor werk eraan gedaan is enzo, en als hij de boel dan aan elkaar loopt te liegen aangeven dat je de vorige eigenaar kent :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Daar zat ik ook aan te denken, vandaar mijn vorige post, maar het ontbreekt me aan de tijd. Daarbij, wat schieten we er mee op? We weten nu weer wat voor zaak het is, en we blijven er nu allemaal weg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:03
Gefeliciteerd @timmie271 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:59:
Daar zat ik ook aan te denken, vandaar mijn vorige post, maar het ontbreekt me aan de tijd. Daarbij, wat schieten we er mee op? We weten nu weer wat voor zaak het is, en we blijven er nu allemaal weg.
Dan moet je er al bijna een verborgen camera operatie van maken ofzo :P

* Destruction zou daar in principe wel bij willen zijn, maar ik heb zomaar het idee dat die toko niet heel erg in de buurt zit :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@Destruction niet in de buurt?? Dat is variabel toch.. ;) :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
timmie271 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Gelukkig had ik daar nog niet zo heel veel last van (lang leve handvatverwarming, niet dat ie veel aanstond :9).
Echter had ik vorige week voor het eerst regen tijdens het lessen en toen waren mijn handen wel blauw zodra ik ze had uitgetrokken :+
Met nieuwe zwarte handschoenen heb je dáár in ieder geval geen last van. :+ Ik weet nog iemand die aan het einde van een regendag zijn handschoenen uittrok en pikzwarte handen had. Niet er af te schrobben dat spul. :D

@Vrijdag hieronder: touché. :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Met nieuwe zwarte handschoenen heb je dáár in ieder geval geen last van. :+ Ik weet nog iemand die aan het einde van een regendag zijn handschoenen uittrok en pikzwarte handen had. Niet er af te schrobben dat spul. :D
Zelfs zonder regen heb ik daar last van ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Zelfs zonder regen heb ik daar last van ;(
_O-

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Dat had ik de eerste paar weken met AVB ook, maar zonder regen _O- _O- Nu gelukkig geen last meer van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Grubeater schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:07:
Vandaag heen en weer naar Almere geweest met de motor voor een sollicitatiegesprek.
Op de terugweg op de N301 ten noorden van de Nijkerkersluis zag ik een dame op een groene Kawasaki rijden in de richting van Almere, was jij dat toevallig @SmurfLink?
Een omweg gemaakt via een van de nieuwste landmarks van de Transalpclub.
[Afbeelding: Herberg de Woest Hoeve]

Met die sollicitatiegesprekken maak je ongemerkt een hoop kilometers.
:p Nee ik zat gewoon op werk. Maar volgens mij heb ik deze vraag eerder gehad dus er moet een vrouwelijke Almeerder op een groene Kawa zijn haha.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
@timmie271 Gefeliciteerd!

Mijn Triumph is ook eindelijk weer klaar :) dus dat wordt lekker veel km's maken.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:08

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

AVB gehaald, alle oefeningen goed *O*

Wel de langzame slalom en precisiestop over moeten doen, verder alles in één keer *O*

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
SmurfLink schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

:p Nee ik zat gewoon op werk. Maar volgens mij heb ik deze vraag eerder gehad dus er moet een vrouwelijke Almeerder op een groene Kawa zijn haha.
Aangezien iedereen in Almere hetzelfde huis heeft zal er ook wel standaard dezelfde motor geleverd worden toch? :P

Ik heb mijn motor daar opgehaald en kan me niet voorstellen dat je met je dronken kop altijd de weg weet te vinden, straat na straat exact hetzelfde :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 19:41
Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:04:
Aan het wachten op een visum voor Turkmenistan (50% kans dat we 'm krijgen...) was weer mooi moment om filmpje te bouwen.

3 minuten met wat beelden van onze eerste 2 maanden on the road
[YouTube: Gravel for Breakfast - Episode 2: highlights first two months (from Amsterdam to Georgia)]
Echt mega vet! Succes met de rest van jullie reis. Ik blijf volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Aangezien iedereen in Almere hetzelfde huis heeft zal er ook wel standaard dezelfde motor geleverd worden toch? :P

Ik heb mijn motor daar opgehaald en kan me niet voorstellen dat je met je dronken kop altijd de weg weet te vinden, straat na straat exact hetzelfde :?
Haha, welk deel van Almere was dit? Voor mij is het juist ideaal om je weg te vinden, gezien alles erg voorspelbaar is ingericht. Aan de straatnaam kan ik al vaak zien welke buurt ik heen moet, dat scheelt al een hoop, en de straten zijn op zich ook niet moeilijk. Ik raak juist makkelijker verdwaald bij van die ellenlange straten in bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht, dat je 10 blokken met dezelfde straatnaam hebt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Zeg lieve mensen, een tijd terug kreeg ik heel veel animo voor de sleuteldag maar nu blijft het doodstil (één voorzichtige aanmelding). Moet ik de boel afblazen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:52:
Heren,

voor de sleuteldag bij Ad in Sprundel:

Het gaat een zondag worden in de komende weken (niet de 14e, want dan lig ik ergens in Belgie in de blubber te rollen). Kosten 30 euro per persoon. Voorlopige programma:

10 uur beginnen (dus voor die tijd present, koffie in de hand, motoren opgesteld en introducties achter de rug)
Van 10 tot 12 theorie (stukje uitleg, we gaan een geprepareerd motorblok bekijken, kleppen stellen, iedereen kan zelf even voelen, proberen, ervaring opdoen, vragen stellen) en behandelen van de theorie achter wat er 's middags gaat gebeuren
12 uur lunch (broodjes)
12:30 beginnen met de sleutelmiddag, tot ongeveer 17:00
na 18:00 optioneel een barbeque (minimaal 10 personen, 15 euro de man, vooraf aangeven)

Inhoud van de sleutelmiddag:

Aan je eigen motor de volgende zaken controleren danwel vervangen/behandelen:

Remmen (controle dikte schijf, blokken, vervangen blokken, controleren op vocht in de vloeistof)
Olie (peilen, vervangen inclusief filter)
Luchtfilter + bougies (locatie aanwijzen, controle van beiden indien bereikbaar)
Ketting (spannen, controle, aanwijzingen voor vervanging)
Vering (controle)
Banden (controle, op juiste druk brengen)
Balhoofdslager (controle op speling (Bij de Alp kun je voelen hoe het niet moet zijn :+)

Je doet dus effectief een kleine beurt aan je motor met een aantal andere controlepunten. Omdat bij sommige motoren het vervangen of bereiken van enkele van deze delen potentieel heel veel tijd kost, kunnen we wellicht niet bij iedere motor alles behandelen, doch wel aanwijzen en pointers geven.

Ad en ik zullen aanwezig zijn om hulp en uitleg te verlenen. De prijs is inclusief het gebruik van gereedschap, papier, zeep, en dat soort zaken. Nog niet inclusief is de prijs van de gebruikte olie + filter. Hiervoor dien je, indien je deze vervanging uit wilt voeren, zelf aan te geven welk type motor oliefilter er klaar moet liggen, en eventueel een type olie indien je daar sterke voorkeur voor hebt, maar "rest assured" dat er honderden liters olie van allerlei type klaarliggen bij Ad om uit te kiezen.

Andere onderdelen die nu niet vervangen zullen worden maar die je wel alvast wil afrekenen en meenemen ter plaatse kun je van te voren aangeven, dan kan het eventueel besteld en klaargelegd worden. Dit betreft ook kleine zaken als een knipperlichtje, bandjes, rubbers, schroeven, noem maar op.

Er zijn twee motorbruggen ter plaatse aanwezig, twee bobbins voor racemotoren en meerdere bokjes om motoren op te krikken. Uiteraard is er ook perslucht aanwezig om met de juiste bandendruk weer weg te rijden.

Rest ons de aanmeldingen van de deelnemers en het definitief kiezen van de zondag waarop het gaat gebeuren. Gaarne dit bericht quoten en aangeven dat je mee wilt doen + het type motor plus eventuele voorkeuren. Ik zal de info verzamelen en alles met Ad coordineren.

Er is koffie en drinken voorzien en we zorgen ervoor dat je droog kunt sleutelen.
We hopen op 10 á 12 personen, uiteraard mag je ook een partner/vriend meenemen, hoeft niet perse een tweaker te zijn.
Als ik die voorzichtige aanmelding ben zal ik bij deze officieel het spits afbijten. Ik doe graag mee!

Mijn motor zal of de Honda MSX125 zijn (momenteel is de accu leeg, oops, lang verhaal) of de Yamaha MT-07. Iedere zondag is voor mij prima, behalve 21 oktober, dan heb ik al iets staan. Wat voor zaken ik zou willen doen aan mijn motor weet ik nog niet. Ik verwacht niet veel, aangezien er nog geen 9.000 km op beide motoren staat. Al zal de Grom nieuwe remblokjes nodig hebben verwacht ik. Of in ieder geval iets van een beurtje.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:13:
Zeg lieve mensen, een tijd terug kreeg ik heel veel animo voor de sleuteldag maar nu blijft het doodstil (één voorzichtige aanmelding). Moet ik de boel afblazen?
Graag, maar het hangt voor mij af van de dag gezien ik al vrij drukke weekenden heb.

Dus als ik de voorzichtige aanmelding ben O-) O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ok, hoe klinkt zondag 4 of 11 november? Want de 28e heb ik weer verplichtingen. Staat de motor er weer fris bij voor die winterritten die jullie allemaal gaan ondernemen. Ik zit erover te denken de Kawa open te trekken voor de klepsteltheorie, die moet toch nog gebeuren dus dan hebben we er allemaal wat aan, vooropgesteld dat er makkelijk bij te komen is (anders hebben we genoeg sloopblokken liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Voor mij dan 4 november.

Maar denk dat het vooral voor jou en ard verstandig is om te kijken of je het met zo weinig man door wilt laten gaan. Of juist een soort andere invulling wilt geven en wat dieper op de stof in wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Over sleutelen gesproken :+
Mijn alpje heeft een vogel gekopt. Nu ligt de koplamp in puin.
Vervangende onderdelen zijn onderweg.

Nu wil ik er een gele h4 inzetten.
Weet iemand een betrouwbare webshop waar ik een geel h4 bolletje kan bestellen?
Ik vindt alleen maar louche auto tuning sites. En de lokale motorboer heeft ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:04:
[...]

Haha, welk deel van Almere was dit? Voor mij is het juist ideaal om je weg te vinden, gezien alles erg voorspelbaar is ingericht. Aan de straatnaam kan ik al vaak zien welke buurt ik heen moet, dat scheelt al een hoop, en de straten zijn op zich ook niet moeilijk. Ik raak juist makkelijker verdwaald bij van die ellenlange straten in bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht, dat je 10 blokken met dezelfde straatnaam hebt.
Ik raak altijd verdwaald in Almere als ik niet van tevoren heb gekeken in welk deel ik moet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:59:
Ok, hoe klinkt zondag 4 of 11 november? Want de 28e heb ik weer verplichtingen. Staat de motor er weer fris bij voor die winterritten die jullie allemaal gaan ondernemen. Ik zit erover te denken de Kawa open te trekken voor de klepsteltheorie, die moet toch nog gebeuren dus dan hebben we er allemaal wat aan, vooropgesteld dat er makkelijk bij te komen is (anders hebben we genoeg sloopblokken liggen).
4 november 1ste keus, 11 november 2de keus (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:04:
Voor mij dan 4 november.

Maar denk dat het vooral voor jou en ard verstandig is om te kijken of je het met zo weinig man door wilt laten gaan. Of juist een soort andere invulling wilt geven en wat dieper op de stof in wilt gaan.
Ik denk dat we minimaal 8 man moeten hebben om het interessant te houden qua kosten en minimaal 10 willen we ook de BBQ kunnen houden (ondergrens van de lokale cateraar). Anders moet iedereen de man meer aftikken. Uiteraard kunnen we dan meer de diepte in gaan, als iedereen dat wil en bereid is daar iets meer voor te betalen sta ik daar ook voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@wilco1985 Bol heeft ze.

Is LED niks voor je? (Niet in geel verkrijgbaar zover ik weet)

Zal een beste klap geweest zijn denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Joepla op 09-10-2018 16:12 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat we minimaal 8 man moeten hebben om het interessant te houden qua kosten en minimaal 10 willen we ook de BBQ kunnen houden (ondergrens van de lokale cateraar). Anders moet iedereen de man meer aftikken. Uiteraard kunnen we dan meer de diepte in gaan, als iedereen dat wil en bereid is daar iets meer voor te betalen sta ik daar ook voor open.
Misschien een idee om je oorspronkelijke bericht in de topicfooter op te nemen? Dat rode vlak dat je vaak ziet bij andere topics zeg maar. Scheelt mensen zoeken en het valt wel wat meer op. Ik denk dat je met actief even reclame maken best wel die 8 a 10 mensen bij elkaar kunt sprokkelen. Veel mensen lezen 's avonds even bij en dan missen ze berichten nogal gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Joepla schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:11:
@wilco1985 Bol heeft ze.

Is LED niks voor je? (Niet in geel verkrijgbaar zover ik weet)

Zal een beste klap geweest zijn denk ik?
Ja die heeft het niet overleeft.
Heb ook wel eens een vogel op de helm gehad. Die voel je ook wel.
Dan ben je blij dat je vizier dicht zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Heeft iemand een idee waar mijn remschijf last van heeft?

Ik heb vandaag een redelijk snel rondje gereden met de motor en daarbij ook een aantal keer de remmen getest op hun remvermogen. Zou het kunnen dat ik mijn standaard (organische) remblokken te warm heb laten worden? :S

Dit is mijn remschijf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6IVebE3rwvq398iRN57ABM8w/full.jpg

Dit zijn voorbeelden van burnt brakediscs:

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/armchairbiker.com/wp-content/uploads/2017/02/blueing-disc.jpg?resize=768%2C552&ssl=1

Afbeeldingslocatie: http://forums.mtbr.com/attachments/brake-time/1183096d1518657222-burnt-black-rotors-mtb-img_7906.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
SmurfLink schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:04:
[...]

Geen idee, maar ik kom van het platteland ;) dus als er een rij van 200 huizen exact hetzelfde uitzien dan heb ik het gevoel dat ik in een spiegelhuis sta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:13:
Ik had met toch al aangemeld met 3 dagen als optie?

En voor mij is 4 november de enigste optie, de andere dag is mijn verjaardag en dan ben ik in Rome (niet op de motor ;) ).

[ Voor 15% gewijzigd door MichielK71 op 09-10-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ok, dan hebben we er nu 3 voor 4 november, ik denk dat ik die dag dan sowieso aanhou.

- edit -

MLM Parts heeft zowaar nog een Haynes Manual voor de Kwak liggen, dus die maar even besteld.
Toch wel handig om te weten welke clearance de valves moeten hebben en hoe ik er bij kom.

[ Voor 53% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-10-2018 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:50
Saffie_time schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Damn dat is wel heel erg vet!
Ik heb het vast ergens gemist hier maar hoe lang willen jullie weg blijven?
T/m eind December :-).

Nu in Uzbekistan. Hierna (hopelijk) Turkmenistan, Iran, Pakistan, India en eindbestemming Nepal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wilco1985 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:06:

Ik vindt alleen maar louche auto tuning sites. En de lokale motorboer heeft ze niet.
ebay :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:50

charrel

Cortisol4life..

caesar1000 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:17:
Heeft iemand een idee waar mijn remschijf last van heeft?

Ik heb vandaag een redelijk snel rondje gereden met de motor en daarbij ook een aantal keer de remmen getest op hun remvermogen. Zou het kunnen dat ik mijn standaard (organische) remblokken te warm heb laten worden? :S

Dit is mijn remschijf:

[Afbeelding]

Dit zijn voorbeelden van burnt brakediscs:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Organische blokken zijn dan niet de beste optie, zeker niet voor de voorremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grmbl. Ik moet een doos van precies 100x50x50 centimeter vinden. Da's niet makkelijk. Ik heb de kappenset van de Alp verkocht en de hele zwik moet naar de US. Dit is de maximale afmeting die PostNL wil versturen naar het buitenland, en daar past het allemaal nét in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:57:
Grmbl. Ik moet een doos van precies 100x50x50 centimeter vinden. Da's niet makkelijk. Ik heb de kappenset van de Alp verkocht en de hele zwik moet naar de US. Dit is de maximale afmeting die PostNL wil versturen naar het buitenland, en daar past het allemaal nét in.
MYOB (a.k.a. make your own box) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
En hou er rekening mee dat je bij die afmetingen zeker weet dat de boel niet heel overkomt!!! Dan zou ik double boxen met veel versteviging. Jou grote pakket wordt gebruikt om andere meuk op te gooien en als karton die lengte overspant dan zakt het uit zichzelf al in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, jullie brengen me wel op een idee. Ik heb nu een 90x50x50 'garderobe' doos gekocht bij de Gamma. Iets korter, maar die lengte kon wel. Ik heb bubblewrap gekocht, maar ik heb nog houtjes op zolder liggen waarmee ik een simpel frame kan maken aan de binnenzijde van de doos om te zorgen dat hij niet inzakt.

Ik ga er alsnog met koeieletters fragile op zetten en verzekerd versturen, natuurlijk, en ik accepteer (vooraf) geen risico's voor beschadiging bij transport, dat weet de koper ook: best effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 16:08
@HTT-Thalan
Wat is precies de bedoeling van deze sleuteldag en waar is het precies?
Misschien dat ik me ook wel aan wil melden als het mag O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Net nog even de goede motorrijder uitgehangen.
Kwam een motorrijder met panne tegen in de berm op een vervelend punt.
Dus eerst even helpen wegzetten naar een goede plek en daarna gevraagd wat er was.

Benzine op terwijl boordcomputer nog ~50 aangaf. Op zo’n 3KM van benzine pomp. Hij had hem letterlijk net gekocht en was onderweg naar huis.
Dus de beste man even achter gelaten en een jerrycan gehaald bij de pomp, bijvullen en starten maar. Hij blij ik een goed gevoel en allemaal weer veilig op weg.
Je laat iemand niet staan net voor een snelweg oprit waar mensen als idioten rijden als je even kan helpen hem sowieso naar een veiligere plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:50
@Rubman wat voor motor was dat?

Als de bc 50km aangeeft en hij is al leeg, is dat niet echt goed begin met de nieuwe motor van die meneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Requiem19 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:09:
@Rubman wat voor motor was dat?

Als de bc 50km aangeeft en hij is al leeg, is dat niet echt goed begin met de nieuwe motor van die meneer :)
Een R of GS1200 (voorzetsel weet ik ff niet meer, eigenlijk niet goed op gelet)
De motor was wel 10 jaar oud (niet vanaf te zien btw) maar voor de beste man gloednieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nederlandhc schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:54:
@HTT-Thalan
Wat is precies de bedoeling van deze sleuteldag en waar is het precies?
Misschien dat ik me ook wel aan wil melden als het mag O-)
Het zal in Sprundel zijn (links van Breda) en alle aanmeldingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+1 daar heb ik de mijne ook gekocht: https://www.ebay.co.uk/it...0W-12V-8500K/382165305605

let wel op, als je veel in het donker rijd zou ik geen gele lampen nemen, geeft minder zicht dan wit licht..

[ Voor 50% gewijzigd door ToolkiT op 09-10-2018 19:38 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 07:19
100W? Komt daar niet een veel te grote hoeveelheid hitte vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

100W? Komt daar niet een veel te grote hoeveelheid hitte vanaf?
Geen last van.. maar ik heb ook een stalen koplamp met design uit olielamptijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ja dat kan wel schelen dan qua hitte afvoer. Maar voor een ieder, voor dat je die lamp (of een andere 100W lamp besteld)
Hou er rekening mee dat een H4 lamp normaliter 55W verbruikt. Dat betekent dat deze lamp echt een heel stuk warmer wordt. Als dat in een kleine ruimte zit, kan dat ongewenste resultaten met zich meebrengen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:18:
[...]

De motor was wel 10 jaar oud (niet vanaf te zien btw) maar voor de beste man gloednieuw.
Die hebben daar wel vaker last van, vriend van me vorig jaar ook met zijn gsa..... heeft ie de kans om 35 liter mee te nemen....staat ie nog steeds stil op 2km van de pomp _/-\o_
lolgast schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:47:
Ja dat kan wel schelen dan qua hitte afvoer. Maar voor een ieder, voor dat je die lamp (of een andere 100W lamp besteld)
Hou er rekening mee dat een H4 lamp normaliter 55W verbruikt. Dat betekent dat deze lamp echt een heel stuk warmer wordt. Als dat in een kleine ruimte zit, kan dat ongewenste resultaten met zich meebrengen ;)
Eerste lamp waar 55W op de verpakking staat die ook echt 55W gebruikt moet ik nog tegenkomen. Is meestal eerder dik over de 60W, vooral met de "speciale" lampen.
Was is een test over en geen lamp scoorde wat er op de verpakking stond qua verbruik, allemaal meer.

[ Voor 43% gewijzigd door charrel op 09-10-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rubman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:18:
[...]

BMW allroad? Dan bedoel je R1200GS. ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:13
FireBladeX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:45:
Ik rij inmiddels al weer drie weken vrolijk rond met mn nieuwe droommachine... nog geen foto gepost. Doe ik vanavond wel. Feels good to be on the road na 4 jaar motorloos te zijn.
Zoals beloofd;

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/i4k4mb.jpg

Weet iemand al wat het is? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@FireBladeX Enige wat ik me nog kan herinneren is een zoektocht naar een F800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
F800GS.

Breed kontje, smalle achterband (dus allroad), typische BMW knipperlichten, uitlaatdemper aan de linkerkant, en die typische zwarte strepen op de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Fortnine is er ook weer met een nieuwe video YouTube: Why Electric? Zero FX Motorcycle Review 2018

Elektrisch motorrijden lijkt me aan de ene kant wel heerlijk voor commuten wat dichtbij is, maar toch denk ik dat je het schakelen best erg gaat missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Booyaa schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:04:
Fortnine is er ook weer met een nieuwe video YouTube: Why Electric? Zero FX Motorcycle Review 2018

Elektrisch motorrijden lijkt me aan de ene kant wel heerlijk voor commuten wat dichtbij is, maar toch denk ik dat je het schakelen best erg gaat missen.
Zero heeft ook elektrische motoren (gemaakt?) die wel gewoon een versnellingsbak hebben. De Brammo Empulse heeft gewoon een 6-bak bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:13
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:49:
F800GS.

Breed kontje, smalle achterband (dus allroad), typische BMW knipperlichten, uitlaatdemper aan de linkerkant, en die typische zwarte strepen op de tank.
Ting ting ting! Het is inderdaad de F800GS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FireBladeX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Ting ting ting! Het is inderdaad de F800GS. :)
Was geen heel moeilijke speurtocht hoor :) was ook het eerste waar ik aan dacht. Maar gefeliciteerd ermee! Meer foto's zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mist is toch een stuk lastiger rijden dan regen.
Het gaat zo niet van je vizier af. Bij regen (geen miezer, dat is ook kut) kan je ff opzij kijken en swoosh weg zijn de druppels, maar vanochtend was het een steeds waziger wordend vizier en dan even vegen met de handschoen wat niet ideaal is.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
Harder rijden? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Vizier op een kier en incasseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:59:
Ik moet mijn beschikbaarheid voor november nog doorgeven, dus ik kan op dit moment beide dagen wel ;)

Ik kom dan vanaf Groningen of in de auto(mits er al voldoende motoren zijn) of op de Triumph Speed Four.(kan ik direct het nieuwe blok eens goed uittesten >:) )

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 10-10-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Rubman schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:00:
Het gaat zo niet van je vizier af. Bij regen (geen miezer, dat is ook kut) kan je ff opzij kijken en swoosh weg zijn de druppels, maar vanochtend was het een steeds waziger wordend vizier en dan even vegen met de handschoen wat niet ideaal is.

Hoe doen jullie dat?
Normaal gesproken vegen, er zit zo'n mooi wissertje op mijn handschoen.

Vanmorgen echter vegen en vloeken.... Was even vergeten dat er nog een compleet kerkhof op mijn visier zat. }:|

En dan naast de mist nog laagstaande zon tegen, dat visier was dus in 1 klap niet meer doorheen te kijken. |:(

Visier omhoog, zonneklep omlaag en doorbijten dan maar....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Hoe doen jullie dat?
YouTube: Motorcycle Helmet Grey Windsreen Wiper Windshield Clean

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Hoe doen jullie dat?
Een heel hoog scherm.. :9
Ik zit tot ver over de 140km/u compleet uit de wind met mijn hoofd op mijn v-strom.
Vizier heb ik dus ook gewoon open op de provinciale wegen die ik nu voor woon/werk rijd.
Was goed te doen vanochtend, wel wat fris in de motorjeans en zomerhandschoentjes.

Oh en mijn motor gaat dus echt niet mee terug naar Foppen.
Gisteren avond zelf eens gekeken naar de handvatverwarming, dingen staan in serie (linkse en rechtse handvat).
Dus als rechts het doet, dan doet link het ook, misschien niet zo zo goed maar compleet niets doen kan dus niet.
Volgens de fop monteur was de schakelaar kapot.. nou ja dat kan dus niet als rechts het doet, dan werkt de schakelaar gewoon.
Vanavond even de Ohmse weerstand meten van beide handvaten, ik vermoed dat links een lagere weerstand zal geven en dus veel minder warm wordt.
En dat in 5 minuten even de kabels volgen en kijken hoe het aangesloten zit, en dan ben ik niet eens een motor monteur. >:)

Dan blijft over de band.. en die, die regel ik zelf wel, ze bekijken het maar, ze hebben de kans gehad en me aan het lijntje gehouden en wat ze gedaan hebben getuigd niet van echt veel kunde en kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Bommes Ga je ze nog vertellen dat je het qua afhandeling gezien de eerdere ervaringen graag bij de review houdt en de zaak wat jou betreft daarmee is afgedaan? Ik ben namelijk heel benieuwd naar de reactie dan :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kop vol in de wind, tranen en janken als een volwassen vent, pijn in je kop van de kou, en toch gelukkig en tevreden aankomen bij de klant. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 17:39
Hoi,

Hier ook weer een nieuweling.. 1 maand inmiddels het rijbewijs.
Het doel is vooral woon-werk verkeer
Ik heb wel het idee dat de meesten hier uit het zuiden komen, ben zelf wonend nabij joure (Friesland).

Inmiddels proefgereden op:
- vstrom 650
- versys 650
- F800GS
- tiger 800

Voor mij zijn de versys en de tigers de winnaars.
Nu nog op zoek naar een goede deal ergens.
Kan zowat een nieuwe versys kopen voor de prijs van een tiger occasion.. das dus ff wikken en wegen.
Want het liefst ook nog een BTW motor ivm op de zaak zetten.

Als iemand goede (dealer/koopjes) suggesties heeft, dan hoor ik het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
ToolkiT schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

[...]

let wel op, als je veel in het donker rijd zou ik geen gele lampen nemen, geeft minder zicht dan wit licht..
Hmm ja iets minder zicht klopt wel. Heb dat zelf nooit als een probleem ervaren. Zie ook vrij goed in het donker. Heb gelukkig geen last van nachtblindheid o.i.d. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door wilco1985 op 10-10-2018 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@ iedereen die gereageerd heeft op het mist/wisser/vizier verhaal Thx,

Dat is dus precies wat ik vanochtend maar heb gedaan, vizier open doorjekkeren en doorbijten.
Zonnescherm maar niet dicht gedaan gezien het nog donker was :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joopieboy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Kop vol in de wind, tranen en janken als een volwassen vent, pijn in je kop van de kou, en toch gelukkig en tevreden aankomen bij de klant. 8)
Dit ja.. mist en sneew zijn kut om die reden.. je ziet geen kloot en enige manier om iets te zien is vizier open maar dan vries je gezicht dood..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 23-09 14:12
ToolkiT schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Dit ja.. mist en sneew zijn kut om die reden.. je ziet geen kloot en enige manier om iets te zien is vizier open maar dan vries je gezicht dood..
In mijn hoofdje roep ik dan het volgende:
Must...drive...motorcycle! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilco1985 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Hmm ja iets minder zicht klopt wel. Heb dat zelf nooit als een probleem ervaren. Zie ook vrij goed in het donker. Heb gelukkig geen last van nachtblindheid o.i.d. 8)
Zoals laatst gezien op foto heb ik meestal een gele fietsers bril van de decathlon op tegen vliegjes ed..

En ik denk dat gele lampen en gele bril combi ook niet helpt..

Of de Fazer had ik van die speciale philips motor lampjes en was daar erg blij mee, maar daar reed ik ook heel veel mee in het donker (met name in herfts/winter waar mijn kantoor-huis rit vaak in het donker eindigde)..
Nu rijd ik in principe niet in donker dus boeit het minder.. maar laatst met MrsT op motor uit eten geweest en toen vond ik het licht wel tegenvallen.. maar kan ook liggen aan het feit dat de guzzi een antiek lampendesign heeft..
Grappig genoeg zei MrsT ook nog: in het donker rijden vind ik niks aan, ik zie geen kloot dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
com2,1ghz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

In mijn hoofdje roep ik dan het volgende:
Must...drive...motorcycle! :'(
Toen ik door de sneeuwstorm die deze sneeuw neerlegde reed, was het vooral: Must get down this %£!@$£@ing mountain alive...
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23519310_10159637352895088_9094864471631159766_n.jpg?_nc_cat=103&oh=b95152d95dae5d68f4469a32d2854980&oe=5C434959

Met mist was het meestal: must get to the office -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het probleem met de helm open tijdens mist is dat dan mijn bril beslaat, wel een keer de bril afgedaan omdat de mist zo erg was. Met mijn afwijking (-0,75) gaat dat nog wel maar echt fijn is het niet, zeker 's avonds niet.

@wvdl Het zuiden in de zin van alles onder Friesland, net zoals Sjengen (inwoners van Maastricht) iedereen ten noorden 'Hollanders' noemen? In de topicstart kun je lezen waar veel mensen vandaan komen qua provincie.
Goede keuzes qua modellen, ik denk dat je er wel uit komt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Daarom lenzen genomen naast dat ik gewoon gek werd van mijn bril @Grubeater.

Alleen met lenzen is de issue weer dat ogen gevoeliger zijn voor de wind die je vervolgens tegen je bakkes krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23-09 17:27
Het is inderdaad beide vochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
lolgast schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:07:
@Bommes Ga je ze nog vertellen dat je het qua afhandeling gezien de eerdere ervaringen graag bij de review houdt en de zaak wat jou betreft daarmee is afgedaan? Ik ben namelijk heel benieuwd naar de reactie dan :P
Ze hebben de review van hun facebook pagina (geschreven door mijn vriendin) verwijderd.
Tja zo krijg ik ook een 4.8 uit 5 sterren score .. |:(

Ik heb op die Baatsen pagina nog een review achter gelaten maar na het verzenden zag ik hem niet meteen geplaatst. Denk dat daar een soort van controle overheen zit van de beheerder of zo.

Toch maar een google review toevoegen dan denk ik... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Ze hebben de review van hun facebook pagina (geschreven door mijn vriendin) verwijderd.
Tja zo krijg ik ook een 4.8 uit 5 sterren score .. |:(
Je zou bijna een script schrijven die elke dag het weer opnieuw post })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik moet zeggen, op de Super Tenere werd ik echt positief verrast door de vak licht die daar van af komt. Met behulp van een spiegelconstructie wordt de bundel daarvan bij grootlicht aangepast. Je hebt dus ook continu 2x H7 tot je beschikking, ook bij dimlicht.

Daarnaast heb ik er nog 2 breedstralers op zitten en die staan ook gewoon altijd aan. Overdag om beter gezien te worden, en 's nachts om daarnaast zelf ook meer te zien.
Vorige week tegen de avond via wat bosweggetjes gereden. Dan ben je wel blij met zo'n bak licht!

In combinatie met de schuifpui ruit+ spoiler zit ik volledig uit de wind, handkappen + handvatverwarming. Is goed uit te houden. 8)
Grubeater schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:52:
Het probleem met de helm open tijdens mist is dat dan mijn bril beslaat, wel een keer de bril afgedaan omdat de mist zo erg was. Met mijn afwijking (-0,75) gaat dat nog wel maar echt fijn is het niet, zeker 's avonds niet.

@wvdl Het zuiden in de zin van alles onder Friesland, net zoals Sjengen (inwoners van Maastricht) iedereen ten noorden 'Hollanders' noemen? In de topicstart kun je lezen waar veel mensen vandaan komen qua provincie.
Hey, Sjengen zijn een volk apart he. Daar hoor je niet bij als je van buiten die stadsmuren bent. (inclusief ondergetekende). Maarre, alles ten noorden vanaf Maarheeze is wat mij betreft bevolkt door Hollanders. :+ Budel wil ik nog wel door de vingers zien omdat daar ook nog wel wat dialect gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 16:08
Oh ja nu ik het woord topicstart lees, kan ik daar ook aan toegevoegd worden?

Honda VFR750 1990, provincie Gelderland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16

Heb hier al eens onderdelen besteld, zoals koplamp en lamporen om m'n bandit naked te maken.. Ze hebben ook gele h4 lampen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wvdl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:29:
Hoi,

Hier ook weer een nieuweling.. 1 maand inmiddels het rijbewijs.
Het doel is vooral woon-werk verkeer
Ik heb wel het idee dat de meesten hier uit het zuiden komen, ben zelf wonend nabij joure (Friesland).

Inmiddels proefgereden op:
- vstrom 650
- versys 650
- F800GS
- tiger 800

Voor mij zijn de versys en de tigers de winnaars.
Nu nog op zoek naar een goede deal ergens.
Kan zowat een nieuwe versys kopen voor de prijs van een tiger occasion.. das dus ff wikken en wegen.
Want het liefst ook nog een BTW motor ivm op de zaak zetten.

Als iemand goede (dealer/koopjes) suggesties heeft, dan hoor ik het graag :D
F800GT al gezien? Niet bij jou in de buurt, maar dit is wel een mooie met BTW verrekenbaar: https://bmwuv.app.bmw.nl/...ultaten/details/id/99MHTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mr_zippey schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:51:
[...]

Heb hier al eens onderdelen besteld, zoals koplamp en lamporen om m'n bandit naked te maken.. Ze hebben ook gele h4 lampen.
Of je gaat voor merk-spul. Philips heeft ook gele H4's in het assortiment.
https://www.autostyle.nl/...t-a-2-stuks-ph-cvh4y.html

Vast ook wel te krijgen bij de lokale automaterialen handel tegen een betere prijs dan die van Autostyle.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:51:
[...]

F800GT al gezien? Niet bij jou in de buurt, maar dit is wel een mooie met BTW verrekenbaar: https://bmwuv.app.bmw.nl/...ultaten/details/id/99MHTS
Rijdt idd lekker zo'n GT, en als je toch alleen op de weg rijdt is de BMW F700GS ook een prima optie ipv de F800GS. Lekker wendbaar en met een grotere ruit erop prima geschikt voor woon-werk verkeer.

Met de F750/850 nieuw dit jaar zijn de F700/800 al vaak in de aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
Grubeater schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:52:
Voor mij valt het zuiden onder utrecht in deze ;-)

@noes Voor mijn eerste motor ga ik liever niet gelijk de 10k voorbij. Niet nu ik nog moet leren/ontdekken wat mijn voorkeur heeft qua rijstijl :D

Netto had ik ongeveer 5-8k in gedachte, vandaar ook mijn selectie van modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
gauchov6 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Rijdt idd lekker zo'n GT, en als je toch alleen op de weg rijdt is de BMW F700GS ook een prima optie ipv de F800GS. Lekker wendbaar en met een grotere ruit erop prima geschikt voor woon-werk verkeer.

Met de F750/850 nieuw dit jaar zijn de F700/800 al vaak in de aanbieding!
Mijn gevoel bij de F800GS was dat ik veel 'actiever' bezig ben met motorrijden dan met bv de versys 650.
Voor woon-werk-verkeer zoek ik iets meer een cruiser.
Mij was verteld dat de F700GS hetzelfde rijdt als de 800, maar dan iets afgeknepen.
Dat was de hoofdreden dat ik de F700GS/800GS heb doorgestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
McKaamos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

Of je gaat voor merk-spul. Philips heeft ook gele H4's in het assortiment.
https://www.autostyle.nl/...t-a-2-stuks-ph-cvh4y.html

Vast ook wel te krijgen bij de lokale automaterialen handel tegen een betere prijs dan die van Autostyle.
Tja Philips zal ze vast ook wel hebben, maar wat jij aanraad is alleen maar voor een kleureffect in de spiegel van de lamp, niet voor een 'geel' gekleurde lichtbundel :+

Zie hier de aanvullende info op de site van Philips

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

wvdl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Mijn gevoel bij de F800GS was dat ik veel 'actiever' bezig ben met motorrijden dan met bv de versys 650.
Voor woon-werk-verkeer zoek ik iets meer een cruiser.
Mij was verteld dat de F700GS hetzelfde rijdt als de 800, maar dan iets afgeknepen.
Dat was de hoofdreden dat ik de F700GS/800GS heb doorgestreept.
De F700 heb ik zo'n 15.000 km gereden, en is heel relaxed, veel meer toer dan allroad motor, zonder spaakwielen en allroad banden. En het voelt echt niet geknepen!

Als je wat relaxter wil zou ik ook zeker even rijden op een BMW R 1200 boxer, die zijn erg makkelijk in de omgang. Ik wilde eerst perse geen boxer, maar nu ik er een rij ben ik er toch wel heel blij mee. Veel koppel en prima om te cruisen, maar ook erg snel als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Ik heb die lego bmw en moet zeggen dat dat best leuk is! ook hoe die telelever (spel ik dat goed) werkt etc.
Die heb ik ook, leuke set idd en alles is ook best realistisch gedaan.
Maar Lego heeft alleen de GS, en is vrij duur..

Deze zijn origine designs (dus geen knockoffs van Lego) en hebben meerdere modelen, dus ook leuker als je geen GS hebt maar een SS of chopper of naked etc..
En (niet geheel onbelangrijk) veel goedkoper dan Lego..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42
Hm, dat zijn wel erg mooie ontwerpen, zeker voor China-neplego... Zijn dat echt ontwerpen van de fabrikant, of hebben ze die gewoon gejat & te koop gezet?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:55:
Hm, dat zijn wel erg mooie ontwerpen, zeker voor China-neplego... Zijn dat echt ontwerpen van de fabrikant, of hebben ze die gewoon gejat & te koop gezet?
Volgens de review hier:
Reinier in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"
Blijkt dat dat CaDa merk eigen designs heeft (tov Lepin die de lego dozen kopieerd)

Pagina: 1 ... 81 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.