Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.142 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Joopieboy Zeker wel - BMW dealer Houtrust te Nootdorp (bij Den Haag) :Y

En laten we wel wezen, oliewissel etc kan je ook prima zelf doen, ook bij een S1000. Scheelt een hoop in de kosten, want de olie van de dealer is niet alleen goud van kleur. Ik ben lui en laat dat gewoon meepakken.

Slijtage komt er natuurlijk wel bovenop, remblokjes gaan iedere 20k eraan, kettingset is bij 40k vervangen (weet niet 100% zeker of dit de originele ketting is, maar vermoed van wel) etc. Ook dat mag mn dealer uitvoeren.

Bij deze motor vind ik het extra belangrijk dat de werkzaamheden helemaal goed uitgevoerd worden, vooral in Duitsland vraag ik veel van het apparaat en wil ik er niet over twijfelen (to be fair, is dus primair een gevoelskwestie).

Overigens, wat ik zei van het verborgen gebrek wat ik er gratis bij had gekregen: dat heeft me wel serieus geld gekost om op te lossen, alleen het uitzoeken van het probleem (meestal niet willen starten bij lagere temperaturen) heeft veel dealer uren gekost. De dealer heeft minder dan 50% van de uren gerekend, wat ik erg netjes vind. Tevens kwamen ze zelf met de suggestie van het inbouwen van een tweedehands component (één van de duurste electronische onderdelen leek defect, het gasklephuis a 1200 eur) en dat wilden ze ook voor me doen (mits ik het gasklephuis aan kon leveren). Uiteindelijk dit zelf ingebouwd - want zo moeilijk zitten deze brommers niet in elkaar, als je maar een Torx setje hebt :Y

Wat betreft onverwachtse kosten: was het zwetende oliepeilglaasje vergeten, maar dat waren de kosten niet ;)

@Bommes balen, dure les geweest. Liefde maakt blind?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan je idd prima, maar in een appartementencomplex heb ik al teveel gezeik met wat verlichting wisselen...

Maar goed, 300 euro voor een dealer beurt vind ik dan idd niet te gek, vastevprijzen inmiddels dan? Ik herken wat verschillende prijzen een aantal jaar geleden. Helaas lopen de prijzen dan aardig om met benodigde spullen bij wat meer onderhoud.

Originele ketting bij Suzuki gaat 20-25dkm mee, de betere DID sets afhankelijk van het gebruik 30-40dkm, mijne heeft nu een 30dkm erop zitten is nog fris. Remmen bekend probleem, nu net over de 60dkm moeten de schijven a 300 euro per stuk en 130 voor een setje gesinterde blokken en eigenlijk ook 90 euro voor een setje remslangen. :+

Maar goed, dat is wel een beetje SS eigen idd. En same instelling hier, ik moet op het spul vertrouwen en daarmee ook op mijn monteur. Bandjes gaan eraf als ze niet helemaal fris meer zijn en dingen waar ik over twijfel laat ik ook altijd nakijken. Monteur weet ook hoe ik erin sta en dat scheelt. Die heeft hem ook helemaal naar zin afgesteld, mannetje die goud waard is. :)

@Bommes wat een verhaal hee, diep triest. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:25:
Bij deze motor vind ik het extra belangrijk dat de werkzaamheden helemaal goed uitgevoerd worden, vooral in Duitsland vraag ik veel van het apparaat en wil ik er niet over twijfelen (to be fair, is dus primair een gevoelskwestie).
Daarom doe ik dingen als de wielen er uit halen eigenlijk liever zelf. Hangt natuurlijk van de dealer af en de meeste zullen het ook wel goed doen. Ik ben alleen bij meerdere zaken geweest voor banden en geen enkele deed het volgens het boekje van KTM. Dan bespaar ik liever wat geld en doe ik het helemaal zoals het hoort met een double/triple check.

Aangezien ik de ruimte heb doe ik alles zelf wat ik kan doen. Laatst koelvloeistof wel laten doen, maar dat is ook een helse klus voor mijn fiets waarbij het voorwiel minimaal een halve meter de lucht in moet en er meerdere plekken op het blok zijn waar je moet ontluchten. Verder laat ik kleppenstellen wel doen wanneer het nodig is, maar verder vrijwel alles zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

mijn mt09 heb ik nieuw gekocht en is ook mijn eerste nieuwe motor na een paar oude hokken, dus ik laat de onderhouds beurten voorlopig nog gewoon door de dealer doen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:09
@noes
Ja duur lesje.
Hand in eigen boezem, ik had best wel wat dingen kunnen zien of vinden tijdens de proefrit.
Die rammel is pas echt goed te horen met een echt warme motor.
En helemaal op de zijdstandaard. Ik heb hem na de proefrit op de middenbok gezet en super heet was de motor nog niet.

Nou ja ik ga niet weer een heel lang verhaal zeveren.
De motor was en is me dit geld waard geweest.
De band ga ik zelf vervangen, voor de backfire's ga ik naar die Suzuki God in Afferden (hoezee, goezee)??)
Ik doe er eens verse en iets dikkere olie in, om te kijken of de rammel minder wordt.
En handvat verwarming koop ik wel nieuwe die ik er zelf op zet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het blijft zuur, en met Hoegee, ik hoor daar ook wisselende verhalen over en je betaald ook flink voor de naam. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55
Heren,

voor de sleuteldag bij Ad in Sprundel:

Het gaat een zondag worden in de komende weken (niet de 14e, want dan lig ik ergens in Belgie in de blubber te rollen). Kosten 30 euro per persoon. Voorlopige programma:

10 uur beginnen (dus voor die tijd present, koffie in de hand, motoren opgesteld en introducties achter de rug)
Van 10 tot 12 theorie (stukje uitleg, we gaan een geprepareerd motorblok bekijken, kleppen stellen, iedereen kan zelf even voelen, proberen, ervaring opdoen, vragen stellen) en behandelen van de theorie achter wat er 's middags gaat gebeuren
12 uur lunch (broodjes)
12:30 beginnen met de sleutelmiddag, tot ongeveer 17:00
na 18:00 optioneel een barbeque (minimaal 10 personen, 15 euro de man, vooraf aangeven)

Inhoud van de sleutelmiddag:

Aan je eigen motor de volgende zaken controleren danwel vervangen/behandelen:

Remmen (controle dikte schijf, blokken, vervangen blokken, controleren op vocht in de vloeistof)
Olie (peilen, vervangen inclusief filter)
Luchtfilter + bougies (locatie aanwijzen, controle van beiden indien bereikbaar)
Ketting (spannen, controle, aanwijzingen voor vervanging)
Vering (controle)
Banden (controle, op juiste druk brengen)
Balhoofdslager (controle op speling (Bij de Alp kun je voelen hoe het niet moet zijn :+)

Je doet dus effectief een kleine beurt aan je motor met een aantal andere controlepunten. Omdat bij sommige motoren het vervangen of bereiken van enkele van deze delen potentieel heel veel tijd kost, kunnen we wellicht niet bij iedere motor alles behandelen, doch wel aanwijzen en pointers geven.

Ad en ik zullen aanwezig zijn om hulp en uitleg te verlenen. De prijs is inclusief het gebruik van gereedschap, papier, zeep, en dat soort zaken. Nog niet inclusief is de prijs van de gebruikte olie + filter. Hiervoor dien je, indien je deze vervanging uit wilt voeren, zelf aan te geven welk type motor oliefilter er klaar moet liggen, en eventueel een type olie indien je daar sterke voorkeur voor hebt, maar "rest assured" dat er honderden liters olie van allerlei type klaarliggen bij Ad om uit te kiezen.

Andere onderdelen die nu niet vervangen zullen worden maar die je wel alvast wil afrekenen en meenemen ter plaatse kun je van te voren aangeven, dan kan het eventueel besteld en klaargelegd worden. Dit betreft ook kleine zaken als een knipperlichtje, bandjes, rubbers, schroeven, noem maar op.

Er zijn twee motorbruggen ter plaatse aanwezig, twee bobbins voor racemotoren en meerdere bokjes om motoren op te krikken. Uiteraard is er ook perslucht aanwezig om met de juiste bandendruk weer weg te rijden.

Rest ons de aanmeldingen van de deelnemers en het definitief kiezen van de zondag waarop het gaat gebeuren. Gaarne dit bericht quoten en aangeven dat je mee wilt doen + het type motor plus eventuele voorkeuren. Ik zal de info verzamelen en alles met Ad coordineren.

Er is koffie en drinken voorzien en we zorgen ervoor dat je droog kunt sleutelen.
We hopen op 10 á 12 personen, uiteraard mag je ook een partner/vriend meenemen, hoeft niet perse een tweaker te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-10-2018 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:55

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:41:
Het blijft zuur, en met Hoegee, ik hoor daar ook wisselende verhalen over en je betaald ook flink voor de naam. :)
Hoegee racing of Jan van Sommeren? Dat zijn tegenwoordig namelijk dezelfde bedrijven. De eerste was de suzuki tuner, de tweede de grootste suzuki dealer.

Hoegee geen ervaring mee, van Sommeren altijd goede ervaringen mee gehad. Ze zullen zeker niet altijd de aller goedkoopste zijn,maar nooit het gevoel gehad dat het buitensporig was.

@Bommes je kunt ook eens bij Nippon bikes in Tilburg navragen. Die hebben ook een testbank, daar ga ik misschien de FZ1 laten flashen.

Btw ik woon 5 minuten van hoegee vandaan, dus als de koffie daar niet smaakt :)

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 07-10-2018 10:13 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Raym09
Ik kwam bij hun (Hoegee) naam terecht toen ik het backfire probleem ging googlen.
Schijnbaar kan bij mijn V-strom 1000 de chip zelf aangepast worden, of te wel weer hoeft geen power commander in/op.
En dat kunnen ze daar voor zover ik het begrepen heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 07-10-2018 10:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Bommes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:11:
@Raym09
Ik kwam bij hun (Hoegee) naam terecht toen ik het backfire probleem ging googlen.
Schijnbaar kan bij mijn V-strom 1000 de chip zelf aangepast worden, of te wel weer hoeft geen power commander in/op.
En dat kunnen ze daar voor zover ik het begrepen heb.
Ben daar geweest voor mn Gixxer.
Ze hebben een eigen rollenband staan en hangen dat ding even aan de pc.
Paar klikjes en even ‘draaien’ met een binair doosje en alles staat een stuk beter afgesteld.
Kostte wat, maar alles rijd wel een stuk lekkerder nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:34
Bommes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:19:
@noes
Ja duur lesje.
Hand in eigen boezem, ik had best wel wat dingen kunnen zien of vinden tijdens de proefrit.
Die rammel is pas echt goed te horen met een echt warme motor.
En helemaal op de zijdstandaard. Ik heb hem na de proefrit op de middenbok gezet en super heet was de motor nog niet.

Nou ja ik ga niet weer een heel lang verhaal zeveren.
De motor was en is me dit geld waard geweest.
De band ga ik zelf vervangen, voor de backfire's ga ik naar die Suzuki God in Afferden (hoezee, goezee)??)
Ik doe er eens verse en iets dikkere olie in, om te kijken of de rammel minder wordt.
En handvat verwarming koop ik wel nieuwe die ik er zelf op zet.
Hier in Goes zit ook een 'bekende' namelijk Ruud Frederiks. Schijnt echt een vakman te zijn, zelf geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:41:
If you pay peanuts you get monkeys ;). Hoegee is gewoon goed voor Suzuki.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

If you pay peanuts you get monkeys ;). Hoegee is gewoon goed voor Suzuki.
Ik weet even niet welke van de twee dus ik moet oppassen met wat ik zeg, maar als je een motor die voor controle voor iets kleins volledig uit elkaar gaat draaien en dan een andere dealer probeert een mes in de rug te steken, die dan uit goedwil en om de naam goed te houden de kosten op zich neemt terwijl Hoegee dus in dit geval de boel verkloot heeft, dan ga je een beetje tever. :)

En dat is niet het enige geval. ;)

Other news, DB killer aangepast en de afsluitdop op de buis eraf geslepen. Rest intact gelaten om niet meer geluid te krijgen, maar stationair wel eindelijk een lekker roffeltje. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Het verhaal heeft nog weer een staartje..
Net samen met mijn vriendin helemaal in ons pak klaar om te gaan..
Accu dood, echt compleet leeg.

Schijnbaar zijn ze gisteren zo "hard aan het repareren" geweest dat daarbij de accu gesneuveld is.
Dus dat wordt geen motor rijden vandaag.. :( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54
Bommes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:32:

Schijnbaar zijn ze gisteren zo "hard aan het repareren" geweest dat daarbij de accu gesneuveld is.
Accupolen niet goed vastgezet door monteur?

Wel echt shitervaring met motor kopen zeggen :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Requiem19 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Accupolen niet goed vastgezet door monteur?

Wel echt shitervaring met motor kopen zeggen :-(.
Die zaten wel vast, lampjes op Dash gingen wel aan maar dat was het.
Had hem net startkabels wel weer gekregen maar dan had ik met een probleem gestaan als we ergens onderweg waren gestopt.

Vanuit Foppen heb ik een half uurtje naar huis gereden gisteren. Als hij gewoon "iets te leeg" was gebeund door hun gisteren was dat in dat half uurtje wel weer opgeladen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:21:
Zo, dat was wel een leuk rondje NoordHolland, zo'n 160km bijna alleen maar dijkjes gezien :) Bij Abbekerk was een brug verdwenen, met voor fietsers/voetgangers een klein noodbruggetje als alternatief. Met ongeveer 2cm speling langs beide stuurgewichten paste ik daar precies overheen, een motorfiets is tenslotte ook een fiets toch? :+
Als je ermee loopt wel ;) Dan ben je zelfs een voetganger! Dus dan mag je gewoon de brug over.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Handen vuil gemaakt, kapotte knipper linksachter (tesamen met de nog intacte knippers rechtsachter) vervangen voor iets meer 'contemporary' in plaats van die nep carbon plastic crap van ali express die erop zat. Ik heb ook een nieuwe set voor maar daar wacht ik nog even mee. Achterlicht is LED dus dat mag nog blijven zitten zolang het functioneert, hoef ik ook niks te vervangen, al staat het voor geen meter.

Nu rest voor dat ding alleen nog een oliebeurt en wat filters, misschien neem ik die wel mee naar de sleuteldag als demobike :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:52:
Heren,

Het gaat een zondag worden in de komende weken (niet de 14e, want dan lig ik ergens in Belgie in de blubber te rollen). Kosten 30 euro per persoon. Voorlopige programma:

10 uur beginnen (dus voor die tijd present, koffie in de hand, motoren opgesteld en introducties achter de rug)
Van 10 tot 12 theorie (stukje uitleg, we gaan een geprepareerd motorblok bekijken, kleppen stellen, iedereen kan zelf even voelen, proberen, ervaring opdoen, vragen stellen) en behandelen van de theorie achter wat er 's middags gaat gebeuren
12 uur lunch (broodjes)
na 18:00 optioneel een barbeque (minimaal 10 personen, 15 euro de man, vooraf aangeven)

Remmen (controle dikte schijf, blokken, vervangen blokken, controleren op vocht in de vloeistof)
Luchtfilter + bougies (locatie aanwijzen, controle van beiden indien bereikbaar)
Vering (controle)
Balhoofdslager (controle op speling (Bij de Alp kun je voelen hoe het niet moet zijn :+)

Je doet dus effectief een kleine beurt aan je motor met een aantal andere controlepunten. Omdat bij sommige motoren het vervangen of bereiken van enkele van deze delen potentieel heel veel tijd kost, kunnen we wellicht niet bij iedere motor alles behandelen, doch wel aanwijzen en pointers geven.

Ad en ik zullen aanwezig zijn om hulp en uitleg te verlenen. De prijs is inclusief het gebruik van gereedschap, papier, zeep, en dat soort zaken. Nog niet inclusief is de prijs van de gebruikte olie + filter. Hiervoor dien je, indien je deze vervanging uit wilt voeren, zelf aan te geven welk type motor oliefilter er klaar moet liggen, en eventueel een type olie indien je daar sterke voorkeur voor hebt, maar "rest assured" dat er honderden liters olie van allerlei type klaarliggen bij Ad om uit te kiezen.

Andere onderdelen die nu niet vervangen zullen worden maar die je wel alvast wil afrekenen en meenemen ter plaatse kun je van te voren aangeven, dan kan het eventueel besteld en klaargelegd worden. Dit betreft ook kleine zaken als een knipperlichtje, bandjes, rubbers, schroeven, noem maar op.

Er zijn twee motorbruggen ter plaatse aanwezig, twee bobbins voor racemotoren en meerdere bokjes om motoren op te krikken. Uiteraard is er ook perslucht aanwezig om met de juiste bandendruk weer weg te rijden.

Rest ons de aanmeldingen van de deelnemers en het definitief kiezen van de zondag waarop het gaat gebeuren. Gaarne dit bericht quoten en aangeven dat je mee wilt doen + het type motor plus eventuele voorkeuren. Ik zal de info verzamelen en alles met Ad coordineren.

Er is koffie en drinken voorzien en we zorgen ervoor dat je droog kunt sleutelen.
We hopen op 10 á 12 personen, uiteraard mag je ook een partner/vriend meenemen, hoeft niet perse een tweaker te zijn.
Lijkt mij leuk om aan mee te doen. Heb een Transalp 700A, heeft nu 54K Km gereden, bij 47K nog een beurt gehad, weet niet of er dan nu alweer nieuwe olie en filter in/op moet. Kan in ieder geval op 21 en 28 oktober en 4 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Lijkt mij leuk om aan mee te doen. Heb een Transalp 700A, heeft nu 54K Km gereden, bij 47K nog een beurt gehad, weet niet of er dan nu alweer nieuwe olie en filter in/op moet. Kan in ieder geval op 21 en 28 oktober en 4 november.
Het gaat op kilometers maar, indien er daarvan te weinig worden gereden, ook op tijd. Het ligt aan het type motor maar elke één á twee jaar is gebruikelijk voor een oliebeurt + filter.

Dan nog is het niet verplicht natuurlijk, je kunt meedoen en de olie + filter gewoon aanschaffen en mee naar huis nemen voor later. Enige wat je verder nodig hebt is een steeksleuteltje voor de carterbout en een laag teiltje om alles op te vangen. De rest van de dag zul je nog genoeg andere dingen opsteken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:35
Bommes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:32:

Of ze hebben zo gruwelijk lopen kloten met de handvatverwarming dat die nu continu stroom staat te vreten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:03:
Nu rest voor dat ding alleen nog een oliebeurt en wat filters, misschien neem ik die wel mee naar de sleuteldag als demobike :+.
Ja wanneer is die demo dag nou :9?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van het weekend weer de nodige kilometers gemaakt, mooi op en neer naar Limburg, was heerlijk. :)

Bij een maatje wezen klussen en vanochtend nog even wat aan de Gixxer aangepast, nu klinkt hij niet meer als een snorfiets stationair en heeft hij eindelijk eens wat ballen. Hier zie je de 'dichte' db killer:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-07-09.54.23-Medium-e1538924566347.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-07-10.30.31-Medium.jpg
Bekende en makkelijke mod bij deze Leovince SBK is door deze DB killer 'free flow' te maken. Hij wordt dan ietsie luider (je kort hem niet in dus geen asociale herriepijp) en met name iets zwaarder qua geluid. Vooral minder tegendruk is de grootste winst waardoor je meer vermogen krijgt (geen kat) en vooral soepeler op het gas.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-07-10.44.53-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-07-10.47.34-Medium-e1538924693726.jpg
Toch ideaal zo een garage om in te sleutelen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-07-10.49.55-Medium-e1538924722116.jpg
Daarna nog even bij @wimmel_1 op de koffie geweest, ik vond de Gixxer wel prima staan in de garage daar. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/10/2018-10-07-13.55.27-Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Ja wanneer is die demo dag nou :9?
Even teruglezen, blinde vink :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:52:
Heren,

12 uur lunch (broodjes)

Vering (controle)

Klinkt zeer interessant. Zou er tijd zijn (of ruimte om het op de grond te doen) om een ketting bij een VFR 750 te vervangen en eventueel Carbs te synchroniseren mits de apparatuur ervoor aanwezig is? Kettingset kan ik uiteraard ook zelf mee nemen mits nodig.

Ik meld bij bij voorbaat aan, want hoe dan ook zeer leuk om te doen en wil grotendeels zelf onderhoud aan motor kunnen doen waar nodig.

Wel een beetje afhankelijk van welke zondag het wordt en of ik dan echt kan.
Ik zou dan ook meteen voor de BBQ gaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Klinkt zeer interessant. Zou er tijd zijn (of ruimte om het op de grond te doen) om een ketting bij een VFR 750 te vervangen en eventueel Carbs te synchroniseren mits de apparatuur ervoor aanwezig is? Kettingset kan ik uiteraard ook zelf mee nemen mits nodig.

Ik meld bij bij voorbaat aan, want hoe dan ook zeer leuk om te doen en wil grotendeels zelf onderhoud aan motor kunnen doen waar nodig.

Wel een beetje afhankelijk van welke zondag het wordt en of ik dan echt kan.
Ik zou dan ook meteen voor de BBQ gaan.
Ga er maar van uit van niet. Een ketting en tandwielset vervangen is nou niet echt moeilijk, maar er gaat stiekem al redelijk wat tijd zitten in alle andere zaken. De opzet is zo gekozen dat mensen zelf de klussen uit kunnen voeren met hier en daar begeleiding van mij en Ad. Voor de kettingset ben je zo anderhalf uur verder (als er niks vast zit of mis gaat) en die tijd gaat dan teveel ten koste van de andere cursisten.

Mocht je echter bij Sprundel in de buurt wonen kun je voor 20 euro per uur zelf aan de slag bij Ad, inclusief gebruik van alle gereedschap in de werkplaats. Kun je niet voor sukkelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Ga er maar van uit van niet. Een ketting en tandwielset vervangen is nou niet echt moeilijk, maar er gaat stiekem al redelijk wat tijd zitten in alle andere zaken. De opzet is zo gekozen dat mensen zelf de klussen uit kunnen voeren met hier en daar begeleiding van mij en Ad. Voor de kettingset ben je zo anderhalf uur verder (als er niks vast zit of mis gaat) en die tijd gaat dan teveel ten koste van de andere cursisten.

Mocht je echter bij Sprundel in de buurt wonen kun je voor 20 euro per uur zelf aan de slag bij Ad, inclusief gebruik van alle gereedschap in de werkplaats. Kun je niet voor sukkelen!
Dat had ik al verwacht idd, kost gewoon tijd.
Dan nog lijkt het mij leuk om mee te doen.
Woon helaas niet echt in de buurt of zegmaar echt niet.
Een slordige 170KM uit de buurt zelfs.
Ga dus even nadenken of het haalbaar is om een zondag langs te komen of dat ik in de buurt iets ga zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48

charrel

Cortisol4life..

170? Ik woon hoger en voor mij is het 152km ;)
Zal morgen is even onze belevenissen in de Moezel/Eifel meegeven... Net thuis, beetje gaar... Was een lange dag om terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Het gaat op kilometers maar, indien er daarvan te weinig worden gereden, ook op tijd. Het ligt aan het type motor maar elke één á twee jaar is gebruikelijk voor een oliebeurt + filter.

Dan nog is het niet verplicht natuurlijk, je kunt meedoen en de olie + filter gewoon aanschaffen en mee naar huis nemen voor later. Enige wat je verder nodig hebt is een steeksleuteltje voor de carterbout en een laag teiltje om alles op te vangen. De rest van de dag zul je nog genoeg andere dingen opsteken :).
Ik heb de motor sinds juni/juli dit jaar en er inmiddels een kleine 7.000 Km mee gereden. Als het in dit tempo doorgaat verwacht ik wel dat de motor ieder jaar 1 a 2 beurten nodig zal hebben. Voor mij is het tijdens een sleuteldag voornamelijk interessant om wat meer van de techniek te leren begrijpen. Ik weet niet of ik zelf snel onderhoud zal gaan doen. Maar wellicht met meer kennis dat het daar wel eens van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
HTT-Thalan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Even teruglezen, blinde vink :>.
Sodeknetters, mijn fout. Dacht alles bij te kunnen houden op mijn telefoon (weekendje praag) maar toch mislukt. Ik ga even kijken of ik kan meedoen in ieder geval!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:42:
[...]

Daarom doe ik dingen als de wielen er uit halen eigenlijk liever zelf. Hangt natuurlijk van de dealer af en de meeste zullen het ook wel goed doen. Ik ben alleen bij meerdere zaken geweest voor banden en geen enkele deed het volgens het boekje van KTM. Dan bespaar ik liever wat geld en doe ik het helemaal zoals het hoort met een double/triple check.

Aangezien ik de ruimte heb doe ik alles zelf wat ik kan doen. Laatst koelvloeistof wel laten doen, maar dat is ook een helse klus voor mijn fiets waarbij het voorwiel minimaal een halve meter de lucht in moet en er meerdere plekken op het blok zijn waar je moet ontluchten. Verder laat ik kleppenstellen wel doen wanneer het nodig is, maar verder vrijwel alles zelf :)
Ik heb mn dealer nog niet op fouten kunnen betrappen, maar mezelf wél :+

@HTT-Thalan leuk plan, die sleuteldag, maar gezien beide BMWs recent door de dealer onderhanden zijn genomen én ik niet echt in de buurt woon, sla ik m over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:31:
[...]
Ik heb mn dealer nog niet op fouten kunnen betrappen, maar mezelf wél :+
Met de werkplaatshandleiding van mijn fiets is het bijna niet fout te doen :)

Niet dat de zaken waar ik ben geweest ook echt fouten maken. Maar bijvoorbeeld de remklauwen verwijderen en de vork uitlijnen bij het plaatsen van het voorwiel heb ik nog geen enkele zaak zien doen en dat is wel iets wat in de werkplaatshandleiding staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Met de werkplaatshandleiding van mijn fiets is het bijna niet fout te doen :)

Niet dat de zaken waar ik ben geweest ook echt fouten maken. Maar bijvoorbeeld de remklauwen verwijderen en de vork uitlijnen bij het plaatsen van het voorwiel heb ik nog geen enkele zaak zien doen en dat is wel iets wat in de werkplaatshandleiding staat.
I know, het is geen rocketscience :Y maar luiheid en vertrouwen mogen best wat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:39:
[...]
maar luiheid en vertrouwen mogen best wat kosten :)
Ik heb meer zoiets van: Waarom betalen voor iets wat ik zelf beter kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:46:
[...]

Ik heb meer zoiets van: Waarom betalen voor iets wat ik zelf beter kan :P
Zodra/als ik eenmaal verhuisd ben naar een huis met garage, ben ik wel van plan meer zelf te doen ja. Nu is het meer gedoe dan werk en daar houd ik niet van. Ook heb ik dan het gemak één motor op te kunnen bokken voor een klus en de ander naar werk te rijden, iets wat nu niet kan: er staat altijd één motor op werk geparkeerd omdat ik er geen 2 voor de deur wil hebben staan (op werk staat ie droog en veilig).

Grootste nadeel van op de stoep klussen is dat je niks kan laten staan en altijd in één ruk door moet: je kan je onderdelen en gereedschap geen seconde alleen laten, een random voorbijganger pakt zo iets mee. Tweede nadeel zijn de vriendelijke voorbijgangers, die willen graag met je kletsen en vragen stellen. De interesse wordt zeker gewaardeerd, maar de timing is vaak niet zo gunstig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Zodra/als ik eenmaal verhuisd ben naar een huis met garage, ben ik wel van plan meer zelf te doen ja.
Heb zelf meer dan genoeg ruimte om lekker aan de slag te gaan. Aan de weg aan de slag lijkt mij ook niet heel erg prettig.

Een ander punt voor mij ook nog eens dat de dichtstbijzijnde dealer 70km verderop zit. Dan is het de motor langsbrengen en weer terug met de trein of anders iemand die met een auto mee gaat. Dat schiet gewoon niet op voor simpele dingen dus ben ik zoveel mogelijk zelf gaan doen.

Had niet echt sleutel ervaring, maar de werkplaatshandleiding is zo enorm stap voor stap dat iedereen het kan. Voor iets als een oliewissel ook een mooie YouTube video gevonden waar iemand het compleet laat zien. Dan ga ik liever lekker zelf aan de slag dan de motor wegbrengen en hoop geld betalen.

Bandjes bestel ik al vrij lang online en daar kwam altijd iemand voor aan huis voor nog geen 70 euro inclusief alles voor montage, maar hij is er mee gestopt. Nu dus de wielen er uit halen en even met de auto langs een zaak die het dynamisch doet en dan voor 14 euro per wiel. Kan ik de wielen plaatsen helemaal volgens het boekje doen en met vertrouwen dat het goed zit :)

Verder moet klussen aan je fiets ook maar net mogelijk zijn en leuk zijn. Het blijft persoonlijk en hangt van de situatie af of het handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
noes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Grootste nadeel van op de stoep klussen is dat je niks kan laten staan en altijd in één ruk door moet: je kan je onderdelen en gereedschap geen seconde alleen laten, een random voorbijganger pakt zo iets mee. Tweede nadeel zijn de vriendelijke voorbijgangers, die willen graag met je kletsen en vragen stellen. De interesse wordt zeker gewaardeerd, maar de timing is vaak niet zo gunstig :)
Enige wat ik daarom dus doe is alleen de vloeistoffen verwisselen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
Aanstaande zaterdag is mijn zzr1400 aan de beurt, 42.000km dus controle klepspeling, de ketting is ook gaar dus ik leg alvast een duizendje opzij :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@PilatuS geen leenmotor van die dealer? :N Die heb ik dan weer wél :)

Maar verder heb je helemaal gelijk hoor: werkplaatshandboek en goed gereedschap is een éénmalige investering die je gewoon terug verdient. De auto pakte ik wel altijd zelf aan, maar nu de dhz-garage weg is is dat ook alweer lastiger.

Banden moet ik overigens ook online bestellen. Niet dat mn dealer er teveel voor vraagt (qua prijs vergelijkbaar met de goedkoopste webwinkels), maar omdat de ContiSportAttack3 erg slecht leverbaar was deze zomer (en helaas zowel nieuwe voor- als achterband nodig gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

noes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:52:

Maar verder heb je helemaal gelijk hoor: werkplaatshandboek en goed gereedschap is een éénmalige investering die je gewoon terug verdient. De auto pakte ik wel altijd zelf aan, maar nu de dhz-garage weg is is dat ook alweer lastiger.

Banden moet ik overigens ook online bestellen. Niet dat mn dealer er teveel voor vraagt (qua prijs vergelijkbaar met de goedkoopste webwinkels), maar omdat de ContiSportAttack3 erg slecht leverbaar was deze zomer (en helaas zowel nieuwe voor- als achterband nodig gehad).
Als ik mijn KTM bij de dealer neerzet krijg ik ook nooit een leenmotor mee. Misschien is dat dus bij meer KTM-dealers zo geregeld? :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:52:
caesar1000 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:54:
[...]

Als ik mijn KTM bij de dealer neerzet krijg ik ook nooit een leenmotor mee. Misschien is dat dus bij meer KTM-dealers zo geregeld? :?
Bij de dealer waar ik nu kom 2x geweest en nog nooit om gevraagt. Geen idee dus eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Heb de originele kappenset van de Alp nu een maandje te koop staan, uniek object, originele kleuren, complete set, krijg alleen maar reacties van mensen die maar één kuipdeel willen kopen...

Dus gisteren maar op Ebay gegooid. Bam, paar uur later gelijk een koper voor de minimumprijs gevonden, 400 dollar + shipping. Hij zit wel in Florida, even checken wat dat gaat kosten... :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HTT-Thalan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 06:52:
Heb de originele kappenset van de Alp nu een maandje te koop staan, uniek object, originele kleuren, complete set, krijg alleen maar reacties van mensen die maar één kuipdeel willen kopen...

Dus gisteren maar op Ebay gegooid. Bam, paar uur later gelijk een koper voor de minimumprijs gevonden, 400 dollar + shipping. Hij zit wel in Florida, even checken wat dat gaat kosten... :+.
Nederland is te kleine markt voor zulke dingen denk ik.

Welke kuipen heb jij er nu opzitten dan?

Ik heb mijn koplampluip en rechterzijkuip licht beschadigd bij een offroad valpartij... na de trip wordt dat even zoeken naar originele kuipen. Ben bang dat ik alles moet vernieuwen omdat je anders kleurverschil blijft zien :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:00:
[...]

Ik heb mijn koplampluip en rechterzijkuip licht beschadigd bij een offroad valpartij... na de trip wordt dat even zoeken naar originele kuipen. Ben bang dat ik alles moet vernieuwen omdat je anders kleurverschil blijft zien :(.
En je rijd geen Transalp uit 1989 zeker? :+.

Ik heb een nieuwe set bij elkaar gesprokkeld van spare parts en die zelf gerepareerd en gespoten.
Met de verkoop van de oude set heb ik nu de aanschaf van de kawasaki weer terugverdiend :*).

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-10-2018 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Leenmotor moet je gewoon om vragen, er staat altijd wel wat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ShininNL schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:40:
Aanstaande zaterdag is mijn zzr1400 aan de beurt, 42.000km dus controle klepspeling, de ketting is ook gaar dus ik leg alvast een duizendje opzij :'(
Kawasaki gebruikt over het algemeen zachte klepstelplaatjes, hopelijk zijn er wat uitwisselbaar onderling. Dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:44
Afgelopen vrijdagmiddag lekker rondje wezen doen in de buurt.. Wil ik zaterdagmiddag nog een rondje doen, komt die fiets zo moeilijk van z'n plaats. Is mijn achterband opeens nogal plat.. ;(
Tja na kleine check blijkt er een flinke schoef/spijker i.o.d. in het loopvlak te zitten.. Snel volgepompt met compressor en naar even naar garage gereden (waar ik vaak bij klus aan koekblikken) om er een propje in te schieten.. Beetje zonde een band waar net +/- 2500 km op zit, om die helemaal te vervangen. Verder nog lekker rondje gereden. Super weertje geweest dit weekend. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lolgast schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:19:
IDD ookal is het soms een 10PK 125cc zoals wat mijn MZ dealer me vertelde (Anastasia moet op voor de eerste beurt)..

Ook even aan het experimenteren geweest:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43239836_10161033928750088_8929130050813427712_n.jpg?_nc_cat=104&oh=57b4883c980ac92293de8c1a28d96509&oe=5C5AD1AB
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43192191_10161033928665088_7357419071291260928_n.jpg?_nc_cat=109&oh=81c5317d4b4b64e97aecc5edf2c795da&oe=5C5D9CCC

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16
Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:00:
[...]

Is voor handelaren alleen echt boeiend.
Meestal zoeken mensen een enkel deel en de prijs van de kuipdelen koop je niet voor de fun een hele set.

Ik zoek ook nog steeds een kuipdeel voor de twin vanwege scheur erin, maar alleen dat kuipdeel in goede staat kunnen vinden voor 500 euro, en als ik hele sets vind dan heb je het over 2k of meer.... ik snap de prijs aangezien het vinden van de delen verschrikkelijk is, maar 2k voor reserve kappen vind ik wel beetje veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

kneusteun schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Is voor handelaren alleen echt boeiend.
Meestal zoeken mensen een enkel deel en de prijs van de kuipdelen koop je niet voor de fun een hele set.

Ik zoek ook nog steeds een kuipdeel voor de twin vanwege scheur erin, maar alleen dat kuipdeel in goede staat kunnen vinden voor 500 euro, en als ik hele sets vind dan heb je het over 2k of meer.... ik snap de prijs aangezien het vinden van de delen verschrikkelijk is, maar 2k voor reserve kappen vind ik wel beetje veel van het goede.
Scheur repareren en kuipdeel opnieuw laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Moet je dan niet alles opnieuw laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 23-09 09:45
mr_zippey schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:44:
Afgelopen vrijdagmiddag lekker rondje wezen doen in de buurt.. Wil ik zaterdagmiddag nog een rondje doen, komt die fiets zo moeilijk van z'n plaats. Is mijn achterband opeens nogal plat.. ;(
Tja na kleine check blijkt er een flinke schoef/spijker i.o.d. in het loopvlak te zitten.. Snel volgepompt met compressor en naar even naar garage gereden (waar ik vaak bij klus aan koekblikken) om er een propje in te schieten.. Beetje zonde een band waar net +/- 2500 km op zit, om die helemaal te vervangen. Verder nog lekker rondje gereden. Super weertje geweest dit weekend. ;)
Laatst ook mee gemaakt. ;w Bandje was iets verder dus maar een nieuwe op laten leggen. Ik weet vrij zeker dat ik het erin had gereden een paar straten van mijn huis waar ze huizen aan het bouwen zijn.
lolgast schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:19:
Soms wel graag wat je dan mee krijgt. :+ Zo heb ik een keer een chopper mee gehad. Daar had ik nog nooit op gereden. :P Ook weleens niks mee gekregen en dat je dan met het OV verder moet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:55:
je 'moet' niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen zaterdag bij Goedhart even kort ritje gemaakt op de NC750X. Ik vond het eigenlijk best een fijne motor. Je merkt wel dat ie niet overloopt van het vermogen, maar voor een beginnen vond ik het wel een hele fijne, rustige motor, geeft gelijk stukje vertrouwen. Jammer is wel dat op de plek van de tank een groot opbergvak zit, waar mijn helm niet in past. Dat is dan wel weer een nadeeltje.

Helaas kon ik de F800ST niet rijden, die stond kennelijk al te lang stil, en accu was stuk en niet op voorraad. Als het goed is krijg ik deze week een telefoontje om daar een afspraak voor te maken (waarschijnlijk zaterdag).

Merkte wel dat ik nog als een oud wijf de bochten om ga, maar goed, dat zal voornamelijk onwennigheid zijn, en beter word als ik straks een eigen motor heb en wat meer kan rijden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
In navolging op mijn teleurstellende ervaringen bij Joppen motoren.

Mijn vriendin had zaterdag avond een negatieve review op hun facebook pagina geplaatst.
Vanochtend werd ik gebeld maar kon niet opnemen, 2 gemiste oproepen vanuit Joppen.
Meteen mailtje er achter aan van de eigenaar of ik even contact wilde opnemen.

Gebeld met hem: ze wilde de motor wat langer daar hebben zodat ze de zaken op konden lossen.
Zaterdag hadden ze te weinig tijd gehad.
Dus of ik nog een keertje wilde langs komen zodat we het er over konden hebben, om tot een oplossing te komen. En dan tevens de motor daar achter laten zodat ze de zaken eventueel konden repareren/vervangen.

Dus met wat sociale media druk kunnen ze wel ineens stappen zetten om tot een oplossing te komen. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 08-10-2018 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42
@Bommes op voorwaarde dat je die review weer verwijderd, of hadden ze daar niets over gezegd?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:55:
Waarom? Kan wel, maar de enige reden om dat te doen is estethiek. Je kunt ze ook gewoon lijmen en het daarbij laten. Panelen zijn over het algemeen heel goed te repareren en als je bereid bent die extra moeite erin te steken is spuiten ook niet heel moeilijk. Ik heb het voor mijn motor gedaan en vond het best leuk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Bommes schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:26:
In navolging op mijn teleurstellende ervaringen bij Joppen motoren.

Mijn vriendin had zaterdag avond een negatieve review op hun facebook pagina geplaatst.
Vanochtend werd ik gebeld maar kon niet opnemen, 2 gemiste oproepen vanuit Joppen.
Meteen mailtje er achter aan van de eigenaar of ik even contact wilde opnemen.

Gebeld met hem: ze wilde de motor wat langer daar hebben zodat ze de zaken op konden lossen.
Zaterdag hadden ze te weinig tijd gehad.
Dus of ik nog een keertje wilde langs komen zodat we het er over konden hebben, om tot een oplossing te komen. En dan tevens de motor daar achter laten zodat ze de zaken eventueel konden repareren/vervangen.

Dus met wat sociale media druk kunnen ze wel ineens stappen zetten om tot een oplossing te komen. :9
Mijn persoonlijke reactie zou zijn: Nee hoor, ik heb wel vrede met de huidige situatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Mijn persoonlijke reactie zou zijn: Nee hoor, ik heb wel vrede met de huidige situatie :)
Ergens zegt mijn gevoel dat ze hem nu goed behandelen en daarna ben je gewoon weer terug bij af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
Zoals Bommes zelf al eerder aangaf, ik zou ze de handel niet gunnen als je al zolang aan het kloten bent om ze aan het verstand te krijgen dat je een motor niet hoort af te leveren met te weinig olie, versleten banden en te weinig lucht in eerder genoemde banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tylen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Scheur repareren en kuipdeel opnieuw laten spuiten?
Nee ik vind het zelf niet zo erg, het valt bijna niet op.
Kwam al keer bij toeval de andere kant tegen voor aardig prijsje en nu heb ik hoop dat ik ooit nog de andere zijde tegen het lijf loop.

Maar de barst valt amper op, het is puur voor het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
FastFred schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:53:
Zoals Bommes zelf al eerder aangaf, ik zou ze de handel niet gunnen als je al zolang aan het kloten bent om ze aan het verstand te krijgen dat je een motor niet hoort af te leveren met te weinig olie, versleten banden en te weinig lucht in eerder genoemde banden
Nou ja dat dus, vertrouwen heb ik er niet meer in.
Ik ga dus ook zeker niet bij betalen, al is het inkoop prijs of wat voor iets dan ook.
Welke oplossing ze dus ook bieden mijn beurs gaat daarbij gesloten blijven.

En nee ik verwacht niet overal een oplossing voor, hand in eigen boezem:ik had zelf ook wat secuurder kunnen kijken toen ik de motor bekeken heb en er een rit mee heb gereden.
Minimaal: handvat verwarming gefixed, nieuwe voorband en voor hun het besef dat ze er niet mee weg komen om een motor alleen maar te poetsen en zo door te zetten.

De rammel en het backfire ding daar vertrouw ik hun te weinig voor dat ze het goed opgelost gaan krijgen. Dan heb ik dus liever dat ze er blijven.

Mijn ingeruilde Fazer, die tijdens het inruil/verkoop gesprek niet meer dan schroot waard was, die naar het oostblok zou gaan staat nu een paar weken later netjes gepoetst in hun showroom.
Natuurlijk gun ik ze de marge en de handel, dat was voor mij een bewuste keuze, ik had geen zin om met het ding te lopen leuren om het verkocht te krijgen.
Maar daar was dus verder niets aan gedaan door hun en "hoe kan het toch" maar ik heb het vermoeden dat ze er verder ook niets aan zullen doen bij verkoop.
Dat de banden, ketting, tandwielen en balhoofdlagers versleten zijn zullen ze echt niet vermelden.
Chakotay schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:27:
@Bommes op voorwaarde dat je die review weer verwijderd, of hadden ze daar niets over gezegd?
Nee heeft hij nog niets over gezegd, zal wel komen.
Eerst een oplossing dan verwijder ik hem niet maar plaats de oplossing e wel bij.
Alhoewel mijn vriendin behoorlijk eigenwijs en rancuneus kan zijn.. :P >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 08-10-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bommes schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

Ik ga dus ook zeker niet bij betalen, al is het inkoop prijs of wat voor iets dan ook.

En nee ik verwacht niet overal een oplossing voor, hand in eigen boezem:ik had zelf ook wat secuurder kunnen kijken toen ik de motor bekeken heb en er een rit mee heb gereden.
Minimaal: handvat verwarming gefixed, nieuwe voorband en voor hun het besef dat ze er niet mee weg komen om een motor alleen maar te poetsen en zo door te zetten.

De rammel en het backfire ding daar vertrouw ik hun te weinig voor dat ze het goed opgelost gaan krijgen. Dan heb ik dus liever dat ze er blijven.

Mijn ingeruilde Fazer, die tijdens het inruil/verkoop gesprek niet meer dan schroot waard was, die naar het oostblok zou gaan staat nu een paar weken later netjes gepoetst in hun showroom.
Natuurlijk gun ik ze de marge en de handel, dat was voor mij een bewuste keuze, ik had geen zin om met het ding te lopen leuren om het verkocht te krijgen.
Maar daar was dus verder niets aan gedaan door hun en "hoe kan het toch" maar ik heb het vermoeden dat ze er verder ook niets aan zullen doen bij verkoop.
Dat de banden, ketting, tandwielen en balhoofdlagers versleten zijn zullen ze echt niet vermelden.

[...]

Eerst een oplossing dan verwijder ik hem niet maar plaats de oplossing e wel bij.
Ik zou er zelfs voor de banden etc niet naartoe gaan, laat ze er in stikken.

Persoonlijk zou ik liever zelf wat geld neerleggen voor spullen en het ergens anders goed laten doen dan deze oplichters (want zo lees ik het) nog wat gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
@Bommes en hoeveel vragen ze nu voor je ouwe Fazer, verdienen ze die emmer met sop er op terug? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:17:
Merkte wel dat ik nog als een oud wijf de bochten om ga, maar goed, dat zal voornamelijk onwennigheid zijn,
Dan moet je beter kijken naar de bochtenhaas in de verte die van je wegloopt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Bommes schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

[...]

Maar met alles wat je over ze weet en hierboven beschrijft, waarom er dan nog tijd in steken? Steek je tijd (mijn inziens) beter in het goed laten nalopen en fixen van je nieuwe motor bij een vertrouwde zaak.

Zou jij de remmen nog vertrouwen nadat je weet dat hun monteur, die blijkbaar tijdens het testen van handvatverwarming een accu dood kan maken, een wiel heeft gewisseld?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Whooop de nieuwe motort staat in de garage. Vanavond even de datalogger monteren en klaar maken voor aanstaande vrijdag en zaterdag. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:16:
[...]

Dan moet je beter kijken naar de bochtenhaas in de verte die van je wegloopt ;)
Klopt, ik weet dat het veel met (door)kijken te maken heeft. Maar heb er alle vertrouwen in dat dat vanzelf beter word :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
FastFred schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:15:
@Bommes en hoeveel vragen ze nu voor je ouwe Fazer, verdienen ze die emmer met sop er op terug? :P
Terug gekregen 500 euro, nu te koop voor 1900. Dat zonder garantie en afleverbeurt. Dus zo mee nemen.
Maar zoals ik al zei ze mogen wat mij betreft zo veel winst maken als ze willen maar gewoon motoren door schuiven onder het mom van "is goed" vind ik echt niet kunnen.

@lolgast & @Rubman
Dat was en is ook eigenlijk mijn gevoel.
Hun instelling zint mee voor geen meter, daar wil ik geen stuiver meer aan uitgeven.
Echter als ze me een nieuwe set handvat verwarming en een nieuwe band geven vind ik het gezegend.
Dan controleer ik zelf wel of het wiel er weer goed en veilig in zit, de remmen in orde zijn en de bekabeling van de verwarming in orde is.

Scheelt me toch weer een 150 tot 200 die het mee zou kosten als ik zelf een band een handvatverwarming niet kopen.

Verder wil ik inderdaad dat ze onder geen enkel beding van lopen "zoeken" naar de oorzaak van de andere zaken.

Ik heb nog tot zaterdag om er over na te denken. Als mee tegen die tijd nog niet goed voelt ga ik er gewoon niet heen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:52
Hmm, die super tenere van mij is toch wel zwaar. Zuipen doet 'ie ook, en er komt weer een beurtje en achterbandje aan. Misschien toch maar eens gaan kijken voor wat lichters. Bij Joppen, bij mij in de buurt, zag ik nu een Fazer staan voor weinig! Misschien dat ik dan daar maar eens moet gaan kijken voor een andere motor. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat ze die motor gewoon weer zo neerzetten en er ruim 3x de prijs voor vragen.
En dan vervolgens als iemand wat op en aanmerkingen heeft bij aanschaf daar weer voor gaan rekenen natuurlijk.

Echt rillingen, dat soort zaken moeten gewoon heel snel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:16:
Ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat ze die motor gewoon weer zo neerzetten en er ruim 3x de prijs voor vragen.
Dat doen helaas heel veel zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
En dan vervolgens als iemand wat op en aanmerkingen heeft bij aanschaf daar weer voor gaan rekenen natuurlijk.

Als ze hem voor 500 inkopen, en voor 1900 verkopen, kunnen ze:

Grote beurt uitvoeren (laten we zeggen 150 euro aan materiaal zoals filters, olie, bougies, KVS etc)
Nieuwe banden steken (200 euro)
Remmen controleren, eventueel nieuwe olie (50 euro)
Even flink poetsen

Als je dan een dag werk rekent voor de medewerker die dit regelt kun je nog steeds 500 euro winst maken en met een goed geweten een geweldige motor wegzetten waar iemand zo op weg kan rijden. Als dat onderhoud aantoonbaar gedaan is maak je als zaak geweldige reclame voor jezelf zou ik denken.

Deze is het waarschijnlijk?

https://www.joppen.nl/yamaha-fz6-mffs46.html

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-10-2018 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:23

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction wil dus tzt zo'n ding kopen.. Maar dit exemplaar, zeker voor deze prijs, laat ik lekker staan. Kennelijk zijn ze eraan gehecht :+

Achteraf weet je alles, maar dan had ik 'm beter gewoon rechtstreeks van Bommes kunnen kopen :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Uhh met garantie moet hij €2200 kosten... Er komt dan nog €300 voor een afleverbeurt bij... Check de kleine lettertjes onderaan

@HTT-Thalan die grote beurt is dus zeker niet gedaan, daar moet je apart voor betalen....

[ Voor 39% gewijzigd door A13X op 08-10-2018 20:39 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:30:
[...]

Als ze hem voor 500 inkopen, en voor 1900 verkopen, kunnen ze:

Grote beurt uitvoeren (laten we zeggen 150 euro aan materiaal zoals filters, olie, bougies, KVS etc)
Nieuwe banden steken (200 euro)
Remmen controleren, eventueel nieuwe olie (50 euro)
Even flink poetsen

Als je dan een dag werk rekent voor de medewerker die dit regelt kun je nog steeds 500 euro winst maken en met een goed geweten een geweldige motor wegzetten waar iemand zo op weg kan rijden. Als dat onderhoud aantoonbaar gedaan is maak je als zaak geweldige reclame voor jezelf zou ik denken.

Deze is het waarschijnlijk?

https://www.joppen.nl/yamaha-fz6-mffs46.html
Probleem is dat ze hem voor 1900 hebben staan zonder beurt of onderdelen die vervangen moeten worden vervangen.
Komt nog aflevergeld bij en daarnaast gaan ze waarschijnlijk nog geld rekenen voor bandje ketting etc.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Rubman schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

Probleem is dat ze hem voor 1900 hebben staan zonder beurt of onderdelen die vervangen moeten worden vervangen.
Komt nog aflevergeld bij en daarnaast gaan ze waarschijnlijk nog geld rekenen voor bandje ketting etc.
:|
Als je op MP kijkt koop je er eentje met vergelijkbare kmstand voor ~1200. Ok, die heeft dan ook geen beurtje gehad, maar da's alvast 700 euro minder. Voor dat geld kun je wel wat laten versleutelen :P

* Destruction zag recent ook nog een Fazer 600 tekoop staan voor 500 euro, waar e.e.a aan gedaan moest worden. Het viel opzich nog wel mee (iirc achterband, beurtje, keerringen), maar na tig opknappers wil ik m'n volgende motor wel eens gewoon naar huis kunnen rijden, ipv verplicht met auto en aanhanger moeten reizen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 08-10-2018 20:46 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@HTT-Thalan jep dat is hem.
Zoals jij het beschrijft zou zijn hoe je je zaak met een eervol geweten runt.
Maar als winst het eerste is wat je na streeft zal dat geen gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Jongens, winst maken is geen schande hoor. Natuurlijk bedondert Joppen de boel en moeten ze daar voor boeten. Dat staat los van de marge die ze (denken te) maken. Niemand wordt gedwongen dat bedrag voor een Fazer te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 08-10-2018 20:51 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bommes schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:47:
@HTT-Thalan jep dat is hem.
Zoals jij het beschrijft zou zijn hoe je je zaak met een eervol geweten runt.
Maar als winst het eerste is wat je na streeft zal dat geen gebeuren.
Ik denk al vijftien jaar dat ik het liefst gewoon een garage zou runnen om de kost te verdienen maar het is er nooit van gekomen. En elke keer als me zoiets voorbij komt denk ik het weer, en elke keer als ik bij Ad sta te sleutelen denk ik "wat word ik hier blij van".

Maar om goed geld te verdienen moet ik dan een boef worden en dat kan ik gewoon niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13

dat noemt men "handel"

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Requiem19
Aan het wachten op een visum voor Turkmenistan (50% kans dat we 'm krijgen...) was weer mooi moment om filmpje te bouwen.

3 minuten met wat beelden van onze eerste 2 maanden on the road

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag heen en weer naar Almere geweest met de motor voor een sollicitatiegesprek.
Op de terugweg op de N301 ten noorden van de Nijkerkersluis zag ik een dame op een groene Kawasaki rijden in de richting van Almere, was jij dat toevallig @SmurfLink?
Een omweg gemaakt via een van de nieuwste landmarks van de Transalpclub.
Herberg de Woest Hoeve

Met die sollicitatiegesprekken maak je ongemerkt een hoop kilometers.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Grubeater schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:07:
Met die sollicitatiegesprekken maak je ongemerkt een hoop kilometers.
Zoek dan werk dichterbij :+

[ Voor 50% gewijzigd door A13X op 08-10-2018 21:09 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

Zoek dan werk dichterbij :+
Als interessante bedrijven niet in de buurt zitten moet je wel reizen.

Ik kwam dit tegen bij de KNMV: Jeugdjournaal: Lotte (11) Nederlands kampioen.
Dit is nog met kleine wielen, ik neem aan dat ze hierna overstapt naar een crossmotor met grotere wielen? (Vraagje voor de crossers hier)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Grubeater schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:18:
[...]
Als interessante bedrijven niet in de buurt zitten moet je wel reizen.

Ik kwam dit tegen bij de KNMV: Jeugdjournaal: Lotte (11) Nederlands kampioen.
Dit is nog met kleine wielen, ik neem aan dat ze hierna overstapt naar een crossmotor met grotere wielen? (Vraagje voor de crossers hier)
Ze maakt hierna de overstap naar 65cc grote wielen bij het Beursfoon KTM team. Daarna zal ze waarschijnlijk de overstap maken naar 85cc, 125cc en 250cc. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
ephymerous schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:50:
Jongens, winst maken is geen schande hoor. Natuurlijk bedondert Joppen de boel en moeten ze daar voor boeten. Dat staat los van de marge die ze (denken te) maken. Niemand wordt gedwongen dat bedrag voor een Fazer te betalen.
Niks mis mee inderdaad, heb ik ze ook gezegd bij Joppen, al zetten ze het ding voor 3 rooitjes in de schuur en maken ze de torenhoge winsten het zal mij om het even zijn.
Ik heb een bewuste keuze gemaakt om mijn oude motor in te ruilen voor een bodemprijs omdat ik geen zin had om er zelf nog tijd en moeite in te steken.
Net zo goed als dat het afstand doen van de garantie en afleverbeurt een bewuste keuze was.
Bij die keuze was ik er niet van uit gegaan dat ik dan dus ook schijnbaar afstand deed van het recht op een motor die in orde is/was.

En wat is het resultaat..?? Ik ontevreden, 1 verloren klant voor de toekomst, mijn vriendin die gaat lessen gaat er zeker geen motor aanschaffen, 2 de verloren klant. Mijn verhaal beïnvloed de mening van potentiële kopers die ik spreek, enz, enz.

Terwijl dat voorkomen had kunnen worden met een bandje van 50 euro inkoop en voor het zelfde bedrag ongeveer een nieuwe handvatverwarmings set. plus een uurtje werkplaats

Waar praten we dan financieel gezien over op dergelijke marges?? peanuts
En wat levert ze dat commercieel gezien op??
Kom zo moeilijk is het niet, ook dan maak je goede winsten je werkt immers aan een band opbouwen met je klanten. Er staat zat namelijk, voor ieder wat wils, de kans dat je (puur op het zicht) daar niet een motor vind die je aanspreekt is vrij klein. Als je met zo een zaak je klanten netjes behandeld heb je er eentje voor het leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:39:
[...]

Niks mis mee inderdaad, heb ik ze ook gezegd bij Joppen, al zetten ze het ding voor 3 rooitjes in de schuur en maken ze de torenhoge winsten het zal mij om het even zijn.
Ik heb een bewuste keuze gemaakt om mijn oude motor in te ruilen voor een bodemprijs omdat ik geen zin had om er zelf nog tijd en moeite in te steken.
Net zo goed als dat het afstand doen van de garantie en afleverbeurt een bewuste keuze was.
Bij die keuze was ik er niet van uit gegaan dat ik dan dus ook schijnbaar afstand deed van het recht op een motor die in orde is/was.

En wat is het resultaat..?? Ik ontevreden, 1 verloren klant voor de toekomst, mijn vriendin die gaat lessen gaat er zeker geen motor aanschaffen, 2 de verloren klant. Mijn verhaal beïnvloed de mening van potentiële kopers die ik spreek, enz, enz.

Terwijl dat voorkomen had kunnen worden met een bandje van 50 euro inkoop en voor het zelfde bedrag ongeveer een nieuwe handvatverwarmings set. plus een uurtje werkplaats

Waar praten we dan financieel gezien over op dergelijke marges?? peanuts
En wat levert ze dat commercieel gezien op??
Kom zo moeilijk is het niet, ook dan maak je goede winsten je werkt immers aan een band opbouwen met je klanten. Er staat zat namelijk, voor ieder wat wils, de kans dat je (puur op het zicht) daar niet een motor vind die je aanspreekt is vrij klein. Als je met zo een zaak je klanten netjes behandeld heb je er eentje voor het leven.
Heb hetzelfde gehad bij een zaak die bij mij om de hoek zat.
Ik kom er niet meer en met mij nu mijn vriendin en een lading motorvrienden.

Heb deze zomer dus ook al 3k gesponsord bij een Honda dealer omdat meneer om de hoek liever klantonvriendelijk is dan even een paar tientjes extra uitgeef om problemen te voorkomen.

Kortom ipv 50 euro extra uitgeven vanuit zijn kant bij een grote beurt loopt hij nu alleen bij mij al 3k mis, en dat zal met de mensen om mij heen al snel wat meer zijn... ik vind het nog steeds onbegrijpelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
Zet jullie ervaringen ook even op baatsen, deze is voor Foppen motoren: http://baatsen.com/reageerdealer.php?id=68

Dit soort dealers mogen met de grond gelijk gemaakt worden imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
Tja hetzelfde met auto's. Hoe vaak ik naievelingen niet gehoord heb om beter een auto bij een garage/handelaar te kopen vanwege de garantie. Echter snappen ze ook niet wat de garantie inhoudt. Of dat de onderhoud in orde zal zijn. Zeker met goedkopere auto's die als warme broodjes gaan. Die gastjes die gaan het land door met een trailer om zo al die goedkope particuliere auto' s te kopen en rechtstreeks de showroom in plaatsen voor een royale prijs.

Tevens is het verboden om nu klaarmaakosten te verrekenen. Verkapte prijsverhoging. Ik kocht 3 maanden terug een nieuwe KTM 1290 GT en stond er "per ongeluk" ook 400 euro aan klaarmaakkosten. Ook maar even laten corrigeren.
In 2015 toen ik mijn auto kost ook 400 betaalt voor een stofzuigbeurtje en een waxbeurtje waar ik swirls aan over heb gehouden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tylen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:49:
Whooop de nieuwe motort staat in de garage. Vanavond even de datalogger monteren en klaar maken voor aanstaande vrijdag en zaterdag. *O* *O*
Korte hendels erop: Check.
Yamaha CCU ingebouwd (DataLogger, WIFI, GPS): Check.
Remlauwen geborgd: Check.
Remblokken vervangen: Check.
Yamaha Ride Control (YRC) afgesteld op pussy stand: Check.

Nu alleen nog een teenbeschermer en remhendel beschermer monteren, maar die moeten nog binnen komen :(

Het is wel allemaal gaaf hoor. Check foto van mijn iPad. Ik kan allemaal leuke dingen instellen via de Wifi module.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EcjOv1pW1EHCMdjSWFSeg9yj/full.jpg
PWR=Power, TCS=Traction Control, SCS=Slide Control, LCS=Launch Control, QSS=Quick Shifter, LIF=Lift Control (Wheely control)

Van de winter ga ik de aangepaste veren weer terug maken maar de electronische vering. Dan komen er op het dashboard en op de iPad weer meer mogelijkheden bij. En wordt de ECU geflashed en een blipperbox toegevoegd (Clutchless downshifts, pitlimiter, warmdraai functie, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Zelfde overigens bij "gerenommeerde" dealers zoals motoport. Mijn zzr1400 gekocht mét 1 jaar garantie (voor een meerprijs van 300 euro). Stond maar 26.000km op de teller, kan dus weinig mee mis zijn en zij vrij solide blokken, maar goed.

Binnen een maand (ongeveer 800km gereden) het balhoofdlager stuk, tandwiellager aan gort en achterwiellagers verrot, die waren dus waarschijnlijk bij aankoop al niet fris. De man van hyperpro kon het me precies laten zien toen hij met mijn vering bezig was. Zelf niet gemerkt helaas toen, tja, toch een hele andere motor en best spannend een testritje bij -3 graden?

Ik ermee terug.... ja maar meneertje dat zijn allemaal slijtageonderdelen, daar gaan we niet aan beginnen, terwijl hij met het bovagformuliertje wappert. Nooit meer MP voor mij :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
Ik rij inmiddels al weer drie weken vrolijk rond met mn nieuwe droommachine... nog geen foto gepost. Doe ik vanavond wel. Feels good to be on the road na 4 jaar motorloos te zijn.

Om de bovenstaande redenen koop ik altijd mijn auto's/motoren particulier. Als je de regel hanteert; minimaal 2 auto's/motor's van dezelfde type/bouwjaar bekijkt... kom je al heel snel achter of er bij een of de ander iets mis is (bijv. met bijgeluiden en trillingen).

Als je daarin meerekent dat particulier vaak tot wel €500,- goedkoper zijn dan bij de dealer + de kosten van garantie €250-€500,- ... en deze kosten opzij zet... heb je de grootste risico's wel ondervangen. Dan kan je nog altijd een keer pech hebben. Achja... tegenwoordig koop je overal garanties op... smartphones etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 22:21

Saffie_time

Why use this? 42!

Requiem19 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:04:
Aan het wachten op een visum voor Turkmenistan (50% kans dat we 'm krijgen...) was weer mooi moment om filmpje te bouwen.

3 minuten met wat beelden van onze eerste 2 maanden on the road
[YouTube: Gravel for Breakfast - Episode 2: highlights first two months (from Amsterdam to Georgia)]
Damn dat is wel heel erg vet!
Ik heb het vast ergens gemist hier maar hoe lang willen jullie weg blijven?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Tsja ik heb mijn motor ook zonder garantie gekocht, bewust ook.

Echter werd bij de testrit meteen duidelijk dat de koppeling nagekeken moest worden, en hij gewoon even een beurtje moest hebben. Ook was de voorband af.
Keurig opgelost zonder veel extra kosten, koppelingsplaten en voorbandje op kosten garage (want moest wel goed rijdend weg ondanks geen garantie) en verder liefde prijsje voor beurtje met vervangen vloeistoffen en algehele controle.

Enige waar ik nu tegenaan loop is dat de ketting op zijn end is en ik dat moet vervangen. (inmiddels besteld) Beetje twijfel gehad of dit ook niet gezien had moeten worden bij aanschaf want 7000km op een ketting is wat weinig en had best meteen meegenomen kunnen worden. Echter heb ik dit zelf ook niet gezien.

@charrel staat het aanbod nog om samen met jou de ketting te vervangen ter leering ende vermaeck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tuurlijk, ik moet alleen mijn pons even ophalen. pb me anders even.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
* timmie271 doet een wheelie

Hoppa laatste examen ook gehaald *O* *O*

Met een beetje geluk van de examinator aangezien ik vrijwel iedere keer niet in de andere spiegel keek van waar ik heen ging :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@Bommes voor 500 euro had ik die fazer ook wel willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:26
Gefeliciteerd timmie271! *O* Had je al een motor staan of op het oog?

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Congratz @timmie271

Mocht je nog geen motor hebben @Bommes weet er nog wel 1 te staan, schijnt een oude van hem te zijn zo mee te nemen bij Foppen :+

Pagina: 1 ... 80 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.