Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb twee kneesliders. Die heb ik al 10 jaar. Het zijn ceramic kneesliders van Daytona. Helaas worden deze niet meer verkocht. Ze slijten niet omdat er keramische bouten inzitten. Nu zijn helaas de sliders los geraakt van het klitteband. Weten jullie hoe je die weer goed vast kan maken aan klitteband? Zelf zat ik aan industrie lijm te denken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zoals ik het begreep (heb me er niet teveel mee bemoeid, er werd al genoeg gescholden de hele dag) inderdaad alleen maar stickers er bij.WhatsappHack schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:03:
@Melkunie
[...]
Dus er blijft gewoon Euro95 en Euro98 staan en er komt enkel een stickertje bij of het E5 of E10 is? Dat is een heel ander verhaal inderdaad, bij de artikelen leek het net alsof echt de hele meuk vervangen werd.
Maar dat rijmt dan weer niet met wat McKaamos zei dat Euro98 eigenlijk E0 is.Of is er een E0 sticker?
En als er een stickertje E10 moet komen op Euro95 terwijl het eigenlijk E5 is dan... Ja weetje, ik had dit allemaal eigenlijk nooit moeten lezen en gewoon lekker vanzelf zien wat er bij de pomp gebeurtChaos is complete, zullen we maar zeggen.
Kijk het wel aan.
Zolang ik maar geen E10 in m'n tank krijg vind ik het allemaal prima.
E5 wil zeggen dat er maximaal 5% ethanol in de brandstof zit. Dan lijkt het met de term Euro95 logisch dat die 95 slaat op de rest van het percentage, maar dat is niet zo. 95 is het octaangetal. En dat octaangetal zal een pomp toch moeten blijven noemen.
Overheid heeft sinds vandaag een site waar het wél correct op lijkt te staan:
https://www.rijksoverheid...vervoer/brandstofstickers
Let op: de sticker met de E-waarde is geen vervanging voor de aanduiding van Euro 95 en Euro 98. Bij benzinevoertuigen moet zowel de E-waarde als het zogenoemde octaangetal (95 of 98) overeenkomen met de aanduiding op de pomp.
https://www.google.com/ma...itch%3D0%26thumbfov%3D100 - hier was hij nog redelijk. Ik zal morgen even een foto maken onderweg naar kantoor van hoe hij er nu uit ziet.
Heb er zelf voor gekozen nog een weekje (of 2) te wachten met weer op de motor stappen, want de houding die je op een racer hebt is behoorlijk belastend voor je armen. Wil de schouder eerst even de kans geven weer te wennen aan alledaagse belasting voor ik dat doe.

Waren de laatste rondjes op de R6. Heb er 6 seizoenen op gereden met als snelste tijd op Assen een 1:48. Maandag haal ik de R1M op en dan rijd ik volgende week vrijdag/zaterdag de laatste cup race er mee.
Yamaha MT-09
Ding rijd best lekker maar als ik toch een tracer zou overwegen ging ik wel voor de tracer gt,
vergeleken met mijn mt voelt de tracer qua acceleratie trager, het wind scherm is eigenlijk net iets te kort waardoor ik met snelweg snelheden meer last heb van de wind dan met mijn mt09

[ Voor 9% gewijzigd door Streepje op 05-10-2018 08:37 ]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Kan heel goed, je hoofd krijgt nu extra lucht te verduren die normaal op je buik/borst terecht zou komen.Streepje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:36:
gister mijn mt09 weg gebracht voor de 20k service beurt en kreeg een tracer 900 mee als leen motor.
Ding rijd best lekker maar als ik toch een tracer zou overwegen ging ik wel voor de tracer gt,
vergeleken met mijn mt voelt de tracer qua acceleratie trager, het wind scherm is eigenlijk net iets te kort waardoor ik met snelweg snelheden meer last heb van de wind dan met mijn mt09
[Afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Keilbout door de knie?Tylen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:01:
Hier zitten nog wel een wat slimmerikken he![]()
Ik heb twee kneesliders. Die heb ik al 10 jaar. Het zijn ceramic kneesliders van Daytona. Helaas worden deze niet meer verkocht. Ze slijten niet omdat er keramische bouten inzitten. Nu zijn helaas de sliders los geraakt van het klitteband. Weten jullie hoe je die weer goed vast kan maken aan klitteband? Zelf zat ik aan industrie lijm te denken.
Of is dat niet slim..
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Nee das niet zo slimLeast Inkling schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:55:
[...]
Keilbout door de knie?
Of is dat niet slim..
Denk idd stevige lijm te pakken. Wellicht meteen nieuw stuk klitteband eronder?Tylen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:01:
Hier zitten nog wel een wat slimmerikken he![]()
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Je nieuw klittenband wilde ik idd aanschaffen.noes schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:55:
[...]
Denk idd stevige lijm te pakken. Wellicht meteen nieuw stuk klitteband eronder?
Hoe zaten ze in eerste instantie op het oude klittenband vast?Tylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:55:
[...]
Je nieuw klittenband wilde ik idd aanschaffen.
I have stability. The ability to stab.
Ja ik had het gevonden, eerder dit jaar zijn ze met deze premium benzine van octaan 95 naar 98 gegaan.Joopieboy schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:08:
[...]
Da's euro 98, die krijgt 5% ethanol erbij en wordt dus E5
Tylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:10:
@lolgast @wimmel_1 de R6 mag uit de start post gehaald worden. En daarvoor mag terug Yamaha R1M 2015.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
We willen foto'sTylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:10:
@lolgast @wimmel_1 de R6 mag uit de start post gehaald worden. En daarvoor mag terug Yamaha R1M 2015.
Maar nu krijgen we constant foto's te zien met wheelies?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Done!! Plaatje bij het praatje komt volgende week wel een keer als je een eigen foto hebtTylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:10:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nee, want de R1M heeft wheeliecontrol. Das was een van de doorslaggevende featuresJoopieboy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
We willen foto's
Eerste rondjes worden op stand pussy gereden
Voor mij is hij nieuw heChakotay schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:20:
@Tylen hm, 2015? Er staat me iets van bij dat je hem nieuw had gekocht, restvoorraad ergens?
Deed ik nu toch ook alJoopieboy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
We willen foto's
Plaatjes volgen asap. Maar hij zit nog in z'n jasje van de vorige eigenaar. Dus volgend jaar pas foto's in onze huisstijlwimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:26:
[...]
Done!! Plaatje bij het praatje komt volgende week wel een keer als je een eigen foto hebt
Ook die heeft verschillende standenlolgast schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:31:
[...]
Nee, want de R1M heeft wheeliecontrol. Das was een van de doorslaggevende features
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
mamorunl schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:24:
[...]
https://www.google.com/ma...itch%3D0%26thumbfov%3D100 - hier was hij nog redelijk. Ik zal morgen even een foto maken onderweg naar kantoor van hoe hij er nu uit ziet.

En zo ziet het er nu uit. Ik zie nu ook dat mijn motorkennis te wensen overlaat. Ik dacht dat het een Honda was, blijkt kawasaki te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door mamorunl op 05-10-2018 12:45 ]
Hoe is het ding eraan toe? Mijn initiele gevoel zegt dat zelfs 450 nog teveel is.mamorunl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:44:
[...]
[Afbeelding]
En zo ziet het er nu uit. Ik zie nu ook dat mijn motorkennis te wensen overlaat. Ik dacht dat het een Honda was, blijkt kawasaki te zijn.
Ik denk dat je blij mag zijn als hij start. Ik heb hem nog nooit van zijn plaats af zien komen in de 3 jaar dat we op de nieuwe locatie zitten. Kom er dagelijks langs.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:48:
[...]
Hoe is het ding eraan toe? Mijn initiele gevoel zegt dat zelfs 450 nog teveel is.
Groningen of niet?mamorunl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:49:
[...]
Ik denk dat je blij mag zijn als hij start. Ik heb hem nog nooit van zijn plaats af zien komen in de 3 jaar dat we op de nieuwe locatie zitten. Kom er dagelijks langs.
klopt,
heb hem ook wel eens zien staan daar
Do { Ping } while ( LOL )
Dat ding staat er inderdaad al echt heel lang. Volgens mij is 450 nog teveel geldShadow_Agent schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:58:
[...]
klopt,
heb hem ook wel eens zien staan daar
Edit:
Wel met zeiltje: https://www.google.com/ma....69h,45.05t/data=!3m1!1e3
[ Voor 17% gewijzigd door Booyaa op 05-10-2018 13:10 ]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Weet alleen nog niet goed wat ik van de spiegels vind.

Tijdje geleden gekocht als projectje, hij startte niet. De aansluitingen van de onsteking bleken gecorrodeerd te zijn, de bougiekabels keihard, bougiedoppen hadden niet de juiste weerstand en de bougies waren op.
Na wat verse onderdeeltjes start en loopt hij als een zonnetje!
Nu nog even mijn rijbewijs halen (17 oktober)

Vandaag sta ik zelfs alleen, op zo'n mooie dagDryhte schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:15:
Het is weer die tijd van het jaar... slechts twee moto's over op de parkeerplaats. Twee gele nog wel

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 05-10-2018 13:16 ]
*krekelgeluidjes*Dryhte schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:15:
[...]
Vandaag sta ik zelfs alleen, op zo'n mooie dagEen bedrijf met meer dan 500 werknemers.
[Afbeelding: Solo Slim]
I have stability. The ability to stab.
'Thuiswerkdag'Dryhte schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:15:
[...]
Vandaag sta ik zelfs alleen, op zo'n mooie dagEen bedrijf met meer dan 500 werknemers.
[Afbeelding: Solo Slim]
Hij is heel netjes!wimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:41:
@L0we Die R16 is ook nog best wel een net exemplaar zo te zien
Inmiddels 75k ervaring, maar blok en alle losse delen zijn opnieuw gespoten, dus dat ziet er prima uit allemaal!
Nice, ik in Arnhem
jaargang ? heb de cb500s van 1999L0we schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:13:
[Afbeelding]
![]()
Tijdje geleden gekocht als projectje, hij startte niet. De aansluitingen van de onsteking bleken gecorrodeerd te zijn, de bougiekabels keihard, bougiedoppen hadden niet de juiste weerstand en de bougies waren op.
Deze is van 1995. Volgens mij scheelt het intern niets, en zijn het alleen wat extra kappen op zitten bij de S, toch?
Volgens mij heb jij dus een PC26, ik een PC32.L0we schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:06:
[...]
Deze is van 1995. Volgens mij scheelt het intern niets, en zijn het alleen wat extra kappen op zitten bij de S, toch?
Er zijn nog andere verschillen zoals een remschijf achteraan.
Leuke brommertjes, moet wel andere demper op voor wat geluid
Mijn eerste motorfiets, topding!L0we schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:13:
[Afbeelding]
![]()
Mijne was ook eigenlijk rood, maar dat zag je er niet direct aan:

Verkocht in maart, stiekem toch een beetje spijt van

Dit weekend genieten op de motor.
Ik vind geel en zwart een geweldige combinatie. Doet me altijd denken aan de Flatermobiel:Melkunie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:16:
[...]
Mijn eerste motorfiets, topding!
[Afbeelding]

Da's ook de reden dat ik zelf voor dat kleur gegaan ben
[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 05-10-2018 14:33 ]
"Don't let your dreams be memes"
Nu is jouw Strom natuurlijk the next best thing, maar voor de echte FlaterFiets moet je natuurlijk bij Yamaha zijnDryhte schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:28:
[...]
Ik vind geel en zwart een geweldige combinatie. Doet me altijd denken aan de Flatermobiel:
[Afbeelding]
Da's ook de reden dat ik zelf voor dat kleur gegaan ben

Met blokjes!

En dan komt sowieso deze weer de hoek omkijken hè

IK WIL OOK!Willem30 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:24:
Wat een nazomertje buiten vandaag en komende week![]()
Dit weekend genieten op de motor.
Misschien toch maar zorgen dat iedereen 's avonds komt, dan kan ik er in de middag nog ff op uit

die cheapo's heb ik een keer uit china gehaald, goed spul hoor maar de afwerking is gewoon niet premium, glas dat net niet mooi aansluit en lichte beschadigingen op de coatingToolkiT schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:51:
Ben ik nou gek of zijn deze2 hetzelfde (op de bijna 9x zo dure prijs na)? https://www.amazon.co.uk/Quality-Handlebar.../dp/B01M8FSU9G/ vs https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07CM5PDN7

Eerste indruk; dit bevalt me wel. Schermpje, goede zithouding en echt veel minder vermoeid dan vorig weekend op een Bandit. Heerlijk weer vandaag trouwens; kon niet beter! Morgenochtend moet hij helaas alweer om half 9 ingeleverd worden... ik kan niet wachten om zelf wat aan te schaffen
Tof! Ik heb er al wel wat op gereden op privéterrein, maar voelde wel aan als een erg voorspelbare fiets.Melkunie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:16:
[...]
Mijn eerste motorfiets, topding!
[Afbeelding]
Voorspelbaar is een understatement bij de CB500 (en eigenlijk bij alle Honda modellen op de VTR's ná).L0we schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:09:
[...]
Tof! Ik heb er al wel wat op gereden op privéterrein, maar voelde wel aan als een erg voorspelbare fiets.
Je bedoelt, overal volgas en veel stoplicht sprintjes?Joopieboy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:24:
Hoezo? Die VTR's kwispelen alleen een beetje af en toeZolang je rijdt alsof het een diesel is gebeurd er weinig.

Voor jou was de keuze destijds dan ook nog uit te breiden naar een Suzuki TL1000 (S/R) ?lolgast schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:59:
De VTR (of RC51 in USA)Lang gezocht als opvolger van mij Kawasaki tot ik erachter kwam dat de goede modellen in dezelfde prijscategorie als de 749 zitten (zaten?)
Zoals gezegd, toen ik erachter kwam dat een goed model qua aanschafwaarde in het vaarwater van de Ducati zat heb ik de zoekopdracht meteen verwijderd op MP
Zelfde met de VTR, ze worden zeldzaam. TL/SV1000 en veel fietsen van die generatie ook, widow makers...
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 05-10-2018 20:32 ]
R1M..... Blok van de 2017 versie ligt in m'n MT-10.... LOVE ITTylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:29:
Ik heb een Rode SP1 en Witte SP2 gehad. Waren echt kickuh machines. Maar als ik ze nu zie vind ik ze niet meer zo leuk hahaha.
Ja daar zit ook dat gave dashboard op he? Heb je dan ook alle electronische gadgets erop? (Launch control erc)wimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:33:
[...]
R1M..... Blok van de 2017 versie ligt in m'n MT-10.... LOVE IT
Ik heb (maar kort) een Fireblade SC59 (2009) gehad en die was misschien wel voorspelbaar.. maar dan in zoverre dat alles wat je ermee deed hard ging en eng was. Stiekeme vermoeden dat vorige eigenaar er snelgas op had gezet, want die gasreactie was erg fel. Ding was prachtig, maar ook een beetje angstaanjagend. De S1000RR is sneller, maar wel vriendelijker in omgang.wimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:20:
[...]
Voorspelbaar is een understatement bij de CB500 (en eigenlijk bij alle Honda modellen op de VTR's ná).
Ik mis de kleurtjes op 't display maar 't blok heeft evenzoveel potentie. Misschien dat er een keuze wasTylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:09:
[...]
Ja daar zit ook dat gave dashboard op he? Heb je dan ook alle electronische gadgets erop? (Launch control erc)
Blok is toch terug getuned naar 160pk? Ik weet nog een kleuren dash te koopwimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:15:
[...]
Ik mis de kleurtjes op 't display maar 't blok heeft evenzoveel potentie. Misschien dat er een keuze was
Misschien moet ik tóch maar weer eens met 2 wielen op Zolder gaan rijdenTylen schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:20:
[...]
Blok is toch terug getuned naar 160pk? Ik weet nog een kleuren dash te koop
Collega heeft nog een heel mooie VTR 1000 te koop staan, die vind ik ook nog wel interessant als 'zondagsfiets'. Maar heb wel het gevoel dat het verstandig is om eerst even wat ervaring op te doen...wimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:20:
[...]
Voorspelbaar is een understatement bij de CB500 (en eigenlijk bij alle Honda modellen op de VTR's ná).
TL(R) is niet echt te vergelijken met de SV. Hoewel de SV de opvolger is, is die fiets veel minder hardcore dan de TL(R). Die TL's waren inderdaad aardige widowmakers, maar de SV is maar een lam apparaat tegenover die fiets.Joopieboy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:29:
Zelfde met de VTR, ze worden zeldzaam. TL/SV1000 en veel fietsen van die generatie ook, widow makers...
Edit: Trouwens over dat E5 en E10 verhaal. Was vandaag bij de lokale Shell waarbij zowel Euro95 als Euro98 E5 staat. Ik dacht dat de boel naar E10 ging ? (De pompen zijn trouwens net een week of wat vervangen daar, dus dat het nog naar E10 gaat kan ik mij niet voorstellen)
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 05-10-2018 23:45 ]
Nee, euro95 zoals we dat kennen is feitelijk E5 (maximaal 5% ethanol), dus E5. E10 is benzine met max 10% ethanol, totaal octaangetal van 95.PilatuS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:45:
[...]
Edit: Trouwens over dat E5 en E10 verhaal. Was vandaag bij de lokale Shell waarbij zowel Euro95 als Euro98 E5 staat. Ik dacht dat de boel naar E10 ging ? (De pompen zijn trouwens net een week of wat vervangen daar, dus dat het nog naar E10 gaat kan ik mij niet voorstellen)
Dat snap ik, maar ik dacht gelezen te hebben dat we naar E10 gingen ?noes schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:02:
[...]
Nee, euro95 zoals we dat kennen is feitelijk E5 (maximaal 5% ethanol), dus E5. E10 is benzine met max 10% ethanol, totaal octaangetal van 95.
MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk iPhone 14 Pro
In Duitsland weet ik dat ze dat ook tegengehouden hebben, maar de plannen van de EU zijn wel heel duidelijk hierin. Dus geen idee wanneer het dan echt doorgezet gaat worden.PilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:38:
[...]
Dat snap ik, maar ik dacht gelezen te hebben dat we naar E10 gingen ?
De eerste fireblades stonden bekend als widowmaker met hun 16inch voorwiel.noes schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:11:
[...]
Ik heb (maar kort) een Fireblade SC59 (2009) gehad en die was misschien wel voorspelbaar.. maar dan in zoverre dat alles wat je ermee deed hard ging en eng was. Stiekeme vermoeden dat vorige eigenaar er snelgas op had gezet, want die gasreactie was erg fel. Ding was prachtig, maar ook een beetje angstaanjagend. De S1000RR is sneller, maar wel vriendelijker in omgang.
Daarna werd dat steeds beter gladgetrokken.
Nu lekker in Manderscheid, 24° onderweg.....
Motorbroek had ik de goretex winter voering in, in mijn jas ook en mijn verwarmde vest om. Die had ik niet echt nodig
Vandaag lekker knallen in de Moezel op de R, zit wel anders dan de gs maar viel niet echt tegen. (400km gedaan). Zadel is wel beter maar heeft nog wat fine tuning nodig.
Stuurt wel echt compleet anders dan GS met telelever, daarmee ging plat door de bocht goed en voelde je echt niks. Dat is nu wel even wennen met een normale vork waar je elke dingetje voelt in de bocht. Vreemde gewaarwording.
Nog niet nee, maar dat gaat er wel een keertje aankomenPilatuS schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:38:
[...]
Dat snap ik, maar ik dacht gelezen te hebben dat we naar E10 gingen ?
Hm, het staat niet in het lijstje van BP (https://www.bp.com/nl_nl/...tise/biobrandstoffen.html), alleen diesel en Euro95 worden genoemd. Zou impliceren dat 't 0 % is? Over de "en super" heengelezen..
[ Voor 76% gewijzigd door Osiris op 06-10-2018 08:54 ]
Ethanol werkt overigens octaanverhogend. Leuk maar mijn fiets kan en doet daar niets mee.
De enige leverancier die expliciet zegt 0% ethanol gebruiken, is Firezone met de Competition 102 brandstof. Maar dat kost dan ook meer.
Boven stond ook die BMW HP4 en wat een gruwelijke machine is dat zeg.

Of de 'gewone':

Maar gewoon niet te betalen met running costs en onderdelen, verzekering, etc.

Plus ik dan afhankelijk ben van een aantal dealers in de buurt waarvan ik ernstig mijn twijfels trek, genomen worden zonder te zoenen dat idee. Nee dankje...
[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 06-10-2018 16:59 ]
Wel bijna kapot gereden door een motormalloot...

Ik kwam van rechtsboven, en wilde links afslaan (naar beneden). Een hele rits motoren en auto's kwam van linksboven en draaiden door de bocht heen. Een sukkel nam dus even de binnenbocht, daar waar ik stond voor gesorteerd.

Het viel me sowieso op hoeveel debielen er daar eigenlijk rondrijden. Op blinde plekken inhalen, te dicht op elkaar rijden (door de bocht) en sommigen gewoon veel te onzeker.
Al met al de moeite wel waard geweest.
It's funny. But not ha-ha funny.
De beschrijving van de weggebruikers klopt daar ook wel bij.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
HP4 Race is idd erg duur! Maar de 'oude' HP4 of de gewone S1000RR is best te betalen qua running costs. Beurten (iedere 10k) zijn niet goedkoop maar ook niet extreem duur, verzekering is 27 euro per maand (WA+).Joopieboy schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:57:
HP4 is echt een droommotor ja, zeker die BMW motorsport livery.
[Afbeelding]
Of de 'gewone':
[Afbeelding]
Maar gewoon niet te betalen met running costs en onderdelen, verzekering, etc.
Plus ik dan afhankelijk ben van een aantal dealers in de buurt waarvan ik ernstig mijn twijfels trek, genomen worden zonder te zoenen dat idee. Nee dankje...
Wa plus moet je dus niet willen met zo een machine, 'gewone' beurten zijn al 2x zo duur vanwege het uurloon. Onderdelen gemiddeld ook een factor 1,5~2. Dusja, de Gixxer is al relatief duur, maar dat gaat er even stevig overheen. Hobby moet wel leuk blijven.noes schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:14:
[...]
HP4 Race is idd erg duur! Maar de 'oude' HP4 of de gewone S1000RR is best te betalen qua running costs. Beurten (iedere 10k) zijn niet goedkoop maar ook niet extreem duur, verzekering is 27 euro per maand (WA+).
Is trouwens ook quassi onmogelijk om met een S1000RR op pad te gaan.

@Nero22 dat is sowieso de reden dat ik steeds minder in de Eifel te vinden ben.
[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 06-10-2018 18:46 ]
Heb ik met mijn fiets wel gedaan. Ok, die kost wat minder, maar goedkoop is ie ook niet. All-Risk was ook voor mijn fiets niet te betalen. Dus toch maar WA+ gedaan. Inmiddels heeft dat een heel leuk bedrag gescheelt.Joopieboy schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:42:
[...]
Wa plus moet je dus niet willen met zo een machine
Mooi dashboardje! Nieuwe Street Triple?phYzar schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:04:
Achievement unlocked: 7000rpm
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Street Triple RS, van 2018 inderdaad (sinds augustus). Komende week de eerste beurt (800km, al overheen). Vanaf dan hoef ik minder braaf te rijden (al is 7000 toeren alweer een stuk leuker dan 6000). Dashboard tikt me op de vingers (verkleurt) als ik over de max toeren van het inrijschema ga
Schitterend ding! Als je straks naar de 12000 RPM gaat is het helemaal feestphYzar schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:09:
[...]
Street Triple RS, van 2018 inderdaad (sinds augustus). Komende week de eerste beurt (800km, al overheen). Vanaf dan hoef ik minder braaf te rijden (al is 7000 toeren alweer een stuk leuker dan 6000). Dashboard tikt me op de vingers (verkleurt) als ik over de max toeren van het inrijschema ga

Is een compleet topic overUberdude schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:14:
Mensen hier toevallig ervaring met van die h4 led vervangers voor koplampen? Zou graag wat helderder lichtbeeld hebben dan die standaard halogeen lamp.
Awesome
Ben het niet met je eens. Ik rijd er 10k per jaar mee, WA+ verzekerd. Mijne is uit 2010 en heeft nu rond de 50k op de teller. Dagwaarde zal rond de 8k zijn: als ie stuk is is het balen maar te overzien (en geen noodzaak te vervangen, heb ook de RT nog).Joopieboy schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:42:
[...]
Wa plus moet je dus niet willen met zo een machine, 'gewone' beurten zijn al 2x zo duur vanwege het uurloon. Onderdelen gemiddeld ook een factor 1,5~2. Dusja, de Gixxer is al relatief duur, maar dat gaat er even stevig overheen. Hobby moet wel leuk blijven.
Is trouwens ook quassi onmogelijk om met een S1000RR op pad te gaan.Oude R1 had een motormaatje uit Helmond nog dus dat was mazzel, nieuwe R1/MT10 ook nog nooit mee kunnen rijden. Best jammer.
Vroeger vond ik alles wel leuk om mee te rijden, nu begin ik toch eisen te stellen.
[..]
Kleine beurt is rond de 230 ex btw, grote is ongeveer het dubbele (ben nu te lui om de bon erbij te pakken). Leenmotor kost me niks. Onderdelen zijn niet goedkoop, maar tot nu toe is er bij mij (op een verborgen gebrek van de vorige eigenaar na) in 30k alleen een contactslot vervangen dat haperde.
Er zijn vast motoren goedkoper te rijden, maar zo veel vermogen en fun voor deze prijs - ik vind het prima.
230 ex BTW, da's al snel een 300 euro even grof gerekend. Maar dat zijn geen dealerprijzen gok ik?noes schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:57:
[...]
Ben het niet met je eens. Ik rijd er 10k per jaar mee, WA+ verzekerd. Mijne is uit 2010 en heeft nu rond de 50k op de teller. Dagwaarde zal rond de 8k zijn: als ie stuk is is het balen maar te overzien (en geen noodzaak te vervangen, heb ook de RT nog).
Kleine beurt is rond de 230 ex btw, grote is ongeveer het dubbele (ben nu te lui om de bon erbij te pakken). Leenmotor kost me niks. Onderdelen zijn niet goedkoop, maar tot nu toe is er bij mij (op een verborgen gebrek van de vorige eigenaar na) in 30k alleen een contactslot vervangen dat haperde.
Er zijn vast motoren goedkoper te rijden, maar zo veel vermogen en fun voor deze prijs - ik vind het prima.
Zelf rijd ik dan een 20-25dkm per jaar dus dan zullen de kosten en slijtagedelen wel een heel stuk hoger liggen. Is gewoon realistisch denken. Ik denk echt dat jij behoorlijk geluk heb gehad als ik van anderen de prijzen voor en vergelijk.
Maar goed ieder zijn keuze, dat zeker. Kan ook zijn dat jij er aan gewend bent en dat normaal lijkt. Maar dat vind ik dus niet. Ik zou dezelfde prijzen voor beurten bij een gemiddelde Motorport ook kwijt zijn. Met de garantie dat er dingen vergeten zijn en hij echt niet zo manikaal onderhouden zou zijn als dat niet het geval was. En iemand de echt begrijpt hoe en wat er is of gebeurd.
[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 06-10-2018 23:13 ]
Korte versie: het is nog steeds foppen bij Joppen...

Lange versie:
5 over 9 daar vanochtend kwart over 9 samen met de monteur bij mijn motor kijken.
Probleem 1: Rammel in de koppeling was normaal volgens hem en was niet de koppeling maar de tandwielen in de bak..
Probleem 2: backfire's.. tja wat voor benzine tank je zeker van die E10 rommel.. Nee meneer de monteur ik heb 2 keer gewone euro 95 getankt en 1 keer euro 98. Geen verschil gemerkt. Oh.. toen kreeg ik een busje carburateur reiniger, daar was die backfire mee af gedaan.
Probleem 4: die voorband, tja daar gaf hij me wel gelijk in daar moest een nieuwe op. Droogte scheurtjes en vierkant.
Probleem 5: handvat verwarming, nee die doet het inderdaad niet die zou meteen warm moeten worden.
Hij gaf aan even het stationair toerental hoger te willen zetten om de backfire's nog wat meer te verhelpen. ???
En hij zou meteen even snel kijken naar de handvat verwarming.
Half 10 rijd hij achterom naar hun werkplaats.
Half 11 zie ik nog te wachten (half twaalf moest ik uiterlijk vanuit Eindhoven naar Doetinchem, personeelsfeestje).
Dus ik ga eens met de verkoper praten.
Nee ik had geen garantie, droogte scheurtjes hadden zijn banden ook. Was geen reden om ze te vervangen toch?
Die vloeistof voor de carburateurs te reinigen dat moest ik zeker gaan gebruiken. Dat er injectie op een V-strom zit was hij denk ik vergeten. Daarmee vind hij het backfire en afslaan probleem wel opgelost.
Handvat verwarming waren ze nu toch naar aan het kijken dus tja wat wilde ik nou eigenlijk.
Een werkende motor die in orde was geweest bij aflevering.
Nogmaals kreeg ik van hem te horen dat ik geen garantie had en dat er niets mis was met de motor.
En wat ik nou toch wilde dan...
Ik had geen zin in een eindeloze discussie met deze pannenkoek dus heb gezegd dat ik mijn motor terug wilde want ik moest uiterlijk om 11 uur daar weg rijden.
Hij ging het door geven aan de monteur.
En hij bood me een nieuwe voorband aan, tegen inkoopprijs +arbeidsloon voor de montage

Daar mee was de moeite in orde volgens hem.
Om 11 zat ik nog te wachten, wederom gevraagd waar mijn motor bleef, de monteur was hem nog terug in elkaar aan het zetten was het antwoord.
Kwart over 11 nog een keer naar hem toe, zelfde antwoord.
Om hem heen gelopen en zelf de werkplaats ingegaan, daar was de monteur bezig met een starterpack om mijn motor te starten.
Ze waren nog druk aan het sleutelen eigenlijk.
Hoezo moest ik weg ?? Daar wist hij niets van.. nee Jeroen (de verkoper) was niet langs geweest..

Even goed, ding weer gestart, zadel er op naar buiten en klaar.
Nou ja klaar, er zat nog geen nieuwe band op, ploffen deed hij nog steeds en de handvat verwarming was ook nog niet gemaakt...
Waar ze dus uit eindelijk 2 uur mee bezig zijn geweest???
Ik ben maar gewoon op gestapt en gegaan.
Die band.. al kost die bij een ander 100 euro meer ik ga niet meer naar Joppen om van dit aanbod gebruik te maken. Ik gun hem de handel gewoon niet meer.
Er is dus echt niets veranderd bij hun.
Je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.
Geen garantie wil dus gewoon zeggen dat wat hun betreft de motor niet hoeft te deugen of in orde te zijn bij aflevering.
Ik heb ze de kans gegeven, gezegd dat ik met dit rijtje punten wel wat verwacht van hun, dat een liter te weinig olie en veel te lage bandenspanning gewoon gevaarlijk was. Kreeg als reactie de vraag hoe ik dan wel niet de olie had gepeild...
Ik denk dat ik eens wat recensies ga achterlaten her en der online..
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 07-10-2018 09:14 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dit topic is gesloten.