Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.137 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

~3500 euro boete in de BBB:I wtf :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@L0we Jij ook gefeliciteerd en veel plezier dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
Hier in NL kan je ook makkelijk boven de 2000 uitkomen met 50+ te hard. Genoeg verhalen van gelezen op MF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik zag vandaag zo’n Caponord 1200 rally. Ook erg mooie motoren, hoezo zien we die eigenlijk niet meer? Ze zijn ook niet super duur :)
PilatuS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Hier in NL kan je ook makkelijk boven de 2000 uitkomen met 50+ te hard. Genoeg verhalen van gelezen op MF.
Mijn maximum overschreiding is 50 km/h per uur. Los van de absurde bedragen mag je tegenwoordig ook lang wachten totdat je je ingevorderde rijbewijs weer mag ophalen :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:48:
Mijn maximum overschreiding is 50 km/h per uur. Los van de absurde bedragen mag je tegenwoordig ook lang wachten totdat je je ingevorderde rijbewijs weer mag ophalen :/
Heb in de meer dan 10 jaar dat ik rij 2 hoge boete's gehad waarvan 1tje op 51km/u. Gelukkig ging daar nog correctie overheen waardoor het gewoon een dure boete werd en ik het rijbewijs mocht houden. (Was sowieso een ongelukkig manier om gepakt te worden. Even het gas open op een 80-weg en 300 meter verderop alweer 90 rijden. Precies op de top gelaserd toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja de pieksnelheid is erg gevaarlijk idd, als ze je dan pakken... Zeker met een beetje motor en even vlot invoegen of doortrekken heb je hem zo te pakken. :/

Gelukkig moet ik nog even afkloppen, laatste was dat ik 120 ipv 100 reed bij Amsterdam, 's Avonds lekker onduidelijk na de spits maar anyway. En dat is ook gelijk de eerste boete ooit met de motor. :P Jaren geleden ooit eens 30 te hard met de motor, was aardig wat geld maar viel relatief gezien nog wel mee. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14
PilatuS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik ben gepakt met 168 waar je 100 mocht (met de auto..) €600 en 2 maanden rijontzegging. Dan is de stap naar €2000 wel erg groot

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 18-10-2018 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:25:
[...]

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik ben gepakt met 168 waar je 100 mocht (met de auto..) €600 en 2 maanden rijontzegging. Dan is de stap naar €2000 wel erg groot
Met recidive wordt het fors duurder, dus het lijkt me zeker niet onmogelijk!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Voor dhr Baron was het z'n eerste hè.

En op een haar na de cel in...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

steveman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
Ter plekke te betalen 8)7 Ik zat erover te denken, door zijn kanaal, ook eens Grimsel en die regionen op te zoeken. Ik denk dat ik maar wacht tot ie in Frankrijk leuke weggetjes op ga zoeken die ik dan kan na-apen 8)7

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
tdw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:30:
[...]

Ter plekke te betalen 8)7 Ik zat erover te denken, door zijn kanaal, ook eens Grimsel en die regionen op te zoeken. Ik denk dat ik maar wacht tot ie in Frankrijk leuke weggetjes op ga zoeken die ik dan kan na-apen 8)7
Of gewoon via Oostenrijk gaan. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik heb daar voor 15km/u te hard rijden een boete van €30 gekregen 5 jaar geleden :+ Dan kun je op hetzelfde tempo gewoon weer wegrijden na betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Of gewoon via Oostenrijk gaan. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik heb daar voor 15km/u te hard rijden een boete van €30 gekregen 5 jaar geleden :+ Dan kun je op hetzelfde tempo gewoon weer wegrijden na betalen...
Anwb: Tot 10 km/h: autoweg en overige wegen vanaf € 20.
11 tot 19 km/h: autoweg vanaf € 35, overige wegen vanaf € 25.
20 tot 25 km/h: autoweg vanaf € 50, overige wegen vanaf € 35.
26 tot 30 km/h: autoweg en overige wegen vanaf € 50.
31 km/h of meer: vanaf € 70.
41 km/h of meer (binnen de bebouwde kom): vanaf € 150.
51 km/h of meer (buiten de bebouwde kom): vanaf € 150.
Naast geldboetes wordt bij een aanzienlijke snelheidsoverschrijding tevens een ontzegging van de rijbevoegdheid opgelegd.

Dus een goed alternatief idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Mja, ik wil heel graag naar Rome... Om Zwitserland heen rijden is dan ook weer zo'n gedoe :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon aan de snelheid houden. Hoe moeilijk kan het zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Mja, ik wil heel graag naar Rome... Om Zwitserland heen rijden is dan ook weer zo'n gedoe :')
Gewoon een mooie trip van maken, vooral de bergpassen in Zwitserland nemen en genieten van het landschap, dan rij je ook zelden veel te snel. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
tdw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Ik vond het wel meevallen. Wij zijn (met de auto..) via Innsbruck gereden en hebben daar ook ff een weekendje doorgebracht. Zowel heen en terug de Fernpas meegepakt in Oostenrijk.
Tylen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:41:
:X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Hoi,

Recentelijk mijn rijbewijs behaald en heb momenteel de Yamaha XJ6 Diversion F, Kawa ER6F of een Vstrom 650 op het oog als eerste motor. Waarschijnlijk ga ik het ook inzetten voor WW verkeer wat 90km enkele reis is wat momenteel in een leasblik wordt afgelegd.
Maar nu komt de vraag :D Net na de Meern moet je 2 rijbanen naar rechts opschuiven om de oprit naar de A2 te pakken richting Den Bosch, nu rijd men op de doorgaande banen rustig met 130 door en komt er vanaf de Meern ook verkeer aan dat met 100 vol in de ankers gaat kort gezegt het staat hier altijd vast in de spits. Hoe manouvreren jullie je hier doorheen op de motor? Rijden jullie dan door en gaan dan ergens halfverwege of op het einde rechts?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ckx0hCx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou gewoon tussen de file door rijden en op het laatst eraf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik rijd daar regelmatig met de auto, komende vanuit Zoetermeer, en moet dan ook de A2 richting het zuiden op (meest rechtse baan). Ik blijf meestal op de derde rijstrook van de A12 rijden totdat het verkeer wat bij de Meern de A12 op wil ingevoegd is.

Het totale wegvak "A12/A2/Oprit vanuit de Meern" is ruim een kilometer lang dus er is tijd én ruimte genoeg, ook al denken veel mensen dat ze direct bij de oprit vanuit de Meern d'r auto óf motorfiets met een haakse bocht naar rechts moeten "hoeken".

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-10-2018 11:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Heel moeilijk, maar daarom rij ik alleen te hard waar geen controle is :Y :Y

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laast moest ik voor werk in zwitserland zijn en ik was daar echt paranoia in mijn huur opel mocca.. en dat is niet echt een racemonster..
Bij een op/afrit zag ik net te laat dat in de bocht een andere snelheid was dan op de snelweg zelf en daar stond ook net (weer) een flitspaal... Ik heb er niks van gehoord dus ga er vanuit dat ik op tijd remde of dat het advies snelheid was.. maar per ongelijk over de vMax zitten gaat makkelijker dan je denkt is mijn ervaring..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Pagman Ik rij daar elke dag. Met de auto probeer ik voor de uitvoegblokken (?) op de rechterbaan te zitten. Met de motor ga ik helemaal door tot aan het verdrijvingsvlak en voeg dan voor de auto's in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister motor opgehaald na eerste service, waren ze de update voor het BT systeem vergeten.. zou 5 minuten moeten duren does zouden ze meteen nog even doen..
awel, 2 uur later heb ik samen met de monteur het voor elkaar gekregen.. wat een gekut is die software voor ECU/BT module updates zeg..
Maar het is gelukt en ik heb nu een toerenteller via de MG app :)
Wel grappig om te zien dat hoe ze die BT modules leveren.. standaard werkt het BT radio gedeelte wel en kon ik connecten.. maar ik kreeg geen signaal van ECU terug..
Wat blijkt is dat hij standaard zonder firmware geleverd word en dat je er motor specifieke firmware op moet laden.. de module is generiek voor alle piagio fietsen.. op zich best slim en logisch.. maar was wel ene behoorlijk gekloot om die software erop te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42
@Pagman ik rij daar elke dag, en verbaas me elke keer over de mensen die perse meteen al naar rechts willen uitvoegen en andersom. Dat weefvak is zowat 2km lang, rij lekker op tempo door en (zeker op de motor) een eind verderop is er altijd wel een gat te vinden. Scheelt door alle bende heen moeten wurmen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:25:
[...]

EMG'tje er bij en je komt aardig in de richting :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer zo'n droeftoeter op een motor tegengekomen met de instelling "hoe meer lampen en hoe feller des beter ze me zien". Nee lummel met zo'n kerstboom aan zoeklichten zien andere weggebruikers je helemaal niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40

Vrijdag

De Zwarte

@Pagman Op de motor gewoon lekker door blijven rijden totdat je bij de tweede(?) overhangende borden bent. Vanaf daar is het vaak al rustig genoeg om naar rechts te gaan. In elk geval die eerste tweehonderd meter lekker laten voor wat het is. Iedereen denkt daar volgens mij dat ze maar twee meter hebben om te weven :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:35:
@Pagman Op de motor gewoon lekker door blijven rijden totdat je bij de tweede(?) overhangende borden bent. Vanaf daar is het vaak al rustig genoeg om naar rechts te gaan. In elk geval die eerste tweehonderd meter lekker laten voor wat het is. Iedereen denkt daar volgens mij dat ze maar twee meter hebben om te weven :')
Ruimte genoeg? Er staat daar elke dag file op de afrit :D

Op de motor rij ik echt door tot aan het verdrijvingsvlak en gooi hem er daar voor. Ik ga niet in een file staan met de motor en zéker niet op een uitvoegstrook. Ik zie daar minimaal eens per maand een kop/staart botsing omdat iemand de uitvoegstrook opduikt na zolang mogelijk doorrijden. Daar wil je als motorrijder niet staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Grappig hoe het halve topic daar elke dag langskomt. Verklaart ook wel waarom het daar altijd zo druk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Ruimte genoeg? Er staat daar elke dag file op de afrit :D

Op de motor rij ik echt door tot aan het verdrijvingsvlak en gooi hem er daar voor. Ik ga niet in een file staan met de motor en zéker niet op een uitvoegstrook. Ik zie daar minimaal eens per maand een kop/staart botsing omdat iemand de uitvoegstrook opduikt na zolang mogelijk doorrijden. Daar wil je als motorrijder niet staan.
:o Ohja, ik kom daar bijna nooit en als ik er kom is het in een weekend :P Maar op de motor kan je het beste inderdaad gewoon zo ver mogelijk naar voren rijden, altijd wel een plekje om er tussen te piepen. Zolang je dat niet al revvend doet is het nooit een probleem.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

:o Ohja, ik kom daar bijna nooit en als ik er kom is het in een weekend :P Maar op de motor kan je het beste inderdaad gewoon zo ver mogelijk naar voren rijden, altijd wel een plekje om er tussen te piepen. Zolang je dat niet al revvend doet is het nooit een probleem.
Beter met een rolling burnout doen toch? Dan kunnen ze door het rookgordijn je kenteken niet zien, en ook niet komen klagen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:00:
Het totale wegvak "A12/A2/Oprit vanuit de Meern" is ruim een kilometer lang dus er is tijd én ruimte genoeg, ook al denken veel mensen dat ze direct bij de oprit vanuit de Meern d'r auto óf motorfiets met een haakse bocht naar rechts moeten "hoeken".
Het naar rechts hoeken is inderdaad wel het grootste probleem, vaak ook het verkeer dat vanuit de meern komt met een wat hogere snelheid hem al remmend de hoofdrijbaan op hoeken waardoor de rest weer vol op de rem moet.
Chakotay schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:05:
@Pagman ik rij daar elke dag, en verbaas me elke keer over de mensen die perse meteen al naar rechts willen uitvoegen en andersom. Dat weefvak is zowat 2km lang, rij lekker op tempo door en (zeker op de motor) een eind verderop is er altijd wel een gat te vinden. Scheelt door alle bende heen moeten wurmen.
Ik denk dat dit komt omdat men bang is om er niet tussen gelaten te worden en natuurlijk deels de "ikke ikke mentaliteit". Dit zie je ook echt elke dag als je vanaf de Brienoord komt bij Prins alexander zodra de Bus/Vrachtwagen rijbaan ophoud hoekt iedereen zijn auto vol naar rechts en direct op de rem natuurlijk terwijl het makkelijker is om iets door te rijden en je snelheid aan te passen.

Allen bedankt voor de tips :), kan niet wachten tot de code 80 vervalt in januari en ik mijn eigen motor kan aanschaffen. De R1200rt van mijn vader is te zwaar om van de stiffy af te halen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Het stukje verderop (2km lang weefvak van 2x 3 rijstroken van de A27/A12/A28) is net zo waardeloos inderdaad... Ik hoop dat de plannen om dat te splitsen ooit nog eens rondkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
PilatuS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:54:
[...]

Heb in de meer dan 10 jaar dat ik rij 2 hoge boete's gehad waarvan 1tje op 51km/u. Gelukkig ging daar nog correctie overheen waardoor het gewoon een dure boete werd en ik het rijbewijs mocht houden. (Was sowieso een ongelukkig manier om gepakt te worden. Even het gas open op een 80-weg en 300 meter verderop alweer 90 rijden. Precies op de top gelaserd toen)
Ja vreselijk is dat. Heb ik een keer met de auto gehad toen ik een hele trage vrachtauto inhaalde. Het is oppassen geblazen :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Beter met een rolling burnout doen toch? Dan kunnen ze door het rookgordijn je kenteken niet zien, en ook niet komen klagen achteraf.
Daar heb je wel een goed punt inderdaad. Ik ga er eens op oefenen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Allen bedankt voor de tips :), kan niet wachten tot de code 80 vervalt in januari en ik mijn eigen motor kan aanschaffen. De R1200rt van mijn vader is te zwaar om van de stiffy af te halen :')
Hoe licht ben je zelf? :) R1200RT rijdt makkelijker dan je denkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11
noes schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Ik zou toch adviseren niks te berijden dat je zelf niet overeind kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Weet iemand toevallig welke maat slangetjes er aan de Carbtune Pro 4 hangen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Ik zou toch adviseren niks te berijden dat je zelf niet overeind kunt krijgen.
Dit advies gaat verder dan alleen over motoren toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
noes schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Rond de 85kg :+ , Maar ik heb zelf een Yamaha XJ 6 Diversion F op het oog hoewel ik ook wel gecharmeerd ben van de Kawasaki GPZ500/900 en de Vstrom het model dat binnen mijn budget valt mist helaas wel de snavel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Rond de 85kg :+ , Maar ik heb zelf een Yamaha XJ 6 Diversion F op het oog hoewel ik ook wel gecharmeerd ben van de Kawasaki GPZ500/900 en de Vstrom het model dat binnen mijn budget valt mist helaas wel de snavel :D
Nou dan moet dat toch makkelijk lukken? Ze zijn 260kg zwaar, en het meeste gewicht ligt onderin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Pagman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:45:
[...]
mijn vader is te zwaar om van de stiffy af te halen
eh, wat?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Must...not...imagine.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Dus.... de trip naar Eifel dinsdag en woensdag waren geslaagd. Lekker rond gereden en we hadden prachtig weer. Helaas woensdag niet de 1000 bochten tour gedaan want hij was stiekem toch best lang, en we moesten s'avonds nog naar huis rijden.

Voor dat we gingen had ik bar end spiegels gemonteerd afkomstig van e-bay. Super zicht (beter als mijn Rizoma spiegels!!!) en ik had ze aan beide kanten los gedraaid zodat ik ze kon stellen tijdens een proefrit. Links goed vast gezet, rechts blijkbaar minder. Dinsdag avond terug richting de slaapplek eb even over de autobahn. Paar keer boven de 220 gereden... tot ik moest remmen en rechts wou invoegen. Toen zag ik niets meer :7 ..

Spiegel was dus verder gaan trillen en waar de spiegel op 'het armpje' zit was helemaal los gekomen. Ik heb altijd tyraps en gereeschap bij dus vast gemaakt en verder gaan. De volgende dag even naar een motor zaak gereden in Aken, maar die konden ook niets voor mij betekenen. Had de Tyraps al los geknipt dus heb maar even om ducktape gevraagd. Dat hadden ze niet dus toen kreeg schilderstape. Later maar los gedraaid en met 1 spiegel gereden want dat hielp natuurlijk ook maar tot het einde van de straat. :F

Maar goed. De trip was leuk dus! Kijk alweer uit naar de volgende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

R0y. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:22:
Dus.... de trip naar Eifel dinsdag en woensdag waren geslaagd. Lekker rond gereden en we hadden prachtig weer. Helaas woensdag niet de 1000 bochten tour gedaan want hij was stiekem toch best lang, en we moesten s'avonds nog naar huis rijden.

Voor dat we gingen had ik bar end spiegels gemonteerd afkomstig van e-bay. Super zicht (beter als mijn Rizoma spiegels!!!) en ik had ze aan beide kanten los gedraaid zodat ik ze kon stellen tijdens een proefrit. Links goed vast gezet, rechts blijkbaar minder. Dinsdag avond terug richting de slaapplek eb even over de autobahn. Paar keer boven de 220 gereden... tot ik moest remmen en rechts wou invoegen. Toen zag ik niets meer :7 ..

Spiegel was dus verder gaan trillen en waar de spiegel op 'het armpje' zit was helemaal los gekomen. Ik heb altijd tyraps en gereeschap bij dus vast gemaakt en verder gaan. De volgende dag even naar een motor zaak gereden in Aken, maar die konden ook niets voor mij betekenen. Had de Tyraps al los geknipt dus heb maar even om ducktape gevraagd. Dat hadden ze niet dus toen kreeg schilderstape. Later maar los gedraaid en met 1 spiegel gereden want dat hielp natuurlijk ook maar tot het einde van de straat. :F

Maar goed. De trip was leuk dus! Kijk alweer uit naar de volgende ;)
Welke bar ends had jij gevonden?

Ben zelf nog op zoek om de standaard spiegels van de Viffer te vervangen voor bar ends.
Moet ik alleen ook een aflsuitplaatje hebben voor de normale spiegels die wegvallen bedenk ik mij nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@lolgast Is dit die van jou?

Ook zwart buizenwerk.

Het is dat ik niet ff €800 heb liggen want had hem zo willen hebben anders O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55
R0y. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:22:
Dat plan hadden wij dit jaar ook. Er zijn meerdere lusjes voor die 1000bochten routes. "Doen we eerst een lusje van 250km, dan zien we daarna wel hoe ver we komen en of we er nog iets aan plakken."
Hierbij hebben we het over rijders die niet schrikken van een dagje doorrijden. Routes tot 500km, bijvoorbeeld. Maar hoe kleiner de bochtjes worden, hoe minder ver je komt natuurlijk.

Na 250 km was iedereen kapot en gingen we toch maar de snelweg weer op terug naar huis. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Rubman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:30:
[...]

Welke bar ends had jij gevonden?

Ben zelf nog op zoek om de standaard spiegels van de Viffer te vervangen voor bar ends.
Moet ik alleen ook een aflsuitplaatje hebben voor de normale spiegels die wegvallen bedenk ik mij nu :Y)
Zulke

Prima dingen en je kan ze best goed stellen. Als je precies wil weten welke ik had besteld moet ik de link even terug zoeken.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

Dat plan hadden wij dit jaar ook. Er zijn meerdere lusjes voor die 1000bochten routes. "Doen we eerst een lusje van 250km, dan zien we daarna wel hoe ver we komen en of we er nog iets aan plakken."
Hierbij hebben we het over rijders die niet schrikken van een dagje doorrijden. Routes tot 500km, bijvoorbeeld. Maar hoe kleiner de bochtjes worden, hoe minder ver je komt natuurlijk.

Na 250 km was iedereen kapot en gingen we toch maar de snelweg weer op terug naar huis. :+
Ik houd ook wel van doorrijden maar de route was iets van 350KM die wij hadden. Moesten we ook nog naar het startpunt rijden (80 KM heen en ook weer terug). En in de avond naar huis (200KM).

De dag ervoor hadden we er ook al 500 op zitten. Nu kwamen we op 950 KM op twee dagen dacht ik.

[ Voor 48% gewijzigd door R0y. op 18-10-2018 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

R0y. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

Zulke

Prima dingen en je kan ze best goed stellen. Als je precies wil weten welke ik had besteld moet ik de link even terug zoeken.
Ik mij een ongeluk zoeken in jouw oude posts, staat het er niet tussen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Rubman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:28:
[...]

Ik mij een ongeluk zoeken in jouw oude posts, staat het er niet tussen :+
https://www.ebay.com/itm/142517821306

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Daar heb je wel een goed punt inderdaad. Ik ga er eens op oefenen! (y)
In jouw geval bij een rookgordijn van pure benzine bedwelm je ook iedereen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

In jouw geval bij een rookgordijn van pure benzine bedwelm je ook iedereen :+
* Vrijdag is net een soort octopus :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:41:
[...]

* Vrijdag is net een soort octopus :9
Een béétje zuinige motorfiets van tegenwoordig kan alleen al op de uitlaatgassen van jouw "Hawk" rijden op het moment dat íe achter je zit :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:43:
[...]

Een béétje zuinige motorfiets van tegenwoordig kan alleen al op de uitlaatgassen van jouw "Hawk" rijden op het moment dat íe achter je zit :o
Conclusie:

Mijn Hawk is motorrijplezier voor twee 8)

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:43:
[...]

Dus in plaats van een turbo heeft zijn motor nog het meeste baat bij een naverbrander?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:09:
[...]

Dus in plaats van een turbo heeft zijn motor nog het meeste baat bij een naverbrander?
Ik vrees dat er behoorlijk wat gaat klappen als je een gat in de uitlaat boort en daar vervolgens een moer op last waar een bougie in gedraaid is welke continue vonkt :*)

Iemand met het juiste gereedschap om dat apparaat goed af te stellen kan er z'n hart aan ophalen, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zo eindelijk eens mijn Sena (10S) geupdate en ik zag nu ineens een optie om zowel navigatie te beluisteren ,muziek af te spelen en te communiceren met iemand anders. En dat tegelijk!

Ik dacht dat enkel de 20S kon 'multitasken' of heb ik twee jaar terug gewoon slecht onderzoek gedaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55
De 10s kon dat volgens mij al toen ik aan het kiezen was. Dat was begin dit jaar.
De 20s heeft nu trouwens ook een update naar versie 2.0.0. (was 1.7.7) Dit maakt koppelen met de 30k mogelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-10-2018 18:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:21:
[...]

Ik vrees dat er behoorlijk wat gaat klappen als je een gat in de uitlaat boort en daar vervolgens een moer op last waar een bougie in gedraaid is welke continue vonkt :*)

Iemand met het juiste gereedschap om dat apparaat goed af te stellen kan er z'n hart aan ophalen, in ieder geval.
Word een leuk gesprek met oom agent, aangehouden vanwege steekvlammen uit je pijp _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Met de vlam in de pijp....

.....scheur ik maar korte stukjes :')

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 18-10-2018 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:21:
[...]
Colin Furze kan 'm wel even afstellen :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Raym09 +3 voor 't muziekje d:)b d:)b >:)

[ Voor 71% gewijzigd door Will_M op 18-10-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:48:
Met de vlam in de pijp....

.....scheur ik maar korte stukjes :')
Eigenlijk best bijzonder, ding van jou zuipt meer dan dat hok van mijn, met 1/3e van t vermogen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:33:
De 10s kon dat volgens mij al toen ik aan het kiezen was. Dat was begin dit jaar.
De 20s heeft nu trouwens ook een update naar versie 2.0.0. (was 1.7.7) Dit maakt koppelen met de 30k mogelijk.
Volgens dit filmpje is het toegevoegd in een update. Ik ben er iig blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Eigenlijk best bijzonder, ding van jou zuipt meer dan dat hok van mijn, met 1/3e van t vermogen. :+
Het gaat niet om het vermogen, maar wat je er mee doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

:+

Ja dat jij continue volgas kan rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Van nul naar honderd in tien minuten en zes emmers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Gewoon VOLLE BAK..... in de weg rijden? >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Gewoon VOLLE BAK..... in de weg rijden? >:)
Ik rij heul niet alleen maar in de weg! Soms rij ik ook wel eens bijna een rotonde af O-) , toch @Raym09 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

Ik rij heul niet alleen maar in de weg! Soms rij ik ook wel eens bijna een rotonde af O-) , toch @Raym09 :+
Laten we zeggen dat je mooi de stoep op en af ging :7

kan de beste overkomen, zolang het maar goed gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Van nul naar honderd in tien minuten en zes emmers :P
_O-

Aja, beter dan stilvallende Honda's :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Laten we zeggen dat je mooi de stoep op en af ging :7

kan de beste overkomen, zolang het maar goed gaat.
Dat was dan ook gebeurd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

Bijna? :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De stoep was onderdeel van de rotonde. Want ook rond 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beter overtuigend erover dan een beetje net niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:44:
Beter overtuigend erover dan een beetje net niet :+
Dat zou wel fijn zijn ja :9 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:42:
[...]

De stoep was onderdeel van de rotonde. Want ook rond 8)
Volgend jaar als je weer "ineens" voorrijder bent geworden bekijk je het maar hoor :+ dan wordt het haasje over >:)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
WTF moet een Hagenees met een TILBURGSE Carnaval's uitspraak? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
@Vrijdag Honda verkopen, enige optie. Been there done that. Je bent gebrandmerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Ik nu ook :*) de grote jongens gingen zelfs voor me aan de kant op de A2 _O-. Met 11.000 toeren de tunnel door, in een recordtijd van Amsterdam naar huis, en dan nóg 1 op 22 constateren bij de pomp. Ik was voornemens dit ding gewoon met minimaal onderhoud naar zijn graf te rijden, maar ik raak er toch wel al snel een beetje aan gehecht O+.

Volgens een zelfverklaard kenner vandaag op één van mijn afspraken zou het een 'grijze import' zijn geweest, want officieel nooit gevoerd in Nederland. Dat maakt hem dan toch weer een béétje bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

11k rpm en het geluid en idee dat ie ieder moment explodeerd? :+

Als ik zo rij krijg ik grootlicht en middelvingers en kan ik mijn rijbewijs over een paar jaar ophalen in Den Bosch. :X

Om over het verbruik maar te zwijgen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wordt tijd dat @HTT-Thalan eens met een moderne 600CC SS fiets gaat rijden..... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:52:
[...]

Ik nu ook :*) de grote jongens gingen zelfs voor me aan de kant op de A2 _O-. Met 11.000 toeren de tunnel door, in een recordtijd van Amsterdam naar huis, en dan nóg 1 op 22 constateren bij de pomp. Ik was voornemens dit ding gewoon met minimaal onderhoud naar zijn graf te rijden, maar ik raak er toch wel al snel een beetje aan gehecht O+.
De Dacia of de nieuwe motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:58:
Wordt tijd dat @HTT-Thalan eens met een moderne 600CC SS fiets gaat rijden..... :+
Zo vervelend ik alleen nog op een S1000RR kan, alles is zo klein tegenwoordig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@wimmel_1 Ik ben niet eens een echte Hagenees, eigenlijk kom ik uit de omgeving van Haarlem :P

@R0y. Crap ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Zo vervelend ik alleen nog op een S1000RR kan, alles is zo klein tegenwoordig. :(
Zelfs IK vond dat ding klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:59:
[...]

De Dacia of de nieuwe motor?
De Dacia doet 1 op 16 op een goeie dag _O- die is zo aerodynamisch als een blok beton.

De nieuwe motor dus :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:58:
Voorlopig nog geen behoefte aan :P. Ik rijd alleen op motoren die langzamer zijn dan ik :+ en dan nog is het nét aan met de Kawa... ding heeft behoorlijk pit bovenin de toeren.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-10-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:06:
[...]

Zelfs IK vond dat ding klein...
Moet je voor de gein eens op de nieuwe Gixxer of R6 gaan zitten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Voorlopig nog geen behoefte aan :P. Ik rijd alleen op motoren die langzamer zijn dan ik :+ en dan nog is het nét aan met de Kawa... ding heeft behoorlijk pit bovenin de toeren.
Kwestie van tijd, dus :P Je rijd pas sinds een jaar of anderhalf op gemotoriseerde tweewielers, hé _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Kwestie van tijd, dus :P Je rijd pas sinds een jaar of anderhalf op gemotoriseerde tweewielers, hé _/-\o_
Nou nou, ik had vroegâh wel een MBX80 met Leo Vinci en grotere sproeier. Dat ding liep ook met gemak 120 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Hij verteld alsof die 2x jouw leeftijd heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Hij verteld alsof die 2x jouw leeftijd heeft :+
@HTT-Thalan sleutelt tenminste wel aan z'n eigen motor :P

Nog een los vraagje. Wat kun je het best met de motor doen als je de winter ook doorrijd. Weet dat een motor (net zoals een auto) de pekel niet zo fijn vind :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:22:
[...]

Nog een los vraagje. Wat kun je het best met de motor doen als je de winter ook doorrijd. Weet dat een motor (net zoals een auto) de pekel niet zo fijn vind :)
Eeej.... Ik steek ook de sleutel gewoon iedere keer zélf in 't contactslot hé. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:22:
[...]

Ik doe er helemaal niks aan, behalve af en toe de tere delen (in mijn geval de velgen) van een laagje vet/wax voorzien met een spuitbus. Enige waar ik tot nu toe echt last van heb is dat de gesoldeerde aansluitingen van mijn aftermarktet luchthoorn corroderen, waardoor ze nu zoveel weerstand hebben dat toeteren zonder draaiende motor niet meer mogelijk is _O- maar daar komt binnenkort toch een andere onder (met nog meer decibel).

Als het pokkeweer is (zware regen en sneeuw enzo) gaat er een DS hoes overheen, scheelt ook zadel droogmaken 's morgens. Verder is het gewoon regulier onderhoud en iets langer choken 's morgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

Moet je voor de gein eens op de nieuwe Gixxer of R6 gaan zitten. :+
Heb ook op het laatste model R6 gereden maar voor mijn gevoel zat ik meer in elkaar gevouwen op de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De BMW heeft wat meer beenruimte maar de houding is wel extremer ja. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Ik weet wel een oplossing :+
Pagina: 1 ... 86 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.