Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Inderdaad een gedeelte heeft wel met mijn eigen onderzoeksplicht te maken.Rubman schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:13:
[...]
Dat is wel ff mooi balen zeg.
Enerzijds toch ook zelf misschien wat te makkelijk geweest met de motor mee nemen?
Anderzijds als de winkel een beetje kloten heeft komen ze met een oplossing, zelf zou ik bijvoorbeeld akkoord gaan met een korting op zaken als nieuwe banden o.i.d.
Ding rijd verder goed en ik wil er niet vanaf maar inderdaad een aanbod waarbij ze wat korting geven ofzo iets zou ik al goed vinden.
In dit geval heeft deze motor sinds eind juni in hun showroom gestaan en heb ik hem eind augustus gekocht.
In de tussen tijd is er niks aan gedaan, dat hoeft ook niet maar voor aflevering kunnen ze toch op zijn minst even de bandenspanning en het olie niveau controleren.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Joppen = foppen dus nog steeds.Bommes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:48:
Zaterdag nog bij Joppen langs geweest met mijn daar net aangeschafte V-strom.
Monteur was er (nog) niet, iets met ziek maar kwam toch maar was er nog niet.![]()
Gesprekje met de eigenaar gehad, kreeg een verhaal dat kopen zonder garantie dan toch echt betekende dat er niets meer aan gedaan werd door hun.
Meer dus "meenemen zoals gezien"
Dus tja dat het olie pijl op het minimum stond, de banden spanning laag was en de voorband 6 jaar oud was en droogte scheuren vertoonde.. dat hoorder er gewoon bij.
Want de kopers die zo bij hun kochten reden volgens hem naar huis om daar meteen zelf een beurt aan de motor te doen.
Ik heb hem uitgelegd dat ik toch wel enige verantwoording van hun verwachte en dat ik voor dergelijke bedragen gewoon iets verwacht dat in ode is.
Hij stuurde weer aan op zijn monteur, die hij toch wilde laten kijken/luisteren omdat hij zo geen oordeel kon vellen over de "problemen".
De handvat verwarming die niet werkte vond hij vreemd want dat zou gecontroleerd moeten zijn.
En die band, tja 6 jaar kon makkelijk volgens hem, mits er geen droogte scheuren in zaten, en die zaten/zitten er wel in.
Lang verhaal kort, ik kon terug komen als de monteur er was, oftewel ik word aan het lijntje gehouden..![]()
![]()
Ik ga er ook niet te veelt ijd en energie in steken, zaterdag rijd ik er nog eens langs als de monteur er is, blijven ze op deze manier mij aan het lijntje houden dan schrijf ik wat reviews online en kom ik er niet meer. Klant kwijt dan dus, en ook mijn vriendin die gaat lessen zal er dan niets gaan kopen.

Vrees wel dat ik een mini lekje heb opgelopen.. voorband loopt heel langzaam leeg..
indruk van waar ik was:
https://www.google.com/ma...2-ro0-fo100!7i8192!8i4096
en
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656
en
Mooi gebied om van de beaten track te gaan..
[ Voor 52% gewijzigd door ToolkiT op 01-10-2018 11:14 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Tsjah, beetje dubbel. Wij waren er niet bij toen @Bommes daar z'n handtekening onder een koopcontract zette en weten dus ook niet wat er afgesproken en op papier gezet is. Als er afgesproken is om de motor voor een lagere prijs dan waarmee er geadverteerd werd mee te nemen (en dat lijkt zo te zijn) onder het mom van : Zó mee nemen zónder garantie" dan kan ik me wel voorstellen dat er geen afleverbeurt/controle meer uitgevoerd gaat worden door de dealer. Afleverkosten is niet meer dan de kentekenleges, heeft niets met een beurt te maken.
Als je dat soort onderhandeling aan durft te gaan met een bedrijf wat dagelijks met dat soort dingen te maken heeft dan zal je zelf van te voren ook EXACT moeten gaan bedenken wat je allemaal (expliciet) op papier gaat laten zetten. Staat er niets op papier dan is het gewoon een gevalletje: Jammer dan, een gemiste kans voor de koper….
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Fototje van het ritje:

Zondag ook een poging gedaan om de Versys of een uitlaat voor de MT te winnen bij Goedhart... maar helaas
Dat is inderdaad precies de afweging die ik gemaakt heb bij het kopen van de 749s. Stond duidelijk op papier, zonder garantie kopen is zonder garantie kopen. Zoveel vertrouwen had ik niet in mijn (deels met het hart gemaakte keuze) dus besloten om toen €250 meer te betalen.wimmel_1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:00:
[...]
Tsjah, beetje dubbel. Wij waren er niet bij toen @Bommes daar z'n handtekening onder een koopcontract zette en weten dus ook niet wat er afgesproken en op papier gezet is. Als er afgesproken is om de motor voor een lagere prijs dan waarmee er geadverteerd werd mee te nemen (en dat lijkt zo te zijn) onder het mom van : Zó mee nemen zónder garantie" dan kan ik me wel voorstellen dat er geen afleverbeurt/controle meer uitgevoerd gaat worden door de dealer. Afleverkosten is niet meer dan de kentekenleges, heeft niets met een beurt te maken.
Als je dat soort onderhandeling aan durft te gaan met een bedrijf wat dagelijks met dat soort dingen te maken heeft dan zal je zelf van te voren ook EXACT moeten gaan bedenken wat je allemaal (expliciets) op papier gaat laten zetten. Staat er niets op papier dan is het gewoon een gevalletje: Jammer dan, een gemiste kans voor de koper….
Máár een motor verkopen (überhaupt een proefrit laten maken) met een minimaal oliepeil en slappe oude bandjes, dat is wel next level 'I don't give a fuck' toch?
(3j garantie van Suzuki uit, en 1 jaar extra beloofd op papier door de dealer)
Nou ja dat dus.lolgast schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:21:
[...]
Dat is inderdaad precies de afweging die ik gemaakt heb bij het kopen van de 749s. Stond duidelijk op papier, zonder garantie kopen is zonder garantie kopen. Zoveel vertrouwen had ik niet in mijn (deels met het hart gemaakte keuze) dus besloten om toen €250 meer te betalen.
Máár een motor verkopen (überhaupt een proefrit laten maken) met een minimaal oliepeil en slappe oude bandjes, dat is wel next level 'I don't give a fuck' toch?
Ik was er inderdaad zoals @wimmel_1 aangeeft zelf bij en heb een lagere prijs gekregen waarbij de garantie is vervallen.
Daarbij is er niet gesproken over "mee nemen zoals gezien", die uitspraak hoorde ik dus afgelopen zaterdag voor het eerst van de eigenaar.
Voor zover ik dus er van uit ging en en ook voor getekend heb is dat er geen garantie is/zou zijn.
Natuurlijk had ik daar zelf wel uit geconcludeerd dat er geen aflever beurt zou plaats vinden maar dat er dan dus geen enkele "controle" meer plaats zou vinden is niet waar ik van uit ga bij een "dealer".
En dan nu het verhaal te horen dat hun klanten die kopen zonder garantie meteen bij thuiskomst een beurt uitvoeren vind ik wel een slap excuses.
Als ik voor dit geld koop bij een bedrijf verwacht ik (en ik denk met mij het merendeel van de mensen) gewoon een motor die in orde is afgeleverd. Het laten vervallen van garantie is mijn inziens van toepassing op gebreken die daarna aan het licht komen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als ze hem moedwillig verkopen met "oude versleten" banden die leeg zijn en een oliepeil wat te laat staat hadden ze hem enkel mee mogen geven om op en kar naar huis te komen en niet iemand op laten rijden met mogelijke nare gevolgen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Punt is, ik rij vrij veel heuvel op en af met dat ding waardoor het verbruik soms onverwacht iets meer kan zijn dan een andere keer.
Nu zou ik graag altijd een klein flesje (200ml) bij me hebben. Dat is ook direct het verschil tussen minimum en maximum op het peilglas. Ik vind alleen geen geschikte flesjes, of ik denk dat ze niet geschikt zijn.
Iemand suggesties wat hiervoor geschikt is? Moet ik ook nog rekening houden met het materiaal, niet dat het flesje waar ik het in doe oplost in de olie?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
klein en handig.
[ Voor 8% gewijzigd door Least Inkling op 01-10-2018 13:26 ]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Als ik Google op wat je rechten als consument zijn bij aankoop 2e hands auto (is vergelijkbaar met motor) kom ik de volgende web link tegenBommes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:39:
[...]
Nou ja dat dus.
Ik was er inderdaad zoals @wimmel_1 aangeeft zelf bij en heb een lagere prijs gekregen waarbij de garantie is vervallen.
Daarbij is er niet gesproken over "mee nemen zoals gezien", die uitspraak hoorde ik dus afgelopen zaterdag voor het eerst van de eigenaar.
Voor zover ik dus er van uit ging en en ook voor getekend heb is dat er geen garantie is/zou zijn.
Natuurlijk had ik daar zelf wel uit geconcludeerd dat er geen aflever beurt zou plaats vinden maar dat er dan dus geen enkele "controle" meer plaats zou vinden is niet waar ik van uit ga bij een "dealer".
En dan nu het verhaal te horen dat hun klanten die kopen zonder garantie meteen bij thuiskomst een beurt uitvoeren vind ik wel een slap excuses.
Als ik voor dit geld koop bij een bedrijf verwacht ik (en ik denk met mij het merendeel van de mensen) gewoon een motor die in orde is afgeleverd. Het laten vervallen van garantie is mijn inziens van toepassing op gebreken die daarna aan het licht komen.
https://www.consuwijzer.n...en-over-tweedehands-auto#
Hierin staat onder andere dat je zelf onderzoeksplicht hebt, maar dat je er ook vanuit mag gaan dat een voertuig veilig wordt afgeleverd. Ik zou Joppen via een brief of mail in gebreke stellen en vragen of ze met een passend voorstel kunnen komen. Er langs gaan en dan te horen krijgen dat de monteur er nog naar moet kijken is inderdaad afwimpelen en heeft ook geen zin.
Goede suggestie, waarvoor dank!Least Inkling schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:26:
@DrivinUCrazy je kunt volgens mij een alu flesje gebruiken, die je ook voor camping-benzinebranders gebruikt.
klein en handig.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Misschien bij de dump, van die flacons oid? Of zo'n rvs drinkfles, zo'n platte?DrivinUCrazy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:20:
Ik merk dat de Super Tenere de laatste tijd wat olie verbruikt. Niet veel, maar vooral in bergachtig gebied gaan er wat drupjes doorheen. Schijnt zelfs een beetje normaal te zijn. De oliepeil sensor (ja, peil, geen druk) slaat gelukkig wel vrij vroeg aan. Problematisch is het dus niet direct.
Punt is, ik rij vrij veel heuvel op en af met dat ding waardoor het verbruik soms onverwacht iets meer kan zijn dan een andere keer.
Nu zou ik graag altijd een klein flesje (200ml) bij me hebben. Dat is ook direct het verschil tussen minimum en maximum op het peilglas. Ik vind alleen geen geschikte flesjes, of ik denk dat ze niet geschikt zijn.
Iemand suggesties wat hiervoor geschikt is? Moet ik ook nog rekening houden met het materiaal, niet dat het flesje waar ik het in doe oplost in de olie?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wel een stickertje opplakken, niet voor consumptieVrijdag schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:52:
[...]
Misschien bij de dump, van die flacons oid? Of zo'n rvs drinkfles, zo'n platte?
Ik moet de afmetingen dus nog goed controleren, maar via kampeerspullen of iets dergelijks zou ik wel iets moeten vinden, verwacht ik.
Het laatste wat ik wil is dat dat gaat lekken en op mijn achterwiel terecht komt, dus het moet wel direct goed zijn.
De kleinste eenheden motorolie die ik tot nu toe heb kunnen vinden is 1 liter (dat was mijn eerste korte zoektocht), terwijl je kettingspray bijvoorbeeld wel in een reisformaatje kunt krijgen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
@DrivinUCrazy Dit is misschien bedoeld als grapje, maar dit is zeker aan te raden! Als het onduidelijk is wat er in het flesje zit, en het is niet drinkbaar (wat in dit geval natuurlijk zo is), schrijf op de fles dat er motorolie in zit. Kan zomaar iets voorkomen.Least Inkling schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:04:
[...]
Wel een stickertje opplakken, niet voor consumptie
XBL: DonFrans
Maar je hebt wel gelijk
Verwijderd
Ik blijf die scrambler van je een van de mooiste motoren in dit topic vindenToolkiT schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:56:
FF offroad met de Rough
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vrees wel dat ik een mini lekje heb opgelopen.. voorband loopt heel langzaam leeg..
indruk van waar ik was:
https://www.google.com/ma...2-ro0-fo100!7i8192!8i4096
en
en
Mooi gebied om van de beaten track te gaan..
Verwijderd
Ik zou deze pakken:DrivinUCrazy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:20:
Ik merk dat de Super Tenere de laatste tijd wat olie verbruikt. Niet veel, maar vooral in bergachtig gebied gaan er wat drupjes doorheen. Schijnt zelfs een beetje normaal te zijn. De oliepeil sensor (ja, peil, geen druk) slaat gelukkig wel vrij vroeg aan. Problematisch is het dus niet direct.
https://www.decathlon.nl/...er-aluminium/_/R-p-133905
https://www.decathlon.nl/...122247?mc=8359117&c=GRIJS
En dan samen met een trechter in een tooltube gooien.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2018 14:42 ]
Met passagier achterop en dan de wind vol in de flank dan merk ik dat ie toch wel een beetje opzij wil.
En gisteren weer eens herinnering gekregen dat je keren op de weg trekkend moet doen...
Passagier keek over de schouder aan de kant waar ik naartoe aan het draaien was even mee hoe het ging. Als je dat 'steppend' doet en niet met trekkende motor wil ie wel snel omkieperen. En dan is die GL ineens wel heel zwaar
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Ik heb zelfs zo'n oude dat er geen achteruit-knopje op zit...
Die nieuwe zullen dat vast wel hebben.

Was een doodlopend straatje dat eigenlijk net breed genoeg was voor 1 auto + fiets.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
* Bommes haalt een verhaal uit de oude doos opLeast Inkling schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:30:
@Frans92 je hebt wel vrij snel in de gaten dat het geen siroop is wat er in zit![]()
Maar je hebt wel gelijk
Vrougah toen ik nog bij de scouting zat stonden we met een paar gasten op een post ergens in het bos.
We zaten achter op de rand van de kofferbak van de Subary Justy (ja de 3 cilinder 4 x 4 uitvoering) van 1 van die gasten.
In die koffer bak een hoop zooi maar ook een Cola fles waarvan 1 iemand dacht dat het Cola was.
Hij draait de dop er af neemt een grote slok blijkt het dus motorolie te zijn.

Zo ver oude zever verhalen.
@MichielK71 Ik wacht even aanstaande zaterdag af, dat is de laatste kans die ze krijgen.
Overigens heb ik geen zin om er veel meer energie in te steken, als hun zo zaken willen doen is dat een les voor mij en een klant (of aantal meer) minder voor hun.
so be it.
Die band is niet zo duur dat los ik zelf wel op, de rammel in de koppeling en het terug ploffen in de inlaat kan wel flink in de papieren gaan lopen dus of ik daar iets aan ga laten doen weet ik nog niet.
Terechte waarschuwing.Frans92 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:28:
[...]
@DrivinUCrazy Dit is misschien bedoeld als grapje, maar dit is zeker aan te raden! Als het onduidelijk is wat er in het flesje zit, en het is niet drinkbaar (wat in dit geval natuurlijk zo is), schrijf op de fles dat er motorolie in zit. Kan zomaar iets voorkomen.
Maar, mijzelf kennende schrijf ik er op wat er in zit, compleet met bijvoorbeeld 10W40 (anders weet ik dat over een jaar niet meer), de hoeveelheid die er in zit, en het toolboxje wordt afgesloten met een sleutel.
Knappe jongen die dan nog per ongeluk er van drinkt.
Op het werk heb ik ook nog wel wat gele waarschuwingsstickers. Laat mij maar schuiven.
#MeTooVerwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
[...]
Ik blijf die scrambler van je een van de mooiste motoren in dit topic vinden
Goed dat je het uit jezelf al doet!DrivinUCrazy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:05:
[...]
Terechte waarschuwing.
Maar, mijzelf kennende schrijf ik er op wat er in zit, compleet met bijvoorbeeld 10W40 (anders weet ik dat over een jaar niet meer), de hoeveelheid die er in zit, en het toolboxje wordt afgesloten met een sleutel.
Knappe jongen die dan nog per ongeluk er van drinkt.
Op het werk heb ik ook nog wel wat gele waarschuwingsstickers. Laat mij maar schuiven.
XBL: DonFrans
Thanks, ik ookVerwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
[...]
Ik blijf die scrambler van je een van de mooiste motoren in dit topic vinden
Het is een fiets gebasseerd op de Indian Flat Tracker die domineert in het Flat track racing. Er zit hetzelfde blok in als in de Indian Scout. Een 1200cc motor met in de Scout 100pk en 97Nm koppel. Waarschijnlijk wel anders getuned dan hoe hij in de cruiser zit, dus dat belooft wel wat!
Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Die spiegels zouden heeeel gauw er af moeten. Die uitlaat is ook megh.. Maar de prestaties schijnen erg goed te moeten zijn. Dat wordt reviews afwachten. Ook de prijs is hopelijk niet op z'n amerikaans hoog net als bij H-D...
[ Voor 25% gewijzigd door Leviathius op 01-10-2018 16:38 ]
Gave fietsLeviathius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:31:
De nieuwe Indian FTR1200 wordt ergens vandaag officieel aangekondigd, maar kon zo gauw nog niets vinden behalve deze forumpost: https://www.indianmotorcy...-we-have-a-winner.286922/
Het is een fiets gebasseerd op de Indian Flat Tracker die domineert in het Flat track racing. Er zit hetzelfde blok in als in de Indian Scout. Een 1200cc motor met in de Scout 100pk en 97Nm koppel. Waarschijnlijk wel anders getuned dan hoe hij in de cruiser zit, dus dat belooft wel wat!
Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Die spiegels zouden heeeel gauw er af moeten. Die uitlaat is ook megh.. Maar de prestaties schijnen erg goed te moeten zijn. Dat wordt reviews afwachten. Ook de prijs is hopelijk niet op z'n amerikaans hoog net als bij H-D...
[Afbeelding]
Spiegels zijn vaak het makkelijkst te vervangen, dus dat zou geen probleem moeten zijn
Dit lijkt wel een aardige oplossing, iets wat duur maar goedRequiem19 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:38:
Iemand nog tips voor diep zand op een bepakte allroad?
[Afbeelding]
https://advrider.com/f/th...lf-rescue-device.1288733/
Is het de xtz750 of de nieuwe?DrivinUCrazy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:20:
Want heb nooit gehad met de 750.
Tijd terug al een review van gezien, samen met de oude en de tracker race versie.Leviathius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:31:
De nieuwe Indian FTR1200 wordt ergens vandaag officieel aangekondigd, maar kon zo gauw nog niets vinden behalve deze forumpost: https://www.indianmotorcy...-we-have-a-winner.286922/
[Afbeelding]
Kan hem nu alleen niet even snel terug vinden
Dat was dan waarschijnlijk een review van het 1 jaar oude prototype met de uitlaten zo hoog aan de zijkant zeg maar. De foto's die ik net geplaatst heb is van de spiksplinternieuwe productie versie van de FTR1200.kneusteun schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:58:
[...]
Tijd terug al een review van gezien, samen met de oude en de tracker race versie.
Kan hem nu alleen niet even snel terug vinden
*snip* zie Vraag & Aanbod overig
[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2018 17:13 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 01-10-2018 17:13 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
klopt! had ik niet gezien dat het nog concept was.Leviathius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:59:
[...]
Dat was dan waarschijnlijk een review van het 1 jaar oude prototype met de uitlaten zo hoog aan de zijkant zeg maar. De foto's die ik net geplaatst heb is van de spiksplinternieuwe productie versie van de FTR1200.
~[mbr]*snip* zie Vraag & Aanbod overig~[/]
YouTube: First Ride of the Indian FTR1200 Scout Concept & the FTR750 Fact...
Excuus.Señor Sjon schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:11:
~[mbr]@Rubman Adverten kan in V&A Overig, niet hier. ~[/]Overigens heeft Shoei een uitgebreid assortiment helmkussens waardoor je met een dikkere set je helm makkelijk passend kan maken.
Van de kussens weet ik maar het verschil was te groot. Vandaar.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Als je van 2 motoren 1 maakt is de kans op misfires, slecht lopen etc altijd groot.. Maar dit ding liep vrijwel direct gewoon goed, ondanks carb wissel. Vaak moet je dan toch de afstelling wel weer finetunen op het andere blok. Afternoon well spent
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Aliexpress order is binnen, morgen ook motorport bellen voor de eerste beurt want ik ben over de 1000km heen
De xt1200z, de nieuwe dus.kneusteun schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:56:
[...]
Is het de xtz750 of de nieuwe?
Want heb nooit gehad met de 750.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met een dergelijke set. Ben zelf ook aan het kijken geweest voor zoiets maar omdat ik nog niet met een passagier rijdt is het niet erg zinvol. Voor een tochtje samen met mijn buurman is achter elkaar aanrijden ook prima.
Zelf zou ik het kunnen gebruiken om een muziekje op te kunnen zetten en/of telefonisch bereikbaar te zijn voor het geval dat.
Ah kijk daar is het probleem
Maar zonder gekheid klinkt wel vaag dat je zo snel door je olie gaat dat je het zelfs mee moet gaan nemen!!!
En een lang weekendje als afgelopen week was 1100 km, en een hemelvaartweekend is rond de 1800 km. Dan is 100-200ml bij je hebben toch niet onverstandig?
Ik heb gisterochtend een scheutje bijgevuld, en gisteravond 400+ km verder, stond het op hetzelfde peil. Ligt dus echt aan de omstandigheden.
Kijk eens bij een kampeerwinkel of je nalgene flesjes kan vinden: https://www.kathmandu.nl/...250ml-n689900-0571-000235 die heb je van klein tot groot, zijn stevig, lekken echt niet en je stopt ze in een klein hoekje. Oh, en niet heel duur...DrivinUCrazy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:20:
Wise enough to play the fool
Zijn die motoren ook gewoon in Nederland verkrijgbaar dan? Ik heb in het verleden er wel eens opgezocht omdat de prijs altijd wel aardig was. Maar dan was de motor alleen in het buitenland te krijgen en moet je dikke kosten betalen om hem hier te krijgen.Leviathius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:31:
[Afbeelding]
Er zitten officiële dealers in NL/BE, dus dat moet lukkenLordKnox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:55:
[...]
Zijn die motoren ook gewoon in Nederland verkrijgbaar dan? Ik heb in het verleden er wel eens opgezocht omdat de prijs altijd wel aardig was. Maar dan was de motor alleen in het buitenland te krijgen en moet je dikke kosten betalen om hem hier te krijgen.
https://www.indianmotorcyclebenelux.com/
Zoals @lolgast al aangaf zitten er in Nederland in ieder geval 5 dealers. Het is in Nederland alleen nog niet echt een groot bekend merk, dus de dealers zijn ook redelijk kleinschalig en doen Indian vooral als 'extra' merk (behalve die in Alphen dat ik weet). Dus mogelijkheden genoeg om ze in Nederland aan te schaffenLordKnox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:55:
[...]
Zijn die motoren ook gewoon in Nederland verkrijgbaar dan? Ik heb in het verleden er wel eens opgezocht omdat de prijs altijd wel aardig was. Maar dan was de motor alleen in het buitenland te krijgen en moet je dikke kosten betalen om hem hier te krijgen.
Gisteren stond alles echt muurvast vanaf het industrieterein - takenhofplein - a73. Hoor van collega's dat ze er 2.5 uur over hebben gedaan om thuis te komen. Toch wel lekker zo de motor. Overal langs of tussendoor kunnen rijden
Nijmegen - Groesbeek kun je ook wel op de trapfiets hoorPatrock schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:10:
Drukte in het verkeer neemt weer toe, en ook de frustratie zo te merken. twee busjes voor mij (linkerbaan en rechterbaan) met voldoende ruimte er tussen, voor de stoplichten bij het takenhofplein in de rij. Gaat het rechterbusje vanuit stilstand naar links proberen te sturen dat ik er niet langs kan, zal wel een buitenlander zijn geweest, want verstond niets van zijn geschreeuw.
Gisteren stond alles echt muurvast vanaf het industrieterein - takenhofplein - a73. Hoor van collega's dat ze er 2.5 uur over hebben gedaan om thuis te komen. Toch wel lekker zo de motor. Overal langs of tussendoor kunnen rijden
Maar was gisteren idd een regelrecht drama, ik ben maar binnendoor naar huis gereden. 45 minuten vertraging op een rit van 30 minuten via a73. Binnendoor 45 minuten totaal dus dat was een makkelijke keuze.
Awesome
Ik vind 'm gaaf. maar dan wel met bar end spiegels en scrambler stijl uitlaten. Die ze ook op het eerste concept hadden zeg maar.Leviathius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:31:
[Afbeelding]
Dit dus:

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2018 10:07 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Helemaal mee eens! Alleen zal hij best prijzig zijn als de amerikaanse prijs al $12.999 voor de basis versie is en $14.999 voor de S versie is. Dat zijn hogere prijzen dan er voor de scout gevraagd wordt en die kost in Nederland al meer dan 15.000 euroVrijdag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:06:
[...]
Ik vind 'm gaaf. maar dan wel met bar end spiegels en scrambler stijl uitlaten. Die ze ook op het eerste concept hadden zeg maar.
Dit dus:
[Afbeelding]

Ja wat is dat toch voor onzin dat als het een beetje nat wordt men totaal niet meer kan rijden? Heb vanochtend ook een half uur vast gestaan om niks.
I have stability. The ability to stab.
lolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:12:
Ik vind de huidige mooier. Doet me denken aan de Ducati XDiavel, maar dan met normale stuuruitslag en rijhoogte

@Leviathius Ja, ik denk dat die FTR een klein kapitaal moet gaan kosten. Vraag me af wat de directe concurrenten zijn qua design/prijs/prestatie. Wellicht de Honda CB1000r en de Kawa Z900RS? Eventueel nog een BMW Nine-T uitvoering? Of de Ducati Scrambler 1200?
Harley doet sinds hun XR1200 niet echt meer mee in die categorie. Hoewel ze ook bezig zijn met een retro/naked big bike natuurlijk.
Hmmz.... * Vrijdag kijkt nog eens goed...lolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:26:
@Vrijdag
[Afbeelding]
Naast die XDiavel? Ik vind het verschil niet wereldschokkend hoor qua uiterlijk. Maar, de kronkels in mijn hersenen zijn niet voor iedereen volgbaar, dat weet ik
@SmurfLink Eerder vertrekkenOf op de motor stappen
Ja, je hebt wel een punt. Maar ik vind 'm toch net wat meer lijken op de CB1000r:

M'n lampje is zojuist bezorgd bij de buren, dus die kan ik morgenavond ophalen en vervangen wanneer ik tijd heb. Dan heb ik in ieder geval weer een volledig legale motor.
I have stability. The ability to stab.
Heeft er iemand in Groningen ervaringen met winkels hier in de buurt? Ik wil binnenkort wel beginnen met het 'passen ' van motoren en misschien al kleding uit gaan zoeken.
Zijn eerste boek was erg vermakelijk, ben benieuwd naar zijn 2e boek..
In Ride magazine stond er een kort artikel van hem over deel van de Tokyo trip.. prettig gestoord typje
Ja, bij Motorplaza hebben ze nu oktoberaanbiedingen op van alles en nog wat. Ook uitgebreide verzameling motoren. Qua service bevalt Motoport Hoogezand mij echter stukken beter.Booyaa schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:50:
Blijft toch echt fantastisch om al die motoren hier voorbij te zien komen.
Heeft er iemand in Groningen ervaringen met winkels hier in de buurt? Ik wil binnenkort wel beginnen met het 'passen ' van motoren en misschien al kleding uit gaan zoeken.
Ik weet niet hoe mobiel je bent, maar anders zou je ook over de grens kunnen kijken(Louis)
Auto ter beschikking dus dat moet geen probleem zijn. Wat zijn aanraders over de grens?darkkingll schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:54:
[...]
Ja, bij Motorplaza hebben ze nu oktoberaanbiedingen op van alles en nog wat. Ook uitgebreide verzameling motoren. Qua service bevalt Motoport Hoogezand mij echter stukken beter.
Ik weet niet hoe mobiel je bent, maar anders zou je ook over de grens kunnen kijken(Louis)
Voor die motor geldt hetzelfde. Lijkt op de XDiavel, maar dan met normale stuuruitslag en rijhoogteVrijdag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:33:
[...]
Hmmz.... * Vrijdag kijkt nog eens goed...
Ja, je hebt wel een punt. Maar ik vind 'm toch net wat meer lijken op de CB1000r:
[Afbeelding]
Ik ken gewoon niet heel veel motoren in die categorieën

Ik ga zelf graag naar de Louis in Emsburen naast de A31. Grote Louis, met HD en KTM dealers erbij en prima koffie/broodjes in het restaurant.Booyaa schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:58:
[...]
Auto ter beschikking dus dat moet geen probleem zijn. Wat zijn aanraders over de grens?
In Oldenburg zit ook van alles.
Naked big bike en een powercruiserlolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:59:
[...]
Voor die motor geldt hetzelfde. Lijkt op de XDiavel, maar dan met normale stuuruitslag en rijhoogte
Ik ken gewoon niet heel veel motoren in die categorieën![]()
Deze afgelopen weekend bij Goedhart zien staan en dat vind ik toch ook best een leuke fiets. Ook hier geldt: bar end spiegels en een andere uitlaat. Eventueel nog een wrap om de uitlaatbochten en een tailtidy om het helemaal af te maken.En andere knippers voor.
Is ook nog redelijk betaalbaar en niet meteen een loeizware fiets:

[ Voor 39% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2018 12:09 ]
Ook een Tweaker uit Nijmegen. Woon zelf in LindenholtPatrock schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:10:
Drukte in het verkeer neemt weer toe, en ook de frustratie zo te merken. twee busjes voor mij (linkerbaan en rechterbaan) met voldoende ruimte er tussen, voor de stoplichten bij het takenhofplein in de rij. Gaat het rechterbusje vanuit stilstand naar links proberen te sturen dat ik er niet langs kan, zal wel een buitenlander zijn geweest, want verstond niets van zijn geschreeuw.

Ongeacht of je garantie hebt of niet, wat een krom verhaal dat ze wel checken of de handvatverwarming werkt, maar niet zien dat er een rotte voorband op zit en niet het oliepeil checken....Bommes schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:48:
Zaterdag nog bij Joppen langs geweest met mijn daar net aangeschafte V-strom.
Monteur was er (nog) niet, iets met ziek maar kwam toch maar was er nog niet.![]()
Gesprekje met de eigenaar gehad, kreeg een verhaal dat kopen zonder garantie dan toch echt betekende dat er niets meer aan gedaan werd door hun.
Meer dus "meenemen zoals gezien"
Dus tja dat het olie pijl op het minimum stond, de banden spanning laag was en de voorband 6 jaar oud was en droogte scheuren vertoonde.. dat hoorder er gewoon bij.
Want de kopers die zo bij hun kochten reden volgens hem naar huis om daar meteen zelf een beurt aan de motor te doen.
Ik heb hem uitgelegd dat ik toch wel enige verantwoording van hun verwachte en dat ik voor dergelijke bedragen gewoon iets verwacht dat in ode is.
Hij stuurde weer aan op zijn monteur, die hij toch wilde laten kijken/luisteren omdat hij zo geen oordeel kon vellen over de "problemen".
De handvat verwarming die niet werkte vond hij vreemd want dat zou gecontroleerd moeten zijn.
En die band, tja 6 jaar kon makkelijk volgens hem, mits er geen droogte scheuren in zaten, en die zaten/zitten er wel in.
Lang verhaal kort, ik kon terug komen als de monteur er was, oftewel ik word aan het lijntje gehouden..![]()
![]()
Ik ga er ook niet te veelt ijd en energie in steken, zaterdag rijd ik er nog eens langs als de monteur er is, blijven ze op deze manier mij aan het lijntje houden dan schrijf ik wat reviews online en kom ik er niet meer. Klant kwijt dan dus, en ook mijn vriendin die gaat lessen zal er dan niets gaan kopen.
Een wat hoger olieverbruik in de bergen/heuvels/Eiffel is bekend bij de XT1200Z. Ik had dit al eens nagevraagd in het draadje op Motorforum. Maar je moet inderdaad even opletten dat je op tijd bijvult.
(gefilmd met een aardappel
En:
YouTube: Distinguished Gentleman's Ride 2018 LantarenVenster Rotterdam DGRVrijdag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:41:
[...]
[YouTube: Distinguished Gentleman's Ride 2018 LantarenVenster Rotterdam DGR]
(gefilmd met een aardappel)
En:
[YouTube: The Distinguished Gentleman's Ride Rotterdam 2018]
YouTube: The Distinguished Gentleman's Ride Rotterdam 2018
Die Hondas waren geloof ik verdwaald
@Bommes nieuwe zijspan? YouTube: The Distinguished Gentleman's Ride Rotterdam 2018
ToolkiT schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:24:
[...]
YouTube: Distinguished Gentleman's Ride 2018 LantarenVenster Rotterdam DGR
Die Hondas waren geloof ik verdwaald
@Bommes nieuwe zijspan? YouTube: The Distinguished Gentleman's Ride Rotterdam 2018

Deze kwam er ook nog tussendoor geninja'd
Verwijderd
Van die SV is inderdaad wel wat leuks te makenVrijdag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:05:
[...]
Naked big bike en een powercruiser
Deze afgelopen weekend bij Goedhart zien staan en dat vind ik toch ook best een leuke fiets. Ook hier geldt: bar end spiegels en een andere uitlaat. Eventueel nog een wrap om de uitlaatbochten en een tailtidy om het helemaal af te maken.En andere knippers voor.
Is ook nog redelijk betaalbaar en niet meteen een loeizware fiets:
[Afbeelding]
En ik zag geloof ik ook een Duc999 maar dat is ook een soort classic dus die zag ik door de vingersVrijdag schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:28:
[...]
![]()
Deze kwam er ook nog tussendoor geninja'd
[YouTube: The Distinguished Gentleman's Ride Rotterdam 2018]
stukje van zijn trip zelf:ToolkiT schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:57:
[YouTube: Paul van Hooff bij omroep Max 01-10-2018]
Zijn eerste boek was erg vermakelijk, ben benieuwd naar zijn 2e boek..
In Ride magazine stond er een kort artikel van hem over deel van de Tokyo trip.. prettig gestoord typje
[Video: https://www.facebook.com/paul.v.hooff/videos/10154465567691973/]
Verwijderd
Yep, en dan te bedenken dat een aanzienlijk deel van de motorrijders in Nederland al beginnen te huilen als er een paar druppels regen vallen.
Wellicht hier wat nuttige info op het Motor-Forum? Zelf geen ervaring met BPM berekenen…Racer89 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:24:
Is er toevallig iemand die al eens een oldtimer heft ingevoerd? Ik moet namelijk Berekenen BPM invullen en dan met name cataloguswaarde van mijn motor, echter komt deze uit 1966 en ik kan niet echt iets vinden op internet. Hetzelfde als de KW en co2 uitstoot..
https://www.motor-forum.n...hread]=249410&o=relevance
Situatie is net wat anders. Motor gekocht in België echter is hij daar nooit op de weg geweest. Wel invoer document van douane. Motor komt zelf van buiten een EU land. Ben benieuwd of dat wel allemaal goed gaat bij de RDW. Op een formulier staat weer dat er geen bpm berekening nodig is voor voertuigen ouder dan 25 jaar. En een pagina verder staat dat je wel weer alles nodig hebt. Belasting dienst maakt het ook lekker makkelijk...gauchov6 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:47:
[...]
Wellicht hier wat nuttige info op het Motor-Forum? Zelf geen ervaring met BPM berekenen…
https://www.motor-forum.n...hread]=249410&o=relevance
Reinigen spruitstuk lolgast in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Spuiten/Resultaat: lolgast in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Aha bedankt. Enkele vragen:lolgast schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:45:
@SmokingSig Ik heb de uitlaat van de CB-1 'recent' gedaan. Het is geen moeilijke klus, wel tijdrovend.
Reinigen spruitstuk lolgast in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Spuiten/Resultaat: lolgast in "Hét grote motortopic - Deel 22"
- Welke verf heb je gebruikt ?
- Hoeveel lagen heb je gebruikt ?
- Heb je de verf "ingebrand" (motor warm laten lopen) ?
- Houd de verf goed of zijn er barsten zichtbaar ?
Laag primer, 2 lagen zwart. Geen blanke lak, mat is mooier. Ingebrand door de motor te laten lopen ja, zoals geschreven bij de website hierboven.
Ik heb geen enkel probleem met de verf. Verf dekt goed en vertoond geen enkele vorm van loslaten of scheuren
Bedankt! In de winter ga ik aan de slaglolgast schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:58:
@SmokingSig Ik heb VHT gebruikt: https://www.nonpaints.com...of-uitlaatlak-in-spuitbus
Laag primer, 2 lagen zwart. Geen blanke lak, mat is mooier. Ingebrand door de motor te laten lopen ja, zoals geschreven bij de website hierboven.
Ik heb geen enkel probleem met de verf. Verf dekt goed en vertoond geen enkele vorm van loslaten of scheuren
Valt nog wel mee nu toch? Het is vandaag juist weer droog, eerder deze week met regen waren er minderDryhte schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:15:
Het is weer die tijd van het jaar... slechts twee moto's over op de parkeerplaats. Twee gele nog wel
Mja 't is de eerste keer dat het mij opvalt dat we maar met twee zijn (Wee Strom en 1100 GS). Vorige week was er nog een derde (Bandit, Wee Strom & 1100GS) en de week voordien vijf of meer. (n.b. - deze klant ligt in een industriegebied net buiten een provinciestadje, en weinig geplaagd door files)Chakotay schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:35:
[...]
Valt nog wel mee nu toch? Het is vandaag juist weer droog, eerder deze week met regen waren er minder
QFT!Chakotay schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:41:
Zelf pak ik juist de motor bij een bak regen, dat zijn precies de dagen waarop er veel te veel file staat
[ Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 03-10-2018 09:42 ]
Bij mijn huidige klus zie ik nooit een motor. Iedereen heeft een leasebak.Dryhte schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:15:
Het is weer die tijd van het jaar... slechts twee moto's over op de parkeerplaats. Twee gele nog wel
Soms wel geinig bij de koffieautomaat als het gaat over auto's. Ik zeg dan in het begin dat ik BMW rij.
Vervolgens komt de reactie wat voor BMW en dan zeg ik een R1100. De reacties daarop zijn

Verwijderd
De mooiste koffiepraat vind ik altijd als iemand weer eenst zegt "motorrijden levensgevaarlijk ik zou mezelf helemaal dood rijden op zo'n ding".Willem30 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
Bij mijn huidige klus zie ik nooit een motor. Iedereen heeft een leasebak.![]()
Soms wel geinig bij de koffieautomaat als het gaat over auto's. Ik zeg dan in het begin dat ik BMW rij.
Vervolgens komt de reactie wat voor BMW en dan zeg ik een R1100. De reacties daarop zijn.
Ik kijk dan altijd heel verschrikt en zeg dan "Jij had toch je rijbewijs, ik wist niet dat je zo slecht reed."

Meestal zeg ik dan; blijf jij dan lekker in je auto rijden. Dat geeft toch niks.
Oeh dat is eigenlijk wel een goeie ja. Ze willen een reactie uitlokken, maar die krijgen ze nietWillem30 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:03:
Ja inderdaad, na die grap komt dan het wel bekende verhaal over dat motorrijden gevaarlijk is,etc.
Meestal zeg ik dan; blijf jij dan lekker in je auto rijden. Dat geeft toch niks.
Ik vraag altijd of ze met de auto ook tegen een boom aan rijden en of ze depressief zijn... Vind jouw opmerking wel leuker eigenlijk
Speaking of that, @ToolkiT (of iemand anders die vaak in .uk rijdt), filteren is in de UK toch ook gewoon toegestaan? Ik kwam maandag aardag wat BSB-bezoekers met Engels kenteken tegen die in de file bleven staan, soms zelfs midden op de streep...
Nooit erover nagedacht dat dat ook zo kon idd, goeie.Willem30 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:03:
Ja inderdaad, na die grap komt dan het wel bekende verhaal over dat motorrijden gevaarlijk is,etc.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja hoor filteren is totaal legaal.. en verdrijfvlakken hebben vaak ook stippellijnen en dus mag je daar ook over..Chakotay schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:07:
Speaking of that, @ToolkiT (of iemand anders die vaak in .uk rijdt), filteren is in de UK toch ook gewoon toegestaan? Ik kwam maandag aardag wat BSB-bezoekers met Engels kenteken tegen die in de file bleven staan, soms zelfs midden op de streep...
Maar niet iedereen is even ervaren of heldachtig..
Maar in midden staan en blokkeren heb ik nog nooit gezien, meestal gaat men aan de kant als er iemand sneller filtert achter hun..
Zelf ben ik een keer aangereden tijdens filteren en de auto die me aanreed kreeg 100% schuld.. dus zeker legaal ook qua verzekering uitkering.
Dit topic is gesloten.