Ik ga in Eindhoven even kijken denk ik, ik zie het alleen echt niet zitten om niet in motorkleding te rijden. En mijn Speed Triple past ook niet helemaal in het rijtje natuurlijk.Vrijdag schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:09:
Gaan er nog meer mensen mee met de https://www.gentlemansride.com/ ?
Ik rij met de tocht van Rotterdam mee. Wel gewoon in motorjeans en mijn Revit Ignition jas. Nuja, dat lijkt wel een beetje bratstyle, toch?
Ach, mijn Hawk is, hoewel uit 1989, ook niet echt heel erg retroFiXeR.nl schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:12:
[...]
Ik ga in Eindhoven even kijken denk ik, ik zie het alleen echt niet zitten om niet in motorkleding te rijden. En mijn Speed Triple past ook niet helemaal in het rijtje natuurlijk.
Op een aantal filmpjes zie je ook nieuwe GS'en en supersports voorbij komen, moet niet echt een probleem zijn denk ik
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Alleen jouw benzineverbruik is van voor de oorlog, dus dat telt misschien wel als retro genoegVrijdag schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:18:
[...]
Ach, mijn Hawk is, hoewel uit 1989, ook niet echt heel erg retro![]()
Op een aantal filmpjes zie je ook nieuwe GS'en en supersports voorbij komen, moet niet echt een probleem zijn denk ik
XBL: DonFrans
Frans92 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:22:
[...]
Alleen jouw benzineverbruik is van voor de oorlog, dus dat telt misschien wel als retro genoeg

Kan ik gewoon zeggen dat ie op steenkolen loopt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Houtgasgenerator er achter op een karretjeVrijdag schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:23:
[...]
![]()
Kan ik gewoon zeggen dat ie op steenkolen loopt![]()
Pff, dacht ik eens slim te zijn gezien Google me geen resultaat gaf.
het werkplaatshandboek van mijn motor opgezocht met de illusie dat daar vast wel aangegeven staat welk type lampjes er in de knippers zitten... nou, alles staat erin behalve dat. Dus dat wordt alsnog open schroeven en met het kapotte lampje naar de bouwmarkt om te zoeken.
I have stability. The ability to stab.
@SmurfLink staat het niet in je gebruikershandleiding onder technische gegevens?
Headlight: High Beam 12 V 55 W
Low Beam 12 V 55 W
Dit zie ik.
Duh...beter lezen, je was op zoek naar je knippers...
Low Beam 12 V 55 W
Dit zie ik.
[ Voor 48% gewijzigd door Least Inkling op 26-09-2018 16:45 ]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Dat kunnen er toch eigenlijk maar twee soorten zijn?Least Inkling schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:39:
@SmurfLink staat het niet in je gebruikershandleiding onder technische gegevens?
Low Beam 12 V 55 W
Dit zie ik.
T10, ookwel bekend als W5W. Met een 10mm steekfitting
of BA9S met een 9mm bayonetfitting
Indien Japans/aziatisch, is het 90% van de tijd T10 voor zover ik weet.
BMW doet nog wel eens BA9S .
Volgens mij hebben de meeste knippers bayonetfittingen. Geen T10 dus.
En dan kan het nog 10W zijn of 21W. Gebaseerd op ervaring met 2 verschillende motoren, dus niet helemaal representatief.
En dan kan het nog 10W zijn of 21W. Gebaseerd op ervaring met 2 verschillende motoren, dus niet helemaal representatief.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nou, de remklauw achter is weer als nieuw dankzij een revisiesetje en twee nieuwe blokken. De schijf had wel wat groefjes vanwege het kale blok maar dat remmen we er wel af. Hij werkt weer prima in ieder geval.
De remvloeistof voor hebben we ook maar meegepakt, die was aardig oud. Gelijk een stuk steviger gevoel in de remhendel. Voorband is ook vervangen dus ik moet er nog voorzichtig mee zijn, toen ik de garage uitreed en flink doorkneep schoof de voorkant al door.... combinatie van weer volle remkracht hebben maar nog een gladde band, denk ik.
De olie was aardig donker, maar het filter moet nog binnenkomen dus dat komt nog. Dan pakken we ook gelijk bougies en luchtfilter mee.
Verder doe ik er voorlopig niks aan behalve de reeds bestelde koppelingshendel en nieuwe knippers, deze zijn beschadigd en links doet het nu ook niet meer (eigen schuld). Eerst maar eens kilometers maken en die achterband oprijden, de nieuwe staat al klaar namelijk.
De remvloeistof voor hebben we ook maar meegepakt, die was aardig oud. Gelijk een stuk steviger gevoel in de remhendel. Voorband is ook vervangen dus ik moet er nog voorzichtig mee zijn, toen ik de garage uitreed en flink doorkneep schoof de voorkant al door.... combinatie van weer volle remkracht hebben maar nog een gladde band, denk ik.
De olie was aardig donker, maar het filter moet nog binnenkomen dus dat komt nog. Dan pakken we ook gelijk bougies en luchtfilter mee.
Verder doe ik er voorlopig niks aan behalve de reeds bestelde koppelingshendel en nieuwe knippers, deze zijn beschadigd en links doet het nu ook niet meer (eigen schuld). Eerst maar eens kilometers maken en die achterband oprijden, de nieuwe staat al klaar namelijk.
Je kan op de website van Philips kijken welke van hun producten compatibel zijn met je motor. Dan zie je meteen wat het is dat je nodig hebt... Bij mij tochSmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:20:
Pff, dacht ik eens slim te zijn gezien Google me geen resultaat gaf.het werkplaatshandboek van mijn motor opgezocht met de illusie dat daar vast wel aangegeven staat welk type lampjes er in de knippers zitten... nou, alles staat erin behalve dat. Dus dat wordt alsnog open schroeven en met het kapotte lampje naar de bouwmarkt om te zoeken.
Edit, ik zie er geen 2014 er6f tussen staan maar op de telefoon zoekt niet zo handig.
http://www.philipsautolighting.com/ajax_select.php
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 26-09-2018 19:33 ]
Godver-de-godver....

) welke deel 14 hier ooit eens dicht zette met 50K aan posts moesten ze áchter een motorfiets aan laten rennen terwijl er een kabeltje om z'n middel geknoopt zit wat verbonden is mét die motorfiets
DIe lummel (@teacherEquator schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:48:
[...]
Zuiver technisch is er geen reden. Vroeger was er een performance reden om grote topics te sluiten, maar die reden is er niet meer.
Dat gezegd hebbende, af en toe een nieuwe start met een geüpdatete topicstart kan ook geen kwaad.
Dus, bij deze een slot

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ergens wel jammer, want sommige topicdelen is volgens mij minder toezicht. Ik weet 100% zeker dat wij vorig jaar (of het jaar daarvoor alweer
) topic nummer 1 qua posts waren geweest, maar wij waren 2 keer opnieuw begonnen
Kom vechten dan!wimmel_1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:59:
Godver-de-godver....![]()
![]()
[...]
DIe lummel (@teacher)welke deel 14 hier ooit eens dicht zette met 50K aan posts moesten ze áchter een motorfiets aan laten rennen terwijl er een kabeltje om z'n middel geknoopt zit wat verbonden is mét die motorfiets
![]()
Hou me tegennnnn!!!!!!
Wise enough to play the fool
Zo primitief weer.... Dragraces willen we zien!teacher schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:09:
[...]
Kom vechten dan!
Hou me tegennnnn!!!!!!
Nah, langste wheelie natuurlijk!lolgast schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:11:
[...]
Zo primitief weer.... Dragraces willen we zien!
Of wie er als eerste omvalt bij marathon achtjes draaien
Drag Race .... -> Sleep WedstrijdVrijdag schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:20:
[...]
Nah, langste wheelie natuurlijk!
Of wie er als eerste omvalt bij marathon achtjes draaien

wimmel_1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:23:
[...]
Drag Race .... -> Sleep WedstrijdDat kabeltje melde ik niet voor niets

En dan een stukkie off-road gaan?

't Is wél de bedoeling dat ALLES een beetje heel blijft, hé .... Dadelijk allemaal zand en rommel in de ketting,en dát kunnen we niet gebruiken, wel?
Thanks heren, heb het lampje eruit, het is inderdaad een Philips. Even kijken welke het exacte model is en waar ik die kan halen. Ga morgen toch naar Utrecht stad voor koopavond.
Heb je in de auto van de leasemaatschappij geen setje reservelampjes liggen? Ik krijg die rommel er altijd bij in een doosje met 't logo van VW er op maar ik kan niks zélf vervangen in m'n auto doordat alles XENON en LED is...SmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:42:
Thanks heren, heb het lampje eruit, het is inderdaad een Philips. Even kijken welke het exacte model is en waar ik die kan halen. Ga morgen toch naar Utrecht stad voor koopavond.
Op m'n motor is ook alles LED dus ook daar kán ik niet eens een lampje wisselen.... (vrouwenmotor, waarschijnlijk)
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-09-2018 20:46 ]
Goed gevonden "sleep" race!🙌
Vraagje tussendoor van een beginneling: adviezen over hoe theorie te oefenen (welke site/boek)
Bijna vergeten, natuurlijk even voorstellen:
Naam: Kees
Nickname: S4All
Leeftijd: 39 jaar
Niveau: Eindelijk begonnen met lessen (21 jaar te laat😜)
Regio: Noord-Holland, Purmerend
Vraagje tussendoor van een beginneling: adviezen over hoe theorie te oefenen (welke site/boek)
Oh... dat is een verdomd goede vraag. Ik heb achterin inderdaad een Philips doosje liggen! Morgenochtend even kijken of dat stomtoevallig dezelfde zijn.wimmel_1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:44:
[...]
Heb je in de auto van de leasemaatschappij geen setje reservelampjes liggen? Ik krijg die rommel er altijd bij in een doosje met 't logo van VW er op maar ik kan niks zélf vervangen in m'n auto doordat alles XENON en LED is...
Op m'n motor is ook alles LED dus ook daar kán ik niet eens een lampje wisselen.... (vrouwenmotor, waarschijnlijk)
Wat een prachtige namen hebben ze ook: Philips 12093 RY10W NA12V E1 2KX2G27
Mooi die site zeg. Wel jammer dat een Nederlands bedrijf de Amerikaanse modelnamen gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door SmurfLink op 26-09-2018 20:56 ]
Welkom in 't méést gezellige topique hier op GoT!!S4All schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:46:
Voor die trainingen aangaande het leren van het theoretische deel zal je vast wel wat goede adviezen gaan krijgen van de mensen welke hier onlangs nog/pas geslaagd zijn voor dat deel. Vroeger was 't gewoon een kwestie van logisch nádenken maar ze willen tegenwoordig schijnbaar liever hebben dat je dát antwoord wat 't CBR als meest veilig vind voor de overige weggebruikers?
Sowieso SUCCES met 't lessen én behalen van je rijbewijs!!
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 26-09-2018 21:00 ]
Welkom Kees! Nooit te laat om te beginnen!S4All schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:46:
Ik heb m'n theorie in Februari gehaald en vooral gestudeerd bij https://www.rijles.nl/the...orie_examens_oefenen.html
Let op! Het zijn AUTO theorie examens. Maar deze zijn volledig gratis zonder account, en de meeste vragen zijn sowieso relevant. Behalve voertuigspecifiek als dingen over aanhangers en lading. De meeste theoriesites voor motor die ik kon vinden hadden 10 gratis vragen en de rest betaald/accountwall. Dus die heb ik links laten liggen. Verder had ik een boek maar ik weet niet meer welke (ligt nu bij vriendin, kan morgen even kijken).
Edit: Snotverdrie, ik zie hier nu ook een inlogwall. Da's jammer. Nou ja ze zijn in ieder geval gratis na inloggen.
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 26-09-2018 21:07 ]
Dat zou fijn zijn @SmurfLink.
Die sites had ik ook al gevonden.
Veel de zelfde vragen en als ik ze mag geloven slaag ik zonder oefenen. Meestal 1 foutje, maar dat zegt niks op 10 vragen😋
@wimmel_1 morgen weer een les (3e).
Ging zaterdag al beter dan de vorige keer (nog maar 3x laten afslaan ipv 20 🤪)
Ik heb een goede stok achter de deur om het vlug te halen: 2uur reistijd besparen per dag!
Die sites had ik ook al gevonden.
Veel de zelfde vragen en als ik ze mag geloven slaag ik zonder oefenen. Meestal 1 foutje, maar dat zegt niks op 10 vragen😋
@wimmel_1 morgen weer een les (3e).
Ging zaterdag al beter dan de vorige keer (nog maar 3x laten afslaan ipv 20 🤪)
Ik heb een goede stok achter de deur om het vlug te halen: 2uur reistijd besparen per dag!
Hier een boek van Vekabest overgekocht voor weinig. 2x doorgelezen en wat proefexamens gemaakt. Daarna gelijk gehaald. Boek op MP voor hetzelfde bedrag weer verkocht.S4All schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:46:
@S4All Waar werk jij dan als je, vanuit Purmerend komende, minimaal een uur op een (enkele) reis wil gaan besparen? Tenzij je nu afhankelijk bent van het OV of een fiets is dat bijna onmogelijk binnen Nederland, volgens mij
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 26-09-2018 21:20 ]
Misschien moet hij naar Brabant. Purmerend ligt nou niet bepaald op de meest ideale plek als je niet naar het noorden moet
pff, alle usual suspects hebben dit lampje niet. Gamma, praxis, halfords, handyman... allemaal hebben 't model wel maar alleen de witte lamp en niet de oranje.
Nou dan wordt het toch online bestellen I guess. Of weet een van jullie een fysieke winkel waar ik nog kan proberen? Heb lampen toch liever in m'n handjes met kopen (en ben morgen tot maandag niet meer thuis dus pakketje is lastig).
Action, Brezan? En kofferbak van t leasebrik al nagelopen? Anders stop je er tot die tijd een witte inSmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:35:
pff, alle usual suspects hebben dit lampje niet. Gamma, praxis, halfords, handyman... allemaal hebben 't model wel maar alleen de witte lamp en niet de oranje.Nou dan wordt het toch online bestellen I guess. Of weet een van jullie een fysieke winkel waar ik nog kan proberen? Heb lampen toch liever in m'n handjes met kopen (en ben morgen tot maandag niet meer thuis dus pakketje is lastig).
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@SmurfLink Dit is volgens mij dezelfde https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/023095
En dus heeft de Gamma ze ook https://www.gamma.nl/asso...-oranje-2-stuks/p/B465329
Stomme Kawasaki's ook met hun aparte lampjes
En dus heeft de Gamma ze ook https://www.gamma.nl/asso...-oranje-2-stuks/p/B465329
Stomme Kawasaki's ook met hun aparte lampjes
[ Voor 41% gewijzigd door lolgast op 26-09-2018 21:44 ]
Action ook gekeken, Brezan ken ik niet, even online bekijken.noes schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:37:
[...]
Action, Brezan? En kofferbak van t leasebrik al nagelopen? Anders stop je er tot die tijd een witte in
Ha, die Brezan zit vlakbij waar m'n vriendin woont, laat ik daar nou net eerst heen gaan voor we naar Utrecht gaan morgen.
Moet de 10V 12W hebben.lolgast schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:39:
@SmurfLink Dit is volgens mij dezelfde https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/023095
[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 26-09-2018 21:42 ]
benzine pomp? die hebben vaak van die setjes met alle soorten lampjes
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
@wimmel_1 Ik werk in Delft, maar ga met het OV en dat is zwak uitgedrukt lichtelijk kwalitatief uitermate teleurstellend.
Toen ik 2 jaar geleden er mee begon was het 1 uur en 40 minuten, maar door alle verbeteringen bij de NS en de noordzuidlijn is het nu opgelopen tot 2 uur en 10 minuten.
Met de auto is het buiten de spits 50 minuten. Ik ben dus hoopvol dat het op de motor in de spits in iets meer dan 1 uur moet lukken. (Kan altijd nog een rode motor kopen, die waren toch sneller?)
Toen ik 2 jaar geleden er mee begon was het 1 uur en 40 minuten, maar door alle verbeteringen bij de NS en de noordzuidlijn is het nu opgelopen tot 2 uur en 10 minuten.
Met de auto is het buiten de spits 50 minuten. Ik ben dus hoopvol dat het op de motor in de spits in iets meer dan 1 uur moet lukken. (Kan altijd nog een rode motor kopen, die waren toch sneller?)
@S4All als het filerijden je ligt en je hebt die file vooral op snelwegen en stoplichten met meerdere baanvakken, dan kan je je inderdaad verwachten aan een aanzienlijke tijdswinst. Mijn traject Gent-Vilvoorde doe ik met de motor op ongeveer een uur, met de wagen was dat 1,5 a 2,5 uur, redelijk normaal verdeeld. Nadeel is wel dat je allergisch wordt aan filerijden met de auto
ik neem die enkel nog als ik om een of andere reden niet met de motor kan - laatste tankbeurt auto was 16/08
Die hebben het vast wel. Je hebt de WY nodig, de Y staat voor Yellow bulbSmurfLink schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:39:
[...]
Action ook gekeken, Brezan ken ik niet, even online bekijken.Ik ben te lui om nu naar beneden te lopen dus m'n autosetje check ik morgenochtend als ik naar werk moet.
Ha, die Brezan zit vlakbij waar m'n vriendin woont, laat ik daar nou net eerst heen gaan voor we naar Utrecht gaan morgen.Dan even daarlangs.
[...]
Moet de 10V 12W hebben.Die zie ik idd overal terug.

@S4All welkom in dit topic, en binnenkort welkom op de a4! Drukste snelweg van NL, maar je gaat wel de goede kant op. Ik rijd dagelijks Den Haag <> Hoofddorp en vooral smiddags is dat een pain. Nog een mazzeltje: de A4 is vrij breed en de meeste automobilisten laten dus voldoende ruimte om er voor doorheen te kunnen.
Heb je al een brommer op t oog?
@noes ja het is lekker druk, maar gelukkig kan ik wat spelen met mijn werktijden en ga ik idd de "goede" kant op.
Ik heb het eerst 3 jaar met de auto gedaan (1,5uur enkele reis), maar dacht dus met maar 20 minuten extra per dag relax tijd te winnen en ben over gestapt op het OV.
Tsja dat liep dus iets anders, na een half jaartje kwam de verbeterde NS dienstregeling🤡
Maar goed ik ga het wel zien.
Qua fiets wel wat modellen op het oog. Vooral lichte tour modellen, maar proefrijden is een beetje lastig zonder rijbewijs😢
Eerst nog maar wat lessen op de Suzuki SV650 (2018) van de rijschool.
Ik heb het eerst 3 jaar met de auto gedaan (1,5uur enkele reis), maar dacht dus met maar 20 minuten extra per dag relax tijd te winnen en ben over gestapt op het OV.
Tsja dat liep dus iets anders, na een half jaartje kwam de verbeterde NS dienstregeling🤡
Maar goed ik ga het wel zien.
Qua fiets wel wat modellen op het oog. Vooral lichte tour modellen, maar proefrijden is een beetje lastig zonder rijbewijs😢
Als je die leuk zou vinden, zowel de SV als het allroad gestylede zusje DL650 zijn al voor beperkt budget te vinden omdat ze allang meegaan (al kosten ze zelfs nieuw niet veel)S4All schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:56:
Ik reed zondag ingeblikt terug vanaf Assen naar Zwolle, ook daar op sommige stukken zoveel spray dat het zicht vrijwel 0 werdMcKaamos schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:34:
[...]
Edit:
Was wel blij toen we weer de grens met nederland over waren trouwens.
Hier ligt overal ZOAB, in duitsland niet. De spray maakt t allemaal nog even een factortje erger.
Zodra je op ZOAB rijdt, spat er maar weinig op. Dat helpt behoorlijk tegen overmatig nat worden en komt het zicht enorm ten goede.

* Destruction was not amused om een motorrijder te zien rijden, in dergelijke omstandigheden... Zonder licht

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Welkom,S4All schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:46:
Ik heb nog wel een goed theorieboek liggen.
Woon ook nog eens redelijk in de buurt.
Mag je over nemen
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Brrrrr
Was toch wel fris vanochtend.
* Saffie_time gaat eens de wintervoering zoeken voor in het pak.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik vond het juist wel meevallen, gister en eergister was het frisser.Saffie_time schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:48:
Brrrrr
Dat of ik wordt gewoon gevoelloos.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Lol waarom vind ik toch iedere keer goldwings voor van die lage prijzen?
Honda goldwing gl1100
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Niet echt een beginners motor😈
Maar een dl650 is idd geen slechte optie.
Honda goldwing gl1100
Dat ding wat jij linkt komt uit 1983. Ik vind het niet heel gek dat ie dan goedkoop is.S4All schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:04:
Lol waarom vind ik toch iedere keer goldwings voor van die lage prijzen?
Honda goldwing gl1100
Mijn motor is van 2000 en kostte 2 jaar geleden €1350. Dat vond ik ook wel goedkoop
Die prijs is misleidend, reken maar dat je er koffers met geld tegenaan moet gooien om hem fijn rijdend te krijgen/houden.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Haha ik was ook niet van plan om hem te kopen.
Veelste groot in de file!
Nee dan is een vstrom/diversion/Deauville een beter idee.
Ik neig wel naar cardan ivm het onderhoud aan de ketting en door rijden in de winter.
Ik neig wel naar cardan ivm het onderhoud aan de ketting en door rijden in de winter.
Ik wou hier een opmerking over rijden met een ketting neerpennen, maar ik laat het maarS4All schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:52:
Nou, van zo'n Goldwing kan je best gave café racers maken:

* Vrijdag vind dat best gaaf

Je kan veel onderhoud doen aan een ketting, of gewoon om de 500km even smeren, wat ik doe. 2min werk.S4All schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:52:
Ik heb toch 30k km gedaan met een kettingset op de CB500X, hij was toen wel aan vervanging toe maar 'k heb de motor gewoon verkocht
Dus ja, cardan is misschien nog minder werk, maar aan een ketting hoef je niet echt veel werk te hebben (al zegt een maat dat ik veel meer onderhoud zou moeten doen aan mijn ketting, dat ik er dan nog langer mee zou rijden, wat zou ik? het is mijn tijd en geld)
@Vrijdag daar zitten pareltjes bij
Dat dus. De bus staat in een kistje in de voortuin, met een warme motor binnen rijden, op de bok, slinger geven en even die bus erlangs halen. De ketting van mijn Alp is na 22k nog als nieuw, al kun je dat door de laag vette smurrie niet zienDryhte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:14:
Je kan veel onderhoud doen aan een ketting, of gewoon om de 500km even smeren, wat ik doe. 2min werk.
Ik heb toch 30k km gedaan met een kettingset op de CB500X, hij was toen wel aan vervanging toe maar 'k heb de motor gewoon verkocht
Wat ik dan van die maat te horen krijg (hij is ingenieur) is dat in die vette smurrie zand en metaaldeeltjes zitten die de tandwielen opvreten. Sja so what? Elke paar maand een paar uur werk insteken kost ook wat (namelijk tijd). Dan liever een beurt eerder ketting & tandwielen vervangen.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:21:
[...]
Dat dus. De bus staat in een kistje in de voortuin, met een warme motor binnen rijden, op de bok, slinger geven en even die bus erlangs halen. De ketting van mijn Alp is na 22k nog als nieuw, al kun je dat door de laag vette smurrie niet zien.
Ik heb nu cardan en moet wel zeggen dat het lekker makkelijk is.. alleen jammer dat ik juist nu minder KMs maakDryhte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:14:
[...]
Je kan veel onderhoud doen aan een ketting, of gewoon om de 500km even smeren, wat ik doe. 2min werk.
Ik heb toch 30k km gedaan met een kettingset op de CB500X, hij was toen wel aan vervanging toe maar 'k heb de motor gewoon verkocht![]()
Dus ja, cardan is misschien nog minder werk, maar aan een ketting hoef je niet echt veel werk te hebben (al zegt een maat dat ik veel meer onderhoud zou moeten doen aan mijn ketting, dat ik er dan nog langer mee zou rijden, wat zou ik? het is mijn tijd en geld)
@Vrijdag daar zitten pareltjes bijmaar het blijven zware logge motoren.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Lekker dagje weer voor woon/werk op de motor.
Vond het vanochtend wel okay met de temperatuur, reed om 7 uur weg.
Precies de goede dag gekozen ook om op de motor te zitten, flinke verzameling tractors en graafwagens weer op de provinciale wegen voor me.
Rijtje van 5 of meer auto's er achter, dan lukt het met de Clio niet om daar verantwoord voorbij te komen.
Nu is het keertje kijken, richting aan, tikje naar links, rechts volledig open draaien en je bent er voorbij.
Toch wel lekker een 1000cc twin
Gisteren even gebeld met Joppen, de zaak waar ik de V-strom gekocht heb.
Zonder garantie gekocht echter vind ik het lijstje "niet in orde" wat te lang worden naar mijn zin.
- Back-fires in de inlaat tussen de 2 en 3k toeren en dus bokken precies op de snelheid waarmee je in de 2de versnelling rotondes rond gaat. Niet echt fijn als het vermogen dan ineens weg valt
- Flinke rammel bij bak in neutraal, na wat zoek werk schijnt dat vaker voor te komen met dit type motorblok/koppeling. Remedie, koppelingskorf vervangen voor gemodificeerde/versterkte versie. Bijkomstigheid is het extra bokken bij last wisseling (dus bij die back-fires ook weer).
- linker handvat verwarming doet het niet
- voorband 6 jaar oud, met een aantal droogte scheurtjes
- bandenspanning was krap 1,5 bar bij aflevering
- olie pijl minimaal bij aflevering
Aan de telefoon de verkoper even kort gesproken, ik kreeg het verzoek z.s.m. langs te komen dan kon de monteur eens mee kijken.
Kijk geen garantie is tot daar aan toe maar dit zijn punten die gewoon bij aflevering in orde gemaakt hadden moeten zijn/worden.
okay hand in boezem, die band en olie niveau had ik kunnen zien.
De rest merk je pas na een aantal gereden kilometers en de gewenning er is aan de motor.
Het zal mij benieuwen waar ze mee komen, zaterdagochtend ga ik er eens heen.
Vond het vanochtend wel okay met de temperatuur, reed om 7 uur weg.
Precies de goede dag gekozen ook om op de motor te zitten, flinke verzameling tractors en graafwagens weer op de provinciale wegen voor me.
Rijtje van 5 of meer auto's er achter, dan lukt het met de Clio niet om daar verantwoord voorbij te komen.
Nu is het keertje kijken, richting aan, tikje naar links, rechts volledig open draaien en je bent er voorbij.
Toch wel lekker een 1000cc twin
Gisteren even gebeld met Joppen, de zaak waar ik de V-strom gekocht heb.
Zonder garantie gekocht echter vind ik het lijstje "niet in orde" wat te lang worden naar mijn zin.
- Back-fires in de inlaat tussen de 2 en 3k toeren en dus bokken precies op de snelheid waarmee je in de 2de versnelling rotondes rond gaat. Niet echt fijn als het vermogen dan ineens weg valt
- Flinke rammel bij bak in neutraal, na wat zoek werk schijnt dat vaker voor te komen met dit type motorblok/koppeling. Remedie, koppelingskorf vervangen voor gemodificeerde/versterkte versie. Bijkomstigheid is het extra bokken bij last wisseling (dus bij die back-fires ook weer).
- linker handvat verwarming doet het niet
- voorband 6 jaar oud, met een aantal droogte scheurtjes
- bandenspanning was krap 1,5 bar bij aflevering
- olie pijl minimaal bij aflevering
Aan de telefoon de verkoper even kort gesproken, ik kreeg het verzoek z.s.m. langs te komen dan kon de monteur eens mee kijken.
Kijk geen garantie is tot daar aan toe maar dit zijn punten die gewoon bij aflevering in orde gemaakt hadden moeten zijn/worden.
okay hand in boezem, die band en olie niveau had ik kunnen zien.
De rest merk je pas na een aantal gereden kilometers en de gewenning er is aan de motor.
Het zal mij benieuwen waar ze mee komen, zaterdagochtend ga ik er eens heen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Straks na het werk nog even de tassen in pakken, en morgen vertrekken we voor een paar daagjes achter Koblenz. Een man of 6-9, wat eigenlijk voor ons maar een matige opkomst is. Maar, wel allemaal mensen met een zelfde tempo en rijstijl, dus dat gaat sowieso al mooi worden.
Het weer lijkt droog te worden, maar 's ochtends wel fris. De winddichte voering gaat dus zeker mee. En de handvatverwarming gaat morgenvroeg wel aan, gok ik zo. Dat gaat wel vreemd aanvoelen, want de laatste keren dat ik heb gereden was het echt niet koud.
Het weer lijkt droog te worden, maar 's ochtends wel fris. De winddichte voering gaat dus zeker mee. En de handvatverwarming gaat morgenvroeg wel aan, gok ik zo. Dat gaat wel vreemd aanvoelen, want de laatste keren dat ik heb gereden was het echt niet koud.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@Dryhte ik heb in zo'n 10 jaar & 200k kilometer nog nooit een ketting schoongemaakt. Het smeren doe ik ook even snel ipv heel zorgvuldig, en hier gaan de setjes ook 30-40k mee. Ik vind het helemaal prima zo
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Maar misschien ben jij geen ingenieurChakotay schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:39:
@Dryhte ik heb in zo'n 10 jaar & 200k kilometer nog nooit een ketting schoongemaakt. Het smeren doe ik ook even snel ipv heel zorgvuldig, en hier gaan de setjes ook 30-40k mee. Ik vind het helemaal prima zo
Ik heb al 11 jaar geen ketting schoongemaakt en 140k, ik heb een cardan
Tevens 30k ook geen ketting schoongemaakt op de enduro, want een Chinese ketting kost maar 25€ en gaat net zolang mee als de dure kettingen in de blubber. Of je dan schoonmaakt of niet, het slijt toch als een malle dus ik bespaar me de moeite.
Tevens 30k ook geen ketting schoongemaakt op de enduro, want een Chinese ketting kost maar 25€ en gaat net zolang mee als de dure kettingen in de blubber. Of je dan schoonmaakt of niet, het slijt toch als een malle dus ik bespaar me de moeite.
[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 27-09-2018 13:12 ]
@Bommes zorg dat je er sterk ingaat, ze stonden vroeger niet voor niets bekend onder die mooie uitdrukking he.. "laat je niet foppen door Joppen"
Ben benieuwd hoe ze tegewoordig zijn. Maat van me had heul lang geleden daar een VFR gekocht waar uiteindelijk zo veel mis mee bleek te zijn dat ie er bijna voor de aanschafprijs aan verspijkerd heeft en Joppen gaf niks toe, "geen garantie is gen garantie"
Ben benieuwd hoe ze tegewoordig zijn. Maat van me had heul lang geleden daar een VFR gekocht waar uiteindelijk zo veel mis mee bleek te zijn dat ie er bijna voor de aanschafprijs aan verspijkerd heeft en Joppen gaf niks toe, "geen garantie is gen garantie"
Vrijdag schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:12:
Nou, van zo'n Goldwing kan je best gave café racers maken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Komen ook wonderlijke figuren bij om de hoek kijken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Net even tijdens de lunch pauze auto thuis afgezet en met moto terug
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingSig op 27-09-2018 13:21 ]
Klopt! Moet je dat tegenwoordig zijn om een ketting te mogen smeren?Dryhte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:48:
[...]
Maar misschien ben jij geen ingenieur(ik ook niet
)
Nee hoor, maar mijn maat de ingenieur laat geen kans onbenut om me erop te wijzen dat je de ketting van je motor een paar keer per jaar goed moet reinigen, dan gaat ze veel langer mee. Als niet-ingenieur vind ik dat tijdverspillingChakotay schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:29:
[...]
Klopt! Moet je dat tegenwoordig zijn om een ketting te mogen smeren?
@fivepack Voor wat de tweedehands motoren betreft durf ik het niet te zeggen, kans dat daar de bekende slogan nog steeds voor op gaat, maar bij de nieuwe motoren welke ook daar aangeschaft zijn is de service tegenwoordig gewoon goed.
Een vriendin van me heeft daar dit jaar haar MV Agusta Dragster nieuw gekocht en de F4 welke ze daarnaast heeft is daar ook al een paar jaar in onderhoud, van die laatste hebben ze zelfs onder coulance een complete achterwiel hub vervangen terwijl die machine niet daar eens aangeschaft was.
Vanuit de Yamaha hoek hoorde ik er ook weinig tot géén klachten over toen ze daar nog dealer van waren, maar dat dealerschap hebben ze tegenwoordig niet meer.
Een vriendin van me heeft daar dit jaar haar MV Agusta Dragster nieuw gekocht en de F4 welke ze daarnaast heeft is daar ook al een paar jaar in onderhoud, van die laatste hebben ze zelfs onder coulance een complete achterwiel hub vervangen terwijl die machine niet daar eens aangeschaft was.
Vanuit de Yamaha hoek hoorde ik er ook weinig tot géén klachten over toen ze daar nog dealer van waren, maar dat dealerschap hebben ze tegenwoordig niet meer.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 27-09-2018 13:42 ]
@wimmel_1 ja daarom ben ik ook benieuwd hoe ze er tegenwoordig mee omgaan. Kan er over de laatste 10 jaar niks over zeggen, maar het betekende voor mij dat ik er niet naar toe zal gaan voor een gebruikte.
Maar hopelijk hebben ze er van geleerd en is het voor gebruikt en nieuw nu een prima zaak.
Maar hopelijk hebben ze er van geleerd en is het voor gebruikt en nieuw nu een prima zaak.
He Kees, succes met lessen. Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs, ook pas begonnen met lessen op mijn 36ste. Ook veeeeel te laat. Kwam er nooit van.S4All schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:46:
Je hebt 'm nu wel al even, die Guzzi. Minpuntjes? Of is de honeymoon nog niet over?ToolkiT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:53:
[...]
Ik heb nu cardan en moet wel zeggen dat het lekker makkelijk is.. alleen jammer dat ik juist nu minder KMs maak
Verwijderd
Ach in theorie heeft hij gelijk maar in de praktijk is het zo als je je ketting nooit schoonmaakt maar altijd goed blijft smeren en op de juiste spanning houdt gaat zo'n ding op een normale motor > 25.000 km mee.Dryhte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:26:
[...]
Wat ik dan van die maat te horen krijg (hij is ingenieur) is dat in die vette smurrie zand en metaaldeeltjes zitten die de tandwielen opvreten. Sja so what? Elke paar maand een paar uur werk insteken kost ook wat (namelijk tijd). Dan liever een beurt eerder ketting & tandwielen vervangen.
Op mijn ZX6R is vorig jaar de originele ketting vervangen, nooit schoongemaakt, enkel iedere 500 km gesmeerd. Heeft het toch maar mooi 22 jaar en 40.000 kilometer volgehouden
Maak mijn ketting 1x per jaar schoon voor de winterstop. De rest van het jaar is het sprayen en nooit schoonmaken. Komt altijd wel een aardige laag op te zitten, maar heb niet het idee dat ie minder lang mee gaat.
Schoonmaken helpt niet alleen voor levensduur, maar rijdt ook lekkerder! 😄.
Elke keer als ik nu de ketfing even grondig schoonmaak ben ik weer verbaast hoeveel soepeler het rijdt. Alle frictie tussen motor, ketting en achterwiel is een verlies van vermogen.
Wat ook veel scheelt voor mij is de as van voor/achterwiel schoonmaken en beetje greasen.
Ineens het gevoel alsof de bike weer doorzweeft.
Elke keer als ik nu de ketfing even grondig schoonmaak ben ik weer verbaast hoeveel soepeler het rijdt. Alle frictie tussen motor, ketting en achterwiel is een verlies van vermogen.
Wat ook veel scheelt voor mij is de as van voor/achterwiel schoonmaken en beetje greasen.
Ineens het gevoel alsof de bike weer doorzweeft.
@Requiem19 je voor- en achteras zouden in lagers moeten hangen. Als het invetten van die assen ervoor zorgt dat je motor opeens veel soepeler rolt, dan zou ik eens heel goed je wiellagers nakijken, die assen draaien normaal niet ten opzichte van de lagers 
Goed in het vet houden is natuurlijk wel zinnig om ervoor te zorgen de de assen er makkelijk in- en uit kunnen bij onderhoud.
Goed in het vet houden is natuurlijk wel zinnig om ervoor te zorgen de de assen er makkelijk in- en uit kunnen bij onderhoud.
Klein minpuntje is de achtervering. bij sommige hobbels krijg je een kick in the butt..Dryhte schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:19:
[...]
Je hebt 'm nu wel al even, die Guzzi. Minpuntjes? Of is de honeymoon nog niet over?
En vermogen is what it is.. op zich plenty genoeg, maar af en toe met inhalen zou iets meer fijn zijn..
Maar al met al ben ik er superblij mee
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Lol, dat moet dan een flink placebo effect bij mij zijn :-).Chakotay schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:27:
@Requiem19 je voor- en achteras zouden in lagers moeten hangen. Als het invetten van die assen ervoor zorgt dat je motor opeens veel soepeler rolt, dan zou ik eens heel goed je wiellagers nakijken, die assen draaien normaal niet ten opzichte van de lagers
Helaas zal het beestje buiten moeten slapen (of in de huiskamer, maar daar de baas denk ik niet blij mee) en met 500km moet ik iedere 3 dagen gaan sprayen.
Hmmm, ik ben bang dat dat om de twee weken (als ik het niet vergeet) gaat worden en of dat dan zo goed is voor je ketting en aanverwante (1600km)😖
Hmmm, ik ben bang dat dat om de twee weken (als ik het niet vergeet) gaat worden en of dat dan zo goed is voor je ketting en aanverwante (1600km)😖
Ik lees her en der op internet toch veel goede reviews, zeker van de laatste jaren.fivepack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:15:
@Bommes zorg dat je er sterk ingaat, ze stonden vroeger niet voor niets bekend onder die mooie uitdrukking he.. "laat je niet foppen door Joppen"
Er is bij de verkoop duidelijk afgesproken dat ik geen garantie heb, daarop is ook de verkoop prijs aangepast en het is in de koop overeenkomst opgeschreven en voor getekend.
Ik heb daar bewust voor gekozen ga dus ook zeker niet op hoge poten naar toe, ik wil eens beginnen met te vertellen wat mijn ervaring is met deze motor, wat er mis mee is en hoe hun daar in staan.
Die backfires deed hij ook bij de proefrit, eerst keer dat ik op een v-twin reed, liet het ding afzakken tot ergens net boven stationair in zijn 2 over een drempel met mijn vriendin achter op.
Toen ik daarop volgend een streepje gas gaf plofte hij.
Ik dacht toen in de uitlaat maar tijdens de volgende ritten merkte ik dat backfires waren de inlaat terug in.
Wat google werk verder wijst richting een kwaaltje van die dl1000's en dat het met een powercommader of aanpassing van de ecu op te lossen is.
Heb ik vrede mee, wilde ik gerust zelf gaan doen en nergens dacht ik aan garantie.
Maar toen de rest volgde, koppelingskorf rammel (aangepaste kost net geen 300 euro), voorband 6 jaar oud, 1 handvat verwarming die het niet doet, te weinig olie er in, te lage banden spanning.
Tja dan twijfel ik ondertussen aan de "aflevering" van deze motor.
En vermoed ik dat het ding gepoetst is binnen gekomen en zo in de showroom is gezet en door verkocht.
Dat vind ik wel wat anders dan "geen garantie" afspraak.
Nu voldoet het ding niet echt aan wat ik er van mag verwachten voor dit geld en de lovende woorden over de motor door de verkoper.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Met dit soort kilometrages is elke dag in een schuurtje proppen ook weinig praktisch, of je moet gewoon een ruime garage met ditto deur hebben die opent op de straat of toch je eigen oprit. Ik gooi er een DS hoes overheen en heb een hek direct naar de straat voor het gemak.S4All schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:16:
Helaas zal het beestje buiten moeten slapen (of in de huiskamer, maar daar de baas denk ik niet blij mee) en met 500km moet ik iedere 3 dagen gaan sprayen.
Ik verwacht tussen de 200 en de 400 gemiddeld per dag te doen op drukke dagen, maar soms werk ik gewoon lekker thuis. Die Kawa gaat flink lijden in ieder geval, kom er net achter dat het type ketting wat erop ligt in principe van het type 'snel slijten' is (minder dan 10k per kettingset). We gaan het zien.
Met zulke kilometers zou ik zeker voor cardan of riemaandrijving gaan. Is zat keuze in ookS4All schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:16:

Nog geen Budget Bike Battle, maar wel leuk om te kijken tijdens het maken van de paklijst voor een weekendje Luxemburg.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
vandaag even bij de dealer geweest om een afspraak te maken voor de 20K beurt, denk dat het tijd word om een andere te zoeken, waar ik altijd heen ga zit gewoon 150 euro boven de reguliere prijs. vond zijn prijsopgave ook al best hoog dus heb bij thuiskomst eens even wat random yamaha dealers gebeld en die zijn een stuk goedkoper
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Filmpje duurt te lang.
Motor, pinpas en cash geld, tandenborstel, onderbroek, sokken.
Lijstje is klaar.
tweede lijstje met nice to have's:
Pinlock in vizier
intercom opgeladen
telefoonlader
2e setje handschoenen
...
Motor, pinpas en cash geld, tandenborstel, onderbroek, sokken.
Lijstje is klaar.
tweede lijstje met nice to have's:
Pinlock in vizier
intercom opgeladen
telefoonlader
2e setje handschoenen
...
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "geen garantie" en "verborgen gebreken" ....Bommes schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:26:
[...]
Ik lees her en der op internet toch veel goede reviews, zeker van de laatste jaren.
Er is bij de verkoop duidelijk afgesproken dat ik geen garantie heb, daarop is ook de verkoop prijs aangepast en het is in de koop overeenkomst opgeschreven en voor getekend.
Ik heb daar bewust voor gekozen ga dus ook zeker niet op hoge poten naar toe, ik wil eens beginnen met te vertellen wat mijn ervaring is met deze motor, wat er mis mee is en hoe hun daar in staan.
Die backfires deed hij ook bij de proefrit, eerst keer dat ik op een v-twin reed, liet het ding afzakken tot ergens net boven stationair in zijn 2 over een drempel met mijn vriendin achter op.
Toen ik daarop volgend een streepje gas gaf plofte hij.
Ik dacht toen in de uitlaat maar tijdens de volgende ritten merkte ik dat backfires waren de inlaat terug in.
Wat google werk verder wijst richting een kwaaltje van die dl1000's en dat het met een powercommader of aanpassing van de ecu op te lossen is.
Heb ik vrede mee, wilde ik gerust zelf gaan doen en nergens dacht ik aan garantie.
Maar toen de rest volgde, koppelingskorf rammel (aangepaste kost net geen 300 euro), voorband 6 jaar oud, 1 handvat verwarming die het niet doet, te weinig olie er in, te lage banden spanning.
Tja dan twijfel ik ondertussen aan de "aflevering" van deze motor.
En vermoed ik dat het ding gepoetst is binnen gekomen en zo in de showroom is gezet en door verkocht.
Nu voldoet het ding niet echt aan wat ik er van mag verwachten voor dit geld en de lovende woorden over de motor door de verkoper.
Dat je geen garantie hebt dat het blok zonder waarschuwing in de soep loopt is één, dat het blok in de soep loopt vanwege een (verborgen) gebrek dat hun hadden moeten zien is heel wat anders. Dat ze niet gekeken hebben is dan geen excuus.
Die korf valt daar denk wel onder, backfires is niet echt een gebrek op zich. Band en handvat.... Had je kunnen checken, maar hadden hun ook moeten en kunnen doen.
Gein in overleg van zoals je zegt, misschien kun je op een mooi compromis uitkomen. Hun leveren de onderdelen en jijzelf sleutelen ofzo.
Awesome
Date gemaakt met HK-suspension, service voor de striple vorkpoten, net de 15Mm gepasseerd. Mooi op tijd voor de Span... Catalonië-trip 
Volgens schema pas bij 40k de vorkolie vervangen... En de keerringen en geleiderbussen en weetikwat dan?
Ondergeschoven kindje. Helemaal als ik zag hoe versleten alles was in m'n CBR toen ze het binnenwerk lieten zien, bij 42Mm.
service interval Triumph
Volgens schema pas bij 40k de vorkolie vervangen... En de keerringen en geleiderbussen en weetikwat dan?
Ondergeschoven kindje. Helemaal als ik zag hoe versleten alles was in m'n CBR toen ze het binnenwerk lieten zien, bij 42Mm.
service interval Triumph
Zaterdag naar Goedhart, zondag Distinguished Gentleman's Ride. Zondagavond naar Anathema. Hele weekend mooi weer. Zin an
Ik ben bang dat de meeste motorzaken dit zo doen. Nog erger vind ik dit in combinatie met de mensen die een motor verkopen. Ga jij de laatste maanden of langer nog iets aan onderhoud doen als je de fiets gaat inruilen ? Zo had mijn SV een grote beurt nodig. Dingen als kleppenstellen moest gedaan worden en nog veel meer. Net voordat dit gedaan moest worden heb ik de motor ingeruild. Die wordt dus gepoetst en in de showroom gezet met als opmerking: Zeer goed onderhouden. Dan koop je dus een fiets die een grote beurt had moeten hebben terwijl je denkt dat alles in orde is. Daarom koop ik wel een fiets met minder dan 10k bij een dealer, maar bij 20k of meer liever particulier waarbij ik de facturen en onderhoudshistorie kan inzien. Heeft die persoon dat niet, jammer dan, dan koop ik die fiets niet. Ik denk dat minimaal 75% van de fietsen bij dealers achterstallig onderhoud of verborgen gebreken hebben.Bommes schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:26:
[...]
Bij een dealer kan de onderhoudshistorie er ook bij zitten natuurlijk. En anderen, niet eens dealers, doen sowieso een beurt ook al is het niet echt nodig. Maar dan weten ze wel wat ze verkocht hebben.
Ik heb wel vaker gevraagd bij een dealer naar de historie, maar die was nooit aanwezig. Mij is bij het inruilen ook niet gevraagd of ik iets had van facturen. Het kan natuurlijk per dealer verschillen, maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde dealer er niets mee doet.DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:48:
Bij een dealer kan de onderhoudshistorie er ook bij zitten natuurlijk. En anderen, niet eens dealers, doen sowieso een beurt ook al is het niet echt nodig. Maar dan weten ze wel wat ze verkocht hebben.
Van wat ik zo zie en heb meegemaakt worden motoren gepoetst en gaan de showroom in, meer gebeurt er meestal gewoon niet.
Ga je smorgens? Ik ga er ook even kijken, maar maatje kan alleen in de ochtend. Als je n rooie RT ziet, dat ben ikVrijdag schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:13:
Zaterdag naar Goedhart, zondag Distinguished Gentleman's Ride. Zondagavond naar Anathema. Hele weekend mooi weer. Zin an

Achtje is leuk!
Wel lastig, maar leuk!
Lukte op een gegeven moment zelfs om hem twee keer achter elkaar in het vlak te doen. Jammer dan alleen dat ik hem bij de volgende ronde dan weer verprutste😕
Maar die langzame salom! Ik blijf verkeerd uit komen na de tweede kegel.
Zou het iets te maken hebben met dat ik naar de kegels kijk😇? Lastig dat ver vooruit kijken bij dat soort oefeningen.
Wel lastig, maar leuk!
Lukte op een gegeven moment zelfs om hem twee keer achter elkaar in het vlak te doen. Jammer dan alleen dat ik hem bij de volgende ronde dan weer verprutste😕
Zou het iets te maken hebben met dat ik naar de kegels kijk😇? Lastig dat ver vooruit kijken bij dat soort oefeningen.
Die is voor veel mensen lastig. Heb er zelf ook altijd moeite mee gehad. Op het examen iedere oefening in 1x goed, maar die 2x fout. Wel gewoon geslaagd, dus geen probleem. Heb ook geen enkel probleem met heel langzaam rijden, maar die oefening tig keer geprobeerd, maar het is nooit echt goed gelukt.S4All schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:07:
Langzame slalom ging bij mij ook niet goed. Heb toen stiekem het stationaire toerental hoger gezet, ging perfect. Maar dat kan bij nieuwere motoren niet meer denk ik
Dat maakt motorrijden zo uitdagend! Bijna alle menselijke refkexen en gewoontes moet je afleren.S4All schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:07:
Achtje is leuk!
Wel lastig, maar leuk!
Zie je iets gevaarlijks op de weg? - Vooral niet kijken want dan stuur je er naar toe
Ga je te hard een bocht in? - niet in je rem knijpen want dan val je! Schuiner!
Glijdt de voorkant (off road vooral)? Geen gas dicht maar meer gas!
Val je naar binnen bij halve draai/achtje? - meer gas!
Zo zijn er nog wel meer reflexen die je moet afleren.
Motorrijden, kortom, is absoluut geen natuurlijke sport. Eerder onnatuurlijk wat mij betreft.
Je kunt wel degelijk remmen in een bocht hoor
.
Blijft dat je m schuiner moet drukken, juist als je remt in de bochtHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:50:
Je kunt wel degelijk remmen in een bocht hoor.

Een van de meest ervaren offroad rijders in mijn omgeving hanteert de uitspraak "zie het gevaar, en kijk naar de oplossing". Maar in een bocht word het allemaal moeilijker, en moet je toch wel een geoefend rijder zijn om dan een gevaar of object te vermijden.
Ja absoluut. Probeer naar de laatste kegel te kijken, of nog beter, helemaal strak naar voren. En niet bang zijn een klein beetje gas te geven, zolang je je pootje maar op het rempedaal houdt! De langzame Slalom is over het algemeen de lastigste oefening voor velen.S4All schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:07:
Update op het lampencircus: Die in de leasebak was dus ook zo'n grotere, bij Action eveneens. We gaan vanmiddag dus even bij Brezan langs, anders wordt het toch online bestellen. Wel lullig, 4 euro verzendkosten voor een lampje van een euro.
[ Voor 17% gewijzigd door SmurfLink op 28-09-2018 08:37 ]
Misschien dat ik zaterdag ook ff bij Goedhart langs rij.Vrijdag schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:13:
Misschien heb je dit al gedaan, maar een paar motorzaken in de buurt? Die hebben soms ook wel een aardige lampjescollectie.SmurfLink schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:35:
[...]
Ja absoluut. Probeer naar de laatste kegel te kijken, of nog beter, helemaal strak naar voren. En niet bang zijn een klein beetje gas te geven, zolang je je pootje maar op het rempedaal houdt! De langzame Slalom is over het algemeen de lastigste oefening voor velen.
Update op het lampencircus: Die in de leasebak was dus ook zo'n grotere, bij Action eveneens. We gaan vanmiddag dus even bij Brezan langs, anders wordt het toch online bestellen. Wel lullig, 4 euro verzendkosten voor een lampje van een euro.
@noes en @Willem30 Ik ga denk ik eind van de ochtend/begin vd middag, eerst nog even sporten 's ochtends
Natuurlijk hoop ik dat ik op die Duke naar huis kan, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk
@S4All Langzame slalom is voor veel mensen lastig. Ik weet niet meer precies wat ik met de motor deed maar wat wel erg belangrijk is, is niet kijken naar de pylon vóór je maar verder naar voren, de laatste bijvoorbeeld. Of beter nog gewoon niet kijken. Zo'n motor is wendbaarder dan je denkt. Bovendien zijn die pylonen niet van suiker, helemaal niet erg als je er eerst een paar platrijdt
Natuurlijk hoop ik dat ik op die Duke naar huis kan, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk
@S4All Langzame slalom is voor veel mensen lastig. Ik weet niet meer precies wat ik met de motor deed maar wat wel erg belangrijk is, is niet kijken naar de pylon vóór je maar verder naar voren, de laatste bijvoorbeeld. Of beter nog gewoon niet kijken. Zo'n motor is wendbaarder dan je denkt. Bovendien zijn die pylonen niet van suiker, helemaal niet erg als je er eerst een paar platrijdt
Dit topic is gesloten.