Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Yup gelukkig korte commute (<30km one way) deze dagen.lolgast schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:55:
Ik zag vanmorgen 6 graden staan in de auto. Das niet warm nee
[ Voor 53% gewijzigd door Dryhte op 25-09-2018 09:03 ]
Dan is het beestje er klaar voor en kunnen we flink gaan raggen. Ik verwacht dat ik die achterband over 2 maanden wel opgereden heb
Andere punten op de lijst:
Die lelijke aftermarket cheapskate fake carbon knippers vervangen (er is er sowieso eentje beschadigd)
Grotere spiegels
Grote beurt
Bagage (waarschijnlijk twee zachte zijtassen, die zijn voordelig)
Dit soort zijtassen?HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:10:
Nou, de Kawa is bij Ad gebleven. De vastgelopen achterremklauw hebben we met wat geweld en hitte vrij kunnen maken, schoongemaakt, maar er moeten nieuwe rubbers en blokken in en die had hij niet liggen. Ze zijn besteld en woensdag binnen, dus morgen gaan we verder. Verder is de voorband uiteraard vervangen want die was 20 jaar oud, en de koppeling stellen we morgen ook even.
Dan is het beestje er klaar voor en kunnen we flink gaan raggen. Ik verwacht dat ik die achterband over 2 maanden wel opgereden heb.
Andere punten op de lijst:
Die lelijke aftermarket cheapskate fake carbon knippers vervangen (er is er sowieso eentje beschadigd)
Grotere spiegels
Grote beurt
Bagage (waarschijnlijk twee zachte zijtassen, die zijn voordelig)

XBL: DonFrans

Met 50 km/u m'n achterrem licht aantikken liet m'n achterwiel flink glijden ondanks ABS. Als ik nog lang wil doorrijden in dit weer (en dat wil ik), dan moet ik toch maar gaan denken aan m'n nog lang niet versleten Bridgestone BT21's vervangen...
[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2018 10:17 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gelukkig neem je jezelf ook net zo serieus als je mij toen ik nog aan het shoppen was
Het schijnt dat Ad bezig is met een oude Kawasaki met een nog oudere voorband. Die heeft voorlopig geen tijd dusLeviathius schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:34:
@HTT-Thalan Hoe zat het nou met die sleutelcursus bij Adje? Volgens mij was het plan om die ergens rond deze tijd te doen toch?
Klopt, ik ben er morgen weer en dan ga ik een datum prikken. Kom er dus een dezer dagen op terug.Leviathius schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:34:
@HTT-Thalan Hoe zat het nou met die sleutelcursus bij Adje? Volgens mij was het plan om die ergens rond deze tijd te doen toch?
We hebben ook al een grove indeling voor de dag gemaakt.
Hoe staat het met de review trouwens? Ben heel benieuwd!
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2018 10:40 ]
Die voorband is niet het probleem. De vraag is, hoe breed moet de nieuwe achterband zijnFrans92 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:39:
[...]
Het schijnt dat Ad bezig is met een oude Kawasaki met een nog oudere voorband. Die heeft voorlopig geen tijd dus
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat is het, die voorband had ik in een half uur vervangenVrijdag schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:43:
[...]
Die voorband is niet het probleem. De vraag is, hoe breed moet de nieuwe achterband zijn
Maar ondertussen is duidelijk welke band er achter op gaat komen, dus dat komt over een maandje of wat wel.
Waarschijnlijk een Maxxis Promaxx 6103, aangezien de 6102 er nu voor op ligt en die dingen lekker voordelig zijn.
Zou niet mijn eerste criteria zijn als ik een nieuwe motorband nodig heb. Al helemaal niet als je deze motor verwacht te gebruiken bij slecht weer.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:12:
[...]
Waarschijnlijk een Maxxis Promaxx 6103, aangezien de 6102 er nu voor op ligt en die dingen lekker voordelig zijn.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Uhm, hoe oud zijn die banden inmiddels al?CodeCaster schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:14:
Vandaag met col en winterhandschoenen gereden!Als een dweil, want ik vertrouw m'n koude banden nog steeds niet. Glibberige dingen.
Met 50 km/u m'n achterrem licht aantikken liet m'n achterwiel flink glijden ondanks ABS. Als ik nog lang wil doorrijden in dit weer (en dat wil ik), dan moet ik toch maar gaan denken aan m'n nog lang niet versleten Bridgestone BT21's vervangen...
Wees blij dat je nog niet onderuit bent gegaan, dat is duurder dan een paar bandjes... Deze komen voort uit de jaren dat er nog geen silica in de banden gedaan werden, met dit gevaarlijke gedrag als gevolg.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Die is er niet in mijn maat, als gecheckt.steveman schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:50:
Gevalletje Michelin Pilot Road #zoveel toch, als je door weer en wind gaat?
@noes ik was sceptisch over maxxis, zeker omdat ze in NL ge-endorsed worden door die debiele tweeling, maar de reviews zijn positief en tezien de beperkte keuze... Bovendien heb ik sindsdien een stuk meer vertrouwen in mijn rijgedrag dat ik iets nieuws wel durf te proberen.
Of Conti SportAttack3 / Dunlop Sportsdinges etc.steveman schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:50:
Gevalletje Michelin Pilot Road #zoveel toch, als je door weer en wind gaat?
Dat is een iets andere overweging idd.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:18:
[...]
Die is er niet in mijn maat, als gecheckt.
@noes ik was sceptisch over maxxis, zeker omdat ze in NL ge-endorsed worden door die debiele tweeling, maar de reviews zijn positief en tezien de beperkte keuze... Bovendien heb ik sindsdien een stuk meer vertrouwen in mijn rijgedrag dat ik iets nieuws wel durf te proberen.
Silica. Silicium is zand.Joopieboy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:48:
[...]
Uhm, hoe oud zijn die banden inmiddels al?
Wees blij dat je nog niet onderuit bent gegaan, dat is duurder dan een paar bandjes... Deze komen voort uit de jaren dat er nog geen silicium in de banden gedaan werden, met dit gevaarlijke gedrag als gevolg.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Schuurpapier op je banden. Voor eckten grip
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Beetje klussen in huis, hoppa zo een plankje schuren.Vrijdag schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:43:
[...]
Schuurpapier op je banden. Voor eckten grip
Maar silica is siliciumdioxide, dus gewoon een verbinding met silicium erin, toevallig ook het grootste bestanddeel van zand en na zuurstof de meest voorkomende stof op de aarde..

Het element Silicium is een metalloïde stof die veel als halfgeleider wordt gebruikt.
[/wikipediamode]
Maar zand is sliciumdioxide in quarts vorm, dat lijkt mij moeilijk door het rubbermengsel te roeren.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Grubeater schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:46:
[...]
Maar silica is siliciumdioxide, dus gewoon een verbinding met silicium erin, toevallig ook het grootste bestanddeel van zand en na ijzer en zuurstof de meest voorkomende stof op de aarde..![]()
Het element Silicium is een metalloïde stof die veel als halfgeleider wordt gebruikt.
~~~[/wikipediamode]
Maar zand is sliciumdioxide in quarts vorm, dat lijkt mij moeilijk door het rubbermengsel te roeren.
Awesome
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Nu had ik van een vriend gezien dat hij extra sleutels had voor zijn koffers (bij gekregen bij 2dehands verkoop).
Die sleutels werken wel niet voor het contact, enkel voor de sloten van de koffers.
Kan ik een willekeurige winkel die sleutels maakt binnenstappen met mijn motorsleutel om een sleutel bij te laten maken (uiteraard zonder chip)?
Paar jaar geleden voor de Punto van mijn vrouw laten doen. Sleutel laten kopiëren, werkte toppie voor de deur maar starten ging uiteraard niet. Transponder zelf overgezet en alles werkte als een trein
Aardkorst ja, dat is niet hetzelfde als op aardeGrubeater schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:09:
[...]
Wikipedia: Aardkorst
Gaan we nog een keertje rijden @Raym09 ?
Zo is het meest voorkomende element op Aarde ijzer (35%). Er kan een vrij nauwkeurige schatting worden gemaakt van de chemische samenstelling van de Aarde, waaruit blijkt dat acht elementen samen ongeveer 98,8% van de massa vormen:
ijzer (35%)
zuurstof (29%)
silicium (15%)
magnesium (13%)
nikkel (2,5%)
zwavel (2,0%)
calcium (1,2%)
aluminium (1,1%)
Ligt een beetje aan het weer en mijn planning. Momenteel de bende die "voortuin" heet aan het aanpakken

Zou ik niet nog een WhatsApp groepje omgeving Nijmegen aanmaken? 🤔
Awesome
Mijn Kawasaki gaat naar de dealer, dit kost me ongeveer 250 euro per jaar (6000 km per beurt, ik rijd dit ongeveer in een jaar weg). Banden heb ik laten doen voor 250 euro (Bridgestone T30 evo, online bestellen en er bij de garage laten onderzetten). Die banden gaan waarschijnlijk minstens 10.000 km mee. Verzekering is 15 euro in de maand WA+ diefstal. Benzine maakte me niet zoveel uit, maar ik doe ongeveer 1 op 18.
Alles bij elkaar zal zo'n Vespa toch niet veel duurder mogen zijn? Ik lees namelijk verhalen over vrij dure beurtjes en veel vaker (dure) banden. Dit is vooral op Amerikaanse fora, het zou kunnen dat de Vespa dealer daar duurder is. Voor de bedragen die ik lees kun je volgens mij een Ducati rijden...
Misschien een domme vraag maar ik las laatst op een forum dat veel mensen opschakelen zonder te koppelen op de motor. Oftewel, gas dicht, schakelen, gas weer open. Is dit gebruikelijk? Zo leer je het in ieder geval niet. Is dit niet slecht voor je motor?
Als je het goed doet kan het geen kwaad. Er staan video's op YT waar het uitgelegt wordt. Heb zelf gemerkt dat niet iedere bak het even leuk vind. Een quickshifter is vaak ook nog een optie en dan is de kans op fouten gelijk extreem klein. Het is sowieso niet volledig gas dicht, maar ietjes gas terugnemen.flowiej schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:50:
Misschien een domme vraag maar ik las laatst op een forum dat veel mensen opschakelen zonder te koppelen op de motor. Oftewel, gas dicht, schakelen, gas weer open. Is dit gebruikelijk? Zo leer je het in ieder geval niet. Is dit niet slecht voor je motor?
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 25-09-2018 15:56 ]
Aha, het klinkt namelijk juist alsof het het schakelen alleen maar makkelijker maakt... Eerst maar eens wat ervaring opdoen op de reguliere manierPilatuS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:56:
[...]
Als je het goed doet kan het geen kwaad. Er staan video's op YT waar het uitgelegt wordt. Heb zelf gemerkt dat niet iedere bak het even leuk vind. Een quickshifter is vaak ook nog een optie en dan is de kans op fouten gelijk extreem klein.
Voor zo ver ik weet en merk is het opschakelen op deze manier alleen handig/nuttig als je echt vlot wilt optrekken. Rijdt je lekker rustig tokkelend weg bij een stoplicht, tja dan heeft dit geen zin en sloop je je versnellingsbak. Daarbij de tijdswinst van hooguit 1sec op normaal schakelen is het ook niet waard lijkt me. Ik pas het dus zelf alleen toe als ik echt vlot wil wegrijden en dus snel wil opschakelen.flowiej schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:57:
[...]
Aha, het klinkt namelijk juist alsof het het schakelen alleen maar makkelijker maakt... Eerst maar eens wat ervaring opdoen op de reguliere manier
Maar ik denk dat je eerst maar eens rij-ervaring op moet gaan doen voordat je je met dit soort zaken bezig gaat houden
Dit is wel een goede video er over en hij heeft er nog meer: YouTube: Clutchless Upshifts on a Husqvarna Nuda 900Rflowiej schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:57:
[...]
Aha, het klinkt namelijk juist alsof het het schakelen alleen maar makkelijker maakt... Eerst maar eens wat ervaring opdoen op de reguliere manier
Edit: Inderdaad niet iets wat ik zou gaan doen als nieuwe rijder. Zoiets komt later wel een keer
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 25-09-2018 16:01 ]
Yes en daar ben ik het als oude rukker helemaal mee eens.PilatuS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:59:
[...]
Edit: Inderdaad niet iets wat ik zou gaan doen als nieuwe rijder. Zoiets komt later wel een keer
Ik sluit me er volledig bij aan. Was meer interesse. Ik vond het zo apart klinken. Komt wel tegen de tijd dat ik wat meer ervaring heb. Aankomende zondag voor het eerst een dagje rijden met een Bandit.Winkiller schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:12:
[...]
Yes en daar ben ik het als oude rukker helemaal mee eens.
Bandit he ? ik heb er ook 2 gehad......flowiej schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:25:
[...]
Ik sluit me er volledig bij aan. Was meer interesse. Ik vond het zo apart klinken. Komt wel tegen de tijd dat ik wat meer ervaring heb. Aankomende zondag voor het eerst een dagje rijden met een Bandit.

Dikke pret mee gehad.
Een enduro is helemaal niet nodig om offroad te gaan

[YouTube: Mt 09 offroad]
Jij wisselt ook van fiets elke keer als je een verkeersdrempel tegenkomt zekerStreepje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:43:
poosje terug met een groepje supermoto rijders wezen toeren en kwam gisteren ineens dit filmpje weer tegen.
Een enduro is helemaal niet nodig om offroad te gaan![]()
Mooi! Hij staat op mijn shortlist voor eerste motor. Ik heb er nu een gehuurd voor a.s. zondag. Ik wil eerst een tweedehands motor aanschaffen voor +/- 1500 euro en hier een aantal jaren ervaring mee opdoen. Daarna komt er iets moois! Yamaha MT900 Tracer GT oid.Winkiller schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:34:
[...]
Bandit he ? ik heb er ook 2 gehad......
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dikke pret mee gehad.
Wat voor motor is die zwarte op 3 seconden links en die blauwe ook op 3 seconden rechts?Streepje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:43:
poosje terug met een groepje supermoto rijders wezen toeren en kwam gisteren ineens dit filmpje weer tegen.
Een enduro is helemaal niet nodig om offroad te gaan![]()
Graag!Raym09 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:13:
[...]
Aardkorst ja, dat is niet hetzelfde als op aarde
[...]
![]()
Ligt een beetje aan het weer en mijn planning. Momenteel de bende die "voortuin" heet aan het aanpakkendaar gaan dus de mooi weer dagen op het moment naar toe. Maar gaan we zeker nog een keer doen. @Joopieboy en @Patrock ook zin om dan aan te haken?
Zou ik niet nog een WhatsApp groepje omgeving Nijmegen aanmaken? 🤔
Een Aprilia Dorsoduro 750 en een Yamaha XT660X.ProfaNe schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:56:
[...]
Wat voor motor is die zwarte op 3 seconden links en die blauwe ook op 3 seconden rechts?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
O lord, autocorrect
Én meer dan 100% terecht. Nou alleen nog kunnen (laten) handhaven
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Thnx! Die aprilliacaesar1000 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:01:
[...]
Een Aprilia Dorsoduro 750 en een Yamaha XT660X.
Voortaan gewoon afpakken en wegsmijten. Schijnt een dingetje te zijn tegenwoordigwimmel_1 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:10:
nieuws: Telefoongebruik op de fiets is vanaf 1 juli 2019 verboden in Nederland
Heb vorig haar nog staan kijken bij de 1200 variant maar dingen hadden mij teveel elektronica probleempjes (wat ik las op internet)
[ Voor 33% gewijzigd door Streepje op 25-09-2018 17:22 ]
Verwijderd
/me heeft niet zo heel lang geleden een motorrijder gezien die tijdens het rijden met een smartphone in zijn linkerhand bezig waswimmel_1 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:10:

Mooie prutser dan.... Koop dan een motorfiets met Cruise-Control, kun je gewoon met je rechter hand bellen, net zoals is de autoVerwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:23:
[...]
/me heeft niet zo heel lang geleden een motorrijder gezien die tijdens het rijden met een smartphone in zijn linkerhand bezig was![]()
![]()
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik ken iemand die dat doetVerwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:23:
[...]
/me heeft niet zo heel lang geleden een motorrijder gezien die tijdens het rijden met een smartphone in zijn linkerhand bezig was![]()
![]()
Wanneer worden de vogelvrij verklaard ipv als een beschermde diersoort?wimmel_1 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:10:
zonder koppeling kun je prima schakelen, terug schakelen is ook wel te doen maar dat vergt iets mee oefening (of een auto blipper)Erapaz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:09:
Hoe doe je dat met je koppeling dan als je je telefoon in je hand hebt?
Zie ze vaak genoeg in Utrecht zo rondrijden op hun motorscooters. Appen, bellen, selfies maken, allemaal al meerdere keren tegengekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:23:
[...]
![]()
En wegrijden? Of de telefoon uit je zak halen tijdens het rijden?Streepje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:11:
[...]
zonder koppeling kun je prima schakelen, terug schakelen is ook wel te doen maar dat vergt iets mee oefening (of een auto blipper)
Ik overweeg wel eens mijn route te checken voor het stoplicht, maar ben altijd bang dat ik mn telefoon niet snel genoeg terug mijn zak in kan stoppen.
Het lukt niet altijd, maar ik probeer de route altijd van te voren plat te slaan in zo min mogelijk instructies (ook als dat mogelijk ietsje langer rijden is) en dan gewoon onthoudenlolgast schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:24:
Daar zijn van die mooie telefoonhouders voor uitgevonden...
Ik ben altijd al notoir slecht geweest in navigeren en mijn weg vinden, dus ik hoop er zo iets beter in te worden.lolgast schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:42:
@HTT-Thalan Eens, ik ook hoor. Voor zover dat voorkomt dan. Maar tenzij je echt heel ver een woonwijk in moet is het meestal best goed behapbaar. Beetje voorbereiding, zoals het vroeger ook moest zodat je niet met het grote stratenboek op schoot rondjes aan het dolen was
Bovendien heb ik er geen goed gevoel bij om iets op mijn dash te hebben waar ik steeds naar moet kijken. Als het echt niet anders kan gebruik ik een oortje met Google maps in mijn binnenzak.
Teaser van de GPz, die ik "Tiny" ga noemen
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2018 20:08 ]
Ik rij met de tocht van Rotterdam mee. Wel gewoon in motorjeans en mijn Revit Ignition jas. Nuja, dat lijkt wel een beetje bratstyle, toch?

Beste motorkanaal op YouTube zou ik zeggen.
[ Voor 18% gewijzigd door Nero22 op 25-09-2018 20:46 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Dit!wimmel_1 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:10:

En nu nog het verbieden van {vul hier in} tijdens het besturen van een voertuig:
- Kaartlezen
- jezelf scheren
- spelen met de navigatie/boordcomputer
- met 4 personen naast elkaar rijden (vooral fietsers... auto's die dit doen kunnen mogelijk ook een probleem zijn)
- kijken naar ongelukken die niet op jouw rijbaan zijn aka kijkfile's

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Pics or it didn't happen!
R1M. Na laatste race swap ik hem met de R6.lolgast schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:37:
@Tylen Inderdaad een R1 geworden? Met kleurendisplay?
Maar wat nu als je onderuit gaat tijdens een training of een race. Ben je daarvoor verzekerd oid? Hoe zit zo iets in elkaar?Tylen schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:01:
[...]
R1M. Na laatste race swap ik hem met de R6.
Ik heb zelf geen ambities oid maar ik ben erg benieuwd. Ik kan mij best voorstellen dat je met zo’n fiets, als het mis gaat, je aardig wat centjes ‘kwijt’ bent.
Proficiat met de aanschaf! Hopen dat je de goede keus maaktTylen schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:01:
[...]
R1M. Na laatste race swap ik hem met de R6.

Niet verzekerd. Dat kost geld ja.R0y. schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:05:
[...]
Maar wat nu als je onderuit gaat tijdens een training of een race. Ben je daarvoor verzekerd oid? Hoe zit zo iets in elkaar?
Ik heb zelf geen ambities oid maar ik ben erg benieuwd. Ik kan mij best voorstellen dat je met zo’n fiets, als het mis gaat, je aardig wat centjes ‘kwijt’ bent.
Ik doe inderdaad alles zelf aan mijn Vespa.Erapaz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:41:
@Bommes Jij doet waarschijnlijk veel zelf, maar even over het onderhoud van de Vespa.
Mijn Kawasaki gaat naar de dealer, dit kost me ongeveer 250 euro per jaar (6000 km per beurt, ik rijd dit ongeveer in een jaar weg). Banden heb ik laten doen voor 250 euro (Bridgestone T30 evo, online bestellen en er bij de garage laten onderzetten). Die banden gaan waarschijnlijk minstens 10.000 km mee. Verzekering is 15 euro in de maand WA+ diefstal. Benzine maakte me niet zoveel uit, maar ik doe ongeveer 1 op 18.
Alles bij elkaar zal zo'n Vespa toch niet veel duurder mogen zijn? Ik lees namelijk verhalen over vrij dure beurtjes en veel vaker (dure) banden. Dit is vooral op Amerikaanse fora, het zou kunnen dat de Vespa dealer daar duurder is. Voor de bedragen die ik lees kun je volgens mij een Ducati rijden...
Beurtjes zijn volgens mij elke 10k km's
Er gaat 1,2 liter olie in, filter kost iets van 10 euro, 15 bij de dealer dan..
Variomaat snaar is 70 euro, die moet elke 20k, rolletjes gaan ook zo iets mee dacht ik.
Bandjes vervang ik ook zelf, echt goede kosten iets van 70 euro het stuk. Achter gaan ze bij mij ongeveer tussen de 5 en de 7k km's mee. Voor het dubbele.
Remblokken zijn ook niet echt heel erg duur.
Dealer prijzen weet ik niets van maar volgens mij valt het wel mee al met al.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Aan welke merken moeten we denken?kneusteun schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:19:
[...]
Ik heb wel geleerd dat je beter de wat bekendere merken aan hoes kan kopen.
Die vallen niet binnen een jaar uit elkaar en laat vocht ook echt verdampen.
Op basis van een beperkt budget lijkt die van Aldi mij wel prima. Gevalletje "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" wellicht.
Het Rolls-Royce merk wat hier gewoonlijk vermeld wordt is Verheul. Niet dat ik zelf ervaring met motorhoezen heb, mijn beestje slaapt in een garagebox.1000Motormuis schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:12:
[...]
Aan welke merken moeten we denken?
Op basis van een beperkt budget lijkt die van Aldi mij wel prima. Gevalletje "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" wellicht.
Ben verderop op een parkeerplaats ff gestopt om te checken of de Triple nog onder de indruk was van deze ontmoeting maar zag verder geen schade.
Zwaan

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
DikkeJanPedaal schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:49:
Sow, dat was schrikken vanochtend. Kom net de A1 op bij Muiden en wissel van baan naar links... zit er opeens een zwaan tussen de rijbanen... vol eroverheen. Flinke zwabber maar gelukkig rechtop kunnen blijven.
Blijkbaar de juiste instincten, er was niet echt tijd om na te denken. Gas eraf en niet aan het stuur gaan rukken maar de motor zelf zijn lijn weer laten vinden.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:58:
[...]
Dikkedat je jezelf nog kon redden, ik heb mensen om minder om zien gaan.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Heb zelf voor de motoren DS covers, passen super als je even checked op de site welke maat je moet hebben.1000Motormuis schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:12:
[...]
Aan welke merken moeten we denken?
Blijven ook erg netjes en geen scheuren etc.
Meestal staat de boel wel in de garage, maar voor de momenten dat er iets voor de deur staat is dit wel ideaal en werkt perfect.
Hiervoor had ik een keer zo'n goedkopere en die scheurde snel en wapperde alle kanten op.
Ik ga waarschijnlijk in London kijken.. volgend jaar wil ik wel mee doen, maar moet dan eerst een kevlar onderlaag kopen want ik moet eerst een stuk naar london rijden en alleen in een tweed pak lijkt me niet echt veilig..Vrijdag schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:09:
Gaan er nog meer mensen mee met de https://www.gentlemansride.com/ ?
Ik rij met de tocht van Rotterdam mee. Wel gewoon in motorjeans en mijn Revit Ignition jas. Nuja, dat lijkt wel een beetje bratstyle, toch?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja, ook voor mij de reden dat ik niet "in pak" kom. Moet eerst nog een stuk de A4 of A13 over en dat vind ik niet zo prettig zonder bescherming.ToolkiT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:47:
[...]
Ik ga waarschijnlijk in London kijken.. volgend jaar wil ik wel mee doen, maar moet dan eerst een kevlar onderlaag kopen want ik moet eerst een stuk naar london rijden en alleen in een tweed pak lijkt me niet echt veilig..
Had ik het geld, dan had ik ook nog wel een retro leren jas gekocht
Heb er nog iets nodig, en telt Alphen aan den Rijn als in de buurt? Ik heb 3 of 4 helmen liggen die ik niet allemaal tegelijk gebruiknoes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:22:
Heeft iemand in de buurt van Den Haag/Rijswijk een (reserve)helm te leen zodat mijn vriendin eens kan proberen wat ze vindt van achterop rijden? De RT is natuurlijk bij uitstek geschikt voor duo gebruik, dus dat moeten we toch es geprobeerd hebben
Ze heeft waarschijnlijk maat S of M, hoofdomtrek is 56cm.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Retro leren jas heb ik gelukkig al..Vrijdag schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:17:
[...]
Ja, ook voor mij de reden dat ik niet "in pak" kom. Moet eerst nog een stuk de A4 of A13 over en dat vind ik niet zo prettig zonder bescherming.
Had ik het geld, dan had ik ook nog wel een retro leren jas gekocht
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Op tourtocht naar duitsland geweest met een tripje die werd georganiseerd door de instructeur waar ik les heb gehad.
Club van totaal 12 personen verdeeld in 2 groepen, aantal gereden kilometers op m'n motor ruimschoots verdubbeld in slechts 4 dagen en ongelofelijk veel plezier gehad
Vantevoren wel aardig nerveus, maar dat was snel genoeg weg. Was uberhaupt de eerste keer dat ik zo ver weg ga op m'n CBR.
Paar highlights:
- op 15% helling (op en neer) hairpins rijden is pittig maar ongelofelijk vet
- Lange zwiepers de bergen op en af is ook heerlijk om te doen
- Rijden met een 50 liter cargobag op de buddy merk ik eigenlijk weinig van.
- Voor het eerst file-filteren en dat blijkt toch minder 'eng' dan voorheen gedacht.
- Heb weer wat kunstjes bijgeleerd, danwel wat meer durf ontwikkeld
- Meer vertrouwen gekregen in het kunnen van m'n motor en merk dattie nog veeeeel meer potentieel heeft.
- Had verwacht veel vermoeider te zijn na terugkomst, maar dat valt me eigenlijk alleszinds mee.
Paar mindere puntjes:
- Meisje wat voor me reed in de groep ging in een zwieper de berg af op haar plaat. Ging wijd met 80kmh, pakte het bakstenen greppeltje langs de kant en ging plat. Dus daar moest ik even goed omheen sturen. Gelukkig heeft ze verder weinig fysieke schade. Wat spierpijn/stijfheid, een dikke knie en een schrammetje op haar arm. Motor ook niet echt veel schade (spiegeltje, knipperlichtje, verbogen schakelpookje en koppelingshendel, plus een gescheurde kap). Binnenkort maar even assisteren met het fatsoeneren van haar motor.
- Nog een paar anderen die hun motoren pretty much uit hun handen hebben laten donderen
- En eentje parkeerde z'n Harley in een droogstaande sloot/greppel. Haalde de bocht niet (regen, kon of durfde niet harder te sturen) en reed 'm vakkundig de greppel in
- Regen op de terugrit. Godkolere dat was koud. Had wel een regen overall, maar als je 4 a 5 uur moet rijden houdt dat ook niet alles tegen.
- Ik had toch een wat warmer pak mee moeten nemen. Na donderdag koelde het best af en toen was leer niet echt de fijnste optie. Of thermo onderkleding, dat had ook een optie geweest. Naja, voor de volgende keer..
Zeker, dat telt als in de buurt! Ik stuur je PM als het zover isChakotay schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:18:
[...]
Heb er nog iets nodig, en telt Alphen aan den Rijn als in de buurt? Ik heb 3 of 4 helmen liggen die ik niet allemaal tegelijk gebruikHJC & Schuberth. Maat 58 geloof ik, maar vooral de HJC is redelijk krap. Als je wil mogen jullie wel even komen passen en er zonodig eentje een paar dagen lenen.
@McKaamos klinkt goed! Hoeveel motoren zijn er wel niet beschadigd in één weekend?
[ Voor 8% gewijzigd door noes op 26-09-2018 11:10 ]
Zelf gisteren tijdens het lessen filegereden en dat ging mij ook best prima af. Had andere leerling en instructeur al zoek gereden op de snelweg en zodoende konden ze weer dichterbij komenMcKaamos schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:00:
Zeau dan, ik ben ook weer (een paar dagen) terug van een lang weekend motorrijden
Op tourtocht naar duitsland geweest met een tripje die werd georganiseerd door de instructeur waar ik les heb gehad.
Club van totaal 12 personen verdeeld in 2 groepen, aantal gereden kilometers op m'n motor ruimschoots verdubbeld in slechts 4 dagen en ongelofelijk veel plezier gehad
Vantevoren wel aardig nerveus, maar dat was snel genoeg weg. Was uberhaupt de eerste keer dat ik zo ver weg ga op m'n CBR.
Paar highlights:
- op 15% helling (op en neer) hairpins rijden is pittig maar ongelofelijk vet
- Lange zwiepers de bergen op en af is ook heerlijk om te doen
- Rijden met een 50 liter cargobag op de buddy merk ik eigenlijk weinig van.
- Voor het eerst file-filteren en dat blijkt toch minder 'eng' dan voorheen gedacht.
- Heb weer wat kunstjes bijgeleerd, danwel wat meer durf ontwikkeld
- Meer vertrouwen gekregen in het kunnen van m'n motor en merk dattie nog veeeeel meer potentieel heeft.
- Had verwacht veel vermoeider te zijn na terugkomst, maar dat valt me eigenlijk alleszinds mee.
Paar mindere puntjes:
- Meisje wat voor me reed in de groep ging in een zwieper de berg af op haar plaat. Ging wijd met 80kmh, pakte het bakstenen greppeltje langs de kant en ging plat. Dus daar moest ik even goed omheen sturen. Gelukkig heeft ze verder weinig fysieke schade. Wat spierpijn/stijfheid, een dikke knie en een schrammetje op haar arm. Motor ook niet echt veel schade (spiegeltje, knipperlichtje, verbogen schakelpookje en koppelingshendel, plus een gescheurde kap). Binnenkort maar even assisteren met het fatsoeneren van haar motor.
- Nog een paar anderen die hun motoren pretty much uit hun handen hebben laten donderen
- En eentje parkeerde z'n Harley in een droogstaande sloot/greppel. Haalde de bocht niet (regen, kon of durfde niet harder te sturen) en reed 'm vakkundig de greppel inAfgezien van graspollen overal aan z'n motor hooguit wat lakschade.
- Regen op de terugrit. Godkolere dat was koud. Had wel een regen overall, maar als je 4 a 5 uur moet rijden houdt dat ook niet alles tegen.
- Ik had toch een wat warmer pak mee moeten nemen. Na donderdag koelde het best af en toen was leer niet echt de fijnste optie. Of thermo onderkleding, dat had ook een optie geweest. Naja, voor de volgende keer..
Met droge greppels heb ik ook al ervaring gehad
Maar dat er zoveel mensen onderuit zijn gegaan ligt dat dan aan het feit van geen grip/zand/steentjes? Of pakten ze allemaal het verhoogde randje mee? Hopelijk houd ze er mentaal niks aan over
[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 26-09-2018 11:12 ]
Gamertag: timmie271
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Haha, goed bezigtimmie271 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:10:
[...]
Zelf gisteren tijdens het lessen filegereden en dat ging mij ook best prima af. Had andere leerling en instructeur al zoek gereden op de snelweg en zodoende konden ze weer dichterbij komen
Met droge greppels heb ik ook al ervaring gehadzorgt alleen maar voor wat zand en gras op motor/kleding
Zolang je zelf maar heel blijft, toch?
Alles bij elkaar? 1 met redelijke schade en een bestuurster die met de motor op een aanhanger terug ging (motor kon opzich wel rijden, maar spierpijn en dikke knie maakt t lastig).noes schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:09:
[...]
Zeker, dat telt als in de buurt! Ik stuur je PM als het zover is
@McKaamos klinkt goed! Hoeveel motoren zijn er wel niet beschadigd in één weekend?
3 omgevallen: 1 verkeerd op de bok bij de pomp, 1 bij het ruimte maken voor tegenliggers over een smal bruggetje en 1 waarvan ik het verhaal niet weet.
En 1 in de greppel
Duitsland blijft een mooie speeltuin!
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Haha, zo erg was het nog net niet bij mijLeast Inkling schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:29:
@McKaamos zat ook in Duitsland in Sauerland. Met je eens dat het stevig fris was en die bak water op zondag, niet normaal. tot de onderbox nat![]()
Duitsland blijft een mooie speeltuin!
Regenpak hield aardig wat tegen. Wel ietsjes vochtig pak, en op een of andere manier kwam er toch wel wat water bij m'n kruis terecht dus daar was het wat natter.
Wat t vervelendste was, is dat t gewoon hard afkoelt. En als je daar niet op gekleed bent is dat behoorlijk rillen.
We zijn daarom maar met enige regelmaat gestopt bij een benzinepomp om even handschoenen uit te wringen (die waterdicht hadden moeten zijn
Cargobag was ook pretty much droog van binnen, dus daar ben ik ook wel blij mee.
En agree, duitsland is echt mooi rijden
Edit:
Was wel blij toen we weer de grens met nederland over waren trouwens.
Hier ligt overal ZOAB, in duitsland niet. De spray maakt t allemaal nog even een factortje erger.
Zodra je op ZOAB rijdt, spat er maar weinig op. Dat helpt behoorlijk tegen overmatig nat worden en komt het zicht enorm ten goede.
[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 26-09-2018 11:38 ]
Voornamelijk natte handschoenen zijn de boosdoeners.
Heb waterdichte, maar maakte de fout mijn regenpak niet over de handschoenen te trekken, met als gevolg dat het water alsnog naar binnenliep.
True, eenmaal koud is het echt beroerd.Least Inkling schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:42:
Klopt, als je eenmaal bent afgekoeld en je blijft in de regen rijden, gaat de fun er enigszins wel van af.
Voornamelijk natte handschoenen zijn de boosdoeners.
Heb waterdichte, maar maakte de fout mijn regenpak niet over de handschoenen te trekken, met als gevolg dat het water alsnog naar binnenliep.
Maargoed, achteraf kijk ik er toch positief op terug. Ik ben weer een ervaring rijker en kan voor de volgende keer wat beter voorbereiden op slecht weer.
Rijden in de regen vind ik opzich niet eens zo erg, zolang je zelf maar droog blijft.
Ik had m'n regenpak wel ver genoeg over m'n mouwen heen getrokken dat ze zelfs een stukje van m'n handschoenen mee pakten, maar alsnog waren ze drijfnat. Van binnen viel t wel mee tho. Ietwat vochtig, maar vooral de buitenkant zat veel vocht in. En dan koelen ze alsnog hard af.
Mijn jas heeft ritsen in de mouwen zitten, dus de handschoenen vallen er gewoon inJoopieboy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:48:
@McKaamos, waarschijnlijk zijn de handschoenen wel dicht, maar bij een leren pak bv kunnen de mouwen alleen in de handschoenen. Mijn goretexjack kan ik de mouwen van ruimer zetten en die over de handschoenen heen laten vallen. Zelfde met de broek. Dan loopt het water niet erin.
M'n armen waren ook gewoon droog enzo, dus dat ging verder prima.
Voor m'n broek hetzelfde, die valt over m'n laarzen heen.
En m'n regenpak heeft van die stukken elastiek die de broekspijpen omlaag trekken zodat er zo min mogelijk water onder kan komen.
[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 26-09-2018 11:53 ]
Liever dan 3 paar handschoenen meenemen en die wisselen. Hoewel het een crime is je natte vingers in de juiste gaatjes te proppen...(terwijl ik dit typ, denk ik, deze opmerking kan verkeerd geïnterpreteerd worden
Ik zat te denken aan van die grote dingen die je over je stuur heen doet en dan je handen er in steekt zodat je gewoon direct met je handenschoenen het stuur pakt.Least Inkling schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:55:
Die handschoencovers vind ik drie keer niks. Stuk plastiek tussen je stuur en je handen...
Liever dan 3 paar handschoenen meenemen en die wisselen. Hoewel het een crime is je natte vingers in de juiste gaatjes te proppen...(terwijl ik dit typ, denk ik, deze opmerking kan verkeerd geïnterpreteerd worden)
Heeft m'n zusje ook voor haar brommer en dat schijnt best OK te werken.
Zoiets: https://www.motorkledingc...1_7AjNEAQYASABEgKT5vD_BwE
moet zeggen dat ik niet vaak in de regen rij ondanks mijn kilometers, dus als het een keer regent onderga ik het gewoon.
True, als er te grote kans is op regen, stap ik gewoon niet op de motorLeast Inkling schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:01:
Zou niet mijn keuze zijn, maar dat kan ook
moet zeggen dat ik niet vaak in de regen rij ondanks mijn kilometers, dus als het een keer regent onderga ik het gewoon.
Maar met dit soort tripjes ben ik toch wel geneigd om te zorgen voor goed materiaal
- 3 paar handschoenen
- Regenjas en broek
- Twee nek-buffjes (als de een nat wordt, pak ik de andere)
- Windstopper van mij jas (is 3 lagen, maar de thermo doe ik nooit aan)
En uiteraard waterdichte boots. Heb een hekel aan natte sokken
Uiteraard! Nog steeds jammer dat er achteraf niet even een foto is gemaakt, want daar zat @Tylen toen eigenlijk wel met smart op te wachtenMcKaamos schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:15:
[...]
Haha, goed bezig
Zolang je zelf maar heel blijft, toch?
Over kou gesproken. Ik moet volgende week maar even vragen hoe de Handvatverwarming werkt aangezien ik zomerhandschoentjes heb. En dat is best fris als de laatste 2x lessen + examen om 8 uur 's ochtends beginnen is
Kleding is gelukkig winddicht en daardoor vrij warm
[ Voor 38% gewijzigd door timmie271 op 26-09-2018 12:38 ]
timmie271 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:14:
[...]
Uiteraard! Nog steeds jammer dat er achteraf niet even een foto is gemaakt, want daar zat @Tylen toen eigenlijk wel met smart op te wachten
Ik was niet van plan om het over te doen speciaal voor jou
Dit topic is gesloten.