Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.157 views

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:47:
[...]

De bandjes ga ik nog even oprijden, daarna wil ik achter wel een iets breder bandje als dat zou passen.
Je weet dat een bredere dan standaard bandenmaat het stuurgedrag van je motor gaat veranderen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:38:
[...]

Je weet dat een bredere dan standaard bandenmaat het stuurgedrag van je motor gaat veranderen?
Tegenover de vering en frames van tegenwoordig stuurt ie toch al bagger :P

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:38:
[...]

Had ik nog niet bij stilgestaan, maar er zit nu een smaller achterbandje op dan ik op mijn Alp heb, dus dat vond ik wat iel ogen :P. En het is niet alsof ik na één ritje al 'gewend' ben aan de motor, dus ik heb er nu nog geen idee van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:21:
[...]

Had ik nog niet bij stilgestaan, maar er zit nu een smaller achterbandje op dan ik op mijn Alp heb, dus dat vond ik wat iel ogen :P. En het is niet alsof ik na één ritje al 'gewend' ben aan de motor, dus ik heb er nu nog geen idee van.
Soms werkt het goed voor een fiets, maar soms ook niet. Anders even opzoeken of het handig is om te doen. Zo kan van een 190 naar een 200 bijvoorbeeld goed zijn, maar in andere gevallen stuurt de fiets er slechter door. Soms kan kleiner ook juist weer goed zijn ipv groter.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

zo'n gpz zijn leuke smijt fietsen, ik zou alles gewoon lekker laten zoals het uit de fabriek is gekomen denk ik

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Streepje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:07:
zo'n gpz zijn leuke smijt fietsen, ik zou alles gewoon lekker laten zoals het uit de fabriek is gekomen denk ik
Of niet en er zo iets van maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NrJjJ8c.jpg

zag er orgineel zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gi7nfXm.png

gpz 550 van 1983, over een maandje van mij :)
toen ik hem eerst zag. geloofde ik niet dat hij uit 1983 kwam :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:
[...]

Soms werkt het goed voor een fiets, maar soms ook niet. Anders even opzoeken of het handig is om te doen. Zo kan van een 190 naar een 200 bijvoorbeeld goed zijn, maar in andere gevallen stuurt de fiets er slechter door. Soms kan kleiner ook juist weer goed zijn ipv groter.
Ja precies dus dat, sommigen doen het voor het mooie, 'want ze willen een brede slof'. Ik heb gewoon een 180 bandje achter en dat is meer dan zat. Sommige jongens leggen er een 190 op zoals bij de 1000 standaard is, alleen die laatste heeft ook een iets bredere velg schijnt. Kan wel, maar of het mooi en dus ook positief is voor het rijgedrag durf ik te betwijfelen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:33:
[...]

Ja precies dus dat, sommigen doen het voor het mooie, 'want ze willen een brede slof'. Ik heb gewoon een 180 bandje achter en dat is meer dan zat. Sommige jongens leggen er een 190 op zoals bij de 1000 standaard is, alleen die laatste heeft ook een iets bredere velg schijnt. Kan wel, maar of het mooi en dus ook positief is voor het rijgedrag durf ik te betwijfelen...
Zo rigoreus was ik het niet van plan, er zit nu (volgens mij) een 120 op, volgens internet is een 130 standaard, en als mijn bandenman aangeeft dat dit voordeel op kan leveren zou ik eventueel een 140 overwegen. Ik heb geen idee hoe schuin zo'n iel bandje kan, of dat ik me druk maak om niks, heb ik wel genoeg grip etc etc. Ik ken de Alp ondertussen van binnen en buiten maar dit is nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja jij gaat dus ook 10 of zelfs 20 breder dan, zijwang gaat wat schuiner staan en de bolling van de band wordt minder, meer contact oppervlakte, meer grip, rechtuit stabieler, en je rijdt wat makkelijker de randjes eraf. Denk maar aan je voorband zoals bij @caesar1000 zijn achterband is. Bochten ingaan is wat zwaarder, smaller stuurt wat scherper.

Maar ik heb geen moeite met die randjes en qua grip, goeie afstelling van de vering en zorgen dat er warmte in de banden zit. Anders gaat ie mooi dwars zoals @DragonSlayer666 kan bevestigen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 23-09-2018 09:01 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• blackmaze
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 21:33
Stel me even voor! :)

Ik/vrouw lezen al een tijdje mee, maar wou me wel even voorstellen, mijn vrouw is begonnen met motor rijden voornamelijk voor werk - huis verkeer.

En ik ben er een half jaar later toch maar aan begonnen en nu sinds maandje ook mijn eigen fiets!

Me vrouw heeft een suzuki gsr 600 abs
ik heb een triumph tiger 955i 2001

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dxFaSU/DSC_0514.jpg

Afgelopen week met het lekkere weer een rondje Maastricht /ardenne /3landenpunt en klein stukje eifel mee gepakt in 3dagen.

Voor mij is een nieuwe hobby ontstaan,dat we samen kunnen doen!
alleen wel jammer voor mijn werk moet ik een bus rijden.

We lezen graag mee en wellicht posten we wat meer mee. :w

Mocht iemand nog intresse hebben kan wat kleine reviews posten over h4 led koplamp verlichting en verstralers/ telefoon houders/lexin r6
(AliExpress)

Ps Mogt er intresse zijn een garmin zumo 340lm/tomtom urban rider in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Even gecheckt: zit nu een 110 achterband op... Dat gaan we dus toch even remedieren binnenkort :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:38
blackmaze schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:03:
Stel me even voor! :)

Ik/vrouw lezen al een tijdje mee, maar wou me wel even voorstellen, mijn vrouw is begonnen met motor rijden voornamelijk voor werk - huis verkeer.

En ik ben er een half jaar later toch maar aan begonnen en nu sinds maandje ook mijn eigen fiets!

Me vrouw heeft een suzuki gsr 600 abs
ik heb een triumph tiger 955i 2001

[Afbeelding]

Afgelopen week met het lekkere weer een rondje Maastricht /ardenne /3landenpunt en klein stukje eifel mee gepakt in 3dagen.

Voor mij is een nieuwe hobby ontstaan,dat we samen kunnen doen!
alleen wel jammer voor mijn werk moet ik een bus rijden.

We lezen graag mee en wellicht posten we wat meer mee. :w

Mocht iemand nog intresse hebben kan wat kleine reviews posten over h4 led koplamp verlichting en verstralers/ telefoon houders/lexin r6
(AliExpress)

Ps Mogt er intresse zijn een garmin zumo 340lm/tomtom urban rider in de aanbieding.
GSR *O*

Welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik moet zeggen dat ging heel wat makkelijker en sneller dan gedacht.

Moest alleen wel de Givi Wingrack eraf laten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BjWas5x.jpg
Ga voor de toekomst toch even kijken wat ik met mijn werk voor elkaar kan boksen voor een pijp met verloop en hem op low mount krijgen.

Voor nu maar even rijden zonder Wingrack (zaten toch geen koffers op, want die heb ik niet :X) Heb de handvatten er maar weer op terug gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ssoXOe.jpg

Bandje onder mijn fiets is een 180 op een standaard velg die volgens mij 5” is en voor een 170.
Nu moet die toch snel vernieuwd dus gaat er gewoon 170 op zoals hoort.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:39

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:31:
Even gecheckt: zit nu een 110 achterband op... Dat gaan we dus toch even remedieren binnenkort :P.
Lekker terug naar stock, voor 400cc heb je echt geen brede band nodig. En de breedte van de band bepaald niet hoe plat je kunt gaan.

In jouw geval zal dat meer van de vering en het frame afhangen, en jouw stuurkunsten uiteraard :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me ook aan de standaard bandenmaat houden zoals Kawasaki die voorschrijft. Mocht je het stuur gedrag van je motor willen verbeteren dan kan je beter investeren in andere vering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo, meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de motor even te wassen.

Die was best smerig :X

Oh en voor de discussie wel of niet in de tuin, ik had volslagen ongelijk, het gaat uiteindelijk redelijk makkelijk.
Enige probleem waardoor hij er echt niet in kan is dan vriendin lief dat niet waardeert O-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zet je je vriendin toch in de tuin en je motor in de woonkamer :X

Spoelt ze ook mooi schoon vandaag :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik denk dat ik dan een ring terug naar mijn hoofd gesmeten krijg en kan stoppen met het plannen van een huwelijk enzo.

Hij staat verder gelukkig prima achter op de parkeerplaats. Nee ik zet mijn vriendin niet daar neer en dan alsnog de motor in de tuin :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Volgens mij lees ik alle berichten braaf mee maar ik kan het toch gemist hebben...
Hoe zit het met de sleuteldag?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmaze
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 21:33
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:38:
Dan zet je je vriendin toch in de tuin en je motor in de woonkamer :X

Spoelt ze ook mooi schoon vandaag :X
Ik ken het dilemma , maar bij ons heeft ze de discussie gewonnen. :'( ;)
Mijn motor in de achter schuur(moeilijk in en uit zetten maar staat wel veilig en droog)

En haar motor in de zij schuur van ons hoek huisje, waardoor zij makelijk in en uit kan rijden op naar der werk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
Het moment dat ik mijn motor niet in de tuin mag zetten van mijn vrouw gaat zij toch een vervelende periode tegemoet denk ik :P Ik maak zelf wel uit waar ik dat ding neerzet...

@HTT-Thalan Gefeliciteerd met de aanschaf nog. Niet veel geld voor een rijdende motor(tje) :D
De cb1 heeft trouwens standaard 140 achterop liggen uit mijn hoofd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
lolgast schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:06:
Het moment dat ik mijn motor niet in de tuin mag zetten van mijn vrouw gaat zij toch een vervelende periode tegemoet denk ik :P Ik maak zelf wel uit waar ik dat ding neerzet...

@HTT-Thalan Gefeliciteerd met de aanschaf nog. Niet veel geld voor een rijdende motor(tje) :D
De cb1 heeft trouwens standaard 140 achterop liggen uit mijn hoofd
Hier heeft mijn vriendin niets over de garage te vertellen. Ben ik nu de enige hier die ook daadwerkelijk de broek aan heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-09-2018 11:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
streamnl schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:50:
Volgens mij lees ik alle berichten braaf mee maar ik kan het toch gemist hebben...
Hoe zit het met de sleuteldag?
@HTT-Thalan

Is er bij Ad al een datum bekend wanneer we kunnen gaan sleutelen?
En ook gefeliciteerd met de aankoop van de Kawa. Echt een koopje voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ha de sleuteldag die was ik alweer een beetje vergeten.

Als dat doorgang vind kan ik proberen daar zelf mijn ketting te vervangen mocht dat mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:16:
[...]

@HTT-Thalan

Is er bij Ad al een datum bekend wanneer we kunnen gaan sleutelen?
En ook gefeliciteerd met de aankoop van de Kawa. Echt een koopje voor dat geld.
Ik ga waarschijnlijk maandag naar Ad en kunnen we wat vast gaan leggen. Ik heb het een stuk drukker gekregen op mijn werk dus het is er deze maand niet meer van gekomen.

De voorgeschreven bandenmaat voor de GPz 400 is 130 achter dus dat komt goed. Voor zit er een 100 op. Ik heb er een nieuwe voorband bij gekregen maar dat is een maxxis Promax 6102 en die schijnt niet briljant te zijn in nat weer dus misschien vervang ik gewoon de hele set en gooi ik deze op marktplaats.

Buiten veiligheid ga ik voorlopig niks aan de Kawa doen, deze is voor de goedkope kilometers.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2018 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Mooi fietsje voor weinig!!

Bijna zonde om 't ding in de vootuin te moeten stallen en 'm als pekelfiets te gaan gebruiken :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
DrivinUCrazy schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:11:
[...]

Hier heeft mijn vriendin niets over de garage te vertellen. Ben ik nu de enige hier die ook daadwerkelijk de broek aan heeft?
:w

De garage is mijn domein. Dat haar fietsen en de grasmaaier daar ook staan valt onder mijn gedoogbeleid ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:57

Destruction

(ex-)Automonteur

Rubman schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:32:
Oh en voor de discussie wel of niet in de tuin, ik had volslagen ongelijk, het gaat uiteindelijk redelijk makkelijk.
Enige probleem waardoor hij er echt niet in kan is dan vriendin lief dat niet waardeert O-)
Gewoon aangeven dat de motor in de tuin zetten de kans op diefstal kleiner maakt.

En dan zeggen dat als zij dan kennelijk vindt dat de motor gejat mag worden, je van haar spaargeld een andere koopt :+
DrivinUCrazy schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:11:
[...]

Da's het voordeel van alleen wonen, ik richt het in zoals ik dat wil. Als er dan een vrouwmensch bij in trekt heeft ze de bestaande situatie te accepteren :P

[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 23-09-2018 15:42 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
@blackmaze welkom, gave steamer heb je daar :Y leuke kleur combi.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:44:
@HTT-Thalan Mooi fietsje voor weinig!!

Bijna zonde om 't ding in de vootuin te moeten stallen en 'm als pekelfiets te gaan gebruiken :o
Ik ben nu in de action om een motorhoes te kopen voor het ding :7. En wat nou pekelfiets, dat ding gaat het hele jaar rond afgerost worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Destruction schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:39:
[...]

Gewoon aangeven dat de motor in de tuin zetten de kans op diefstal kleiner maakt.

En dan zeggen dat als zij dan kennelijk vindt dat de motor gejat mag worden, je van haar spaargeld een andere koopt :+
Ik denk niet dat ze daar in trapt, al kan ik het proberen :P

Ik wil alleen deze Viffer liever niet kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:55:
[...]

Ik ben nu in de action om een motorhoes te kopen voor het ding :7. En wat nou pekelfiets, dat ding gaat het hele jaar rond afgerost worden!
Kan je dan net zo goed geen hoes gebruiken? Is het niet zo dat daar enkel vocht onder blijft zitten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:06:
[...]

Kan je dan net zo goed geen hoes gebruiken? Is het niet zo dat daar enkel vocht onder blijft zitten..?
Kan. Het gaat me er meer om dat áls het 's nachts geregend heeft, het wel zo fijn is dat ik al het water er niet af hoef te schuiven/vegen voor ik opstap. Maar die kut-action had geen hoezen meer :/. Hele jaar gooien ze je dood met die dingen, en nu ik er eentje nodig heb...

Dan maar even het web op. Kan ik gelijk goedkoop olie inslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:19:
[...]

Kan. Het gaat me er meer om dat áls het 's nachts geregend heeft, het wel zo fijn is dat ik al het water er niet af hoef te schuiven/vegen voor ik opstap. Maar die kut-action had geen hoezen meer :/. Hele jaar gooien ze je dood met die dingen, en nu ik er eentje nodig heb...

Is onderstaande niets voor je. Gevonden d.m.v. de zoekopdracht: verrijdbaar motor hok in Google :9

Afbeeldingslocatie: https://www.suzukibanditclub.nl/website/forum/images/userpix/8_clubhuis_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:20:
[...]

Is onderstaande niets voor je. Gevonden d.m.v. de zoekopdracht: verrijdbaar motor hok in Google :9

[Afbeelding]
Ik heb geen plek meer op mijn 'oprit' voor nog meer meuk helaas.

- edit -

Als er nog iemand een leuk winterfietsje zoekt:

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/35319/11475391

En in de groep 'onverkoopbare motoren' op Facebook staat nog een hele mooie XJ 600 voor €250,-.

het is weer 'sla je slag' motorseizoen, overal staan opknappers en meenemers te koop voor een paar meier :P.

[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2018 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:21:
[...]

- edit -

het is weer 'sla je slag' motorseizoen, overal staan opknappers en meenemers te koop voor een paar meier :P.
Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/gif/807/807247.gif

Inclusief een motorhoes dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wat ik bij die BVA veiling van die GPZ500 nou dus écht niet snap is dat de prijs nú al op €100,- staat doordat er 12 mensen geboden hebben. Die veiling loopt nog twee héle weken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:28:
Wat ik bij die BVA veiling van die GPZ500 nou dus écht niet snap is dat de prijs nú al op €100,- staat doordat er 12 mensen geboden hebben. Die veiling loopt nog twee héle weken :o
Ze hoeven hem waarschijnlijk niet persé te hebben en doen de gok dat hun bod blijft plakken. Gaat iemand er overheen, zijn zij geen euro armer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:29:
[...]

Ze hoeven hem waarschijnlijk niet persé te hebben en doen de gok dat hun bod blijft plakken. Gaat iemand er overheen, zijn zij geen euro armer.
Klopt, maar dan heb je dus écht geen enkel benul aangaande de werking van een veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:32:
Klopt, maar dan heb je dus écht geen enkel benul
Nederland zit vol met zulke mensen, ongeacht het onderwerp ;).

Zit nog even te kijken voor bagage. Topkoffer is goedkoop te krijgen:

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/35512/11566106

Maar geen idee hoe ik dat gemonteerd zou moeten krijgen.

Deze optie is elegant, en staat beter op een dergelijke motor:

https://www.ebay.com/itm/...a2900c79&autorefresh=true

https://www.mlmparts.com/...NCJr_Q03qSBxoCYegQAvD_BwE

Maar is niet diefstalveilig.

Optie drie is zelf wat fabriceren maar dat kost tijd/werk en dit is allemaal goed betaalbaar.

[ Voor 66% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2018 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:33:
[...]

Nederland zit vol met zulke mensen, ongeacht het onderwerp ;).
Niet alleen Nederland :9

Als je ooit in een verloren momentje toevallig scripted reality series op TV gezien hebt (Auction Hunters / Kings / .... ) in welke "land" variant dan ook dan ga je jezelf wel eens afvragen of er nog wel érgens normale mensen met een beetje realiteitszin rondlopen op deze aardkloot >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Het feit dat zulke programma’s bestaansrecht hebben zegt anders ook heel wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, een setje remschijven gaat me de aanschaf van de motor kosten, dus ik hoop dat die in orde blijken volgende week :'). Blokken voor lijken nog voldoende materiaal te hebben, de blokken aan de achterzijde kan ik niet goed bekijken maar het schurende geluid kan aangeven dat ze metaal op metaal lopen.

Setje keerrringen is een tientje, alleen wel een hoop werk, ik denk dat ik daar nog even mee wacht.

Setje zachte tassen aan weerszijden kan ik vinden voor zo rond de 110 euro. Kan wel niet op slot, maar misschien is dat niet zo erg. Keertje meten of mijn spullen en rugzak daar in passen.

Blijft over de spiegels. Zicht naar achteren is beperkt en eigenlijk gewoon kut, dus daar wil ik ook wat aan doen.

Vrouwlief heeft ook even 'gepast' - ze kan hier dikke prima op zitten (en volgend jaar ook rijden). De Alp is te hoog en breed voor haar.

Alpje krijgt volgende week ook een nieuwe remschijf (dat is er daar gelukkig maar één), een oliebeurt en een klepdekselpakking. Bovendien gaan de noppen er weer onder.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-09-2018 17:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:31
Rubman schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:44:
Ik denk dat ik dan een ring terug naar mijn hoofd gesmeten krijg en kan stoppen met het plannen van een huwelijk enzo.
Dus meteen geld voor een tweede motor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42

Vrijdag

De Zwarte

Bazziek schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:22:
[...]

Dus meteen geld voor een tweede motor d:)b
Deze man weet 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:19:
[...]

Lidl heeft volgende week weer hoezen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Leuk WE'je Den Haag achter de rug, wel beetje uitgeregend vandaag :P

@Vrijdag Ben jij een Hagenaar of Hagenees? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dryhte schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:43:

Volgens Harrie Klorkenstein is 't HAGENEES 8)

En nog wat extra info over Harrie: "Klorkenstein" is een anagram van "Klein Orkest".... Het bandje van Harrie Jekkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb vandaag geleerd dat ze allebei bestaan, Hagenezen aan de Grote Markt en Hagenaren rond 't Plein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dryhte schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:06:
Ik heb vandaag geleerd dat ze allebei bestaan, Hagenezen aan de Grote Markt en Hagenaren rond 't Plein...
Rondvaart door de grachten gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:23:
[...]

Nee, free guided tour. Leuk maar dus helemaal uitgeregend... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:23:
[...]

Ha, de Ooievaart :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tijdje terug hadden we hier een discussie over motorscooters en nu begint het wel te kriebelen voor een Vespa 250 of 300 in het rood of crème wit.
Mijn grote vraag is ga ik hier in mijn eentje op zondagochtend veel plezier aan beleven? Ik heb nu een 2008 ZX6R en die is vooral heel leuk op klaverbladen en op/afritten. Op een dijk voelt het vaak als fietsen in je woonkamer en rustig toeren is heel onrustig... (onder de 60 is ze nogal nerveus).

Ik zou wel iets willen waar ik wat langer op kan toeren. Wat meer comfort, maar wel de mogelijkheid om een weekendje Duitsland te doen.

Tot slot ben ik benieuwd naar de ervaring met samen rijden met motoren als je motorscooter rijdt. Is dat leuk of zit er teveel verschil tussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Erapaz Ik denk niet dat je er op zondagochtend veel plezier aan gaat beleven, écht niet!!... Plezier op zo'n ding begint meestal pas ergens rond de klok van 13:00 uur :9 >:)

@Bommes Kom d'r maar weer in... ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 23-09-2018 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
wimmel_1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:52:
@Erapaz Ik denk niet dat je er op zondagochtend veel plezier aan gaat beleven, écht niet!!... Plezier op zo'n ding begint meestal pas ergens rond de klok van 13:00 uur :9 >:)

@Bommes Kom d'r maar weer in... ;) .
Zeg maar na de cappuccino en voor de espresso dus :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:43:

Ik woon op de klei, dus technisch gezien een Hagenees. Historisch gezien niet, ik kom eigenlijk uit Velsen (tussen IJmuiden, Haarlem en Amsterdam). Woon nu zo'n kleine twaalf jaar hier in Den Haag. Weet verder bijna niks van de stad want ik kom zelden buiten. Hooguit de Mediamarkt, Games Workshop en de Gamestore :') In al die jaren dat ik hier woon ben ik volgens mij maar vier of vijf keer uit geweest in de stad :X

@Erapaz : @Bommes is onze residente scooteraar en hij "boldly goes where most GSA1200's won't ever come" 8)

Ga wel voor een rode. Omdat rood.

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 23-09-2018 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:39

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:19:
[...]

Ik woon op de klei, dus technisch gezien een Hagenees. Historisch gezien niet, ik kom eigenlijk uit Velsen (tussen IJmuiden, Haarlem en Amsterdam). Woon nu zo'n kleine twaalf jaar hier in Den Haag. Weet verder bijna niks van de stad want ik kom zelden buiten. Hooguit de Mediamarkt, Games Workshop en de Gamestore :') In al die jaren dat ik hier woon ben ik volgens mij maar vier of vijf keer uit geweest in de stad :X

@Erapaz : @Bommes is onze residente scooteraar en hij "boldly goes where most GSA1200's won't ever come" 8)

Ga wel voor een rode. Omdat rood.
Rode zijn sneller toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Erapaz schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:48:
Tijdje terug hadden we hier een discussie over motorscooters en nu begint het wel te kriebelen voor een Vespa 250 of 300 in het rood of crème wit.
Mijn grote vraag is ga ik hier in mijn eentje op zondagochtend veel plezier aan beleven? Ik heb nu een 2008 ZX6R en die is vooral heel leuk op klaverbladen en op/afritten. Op een dijk voelt het vaak als fietsen in je woonkamer en rustig toeren is heel onrustig... (onder de 60 is ze nogal nerveus).

Ik zou wel iets willen waar ik wat langer op kan toeren. Wat meer comfort, maar wel de mogelijkheid om een weekendje Duitsland te doen.

Tot slot ben ik benieuwd naar de ervaring met samen rijden met motoren als je motorscooter rijdt. Is dat leuk of zit er teveel verschil tussen?
Maar waarom dan een motorscoot? Klinkt meer als een kandidaat voor een meer all-round motor, zoals de nakeds-met-kuip (Fazer bijv) of naked. Kies er een met een wat rustiger motorloop (niet nerveus) als je er veel langzaam mee wil rijden. Of ga je je ZX6R erbij houden voor het vlottere werk?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:21:
[...]

- edit -

En in de groep 'onverkoopbare motoren' op Facebook staat nog een hele mooie XJ 600 voor €250,-.

Als dat hetzelfde is als al die SS's van rond de eeuwwisseling.. :X Merendeel is 2-3x economisch totall... Idd wat jij al riep over en remschijf, bij mij mag t spul volgend jaar vernieuw worden. Die zijn hier 400, remblokken 130, per set, en ik heb er 2 nodig. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
thanks @wimmel_1 & @Vrijdag
Erapaz schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:48:

vespa__2_Italie

Ik heb mijn Vespa 250 GTS (vintage red) gekocht met net iets over de 6k km's op de klok, nu ergens rond de 32k km's op het zelfde klokje.
Veel met mijn ex achterop in Italië, Frankrijk e.d in de bergen rond gereden.
Maar ook meerdere keren met een flinke groep andere motoren op weekend of dag ritten geweest.
Ook een keer een bochten cursus in de Eiffel mee geweest met mijn kleine rode wesp.
Vaak wordt er een beetje lacherig gereageerd op voorhand, zie je de meeste mensen al snel de andere kant op kijken als de "groepjes" verdeeld worden voor een mtoor-forum weekend.
Beetje zo een gymles déjà-vu van de lagere school zeg maar.

Na een dag sturen is zijn daarin tegen de reacties eigenlijk altijd gelijk en niets dan positief en met veel complimenten.

vespa_1_motorforum_weekend

Nou is misschien het verschil dat ik met dat ding de jiffy aan de gerond door de bochtjes rijd.
Dat ik met voor en achter gesinterde remblokjes en iets van 150kg rijklaar gewicht gewoon achterlijk laat in de ankers kan en daar door makkelijk het "verloren vermogen" in haal.
Worden de wegen meer open, de bochten ruimer en gaan de snelheden regelmatig over de 100km/u dan moet ik "lossen".
Ding loopt 125 km/u op de gps maar mist het vermogen om daar net zo snel als een gewone motor te komen waardoor je het net niet meer kunt bijhouden.

Woon je in de buurt van Eindhoven? zo ja mag je hem wel eens lenen.
De mijne is een keer omgevallen en heeft dus een lelijke deuk aan de recht zijkant maar rijd er niet minder om. Misschien trouwens niet helemaal representatief omdat ik voor en achter er wel betere vering/schokdempers onder heb gezet.

vespa_3_rondje_ijs

Wat meer direct op je vraag:
Over de dijkjes wat in NL rond toeren, ja erg leuk.
Het zit super comfortabel, er is denk ik bijna geen motor te vinden met een dergelijk comfortabele kniehoek.
Ik ben iets van 1,9m lang en ik ervaar de Vespa niet echt als een klein ding, ben je een flink stuk kleiner dan is het teentjes aan de grond. Je hebt dus neit echt het idee met een "opgevoerd bromscootertje" onder weg te zijn.
Je hebt ruimte zat onder het zadel om wat te eten mee te nemen, okay geen boterhammen met hagelsag want dat smelt maar een tosti kan wel.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Erapaz De motor die je nu hebt is natuurlijk iets compleet anders op enorm veel punten. Misschien is het wat voor, maar misschien ook niet. Zou er zeker eens een middag mee gaan rondrijden om te zien of het iets voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@Bommes Bedankt, klinkt heel erg positief! Jiffy aan de grond rijden betekent dus dat je er erg leuk mee kunt sturen. Ik woon helaas (hoewel...) in omgeving Amsterdam, maar bedankt voor het aanbod! Er staat er genoeg te koop en misschien huur ik er wel een keer eentje.

@noes & @PilatuS Ja, een Vespa en een SuperSport zijn totaal verschillend, maar dienen uiteindelijk hetzelfde doel voor mij: Ontspannen, lekker uitwaaien na een lange werkdag, met jezelf in je helm even nergens aan denken, als je 's avonds in je bedje ligt dromen over je tweewieler met een warm gevoel in je buik, meteen een klik hebben met andere motorrijders ook al ken je ze niet.

Een sporttoer model zoals een Faser trekt mij totaal niet, ik vind ze niet mooi en heb er geen emotie bij. Ik wil echt wat speciaals, een felgroene Kawa of een rode Vespa doet het gewoon wel voor mij. Dit is natuurlijk enorm subjectief. Een Naked zie ik nog wel zitten (witte Monster staat ook op mijn lijstje), maar ik ben bang dat ik dat voor langere stukken vol in de wind niet zie zitten. Op een Vespa kun je natuurlijk gewoon een belachelijk groot windscherm monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:35:
@noes & @PilatuS Ja, een Vespa en een SuperSport zijn totaal verschillend, maar dienen uiteindelijk hetzelfde doel voor mij: Ontspannen, lekker uitwaaien na een lange werkdag, met jezelf in je helm even nergens aan denken,
Denk dat dit voor iedere motorrijder wel zo is :)

Of een Vespa wat voor je is hangt ook heel erg van je rijstijl af denk ik. Met een SS kan je dingen doen die met een Vespa niet mogelijk zijn, maar de Vespa heeft weer andere voordelen die een SS niet heeft. Denk dat het extreem persoonlijk is en dus lastig voor ons om een antwoord op te geven. Dat ik op een SS rij en Bommes op een Vespa staat natuurlijk compleet los van jou en wat jij in de praktijk prettig vind. Voor je zoiets koopt zou ik een erg lange proefrit gaan maken om te zien wat bij jou past. Dat huren lijkt mij een heel goed plan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:15:
[...]

Als dat hetzelfde is als al die SS's van rond de eeuwwisseling.. :X Merendeel is 2-3x economisch totall... Idd wat jij al riep over en remschijf, bij mij mag t spul volgend jaar vernieuw worden. Die zijn hier 400, remblokken 130, per set, en ik heb er 2 nodig. :+
Ik stond er van te kijken, 400cc en dan 3 van die dikke schijven + klauwen. Morgen de banden maar eens goed warmrijden en kijken of het een beetje remt, ben er vooral nog heel rustig aan mee naar huis gereden (regende flink).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:47:
[...]

Ik stond er van te kijken, 400cc en dan 3 van die dikke schijven + klauwen. Morgen de banden maar eens goed warmrijden en kijken of het een beetje remt, ben er vooral nog heel rustig aan mee naar huis gereden (regende flink).
Hoe ga je die banden éérst warm krijgen om daarna pas te kunnen gaan kijken hoe 't spul remt? Heb je er een setje bandenwarmers bij gekregen, of...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Erapaz op veel nakeds kan je een prima windscherm monteren. En ja, die kan je er natuurlijk ook alleen opzetten áls je zo'n lange rit gaat maken :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hij heeft het wel over uitwaaien :P

Persoonlijk vind ik de lucht om mij heen juist prettig bij het rijden. Zorgen voor een goede helm en goede doppen maakt het voor mij juist heerlijk om een lage ruit te hebben. Rond de 80km/u is de luchtstroom voor mij juist iets waar ik niet zonder zou willen. De lage voorkant en ruit zorgt er ook nog eens voor dat er niets van de motor zelf te zien is, net zoals bij een naked. Moet er niet aan denken om achter een hele hoge ruit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Grappig, ik heb juist een verhoogde ruit én een spoilertje daar bovenop. Ziet er niet uit, maar t werkt wel. Ik kan nog steeds daar overheen kijken trouwens.
Het alternatief is een extra laag sportruitje monteren en daar nog een stukje van af zagen ook. Met iedere tussenweg heb ik gegarandeerd te veel irritante turbulentie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:53:
[...]

Hoe ga je die banden éérst warm krijgen om daarna pas te kunnen gaan kijken hoe 't spul remt? Heb je er een setje bandenwarmers bij gekregen, of...... :*)
Scherp, bijdehandje :7.

Voor proefrit bravok gedaan, daarna rijdend getest, en daarna een rustige polder omgeving opgezocht om ze op snelheid te testen, maar heb nog niet flink doorgeknepen zoals bij een noodstop. Dat doe ik straks wel even, ga er een ritje mee naar kantoor Amsterdam maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Voor die niets om s100 geven Lidl heeft bij ons in het krantje kettingspray ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo dat was weer een lekker ritje naar werk vanochtend.

Voor het eerst met de nieuwe demper en wat klinkt die lekker ten opzichte van de standaard, mooie diepe roffel bij het gas los laten en algeheel heerlijk geluid.

Het enige waar ik niet achter ben gekomen is waar de DB killer zit. Zie namelijk enkel vast gelaste stukken zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Rubman op 24-09-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Rubman Het is niet heel duidelijk op je foto te zien, maar ik denk dat hij gewoon vastzit in je demper. Ik zie in ieder geval een aparte buis in het einde van je demper zitten. Die is wel vrij breed, maar er zit iets in zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Erapaz schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:35:

Een sporttoer model zoals een Faser trekt mij totaal niet, ik vind ze niet mooi en heb er geen emotie bij. Ik wil echt wat speciaals, een felgroene Kawa of een rode Vespa doet het gewoon wel voor mij. Dit is natuurlijk enorm subjectief. Een Naked zie ik nog wel zitten (witte Monster staat ook op mijn lijstje), maar ik ben bang dat ik dat voor langere stukken vol in de wind niet zie zitten. Op een Vespa kun je natuurlijk gewoon een belachelijk groot windscherm monteren.
Ik zet toch ook het meest grote lelijke windscherm op mijn naked? Maar dat is alleen voor de lange stukken snelweg naar de vakantie:

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycleparts-hornig.com/i/900/496/1/ZTechnik-Windschild-R1200R-LC.jpg

Jaja, de meest rechtse O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
charrel schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:16:
[...]

Ik zet toch ook het meest grote lelijke windscherm op mijn naked? Maar dat is alleen voor de lange stukken snelweg naar de vakantie:

[Afbeelding]

Jaja, de meest rechtse O-)
Ach ja, als het functioneel is en het je helpt dan is het toch prima. :P Ik ben ook aan het kijken voor een iets groter schermpje op mijn BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@HTT-Thalan Ik had me vergist, het is de Aldi waar je deze week een motorhoes kan halen: https://www.aldi.nl/onze-...torhoes-2495.article.html

Ze hebben ook een lader: https://www.aldi.nl/onze-...rtuigen-2874.article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mooi, vlieg ik daar wel een keer langs :Y thanks!

Vanmorgen in de tunnel op de A2 even het gas opengetrokken O+ O+ O+.
Wat een geluid! Jánken dat dat kan joh! Gaat allemaal niet bizar hard, maar lekker doorjakkeren naar de 140 is geen probleem. Nu kom ik daarbij bij een aantal puntjes:

Die vering is echt heel gek voor mij, ik ben zachte voorvering gewend, en omdat deze 'lockt' bij het induiken voelt het alsof de vering niet zou werken. Hij is lucht aanpasbaar dus daar moet ik een beetje mee experimenteren misschien.

De zitpositie is toch wel erg sportief/in elkaar gekropen. Mijn rug is eraan aan het wennen, maar hebben mijn benen na een uur toch echt de behoefte om even uit te strekken.

De handvatverwarming zou moeten werken, maar ik kreeg hem niet aan de praat. Ander systeem dan ik gewend ben, dus nog even mee pielen straks.

Het ding zou 1 op 20 moeten halen, iets erboven ook nog wel, maar het zo verschrikkelijk verslavend om het gas open te trekken _O- dat ik daar nog niet aan ben gekomen. 1 op 18 maximaal momenteel :P.

Het smalle achterbandje brak met het minste of geringste uit toen ik de parkeergarage in reed. Daar moet ik mee uitkijken. Vanavond even kijken welke mogelijkheden ik heb.

Dit allemaal meenemend denk ik dat het in de praktijk een mix moet gaan worden tussen beide motoren. Dan spaar ik toch een flink aantal kilometers op de Alp uit qua slijtage, maar kan ik hem wel meepakken voor de echt barre ritten, want die heeft toch wel een stukje (een bak) meer comfort dan de Kawa. De Kawa is dan ook gewoon een speelfiets en meer voor de droge ritten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@HTT-Thalan zet er Conti SportAttack3 onder, stuk meer grip dan wat je nu hebt. En ik zou die stugge voorvering juist houden, heel fijn als ie niet/weinig duikt tijdens remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@HTT-Thalan Zo te zien zit er op de linker voorvorkpoot een anti-duik systeem, zou best eens de oorzaak kunnen zijn dat het voelt alsof de vering blokkeert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:59:
@HTT-Thalan zet er Conti SportAttack3 onder, stuk meer grip dan wat je nu hebt. En ik zou die stugge voorvering juist houden, heel fijn als ie niet/weinig duikt tijdens remmen.
Zitten nu BT45's onder...

Vering - check. Gewoon wennen dus.

Ik besef me net waarom het waarschijnlijk zo gek voelt. De relatief zachte veren van de Alp zorgen ervoor dat ik de hoeveelheid gebruikte remkracht ook terugvoel in de mate van induiken. Hierdoor heb ik waarschijnlijk een soort spiergeheugen ontwikkeld waarmee ik 'voel' hoe hard ik aan het remmen ben en of er nog een tikkie bij kan.

Deze motor duikt, en hangt daarna 'vast' in de vering. Combineer dat met een onbekend voertuig en onbekende banden.. heb er gewoon nog geen heul vertrouwd gevoel bij. Zodra alles in orde is (gebracht) qua veiligheid ga ik wel even een paar rondjes de hooligan uithangen op het lesterrein bij huis.

[ Voor 47% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:59:
Zouden die er zijn in de maat voor een GPZ 400? Volgens mopedreifen.de ligt er origineel een 19" voorwiel in en een 18" achterwiel…. :o

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Ik dacht dat het droog zou blijven vandaag dus vrolijk op de brommer naar het werk, helaas regent het nu steeds dus hopen dat het vanmiddag beetje droog blijft.

Meteen even een recente foto inclusief decepticon logos op de tank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tEwfjjvTeTI2XH4rxvKAouUR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ach, wat regen... Houd alleen in gedachte dat je dan van de witte streepjes af blijft. Die zijn glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:47:
Ach, wat regen... Houd alleen in gedachte dat je dan van de witte streepjes af blijft. Die zijn glad.
Regen is geen probleem ALS je erop gekleed bent ;) maar misschien wassie dat niet.

Niet op gekleed = :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:11:
[...]

Zouden die er zijn in de maat voor een GPZ 400? Volgens mopedreifen.de ligt er origineel een 19" voorwiel in en een 18" achterwiel…. :o
Tja daar heb ik totaal geen rekening mee gehouden natuurlijk. Naja, anders heeft ie er een leuk projectje bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Het nadeel van al die regen is dat heel de motor er zo goor van word, ding sproeit nogal wat zand in het rond als het nat is buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:47:
Ach, wat regen... Houd alleen in gedachte dat je dan van de witte streepjes af blijft. Die zijn glad minder stroef.
There, fixed that for you. Zo heb ik het altijd geleerd tijdens mijn rijles. Olie, dat is glad, maar een wit streepje op de weg is gewoon minder stroef :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik heb wel geleerd dat je beter de wat bekendere merken aan hoes kan kopen.
Die vallen niet binnen een jaar uit elkaar en laat vocht ook echt verdampen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 22:37
Mitssz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:35:
Na een tijdje te hebben meegekeken toch maar eens reageren :P

Mitchel hier, ben bezig met lessen voor A Code 80. Heb Theorie en AVB al achter de rug, en mag zaterdag examen doen voor AVD.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste motor op mogen halen, ik kwam hem tegen en kon hem niet laten staan. Ik ben sinds zaterdag dus in het bezit van deze Yamaha R3 uit 2016.
[Afbeelding]
Ik kan inmiddels melden dat ik geslaagd ben :9 .
Vanochtend rijbewijs aangevraagd en kan hem morgen ophalen, daarna gelijk naar het werk op de motor :9~

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Hoe gaan jullie om met regen (wat uitrusting betreft)?

Ik ben dan benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met regenkleding die men over de reguliere motorkleding draagt. Gevalletje "net niet"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
1000Motormuis schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:33:

Ik ben dan benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met regenkleding die men over de reguliere motorkleding draagt. Gevalletje "net niet"?
Ik heb een goede waterdichte c-change laminaat jas en broek. Uitgebreide field tests (gisteren nog) hebben uitgewezen dattie prima werkt :) al begint de broek een beetje in te lopen aan het kruis na enkele uren (maar echt miniem).

Dat is tevens mijn 'dagelijkse' textiel jas, dus ik heb 'm normaal gezien wel mee (ik ga het huis niet uit met een andere als er ook maar enigszins kans is op regen).

In de zomer draag ik wel liever m'n leren jack.
wilco1985 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:06:
[...]
En altijd zorgen dat je een setje droge sokken op locatie hebt 8)
Wat? Waterdichte motorlaarzen! Forma Adventure Low FTW! Gisteren 4u waterdicht...

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 24-09-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Mitssz schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:16:
[...]

Ik kan inmiddels melden dat ik geslaagd ben :9 .
Vanochtend rijbewijs aangevraagd en kan hem morgen ophalen, daarna gelijk naar het werk op de motor :9~
Gefeliciteerd *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Ik heb een regenoverall voor de natte dagen.
Houd het vocht buiten en je blijft warmer.
Nadeel is dat ze niet echt strak zitten dus een beetje gaan flapperen onderweg.
Niet echt comfortabel. Maar goed als je comfortabel wilt reizen moet je een auto pakken. :+

En altijd zorgen dat je een setje droge sokken op locatie hebt 8)
Dryhte schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:38:

Wat? Waterdichte motorlaarzen! Forma Adventure Low FTW! Gisteren 4u waterdicht...
De mijne waren ooit waterdicht maar dat station zijn ze inmiddels al voorbij. Roep al jaren dat het tijd wordt voor een nieuw setje :z

[ Voor 20% gewijzigd door wilco1985 op 24-09-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb voor mn leder pak alleen een regenjasje. Werkt prima, maar geen ventilatie en flappert. Liever niet dus.

Heb verder een textiel broek, die is een beetje waterdicht en een leder jas met waterdichte laag. Dus.. niet te lang rijden in de regen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Woask schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:32:
Ik heb een vreemd probleempje; motor is in idle soms flink aan het fluctueren van toerental en komt soms zo laag dat hij afslaat. Lijkt me dus een ECU probleem? @caesar1000 heb jij ervaring mee toevallig? (Duke 125 uit 2011)

EDIT: 102 octaan zit erin
Geen ervaring mee. Ik zou sowieso je ECU laten checken en updaten bij een KTM-dealer. Ze hebben de mapping bij de latere modellen iets aangepast.
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:11:
[...]
Helemaal waar, maar er zijn ook hordes mensen die veilig van A naar B komen in een truttenschudder met een hamsterkooitje in het vooronder. Vermogen maakt het makkelijker, maar ik denk dat ik ook gewoon veilig met een 125 onderweg kan zijn. Die paar kilometer die ik op de 125cc van @caesar1000 heb gereden bevielen me niet slecht, het ding was alleen gewoon fysiek te kort/krap/klein voor mij.

Misschien moet ik eens naar een Varadero 125 zoeken...

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

hmmmm...
Een 125cc voldoet in de meeste situaties, maar als je dagelijks woon-werk rijdt over de snelweg, zijn extra pk's fijn om te hebben. Het maakt vooral de langere afstanden over de snelweg comfortabeler omdat je niet constant rekening hoeft te houden met een trage acceleratie en een lage maximum snelheid. Ook kun je gevaarlijke situaties (zie de post van @cyntax ) voorkomen. Met de GPZ-400 die je nu hebt zul je niet het lage verbruik van een 125 halen, maar heb je wel een motor waarmee de snelweg goed te doen is. Een 125 is perfect als weet dat je weinig op de snelweg zult rijden of voor je werk door een drukke stad moet. Minder last van het lage vermogen, maar wel de voordelen zoals een laag verbruik en goede wendbaarheid. :)
Joopieboy schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:00:
Nja jij gaat dus ook 10 of zelfs 20 breder dan, zijwang gaat wat schuiner staan en de bolling van de band wordt minder, meer contact oppervlakte, meer grip, rechtuit stabieler, en je rijdt wat makkelijker de randjes eraf. Denk maar aan je voorband zoals bij @caesar1000 zijn achterband is. Bochten ingaan is wat zwaarder, smaller stuurt wat scherper.

Maar ik heb geen moeite met die randjes en qua grip, goeie afstelling van de vering en zorgen dat er warmte in de banden zit. Anders gaat ie mooi dwars zoals @DragonSlayer666 kan bevestigen. :+
De achterband van mijn Duke is minder smal dan de achterbanden van veel andere lichte motoren, die vlieger gaat dus niet op. De GPZ-400 van @HTT-Thalan heeft een 100/90 voorband en 130/90 achterband. Mijn KTM heeft een 110/70 voorband en 150/60 achterband. :+

KTM kiest voor de lichtere modellen voor een 150 achterband omdat je dan een groter aanbod aan geschikte banden hebt. Daardoor zijn bijvoorbeeld veel sportieve banden van bekende merken beschikbaar voor de Duke. Bij smallere banden (onder de 140) kom je al snel op oudere modellen of banden voor klassiekers.

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 24-09-2018 17:41 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goretex pak en waterdichte laarzen/handschoenen :Y Uiteindelijk gaat altijd iets doorlekken maar het helpt wel voor langere tijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik had dus een goretex of afgeleide gelamineerd pak, maar dat heeft de strijd opgegeven. Vandaar het nieuwe pak dat ik laatst heb gehaald. Toen ik een keer een zeiknatte onderbroek had, terwijl de rest wel droog was, wel voor de zekerheid nog een regenpak gehaald. Ga ik een weekendje weg met kans op (een hele dag) regen, gaat dat pak mee.
Niet eens zo zeer om te voorkomen dat ik nat word, maar meer om te voorkomen dat het pak zich vol zou zuigen tot op de waterdichte laag. Dat wordt zwaar, koud, en in de garage thuis een natte vloer. Met verkeerd afschot is dat niet handig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:03
Vergeet niet je Gore-Tex pak jaarlijks/half-jaarlijks te wassen met spul van bijvoorbeeld Nikwax. Gore-Tex heeft poriën en die kunnen verstopt raken, het is dus belangrijk om het af en toe te wassen. Ik doe het zelf met mijn winter set en die heeft mij al 3 jaar lang zonder problemen kurkdroog gehouden in alle omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Goretex elke 10.000km wassen in principe, tenzij ie stinkt natuurlijk :7

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 24-09-2018 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
caesar1000 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:36:
De achterband van mijn Duke is minder smal dan de achterbanden van veel andere lichte motoren, die vlieger gaat dus niet op. De GPZ-400 van @HTT-Thalan heeft een 100/90 voorband en 130/90 achterband. Mijn KTM heeft een 110/70 voorband en 150/60 achterband. :+
Dat dacht ik, na een internetzoektocht. Ik ben nu bij Ad en het blijkt dat Kawasaki een 110/90/18 voorschrijft, de reden dat deze zo iel oogt is omdat er een 110/80 gemonteerd is. Maar de band is nog in orde dus ik rij hem gewoon op.

De voorband is twintig jaar oud :X dus die hebben we er vanonder getrokken. Verder doen we nu alleen de achterremklauw, die zit muurvast. Koppelingskabel even smeren en wegwezen :P.

Volgende keer doen we een grote beurt, gewoon voor de zekerheid. Voorremmen lijken in orde te zijn, genoeg materiaal.
Pagina: 1 ... 72 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.