.
Net opgehaald uit Harderwijk, afgezet door vrouwlief.
Specs:
1993
39000 kilometer gelopen
4x100cc
PK's:
Geen idee, nog niet naar gekeken 40kw volgens de RDW
Snelheid:
Uitlaatgeluid:

(origineel, met e-keur!)
Veercomfort:
Ik merk nu hoe zeer ik verwend ben met het comfort van de Alp. Die strijkt alles glad en kan ik ook gewoon zonder gas terug te nemen (eerder bij) over vluchtheuvels jakkeren. Op dit ding kost een richel in het asfalt je een tussenwervel

. Er zit een Showa anti-dive voorvork op, misschien dat dit hieraan bijdraagt.
Er zit klein werk aan: De achterremklauw loopt ietsje aan, kwestie van even vrijmaken. Linker voorvork keerring zweet lichtjes, en de koppelingshendel moet even gesmeerd worden. Verder kan ik er helemaal niks op aanmerken.
Onderin de toeren rijd het heel soepel en gedwee, er zijn zes versnellingen beschikbaar. Jaag je hem richting de 6-7000 toeren gaat het ineens heel hard en het stopt bij ~11.500 toeren. Qua rijgedrag en geluid (ook stationair) zou je serieus denken dat je met een 600cc te maken hebt (maar wat weet ik ervan).
De voornaamste downside is dat mijn rug dit to-taal niet gewend is. Die ging behoorlijk protesteren door de sportieve zithouding, en ook mijn polsen hadden het even zwaar. Komende tijd maar wat vaker een korte rit maken om te wennen.
Maar goed, voor de knalaanbieding van 300 euro inclusief een nieuwe voorband (achter was al vernieuwd) had ik eigenlijk op de heenweg al besloten dat als er niks serieus mis zou zijn, ik hem zou meenemen en de rest voor lief zou nemen.
Oh, enne:
Clip-ons

(en ja, ook hiermee kon ik prima een halve draai maken

).