Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.157 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:14

A13X

Dude

Grubeater schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:09:
[...]

In Nijmegen heb je Takenhofplein en Keizer Karelplein, maar dat zijn meer verkeerspleinen qua voorrangsregels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En daar is het advies gas erop, doorrijden en daadkrachtig zijn, bij sloom en twijfelen vliegen ze je links en rechts om de oren.

einde motorbeurs?

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 21-09-2018 12:34 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
IMHO: Dat hele fenomeen "Motorbeurs-Utrecht" hadden ze ná het eerste jaar al de nek om moeten draaien in de vorm waarin het sinds het einde van de "Motor-RAI Amsterdam" de kop op had gestoken.

Het is schandalig dat ze überhaupt entree durven te vragen voor een tweedehands meuk /verzamelbeurs :)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 21-09-2018 12:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Vrijdag

De Zwarte

Zo brachten Triumph en Kawasaki hun 2018 nieuws het afgelopen jaar in november in het oorlogsmuseum in Soesterberg. Niet alleen werd daarmee aanzienlijk op kosten bespaard, maar minstens zo interessant was het publiek dat daar op afkomt. Publiek dat oprecht interesse heeft in dat nieuws, in plaats van publiek voor wie iets als Motorbeurs Utrecht in eerste instantie een gezellig dagje uit met de vereniging is.
Dit soort evenementen zijn voor een bedrijf veel interessanter. Publiek komt er echt voor jou, je kan zelf kiezen waar en wanneer en als de ruimte het toestaat knoop je er ook een testmogelijkheid aan.

Beurskoopjes heb je tegenwoordig ook niet meer. Of het nu een motorbeurs of computerbeurs is. Goedhart stond er dit jaar trouwens ook al niet, die deden hun eigen event rond die tijd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 25-09 14:33
Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:50:
[...]

[...]
Dit soort evenementen zijn voor een bedrijf veel interessanter. Publiek komt er echt voor jou, je kan zelf kiezen waar en wanneer en als de ruimte het toestaat knoop je er ook een testmogelijkheid aan.

Beurskoopjes heb je tegenwoordig ook niet meer. Of het nu een motorbeurs of computerbeurs is. Goedhart stond er dit jaar trouwens ook al niet, die deden hun eigen event rond die tijd.
Goedhart event is volgende week. Misschien dat ik er wel ff ga kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Willem30 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:13:
[...]

Goedhart event is volgende week. Misschien dat ik er wel ff ga kijken. :P
Ohja da's waar ook. Moet ik ook even langs. Nieuwe spiegel halen en gewoon een beetje rondstruinen. Verder niets halen, want die zondag wil ik ook naar Anathema O+

En hopen dat ik die motor win natuurlijk :9

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 21-09-2018 13:24 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:45:
[...]

IMHO: Dat hele fenomeen "Motorbeurs-Utrecht" hadden ze ná het eerste jaar al de nek om moeten draaien in de vorm waarin het sinds het einde van de "Motor-RAI Amsterdam" de kop op had gestoken.

Het is schandalig dat ze überhaupt entree durven te vragen voor een tweedehands meuk /verzamelbeurs :)
Vorig jaar na jaren weer eens geweest, puur zodat ik meerdere motoren die ik op het oog had kon zien en vergelijken.
Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:50:
[...]

[...]
Dat en de beurs levert ook een hoop schade op. Vorig jaar met een standhouder staan praten, wij hadden meerdere motoren met schades zien staan dus vroegen hoe dat kwam.

Dat kwam dus puur door het publiek, en dan heb je het niet over kleine krasjes van gebruik. Diepe krassen in (matte) lak (die zaten er bij onze eerste ronde niet in), afgebroken/kromme hendels en knipperlichten etc.. Als je dan ook even rustig ging staan kijken, zag je met verbazing hoe lomp en respectloos mensen er mee omgingen. Kinderen die vrij rondliepen en op motoren klommen en als het kon van de ene naar de andere gingen zonder af te stappen. Of gewoon door vader of moeder van de ene naar de andere getild werden. Maar wel met een jas met dikke ritsen eraan. Het was niet bij iedereen maar toch verbazingwekkend veel volk. Echt triest gewoon ;w

Dus snap ook wel dat een goedhart denkt, ik doe het zelf wel. Dan heb je dat namelijk ook beter onder controle.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
@debiele rotonde kunstwerken

Ik kom hier zo af en toe nog wel eens voorbij, blijf ik een raar ding vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het Draaiend huis op de Hasseltrotonde in Tilburg is toch wel het toppunt van rotondekunst.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/r7b8cgMTTXI/maxresdefault.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Een half mil voor zo'n klein kut huis dat rond draait en 10k per jaar aan onderhoud :F

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 21-09-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:39
Bommes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:17:
Strommie kan regelmatig gemeen ploffen terug de inlaat in (back-fire) altijd rond de 2500 toeren na het afremmen op de motor en weer rustig optrekken.
Bijzonder irritant want dat is precies het toerental de motor draait in zijn 2 bij het ronden van een rotonde.
Toch vrij venijnig als je net goed plat hangt en het vermogen valt weg en er een flinke knal volgt tussen mijn benen :P

Na wat googlen schijnt dit redelijk standaard gedrag te zijn voor deze Dl1000 modellen, re-map zou het moeten oplossen.
Echter wordt het ook erger na een paar keer ploffen omdat dan de inlaatrubbers los geschoten kunnen zijn, die na een jaar of 12 ook wel ondertussen wat hard kunnen zijn.
Straks thuis even kijken hoe ze er uitzien/voelen, hoe ze gemonteerd zitten.
Heb al nieuwe online gevonden voor 50 euro het stuk, olie filtertje erbij en ik kan weer een avondje klussen.

Gisteren trouwens met Strommie trouwens woon/werk gereden.
Wat tijd betreft ideaal, zeker terug binnen door (flink stuk middenpeel weg) met de motor kun je er net wat makkelijker voorbij als ze voor je met 70 naar huis aan het sukkelen zijn. Was in 3 kwartier thuis, erg netjes, met de auto over de A50 en een stuk door Eindhoven is dat meestal een uur.

Wel heeft Strommie best wel last van pendelen op de snelweg boven de 140km/u, zo erg dat ik niet veel harder durfde.
Bij thuiskomst maar even de bandenspanning gecontroleerd.. die was nog krap 2 bar voor en achter..
Fijne jongens daar bij Joppen, zelfs niet even dat controleren bij aflevering. |:( :(
Check bij klappen in de uitlaat eerst de achterste uitlaat pakking. Aangezien deze vlak na de cilinder zit krijgt hij het altijd zwaar te verduren. Gaat ie lek (en dat is 100% gegarandeerd) dan krijg je ook van die leuke knallen. Kwestie van vervangen. Is wel een kl*te klus omdat je er slecht bijkomt.

Hoe ik dat weet? Ik rijdt TL1000 :+

Pendelen op de snelweg komt door het bijregelen van de injectie aan de hand van de lamda sensor.
Of de sensor verwijderen (geen regeling meer) of injectie aanpassen......

Suc6 Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@f2ride2001 inlaat, niet uitlaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:39
Oh ok, goed lezen is ook een vak..... :X

Dan eerst de inlaat rubbers controleren en daarna de klepspeling.
Zulke back fires heb ik nog niet gehad met de TL, en die heb ik pas 21 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:17:
Strommie kan regelmatig gemeen ploffen terug de inlaat in (back-fire) altijd rond de 2500 toeren na het afremmen op de motor en weer rustig optrekken.
Heeft dat ding ook geen pair systeem ? Mijn oude SV1000S had zo'n beetje hetzelfde blok en daar moest ik het pair systeem afsluiten omdat de klappen niet meer leuk waren zo extreem. Dat heeft het voor 95% opgelost. Gok dat jouw fiets ook wel zo'n pair systeem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
@f2ride2001 inderdaad zoals @FastFred al opmerkt, hij geeft backfires.
Terug de inlaat in dus, niet richting de uitlaat.
Na wat googlen kom ik het vaker tegen bij DL1000's rond die bouwjaren.

En wat betreft het pendelen, het wordt erger met het achter een busje of auto rijden.
Het is echt draaien om het balhoofd zeg maar.
Bekend fenomeen met veel motoren met grote koffers er op, echte rvind ikbij 140km/u dit wel erg "langzaam" optreden.

@PilatuS
Ja ik zag net op de onderdeel tekeningen dat een dergelijk systeem aanwezig is.
Althans als je er een systeem mee bedoeld dat de voorste en de achterste cilinder "koppeld" voor wat betreft brandstof retour ding/iets

edit 2:
https://www.cmsnl.com/suz...LCK0001.html#.W6TrSHszZaQ
Dat systeem zit er op, iets met lucht toevoer koppeling tussen beide cilinders.

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 21-09-2018 14:56 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:54:
Ja ik zag net op de onderdeel tekeningen dat een dergelijk systeem aanwezig is.
Althans als je er een systeem mee bedoeld dat de voorste en de achterste cilinder "koppeld" voor wat betreft brandstof retour ding/iets
Het pair systeem pomp lucht uit de airbox de cilinders in bij gas los zodat de gassen die uit de uitlaat komen schoner lijken. Het zorgt dus alleen ook voor een hoop knallen. Bij mijn SV ging er een slang vanuit de airbox naar 2 slangen die naar de cilinders gingen. Zoek anders even op pair mod voor jouw type fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:00:
[...]

Vorig jaar na jaren weer eens geweest, puur zodat ik meerdere motoren die ik op het oog had kon zien en vergelijken.

[...]

Dat en de beurs levert ook een hoop schade op. Vorig jaar met een standhouder staan praten, wij hadden meerdere motoren met schades zien staan dus vroegen hoe dat kwam.

Dat kwam dus puur door het publiek, en dan heb je het niet over kleine krasjes van gebruik. Diepe krassen in (matte) lak (die zaten er bij onze eerste ronde niet in), afgebroken/kromme hendels en knipperlichten etc.. Als je dan ook even rustig ging staan kijken, zag je met verbazing hoe lomp en respectloos mensen er mee omgingen. Kinderen die vrij rondliepen en op motoren klommen en als het kon van de ene naar de andere gingen zonder af te stappen. Of gewoon door vader of moeder van de ene naar de andere getild werden. Maar wel met een jas met dikke ritsen eraan. Het was niet bij iedereen maar toch verbazingwekkend veel volk. Echt triest gewoon ;w

Dus snap ook wel dat een goedhart denkt, ik doe het zelf wel. Dan heb je dat namelijk ook beter onder controle.
Werkelijk? Jeumig. Als dealer zou ik dan ook liever niet hebben dat mijn spullen daar staan |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:54:
edit 2:
https://www.cmsnl.com/suz...LCK0001.html#.W6TrSHszZaQ
Dat systeem zit er op, iets met lucht toevoer koppeling tussen beide cilinders.
Die dichtmaken gaat enorm helpen.

Bij mijn SV heb ik het zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DKNdeeIjDyMPVFHrf6pwPAjv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jyqnnDWcqNBlCCbTjmVvBg0I/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FVq82axl3Bg0LXZPaZvfQMe3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Net een mooie "nieuwe" demper voor mijn Viffer weten te scoren.

Morgen even ophalen en misschien maar meteen monteren, mits ik niet tegen gekke dingen aan loop.
Wilde al een beter geluid op de Viffer nu zit de standaard pijp er nog op en de dempers voor deze motor beginnen schaars te worden behalve als je nu eigenlijk custom laat maken.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, die ik erbij moet hebben als ik ga monteren?

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 21-09-2018 15:01 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:58:
[...]

Het pair systeem pomp lucht uit de airbox de cilinders in bij gas los zodat de gassen die uit de uitlaat komen schoner lijken. Het zorgt dus alleen ook voor een hoop knallen. Bij mijn SV ging er een slang vanuit de airbox naar 2 slangen die naar de cilinders gingen. Zoek anders even op pair mod voor jouw type fiets :)
:Y
Daarom had de GSF1250 Bandit een dikke rioolpijp als uitlaat om die knallen te dempen.
Nadat ik een Leovince (+DB-Killer) had geplaatst was het wel hoorbaar bij gas loslaten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:18:
[...]

:Y
Daarom had de GSF1250 Bandit een dikke rioolpijp als uitlaat om die knallen te dempen.
Nadat ik een Leovince (+DB-Killer) had geplaatst was het wel hoorbaar bij gas loslaten. :9
Mijn SV had Laser dempers er onder liggen en daarbij was het nog wel te doen. Af en toe een knal vond ik wel leuk. Na een val naar Yoshi's gegaan die blijkbaar wat meer open waren. Toen was het niet leuk meer, iedere keer bij gas los hele dikke knallen. Los van dat het nogal aso was zou de dempingswol binnen no-time weg zijn, dus toen die pair mod uitgevoerd wat het vrijwel volledig heeft opgelost.

Mijn huidige fiets heeft nog wel dat systeem, alleen noemen ze het dan SAS ipv pair, maar verder doet het precies hetzelfde. Bij deze fiets moet het alleen wel blijven zitten om de kat goed te laten werken. Ga je naar een uitlaat zonder kat moet het er af, maar met kat zou zonder dat systeem de uitlaat kapot kunnen branden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:01:

Morgen even ophalen en misschien maar meteen monteren, mits ik niet tegen gekke dingen aan loop.
Wilde al een beter geluid op de Viffer nu zit de standaard pijp er nog op en de dempers voor deze motor beginnen schaars te worden behalve als je nu eigenlijk custom laat maken.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, die ik erbij moet hebben als ik ga monteren?
Je hebt een highmount gekocht, dat weet je? Ik vind het geen porem, maar ze zijn voor de VFR erg in de mode geweest. Wel makkelijk met een bandenwissel, je komt zo bij de velg.

Zelf heb ik een laser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gjUXXr4rjFQv1uGQt9Ep6wgK/full.jpg

@wimmel_1
Ik vond nog de foto's van de motoren voor de TS:
VFR:
VFR 1

Fazer:
Fazer

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 21-09-2018 15:32 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Señor Sjon Skôn ploatjes..... :P

En opgenomen in de OP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:00:
[...]

Die dichtmaken gaat enorm helpen.

Bij mijn SV heb ik het zo gedaan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de foto's.
Ik ga eerst een checken of de inlaat rubbers nog goed zijn en niet losgeschoten zijn door de backfires.
Daarna deze mod uitvoeren, maar dit is tegen het klappen in de uitlaat, dat doet mijn Strommie niet.
Next step is denk ik een powercommander 3, met de juiste map moet het helemaal goed komen.
Maar ik denk dat ik eerst even naar Hoegee ga bellen, die schijnt wonderen te kunnen verrichten met deze motoren.
Als het ding zo al opnieuw gemapt kan worden hoef ik niet zo nodig een powercommander te hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:29:
[...]

Je hebt een highmount gekocht, dat weet je? Ik vind het geen porem, maar ze zijn voor de VFR erg in de mode geweest. Wel makkelijk met een bandenwissel, je komt zo bij de velg.

Zelf heb ik een laser:
[Afbeelding]

@wimmel_1
Ik vond nog de foto's van de motoren voor de TS:
VFR:
[Afbeelding: VFR 1]

Fazer:
[Afbeelding: Fazer]
Ik weet dat ik een High mount heb gekocht, vind het zelf wel wat hebben.
Moet alleen even kijken of het allemaal gaat passen. Jammer dat het niet ook gewoon makkelijk als normale plaatsing uit te voeren is.

Zo niet heb ik een leuk ritje naar Dalfsen.
Is er een vrijwilliger om mee te kijken O-) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 21-09-2018 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:01:

Nice, highmount staat die motor goed! Denk dat je nog even wat uitlaatpakking op het pasvlak moet smeren. Woon je in de buurt van Den Haag? Heb nog wel een tubetje liggen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:38:
@Señor Sjon Skôn ploatjes..... :P

En opgenomen in de OP
Speaking of OP: Mijn 2e brommer mag er natuurlijk ook in!

Het is een BMW R1200 RT uit 2005! Thanks :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Heb een mooie GPZ400 op het oog voor weinig. Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:53:
Ouwe zooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was vandaag in parijs (op doorreis) en het viel me op dat in centrum parijs het stikte van de Goldwings..
Zo'n ding is toch helemaal niet handig in de stad? of juist wel ivm mega veel laadruimte..??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Maar wel relatief zuinig, makkelijk om aan te werken, en hoge opvalwaarde :9.

En voor de prijs die hij vraagt ook prima aan de grond te rijden met weinig onderhoud O-). Kofferset van de Alp gewoon te hergebruiken met een beetje creatief laswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:53:
Is het een groene? En zonder kuip, dan is het wel wat.

Anders veel te oubollig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:34:
[...]

Is het een groene? En zonder kuip, dan is het wel wat.

Anders veel te oubollig :)
Nee, en nee, maar het gaat me meer om de techniek :+.

Dit is 'em:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nji5rnPJHuHE1k1y8e8IuzVT/full.jpg

Heb het onderhouds handboek al gevonden iig. Even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:36:
[...]

Dit is 'em:

[Afbeelding]

Die glimt als een malle :) Ziet er goed uit voor haar leeftijd.

Ik zie hier dat http://www.motorcyclespec...kawasaki_gpz400r%2087.htm zo'n oud beestje gewoon 59 PK levert. Dat is niet slecht voor een 400 cc die oorspronkelijk uit 1987 komt.

Bij Motoport in Assen hebben ze er ook een staan uit 1993 met 34.527 Km op de teller. Vragen ze nog € 1.390,00 voor. Dat lijkt me een beetje veel 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door MichielK71 op 21-09-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:33:
[...]

Speaking of OP: Mijn 2e brommer mag er natuurlijk ook in!

Het is een BMW R1200 RT uit 2005! Thanks :*)
En ook weer aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:38:
[...]

Die glimt als een malle :) Ziet er goed uit voor haar leeftijd.
Staat naar verluid 35k op de teller. Kan alleen (nog) niks vinden in de manual over intervallen. Niet dat het heel veel uitmaakt, als het ding goed rijd en in orde is doe ik gewoon het hoognodige terwijl ik de Alp verder opknap, moet een pakking gewisseld worden en de bocht voor de einddemper heeft waarschijnlijk teveel roest om nog luchtdicht te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Kawasaki had de intervallen destijds nog op 6000 Km's staan. Die GPZ dingen zijn overigens redelijk "Bullet-Proof" op wat roestprobleempjes ná maar daar heeft deze zo op 't eerste gezicht niet veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:45:
@HTT-Thalan Kawasaki had de intervallen destijds nog op 6000 Km's staan. Die GPZ dingen zijn overigens redelijk "Bullet-Proof" op wat roestprobleempjes ná, maar daar heeft deze zo op 't eerste gezicht niet veel last van.
Ik kan op geen enkele foto iets mis vinden. Hij geeft aan dat de voorband vervangen moet worden, maar er zit een nieuwe bij. Wisselen is zo gepiept natuurlijk, ik heb immers bandenlichters :9.

Eerst maar eens zien of het ding zo goed loopt als hij eruit ziet, en of alles veilig is: Geen olie langs de vork, remmen in orde, niet krom etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

noes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:08:
[...]

Nice, highmount staat die motor goed! Denk dat je nog even wat uitlaatpakking op het pasvlak moet smeren. Woon je in de buurt van Den Haag? Heb nog wel een tubetje liggen.
Mwah Zwaag/Hoorn dus niet echt.
Maar wat uitlaatpakking is nog wel te vinden lijkt mij.
Ik ga mij even inlezen in hoe en wat omtrent het verwisselen van een uitlaat.

Het is dat het mijn dagelijkse woon werk meest is anders had ik er makkelijker vol in gevlogen ipv alles eerst eigenlijk tot in detail uit te willen zoeken want wil niet zonder komen te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Dryhte schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:40:
Ik heb straks een lange rit voor de boeg over de Deltawerken tot Den Haag. Geen zin om met de wagen te gaan, mannenweekend kom je als man naartoe :) hopelijk valt 't weer toch wat mee ;)

Edit: plus als ik met de wagen ga moet ik m'n afspraak bij Tijger Leathers afzeggen :9
Lekker gereden, mooie golven gezien, happy met het wind gedrag van de Strom en Tijger Leathers is een aanrader als je je zadel wil laten aanpassen... Op een uurtje ben je buiten met een opnieuw gevuld zadel, en intussen een lekker koffietje en een gezellige babbel met de baas. Als ik nu in de toekomst ook nog langer kan blijven zitten zonder ongemak is 't al goed ;) nu inpilsen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:01:
[...]

Lekker gereden, mooie golven gezien, happy met het wind gedrag van de Strom en Tijger Leathers is een aanrader als je je zadel wil laten aanpassen... Op een uurtje ben je buiten met een opnieuw gevuld zadel, en intussen een lekker koffietje en een gezellige babbel met de baas. Als ik nu in de toekomst ook nog langer kan blijven zitten zonder ongemak is 't al goed ;) nu inpilsen :9~
Wat kost zoiets?
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:58:
[...]

Mwah Zwaag/Hoorn dus niet echt.
Maar wat uitlaatpakking is nog wel te vinden lijkt mij.
Ik ga mij even inlezen in hoe en wat omtrent het verwisselen van een uitlaat.

Het is dat het mijn dagelijkse woon werk meest is anders had ik er makkelijker vol in gevlogen ipv alles eerst eigenlijk tot in detail uit te willen zoeken want wil niet zonder komen te zitten.
In t ergste geval weer de originele terug monteren :Y oh en nog een tip: ga op zaterdag aan de slag, dan kan je een stuk makkelijker een onderdeeltje scoren mocht je iets missen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@noes 90€ als hij het originele zadelcover terug kan plaatsen. Dat was nieuw en prima in mijn geval. Een nieuwe cover kost nog eens 130€ of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:13:
@noes 90€ als hij het originele zadelcover terug kan plaatsen. Dat was nieuw en prima in mijn geval. Een nieuwe cover kost nog eens 130€ of zo
Dat is wel heel schappelijk :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Rubman Heeft jouw VFR al niet een een "uitlaatklem" als verbinding/sluiting op de uitlaat? Zó-ja dan is 't niks meer dan de koolstof pakkingring tussen de twee uitlaatdelen voorzichtig overzetten en de klem weer netjes aandraaien.

De tijd dat einddempers nog met een vlakke flens + pakking op het spruitstuk ge-bout werden ligt al weer een tijdje achter ons (bij de meeste merken). Bij de nóg moderne motoren met een katalysator is 't zelfs alleen nog maar een schuifverbinding zónder pakking omdat de eigenlijke demper één onderdeel is tesamen met de katalysator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Owja by the way, ik merk dat bontkraagjes hier écht een ding zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:46:
Owja by the way, ik merk dat bontkraagjes hier écht een ding zijn ;)
Welkom in mijn buurt, ik woon vlakbij Tiger Leathers. Doe altijd boodschappen bij de Appie daar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:30:
@Rubman Heeft jouw VFR al niet een een "uitlaatklem" als verbinding/sluiting op de uitlaat? Zó-ja dan is 't niks meer dan de koolstof pakkingring tussen de twee uitlaatdelen voorzichtig overzetten en de klem weer netjes aandraaien.

De tijd dat einddempers nog met een vlakke flens + pakking op het spruitstuk ge-bout werden ligt al weer een tijdje achter ons (bij de meeste merken). Bij de nóg moderne motoren met een katalysator is 't zelfs alleen nog maar een schuifverbinding zónder pakking omdat de eigenlijke demper één onderdeel is tesamen met de katalysator.
Zeg je nu dat mijn gixxer oud is? ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:00:
[...]

Tja, spontaan ten val komen is wel een teken van hoge leeftijd meestal 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:00:
[...]

Zónder blikken of blozen: Já >:) Nog twee jaar wachten en dan is "ze" oud genoeg om zélf d'r rijbewijs te kunnen gaan halen _O-

Maar: Eerlijk is eerlijk.... Ik kén geen andere GSX-R fietsen van die leeftijd welke er nog zó netjes uit zien terwijl ze nog gewoon praktisch dagelijks gebruikt worden en daarbij ook niet letterlijk als een oud wijf bereden worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:36:
[...]

Dit is 'em:

[Afbeelding]

Wat een vreemde kuip? Is dat niet de neus van een Div? En de onderspoiler zit er ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:04:
[...]

Zónder blikken of blozen: Já >:) Nog twee jaar wachten en dan is "ze" oud genoeg om zélf d'r rijbewijs te kunnen gaan halen _O-

Maar: Eerlijk is eerlijk.... Ik kén geen andere GSX-R fietsen van die leeftijd welke er nog zó netjes uit zien terwijl ze nog gewoon praktisch dagelijks gebruikt worden en daarbij ook niet letterlijk als een oud wijf bereden worden _/-\o_
8) Danku :P

Van stilstaan worden ze ook niet beter, break it fix it zeggen we dan maar. :+ Was ik en Mark afgelopen jaar niet heel blij mee maar ach. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heeft iemand in de buurt van Den Haag/Rijswijk een (reserve)helm te leen zodat mijn vriendin eens kan proberen wat ze vindt van achterop rijden? De RT is natuurlijk bij uitstek geschikt voor duo gebruik, dus dat moeten we toch es geprobeerd hebben :Y

Ze heeft waarschijnlijk maat S of M, hoofdomtrek is 56cm.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 21-09-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:05:
[...]

Wat een vreemde kuip? Is dat niet de neus van een Div? En de onderspoiler zit er ook niet op.
Van wat ik op Google foto's kan vinden is dit gewoon een originele uitvoering hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:22:
Heeft iemand in de buurt van Den Haag/Rijswijk een (reserve)helm te leen zodat mijn vriendin eens kan proberen wat ze vindt van achterop rijden? De RT is natuurlijk bij uitstek geschikt voor duo gebruik, dus dat moeten we toch es geprobeerd hebben :Y

Ze heeft waarschijnlijk maat S of M, hoofdomtrek is 56cm.
Hmmm.... Ben je niet bang dat je juist de éérste ervaring voor haar gaat verpesten met een (waarschijnlijk?) niet goed passende helm waar ze vervolgens dan ook nog eens geen enkele binding mee heeft?
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:26:
[...]

Van wat ik op Google foto's kan vinden is dit gewoon een originele uitvoering hoor.
Ik denk niet dat @Vrijdag al gekeken heeft naar 't bouw/model-jaar van dat type fiets.... Dat motorfietsje is, véél kans, ouder dan dat hij zelf is (én ja... Die kuipdelen zijn zo te zien origineel jaren '80 Kawa design 8) ).

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 21-09-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:26:
[...]

Hmmm.... Ben je niet bang dat je juist de éérste ervaring voor haar gaat verpesten met een (waarschijnlijk?) niet goed passende helm waar ze vervolgens dan ook nog een geen enkele binding mee heeft?
Hij moet natuurlijk goed zitten, zeker. Maar ik denk dat ze daar wel doorheen prikken kan :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:27:
[...]

Hij moet natuurlijk goed zitten, zeker. Maar ik denk dat ze daar wel doorheen prikken kan :Y
Als het niet wil lukken met lenen: De meeste zaken welke motoren verhuren hebben óók (nieuwe) helmen liggen welke gehuurd kunnen worden bij een fiets. Je zou daar eens kunnen informeren en dan ook meteen "helmen passen" met haar... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:26:
[...]

Hmm okee. Ik ken de GPZ's alleen met een afgeronde neus en onderspoiler.

En @wimmel_1 dankjewel dat je me zo jong inschat 8) maar Dynamo Open Air 1997 was mij eerste Dynamo en toen mocht ik al legaal brommerrijden ;) Heb er zelfs nog een shirt van :9

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 21-09-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:26:
[...]

Hmmm.... Ben je niet bang dat je juist de éérste ervaring voor haar gaat verpesten met een (waarschijnlijk?) niet goed passende helm waar ze vervolgens dan ook nog eens geen enkele binding mee heeft?

[...]

Ik denk niet dat @Vrijdag al gekeken heeft naar 't bouw/model-jaar van dat type fiets.... Dat motorfietsje is, véél kans, ouder dan dat hij zelf is (én ja... Die kuipdelen zijn zo te zien origineel jaren '80 Kawa design 8) ).
Mijn huidige motor gooit altijd hoge ogen als ik bij klanten aan kom, goed voor een praatje want ze willen altijd weten wát het precies is en waarom hij er nog zo goed uit ziet.

Alhoewel het geen vereiste is/was, vind ik het wel erg leuk als de woon-werk-slet ook een beetje bijzonder oogt :). Ik vraag me wel af waarom de vraagprijs zo laag is, bijna too good to be true. Ding ziet er schattig retro uit en is snel genoeg voor de snelweg. Als het verbruik ook nog een beetje meevalt en ik er een paar koffers op kan regelen is het helemaal ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:38:
[...]

Hmm okee. Ik ken de GPZ's alleen met een afgeronde neus en onderspoiler.

En @wimmel_1 dankjewel dat je me zo jong inschat 8) maar Dynamo Open Air 1997 was mij eerste Dynamo en toen mocht ik al legaal brommerrijden ;) Heb er zelfs nog een shirt van :9
Dan hebben we waarschijnlijk nog samen op de N2 (toen nog N, ja) staan te BBQ'en doordat ALLES rond Eindhoven vást stond vanwege wat Oosterburen welke naar E'hoven kwamen voor een "festivalletje" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ben net nog even gaan kijken hoe de uitlaat vast zit, en jawel bouten O-)

Plus dat ik nu wel erg ga twijfelen of het gaat met de wingrack erbij die erop zit :X

Dan zal ik misschien toch wat moeten gaan sleutelen en lassen (laten lassen op mijn werk) om het passend te krijgen als low-mount.
Ach ga in ieder geval morgen kijken of de uitlaat wat is en dan is ook wel meteen te zien of het allemaal past of dat ik moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:56:
Ben net nog even gaan kijken hoe de uitlaat vast zit, en jawel bouten O-)

Plus dat ik nu wel erg ga twijfelen of het gaat met de wingrack erbij die erop zit :X

Dan zal ik misschien toch wat moeten gaan sleutelen en lassen (laten lassen op mijn werk) om het passend te krijgen als low-mount.
Ach ga in ieder geval morgen kijken of de uitlaat wat is en dan is ook wel meteen te zien of het allemaal past of dat ik moet aanpassen.
Dan gaat die High-Mount uitlaat uit de advertentie welke je linkte (volgens de plaatjes daar) dus sowieso al niet één-op-één passen.... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:30:

Bij de 800 zit een katalysator, dus je kon hem er zo opschuiven en vastbouten (slip-on).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:04:
[...]

Dan gaat die High-Mount uitlaat uit de advertentie welke je linkte (volgens de plaatjes daar) dus sowieso al niet één-op-één passen.... 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rHKe0byl.jpg
Dit is hoe de huidige uitlaat erbij hangt 8)

Het is een oud beessie uit '95 he :>

[ Voor 3% gewijzigd door Rubman op 21-09-2018 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:05:
[...]

Heeft iets weg van de XJ900F

Afbeeldingslocatie: https://www.whitedogbikes.com/images/blog-img/xj900f/xj900f-main-500x500.jpg

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
Dit is hoe de huidige uitlaat erbij hangt 8)

Het is een oud beessie uit '95 he :>
Kijk.... Daar past 't dus wél op ;)

Da's ook geen vlakke flens verbinding met bouten maar gewoon een uitlaatklem mét daarin een koolstof ring.

Ben overigens voorzichtig met die interne ring.... Die dingen zijn best prijzig, zeker als je ze met spoed nodig gaat hebben doordat de oude "stuque" is gegaan tijdens de demontage.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 21-09-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:24:
[...]

Kijk.... Daar past 't dus wél op ;)

Da's ook geen vlakke flens verbinding met bouten maar gewoon een uitlaatklem mét daarin een koolstof ring.

Ben overigens voorzichtig met die ring.... Dingen zijn best prijzig, zeker als je ze met spoed nodig gaat hebben doordat de oude "stuque" is gegaan tijdens de demontage.
Oké dan weet ik even niet 123 waar ik naar kijk zonder vergelijkingsmateriaal.

Bij dit stuk gaat hij er dus af?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LnBpPjYl.jpg?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:29:
[...]

Oké dan weet ik even niet 123 waar ik naar kijk zonder vergelijkingsmateriaal.

Bij dit stuk gaat hij er dus af?
[Afbeelding]
Ónder die klem op de foto zit de feitelijke verbinding tussen de twee delen. Die naad welke je op de foto omcirkelt hebt is een schuifstuk wat je niet los hoeft te halen.

Het deel onder die klem is een beetje te vergelijken met een "kop/kom" gewricht zoals je dat ook in je lichaam hebt zitten en waarbij die ring voor beide "kommen" de "kop" vormt. Als je die klem losmaakt dan zie je denk ik wel wat ik bedoel.... Beetje lastig uitleggen in "tekst" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:34:
[...]

Ónder die klem op de foto zit de feitelijke verbinding tussen de twee delen. Die naad welke je op de foto omcirkelt hebt is een schuifstuk wat je niet los hoeft te halen.

Het deel onder die klem is een beetje te vergelijke met een "kop/kom" gewricht zoals je dat ook in je lichaam hebt zitten en waarbij die ring voor beide "kommen" de "kop" vormt. Als je die klem losmaakt dan zie je denk ik wel wat ik bedoel.... Beetje lastig uitleggen in "tekst" :+
Dit is redelijk duidelijk gek genoeg :+

Oh en wat betreft de ring die eventueel stuk kan, daar hoef ik mij geen zorgen om te maken.
Dat ligt letterlijk allemaal op mijn werk of kan daar gestanst/gesneden/watergesneden/geplot of wat dan ook worden.

Dat is het fijne van werken bij een grote technische groothandel en productiebedrijf 8), het tooltje om de ketting te spannen wat ontbrak heb ik zo ook gewoon kunnen laten uitsnijden uit een stuk RVS van 5mm dik O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

/me snapt niet dat Duitsland zo populair onder motorrijders is.

Momenteel zit ik in Virton en kom al enkele dagen in Noord-Franrijk. Prachtige off-road wegen hier en hele mooie weggetjes voor de niet off-road motoren.

Nog een tip voor de bierdrinkers, de abdij van Orval ligt hier vlakbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:09:

Momenteel zit ik in Virton en kom al enkele dagen in Noord-Franrijk. Prachtige off-road wegen hier en hele mooie weggetjes voor de niet off-road motoren.

Bier en braadworst jonguh je weet toch.

Oh en de taal, meer Nederlanders die zich met wat Duits kunnen redden dan in het Frans.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
De Avond van 12 oktober tot en met de zondag 14 oktober (dus 2 nachtjes en 2 dagen) houden we de Dutch Dakar "Double Circle Edition" van ruwweg 2x250 kilometer. De eerste rit gaat voornamelijk door Belgie heen en benut een aantal trajecten van de Belgische TET. Tweede ronde gaat voornamelijk door Nederland heen (o.a. grote delen van Brabant).

We hebben momenteel 11 deelnemers en hanteren een maximum van ongeveer 20. Alle merken motoren zijn welkom en je hoeft geen TCN lid te zijn.

Ik weet dat ik het eerder vermeld heb, maar hier zijn dus wat meer details, mocht iemand van hier nog interesse hebben :).

Onze trackmaster is de boel vandaag al een beetje aan het proefrijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d7ou6BdSyfrhEuw4uMlikgIL/full.jpg

We overnachten bij hem in de tuin (tentjes) of binnen op je eigen slaapmatje.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-09-2018 09:41 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Ik begrijp best dat het daar mooie weggetjes zijn, maar dan moet ik wel wat tolken mee nemen. Ik kom niet verder dan zeggen dat ik geen Frans spreek.
Duits spreek ik vloeiend. Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland (soort Duits ;) ) en noord Italië zijn daarmee dus goed te doen.

Ik zou best ook nog een keer een motortrip naar Normandië willen doen, maar dus niet in mijn uppie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:38
Bommes schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:31:
[...]

Bier en braadworst jonguh je weet toch.

Oh en de taal, meer Nederlanders die zich met wat Duits kunnen redden dan in het Frans.
Dit dus!

En met mijn Duits kom ik overal!! ( dat kunnen de mensen die dit jaar mee waren naar sauerland bevestigen ;) @Frans92 )

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik spreek aardig Frans, kan me er prima mee redden. Frankrijk ligt voor mij gevoelsmatig echter verder weg. Hoewel dat misschien weinig uitmaakt tov Sauerland of de Eifel.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi land, jammer van de kut Fransen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ik ken wel @Frans92 maar kan geen Frans :+

En het ligt praktisch om de hoek...

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:03:
[...]

Mooi land, jammer van de kut Fransen :P
}:| Françaises :9 :9~ O+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn geen eigenwijze horken die niet eens de moeite doen om je te verstaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:39:
[...]

Dat zijn geen eigenwijze horken die niet eens de moeite doen om je te verstaan. ;)
Nooit problemen mee gehad en ik heb zelfs een half jaar in Parijs gewoond :P Ze willen trouwens wel maar het vreemde taalonderwijs in Frankrijk is gewoon erbarmelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Afbeeldingslocatie: http://www.dinomusic.nl/wp-content/uploads/FransDuijts_HetMooisteInJeLeven_lowres.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Die is meer in de trant van:
"Ik ken geen Frans & ik ken geen Duits, maar ik ken wel Frans Duits" *Badum-Tish*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:08:
[...]

Die is meer in de trant van:
"Ik ken geen Frans & ik ken geen Duits, maar ik ken wel Frans Duits" *Badum-Tish*
Maar is het dan kunnen of kennen :? :+

En om het niet geheel offtopic te maken. Hierzo:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cxKJU9/38938352_521465608292624_5846734702257373184_n.jpg

:P :9~ O+ <3

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 22-09-2018 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vrijdag schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:14:
[...]

Maar is het dan kunnen of kennen :? :+
Tsja dan zal ik mij moeten vervoegen tot:
"het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet!"
:+

Genoeg geneuzel, ik ga lekker even een stukje rijden 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:02:
[...]

Nooit problemen mee gehad en ik heb zelfs een half jaar in Parijs gewoond :P Ze willen trouwens wel maar het vreemde taalonderwijs in Frankrijk is gewoon erbarmelijk.
Ik heb helaas wat anders gemerkt, de paar woordjes Frans die ik ken begrijpen ze niet vanwege de uitspraak, Engels verdommen ze totdat ze geld aan je kunnen verdienen. En echt vriendelijk zijn ze niet :w

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik zit voor mijn werk veel in duitsland en mijn duits is nog steeds vrij beroerd, verstaan doe ik het wel prima ( zoalng het geen vreemd dialect is)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• R0y.
Rubman schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:23:
[...]

Tsja dan zal ik mij moeten vervoegen tot:
"het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet!"
:+

Genoeg geneuzel, ik ga lekker even een stukje rijden 8)
Hier in het zuiden van het land kan je net zo goed op de waterscooter gaan... wat een weer |:(

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:47
Over slecht weer gesproken:
Iemand hier persoonlijke ervaring met ACF-50? Ik wil het deze winter eigenlijk ook op mijn motor gaan baggeren, omdat ik zag dat mijn vorige motor toch wel wat te verduren had afgelopen winter.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:03:
[...]

Ik heb helaas wat anders gemerkt, de paar woordjes Frans die ik ken begrijpen ze niet vanwege de uitspraak, Engels verdommen ze totdat ze geld aan je kunnen verdienen. En echt vriendelijk zijn ze niet :w
Het probleem in Frankrijk is dat het vreemde taal onderwijs heel slecht is. Kom al erg lang in Frankrijk en buiten de grote steden vind ik de meeste Fransen toch wel heel vriendelijk.

En motorrijden in Frankrijk is werkelijk fantastisch :)

https://www.motoravonturi...en/reizen-haute-vienne-f/

https://www.motoravonturi...slag-vogezen-zwitserland/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2018 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:55:
[...]

Hier in het zuiden van het land kan je net zo goed op de waterscooter gaan... wat een weer |:(
Net even naar MKC geweest (Rijswijk -> Zoeterwoude), maar regende idd flink! Maar, met het kuipruitje omhoog is het nog best uit te houden op de RT.

Helaas begin ik verkouden te worden en moest ik niezen op de motor. Wat heb ik daar een hekel aan :(

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HTT-Thalan
*O*.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z76hCmOdyCZ1pFQCL4yFFRit/full.jpg

Net opgehaald uit Harderwijk, afgezet door vrouwlief.

Specs:

1993
39000 kilometer gelopen
4x100cc
PK's: Geen idee, nog niet naar gekeken 40kw volgens de RDW
Snelheid: B-)
Uitlaatgeluid: *; (origineel, met e-keur!)
Veercomfort: :X

Ik merk nu hoe zeer ik verwend ben met het comfort van de Alp. Die strijkt alles glad en kan ik ook gewoon zonder gas terug te nemen (eerder bij) over vluchtheuvels jakkeren. Op dit ding kost een richel in het asfalt je een tussenwervel :'). Er zit een Showa anti-dive voorvork op, misschien dat dit hieraan bijdraagt.

Er zit klein werk aan: De achterremklauw loopt ietsje aan, kwestie van even vrijmaken. Linker voorvork keerring zweet lichtjes, en de koppelingshendel moet even gesmeerd worden. Verder kan ik er helemaal niks op aanmerken.

Onderin de toeren rijd het heel soepel en gedwee, er zijn zes versnellingen beschikbaar. Jaag je hem richting de 6-7000 toeren gaat het ineens heel hard en het stopt bij ~11.500 toeren. Qua rijgedrag en geluid (ook stationair) zou je serieus denken dat je met een 600cc te maken hebt (maar wat weet ik ervan).

De voornaamste downside is dat mijn rug dit to-taal niet gewend is. Die ging behoorlijk protesteren door de sportieve zithouding, en ook mijn polsen hadden het even zwaar. Komende tijd maar wat vaker een korte rit maken om te wennen.

Maar goed, voor de knalaanbieding van 300 euro inclusief een nieuwe voorband (achter was al vernieuwd) had ik eigenlijk op de heenweg al besloten dat als er niks serieus mis zou zijn, ik hem zou meenemen en de rest voor lief zou nemen.

Oh, enne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QFQq083FjuC7qYOW41iCAIIc/full.jpg

Clip-ons }) (en ja, ook hiermee kon ik prima een halve draai maken B-)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qJjXGKKmgkXgMZghxlUPZxe6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8tbxHBjMTLxVu9txKqJvu9Iu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/meOKtkpkUDC8Hllkd6gwGIbw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ISSYsG3FE3m9u8NdOHdX3Fiq/full.jpg

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dat is een leuk koopje! Daar moet ongeveer 50pk uit komen, daar kan je prima mee meekomen in het verkeer :Y stuk beter dan zo'n mini v-twin lijkt me.

Trouwens, dat zijn qua vorm wel clipons, maar verder totaal niet te vergelijken met wat een moderne supersport heeft ;)

[ Voor 29% gewijzigd door noes op 22-09-2018 18:03 ]

• HTT-Thalan
noes schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:44:
Dat is een leuk koopje! Daar moet ongeveer 50pk uit komen, daar kan je prima mee meekomen in het verkeer :Y stuk beter dan zo'n mini v-twin lijkt me.

Trouwens, dat zijn qua vorm wel clipons, maar verder totaal niet te vergelijken met wat een moderne supersport heeft ;)
Dit is ook nog mijlenver verwijderd van een supersport, maar voor iemand die al twee jaar niks anders dan een Alp rijd is dit behoorlijk radicaal :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Tis net een alp :+

• HTT-Thalan
I'll take that as a compliment :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Crosspost :+
Net opgehaald in Dalfsen bij een ontzettend aardige man. Helemaal gek van Honda en in het verleden altijd Viffer gereden. Deze lag dus nog gewoon nagenoeg ongebruikt op zolder :X

Dus ik ben nu eigenaar van...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UsMk4Vz.jpg
Een tweedehands maar als nieuw zijnde Remus demper voor mijn VFR 750
Morgen even kijken of ik hem er op krijg of dat ik aanpassingen moet (laten) doen.
Als ik hem als High mount krijg dan gaat hij er zo op, zo niet ga ik hem verbouwen nog low mount. Even wat collega’s vriendelijk aankijken om wat buizen te lassen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:46

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:39:
*O*.

[Afbeelding]

Net opgehaald uit Harderwijk, afgezet door vrouwlief.

Specs:

1993
39000 kilometer gelopen
4x100cc
PK's: Geen idee, nog niet naar gekeken 40kw volgens de RDW
Snelheid: B-)
Uitlaatgeluid: *; (origineel, met e-keur!)
Veercomfort: :X
Ziet eruit als een geinig ding, zou de puntjes die je noemt aanpakken en er dan lekker mee gaan rijden :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@HTT-Thalan het is net of de Alp een kleintje heeft gekregen :+

• HTT-Thalan
Destruction schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:00:
[...]

Ziet eruit als een geinig ding, zou de puntjes die je noemt aanpakken en er dan lekker mee gaan rijden :)
Komende week ga ik ermee naar Ad :Y.

En uiteraard ff een filmpje met geluid opnemen 8).

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:46:
[...]

Dit is ook nog mijlenver verwijderd van een supersport
Niet overdrijven. Het scheelt zo'n halve meter :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:27:
[...]

Niet overdrijven. Het scheelt zo'n halve meter :P
En 600cc/50pk :P. Maar dat boeit me allerminst, hiermee kan ik lekker jakkeren en smijten zonder dat het gelijk (te) hard gaat. Precies wat ik zocht, tegen het prijsje dat ik wilde. Zodra ik ermee bij Ad ben geweest ga ik de boel even goed warmrijden, bandjes inclus, en een leuk filmpje opnemen. Is alweer te lang geleden.

De bandjes ga ik nog even oprijden, daarna wil ik achter wel een iets breder bandje als dat zou passen.
Pagina: 1 ... 71 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.