Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.157 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:03:
[...]

Nou net even gekeken, het was niet een schakel die vast zat....

Ik had de kettingspanning niet op het strakste punt gemeten en daar ook niet op gesteld, dit is dus wel heel erg belangrijk. Nu was de ketting op een punt gewoon te strak (zonder speling). Toen ik de cover bij het kettingwiel voor eraf haalde, zag ik al een dikke smurrie van olie/teer..

Alles schoon gemaakt en de ketting op de correcte spanning gezet ditmaal. Maar nu krijg ik het alarmlicht van geen/lage olie aan. Ik denk dus dat de olie ergens bij het kettingwiel eruit is gelekt.

Maar even nieuwe olie bestellen en kijken of ik er zelf nog wat aan kan doen :'( wel echt een fuck up van jewelste. Hopelijk blijft het hierbij en heb ik niet iets krom/kapot getrokken.
Je trekt een "Big-End" niet zó maar even krom óf uit de lagers + keerringen dus waarschijnlijk valt het wel mee en heb je nu een gevalletje "toeval" te pakken.

Als je daar toch aan 't kijken bent: Bekijk de status van je voorste kettingwiel even goed. Als dat ding al wat slijtagepatronen begint te vertonen terwijl je achterste kettingwiel dat nog niet doet dan kun je 't ding nú beter meteen vervangen door een vers exemplaar. Als zo'n ding eenmaal zichtbaar aan 't slijten gaat dan gaat 't daarna hard en neemt 'ie vervolgens je ketting én daarmee dus ook 't achterste kettingwiel onnodig hard onder handen.

Ik bestel meestal een extra kettingwiel voor de voorkant bij een set en vervang 't ding dan preventief als er eenmaal serieuze slijtage zichtbaar wordt. Dingen kosten niet de hoofdprijs en slijten vanwege de tand verhouding ook ééns zo hard als dat 't achterste kettingwiel dat doet. Je doet op die manier veel langer met de kettingset in z'n geheel.

En voor iedereen hier: Meten van de kettingspeling doe je AL-TIJD op 't meest strakke punt van de ketting... UITERAARD 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:21:
[...]

Je trekt een "Big-End" niet zó maar even krom óf uit de lagers + keerringen dus waarschijnlijk valt het wel mee en heb je nu een gevalletje "toeval" te pakken.

Als je daar toch aan 't kijken bent: Bekijk de status van je voorste kettingwiel even goed. Als dat ding al wat slijtagepatronen begint te vertonen terwijl je achterste kettingwiel dat nog niet doen dan kun je 't ding nú beter meteen vervangen door een vers exemplaar. Als zo'n ding eenmaal zichtbaar aan 't slijten gaat dan gaat 't daarna hard en neemt 'ie vervolgens je ketting én daarmee dus ook 't achterste kettingwiel onnodig hard onder handen.

Ik bestel meestal een extra kettingwiel voor de voorkant bij een set en vervang 't ding dan preventief als er eenmaal serieuze slijtage zichtbaar wordt. Dingen kosten niet de hoofdprijs en slijten vanwege de tand verhouding ook ééns zo hard als dat 't achterste kettingwiel doet. Je doet op die manier veel langer met de kettingset in z'n geheel.
Thanks voor de tip! Heb net nog even gecontroleerd, en het olielampje gaat wel uit na starten.. dus even paniek om niks. Olie kan ik nog niet goed peilen omdat de motor nog warm is, anders zou die nu onder het minimum zitten, want ik krijg nu namelijk niks te zien op de stok :+ Morgen maar even meten en dan kijken of ik ermee ga rijden. Heb in ieder geval wel meteen nieuw olie & filter besteld.

Komt er altijd zoveel smurrie vrij bij het voorste kettingwiel? Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer in 26,5k km dat ik naar men ketting/kettingwielen kijk. (muv het kettingsmeren ofc)

Heb even naar het kettingwiel gekeken, en zag er volgens mij wel goed uit. Maar ik heb dan ook niet echt een idee hoe een slecht wiel eruit ziet, hoor altijd dingen over gebroken tanden of hele dunne tanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Já, daar kan 't zand én vet zich lekker nestelen in 't kapje wat er overheen zit doordat 't er in een érg kort bochtje van de ketting heen geslingerd wordt. Op een gegeven moment loopt je ketting daar gewoon door een soort van 'slijppasta" heen.... Gaat 'ie wel mooi van glimmen :P

Op een circuitfiets blijft dat kapje meestal wel mooi schoon doordat 't thuis in de kast ligt 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 19-09-2018 20:55 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

McKaamos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:05:
[...]

Erm, praat geen poep? ;)
Sena claimt zelf dat het kan: https://support.sena.com/...-with-a-non-Sena-Headset-

Wat wel gezegd moet worden, is dat het anders werkt dan gebruikelijk.
Lijkt er op dat Sena kitjes zich voordoen als een telefoon zodat je met de remote (non-Sena) kit de belfunctie moet gebruiken en dus effectief een gesimuleerd telefoongesprek start.

Edit: en een tagje voor @Verwijderd :)
Ja dat is een workarround maar totaal niet werkbaar, zeker niet met een beperkte bereik van die dingen. Als iemand van de groep dan wegvalt ben je alles kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. :)

Mooiste is een universeel mesh netwerk maar goed...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Joopieboy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:33:
[...]

Ja dat is een workarround maar totaal niet werkbaar, zeker niet met een beperkte bereik van die dingen. Als iemand van de groep dan wegvalt ben je alles kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. :)

Mooiste zou een portofoon systeem zijn waar je niet steeds op elkaar moet wachten tot je kan praten :P
En natuurlijk net zo compact is als die bluetooth dingen voor aan je helm.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 19-09-2018 19:34 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Het glimmen is 1 ding, het slijt dan alleen ook zo snel... :(

Overigens, de Triumph Speed Four krijgt de motor van een Triumph TT. Hopelijk volgende week eindelijk weer eens rijden.. *O*

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:58
Chakotay schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:15:
Hm, over het stoplichtsprintjes-verhaal van eerder... Ik kwam net onderweg een Ferrari 488 tegen bij het stoplicht die in tegenstelling tot de meeste van dat soort wagens die je tegenkomt in het wild ook nog eens goed gas gaf. Het blijft leuk op op een oude motor een wagen die letterlijk 100x zoveel waard is op te kunnen duwen :+ Op topsnelheid zou ik het nooit bijhouden, maar tot de 150 oid wat het nu ging kon ik prima op zijn bumper blijven 8)
Ben zelf niet zo van ferrari maar een neef had laatst die gtc4 lusso gekocht en ik stond wel even te kijken hoor 8)7
En dat geluid is ook bijzonder ziek! ik weet wel dat ik daar met de twin niet van ga winnen qua acceleratie _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:33:
[...]

Mee eens. Je moet bij elkaar blijven. Maar das met chinese sets van gelijk merk ook zo.
Dat is gewoon de aard van Bluetooth.

Op n budget vind ik de Vimoto oplossing nog wel t mooiste. :)
Gewoon een portofoon aankoppelen en die gebruiken voor de communicatie.
Nooit gezeur met iemand die disconnected raakt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

timmie271 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:34:
[...]

Mooiste zou een portofoon systeem zijn waar je niet steeds op elkaar moet wachten tot je kan praten :P
En natuurlijk net zo compact is als die bluetooth dingen voor aan je helm.
Hmm... Hoe ver komt een 433Mhz transmitter tegenwoordig?
Je zou iets daar mee kunnen doen als kleine aankoppel module bij een Vimoto V3/V6.

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
McKaamos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:40:
[...]

Hmm... Hoe ver komt een 433Mhz transmitter tegenwoordig?
Je zou iets daar mee kunnen doen als kleine aankoppel module bij een Vimoto V3/V6.
Ik zie modules met een bereik tot 1000m in open gebied.
Maar eigenlijk zou je zoiets met RF moeten hebben in plaats van FM dan is er geloof ik meer mogelijk.

Gamertag: timmie271

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
@kneusteun dat geluid was heerlijk inderdaad :9~

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McKaamos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:39:
[...]

Mee eens. Je moet bij elkaar blijven. Maar das met chinese sets van gelijk merk ook zo.
Dat is gewoon de aard van Bluetooth.

Op n budget vind ik de Vimoto oplossing nog wel t mooiste. :)
Gewoon een portofoon aankoppelen en die gebruiken voor de communicatie.
Nooit gezeur met iemand die disconnected raakt.
En daarvoor is bluetooth mesh netwerken uitgevonden, prachtig systeem. :)

Maar idd, nog totaal niet te verkrijgen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
27MC spul.... >:)

Veel lui waar ik regelmatig mee rijd hebben van die goedkopen "Bamifoon" porto's in/op d'r motoren gemonteerd in combinatie met een "Autocom" welke qua techniek gelijk zijn aan de PMR / PTT spullen van o.a. Kenwood. Die krengen hebben daarbij echter dan vaak ook nog eens véél te veel zendvermogen (5W in plaats van de max. toegestane 0.5W).

Ik houd 't maar gewoon bij 't geluid van m'n brommer, heb sowieso geen plek om die spullen ergens netjes in te kunnen bouwen.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Joopieboy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:47:
[...]

En daarvoor is bluetooth mesh netwerken uitgevonden, prachtig systeem. :)

Maar idd, nog totaal niet te verkrijgen.
Da's n onderdeel van BLE (Bluetooth Low Energy), wat weer onderdeel uitmaakt van de (ik meen) BT 4.1 of 4.2 standaard.
Wikipedia: Bluetooth mesh networking
Meeste chinese sets doen nog BT 3.0, soms 4.0 maar net niet hoog genoeg voor BLE en Mesh.
Al zag ik al wel wat dingetjes langs komen, dus ik denk niet dat je er nog lang op hoeft te wachten.

Verwijderd

De Sena 30K en Cardo packtalk doen mesh, maar wel met een eigen implementatie. Werkt bij de Sena overigens als een trein, kan niet anders zeggen. Ik zal anders eens zo'n goedkope set een keer proberen te pairen, misschien werkt het wel, prima voor de bijrijdershelm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 16:17

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:49:
27MC spul.... >:)

Veel lui waar ik regelmatig mee rijd hebben van die goedkopen "Bamifoon" porto's in/op d'r motoren gemonteerd in combinatie met een "Autocom" welke qua techniek gelijk zijn aan de PMR / PTT spullen van o.a. Kenwood. Die krengen hebben daarbij echter dan vaak ook nog eens véél te veel zendvermogen (5W in plaats van de max. toegestane 0.5W).

Ik houd 't maar gewoon bij 't geluid van m'n brommer, heb sowieso geen plek om die spullen ergens netjes in te kunnen bouwen.. :9
Zo'n setup heb ik ook. Autocom systeem met Chinese 5 Watt porto. Robuust systeem met onovertroffen bereik (enkele kilometers). De grootlicht seinknop heb ik omgebouwd naar PTT knop, ideaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:34:
[...]

Ben zelf niet zo van ferrari maar een neef had laatst die gtc4 lusso gekocht en ik stond wel even te kijken hoor 8)7
En dat geluid is ook bijzonder ziek! ik weet wel dat ik daar met de twin niet van ga winnen qua acceleratie _/-\o_
Als je een (redelijk) betaalbare auto met een leuk geluid wilt kunnen gaan rijden dan moet je maar eens naar een Alfa-Romeo 4C gaan kijken ... Wat dát ding met een "simpele" 1.7L 4-Cylinder allemaal doet is wel zó..... :9~ :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 20-09-2018 00:37 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:49:
De Sena 30K en Cardo packtalk doen mesh, maar wel met een eigen implementatie. Werkt bij de Sena overigens als een trein, kan niet anders zeggen. Ik zal anders eens zo'n goedkope set een keer proberen te pairen, misschien werkt het wel, prima voor de bijrijdershelm :)
Probleem is dan alleen dat je allemaal t zelfde spul moet hebben met de bijbehorende kosten.

Nee wij rijden nog lekker op de ouderwetse manier, sowieso met 2 supersports wordt er niet veel meer gereden dan 2 uur zonder tankstop, en vaak tussendoor een keer pissen of koffiedrinken. Met de bijbehorende handsignalen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:18:
[...]

Als je een (redelijk) betaalbare auto met een leuk geluid wil kunnen gaan rijden dan moet je maar eens naar een Alfa-Romeo 4C gaan kijken ... Wat dát ding met een "simpele" 1.7L 4-Cylinder allemaal doet is wel zó..... :9~ :9~

[YouTube: Quadski Vs Alfa Romeo 4C | Top Gear | Series 21 | BBC]
Betaalbaar is relatief, ze gaan voor onderhand meer dan de nieuwprijs. :) Maarja het geldt praktisch voor al het leuke spul op het moment..

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:49:
Mja, da's dus wel een dingetje. Ik zou dat soort zaken zoveel mogelijk willen inbouwen op/aan de motor, zo min mogelijk meuk bij me dragen :)

wmb heb ik het dan over (in de toekomst) een porto/intercom en een GoPro of iets vergelijkbaars, dit alles het liefst aangesloten op een contact geschakelde spanningsbron, en het allerliefst dus ook dat 't automatisch met het contact mee aan en uit gaat :P

Worden knutselwerkjes voor een volgende motor tho, zo heel lang gaat deze Diversion niet meer blijven. Da's althans niet de bedoeling :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

[...]

Ik had de kettingspanning niet op het strakste punt gemeten en daar ook niet op gesteld, dit is dus wel heel erg belangrijk. Nu was de ketting op een punt gewoon te strak (zonder speling). Toen ik de cover bij het kettingwiel voor eraf haalde, zag ik al een dikke smurrie van olie/teer..

Alles schoon gemaakt en de ketting op de correcte spanning gezet ditmaal. Maar nu krijg ik het alarmlicht van geen/lage olie aan. Ik denk dus dat de olie ergens bij het kettingwiel eruit is gelekt.

Maar even nieuwe olie bestellen en kijken of ik er zelf nog wat aan kan doen :'( wel echt een fuck up van jewelste. Hopelijk blijft het hierbij en heb ik niet iets krom/kapot getrokken.
Ja dat kan natuurlijk ook. Dit betekent volgens mij wel dat je kettingwielen aardig versleten zijn, omdat ze nu ovaal zijn. Daardoor is de kettingspanning niet uniform.

Correct me if I'm wrong hoor mensen :)

XBL: DonFrans

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:20:
Vimoto is dus wel goed om eens te proberen voor dat geld dus, als het voornamelijk voor solo gebruik is? Ik ga daar meer eens in duiken, de V3/V6/V8 series. Bedankt!
Deze heb je ook nog en staan redelijk wat goede reviews op yt. Ik zit er ook nog voor te kijken.
https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:01
Gisteren bij de Halfords een nieuw lampje gehaald voor mijn achter/remlicht, waarbij ik eigenlijk nog van plan was om LED te halen, aangezien de achterkant nogal schud en een gloeilamp gewoon geen lang leven gegund is waarschijnlijk. Vragen ze daar €40 voor 2 LED lampjes! Ik schrok me kapot. Gloeilampjes zijn €8 per 2, dus die zijn het geworden :+

Trouwens wel opmerkelijk op die verpakking van de LED lampen
Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg
WTF doen ze daar in die winkel dan :X

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:02
[...]

Als de letting te strak heeft gestaan loop je het risico dat de uitgaande as van de motor scheef is getrokken en dat daar die olie vandaan komt. Als dat het geval is en je moet een as of pakking vervangen ben je wel aan de beurt ja :(.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:23:
Gisteren bij de Halfords een nieuw lampje gehaald voor mijn achter/remlicht, waarbij ik eigenlijk nog van plan was om LED te halen, aangezien de achterkant nogal schud en een gloeilamp gewoon geen lang leven gegund is waarschijnlijk. Vragen ze daar €40 voor 2 LED lampjes! Ik schrok me kapot. Gloeilampjes zijn €8 per 2, dus die zijn het geworden :+

[...]

Wat een debiel prijsverschil zeg. 8)7 Vooral gezien LED tegenwoordig ook vrij cheap is.

I have stability. The ability to stab.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Halfords zegt toch al genoeg :X

Dat die winkel nog bestaansrecht heeft is mij een raadsel, overpriced alles en om nu te zeggen dat de kwaliteit van spullen die ze hebben liggen zo denderend is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Zo, gister mijn zadel terug gekregen van de r1200r lc. Is 3/4cm verhoogd en veel harder/ beter schuim gebruikt. Zit echt al 10x beter dan het was. De portier is ook een begenadigd stoffeerder die al meer dan 3000 buddies gedaan heeft. Het weekend van 6/7oktober gaan we nog een rondje doen met 2/3 vrienden. Ben benieuwd hoe het dan bevalt.

Mocht iemand trouwens nog willen aanhaken het weekend van 6/7 oktober laat maar horen, we gaan richting de eifel/moezel.

[ Voor 32% gewijzigd door charrel op 20-09-2018 10:16 ]

• lolgast
Rubman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:46:
Halfords zegt toch al genoeg :X

Dat die winkel nog bestaansrecht heeft is mij een raadsel, overpriced alles en om nu te zeggen dat de kwaliteit van spullen die ze hebben liggen zo denderend is.
Ik kom er alleen voor dit soort dingen. Hij zit op 30 seconde fietsen en de Action waar ik ook moest zijn had deze lampjes niet :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:59
lolgast schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:23:

[...]

Met die lampjes ben ik het op zich wel eens dat die gewoon goedgekeurd moeten zijn voor weggebruik. Aan de andere kant:
De koplampbeschermer die ik op de motor heb zitten is ook "for offroad use only" (staat er op). Veel getinte vizieren zijn ook "for track use only"
Toch wordt dat ook gewoon verkocht, gemonteerd, en ik heb nog nooit van boetes gehoord.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:15:
@ToolkiT ik ben morgen in Londen, je kunt die jerrycans niet opvouwen zodat ze in handbagage passen zeker? :+.
LOL..
Ik ben alleen zelf in Dusselfdorf en Parijs vandaag, dus dat gaat niet werken.. :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Rubman

Rubman

Over lampjes gesproken, is het mogelijk om bij een VFR uit 95 beide koplampen gelijktijdig aan te hebben?

Nu heb ik 1 van de twee ogen brandend en pas bij groot licht beide. Mijn OCD flipt hem hierdoor natuurlijk de pan uit. Bij nee zal ik ermee moeten leren leven :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:02
ToolkiT schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:35:
[...]

LOL..
Ik ben alleen zelf in Dusselfdorf en Parijs vandaag, dus dat gaat niet werken.. :+
Ik hoop dat je daar beter weer hebt, hier is het treurig.

Volgende keer ga ik lekker op de motor denk ik, die spits (met een taxi) is verschrikkelijk en de underground ook :'). Kost je gewoon een uur voor 8 miles.
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:54:
[...]

Ik hoop dat je daar beter weer hebt, hier is het treurig.

Volgende keer ga ik lekker op de motor denk ik, die spits (met een taxi) is verschrikkelijk en de underground ook :'). Kost je gewoon een uur voor 8 miles.
Toen ik in vliegtuig op taxibaan stond begon het te druppelen, dus geloof dat ik het goede weer heb meegenomen.. hier mooi zonnig :p

In London Centrum is een scooter ideaal.. lekker smal dus je kan overal tussendoor en met twist en go ben je bij stoplichten lekker snel weg..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 16:41

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Korte update wat betreft de communicatie: beide (identieke) Ali-setjes zijn binnengekomen en de bouwkwaliteit valt me zeker niet tegen.

Nette schroefconnectoren voor de PTT knop, die je op je stuur kan monteren met velcro (dat ga ik nog wel eens aanpassen verwacht ik) en een schroefverbinding voor de helmset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ds0xXMgWyEHRRv6UvsUmcp7i/full.jpg

Even kort functioneel getest op een Baofeng UV-5R en een Kenwood TH-79E porto. Alles werkt, speakertjes hebben voldoende volume (denk ik), mike klinkt ok en de PTT knop heeft een heel duidelijk voelbare klik. Handig met handschoenen dus.

Nu nog inbouwen in de helm en een proefritje maken. Wordt vervolgd.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze is ook leuk voor de wannabe bikers :)
https://www.facebook.com/Filmelon/videos/1816279098458080/

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

steveman

Comfortabel ten onder

Motorrijden is trouwens heel erg goed voor m'n conditie!

Tenminste, als ik de fitnessreports van Samsung Health op m'n telefoon mag geloven...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/518A7AV.png

Heb toch echt wel meer dan 13,25km gereden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
@steveman doe maar eens een paar circuitdagen... Dat kan nog aardig zweten zijn :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

steveman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:06:

Tenminste, als ik de fitnessreports van Samsung Health op m'n telefoon mag geloven...

[Afbeelding]

Heeft mijn horloge ook.. de trillingen van motor worden soms opgepikt als stappen...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:06:

[Afbeelding]

Toevallig wil ik volgende week mijn trainings sessies monitoren met mijn hartslag meter :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SmurfLink
  • Niet online
Hee is dat Smurfin d'r eerste rijles? :9 nah, moet eerlijk toegeven dat ze er soepeler opkwam dan deze figuur.. t paste net niet om met platte voetjes op de grond, de teentjes kwamen er net. Deze knakker is gewoon echt veeeel te klein voor z'n fiets. Lijkt me nou niet echt veilig bij stoplichten enzo. 8)7

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 22:37
Na een tijdje te hebben meegekeken toch maar eens reageren :P

Mitchel hier, ben bezig met lessen voor A Code 80. Heb Theorie en AVB al achter de rug, en mag zaterdag examen doen voor AVD.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste motor op mogen halen, ik kwam hem tegen en kon hem niet laten staan. Ik ben sinds zaterdag dus in het bezit van deze Yamaha R3 uit 2016.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TGvVNW5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mitssz op 20-09-2018 15:38 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mitssz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:35:

Mitchel hier, ben bezig met lessen voor A Code 80. Heb Theorie en AVB al achter de rug, en mag zaterdag examen doen voor AVD.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste motor op mogen halen, ik kwam hem tegen en kon hem niet laten staan. Ik ben sinds zaterdag dus in het bezit van deze Yamaha R3 uit 2016.
[Afbeelding]
Cool Yamaha's FTW :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

SmurfLink schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:24:
[...]

Hee is dat Smurfin d'r eerste rijles? :9 nah, moet eerlijk toegeven dat ze er soepeler opkwam dan deze figuur.. t paste net niet om met platte voetjes op de grond, de teentjes kwamen er net. Deze knakker is gewoon echt veeeel te klein voor z'n fiets. Lijkt me nou niet echt veilig bij stoplichten enzo. 8)7
Nee veilig lijkt het me niet nee..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[Afbeelding]
Nice!

En wellicht vind je dit ook wel een leuk kanaal dan:

Ze racen met een (steeds verder) verbouwde R3. En maken het de grote jongens onmogelijk in de bochten :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mitssz
steveman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:10:

Nice!

En wellicht vindt je dit ook wel een leuk kanaal dan:
[YouTube: Yamaha R3 Superbike vs "Real Superbikes" [Superbike Build Series Ep.15]]

Ze racen met een (steeds verder) verbouwde R3. En maken het de grote jongens onmogelijk in de bochten :D
Ik was dat kanaal inderdaad al tegengekomen, vet om te zien hoe zo'n kleine motor goed bij kan blijven in de bochten!

[ Voor 10% gewijzigd door Mitssz op 20-09-2018 15:29 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

[Afbeelding]
Welkom :p Ik kan je afbeelding alleen niet zien. Kan je 'm ook ergens openbaar of via tweakers uploaden voor diegenen die niet lid zijn van MF?

• Mitssz
Aangepast! Ik was in de veronderstelling dat die foto's openbaar waren :)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dit kan toch niet echt zijn?
Die gaat toch vol op haar muil bij een verkeerslicht.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

streamnl schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:44:
[...]

Dit kan toch niet echt zijn?
Die gaat toch vol op haar muil bij een verkeerslicht.
Als een eindbaas gewoon zo te werk gaan:

[YouTube: Midget on a Motorcycle!]
wel een ontzettende eikel die dat filmt overigens

Werd nog even spannend met m'n werkzoekende vrouw, maar geen conflicten met haar gloednieuwe baan en nog 3 weken op vakantie gaan in oktober.

Dat wordt weer broes'n door Catalonië!

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 20-09-2018 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
Rubman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:44:
Over lampjes gesproken, is het mogelijk om bij een VFR uit 95 beide koplampen gelijktijdig aan te hebben?

Nu heb ik 1 van de twee ogen brandend en pas bij groot licht beide. Mijn OCD flipt hem hierdoor natuurlijk de pan uit. Bij nee zal ik ermee moeten leren leven :+
Bij een CBF vormen de reflector van beide koplampen (een kant is gewoon rijlicht, andere kant is een verstraler) een unit, dus een helft vervangen door een Engelse of zo zal niet gaan zonder de zaag erin te zetten.

Blijkbaar zijn er kits om in standaard modus de verstraler op 40% intensiteit aan te sturen, wat optisch lijkt op twee gelijke lampen. Bij lichtsignaal geven of verstraler aanschakelen gaat de verstraler dan naar 100%.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Zijn er mensen van hier die aanstaande zondag meerijden met de KTM tocht van Motorcenter Venlo?

A yawn is a silent scream for coffee.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23

Secsytime

Automagisch

Net olie en filter vervangen, verbaast me elke keer weer hoe soepel die motor is na een oliewissel. Er zat ook nog 2,5 liter olie in, dus ik denk niet dat ik iets kapot heb gemaakt. Maar morgenochtend kan ik het zeker weten, als er geen plas olie onder ligt :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag voor het eerst gehad dat een motor van mij niet wou starten. Beetje onhandig, maar na meer dan 10 jaar mocht het ook wel een keer :P Omdat mijn fiets zo rijk loopt wil ie soms moeilijk starten als ik even een paar minuten stil heb gestaan. De vorige rit was dit ook weer het geval geweest en sindsdien had ie zo'n 2 weken stil gestaan. Wou vanavond een ritje gaan maken, maar hij had er geen zin in. Na een half uurtje laden met een simpele 12 volt lader deed ie het weer. Toen gaan rijden en gelukkig wou ie 30km verderop ook weer gewoon starten. Na de rit nog 2x gestart en zonder problemen. Wel iets om even in de gaten te houden als de fiets wat langer stil staat dus. Accu is nog geen 3 jaar oud en een Yuasa, dus die gelijk vervangen heb ik nog geen zin in nu.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou, het mocht ff duren maar daar is tie dan :p @lolgast voor de topicstart ;)
Een Kawasaki ER-6F uit 2014 en de bijbehorende smurf komt uit Flevoland. :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HEkE8CUXC0ViGzAOpCw0QPRc/thumb.jpg

Vanmiddag na werk met maat afgesproken te gaan rijden. Zijn lekker naar de dijk gereden, was wel weer ff wennen. Minder angst dan vorige keer maar rotondes blijven niet m'n vriend. Op de dijk ff gestopt om foto's te maken, stukje verder gegaan ff snelheid gepakt, weer gestopt en ff lekker genoten van het uitzicht. Toen omgekeerd, ging ik toch verdorie bijna onderuit op de rotonde bij de bajes. |:( Dit keer had ik 'm godzijdank net wel rechtop weten te houden, maar de schrik zat er ff flink in. Het gaat iig al beter, zit nu niet 3 uur misselijk te wezen, heb erna lekker een pizza erin gegooid. Hopelijk komen er binnenkort nog wat mooie droge dagen om wat te oefenen. Zolang het droog is vind ik het prima, kou boeit me weinig.

Kwamen er wel achter dat mijn linkerknipper achter het niet doet. Maar ff kijken van de week of het simpel 't lampje is of dat er wat is stukgegaan bij de val.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 20-09-2018 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:06:
Het gaat iig al beter, zit nu niet 3 uur misselijk te wezen, heb erna lekker een pizza erin gegooid.
Pizza. Het antwoord op álles 8)

Lekker blijven rijden en rotondes pakken. Zelfvertrouwen komt vanzelf wel terug, er is geen haast en niks te bewijzen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@SmurfLink Je staat er bij hoor! Welkom 8)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Is je schouder trouwens weer helemaal de oude?

• SmurfLink
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:55:
Is je schouder trouwens weer helemaal de oude?
Ja, een week aan de diclofenac heeft het gefixt. Voelde 'm vanmiddag wel opzetten toen de rit dichterbij kwam maar dat was omdat ik alles aan liep te spannen. Merkte het tijdens het rijden ook een paar keer, dat ik ook de handvatten echt hard vastgreep. Heb er dus eigenlijk helemaal niks aan overgehouden behalve het mentale deel. Maar dat komt hopelijk vanzelf wel weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oeh, diclofenac, met dat spul kan ik m'n enkel weer helemaal volledig bewegen :D

Rustig Kms maken, zo nu en dan even de vogeltjesdans doen met je ellebogen als reminder om losjes te zitten met je bovenlijf.

Mooi dat het fysieke herstel geslaagd is iig!

• Rubman

Rubman

C-sharp schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:39:
[...]

Bij een CBF vormen de reflector van beide koplampen (een kant is gewoon rijlicht, andere kant is een verstraler) een unit, dus een helft vervangen door een Engelse of zo zal niet gaan zonder de zaag erin te zetten.

Blijkbaar zijn er kits om in standaard modus de verstraler op 40% intensiteit aan te sturen, wat optisch lijkt op twee gelijke lampen. Bij lichtsignaal geven of verstraler aanschakelen gaat de verstraler dan naar 100%.
Die kits had ik ook gezien idd, maar dat lijkt mij niet helemaal een goede oplossing, kan het mis hebben natuurlijk.

Dacht misschien heeft iemand anders de makkelijke variant O-)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-MVR- schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:51:
Zijn er mensen van hier die aanstaande zondag meerijden met de KTM tocht van Motorcenter Venlo?
MCV mijd ik, dus nee helaas. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Even off topic over diclofenac, dat is echt de slechtste NSAID die je kunt nemen qua bijwerkingen.
Tijdens mijn studie paar jaar terug werden verschillende meta-analyses behandeld waarin verschillende NSAID's werden vergeleken wat betreft de kans op meerdere bijwerkingen. (Het Deense onderzoek uit het NRC artikel is niet de eerste meta-analyse die tot dezelfde conclusie komt.)
Als voorbeeld werd Vioxx van MSD genomen dat door MSD in 2005 zelf van de markt is genomen omdat bij langdurig gebruik (>1,5 jaar) de kans op hart- en vaatziekten verhoogd is. Diclofenac is vergelijkbaar met Vioxx qua kans op hart- en vaatziekten (beide COX-2 remmers), maar is al sinds 1973 op de markt terwijl Vioxx pas in 1999 op de markt kwam. Verder is de kans op maag- en darmbloedingen ook hoger bij diclofenac dan bij andere NSAID's.
Vioxx is vooral om marketing/imago redenen van de markt gehaald en het historisch gebruik van diclofenac weerhoud regelgevers er misschien van om het gebruik ervan te beperken. Diclofenac kun je namelijk gewoon bij de drogist krijgen in de vorm van Voltaren, in andere landen in de EU kun je het alleen op recept krijgen. Waarschijnlijk gaat dit in de toekomst ook in Nederland gebeuren.
Je kunt beter naproxen, paracetamol of ibuprofen gebruiken in geval van pijnklachten. (Aspirine wordt tegenwoordig alleen nog als bloedverdunner gebruikt.) B)

Mocht je van je motor worden gereden en iets breekt dan krijg je eerder een opiaat zoals Oxycodon voorgeschreven, maar daar zal ik maar niet verder op in gaan. 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Grubeater schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:52:
Even off topic over diclofenac, dat is echt de slechtste NSAID die je kunt nemen
Nog even verder offtopic. Ik las je reactie en dacht, ach.. Na een paar dagen zal dat toch niet zo erg zijn |:(
De 1,37 miljoen Denen die tussen 1996 en 2016 een recept voor diclofenac bij hun apotheek afhaalden kregen in de maand daarna 50 procent vaker een hartziekte vergeleken met Denen die geen pijnstiller gebruikten.
:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:50
[Afbeelding]

Vanmiddag na werk met maat afgesproken te gaan rijden. Zijn lekker naar de dijk gereden, was wel weer ff wennen. Minder angst dan vorige keer maar rotondes blijven niet m'n vriend. Op de dijk ff gestopt om foto's te maken, stukje verder gegaan ff snelheid gepakt, weer gestopt en ff lekker genoten van het uitzicht. Toen omgekeerd, ging ik toch verdorie bijna onderuit op de rotonde bij de bajes. |:( Dit keer had ik 'm godzijdank net wel rechtop weten te houden, maar de schrik zat er ff flink in. Het gaat iig al beter, zit nu niet 3 uur misselijk te wezen, heb erna lekker een pizza erin gegooid. Hopelijk komen er binnenkort nog wat mooie droge dagen om wat te oefenen. Zolang het droog is vind ik het prima, kou boeit me weinig.

Kwamen er wel achter dat mijn linkerknipper achter het niet doet. Maar ff kijken van de week of het simpel 't lampje is of dat er wat is stukgegaan bij de val.
Fijn dat je nu weer gewoon rijdt. Weet je waarom je bijna onderuit ging op de rotonde? Zou als ik jouw was nu elke keer eerst een parkeerplaats opzoeken en wat standaard oefeningen die je met AVB hebt gehad doen. Dan leer je de motor onder controle krijgen met lage snelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@SmurfLink
Wat Thoit ook zegt, ik zou eerst eens een uurtje AVB oefeningen doen op een parkeerplaats. Rotondes zijn geen reden om onderuit te gaan.* Hoogstens is een drukke rotonde slecht te overzien. (verkeer voor je, achter je, fietsers naast je)

*: Er kan natuurlijk diesel liggen, maar dat is echt niet bij iedere rotonde het geval. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:47:
[...]

Fijn dat je nu weer gewoon rijdt. Weet je waarom je bijna onderuit ging op de rotonde? Zou als ik jouw was nu elke keer eerst een parkeerplaats opzoeken en wat standaard oefeningen die je met AVB hebt gehad doen. Dan leer je de motor onder controle krijgen met lage snelheden.
Een tot de draad versleten voorband icm een beetje regen na een lange tijd droogte (dus extra gladheid).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nee, het ging om de 2e keer waarbij ze bijna onderuit zegt te zijn gegaan. Ik houd het er op dat dat tussen de oren zit. (been there)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:47:
[...]

Ik denk dat ik te hard aankwam, begon met ver naar rechts sturen, te laat naar links waardoor ik net op het randje nog naar links kon, vervolgens direct afslaan kon ik 'm net genoeg naar rechts krijgen om niet de middenberm op te knallen... als ik 'm had durven platdrukken was het peanuts geweest maar ik hou 'm toch wel wat angstvallig rechtop.
M'n maatje reed voor me en zag dat ik 'van m'n lijn afweek' maar verder was het hem dus niet opgevallen, later stond ie naast me bij het stoplicht doodleuk "hee gaat goed he?" terwijl ik nog aan het bijkomen was. :9 Nou ja, het is dus vooral in m'n hoofd, van buitenaf zag het er minder eng uit.

Ik zat te denken om een AVB lesje te boeken bij m'n oude instructeur, met m'n eigen motor... dan toch idd ff die oefeningen om de controle terug te krijgen.

Vond het wel lachen, maatje vroeg of ie ook ff een stukje op mijn motor mocht. Hij rijdt een Honda NC750. Toen ie terugkwam 10min later was hij wel onder de indruk van de power. Gezien zijn fiets veel vriendelijker was, 'ja deze wil veel meer, trekt veel meer'... myeah, dat merk ik ook wel. Grappig genoeg met m'n lesmotor nooit last van gehad, toch apart hoe een zelfde model zo anders kan zijn met een andere versie.

Moet wel m'n linkerachterknipper vervangen voor ik weer de weg op ga. Weet niet of het lampje stuk is of dat er verder iets is beschadigd door de val destijds, dus zondag maar even op onderzoek uit.

@Grubeater Ik weet het, heb zelf medicinale scheikunde gestudeerd en een project over diclo moeten doen. Maar gelukkig ben ik niet vatbaar voor de bijwerkingen en heb ik een sterke maag. Heb het alleen geslikt zolang nodig, dat was een weekje maar nu is 't ook weer klaar. Normaliter gebruik ik ibuprofen maar dat deed in dit geval werkelijk helemaal niks.

[ Voor 32% gewijzigd door SmurfLink op 21-09-2018 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat ik te hard aankwam, begon met ver naar rechts sturen, te laat naar links waardoor ik net op het randje nog naar links kon, vervolgens direct afslaan kon ik 'm net genoeg naar rechts krijgen om niet de middenberm op te knallen... als ik 'm had durven platdrukken was het peanuts geweest maar ik hou 'm toch wel wat angstvallig rechtop.

@Grubeater Ik weet het, heb zelf medicinale scheikunde gestudeerd en een project over diclo moeten doen. Maar gelukkig ben ik niet vatbaar voor de bijwerkingen en heb ik een sterke maag. Heb het alleen geslikt zolang nodig, dat was een weekje maar nu is 't ook weer klaar. Normaliter gebruik ik ibuprofen maar dat deed in dit geval werkelijk helemaal niks.
Ook dat platdrukken kan je goed oefenen op bijv. een industrieterrein. Mij lukte het in begin ook niet, maar met de supermoto reden we constant een zelfde rondje waardoor je elke keer platter gaat. Vervolgens eens teruggekeken hoe plat ik ging en dat was toch aardig lager dan gedacht terwijl ik het niet door had :9

Denk dat je vooral ook moet letten op de kijktechniek, en vooral niet te hard je stuur vasthouden. Kijk maar eens hoe losjes sommige MotoGP mensen het stuur vasthebben, en die hebben neem ik aan meer vermogen dan jouw motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmurfLink schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:15:
[...]

M'n maatje reed voor me en zag dat ik 'van m'n lijn afweek' maar verder was het hem dus niet opgevallen, later stond ie naast me bij het stoplicht doodleuk "hee gaat goed he?" terwijl ik nog aan het bijkomen was. :9 Nou ja, het is dus vooral in m'n hoofd, van buitenaf zag het er minder eng uit.
Is het ook niet een gevalletje kracht op je achterwiel houden? Ik merkte ook dat ik eerste periode rotondes minder fijn vond tot ik bedacht ik ga gewoon een verstelling lager wat meer kracht erop en dan kan ik hem schuiner pakken. Nu eigenlijk alleen last van rotondes waar de weg slecht is en je van die putjes krijgt. Geen idee hoe daar goed mee om te gaan.

Was vanochtend ook lekker windje om te rijden, gelukkig geen rukwinden maar gewoon volle bak harde wind dus standje \ en even opletten bij vrachtwagens.
Wind moet weer gaan liggen in de middag geloof ik en anders ga ik even manager aankijken of ik een poolauto mee kan krijgen als het te erg wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:20:
[...]

Is het ook niet een gevalletje kracht op je achterwiel houden? Ik merkte ook dat ik eerste periode rotondes minder fijn vond tot ik bedacht ik ga gewoon een verstelling lager wat meer kracht erop en dan kan ik hem schuiner pakken. Nu eigenlijk alleen last van rotondes waar de weg slecht is en je van die putjes krijgt. Geen idee hoe daar goed mee om te gaan.

Was vanochtend ook lekker windje om te rijden, gelukkig geen rukwinden maar gewoon volle bak harde wind dus standje \ en even opletten bij vrachtwagens.
Wind moet weer gaan liggen in de middag geloof ik en anders ga ik even manager aankijken of ik een poolauto mee kan krijgen als het te erg wordt.
Zo erg is de wind toch niet? Hier staat goed uitgelegd hoe je met de wind moet omgaan: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/weer/

Heb wel eens harde wind gehad, en met deze tips er weinig last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@Thoit
Ook niet veel last van gehad hoor ik moest gewoon even goed schuin hangen en rustig doortuffen.
Rijd alleen over N wegen langs veel akkers en open velden naar werk, waardoor je best wat wind pakt en als er dan een vrachtwagen de andere kant op langs rijdt moet je even rekening houden met de "klap"

Als het zo blijft is het meer dan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb straks een lange rit voor de boeg over de Deltawerken tot Den Haag. Geen zin om met de wagen te gaan, mannenweekend kom je als man naartoe :) hopelijk valt 't weer toch wat mee ;)

Edit: plus als ik met de wagen ga moet ik m'n afspraak bij Tijger Leathers afzeggen :9

[ Voor 19% gewijzigd door Dryhte op 21-09-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

offtopic:
[quote]Grubeater schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:52:
Even off topic over diclofenac
[/quote]

Wat ik helemaal fantastisch vond: diclo werd vergoed door m'n zorgverzekering, maar de maagbeschermer die ik erbij voorgeschreven kreeg niet :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:20:
[...]

Ik had al teruggeschakeld helemaal naar z'n 2, maar reed nog te hard... denk 35-40 oid.. had verder af moeten remmen met de voetrem denk ik. Maar ik probeerde wat meer te durven en m'n maatje bij te houden, maarja die schuint veel meer af dus dan kan je harder door de bochtjes. Dat werkt niet als je als een omaatje rechtop rijdt :p

Was wel grappig, ik was toen hij een ritje op mijn fiets maakte ff lopen naar de Pizzaboer, kwam ie me terug ophalen met z'n eigen motor. Ging ie expres bochtjes extreem afschuinen. Ergens voelde dat echt superfijn en vertrouwd, maar ook weer doodeng. Leker gemixt zo. :p

M'n collega hier is ook op de motor vandaag. Met die stortregens van vanochtend... tja, dan ben ik toch stiekem blij dat ik een leasekoekblik heb. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 21-09-2018 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:41
SmurfLink schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:00:

Ik had al teruggeschakeld helemaal naar z'n 2, maar reed nog te hard... denk 35-40 oid.. had verder af moeten remmen met de voetrem denk ik. Maar ik probeerde wat meer te durven en m'n maatje bij te houden, maarja die schuint veel meer af dus dan kan je harder door de bochtjes. Dat werkt niet als je als een omaatje rechtop rijdt :p

Was wel grappig, ik was toen hij een ritje op mijn fiets maakte ff lopen naar de Pizzaboer, kwam ie me terug ophalen met z'n eigen motor. Ging ie expres bochtjes extreem afschuinen. Ergens voelde dat echt superfijn en vertrouwd, maar ook weer doodeng. Leker gemixt zo. :p

M'n collega hier is ook op de motor vandaag. Met die stortregens van vanochtend... tja, dan ben ik toch stiekem blij dat ik een leasekoekblik heb. O-)
Gewoon veel km's maken en vertrouwd raken met het rijden. komt vanzelf goed. ;)

Je kan beter rustig aan steeds een beetje verder gaan in dat ene bochtje, dan in één keer teveel en dan verkrampt van angst stomme fouten maken.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@SmurfLink Zo te lezen moet je vooral kijken waar je naartoe wil, en niet kijken naar die stoeprand die wel erg dichtbij komt. Dat is namelijk niet zo, totdat je er angstvallig naar kijkt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:00:
[...]

Ik had al teruggeschakeld helemaal naar z'n 2, maar reed nog te hard... denk 35-40 oid.. had verder af moeten remmen met de voetrem denk ik.
Crosser kopen en gewoon recht over die rotende knallen voortaan 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:22:
[...]

Crosser kopen en gewoon recht over die rotende knallen voortaan 8)
Tsja,,,, Dat werkt allemaal leuk en prima totdat de gemeente dat een beetje beu wordt en vervolgens allerlei "kunstwerken" mídden op de rotonde's begint neer te zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die plantenbakken en ornamenten kop je idd niet zo leuk terug. 8)

Gisteren wat supermoto filmpjes zitten kijken, en da's stiekem toch wel erg leuk in de stad of in de Eifel. Net zo gek doen als vroeger. :+

Alleen als je kijkt naar t onderhoud en slijtage van die krengen, mijn god. :X Is de Gixxer heilig bij, en al helemaal een Ducati. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:46:
[...]

Tsja,,,, Dat werkt allemaal leuk en prima totdat de gemeente dat een beetje beu wordt en vervolgens allerlei "kunstwerken" mídden op de rotonde's begint neer te zetten :'(
Ah dat van de prachtige rotonde 'kunstwerken' is dus een nationaal probleem... Snap echt niet wat er zo mooi aan wordt gevonden. Hier in Etten-Leur hebben we koperen olifantjes op palen en windhonden die rennen door een ijzeren bos 8)7.

Something else: Had mijn Grom weggebracht om de voorvorkveren te laten vervangen en bleek lastiger dan bij normale motoren. Normaal gesproken draai je de bovenste 'doppen' eraf en vervang je de veren. Bij de grom moet je blijkbaar de hele vorken uit elkaar halen om de veer te vervangen. Het is de monteur gelukt uiteindelijk. Kosten, 90€ 8)7. Maarja dan zal ik niet meer een 'bottom out' hebben zodra ik over een iets steviger drempeltje ga :+.

Die motortjes zijn echt gemaakt voor kleine aziaatjes van 1m50 die 50kg wegen. :X

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:46:
[...]

Er is voor elk probleem een geschikte motor:

8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Over rotondes. Is Oss weten ze hoe het moet. Hier kun je gewoon onderdoor 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.rotondekunst.nl/images/rotondes/images/1596.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:59:

[Afbeelding]
Je kan daar wel mooi je salto's oefenen op die boog/schans aan de linkerkant :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:59:

[Afbeelding]
Hier in 't dorp lukt dat iets minder goed... :/

Afbeeldingslocatie: https://imgb.igcdn.nl/026c5167c5954fed8d19561d68e299c6/opener/De_Styracosaurus_(foto_Sander_van_GilsSQ_Vision).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]
Voor @Leviathius op zijn Grom moet dat geen probleem zijn :9

En +1 voor de dino. Dino is áltijd +1 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 21-09-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Dat ziet er nog mooi uit, bij mij voor de deur op het grasveld ligt een knal fluo gele hondendrol met een roze driehoek erin geramd. Geef mij maar 1 van de bovenstaande!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

sbruynis schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:37:
[...]

Nog even verder offtopic. Ik las je reactie en dacht, ach.. Na een paar dagen zal dat toch niet zo erg zijn |:(

[...]

:o
Het ligt natuurlijk ook aan je conditie en genetische aanleg voor hartklachten. Als gezonde jonge vrouw/man is je risico op hartklachten erg klein. Als de kans op een hartinfarct normaal 1 op 10 miljoen zou zijn en die na gebruik van diclofenac stijgt naar 1 op 9 miljoen is het nog altijd erg kleine kans. Het gaat vooral om de bevolkingsgroepen waarbij het risico op hart- en vaatziekten al verhoogd is, zoals bij mensen op leeftijd, rokers en mensen met overgewicht.

Zoals @SmurfLink al aangeeft hoeft diclofenac geen problemen te geven, maar als je het op bevolkingsniveau bekijkt kun je de verkrijgbaarheid van diclofenac beter beperken.

@steveman Het idee daar achter is dat maagbeschermers goedkoop zijn en je die best zelf zou kunnen betalen.

Het vertalen van wetenschappelijke artikelen en vooral de risico's op bepaalde kwalen naar voor iedereen begrijpbare tekst is niet altijd even makkelijk en journalisten slaan daarin soms de plank mis.

@SmurfLink Gewoon lekker blijven oefenen met die rotondes en AVB oefeningen, in Almere zul je genoeg rotondes kunnen uitproberen.

In Nijmegen heb je Takenhofplein en Keizer Karelplein, maar dat zijn meer verkeerspleinen qua voorrangsregels.

Afbeeldingslocatie: https://9257a7265f7b40ffa2087b1664f26981.objectstore.eu/bedrijfspanden/kantoor/93426/346177-nijmegen-takenhofplein-4-6538-sz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zeigf3u.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Grubeater op 21-09-2018 11:16 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

In Rotterdam hebben we ook mooie rotondes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7zUd44.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:54

Bergie

Lekker belangrijk...

[Afbeelding]

Gewoon blijven oefenen :) Neem gewoon nog eens een extra rondje waarbij je net iets schuiner probeert te gaan. Liever in een te lage versnelling dan te hoog zodat je je gas gewoon kan minderen om de snelheid er wat uit te halen. En vooral gewoon goed blijven kijken waar je naar toe wilt gaan.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Frans92 Dat is geen rotonde, dat is een woonwijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Strommie kan regelmatig gemeen ploffen terug de inlaat in (back-fire) altijd rond de 2500 toeren na het afremmen op de motor en weer rustig optrekken.
Bijzonder irritant want dat is precies het toerental de motor draait in zijn 2 bij het ronden van een rotonde.
Toch vrij venijnig als je net goed plat hangt en het vermogen valt weg en er een flinke knal volgt tussen mijn benen :P

Na wat googlen schijnt dit redelijk standaard gedrag te zijn voor deze Dl1000 modellen, re-map zou het moeten oplossen.
Echter wordt het ook erger na een paar keer ploffen omdat dan de inlaatrubbers los geschoten kunnen zijn, die na een jaar of 12 ook wel ondertussen wat hard kunnen zijn.
Straks thuis even kijken hoe ze er uitzien/voelen, hoe ze gemonteerd zitten.
Heb al nieuwe online gevonden voor 50 euro het stuk, olie filtertje erbij en ik kan weer een avondje klussen.

Gisteren trouwens met Strommie trouwens woon/werk gereden.
Wat tijd betreft ideaal, zeker terug binnen door (flink stuk middenpeel weg) met de motor kun je er net wat makkelijker voorbij als ze voor je met 70 naar huis aan het sukkelen zijn. Was in 3 kwartier thuis, erg netjes, met de auto over de A50 en een stuk door Eindhoven is dat meestal een uur.

Wel heeft Strommie best wel last van pendelen op de snelweg boven de 140km/u, zo erg dat ik niet veel harder durfde.
Bij thuiskomst maar even de bandenspanning gecontroleerd.. die was nog krap 2 bar voor en achter..
Fijne jongens daar bij Joppen, zelfs niet even dat controleren bij aflevering. |:( :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Frans92 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:12:
In Rotterdam hebben we ook mooie rotondes:

[Afbeelding]
Alleen jammer van al die verkeerslichten welke er staan.... Ik kwam daar dagelijks tot een jaar of twee geleden, toen ik nog op 't Weena werkte, en heb daar écht nooit een keer lekker door kunnen rijden, en dan maakte 't niet uit of ik vanaf de Coolsingel kwam of vanaf de Pompenburg (óf vice-versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Grubeater schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:09:
[...]

@steveman Het idee daar achter is dat maagbeschermers goedkoop zijn en je die best zelf zou kunnen betalen.
Koste allebei geen drol, maar de maagbeschermer was duurder als ik me goed herinner.
Maar het punt was dat je met de maagbeschermer letsel en dus verdere kosten zou voorkomen, wat dan ook weer voor rekening van de verzekeraar zou zijn ;)

[ontopic]
Ondanks liefde begint m'n kettingset toch wel aan het eind te raken na 14.5Mm. En ik vind eigenlijk alleen verkopers in de UK, dan toch maar door de dealer laten doen straks...
[/]

[ Voor 17% gewijzigd door steveman op 21-09-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:15:
@Frans92 Dat is geen rotonde, dat is een woonwijk :+
Ik denk dat het Hofplein groter is dan menig dorp elders in Nederland :+
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:17:
[...]

Alleen jammer van al die verkeerslichten welke er staan.... Ik kwam daar dagelijks tot een jaar of twee geleden, toen ik nog op 't Weena werkte, en heb daar écht nooit een keer lekker door kunnen rijden, en dan maakte 't niet uit of ik vanaf de Coolsingel kwam of vanaf de Pompenburg (óf vice-versa).
Het rijdt sowieso niet lekker door in centrum van Rotterdam. Meestal ga ik op de fiets het centrum in, met de motor of auto duurt gewoon lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Als ik naar werk ga op de motor neem ik altijd de A13 en dan rij ik via de afrit Blijdorp Rotterdam in. Moet toch vlakbij het CS zijn en dat is het snelste. Maar echt leuk is het inderdaad niet, rijden in Rotterdam.

Ga denk ik wél met de Distinguished Gentleman's Ride in Rotterdam mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]
Die kan ik dan wel weer waarderen :9

Op mijn dagelijkse route hebben ze een tijdje terug het complete 'bos' van een rotonde geruimd. Heb me wel een paar keer moeten inhouden om er niet recht overheen te knallen.
Nu heb ik m'n kans gemist, nu staat er een luchtballon parachutist op :+

Afbeeldingslocatie: https://pubblestorage.blob.core.windows.net/421f6b80/content/2018/9/db6142e3-b2b5-4b7f-bff0-0ee6c6f9d9f8.jpg
https://www.mooisonenbreu...in-son-en-breugel-onthuld

Edit:
Verklaring van het kunstwerk:
https://www.mooisonenbreu...on-en-breugel-?fromplista
Op 17 september was is het precies 74 jaar geleden dat ruim 20.000 parachutisten, ver achter de Duitse linies, neerdaalden in Nederland om de bevrijding van ons land te bespoedigen.

Voor deze operatie, die wereldfaam verwierf onder de naam "Market Garden", werden de gebieden tussen Best en Son en Eerde en Schijndel omgetoverd tot landingszones, waar de duizenden para's en honderden zweefvliegtuigen zonder obstakels konden landen.
Nooit geweten, woon nog niet zo lang in deze hoek. Nu kan ik deze ook wel waarderen. In ieder geval niet zo zielloos en abstract als sommige :)

[ Voor 31% gewijzigd door Melkunie op 21-09-2018 11:39 . Reden: Blijkbaar geen luchtballon ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:27:
Als ik naar werk ga op de motor neem ik altijd de A13 en dan rij ik via de afrit Blijdorp Rotterdam in. Moet toch vlakbij het CS zijn en dat is het snelste. Maar echt leuk is het inderdaad niet, rijden in Rotterdam.

Haha dan rij je praktisch langs mijn huis :P Die afrit pak ik zelf ook altijd, alleen hoef ik niet naar CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:15

epic_gram

undercover moderator

Vrijdag schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:27:

altijd oppassen voor de trajectcontroles daar; ik ben al regelmatig de sjaak geweest :F

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1 ... 70 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.