Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:41:
[...]

Moet ik vrijdag ook heen, mag je daar niet gewoon (gratis) op de stoep parkeren? Daar ging ik wel van uit ;)
Als je m niet in de weg zet is het geen probleem, voor ik weet :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Panini schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:55:
[...]

Ik heb nog een SV650s staan met Yoshi pijp die ik weg wil doen. Zelf vrij weinig op gereden en daarvoor van een wat oudere vrouw geweest die er zuinig op was.

In mijn tijd ook altijd bereden door/als een oud omaatje :+
</s>? :+

Maar mocht je hem serieus weg willen doen, stuur gerust een berichtje :) Zuid-Holland ook zelfs zie ik, redelijk in de buurt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
psnepvangers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:00:
[...]

</s>? :+

Maar mocht je hem serieus weg willen doen, stuur gerust een berichtje :) Zuid-Holland ook zelfs zie ik!
Waar zou er sarcasme terug komen? :+ Ik ben een oud omaatje.

Klopt, woon in Rotterdam. En ik wil de motor ook serieus weg doen, heb ondertussen mooier speelgoed op het oog. O-) :9~ . Komt zo een DM aan dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 18-09-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
lolgast schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:57:
[...]

Haha nee dat klopt, niet om hem zomaar te parkeren nee. Maar ik denk dat als ik dadelijk naar huis mag het toch wel lekker is om met de motor te zijn. Drukker dan normaal gok ik zo :+ En de parkeergarage waar ik nu sta heb ik gewoon een abonnement dus het is niet dat het extra kosten met zich meebrengt oid. Ik mag er alleen voor 4 uur niet uit (ook vanwege Prinsjesdag) daarom wilde ik liever aan straat staan.

@Dryhte Vanaf hoe laat sta je er vrijdag denk je, want dan werp ik in mijn pauze ff een blik :9
Niet specifiek aan één of ander plein, om 15u afspraak bij Tijger Leathers en daarna vanaf rond 18u 'mannenweekend' dus parkeer ik 'm ergens in de buurt van Centraal (waar ik afspreek met de vrienden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

psnepvangers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:13:
A.s. donderdag AVB, veel zin in. Gisteren de oefeningen nog eens allemaal opnieuw gedaan en dat ging allemaal prima!
Maak niet dezelfde 'fout' als ik: Ik wilde wachten met plannen eerste AVD les totdat ik geslaagd was, met als resultaat dat de eerstvolgende week al vol zat |:(

Zal misschien per rijschool verschillen, maar zou uitgaan van positief resultaat en alvast een AVD lesje vastleggen ;)

@lolgast fiets elke werkdag langs 't plein (werk er vlakbij), zal eens kijken of ik je kan spotten :P

[ Voor 9% gewijzigd door TheRookie op 18-09-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
TheRookie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:54:
[...]

Maak niet dezelfde 'fout' als ik: Ik wilde wachten met plannen eerste AVD les totdat ik geslaagd was, met als resultaat dat de eerstvolgende week al vol zat |:(

Zal misschien per rijschool verschillen, maar zou uitgaan van positief resultaat en alvast een AVD lesje vastleggen ;)
Lessen zijn gelukkig geen probleem ;) AVD examen echter wel... 8-10 weken wachttijd... }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

psnepvangers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:56:
[...]

Lessen zijn gelukkig geen probleem ;) AVD examen echter wel... 8-10 weken wachttijd... }:|
(y)

Ouch :|
Hoop dat 't bij mijn rijschool sneller gaat, volgens mij koopt hij een aantal examens in, ipv uitsluitend op aanvraag :Y
nog niet nagevraagd eigenlijk, toch maar eens doen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheRookie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:59:
[...]

(y)

Hoop dat 't bij mijn rijschool sneller gaat, volgens mij koopt hij een aantal examens in, ipv uitsluitend op aanvraag :Y
Dat deed mijn instructeur ook, duurde alsnog wel lang maar ik had de lessen ook nodig. Het is echt bizar wat een business die examens zijn... is er ooit een tijd geweest dat het niet kneiterdruk was bij het CBR? Die mensen zijn permanent onderbezet ofzo, toen ik 10 jaar terug mijn autorijbewijs haalde was het al hetzelfde liedje.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57
Grubeater schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:48:
@lolgast Prinsjesdag is misschien niet de beste dag om met de motor naar Den Haag te gaan.

@DrivinUCrazy, @noes & @Osiris Volgens mij komt er inderdaad wat water bij de zekering. Ik heb een waterdichte zekeringhouder bij Aliexpress besteld om de huidige te vervangen. Motor staat wel gewoon droog.
Het zou me verbazen als water bij de zekering de oorzaak is. De zekering beschermt de eindverbruikers en vooral de bedrading naar die eindverbruikers.

Ik denk dat er dus ergens iets bij een eindverbruiker danwel de bedrading er naar toe iets fout gaat.
Als water bij de zekering het probleem was, ging die zekering niet stuk maar de hoofdzekering er voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Vandaag ook weer een lesje gereden en dat ging best prima :)
Los van het feit dat ik bijna op m'n plaat ging door wat losliggend grind 8)7

Dit keer toch een kleinere helm gepakt (dacht dat ie niet paste, maar blijkbaar iets met hoortoestellen die in de weg zitten bij het opdoen :+) en nu bleef ie prima zitten op de snelweg. Dus rijinstructeur en medeleerling zoek gereden daar :9
TheRookie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:59:
[...]

(y)

Ik heb hem vorige week ingepland voor 9 oktober :) geluk van examens die ingekocht worden op voorhand.

[ Voor 36% gewijzigd door timmie271 op 18-09-2018 19:06 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:51:
Hebben er mensen ervaring met kettingsets van Regina Chain?

Ben zoals eerder aangegeven wat aan het rondkijken en nu blijkt dat een oude collega deze kan leveren tegen mogelijk een fijne gunstige prijs, maar ken zelf enkel Tsubaki en DID als "goede" merken.

Het zal met name om de tandwielen gaan denk ik.
Kettingen zijn wat van mindere kwaliteit, maar als de prijs goed is. Waarom niet? Regina is wel vaak bv. bij diverse sites niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau, Rosso drietjes nu ook eindelijk onder de striple. Wat een heerlijk spits profiel hebben die toch in vergelijking met de S21. (Ook voordat laatstgenoemde versleten is ;) ) Moest serieus er op letten dat ik veel minder input hoef te geven om een bocht in te zetten :o

Nog niet helemaal van oor tot oor gereden zoals bij thuiskomst met de S21 al wel het geval was, maar goed, het was nu ook al pikkedonker... /smoesjes

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
@ToolkiT ik ben morgen in Londen, je kunt die jerrycans niet opvouwen zodat ze in handbagage passen zeker? :+.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Gisteren heb ik op de A59 ter hoogte van Oss een aanrijding op de motor gehad. Reed tussen de file door die daar vaak staat bij de aansluiting van de A59 en de A50 (in de richting van Nijmegen).

Een koekblikker op de rechterbaan keek niet uit bij het wisselen van de rijstrook en ik raakte hem (gelukkig langzaam, had al geremd) in zijn linker flank. Lag dus met de motor op het asfalt. Ben blij dat het alleen maar materiële schade is, persoonlijk zelf geen schade.

Kreeg van de schrik de motor niet meer rechtop, toen ik daarmee aan het hannesen was kwam er iemand meehelpen. Echt dankbaar op zo’n moment. Schadeformulier ingevuld bij de benzinepomp die iets verderop ligt en nu maar kijken wat de kosten zullen zijn. Gelukkig werkte de tegenpartij goed mee en het speet hem wel heel erg.

Schade is vooral cosmetisch (schaafplekken en kromme schakelpook).

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zuur... Gelukkig heb je niets ernstig.
Als men van rijbaan wisselt, ben je bezig met een bijzondere verrichting, toch?
Dan is de tegenpartij toch fout?

Ik ben de laatste weken er meer op aan het letten maar het valt mij op hoeveel mensen met hun gsm bezig zijn in de auto. Op de motor zit je hoger en dan valt het meer op dan wanneer je zelf auto rijdt. Maar afgelopen vrijdag zat ik als passasier (in een auto) en ik lieg niet als ik enkele mensen bijna 3 seconden naar beneden zag kijken. 8)7

Meer dan ik dacht...

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ai dat is altijd zuur @MichielK71
Sterkte met de afwikkeling en gelukkig is het bij materiële schade gebleven.
Bijzondere verrichting want hij wisselt van rijstrook dus per definitie fout, als hij meewerkend is zal dat ook niet snel een issue vormen gok ik.

Het is altijd goed opletten, ik had in de auto altijd al een extra oog voor motorrijders omdat ik er zelf mee bezig was dat ik mijn bewijs wilde halen. Maar nu ik zelf op de motor zit is het schrikbarend hoeveel mensen er gewoon met alles behalve autorijden bezig zijn. Vanochtend ook weer, donker dus je ziet de blauwe goed gewoon vol in de auto, zeker 5-7 minuten vol met de telefoon bezig en alleen maar heen en weer zwaaien dan weer opeens remmen, half in de berm maar gewoon doorgaan. Ziet niks om zich heen.

ik ben er maar ook al was het niet legaal omheen gegaan, want hier wilde ik niet achter zitten. (ook niet voor maar gelukkig kon ik 3 auto's voorbij O-))

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@MichielK71 Klote zeg :( Ik heb gisteren wel weer met verbazing zit kijken met welke snelheid sommige motorrijders door de file gaan. Die hebben volgens mij echt geen idee hoe slecht zichtbaar ze zijn voor automobilisten in een file.

Verder: bij thuiskomst vanuit mijn ouders snapte ik waarom ik 's morgens allemaal zwaaiende en seinende mensen had op de heenweg. Geen achterlicht... Die had ik nog getest toen ik vertrok, want het is donker van vertrek tot aankomst. Wát een gedoe om bij dat stomme kut lampje te komen zeg.
Kentekenplaathouder losmaken
Lichtunit vervolgens losmaken
Vanaf de achterkant ( 8)7 ) een kapje losschoreven
Vervólgens de reflector los wrikken
Eindelijk, een lampje :X
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/a68db9b93184bb11d59d9de01a1c0249.jpg

Natuurlijk was het 20:55 en de Gamma sluit om 21:00. Dus vandaag maar weer gewoon met de auto :+

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@MichielK71 Hopelijk loopt het allemaal goed af en hou je er niets aan over, zowel lichamelijk als financieel!

@lolgast Op die foto zie ik nog steeds niet waar een lamp zit, of zou moeten zitten. Ik ga er vanuit dat jij het wél hebt gevonden? :+

XBL: DonFrans

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Frans92 Rechts boven de kentekenplaathouder, in de reflector zit een gat. Dat is niet omdat hij stuk is :+
Het lampje ligt rechts onder de houder :P

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:54:
@Frans92 Rechts boven de kentekenplaathouder, in de reflector zit een gat. Dat is niet omdat hij stuk is :+
Het lampje ligt rechts onder de houder :P
Ohhh daar!
Ik was aan het zoeken boven de uitlaten op de motor :9

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
MichielK71 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:41:

Schade is vooral cosmetisch (schaafplekken en kromme schakelpook).
Kut! Maar inderdaad materiele schade en kun je het intact navertellen. Welkom bij de club :P.

Tip: wegklapbare schakelpook erop zetten :7.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Gisteravond even de ketting gespannen. Maar nu voelde het vanochtend tijdens het rijden alsof ik een soort tik voelde in de aandrijving als ik gas gaf, en alleen met het gas geven. Zonder was het helemaal weg. Nu lette ik even extra op of er iets misschien anders voelde aan de motor, dus nu weet ik niet zeker of het er normaal ook al on zat. Iemand anders ervaring met zoiets?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sterkte @MichielK71. Heb je rechtsbijstandverzekering? De mijne meldde ook smartengeld te claimen voor evt lichamelijk ongemak (zelfs al heelt het volledig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Secsytime schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:09:
Gisteravond even de ketting gespannen. Maar nu voelde het vanochtend tijdens het rijden alsof ik een soort tik voelde in de aandrijving als ik gas gaf, en alleen met het gas geven. Zonder was het helemaal weg. Nu lette ik even extra op of er iets misschien anders voelde aan de motor, dus nu weet ik niet zeker of het er normaal ook al on zat. Iemand anders ervaring met zoiets?
Mogelijk dat er een schakel van de ketting vast zit? Door een strakkere ketting kan je die meer voelen, is mijn ervaring.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15
Brrrr :)

Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2827.jpg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
@Requiem19 lekker weer voor een ritje! Waar zitten jullie inmiddels? En heeft iemand die yurt ook op de motor meegesleept? :+

@MichielK71 succes met de afhandeling! Als het goed is ben je daar niet de schuldige van, ik heb 10 jaar geleden hetzelfde gehad en meer teruggekregen van de verzekering dan ik voor de hele motor betaald had :P Heb je wel iets van een getuige?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Frans92 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:24:
[...]

Mogelijk dat er een schakel van de ketting vast zit? Door een strakkere ketting kan je die meer voelen, is mijn ervaring.
Thanks voor de tip, zal haar vanavond even op de paddock zetten en controleren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@MichielK71 Mooi balen maar goed dat jij (én je motor) er niks ernstigs aan over gaan houden!! Ik kom daar ook regelmatig (Knooppunt Paalgraven) en verbaas me er regelmatig over hoe daar door sommige mensen ingevoegd en geritst wordt... Volgens rijkswaterstaat is "2+2.... :2" alleen werkt dat niet altijd even goed daar, zeker niet als er mensen zijn, welke vanuit de richting 's-Hertogenbosch komen dan ook nog eens áchter de BP door willen steken om wat tijd te winnen.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Requiem19
Chakotay schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:40:
@Requiem19 lekker weer voor een ritje! Waar zitten jullie inmiddels? En heeft iemand die yurt ook op de motor meegesleept? :+

@MichielK71 succes met de afhandeling! Als het goed is ben je daar niet de schuldige van, ik heb 10 jaar geleden hetzelfde gehad en meer teruggekregen van de verzekering dan ik voor de hele motor betaald had :P Heb je wel iets van een getuige?
Haha, zo'n yurt weegt stiekem wel paar honderd kg. Die laten ze lekker lang staan. Dit is in Kyrgizie, by far het mooiste land dat we tot nu toe hebben gezien. Echt waanzinnig. Bergpassen van 200 km offroad (dat zijn dan de gele 'main roads'. De witte lijntjes hebben we nog maar even gelaten voor wat het is.

Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2865.jpg

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

@MichielK71 Balen balen balen, maar gelukkig je zelf volledig intact.
Jeetje, op m'n MT-03 vond ik dat ding slecht bereikbaar... maar dit is kroont zichzelf tot keizer Onhandig :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Frans92

Frans92

VFR800

Secsytime schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:41:
[...]

Thanks voor de tip, zal haar vanavond even op de paddock zetten en controleren!
Laat maar weten of dat het was!

Ik pak dan vaak een waterpomptang met een doek er omheen en probeer dan de schakel weer los te krijgen. Beetje WD40 op de schakel spuiten om eventueel vet/vuil/roest beetje weg te krijgen en dan flink wiebelen met de waterpomptang. Diesel schijnt ook goed te werken om schoon te maken.
Daarna wel weer goed inspuiten met vet.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, als een schakel zo ontzettend muurvast zit, kun je dan niet beter de boel vervangen ?

En wèl lief zijn voor de nieuwe kettingset?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:02:
[...]

Laat maar weten of dat het was!

Ik pak dan vaak een waterpomptang met een doek er omheen en probeer dan de schakel weer los te krijgen. Beetje WD40 op de schakel spuiten om eventueel vet/vuil/roest beetje weg te krijgen en dan flink wiebelen met de waterpomptang. Diesel schijnt ook goed te werken om schoon te maken.
Daarna wel weer goed inspuiten met vet.
Of lampenolie :Y

@Secsytime Nooit met lopende motor de ketting schoonmaken! Je verliest je vingers.
In maart heb ik ook 'winst' gemaakt op mijn schade. Dagwaarde van de motor was hoger dan ik had verwacht (en hoger dan aankoopbedrag + achterstallig onderhoud), en de taxateur was vrij gul met de waarde van mijn beschadigde kleding. Bijvoorbeeld jasje heeft hij de volle mep voor gerekend, maar de beschadigingen maken het jasje niet onbruikbaar.

• Frans92

Frans92

VFR800

steveman schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:06:
Hmm, als een schakel zo ontzettend muurvast zit, kun je dan niet beter de boel vervangen ?

En wèl lief zijn voor de nieuwe kettingset?
Waarom zou je iets vervangen als het nog prima werkt? Schakel losmaken hoort mijns inziens ook gewoon tot onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Frans92 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:08:
[...]

Waarom zou je iets vervangen als het nog prima werkt? Schakel losmaken hoort mijns inziens ook gewoon tot onderhoud.
Nee, voorkomen dat die vast komt te zitten is onderhoud.

Wachten tot ie vast zit en dan gaan zitten kloten is "oh shit"-management imho.

• Frans92

Frans92

VFR800

steveman schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:10:
[...]

Nee, voorkomen dat die vast komt te zitten is onderhoud.

Wachten tot ie vast zit en dan gaan zitten kloten is "oh shit"-management imho.
Ik smeer mijn ketting regelmatig, schoonmaken vrijwel nooit. Motor staat altijd buiten en ik rij ook in de pekel. Af en toe zit er een schakeltje vast (1 à 2 keer per jaar) en dan pak ik even de waterpomptang erbij.
Ketting gaat nu 17k kilometer mee en is nog niet echt op.

Ik vind het wel prima zo.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Ketting en tandwielen zitten er al 26,5k op :p

• Chakotay
Requiem19 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:47:
[...]

Haha, zo'n yurt weegt stiekem wel paar honderd kg. Die laten ze lekker lang staan. Dit is in Kyrgizie, by far het mooiste land dat we tot nu toe hebben gezien. Echt waanzinnig. Bergpassen van 200 km offroad (dat zijn dan de gele 'main roads'. De witte lijntjes hebben we nog maar even gelaten voor wat het is.

[Afbeelding]
Prachtige foto! Veel plezier daar verder, geen issues meer gehad sinds de schokdemper vervangen is?

• Requiem19
De garage die hem geinstalleerd heeft, heeft de shock veel te hard gezet. Teveel pre-load. Dus nu nog beetje zoeken naar de juiste afstelling van de shock. Maar is al stuk stabieler dan eerst.

Al ben ik zondag wel met 60 gecrasht op een zandweggetje omdat ik per se een hotel met wi-fi wilde halen om 18.00 zodat ik F1 kon zien ^^. Gelukkig alleen verbogen stepje.

Die gravelwegen hier zijn prima, maar zodra je per ongeluk buiten het auto spoor komt, rijd je in 1x in zo;n dikke laag losse steentjes. Alsof je in mul zand rijdt. Tank slapper als gevolg.

Weer wijze les om vooral niet te haasten op lastige weggetjes :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Was je nog wel op tijd voor de F1? :P

• Dryhte
Van pre-load gesproken (sorry @Requiem19 dat ik je even hijack).

Nu heb ik een motor waarop de shock preload eenvoudig in te stellen valt, maar ik heb geen idee hoe je te werk gaat om dat ding 'ideaal' ingesteld te krijgen.

Oefen je op een slechte, hobbelige baan tot die comfortabel rijdt?
Oefen je in bochtjes tot je de ideale bocht stabiliteit hebt?
Zoek je een gulden middenweg?
Laat je het gewoon op factory setting staan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Dryhte

Onderstaand filmpje laat 't wel netjes zien en legt je simpel uit waar je op moet letten. De andere filmpjes van Dave Moss zijn overigens ook wel interessant om te bekijken

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
of even langs een veringspecialist, bij hyperpro doen ze het gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Dryhte schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:00:
Van pre-load gesproken (sorry @Requiem19 dat ik je even hijack).

Nu heb ik een motor waarop de shock preload eenvoudig in te stellen valt, maar ik heb geen idee hoe je te werk gaat om dat ding 'ideaal' ingesteld te krijgen.

Oefen je op een slechte, hobbelige baan tot die comfortabel rijdt?
Oefen je in bochtjes tot je de ideale bocht stabiliteit hebt?
Zoek je een gulden middenweg?
Laat je het gewoon op factory setting staan?
Ik ga mij zometeen baseren op deze post:

http://www.advpulse.com/a...sag-on-an-adventure-bike/

• MichielK71
noes schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:10:
Sterkte @MichielK71. Heb je rechtsbijstandverzekering? De mijne meldde ook smartengeld te claimen voor evt lichamelijk ongemak (zelfs al heelt het volledig).
Ik heb een rechtsbijstand verzekering, maar smartengeld claimen gaat mij wat te ver. Als ik aan de andere hierdoor een dag moet missen op het werk dan ga ik wel mijn niet gedraaide uren declareren. Ik werk als zelfstandig interim adviseur en geen uren is geen omzet.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MichielK71 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb een rechtsbijstand verzekering, maar smartengeld claimen gaat mij wat te ver. Als ik aan de andere hierdoor een dag moet missen op het werk dan ga ik wel mijn niet gedraaide uren declareren. Ik werk als zelfstandig interim adviseur en geen uren is geen omzet.
Doen zij voor je! Zijn gewoon standaard formules voor. Zijn ook geen enorme bedragen, in mijn geval (vergelijkbare aanrijding gehad) wilden ze 250 euro claimen ivm last van pols en zij voor een paar weken.

• MichielK71

Thanks (en niet alleen voor @Chakotay ook voor andere Tweakers die gereageerd hebben).

Er waren natuurlijk legio getuigen, maar ik was niet zo handig om op het moment om hun gegevens te vragen.

Samen met de wederpartij direct het schadeformulier ingevuld en hij erkent daarop ook niet (goed) gekeken te hebben. Wat anderen ook al schreven gaat het bij het wisselen van een rijbaan om een bijzondere verrichting en moet je dan het overige verkeer voor laten gaan/niet hinderen. Dus de schuldvraag is wel duidelijk.

In het vervolg zal ik mijn snelheid bij het filteren nog verder terugbrengen. Maar als er iemand 5 meter voor je besluit van rijbaan te wisselen heeft zelfs stapvoets rijden geen effect meer.

• psnepvangers
Succes met de afhandeling @MichielK71 ;), hier ook al een paar keer onderweg gezien (terwijl ik in de auto zat) deze week, automobilisten die denken sneller te zijn door in de file te switchen van rijbaan en hierbij niet in hun spiegels kijken en vervolgens bijna een motorrijder aanrijden...

Ging vanochtend tot drie keer toe gelukkig net goed.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 16:41

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Is het niet zo dat tussen de file doorrijden gedoogd wordt, maar officieel niet mag? En dus mogelijk meetelt in de schuldvraag? (Hoop uiteraard van niet voor je!!)

Zelf hou ik altijd in gedachten dat je erg slecht zichtbaar bent tussen 2 rijen stilstaande auto's (zeker bij regenachtig weer met druppels op ramen en spiegels) en verbaas me steeds weer hoe hard er door sommigen tussendoor gereden wordt. Dan kun je wel je alarmlampjes aan hebben, maar binnen 5 meter stoppen lukt gewoon niet..

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psnepvangers
Joepla schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:19:
Is het niet zo dat tussen de file doorrijden gedoogd wordt, maar officieel niet mag? En dus mogelijk meetelt in de schuldvraag? (Hoop uiteraard van niet voor je!!)

Zelf hou ik altijd in gedachten dat je erg slecht zichtbaar bent tussen 2 rijen stilstaande auto's (zeker bij regenachtig weer met druppels op ramen en spiegels) en verbaas me steeds weer hoe hard er door sommigen tussendoor gereden wordt. Dan kun je wel je alarmlampjes aan hebben, maar binnen 5 meter stoppen lukt gewoon niet..
Het mag gewoon, is niet gedoogd (al vaak genoeg terug zien komen). Er is een gedragscode hiervoor:
https://www.anwb.nl/verke...n-over-motoren-in-de-file

Staat ook een leuke discussie eronder van hoe het zit als het fout gaat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@psnepvangers Zie het inderdaad. Beter zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Joepla schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:19:

Filefilteren wordt niet gedoogd. Het is namelijk toegestaan.
Er bestaat wel een gedragscode, waar je je het beste aan kan houden. Door die gedragscode weten automobilisten en motorrijders wat ze van elkaar kunnen verwachten. Dat dat in de praktijk niet altijd zo goed werkt, dat is duidelijk.

EDIT: @psnepvangers was net iets sneller :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Tweakers meldingen aan staan via Chrome ;) toch leuk om op die manier dit topic in de gaten te houden.

Overigens nog een goede link:
http://motorplatform.nl/over-ons/samenspel-in-de-file/

En hier een artikel waarbij een motorrijder ten val kwam na het te hard moeten remmen voor een automobilist die wisselt van rijstrook:
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joepla Het tussen twee rijen doorrijen in de file is gewoon toegestaan zélfs al is er géén officiële minimum snelheid gedefinieerd voor een file :P

[YouTube: Wat als het file was voor iedereen | Wat als | 2BE]

• Joepla

Joepla

@wimmel_1 Ik kom met de fiets zelden buiten mijn provincie, laat staan België, maar zal op de ring van Antwerpen (altijd goed om per maand vele uurtjes nutteloos stil te staan) voortaan ook meedoen! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 19-09-2018 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 23:00

Saffie_time

Why use this? 42!

De eerste fanmail op de nieuwe motor is binnen...

Een schrikbarend € 36,- te betalen (exclusief extra kosten) vanwege te snel rijden langs een flitskast.
Helaas was het er 1 die ik dagelijks voorbij kom en dus donders goed weet te staan... Waarschijnlijk even net niet op teller gekeken en dus te snel er voorbij.

Zolang ze in deze regio blijven qua bedrag is het nog te overzien maar ik ga er maar geen maandelijks iets van maken O-)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:22:
[...]

Het mag gewoon, is niet gedoogd (al vaak genoeg terug zien komen). Er is een gedragscode hiervoor:
https://www.anwb.nl/verke...n-over-motoren-in-de-file

Staat ook een leuke discussie eronder van hoe het zit als het fout gaat. ;)

Hier uit de mond van een agent :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psnepvangers
Destruction schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:58:
[...]
Hier uit de mond van een agent :)
Kijk, helemaal duidelijk! "Die sukkels van het motor-forum" 8)7

Dat van die fiets(suggestie)strook wist ik dan weer niet. Weet alleen niet of de examinator zo blij ermee/het ermee eens is als ik dat ga doen tijdens mijn AVD.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Kan iemand me helpen?
Ik wil morgen een mooie veluwe route rijden met de motor.
Ik kan de route downloaden in GPX, of openen met de route you app.
In beide gevallen als ik hem nu open mijn iphone zie ik heel mooi de route nu op het kaartje

Hoe kan ik hem als navigatie gebruiken zonder telkens op de motor te hoeven zoeken waar ik heen moet voor de route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:15:
[...]

Kijk, helemaal duidelijk! "Die sukkel van het motor-forum" 8)7

Dat van die fiets(suggestie)strook wist ik dan weer niet. Weet alleen niet of de examinator zo blij ermee/het ermee eens is als ik dat ga doen tijdens mijn AVD.
https://goo.gl/maps/ZSLnhfnUUXz

Ieder ritje weer (als ik zover kom tenminste), soms even een ootootje inhalen als ze wel erg langzaam eroverheen gaan :*) (en dat is dan weer foei, want rechts inhalen).

• psnepvangers
steveman schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:30:
[...]

https://goo.gl/maps/ZSLnhfnUUXz

Ieder ritje weer (als ik zover kom tenminste), soms even een ootootje inhalen als ze wel erg langzaam eroverheen gaan :*) (en dat is dan weer foei, want rechts inhalen).
Ga het ook voor bij mij in de buurt onthouden. ;)

https://goo.gl/maps/vp7uK8dCbxw

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
[...]

Mijn instructeur vertelde dat ze juist heel blij met je worden tijdens het examen als je dat op zo'n wijze doet dat het de verkeersdoorstroming bevordert. Bv in de situatie die @steveman linkt, als er een auto aan de andere kant op je staat te wachten dan kun jij lekker over de fietssuggestie strook rijden en kan hij (of zij) alvast eerder de drempel pakken.

• psnepvangers
Imo62 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:35:
[...]

Mijn instructeur vertelde dat ze juist heel blij met je worden tijdens het examen als je dat op zo'n wijze doet dat het de verkeersdoorstroming bevordert. Bv in de situatie die @steveman linkt, als er een auto aan de andere kant op je staat te wachten dan kun jij lekker de fietssuggestie strook pakken en kan hij (of zij) alvast eerder de drempel pakken.
Ik zal het eens bij mijn rij-instructeur toetsen. (Overigens nog helemaal niet genoemd als we langs dit soort situaties reden.) Weet in ieder geval wel dat ik het nu zelf wel zou doen, bij zo'n situatie (mits ik er natuurlijk geen fietsers mee dwars zit).

Al zal de examinator er ook niet blij mee zijn als ik tussen de files door ga rijden terwijl zij achterblijven in de auto... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:38:
[...]

Al zal de examinator er ook niet blij mee zijn als ik tussen de files door ga rijden terwijl zij achterblijven in de auto... :+
argh daar krijg ik toch echt helemaal de kriebels van.

Bij mijn rijexamen waren zowel examinator als begeleider lekker op de motor, en ik vind dat 't zo hoort.

(EDIT: I know, dit is al eens voorbijgekomen, maar ik vind 't toch :X )

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 19-09-2018 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Dryhte schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:41:
[...]

argh daar krijg ik toch echt helemaal de kriebels van.

Bij mijn rijexamen waren zowel examinator als begeleider lekker op de motor, en ik vind dat 't zo hoort.
Ach wie weet, ik durf het nog niet te zeggen of ze dan met de auto/motor gaan. Liefste gaat mijn instructeur mee op de motor, dat weet ik wel.

Eerst morgen AVB maar eens binnenhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

C6DL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:25:
Kan iemand me helpen?
Ik wil morgen een mooie veluwe route rijden met de motor.
Ik kan de route downloaden in GPX, of openen met de route you app.
In beide gevallen als ik hem nu open mijn iphone zie ik heel mooi de route nu op het kaartje

Hoe kan ik hem als navigatie gebruiken zonder telkens op de motor te hoeven zoeken waar ik heen moet voor de route?
Afhankelijk van de navigatie app gaat dat op verschillende manieren. Soms moet je een account hebben en dan kan je het inladen naar dat account, waarna je telefoon hem in de navigatie app ziet als beschikbare custom route.
Soms kan je de GPX direct inladen of moet je hem b.v. omzetten naar KML (bestaan tools voor) en dan op de storage van je telefoon zetten, waarna je 'm kan inladen.
Kwestie van even kijken in de handleiding van jouw gewenste app.
psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:38:
[...]

Ik zal het eens bij mijn rij-instructeur toetsen. (Overigens nog helemaal niet genoemd als we langs dit soort situaties reden.) Weet in ieder geval wel dat ik het nu zelf wel zou doen, bij zo'n situatie (mits ik er natuurlijk geen fietsers mee dwars zit).

Even heel crú gesteld, als je de examinator in koekblik zoek rijdt, spreekt dat in je voordeel.
Mits de initiele actie om 'm kwijt te raken netjes volgens de regels is natuurlijk.
Ga je de snelweg op, dan is het zaak dat je vóór vrachtwagens invoegt, dus moet je mogelijk een dot gas bij geven. Houden ze dat niet bij, is dat niet jouw probleem. Jij doet wat je geleerd hebt.
Staat er een file en jij gaat tripleren, dan is dat geen probleem.
Alles wat je doet buiten het zicht van de examinator kan je niet op afgekeurd worden. Examen is in princiepe geslaagd vanaf de start, tot de examinator iets ziet wat niet goed is.

Daarbij, als de examinator vind dat je te ver weg bent, zal er gewoon door je oortje worden gevraagd om ergens veilig te stoppen en te wachten tot ze bij zijn. Dat is géén minpunt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:47:
[...]

Even heel crú gesteld, als je de examinator in koekblik zoek rijdt, spreekt dat in je voordeel.
Mits de initiele actie om 'm kwijt te raken netjes volgens de regels is natuurlijk.
Ga je de snelweg op, dan is het zaak dat je vóór vrachtwagens invoegt, dus moet je mogelijk een dot gas bij geven. Houden ze dat niet bij, is dat niet jouw probleem. Jij doet wat je geleerd hebt.
Staat er een file en jij gaat tripleren, dan is dat geen probleem.
Alles wat je doet buiten het zicht van de examinator kan je niet op afgekeurd worden. Examen is in princiepe geslaagd vanaf de start, tot de examinator iets ziet wat niet goed is.

Daarbij, als de examinator vind dat je te ver weg bent, zal er gewoon door je oortje worden gevraagd om ergens veilig te stoppen en te wachten tot ze bij zijn. Dat is géén minpunt.
Exact dit heb ik dus gehad bij mijn AVD. Ik was nog even bang voor kritiek omdat ik uiteindelijk toch met 130 invoegde, terwijl daar op dat moment (spitsstrook open) 80km/u was toegestaan. Vlak voor ik voor de vrachtwagens invoegde zag ik hem achteraan invoegen :+

Ik kreeg inderdaad op de terugweg richting CBR het verzoek om een veilige plaats te zoeken en daar even op ze te wachten ;) Eenmaal op het CBR kreeg ik van de examinator alle lof voor de actie tijdens het invoegen, ik had daarmee aangetoond dat ik niet bang ben om het vermogen en de wendbaarheid van de motor goed in te zetten 8) Voor mij was het een perfect moment om even wat zenuwen weg te rijden :P

De examinator had van te voren al gezegd dat ik moest rijden alsof ik het rijbewijs al had, ik hoefde met hem geen rekening te houden. Dwz, als ik bij een stoplicht nog door oranje kon en hij dat waarschijnlijk niet zou halen, mocht/moest ik gewoon doorrijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 19-09-2018 13:54 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Afrijden met lichte sneeuw is ook wel relaxt, ijskoud, maar ze zijn wel wat soepeler :P Moet zeggen dat ik het afrijden niet super relaxt vond, lastige balans tussen je moet vlot!!! zijn en defensief rijden. Nu ik gewoon zelf rij is het veel meer in balans, minder geforceerd.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 14:20 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Destruction schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:52:
[...]

Exact dit heb ik dus gehad bij mijn AVD. Ik was nog even bang voor kritiek omdat ik uiteindelijk toch met 130 invoegde, terwijl daar op dat moment (spitsstrook open) 80km/u was toegestaan. Vlak voor ik voor de vrachtwagens invoegde zag ik hem achteraan invoegen :+

Ik kreeg inderdaad op de terugweg richting CBR het verzoek om een veilige plaats te zoeken en daar even op ze te wachten ;) Eenmaal op het CBR kreeg ik van de examinator alle lof voor de actie tijdens het invoegen, ik had daarmee aangetoond dat ik niet bang ben om het vermogen en de wendbaarheid van de motor goed in te zetten 8) Voor mij was het een perfect moment om even wat zenuwen weg te rijden :P

De examinator had van te voren al gezegd dat ik moest rijden alsof ik het rijbewijs al had, ik hoefde met hem geen rekening te houden. Dwz, als ik bij een stoplicht nog door oranje kon en hij dat waarschijnlijk niet zou halen, mocht/moest ik gewoon doorrijden.
Precies :)

Ik had bij m'n AVD examen meermaals de situatie met zo'n versmalling+bobbel en fiets suggestiestrook langszij.
Bij geen tegenligger moet je er blijkbaar niet midden overheen :+ Eerste keer deed ik dat netjes langs de bobbel, tweede keer niet. Dat heeft wel wat commentaar opgeleverd.
Ik was gewoon kwijt wat ik moest doen. Zenuwen enzo. Was het nu middendoor steken en jezelf groot maken of gewoon langs het obstakel (zoals je ook met een putdeksel doet)? Antwoord: als je het obstakel kan omzijlen, dan doe je dat.
Bij tegenliggers mag je gewoon de fiets suggestiestrook pakken. Het is niet voor niets een 'suggestie'-strook. Geen doorgetrokken streep en geen fietser-pictogram = suggestie.

Dat zijn van die kleine weetjes die je uit de wegenverkeerswet kan peuteren als je het heel strict interpreteert.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:19:
Afrijden met lichte sneeuw is ook wel relaxt, ijskoud, maar ze zijn wel wat soepeler :P Moet zeggen dat ik het afrijden niet super relaxt vond, lastige balans tussen je moet vlot!!! zijn en defensief rijden. Nu ik gewoon zelf rij is het veel meer in balans, minder geforceerd.
Yep. Ik had m'n examen in de stromende regen.
Ik ben vrij rustig van mezelf en moet er aan trekken om 'vlot' te doen. Met regen (of andere gladheid) letten ze daar gelukkig minder op :+

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 19-09-2018 14:23 ]

Verwijderd

Stiekem pak ik ook wel eens die fietsstrook als die met zo'n korte wegversmalling is afgezet. Dát zal wel niet mogen, kon me wel eens een keer een bon kosten :P Op de fietsstrook rijden op 60kmh wegen doe ik standaard met tegenliggers nadat ik me eerst breed heb gemaakt. Ruimte claimen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 14:23 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:22:
Stiekem pak ik ook wel eens die fietsstrook als die met zo'n korte wegversmalling is afgezet. Dát zal wel niet mogen :P
Als de suggestiestrook niet is afgezet, dan mag dat weldegelijk. Dat betekent dat de rijbaan slechts gedeeltelijk is afgesloten en dan mag je er langs als dat past :)

Edti: tenzij expliciet aangegeven natuurlijk.
Ik weet me hier ook wel een bussluis lokatie te vinden met fiets suggestiestroken langszij. Eerder was dat zo'n kuil, later een hobbel, toen pollers en inmiddels is het open maar met bordjes en een flitscamera (ivm pollers en schade, schijnbaar).
Maar in alle gevallen stonden er borden bij dat je er met een motorvoertuig niet langs mag.

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 19-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Ik krijg van mijn rijinstructeur de vraag of ik als kind te weinig op het hobbelpaard gezeten had, wanneer ik onnodig over ipv langs drempels reed :+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://culemborgzo.nl/sites/default/files/styles/page_img/public/field/nieuws/image/kleine-buitenom-foto.jpg?itok=oAQOFXBp

Dus in dit soort gevallen mag het gewoon? Ik doe het wel maar twijfelde of het mag.

Met de rijlessen wordt je maar een beetje schizofreen rijgedrag op de motor aangeleerd :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:27:
[Afbeelding]

Dus in dit soort gevallen mag het gewoon? Ik doe het wel maar twijfelde of het mag.

Met de rijlessen wordt je maar een beetje schizofreen rijgedrag op de motor aangeleerd :)
Yep dat mag.
Suggestiestrook is deel van de rijbaan en dus vrij voor motorvoertuigen die passen :)
Zie ook filmpje wat @Destruction aanhaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Die fietssuggestiestrook ligt bij mij in de straat (is het item ook opgenomen), en is wel makkelijk. Auto's verwachten inderdaad niet dat je links of rechts van de versmalling langs gaat maar er staat nergens dat het niet mag, dus mag het. Vaak zijn ze dankbaar want dan kunnen ze sneller weer doorrijden.
Natuurlijk niet doen als er al fietsers rijden, maar dat lijkt me logisch.

• psnepvangers
Hier dus helaas niet voor de motorrijder. :'(

https://www.bndestem.nl/o...ind-1-in-waspik~abaa0da6/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Extra reden om juist het fietspad te pakken bij dat soort plekken, achterop een fiets komt veel minder hard aan dan achterop een auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Correct, dat is een fietspad en geen fiets suggestiestrook.
Daar mag je er op de motor dus niet omheen.

Wel knap lullig trouwens. Hoop dat t goed met hem/haar gaat en dat de mensen in de auto de schrik snel kwijt zijn.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ai, iets te veel speed met de triple :X

Beste afdruk nog gemaakt in die wagen :/

• psnepvangers
Ik ben nog wel eens benieuwd, voornamelijk voor solo gebruik...

Hoe zijn de Chinese bluetooth setjes, iemand ervaring ermee?

Bijvoorbeeld de BT-S2/V6/V8:
https://www.dx.com/nl/p/b...e-intercom-eu-plug-588317
https://www.dx.com/nl/p/v...-helmet-snowmobile-399280
https://www.dx.com/nl/p/v...l-nfc-for-5-riders-404733

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:51:
Ik ben nog wel eens benieuwd, voornamelijk voor solo gebruik...

Hoe zijn de Chinese bluetooth setjes, iemand ervaring ermee?

Bijvoorbeeld de BT-S2/V6/V8:
https://www.dx.com/nl/p/b...e-intercom-eu-plug-588317
https://www.dx.com/nl/p/v...-helmet-snowmobile-399280
https://www.dx.com/nl/p/v...l-nfc-for-5-riders-404733
De Vimoto V3 heb ik zelf. Die is alleen voor bluetooth en te koppelen aan de V6 als reciever voor de bijrijder (shortrange bluetooth).
Technisch hetzelfde ding als de V6, minus 1 knopje.

Pluspuntjes:
+ Audiokwaliteit is prima
+ Lijkt voldoende volume te leveren voor 100-120kmh (helm/windruis afhankelijk, voor max volume mogelijk even de absolute volumecontrol loskoppelen in Android Developer Menu. Dan heeft je telefoon een volume en de headset ook z'n eigen volume, dus stapelt het en geeft max power. Zonder oordoppen in vind ik dat pijnlijk hard gaan btw)
+ Aux-in voor een portofoon/walkietalkie (voor long distance comms, +/- 5km)
+ Puike accuduur.
+ 2 Bluetooth kanalen, dus GSM+GPS of GSM+bijrijder is een optie.

Minpuntjes:
- Intercom functie (zonder de aux) gaat via long range bluetooth, dus maximaal 1km en in de regel minder dan dat (500m oid). Prima voor rijden in een 'pack', niet voor de snelle jongen die even vooruit knalt.
- Ietwat traag met her-openen van bluetooth audiokanaal vanaf b.v. GPS of GSM na een stilte-periode. Verliest daar door regelmatig het eerste stukje van de navigatie-spraak. ("meter rechtsaf" ipv "over 500 meter rechtsaf"), wat je moet oplossen met een stil MP3tje die je constant afspeelt met Tasker, danwel door gewoon muziek aan te zetten ondertussen, zodat het audiokanaal open blijft.
Dat kán ook een issue van Android zijn trouwens, dus misschien wordt dat aan de kant van de telefoon ooit opgelost. Kan telefoon-fabrikant specifiek zijn mbt bluetooth drivers oid.
- Geen 'Emergency' modus (b.v. aantal keer drukken op de grote knop zodattie 112 belt via aangekoppelde telefoon)
- Geen mogelijkheid om spraaksturing (Hello Google, Siri, etc) op te roepen.

Niet getest:
| Verstaanbaarheid als je een telefoontje pleegt tijdens het rijden. Bij stilstand meer dan prima verstaanbaar.
| Koppeling V3 met V6
| Uberhaupt 2 of meer V6'en en de maximale onderlinge afstand in diverse situaties, maar reken maar op max 500 meter.
| Koppeling met andere merken. Men claimt dat, omdat het simpelweg long range bluetooth is, gewoon te koppelen moet zijn met b.v. Sena en Cardo of andere chinese kits.

Edti:
Oh, ik zie dat je de VnetPhone varainten linkt.
VnetPhone maakt kopietjes van of re-brand merken als Vimoto en Lexin.
Ik weet niet hoe het daar mee staat, maar de originele Vimoto's zijn wat mij betreft prima voor solo. Met name de V3, omdat die 10 euro scheelt met de V6. Het enige wat de V6 toevoegt is intercom via longrange bluetooth

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 19-09-2018 15:17 ]

• psnepvangers
Vimoto is dus wel goed om eens te proberen voor dat geld dus, als het voornamelijk voor solo gebruik is? Ik ga daar meer eens in duiken, de V3/V6/V8 series. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

psnepvangers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:20:
Vimoto is dus wel goed om eens te proberen voor dat geld dus, als het voornamelijk voor solo gebruik is? Ik ga daar meer eens in duiken, de V3/V6/V8 series. Bedankt!
Yep, ik vind de V3 prima voor solo gebruik. V6 en V8 zijn overbodig in dat opzicht.
Wil je overschakelen, dan past de V6 op de mount van de V3. Scheelt weer gepruts :)

Voor gebruik met meerdere rijders zou ik chinese setjes over het algemeen even goed kritisch overwegen.
Houd er rekening mee dat je dan vaak zit met het beperkte aantal long range bluetooth kanalen. Dus dan is het 2 tot max 6 rijders waarmee je kan praten. En dan gaat dat meestal niet in broadcast, maar 1op1 communicatie.
Dat is iets waar Sena en Cardo het beter doen. (tot 20 rijders op de topmodellen, met broadcast en 2km via mesh-networking)
Plus de afstanden. Het is en blijft bluetooth, en dat zit in de 2.4Ghz ISM band, waar o.a. ook WiFi zit, of draadloze babymonitors en dergelijke.
Je haalt eigenlijk nooit de geadverteerde afstanden.

Maargoed, daar heeft Vimoto de aux-in voor. Portofoon erbij nemen en een speciaal aux-kabeltje, en dan ben je in totaal voor 100 euro klaar.
Communicatie naar ongelimiteerd aantal rijders die ook een portofoon gebruiken en over afstanden tot bijna 10km (afhankelijk van de porto).
Nadeel daar aan is wel dat iedereen met een porto mee kan luisteren. B.v. truckers die een 'bakkie' hebben.

• psnepvangers
McKaamos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:32:
[...]

Yep, ik vind de V3 prima voor solo gebruik. V6 en V8 zijn overbodig in dat opzicht.
Wil je overschakelen, dan past de V6 op de mount van de V3. Scheelt weer gepruts :)

Voor gebruik met meerdere rijders zou ik chinese setjes over het algemeen even goed kritisch overwegen.
Houd er rekening mee dat je dan vaak zit met het beperkte aantal long range bluetooth kanalen. Dus dan is het 2 tot max 6 rijders waarmee je kan praten. En dan gaat dat meestal niet in broadcast, maar 1op1 communicatie.
Dat is iets waar Sena en Cardo het beter doen. (tot 20 rijders op de topmodellen, met broadcast en 2km via mesh-networking)
Plus de afstanden. Het is en blijft bluetooth, en dat zit in de 2.4Ghz ISM band, waar o.a. ook WiFi zit, of draadloze babymonitors en dergelijke.
Je haalt eigenlijk nooit de geadverteerde afstanden.

Maargoed, daar heeft Vimoto de aux-in voor. Portofoon erbij nemen en een speciaal aux-kabeltje, en dan ben je in totaal voor 100 euro klaar.
Communicatie naar ongelimiteerd aantal rijders die ook een portofoon gebruiken en over afstanden tot bijna 10km.
Nadeel daar aan is wel dat iedereen met een porto mee kan luisteren. B.v. truckers die een 'bakkie' hebben.
Tja, het is voor dat geld van de V3 in ieder geval te proberen. Kan ik altijd nog kijken of ik een Sena 10S neem voor groepsritten, of de Sena 10C Pro als ze daar ooit mee komen.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik rij 's ochtends van de N11 de A4 op richting Den Haag. Omdat automobilisten uit de richting Alphen én Leiden daar samen de A4 op willen, staat het daar bij de ritsstrook regelmatig vast, zo niet stil (blauwe stippellijn).

Ik merk dan dat mijn collega-motorrijders dan zichzelf over de vluchtstrook halverwege de ritsstrook tussen de auto's werpen (rode lijn):

Invoegen vluchtstrook

Ik kan het begrijpen, en ik ga ook zeker niet achteraan een stilstaande rij auto's staan op de linkerbaan terwijl ze rechts met 70-100 voorbij rijden, maar ik probeer dan toch wel bij de laatste blokmarkering me tussen de auto's te wurmen.

Wat vinden jullie van die acties?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Requiem19 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:28:
De garage die hem geinstalleerd heeft, heeft de shock veel te hard gezet. Teveel pre-load. Dus nu nog beetje zoeken naar de juiste afstelling van de shock. Maar is al stuk stabieler dan eerst.

Al ben ik zondag wel met 60 gecrasht op een zandweggetje omdat ik per se een hotel met wi-fi wilde halen om 18.00 zodat ik F1 kon zien ^^. Gelukkig alleen verbogen stepje.

Die gravelwegen hier zijn prima, maar zodra je per ongeluk buiten het auto spoor komt, rijd je in 1x in zo;n dikke laag losse steentjes. Alsof je in mul zand rijdt. Tank slapper als gevolg.

Weer wijze les om vooral niet te haasten op lastige weggetjes :).
Zag de foto's voorbij komen. Mooi dat het allemaal zonder grote beschadigingen aan fiets en lijf goed is gekomen 👍. Dit klinkt misschien een beetje vreemd maar hoe staat het met jullie zitvlak ? Ik heb in Bosnië voor een tientje een schapenvachtje langs de kant van de weg gekocht (meest vriendelijke verkoper ever, was echt oprecht geïnteresseerd in waar ik vandaan kwam en waar ik naar toe ging ondanks gebrekkig Engels) en moet zeggen dat het wel redelijk werkt. Over het algemeen schuif ik beetje heen en weer af en toe en soms even staan om de pijntjes buiten de deur te houden maar houd het met vacht stuk langer vol. Al verplaatst het zich nu een beetje naar bovenkant binnenbenen. Schuurt een beetje dus rijd nu afwisselend met en zonder vacht en dubbelt ook mooi als kussen s'nachts ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@CodeCaster Domme en onnodige actie om daar, of überhaupt waar dan ook, over de vlucht/pechstrook te gaan rijden met je motorfiets. Als er érgens veel rommel op het wegdek ligt dan is 't wel daar.... Wél goed voor de lokale motorbandenboeren, waarschijnlijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-09-2018 16:18 ]

Verwijderd

Werken die Chinese setjes met een Sena?

Voor m'n normale helm heb ik maar even geslikt en gewoon een Sena 30K gehaald, geen gelul, mesh-intercom, gewoon goed. Ik heb nog een reserve/passagierhelm, daar ga ik geen 250 euro voor uitgeven, idem voor een vriend die zijn vriendin zo af en toe achterop neemt.

Ow en vluchtstrook is no go, instant boete als ze het zien, niet geheel onterecht. :) Dat gezegd hebbende ga ik geen rear-ender incasseren door achteraan een file stil te gaan staan. Dan maar een boete voor een paar auto's opschikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 16:31 ]

• Requiem19
Jay-P schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:09:
[...]

Zag de foto's voorbij komen. Mooi dat het allemaal zonder grote beschadigingen aan fiets en lijf goed is gekomen 👍. Dit klinkt misschien een beetje vreemd maar hoe staat het met jullie zitvlak ? Ik heb in Bosnië voor een tientje een schapenvachtje langs de kant van de weg gekocht (meest vriendelijke verkoper ever, was echt oprecht geïnteresseerd in waar ik vandaan kwam en waar ik naar toe ging ondanks gebrekkig Engels) en moet zeggen dat het wel redelijk werkt. Over het algemeen schuif ik beetje heen en weer af en toe en soms even staan om de pijntjes buiten de deur te houden maar houd het met vacht stuk langer vol. Al verplaatst het zich nu een beetje naar bovenkant binnenbenen. Schuurt een beetje dus rijd nu afwisselend met en zonder vacht en dubbelt ook mooi als kussen s'nachts ;)
Haha, heel toevallig is de schapenvacht een terugkerend bij ons op de intercom. Vooral mn vriendin wil een vacht omdat ze het sltijd koud heeft (vrouwen...). Maar tot nu toe nog geen vachten te koop gezien langs de weg!

Ik heb er relatief weinig behoefte aan. Standaard zitje is voor mij ‘ok’. We rijden gemiddeld tussen de 4 en 6 uur per dag. Eerste 2-3 gaat soepeltjes. Daarna idd af en toe opstaan en rekken en strekken.

Ik heb eigenlijk het meeste last van mn nek/bovenrug. Vooral off road. Stuur staat denk ik beetje te laag bij staande positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:29:
Werken die Chinese setjes met een Sena?

Voor m'n normale helm heb ik maar even geslikt en gewoon een Sena 30K gehaald, geen gelul, mesh-intercom, gewoon goed. Ik heb nog een reserve/passagierhelm, daar ga ik geen 250 euro voor uitgeven, idem voor een vriend die zijn vriendin zo af en toe achterop neemt.

Ow en vluchtstrook is no go, instant boete als ze het zien, niet geheel onterecht. :) Dat gezegd hebbende ga ik geen rear-ender incasseren door achteraan een file stil te gaan staan. Dan maar een boete voor een paar auto's opschikken.
Wat is zo weet is dat dat niet kan, onderling tussen de grotere merken lukt het al niet. :P

En stilstaan op de vluchtstrook? 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-03-22.08.29-Medium.jpg
Mag met dat sjonniehok van mij ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:00:
Ik rij 's ochtends van de N11 de A4 op richting Den Haag. Omdat automobilisten uit de richting Alphen én Leiden daar samen de A4 op willen, staat het daar bij de ritsstrook regelmatig vast, zo niet stil (blauwe stippellijn).

Ik merk dan dat mijn collega-motorrijders dan zichzelf over de vluchtstrook halverwege de ritsstrook tussen de auto's werpen (rode lijn):

[Afbeelding: Invoegen vluchtstrook]

Ik kan het begrijpen, en ik ga ook zeker niet achteraan een stilstaande rij auto's staan op de linkerbaan terwijl ze rechts met 70-100 voorbij rijden, maar ik probeer dan toch wel bij de laatste blokmarkering me tussen de auto's te wurmen.

Wat vinden jullie van die acties?
Ik rijd iedere avond over hetzelfde stuk, maar dan vanaf Hoofddorp ri Den Haag. Ik vermijd liever die kant, omdat op een enkele baan het niet lekker filteren is. That being said, ik gebruik dezelfde 'regels' als door de file heen: rustig an, binnen de lijntjes blijven (dus niet over vluchtstrook) en ik doe mn knippertjes aan. Soms een klein stukje vluchtstrook meepakken als er een breed voertuig voertuig breed staat. Dit is soms ook nodig op de bocht van de A4 naar de A12 DH in, als ze de spitsstroken om de een of andere reden dicht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:53:
[...]

Wat is zo weet is dat dat niet kan, onderling tussen de grotere merken lukt het al niet. :P

[Afbeelding]
@Verwijderd
Jawel hoor, die duurdere modellen van de grote 2 kunnen ook onderling babbelen. Hier gebruiken ze wel een trucje voor: Een van de 2 gaat zich via "universal pairing" voordoen als een telefoon. En toevallig willen ze daar allebei wel mee verbinden.
Grote kans dus dat een chinees setje dat dan ook wil.

Maar: automatisch opnieuw pairen nadat de verbinding is verbroken is drama. En met meerderen een groepintercom werkt ook niet heel lekker. Hoewel ik afgelopen jaar (met Sena 20S) wel tegelijk kon babbelen met een andere Sena 20S en een Cardo dinges, en dat werkte de halve dag prima. Daarna was de accu van een van die andere 2 leeg. ;)
Die van mij was met allebei gepaird, en zij konden ook elkaar horen. Dat was wel lachen. :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Mooi nog even genieten van die paar mooie dagen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hmTmnpM.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, over het stoplichtsprintjes-verhaal van eerder... Ik kwam net onderweg een Ferrari 488 tegen bij het stoplicht die in tegenstelling tot de meeste van dat soort wagens die je tegenkomt in het wild ook nog eens goed gas gaf. Het blijft leuk op op een oude motor een wagen die letterlijk 100x zoveel waard is op te kunnen duwen :+ Op topsnelheid zou ik het nooit bijhouden, maar tot de 150 oid wat het nu ging kon ik prima op zijn bumper blijven 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 19-09-2018 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Chakotay Best gevaarlijk om bij een auto welke je tégen komt dicht op de bumper te gaan rijden, toch? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 19-09-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[Afbeelding]
Moest je wachten voor overstekende gieters? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Vimoto V3 besteld @McKaamos. ;)

Is het proberen waard voor €25,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 bij wijze van spreken :+ Ik ga natuurlijk niet volgas op likafstand van iemand zijn bumper rijden :P

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Frans92 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:24:
[...]

Nou net even gekeken, het was niet een schakel die vast zat....

Ik had de kettingspanning niet op het strakste punt gemeten en daar ook niet op gesteld, dit is dus wel heel erg belangrijk. Nu was de ketting op een punt gewoon te strak (zonder speling). Toen ik de cover bij het kettingwiel voor eraf haalde, zag ik al een dikke smurrie van olie/teer..

Alles schoon gemaakt en de ketting op de correcte spanning gezet ditmaal. Maar nu krijg ik het alarmlicht van geen/lage olie aan. Ik denk dus dat de olie ergens bij het kettingwiel eruit is gelekt.

Maar even nieuwe olie bestellen en kijken of ik er zelf nog wat aan kan doen :'( wel echt een fuck up van jewelste. Hopelijk blijft het hierbij en heb ik niet iets krom/kapot getrokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Secsytime op 19-09-2018 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

[...]

[Afbeelding]
Erm, praat geen poep? ;)
Sena claimt zelf dat het kan: https://support.sena.com/...-with-a-non-Sena-Headset-

Wat wel gezegd moet worden, is dat het anders werkt dan gebruikelijk.
Lijkt er op dat Sena kitjes zich voordoen als een telefoon zodat je met de remote (non-Sena) kit de belfunctie moet gebruiken en dus effectief een gesimuleerd telefoongesprek start.

Edit: en een tagje voor @Verwijderd :)

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 19-09-2018 19:12 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.