't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn neefje is zaterdag jarig, dus ik ben zondag nog in Midden-Limburg. Hoe ver wil je de Eifel in?Thoit schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:01:
[...]
Volgende keer dan zoals al gezegd is, meer direct door naar de Eifel. Wil zondag ook weer richting de Eifel, wellicht is hier animo voor? Ook misschien vanuit @DrivinUCrazy ?
Jammer dat @DrivinUCrazy zondag niet kan.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Daar was mijn rijinstructeur ook erg positief over!Mattor schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:55:
[...]
Vervelend verhaal!
Ik zou persoonlijk eens kijken bij Motorcentrum Almere, op de Binderij. Veel kleiner dan Motoport, de twee eigenaren (ga ik maar even vanuit..) werken zelf aan de motoren en verkopen er daarnaast nog wat motoren en kleding. Meer tot-de-ellebogen-in-het-vet dan blinkende showroom, zoals Motoport, maar altijd erg netjes geholpen en betaal altijd hele redelijke prijzen.
Voor nu heb ik gevonden dat Motorplanet motoren ook komt ophalen ter reparatie. Gezien ik de mijne waarschijnlijk op zondag moet gaan halen is dat een interessante optie. Mits ik het kan regelen met werk kan ik 'm dan op laten halen ipv dat ik nog een dag een karretje moet regelen. Maar ik was zeker van plan te gaan kijken bij Motorcentrum!
I have stability. The ability to stab.
Is er momenteel niet mee te rijden of doe je dat liever niet vanwege die ontbrekende spiegel en het (terecht) missende vertrouwen in de band(en)?SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:33:
[...]
Daar was mijn rijinstructeur ook erg positief over!
Voor nu heb ik gevonden dat Motorplanet motoren ook komt ophalen ter reparatie. Gezien ik de mijne waarschijnlijk op zondag moet gaan halen is dat een interessante optie. Mits ik het kan regelen met werk kan ik 'm dan op laten halen ipv dat ik nog een dag een karretje moet regelen. Maar ik was zeker van plan te gaan kijken bij Motorcentrum!
Schakelpookje is meestal wel terug te buigen (éénmalig meestal, daarna nog een keer buigen is meestal "KRAK"...).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Deze kon ik toch niet laten staan... Hij heeft een tijdje stil gestaan en start nu niet, maar aangezien ik toch pas 17 oktober kan afrijden heb ik tijd zat om hem voor die tijd rij-klaar te krijgen
Zack & Aderi's excellent adventure
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Een maand geleden heb ik aan het VvE bestuur gevraagd of ik een muuranker mocht plaatsen bij mijn gekochte parkeerplaats in het afgesloten deel van de garage. Er is voldoende plaats voor een motor en auto op mijn plek omdat het best wel grote parkeerplekken zijn en ik een klein blik heb (UP). Nu krijg ik een reactie terug dat mijn verzoek voor het plaatsen van een anker is afgewezen en dat het plaatsen van een motor en een auto op MIJN parkeerplek ten strengste verboden is. Met als reden dat ik de auto’s van de buren daarmee zou kunnen beschadigen. Dafuq? De aangrenzende parkeerplekken liggen 1,5 meter uit elkaar. Ik zie ook meer buren dit doen, zouden ze de eigenaren hierop kunnen beboeten? VvE bestuur stelt nu dat ik een abbonement moet nemen in de algemene ruimte (nog eens 150€ per maand extra) en daar mijn motor maar op moet plaatsen aangezien eigenaren met twee auto’s dat ook moeten doen. Dat is toch van de zotte. Er staan veel motoren random geparkeerd in de ondergrondse parkeergarage en ik weet zeker dat niemand daarvoor betaald aangezien: 1. Kenteken inrij systeem niet werkt op motoren, 2. Motoren gewoon langs de slagboom kunnen rijden. Ook stelt het bestuur dat er speciale motorparkeerplaatsen zijn die staan aangegeven op de bouwtekeningen. Die heb ik er weer bij gepakt maar ik heb ze nog niet weten te vinden op de tekening. Ook heb ik contact opgenomen met de beheerder van de garage en die zegt ook dat er geen motorparkeerplekken zijn of komen.
@SmurfLink dat is mooi balen, maar dat is nu achter de rug, sterkte met het herstel en op naar veel veilige kms in de toekomst!
[ Voor 19% gewijzigd door cyntax op 27-08-2018 23:34 ]
Denk dat je dit het beste ook in het Wonen en Verbouwen forum hier op GoT (https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/131) kunt vragen, daar zitten meer mensen met juridische kennis in mijn ervaring.cyntax schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:25:
Heeft iemand van jullie ook enorm veel gezeik gehad met het stallen van een motorfiets in een ondergrondse / deels publieke parkeergarage? Hoe hebben jullie dit met het VvE bestuur opgelost?
Enige wat ik zou bekijken is wat er precies in het huishoudelijk regelement staat, en staat daar niks dan kun je je motor zo wie zo op je eigen plek parkeren. Eventueel beschadigen van andere auto's (wat ik een B-S argument vind, auto's beschadigen elkaar ook) is een verzekeringszaak voor de eigenaren van de auto's en motoren, en daar heeft de VvE niks mee te maken.
Zelfs auto en motor op 1 plek parkeren zou ook moeten kunnen, zolang je maar binnen de lijntjes blijft, lijkt me. Een anker plaatsen is wel een punt, daar "beschadig" je het hele gebouw, kan me voorstellen dat de VvE daar niet in meegaat…
HahahaArdj schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:23:
[afbeelding]
Net even kwartiertje geknutseld om het mini-uitlaatje wat ik erbij kreeg onder de brommer te krijgen. Resultaat: diepe grom (lees: enorme pleurisherrie).
@Dynazap Raadde me af de dB killer eruit te halen, eigenwijs als ik was, deed ik dat toch. Resultaat: Twee buurmannen naast de motor, één hevig gefrustreerd, de ander met een enorme grijns. DB killer zit er weer in

Laat je 'm erop zitten of gaat die er weer vanaf?
Bij wie heb je gelest in Almere?SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:33:
[...]
Daar was mijn rijinstructeur ook erg positief over!
Bijna vergeten: http://www.rgtuning.nl/ in Almere is ook erg goed!! Daarnaast een echte Kawasaki liefhebber en met je ER6F moet dat dus goed komen
Is 99% zeker ook nóg eens goedkoper dan Motorplanet, Motoport en Motorcentrum

[ Voor 41% gewijzigd door Dynazap op 28-08-2018 00:19 ]
Dan is er al iets niet goed geweest met de keerringen.com2,1ghz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:45:
Mijn vorige motor ZX-10R is door een bergingsbedrijf meegenomen naar de motorzaak na een ongeval. Ook in de veren getrokken met spanbanden waardoor beide keringen lek zijn gegaan. Had de keringen nog 1.5 maand geleden nog laten vervangen. Motor uiteindelijk total loss maar zou vervelend zijn als dit zou komen door transport op je aanhanger.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Voorlopig laat ik 'm er opzitten met dB-killer. Eens kijken hoe dat bevalt en hoeveel geïrriteerde blikken het oplevert :-)Dynazap schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:14:
[...]
Hahaha. Mooi geluidje, toch?
![]()
Laat je 'm erop zitten of gaat die er weer vanaf?
Alleen eens kijken hoe ik de voorkant van de demper luchtdicht krijg, daar lekt 'ie een beetje..
Het is verboden zonder linkerspiegel te rijden en ik ben een veel te brave hendrik om dat te doen. Plus ik heb inderdaad 0 vertrouwen in die band dus dan is in 1 klap 90km rijden me echt te veel. Dus die band moet er hoe dan ook af.wimmel_1 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
Is er momenteel niet mee te rijden of doe je dat liever niet vanwege die ontbrekende spiegel en het (terecht) missende vertrouwen in de band(en)?
Schakelpookje is meestal wel terug te buigen (éénmalig meestal, daarna nog een keer buigen is meestal "KRAK"...).
@Dynazap bij KawaRob, toffe gast, helemaal leip van Kawasaki. Z'n hele huis is groen, alles groen ingericht, drie prachtige Kawa's in de schuur. Hij doet z'n onderhoud voornamelijk zelf. RGTuning laat ook motoren ophalen, dat is ook een interessante optie dan! Ik zal 'm moeten laten ophalen gezien de motorzaken op maandag dicht zijn dus daar kijk ik nu wel naar.
@cyntax Wat een gezeik zeg. Hier moet ie de fietsenberging in maar daar willen ze ook alles met motor uit gaan weren omdat er 1 scooter lekt en de eigenaar het vertikt dat ding weg te werken. Maar gelukkig moet daarvoor het huishoudelijk reglement worden aangepast dus dat moet met stemming van de bewoners.
In jouw geval geldt eigenlijk hetzelfde. Wat staat er in het huishoudelijk reglement? Staat daar dat je niet 1 motor en 1 auto op dezelfde plek mag zetten, zoals je VVE zegt? Of staat er helemaal niks over in, dan lult de VVE uit hun nek en hebben ze geen poot om op te staan. Het muuranker is wellicht te veel gevraagd, maar ik zou je motor gewoon naast je auto op de eigen plek zetten. Zolang je in de vakken blijft, niks aan t handje. Ze kunnen je echt niks maken als het niet in het reglement staat.
[ Voor 53% gewijzigd door SmurfLink op 28-08-2018 08:32 ]
I have stability. The ability to stab.
Maar je hebt toch niet echt gezeik over het stallen? Dat is gewoon een kwestie van doen, als ik je verhaal zo lees. Het probleem is het plaatsen van een anker. Waarom wil je dat per se? Moet het van de verzekering?cyntax schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:25:
Heeft iemand van jullie ook enorm veel gezeik gehad met het stallen van een motorfiets in een ondergrondse / deels publieke parkeergarage? Hoe hebben jullie dit met het VvE bestuur opgelost?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zaterdag is klusdag, dus is voor voorlopig geen optie @DrivinUCrazy Geen idee hoever ik de Eifel in wil, liefste wil ik het toeristische sowieso skippen. Luxemburg zou ook een prima optie zijnGrubeater schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:15:
[...]
Mijn neefje is zaterdag jarig, dus ik ben zondag nog in Midden-Limburg. Hoe ver wil je de Eifel in?
Jammer dat @DrivinUCrazy zondag niet kan.
Vriend van mijn had dat ook hoor. Die was in Den Bosch zelfs verplicht om een parkeerplaats af te nemen, ook al had hij die niet nodig. Kostte ook €150 p/m. Hij heeft hem uiteindelijk kunnen doorverhuren aan een huurder die een tweede auto en dus interesse had, maar dat was officieel niet toegestaan en eventuele reden tot uitzet (volgens het contract althans)Chakotay schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:28:
@cyntax wow, wat een gedoe... En wat een bizarre prijzen ook, €150 per maand voor een plekje in een gemeenschappelijke parkeerplaats? Daar heeft mijn pa een complete garagebox in Amsterdam voor(wel buiten de ring, maar dan nog... )
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Motor staat ook gewoon op een parkeerplek achter de woning, zonder problemen.
De enige die irritant doet is "De Burgemeester" (koosnaam omdat hij alles denkt te kunnen burgemeesteren) met twee auto's en een eigen parkeerplek die ook nog eens vindt dat 1 van de andere plekken specifiek voor hem beschikbaar moet zijn. Daar parkeert dus zoals afgesproken iedereen op het moment dat hij vrij is
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Nou inderdaad. Dat soort gedoe is voor mij echt een reden om niet in een appartement te wonen. Komt nog eens bij dat er in dat soort gezamenlijke parkeergarages wordt gejat bij het leven. Niet dat iemand die ouwe CBR van mij wil hebben, maar stel je voor dat ik eens een echte motor ga rijdenTylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:18:
Man man man, dat soort dingen moet ik echt niet hebben bij mijn huis. Ik blijf wel lekker wonen in mijn dorpje zonder dat soort geneuzel.
Auto mag gewoon buiten staan, die is gemaakt om nat te worden...
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dát dus…. De auto heeft zélf een dak. Nou kan dat dak bij mijn auto ook open maar dan is 't ding gelukkig zélf weer zo intelligent om 't dicht te trekken als 't aan 't regen gaat.Saffie_time schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:31:
* Saffie_time is dan toch wel weer blij met een eigen garage waar motor makkelijk in past.
Auto mag gewoon buiten staan, die is gemaakt om nat te worden...
@SmurfLink Rotondes op busroutes kunnen link zijn en in Spijkenisse heb je ook een hoop vrachtverkeer die ook over de rotondes gaat. Net getankt en daar gaat de diesel weer. Ik heb een keer een slide met beide wielen gehad op een rotonde. Onvrijwillig een baan opgeschoven maar wel overeind gebleven. Diesel i.c.m. regen is een kansloze missie. Een schrale voorband helpt dan ook niet mee.
Qua Almere
RGTuning... bestaat dat nog? Die man moet inmiddels pensioengerechtigd zijn. Leuke vent, liggen alleen altijd drie motoren door elkaar.
MotoPort... is van veel naar ~2 merken gegaan indertijd. Hebben een keer een bandenwissel verprutst (snelheidsopnemer gesloopt in voorwiel) en als oplossing spoten ze contactspray in mijn zekeringkast. Daar kwam ik dus ook niet meer. Was altijd erg tevreden over Van de Kuinder in Hilversum. Een vriend van me gaat naar een mannetje ergens in Stad met zijn FJR.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Mij krijgen ze ook de stad niet meer in. Dorpjes met meer dan 3000 inwoners vallen bij mij afTylen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:18:
Man man man, dat soort dingen moet ik echt niet hebben bij mijn huis. Ik blijf wel lekker wonen in mijn dorpje zonder dat soort geneuzel.
Vind het knap hoe mensen in het centrum van bijv. Amsterdam kunnen wonen, en de bus of fiets moeten pakken om bij de garagebox uit te komen waar de motor staat. Dan gaat mij de zin toch al over..
Verwijderd
Ik heb zo'n Z750 gehad zonder cat en een volledig open systeem maar dat was echt niet leuk meerArdj schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:23:
[afbeelding]
Net even kwartiertje geknutseld om het mini-uitlaatje wat ik erbij kreeg onder de brommer te krijgen. Resultaat: diepe grom (lees: enorme pleurisherrie).
@Dynazap Raadde me af de dB killer eruit te halen, eigenwijs als ik was, deed ik dat toch. Resultaat: Twee buurmannen naast de motor, één hevig gefrustreerd, de ander met een enorme grijns. DB killer zit er weer in
Trouwens ik kom net een filmpje tegen van een andere Z750 rijder

Ik word al moe van de gedachteThoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:52:
Vind het knap hoe mensen in het centrum van bijv. Amsterdam kunnen wonen, en de bus of fiets moeten pakken om bij de garagebox uit te komen waar de motor staat. Dan gaat mij de zin toch al over..
Vind het al erg genoeg dat ik een fiets aan de kant moet halen als ik met de motor de garage uit wil. Die staat namelijk helemaal achterin, want dat vinden de overige gezinsleden wat prettiger. Ik ben een mooi weer rijder, dus hij gaat niet zo heel vaak naar buiten
Same here, kan nu alles kwijt op eigen terrein en ook nog genoeg ruimte om te kunnen klussen én buiten te zitten. Heb hiervoor in centrum Utrecht gewoond en (met veel geluk) slechts 6 weken op een parkeervergunning voor de auto hoeven wachten, maar in die 6 weken dus wel steeds de halve stad door naar de studentenflat waar ik eerst woonde omdat de auto daar gratis en veilig stond.Thoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:52:
Ik ben ook weer blij op dat gebied dat ik weer terug in een dorp woon. Toen ik nog in de stad woonde vond ik het vreselijk irritant om de auto te kunnen parkeren, motor stond niet bij huis en als je de auto of motor moest wassen, kon je weer in de rij gaan staan bij de wasbox.
Kalm aan! En rap een beetje!
Ik heb mijn eigen oprit vanuit de voortuin speciaal voor de motor. Ik was voornemens een dubbel klaphek a la Batman te monteren zodat ik gewoon kon opstappen en naar binnen/buiten scheuren, maar dat was constructietechnisch niet mogelijk met ons hek dus nu is het een gewoon hek met een sluiting gewordenInZane schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:01:
[...]
Ik word al moe van de gedachte![]()
Vind het al erg genoeg dat ik een fiets aan de kant moet halen als ik met de motor de garage uit wil. Die staat namelijk helemaal achterin, want dat vinden de overige gezinsleden wat prettiger. Ik ben een mooi weer rijder, dus hij gaat niet zo heel vaak naar buiten
Erg gecontroleerde rijstijlVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
Ik heb zo'n Z750 gehad zonder cat en een volledig open systeem maar dat was echt niet leuk meerGing er ook niet harder door
Trouwens ik kom net een filmpje tegen van een andere Z750 rijder![]()
[video]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
@InZane Dit jaar toch niet te klagen gehad over mooi weer. Over de afgelopen 12.000 km ben ik 2 keer nat geworden (met Pasen en de zondag van het hemelvaartweekend), en nog een keertje wat motregen vorige week maandag.
Oh ja en een keertje in Luxemburg waarna we besloten om te keren. Na een half uur weer opgeklaard, dus dat hebben we wel binnendoor voorgezet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn rij-instructeur leerde iets wat veel meer frustratie opwekt bij mensen; heel vriendelijk en overdreven zwaaien. Om een of andere manier kan je brein daar niet mee omgaan en vreten de meeste mensen zichzelf opsteveman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:15:
Middelvinger mooi bewaren voor lui die geen richting aangeven
Veel te warm. Het loopt al in straaltjes over je rug voordat de motor de garage uit is.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:16:
@HTT-Thalan Inclusief waterval?
@InZane Dit jaar toch niet te klagen gehad over mooi weer. Over de afgelopen 12.000 km ben ik 2 keer nat geworden (met Pasen en de zondag van het hemelvaartweekend), en nog een keertje wat motregen vorige week maandag.
Oh ja en een keertje in Luxemburg waarna we besloten om te keren. Na een half uur weer opgeklaard, dus dat hebben we wel binnendoor voorgezet.
Heb afgelopen week de ketting namelijk opnieuw gespannen maar merk dat deze sinds vanochtend weer slapper hangt dus ik denk dat het tijd is dat deze wordt vervangen. (ik begrijp dat je dan normaal gesproken ook gelijk de tandwielen vervangt of hoeft dit niet?)
Het is inderdaad prachtig weer geweest. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik alleen maar voor de lol rijd. Rij over het algemeen maar 1 a 2 keer in de week.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:16:
Ik vind het een makkelijk klusje, alleen het gebruik van de ketting-pons moet je even doorkrijgen. Goed centreren zodat je de pennen netjes vastmaakt. De extra optie van de pons om een ketting los te maken gebruik ik nooit, slijptol gaat 10x zo snel het je gooit de oude toch wegBinolirao schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:31:
Even een technisch vraagje, hoe moeilijk is het om een kettingset van een suzuki bandit gsf650 te monteren?
Heb afgelopen week de ketting namelijk opnieuw gespannen maar merk dat deze sinds vanochtend weer slapper hangt dus ik denk dat het tijd is dat deze wordt vervangen. (ik begrijp dat je dan normaal gesproken ook gelijk de tandwielen vervangt of hoeft dit niet?)
Voortandwiel los krijgen kan soms een uitdaging zijn, draai deze vooral los voordat je de ketting eraf haalt, zodat je de boel met de achterrem kan blokkeren. Mocht de ketting al weg zijn kan een slagmoersleutel helpen.
FireBladeX schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:25:
Ach, al de geklaag over parkeerplekken. Ik woon ong op 15 min loopafstand van centrum (den bosch) en nooit problemen gehad met parkeren van de auto/motor. Motor kan gewoon in de voortuin en (genoeg ruimte om te klussen in de voortuin). Bah, moet niet denken om te wonen in een drop met stinkende schijt van koeien. Alle voorzieningen van een stad op loopafstand en max 10 min. rijden, heerlijk!
M'n motor staat ook in een dorp onder een appartementencomplex.
Kost me 48 euro per maand, maar hij staat er droog en warm en een voordeel is dat als ik hem op haal gelijk m'n auto kan parkeren.
"Don't let your dreams be memes"
Verwijderd
Ik laat zo'n set tegenwoordig vervangen ik was de laatste keer 215 euro kwijt (ketting + kettingwielen) voor een kwaliteitsketting en kettingwielenset.Binolirao schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:31:
Even een technisch vraagje, hoe moeilijk is het om een kettingset van een suzuki bandit gsf650 te monteren?
Zelf doen is wat goedkoper maar reken jezelf niet rijk. Kijk bijv. maar eens wat de prijzen zijn van goed gereedschap om je ketting te vervangen (pons etc etc) naast de prijzen van een goede kettingset.
Even gekeken, mijn laatste kettingset was €165 voor een DID setje. Dan is het incl pons dus al goedkoper dan wat jij betaald hebt om het te laten doen
[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 28-08-2018 10:50 ]
* Destruction woont (nog) in een stad.Thoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:52:
Ik ben ook weer blij op dat gebied dat ik weer terug in een dorp woon. Toen ik nog in de stad woonde vond ik het vreselijk irritant om de auto te kunnen parkeren, motor stond niet bij huis en als je de auto of motor moest wassen, kon je weer in de rij gaan staan bij de wasbox.
Auto staat (gratis) voor de deur, en de motor staat in de berging die bij m'n (huur)huis hoort. Heel erg officieel, volgens het huurcontract, mag de motor daar niet in staan overigens
Heb er verder nooit gezeik over gehad in elk geval. Vanaf de straat (of vanaf de berging naar de straat) moet de motor door een smalle gangpoort met daarin een vrijwel haakse bocht, omdat de gangpoort zo smal is kun je niet naast de motor staan om hem te duwen. Vooral als ik 's avonds laat thuis kom (vanaf 19.30-20.00u is het doodstil hier in de straat/wijk) baal ik daar zelf wel 's van, alles lekker rustig en dan plof ik met de motor door de gangpoort (stationair toerental, op de koppeling, maar toch)
Volgende woning moet dat in elk geval anders, ik wil het liefst rechtstreeks vanaf de straat bij de berging kunnen komen. Bij mijn vorige woning was een gezamelijke berging, toen ik daar aangaf dat ik mijn motor naar huis wilde gaan halen was er meteen volop bezwaar
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gelijk alles schoon gemaakt, zodat ik het straks weer vies kan maken.
Ook moet de koppeling nog uit elkaar, omdat die niet meer ontkoppelt. Heb de koppeling reeds opnieuw ontlucht zonder resultaat

Daarna dus de volgende zaken nog doen:
- Remmen erop
- Enduro tandwielen en ketting erop
- Enduro wielen erin
- Gasgeven
Verwijderd
Ik vind 50 euro verschil niet de moeite waard als ik zie wat me dat aan tijd en ook ellende (vastzittende boutenChakotay schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:49:
@Verwijderd zo'n pons is hooguit 40 euro, die had ik er na 1 of 2x al uit. Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je rijdt. Als je 5k per jaar rijdt en vaker een nieuwe motor koopt dan de kettingset vervangt is het natuurlijk niet de moeite waard. Als woonwerk-rijder heb ik bijna elk jaar wel een nieuwe kettingset nodig, dan is zelf doen wel de investering waard
Even gekeken, mijn laatste kettingset was €165 voor een DID setje. Dan is het incl pons dus al goedkoper dan wat jij betaald hebt om het te laten doen

Dat waren inderdaad al tips die ik online had gelezen, dan ga ik zelf de spullen maar bestellen via internet. Nog iets anders wat ik naast de ketting-pons en kettingset nodig heb? (ik las iets over een borgring voor het voorste tandwiel?)Chakotay schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:40:
[...]
Ik vind het een makkelijk klusje, alleen het gebruik van de ketting-pons moet je even doorkrijgen. Goed centreren zodat je de pennen netjes vastmaakt. De extra optie van de pons om een ketting los te maken gebruik ik nooit, slijptol gaat 10x zo snel het je gooit de oude toch weg
Voortandwiel los krijgen kan soms een uitdaging zijn, draai deze vooral los voordat je de ketting eraf haalt, zodat je de boel met de achterrem kan blokkeren. Mocht de ketting al weg zijn kan een slagmoersleutel helpen.
In geval van vastzittende bouten gaat het ook nog meer dan 50 euro verschil opleveren als je het laat doen heVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:15:
[...]
Ik vind 50 euro verschil niet de moeite waard als ik zie wat me dat aan tijd en ook ellende (vastzittende boutenanyone) op kan leveren.
Geduld is een schone zaak
Ik ookInZane schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Het is inderdaad prachtig weer geweest. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik alleen maar voor de lol rijd. Rij over het algemeen maar 1 a 2 keer in de week.
Verwijderd
Ik vind sleutelen heel leuk en ben ook redelijk handig, maar aangezien ik al een tijd druk met het sleutelen aan het huis bezig ben is die 50 euro mij het niet waard. Iets met prioriteiten enzo.Chakotay schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:20:
@Verwijderd je moet sleutelen wel leuk vinden inderdaad, ieder zijn eigen hobbyVastzittende meuk heb ik meestal niet zo'n last van, aangezien door het hoge aantal kilometers de boel ook vaker onderhoud krijgt & los gaat.
Dat is ook de reden waarom ik mijn veerpoten van de KTM wegbreng. Sleutel kost net zoveel als dat ik het laat doen. Dus kies nu ook lekker voor gemak, en financieel maakt het niet veel uitVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:29:
[...]
Ik vind sleutelen heel leuk en ben ook redelijk handig, maar aangezien ik al een tijd druk met het sleutelen aan het huis bezig ben is die 50 euro mij het niet waard. Iets met prioriteiten enzo.
Logisch, ik heb hetzelfde met bandenVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:29:
[...]
Ik vind sleutelen heel leuk en ben ook redelijk handig, maar aangezien ik al een tijd druk met het sleutelen aan het huis bezig ben is die 50 euro mij het niet waard. Iets met prioriteiten enzo.
Wat een baklap die gast... lekker situaties opzoeken en uitlokken.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
Ik heb zo'n Z750 gehad zonder cat en een volledig open systeem maar dat was echt niet leuk meerGing er ook niet harder door
Trouwens ik kom net een filmpje tegen van een andere Z750 rijder![]()
[video]
Denk dat meneer ook met een Roof Boxer helm rijdt.

* Destruction is aanwezig.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Thanks, ga ik het daar ook nog wel even navragen. Ik moet nog even om een kopie van het huishoudelijk reglement vragen. Helaas was ik verhinderd om bij de oprichtingsvergadering te zijn van de VvE dus ik heb dat niet meegekregen. Exact! Ik vind het maar een raar argument en ik ga het bij de volgende vergadering zeker aankaarten. Wat betreft de muuranker, ik heb bij een vorige VvE in een andere stad gezien dat daar nooit moeilijk over werd gedaan mits de anker weer netjes en professioneel wordt verwijderd bij verkoop van de parkeerplaats. Er mocht zelfs een eigenaar van 6 parkeerplekken zijn gedeelte van de garage afschermen met een vastgezet hekwerk. Maar bij mijn huidige appartementencomplex moeten ze weer moeilijk doen.gauchov6 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:51:
[...]
Denk dat je dit het beste ook in het Wonen en Verbouwen forum hier op GoT (https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/131) kunt vragen, daar zitten meer mensen met juridische kennis in mijn ervaring.
Enige wat ik zou bekijken is wat er precies in het huishoudelijk regelement staat, en staat daar niks dan kun je je motor zo wie zo op je eigen plek parkeren. Eventueel beschadigen van andere auto's (wat ik een B-S argument vind, auto's beschadigen elkaar ook) is een verzekeringszaak voor de eigenaren van de auto's en motoren, en daar heeft de VvE niks mee te maken.
Zelfs auto en motor op 1 plek parkeren zou ook moeten kunnen, zolang je maar binnen de lijntjes blijft, lijkt me. Een anker plaatsen is wel een punt, daar "beschadig" je het hele gebouw, kan me voorstellen dat de VvE daar niet in meegaat…
Ja dat is mooi, als je met meer bent dan kan je dat soort fratsen tegenhouden van het bestuur. HR is nog niet in mijn bezit dus dat moet ik even regelen. Lijkt me sterk dat zoiets erin staat dus ik heb het vermoeden dat het bestuur loopt te zeiken. Van vrijwel al mijn buren heb ik ook alleen maar complimenten gehad over de Guzzi. VvE Bestuur van de ondergrondse garage zijn ook personen die in andere appartementencomplexen wonen en dus in een heel ander deel van de garage staan.SmurfLink schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:25:
[...]
@cyntax Wat een gezeik zeg. Hier moet ie de fietsenberging in maar daar willen ze ook alles met motor uit gaan weren omdat er 1 scooter lekt en de eigenaar het vertikt dat ding weg te werken. Maar gelukkig moet daarvoor het huishoudelijk reglement worden aangepast dus dat moet met stemming van de bewoners.Met 20 scooters en 10 (toekomstige) motorrijders geef ik ze weinig kans, gezien wij al 30 van de 60 stemmen zijn.
In jouw geval geldt eigenlijk hetzelfde. Wat staat er in het huishoudelijk reglement? Staat daar dat je niet 1 motor en 1 auto op dezelfde plek mag zetten, zoals je VVE zegt? Of staat er helemaal niks over in, dan lult de VVE uit hun nek en hebben ze geen poot om op te staan. Het muuranker is wellicht te veel gevraagd, maar ik zou je motor gewoon naast je auto op de eigen plek zetten. Zolang je in de vakken blijft, niks aan t handje. Ze kunnen je echt niks maken als het niet in het reglement staat.
Jawel, het begon met mijn vraag of ik een muuranker mocht plaatsen. Dat mag dus niet en tevens vinden zij het niet goed dat ik mijn motor achter mijn auto parkeer. 1 zin is gewijd aan het afkeuren van mijn verzoek, daarna volgen 3 alinea's waarom ik mijn motor niet op dezelfde parkeerplaats mag zetten als mijn auto. Mijn Moto-Guzzi heeft veel emotionele waarde en ik heb er veel in geïnvesteerd. Dus ik wil liever niet dat die gestolen wordt. Kans op diefstal in een ondergrondse garage is vele malen groter dan elders.TheBrut3 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:27:
[...]
Maar je hebt toch niet echt gezeik over het stallen? Dat is gewoon een kwestie van doen, als ik je verhaal zo lees. Het probleem is het plaatsen van een anker. Waarom wil je dat per se? Moet het van de verzekering?
Daar verbaasde ik mij ook heel erg om, de email die zij naar mij stuurde had een heel hoog 'wij zijn de baas' gehalte. Zo wil je toch niet met je buren om gaan? Ik neem aan dat in het Huishoudelijk reglement staat dat er geen wijzigingen aangebracht mogen worden aan de gezamelijke ruimtes dus dat ga ik niet zomaar doen nu. Gewoon weer ter sprake brengen bij de volgende vergadering.Secsytime schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:01:
@cyntax zo zie je maar weer, vaak kun je beter om vergiffenis vragen dan om toestemming. Gewoon een muuranker erin rammen en net doen alsof er niks gebeurd is. VVE bestuur maakt vaak misbruik van hun macht, of vindt zichzelf belangrijker dan dat het daadwerkelijk is. Gewoon omzeilen die zooi
Ik zit er nu over na te denken om een blok beton te halen en die te plaatsen om mijn motor aan vast te zetten.
In het algemeen ben ik wel blij hoe parkeren hier is geregeld. Ik heb bij de koop van mijn appartement een parkeerplaats erbij gekregen in een afgesloten deel van de openbare parkeergarage van het winkelcentrum. Er is 24/7 bewaking aanwezig. Heb ook een mega inpandige (verwarmde) berging maar die staat momenteel vol met gereedschap. Woon op 1 min lopen van de supermarkt, kledingzaken etc. Er is ook een pompstation met wasboxen direct als ik de parkeergarage uitrij.
Ik doe het tegenwoordig ook zelf.Chakotay schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:49:
@Verwijderd zo'n pons is hooguit 40 euro, die had ik er na 1 of 2x al uit. Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je rijdt. Als je 5k per jaar rijdt en vaker een nieuwe motor koopt dan de kettingset vervangt is het natuurlijk niet de moeite waard. Als woonwerk-rijder heb ik bijna elk jaar wel een nieuwe kettingset nodig, dan is zelf doen wel de investering waard
Heb zo'n DID pons setje gekocht die je met een steeksleutel aan moet draaien.
We hebben twee motoren die om de twee jaar een nieuwe set krijgen. Dan kan het er ook wel uit
En uiteraard moet je het ook leuk vinden om te doen en er tijd in willen steken. Op termijn zal het wel goedkoper zijn maar geloof dat ik tot nu toe alle besparingen heb gestoken in gereedschap
Cool! Welke OTR ga je rijden?Thoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:00:
Gisteren nog bezig geweest aan de KTM. Volgend weekend wil ik mijn eerste OTR rit gaan doen. Hiervoor moet hij van Supermoto omgebouwd worden naar Enduro. Omdat mijn voorveer niet helemaal fris is, vorkpoten eruit gehaald en worden straks weggebracht.
Gelijk alles schoon gemaakt, zodat ik het straks weer vies kan maken.
Ook moet de koppeling nog uit elkaar, omdat die niet meer ontkoppelt. Heb de koppeling reeds opnieuw ontlucht zonder resultaat![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarna dus de volgende zaken nog doen:
- Remmen erop
- Enduro tandwielen en ketting erop
- Enduro wielen erin
- Gasgeven
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nee, nooit problemen mee gehad.cyntax schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:25:
Wat de VVE vind dat er kan gebeuren is niet echt van belang. Het gaat erom wat er vastgelegd is.
In de reglementen die ik vond destijds was dat het alleen bedoeld was voor motorvoertuigen. Ze wilden dus geen rommel of opslag op de parkeerplaatsen. Maar nergens dat er geen twee motorvoertuigen per plek mochten staan.
Dat je er andere auto's mee kan beschadigen is geen argument, aangezien dat ook op andere manieren kan.
Het verbod op een muuranker kan wel goed terecht zijn, soms kan je de waterdichtheid van een vloer of muur er mee beinvloeden, dat wil je niet op je geweten hebben.
Dus je motor en auto mogen prima op een vak, mits je binnen de lijntjes blijft (wat het geval is). Muuranker mogen ze helaas wel degelijk verbieden.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nice, Venlo ben ik nooit geweest maar zal zeker leuk zijn. Have funThoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:05:
[...]
Deze: http://www.otrvenloblerick.nl/
Ga beide weekenden
Jazeker, maar die paal is vrij breed, dan heb ik een 2,5 meter lange kabel nodig. Daarnaast zijn die Oogkabels enorm eenvoudig door te knippen. Ik had al eerder hierover nagedacht en dan gebruik makend van een dikke scheepsketting / hijsketting, maar die zijn duurder dan een betonblok.noes schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:05:
@cyntax heb je toevallig een paal naast je parkeerplaats? Dan kan je daar een kabel (zoek op oogkabel) omheen leggen en daar je slot aan vastzetten. Slot kan je vervolgens áán die kabel achterlaten, lekker makkelijk. Geen permanente wijzigingen gedaan aan constructie of gezamelijke ruimtes, en een stuk eenvoudiger te regelen dan zo'n betonblok.

Meeste parkeerplaatsen hebben wanden/kolommen van beton en zo kan het slot op hoogte. Boefjes kunnen dan de grond niet als hefboom voor een knipper gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 28-08-2018 13:30 ]
Heb je geen open velgen op je auto zodat je de ketting daar doorheen kan steken?cyntax schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Jazeker, maar die paal is vrij breed, dan heb ik een 2,5 meter lange kabel nodig. Daarnaast zijn die Oogkabels enorm eenvoudig door te knippen. Ik had al eerder hierover nagedacht en dan gebruik makend van een dikke scheepsketting / hijsketting, maar die zijn duurder dan een betonblok.
Lijkt mij niet een hele handige actie. Je vergeet één keer voor wegrijden met de auto de ketting los te halen en je sleurt je eigen motor meeThoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:29:
[...]
Heb je geen open velgen op je auto zodat je de ketting daar doorheen kan steken?Velgen natuurlijk wel vastzetten met slotbouten

En als je het nioet vergeet staat je motor daarna alsnog nergens aan vastgezet.
Blok beton neerleggen klinkt zo slecht nog niet
Do { Ping } while ( LOL )
Iedere ochtend het slot losmaken om met de auto naar het werk te gaan en dan de Guzzi zonder slot laten staan?Thoit schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:29:
[...]
Heb je geen open velgen op je auto zodat je de ketting daar doorheen kan steken?Velgen natuurlijk wel vastzetten met slotbouten

Dan kun je beter de auto verkopen, dat is een betere oplossing.
@Señor Sjon Als het van de VVE niet in de vloer mag zijn ze ook tegen een anker in de muur.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Tenzij ze dat weer zien als "stallen van goederen" wat in veel HR ook verboden is.Shadow_Agent schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:43:
[...]
Lijkt mij niet een hele handige actie. Je vergeet één keer voor wegrijden met de auto de ketting los te halen en je sleurt je eigen motor mee![]()
![]()
En als je het nioet vergeet staat je motor daarna alsnog nergens aan vastgezet.

Onze VVE had destijds een regel waarin stond dat er, behalve motorvoertuigen, geen objecten in de garage mochten staan. Dus geen fietsen, of een litertje koelvloeistof etc. Wellicht dat het betonblok daar ook onder valt, check dat even.Shadow_Agent schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:43:
Beter dan niks, en die kabels zijn tot 5m lang te bestellen. Én je stoot er niemand mee tegen het zere been - zet wel je motor dan dicht tegen die paal, dan kan er niemand over vallencyntax schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Jazeker, maar die paal is vrij breed, dan heb ik een 2,5 meter lange kabel nodig. Daarnaast zijn die Oogkabels enorm eenvoudig door te knippen. Ik had al eerder hierover nagedacht en dan gebruik makend van een dikke scheepsketting / hijsketting, maar die zijn duurder dan een betonblok.
Je weet dat de scharen die ze voor het knippen gebruiken armen heeft van zeker een halve meter lang? Slechts één arm hoeft op de grond te steunen. Je slot moet echt nog wat hoger hangen wil dat niet meer lukken.Señor Sjon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:29:
Waarom niet zo'n muuranker plaatsen?
[afbeelding]
Meeste parkeerplaatsen hebben wanden/kolommen van beton en zo kan het slot op hoogte. Boefjes kunnen dan de grond niet als hefboom voor een knipper gebruiken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dit idee dus:
YouTube: Kryptonite Kryptolok VS 30" Bolt Cutters
[ Voor 23% gewijzigd door Lexo op 28-08-2018 16:48 ]
Laatst bijvoorbeeld ook nieuwe goede sloten op het huis gezet.
Voor je gevoel natuurlijk lekker veilig maar in de praktijk kan iemand natuurlijk alsnog een ruit inslaan en is dan alsnog binnen.
Of je moet het youtubekanaal van bosnianbill ff checken. Daarna vertrouw je ook geen enkel cilinderslot meerwilco1985 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:56:
Diefstal beveiliging is ook maar een beetje gemoedsrust. Als iemand echt wil krijgt hij de boel wel kapot.
Laatst bijvoorbeeld ook nieuwe goede sloten op het huis gezet.
Voor je gevoel natuurlijk lekker veilig maar in de praktijk kan iemand natuurlijk alsnog een ruit inslaan en is dan alsnog binnen.
Samen met mijn vriendin is al lastig genoegSeñor Sjon schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:10:
Moeilijk gedoe. Ben blij dat ik niet in groot comité over mijn woning hoef te beslissen.
XXXVI

Triumph Street Triple RS 765, mat zwart
binnenkort betere foto's maken
* phYzar heeft een grijns van oor tot oor

grrr, inrijden, eerste paar honderd km tot max 5k rpm
Wil ik wel even voor je doen hoor als jij het zo vervelend vindtphYzar schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:39:
Woohoo, vandaag opgehaald![]()
De dealer raadde aan maar vooral binnendoor te rijden en niet teveel op de snelweg de eerste periode. Nou, lekker binnendoor sturen is geen straf hoorwilco1985 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:06:
[...]
Wil ik wel even voor je doen hoor als jij het zo vervelend vindt
Gelijk even de x-grip kunnen testen. Had er nog geen ervaring mee, maar m'n telefoon zit echt als een huis
Al vind ik persoonlijk de oudere koplampen die ronde een stuk mooier. Maar dat is gewoon smaak.
* Rubman zou er als hij het geld had liggen zonder twijfel 1 bij kopen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Nieuw tankrecord (1 liter over als het goed is), maar geen afstand-op-één-tankrecord
Broeder van een andere moeder!phYzar schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:39:
[...]
Inrijden zuigt idd, maar wel leuk om te zien dat de toerenteller je steeds verder laat gaan naarmate het vordert...
ik hoop dat ze bij jou wel gelijk alle boutjes op het juiste moment hebben vastgezet... scheelt wat tripjes naar de dealer... Serieus, carterbouten moeten met 12Nm. Ik zet mijn momentsleutel op 10Nm en draai even... ja hoor, stond op ruim minder dan 10 vast

[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 28-08-2018 22:34 ]
Kloptsteveman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:32:
[afbeelding]
Inrijden zuigt idd, maar wel leuk om te zien dat de toerenteller je steeds verder laat gaan naarmate het vordert...
Dat was me een partij eng

(*) kan me nu ff niet bedenken wat max is dacht 10k rpm oid
Als een blok er niet tegen kan om warm volledig belast te worden binnen de eerste 1000Km's...... Wat zegt dat dan over de fabrikant en 't vertrouwen in z'n eigen spullen?
Gaat 't ding stuque.... Doe's FF een nieuwe leveren én rap ook een beetje.....
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 28-08-2018 23:48 ]
ik begrijp je, maar 6000rpm is ansich wel voldoende op het monster, de max limiet op de z800 ging nergens over 80 in zn 6wimmel_1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:37:
IN-Rijden.... Wa's dâ?
Als een blok er niet tegen kan om warm volledig belast te worden binnen de eerste 1000Km's...... Wat zegt dat dan over de fabrikant en 't vertrouwen in z'n eigen spullen?

mgoed brave hendrik al ik ben houd ik me er wel aan, geen kawa's meer dus
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Scheelt dat je de R6's sowieso wel wat ruiger moet inrijden. Komt ook met name door het blok en hoe het opgebouwd is. Volledig belasten en ook zwaar belasten of tegen de toerenbegrenzer zou ik vanwege de inloopolie en alles ook niet doen, maar wat meer toeren draaien en wat steviger inrijden is niks mis mee. Ook met auto's geld nog steeds dat het handig is omdat ze anders verrekkes lui worden.wimmel_1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:37:
IN-Rijden.... Wa's dâ?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gefeliciteerd! Mooie fiets!phYzar schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:39:
[afbeelding]
Even uit interesse, waarom niet voor de Speed Triple gegaan?
Yamaha MT-09
Maar ik heb een dan een r1200r lc. Verder is 118pk toch echt meer dan zat op de openbare weg.
Omdat je bij de speed vooral meer ... euhh ... speed krijgt (voor veel extra geld). Ik had een Fireblade 929rr en was niet op zoek naar vermogen of snelheid maar naar fun en meer beleving. Dus naked, dus <929cc, en de Street Triple is wel koning in die klasse (plus altijd een zwak gehad voor de quircky voorkant). Een mt-07 en 09 zijn op papier ook goede fietsen maar doen me weinig. Een duke 790 is dan toffer, maar nét iets té hooligan voor mijn smaak. En als je dan de Triumph dealer binnenloopt en de RS en de S ziet staan dan is de RS toch wel flink wat extra waar voor je extra geld. Een R had misschien verstandiger geweest, maar ik koop die motor voor een flink deel met m'n hart&onderbuik ipv mijn hoofd, dan wil ik niet blijven denken: "had ik maar..."Bergie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:01:
[...]
Gefeliciteerd! Mooie fiets!
Even uit interesse, waarom niet voor de Speed Triple gegaan?
Snap ikphYzar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Omdat je bij de speed vooral meer ... euhh ... speed krijgt (voor veel extra geld). Ik had een Fireblade 929rr en was niet op zoek naar vermogen of snelheid maar naar fun en meer beleving. Dus naked, dus <929cc, en de Street Triple is wel koning in die klasse (plus altijd een zwak gehad voor de quircky voorkant). Een mt-07 en 09 zijn op papier ook goede fietsen maar doen me weinig. Een duke 790 is dan toffer, maar nét iets té hooligan voor mijn smaak. En als je dan de Triumph dealer binnenloopt en de RS en de S ziet staan dan is de RS toch wel flink wat extra waar voor je extra geld. Een R had misschien verstandiger geweest, maar ik koop die motor voor een flink deel met m'n hart&onderbuik ipv mijn hoofd, dan wil ik niet blijven denken: "had ik maar..."
Oh, die Duke 790 is zeker een gave fiets. Daar heb ik laatst wel een stukje op gereden en dat ik echt leuk. Ook icm met die quickshifter (op en neer) is het wel een beetje hooligan ja
Yamaha MT-09
Gefeli met je nieuwe machinephYzar schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:39:
[afbeelding]

Over het inrijden poste een tijdje terug iemand nog een link waarin werd uitgelegd dat je juist niet te braaf moet inrijden. Goed warmdraaien is wel essentieel!
---------------------
Gisteren de voorpoten van de KTM weggebracht. Bijna met een nieuwe motor naar buiten gegaan. Ben sowieso aan het overwegen om een wat nieuwere te pakken, maar een 2019 model vond ik een beetje té
Dit topic is gesloten.