Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
kneusteun schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:07:
MotoGP gaat waarschijnlijk door ondanks de regen, dus dat kan straks een mooie choas wedstrijd worden :)
En niks verklappen he hier. Moet tot 19.00 werken en kan dus vanaf 20.00 pas de F1 en MotoGP terugkijken......

Waarom dacht ik nou weer dat het slim was op zondag te werken 8)7 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 26-08-2018 14:17 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
timmie271 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:16:
[...]

En niks verklappen he hier. Moet tot 19.00 werken en kan dus vanaf 20.00 pas de F1 en MotoGP terugkijken......

Waarom dacht ik nou weer dat het slim was op zondag te werken 8)7 8)7
Misschien moet je dan gaan werken en niet op een forum rondhangen. Krijg je de uitslag ook niet mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tankiej schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Misschien moet je dan gaan werken en niet op een forum rondhangen. Krijg je de uitslag ook niet mee :+
Zit bij een autoverhuur bedrijf. Dus moet wat doen als mensen niks terugbrengen of wanneer ik in de wasstraat sta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Motogp gaat niet eens door joh :')

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Goede foto in de zon kunnen maken, 2 minuten later was hij weer weg...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UBzYGDs.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Uberdude schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:29:
Goede foto in de zon kunnen maken, 2 minuten later was hij weer weg...
[afbeelding]
Zonde, nu al gejat? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ze zijn al de hele dag met sneeuwploegen/schuivers het water van de baan af aan't "vegen" zonder al te veel succes..... Gaat vandaag waarschijnlijk niks meer worden in de UK / Silverstone én Dorna wil / gaat de race ook niet verplaatsen naar een ander weekend.

Verloren raceweekend, it is..... BREXIT to the Max. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-08-2018 18:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Jammer dat de races niet doorgingen.

Heb de motor maar gewassen en naar Max gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
Dat was helaas pas laat bekend... je zult er gezeten hebben zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:29:
Het speelgoed word alleen steeds groter en duurder :P
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/assets.barcroft.tv/ab3a5626-6358-494b-a6b3-a63fcd746bbc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.favim.com/orig/131224/amazing-beautiful-cute-dad-Favim.com-1180151.jpg

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-JdAFtrRNxE4/VmnRqEkhboI/AAAAAAAAATc/Y_QAfoUZfIo/s640/Bikers-of-India-5.jpg

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Wat een weekend! Er was hier het eea te doen bij de motoport namelijk een wheeliesimulator, try the bike en een testbank. Nu had ik mijn motor al eens op de testbank gehad (en toen was alles ok) enkel was er maar 1 iemand voor mij en het was gratis :9 uitslag: perfect!

Daarna een aantal motoren meegenomen voor 30 minuten namelijk:

R6: wat een geluid als je hem doortrekt!. Enkel kreeg ik last van mijn rug door de zithouding.

Yamaha xsj 700 retro: reed heeeeerlijk! Ik miste wel wat vermogen dus de volgende keer wil ik de 900 mee. Maar sturen doet hij perfect en die roffel uit de akrapovic pijpen als je het gas los laat.. heerlijk!

Honda CB1000: cool ding, zeker de koplamp. Lekkere sit ik moest alleen wennen aan het dashboard. Wat een power heeft dat blok. Enige wat ik op te merken heb is dat het gas te direct was en ook erg zwaar aan voelde.

BMW s1000rr: die had een vriend van mij mee en heb onderweg even gewisseld. Wat een kleine motor maar wat een power. Niet normaal. Hij stond op race stand en dan is dat ding echt een rakket... niets voor mij!

Helaas uit mijn textiele broek gescheurd ( kom maar met de opmerkingen... het was toch in mijn kruis :9 )... daarom vandaag maar bij motor kleding center in Tilburg een John Doe volledig kevkar spijkerbroek gehaald icm Revit protectoren. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Stond er wel van te kijken dat meer als 75% van de broeken die ze hadden niet volledig beschermd waren maar enkel op ‘de valplekken ‘. De overige plekken waren dan gewoon spijkerstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
R6 is ook een ramp om op te zitten, maar wel een fiets met duidelijke richting ;)
Heb altijd na 20 minuten last van de polsen, tenzij je snel Duitsland in gaat zodat je wat door kan gassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:39
Vandaag prima gereden met @streamnl. Hij een stukje voor volgens de route, ik reed een stukje voor door het heuvelland, waarna hij de route weer overnam. Meer dan prima geluncht, want dat hoort er ook bij. Alleen het stukje huiswaarts konden we kort over zijn: dat gaan we dus niet meer doen. Veel te recht, te veel flitspalen, en veel te druk. Dan maar beter een andere route.

En ik herhaal het nog maar eens: ik begrijp dat het een heel stuk snelweg is, maar ga (volgend jaar) eens met ons mee de Eifel in. Als je dan nog interesse hebt, stuur me tegen die tijd een berichtje. Dan zorg ik dat we dan onze leuke beginnersroute voorrijden.

Net op weg naar huis zag ik 2 motoren ter hoogte van afrit Weert-Noord staan. Toch maar even stoppen, misschien hebben ze hulp nodig? Blijkt een van de motoren alle olie eruit te spugen. Verder geen schade, de hulplijn met de aanhangwagen was al gebeld, dus ik kon niet veel meer betekenen. Wel nog een dik half uur staan buurten, maar uiteindelijk heb ik ze toch maar een goede reis gewenst.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 16-09 21:14
Zou er in woensel niet van versteld staan haha :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:19:
Vandaag prima gereden met @streamnl. Hij een stukje voor volgens de route, ik reed een stukje voor door het heuvelland, waarna hij de route weer overnam. Meer dan prima geluncht, want dat hoort er ook bij. Alleen het stukje huiswaarts konden we kort over zijn: dat gaan we dus niet meer doen. Veel te recht, te veel flitspalen, en veel te druk. Dan maar beter een andere route.

En ik herhaal het nog maar eens: ik begrijp dat het een heel stuk snelweg is, maar ga (volgend jaar) eens met ons mee de Eifel in. Als je dan nog interesse hebt, stuur me tegen die tijd een berichtje. Dan zorg ik dat we dan onze leuke beginnersroute voorrijden.

Net op weg naar huis zag ik 2 motoren ter hoogte van afrit Weert-Noord staan. Toch maar even stoppen, misschien hebben ze hulp nodig? Blijkt een van de motoren alle olie eruit te spugen. Verder geen schade, de hulplijn met de aanhangwagen was al gebeld, dus ik kon niet veel meer betekenen. Wel nog een dik half uur staan buurten, maar uiteindelijk heb ik ze toch maar een goede reis gewenst.
Ik woon een klein stukje noordelijker (tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven) en van daaruit is 't over de A2 / A79 een uurtje naar Aachen. Vanuit Aachen de Eifel in is...... "Instant".

Een leuke route via Limburg (NL) naar de Eifel verzinnen is gewoon verspilde moeite 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Zowaar lékker linksom gereden op Lelystad, en het was nog goed weer ook! :D

Zithouding links is vast nog niet okay, maar de kneeslider liegt niet :)

Blij dat ik een herkansing kreeg nadat ik vorig jaar halverwege ziek naar huys ging. Dit is een mooiere laatste rit aldaar. (Al is er wellicht volgend jaar ook nog een kansje)

Wel een hoop schades gezien, 1 achterrijder naar het ziekenhuis (met personenwagen, ook handig als ie plots ook nekklachten heeft heb je zo een cabrio...) met een zeer been en ribben als ik het goed zag.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

En zo hoef je opeens geen com systeem meer te kopen.

Blijkt mijn schoonvader nog een Interphone F4 Duo te hebben liggen die ik zo mee mocht nemen voor alle hulp aan de NAS en een nieuwe accu in de telefoon zetten.

Die dus net maar ff in de helm gebouwd O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Rubman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:55:
En zo hoef je opeens geen com systeem meer te kopen.

Blijkt mijn schoonvader nog een Interphone F4 Duo te hebben liggen die ik zo mee mocht nemen voor alle hulp aan de NAS en een nieuwe accu in de telefoon zetten.

Die dus net maar ff in de helm gebouwd O-)
Haha, ja zo kan het natuurlijk ook :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:35:
Denk dat @SmurfLink de motor heeft gekocht, aangezien die van Marktplaats is afgehaald. Of dat ze nu bij deze persoon in een kelder zit :P
Jep, maar de manier waarop is helaas niet al te vrolijk. Toen we die kant op reden was het al lichtjes aan het regenen de hele dag.. ik had er geen fijn gevoel bij, maargoed je wijdt dat aan beginnerszenuwen en onrealistische angst. Had ik maar naar m'n gevoel geluisterd..
Toen we daar werden ontvangen was de man des huizes nog niet thuis, we werden alleraardigst ontvangen door zijn vrouw en dochter. Net huis, goed gevoel. Hij kwam binnen, beetje gepraat, alle papieren en onderhoudsboekjes gezien en naar buiten naar de garage. Motor stond er goed bij, voorband inderdaad aan vervanging toe maar verder alles top.

Dus, toen de proefrit. Voorzichtig de straat uit gegaan, eerste rotonde voelde ik al niet heel prettig... en jahoor, 2e rotonde met zo'n 20km/h glijdt de motor onder me vandaan en daar lag ik op het asfalt. Godzijdank stapten gelijk 2 mannen uit om me te helpen, die 200kg kreeg ik nooit de stoep op in m'n eentje en ik was zo ontredderd dat ik ff niet bedaccht dat ie in z'n neutraal moest staan.

Eindstand: Linkerspiegel eraf, waardoor de motor niet meekon en daar nog staat, linkerstepje en versnellingnspook verbogen en flinke kuipschade. Tja, en ik wilde er nota bene valdoppen op gaan zetten. Zelf gelukkig gered door de beschermende kleding, alleen mijn linkerbeen is blauw omdat de motor daarop viel. Mentaal was het wel even wat, weet dat ik snel weer op moet stappen om daar vanaf te komen maar 't gaat wel even duren voor ik de motor vertrouw.

Uiteindelijk zal ik erg blij zijn met de aankoop, maar voor nu is het vooral enorm zuur. :( Van de week vader lief aankijken (Mijn koekblik heeft geen trekhaak) en zo'n motoraanhanger huren om 'm hier naar een motorzaak te brengen om te laten repareren. Zo is ie toch wel flink duurder dan m'n budget was. Denk dat ik gelijk de voorband maar laat vervangen. Vannacht flink wakker gelegen waar het nou aan gelegen heeft. Heb ik een fout gemaakt? Verkeerd gestuurd, te zacht/hard gereden? Ik kwam er echt niet uit. Nou was het glad, gezien we met de auto bij een stoplicht verder op de terugweg ook doorgleden (ik reed niet), maar dan nog... mijn maatje had de motor teruggereden naar het huis van de verkoper, die had verder weinig last.. dus dan moet het aan mij hebben gelegen. Maar ik reed niet anders dan tijdens de lessen en toen was er geen probleem. :'(

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Jep, maar de manier waarop is helaas niet al te vrolijk. Toen we die kant op reden was het al lichtjes aan het regenen de hele dag.. ik had er geen fijn gevoel bij, maargoed je wijdt dat aan beginnerszenuwen en onrealistische angst. Had ik maar naar m'n gevoel geluisterd..
Toen we daar werden ontvangen was de man des huizes nog niet thuis, we werden alleraardigst ontvangen door zijn vrouw en dochter. Net huis, goed gevoel. Hij kwam binnen, beetje gepraat, alle papieren en onderhoudsboekjes gezien en naar buiten naar de garage. Motor stond er goed bij, voorband inderdaad aan vervanging toe maar verder alles top.

Dus, toen de proefrit. Voorzichtig de straat uit gegaan, eerste rotonde voelde ik al niet heel prettig... en jahoor, 2e rotonde met zo'n 20km/h glijdt de motor onder me vandaan en daar lag ik op het asfalt. Godzijdank stapten gelijk 2 mannen uit om me te helpen, die 200kg kreeg ik nooit de stoep op in m'n eentje en ik was zo ontredderd dat ik ff niet bedaccht dat ie in z'n neutraal moest staan.

Eindstand: Linkerspiegel eraf, waardoor de motor niet meekon en daar nog staat, linkerstepje en versnellingnspook verbogen en flinke kuipschade. Tja, en ik wilde er nota bene valdoppen op gaan zetten. Zelf gelukkig gered door de beschermende kleding, alleen mijn linkerbeen is blauw omdat de motor daarop viel. Mentaal was het wel even wat, weet dat ik snel weer op moet stappen om daar vanaf te komen maar 't gaat wel even duren voor ik de motor vertrouw.

Uiteindelijk zal ik erg blij zijn met de aankoop, maar voor nu is het vooral enorm zuur. :( Van de week vader lief aankijken (Mijn koekblik heeft geen trekhaak) en zo'n motoraanhanger huren om 'm hier naar een motorzaak te brengen om te laten repareren. Zo is ie toch wel flink duurder dan m'n budget was. Denk dat ik gelijk de voorband maar laat vervangen. Vannacht flink wakker gelegen waar het nou aan gelegen heeft. Heb ik een fout gemaakt? Verkeerd gestuurd, te zacht/hard gereden? Ik kwam er echt niet uit. Nou was het glad, gezien we met de auto bij een stoplicht verder op de terugweg ook doorgleden (ik reed niet), maar dan nog... mijn maatje had de motor teruggereden naar het huis van de verkoper, die had verder weinig last.. dus dan moet het aan mij hebben gelegen. Maar ik reed niet anders dan tijdens de lessen en toen was er geen probleem. :'(
Ach dat is zuur zeg ): Ik merkte gister inderdaad ook dat het door de regen aardig glad was, beetje vettig glad ofzo (if that's a thing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dat doet even goed auw....

Kan inderdaad zijn dat je net te schuin ging en dat ie toen weggleed. Werd zelfs afgelopen donderdag ook al gewaarschuwd door m'n instructeur om dat ding zo recht mogelijk te houden toen er allemaal dennenaalden en bladeren in een langzame bocht lagen..

Hopelijk is de motor snel gemaakt en ga je weer happy rondrijden :)
Secsytime schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Ach dat is zuur zeg ): Ik merkte gister inderdaad ook dat het door de regen aardig glad was, beetje vettig glad ofzo (if that's a thing).
Als het vuil niet wegspoeld dan kan het idd goed glad worden. Zelf was ik afgelopen vrijdagavond op de larserweg richting Lelystad links gaan rijden voor meer grip. Dit vanwege de sporen in de weg vol water...

[ Voor 33% gewijzigd door timmie271 op 26-08-2018 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

R0y. schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:49:
Stond er wel van te kijken dat meer als 75% van de broeken die ze hadden niet volledig beschermd waren maar enkel op ‘de valplekken ‘. De overige plekken waren dan gewoon spijkerstof.
Dat had ik dus ook. Ik stond een tijdje geleden in een zaak bij de sale-motorjeans te kijken toen de eigenaar de broek even binnenstebuiten deed en me liet zien waarom dat type EUR 79,- kostte en de John Doe ruim 3x (!) zoveel. Zijn opmerking: "Een prima broek, zolang je maar netjes op de Kevlar stukjes gaat vallen". Heb toen ook de JD meegenomen :)
Ik ben niet zo gevoelig voor verkooppraat, maar dit was gewoon een gevalletje schijnveiligheid. Daarbij zag de goedkope broek eruit als een blauwe jutezak en de JD stretched aan alle kanten. Handig voor de toekomst :)

En ben over de JD zéér tevreden

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

@SmurfLink Ai dat is zuur :| Sterkte met de blauwe plekken enzo.
Secsytime schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Dat is absoluut een ding.
Als het een tijdje droog is geweest komt alle zooi uit de porieën van het asfalt omhoog zetten. Vaak is dat vettigheid e.d. en dan krijg je een vies glad laagje op het asfalt.
Dat duurt altijd even voordat het weg gespoeld is. Wat dat betreft kan je beter een dikke hoosbui hebben want dan is het snel foetsie. Als t een beetje regent duurt het veel langer voordat die gladheid weg is.

Er wordt ook niet voor niets gewaarschuwd voor regen net na een droge periode, specifiek gericht op motorrijders.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

[...]

Nondeju das zuur -O-

Je kan nog even naar de dot code van de band kijken naar de leeftijd, misschien een oude band. Al denk ik eerder dat door de regen olie e.d. omhoog zijn gekomen uit het asfalt of een vrachtwagen die wat diesel op de rotonde is verloren. Anderzijds misschien erg stijf op de motor gezeten of een combi van beide? Glijden+verstijven=liggen

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@SmurfLink nee hè :( Zo ben ik ook al 2x ten val gekomen, eerste motor volledig afgeschreven. Dat gun je niemand. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Super balen @SmurfLink -O- , maar aan de andere kant:
Welkom bij de club. *O* Hoef je nu in het vervolg niet meer te vallen aangezien je dat al gehad hebt. :(:)

Vandaag had ik familiedag in Ospel, met Kurviger een route gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VLo8qwf0gKIsIQYGANYXqdax/full.png

Heen via Groesbeek en bij Gennep de Maas over, op de terugweg bij Boxmeer de A73 gepakt tot Malden en vanaf daar binnen door naar Nijmegen. Limburg had wel genoeg regen gehad en ik heb niets gemerkt van gladheid.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@SmurfLink Enorm balen voor je dit.

Wat betreft reparatie kan je ook eerst gaan voor wat nodig is om weer veilig te kunnen rijden. Dingen als kappen kunnen altijd later nog. Heb met mijn SV ook eens een schuiver gemaakt en toen puur de dingen gedaan die nodig waren. Later online de dingen gekocht om de fiets weer helemaal netjes te maken voor veel minder geld dan via een motorzaak. Dingen als kappen kunnen erg duur zijn terwijl als je het online gebruikt kan vinden in goede staat het veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@SmurfLink Damn, wat balen.. Uiteindelijk vallen we allemaal wel een keer, maar tijdens de proefrit voor je eerste eigen motor al.. :/

Gelukkig valt de schade mee. Ben het eens met mijn bovenbuurman, ik zou eerst alleen vervangen wat je moet vervangen om weer te kunnen rijden. Kapschade e.d kan later wel, zoals je al zegt, eerst weer het vertrouwen terug winnen :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@SmurfLink Oei :(, dat is balen.

Inderdaad eerst de 'belangrijke' dingen vervangen en vervolgens pas denken aan de kappen. Je woont ook in Almere, toch? Mocht je hulp of iets nodig hebben als paddocks moet je maar even een gil geven!

Nu even balen maar snel maken en lekker een stukkie rijden. Ben je zo weer van dat 'K8t" gevoel af :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:32
@SmurfLink Join the club! Ik met mn bandit ook zo onderuit gegaan. Alleen was dat ik hem al gekocht had en na 80 km, net voor de laatste rotonde bij mn huis, schuift de motor ook van me vandaan. Vandaag de dag ook de oorzaak niet kunnen achterhalen. Na mij idee deed ik alles perfect... en dat is wel met motorrijden. Vroeg of laat... ga je de asfalt van dichtbij bewonderen. Is even pijnlijk voor je ego en portemonnee, dat mag er ook zijn. Laat jezelf echter geen angst aanpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo dat is wel een wat minder begin @SmurfLink, beste is imho om weer snel op de motor te stappen.
Probeer er niet bij stil te staan wat er mis ging, kan van alles zijn glad stukje, lasnaad, vuil, band, etc etc.
Het was ook een andere motor dan je les motor, toch ander gevoel.

Ik lag vanochtend ook bijna op mijn plaat, laatste bochtje naar werk, pak ik altijd hetzelfde maar vandaag lag er blijkbaar iets glads of was de weg even mêh en hop, skipte toch even een stukje opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:35

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@SmurfLink Jeetje wat klote zeg... Hopelijk zijn je been en motor snel weer de oude en kun je gauw weer rijden. Het kan echt onnoemelijk glad zijn als het een tijdje niet geregend heeft, ik ben de eerste keer dat het regende in augustus zelfs lopend bijna onderuit gegleden op het asfalt. Goede nieuwe voorband is een goed plan, bij mij geeft vers rubber altijd een behoorlijke vertrouwensboost, zowel op tweewieler als vierwieler :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:20:
@SmurfLink Enorm balen voor je dit.

Wat betreft reparatie kan je ook eerst gaan voor wat nodig is om weer veilig te kunnen rijden. Dingen als kappen kunnen altijd later nog. Heb met mijn SV ook eens een schuiver gemaakt en toen puur de dingen gedaan die nodig waren. Later online de dingen gekocht om de fiets weer helemaal netjes te maken voor veel minder geld dan via een motorzaak. Dingen als kappen kunnen erg duur zijn terwijl als je het online gebruikt kan vinden in goede staat het veel goedkoper is.
Dat is ook zeker het plan. Ik wil alleen de spiegel laten repareren en de pook recht laten zetten, verder wel laten controleren of er intern niks is. En de voorband vervangen, die vertrouw ik echt niet meer. Hij was inderdaad aan vervanging toe maar nog niet onder de 1mm. Dus dat in combi met glad wegdek zal we funest zijn geweest. Dat stepje en de kappen komen later wel, ik moet eerst gaan rijden zodat ik niet met angst ga zitten ofzo. Oh, en valdoppen laten monteren ook maar gelijk. 8)7

Bedankt voor alle steun guys, dat doet me goed. Hoop dat ik aanstaande zaterdag 'm in ieder geval naar Almere kan krijgen, en als Motoport geen plek heeft dan wordt het een van de andere zaken, zijn er gelukkig genoeg hier. In het ergste geval zet ik 'm in de berging, vervang ik de spiegel zelf en rij ik 'm later wel naar de shop. Of ik huur een 2e dag een karretje en kijk paps met de trekhaak weer lief aan. Voor nu wil ik 'm in ieder geval wel in Almere hebben, dat zou me al een hoop geruster maken.

En bedankt voor het aanbod @Dynazap ! Ik heb de paddockstand erbij gekregen, maar de verkoper zei dat het soms lastig is hem met 1 persoon erop te krijgen (ivm verlengde kentekenplaat oid?). Dus daar moet ik nog even naar kijken hoe en wat, maar die heb ik in ieder geval in huis.

Oh, ik moet ook nog kettingsmeer halen dan. Halen jullie dat bij de motorzaak, online of ook bij de Action oid?

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 27-08-2018 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
@SmurfLink Zo zeg, dat is echt zwaar balen!

Is Motorplanet Almere geen optie om heen te gaan voor reparaties? Geen idee of die duur/goedkoop zijn, maar is een Kawasaki exlcusive dealer. En daarbij ben ik zelf gewoon geen fan van Motoport :)

Kettingspray kun je bij action halen, maar die is mwuah en vliegt er snel af. Dus beter gewoon zo'n bus van 15€ halen bij random motorzaak X.

Sterkte met herstellen, zowel fysiek als mentaal!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik zeg welkom bij de club @SmurfLink *O*. Ja het is zuur, maar over een jaar lach je erom en ben je blij dat je het achter de rug hebt, want er zijn immers maar twee soorten motorrijders.

Ik heb alpje ondertussen vier keer neergelegd waarvan 1x met een redelijk gangetje maar vanwege mij voorkeur voor zanderige ondergronden heeft me dat nooit echt schade opgeleverd :P. Ik heb er ook gewoon lak aan - ga ik, dan ga ik, en het ding zit tot unter de decke vol met bescherming tegen schade sowieso.

Die spiegel en die pook erop en gewoon terug opstappen, das de manier om hier overheen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Laatst online: 01-09 13:47
Zonde @SmurfLink - heb de advertentie even opgezocht in Google cache, desalniettemin erg mooie fiets! Geniaal die hele lijst aan voorwaarden om een proefrit te mogen maken :+

Snel functioneel fiksen dat ding en rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
@SmurfLink Het was gewoon echt glad hoor. Ik heb zaterdag een heel stuk met de auto gereden en op meerdere plekken lag het schuim op het asfalt. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat de hoofdreden van het vallen is. Ik rij echt behoorlijk 'sportief', maar afgelopen weekend heb ik de meeste bochten gereden alsof ik op eieren reed. En dat was al met de auto.

Wat boven mij al gezegd wordt: Pookje erop (terug gebogen zou ik persoonlijk op de lange termijn niet helemaal vertrouwen) en een linkerspiegel en gaan met die banaan. Ik zou denk ik proberen om het pookje genoeg terug te buigen om hem te kunnen gebruiken om hem gewoon naar een lokale motorzaak te kunnen rijden. Laten repareren en hun hem lekker thuis af laten leveren :)

Edit: Ondanks het katergevoel, wel proficiat met de aanschaf! Dat gevoel komt ook heus wel vanzelf :(:)

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 27-08-2018 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:19:
@SmurfLink Zo zeg, dat is echt zwaar balen!

Is Motorplanet Almere geen optie om heen te gaan voor reparaties? Geen idee of die duur/goedkoop zijn, maar is een Kawasaki exlcusive dealer. En daarbij ben ik zelf gewoon geen fan van Motoport :)

Kettingspray kun je bij action halen, maar die is mwuah en vliegt er snel af. Dus beter gewoon zo'n bus van 15€ halen bij random motorzaak X.

Sterkte met herstellen, zowel fysiek als mentaal!
is ook een optie, maar daar was mijn rijschoolhouder niet erg over te spreken. Maatje van me was er wel snel geholpen. Enige reden dat ik naar Motoport wou is omdat de motor z'n hele leven is onderhouden bij de vestiging in Rotterdam en daar ook gekocht is.

@Ardj Klopt :p Die had ie van een online forum afgeplukt, haha. Allemaal mooie formuliertjes en de koopovereenkomst van de ANWB. Wel goed voor elkaar, alles erg netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Balen @SmurfLink :(:)

Snel fixen en rijden nu het nog kan!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:50:
[...]

Ik woon een klein stukje noordelijker (tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven) en van daaruit is 't over de A2 / A79 een uurtje naar Aachen. Vanuit Aachen de Eifel in is...... "Instant".

Een leuke route via Limburg (NL) naar de Eifel verzinnen is gewoon verspilde moeite 8)
Mja, wij slaan het eerste stukje na Aachen altijd over. De Rursee is simpelweg geen lol meer aan. De "Hollanders ;)" mogen daar gerust gaan rijden, maar wij gaan (veel) dieper de Eifel in.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@SmurfLink Wel nog iets van de prijs af kunnen kletsen? De spiegel was immers beschadigd en zo. Dat had hij in de advertentie niet gezegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:09:
[...]

En bedankt voor het aanbod @Dynazap ! Ik heb de paddockstand erbij gekregen, maar de verkoper zei dat het soms lastig is hem met 1 persoon erop te krijgen (ivm verlengde kentekenplaat oid?). Dus daar moet ik nog even naar kijken hoe en wat, maar die heb ik in ieder geval in huis.

Oh, ik moet ook nog kettingsmeer halen dan. Halen jullie dat bij de motorzaak, online of ook bij de Action oid?
De kentekenplaat kan inderdaad in de weg zitten bij een ER6N/F om de paddock er alleen op te krijgen, helemaal met de originele (taartschep) er nog op. Had m'n vriendin ook last van, toen maar gelijk een kort houdertje besteld :P .

Qua kettingspray zou ik even naar Motoport rijden en S100 halen, een van de beste kettingsprays :)

En inderdaad wat Leviathius aangeeft, ga naar Motorplanet! Zijn prima gasten én vragen niet de hoofdprijs zoals Motoport dat wel doet.

Maar wat wil je nu laten fixen bij hun dan? Denk dat je heel veel zelf kan wat voornamelijk gaat schelen in je portemonnee.

[ Voor 12% gewijzigd door Dynazap op 27-08-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Gefeliciteerd met je eerste aankoop @SmurfLink, alleen jammer van het schuivertje. Wel een leermoment: als je voorgevoel nee zegt, dont do it. Want dan zit je toch al minder lekker op de motor. Ik heb ook eens een proefrit gemaakt met erg harde wind, dat voelde niet goed en dan zit je echt veel minder lekker op de motor.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de voorwaarden van de proefrit enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@SmurfLink : Da's best wel een beetje erg zwaar balen, je éérste eigen motorfiets al neer moeten leggen op 't moment dat 'ie nog niet eens van jezelf is :X Verder maar gewoon niet meer aan denken of blijven proberen te achterhalen wát er nu eigenl;ijk fout ging (the first cut is the deepest). Schade herstellen én gewoon lekker gaan rijden alsof er niets gebeurd is.

Je kunt even kijken of je wat tweedehands onderdelen kunt vonden op Motorparts Online …. Er zijn genoeg van die Kawasaki machines verkocht dus veel kans dat er wat goede onderdelen "over" zijn na andermans escapades….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
TheBrut3 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:10:
Gefeliciteerd met je eerste aankoop @SmurfLink, alleen jammer van het schuivertje. Wel een leermoment: als je voorgevoel nee zegt, dont do it. Want dan zit je toch al minder lekker op de motor. Ik heb ook eens een proefrit gemaakt met erg harde wind, dat voelde niet goed en dan zit je echt veel minder lekker op de motor.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de voorwaarden van de proefrit enzo.
https://webcache.googleus...meter-stand-27-144km.html

In de advertentie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Slopen = Kopen…. IS vrij normaal om dat zo te stellen. Je zit als verkoper niet te wachten op schadeherstel op kosten van een ander waarbij je in de tijd van het herstel die motor niet met goed fatsoen te koop kunt laten staan.

Voor @SmurfLink is 't nú even een beetje lullig / zuur, maar.... Voor een paar knaken aan herstel is er waarschijnlijk binnen no-time niets meer van te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 27-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Eerlijk is eerlijk, ik zou het mogelijk iets anders verwoorden, maar dit zouden zo mijn eigen voorwaarden kunnen zijn. Sommigen vinden dat dit vanzelfsprekend is. Anderen vinden van niet; voor hen wordt dit nog extra vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:23:
Voor @SmurfLink is 't nú even een beetje lullig / zuur, maar.... Voor een paar knaken aan herstel is er waarschijnlijk binnen no-time niets meer van te zien.
Maar dat is het. Het gaat om geld - er zijn geen gewonden gevallen, wellicht een deukje in haar ego.
Geldpijn vergaat, dus zodra het achter de rug is snort ze vrolijk rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
wimmel_1 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Slopen = Kopen…. IS vrij normaal om dat zo te stellen. Je zit als verkoper niet te wachten op schadeherstel op kosten van een ander waarbij je in de tijd van het herstel die motor niet met goed fatsoen te koop kunt laten staan.

Dat vind ik niet meer dan logisch inderdaad. Je wilt niet dat een of andere coureur je motor/auto/fiets sloopt en vervolgens zegt; meh, hij is beschadigd, ik hoef 'm niet. Vond het meer grappig dat de hele waslijst in de advertentie staat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dynazap schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

De kentekenplaat kan inderdaad in de weg zitten bij een ER6N/F om de paddock er alleen op te krijgen, helemaal met de originele (taartschep) er nog op. Had m'n vriendin ook last van, toen maar gelijk een kort houdertje besteld :P .

Qua kettingspray zou ik even naar Motoport rijden en S100 halen, een van de beste kettingsprays :)

En inderdaad wat Leviathius aangeeft, ga naar Motorplanet! Zijn prima gasten én vragen niet de hoofdprijs zoals Motoport dat wel doet.

Maar wat wil je nu laten fixen bij hun dan? Denk dat je heel veel zelf kan wat voornamelijk gaat schelen in je portemonnee.
Hmm daar ook maar even naar kijken dan. Volgens mij had die van m'n rijschoolhouder een korte kentekenplaathouder dan, die schoof de paddock er zo onder. Bedankt voor de tip! Dan ga ik eerst Motorplanet bellen wanneer ik weet wanneer ik 'm op kan halen.

Wat ik wil laten fixen is de spiegel (zou ik zelf kunnen), versnellingspook & voorband vervangen (wat ik niet zelf kan). Dus denk dat ik het dan net zo goed allemaal in 1x kan laten doen. Die band vertrouw ik niet meer dus daar ga ik echt niet meer op rijden, dus liefst als ik 'm met karretje ophaal wil ik 'm direct naar de dealer brengen om te laten maken.
DrivinUCrazy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:28:
@SmurfLink Wel nog iets van de prijs af kunnen kletsen? De spiegel was immers beschadigd en zo. Dat had hij in de advertentie niet gezegd. :+
Tsja, iets met de koopovereenkomst tekenen waar instaat dat ie onbeschadigd was enzo... :+

En uiteraard vind ik het terecht dat dit mijn kosten zijn. Het is alleen een beetje zuur. Maarja Smurfin verwoorde het al mooi, nu is het ff ruk maar over een jaar boeit dat geld totaal niet meer. En dat is het ergens ook wel.. ik kan elke maand een mooi bedrag opzij zetten omdat ik redelijk zuinig leef, dus wat dat betreft is het nu ff een zure appel maar zal ik hopelijk over een jaar vrolijk rondtuffen.

[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 27-08-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@SmurfLink :Laat ik dan alsnog maar even de éérste hier zijn die je gewoon gaat feliciteren met je eerste eigen motorfiets en je er héél veel plezier en veilige kilometers mee gaat wensen!!

Foto's komen wel een keer als 'ie weer 100% naar jouw wens is (y) (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 *kuch kuch* lolgast in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Edit: Ondanks het katergevoel, wel proficiat met de aanschaf! Dat gevoel komt ook heus wel vanzelf :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ardj schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Dat vind ik niet meer dan logisch inderdaad. Je wilt niet dat een of andere coureur je motor/auto/fiets sloopt en vervolgens zegt; meh, hij is beschadigd, ik hoef 'm niet. Vond het meer grappig dat de hele waslijst in de advertentie staat :)
Ik vraag me nu af wat dan de situatie word als je de motor niet koopt (met goede reden). Stel dat je onderuit gaat, en wat schade rijd, maar er tijdens die rit óók achter komt dat de motor niet is zoals aangeboden, en dan een serieuze afwijking zoals een afwijkend motorblok, verborgen schadeverleden of iets dergelijks.

De meesten hebben een WA verzekering dus dat word dan schade afdokken en achterlaten ofzo?
wimmel_1 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:55:
Foto's komen wel een keer als 'ie weer 100% naar jouw wens is (y) (y)
Twee jaar van nu, als sommigen in dit topic (mijzelf incluis) enige indicatie zijn :+.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-08-2018 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Hmm daar ook maar even naar kijken dan. Volgens mij had die van m'n rijschoolhouder een korte kentekenplaathouder dan, die schoof de paddock er zo onder. Bedankt voor de tip! Dan ga ik eerst Motorplanet bellen wanneer ik weet wanneer ik 'm op kan halen.

Wat ik wil laten fixen is de spiegel (zou ik zelf kunnen), versnellingspook & voorband vervangen (wat ik niet zelf kan). Dus denk dat ik het dan net zo goed allemaal in 1x kan laten doen. Die band vertrouw ik niet meer dus daar ga ik echt niet meer op rijden, dus liefst als ik 'm met karretje ophaal wil ik 'm direct naar de dealer brengen om te laten maken.

[...]

Tsja, iets met de koopovereenkomst tekenen waar instaat dat ie onbeschadigd was enzo... :+

En uiteraard vind ik het terecht dat dit mijn kosten zijn. Het is alleen een beetje zuur. Maarja Smurfin verwoorde het al mooi, nu is het ff ruk maar over een jaar boeit dat geld totaal niet meer. En dat is het ergens ook wel.. ik kan elke maand een mooi bedrag opzij zetten omdat ik redelijk zuinig leef, dus wat dat betreft is het nu ff een zure appel maar zal ik hopelijk over een jaar vrolijk rondtuffen.
Ach over een jaar onderuit gaan was net zo goed zuur van het geld geweest. Shit happens en jammer genoeg gelijk bij het begin.

Sommige rijden met iets splinter nieuw de showroom uit en schrijven hem compleet af *kuch @wimmel_1 *kuch

edit: en sommige denken met - 10 en sneeuw nog wel op hun cbr naar het werk te kunnen. ;w #me

Nu fixen en lekker rijden met die handel 8)

En dan maar als derde congrads met uw (stunt) motor. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 27-08-2018 11:12 ]

Awesome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Crosspost,
De Honda kettingspanner is klaar

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/35iSRv2l.jpg?1

Nu nog wat scherpe randjes eraf borstelen en hij kan onder mijn zadel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Ondanks de schuiver tóch gefeliciteerd met je eerste fiets @SmurfLink :)

Merkte zelf met het koekblik ook dat het glibberig was. Trok op bij een kruispunt en de traction control begon zich er mee te bemoeien. Nou rij ik niet als een oud wijf, maar zo lomp trok ik nou ook weer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Gefeliciteerd :) Mooie fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Rubman mooi gedaan!

@SmurfLink gefeliciteerd met de aankoop, jammer van de schuiver... Succes met het herstel, weet je al welke banden je eronder gaat laten hangen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:37:
@Rubman mooi gedaan!

@SmurfLink gefeliciteerd met de aankoop, jammer van de schuiver... Succes met het herstel, weet je al welke banden je eronder gaat laten hangen?
Moet even kijken wat er überhaupt nu onder hangt, daar heb ik zelf niet op gelet om eerlijk te zijn. Maar als het niet uitmaakt of ik voor en achter wat anders heb dan ga ik denk ik voor de Michelin PR4. Maatje had een lekke voorband en heeft die gekozen, was er erg tevreden mee en ze kwamen goed uit de bandentest van Motoplus. Net ff wat betaalbaarder dan de nieuwste versie maar nog steeds kwalitatief goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink lijkt me een prima keuze :) Afhankelijk van wat er achter om hangt is beide vervangen meestal wel aan te raden inderdaad, om een groot verschil in grip/rijgedrag te voorkomen. Gezien die voorband nogal op zijn eind zat, is het niet onwaarschijnlijk dat de achterband ook niet meer de nieuwste is. Die €150 extra zou ik dan niet besparen als je het kan missen, zeker omdat die kosten er anders toch binnenkort ook aan komen...

Also, foto's van je nieuwe aanwinst, eventueel alleen van de mooie kant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:07:
edit: en sommige denken met - 10 en sneeuw nog wel op hun cbr naar het werk te kunnen. ;w #me
Is dat een probleem dan? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Ai bummer :o Het zal vast al gezegd zijn maar ik zeg het ook maar, het overkomt de beste. :)
Als je mazzel hebt gebeurd het nooit meer, ik heb sinds mijn valpartij over zand in een bocht die mazzel.
Sterkte met het terug winnen van je vertrouwen, dat gaat vast lukken. d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
[...]

Dat is ook zeker het plan. Ik wil alleen de spiegel laten repareren en de pook recht laten zetten, verder wel laten controleren of er intern niks is. En de voorband vervangen, die vertrouw ik echt niet meer. Hij was inderdaad aan vervanging toe maar nog niet onder de 1mm. Dus dat in combi met glad wegdek zal we funest zijn geweest. Dat stepje en de kappen komen later wel, ik moet eerst gaan rijden zodat ik niet met angst ga zitten ofzo. Oh, en valdoppen laten monteren ook maar gelijk. 8)7

Bedankt voor alle steun guys, dat doet me goed. Hoop dat ik aanstaande zaterdag 'm in ieder geval naar Almere kan krijgen, en als Motoport geen plek heeft dan wordt het een van de andere zaken, zijn er gelukkig genoeg hier. In het ergste geval zet ik 'm in de berging, vervang ik de spiegel zelf en rij ik 'm later wel naar de shop. Of ik huur een 2e dag een karretje en kijk paps met de trekhaak weer lief aan. Voor nu wil ik 'm in ieder geval wel in Almere hebben, dat zou me al een hoop geruster maken.

Zou eerst zelf proberen, leer je ook de motor kennen. Spiegel vervangen kan niks aan fout gaan.. Haal bij kettingsmeer gelijk goede, bestel het gewoon online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Thoit schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Zou eerst zelf proberen, leer je ook de motor kennen. Spiegel vervangen kan niks aan fout gaan.. Haal bij kettingsmeer gelijk goede, bestel het gewoon online :)
zeg dat niet te hard, zag laatst nog iemand die een speigel met andere maat schroefdraad erin had lopen draaien, die kon de spiegel weggooien en nieuw schroefdraad laten tappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Nee, op de laatste bocht voor ik thuis was na dan :$

Kon de weg slippende achterband nog corrigeren. De klap van de (best hoge) stoeprand op rijden ook nog wel, maar toen stond ik met sportbanden op ondergesneeuwd gras met 230kg dat uit balans was. ;w

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Normaal bij een nieuwe motor, "like" ik de post maar dat voelt niet goed...
Ondanks de valpartij, gefeliciteerd met je eerste motor @SmurfLink

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Nee, op de laatste bocht voor ik thuis was na dan :$

Kon de weg slippende achterband nog corrigeren. De klap van de (best hoge) stoeprand op rijden ook nog wel, maar toen stond ik met sportbanden op ondergesneeuwd gras met 230kg dat uit balans was. ;w
De motor of de omstandigheden waren het probleem niet dus, je was gewoon slecht voorbereid :P.

*zegt de motorrijder die niet zo lang geleden nog te hard op een bocht af kwam zonder al besloten te hebben hoe hij die bocht ging nemen

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
@SmurfLink Aii, dat is ff zuur. Desondanks toch gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige km's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Winkiller schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Ai bummer :o Het zal vast al gezegd zijn maar ik zeg het ook maar, het overkomt de beste. :)
Als je mazzel hebt gebeurd het nooit meer, ik heb sinds mijn valpartij over zand in een bocht die mazzel.
Sterkte met het terug winnen van je vertrouwen, dat gaat vast lukken. d:)b :w
Ik heb bij de 1e les dat ik alleen mocht rijden de motor laten omdonderen bij het aanremmen voor een rotonde. En later nog een keer de greppel/slootje ingereden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
@SmurfLink Trouwens ondanks de schade alsnog gefeliciteerd met je aankoop. Gewoon de nodige zaken vervangen, en lekker rijden. Niet teveel bij nadenken. Niet dat het heel belangrijk is, maar ben wel benieuwd wat de verkoper er van zei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
zoals @DrivinUCrazy al zei, dit weekend samen een ritje naar Limburg gemaakt.
Mijn ontmaagding om met iemand anders te rijden...

Volgens mij heeft hij geen angstkreten geschreeuwd, dus ik denk dat het redelijk goed ging ;)
Wel een tip gekregen mbt inhalen als je de eerste bent.
Het begin kwam van @Joopieboy. Een leuke route.
Tot aan de lunch heb ik een heerlijk gereden. Hoogtepunt was toch wel het zuiden. Voor een brabo, is Limburg toch best heuvelig. Ik heb daar mijn eigen tempo gereden want DrivinUCrazy ging er toch sneller doorheen dan ik doe ;)

Terugweg was saai, heel erg saai. Mijn schuld. Die had ik gemaakt via routeyou.
Startpunt en eindpunt ingegeven en gekozen voor motor mooiste, (je had ook 'snelste' en 'kortste').
Ik vraag me serieus af, hoe saai het anders zou zijn geweest.
En ik ben heel erg benieuwd hoe vaak ik geflitst ben... Het was niet altijd duidelijk hoe hard je mocht.
Hopelijk krijg ik niets binnen.

Over de Eifel. Ik had een klein stukje snelweg gereden naar ons beginpunt.
(was weer de eerste keer sinds jaren dat ik met de motor op de snelweg was)
Mijn "windscherm" is meer voor de sier dan dat ie nut heeft. Dan moet ik bij 130 best wel werken.
Bewust de buitenring gepakt bij Eindhoven zodat ik weer even 80 kon rijden.
Zal ook vast wel met wennen te maken hebben.
Op dit moment moet ik er niet aan denken om 30 km lang, 130 te rijden.

TLDR:
Ritje was leuk en leerzaam (de "angst" om met meer mensen te rijden is weg). Voor herhaling vatbaar.
Kom maar op met de tourritjes!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Moet even kijken wat er überhaupt nu onder hangt, daar heb ik zelf niet op gelet om eerlijk te zijn. Maar als het niet uitmaakt of ik voor en achter wat anders heb dan ga ik denk ik voor de Michelin PR4. Maatje had een lekke voorband en heeft die gekozen, was er erg tevreden mee en ze kwamen goed uit de bandentest van Motoplus. Net ff wat betaalbaarder dan de nieuwste versie maar nog steeds kwalitatief goed.
Michelin PR4 is inderdaad een heel goede band voor toermotoren zeker als de weersomstandigheden slechter zijn. Ook de Michelin PR5 schijnt erg goede band te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

De motor of de omstandigheden waren het probleem niet dus, je was gewoon slecht voorbereid :P.

*zegt de motorrijder die niet zo lang geleden nog te hard op een bocht af kwam zonder al besloten te hebben hoe hij die bocht ging nemen

O-)
Ach daar lagen nog bt10 onder die vrij nieuw waren, die waren niet zo geweldig in de kou achteraf. We hebben het overigens over ergens in 2003, toen ik net 4 maanden en 3-5kkm? mijn rijbewijs had en we thuis nog een inbel verbinding hadden. Tsja 20 jarige ik was gewoon nogal eigenwijs :9

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

timmie271 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Ik heb bij de 1e les dat ik alleen mocht rijden de motor laten omdonderen bij het aanremmen voor een rotonde. En later nog een keer de greppel/slootje ingereden :+
Daarvoor is het een LES Motor. :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:49:
@SmurfLink lijkt me een prima keuze :) Afhankelijk van wat er achter om hangt is beide vervangen meestal wel aan te raden inderdaad, om een groot verschil in grip/rijgedrag te voorkomen. Gezien die voorband nogal op zijn eind zat, is het niet onwaarschijnlijk dat de achterband ook niet meer de nieuwste is. Die €150 extra zou ik dan niet besparen als je het kan missen, zeker omdat die kosten er anders toch binnenkort ook aan komen...

Also, foto's van je nieuwe aanwinst, eventueel alleen van de mooie kant? :)
Dit is de goede kant, voor ik ermee wegging. :9 Deze kant ziet er nog hetzelfde uit nu.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/16c0678.jpg
Thoit schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:30:
@SmurfLink Trouwens ondanks de schade alsnog gefeliciteerd met je aankoop. Gewoon de nodige zaken vervangen, en lekker rijden. Niet teveel bij nadenken. Niet dat het heel belangrijk is, maar ben wel benieuwd wat de verkoper er van zei.
Die waren enorm geschrokken, vooral z'n vrouw. Direct bezorgd om hoe het met mij ging, de motor boeide hem verder niet enorm veel. Hij is niet zo gehecht aan dat soort zaken zei hij later, vond het erger voor mij.

Edit: Ik zie nu wel dat ik echt een belangrijk stuk mis! Ik heb geen groene wheelstriping :o Dat moet er dan ook wel echt binnenkort bijkomen hoor, dit kan echt niet!

[ Voor 33% gewijzigd door SmurfLink op 27-08-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
streamnl schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:39:
zoals @DrivinUCrazy al zei, dit weekend samen een ritje naar Limburg gemaakt.
Mijn ontmaagding om met iemand anders te rijden...

Volgens mij heeft hij geen angstkreten geschreeuwd, dus ik denk dat het redelijk goed ging ;)
Wel een tip gekregen mbt inhalen als je de eerste bent.
Het begin kwam van @Joopieboy. Een leuke route.
Tot aan de lunch heb ik een heerlijk gereden. Hoogtepunt was toch wel het zuiden. Voor een brabo, is Limburg toch best heuvelig. Ik heb daar mijn eigen tempo gereden want DrivinUCrazy ging er toch sneller doorheen dan ik doe ;)

Terugweg was saai, heel erg saai. Mijn schuld. Die had ik gemaakt via routeyou.
Startpunt en eindpunt ingegeven en gekozen voor motor mooiste, (je had ook 'snelste' en 'kortste').
Ik vraag me serieus af, hoe saai het anders zou zijn geweest.
En ik ben heel erg benieuwd hoe vaak ik geflitst ben... Het was niet altijd duidelijk hoe hard je mocht.
Hopelijk krijg ik niets binnen.

Over de Eifel. Ik had een klein stukje snelweg gereden naar ons beginpunt.
(was weer de eerste keer sinds jaren dat ik met de motor op de snelweg was)
Mijn "windscherm" is meer voor de sier dan dat ie nut heeft. Dan moet ik bij 130 best wel werken.
Bewust de buitenring gepakt bij Eindhoven zodat ik weer even 80 kon rijden.
Zal ook vast wel met wennen te maken hebben.
Op dit moment moet ik er niet aan denken om 30 km lang, 130 te rijden.

TLDR:
Ritje was leuk en leerzaam (de "angst" om met meer mensen te rijden is weg). Voor herhaling vatbaar.
Kom maar op met de tourritjes!
Volgende keer dan zoals al gezegd is, meer direct door naar de Eifel. Wil zondag ook weer richting de Eifel, wellicht is hier animo voor? Ook misschien vanuit @DrivinUCrazy ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Laat ik je ook nog maar eens spammen @SmurfLink :+

Alles vergeten en lekker concentreren op je fiets, je hebt hem nu, dus gaan met die kiwi (kawa groen, see what I did there? Nvm... :+ )

Dit wordt een sterk verhaal in de toekomst, tijdens je tocht naar de Noordkaap ofzo.

Gefelicteerd met je (eg wel vreemde manier van) aankoop! 8)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:57:
[...]

Dit is de goede kant, voor ik ermee wegging. :9 Deze kant ziet er nog hetzelfde uit nu.

[afbeelding]

[...]

Die waren enorm geschrokken, vooral z'n vrouw. Direct bezorgd om hoe het met mij ging, de motor boeide hem verder niet enorm veel. Hij is niet zo gehecht aan dat soort zaken zei hij later, vond het erger voor mij.
Je hebt Pilot Power of Pilot Street banden eronder liggen nu :)

Edit:
Achter ziet eruit als Street -> voor ligt iets anders op. Achterband lijkt op de foto vrij vers.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardj op 27-08-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardj schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Je hebt Pilot Power of Pilot Street banden eronder liggen nu :)
Wauw, dat je dat zo van een foto kan zien! Thanks :)

Maar alvast een luxe lijstje gaan maken van dingen die ik in de toekomst wil aanpassen. :p dan kan ik dat over de komende maanden gaan uitsmeren.
- Xgrip (krijg nog verjaardagscadeau van m'n ouders dus das alvast een deel)
- die taartschep vervangen voor een verkorte kentekenplaathouder
- groene wheelstriping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Wauw, dat je dat zo van een foto kan zien! Thanks :)

Maar alvast een luxe lijstje gaan maken van dingen die ik in de toekomst wil aanpassen. :p dan kan ik dat over de komende maanden gaan uitsmeren.
- Xgrip (krijg nog verjaardagscadeau van m'n ouders dus das alvast een deel)
- die taartschep vervangen voor een verkorte kentekenplaathouder
- groene wheelstriping
Wheelstriping kan je op internet bestellen en dan zelf erop plakken. Klusje wat goed te doen is als je een klein beetje geduld hebt :P
Ik was geloof ik voor €12 klaar, setje uit de UK via Ebay besteld.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Frans92 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Wheelstriping kan je op internet bestellen en dan zelf erop plakken. Klusje wat goed te doen is als je een klein beetje geduld hebt :P
Ik was geloof ik voor €12 klaar, setje uit de UK via Ebay besteld.
In NL: 17,= met apllicator, https://www.motorsticker.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Jeetje @SmurfLink da's ook wat zeg.

Als je m'n aanhanger wil lenen, hij staat in A'foort.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Weet iemand hoe het zit met het parkeren van de motor in het centrum van Den Bosch? Ik moet morgen naar een appartement voor mijn jongere zus gaan kijken, maar er staat niets over motoren op de gemeentewebsite.

@Thoit Jij nog tips voor rijscholen in en om Roermond (en ten zuiden)? Mijn jongste broer wilt gaan lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
steveman schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:14:
Jeetje @SmurfLink da's ook wat zeg.

Als je m'n aanhanger wil lenen, hij staat in A'foort.
Is het een motoraanhanger? Zoiets wilde ik nl gaan huren omdat ik geen idee heb hoe ik een motor stevig op een gewone aanhanger kan neerzetten zodat ie niet omvalt.

Tips daarvoor zijn sowieso welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Grubeater schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:31:
Weet iemand hoe het zit met het parkeren van de motor in het centrum van Den Bosch? Ik moet morgen naar een appartement voor mijn jongere zus gaan kijken, maar er staat niets over motoren op de gemeentewebsite.

@Thoit Jij nog tips voor rijscholen in en om Roermond (en ten zuiden)? Mijn jongste broer wilt gaan lessen.
Zelf heb ik gelest bij Keijbeck, hier was ik niet tevreden over omdat ik elke week een andere instructeur kreeg. Bij de ene deed je bepaalde dingen goed, en bij de andere juist niet. Dit vond ik erg vervelend, omdat je de hele tijd verschillende zaken aan het verbeteren was. M'n vader heeft er ook gelest en is op een gegeven moment overgestapt naar Correct en daar had hij erg goede ervaringen mee. M'n vriendin heeft daar echter met de auto gelest en zou er nooit meer lessen 8)7 Ze heeft wel een proefles bij volgens mij Sonja gehad en daar was ze wel te spreken over. Kan ook komen omdat het dan vrouw -> vrouw is met lessen.

Kortom, als ik het nog een keer moest doen zou ik bij een kleinere rijschool lessen waar je elke keer dezelfde instructeur krijgt en in de buurt waar je bekend bent. Omdat Keijbeck zuidelijker zit, ging je constant naar Sittard en zuidelijker waar ik niet bekend was. Dan krijg je na de les te horen dat je in straat X in plaats Y iets verkeerd deed, en je geen idee had waar dat was :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Is het een motoraanhanger? Zoiets wilde ik nl gaan huren omdat ik geen idee heb hoe ik een motor stevig op een gewone aanhanger kan neerzetten zodat ie niet omvalt.

Tips daarvoor zijn sowieso welkom. :)
Zoek even op Youtube, daar staan genoeg instructies hoe je de motor kunt vastbinden. Belangrijkste is om goede spanbanden te gebruiken. Zelf trek ik de motor altijd een beetje in de vering, niet teveel! En niet teveel in de achteruitkijkspiegel kijken, voor mij is dat nooit goed voor de bloeddruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-09 01:02
Mijn vorige motor ZX-10R is door een bergingsbedrijf meegenomen naar de motorzaak na een ongeval. Ook in de veren getrokken met spanbanden waardoor beide keringen lek zijn gegaan. Had de keringen nog 1.5 maand geleden nog laten vervangen. Motor uiteindelijk total loss maar zou vervelend zijn als dit zou komen door transport op je aanhanger.

[ Voor 17% gewijzigd door com2,1ghz op 27-08-2018 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ideaal is als het voorwiel in een klem kan, ingebouwd in de motoraanhanger of een losse voorwielklem op een normale aanhanger. Daarna spanbanden om het stuur of de kroonplaat en ergens achteraan de motor, bijvoorbeeld aan het frame of de achtersteps. Deze vastmaken aan een laag vast punt van de aanhanger, en flink aansjorren waarbij je de motor zowel voor als achter in de vering trekt.

Als er een voorwielklem aanwezig is de motor daarin en rechtop houden, als deze er niet is de motor op de standaard en goed opletten bij het in de vering trekken dat hij vast staat. Ook in de versnelling zetten, en de remhenden vastmaken (tie-wrapje bijvoorbeeld) als extra zekerheid dat hij niet naar voor of achteren kan rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
com2,1ghz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:45:
Mijn vorige motor ZX-10R is door een bergingsbedrijf meegenomen naar een motorzaak na een ongeval. Ook in de veren getrokken met spanbanden waardoor beide keringen lek zijn gegaan. Had de keringen nog 1.5 maand geleden nog laten vervangen.
Daarom zei ik ook een beetje :> Makkelijkste is sowieso als je een aanhanger met een goot of inrijklem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-09 01:02
Weet niet hoe strak ze hem gespannen hebben. Ik werd zelf weer meegenomen in de ambulance :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

com2,1ghz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:50:
Weet niet hoe strak ze hem gespannen hebben. Ik werd zelf weer meegenomen in de ambulance :9
Klinkt als een 'gespannen' situatie al met al...

;)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Grubeater schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:31:

Ik parkeer hem altijd naast het cafe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Gemeente Den Bosch op whatsapp schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:00:
Hoi Willem, Ik heb even met de collega's van stadstoezicht gesproken en zij hebben mij aangegeven dat het is toegestaan om te parkeren met een motor in een parkeergarage zolang er maar betaald wordt. officieel gezien dient een motor in een parkeervak op straat geplaatst te worden. we zullen echter niet beboeten als een motor niet hinderlijk op het trottoir staat. groet B.
Antwoord is zoals ik verwachtte.
@lolgast Dan vallen er te veel mensen over.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ardj
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZSroTgG.jpg
Net even kwartiertje geknutseld om het mini-uitlaatje wat ik erbij kreeg onder de brommer te krijgen. Resultaat: diepe grom (lees: enorme pleurisherrie :+).

@Dynazap Raadde me af de dB killer eruit te halen, eigenwijs als ik was, deed ik dat toch. Resultaat: Twee buurmannen naast de motor, één hevig gefrustreerd, de ander met een enorme grijns. DB killer zit er weer in :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 07:55
[...]

Vervelend verhaal!

Ik zou persoonlijk eens kijken bij Motorcentrum Almere, op de Binderij. Veel kleiner dan Motoport, de twee eigenaren (ga ik maar even vanuit..) werken zelf aan de motoren en verkopen er daarnaast nog wat motoren en kleding. Meer tot-de-ellebogen-in-het-vet dan blinkende showroom, zoals Motoport, maar altijd erg netjes geholpen en betaal altijd hele redelijke prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:47:
@SmurfLink ideaal is als het voorwiel in een klem kan, ingebouwd in de motoraanhanger of een losse voorwielklem op een normale aanhanger. Daarna spanbanden om het stuur of de kroonplaat en ergens achteraan de motor, bijvoorbeeld aan het frame of de achtersteps. Deze vastmaken aan een laag vast punt van de aanhanger, en flink aansjorren waarbij je de motor zowel voor als achter in de vering trekt.

Als er een voorwielklem aanwezig is de motor daarin en rechtop houden, als deze er niet is de motor op de standaard en goed opletten bij het in de vering trekken dat hij vast staat. Ook in de versnelling zetten, en de remhenden vastmaken (tie-wrapje bijvoorbeeld) als extra zekerheid dat hij niet naar voor of achteren kan rollen.
Als ik de Alp in een normale aanhanger vervoer gaat hij op de zijstandaard en in de vering getrokken, stuur schuin uiteraard, zoals je hem normaal ook zou parkeren. De spanbanden maak ik vast een de valbeugels voor (links en rechts) en het kofferrek achter (idem).

In een vrachtwagen of busje gaat hij op de middenbok en dan in vier 'hoeken' gespannen zodat hij niet kan bewegen. Op een aanhanger is dat lastig, je moet altijd naar beneden binden omdat de aanhanger niet hoog zal zijn.

Ik ben wel latent naar een compacte motoraanhanger aan het kijken, maar als ik dringend wat nodig heb weet ik iemand die me er wel eentje leent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
m'n pa moest bij die motoport almere een paar jaar terug 1100 euro aftikken voor de grote beurt van een gare kawasaki zr7 uit het jaar kruik, dat was niet helemaal de bedoeling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Maegrim schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:05:
m'n pa moest bij die motoport almere een paar jaar terug 1100 euro aftikken voor de grote beurt van een gare kawasaki zr7 uit het jaar kruik, dat was niet helemaal de bedoeling :+
Misschien hebben ze alle bouten dol gedraaid en moesten ze een vervangende zr7 neerzetten om de beurt af te maken :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ai dat is zuur :-( maar toch feli met je motor 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik ben zelf ook altijd een stuk meer fan van de kleine eenmanszaakjes dan grote toko's als motorport. Zo'n merkdealer is leuk als je motor nog in de fabrieksgarantie zit, maar als die noodzaak weg is zie je mij er niet meer.

Pagina: 1 ... 53 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.