Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Motorclubs worden steeds meer verboden, dus ze moeten wat.Leviathius schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:57:
[...]
Zag hem laatst inderdaad. H-D is langzaamaan zijn motoren wat moderner aan het maken lijkt het wat mooi is opzich. Deze nieuwe is ook redelijk goed gelukt, maar inderdaad dat luchtfilter zit zo in de weg. En die knipperlichten... man man man...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 20% gewijzigd door Woask op 24-08-2018 16:44 ]
Ik heb een beugel omgebeund en op de bovenste schroef van de clipon de houder vastzitten:McKaamos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:00:
Brengt me meteen op een vraag... Een USB poort om m'n telefoon mee op te laden zou wel chill zijn.
Mount heb ik al gelukkig, maar nog geen manier om t ding bij te laden onderweg.
Nu heb ik clipons en nergens ruimte om zo'n handig tube-mount USB poortje te monteren.
Iemand een goed idee hoe ik zoiets toch kan plaatsen? Dubbelzijdig tape op de kroonplaat oid?

Dankje! En idd, het aandeel versjonniede maar ook technisch total loss of gecrashte en slecht/niet gerepareerde zooi is echt dramatisch idd.Chakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:54:
@Joopieboy jouw GSX-R ziet er nog mooi origineel uit inderdaad, houden zo! Worden er steeds minder helaas...

Bommes schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Hee ik ben ook de 40 al weer 2 jaar voorbij...![]()
Maar goed ik heb dan ook nu een 1000cc all-road tourbuffel gekocht.
Morgenvroeg ophalen...![]()
Ik ben neit zo goed in het herinneren van mijn dromen maar volgens mij heb ik er vanacht al over gedroomd.
Solly....
En idd dat snap ik, altijd leuk toch!

Het leven is te kort om geduld te hebben!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Volgens mij maakt hij met de SS meer kilometers dan de meeste GS rijderssteveman schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:30:
Een paar duizend euro per jaar? Jeetje.
Voor zover ik weet is de techniek nagenoeg hetzelfde als een Tiger 1050. Ik denk dat veel onderdelen overdraagbaar zijn, al weet ik het niet helemaal. Overigens ook een fijne motor om te rijden ;-)lolgast schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:18:
@noes Ik bedenk me ineens. Voor een motor die je in de winter wilt rijden, is de Triumph economisch gezien misschien niet de beste keuze. Er zijn er niet veel van verkocht (en blijkbaar gaan er nog minder stuk) want onderdelen vinden is best lastig gebleken.
Een radiateur bijvoorbeeld: Na lang zoeken 1 tweedehandse gevonden. Die was nog lekker dan die van mijn pa. Een nieuwe: €560.
Zelfde met relais. Triumph heeft een diode ín hun van Hella ingekochte relais laten plaatsen waardoor ze nét niet de gangbare variant zijn. Resultaat: een verlichtings-/brandstofpomp-relais kost ineens €30.
Ik zou voor een wintermotor eerder kijken naar een Honda CBF-600 ofzo. Als iets hufterproof is, is dat het wel... En redelijk goedkoop.
24dkm afgelopen jaar en 25ct de kilometer met benzine erbij.steveman schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:30:
Een paar duizend euro per jaar? Jeetje.
Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik hem goedkoper gekocht heb (1k goedkoper dan vergelijkbaar) met achterstallig onderhoud, direct dingen zoals kleppenstellen, grote beurt met _alles_, en dan ook echt alles van bougies tot filters, remblokken, accu, nieuwe banden, gaskabel, koppelingskabel en hendel (uitgesleten) en zo nog van die slijtagedingetjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 24-08-2018 18:00 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Helaas is mijn andere hobby paintball. Naast motorrijden ook niet de meeste goedkope tijdsbestedingsteveman schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:09:
Een hobby moet geld kosten, anders is het slechts een interesse.
Net weer een leuke upgrade geinstalleerd: Een ambidextrous mag release. Vergelijkbaar met een quickshifter, om in de sfeer van het topic te blijven
Helaas heb ik nog meer van die dure hobby's, ben en blijf een techneutsteveman schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:09:
Een hobby moet geld kosten, anders is het slechts een interesse.
[quote]HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:21:
[...]
Helaas is mijn andere hobby paintball. Naast motorrijden ook niet de meeste goedkope tijdsbesteding
Net weer een leuke upgrade geinstalleerd: Een ambidextrous mag release. Vergelijkbaar met een quickshifter, om in de sfeer van het topic te blijven
[/quote]
Ik voel m'n laatste potje paintball (oktober vorig jaar) nog steeds in m'n gluteus maximus / hamstring. hekjeFanatiek
Ik voel m'n laatste potje paintball (oktober vorig jaar) nog steeds in m'n gluteus maximus / hamstring. hekjeFanatiek
Ja het is allemaal wat harder werken dan gas geven en remmen ja
Racecracks heeft geloof ik ook avondjes op cpz. Persoonlijk mijd ik dat circuit. Veel te gevaarlijk.Chakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:28:
[...]
Hmm, die kende ik niet. Zo te zien nog iets op Zandvoort beschikbaar over 3 weken, dat is misschien wel het proberen waard. Wel maar 3 sessies, maar Zandvoort is in de buurt gelukkigVoor een halve dag naar Assen rijden raakt de reistijd vs circuit-tijd wat uit verhouding van
Wel jammer dat het alleen met voorrijder is, de ervaren groepen van MSL of CRT zijn juist precies wat ik zoek nu. Eerst een paar sessies achter de voorrijder zodat ik rustig kan kijken hoe de Caponord het doet en de lijnen weer even opfrissen, om daarna vrij te mogen rijden.
Op de Zandvoort-avond bieden ze zo te zien maar 2 groepen aan, er staat alleen niet bij welke... Eens een mailtje sturen, dank voor de tip
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hoezo ? Wat vind jeer gevaarlijk aan ?Tylen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:58:
[...]
Racecracks heeft geloof ik ook avondjes op cpz. Persoonlijk mijd ik dat circuit. Veel te gevaarlijk.
Een groepje vrienden van me gaat, ik weet nog niet welke dag maar één van de 2 dagen ben ik er ook aanwezig. Als toeschouwer/hulp, want een Diversion is nou niet een motor waarmee je echt het circuit op wil
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Lekker veel kilometers! Rijd je ook in de winter op je GSXR?Joopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:57:
[...]
24dkm afgelopen jaar en 25ct de kilometer met benzine erbij.Een 3~3,5k aan onderhoud, 2 (grote) beurten, plus een kleine beurt eind vorig jaar. Die van begin dit jaar hoort eigenlijk bij het onderhoud van vorig seizoen, vandaar.
Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik hem goedkoper gekocht heb (1k goedkoper dan vergelijkbaar) met achterstallig onderhoud, direct dingen zoals kleppenstellen, grote beurt met _alles_, en dan ook echt alles van bougies tot filters, remblokken, accu, nieuwe banden, gaskabel, koppelingskabel en hendel (uitgesleten) en zo nog van die slijtagedingetjes.Daarom zeg ik, het moet goed.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Gerlach, hugenholtz en bosch uit. Daar zit de vangrail te dichtbij.
Ahh da's ook een oplossing. Misschien maar gewoon meerdere USB poortjes met verschillende houdertjes e.d. bestellen en dan er op parkeren wat t handigste isJoopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:19:
[...]
Ik heb een beugel omgebeund en op de bovenste schroef van de clipon de houder vastzitten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Dankje! En idd, het aandeel versjonniede maar ook technisch total loss of gecrashte en slecht/niet gerepareerde zooi is echt dramatisch idd.Ja ik ben een paar duizend euro per jaar kwijt aan onderhoud, en dat hoort erbij bij zo een motor. Daarbij heb ik ook wel de tik ik niet op pad gaat als er iets niet helemaal goed is (banden vervangen voor een motorvakantie bv), maar toch, het moet goed.
[...]
![]()
Solly....
En idd dat snap ik, altijd leuk toch!
Een vriend gaat wel rijden maar ik zelf niet. Had min of meer toegezegd om wel 1 dag te komen kijken. Beetje afhankelijk van het weer. Op dit moment ljkt het maandag wat fris te worden met een paar spetters. Dus waarschijnlijk dat ik dinsdag even ga kijken.Destruction schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:04:
Nog mensen van hier die a.s maandag en dinsdag op Assen gaan rijden (via Racecracks)?
Een groepje vrienden van me gaat, ik weet nog niet welke dag maar één van de 2 dagen ben ik er ook aanwezig. Als toeschouwer/hulp, want een Diversion is nou niet een motor waarmee je echt het circuit op wil
Afgelopen week trouwens 3 dagen op Magny Cours geweest. Kende het circuit niet dus had me ingeschreven voor groep B (A is de snelste groep). Werd na de eerste dag naar de snelste groep doorgezet. Omdat die groep vlak voor mij reed had er weinig aandacht aan besteed en er werden geen tijden gepubliceerd. Schijnbaar een frans dingetje ivm verzekering, als er tijden worden gepubliceerd -> race -> geen verzekering of iets dergelijks. Dus geen idee waar ik aan begon.
Heb het geweten, werd aan alle kanten eraf gereden, aanremmen, insturen, bochtensnelheid, uitacceleren echt overal. Op een normale trackday op Assen ben ik meestal wel top-5 maar had nu het idee voor het eerst op een circuit te zijn
Snapte er niks van dus maar even door de deelnemerslijst gelopen. Hmm, die naam ken ik van tv, die ook, en die, en .... En toen viel het kwartje, over een paar weken doet het WSBK circus Magny Cours aan en waren er diverse teams om te trainen. Aangevuld met een handvol EWC coureurs. Dus geen schande maar wat gaan die gasten hard. Op TV ziet dat er nooit zo snel uit maar in de praktijk

Maar heb dat ene dagje wel flink wat geleerd. Durf de motor nu ook vol in de TC te trekken bocht uit waardoor het achterwiel voldoende spint zodat ik kan sturen met de achterkant. Eerste keer dat ik een slick helemaal af heb gereden aan zowel de zijkant als midden op het loopvlak. Dus mooi progressie gemaakt
Winter winter, ja, special goretex pak en handvatverwarming, en nee niet met pekel of in een periode na heel veel pekel en geen regen.noes schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:47:
[...]
Lekker veel kilometers! Rijd je ook in de winter op je GSXR?
Ik zit ook aan dinsdag te denken, de vorige keer moest ik met de auto omdat mijn motor geen remmen had, al met al vond ik dat toch ietwat nep. Je komt op de paddock van een motor circuit, met de auto?xos schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:37:
[...]
Een vriend gaat wel rijden maar ik zelf niet. Had min of meer toegezegd om wel 1 dag te komen kijken. Beetje afhankelijk van het weer. Op dit moment ljkt het maandag wat fris te worden met een paar spetters. Dus waarschijnlijk dat ik dinsdag even ga kijken.

* Destruction gaat bij voorkeur op de motor natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 24-08-2018 20:45 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hmm, dan ben ik blij dat ik vrijwel al het onderhoud aan mijn RT zelf doe. Ik rijd tussen de 25 en 30k km per jaar en zit op gemiddeld 500 euro per jaar aan kosten aan onderhoud. Tot de koppeling of de ABS er een keer uit knalt, dat kan ik niet zomaar zelf fixen en is duuuuur bij de boxersJoopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:57:
[...]
24dkm afgelopen jaar en 25ct de kilometer met benzine erbij.Een 3~3,5k aan onderhoud, 2 (grote) beurten, plus een kleine beurt eind vorig jaar. Die van begin dit jaar hoort eigenlijk bij het onderhoud van vorig seizoen, vandaar.
Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik hem goedkoper gekocht heb (1k goedkoper dan vergelijkbaar) met achterstallig onderhoud, direct dingen zoals kleppenstellen, grote beurt met _alles_, en dan ook echt alles van bougies tot filters, remblokken, accu, nieuwe banden, gaskabel, koppelingskabel en hendel (uitgesleten) en zo nog van die slijtagedingetjes.Daarom zeg ik, het moet goed.
Morgen weer tijd voor een nieuwe set banden, dat wordt weer worstelen met bandenijzers en veel zeep
Ik aan maandag, dan is mijn veel te lange vakantie eindelijk afgelopen en mag ik weer iedere dag op de motor naar m'n werk. Vanaf nu heb ik geen keuze meer, zoals ik voor de zomervakantie wél had, mijn vrouw heeft de auto iedere dag nodig.
...
Ook blij met m'n keuze om de buff te verruilen voor een dicky en een t-shirt extra aan te trekken. M'n eerste herfstrit zit er voor m'n gevoel weer op.

Toch maar wat eerder omgekeerd.
Er staat me een verhaal bij dat Stefan Bradl meedeed op een circuitdagje op Laguna Seca... Aangezien ie daar nog nooit gereden had, en z'n voordoop met een MotoGP-machine zou zijnChakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:18:
@xos ha, mooi verhaal! Nooit gedacht dat die WSBK-lui doodleuk aan publieke circuitdagen meedoen... Of waren het superstock-rijders e.d.? Alsnog niet iets wat je dagelijks tegenkomt natuurlijk
Ah, jep: https://www.asphaltandrub...dl-laguna-seca-track-day/
[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 24-08-2018 21:36 ]
Er reden ook een paar superstock 1000 jongens mee, die namen stonden op zo'n enorm dikke trailer. 1 van die gasten was ook de huidige Europees kampioen meen ik. Heb het ook nog nooit gezien, dacht eigenlijk dat ze aan regelementen gebonden waren en dat dit niet toegestaan was. Ben er ook vrij zeker van dat ze niet op hun officiele wedstrijdmotor reden maar met meer standaard motoren. Die jongens moeten ook trainen om fit te blijven en misschien zijn dit soort dagen wel de enige mogelijkheid om meters te maken.Chakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:18:
@xos ha, mooi verhaal! Nooit gedacht dat die WSBK-lui doodleuk aan publieke circuitdagen meedoen... Of waren het superstock-rijders e.d.? Alsnog niet iets wat je dagelijks tegenkomt natuurlijk
Vd Mark deed een tijdje geleden ook mee op Assen op een standaard R1. Volgens mij was dat een uitje met een aantal persoonlijke sponsoren. Zijn ook wat beelden van: YouTube: Michael van der Mark vs. Me
Laatst was vd Mark nog aan het rijden op een straat r1 op assen. Was ook gewoon een circuit dagje. Gebeurt wel vaker hoor. Is gave ervaring als ze je dan voorbij komen hahahaChakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:18:
Morgen maar eens rondkijken, Assen is toch mooi in de buurt..als het verslavend is maar eens in leer investeren...
Wel tof dat dat soort lui ook gewoon meerijden.
Respect! Ik rijd ook vrij veel op mn S1000RR (~10k in t jaar), maar in de winter ruil ik die toch liever met een iets meer 'rechtop' motor. De kniehoek is iets te extreem voor een overbroek, dat gaat al snel irriteren in de knieholtes. Daarbovenop, van de 197 pk kan ik op een natte, volle weg er nog niet eens 80 van gebruikenJoopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:39:
[...]
Winter winter, ja, special goretex pak en handvatverwarming, en nee niet met pekel of in een periode na heel veel pekel en geen regen.

Dat is zeker waar, risico is ook groter, en dan heb ik gelukkig 'maar' 150, zonder enige elektronische hulp. Erg opletten.noes schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:27:
[...]
Respect! Ik rijd ook vrij veel op mn S1000RR (~10k in t jaar), maar in de winter ruil ik die toch liever met een iets meer 'rechtop' motor. De kniehoek is iets te extreem voor een overbroek, dat gaat al snel irriteren in de knieholtes. Daarbovenop, van de 197 pk kan ik op een natte, volle weg er nog niet eens 80 van gebruikenen dan zit ik liever wat comfortabeler.
Gelukkig is een Gixxer niet zo extreem als een RR, dat scheelt ook iets. En 10k kms zijn mooie kilometers zo op een jaar.
De electrosnufjes heb ik wel en de motor houdt zich ook keurig met slecht weer. Mede dankzij de ContiSportAttack 3 banden, maar ook door ABS en ESP mocht het écht nodig zijn (op één hand te tellen, gelukkig). Mij gaat het echt om het comfort: Ik rijd iedere dag A4 en als er ook maar iemand verkeerd kijkt staat het daar vast. Met slecht weer vergeet iedere automobilist waar het gaspedaal zit, dus rijd ik graag tussen de file door. Eigenlijk is dat zonde op een supersport met hoge kilometerprijs, vandaar dat er dus een wintermotor bij komtJoopieboy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:30:
[...]
Dat is zeker waar, risico is ook groter, en dan heb ik gelukkig 'maar' 150, zonder enige elektronische hulp. Erg opletten.
Gelukkig is een Gixxer niet zo extreem als een RR, dat scheelt ook iets. En 10k kms zijn mooie kilometers zo op een jaar.

En zoveel kilometers met een RR snap ik dan nog, ik heb 'gewoon' een Gixxer waar er tienduizenden van zijn en motorisch ze het lachend halen. Dus daar zit ik niet zo mee, lekker van genieten.
Alhoewel ik dit jaar door gezondheid blij mag zijn als dat ik de 10dkm ga halen bedenk ik mij net. Vorig jaar wel veel gereden mede ook door alle vrije dagen die ik opgemaakt hebt. Tour door Nederland, Texel, paar keer Duitsland, paar keer door heel Nederland, Luxemburg, etc. Was een mooi jaar al met al.
Ik heb mijn motor betaald door de verkoop van mijn markerHTT-Thalan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:21:
[...]
Helaas is mijn andere hobby paintball. Naast motorrijden ook niet de meeste goedkope tijdsbesteding.
Net weer een leuke upgrade geinstalleerd: Een ambidextrous mag release. Vergelijkbaar met een quickshifter, om in de sfeer van het topic te blijven.
Dat was best handig, aangezien die gesponsord was en dus effectief amper iets betaald heb voor mijn xtz750 destijds.
Zo een beugel ding of juist zo een buttplug ??
Volgens mij kwam daar laatst iets over voorbij hier maar ik ben het vergeten wat nou beter was..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gewoon wat jij het fijnste vindt zittenBommes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:30:
Voor een schijfremslot
Volgens mij kwam daar laatst iets over voorbij hier maar ik ben het vergeten wat nou beter was..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zo'n plugje is vaak wel makkelijker mee te nemen want ze zijn kleiner. Daardoor ook moeilijker te "kraken" als die in de schijf zitten.
Trouwens, zou @SmurfLink al nerveus zijn voor de eerste bezichtiging? Was vandaag toch?
[ Voor 22% gewijzigd door Vrijdag op 25-08-2018 09:49 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb/had een ABUS Detecto 8077. Ding begint te janken als hij beweegt, dus dat is wel praktisch voor in de stad en zo.Bommes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:30:
Voor een schijfremslot
Heeft niet kunnen voorkomen dat de brommert alsnog gejat werd, maar toch.
It's funny. But not ha-ha funny.
UiteraardVrijdag schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:48:
Jij vraagt het
Zo'n plugje is vaak wel makkelijker mee te nemen want ze zijn kleiner. Daardoor ook moeilijker te "kraken" als die in de schijf zitten.
Trouwens, zou @SmurfLink al nerveus zijn voor de eerste bezichtiging? Was vandaag toch?
I have stability. The ability to stab.
Ik zie soms markers voorbij komen waar je nog een aardige occassion van kan betalen idd. Ik heb over de jaren veel spul verzameld en een hoop geupgrade, maar mijn markers zijn in de basis niet zo duur. Puur mechanisch allemaal, geen force feed hoppers (uberhaupt geen hoppers voor mij).kneusteun schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:27:
[...]
Ik heb mijn motor betaald door de verkoop van mijn marker![]()
Dat was best handig, aangezien die gesponsord was en dus effectief amper iets betaald heb voor mijn xtz750 destijds.
Op de motor is het allemaal veel van hetzelfde
Ik ben fanatiek genoeg om gesponsord te worden maar ik kan gewoon niet vaak genoeg spelen daarvoor.
Het is ook lastig een veld te vinden waar je goed magfed kan spelen, momenteel kom ik alleen in Belgie.
Ja electro is een must he bij supair...HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:14:
[...]
Ik zie soms markers voorbij komen waar je nog een aardige occassion van kan betalen idd. Ik heb over de jaren veel spul verzameld en een hoop geupgrade, maar mijn markers zijn in de basis niet zo duur. Puur mechanisch allemaal, geen force feed hoppers (uberhaupt geen hoppers voor mij).
Op de motor is het allemaal veel van hetzelfdegeen injectie, geen elektronische hulpmiddelen...
Ik ben fanatiek genoeg om gesponsord te worden maar ik kan gewoon niet vaak genoeg spelen daarvoor.
Het is ook lastig een veld te vinden waar je goed magfed kan spelen, momenteel kom ik alleen in Belgie.
En mechanisch npl en millenium is gewoon onmogelijk
Heb wel wat bijzondere dingen gehad en ook wat hele mooie antieke klassiekers en teamguns.
DLX luxe, geo's, ego's, bob longs allemaal prachtig spul.
En dan nog custom anodiseren en lasering erop
Helaas woon ik niet in de buurt, maar als je wat info en foto's wil sturen (en ook je richtprijs) kan ik eens kijken of ik het interessant vind.ixl85 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Nog niet. Hij staat netjes in m'n garage. Als je dicht bij Den Bosch woont, mag je komen kijken
Kan je ook wat foto's sturen, als je een F880st zou willen.
Maakt denk ik weinig uit, als het maar past op je motor. Er zijn eigenlijk 3 types, de buttplug, het vergrootte hangslot, en zo'n klem die strak op je schijf knelt. Die laatste twee heb ik gehad. Voordeel van het hangslot type is dat je er een kabel of ketting aan vast kan maken en zo je motor simpel kan verankeren. Dat kan met de andere twee types niet. Als je er één met alarm wil, zou ik dan weer níet voor het model hangslot gaan. Dat kan gaan bungelen in de wind en geeft dan vals alarm.Bommes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:30:
Voor een schijfremslot
Ik heb geen ervaring met de overige banden van Continental, behalve de SportAttack 3 en de RaceAttack Med. RaceAttack slijt te snel voor op de weg, de SportAttack 3 vind ik in alle opzichten top: veel grip bij nat en droog, koud of droog. En slijtage valt mee, ik heb er nu 10k op zitten oid en moet m vervangen wegens een schroef: nog voldoende profiel.Joopieboy schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 06:06:
Persoonlijk natuurlijk maar ik heb een haat/liefde verhouding met Continental, ze geven voor mij te weinig vertrouwen met slecht weer, en al heel helemaal als ze nog koud zijn. Niet mijn ding.
En zoveel kilometers met een RR snap ik dan nog, ik heb 'gewoon' een Gixxer waar er tienduizenden van zijn en motorisch ze het lachend halen. Dus daar zit ik niet zo mee, lekker van genieten.
Alhoewel ik dit jaar door gezondheid blij mag zijn als dat ik de 10dkm ga halen bedenk ik mij net. Vorig jaar wel veel gereden mede ook door alle vrije dagen die ik opgemaakt hebt. Tour door Nederland, Texel, paar keer Duitsland, paar keer door heel Nederland, Luxemburg, etc. Was een mooi jaar al met al.
Vorig jaar mooi jaar gehad, zo te horen! Komt het wel weer goed met je gezondheid?
Success straks, én veel plezierSmurfLink schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
UiteraardIk ben al vanaf 8u klaarwakker, terwijl ik pas rond twaalven weg moet om m'n maatje op te halen.
@HTT-Thalan & @kneusteun misschien eens een nieuw topic openen over paintball?
Wat een discriminatie weer hey, alsof paintballers niet in een motortopic mogen komennoes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Helaas woon ik niet in de buurt, maar als je wat info en foto's wil sturen (en ook je richtprijs) kan ik eens kijken of ik het interessant vind.
[...]
Maakt denk ik weinig uit, als het maar past op je motor. Er zijn eigenlijk 3 types, de buttplug, het vergrootte hangslot, en zo'n klem die strak op je schijf knelt. Die laatste twee heb ik gehad. Voordeel van het hangslot type is dat je er een kabel of ketting aan vast kan maken en zo je motor simpel kan verankeren. Dat kan met de andere twee types niet. Als je er één met alarm wil, zou ik dan weer níet voor het model hangslot gaan. Dat kan gaan bungelen in de wind en geeft dan vals alarm.
[...]
Ik heb geen ervaring met de overige banden van Continental, behalve de SportAttack 3 en de RaceAttack Med. RaceAttack slijt te snel voor op de weg, de SportAttack 3 vind ik in alle opzichten top: veel grip bij nat en droog, koud of droog. En slijtage valt mee, ik heb er nu 10k op zitten oid en moet m vervangen wegens een schroef: nog voldoende profiel.
Vorig jaar mooi jaar gehad, zo te horen! Komt het wel weer goed met je gezondheid?
[...]
Success straks, én veel plezier
@HTT-Thalan & @kneusteun misschien eens een nieuw topic openen over paintball?

Foto's volgen nog
Dus ik moet dadelijk even opletten als ik voorbij Eindhoven kom?Bommes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:32:
* Bommes heeft net zijn nieuwe V-strom opgehaald...
Foto's volgen nog
@noes iets wat ik de rest van mijn leven mee zal moeten leren omgaan en meedragen en wat voor nu een traject van jaren is. Maar ach, zo heeft iedereen wel wat.
Nou.. liever niet iddHTT-Thalan schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Wat een discriminatie weer hey, alsof paintballers niet in een motortopic mogen komen.

Sterkte man.Joopieboy schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Dus ik moet dadelijk even opletten als ik voorbij Eindhoven kom?
@noes iets wat ik de rest van mijn leven mee zal moeten leren omgaan en meedragen en wat voor nu een traject van jaren is. Maar ach, zo heeft iedereen wel wat.
Gefeliciteerd!Bommes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:32:
Foto's volgen nog
En en en? Vertel!SmurfLink schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
UiteraardIk ben al vanaf 8u klaarwakker, terwijl ik pas rond twaalven weg moet om m'n maatje op te halen.
Nog anderhalve week en dan ga ik minstens een maand de ziektewet in en mag ik geen motorvoertuig meer besturen tot ik goedkeuring krijg van de arts
Lijkt misschien wat overdreven van me, en veel mensen die ik spreek noemen het verplichte vakantie.
Ik noem een maand lang thuis zitten zonder zelfstandig weg te kunnen, gelijkwaardig aan eenzame opsluiting.
Persoonlijke onafhankelijke mobiliteit is voor mij een zeer belangrijk punt. Dat kwijt zijn is voor mij erger dan een maand lang met zware fysieke pijn doorgaan zonder medicatie. (been there done that).
[ Voor 36% gewijzigd door AcidBurn op 25-08-2018 14:35 ]

Lekker kleurtjeUberdude schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:47:
Jaja daar is hij dan (op de zwarte grilletjes na)
[afbeelding]
Dit is wel een landmark dat ik graag nog een keer wil bezoeken. Eventueel ook met mijn vader, ook zo'n techneut. Anders komt dit netjes in een motorroute terecht.[message=t56181783,noline]Grubeater schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:10[/message]:
Dit weekend bij mijn ouders geweest om mijn vaders verjaardag te vieren. Zondag sinds lange tijd weer in een auto gezeten om naar onder andere de Scheepslift van Strépy-Thieu te gaan als cadeau, dan is toch weer wennen aan zo'n Fiat Panda.
Ik lees op de site dat gedurende de werkzaamheden voor de nieuwe tentoonstelling, de top niet te bezoeken is.
Ook is me niet duidelijk of je veel van de techniek ziet.
Met andere woorden, is het bezoek de moeite waard of kan ik beter van buitenaf wat foto's maken en iets anders gaan bezoeken?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
We zijn begonnen bij het Hellend vlak van Ronquières, daar is een tentoonstelling over de techniek van het vlak en over het schippersleven. Helaas was de toren gesloten door een defecte lift, anders hadden we van het panorama op 150 m hoogte kunnen genieten. Tijdens de tentoonstelling kom je ook langs de ruimte waar de lieren staan om de bakken naar boven of beneden te laten.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:18:
[...]
Dit is wel een landmark dat ik graag nog een keer wil bezoeken. Eventueel ook met mijn vader, ook zo'n techneut. Anders komt dit netjes in een motorroute terecht.
Ik lees op de site dat gedurende de werkzaamheden voor de nieuwe tentoonstelling, de top niet te bezoeken is.
Ook is me niet duidelijk of je veel van de techniek ziet.
Met andere woorden, is het bezoek de moeite waard of kan ik beter van buitenaf wat foto's maken en iets anders gaan bezoeken?
Daarna zijn we naar de scheepslift van Strépy-Thieu gegaan, daar is binnen helaas niets te bezichtigen. De lift is wel gewoon in werking, maar op zondag wordt er niet geschut. Vanaf daar kun je een rondvaart over het oude gedeelte van het Centrumkanaal boeken/nemen. Een toeristentreintje rijdt naar het pomphuis van de tweede en derde scheepslift, de gids geeft daar uitleg over de werking van het pomphuis en de liften.

Daar stap je ook op de rondvaartboot die over het kanaal naar de vierde scheepslift gaat om 17 meter naar beneden te gaan.

Eenmaal beneden zie je het pomphuis van de scheepslift rechts liggen en vervolgens wordt er een sluis genomen naar het moderne gedeelte van het Centrumkanaal.

Dan wordt er stroomopwaarts gevaren naar de scheepslift van Strépy-Thieu om daar te eindigen.

Kijk even goed op de website wat er wordt aangeboden, volgens mij bouwt het aanbod snel af in september/oktober.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Een heel stuk is van @Joopieboy (nogmaals bedankt). Zijn route heb ik doorgetrokken naar loods81 omdat ik daar wil lunchen.
Daarna routeyou.com een terug weg laten maken en deze twee routes gecombineerd met gpxeditor.co.uk.
Toch heb je al veel voorpret met het maken van een route.
resultaat:

Nu hopen dat het droog blijft anders ga ik dit een andere keer doen.
PS mijn aanbod blijft staan, als iemand zich morgen verveeld, je bent welkom.
Het is dat ik wat gepland heb en een tering end uit de buurt woon, anders had ik het wel geweten.streamnl schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:14:
Morgen mijn eerste langere rit.
Een heel stuk is van @Joopieboy (nogmaals bedankt). Zijn route heb ik doorgetrokken naar loods81 omdat ik daar wil lunchen.
Daarna routeyou.com een terug weg laten maken en deze twee routes gecombineerd met gpxeditor.co.uk.
resultaat:
[afbeelding]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Jep, jouw route naar Eindhoven is al ongeveer de helft van mijn totale route.Rubman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:44:
[...]
Het is dat ik wat gepland heb en een tering end uit de buurt woon, anders had ik het wel geweten.
Ben ook wel benieuwd, als 't wat is, bestel ik er ook eentje. Alleen zo zuur dat de verzendkosten praktisch evenveel zijn als de tas zelfstreamnl schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:35:
Ik neem morgen ook mijn rugzak mee. Kan ik meteen testen of het iets is. Is het niets, dan gooi ik hem wel weg bij een tankstation ofzo
@NL-RaVeR
Helaas.
Veel plezier/succes morgen.
Waarom juist in het bochtigere stuk van Nederland de rijksweg pakken? Alleen om bij Loods81 uit te komen?streamnl schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:14:
Morgen mijn eerste langere rit.
resultaat:
[afbeelding]
Om te beginnen zou ik vanuit Gulpen de Ingbergracht omhoog rijden. Dan van Ingber naar Scheulder. Van Scheulder naar Margraten, direct even tanken op het industrieterrein, en dan naar Loods81. Bijvoorbeeld.
Vanuit Margraten zou ik dan via Honthem naar Eckelrade rijden, van daar uit via de Eckelraderweg naar Cadier en Keer zodat je "bie d'r Mathieu" (subaru-dealer) weer bij de Rijksweg uit komt. Dan vanuit Cadier en Keer naar 't Rooth. Mogelijk een fotomomentje bij de groeve; ik weet niet hoe die er momenteel bij ligt. Dan via Gasthuis en Bemelen (Bemelerberg) naar Maastricht. Op die manier pik je tenminste nog een stukje van het heuvellandschap mee. Eventueel zou je vanuit Heerlen* ook binnendoor naar Gulpen kunnen gaan, via Eys en Wittem. Een stuk leuker dan de provinciale weg.
*: dit plaatje verliest nogal wat details, dus geen idee op welke weg je daar precies rijdt. Voerendaal - Ubachsberg - Trintelen - Elkenrade - Wijlre - Gulpen is ook een leuke optie.
Als ik het goed zie, wil je ook via Heeze rijden. Daar hebben ze morgen de Brabantse dag. Veel succes om daar doorheen te komen!
Ik gooi eerst even in onze eigen groep of er iemand zin heeft om te rijden. Zo niet, dan zit ik morgen in mijn uppie op de weg en wil ik wel aansluiten. Is een duo voor jou ook al een groep, want daar wilde je toch mee oefenen?
Hoe laat wil je vertrekken?
Rij je die route met de klok mee of tegen de klok in?
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-08-2018 18:29 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben helemaal niet bekend in het zuiden van ons landje. Voor mij lijken alle wegen op elkaar in google map...DrivinUCrazy schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:26:
[...]
Waarom juist in het bochtigere stuk van Nederland de rijksweg pakken? Alleen om bij Loods81 uit te komen?
Om te beginnen zou ik vanuit Gulpen de Ingbergracht omhoog rijden. Dan van Ingber naar Scheulder. Van Scheulder naar Margraten, direct even tanken op het industrieterrein, en dan naar Loods81. Bijvoorbeeld.
Vanuit Margraten zou ik dan via Honthem naar Eckelrade rijden, van daar uit via de Eckelraderweg naar Cadier en Keer zodat je "bie d'r Mathieu" (subaru-dealer) weer bij de Rijksweg uit komt. Dan vanuit Cadier en Keer naar 't Rooth. Mogelijk een fotomomentje bij de groeve; ik weet niet hoe die er momenteel bij ligt. Dan via Gasthuis en Bemelen (Bemelerberg) naar Maastricht. Op die manier pik je tenminste nog een stukje van het heuvellandschap mee. Eventueel zou je vanuit Heerlen* ook binnendoor naar Gulpen kunnen gaan, via Eys en Wittem. Een stuk leuker dan de provinciale weg.
*: dit plaatje verliest nogal wat details, dus geen idee op welke weg je daar precies rijdt. Voerendaal - Ubachsberg - Trintelen - Elkenrade - Wijlre - Gulpen is ook een leuke optie.
Als ik het goed zie, wil je ook via Heeze rijden. Daar hebben ze morgen de Brabantse dag. Veel succes om daar doorheen te komen!![]()
Ik gooi eerst even in onze eigen groep of er iemand zin heeft om te rijden. Zo niet, dan zit ik morgen in mijn uppie op de weg en wil ik wel aansluiten. Is een duo voor jou ook al een groep, want daar wilde je toch mee oefenen?![]()
Hoe laat wil je vertrekken?
Rij je die route met de klok mee of tegen de klok in?
De autist in mij was van plan om met de klok mee te rijden en hier rond 09:00/09:30 te vertrekken.
En duo vind ik ook goed hoor. Geen probleem, gezellig.
@Ardj
Ik snap precies wat je bedoeld met de verzendkosten. Dat weerhield mij ook heel even tegen.
Iets meer inzoomen dan, en de Nxxx wegen vermijden. Dat is saai rechtdoor met flitspalen op de kruispunten. Niet leuk.
Wat voor navigatie heb je? Je hebt het over Google, dus ik gok op een telefoon. Heb je toevallig wel iets van een .gpx?
Als je rond 9:00-9:30 vertrekt, dan zou je rond 9:45 bij de Golden Tulip zijn in Leende, klopt dat?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
En???????SmurfLink schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
Awesome
Wel slim van ze, zat uitgebreid zoeken of ik spul er bij kon vinden om aan het minimale verzendbedrag te komen. Maar goed, vervolgens kwam ik erachter dat ze met alles wat ik zocht beduidend duurder zijn (paddock stands, CWR-1 vizieren, kettingspray e.d.)streamnl schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:32:
[...]
@Ardj
Ik snap precies wat je bedoeld met de verzendkosten. Dat weerhield mij ook heel even tegen.
Dus 't wordt dan gewoon alleen tas + verzendkosten ;p
Maandag binnendoor zonder snelwegen heen. Veel omleidingen gehad.
Dinsdag twee motormaatjes oppikken in Luxemburg en weer terug naar het hotel.
Woensdag een aantal lusjes gepakt haaks op de moezel; bergop en bergaf dus. Daarna ben ik richting hotel teruggereden terwijl die 2 maatjes huiswaarts gingen.
Donderdag dan weer een aantal lusjes gemaakt, via onder andere Piesport, en daarna een flink stuk door Luxemburg, en via La Roche-en-Ardenne weer naar huis. Vanaf Maastricht de snelweg weer op om even door te kunnen gassen... Staat er een file vanaf Meerssen met wat onderbrekingen tot zo'n beetje aan Echt. Blijkbaar waren dit de resten van een kijkersfile omdat er op de andere weghelft een auto uitbrandde.
Al met al 1272 km op 4 dagen. Niet verkeerd, maar het had ook meer kunnen zijn, maar het was soms met 35 graden gewoon echt te warm, dus we besloten wat meer schaduw en drinken tot ons te nemen dan normaal.
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-08-2018 19:05 ]
Bommes schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:32:
Foto's volgen nog
Via een organisatie? Ben ik stiekem wel geïnteresseerd welke, tenminste als het meevielantonboonstra schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:59:
Deze week teruggekomen van een motorreis door de Himalaya in India.
Ik was al eens in Noorwegen geweest en vond dat al geweldig mooi, maar de Himalaya is echt iets anders. Er komt geen einde aan en elke berg is nog weer hoger en indrukwekkender dan de vorige.Chakotay schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:06:
@antonboonstra zo, dat is nog eens wat anders zeg! Mooi gebied daarHeb je nog iets van een reisverslag gemaakt ergens?
Ik heb verder geen reisverslag gemaakt, maar op de website van de organisator staat een redelijk goed dagschema https://www.motortrails.n...himalaya-spiti/dagschema/
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ja, Motortrails. Het was een prachtige, maar geen gemakkelijke reis. Er zijn regelmatig aardverschuivingen en die maken de toch al niet zo beste wegen er niet makkelijker begaanbaar op. Op een van de slechtste wegen hebben we 8 uur gedaan over 60 km. Maar als je die dan toch hebt gehaald, is de ontlading des te groter. De hoogte maakt het ook zwaar, maar het avontuur en de uitzichten maken heel veel goed.Dryhte schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:15:
[...]
Via een organisatie? Ben ik stiekem wel geïnteresseerd welke, tenminste als het meeviel
Ziet er geweldig uit. Site opgeslagen...antonboonstra schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:25:
[...]
Ja, Motortrails. Het was een prachtige, maar geen gemakkelijke reis. Er zijn regelmatig aardverschuivingen en die maken de toch al niet zo beste wegen er niet makkelijker begaanbaar op. Op een van de slechtste wegen hebben we 8 uur gedaan over 60 km. Maar als je die dan toch hebt gehaald, is de ontlading des te groter. De hoogte maakt het ook zwaar, maar het avontuur en de uitzichten maken heel veel goed.
Heb er een gehad, maar de ritsen zijn vrij kwetsbaar. Aftersales van Xlmoto is wel netjes gelukkig.Ardj schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:25:
[...]
Ben ook wel benieuwd, als 't wat is, bestel ik er ook eentje. Alleen zo zuur dat de verzendkosten praktisch evenveel zijn als de tas zelf
Ik heb nu de Ogio NoDrag Mach 5. Kost iets van 10x zoveel, maar is t ook wel waard. Groter, comfortabeler en zit goed in elkaar. Soms twijfel ik of ik mn laptop wel bij me heb

Maandag t/m donderdag met een maat naar de Eifel geweest op de blauwe VFR, 1250 heerlijke kilometers gereden. Helaas vond ik de SMT niet betrouwbaar genoeg, die heeft last van wat kwaaltjes.. oververhitten en startblokkering wanneer ie warm is.
Overigens verbruikt de VFR steeds minder benzine, ik heb het blok aardig schoon geblazen

[ Voor 28% gewijzigd door Maegrim op 25-08-2018 19:58 ]
Geweldige foto's. Maat van me gaat volgend jaar naar india ook op de Royal enfield. Welke organisatie ben je mee geweest.antonboonstra schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:59:
Deze week teruggekomen van een motorreis door de Himalaya in India. Wat een avontuur! Af en toe prachtig geasfalteerde slingerwegen, maar ook net zo vaak dirtroads, gravelwegen, snelstromend water, landslides etc. Ik zou mijn eigen motor hier nooit laten rijden, maar de gehuurde Royal Enfield Bullit 500 motoren hebben het kranig volgehouden.
...
Dit jaar duitsland en oostenrijk aangedaan met de Goldwing ruim 3200 km gereden dus lekker rustig aan in 2,5 week. Oa. de malta hochalmstraße, Großglockner & Nockalmstraße aangedaan. Leuke wegen. Maar soms zijn juist de binnendoorweggetjes (als je verkeerd rijdt

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 25-08-2018 20:12 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
proefrit naar zuid-frankrijk ofzoSmurfLink schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
Rode it like she stole it
Die jonge meiden hebben wel wat beters te doen dan hier op 't forum onze nieuwsgierigheid te komen bevredigen
nah dat is het niet, anders was ze niet benieuwd hoe over te kunnen schrijven
/edit
Drythe, zit wat in, lekker aan het rijden op de kawa idd
[ Voor 12% gewijzigd door Accident op 25-08-2018 20:34 ]
Two girls, one KawaAccident schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:33:
[...]
nah dat is het niet, anders was ze niet benieuwd hoe over te kunnen schrijven
/edit
Drythe, zit wat in, lekker aan het rijden op de kawa idd
Kalm aan! En rap een beetje!
Ze keek geschrokken op haar telefoon en besefte zich dat ze op minuut 32 van haar half uur proefrit zat. Omdat het nu toch niet meer uitmaakte, besloot ze een detour te maken en heeft de tank leeggereden ergens omstreeks Groningen.
@antonboonstra prachtige foto's en gave reis zeg, leuk dat je het deelt.
En en en?SmurfLink schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:13:
[...]
Gamertag: timmie271
De letterlijke woorden van een (ex
Dan dacht je even gezellig met je vrienden naar een festival te gaan...
Maar... het weer is goed, geen kater, dus zo dadelijk een ritje samen met DrivinUCrazy.

Gisteren overigens heerlijk op MysteryLand een biertje wezen drinken ..... Wat nou "Midlife"
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-08-2018 11:26 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Was afgelopen donderdag ook aan het lessen met een meid die iets in de 18 was (komende dinsdag had ze AVD). Ze beginnen tegenwoordig steeds vroeger ipv de vroegere midlife. Zelf ook pas 21 overigenscharrel schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:35:
Ach, ik ben 40 rij al 21 jaar (legaal) motor en bij het kopen van een andere motor werd het al als mid-life bestempeld.
Met de huidige rijbewijs regels zou ik dat dan weer niet doen, zeker niet op m'n 18e. Het komt er dan op neer dat zij nog 2 keer AVD examen moet gaan doen, voor ze uiteindelijk haar A heefttimmie271 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:03:
[...]
Was afgelopen donderdag ook aan het lessen met een meid die iets in de 18 was (komende dinsdag had ze AVD). Ze beginnen tegenwoordig steeds vroeger ipv de vroegere midlife. Zelf ook pas 21 overigens

Op je 21e voor A2 gaan is dan alweer iets logischer, de motor waar je dan op mag rijden is tenminste alvast geen opgevoerde Puch Maxi en het is dan nog 1 examen voor vol vermogen, tenzij je A2 gewoon prima vindt natuurlijk
Maak eigenlijk niet mee dat mensen 't een midlife iets noemen bij mij, doen ze dat wel dan pak ik ze altijd terug met een opmerking a la: Picture this: Als jij op zondagmiddag op de bank zit met je kind op de arm, ben ik van m'n vrijheid aan het genieten
[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 26-08-2018 12:12 ]
Je loopt alweer achterDestruction schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Met de huidige rijbewijs regels zou ik dat dan weer niet doen, zeker niet op m'n 18e. Het komt er dan op neer dat zij nog 2 keer AVD examen moet gaan doen, voor ze uiteindelijk haar A heeft![]()
Op je 21e voor A2 gaan is dan alweer iets logischer, de motor waar je dan op mag rijden is tenminste alvast geen opgevoerde Puch Maxi en het is dan nog 1 examen voor vol vermogen, tenzij je A2 gewoon prima vindt natuurlijk
Maak eigenlijk niet mee dat mensen 't een midlife iets noemen bij mij, doen ze dat wel dan pak ik ze altijd terug met een opmerking a la: Picture this: Als jij op zondagmiddag op de bank zit met je kind op de arm, ben ik van m'n vrijheid aan het genietenEn dan is het weer klaar
Maar ach. Het enige verschil is dat ik maar max 150 kan ofzo.
Nu kan ik natuurlijk meteen €300 uitgeven (wat ik liever nu even niet doe;)) voor een Sena 10u of iets dergelijks. Maar er zijn hier vast wel mensen die een Ali setje hebben geprobeerd en hier tevreden mee waren.
Kortom eerst kijken if het überhaupt wat is met een Ali setje, maar welke?
Oh en maandag is mijn RVS homemade Honda kettingspanner gereed als het goed is.
De hand weten te leggen op een CAD Tekening die keurig op de watersnijder op mijn werk gebruikt kon worden.
Ondertussen ook wel benieuwd hoe het is afgelopen met @SmurfLink en haar motor bezichtiging.
[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 26-08-2018 13:35 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
En:
Oud worden we allemaal. Volwassen worden is een keuze
Hier hetzelfde dilemmaRubman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:01:
Ik wil toch kijken naar een systeem voor in de helm om navigatie muziek e.d te gebruiken zonder oordoppen.
Nu kan ik natuurlijk meteen €300 uitgeven (wat ik liever nu even niet doe;)) voor een Sena 10u of iets dergelijks. Maar er zijn hier vast wel mensen die een Ali setje hebben geprobeerd en hier tevreden mee waren.
Kortom eerst kijken if het überhaupt wat is met een Ali setje, maar welke?
Oh en maandag is mijn RVS homemade Honda kettingspanner gereed als het goed is.
De hand weten te leggen op een CAD Tekening die keurig op de watersnoodramp op mijn werk gebruikt kon worden.
Ondertussen ook wel benieuwd hoe het is afgelopen met @SmurfLink en haar motor bezichtiging.
Ik heb voornamelijk onderzoek gedaan en inmiddels wat besteld wat aan de eissen zou moeten gaan voldoen. Dit zijn mijn conclusies:
Even kortgezegd zijn er een klein handje vol spelers op die markt die adequaat materiaal afleveren.
Vimoto, Lexin, Vnetphone en een merkloos geval onder de titel BT-S2.
Allemaal claimen ze zo rond de 1KM bereik voor intercom functionaliteit. In de praktijk ligt dat rond de 700-800meter in open veld en 300-500meter bij bebouwing en drukte, aldus enkele reviews die vrij lastig te vinden waren

Opzich prima voor een clubje rijders die bij elkaar in de buurt blijven.
Ook willen sommige systemen niet automatisch opnieuw verbinden, maar moet je op de pairing knop drukken. In essentie is t ook gewoon bluetooth over langere afstand dan gebruikelijk en daarmee onderhevig aan de werking van bluetooth.
Afhankelijk van het aantal ondersteunde mede-rijders wordt zo'n ding duurder. De chinese modelletjes ondersteunen vaak 2 tot maximaal 6 rijders. Sena heeft kits die tot 20 personen gaan, en dat is waar je voor betaalt, denk ik dan maar.
Maargoed, jij zoekt 'm voor de GPS, muziek en bellen. Ik toevallig ook
Vimoto heeft 3 modellen in het assortiment. De V3, V6 en V8.
V6 en V8 zijn functioneel niet erg verschillend, maar de V8 heeft een grotere accu.
De V3 heeft geen Push-to-talk knop en kan niet gebruikt worden om spraak te verzenden. (niet te verwarren met een phone pickup knop, die heeftie wel!)
Hij heeft wel 2 BT chips en kan daarom als reciever bij een V6/V8 gebruikt worden. Dat is handig voor een bijrijder/sidecar die niet terug hoeft te praten.
Alle drie Vimoto's hebben een Aux-in waar je met een extra kabel een walkietalkie aan kan koppelen.
Handig als je instructeur bent en je walkietalkie en je telefoon/gps aan dezelfde helm-intercom wil koppelen.
Of als je grotere spraak afstand wil, want walkietalkies kunnen al snel 5KM+ halen.
Lexin heeft een heel scala aan apparaten. De meest bekende is de R6. Doet het schijnbaar prima, met support voor een groep van 6 rijders, maar de knopjes zijn klein en niet prettig in gebruik met handschoenen. Ergonomisch gezien is dat ding dus een ramp.
Lexin heeft ook nog andere modellen zoals de B2 en de B4FM.
Die hebben fors grotere knoppen en zijn stukken beter te bedienen. Daarbij staat het nummer in de naam van de kit voor het aantal rijders. De B2 is voor 2 personen (en lijkt optisch op de Vimoto V3/V6), de B4FM voor 4 personen.
Dan zijn er ook nog de T2 en T4. Beide wat oudere modellen. en zou ze persoonlijk niet aanraden omdat ze dus ouder zijn en ergonomisch niet zo fijn als de B2/B4FM.
Vnetphone lijkt voornamelijk kopietjes van Lexin en Vimoto te maken. Her en der zijn wat reviews te vinden die suggereren dat ze in werking behoorlijk gelijk zijn aan de modellen die ze kopieren. Dus het overwegen waard.
Dan is er nog de BT-S2. Als bluetooth kit moet die het prima doen, maar hoeveel rijders communicatie het ding aan kan durf ik zo niet te zeggen. Ik had n video gezien van een brit die het ding ook op de lange termijn eens goed onder de loep had genomen en dik tevreden was. Hij gebruikte 'm voor de GPS en bellen functies.
Wat betreft verstaanbaarheid zijn ze allemaal redelijk overeenkomend en hoef je niet speciaal voor specifiek één model te kiezen.
Het schijnt wel zo te zijn dat de volume output van elk genoemd model lager is dan b.v. van Sena. In de meeste gevallen is het niet echt storend, tenzij je een verschrikkelijke herrie-helm of een knetterend blafkanon onder je motor hebt hangen. De meesten die er iets over zeggen, melden dat bij normale snelheden de tegenpartij nog prima te verstaan is, zelfs met oordopjes in.
Wat wel een puntje van aandacht is, is wat er aan microfoons bijgeleverd wordt. Voor integraalhelmen zijn soft-wire microfoons handiger weg te werken dan een microfoon met een arm. Kijk dus even goed of er een soft-wire mic bij zit als je een integraalhelm hebt.
Eitherway, om kosten effectief te blijven zou ik zeggen: haal een Vimoto V3 of een BT-S2. Beide voor 30-40 US Dollar te koop
Zelf heb ik de Vimoto V3 onderweg.
Ik had een BT-S2, deed het prima voor gewoon bluetooth met telefoon. Intercomfunctie heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.McKaamos schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:57:
[...]
Hier hetzelfde dilemma300 euro voor een blauwtand kitje was me iets te gortig
Ik heb voornamelijk onderzoek gedaan en inmiddels wat besteld wat aan de eissen zou moeten gaan voldoen. Dit zijn mijn conclusies:
Even kortgezegd zijn er een klein handje vol spelers op die markt die adequaat materiaal afleveren.
Vimoto, Lexin, Vnetphone en een merkloos geval onder de titel BT-S2.
Allemaal claimen ze zo rond de 1KM bereik voor intercom functionaliteit. In de praktijk ligt dat rond de 700-800meter in open veld en 300-500meter bij bebouwing en drukte, aldus enkele reviews die vrij lastig te vinden waren(meeste wat je ziet is unboxings die men dan een review noemt
)
Opzich prima voor een clubje rijders die bij elkaar in de buurt blijven.
Ook willen sommige systemen niet automatisch opnieuw verbinden, maar moet je op de pairing knop drukken. In essentie is t ook gewoon bluetooth over langere afstand dan gebruikelijk en daarmee onderhevig aan de werking van bluetooth.
Afhankelijk van het aantal ondersteunde mede-rijders wordt zo'n ding duurder. De chinese modelletjes ondersteunen vaak 2 tot maximaal 6 rijders. Sena heeft kits die tot 20 personen gaan, en dat is waar je voor betaalt, denk ik dan maar.
Maargoed, jij zoekt 'm voor de GPS, muziek en bellen. Ik toevallig ook
Vimoto heeft 3 modellen in het assortiment. De V3, V6 en V8.
V6 en V8 zijn functioneel niet erg verschillend, maar de V8 heeft een grotere accu.
De V3 heeft geen Push-to-talk knop en kan niet gebruikt worden om spraak te verzenden. (niet te verwarren met een phone pickup knop, die heeftie wel!)
Hij heeft wel 2 BT chips en kan daarom als reciever bij een V6/V8 gebruikt worden. Dat is handig voor een bijrijder/sidecar die niet terug hoeft te praten.
Alle drie Vimoto's hebben een Aux-in waar je met een extra kabel een walkietalkie aan kan koppelen.
Handig als je instructeur bent en je walkietalkie en je telefoon/gps aan dezelfde helm-intercom wil koppelen.
Of als je grotere spraak afstand wil, want walkietalkies kunnen al snel 5KM+ halen.
Lexin heeft een heel scala aan apparaten. De meest bekende is de R6. Doet het schijnbaar prima, met support voor een groep van 6 rijders, maar de knopjes zijn klein en niet prettig in gebruik met handschoenen. Ergonomisch gezien is dat ding dus een ramp.
Lexin heeft ook nog andere modellen zoals de B2 en de B4FM.
Die hebben fors grotere knoppen en zijn stukken beter te bedienen. Daarbij staat het nummer in de naam van de kit voor het aantal rijders. De B2 is voor 2 personen (en lijkt optisch op de Vimoto V3/V6), de B4FM voor 4 personen.
Dan zijn er ook nog de T2 en T4. Beide wat oudere modellen. en zou ze persoonlijk niet aanraden omdat ze dus ouder zijn en ergonomisch niet zo fijn als de B2/B4FM.
Vnetphone lijkt voornamelijk kopietjes van Lexin en Vimoto te maken. Her en der zijn wat reviews te vinden die suggereren dat ze in werking behoorlijk gelijk zijn aan de modellen die ze kopieren. Dus het overwegen waard.
Dan is er nog de BT-S2. Als bluetooth kit moet die het prima doen, maar hoeveel rijders communicatie het ding aan kan durf ik zo niet te zeggen. Ik had n video gezien van een brit die het ding ook op de lange termijn eens goed onder de loep had genomen en dik tevreden was. Hij gebruikte 'm voor de GPS en bellen functies.
Wat betreft verstaanbaarheid zijn ze allemaal redelijk overeenkomend en hoef je niet speciaal voor specifiek één model te kiezen.
Het schijnt wel zo te zijn dat de volume output van elk genoemd model lager is dan b.v. van Sena. In de meeste gevallen is het niet echt storend, tenzij je een verschrikkelijke herrie-helm of een knetterend blafkanon onder je motor hebt hangen. De meesten die er iets over zeggen, melden dat bij normale snelheden de tegenpartij nog prima te verstaan is, zelfs met oordopjes in.
Wat wel een puntje van aandacht is, is wat er aan microfoons bijgeleverd wordt. Voor integraalhelmen zijn soft-wire microfoons handiger weg te werken dan een microfoon met een arm. Kijk dus even goed of er een soft-wire mic bij zit als je een integraalhelm hebt.
Eitherway, om kosten effectief te blijven zou ik zeggen: haal een Vimoto V3 of een BT-S2. Beide voor 30-40 US Dollar te koop
Zelf heb ik de Vimoto V3 onderweg.
Heb nu een Cardo Packtalk Slim, en moet zeggen dat het kwaliteitsverschil echt wel merkbaar is en het prijsverschil zeker waard. Als je hem regelmatig gebruikt iig.. zelf rij ik elke dag. Zeker de voice commands zijn gewoon echt heel handig en werken bijzonder goed (99% van de tijd). Bij deze heb ik wel de intercomfunctie (mesh) gebruikt en deze werkte natuurlijk ook fenomenaal!
Spannend dan samen met SmurfinSecsytime schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:35:
Denk dat @SmurfLink de motor heeft gekocht, aangezien die van Marktplaats is afgehaald. Of dat ze nu bij deze persoon in een kelder zit
Stond net nog een blauwe MT-10 hier bij de BP pomp in hoofddorp

Ik heb sinds een paar weken ook een BT-S2, ik gebruik hem dan weer alleen voor intercom ;PSecsytime schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:01:
[...]
Ik had een BT-S2, deed het prima voor gewoon bluetooth met telefoon. Intercomfunctie heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.
Heb nu een Cardo Packtalk Slim, en moet zeggen dat het kwaliteitsverschil echt wel merkbaar is en het prijsverschil zeker waard. Als je hem regelmatig gebruikt iig.. zelf rij ik elke dag. Zeker de voice commands zijn gewoon echt heel handig en werken bijzonder goed (99% van de tijd). Bij deze heb ik wel de intercomfunctie (mesh) gebruikt en deze werkte natuurlijk ook fenomenaal!
Intercomfunctie werkt prima, op snelweg nog steeds goed te verstaan, zolang je maar een beetje bij elkaar in de buurt blijft (paar honderd meter)
Dit topic is gesloten.