De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Was daar ook over aan het nadenken met de Pan European, kan je volgens mij nog best leuk mee spelenChakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:38:
Hm, een collega van mij is gisteren met zijn R1200GS Assen opgeweest. Misschien moet ik dat toch doodleuk ook maar eens doen met de Caponord, ipv wachten tot ik weer een sportfiets heb. Te lang geleden alweer... Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan op zo'n allroad. De acceleratie is prima, maar de vering en remmen zijn totaal niet op circuitgebruik gemaakt
@SmurfLink ziet er goed uit voor zover het op de crappy foto's te zien. Duidelijke beschrijving in ieder geval, en hij lijkt professioneel met de proefrit / overdracht e.d. over te gaan. Succes!

Ik haat bellen zelf ook, ik kan me er niet goed op concentreren en versta het slecht. Maar heb het nu wel gedaan inderdaad om te peilen wie er aan de andere kant zat. Hij klonk oprecht, net als ik beetje nerveus, en moest z'n vrouw vragen of hij zondag thuis was. Dus dat voelt gelijk best prima.Thoit schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:48:
[...]
Heb zelf een hekel aan bellen, maar het voordeel is wel dat je een idee kan krijgen welke persoon de motor verkoopt. Als ik bepaalde types aan de andere kant van de lijn heb, haak ik al vooraf af. Je kan dan namelijk ook wat uitgebreider vragen stellen en kijken hoeveel waarde iemand aan een motor hecht.
Via een bericht heeft als voordeel dat je informatie zwart op wit hebt staan. Zie dat hij de eerste eigenaar is, dus vraag ook gelijk of hij alle boekjes / sleutels e.d. heeft.
Edit: zie dat hij het op het eind van de tekst geen zin meer had in zijn verhaalVraag mij alleen altijd af hoeveel je als verkoper aan zo'n overeenkomst hebt. Stel ik verkoop mijn motor, spreek af dat als hij beschadigd wordt, de koper de motor overneemt en dan vervolgens toch nee zeg. Ja je kan natuurlijk een advocaat inschakelen, maar dat kost uiteindelijk misschien meer.
Heb hem een bericht gestuurd voor het adres en bevestiging van de afspraak. Daar heb ik nog niks op terug maar hopelijk in de loop van de dag wel. Goed punt inderdaad over de boekjes en sleutels, ik heb wel gecontroleerd met kentekencheck, er is inderdaad maar 1 tenaamstelling dus dat klopt.
Die overeenkomst zegt natuurlijk weinig, maar het geeft wel een zekere mate van serieusheid aan, dus dat geeft mij dan weer wat vertrouwen. Misschien een wassen neus, maargoed.
Ben nu vooral een RDW punt aan het zoeken dat open is op zondag.
I have stability. The ability to stab.
De helm die ik heb is 4-500 euro, dus die laat ik niet buiten bungelen.Vrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:56:
@Señor Sjon dat is handig! Van die ketting zou je op kunnen lossen door een plastic tas onder de buddy mee te nemen. Aan de andere kant, als de motor stil staat maakt dat ook niet uit. Zie wel eens van die speciale helmsloten voorbij komen maar die vind ik toch te duur. Gaat meestal ook alleen maar om dat ik even bij de motor weg ben en los laten liggen niet prettig is.
@Chakotay gewoon het circuit op met die Caponord! Want leuk
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je kan bij PostNL gewoon kijken waar je in de buurt kan overschrijven, meestal zijn bouwmarkten 's avonds / weekend open waar je kan overschrijven. Ik ben dan nog zo'n zeur die eerst even vooraf via streetview gaat kijken of het geen woonwagenkamp is als ik het adres hebSmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:57:
[...]
Ik haat bellen zelf ook, ik kan me er niet goed op concentreren en versta het slecht. Maar heb het nu wel gedaan inderdaad om te peilen wie er aan de andere kant zat. Hij klonk oprecht, net als ik beetje nerveus, en moest z'n vrouw vragen of hij zondag thuis was. Dus dat voelt gelijk best prima.
Heb hem een bericht gestuurd voor het adres en bevestiging van de afspraak. Daar heb ik nog niks op terug maar hopelijk in de loop van de dag wel. Goed punt inderdaad over de boekjes en sleutels, ik heb wel gecontroleerd met kentekencheck, er is inderdaad maar 1 tenaamstelling dus dat klopt.
Die overeenkomst zegt natuurlijk weinig, maar het geeft wel een zekere mate van serieusheid aan, dus dat geeft mij dan weer wat vertrouwen. Misschien een wassen neus, maargoed.
Ben nu vooral een RDW punt aan het zoeken dat open is op zondag.Alles in een grote straal om Spijkenisse heen heeft een locatie, behalve de stad/dorp? zelf. Maar even uitvogelen hoe dat online werkt. Anders wordt het later ophalen als ik 'm besluit te kopen.

Even kijken wat er nodig is voor de online versie met DigiD. Moet überhaupt online bankieren via app aan gaan zetten, dat heb ik nooit gebruikt haha. Hoop uitzoekwerk vanavond!
[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 24-08-2018 10:05 ]
Je ziet ze niet veel meer rijden. Wel leuk nog te koop voor niet veel geld.voz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:57:
@wimmel_1
Ik zie dat er nog geen Honda CBR 1000f in de lijst staat, dus wil ik mijzelf graag toevoegenhet bouwjaar is 1993, provincie Overijssel.
[afbeelding]
Bijna had ik er 1 gekocht tijd terug maar toch gekozen voor R1100.
Wel even kijken in welke groep ik moet pakken... Op de RSV reed ik voor het laatst rond de 2:14 op Assen, wat bij de meeste organisaties onderaan het bereik van de 3e van 4 groepen valt. Denk alleen niet dat ik dat op de Caponord ga halen, beter bij groep 2 houden daarmee.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik lees net je opmerking over dat je nu geen (extra) geld hebt om de voorband te laten vervangen. Meestal als je zoiets ziet staan in een advertentie is het écht niet veilig meer om nog 1.000 km op die band door te rijden. Verder wil je neem ik aan de motor wel even nagekeken hebben op eventueel ander achterstallig onderhoud? Ook dat kost geld.SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:02:
al geprobeerd, en helaas is er een gapend gat in Spijkenisse, waar ik moet zijn. Hellevoetsluis lijkt de dichtstbijzijnde te zijn die op zondag open is.
Even kijken wat er nodig is voor de online versie met DigiD. Moet überhaupt online bankieren via app aan gaan zetten, dat heb ik nooit gebruikt haha. Hoop uitzoekwerk vanavond!
Ik heb het vaker gezegd: vaak wordt een motor niet te koop gezet als hij nog 100% in orde is. Er zit vaak dringend onderhoud aan te komen waar de huidige eigenaar de kosten niet meer van wil of kan dragen, en dan gaat de brommer mp op...
Hij heeft ander werk gekregen op verdere afstand waardoor hij de motor niet meer kan gebruiken voor woon/werkverkeer. Daarom staat hij te koop.Icephase schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:09:
[...]
Ik lees net je opmerking over dat je nu geen (extra) geld hebt om de voorband te laten vervangen. Meestal als je zoiets ziet staan in een advertentie is het écht niet veilig meer om nog 1.000 km op die band door te rijden. Verder wil je neem ik aan de motor wel even nagekeken hebben op eventueel ander achterstallig onderhoud? Ook dat kost geld.
Ik heb het vaker gezegd: vaak wordt een motor niet te koop gezet als hij nog 100% in orde is. Er zit vaak dringend onderhoud aan te komen waar de huidige eigenaar de kosten niet meer van wil of kan dragen, en dan gaat de brommer mp op...
De voorband is nog niet op, en de kettingset over 5000 km pas. Ik ga hem laten nakijken en daar is ook geld voor binnen een maand tijd.
Verwijderd
Denk dat je wel een hoop plezier kan hebben met zo'n allroad op het circuitChakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:38:
Hm, een collega van mij is gisteren met zijn R1200GS Assen opgeweest. Misschien moet ik dat toch doodleuk ook maar eens doen met de Caponord, ipv wachten tot ik weer een sportfiets heb. Te lang geleden alweer... Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan op zo'n allroad. De acceleratie is prima, maar de vering en remmen zijn totaal niet op circuitgebruik gemaakt
Weet je dat in beide gevallen zéker of zégt de verkoper dat. Je kunt iemand op z'n blauwe ogen geloven maar je zou niet de eerste zijn die later tot een andere conclusie komt...SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:12:
[...]
Hij heeft ander werk gekregen op verdere afstand waardoor hij de motor niet meer kan gebruiken voor woon/werkverkeer. Daarom staat hij te koop.
De voorband is nog niet op, en de kettingset over 5000 km pas. Ik ga hem laten nakijken en daar is ook geld voor binnen een maand tijd.
Een kettingset gaat -zeker op zó'n motor- gemiddeld 30-40.000 km mee. Dan vind ik het knap dat je bij 27.000 km kunt zien dat er nog 5.000 km leven in zit. Met andere woorden: die kettingset vertoont slijtagesporen en dan is het in mijn boekje gewoon "direct vervangen".
Ik kan nog iets zeggen over 'blindstaren´ enzo, maar volgens mij heeft dat toch niet zoveel zin.
De Postnl site werkt blijkbaar alleen goed in Chrome...SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:02:
al geprobeerd, en helaas is er een gapend gat in Spijkenisse, waar ik moet zijn. Hellevoetsluis lijkt de dichtstbijzijnde te zijn die op zondag open is.
Op deze locaties zijn ze op zondag open
Winterakker 18-20 (Bruna) (Zuid-West)
Stadhuispassage 15 (Bruna) (Centrum)
Vlinderveen 423-425 (Primera) (Zuid-Oost)
Kalm aan! En rap een beetje!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik doe 't hier maar met één garage en momenteel ook even maar één motorfiets. Nou héb ik hier thuis eindelijk de ruimte om wat meer motoren neer te kunnen zetten..... Heb ik er nog maar 1Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:54:
Ik heb ook een dubbele garage.![]()
De Fazer is van mijn vrouw.
Enne, de VFR880 bestaat niet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat had je gestuurd? "100 euro kom hem meteen halen"SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:13:
Ik mag zondag komen kijken. Ben heel benieuwd! Zenuwen gieren door het lijf, haha.
@McKaamos Hakken in de kappen doe ik zelf ook niet graag, ook daarom dit paneel gekozen: is een los onderdeel van ongeveer 20*10cm, dus als ik die verpest had (of ooit ongedaan wil maken) kan ik dit paneeltje nieuw kopen. Heb zelf de aansluiting ook direct op accu met zwevende zekering, zodat er ook geen gedoe is als ik deze aanpassing wil/moet verwijderen. Ook kan ik m nu eventueel gebruiken om de accu van de motor mee op te laden

Ik zag laatst ook mooie piggyback zekeringen. Die passen in je zekeringhouder, zijn iets hoger en moet je dan 2 zekeringen in doen: één voor je nieuwe accessoire aansluiting, één voor de bestaande connectie. Zo kan je m zonder in je kabelboom te knippen aansluiten op contact.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Da's apart, als ik 'm in Chrome openheb en specifiek aantik dat het om kenteken overschrijven gaat dan toont ie dus helemaal niks.BdK9001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:17:
[...]
De Postnl site werkt blijkbaar alleen goed in Chrome...
Op deze locaties zijn ze op zondag open
Winterakker 18-20 (Bruna) (Zuid-West)
Stadhuispassage 15 (Bruna) (Centrum)
Vlinderveen 423-425 (Primera) (Zuid-Oost)
@Icephase Ik snap je bezorgdheid en ik ga er zeker goed naar kijken, in het ergste geval heb ik nog wel spaargeld om de boel te vervangen maar dat is in dit geval een buffer die ik liever nog een maandje bewaar. Op dit moment vertrouw ik wat er in de advertentie staat, ja, want ik heb geen alternatief. Wanneer ik ga kijken kan ik dat danwel bevestigen danwel ontkrachten.
Ik wilde je alleen waarschuwen. Als je dat bent (en bij deze bevestig je dat), helemaal prima! Het verhaal kán natuurlijk ook 100% kloppen, maar je leek de motor al zowat gekocht te hebben zonder dat je er kritisch over had nagedacht. Er is niks vervelenders als je nieuwe motor en/of jezelf in de prak te rijden omdat er toch sprake was van onderhoud dat niet op tijd gedaan is...SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:21:
[...]
<knip>
@Icephase Ik snap je bezorgdheid en ik ga er zeker goed naar kijken, in het ergste geval heb ik nog wel spaargeld om de boel te vervangen maar dat is in dit geval een buffer die ik liever nog een maandje bewaar. Op dit moment vertrouw ik wat er in de advertentie staat, ja, want ik heb geen alternatief. Wanneer ik ga kijken kan ik dat danwel bevestigen danwel ontkrachten.
Was het niet de bedoeling dat de Tweakers® MC KnokInspectieploeg met @SmurfLink mee zou gaan om de motor te bekijken en te 'onderhandelen' over de prijs?Icephase schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:09:
[...]
Ik lees net je opmerking over dat je nu geen (extra) geld hebt om de voorband te laten vervangen. Meestal als je zoiets ziet staan in een advertentie is het écht niet veilig meer om nog 1.000 km op die band door te rijden. Verder wil je neem ik aan de motor wel even nagekeken hebben op eventueel ander achterstallig onderhoud? Ook dat kost geld.
Zet mij er ook maar in
Yamaha FZS 600 Fazer uit 2003
Zuid-Holland
Als het om de hoek zit zal het wel goedkomenSmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:21:
[...]
Da's apart, als ik 'm in Chrome openheb en specifiek aantik dat het om kenteken overschrijven gaat dan toont ie dus helemaal niks.Rare site, nou ja waarschijnlijk zal de verkoper z'n locale plekken goed kennen, hij had het over om de hoek dus dan kijken we daar wel. En anders moet ik wachten tot maandag, tja, geen drama.
Ja ik heb de neiging enorm enthousiast te worden, gelukkig heb ik een Smurfin die dan op de rem trapt en me met beide pootjes weer op de grond zet. Die gaat mee, en mijn motorbuddy heeft net ook bevestigd dus er gaat iemand mee met verstand van zaken.Icephase schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:23:
[...]
Ik wilde je alleen waarschuwen. Als je dat bent (en bij deze bevestig je dat), helemaal prima! Het verhaal kán natuurlijk ook 100% kloppen, maar je leek de motor al zowat gekocht te hebben zonder dat je er kritisch over had nagedacht. Er is niks vervelenders als je nieuwe motor en/of jezelf in de prak te rijden omdat er toch sprake was van onderhoud dat niet op tijd gedaan is...
@Vrijdag Zou ook komen! Beloofd is beloofd he!
@noes Heb gebeld. Heel erg geprobeerd de zenuwen te bedingen en gezegd dat ik belde ivm de advertentie en graag wilde komen kijken. XD toen reageerde hij een beetje verrast (oke de advertentie staat er sinds middernacht op dus was vrij snel haha).
[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 24-08-2018 10:27 ]
Hmm, die kende ik niet. Zo te zien nog iets op Zandvoort beschikbaar over 3 weken, dat is misschien wel het proberen waard. Wel maar 3 sessies, maar Zandvoort is in de buurt gelukkigVrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:17:
@Chakotay zit hier wat voor je tussen?
https://motorcircuittraining.nl/kalender-2018/
Op de Zandvoort-avond bieden ze zo te zien maar 2 groepen aan, er staat alleen niet bij welke... Eens een mailtje sturen, dank voor de tip
En ook weer gedaan!!kalekat schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:24:
@wimmel_1
Zet mij er ook maar inMisschien nog een keer tochtje doen hier vanuit Zuid-Holland
Yamaha FZS 600 Fazer uit 2003
Zuid-Holland
@lolgast Sorry voor al die notificaties.... Die lummels geven 't allemaal pér stuk door om de 5 minuten vandaag
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 24-08-2018 10:34 ]
Gamma e.d. niet open? Spijkenisse centrum is elke zondag open. Ook Hellevoet is nog geen 10 minuten rijden.SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:02:
Ik ben vier keer met ze meegeweest, twee keer PVI, één keer Zandvoort en laatst in Venray. Voor mij zijn ze in elk geval prima qua stijl maar als je meer ervaren bent kan ik me voorstellen dat je liever vrij rijdt met eventueel een transponder.Chakotay schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:28:
[...]
Hmm, die kende ik niet. Zo te zien nog iets op Zandvoort beschikbaar over 3 weken, dat is misschien wel het proberen waard. Wel maar 3 sessies, maar Zandvoort is in de buurt gelukkigVoor een halve dag naar Assen rijden raakt de reistijd vs circuit-tijd wat uit verhouding van
Wel jammer dat het alleen met voorrijder is, de ervaren groepen van MSL of CRT zijn juist precies wat ik zoek nu. Eerst een paar sessies achter de voorrijder zodat ik rustig kan kijken hoe de Caponord het doet en de lijnen weer even opfrissen, om daarna vrij te mogen rijden.
Op de Zandvoort-avond bieden ze zo te zien maar 2 groepen aan, er staat alleen niet bij welke... Eens een mailtje sturen, dank voor de tip
Volgens mij heeft @Tylen ook aardig wat ervaring met diverse organisaties (buiten zijn eigen race team natuurlijk
@SmurfLink ik heb dit weekend nog mijn zoontje en die is nog te jong om achterop te gaan

Pas je in de TS 880 nog even aan naar 800, anders heb ik de boel 10% opgeboord.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:19:
[...]
Ik doe 't hier maar met één garage en momenteel ook even maar één motorfiets. Nou héb ik hier thuis eindelijk de ruimte om wat meer motoren neer te kunnen zetten..... Heb ik er nog maar 1
[afbeelding]
Jouw ene garage is minder vol dan mijn dubbele. Pas na de verbouwing heb ik een beetje ruimte.
@Icephase Overreageer je niet een beetje? Bij een motor is altijd wel wat onderhoud aanstaande.
Die achter op een zwart shirt, mouwen er af scheuren en dan over je motorjas aantrekken. Die verkoper schrikt zich het apelazerusVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:40:
@SmurfLink we komen wel helpen hoor
[afbeelding]
Misschien. Hopelijk zelfs. Maar @SmurfLink leek wel héél erg op een roze wolk te zitten, dus leek een waarschuwing me op z'n plaats.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:41:
[...]
Pas je in de TS 880 nog even aan naar 800, anders heb ik de boel 10% opgeboord.
Jouw ene garage is minder vol dan mijn dubbele. Pas na de verbouwing heb ik een beetje ruimte.
@Icephase Overreageer je niet een beetje? Bij een motor is altijd wel wat onderhoud aanstaande.
NiceSmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:30:
Net bericht gehad met adres, en of ik morgenmiddag toevallig nog kan. Dat komt perfect uit!
Hangt er een beetje vanaf in welk deel van Spijkenisse de verkoper woontVrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:43:
[...]
Die achter op een zwart shirt, mouwen er af scheuren en dan over je motorjas aantrekken. Die verkoper schrikt zich het apelazerus
@Dynazap deze is het.Secsytime schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:16:
[...]
Deze bedoel je denk ik?
Zie je, prijzen gaan vanzelf naar beneden![]()
Ze had mij via PB al gevraagd wat ik er van vond, en precies dat aangegeven wat jij hier net gezegd hebt dus ze was gewaarschuwd.Icephase schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:43:
[...]
Misschien. Hopelijk zelfs. Maar @SmurfLink leek wel héél erg op een roze wolk te zitten, dus leek een waarschuwing me op z'n plaats.
Daarbij is het ook wel eens niet zo dramatisch natuurlijk, ik heb de mijne gekocht met de factuur van het onderhoud 700km geleden erbij. Heb later nog meer facturen van hem per mail gekregen en hij is het (nutteloze) E-keur pasje voor de uitlaat later nog komen brengen.
Gozer wilde hem eigenlijk ook niet kwijt maar de drang naar iets nieuws was te groot
Maar ook jou kant is waar, @wilco1985 heb je al de klepspelling van de hornet gecontroleerd? Dat moet bij de 24k waar je denk bij thuiskomst al overheen bent gegaan
Awesome
Ik had bij het opzetten van die tabel eigenlijk een verborgen cel met toevoegdatum moeten maken. Dan had er eens per jaar nog eens opgeschoond kunnen worden

Zij maken een los bestand die weer code genereert voor het forum, zodat er geen PITA werk ontstaat. Wellicht kunnen zij jullie helpen. Filters e.d. ga je niet krijgen binnen UBB.
Ik vind dat zo typisch. Meerendeel van de motoren die te koop staan, staan dat omdat het om één of andere reden schijnbaar móet. Want níemand wil zijn of haar motor kwijt. Het is altijd met pijn in het hart, met veel moeite, helaas en ontzettend jammer, maar hij _moet_ weg.Raym09 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:52:
Gozer wilde hem eigenlijk ook niet kwijt
Dat heb ik bijna net zo hoog zitten als die honderden bedrijven die nog steeds menen dat ze hun website met een rijmpje op "NL" moeten aanprijzen

Ik zou willen dat mensen eens wat minder flauwekul zouden bezigen
Denk dat ik eerder de Fazer dan verkoop en een week op de bank slaap.
Ziet er prima uit denk ik.
Wel veel 'voorwaarden' om een proefrit te mogen rijden.. beetje panisch die gast

Ook deze '- Indien de proefrit langer dan het afgesproken half uur duurt, gaat de potentiële koper akkoord met de aanschaf van de motor tegen de afgesproken prijs.'. Aangeven dat je gewoon een goede proefrit wil maken... is niet meer dan logisch.
"Oh, dus ik moet hem niet eerst warm rijden voor ik hem opentrek op de snelweg?"Dynazap schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:05:
[...]
Ziet er prima uit denk ik.
Wel veel 'voorwaarden' om een proefrit te mogen rijden.. beetje panisch die gast. Zou wel even goed kijken / foto's maken voor het proefrijden dan om gezeur te voorkomen.
Ook deze '- Indien de proefrit langer dan het afgesproken half uur duurt, gaat de potentiële koper akkoord met de aanschaf van de motor tegen de afgesproken prijs.'. Aangeven dat je gewoon een goede proefrit wil maken... is niet meer dan logisch.
Want daar is natuurlijk geen tijd voor als je maar een half uur krijgt
Ik heb alleen maar les gereden, wat zijn de belangrijkste dingen.. hoe hij stuurt, dus bochtjes uitproberen, ff tot de snelweg zodat ik 'm open kan trekken en kijken hoe dat gaat? Verder veelvuldig schakelen oid?
Gaat niet helpen dat ik de weg totaal niet ken daar.
Bij mij was dat echt zo. Ik heb de Hornet met pijn in het hart weg gedaan, vanwege lichamelijke klachten door de zithouding. Ik ging kijken voor iets all Road-achtigs, maar ben gewoon door blijven rijden en heb alle onderhoud laten doen. Toen kwam de super tenere voorbij, en heb ik de Hornet ingeruild. Volgende beurt pas over 8.000 km, vrij nieuwe banden, vrijwel nieuwe kettingset, en het ding zelf was bijna in fabrieksstaat op 2 krasjes na.
Dat was letterlijk een poetsdoekje, in de showroom zetten, en verkopen. Alle onderhoudshistorie, facturen, _alles_ zat er bij.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hier een licht gevarieerde route die binnen het halfuur blijft. Beetje stadsverkeer, wat dijkjes om lekker te sturen en nog een stuk N-weg.SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:
Ehm, dat brengt me op het volgende punt... tips voor een goede proefrit????
Ik heb alleen maar les gereden, wat zijn de belangrijkste dingen.. hoe hij stuurt, dus bochtjes uitproberen, ff tot de snelweg zodat ik 'm open kan trekken en kijken hoe dat gaat? Verder veelvuldig schakelen oid?
Laat maar weten of je nog meer wegtypes wilt rijden, dan puzzel ik nog even wat meer
/me BdK9001 heeft daar niet gewoon de eerste 20 jaar van z'n leven, echt niet
Binnendoor naar Oudenhoorn, rondje om de kerk en dan via Hellevoetsluis naar Rockanje. Via Oostvoorne terug naar de N15/A15 en dan kan je daar snelweg testen. Bij Brielle kan je terug provinciaal of je kan tot de Hartelbrug op de snelweg blijven (op zich ook wel goed om wat langer daar te rijden). Dan ben je via de Hartelbrug zo terug.
[ Voor 54% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2018 11:15 ]
Gister helaas gestrand met de Duke, reed ongeveer 85 maar plots viel alle power weg. Motor viel uit en tijdens het uitrollen heb ik nog geprobeerd de motor te starten met koppeling los maar helaas. Accu had nog maar 12V dus wou niet meer starten, ik had toevallig een voltmeter bij me. Geprobeerd te starten met startkabels en een lief iemand die me wou helpen maar motor startte net niet. Gisteravond nieuwe accu besteld en zometeen naar de pechlocatie toe rijden en kijken of de nieuwe accu het euvel verhelpt. Motor heb ik achter moeten laten in de middle of nowhere, dus hoop dat hij er nog staat.
[ Voor 69% gewijzigd door Woask op 24-08-2018 11:21 ]
Beschadigingen?
De aanslagnokjes achter het stuur zonder schade?
Slijtage bij de stepjes? (Kun je vaak aan aflezen of de kilometerstand plausibel is)
Staat van de banden.
Staat van de ketting.
Zijn onderdelen origineel of vervangen door namaak?
Daarna pas rijden. Hoe start ie?
Remmen even testen, voor en achter apart van elkaar. Als de remmen vaag zijn of niet gelijkmatig remmen kan er misschien iets aan de hand zijn.
Schakelen: kom je niet in een valse neutraal terecht tussen twee versnellingen in?
Rijdend: hoe is je houding? Bevalt dat?
Hoe wendbaar is het, en bevalt dat?
Laat het stuur eens los, geen vibraties of scheef trekken?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Volgens mij is zelfs de weg naar en door Biert afgesloten voor motoren van april of mei tot oktober, dus niet alleen in het weekend.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:14:
De Biertsedijk is in het weekend dicht voor motoren... Ook is de Groene Kruisweg flitspaalmania met elke kruising rood licht + snelheid (50).
Binnendoor naar Oudenhoorn, rondje om de kerk en dan via Hellevoetsluis naar Rockanje. Via Oostvoorne terug naar de N15/A15 en dan kan je daar snelweg testen. Bij Brielle kan je terug provinciaal of je kan tot de Hartelbrug op de snelweg blijven (op zich ook wel goed om wat langer daar te rijden). Dan ben je via de Hartelbrug zo terug.
Hoe dan ook, Biert is dus geen goede optie
XBL: DonFrans
Waar op te letten:
* Controleer of de motor wel koud is als je aankomt. Als hij hem al warmgedraaid heeft, kan er een verborgen probleem zijn.
* Start hij netjes in 1x, en blijft het dan soepel lopen?
* Als de motor een middenbok heeft, zet hem daarop, haal het voorwiel van de grond en check of deze soepel zonder 'tikjes' van helemaal links naar helemaal rechts gaat. Als dit niet soepel gaat is er een nieuw balhoofd-lager rond.
* Geef de wielen een slinger om te kijken of ze soepel draaien, kijk bij het achterwiel of de kettingspanning over de hele lengte van de ketting gelijk is, en of je deze niet aan de achterkant van het kettingwiel naar achteren kan trekken. Als dit wel kan is hij op zijn eind.
* Duw de vering in, zowel voor als achter. De motor moet inveren, terugkomen en maximaal 1 nadeien. Als hij blijft 'stuiteren' is de demping te weinig, waarschijnlijk een lek.
* Check de verlichting, knopjes, etc.
Dan gaan rijden:
* Bij het rijden, test of de motor soepel zonder hikken accelereert, en door alle versnelligen heen gaat zonder haperen, stroef schakelen e.d.
* Controleer of de gashendel meteen weer terugschiet als je het gas loslaat.
* Test beide remmen en voel of er geen zware trillingen zijn, en of de vertraging goed aanvoelt.
* Vind een leeg recht stuk, maak wat snelheid en laat het stuur los. De motor moet netjes rechtdoor blijven gaan zonder afwijkingen e.d.
Nu vergeet ik vast nog vanalles, maar het is in ieder geval een begin
Hoezo dan niet voor de X-Max 300 gaan? Ik lees dat genoeg mensen ook zonder problemen de snelweg pakken met dat ding en het scheelt je ook nog eens 1000 euro. Overigens zou ik gewoon proefritjes gaan maken en kijken welke motorscooter het beste bij je past. Wellicht storen de trillingen je niet, persoonlijk vind dat bijvoorbeeld helemaal niet erg, ik heb dan ook altijd 1 of 2 cylinder motoren gereden. Ik denk dat alle Japanse maxi's ongeveer even betrouwbaar zijn. Besides, stel dat de motorscooter die je kiest niet bij je past. Dan kan je het met minimale afschrijving over een jaar weer verkopen aangezien die dingen sowieso nieuw relatief goedkoop zijn.GBB1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:14:
[...]
Klopt idd, BMW heeft geen goede naam voor wat betreft betrouwbaarheid in de motorwereld. Je moet maar eens kijken naar het reviews in de Play store van hun 'BMW Connectivity' app, die er voor zorgt dat je via Bluetooth de GPS op je GSM kan gebruiken, muziek kan aansturen vanaf je stuur (moto), .. Niet echt positief met een score van 2.4 op 5. Je geeft dit zelf ook aan, maar toch ga je voor een BMW R1200GSA gaan?
De Yamaha Xmax 400 vind ik zelf ook een prachtige machine en veel bang for the buck. Helaas heb ik gehoord van andere Yamaha rijders en online reviews dat de Xmax 400 last heeft van trillingen en niet zo lekker rijdt als de Xmax 300. Daarmee dat deze voor mij is afgevallen. Water nu nog overblijft van maxi-scooters is een Honda Forza 300 of een Suzuki Burgman 400. De laatste heeft helaas wel geen traction control, afsluitbare compartimenten vooraan en ruimte voor 2 helpen onder het zadel (nieuwste model). De chinese/andere merken als Sym en Kymco heb ik nog niet geanalyseerd. Want die hebben ook wel een paar mooie 400cc machines.
Ergens denk ik dat de Honda Forza 300 de beste is van allemaal. Het enige wat ik me afvraag is hoe hij rijdt met een passagier, wat spul onder het zadel en dan nog even op de autostrade. Zou hij dan nog steeds 130 kunnen zonder het uit te schreeuwen van misbruikte worden? I don't know... Als ik hij dat perfect zou kunnen denk ik echt dat dat hem wordt. Anders toch maar eens kijken naar een 400cc. Het is niet om te racen of gek te doen, maar het moet wel leuk zijn.
Mijn droommotor is de R1200GSA omdat niets in dat segment dichtbij komt wat betreft afwerking, rijeigenschappen, tankinhoud, accessoire integratie, aftermarket accessoires, aftersales, etc. etc. etc. Dat ding heeft tientallen jaren R&D achter de boeg. Het is niet voor niets al jaren de meest verkochte motor in Nederland terwijl het niet bepaald een budget motor is. Dat digitale scherm is trouwens een pluspunt voor de R1200GSA, de analoge teller die er voorheen opzat is lastig af te lezen door de grootte vind ik. Ik zou niet echt gebruik maken van de app, vind het maar een gimmick.
Er mag ook niks meer tegenwoordig... Dit is inderdaad wel een veel betere (en leukere) route, maar dat is toch wel gauw een uur rijdenSeñor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:14:
De Biertsedijk is in het weekend dicht voor motoren... Ook is de Groene Kruisweg flitspaalmania met elke kruising rood licht + snelheid (50).
Eigenlijk zou er links in t vakje "<MC>" moeten staan, en rechts eentje "</MC>"Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:40:
@SmurfLink we komen wel helpen hoor
[afbeelding]
Voor de rit nog even BRAVOK?SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:
Ehm, dat brengt me op het volgende punt... tips voor een goede proefrit????
En wat de rest zegt
Ja RBW heb ik toch echt nodig voor tijdens het rijden, ik moet mezelf kunnen identificeren. Maar ik laat mijn vriendin daar achter dus dat lijkt me een hoop meer waard.Woask schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:15:
@SmurfLink Verkoper wilt ook dat je je ID en rbw achterlaat tijdens de proefrit hè, daar zou ik het nog even met hem over hebben.
[..]
Super bedankt voor alle tips guys! Ik ga alles noteren en tig keer doornemen vanavond.
Het probleem gaat 'm vooral zitten in geen navigatie.BdK9001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:11:
[...]
Hier een licht gevarieerde route die binnen het halfuur blijft. Beetje stadsverkeer, wat dijkjes om lekker te sturen en nog een stuk N-weg.
Laat maar weten of je nog meer wegtypes wilt rijden, dan puzzel ik nog even wat meer
/me BdK9001 heeft daar niet gewoon de eerste 20 jaar van z'n leven, echt niet
[ Voor 48% gewijzigd door SmurfLink op 24-08-2018 11:27 ]
Het is soepeler geworden. Van oktober tot mei mag je er wel in het weekend rijden.Frans92 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:19:
[...]
Volgens mij is zelfs de weg naar en door Biert afgesloten voor motoren van april of mei tot oktober, dus niet alleen in het weekend.
Hoe dan ook, Biert is dus geen goede optie
https://www.google.com/ma...601T000000!7i13312!8i6656
Maar onder+ bovenbord werkt wel wat verwarrend zo.
Als je aangeeft die route te willen rijden? Via Rockanje kan je ook binnendoor naar Tinte, Brielle en dan bij de Harmsenbrug de A15 op en dan door de Thomassentunnel (2 versnellingen terug en luisteren 'of de uitlaat verdachte geluiden maakt'). Dat scheelt je zo 10 minuten met de Oostvoorne route.BdK9001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:20:
[...]
Er mag ook niks meer tegenwoordig... Dit is inderdaad wel een veel betere (en leukere) route, maar dat is toch wel gauw een uur rijden
Wat basis zaken om op te letten:
- Jaag de motor, nadat je 'm zélf warm gereden hebt, even snel door alle versnellingen heen (op én neer) en let daarbij op 't toerental en/of rare geluiden vanuit de bak. Als 'ie ergens te snel in toeren klimt dan is er meestal iets met de koppeling aan de hand (waarschijnlijk verkeerde olie gebruikt). Dat is ook wel weer op te lossen maar.... Kost je een setje platen.
- Zet de motor even met 't voorwiel tegen een muur en druk 'm dan met de hand verder.... Je wil daarbij géén rare "knik" geluiden horen óf voelen (balhoofdlager....).
- Controlleer de lagers van de achteras op speling door 't wiel met de hand te "wringen" in de achterbrug. Voor het voorwiel geldt uiteraard 't zelfde, alleen dan in de voorvork.
- Controlleer de remmen op werking / speling én voering (zaklampje meenemen, dus).
- Algehele staat van de motor (optisch) mag duidelijk zijn.... Handvatten welke totaal versleten zijn kloppen nooit bij een kilometerstand van < 10.000, bijvoorbeeld.
AannamesHTT-Thalan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:00:
[...]
Ik vind dat zo typisch.
Ik zou willen dat mensen eens wat minder flauwekul zouden bezigen.

Er stond niks van die kolder in de advertentie, bij vraag waarom verkoop je hem was het "Wil graag mijn droommotor(gsx-r1000) kopen en die is nu financieel binnen bereik"
Bij het weg gaan, "wat kijk je weemoedig" "ja baal er wel van, wilde hem eigenlijk niet verkopen maar wil toch heel graag die gsx-r en nu kan het" en daar was het antwoord op, pech hij is nu van mij
Ben het overigens wel met je eens, spendeer die tijd liever aan een fatsoenlijke advertentie ipv dat gezever.
Wel een typisch HTT-Thalan reactie btw
Awesome
Niet helemaal eens, maar in dit geval is de motor bekend van lessen begrijp ik. Anders ben je in 5 minuten niet klaar. Voor hetzelfde geld heb je na 10 minuten stadsverkeer geen polsen over, waar je op andere motoren nooit last had? Of trillingen waardoor je handen dood aanvoelen? Daar is meestal wel 20+ minuten voor nodig.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:34:
Het is maar een proefrit, hé.... Je voelt binnen 5 minuten al wel aan óf 't apparaat voldoet aan jouw verwachtingen. Het is nooit de bedoeling om zo'n proefrit te gebruiken om die machine op alle typen terrein te gaan uitproberen.
Wat basis zaken om op te letten:Een 100% inspectie is door de meeste mensen niet uit te voeren, ook niet als je die fiets een halve dag mee mag nemen.....
- Jaag de motor, nadat je 'm zélf warm gereden hebt, even snel door alle versnellingen heen (op én neer) en let daarbij op 't toerental en/of rare geluiden vanuit de bak. Als 'ie ergens te snel in toeren klimt dan is er meestal iets met de koppeling aan de hand (waarschijnlijk verkeerde olie gebruikt). Dat is ook wel weer op te lossen maar.... Kost je een setje platen.
- Zet de motor even met 't voorwiel tegen een muur en druk 'm dan met de hand verder.... Je wil daarbij géén rare "knik" geluiden horen óf voelen (balhoofdlager....).
- Controlleer de lagers van de achteras op speling door 't wiel met de hand te "wringen" in de achterbrug. Voor het voorwiel geldt uiteraard 't zelfde.
- Controlleer de remmen op werking / speling én voering (zaklampje meenemen, dus).
- Algehele staat van de motor (optisch) mag duidelijk zijn.... Handvatten welke totaal versleten zijn kloppen nooit bij een kilometerstand van < 10.000, bijvoorbeeld.
Daar ben ik 't dan weer niet mee eens. Als je nog moet gaan bepalen óf dat type motor wel iets voor jou is dan moet je dat maar gaan doen bij een verhuurbedrijf óf tijdens een demodag van dat merk. Een proefrit is op zo'n moment alléén om te kunnen bepalen of die machine technisch in orde is en of die technische staat correspondeert met de vraagprijs.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:41:
[...]
Niet helemaal eens, maar in dit geval is de motor bekend van lessen begrijp ik. Anders ben je in 5 minuten niet klaar. Voor hetzelfde geld heb je na 10 minuten stadsverkeer geen polsen over, waar je op andere motoren nooit last had? Of trillingen waardoor je handen dood aanvoelen? Daar is meestal wel 20+ minuten voor nodig.
Maar.... Iedereen mag daar z'n eigen invulling aan proberen te geven natuurlijk
Vind het vreemder dat hij zowel rijbewijs als id kaart in bezit wil hebben tijdens de proefrit.. En stel dat oom agent je aan de kant zet en je rijbewijs wil controleren?Thoit schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:48:
[...]
Edit: zie dat hij het op het eind van de tekst geen zin meer had in zijn verhaalVraag mij alleen altijd af hoeveel je als verkoper aan zo'n overeenkomst hebt. Stel ik verkoop mijn motor, spreek af dat als hij beschadigd wordt, de koper de motor overneemt en dan vervolgens toch nee zeg. Ja je kan natuurlijk een advocaat inschakelen, maar dat kost uiteindelijk misschien meer.

* Destruction biedt altijd inzage rbw en achterlating ID kaart aan, voor de duur van de proefrit. Vaak zegt de verkoper dan dat dat niet nodig is, die enkele die het wel graag wil.. Prima
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 24-08-2018 11:52 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nog sterker: Je mág ze geen van beiden achter laten, ook niet als kopieDestruction schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:50:
[...]
Vind het vreemder dat hij zowel rijbewijs als id kaart in bezit wil hebben tijdens de proefrit.. En stel dat oom agent je aan de kant zet en je rijbewijs wil controleren?Nog leuker dat je je dan helemaal niet kunt legitimeren
* Destruction biedt altijd inzage rbw en achterlating ID kaart aan, voor de duur van de proefrit. Vaak zegt de verkoper dan dat dat niet nodig is, die enkele die het wel graag wil.. PrimaRijbewijs achterlaten doe ik echter nooit, die hoor je nou eenmaal bij je te hebben.
Even een beetje "Doom Denken": Wat te doen als diegene jouw ID en/of Rijbewijs even keurig kopieert en daar vervolgens identiteitsfraude mee gaat plegen?
@Señor Sjon Die 5 minuten zijn redelijk krap genomen inderdaad maar.... 't Was meer om even aan te geven dat je zo'n proefrit niet als "demo-rit" moet gaan zien óf zo gaat gebruiken
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 24-08-2018 12:00 ]
Als die persoon dat initieel al niet van plan was dan helpen die "kopie-ID's" daar ook niet meer tegen...TheJason schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:57:
Aan de andere kant van doom denken. Wat te doen als de geintreseerde de motor niet terug brengt...
Natuurlijk wel met zonnevizier en de helm ophouden
Dan is die verkoper dadelijk én z'n motor kwijt + ZIJN / HAAR ID & RijbewijsVrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:11:
Als er nou een paar GoT'ers meegaan blijven er gewoon een paar achter.
Natuurlijk wel met zonnevizier en de helm ophouden
Maar: zoiets dus. Er kan gewoon iemand achterblijven bij de verkoper. Niet dat je daar achteraf veel aan hebt bij diefstal maar 't schept vaak wel vertrouwen. Het terug krijgen van een gestolen motor (of willekeurig wat) is onmogelijk als de dief er geen afstand van wil doen....
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-08-2018 12:38 ]
Smurfin mee als onderpand dan maar? @SmurfLinkwimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:15:
[...]
Dan is die verkoper dadelijk én z'n motor kwijt + ZIJN ID + Rijbewijs![]()
Maar: zoiets dus. Er kan gewoon iemand achterblijven bij de verkoper. Niet dat je daar achteraf veel aan hebt bij diefstal maar 't schept vaak wel vertrouwen.
Toen ik een proefrit ging maken bij een particulier (waar ik ook direct de motor heb gekocht) heb ik mijn vrouw daar achter gelaten. Een uur later heb ik ze beide meegenomen, de motor en de vrouw.Vrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:11:
Als er nou een paar GoT'ers meegaan blijven er gewoon een paar achter.
* sypie beseft zich nu dat hij een kans heeft laten liggen...
[ Voor 7% gewijzigd door sypie op 24-08-2018 12:22 ]
Ja die gaat mee als onderpandVrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:17:
[...]
Smurfin mee als onderpand dan maar? @SmurfLink
Niet 100%. Het model wel, Er-6F maar ik heb gelest op de 2009 versie en dit is 1 versie nieuwer (2012-2014). Dus op zich ken ik de motor maar ik weet niet precies wat er vernieuwd is, ga dit vanavond allemaal uitzoeken. Als het goed is hebben ze wat aan de trillingen gedaan, dus dat zou ik minder verwachten, verder verwacht ik dat hij vergelijkbaar rijdt.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:41:
[...]
Niet helemaal eens, maar in dit geval is de motor bekend van lessen begrijp ik. Anders ben je in 5 minuten niet klaar. Voor hetzelfde geld heb je na 10 minuten stadsverkeer geen polsen over, waar je op andere motoren nooit last had? Of trillingen waardoor je handen dood aanvoelen? Daar is meestal wel 20+ minuten voor nodig.
Nogmaals bedankt allemaal, erg veel goede adviezen! Wat een topcommunity is dit toch.
[ Voor 62% gewijzigd door SmurfLink op 24-08-2018 14:07 ]
Was inruilen geen optie?sypie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:22:
[...]
Toen ik een proefrit ging maken bij een particulier (waar ik ook direct de motor heb gekocht) heb ik mijn vrouw daar achter gelaten. Een uur later heb ik ze beide meegenomen, de motor en de vrouw.
* sypie beseft zich nu dat hij een kans heeft laten liggen...
Zoals ik het lees heeft ie z'n vrouw ingeruild tegen de vrouw van de verkoper én de motor gekochtToen ik een proefrit ging maken bij een particulier (waar ik ook direct de motor heb gekocht) heb ik mijn vrouw daar achter gelaten. Een uur later heb ik ze beide meegenomen, de motor en de vrouw.
BdK9001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
[...]
Zoals ik het lees heeft ie z'n vrouw ingeruild tegen de vrouw van de verkoper én de motor gekocht

Nu kan ik op beide rijden of wij kunnen beide op de motor rijden. Het is maar net wat je voorkeur is.
En ja, als de eigenaar een vrouw had dan ik die misschien mee kunnen nemen... Ik heb m'n eigen vrouw maar weer meegenomen.
Dat bord is weer nieuw voor mij, vorige keer was het een andere dacht ik. Toen mocht ik er in november gewoon in. Of dat moet ik verkeerd begrepen hebben dan.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Het is soepeler geworden. Van oktober tot mei mag je er wel in het weekend rijden.![]()
https://www.google.com/ma...601T000000!7i13312!8i6656
Maar onder+ bovenbord werkt wel wat verwarrend zo.
[...]
XBL: DonFrans
Nuja, dat klinkt ook wel als een win-win situatiesypie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:36:
[...]
Nu kan ik op beide rijden of wij kunnen beide op de motor rijden. Het is maar net wat je voorkeur is.
En ja, als de eigenaar een vrouw had dan ik die misschien mee kunnen nemen... Ik heb m'n eigen vrouw maar weer meegenomen.
http://motor.nl/nieuws/ewan-en-charley-gaan-weer-op-pad/

[ Voor 19% gewijzigd door Melkunie op 24-08-2018 13:11 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Makkelijk bij recente motoren, maar onmogelijk bij oudere modellen. Als wintermotor zit ik nu te kijken naar de Triumph Sprint ST 1050 of BMW F 800 R (andere suggesties welkom). De F800 kan ik nog wel bij de dealer rijden, maar wbt de Sprint is dat niet mogelijk (al tijdje nieuwer model uit), ook niet via MotoShare.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Daar ben ik 't dan weer niet mee eens. Als je nog moet gaan bepalen óf dat type motor wel iets voor jou is dan moet je dat maar gaan doen bij een verhuurbedrijf óf tijdens een demodag van dat merk. Een proefrit is op zo'n moment alléén om te kunnen bepalen of die machine technisch in orde is en of die technische staat correspondeert met de vraagprijs.
Maar.... Iedereen mag daar z'n eigen invulling aan proberen te geven natuurlijk
Ten dele is dit op te lossen door goed inlezen, alle voor/nadelen van het model kennen, reviews lezen, filmpjes kijken. Zo weet je dat het geen 'gok' is voor dat type motor te gaan kijken, maar hij kan tóch tegenvallen. Een zithouding die niet uitkomt of kuipdeel wat ruzie heeft met je knieën kan een verder prima motor toch niet de juiste keuze laten zijn.
Succes met het gaan bekijken en aanschaffen van je mogelijk éérste eigen motorfiets!!SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:32:
[...]
Ja die gaat mee als onderpandIk heb namelijk geen ID kaart en mijn rijbewijs blijft bij mij.
[...]
Niet 100%. Het model wel, Er-6F maar ik heb gelest op de 2009 versie en dit is 1 versie nieuwer (2011-2014). Dus op zich ken ik de motor maar ik weet niet precies wat er vernieuwd is, ga dit vanavond allemaal uitzoeken. Als het goed is hebben ze wat aan de trillingen gedaan, dus dat zou ik minder verwachten, verder verwacht ik dat hij vergelijkbaar rijdt.
Nogmaals bedankt allemaal, erg veel goede adviezen! Wat een topcommunity is dit toch.![]()
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 24-08-2018 13:42 ]
Als ik door de security heen ga bij het vliegveld hou ik steevast mijn paspoort gewoon bij me, ook door de bodyscanner. Schoenen, riem, telefoon portomonnee ik prop het allemaal in dat bakje, maar paspoort niet. En sommige medewerkers doen daar moeilijk over, maar je staat gewoon in je recht. Als er op dat moment wat gebeurt (ik noem maar even wat extreems, een aanslag) waardoor alles ineens in rep en roer staat heb je in ieder geval dát nog op je lijf, ik wil niet in het buitenland ergens terechtkomen zonder paspoort.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:53:
Nog sterker: Je mág ze geen van beiden achter laten
Vaak willen ze het paspoort dan nog even manueel controleren op messen, pistolen, drugs en gesmokkelde beesten enzo.
@Raym09 ik wil niet schetsen (of aannemen) dat het nooit het geval kan zijn dat iemand er oprecht moeite mee heeft, voor hetzelfde geld gaat het ding weg vanwege rij-angst, schulden of zoiets, maar ik kom het bij zóveel advertenties tegen dat de geloofwaardigheid bij mij aardig laag zit.
@SmurfLink je kunt prima met zijn voorwaarden voor de rit akkoord gaan en iemand daar achterlaten als die persoon dat prima vind, maar je documenten moet je lekker bij je houden hoor.
Als ik mijn alu hoedje opzet dan worden per direct al mijn gegevens gejat en direct identiteits fraude gepleegd. Als ik dat alu hoedje thuis laat en besef dat de douane ambtenaar of de werkplaats medewerker dagelijks genoeg passporten ziet dat neem ik het niet meer zo serieus.
Je hebt in het leven recht of zo veel zaken, maar als je er echt hard aan gaat vast zitten houden wordt je al snel een heel vervelend persoon.
[ Voor 11% gewijzigd door aidanl op 24-08-2018 14:53 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Als je minimaal een uur weg moet blijven ben je niet de enige die een proefrit maakt.BdK9001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
[...]
Zoals ik het lees heeft ie z'n vrouw ingeruild tegen de vrouw van de verkoper én de motor gekocht

Uiteraard kan je daar gewoon schijt aan hebben, dat is je eigen keuze. Maarja, ik ben een mierenneuker die graag in z'n recht staat, dus dan hou ik me weer eens braaf aan de regeltjes.
SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:00:
een zeer schone dame

Ik heb nog een F800ST staan (beter voor de winter dan de R). Ga hem verkopen, want geen tijd meer. Top ding zeker met koud weer.noes schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
Makkelijk bij recente motoren, maar onmogelijk bij oudere modellen. Als wintermotor zit ik nu te kijken naar de Triumph Sprint ST 1050 of BMW F 800 R (andere suggesties welkom). De F800 kan ik nog wel bij de dealer rijden, maar wbt de Sprint is dat niet mogelijk (al tijdje nieuwer model uit), ook niet via MotoShare.
Ten dele is dit op te lossen door goed inlezen, alle voor/nadelen van het model kennen, reviews lezen, filmpjes kijken. Zo weet je dat het geen 'gok' is voor dat type motor te gaan kijken, maar hij kan tóch tegenvallen. Een zithouding die niet uitkomt of kuipdeel wat ruzie heeft met je knieën kan een verder prima motor toch niet de juiste keuze laten zijn.
Een radiateur bijvoorbeeld: Na lang zoeken 1 tweedehandse gevonden. Die was nog lekker dan die van mijn pa. Een nieuwe: €560.
Zelfde met relais. Triumph heeft een diode ín hun van Hella ingekochte relais laten plaatsen waardoor ze nét niet de gangbare variant zijn. Resultaat: een verlichtings-/brandstofpomp-relais kost ineens €30.
Ja, de ST staat ook wel op de radar, maar de R vind ik mooier. Handkappen en verhoogd schermpje en je zit er in de winter ook prima op (misschien nog wel beter, handkappen schijnen veel te doen). Maar, als de prijs goed is.. heb je een linkje?ixl85 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:12:
[...]
Ik heb nog een F800ST staan (beter voor de winter dan de R). Ga hem verkopen, want geen tijd meer. Top ding zeker met koud weer.
Goede info, thnx. Aan de ene kant is het handig om veel onderdelen te kunnen inkopen mocht er iets stuk gaan, aan de andere kant.. na ~50k motorkilometers en ~160k autokilometers nog nooit een nieuwe radiator of brandstofrelais nodig gehadlolgast schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:18:
@noes Ik bedenk me ineens. Voor een motor die je in de winter wilt rijden, is de Triumph economisch gezien misschien niet de beste keuze. Er zijn er niet veel van verkocht (en blijkbaar gaan er nog minder stuk) want onderdelen vinden is best lastig gebleken.
Een radiateur bijvoorbeeld: Na lang zoeken 1 tweede handse gevonden. Die was nog lekker dan die van mijn pa. Een nieuwe: €560.
Zelfde met relais. Triumph heeft een diode ín hun van Hella ingekochte relais laten plaatsen waardoor ze nét niet de gangbare variant zijn. Resultaat: een verlichtings-/brandstofpomp-relais kost ineens €30.
Het is ook een stukje mazzel hebben: voor een iets meer gangbare motor kan je ook net pech hebben dat niemand dat ene onderdeel verkoopt (of alleen de hoofdprijs vraagt).
edit: nog even gekeken, op eBay zijn er best veel ST 1050 slopers in the UK. Verzendkosten vallen nog mee, en met paypal kan je gratis terugsturen mocht het nodig zijn.
[ Voor 58% gewijzigd door noes op 24-08-2018 15:34 ]
Zeker wanneer hij in de winter als vervoer moet dienen
@Señor Sjon
Ik denk dat ie ze geen schone tafel bedoelt
[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 24-08-2018 15:44 ]
Ik denk dat ie geen schone tafel bedoelt.
Nog niet. Hij staat netjes in m'n garage. Als je dicht bij Den Bosch woont, mag je komen kijkennoes schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:19:
[...]
Ja, de ST staat ook wel op de radar, maar de R vind ik mooier. Handkappen en verhoogd schermpje en je zit er in de winter ook prima op (misschien nog wel beter, handkappen schijnen veel te doen). Maar, als de prijs goed is.. heb je een linkje?
Kan je ook wat foto's sturen, als je een F880st zou willen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nieuwe Harley. Deze kan op zich redelijke bochten maken zo te zien
Maar die luchtfilter, dat zit toch enorm in de weg?
Zag hem laatst inderdaad. H-D is langzaamaan zijn motoren wat moderner aan het maken lijkt het wat mooi is opzich. Deze nieuwe is ook redelijk goed gelukt, maar inderdaad dat luchtfilter zit zo in de weg. En die knipperlichten... man man man...Vrijdag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:55:
[video]
Nieuwe Harley. Deze kan op zich redelijke bochten maken zo te zien
Maar die luchtfilter, dat zit toch enorm in de weg?

Dit topic is gesloten.