Agree, onder elke nationaliteit zijn er wel wannabe-Rossi's te vinden
Ook wel humor trouwens, zat als passagier in de auto en de bestuurder had t tegen op t gedrag van een motorrijder die voor ons reed.
Die bleef eerst even links in de rijbaan zitten (op een recht stuk) en begon even later van links naar rechts te zigzaggen.
Bestuurder vond t maar irritant en stom. Dus ik reageer: Ja, dat is het zeker, en met een goede reden. Je zit namelijk veel te dicht achter 'm en dat probeertie je duidelijk te maken. Dat is zo ongeveer motorrijles nummer 1...
De MP3 is geen motor.
Correct, dat is een 400cc scootmobiel
Qua tassen is een roltas ideaal. Eigenlijk nooit een rugzak nemen als je lange ritten rijdt, dat is relatief vermoeiend.
Dat is ook de reden dat ik geen rugzak mee wil nemen.
Plus dat die dingen op hogere snelheid (snelweg, maybe iets boven de wettelijke v-max) de neiging hebben om te veranderen in een parachute.
Nu heb ik wel zo'n Course Slipstream rugzak en die knoop je ook rond je middel vast, maar je voelt dat het je bewegingsvrijheid beperkt. Niet prettig voor langere ritten, tenzij je alleen maar rechtuit moet.
Ik ben trouwens voor deze tas gegaan:
https://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-zadeltas-cargobag.html
Die leek me wel fijn en zou goed moeten passen op mijn fiets.
Een roltas leek me net weer onhandig met vastmaken.
Ik heb nog een Autocom en de aansluiting daarvan heb ik met tiewraps vastgezet naast het contactslot. Maar je kan ook kijken voor de tanktassen met ring die een 12V aansluiting heeft. Zijn niet heel goedkoop.
Ah juust. Naja ik heb maar gewoon iets besteld uit china. Wel met rubberen dop enzo, en een voet die je zowel om een buis kan doen als plat kan houden met dubbelzijdig tape er onder en/of tiewraps via geleiders er omheen. Dat moet wel ergens vast te maken zijn gok ik.
Als t binnen is maar gewoon eens kijken hoe of wat.
Haha, ja ik zie dat toch wel als een vrij fors nadeel aan m'n CBR... Nergens opbergruimte, zelfs niet voor een slot. Da's best naadje.
Naja misschien ergens eens een klein zadeltasje fixen voor als ik wat meer in de buurt blijf. Da's toch wat handiger dan een rugzak om knopen.
SmurfLink schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:01:
Nou vandaag eerste ervaring in de regen, wat machtig rustgevend is dat zeg. Wel achterop, gezien ik nog geen motor heb. Was lachen. Maatje vroeg of ik nog een stukje wou rijden maar in de stromende regen durfde ik dat echt niet aan (hij heeft geen valdoppen/beugels ofzo). Wel lief dat ie me dusdanig vertrouwt!

Maar regenrijden was zo erg nog niet. En nu weet ik ook dat mijn broek en jas goed waterdicht zijn.
Mee eens, regenrijden is zo gek nog niet. Wat wel belangrijk is dat je warm genoeg blijft.
Zolang dat maar het geval is, is regenrijden best wel heel chill om te doen