Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.095 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Voor zover ik weet verkochten ze dan ook slecht. Zelfs in de USA deden ze het niet goed. Hier in NL misschien 2x zo'n ding gezien. Je moet er ook maar van houden aangezien het een vrij heftig uiterlijk is.
Hier in de buurt waren er 2 motorzaken die er een verkochten, dus ik begon me af te vragen of ik gek was dat ik het merk niet kende :9

Het is in het echt wel heel spartaans, ziet er een beetje uit als een motor waar alle kappen afgetrokken zijn. Onderdelen zijn lastig te krijgen, dus duur (werd me bij een zaak verteld) omdat ze praktisch niets delen met andere fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Hier heb je nog een mooie impressie wat voor wegen je daar allemaal tegenkomt :)

YouTube: TO THE LAND OF FIRE AND ICE \[4K]
Prachtig! 8) Nu kan ik al helemaal niet meer wachten om daar te zijn (het er heen gaan kan me gestolen worden, ik haat vliegen en het circus dat daaraan voorafgaat :X)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:41:
[...]
Ik zou nog weleens op de motor door IJsland willen :)

[video]
Zucht... motoren en drones: een gouden combinatie _/-\o_

Ik heb niet zoveel hobbies, maar dit zijn wel de 2 belangrijkste. Zal ook eens een poging wagen om mezelf te filmen terwijl ik op een stil landweggetje rijd.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Mijn broertje wil niets anders dan Buell en is nu aan zijn derde toe.
Voor mij persoonlijk zijn ze wat klein (1.98 lang) en wat zenuwachtig in het rijden.
Geluid is dan een meteen wel weer een +10.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

@Verwijderd @BdK9001 staat bij mij ook op de emmerlijst. _/-\o_

Ga eerst een tweedaagse off road cursus in Hechlingen, voordat ik daar naar toe ga.
Lijkt me verdomd duur gaaf!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joepla schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Zucht... motoren en drones: een gouden combinatie _/-\o_

Ik heb niet zoveel hobbies, maar dit zijn wel de 2 belangrijkste. Zal ook eens een poging wagen om mezelf te filmen terwijl ik op een stil landweggetje rijd.
Ik heb zo'n DJI Spark ding hier (érg leuk speelgoed!!) welke ook zélf kan volgen/tracken tot ± 50 á 60 Km/h..... Wel eens een filmpje mee gemaakt op die manier en dat werkt verdacht goed als er géén bomen in de buurt staan.... Staan die er wél dan kost 't je op z'n minst een setje prop's van een tientje ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:21
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sC9vjdq.jpg

Dit is mijn nieuwe! Over 2 weken ophalen. <3

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Nero22 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:50:
[afbeelding]

Dit is mijn nieuwe! Over 2 weken ophalen. <3
Mooi ding, congrats! Geweldige fietsen die striples.

Pas wel op met die uitlaat, geluid (db) dat eruit komt is niet straatlegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Secsytime schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:59:
[...]

Mooi ding, congrats! Geweldige fietsen die striples.

Pas wel op met die uitlaat, geluid (db) dat eruit komt is niet straatlegaal.
Hehe, thanks. Hij heeft wel een eKeur erop, dat heb ik nog gecheckt. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Nero22 op 22-08-2018 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nero22 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Hehe, thanks. Hij heeft wel een eKeur erop, dat heb ik nog gecheckt. B)
Helaas maakt eKeur niets uit. Laatst nog iemand hier die met een eKeur uitlaat een hele dikke boete gekregen heeft en ik dacht ook een WOK. Wel of geen eKeur, als ie te veel dB's maakt is die eKeur nutteloos.

Nou valt het over het algemeen wel mee met controle's op geluid, maar 8dB is heel erg duur en daar zit je zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Helaas maakt eKeur niets uit. Laatst nog iemand hier die met een eKeur uitlaat een hele dikke boete gekregen heeft en ik dacht ook een WOK. Wel of geen eKeur, als ie te veel dB's maakt is die eKeur nutteloos.

Nou valt het over het algemeen wel mee met controle's op geluid, maar 8dB is heel erg duur en daar zit je zo aan.
Hmmm, domper. (Hoewel geen verrassing eigenlijk) Ga ik even wat dingetjes uitvogelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

[...]

Jup, dat was dan ook degene die er over begon @Secsytime

Prachtig geluid in die SC Project Conic, maar die ligt hier nu ook stof te happen voor het moment. Een ruwe geluidsmeting gaf een overschrijding van zo'n 8 dB als ik het me goed herinner. En dat is t.o.v. typegoedkeur waar de originele 4dB onder zat. Het zou me dus niet verbazen als het nog meer was,

De controles zijn bij ons nog niet zo erg, maar merk de laatste tijd dat ik die witte auto's met blauwe lampen en strepen toch best vaak tegenkom.

Moet zeggen dat het geluid uit de OEM pot best goed te doen is bij de FZ1, enige jammere is dat hij een stuk groter is dan die SC en je zit er daarom ook wat sneller tegenaan.

SC pot misschien toch maar verpatsen en dan wat bijleggen om de ECU te laten flashen en alles af te laten stellen op de dyno. :9

Awesome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Zeauw, als het goed is was dit het laatste grote klusje aan de Div :) De rechter keerring was lek, meteen de poten ff goed schoongemaakt. Beide stofkappen ook meteen vervangen incl. nieuwe (dikkere) vork olie. De vorige keer was dat laatste niet vervangen, wat kwam daar een ranzige bende uit :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QSnIGFXBo4beccPC2YIrkQU2/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7K23tVndmK2Rm49OuvjBkiE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OJIUgsgjHUwPFuHn97SalJ8o/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zh4TDgVMzHcvT2dGkvIDHkdQ/full.jpg

Heb van het vervangen van de keerringen zelf geen foto's gemaakt, had toen even m'n handel vol, en bovendien te smerig :+

Wel een foto van de oude rechter keerring:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kAtIpO6FTQEnWWVxCWPzgihW/full.jpg

Tsja..

[ Voor 79% gewijzigd door Destruction op 22-08-2018 23:49 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Tsja maatje van mij ook, volledig Akra systeem, geen kat meer, korte demper (weliswaar met killer), andere bochten, ja dat maakt herrie en ja dan ben je keihard de lul als je een fuik in rijdt of de verkeerde snor treft...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Joopieboy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

Tsja maatje van mij ook, volledig Akra systeem, geen kat meer, korte demper (weliswaar met killer), andere bochten, ja dat maakt herrie en ja dan ben je keihard de lul als je een fuik in rijdt of de verkeerde snor treft...
Das ook wel een keuze dan. Ligt ook wel beetje aan hoeveel snorren er rondlopen in de omgeving waar je rijdt..

Voor mij een reden om een street triple waar ik verliefd op was niet te kopen. Volledig arrow met lowboy, waar ook nog de interne demper uit gehaald was. Machtig, wat maakte dat een geluid >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
Gisterochtend een schuivertje gemaakt met +-50 km/h :/ zelf er afgekomen met wat blauwe plekken en een ondiepe snee, de motor met een gebroken knipperlicht, kapot windscherm en een reeks diepe krassen en schaafplekken op de zijkant... Had veel erger gekund :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ET1O0SHl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtWMMdrl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HdKJPhNl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tp7fbIjl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LxG8044l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5jJPxA2l.jpg
En de locatie. Ik keek alvast vooruit om te zien of ik voorrang moest geven bij de brug. Ik had niet door dat ik zo wijd de bocht uit kwam dat ik met mijn banden langs de opkomende stoep schuurde. Balans weg = motor op z'n zij...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ZFsQyal.jpg

Schade:
  • Motorschoen links (vrij nieuwe Revit H20 Scout) zal niet meer waterdicht zijn omdat het rubber een beetje los is gekomen
  • Knipperlicht links moet vervangen worden
  • Er moet een nieuw windscherm komen (130 euro)
  • Bij MDI in ravenstein kwamen ze er achter dat de bevestiging beugels niet origineel zijn, dus ze konden me geen windscherm leveren... originele bevestigingsbeugels in bestelling bij de garage: +- 80-100 euro :X
  • De rest is geheel cosmetisch, dus laat ik voorlopig lekker zitten. Past bij de deuk in het ego
Gisteren na de val nog wel blijven rijden (+- nog 150 km over de dag heen), want fuck vallen, rijden is veel leuker :+ :D

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dat valt me allemaal nog best mee qua schade aan de fiets, voor zo'n schuiver..
Maar het blijft jammer..

[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 23-08-2018 07:40 ]

• Nero22
Gelukkig ben je er zelf relatief goed vanaf gekomen. :*
daredha schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:05:
Gisterochtend een schuivertje gemaakt met +-50 km/h :/

[...]

Gisteren na de val nog wel blijven rijden (+- nog 150 km over de dag heen), want fuck vallen, rijden is veel leuker :+ :D
En zo is het ook. Het is al gebeurd en die situatie kun je niet meer veranderen. 8)

[ Voor 81% gewijzigd door Nero22 op 23-08-2018 07:42 ]

• A13X

A13X

Dude

Gisterochtend een schuivertje gemaakt met +-50 km/h :/ zelf er afgekomen met wat blauwe plekken en een ondiepe snee, de motor met een gebroken knipperlicht, kapot windscherm en een reeks diepe krassen en schaafplekken op de zijkant... Had veel erger gekund :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En de locatie. Ik keek alvast vooruit om te zien of ik voorrang moest geven bij de brug. Ik had niet door dat ik zo wijd de bocht uit kwam dat ik met mijn banden langs de opkomende stoep schuurde. Balans weg = motor op z'n zij...
[afbeelding]

Schade:
  • Motorschoen links (vrij nieuwe Revit H20 Scout) zal niet meer waterdicht zijn omdat het rubber een beetje los is gekomen
  • Bij MDI in ravenstein kwamen ze er achter dat de bevestiging beugels niet origineel zijn, dus ze konden me geen windscherm leveren... originele bevestigingsbeugels in bestelling bij de garage: +- 80-100 euro :X
  • De rest is geheel cosmetisch, dus laat ik voorlopig lekker zitten. Past bij de deuk in het ego
Ai das zuur! Gelukkig ben je zelf nog heel, schade valt idd nog mee voor die snelheid.

Welkom bij de club als je nog niet eerder was gevallen :+

Awesome

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Destruction schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:57:
Zeauw, als het goed is was dit het laatste grote klusje aan de Div :) De rechter keerring was lek, meteen de poten ff goed schoongemaakt. Beide stofkappen ook meteen vervangen incl. nieuwe (dikkere) vork olie. De vorige keer was dat laatste niet vervangen, wat kwam daar een ranzige bende uit :r

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb van het vervangen van de keerringen zelf geen foto's gemaakt, had toen even m'n handel vol, en bovendien te smerig :+

Wel een foto van de oude rechter keerring:
[afbeelding]

Tsja..
Was de ijzeren klem niet geroest? 9/10 keer lekken de keerringen bij een Diversion omdat de ring gaat roesten.

Afgelopen weekend nog in de Eifel geweest, eerst naar de Nurburgring gereden. Eerste uur standaard over de snelweg aangezien dat eerst stuk ultiem saai is. Nadat ik bij de Cockpit in Adenau wat gedronken had doorgereden, planning was richting Piesport, echter kreeg ik na een kwartier ofzo hoofdpijn en werd ik duizelig. Meteen maar de navigatie ingesteld om naar huis te rijden, was niet echt lekker. Vervolgens natuurlijk niet heel lekker meer gereden :(

Gisteravond nog even in de buurt op het industrieterrein gespeeld met de Pan, ook daar waren de teerstrepen glad, voorwiel maakte even een stapje 8)7

Komend weekend de vorkpoten van de KTM er maar uit halen, die lekken een beetje. Dan ga ik hem denk ik weer terugbouwen naar Enduro. Over 2 weken is er namelijk een OTR rit, 2 weekenden dus dan moet die weer offroad capable zijn >:)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Schade:
Balen! Succes met herstellen! Van jezelf en de motor ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Raym09 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:41:
[...]

Jup, dat was dan ook degene die er over begon @Secsytime

Prachtig geluid in die SC Project Conic, maar die ligt hier nu ook stof te happen voor het moment. Een ruwe geluidsmeting gaf een overschrijding van zo'n 8 dB als ik het me goed herinner. En dat is t.o.v. typegoedkeur waar de originele 4dB onder zat. Het zou me dus niet verbazen als het nog meer was,

De controles zijn bij ons nog niet zo erg, maar merk de laatste tijd dat ik die witte auto's met blauwe lampen en strepen toch best vaak tegenkom.

Moet zeggen dat het geluid uit de OEM pot best goed te doen is bij de FZ1, enige jammere is dat hij een stuk groter is dan die SC en je zit er daarom ook wat sneller tegenaan.

SC pot misschien toch maar verpatsen en dan wat bijleggen om de ECU te laten flashen en alles af te laten stellen op de dyno. :9
Yup dat was ik ): hier ligt nu ook een HP Corse stof te happen en daarnaast ben ik 430 € armer en was er gezeur met een WOK melding. Ik dacht ook, legaal want e-keur.. maar dat was dus niet zo :+

Ik woon in een stad (Groningen) waar ook een keuringsstation van het RDW is, dus dat vergroot het risico van controle ook. Als ik in een klein dorp zou wonen en (bijna) nooit in de stad zou komen, had ik er gewoon een dikke pijp op geknald :p.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

steveman

Comfortabel ten onder

[...]
That's the spirit!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:56
Secsytime schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Yup dat was ik ): hier ligt nu ook een HP Corse stof te happen en daarnaast ben ik 430 € armer en was er gezeur met een WOK melding. Ik dacht ook, legaal want e-keur.. maar dat was dus niet zo :+

Ik woon in een stad (Groningen) waar ook een keuringsstation van het RDW is, dus dat vergroot het risico van controle ook. Als ik in een klein dorp zou wonen en (bijna) nooit in de stad zou komen, had ik er gewoon een dikke pijp op geknald :p.
Ik vraag me toch serieus af hoe dat hele e-keur systeem nou in elkaar zit. Ze moeten toch bouwen naar de specificaties waarop het voertuig ooit is goedgekeurd? Hoe kan het dan dat ze een product wat overduidelijk niet voldoet toch door de keuring krijgen?

Verwijderd

Geluidscontrole, vanaf 10 minuten :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lQS5cLCs_Kw]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En terecht, sneue figuren daar altijd :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:52:
En terecht, sneue figuren daar altijd :')
Het is wel vermakelijk om dat roofboxer bontkraagje aangepakt te zien worden >:)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Daar hebben jullie het voortdurend over, maar toch ken ik die niet, moet een .nl dingetje zijn.

Waar in het filmpje te bekijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 23-08-2018 13:10 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Dryhte schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Daar hebben jullie het voortdurend over, maar toch ken ik die niet, moet een .nl dingetje zijn.

De Roofboxer bontkraagjes zijn inheems aan de regio's rond de NL grote steden en herkenbaar aan Roof Boxer helmen en hun KTM Duke's of Piaggio MP3's, deze machines zijn altijd voorzien van open uitlaten en in het geval van de Duke's zullen ze 9 van de 10 stoplichten op hun achterwiel het kruispunt oversteken. Verkeersregels en respect voor andere weggebruikers zijn hen meestal vreemd. Op bochtige wegen en de snelweg (ringwegen uitgezonderd) zul je ze echter niet gauw tegenkomen. Ook zullen zij zelden meer bescherming dragen dan een helm en handschoenen.

In het geval van het filmpje gaat het om de berijder.

Bovenstaande is een satire gebaseerd op observatie. Eventuele gelijkenis met bestaande personen is onbedoeld :+

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Een bekend bontkraagje in Nederland is deze meneer: Wikipedia: Boef (rapper)

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

BdK9001 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

De Roofboxer bontkraagjes zijn inheems aan de regio's rond de NL grote steden en herkenbaar aan Roof Boxer helmen en hun KTM Duke's of Piaggio MP3's, deze machines zijn altijd voorzien van open uitlaten en in het geval van de Duke's zullen ze 9 van de 10 stoplichten op hun achterwiel het kruispunt oversteken. Verkeersregels en respect voor andere weggebruikers zijn hen meestal vreemd. Op bochtige wegen en de snelweg (ringwegen uitgezonderd) zul je ze echter niet gauw tegenkomen. Ook zullen zij zelden meer bescherming dragen dan een helm en handschoenen.

Bovenstaande is een satire gebaseerd op observatie. Eventuele gelijkenis met bestaande personen is onbedoeld :+
Kortom: De Gucci petjes onder de helmen :+. Sneue figuren altijd.

Veel te zien in het altijd mooie Almere. (Ja, ik woon in Almere 8)7 ) :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@BdK9001 mooi omschreven, en het beste te lezen met de stem van David Attenborough :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Chakotay schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:48:
@BdK9001 mooi omschreven, en het beste te lezen met de stem van David Attenborough :+
Thanks, dat was precies de insteek :*)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ja vallen, opstaan en rijden is het enige medicijn. (y)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Thoit schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:30:
[...]

Was de ijzeren klem niet geroest? 9/10 keer lekken de keerringen bij een Diversion omdat de ring gaat roesten.
Links niet, rechts (waar de stofkap ook kapot was) wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rxl0ViKBq4p7jEelm05DEI7z/full.jpg

Daar zit nu een nieuwe in dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 23-08-2018 13:55 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Een bekend bontkraagje in Nederland is deze meneer: Wikipedia: Boef (rapper)
Jur_020 and friends. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2018 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wat een complete idioot. Ik luister alleen al naar zijn stem en weet al bijna genoeg :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

:|

Inderdaad, aan de stem hoor je het al. Dit is geen motorrijder, maar iemand die op een motor mag rijden. Van de weg maken we een racebaan |:(

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]

KTM Duke 690 III's (generatie) vooral 8)7
Een 690cc 1-cilinder gaat makkelijk op het achterwiel... :+

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 23-08-2018 14:21 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dynazap schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Yep, dit kan ik beamen. Ik woon langs een redelijk drukke weg in Buiten en daar zie ik ze vaak rijden. Tshirtje, korte broek, soms slippers... altijd roofboxer helmpje erbij!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Hoppa, in de herhaling wel geslaagd voor CE rijbewijs :)
Nu ergens volgend jaar of het jaar erop nog D halen en dan heb ik alles.
Als je CE al hebt, en je haalt D, krijg je E daar nml automatisch bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dynazap schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Dan ben ik toch blij dat ik andere dorpsgenoten heb :)

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:02:
[...]

Dan ben ik toch blij dat ik andere dorpsgenoten heb :)

[video]
Die rijden ook best vaak met Roof's trouwens ;)

Al hebben ze volgens mij nooit een Gucci nektasje :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Vrijdag schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:22:
[...]

Die rijden ook best vaak met Roof's trouwens ;)
Klopt alleen daar kan je wel leuke en normale gesprekken mee voeren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
[...]

Woon jij toevallig bij mij in de flat of zo??
Op de 10 motoren die hier voorbij komen is er 1tje die "normaal" is.
De rest schiet inderdaad op hun achterwiel (MP3 uitgezonderd) het kruispunt over, klinken alsof ze zonder uitlaat rijden.
Overigens beperkt dit zich niet tot 2 of 3 wielers, in/met de auto zijn ze niet veel normaler.
Werkelijk elke avond zijn er minstens 5 droeftoeters die hier tegen de rev limitter staan te hangen voor een rood stoplicht. Auto of motor is dat eender.

Gisteren avond nog eentje, ik sta af te wassen met de balkon deur open, hoor een motor met open uitlaat aankomen, redelijk rustig nog. Licht op rood, 5 seconden stationair, vervolgens tegen de limitter aan, broooaaap broaaap.
Mijn pech het bleef even rood, maar meneer (op slippers, spijkerbroekje en t-shirt) blijft even lekker door revven.
Licht op groen, krijg nou wat hij rijd rustig weg, oh wacvht hij gaat links af = bocht dus rustig. Na het opdraaien van de weg = stuur en motor recht gaat het gas er vol op. Vol in de toeren in zijn 1, 2 en 3...
Ik woon aan een 50km/u weg.
Idioot knalt zijn suziki gsxr 750 (sorry @Joopieboy ) vet ver over de 120km/u heen op een stuk van zeg 500 meter tussen de stoplichten.

Oh alternaitef voor de MP3 rijders die niet kunnen wheelien..
Languit liggend op hun rug op het zadel, hoofd op de topkoffer beentjes tegen het stuur met 100 over het kruispunt heen.

* Bommes zoekt webcam op en gaat eens een avondje klaar zitten :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Bommes schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

De rest schiet inderdaad op hun achterwiel (MP3 uitgezonderd) het kruispunt over, klinken alsof ze zonder uitlaat rijden.
Overigens beperkt dit zich niet tot 2 of 3 wielers, in/met de auto zijn ze niet veel normalen.
Werkelijk elke avond zijn er minstens 5 droeftoeters die hier tegen de rev limitter staan te hangen voor een rood stoplicht. Auto of motor is dat eender.

Gisteren avond nog eentje, ik sta af te wassen met de balkon deur open, hoor een motor met open uitlaat aankomen, redelijk rustig nog. Licht op rood, 5 seconden stationair, vervolgens tegen de limitter aan, broooaaap broaaap.
Mijn pech het bleef even rood, maar meneer (op slippers, spijkerbroekje en t-shirt) blijft even lekker door revven.
Licht op groen, krijg nou wat hij rijd rustig weg, oh wacvht hij gaat links af = bocht dus rustig. Na het opdraaien van de weg = stuur en motor recht gaat het gas er vol op. Vol in de toeren in zijn 1, 2 en 3...
Idioot knalt zijn suziki gsxr 750 (sorry @Joopieboy ) vet ver over de 120km/u heen op een stuk van zeg 500 meter tussen de stoplichten.

Languit liggend op hun rug op het zadel, hoofd op de topkoffer beentjes tegen het stuur met 100 over het kruispunt heen.

Ik woon opaan een spoorwegovergang, daar wordt ook vrij vaak lekker gerevved door zowel de Roof Boxer hooligans als door de chopperfans. Deze week en vorige week rijden er geen treinen en dat is duidelijk bekend, iedereen vliegt met minstens 70 door de straat. Als de treinen wel rijden sprint iedereen ook altijd als een malle weg zodra de bomen open zijn, ook al is de haakse onoverzichtelijke bocht met zebrapad maar 50 meter verderop :P

Daarvoor woonde ik centrum Utrecht op 5m van de lange rechte straat die naar hun hangplek (een poolcentrum zonder klanten, maar met uitsmijter, metaaldetector en veel te dikke auto's voor de deur) liep, dat was ook altijd wheelie-central...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
Gisteren dankzij een route van @Wokschotel een superdag gehad, thanks! :)
Heb 'm niet af kunnen maken ivm tijdgebrek ('s avonds een tijd afgesproken met een restaurant. 460km in totaal in één dag. Heb nu twee jaar m'n rijbewijs maar dit is denk ik met afstand een record.

Vandaag wel hier en daar wat pijntjes aan overgehouden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Overigens beperkt dit zich niet tot 2 of 3 wielers, in/met de auto zijn ze niet veel normaler.

Politie even tippen dat ze daar hun bonnenquota kunnen halen 8)

Verwijderd

Stiekem een decibel gevoelige roodlicht camera plaatsen >:)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Melkunie schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:17:
Gisteren dankzij een route van @Wokschotel een superdag gehad, thanks! :)
Heb 'm niet af kunnen maken ivm tijdgebrek ('s avonds een tijd afgesproken met een restaurant. 460km in totaal in één dag. Heb nu twee jaar m'n rijbewijs maar dit is denk ik met afstand een record.

Vandaag wel hier en daar wat pijntjes aan overgehouden :+
d:)b

De islam kan uw vrijheid schaden

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Kleine kinderen zijn funest voor je kilometers. :(

Heb uit armoede maar de motoren gewassen. Was ook wel nodig ook, de vliegen van de motorvakantie uit 2012 zaten er nog op. :+ Eén motor had nog 0,2 bar in het achterwiel en vermoeide accu. Maar goed, die heeft sinds de eerste zwangerschap alleen nog maar bij de verhuizing gereden. Mijn motor had gelukkig nog wel prik en iets meer lucht in de banden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Och god, van die idioten op 2/3 wielen...
Is t Fast&Furious tijdperk eindelijk zo goed als dood, stappen ze op motoren (of 400cc scootmobielen, ookwel bekend als de MP3)
Bij voorkeur met zo min mogelijk kleding, dus een tanktop+kortebroek+teenslippers is het devies. En natuurlijk een helm die open kan.

Ben momenteel op vakantie, maar hoorde hier een paar duitsers (tevens motorrijders) commentaar hebben op nederlandse motorrijders.
Volgens hun allemaal volslagen idioten die stuk voor stuk denken dat ze Rossi zijn. En ergens kan ik ze ook wel een beetje gelijk geven, want er zijn soms stuntpiloten bij...

Eitherway, ik ben m'n verzameling accessoires maar eens aan t uitbreiden.
Lang weekendje weg met een clubje van 16. Instructeur van de rijschool waar ik les had organiseert het, dus veel medecursisten die mee rijden. :)
Maja, ik heb nog helemaal geen fatsoenlijke tas die groot genoeg is voor een lang weekend foetsie. En dan ben ik ook nog zo debiel dat ik graag wat 'reserve' spullen mee neem. Busje kettingvet, bandenprop setje, eerstehulp kitje, etc etc. Dus het mag wel een redelijk formaat tas zijn :P

Tas is inmiddels besteld. 50liter zadeltas van SW-Motech.
Nu nog een regenpak, bluetooth kitje (vooral voor GPS), misschien nog iets van een dashcam/actioncam voor de leuk, en vast nog wel wat andere prullaria.

Brengt me meteen op een vraag... Een USB poort om m'n telefoon mee op te laden zou wel chill zijn.
Mount heb ik al gelukkig, maar nog geen manier om t ding bij te laden onderweg.
Nu heb ik clipons en nergens ruimte om zo'n handig tube-mount USB poortje te monteren.
Iemand een goed idee hoe ik zoiets toch kan plaatsen? Dubbelzijdig tape op de kroonplaat oid?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grappig. In Duitsland genoeg Duitse Rossi's gezien. Eéntje was minder Rossi dan anderen, want die had zijn motor tussen asfalt en vangrail ingeklemd. >:)

De MP3 is geen motor.

Qua tassen is een roltas ideaal. Eigenlijk nooit een rugzak nemen als je lange ritten rijdt, dat is relatief vermoeiend.

Ik heb nog een Autocom en de aansluiting daarvan heb ik met tiewraps vastgezet naast het contactslot. Maar je kan ook kijken voor de tanktassen met ring die een 12V aansluiting heeft. Zijn niet heel goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou, aanleiding genoeg voor Duitsers om eerst eens naar hun eigen rijkunsten te kijken. De meest bizarre acties mogen ontwijken daar, en dan vooral, laat ik het noemen "rijstrookneid", wanneer mijn rijstrook in de binnenbocht zit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een MP3 mag je toch ook meerijden als je een rijbewijs-B hebt wanneer je hem voor een bepaalde tijd hebt gehaald? dus is het nou een motor of??

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:54:
Een MP3 mag je toch ook meerijden als je een rijbewijs-B hebt wanneer je hem voor een bepaalde tijd hebt gehaald? dus is het nou een motor of??
De ene driewieler is d'andere niet.

Je hebt ze met een breed en smal spoor (afstand tussen de voorwielen).

De smalle moet je een A-tje voor hebben.

Verwijderd

steveman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:08:
[...]

De ene driewieler is d'andere niet.

Je hebt ze met een breed en smal spoor (afstand tussen de voorwielen).

De smalle moet je een A-tje voor hebben.
Ah, ik heb toch liever een tweewieler 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, toevallig met een beetje zoeken op youtube kom ik een filmpje van mijn Bandit tegen terwijl ik niet wist dat er die dag een filmpje was gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

Ah, ik heb toch liever een tweewieler 😁
Zolang ik geestelijk en fysiek gezond ben, ik ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Ik herken het wel, knettergek word je van die mafketels, sommige klinken ook nog als een F16. :r

Dit soort filmpjes is de oorzaak als je het mij vraagt. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2018 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zit zo eens naar wat tjoeptjoep-filmpjes te kijken... en het valt me op dat veel motoren met een TFT-schermpje een best traag updatende snelheidsmeter hebben.

/me aait display striple... en poetst vette vingers er weer af met doekje

• Señor Sjon
Ik vind trage digitale toerentellers veel lelijker. Vooral Honda plakt ze op elke motor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes je hoeft geen sorry te zeggen, waarom denk je dat ik mijn gixxer zo origineel en netjes mogelijk probeer te houden? :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-11.48.59-Medium.jpg
Geen gekleurde hendeltjes, boutjes, grepen, vage uitlaten, gekleurde ruitjes of wat dan ook... Gewoon zoals het moet O+

En stiekem krijg ik best veel positieve reacties, zeker ook van het wat oudere slag volk, 40+. (Sorry @wimmel_1 )

[ Voor 58% gewijzigd door Joopieboy op 23-08-2018 21:13 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
steveman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:50:
Ik zit zo eens naar wat tjoeptjoep-filmpjes te kijken... en het valt me op dat veel motoren met een TFT-schermpje een best traag updatende snelheidsmeter hebben.

Ik herken het wel hoor, mijn Speed Four display update wel eens met flinke stappen... :D

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:10:
Geen gekleurde hendeltjes, boutjes, grepen, vage uitlaten, gekleurde ruitjes of wat dan ook... Gewoon zoals het moet O+
Ik vind het juist leuk om mijn fiets helemaal vol te gooien met aftermarket spul. Had bij de SV ook aardig wat gedaan en nu nog flink meer. Probeer het wel allemaal zo strak mogelijk te houden, dus geen gekke kleuren door elkaar bijvoorbeeld. Alles wat er bij mij aan spul op is gegaan is zwart. Standaard zit er veel zilverkleurig spul op dus bij een fiets die zwart/wit is vind ik wat extra zwart in plaats van zilver wel mooi staan. Ben er inmiddels wel klaar want er is niet veel dat nog kan. Is wel een aardig lijst aan onderdelen geworden inmiddels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Ik vind het juist leuk om mijn fiets helemaal vol te gooien met aftermarket spul. Had bij de SV ook aardig wat gedaan en nu nog flink meer. Probeer het wel allemaal zo strak mogelijk te houden, dus geen gekke kleuren door elkaar bijvoorbeeld. Alles wat er bij mij aan spul op is gegaan is zwart. Standaard zit er veel zilverkleurig spul op dus bij een fiets die zwart/wit is vind ik wat extra zwart in plaats van zilver wel mooi staan. Ben er inmiddels wel klaar want er is niet veel dat nog kan. Is wel een aardig lijst aan onderdelen geworden inmiddels :)
Tijd voor een nieuwe, kan je weer opnieuw beginnen. :+

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Tijd voor een nieuwe, kan je weer opnieuw beginnen. :+
Wat zou ik moeten kopen als ik mijn droommotor al heb :P

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
steveman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:50:

Erg apart inderdaad. Mijn 749s uit 2004 update al bij elke km/u wijziging. Of dat nou snel of langzaam gaat.
De toerenteller is gewoon een analoog naaldje O+

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Wat zou ik moeten kopen als ik mijn droommotor al heb :P
Weet ik dat, ik viel vorig jaar ook als een blok voor de Versys 1000 terwijl ik meer dan tevreden was met wat ik had, de GSF1250 Bandit Naked. Daar zat ook veel aftermarket spul op, gelukkig het meeste wel 2e hands kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

O zeker wel, als ik een Duc 999 zou hebben ging daar ook een hele catalogus aan carbon en spul op, maar het scheidingslijntje is wel dun. Maar idd met 'gewone' zwarte hendels en zo alles in een thema kun je net zoals met jouw motor iets heel moois krijgen. :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Erg apart inderdaad. Mijn 749s uit 2004 update al bij elke km/u wijziging. Of dat nou snel of langzaam gaat.
De toerenteller is gewoon een analoog naaldje O+
En een gloednieuwe Panigale V4 weer niet... Regressie!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou vandaag eerste ervaring in de regen, wat machtig rustgevend is dat zeg. Wel achterop, gezien ik nog geen motor heb. Was lachen. Maatje vroeg of ik nog een stukje wou rijden maar in de stromende regen durfde ik dat echt niet aan (hij heeft geen valdoppen/beugels ofzo). Wel lief dat ie me dusdanig vertrouwt! :p Maar regenrijden was zo erg nog niet. En nu weet ik ook dat mijn broek en jas goed waterdicht zijn.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:00:

Brengt me meteen op een vraag... Een USB poort om m'n telefoon mee op te laden zou wel chill zijn.
Mount heb ik al gelukkig, maar nog geen manier om t ding bij te laden onderweg.
Nu heb ik clipons en nergens ruimte om zo'n handig tube-mount USB poortje te monteren.
Iemand een goed idee hoe ik zoiets toch kan plaatsen? Dubbelzijdig tape op de kroonplaat oid?
't is dat je buddy er niet makkelijk af kan, anders zou je netzoiets kunnen doen als ik gedaan heb, maar dan met USB. Moet de kabel wel lang genoeg zijn om bij het stuur te komen uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:01:
Nou vandaag eerste ervaring in de regen, wat machtig rustgevend is dat zeg. Wel achterop, gezien ik nog geen motor heb. Was lachen. Maatje vroeg of ik nog een stukje wou rijden maar in de stromende regen durfde ik dat echt niet aan (hij heeft geen valdoppen/beugels ofzo). Wel lief dat ie me dusdanig vertrouwt! :p Maar regenrijden was zo erg nog niet. En nu weet ik ook dat mijn broek en jas goed waterdicht zijn.
Ik vind rijden in de regen ook niet heel erg. Het getik van regendruppels op mijn helm werkt voor mij redelijk rustgevend.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
gebruikershaes schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Welkom! Hoe breng je je motor terug in zo'n geval? Of kon je er nog op rijden?
Als je niet kan rijden heb je bij de meeste verzekeringen wel iets van repatriëring. Mijn wrak is destijds door de ANWB teruggebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Señor Sjon schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:07:
Grappig. In Duitsland genoeg Duitse Rossi's gezien. Eéntje was minder Rossi dan anderen, want die had zijn motor tussen asfalt en vangrail ingeklemd. >:)
Agree, onder elke nationaliteit zijn er wel wannabe-Rossi's te vinden :+

Ook wel humor trouwens, zat als passagier in de auto en de bestuurder had t tegen op t gedrag van een motorrijder die voor ons reed.
Die bleef eerst even links in de rijbaan zitten (op een recht stuk) en begon even later van links naar rechts te zigzaggen.
Bestuurder vond t maar irritant en stom. Dus ik reageer: Ja, dat is het zeker, en met een goede reden. Je zit namelijk veel te dicht achter 'm en dat probeertie je duidelijk te maken. Dat is zo ongeveer motorrijles nummer 1...
De MP3 is geen motor.
Correct, dat is een 400cc scootmobiel :+
Qua tassen is een roltas ideaal. Eigenlijk nooit een rugzak nemen als je lange ritten rijdt, dat is relatief vermoeiend.
Dat is ook de reden dat ik geen rugzak mee wil nemen.
Plus dat die dingen op hogere snelheid (snelweg, maybe iets boven de wettelijke v-max) de neiging hebben om te veranderen in een parachute.
Nu heb ik wel zo'n Course Slipstream rugzak en die knoop je ook rond je middel vast, maar je voelt dat het je bewegingsvrijheid beperkt. Niet prettig voor langere ritten, tenzij je alleen maar rechtuit moet.

Ik ben trouwens voor deze tas gegaan:
https://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-zadeltas-cargobag.html

Die leek me wel fijn en zou goed moeten passen op mijn fiets.
Een roltas leek me net weer onhandig met vastmaken.
Ik heb nog een Autocom en de aansluiting daarvan heb ik met tiewraps vastgezet naast het contactslot. Maar je kan ook kijken voor de tanktassen met ring die een 12V aansluiting heeft. Zijn niet heel goedkoop.
Ah juust. Naja ik heb maar gewoon iets besteld uit china. Wel met rubberen dop enzo, en een voet die je zowel om een buis kan doen als plat kan houden met dubbelzijdig tape er onder en/of tiewraps via geleiders er omheen. Dat moet wel ergens vast te maken zijn gok ik.
Als t binnen is maar gewoon eens kijken hoe of wat.
Destruction schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:07:
[...]

't is dat je buddy er niet makkelijk af kan, anders zou je netzoiets kunnen doen als ik gedaan heb, maar dan met USB. Moet de kabel wel lang genoeg zijn om bij het stuur te komen uiteraard :)
Haha, ja ik zie dat toch wel als een vrij fors nadeel aan m'n CBR... Nergens opbergruimte, zelfs niet voor een slot. Da's best naadje.
Naja misschien ergens eens een klein zadeltasje fixen voor als ik wat meer in de buurt blijf. Da's toch wat handiger dan een rugzak om knopen.
SmurfLink schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:01:
Mee eens, regenrijden is zo gek nog niet. Wat wel belangrijk is dat je warm genoeg blijft.
Zolang dat maar het geval is, is regenrijden best wel heel chill om te doen :)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:49:
[...]

Haha, ja ik zie dat toch wel als een vrij fors nadeel aan m'n CBR... Nergens opbergruimte, zelfs niet voor een slot. Da's best naadje.
Naja misschien ergens eens een klein zadeltasje fixen voor als ik wat meer in de buurt blijf. Da's toch wat handiger dan een rugzak om knopen.
Zoiets inderdaad ja, wel handig. Hence waarom ik 99% van de tijd met die koffer achterop rijdt, niet dat daar nou zoveel in zit over het algemeen, maar als ik spullen mee moet nemen heb ik ze liever opgeborgen in iets dat aan de motor vast zit ipv aan mezelf :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@McKaamos wat voor motor rijd je? Ik heb het op mijn S1000RR zo opgelost:

Accesoireaansluiting S1000RR

En kwam er gister achter dat ie n lekke achterband heeft. Komende dagen met auto naar werk, precies als de vakantie rust ten einde is op de weg :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
cyntax schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Ik zou BMW overslaan, ze zijn zeker geen marktleider in het motorscooter segment al proberen ze wel heel hard te innoveren wat in het verleden ook wel de nodige rare scooters heeft geleid (zie C1 motorscooter). Naast de nadelen die je zelf al benoemd is onderhoud relatief duur vergeleken met andere merken en ze staan wat betreft betrouwbaarheid ook niet geweldig te boek. Ik heb de afgelopen maanden ook veel onderzoek gedaan naar motorscooters en ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwe X-MAX 400 de perfecte motorscooter voor mij zou zijn. Mede dankzij de lage aanschafprijs (nieuw), mogelijke opties, lage onderhoudskosten, restwaarde en bagage capaciteit. Daarnaast vind ik de X-MAX veel 'knapper' dan de C400X.

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb overigens toch besloten om geen motorscooter te halen en door te sparen voor mijn droommotor (R1200GSA) gezien de reizen die ik er mee in de toekomst wil maken.

[...]

De voordelen van een Motorscooter die ik juist veel lees en hoor zijn comfort en kosten. Het bied uitmuntende windbescherming zonder mega breed te zijn. Daarnaast hebben alle moderne motorscooters een of andere stability control aan boord om te compenseren voor de kleine wielen.
Klopt idd, BMW heeft geen goede naam voor wat betreft betrouwbaarheid in de motorwereld. Je moet maar eens kijken naar het reviews in de Play store van hun 'BMW Connectivity' app, die er voor zorgt dat je via Bluetooth de GPS op je GSM kan gebruiken, muziek kan aansturen vanaf je stuur (moto), .. Niet echt positief met een score van 2.4 op 5. Je geeft dit zelf ook aan, maar toch ga je voor een BMW R1200GSA gaan?

De Yamaha Xmax 400 vind ik zelf ook een prachtige machine en veel bang for the buck. Helaas heb ik gehoord van andere Yamaha rijders en online reviews dat de Xmax 400 last heeft van trillingen en niet zo lekker rijdt als de Xmax 300. Daarmee dat deze voor mij is afgevallen. Water nu nog overblijft van maxi-scooters is een Honda Forza 300 of een Suzuki Burgman 400. De laatste heeft helaas wel geen traction control, afsluitbare compartimenten vooraan en ruimte voor 2 helpen onder het zadel (nieuwste model). De chinese/andere merken als Sym en Kymco heb ik nog niet geanalyseerd. Want die hebben ook wel een paar mooie 400cc machines.

Ergens denk ik dat de Honda Forza 300 de beste is van allemaal. Het enige wat ik me afvraag is hoe hij rijdt met een passagier, wat spul onder het zadel en dan nog even op de autostrade. Zou hij dan nog steeds 130 kunnen zonder het uit te schreeuwen van misbruikte worden? I don't know... Als ik hij dat perfect zou kunnen denk ik echt dat dat hem wordt. Anders toch maar eens kijken naar een 400cc. Het is niet om te racen of gek te doen, maar het moet wel leuk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
shit jongens ik zie net een prachtige 6f op Marktplaats verschijnen net ietsje boven m'n budget maar met superveel accessoires (paddockstand, bobbins, schijfremslot)..

Hoe schrijf/geef ik nu een nette reactie dat ik wil komen kijken? Ik heb geen idee wat gebruikelijk is en ben nu gelijk aan het stuiteren van enthousiasme, wil natuurlijk niet dat het zo overkomt dat ik 'm direct ga kopen. De advertentie is mega netjes, proefrit toegestaan onder regels en document tekenen en alles... Dit is echt een buitenkansje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Destruction schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:58:
[...]

Zoiets inderdaad ja, wel handig. Hence waarom ik 99% van de tijd met die koffer achterop rijdt, niet dat daar nou zoveel in zit over het algemeen, maar als ik spullen mee moet nemen heb ik ze liever opgeborgen in iets dat aan de motor vast zit ipv aan mezelf :+
Voordeel van grote koffers (of bergruimte onder het zadel) is ook dat je daar je helm mooi in kwijt kan.

Ik heb vaak een simpel fiets spiraalslot bij me en dan hang ik de helm aan een buddystepje. Alleen niet praktisch als het regent :X
SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:28:
shit jongens ik zie net een prachtige 6f op Marktplaats verschijnen net ietsje boven m'n budget maar met superveel accessoires (paddockstand, bobbins, schijfremslot)..

Hoe schrijf/geef ik nu een nette reactie dat ik wil komen kijken? Ik heb geen idee wat gebruikelijk is en ben nu gelijk aan het stuiteren van enthousiasme, wil natuurlijk niet dat het zo overkomt dat ik 'm direct ga kopen. De advertentie is mega netjes, proefrit toegestaan onder regels en document tekenen en alles... Dit is echt een buitenkansje.
Vragen of hij ook naar Ghana verstuurt :P

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 24-08-2018 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Heel simpel. Zeg dat je interesse hebt en graag een keer een afspraak maakt om te kijken/proefrijden.

Soms zijn dingen niet zo moeilijk als je denkt :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Ik stuur op MP meestal zoiets:
Beste [die en die],

Ik heb interesse in uw Kawasaki ER-6F en zou deze graag binnenkort een keer komen bekijken en proefrijden. Ik hoor graag wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

[BdK9001]
Afhankelijk van hoe graag ik [object] wil en hoe gewild het is zet ik er gelijk bij dat ik het voor de vraagprijs over wil nemen indien het bevalt. -> verzwakt wel je onderhandelingspositie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Als hierboven al staat, niet te ingewikkeld maken.
Hoi X,

Ik heb interesse in de 6f die je te koop hebt staan en zou graag een afspraak met je willen maken om te komen kijken. Wanneer schikt het jou/u?

Grt @SmurfLink
Dit dus ofzoiets

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thanks guys!!

Is het beter te berichten of te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:44:
Thanks guys!!

Op markplaats kun je zien hoe snel de verkoper gemiddeld op berichten reageert. Is dat snel eerst een bericht, zo niet bellen.

Dat doe ik tenmiste :+

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 24-08-2018 08:46 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy jouw GSX-R ziet er nog mooi origineel uit inderdaad, houden zo! Worden er steeds minder helaas...

@lolgast dat vind ik ook de mooie combinatie, fatsoenlijk reagerende digitale kmteller, met een mooie analoge toerenteller.

@SmurfLink succes met de mogelijke aankoop, hopelijk is het wat!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

@wimmel_1

Ik zie dat er nog geen Honda CBR 1000f in de lijst staat, dus wil ik mijzelf graag toevoegen :) het bouwjaar is 1993, provincie Overijssel.

CBR 1000f

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
voz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:57:
@wimmel_1

Ik zie dat er nog geen Honda CBR 1000f in de lijst staat, dus wil ik mijzelf graag toevoegen :) het bouwjaar is 1993, provincie Overijssel.

[afbeelding]
Done!! (y) (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Joopieboy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:10:
En stiekem krijg ik best veel positieve reacties, zeker ook van het wat oudere slag volk, 40+. (Sorry @wimmel_1 )
Hee ik ben ook de 40 al weer 2 jaar voorbij... :|
Maar goed ik heb dan ook nu een 1000cc all-road tourbuffel gekocht.

Morgenvroeg ophalen... *O*
Ik ben neit zo goed in het herinneren van mijn dromen maar volgens mij heb ik er vanacht al over gedroomd. :Z

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

noes schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 07:27:
@McKaamos wat voor motor rijd je? Ik heb het op mijn S1000RR zo opgelost:

[afbeelding]

En kwam er gister achter dat ie n lekke achterband heeft. Komende dagen met auto naar werk, precies als de vakantie rust ten einde is op de weg :(
Ik heb een CBR600F uit 1997.
Vind je oplossing heel strak weggewerkt, maar ik weet niet of ik bereid ben een gat in een kap te boren om het ook zo te doen :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik mag zondag komen kijken. Ben heel benieuwd! Zenuwen gieren door het lijf, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:13:
Ik mag zondag komen kijken. Ben heel benieuwd! Zenuwen gieren door het lijf, haha.
Deze bedoel je denk ik?

Zie je, prijzen gaan vanzelf naar beneden :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

[..]

Zie je, prijzen gaan vanzelf naar beneden :+ :P
Jep :p Maar ik wilde de link niet hierzetten ivm mogelijke kapers op de kust, haha. Maar hij is idd makkelijk te vinden. Had een MP alert uitstaan dus zag 'm vanochtend vroeg in de mail.

Hij is voor mij goed geprijsd, dat de ketting en voorband straks vervangen moeten worden is niet erg, tegen die tijd heb ik dat geld wel, maar nu niet haha. Dus nu valt ie perfect in het budget. Hoop dat er geen addertjes zijn, dan is het echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vraagje, kan ik het standaard stuur van een VFR 750 aanpassen?

Ik heb het idee dat de handgrepen iets te ver naar achteren gedraaid staan waardoor ik wat sneller last van mijn pols krijg. Slapende hand.
Nu lijken de steunen een vorm van Clip-ons die ik kan verdraaien, maar voor ik domweg ga sleutelen wil ik wel zeker weten dat ik niet de hele boel sloop.

Oh en een volledig andere vraag, heeft er iemand ervaring met deze uitlaten, lijkt universeel te zijn? Krijgen wel goede reviews en om eens te proberen en een wat betere grom uit mijn pijpje te krijgen kan het niet 123 kwaad lijkt mij, hij is er net zo makkelijk weer af en voor dat geld :X

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@wimmel_1
Honda VFR 800 Fi uit 2002
Yamaha FZS 600 Fazer uit 2002
Zuid-Holland

@SmurfLink
Zie Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2 over do's en don'ts op MP.

@Vrijdag
De VFR heeft aan het buddyslot een haak waar je je helm op kan hangen. Die gaat mee op slot met de buddy. Enige oversight is wel dat je helm op de middenbok zo ongeveer in de ketting hangt. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2018 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, een collega van mij is gisteren met zijn R1200GS Assen opgeweest. Misschien moet ik dat toch doodleuk ook maar eens doen met de Caponord, ipv wachten tot ik weer een sportfiets heb. Te lang geleden alweer... Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan op zo'n allroad. De acceleratie is prima, maar de vering en remmen zijn totaal niet op circuitgebruik gemaakt :P

@SmurfLink ziet er goed uit voor zover het op de crappy foto's te zien. Duidelijke beschrijving in ieder geval, en hij lijkt professioneel met de proefrit / overdracht e.d. over te gaan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
SmurfLink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:44:
Thanks guys!!

Heb zelf een hekel aan bellen, maar het voordeel is wel dat je een idee kan krijgen welke persoon de motor verkoopt. Als ik bepaalde types aan de andere kant van de lijn heb, haak ik al vooraf af. Je kan dan namelijk ook wat uitgebreider vragen stellen en kijken hoeveel waarde iemand aan een motor hecht.

Via een bericht heeft als voordeel dat je informatie zwart op wit hebt staan. Zie dat hij de eerste eigenaar is, dus vraag ook gelijk of hij alle boekjes / sleutels e.d. heeft.

Edit: zie dat hij het op het eind van de tekst geen zin meer had in zijn verhaal 8)7 Vraag mij alleen altijd af hoeveel je als verkoper aan zo'n overeenkomst hebt. Stel ik verkoop mijn motor, spreek af dat als hij beschadigd wordt, de koper de motor overneemt en dan vervolgens toch nee zeg. Ja je kan natuurlijk een advocaat inschakelen, maar dat kost uiteindelijk misschien meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Thoit op 24-08-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Señor Sjon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:37:
@wimmel_1
Honda VFR 800 Fi uit 2002
Yamaha FZS 600 Fazer uit 2002
Zuid-Holland

@SmurfLink
Zie Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2 over do's en don'ts op MP.

@Vrijdag
De VFR heeft aan het buddyslot een haak waar je je helm op kan hangen. Die gaat mee op slot met de buddy. Enige oversight is wel dat je helm op de middenbok zo ongeveer in de ketting hangt. :P
Hij moet er weer twéé hebben, hoor..... :P

Maareh: DONE!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ook een dubbele garage. :+

De Fazer is van mijn vrouw.

Enne, de VFR880 bestaat niet. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2018 09:55 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.