K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bedoel dus de Tool om de ketting te spannen, wordt een C-Spanner genoemd dacht ik.
Deze heb ik niet bij mijn motor zitten.
Gelukkig kan ik hem mogelijkerwijs ook hier uit het magazijn plukken (of laten snijden), maar dan moet ik de maatvoering hebben en die kan ik nu nergens vinden
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Ik denk dat je die het beste bij een Honda dealer kan bestellen. Pols motoren te Waalwijk is bijv. zo'n Honda dealer waar je zo'n beetje alle onderdelen kan bestellen.Rubman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:09:
Beetje een gekke vraag, maar weet iemand de maten van een Honda VFR 750 kettingspanner?
Bedoel dus de Tool om de ketting te spannen, wordt een C-Spanner genoemd dacht ik.
Gelukkig kan ik hem mogelijkerwijs ook hier uit het magazijn plukken (of laten snijden), maar dan moet ik de maatvoering hebben en die kan ik nu nergens vinden
Probleem is dat dealers vaak best wat vragen voor een relatief simpel sleuteltje. vanaf €50,-Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
Ik denk dat je die het beste bij een Honda dealer kan bestellen. Pols motoren te Waalwijk is bijv. zo'n Honda dealer waar je zo'n beetje alle onderdelen kan bestellen.

Hier kan ik hem met een beetje mazzel voor max een €10 mee krijgen.
Heb al wat gezocht en vind hier en daar wat via Ebay, maar ook dat is vaak of duur of een universeel ding
Ik heb niet echt concrete klachten over het standaard zadel van m'n Strom, maar bij een lange rit (+2u) wordt het uiteindelijk wel pijnlijk. Of dat nu betekent dat het te hard of te zacht of nog iets anders is, weet ik niet maar daar hebben zij wel ervaring mee, zou ik denken?
Ik hoop op een soort 'klaar terwijl u wacht' behandeling
Een andere bekleding lijkt me niet nodig (de standaard is vrij ruw en anti-slip, dat lijkt me ideaal) maar comfortabeler schuim zou ik dus wel aangenaam vinden...

Verwijderd
Dat klopt, maar een nieuwe kettingset is vele malen duurder dan die 50 euro. Het kunnen stellen van een motorfietsketting is een essentieel onderdeel van het motorrijden.Rubman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:18:
[...]
Probleem is dat dealers vaak best wat vragen voor een relatief simpel sleuteltje. vanaf €50,-![]()
Hier kan ik hem met een beetje mazzel voor max een €10 mee krijgen.
Heb al wat gezocht en vind hier en daar wat via Ebay, maar ook dat is vaak of duur of een universeel ding
Verwijderd
Ik hoor eigenlijk over dat bedrijf alleen maar positieve reacties, kijk maar eens op motor forum. Ze hebben trouwens ook diverse filmpjes van hun werkzaamheden op youtube staan.Dryhte schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:22:
Iemand al ooit z'n zadel bij Tijger Leathers laten aanpassen? Ik moet binnenkort eens in Den Haag zijn dus dat wordt plots mogelijk
Ik heb niet echt concrete klachten over het standaard zadel van m'n Strom, maar bij een lange rit (+2u) wordt het uiteindelijk wel pijnlijk. Of dat nu betekent dat het te hard of te zacht of nog iets anders is, weet ik niet maar daar hebben zij wel ervaring mee, zou ik denken?
Ik hoop op een soort 'klaar terwijl u wacht' behandelingen afgaande op de website doen ze dat ook echt.
Een andere bekleding lijkt me niet nodig (de standaard is vrij ruw en anti-slip, dat lijkt me ideaal) maar comfortabeler schuim zou ik dus wel aangenaam vinden...
Haha ja ik heb er ook heel wat versleten tot ik wat tegenkwam wat goed ging.Secsytime schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:25:
Na 4 zekeringen toch maar besloten om de Osram stadslichten te bestellen die @Joopieboy adviseerde. De LED lampen die ik nu heb, zijn echt problematisch.. Volgens mij komt dat deels door de canbus? Ging om deze units.[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is geheel waar, maar lijkt me zeker geen reden om onnodig veel geld voor zo'n tooltje te betalen als er ook een goedkopere optie is?Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:29:
[...]
Dat klopt, maar een nieuwe kettingset is vele malen duurder dan die 50 euro. Het kunnen stellen van een motorfietsketting is een essentieel onderdeel van het motorrijden.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
https://www.ebay.nl/itm/C...954a6c:g:VUIAAMXQjq5Q9unG
[ Voor 83% gewijzigd door Lexo op 20-08-2018 16:20 ]
Voelt zo'n Vespa aan 120 km/u op de autostrade niet aan als een straat-illegale-getunede scooter? Het lijkt me echt vreselijk onveilig. Of ben ik fout?Bommes schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:28:
[...]
Ik heb een Vespa GTS 250, super fijn ding.
V-max 120km/u op de gps. Een 300 is niks sneller op de top.
Je kunt er dus mee de snelweg op maar het houd niet over.
Ik geef daar niks om dus mij maakt het niet uit.
Overigens kun je bij de Vespa wel vergeten om je helm kwijt te kunnen onder het zadel.
Enkel een pothelm kun je er onder kwijt en dan nog niet eens een grote.
@Melkunie bij mijn V-strom zitten er echt ontzettende weg banden onder. Ik wil er zeker iets onder waar ik ook mee offroad kan maar voorlopig is het motor budget echt wel even op.
Sterker nog, het is er 1GBB1 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Voelt zo'n Vespa aan 120 km/u op de autostrade niet aan als een straat-illegale-getunede scooter?
https://www.xlmoto.nl/rug...slipstream-waterbestendig
(zoek een rugzak waar ik mijn MacBook en mijn lunch in kan doen...)
Edit: never mind. Besteld en zal zelf wel de bevindingen doorgeven
[ Voor 19% gewijzigd door streamnl op 20-08-2018 18:11 ]
Ik heb er eentje. Voor 10 euro (of 20 alssie niet in de aanbieding is) geen verkeerde aankoop.streamnl schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:01:
Goedkoop, duurkoop?
https://www.xlmoto.nl/rug...slipstream-waterbestendig
(zoek een rugzak waar ik mijn MacBook en mijn lunch in kan doen...)
Materiaalkwaliteit is acceptabel, maar de plastic clips vind ik wat fragiel aanvoelen.
Zit wel een band rond je middel en borst aan, zodat hij niet gaat vliegen (parachute effect) bij hogere snelheden.
Zit verder ook prima op de rug, zeker als je een sportmotor rijdt.
Waterbestendigheid kan ik je weinig over vertellen, al voelt het materiaal niet echt bestand tegen een flinke hoosbui. Heb uberhaupt nog niet door de regen gereden sinds ik m'n pasje heb, dus sja...
[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 20-08-2018 18:14 ]
heb aan het Gardameer een GTS300 gehuurd, en ook stukje snelweg gepakt voor "het gevoel" maar buiten het feit dat ik en mn vrouw enkel t-shirt en kortebroek aan hadden voelde het niet gekGBB1 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Voelt zo'n Vespa aan 120 km/u op de autostrade niet aan als een straat-illegale-getunede scooter? Het lijkt me echt vreselijk onveilig. Of ben ik fout?
Ik ben ook geen regen rijder. Zal ik ook niet vlug wordenMcKaamos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:13:
[...]
Ik heb er eentje. Voor 10 euro (of 20 alssie niet in de aanbieding is) geen verkeerde aankoop.
Materiaalkwaliteit is acceptabel, maar de plastic clips vind ik wat fragiel aanvoelen.
Zit wel een band rond je middel en borst aan, zodat hij niet gaat vliegen (parachute effect) bij hogere snelheden.
Zit verder ook prima op de rug, zeker als je een sportmotor rijdt.
Waterbestendigheid kan ik je weinig over vertellen, al voelt het materiaal niet echt bestand tegen een flinke hoosbui. Heb uberhaupt nog niet door de regen gereden sinds ik m'n pasje heb, dus sja...
Bedankt voor je mening
Nu 2x laten doen daar maar beide keren nog steeds pijn in mijn kont. Het is zeker beter dan standaard maar de pijn kwam zeker, nu alleen na 4u in plaats van bv. 2u en de volgende dag was dan helemaal drama.Dryhte schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:22:
Iemand al ooit z'n zadel bij Tijger Leathers laten aanpassen? Ik moet binnenkort eens in Den Haag zijn dus dat wordt plots mogelijk
Bij mijn corbin werd het bv. wel gevoelig maar ging het nooit zo zeer doen dat je niet meer kon zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 20-08-2018 19:14 ]
Ok en wat kan je over het zadel zeggen ?charrel schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:13:
[...]
Nu 2x laten doen daar maar beide keren nog steeds pijn in mijn kont. Het is zeker beter dan standaard maar de pijn kwam zeker, nu alleen na 4u in plaats van bv. 2u en de volgende dag was dan helemaal drama.
Bij mijn corbin werd het bv. wel gevoelig maar ging het nooit zo zeer doen dat je niet meer kon zitten.
Ze maken het waar je bij staat, je moet steeds even proefzitten. En ze zijn erg relaxed.
Owkeej, maar da's toch al een gevoelige verbeteringcharrel schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:13:
[...]
Nu 2x laten doen daar maar beide keren nog steeds pijn in mijn kont. Het is zeker beter dan standaard maar de pijn kwam zeker, nu alleen na 4u in plaats van bv. 2u en de volgende dag was dan helemaal drama.
Misschien bij motorsloop.nl o.i.d. een origineel gereedschapssetje bestellen? Lijkt mij dat het er wel bij hoort te zitten.Rubman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:09:
Beetje een gekke vraag, maar weet iemand de maten van een Honda VFR 750 kettingspanner?
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Bedacht me daarna (stupid) dat ik de map op de powercommander nog niet had aangepast na het terugzetten van de OEM uitlaat

Gelijk ook maar eens gaan spelen met de accelpump functie op de powercommander. Van dezelfde tuner als de map een conservatieve start instelling gevonden en die ingesteld. Net even een iniminie proefritje gedaan en hij gaat weer als de brandweer
Overigens ook de AIS afgedopt, na het updaten van de map plofte hij in midden tot hoog toeren en gas dicht vrij graag. Helaas klinkt dat dan weer voor geen meter uit een OEM knalpot

Een nadeel van de OEM knalpot lijkt wel te zijn dat ik er harder door ga rijden.....hij is een stuk stiller dus ik denk de hele tijd dat ik nog niet zo snel rij
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 20-08-2018 21:35 ]
Awesome
Stopt er op het viaduct boven ons een motorrijder. Ik vraag Leviathius nog: Is dat een binnenweg of een snelweg daarboven? Blijkt het de A59 te zijn, en zijn tank was leeg

Er bleek een onofficiele grindweg-afrit te bestaan direct ná dat viaduct, dus hij heeft zijn motor naar beneden laten rollen en ik heb hem maar even naar een tankstation gereden en weer terug, hij kocht een jerrycan met benzine en was weer onderweg. Wel een beetje een pannenkoekenactie van hem, maar ik moet niet te hard roepen, misschien gebeurt het mij ook ooit nog wel eens...
Was wel gelijk mijn eerste 'two-up' rij-ervaring (mijn zoontje is lichter dan een drybag met kampeerspullen dus dat telt niet echt). Maf, wel
Even een sneak preview, vind Levi vast niet erg

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-08-2018 21:51 ]
Ah goed om te horen dat het allemaal gelukt is! Wel romantisch hoor, een verstekeling zomaar meenemen op de motorHTT-Thalan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:43:
Nou, ik was vanavond met @Leviathius filmen op zijn review-Duc, en we hadden zo'n beetje alle benodigde video's wel geschoten, stonden nog even te overleggen over de terugrit.
Stopt er op het viaduct boven ons een motorrijder. Ik vraag Leviathius nog: Is dat een binnenweg of een snelweg daarboven? Blijkt het de A59 te zijn, en zijn tank was leegen ik maar denken dat hij even van het uitzicht ging genieten.
Er bleek een onofficiele grindweg-afrit te bestaan direct ná dat viaduct, dus hij heeft zijn motor naar beneden laten rollen en ik heb hem maar even naar een tankstation gereden en weer terug, hij kocht een jerrycan met benzine en was weer onderweg. Wel een beetje een pannenkoekenactie van hem, maar ik moet niet te hard roepen, misschien gebeurt het mij ook ooit nog wel eens...
Was wel gelijk mijn eerste 'two-up' rij-ervaring (mijn zoontje is lichter dan een drybag met kampeerspullen dus dat telt niet echt). Maf, wel.
Thanks in ieder geval voor het meerijden, filmen en het lenen van je audio recorder. De bestanden ben ik nu er af aan het halen
Ik heb een 5 liter Jerrycan die ik altijd bij heb als ik kampeer, aangezien mijn kampeerstoof op Euro 95 looptsypie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:46:
Aangezien ik mijn zijkoffers niet altijd nodig heb maar ze wel laat zitten is het misschien een aardigheidje om daar een 2L jerrycan in te doen voor het geval dat... Net zoals een hiviz-hesje en misschien nog wat van die gekke dingen... Je weet maar nooit. (hiviz-vestje kan ook onder mijn zadel, wat misschien makkelijker is)
Dat is wel met de auto, maar dat ding past ook dikke prima in mijn kleinste zijkoffer (rechts). Voor een lange rit door gebieden met minder frequent een benzinestation (en dat gebeurt in NL natuurlijk niet) neem ik die wel mee ja, maar dat komt eigenlijk nooit voor (nog).
We willen nu nog een bijpassende (Coleman) benzinelamp erbij kopen. Wel zo praktisch als zowel je voertuig, je keuken, je verwarming én je verlichting allemaal dezelfde brandstof gebruiken.
Ik vind het nu wel mee vallen.GBB1 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Voelt zo'n Vespa aan 120 km/u op de autostrade niet aan als een straat-illegale-getunede scooter? Het lijkt me echt vreselijk onveilig. Of ben ik fout?
Die van mij was eerst heel erg instabiel op de snelweg.
Na flink wat kilometers, jaren en steeds wat onderdelen vervangen bleef er als laatste enkel nog de voorvork over ter vervanging en als veroorzaker van het instabiele rijgedrag.
De Vespa heeft een mono voorvork constructie die niet echt heel "sterk" is. Ik vermoedde een aanrijdingkje die de eerste eigenaar.
Andere vork er in uiteindelijk het juiste resultaat: 120 op de tellen met 1 hand aan het stuur als het moet.
Ik heb jaren met een camper gereden die niet harder wilde dan 110 km/u
Ik ben er dus wel aan gewend dat het niet echt opschiet
Maar wil je toch veel snelweg rijden zou ik voor een andere scooter kiezen dan de Vespa.
Ga dan voor een maxiscooter meer grotere wielen en iets meer cc's.
Ik heb nu iets van 30 duizend kilometer met mijn Vespa gereden en het ding gaat nooit meer weg.
Ik vind de voordelen en de fun die ik er mee heb open tegen de iets minder topsnelheid.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
nou ja dat wass ook wel "gek" het schoot niet echt op mgoed, in en rond de stad met stukje snelweg dikke primaBommes schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:13:
[...]
Ik ben er dus wel aan gewend dat het niet echt opschiet
ooit koop ik er 1 maar ja nog zoveel andere wensen
Vandaag ging mijn vader naar België om te tanken en nam een tankje met 11L Euro98 voor mij mee. Ik stond namelijk op reserve en zo hoefde ik niet zelf naar Kinrooi te rijden. Alleen het tankje dat hij gebruikte was wat vies op de bodem. En we hadden geen schenktui voor dat tankje, maar een 5L tankje had wel een tuitje. Met een schenkbeker als trechter de grote tank in de kleine overgegoten en toen in mijn motor. Het laatste beetje benzine met een koffiefilter in de schenkbeker gefilterd.

Toen vanaf mijn ouders via Kasteel Henkenshage in Sint Oedenrode weer terug naar huis gereden, weer een Landmark op de foto.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik vraag me dan ook af wat er zo bijzonder is aan het kettingspannen op een vfr?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit dus:DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 06:33:
Over het ketting spannen tooltje: de meegeleverde sleutel van bedenkelijke kwaliteit heb ik nooit gebruikt. Gewoon de schuifmaat op de asmoer gezet en daar een bijpassende dop voor gekocht. Kon ik ook direct de momentsleutel gebruiken. Voor de rest was een steeksleuteltje voldoende om de ketting te spannen.
Ik vraag me dan ook af wat er zo bijzonder is aan het kettingspannen op een vfr?

Je moet een soort C-Sleutel of haaksleutel gebruiken omdat de spantool achter de ketting zit.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 06:33:
Over het ketting spannen tooltje: de meegeleverde sleutel van bedenkelijke kwaliteit heb ik nooit gebruikt. Gewoon de schuifmaat op de asmoer gezet en daar een bijpassende dop voor gekocht. Kon ik ook direct de momentsleutel gebruiken. Voor de rest was een steeksleuteltje voldoende om de ketting te spannen.

Triumph heeft hetzelfde systeem en dan heb je dus zo'n spanner nodig
Inmiddels denk ik een goede foto met maten gevonden te hebben, die ga ik even laten natekenen door een collega en op de watersnijder uit 4-5mm RVS laten namaken.
dan maar hopen dat het de goede maat is, dus mocht iemand een goede maatvoering hebben of een foto op ruitjespapier oid waardoor je de maten er goed bij hebt houd ik mij aanbevolen.
Verwijderd
DitDrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 06:33:
Ik heb een RC36-II met het originele gereedschapsetje er nog bij. Kan wel kijken wat de maten zijn vanavond (als hij daar tenminste in zit)Rubman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:09:
Top, ik heb inmiddels dit gevonden.gwystyl schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:09:
[...]
Ik heb een RC36-II met het originele gereedschapsetje er nog bij. Kan wel kijken wat de maten zijn vanavond (als hij daar tenminste in zit)

Hier kan ik een tekening van maken voor de watersnijder al heb ik ook de tekening opgevraagd.
Het enige waar ik mee zit is hoe dik het ding mag zijn
er staat 8 GA, dat zal 8 gauge zijn; dat komt overeen met 3,26mmRubman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:41:
[...]
Top, ik heb inmiddels dit gevonden.
[afbeelding]
Hier kan ik een tekening van maken voor de watersnijder al heb ik ook de tekening opgevraagd.
Het enige waar ik mee zit is hoe dik het ding mag zijn
https://www.gessweincanada.com/category-s/11324.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 21-08-2018 10:47 . Reden: source ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Of voor een tientje online kan krijgen als je dat kitje niet hebt (zoals ik xD)wimmel_1 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:22:
@Rubman : Die "Haaksleutel" welke jij op de foto hebt gezet is om de veervoorspanning van je achtershock te kunnen verstellen. Is een redelijk standaard stukje gereedschap wat je bij praktisch iedere motorfiets meegeleverd krijgt in het bijbehorende gereedschapssetje
All-Round nerd | iRacing Profiel
Nee deze is om de ketting te spannen bij een enkelzijde achterbrug die veel voorkomt op Triumph modellen.wimmel_1 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:22:
@Rubman : Die "Haaksleutel" welke jij op de foto hebt gezet is om de veervoorspanning van je achtershock te kunnen verstellen. Is een redelijk standaard stukje gereedschap wat je bij praktisch iedere motorfiets meegeleverd krijgt in het bijbehorende gereedschapssetje
Mijn Speed triple heeft dezelfde constructie en sleutel.
(edit, hij lijkt inderdaad op de sleutel voor de veerspanning, maar is veel groter)
[ Voor 7% gewijzigd door Lexo op 21-08-2018 11:40 ]
Verwijderd
Of als het werkt zou ik er mogelijk nog een aantal kunnen fabricerenVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:27:
Eigenlijk nooit bij stilgestaan maar als je een tweedehands motor koopt met een enkelzijdige achtervork dan is dus verstandig om te controleren of er een kettingspanner sleutel wordt meegeleverd.
Kan je ze hier kopen
Verwijderd
Ik heb helaas een motor met ontwerp uit het jaar kruik dus ..........Rubman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:29:
[...]
Of als het werkt zou ik er mogelijk nog een aantal kunnen fabriceren
Kan je ze hier kopen![]()
Voor de rest ben ik wel een hele grote fan van enkelzijdige achtervorken
reden? Lijkt me alleen maar lastig, zowel voor ketting spannen als voor opbokken...Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:34:
[...]
Ik heb helaas een motor met ontwerp uit het jaar kruik dus ..........![]()
Mijn BMW R1100 heeft ook enkelzijdige achtervork en gelukkig een cardan.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:34:
[...]
Ik heb helaas een motor met ontwerp uit het jaar kruik dus ..........![]()
Geen gedoe met ketting spannen
Opbokken is ook prima te doen, de achteras is hol dus daar steek je zo de steun in.
Is mij meerdere malen overkomen, maar het blijft alsnog wel een pannenkoekenactieHTT-Thalan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:43:
Wel een beetje een pannenkoekenactie van hem, maar ik moet niet te hard roepen, misschien gebeurt het mij ook ooit nog wel eens...
Afgelopen zaterdag nog bijna, toen ik uit Zwitserland terugreed. Gestopt in Luxemburg maar had toen nog 4/5 streepjes en dus geen zin om in de rij te gaan staan. Met dat ik de parkeerplaats afrijd springt ie naar 3/5. Gewoon doorgereden over de E25 richting Luik, maar daar zit dus geen enkel tankstation totdat je bij Luik bent. Dat is 134 kilometer, en dankzij de op-een-na grootste design flaw van mijn V-strom uit 2004 ook ongeveer een halve tank. Met het 'geluk' dat er momenteel zo'n 40km aan werkzaamheden zijn uiteindelijk gehaald zonder de reserve te moeten aanspreken. En nu had ik het sowieso in de gaten, dus als het nodig was geweest had ik ook eerder een tankstation kunnen opzoeken.
Mijn vorige motor had geen brandstofindicator, die heb ik ook wel eens moeten laten uitrollen richting de vluchtstrook om de reservekraan om te zetten. Maar dat was in Nederland, en dan zit je volgens mij altijd wel binnen 15km van een tankstation.
Het bontst heb ik het gemaakt met de auto... op weg naar zuid Frankrijk gewoon compleet niet op de brandstof gelet totdat het te laat was... op de A51 vanuit Grenoble is het kilometers lang heel stevig klimmen. Met een auto die van zichzelf al niet te zuinig is op een snelweg waar precies op het punt waar het echt penibel werd nergens een afrit te bekennen is. Gelukkig nog wel een parkeerplaats. Auto nog een keer gestart en maar snel weer uitgezet toen "actieradius: 0km" op het display kwam. Uiteindelijk is pa vanaf de camping (zo'n 40km verder) met een jerrycan m'n kant op gereden. Saillant detail: ik had 3 jeugdige Belgische liftsters in de auto zitten en het liep tegen de avond waardoor zij ook min of meer van mij afhankelijk waren.
... not as I do.
Als ik 150 kilometer gereden heb staat de meter al ruim onder een kwart en zou er dus een tankstation opgezocht moeten worden... Kwestie van een beetje weten wat je kan halen uit een tank dan kan je dus wel het dubbele ermee doen
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Verwijderd
Heb sinds 1995 mijn rijbewijs en het is mij nooit overkomen.
Dat kan ik tijdens het rijden, dat scheeltClush schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:27:
die heb ik ook wel eens moeten laten uitrollen richting de vluchtstrook om de reservekraan om te zetten.
"Oh wat vervelend! De benzine is op! Nu moeten we hier overnachten op deze verlaten parkeerplaats en tegen elkaar aankruipen voor warmte!" Een van de oudste truucs in het boekjeSaillant detail: ik had 3 jeugdige Belgische liftsters in de auto zitten en het liep tegen de avond waardoor zij ook min of meer van mij afhankelijk waren.
Ik heb wel een keer de fout gemaakt de aanname te doen dat ik 'na de boot vanuit Engeland' wel even zou tanken, ik had namelijk haast om die boot uberhaupt nog te hálen. Bijna volgas vanuit Birmingham/Staffordshire naar de boot gereden, nou was dat gelukkig de 320EDE dus nog relatief zuinig voor die snelheden, maar toen ik erachter kwam dat je tot een Belgie geen tankstations meer zult aantreffen was het toch even spannend. Uiteindelijk met anderhalve liter 'to spare' volgegooid
[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-08-2018 14:01 ]
Zelf hou ik hem altijd goed vol.
Resultaat in de buurt van de 500km, dus da's wel lekker.
Nog niet stil komen staan, wel een keer nog maar 0,3 erin...
Wel gaaf om, als je getankt hebt, een actieradius te zien van 530km :-)
Ergens ben ik wel benieuwd hoeveel er nu écht in mijn tank past. Ik gok 17.5 maar zomaar ergens stranden is ook niet echt een optie.kneusteun schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:59:
1x overkomen, omdat vriendin lief een leegrijder is.... dus let op op de motoren van anderen.
Zelf hou ik hem altijd goed vol.
Ik had het bij mijn eerste echte rit op de zx7r. (volgens mij heb ik dit ooit al verteld, maar ik schaam me nergens voor!Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:58:
/me vindt het leegrijden van een tank echt oliedom.
Heb sinds 1995 mijn rijbewijs en het is mij nooit overkomen.
Had hem net voor het halen van mijn rijbewijs, dus ik kon niet wachten met rijden. Eindelijk zo ver, pak aan, helm op, starten: loopt hij op 3 cilinders....

Dus motor naar de dealer, week later is hij eindelijk klaar dus ik haal hem tijdens de pauze van mijn werk (Zaltbommel -> Den Bosch en terug naar Zaltbommel (dat red je niet in een half uur weet ik nu
Dag erna, eindelijk weekend! Mijn inmiddels vrouw en ik stukje rijden en na 45 min gaat hij een beetje inhouden, dus ik geef gas om mijn vrouw in te halen en terwijl ik dat doe: gaat dat &*($!@#-ding op 3 cilinders rijden.
Ik boos bellen met de dealer! Vraagt die man: "Hoeveel km staat er op de dagteller?" Dat was 160km, dus dat geef ik door. "Meneer, dan moet u hem denk ik maar eens op reserve zetten."
Kan er gelukkig om lachen

Aanslingeren op de oprit en met ductape gashendel vast zetten. Wel eerst even op de middenbok zetten.
Dan leeg laten draaien en gaan tanken dan weet je het meteen.
What could possibly go wrong

[ Voor 3% gewijzigd door Saffie_time op 21-08-2018 14:06 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Op papier gaat in de twin 23 liter dacht ik, maar als ik me best doe krijg ik er bijna 26 in.HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:02:
[...]
Ergens ben ik wel benieuwd hoeveel er nu écht in mijn tank past. Ik gok 17.5 maar zomaar ergens stranden is ook niet echt een optie.
Hoe beviel die 20s, verder wel goed?e.looijenga schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:25:
Ik ben sinds kort eigenaar van de Neotec 2 TC6 en bijbehorende SRL headset. Wat een verschil met de oorspronkelijke Neotec met Sena 20S. Past mij beter, en lijkt wat zachter aan de binnenkant. De SRL headset moest ik vergelijken met de 20S maar de geluidskwaliteit van de speakers is een stuk beter. Grootste voordeel is natuurlijk dat het headsetspul in de helm zit. Scheelt toch aanzienlijk qua geluid.
ik ben aan het shoppen voor of een 20u in mijn neotec, kan ook onzichtbaar weg gebouwd worden of de 20s
Je hebt er geen boekje bij? Op pagina 17 staat er dat als de E gaat knipperen er nog 5,2 L in zit.Saffie_time schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:43:
Ik kan in de gl 22 liter benzine kwijt en doe dan maximaal zo'n 350 kilometer ermee. Er zit geen reserve op (althans ik heb het nog niet gevonden, enkel een open/close kraan).
Als ik 150 kilometer gereden heb staat de meter al ruim onder een kwart en zou er dus een tankstation opgezocht moeten worden... Kwestie van een beetje weten wat je kan halen uit een tank dan kan je dus wel het dubbele ermee doen
@HTT-Thalan Een keer met bepakking de tank leeg gereden en toen langs de snelweg 8 L getankt. Motor sloeg ook af toen ik bij de pomp stond. Ongeveer 50 km later nog een keer getankt en toen ging er 10,6 L in. In totaal past er geen 18,8 L in de Alp, maar op die 50 km verbruik ik toch ongeveer 2 L en in de rechterwang blijft iets van 1,5 L benzine hangen. Als ik de Alp even op de linkerkant had gelegd zat er er nog wat kilometers in waarschijnlijk. Zo kom je aardig in de buurt van de 18 L die in de tank zou moeten passen. Geregeld 15-16 L getankt, mijn reserve anxiety heb ik aardig onder controle.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Even bekennen.. Het lag toch niet aan de lampjes, maar aan de polen die in de fitting tegen elkaar aan kwamen.. Daar kwam ik vanmiddag achter nadat ik zonder achterlicht/remlicht en knipperlichten naar huis kon rijden (en 6 zekeringen verder), maar het is gefixed!Secsytime schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:25:
Na 4 zekeringen toch maar besloten om de Osram stadslichten te bestellen die @Joopieboy adviseerde. De LED lampen die ik nu heb, zijn echt problematisch.. Volgens mij komt dat deels door de canbus? Ging om deze units.[afbeelding]

Just curious.
It's funny. But not ha-ha funny.
Kom van een z750. De 696 staat bij mij in de garage maar is van een maatNero22 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:27:
Je kwam van een Monster 696 af toch? Waarom ervoor gekozen deze weg te doen en een MT-07 te nemen?
Just curious.
De overstap van de z750 naar de MT is redelijk simpel. Koppel en gewicht
I have stability. The ability to stab.
Netjes!Dynazap schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:34:
Daar is die dan)! Vandaag m'n nieuwe motor opgehaald, Yamaha MT07.
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij krijg je nu de wind vol op je helm toch? Als ik de lijn van je windscherm bekijk.
Ik heb zelf een Indian 1133CC, maar denk eraan om een custom mapping op de ECU te plaatsen.
https://www.fuelmotousa.com/
http://www.dynojet.com/po...x-for-indian-victory.aspx
Ik hoor het wel
Was denk ik m'n dubbelganger danxos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:13:
Was je toevallig vorige week een keer 's-avonds in Amsterdam bij motorcity voor een proefritje voor die MT? Was even aan het wachten op de 1000km beurt van mijn Tuono en daar kwam iemand terug van een proefrit op volgens mij zo'n motor en meen je kleding te herkennen.
Ja! Is toeval de matchende outfit heb 'm er niet op uitgekozen, hehe. Hiervoor een blauwe motor.. maar staat wel leuk zo iddSmurfLink schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:27:
Mooie matchende outfit @Dynazap ! Veel plezier met de MT-07, hij ziet er in ieder geval prachtig uit.
Net 200KM vanuit Limburg naar Almere gereden en vond het behoorlijk fijn rijden op de snelweg! Bijna geen wind op m'n helm. Wél vind ik het een té groot ruitje en ga denk ook naar een kleinere kijkenAri Gold schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:47:
[...]
Netjes!
Volgens mij krijg je nu de wind vol op je helm toch? Als ik de lijn van je windscherm bekijk.
Zoiets (is van Aluminium en kost 15 op Ali

GrappigDynazap schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:06:
[...]
Ja! Is toeval de matchende outfit heb 'm er niet op uitgekozen, hehe. Hiervoor een blauwe motor.. maar staat wel leuk zo idd
Die heb ik ook er op zitten. Prima ruitje, houdt mooi de insecten uit je sleutelDynazap schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:06:
Zoiets (is van Aluminium en kost 15 op Ali):
[afbeelding]
Die van mij zit er nu 3 maanden op en begint al een beetje te verkleuren door de zon. Dus die ga ik ooit nog een keer opnieuw zwart spuiten denk ik. Dus dan ben je alvast gewaarschuwd dat die uit China hun kleur niet héél lang behouden.
Als je vragen hebt verder over je MT-07. Er zitten hier genoeg andere GoT-leden die er ook eentje hebben
Vervolgens gaan oriënteren op de BMW F800R. Afgelopen maand verschillen leuke deals tegengekomen (uit 2009, km-stand van 79.000 voor 3350 euro, een uit 2009 met 95.000 km voor 3000 euro) en vervolgens stond er ook een te koop vanuit 2007. Vond ik stiekem al een beetje raar... want het was de enige die ouder dan 2009 was.
Vervolgens bezichtigd, zag er goed uit en vandaag zou ik overgaan tot koop. Ik had wel gevraagd voor een aankoopkeuring maar daar kreeg ik wat weerstand bij (zou toch niets voorstellen etc.) --> signaal 1.
Gisteren even de melcode en kenteken opgevraagd (om de verzekering alvast te regelen)... krijg ik te horen van mijn verzekeraar dat dit geen F800R is maar een F800 ST. Even RDW gecheckt en blijkt te kloppen... een F800ST. --> signaal 2
De verkoper er vervolgens mee geconfronteerd en begon hij aan te komen dat hij dit ook niet wist en dat hij hier achter kwam toen hij het ook ging laten overschrijven (van de vorige eigenaar). Ik heb maar direct de koop afgebeld. Ik luister sinds de miskoop van mijn Prius toch naar mijn onderbuik gevoel... en dat zegt niet doen! Gewoon omdat iemand niet eerlijk is geweest (een ombouw hoeft geen probleem te zijn, maar wees daar dan gewoon eerlijk om). Maar goed, als iemand niet kan vertellen hoe en wat over de ombouw... dan sla ik het over.
Dit vind ik zo stront vervelend dat mensen dus niet hun motor-kenteken op hun advertentie zetten... en na al die inspanningen moet achter komen.
We gaan verder met de zoektocht
Je had dat glunderende koppie moeten zien toen papa hem wel even met de Transalp naar school bracht als verrassing
Verwijderd
Zeker, ben nu bezig met m'n 2e set. Eerste set is ruim 10.000 km meegegaan op m'n R1200RS, en ik rij redelijk sportief. Ze bevallen erg goed, ook in de regen en grip is goed.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:51:
Heeft er iemand al ervaring met de Michelin Pilot Road 5? Mijn Pilot Road 4 banden zijn namelijk aan vervanging toe (voor mij nog steeds de ultieme slecht weer band)
Ik heb ze er nu zo'n 1000km op zitten. Gezien het weer van de afgelopen regen is de ervaring in de regen natuurlijk wat beperkt, maar de paar natte ritjes die ik ermee gedaan heb gingen in ieder geval helemaal prima. Geeft veel vertrouwen, en heeft geen cm opzij gezet.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:51:
Heeft er iemand al ervaring met de Michelin Pilot Road 5? Mijn Pilot Road 4 banden zijn namelijk aan vervanging toe (voor mij nog steeds de ultieme slecht weer band)
Op droog wegdek zijn ze sowieso prima, ik kan loeihard de bocht door ermee, en vroeg op het gas zonder dat ze raar gaan doen. Leuk ook dat er een slick-rand op de laatste paar centimeter zit, omdat je daar in de regen toch niet komt.
De MPR4 heb ik nooit gehad, maar ze voelen zeker zo goed als de 2 en 3 die ik vroeger veel gehad heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 22-08-2018 10:03 ]
Prima beslissing! Altijd luisteren naar je onderbuikgevoel.FireBladeX schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:42:
De verkoper er vervolgens mee geconfronteerd en begon hij aan te komen dat hij dit ook niet wist en dat hij hier achter kwam toen hij het ook ging laten overschrijven (van de vorige eigenaar). Ik heb maar direct de koop afgebeld. Ik luister sinds de miskoop van mijn Prius toch naar mijn onderbuik gevoel... en dat zegt niet doen! Gewoon omdat iemand niet eerlijk is geweest (een ombouw hoeft geen probleem te zijn, maar wees daar dan gewoon eerlijk om). Maar goed, als iemand niet kan vertellen hoe en wat over de ombouw... dan sla ik het over.
Dit vind ik zo stront vervelend dat mensen dus niet hun motor-kenteken op hun advertentie zetten... en na al die inspanningen moet achter komen.
We gaan verder met de zoektocht!
Er staan genoeg andere motoren op internet
Verwijderd
Daarom omdat ik dagelijks afhankelijk van zo'n ding ben koop ik zelf auto's en motoren altijd bij een officiele dealer met Bovag, Nap, Onderhoudshistorie etc,etc. Voor een hogere prijs krijg je dan over het algemeen wel meer zekerheid.FireBladeX schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:42:
We gaan verder met de zoektocht!
Zoals hier eerder gemeldt, bleek er toch wel eea mee te zijn. Ben inmiddels een paar honderd euro verder aan reparatie (dealer en een berg zelf gedaan, gelukkig voornamelijk slijtage-onderdelen). Heb de verkoper ermee geconfronteerd, maar deze ontkent alles.
Het vervelendste vind ik dat de lol van je nieuwe aanwinst zo behoorlijk wordt verpest. Mijn 1e motor had ik gekocht van iemand die me bijna met tranen in zijn ogen zag wegrijden (had zijn motor ook binnen in huis staan
Gelukkig zijn dit soort ervaringen bij mij zwaar in de minderheid. Kortgeleden mijn sleutelgereedschap aangevuld met profi spul ook via MP en dan heb je weer een hele fijne verkoper die gewoon eerlijk zaken doet en weet waar hij 't over heeft. Zo kan het gelukkig ook.
Nice bike, veel plezier!!Dynazap schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:34:
Daar is die dan)! Vandaag m'n nieuwe motor opgehaald, Yamaha MT07.
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik rij ook een MT07

Do { Ping } while ( LOL )
Ik zal 'm vooral gebruiken om te forenzen, maar ben ook benieuwd hoe Utrecht er uit ziet op de motor

Mooie motor! Forenzen rondom Utrecht is op de motor een stuk leuker dan met de autopeidur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:21:
Nu sinds een weekje de trotse eigenaar van een Kawasaki Z800 (2014). Het is mijn eerste motor, na jarenlang autofanaat te zijn geweest, nu toch maar een stapje gedaan naar een gemotoriseerde tweewieler.
Ik zal 'm vooral gebruiken om te forenzen, maar ben ook benieuwd hoe Utrecht er uit ziet op de motor
[afbeelding]
In Utrecht zou ik het niet zo goed weten
XBL: DonFrans
Prima rijschool danShadow_Agent schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:10:
[...]
Nice bike, veel plezier!!
Ik rij ook een MT07(bij de rijschool
)
Mooi dingpeidur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:21:
Nu sinds een weekje de trotse eigenaar van een Kawasaki Z800 (2014). Het is mijn eerste motor, na jarenlang autofanaat te zijn geweest, nu toch maar een stapje gedaan naar een gemotoriseerde tweewieler.
[afbeelding]
[ Voor 53% gewijzigd door Dynazap op 22-08-2018 11:40 ]
In Utrecht scheelt het ook gigantisch met die idiote stoplicht-afstelling. Met de motor weet je in ieder geval zeker dat je maar 1 cyclus hoeft te wachten, en kan je als je vooraan staat met een beetje doorgassen misschien de volgende ook nog groen halenFrans92 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Mooie motor! Forenzen rondom Utrecht is op de motor een stuk leuker dan met de auto
In Utrecht zou ik het niet zo goed weten
Verwijderd
Mooie motor veel plezier ermee, motorrijden is zoveel leuker dan autorijdenpeidur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:21:
[afbeelding]

Ik ga over 3,5 week naar IJsland, ik zal proberen om de Duster die we dan hebben in dezelfde kleurstelling te brengenVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:32:
[...]
Mooie motor veel plezier ermee, motorrijden is zoveel leuker dan autorijdenBehalve dan toen ik de laatste keer in IJsland was
![]()
[afbeelding]
Kalm aan! En rap een beetje!
Als de kleur bruin is moet dat wel lukken aan de foto's te zienBdK9001 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:12:
Ik ga over 3,5 week naar IJsland, ik zal proberen om de Duster die we dan hebben in dezelfde kleurstelling te brengen
Ik lees al een tijdje dit topic mee. Zelf helaas geen motor meer op het moment, ik reed een CBR 600 FS uit 2002. Recentelijk verkocht omdat ik voor mijn werk erg veel rijd (~1500 km per week) en ik ga weer voltijd studeren dus kostentechnisch lastig. Na de studie komt er ongetwijfeld weer één, wel iets meer toer want zo'n kruisraket zit op langere routes niet zo lekker

Verwijderd
Gaaf, heel veel plezier IJsland kan zo in de top 3 van mooiste vakantielandenBdK9001 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:12:
[...]
Ik ga over 3,5 week naar IJsland, ik zal proberen om de Duster die we dan hebben in dezelfde kleurstelling te brengen
Tip 1: dit is een belangrijke website (zowel voor de auto als de motor): http://www.road.is/
Tip 2: benzinepompstations kunnen soms honderden kilometers uit elkaar liggen
Ik zou nog weleens op de motor door IJsland willen
Nu ben ik compleet: 3 koffers op mijn grote brommer. Dat betekent dat ik bij lange pauzes de motor op de middenbok kan zetten en languit kan gaan liggen op mijn motor...
Bijkomend voordeel is nu dat mijn helm ook in de koffer past, scheelt weer gesjouw.
Thanks! Vooral die tankstations is iets wat je als Nederlander niet gauw verwacht. Hoewel Truck Simulator me daar wel een klein beetje op heeft voorbereidVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:41:
[...]
Gaaf, heel veel plezier IJsland kan zo in de top 3 van mooiste vakantielanden
Tip 1: dit is een belangrijke website (zowel voor de auto als de motor): http://www.road.is/
Tip 2: benzinepompstations kunnen soms honderden kilometers uit elkaar liggen
Ik zou nog weleens op de motor door IJsland willen
[video]
Kalm aan! En rap een beetje!
Zo eentje, maar dan met rode accenten ipv zilver:

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 22-08-2018 14:51 ]
Die Buell XB9 en XB12 Fietsjes zijn écht geweldig fijne speelfietsen met een heerlijk korte wielbasis. Blijft eeuwige zonde dat HD dáár de stekker in 2009 uitgetrokken heeft en daarmee 't merk failliet heeft laten gaan.Dryhte schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:24:
Daarnet van een klant een heel eind binnendoor terug naar huis gereden. Een heel eind opgetrokken met twee andere V-twins: een erg ouwe Harley (met aardig skinny achterband!) en een Buell XB9S (vermoed ik). Die laatste had ik nooit eerder gezien, leek me wel een leuke motor (klonk ook goed).
Zo eentje, maar dan met rode accenten ipv zilver:
[afbeelding]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Hier heb je nog een mooie impressie wat voor wegen je daar allemaal tegenkomtBdK9001 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:59:
[...]
Thanks! Vooral die tankstations is iets wat je als Nederlander niet gauw verwacht. Hoewel Truck Simulator me daar wel een klein beetje op heeft voorbereidVia road.is kwam ik uit bij http://www.drive.is/elfis-the-movie/ heerlijk droge manier om mensen dingen bij te brengen
YouTube: TO THE LAND OF FIRE AND ICE \[4K]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 14:53 ]
Voor zover ik weet verkochten ze dan ook slecht. Zelfs in de USA deden ze het niet goed. Hier in NL misschien 2x zo'n ding gezien. Je moet er ook maar van houden aangezien het een vrij heftig uiterlijk is.wimmel_1 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:33:
[...]
Die Buell XB9 en XB12 Fietsjes zijn écht geweldig fijne speelfietsen met een heerlijk korte wielbasis. Blijft eeuwige zonde dat HD dáár de stekker in 2009 uitgetrokken heeft en daarmee 't merk failliet heeft laten gaan.
Dit topic is gesloten.