Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.090 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:36:
Ooit een auto verkocht die door buitenlanders werd overgenomen. Wat papierwerk, tijdelijke export plaat maken en 20 min later stonden we weer buiten. Auto klaar om de grens over te gaan :P
Stelde niets voor inderdaad. Hoe de import aan de buitenland kant werkt weet ik niet O-)
Da's niets meer dan hetzelfde als hier in NL een voertuig importeren.. Gewoon met de juiste papieren naar de juiste instantie gaan.... KLAAR. Nieuwe platen er op en gás....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je het ding op vol vermogen en met de juiste prijs wel moet kunnen verkopen binnen een maand of 2. Vooral de juiste prijs is hier belangrijk. Zorgen dat je de beste keus bent voor dit model. Dat hoeft niet de goedkoopste te zijn, maar hangt van meerdere dingen af.

Altijd als ik iets verkoop, of het nou een GPU of motor is, zorg ik er voor dat mijn product de beste keus is. Nou is een motor kwijt raken natuurlijk niet heel makkelijk, maar daarmee maak je de kans wel het grootst. En misschien staat ie er dan nog 4 maanden of langer, dat kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Ik heb m'n motor uit België gehaald, was echt een piece of koekje. 15 min bij rdw. De Duitsers schijnen wel wat ouderwets te zijn en werken in veel gevallen nog met fax 8)7, maar kan me niet voorstellen dat het veel gedoe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14
@gebruikershaes Dat faxen is volgens mij vooral omdat in DE een bericht per fax rechtsgeldig is, per e-mail niet. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland.

Tenminste, ik kan me daar vaag nog een verhaal van herinneren van een vroegere klant. Die had veel contacten in DE waardoor ik de fax op de multifunctionals dus continu in orde kon maken. Geen fax, geen klanten in DE :P

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 17-08-2018 23:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
* Bommes gaat zo kijken voor een V-strom 650

Iets meer geschikt voor af en toe een grindpad dan mijn Fazer.
Er staan er 2 bij Motoport hier in Veldhoven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:57:
[...]

Hij staat op Marktplaats op het moment, als mensen zeggen probeer een Fora wil ik dat ook best proberen, heb jammer genoeg weinig ervaring er verder mee. Misschien staat die toch wel te duur aangeboden, maarja een tegenbod kan altijd. advertentie (sorry als de link eigenlijk niet mag)
https://link.marktplaats.nl/m1309528120

Het is inderdaad wel voor veel mensen is een GS te duur, ik heb gelukkig een goed betaalde baan gehad toen ik op A2 begon en plus 1m96 lang was dit wel de ideale motor eerlijk gezegd.
Je hebt ook een beetje de pech dat er dit jaar een nieuw model is geïntroduceerd. Daardoor vind ik hem relatief duur, omdat je het oude (overjarige model) relatief goedkoop kunt krijgen nu.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:23
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:50:
Het idee was juist hem op 35KW te houden zodat er 2 markten zijn, de 35KW markt en de Vol vermogen markt. Kan hem gewoon terugbouwen dat is geen enkel probleem als er echte interesse is zegmaar
Maar degene die op zoek zijn naar een volvermogen, skippen je advertentie omdat ie in de titel vermeld staat als 35kW. Dat moet je veranderen.

Verder vind ik je advertentie te uitgebreid. Compact lijkt me wat duidelijker. Foto's van facturen bij de advertentie erbij doen en het ding netjes poetsen. Melden dat ie dealeronderhouden is en inzage in de facturen. Opgeloste problemen die onder garantie opgelost zijn, hoef je niet te melden in de advertentie.

Zou je tekst ook anders in elkaar zetten, wat compacter en meer gebruik maken van punten:

Zoiets, denk ik zou ik het doen:

BMW F800 GS Adventure, bouwjaar 2015.
Van 1e eigenaar, volledig dealeronderhouden en in prima staat van onderhoud.

Het betreft het luxere Adventure type, dat zich onderscheid van de 'normale' F800GS door de volgende kenmerken:
- Grotere tankinhoud (24 liter ipv 16 liter)
-, Hoger windscherm
- Iets hoger zadel (Ideaal voor langere mensen),
- Motorblok beschermers
- Bredere footpegs
- Spaakwielen i.p.v gesmeden wielen

Extra opties, niet standaard aanwezig:
- Top-koffer incl padding voor passagier (het los verkopen kun je weglaten)
- Remus Hexacone uitlaat (Titanium + carbon) incl. bijbehorende Db-killer

(onderstaand hele riedeltje met nummers, zijn dat ook extra opties? Zoja, dan melden.
- LED-mistlamp
-Offroad modus
- Electronic Suspension Adjustment (ESAII)
- Verwarmbare handvatten
- Boordcomputer
- LED knipperlicht wit
- Diefstalalarmsysteem
- Middenstandaard 650
- ASC)

De standaard uitlaat is uiteraard nog aanwezig en wordt meegeleverd.

Motor is altijd door de dealer onderhouden en van de eerste eigenaar. Alle onderhoudsfacturen zijn aanwezig, evenals de 3 originele sleutels, enz. Altijd binnen gestald (als dat zo is, melden en het ding netjes poetsen!)

De 20.000km beurt is onlangs uitgevoerd, zie foto X , twv 511 euro.

Momenteel staat de motor op 35kW, voor rijders met het A2 -rijbewijs. In overleg met de dealer kan dit kosteloos worden omgezet naar volvermogen.. (als je hier ook nog geld voor gaat vragen, zou ik als potentiele koper denk ik afhaken. Psychologisch iets.. dus dan liever 150 euro inleveren maar als verkoper)

Nouja, zoiets vind ik duidelijker en overzichtelijker., ook al is het nog steeds een lap tekst. Maar door de opsommingen en belangrijke dingen vetgedrukt, blijft het denk ik duidelijker.

Is er geen dealer die 'm in consignatie wilt verkopen voor je? Dus dat ie bij de dealer in de showroom komt tegen een bepaald percentage of bedrag bij verkoop?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Nou de proefrit/videoreview opnames gaan zo beginnen hoor. Heb een Ducati Monster 796 uit 2013 mee 8). Mooi rood, 11.000km op de teller.
Monster796

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:18:
* Bommes gaat zo kijken voor een V-strom 650

Iets meer geschikt voor af en toe een grindpad dan mijn Fazer.
Er staan er 2 bij Motoport hier in Veldhoven.
Let goed op. Er is een reden dat die dealer al 2x failliet is gegaan, wat een eikels. :+

Maar goeie keuze, leuke motor!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Op dit moment ben ik in Bobbejaanland en heb net een show gezien.
Petje af voor de stuntpiloten. Wat een controle hebben zij over hun motoren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

streamnl schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:46:
Op dit moment ben ik in Bobbejaanland en heb net een show gezien.
Petje af voor de stuntpiloten. Wat een controle hebben zij over hun motoren.
Was dat met één pk vervoersmiddelen? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Leviathius schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:16:
Nou de proefrit/videoreview opnames gaan zo beginnen hoor. Heb een Ducati Monster 796 uit 2013 mee 8). Mooi rood, 11.000km op de teller.
[afbeelding]
Waaauw mooie fiets zeg!!! O+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
koektrommeltje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Is er geen dealer die 'm in consignatie wilt verkopen voor je? Dus dat ie bij de dealer in de showroom komt tegen een bepaald percentage of bedrag bij verkoop?
Kan zien dat je hier ervaring mee hebt, zit er inderdaad echt stukken beter uit, wat een verschil. _/-\o_ Hoop dat het geen probleem is als ik dus een groot deel overneem?

Heb zelf gevraagd bij motoport zelf, alleen hun pakken ongeveer 10 tot 15% wat ik heb begrepen van hun. Bij een verkoop prijs van gem 10750/10500. En natuurlijk als iemand hem wilt kopen zal er gegarandeerd meer af gaan i.v.m dat het een dealer is, klanten werven is belangrijk. Dus de mogelijkheid zit er wel in.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:23
Naif0n schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

Kan zien dat je hier ervaring mee hebt, zit er inderdaad echt stukken beter uit, wat een verschil. _/-\o_ Hoop dat het geen probleem is als ik dus een groot deel overneem?

Heb zelf gevraagd bij motoport zelf, alleen hun pakken ongeveer 10 tot 15% wat ik heb begrepen van hun. Bij een verkoop prijs van gem 10750/10500. En natuurlijk als iemand hem wilt kopen zal er gegarandeerd meer af gaan i.v.m dat het een dealer is, klanten werven is belangrijk. Dus de mogelijkheid zit er wel in.
Nee, geen ervaring mee. Dat is logisch nadenken.

Een advertentie moet overzichtelijk zijn, je moet niet door lappen tekst gaan lezen om te kunnen zien hoe/wat/waar/. Geen onnodige dingen vermelden.

Zou je foto's ook nog veranderen uiteraard. Motor flink goed schoonmaken, zodat ie mooi glimt en een mooie achtergrond kiezen. Detailfoto's ervan. Leuk achtergrondje.

Je mag alles gebruiken wat je wilt ;) en ik zou 'm op elke verkoopsite plaatsen dus niet alleen op marktplaats, maar ook op speurders, 2dehands, motoroccasion, enz.

Consignatie kan wellicht handig zijn. Bij een dealer komen meer mensen die specifiek op zoek zijn naar die motor maar niet particulier willen kopen. Natuurlijk is dat niet gratis, maar het ontneemt jouw tegelijkertijd ook weer wat zorgen. 1500 euro lijkt me wat veel; dat pakken ze volgens mij niet eens als marge op een normale inruiler? Je kan natuurlijk meerdere toko's benaderen. De ene zal dat grager doen dan de ander. De ene wilt de hoofdprijs, de andere neemt genoegen met bijv. 500 euro.

Je hoeft 'm niet perse bij motoport neer te zetten natuurlijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door koektrommeltje op 18-08-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Met ervaring vanuit de auto's: Je wil een geintresseerde eigenlijk online al een blik rondom het voertuig gunnen, dus vanuit 4 hoeken foto's maken, rechtsvoor, rechtsachter, linksachter, linksvoor, dan nog wat detail shots (tellerhuis met kmstand, zijkanten, topkoffer open en dicht, sportuilaatje? Foto, etc..) en waar aanwezig/mogelijk een foto van enkele onderhoudsbonnen (als je eigen adres erop staat zou ik dat dan wel weer even blurren ;)).

De tekst moet inderdaad zo kort mogelijk zijn, een lange lap tekst gaan de meeste mensen niet lezen (mensen zijn lui op dat gebied), gewoon zo kort en bondig mogelijk zoveel mogelijk vertellen over de motor. En inderdaad, zaken die onder garantie opgelost zijn zou ik er gewoon buiten laten, mocht een kijker terplekke vragen of er wel 's problemen met de motor zijn geweest kun je het natuurlijk wel gewoon vertellen. Zoals @koektrommeltje als voordeed de info in een lijstje verwerken werkt over het algemeen goed, lekker overzichtelijk voor de mensen :)

Succes met de verkoop @Naif0n d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 18-08-2018 17:55 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Bommes
Joopieboy schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Let goed op. Er is een reden dat die dealer al 2x failliet is gegaan, wat een eikels. :+

Maar goeie keuze, leuke motor!
Stonden 2 V-strom 650's.
Eentje uit 2006 een witte met iets van 40 duizend kilometer op de teller.
En een zwarte uit 2010 met 5,5 duizend kilometer. Die laatste was echt gewoon nieuw, de haren zaten nog op de voetsteunen.

Ik kon mijn Fazer goed inruilen maar ik heb toch niet ter plekke ja gezegd.

Vervolgens naar de motorkleding Outlet, voor mijn vriendin een echt super mooie kevlar broek gekocht. En voor mij zelf een nieuwe helm, een goedkoop potje van IXS.

Toen spontaan door gereden naar Joppen motoren in Leende.

Daar toch nog weer wat gekocht:
zaterdag middag aanschaf

8) :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Stonden 2 V-strom 650's.
Eentje uit 2006 een witte met iets van 40 duizend kilometer op de teller.
En een zwarte uit 2010 met 5,5 duizend kilometer. Die laatste was echt gewoon nieuw, de haren zaten nog op de voetsteunen.

Ik kon mijn Fazer goed inruilen maar ik heb toch niet ter plekke ja gezegd.

Vervolgens naar de motorkleding Outlet, voor mijn vriendin een echt super mooie kevlar broek gekocht. En voor mij zelf een nieuwe helm, een goedkoop potje van IXS.

zaterdag middag aanschaf

:p Lekker dagje zo zeg! Wel mooi geslaagd!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goed bezig ouwe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

De gl1200 staat sinds gisteravond ook hier in de garage.
Flinke omweg vanuitn Oss naar huis genomen en pas in het donker aangekomen. Vriendin achterop die heel lang geleden ooit eens 1 keer achterop had gezet bij iemand maar geen centje last van gehad.
Wat een heerlijk apparaat is het toch. Wellicht niet het mooiste maar wel heerlijk toeren op dat ding.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Vandaag voor het eerst alleen gereden, 1.5 uur sturen op een eigen motor, zonder instructeur in m'n oor :+

Vanmiddag de motor van @Dynazap overgenomen :) .

Verplicht plaatje, inclusief blije bakkes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H4MSnHY.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ardj op 18-08-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:p Ehh dat mag wel wat blijer @Ardj ! Prachtige kleur zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Hoi medetweakers, eerst en vooral mijn verontschuldigingen als dit het verkeerde topic is, maar ik kon nergens iets gelijkaardigs vinden.

Laat me eerst even mezelf kort voorstellen. In mijn jongere jaren heb ik altijd met brommers en moto's gereden. Begonnen op een Peugeot Fox 50cc, daarna naar een Honda NSR125. Toen mijn motorijbewijs gehaald en een Suzuki GSXF aangekocht waar ik toch wel enkele jaren veel plezier heb aan beleefd. Toen ik die moto wat ontgroeid was, was het weer tijd voor iets nieuws, een Honda CBR900cc Fireblade. Die laatste was mijn beste machine ooit en heb ik met spijt in het hart moeten verkopen jaren geleden voor een auto, door werkomstandigheden.

Ondertussen ben ik 36, woon ik in een leuke stad in Belgie en heb ik geen gemotoriseerd vervoer meer ter beschikking. Na een dag in het weekend rond te snorren op een 50cc Vespa met een vriendin heb ik de bug weer te pakken. Wat een leuk ding was dat! Het deed me weer terugverlangen naar mijn jaren met de moto en het gevoel van vrijheid wat ik in de stad ook wel heb, maar niet als ik daar buiten iets wil doen.

Deze ervaring bracht me op het idee om terug een moto aan te schaffen, en liefst een handige, makkelijke tourmachine waar ik toch wel veel plezier uit haal. Dus geen racer meer waar de passagier als een opgeplooide scampi krampatchig achterop zit, maar iets waar je met twee op kan zitten, toch nog wat sportief kan zijn, ook wat bagage kan meepakken en op de autostrade kan mocht dit nodig zijn.

Dit bracht mij eerder naar een scooter van ongeveer 300cc, 135cc is net te licht en 600cc te zwaar. Verzekering en verbruik spelen ook een rol. In het segment (maxi-) scooter zijn er dan enkele kandidaten die aan de eisen voldoen:
- Honda Forza 300
- Yamaha X-Max 300
- Kawasaki J300
- BMW X400x
- Vespa GTS 300

Vooral de Honda Forza interesseert me sterk. Zijn er hier mensen die al enige ervaringen hebben met deze machine (versie 2018)? De Vespa lijkt me ook een leuke machine, maar ik denk niet dat ik me hier veilig op zou voelen als ik op de autostrade zou gaan met dat ding. Zou dan eerder het gevoel hebben dat ik op een illegale straatscooter tussen het snelwegverkeer doorsjeez... Not safe!

Het is jammer dat er bij ons zo weinig scooters zijn, hoewel het in feite erg praktische machines zijn. Ze hebben het imago niet echt mee, en dat lijkt me onterecht.

[ Voor 6% gewijzigd door GBB1 op 18-08-2018 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ardj schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:23:
Vandaag voor het eerst alleen gereden, 1.5 uur sturen op een eigen motor, zonder instructeur in m'n oor :+

Vanmiddag de motor van @Dynazap overgenomen :) .

Verplicht plaatje, inclusief blije bakkes:
[afbeelding]
M'n motor :'( . Haha.

Veel plezier er mee man! Als ik de MT07 heb en ben in de buurt moeten we ff een rondje doen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
SmurfLink schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:26:
:p Ehh dat mag wel wat blijer @Ardj ! Prachtige kleur zeg!
Jij weet niet hoe mijn hoofd er gemiddeld uit ziet he :9

Neem van mij aan, ik heb de hele rit met een domme grijns gereden :)
Dynazap schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

M'n motor :'( . Haha.

Veel plezier er mee man! Als ik de MT07 heb en ben in de buurt moeten we ff een rondje doen :*)
Altijd welkom, gezellig!

Oh en kan ik aan de openingspost toegevoegd worden?
Z750 van 2008 in Gelderland

[ Voor 36% gewijzigd door Ardj op 18-08-2018 21:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:31
Bochten gaan inmiddels heel veel beter :*) .
Deze avond lekker geoefend met de langzame slalom, wegrijden uit parkeervak en als laatste rem oefeningen met 50 km/u.
Mooie boel als je voor het eerst zelf zo'n > 50 km/u op de motor rijdt, dan gaat het ineens best hard in vergelijking met stapvoets en de 30 km/u die ik eerst reed :o .

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde vandaag de volgende route rijden: https://motorroutes.net/routes/route-gilze . Helaas moest ik deze tocht afbreken omdat ik geen geld voor de pont bij me had 8)7 Daarom heb ik de Bandiet maar meegenomen naar zijn natuurlijke habitat (muziekje van Ennio Morricone erbij) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2T9wuTptG46JWVEjwxj7eVgy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/czzXMfZrcOLNQcSkBRkC7NDd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:55:
Ik wilde vandaag de volgende route rijden: https://motorroutes.net/routes/route-gilze . Helaas moest ik deze tocht afbreken omdat ik geen geld voor de pont bij me had 8)7 Daarom heb ik de Bandiet maar meegenomen naar zijn natuurlijke habitat (muziekje van Ennio Morricone erbij) :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Zat laatst nog te twijfelen of pondjes inmiddels contactloos zouden accepteren, ging er stiekem wel van uit. Maar goed dus dat ik toen de gok niet heb genomen. Best ouderwets eigenlijk wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Bazziek schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:02:
[...]

Zat laatst nog te twijfelen of pondjes inmiddels contactloos zouden accepteren, ging er stiekem wel van uit. Maar goed dus dat ik toen de gok niet heb genomen. Best ouderwets eigenlijk wat mij betreft.
En @Verwijderd, ik had laatst bij een pondje van Riveer via een app een kaartje gekocht. Kon je gewoon met iDeal, oftewel je bank-app, gewoon te plekke betalen en je QR-code laten scannen. Werkte best makkelijk eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

zaterdag middag aanschaf

Dat is een mooie upgrade! Kreeg je nog een leuke prijs voor de Fazer?

@Ardj mooi ding man, genieten! Is dat nou donkerblauw of zwart met blauwe reflectie van de lucht?
@GBB1 BMW :Y gewoon omdat ie er zo gaaf uitziet. Maar waarom wil je een scooter? Een motor zoals een Yamaha Fazer kost je niet meer, maar is misschien wel wat veelzijdiger (hoewel iets minder praktisch)
@Naif0n waarom rijd je er niet mee rond in Duitsland? Ik ken de exacte regelgeving niet, maar wellicht kan je m zelfs op NL platen laten als je er voor kortere duur woont. Eigenlijk zonde als je m nu verkoopt, je hebt m nog nooit op vol vermogen kunnen 'proeven' ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@noes nee niet echt maar ik wilde iets anders en had geen zin in marktplaats gepeupel.
Ik heb de Fazer nu 2 jaar gehad, alleen benzine in gedaan en 650 euro op "afgeschreven" .
Wat mij betreft prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
noes schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 01:26:
[...]

@Naif0n waarom rijd je er niet mee rond in Duitsland? Ik ken de exacte regelgeving niet, maar wellicht kan je m zelfs op NL platen laten als je er voor kortere duur woont. Eigenlijk zonde als je m nu verkoopt, je hebt m nog nooit op vol vermogen kunnen 'proeven' ;)
Ik woon en werk officieel in Duitsland nu, dus om alles in Nederland te houden "mag" officieel niet ook al is het huis waar die nu op ingeschreven staat van mijn vader. Heb begrepen van de verzekering dat het mag om hem 2 maanden in het buitenland te houden, alleen moet die na die Periode weer terug in NL zijn. Gezien ik er woon is dat niet zo ideaal.

En inderdaad, heb hem nog nooit op vol vermogen geproefd. Heb wel al in Duitsland een S1000RR proef gereden, wat echt een monsterlijk ding is maar niks voor mij gezien mijn lengte :P. Had wel pech met die proefrit, koste me 800 euro omdat er een steentje de Radiator ingesprongen was boven de 130kmph, was dus lekker gaan lekken.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
@noes bedankt voor je opmerking. Ben je dan zo'n grote BMW fan? Heb zelf nooit met BMW gereden, maar deze C400X heeft wel een paar kleine nadelen:
- Minder ruimte onder het zadel. Er is wel een uitklapluikje voorzien boven de achterband wat de opbergruimte iets groter maakt bij stilstand, dan kan er wel een tweede helm onder het zadel.
- Het optionele TFT scherm met navigatie ingebouwd via de GSM blijkt eigenlijk niet zo goed te functioneren als men doet geloven. De app op Android krijgt echt veel slechte reviews ivm het verliezen van de Bluetooth verbinding, ..
- De voeten kunnen enkel plat onderaan staan. De voetsteunen die verticaal staan zijn veel te klein en heeft BMW enkel voorzien om in de windtunnel betere cijfers neer te zetten.

Redenen om voor een scooter te kiezen ipv een naked:
- Meer opbergruimte om een extra helm of andere (kampeer) spullen mee te nemen.
- Comfortabeler voor een tweede persoon achterop.
- Meer comfort opties: verwarmd zadel, verwarmde handvaten, ...
- Schappelijk in prijs als je 'm nieuw koopt.
- Minder dure verzekering, door het lagere cc
- Meer direct rijplezier. Rechtere zithouding, opstappen en gaan.

Eigenlijk draait het voor mij tussen de Honda Forza 300 en de BMW C400X. De rijervaring zal het moeten uitwijzen, alsook de mogelijke kortingen op het auto/moto-salon in januari.

PS: Misschien moeten we maar eens een apart forum topic aanmaken over Maxiscooters?

[ Voor 15% gewijzigd door GBB1 op 19-08-2018 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Hehe, Tweakers werkt weer...

Vraagje, ik wil aanstaande zondag (mits het droog is) een ritje maken vanuit Eersel naar het zuiden van Limburg, daar wat eten en dan weer terug.

Vraag 1, heeft iemand een mooie route die ik kan volgen?
Vraag 2, zijn er meerdere die mee willen rijden? (Moet het toch een keer leren om in een groep te rijden ;) )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

streamnl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:24:
Hehe, Tweakers werkt weer...

Vraagje, ik wil aanstaande zondag (mits het droog is) een ritje maken vanuit Eersel naar het zuiden van Limburg, daar wat eten en dan weer terug.

Vraag 1, heeft iemand een mooie route die ik kan volgen?
Vraag 2, zijn er meerdere die mee willen rijden? (Moet het toch een keer leren om in een groep te rijden ;) )
Ik heb nog wel een leuke route staan als je wilt, maar bedoel je deze zondag of volgende week? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:27:
[...]

Ik heb nog wel een leuke route staan als je wilt, maar bedoel je deze zondag of volgende week? :+
Niet vandaag. Het gaat over 26 augustus.
(Dadelijk even sporten (Neoliet) en vanmiddag "moet" ik mee naar de feel good market...)

Als ik jouw route mag gebruiken, graag!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie jouw email staan, zal hem straks iets bijwerken en doorsturen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Twee dagen wedstrijdjes gereden op Oschersleben. Blijft toch niet mijn circuit. (P12 en P14). Maar het was wel weer bere gezellig met veel bier en schnitzels.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Tylen Je moet ook ruimte laten voor verbetering natuurlijk :P
Maar race seizoen komt weer wat op gang dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
streamnl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

Niet vandaag. Het gaat over 26 augustus.
(Dadelijk even sporten (Neoliet) en vanmiddag "moet" ik mee naar de feel good market...)

Als ik jouw route mag gebruiken, graag!
Feel good market is toch geen straf om naar toe te gaan. Lekker pintje drinken, wat hapjes eten. Niks mis mee voor een zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:12
Niks van jouw bij :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

GBB1 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 08:46:
PS: Misschien moeten we maar eens een apart forum topic aanmaken over Maxiscooters?
Waarom? Net als op andere motorfora kunnen motorscooters toch prima in dit topic terecht. Wat wel vervelend is dat een kleine groep motorrijders een soort ubermensch gevoel heeft ten opzichte van scooterrijders. En nee die flauwe grappen zijn op den duur net leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:45:
[...]

En @Verwijderd, ik had laatst bij een pondje van Riveer via een app een kaartje gekocht. Kon je gewoon met iDeal, oftewel je bank-app, gewoon te plekke betalen en je QR-code laten scannen. Werkte best makkelijk eigenlijk.
Goede tip thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GBB1 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:26:
Het is jammer dat er bij ons zo weinig scooters zijn, hoewel het in feite erg praktische machines zijn. Ze hebben het imago niet echt mee, en dat lijkt me onterecht.
Ik begrijp dat eigenlijk ook niet, want voor een ritje op zondagmiddag is een motor natuurlijk onovertroffen maar de rest van de week is er eigenlijk geen vervoersmiddel dat het wint van de motorscooter. Zeker in de stad is het starten en gaan! Maar misschien zit daar wel het probleem. Het is en blijft een vervoersmiddel waar geen enkele emotie bij komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Daar is @Bommes het sowieso mee oneens. Ik denk dat hij eerder zonder motor door het leven gaat dan zonder scooter..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
Daar ben ik het niet helemaal mee eens @Verwijderd . Het Hondagevoel heb je ook met een Honda scooter lijkt me. Heb er nog niet mee gereden, maar ga daar wel van uit. Het nostalgische. dat is er idd niet nee en de snelheid/hard rijden ook niet. Maar zeg nu eerlijk, wie haalt die laatste paar pk's uit zijn racemachine op de openbare weg of zelfs op het circuit? Juist, niemand. Tenzij je Valentino Rossi heet, dat is iets anders. Maar idd, mensen willen dat gevoel van de snelste machine of iets dergelijks. Al de rest heb je naar mijn idee ook bij een scooter (van min. 300cc dan wel). Am I wrong?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Franklin82 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:53:
Bochten gaan inmiddels heel veel beter :*) .
Deze avond lekker geoefend met de langzame slalom, wegrijden uit parkeervak en als laatste rem oefeningen met 50 km/u.
Mooie boel als je voor het eerst zelf zo'n > 50 km/u op de motor rijdt, dan gaat het ineens best hard in vergelijking met stapvoets en de 30 km/u die ik eerst reed :o .
Bizar is dat he? Ik had precies hetzelfde in het begin... bij 30, woooo wat is dat hard. Daarna bij 50, waaaaauw wat is dat hard! En bij m'n AVD lessen was 130 op de snelweg eigenlijk niet heel spectaculair meer, haha. :P Precies hoe de jongens het hier voorspelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ik weet inderdaad de eerste keer nog dat ik vol gas gaf tijdens het lessen. Dat was tussen de oefeningen door, toen ik terug moest rijden naar het aanrijdpunt voor de slalom ofzo.
Ik dacht, even snel terug. Daarna dacht ik, dat doe ik nooit meer. En harder dan 60 ging ik echt niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Weet nog tijdens een AVD les de snelweg op dat ik hoorde: "Acci, geef nou eens een keer gas, je zit op een motor". Dus dacht fuck it, volgas, wow dat ging hard :P nu weet ik wel beter O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gevoel van hard gaan verschilt ook heel erg per motor ;) Ik denk dat niet iedereen zich heel comfortabel voelt als het hard gaat op mijn spaghetti vering Bandit.

Maar ook dat went ;)

@Joopieboy jij hebt toch ook zo'n spaghetti vering ding met kuip gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:51:
Dat gevoel van hard gaan verschilt ook heel erg per motor ;) Ik denk dat niet iedereen zich heel comfortabel voelt als het hard gaat op mijn spaghetti vering Bandit.

Maar ook dat went ;)

@Joopieboy jij hebt toch ook zo'n spaghetti vering ding met kuip gehad?
Ik had een echte neppe GSX-F idd, Bandit met volle kuip dus idd. In mijn wilde jaren nog een knee down gedaan ook met dat hok. :+ En de eerste is volledig down gegaan... Tijd van de BT021 banden. :P

Beetje sportief een bocht in was een onrustig dribbelende motor, met flink remmen (voor zover mogelijk) was een enorm duikende motor en van dat soort dingen. :P

Resultaat na 5 jaar was ook een lekke voorvork, 2e set gecupte banden, remmen aan snot (schijven verglaasd en remblokken op), en zo nog een hele waslijst. :X

Maar om 'te beginnen' (echt beginnen op straat), was het een prima motor. Allemansvriend en iedereen kan erop wegrijden. :)

Als ik nu de R eens een bochtencombinatie doorknal en terugdenk, zeker als ik naar de snelheden kijk, dan had ik er met de F niet aan aan hoeven te denken, die had halverwege mij er al afgegooid. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 19-08-2018 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

Feel good market is toch geen straf om naar toe te gaan. Lekker pintje drinken, wat hapjes eten. Niks mis mee voor een zondag.
Als het alleen met mijn vrouw zou zijn, niet nee. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
Voor motorscooters is dus blijkbaar ook een dedicated forum op motor-forum.nl. Daar eens even rondneuzen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ardj
noes schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 01:26:
[...]
@Ardj mooi ding man, genieten! Is dat nou donkerblauw of zwart met blauwe reflectie van de lucht?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0oqWh3.jpg

Blauw dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Nice! Moeten we toch eens gaan V-strom TETteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Ik begrijp dat eigenlijk ook niet, want voor een ritje op zondagmiddag is een motor natuurlijk onovertroffen maar de rest van de week is er eigenlijk geen vervoersmiddel dat het wint van de motorscooter. Zeker in de stad is het starten en gaan! Maar misschien zit daar wel het probleem. Het is en blijft een vervoersmiddel waar geen enkele emotie bij komt kijken.
Mij lijkt een motorscooter me juist een onhandig compromis. Je kunt er hard mee, dus zal je net als op je motor je volledige gear moeten aantrekken. Als je moeilijk moet doen met pak aantrekken en helm opzetten, dan kun je net zo goed op een motor stappen.
Daarbij komt dat het mij eng lijkt om met zo'n ding op iele bandjes en beperkt vermogen de snelweg op te gaan.
Een collega had een Suzuki Brugman en dacht dat dat het perfecte woon-werk vervoermiddel was. Na 3 maanden heeft hij hem toch maar ingeruild op een Honda Deauville...

Voor direct opstappen en gaan in de stad zou ik liever een (electrische) fiets of 25 km/h scooter hebben. Voor de rest een motor of auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@Erapaz Laat die 25km/h scooter maar zitten, ik heb een tijdje geleden voor stadsverkeer nog zo'n snorscootertje gekocht, maar de regelgeving mbt die dingen zijn zo streng geworden dat geen enkele 2e hands scooter er nog aan voldoet. Als je op een rollerbank terecht komt (en dat gaat je als brom/snorscooter rijder regelmatig overkomen) en de brommer loopt meer dan 5km/u harder dan de toegestane constructiesnelheid krijg je een boete en wordt 't kenteken op WOK gezet. Je mag dan niet meer met 't ding rijden en om die WOK status er weer af te krijgen schijnt nogal een gezeik te kunnen zijn :X

Daarnaast vond ik zo'n brommertje maar een eng slap kutding vergeleken met een motor, ik heb 'm snel weer weg gedaan :P * Destruction twijfelt nu nog over een motorscooter voor erbij, binnen de stad en kort daarbuiten is dat een prima alternatief imo :) Op de snelweg zit zo'n ding al snel aan z'n topsnelheid, dat lijkt mij persoonlijk ook niks :X

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@Destruction goeie tip, dan liever een elektrische MTB, dan heb je er in de bergen ook nog wat aan.

Ik kijk regelmatig voor een Vespa GTS, die vind ik erg leuk. Maar puntje bij paaltje denk ik dat ik toch liever een echte motor rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

^^ Da's ook de reden dat ik niet alteveel voor zo'n ding wil betalen, bij voorkeur is 't ding dan technisch goed en optisch lelijk :P Had vroeger ook één mooie scooter en één spuuglelijke oude Honda Vision waarvan de kappen met tierips aan elkaar zaten enzo.. :+ Die laatste was een geniale daily driver, technisch perfect en betrouwbaar maar zo verschrikkelijk lelijk dat ik 't ding nooit echt op slot heb hoeven zetten :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Even een testfit gedaan met de andere tank:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/28IhbQOl.jpg
Vind t er wel netjes uitzien, maar het past voor geen meter. Het frame zal moeten worden aangepast en daar ga ik nu nog even niet aan beginnen.

Wel de voorkant ontdaan van de verschrikkelijke koplamp frankenstein modificatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6aoKegOl.jpg
Dat is al beter.
Clipons erop en een normale koplamp en dat wordt al weer een stuk beter.

Even testfit met de spullen die er op zaten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rvPEMlAl.jpg
Toch niet heel slecht, alleen die tank is wat iel vind ik nog steeds.

Als het goed is komende week lampje binnen voor onder het zadel. Wordt remlicht/normaal licht.
Die boven nummerplaat is kapot en vind ik ook niet mooi.
Knipperlichten heb ik die ik wel leuk vind, zit ook remlicht bij in eventueel.
Brackets bestellen om deze aan de bovenkant van de veren te bevestigen.

Voor in het stuur straks heb ik al knipperlichten besteld die in de bar-ends gaan. Netste oplossing voor denk ik.

Ook al even bezig geweest met wat electra te fatsoeneren, daar gaat ook nog wel wat tijd in zitten...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@noes bedankt voor je opmerking. Ben je dan zo'n grote BMW fan? Heb zelf nooit met BMW gereden, maar deze C400X heeft wel een paar kleine nadelen:
- Minder ruimte onder het zadel. Er is wel een uitklapluikje voorzien boven de achterband wat de opbergruimte iets groter maakt bij stilstand, dan kan er wel een tweede helm onder het zadel.
- Het optionele TFT scherm met navigatie ingebouwd via de GSM blijkt eigenlijk niet zo goed te functioneren als men doet geloven. De app op Android krijgt echt veel slechte reviews ivm het verliezen van de Bluetooth verbinding, ..
- De voeten kunnen enkel plat onderaan staan. De voetsteunen die verticaal staan zijn veel te klein en heeft BMW enkel voorzien om in de windtunnel betere cijfers neer te zetten.

Eigenlijk draait het voor mij tussen de Honda Forza 300 en de BMW C400X. De rijervaring zal het moeten uitwijzen, alsook de mogelijke kortingen op het auto/moto-salon in januari.

Nou ik rijd S1000RR, dus wel een beetje BMW fan ;) maar vind m er gewoon heel vet uitzien, stoerder dan de meeste motorscooters. Je kan ook voor zn grote broer gaan, de C 650. Of electrisch, C Evolution, maar of dat handig is hangt af van je beoogde gebruik en mogelijkheden tot opladen.

@Bommes netjes. Ik had zelfs winst gemaakt op mn Fazer.. maar dat was verzekeringskwestie ;) Inmiddels wel weer een beetje op zoek naar een winterbrommer.. dus als er iemand nog van zn motor af moet :9 (en nee @Naif0n jouw BMW F800 GS is helaas boven budget ;) (wel gaaf ding!))
Naif0n schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 04:42:
[...]

Ik woon en werk officieel in Duitsland nu, dus om alles in Nederland te houden "mag" officieel niet ook al is het huis waar die nu op ingeschreven staat van mijn vader. Heb begrepen van de verzekering dat het mag om hem 2 maanden in het buitenland te houden, alleen moet die na die Periode weer terug in NL zijn. Gezien ik er woon is dat niet zo ideaal.

En inderdaad, heb hem nog nooit op vol vermogen geproefd. Heb wel al in Duitsland een S1000RR proef gereden, wat echt een monsterlijk ding is maar niks voor mij gezien mijn lengte :P. Had wel pech met die proefrit, koste me 800 euro omdat er een steentje de Radiator ingesprongen was boven de 130kmph, was dus lekker gaan lekken.
Mega-balen van die radiator :( en exporteren naar Duitsland?

[ Voor 15% gewijzigd door noes op 19-08-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:03:
@Tylen Je moet ook ruimte laten voor verbetering natuurlijk :P
Maar race seizoen komt weer wat op gang dus?
Is alweer bijna afgelopen ;). Nog 2 dagen assen en nog 1 dag zolder. (En twee dagen vrije training.)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:37:
Ik zie jouw email staan, zal hem straks iets bijwerken en doorsturen :)
Ik zou deze route ook wel graag willen hebben! Kun je 'm ergens online zetten of zal ik je een DM sturen met m'n e-mailadres?

@streamnl Volgende week zondag gaat het me helaas niet lukken om mee te rijden naar Limburg. Ik ga graag een andere keer mee rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Conteaster schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Ik zou deze route ook wel graag willen hebben! Kun je 'm ergens online zetten of zal ik je een DM sturen met m'n e-mailadres?

@streamnl Volgende week zondag gaat het me helaas niet lukken om mee te rijden naar Limburg. Ik ga graag een andere keer mee rijden ;)
Wanneer ik weer zo'n ritje ga maken,laat ik het wel weer weten.
Maar als jij een keer tijd en zin hebt...
Als ik het op tijd weet, ben ik vrij flexibel in het weekend.

PS ik ben wel een droog weer rijder O-)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Conteaster schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Geen idee hoe ik hem online kan zetten, anders eventueel op mijn server. Zo even kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand een goed (Mac) programma waar ik GPX kan aanpassen?
Een route langer maken is geen probleem, dat doe ik gewoon met Movescount, het gaat om het begin van de route. Die wil ik naar mijn woonplek maken.

PS
@wimmel_1 of @lolgast
Mag ik ook in de OP?

streamnl Cagiva Raptor 650 2006 Noord-Brabant

Alvast bedankt

[ Voor 45% gewijzigd door streamnl op 19-08-2018 18:13 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@streamnl Je staat er bij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
Zou ik een nieuw plaatje mogen? Hij is inmiddels compleet(ish) O+

https://i.imgur.com/fw54vnX.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Accident schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:21:
Weet nog tijdens een AVD les de snelweg op dat ik hoorde: "Acci, geef nou eens een keer gas, je zit op een motor". Dus dacht fuck it, volgas, wow dat ging hard :P nu weet ik wel beter O-)
Denk dat ik eerlijk gezegd nog nooit volgas heb gedraaid tijdens m'n lessen. Dat ding zat zo snel op 130, kwam er niet aan. :p Ben nou wel benieuwd hoe dat was geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:51:
[...]

Denk dat ik eerlijk gezegd nog nooit volgas heb gedraaid tijdens m'n lessen. Dat ding zat zo snel op 130, kwam er niet aan. :p Ben nou wel benieuwd hoe dat was geweest.
Toen ik dat tijdens het lessen voor het eerst deed was met een CB500. Ook zo'n situatie waar mij werd verteld wat meer door te rijden. Dus volgas, en dat was nogal een holy shit moment, en dat met een CB500 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:55
Alles is natuurlijk ook relatief. Ik heb voor mijn gevoel nog nooit zo hard gereden als de eerste keer 50 km/h op mijn Honda MT-5. Dat was de eerste keer op iets dat sneller ging dan een fiets. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

SmurfLink schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:51:
[...]

sja het moest van de instructeur ;) en ging "iets" over de vmax heen (toen nog 120)

volgas op het Monster is wel stuk "spannender" iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Iemand interesse in een gifgroene Kawasaki ER6-F uit 2015? Wel 35 kW.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Erapaz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:34:
@Destruction goeie tip, dan liever een elektrische MTB, dan heb je er in de bergen ook nog wat aan.

Ik kijk regelmatig voor een Vespa GTS, die vind ik erg leuk. Maar puntje bij paaltje denk ik dat ik toch liever een echte motor rijd.
Ik heb een Vespa GTS 250, super fijn ding.
V-max 120km/u op de gps. Een 300 is niks sneller op de top.
Je kunt er dus mee de snelweg op maar het houd niet over.
Ik geef daar niks om dus mij maakt het niet uit.

Overigens kun je bij de Vespa wel vergeten om je helm kwijt te kunnen onder het zadel.
Enkel een pothelm kun je er onder kwijt en dan nog niet eens een grote.

@Melkunie bij mijn V-strom zitten er echt ontzettende weg banden onder. Ik wil er zeker iets onder waar ik ook mee offroad kan maar voorlopig is het motor budget echt wel even op.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 19-08-2018 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

streamnl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:35:
Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand een goed (Mac) programma waar ik GPX kan aanpassen?
Een route langer maken is geen probleem, dat doe ik gewoon met Movescount, het gaat om het begin van de route. Die wil ik naar mijn woonplek maken.

PS
@wimmel_1 of @lolgast
Mag ik ook in de OP?

Alvast bedankt
Volgens mij is Basecamp voor MAC.

En hier een link naar de route:
http://www.joopiesplace.nl/Asten-Schinnen.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
streamnl schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:35:

PS
@wimmel_1 of @lolgast
Mag ik ook in de OP?

Alvast bedankt
Ik gebruik ‘altijd’ myrouteapp. Waarom? Heb ook nog geen alternatief gevonden. :+

Basecamp vond ik onoverzichtelijk. Jammer dat ze van Tyre nooit een Mac versie hebben gemaakt. Dat vind ik namelijk op Windows lekker werken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Vandaag de Ardennen in geweest. Redelijk sportief gereden, en daarbij de voorrijdster nog steeds uit het zicht zien verdwijnen. Ik maak me geen illusies: ik heb nog steeds genoeg te leren.

Op een bepaald moment haalden we een auto en een fietser in. Daarna kwam een bocht naar rechts. Ik zag de zwarte teerstreep op de weg, en dacht alleen maar aan het vasthouden van mijn lijn. Vervolgens begint mijn motor toch te schuiven! Je hebt zeker in het begin wel eens dat je wat beweging voelt en dat je je kapot schrikt om die (achteraf) paar cm.
Dit was 30-40 cm zijdelings schuiven voordat ik weer netjes grip had, terwijl ik al aardig in de bocht hing.
Het engste was nog wel dat de voorkant eerst een stap opzij ging gevolgd door een hele lichte tankslapper. (Heet het dan nog zo?) Wat kwispelen ken ik inmiddels wel, maar ik houd er echt niet van als de voorkant onder me uit schuift. Dit was wel een schrikmomentje ja...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan heb je de broek goed vol idd :X goed en netjes dat je hem toch kan 'houden' dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tijdje terug het zelfde gehad. Voorwiel ging een flinke stap opzij in een bocht. Later een filmpje op YouTube gezien waar iemand in de zelfde bocht de vangrail in ging omdat het bij hem met het achterwiel gebeurde.

Zeker als het goed heet is zijn die dingen echt enorm klote. Met 30 of 40cm heb je best wel geluk dat het goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik besef heel goed dat dat meer geluk dan wijsheid was!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jarenlange rijervaring blijf ik teerstrepen maar verraderlijke dingen vinden. Soms kan je er keihard overheen in een bocht en soms zet je motor meteen een stap opzij.

Ik heb heel lang angst gehad voor teerstrepen in bochten nadat ik door zo'n ding bijna frontaal op een vrachtwagen ben gebotst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
Hamza schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:57:
@SmurfLink terugzetten naar vol vermogen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:54:
Ik besef heel goed dat dat meer geluk dan wijsheid was!
Het gebeurt en je geeft een reactie. Soms gaat het goed en soms niet. Hoe meer ervaring je hebt hoe groter de kans dat het goed gaat, maar het blijft mazzel hebben inderdaad :) Gelukkig ging het goed. Dat uitstapje van het voorwiel was bij mij geen 30 of 40cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Leviathius schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

:? :?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:27:
Vandaag de Ardennen in geweest. Redelijk sportief gereden, en daarbij de voorrijdster nog steeds uit het zicht zien verdwijnen. Ik maak me geen illusies: ik heb nog steeds genoeg te leren.

Op een bepaald moment haalden we een auto en een fietser in. Daarna kwam een bocht naar rechts. Ik zag de zwarte teerstreep op de weg, en dacht alleen maar aan het vasthouden van mijn lijn. Vervolgens begint mijn motor toch te schuiven! Je hebt zeker in het begin wel eens dat je wat beweging voelt en dat je je kapot schrikt om die (achteraf) paar cm.
Dit was 30-40 cm zijdelings schuiven voordat ik weer netjes grip had, terwijl ik al aardig in de bocht hing.
Het engste was nog wel dat de voorkant eerst een stap opzij ging gevolgd door een hele lichte tankslapper. (Heet het dan nog zo?) Wat kwispelen ken ik inmiddels wel, maar ik houd er echt niet van als de voorkant onder me uit schuift. Dit was wel een schrikmomentje ja...
Zo! Ik geloof meteen dat dit schrikken is. Lijkt me eng om mee te maken.
Gelukkig is het goed afgelopen!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Ben weer eens aan het shoppen gegaan. Schoenen voor zowel motor als berijder. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://www.fwr.co.uk/images/store/products/medium/ROAD5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.daytona.de/images/content/daytona-stiefel/boots-GTX-XL/ArrowSportGTX.jpg

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Volgens mij wil @SmurfLink een ER6-F kopen :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Napsju schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:44:
Ben weer eens aan het shoppen gegaan. Schoenen voor zowel motor als berijder. ;-)

[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke sloffen!
En die banden ook trouwens! ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15

Ik zou BMW overslaan, ze zijn zeker geen marktleider in het motorscooter segment al proberen ze wel heel hard te innoveren wat in het verleden ook wel de nodige rare scooters heeft geleid (zie C1 motorscooter). Naast de nadelen die je zelf al benoemd is onderhoud relatief duur vergeleken met andere merken en ze staan wat betreft betrouwbaarheid ook niet geweldig te boek. Ik heb de afgelopen maanden ook veel onderzoek gedaan naar motorscooters en ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwe X-MAX 400 de perfecte motorscooter voor mij zou zijn. Mede dankzij de lage aanschafprijs (nieuw), mogelijke opties, lage onderhoudskosten, restwaarde en bagage capaciteit. Daarnaast vind ik de X-MAX veel 'knapper' dan de C400X.

Afbeeldingslocatie: http://www.sportmarine.com/wp-content/uploads/2017/01/2018-Yamaha-X-MAX-400-EU-Phantom-Blue-Action-009.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2018/XMAX400/950-75/2018-Yamaha-X-MAX-400-EU-Phantom-Blue-Detail-019.jpg

Heb overigens toch besloten om geen motorscooter te halen en door te sparen voor mijn droommotor (R1200GSA) gezien de reizen die ik er mee in de toekomst wil maken.
Erapaz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Mij lijkt een motorscooter me juist een onhandig compromis. Je kunt er hard mee, dus zal je net als op je motor je volledige gear moeten aantrekken. Als je moeilijk moet doen met pak aantrekken en helm opzetten, dan kun je net zo goed op een motor stappen.
Daarbij komt dat het mij eng lijkt om met zo'n ding op iele bandjes en beperkt vermogen de snelweg op te gaan.
Een collega had een Suzuki Brugman en dacht dat dat het perfecte woon-werk vervoermiddel was. Na 3 maanden heeft hij hem toch maar ingeruild op een Honda Deauville...

Voor direct opstappen en gaan in de stad zou ik liever een (electrische) fiets of 25 km/h scooter hebben. Voor de rest een motor of auto.
De voordelen van een Motorscooter die ik juist veel lees en hoor zijn comfort en kosten. Het bied uitmuntende windbescherming zonder mega breed te zijn. Daarnaast hebben alle moderne motorscooters een of andere stability control aan boord om te compenseren voor de kleine wielen.

[ Voor 18% gewijzigd door cyntax op 20-08-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hamza schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:57:
Zou willen dat ik hem kon betalen, haha. :p Dan had ik 'm zelf wel weer naar vol gegooid.
Leviathius schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Ik denk niet dat hij het voor 4k zou doen, haha. Helaas is de 2015 editie boven m'n budget.

[ Voor 34% gewijzigd door SmurfLink op 20-08-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Bommes schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:28:
[...]

@Melkunie bij mijn V-strom zitten er echt ontzettende weg banden onder. Ik wil er zeker iets onder waar ik ook mee offroad kan maar voorlopig is het motor budget echt wel even op.
Tegen de tijd dat je die hebt opgegumd is het sowieso al wat beter weer. Koel en modderig, ideaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
Het is weer voorbij, die mooie zo...vakantie.

Maar goed nieuws: zojuist bevestiging gehad dat de RS per 31 oktober het veld gaat ruimen. De Alp gaat dus dienst doen als woon werk vervoer totdat ik wat geschikters heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
SmurfLink schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

Zou willen dat ik hem kon betalen, haha. :p Dan had ik 'm zelf wel weer naar vol gegooid.

[...]

Ik denk niet dat hij het voor 4k zou doen, haha. Helaas is de 2015 editie boven m'n budget.
M'n vraagprijs is 5k haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heb in m'n garage nog een Ducati 696 staan uit 2008. Staat ook te koop :9

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/V6EAAOSwbpVbeVl1/$_86.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@SmurfLink

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/33608/11343983

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/33608/11343982

Prijs X 1,41 doen om te weten wat je eigenlijk betaalt.

[ Voor 47% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-08-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Hou er wel rekening mee dat er bij BVA nog een bak belasting & veilingkosten overheen komt. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom mensen dagen voor het einde van de veiling elkaar al gaan lopen overbieden... Schiet je niets mee op behalve dat de prijs hoger word 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:20:
Hou er wel rekening mee dat er bij BVA nog een bak belasting & veilingkosten overheen komt. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom mensen dagen voor het einde van de veiling elkaar al gaan lopen overbieden... Schiet je niets mee op behalve dat de prijs hoger word 8)7
Omdat er, zo begrijp ik nu, een hoop mensen bij zitten die het object niet persé hoeven te hebben.

Zij bieden onder de gedachte "als het daarbij blijft, wil ik hem wel" en als er overheen geboden worden denken ze "pech", voor dat geld had ik hem toch niet gewild.

Het is dus risicoloos koopjesjagen voor ze: Of ze krijgen het voor een ramprijs, of ze zijn geen cent armer.

En je moet inderdaad inclusief kosten rekenen. Als je het te bieden (of geboden) bedrag maal 1,41 doet heb je een vrij nauwkeurige schatting van wat het object je gaat kosten voor het bod.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-08-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nice, staat best wat aardigs tussen. Helaas maar één kijkdag, en dat was afgelopen vrijdag. En ophalen op een donderdag overdag. Kost me zo ineens een stuk meer geld (vrije dagen kosten ook geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Nice, staat best wat aardigs tussen. Helaas maar één kijkdag, en dat was afgelopen vrijdag. En ophalen op een donderdag overdag. Kost me zo ineens een stuk meer geld (vrije dagen kosten ook geld).
Ik slinger het internet ook net pas weer aan na 3 weken vakantie dus ik wist niet dat ze er stonden, maar wellicht is het nog wat voor @SmurfLink. Ophalen is inderdaad bijna altijd overdag bij ze maar als je goed oplet kun je af en toe nog best wat interessants scoren bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:12
noes schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:30:
Ik vind het niet echt betrouwbaar overkomen. Bijv. die Brutale met als opmerking dat de koplamp met tiewraps vast zit of de ER6 met als opmerking dat de accu leeg of afwezig is. Verder staan er veel scooters tussen.

De verkoop van vd Heijden was wel leuk, stonden mooie motoren tussen. Maar daar viel mij op dat er ook veel gekocht zijn door andere dealers, deze hebben de zakken om er veel te kopen en uiteindelijk winst maken op het geheel. Als particulier moet je opletten dat je niet wordt verleid om te hoog te bieden, met de bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Zijn beiden niet wat ik zoek, maar ik hou BVA in de gaten!

Pagina: 1 ... 48 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.