Is de 990 LC8 dan zoveel makker? Op de SMT ook geen slipperclutch. Ik merk het alleen als ik lomp aan het rijden ben. Of rijd ik gewoon te rustig?PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:00:
[...]
De RC8 heeft geen slipperclutch, de RC8R wel. Het is wel mogelijk er een aftermarket slipperclutch in te doen, maar dan ben je 700 euro verder.
Qua blokkeren van het achterwiel moet ik daar wel serieus mee opletten. Hangt natuurlijk af van op hoeveel toeren je uitkomt als je terugschakelt, maar zeker met koude banden is het opletten. Als je wat hoger in de toeren gaat zitten is het zelfs met banden die een beetje warm zijn opletten. De SV had hier al wat last van, maar bij deze fiets is het een stuk erger. Als je rustig rijd in lage toeren gaat het wel goed, maar anders is rev matchen toch echt wel nodig heb ik gemerkt.
Blijft een lastige fiets om iets goeds van te vinden. De mijne had 3800km er op en was volledig origineel zonder ook maar 1 krasje. Was daardoor wel wat duurder, maar het ding was dan ook zo goed als nieuw. Er staat inderdaad van alles te koop waar niets van klopt.
XXXVI