Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

De RC8 heeft geen slipperclutch, de RC8R wel. Het is wel mogelijk er een aftermarket slipperclutch in te doen, maar dan ben je 700 euro verder.

Qua blokkeren van het achterwiel moet ik daar wel serieus mee opletten. Hangt natuurlijk af van op hoeveel toeren je uitkomt als je terugschakelt, maar zeker met koude banden is het opletten. Als je wat hoger in de toeren gaat zitten is het zelfs met banden die een beetje warm zijn opletten. De SV had hier al wat last van, maar bij deze fiets is het een stuk erger. Als je rustig rijd in lage toeren gaat het wel goed, maar anders is rev matchen toch echt wel nodig heb ik gemerkt.

Blijft een lastige fiets om iets goeds van te vinden. De mijne had 3800km er op en was volledig origineel zonder ook maar 1 krasje. Was daardoor wel wat duurder, maar het ding was dan ook zo goed als nieuw. Er staat inderdaad van alles te koop waar niets van klopt.
Is de 990 LC8 dan zoveel makker? Op de SMT ook geen slipperclutch. Ik merk het alleen als ik lomp aan het rijden ben. Of rijd ik gewoon te rustig? :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Accident schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Ik hoor het al, die van mij is voor dummies, slipperclutch én automatisch tussengas :+
De enige electronica die mijn fiets heeft is de ECU en de quickshifter. Ding heeft geen eens ABS. Lekker old school :P Vind het wel wat hebben om volledig zelf verantwoordelijk te zijn zonder hulpmiddelen. Maarja, deze fiets ziet dan ook voor 99% geen regen.
ephymerous schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

Is de 990 LC8 dan zoveel makker? Op de SMT ook geen slipperclutch. Ik merk het alleen als ik lomp aan het rijden ben. Of rijd ik gewoon te rustig? :+
Geen idee wat precies het verschil is in de praktijk, maar het blok is wel aardig anders. Sowieso van 999cc naar 1145cc, maar aan de buitenkant van het blok alleen al te zien, is er veel meer verandert. De RC8 die ik heb was de eerste fiets met het nieuwe LC8 blok. Die in de RC8R is alweer compleet anders en is toen naar 1190cc gegaan met andere krukas, dual spark en nog veel meer. Het blok wat nu in de 1290R zit is ook weer compleet anders met 1301cc en flink wat andere aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:43:
tanke[...]

Met de huidige euro 95 heb ik zowel met de RSV als nu met mijn Caponord geen problemen met de tank. De RSV heeft de 100k gehaald, en de Caponord is ook al over de 90k. Dit is wel met zo goed al dagelijks gebruik, een tank benzine gaat zelden langer dan een week mee. Hoe het zich houd als je dezelfde benzine langer laat staan heb ik geen ervaring mee.

E10 heb ik bewust nooit getankt, en wat ik ga doen als de standaard 95 E10 word weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon proberen hoe lang het goed gaat, met de hoeveelheid die ik rij kan ik voor de meerprijs van premium benzine desnoods elk jaar een nieuwe tank kopen :+

Even gekeken, 2ehands tank is maar €150... Dan kan ik zelfs een paar keer per jaar een nieuwe kopen.
Lees er wisselende verhalen over, en aangezien de motor bij mij nog wel eens stil kan staan voor een lange tijd kan het slecht zijn voor de benzinetank Of het wordt gewon constant 98 tanken dan, voor de kleine hoeveelheid km's die ik maak is het ook geen ramp.

https://aprilia-riders.nl/public/forum/viewtopic.php?t=22461
Link naar het Aprilia forum waar rijders het erover hebben dat ze benzineslangen in de tank moeten vervangen of vervormde tanks krijgen zoals @noes aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
ephymerous schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

Of rijd ik gewoon te rustig? :+
Of @PilatuS rijdt te lomp :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Valt wel mee :P

Toen ik de SV kocht voor het eerst een geblokkeerd achterwiel gehad door van de 2 naar de 1 te gaan met koude banden. Sindsdien rev matchen aangeleerd en daarom ook sindsdien geen geblokkeerd achterwiel meer gehad. Weet wel dat het met de RC8 zonder rev matchen erger is dan met de SV, maar als je dus altijd netjes rev matched is het geen enkel probleem. Vind het sowieso heerlijk om te doen. Het rijd zo enorm veel vloeiender en het klinkt ook nog leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
Hoe rem je dan? 2 vingers? Welke?

Ik rijd sinds kort en dat rev-matchen klinkt leuk, maar weet nog niet goed hoe ik het mezelf aanleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

De enige electronica die mijn fiets heeft is de ECU en de quickshifter. Ding heeft geen eens ABS. Lekker old school :P Vind het wel wat hebben om volledig zelf verantwoordelijk te zijn zonder hulpmiddelen. Maarja, deze fiets ziet dan ook voor 99% geen regen.
Zonder al die electronica had ik hem haar <3 niet eens gekocht denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:55:

Ik rijd sinds kort en dat rev-matchen klinkt leuk, maar weet nog niet goed hoe ik het mezelf aanleer.
YouTube: Rev-Matching on a Motorcycle [How To]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Ja er zijn tig van dit soort filmpjes en ze doen het allemaal anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Ik doe het zonder remmen. Heb het wel geprobeerd met remmen, maar dat ging niet lekker bij mij. Zoals ik rij hoef ik meestal toch pas de laatste meters te remmen. Dus ik kom aan rijden, schakel terug met rev matchen en rem daarna pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Valt wel mee :P

Toen ik de SV kocht voor het eerst een geblokkeerd achterwiel gehad door van de 2 naar de 1 te gaan met koude banden. Sindsdien rev matchen aangeleerd en daarom ook sindsdien geen geblokkeerd achterwiel meer gehad. Weet wel dat het met de RC8 zonder rev matchen erger is dan met de SV, maar als je dus altijd netjes rev matched is het geen enkel probleem. Vind het sowieso heerlijk om te doen. Het rijd zo enorm veel vloeiender en het klinkt ook nog leuk :)
Herkenbaar.

Nog leuker als je te vroeg op een 1 pitter lomp terug schakelt. :+

Hoe rem je nu, met 4 vingers zoals aangeleerd bij het lessen?

Op den duur gaat dat ook nog wel eens wisselen. Ben wel benieuwd eigenlijk: met hoeveel vingers remt iedereen hier?

Gebruik zelf meestal 2 vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
Rem met 2, koppeling met 4. Die laatste is me te zwaar en dat moet te vaak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Panini schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Herkenbaar.

Nog leuker als je te vroeg op een 1 pitter lomp terug schakelt. :+

[...]

Hoe rem je nu, met 4 vingers zoals aangeleerd bij het lessen?

Op den duur gaat dat ook nog wel eens wisselen. Ben wel benieuwd eigenlijk: met hoeveel vingers remt iedereen hier?

Gebruik zelf meestal 2 vingers.
9/10 keer rem ik met 2 vingers. Met crossen kan het soms echter met 3 of 4 vingers zijn als ik wat kramp in mijn hand heb. Met de supermoto rem ik ook vaak weer met 1 vinger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier remmen en koppelen met 2 vingers. Heb ook korte hendels, dus het moet wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Wokschotel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:43:
Gisteren een leuk rondje (Promotor tanktastocht) Oost-Belgie/Noord Eifel gedaan, was vanuit Noord-Brabant nét te doen in 1 dag. Eerst naar Maastricht via de A2, dan bij Gronsveld eraf richting Slenaken waar de route begon. Op de terugweg heb ik er nog een stukje rond Heerlen (Amstenrade/Bingelrade en dan door de Selfkant naar boven terug naar de A2) aan vastgeplakt.

Voor wie hem ook wel rijden, er zat in de omgeving Stadtkyl wel een irritante wegopbreking in waar ik zelfs met mijn Transalp niet doorheen kwam :P

[afbeelding]
Die ga ik eens bekijken. Ik wil toevallig komende woensdag een solo-ritje ondernemen vanuit Aarle-Rixtel. Moet die avond wel weer daar uit eten ook, dus moet op tijd weer terug zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wilde ik me net aanmelden bij dit topic, kan ik mijn motor alweer wegdoen. |:( Verdere studie in het buitenland maakt bezit van een motor helaas onnodig duur en overbodig. Het was me wel een leuk halfjaar op de Honda NC 700S. Hopelijk kan ik de motor nog kwijtraken voor het naseizoen.

Kan ik voor de vorm nog even een paar maandjes worden opgenomen in de topicstart? Dat is wel weer een mooie mijlpaal in het Tweakers bestaan. :9

Over elektronica gesproken: Zonder C-ABS zou ik niet meer willen rijden. Zo is het mij geleerd en het bevalt me zeer goed. Niet dat ik graag rem in bochten. Dat zou natuurlijk ongezond zijn. Maar het stukje zekerheid voelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik rem ook met 2 vingers, zoals het niet aangeleerd is :P Ik hou (zeker in druk verkeer) ook altijd die 2 vingers op de remhendel, dat kan prima zonder er daadwerkelijk druk op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Ik rem nu met 4 vingers inderdaad. Met lessen leer je echt de basis merk ik.
Afgelopen weekend met een maatje dat al langer rijd naar Sauerland geweest en dan merk je al snel dat je tenen tegen de grond komen in de bochten, dus met de bal van je binnenste voet op het uiteinde van het pedaal in de bochten en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:12:
Afgelopen weekend met een maatje dat al langer rijd naar Sauerland geweest en dan merk je al snel dat je tenen tegen de grond komen in de bochten, dus met de bal van je binnenste voet op het uiteinde van het pedaal in de bochten en dat soort dingen.
Als je meer leunt met je lichaam kan je met kleinere hellingshoek óf op hogere snelheid de bocht door.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:17:
[...]

Als je meer leunt met je lichaam kan je met kleinere hellingshoek óf op hogere snelheid de bocht door.
Als je gaat verzitten ja, maar dat zou ik een beginner niet aanraden. Puur kissing the mirror voelt beter, maar qua hellingshoek maakt het niet heel veel uit. Zelfs verzitten doet geen wonderen ook al zal het zeker 5 graden of meer kunnen schelen als je er flink naast gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Mja, maar je motor rechtophouden en alleen met je lichaam leunen is ook niks toch? Die verhouding (motor kantelen en hangen) is ook iets wat je aanleert door ervaring denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:11:
Ik rem ook met 2 vingers, zoals het niet aangeleerd is :P Ik hou (zeker in druk verkeer) ook altijd die 2 vingers op de remhendel, dat kan prima zonder er daadwerkelijk druk op te geven.
Haha, daar werd ik met les steeds over op mijn vingers getikt. Scootergewoonte, altijd 2 vingers aan de rem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Als je gaat verzitten ja, maar dat zou ik een beginner niet aanraden. Puur kissing the mirror voelt beter, maar qua hellingshoek maakt het niet heel veel uit. Zelfs verzitten doet geen wonderen ook al zal het zeker 5 graden of meer kunnen schelen als je er flink naast gaat hangen.
Schijnt behoorlijk tegen te vallen: YouTube: Hanging Off - Debunked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Remmen 2
Koppeling 4

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Idd, kissing the mirror is goede eerste stap, maar als iemand de stepjes aan de grond rijdt is het denk ik wel tijd om eens een techniek erbij te gaan proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:12:
De meeste beginners zijn ook bekend voor de opgestookte remmen en koppeling, te wijd de bochten uitkomen en nog zo van die gein. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik rem juist met 2, omdat ik met de langzame oefeningen er een handje van had om per ongeluk m'n gas aan te gooien als ik m'n stuur naar rechtsbeneden duwde. :p Dus daarna 2 vingers om het uiteinde van het handvat en 2 om het gas, waarmee ik ook remde.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Joopieboy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

De meeste beginners zijn ook bekend voor de opgestookte remmen en koppeling, te wijd de bochten uitkomen en nog zo van die gein. :+
Daar heb ik geen last van. Vind het nog wel lastig om te bepalen of ik nu wel of niet de achterrem moet gebruiken tijdens normaal afremmen. Met lessen leer je van wel, op internet roept iedereen dat ze de achterrem nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je bent niet aan het crossen, gewoon achterrem gebruiken, behoud je spanning op de ketting. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:12:
[...]

Daar heb ik geen last van. Vind het nog wel lastig om te bepalen of ik nu wel of niet de achterrem moet gebruiken tijdens normaal afremmen. Met lessen leer je van wel, op internet roept iedereen dat ze de achterrem nooit gebruiken.
Ik vrees dat de mensen die je bedoeld vooral de Amerikaanse mede-internetters zijn? Want die hebben, volgens mij, geen verplicht motorexamen en bijbehorende lessen.. 8)7.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik gebruik mijn achterrem ook altijd. Hij zit er niet voor de kat z'n viool op denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hoeveel van jullie hebben na het behalen van je rijbewijs nog een paar keer die avb oefeningen gedaan op je eigen motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Nee hoor, gewoon op Nederlandse fora.. Maar de boodschap is duidelijk, dat ding gewoon gebruiken. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:20:
Mja, maar je motor rechtophouden en alleen met je lichaam leunen is ook niks toch? Die verhouding (motor kantelen en hangen) is ook iets wat je aanleert door ervaring denk ik
Met je bovenlichaam mee gaan in de bocht vind ik erg prettig rijden als het wat harder gaat.
noes schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:57:
[...]

Idd, kissing the mirror is goede eerste stap, maar als iemand de stepjes aan de grond rijdt is het denk ik wel tijd om eens een techniek erbij te gaan proberen ;)
Hij rijd zijn voeten aan de grond, niet de stepjes. Puur verkeerde positie van de voeten, meer niet.
Wat hij daar zegt even met een korrel zout nemen. Hij heeft het over 2 tot 5 graden, maar heeft er 0 onderzoek naar gedaan. Heb zelf het idee dat het echt wel meer dan 5 graden kan zijn. Neem nou hoe MotoGP rijders er naast hangen, volgens mij kan dat flink meer dan 5 graden schelen.

Ik wordt nog genoemd in zijn video 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:16:
Ik gebruik mijn achterrem ook altijd. Hij zit er niet voor de kat z'n viool op denk ik :+
Ik ook. Of eigenlijk.. dat doet de brommer automagisch :+
PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:25:
[...]

Hij rijd zijn voeten aan de grond, niet de stepjes.

[...]
Fair point, niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Booyaa schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:16:
Hoeveel van jullie hebben na het behalen van je rijbewijs nog een paar keer die avb oefeningen gedaan op je eigen motor?
sinds ik in 2016 mijn rijbewijs heb gehaald. Geen enkele keer. :+

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Fair point, niet goed gelezen.
Vandaar mijn reactie :)

Vind het zelf trouwens echt niet nodig om er op straat naast te gaan hangen. Heel af en toe wil ik het nog wel eens doen in een bepaalde bocht, maar meer ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik doe selectieve avb oefeningen:
Lopen met de motor: check
Stapvoets rijden: check
Wegrijden uit stilstand in een bocht: check (was toch een avb?)

En vast nog meer, maar ik ga geen pylonen plaatsen om achtjes te oefenen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Ik doe selectieve avb oefeningen:
Lopen met de motor: check
Stapvoets rijden: check
Wegrijden uit stilstand in een bocht: check (was toch een avb?)

En vast nog meer, maar ik ga geen pylonen plaatsen om achtjes te oefenen :+
Ik denk dat je de precisiestop op best vaak doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

De echte AVB oefeningen niet echt, maar bij VRO cursussen zitten vaak wel "AVB achtige" oefeningen; ruime slalom om het kantelen te oefenen, noodstop vanaf 50-80-100 km (aanrader!), uitwijken op hogere snelheid, enz. En die VRO dagen heb ik wel een paar gedaan sinds het halen van m'n A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Ik merk dus een gat tussen rijlessen/examen en echt dagelijks motorrijden.

Voor woon/werk verkeer rijd ik over de dijk, lekker bochtjes rijden, de snelheid gaat ongemerkt omhoog, en dan ineens in de bocht m'n tenen tegen de grond. Hoe ga je nou gemakkelijker de bochten door.
Als leek ga je dan googlen en youtube doorzoeken. Daar krijg je weer veel tegenstrijdigheden en voornamelijk circuit-tips of tips om je poser-gehalte omhoog te krikken.

Ik wil gewoon leuk kunnen rijden. Snelheid op het rechte stuk heeft me nooit geintresseerd, hard rechtuit rijden kan iedereen. Juist de bochten zijn de reden waarom ik mijn motorrijbewijs heb gehaald.

Misschien zijn die VRO cursussen wel een goede daarvoor, of meer rijden met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Niets, behalve remoefeningen, die doe ik regelmatig. Doe dat dan ook met hogere snelheid van meestal rond de 100km/u. Dan een paar keer achter elkaar met steeds iets harder remmen. Daarmee wordt aangrijpen ook normaal op de juiste manier.
Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:40:

Voor woon/werk verkeer rijd ik over de dijk, lekker bochtjes rijden, de snelheid gaat ongemerkt omhoog, en dan ineens in de bocht m'n tenen tegen de grond. Hoe ga je nou gemakkelijker de bochten door.
Als leek ga je dan googlen en youtube doorzoeken. Daar krijg je weer veel tegenstrijdigheden en voornamelijk circuit-tips of tips om je poser-gehalte omhoog te krikken.

Ik wil gewoon leuk kunnen rijden. Snelheid op het rechte stuk heeft me nooit geintresseerd, hard rechtuit rijden kan iedereen. Juist de bochten zijn de reden waarom ik mijn motorrijbewijs heb gehaald.

Misschien zijn die VRO cursussen wel een goede daarvoor, of meer rijden met anderen.
Tenen tegen de grond is gewoon positie van de voet, meer niet. Ik raak nooit met de tenen de grond. Op straat hou ik een schaamrand van ongeveer 2cm over. Dat is voor mij snel zat om lekker te rijden. Op het circuit raken mijn voeten ook nooit de grond, zelfs met een kneedown niet.

Als beginner zou ik lekker in het midden blijven zitten en kissing the mirror doen. Er naast gaan hangen op straat is echt nergens voor nodig. Ik doe dat zelf dus maar zelden want het is gewoon nergens voor nodig tenzij je op straat met de knie aan de grond wil gaan rijden. Dat vind ik persoonlijk een flinke stap te ver op een dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Melkunie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Die ga ik eens bekijken. Ik wil toevallig komende woensdag een solo-ritje ondernemen vanuit Aarle-Rixtel. Moet die avond wel weer daar uit eten ook, dus moet op tijd weer terug zijn :9
Als je de GPX wil, geef jj je mailadres in een DM dan krijg je de route incl de omleiding.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Slalom om de putdeksels en/of witte lijnen :+ Of ben ik de enige die dat soms uit verveling doet?

@HTT-Thalan is wel zo'n AVB herhaal junkie oefen addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Lexo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:40:

Met je tenen op de stepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Remmen, noodstop en slalommen (niet om pionnen) doe ik regelmatig bewust maar ook vaak onbewust door automobilisten die niet opletten.

Een VRO of bochtentraining op een circuit is ook super leuk en leerzaam om te doen! M'n vriendin die op het begin een beetje 'bang' was voor bochten maakt nu keurige bochtjes.

Zelf merkte ik wel dat je lest op een vrij lichte motor (CB500F, ER6, MT07 oid) en als je vervolgens op een zwaardere (in KG niet CC) motor gaat rijden je toch wel flink moeite moet doen voor een U-turn. Ook met het idee dat je je motor niet wil laten vallen en je dus 'knullige' dingen gaat doen.

Inmiddels een flink wat jaren en KM's verder is het allemaal geen probleem meer.. maar denk dat het geen kwaad kan om op een zwaardere motor ook een aantal lesjes te doen, ook al blijft de techniek zoals achterremmetje en slippende koppeling hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Dynazap op 17-08-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wokschotel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:53:
[...]
Als je de GPX wil, geef jj je mailadres in een DM dan krijg je de route incl de omleiding.
Sow hé..... Da's een tijdje geleden dat we jou hier in 't motortopique gezien hebben!! ZX9-R tijd, geloof ik?

WB d:)b (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-08-2018 16:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
gauchov6 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

De echte AVB oefeningen niet echt, maar bij VRO cursussen zitten vaak wel "AVB achtige" oefeningen; ruime slalom om het kantelen te oefenen, noodstop vanaf 50-80-100 km (aanrader!), uitwijken op hogere snelheid, enz. En die VRO dagen heb ik wel een paar gedaan sinds het halen van m'n A.
Ben van plan die ook te gaan doen wanneer ik m'n motor heb. Lijkt me erg nuttig. Ze hebben ook zo'n beginnerscursus, waar je ervaring kan opdoen met slecht wegdek, regenbuien en dergelijke. Eventueel met duopassagier. Lijkt me erg van meerwaarde als broekie zijnde.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
TheBrut3 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:53:
[...]

Slalom om de putdeksels en/of witte lijnen :+ Of ben ik de enige die dat soms uit verveling doet?

@HTT-Thalan is wel zo'n AVB herhaal junkie oefen addict persoon die zijn rij-opleiding niet alleen maar als een schoolexamen scheikunde heeft gezien.
FTFY :+.

Aan de ene kant vind ik de rij-opleidingen (zowel auto als motor) op sommige punten tekort schieten, maar ik vind de dingen die we wél geleerd hebben toch wel nuttig, en ik heb ze als leidraad gebruikt om een motor die compleet anders reed/rijd dan mijn lesmotor onder de knie te krijgen. Resultaat is dat ik nu heel behendig ben met de Alp en niet zoals vele andere alleen maar rechtuit kan rijden en moet steken voor een halve draai.

Mensen mogen zich wel of niet aangesproken voelen maar jullie zullen allemaal erkennen dat jullie dergelijke types regelmatig tegenkomen op de weg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

Sow hé..... Da's een tijdje geleden dat we jou hier in 't motortopique gezien hebben!! ZX9-R tijd, geloof ik?

WB d:)b (y)
Zou goed kunnen, ik baal er nog steeds van dat ik die heb verkocht. Maarja ik tuf nu lekker op een Transalp en zal me wat vaker melden hier. Wordt er nog wel eens gereden in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wokschotel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:21:
[...]
Zou goed kunnen, ik baal er nog steeds van dat ik die heb verkocht. Maarja ik tuf nu lekker op een Transalp en zal me wat vaker melden hier. Wordt er nog wel eens gereden in de buurt?
Ooit wel.... @HTT-Thalan woont overigens niet al te ver bij je vandaan en heeft ook een TA :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat is dit heerlijk weer om rond te rijden. Inclusief ritje vandaag zit ik ~ op 1000km.

Ik heb het vaker gezegd maar wat ben ik blij dat ik mijn motor niet verkocht heb. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

FTFY :+.

Aan de ene kant vind ik de rij-opleidingen (zowel auto als motor) op sommige punten tekort schieten, maar ik vind de dingen die we wél geleerd hebben toch wel nuttig, en ik heb ze als leidraad gebruikt om een motor die compleet anders reed/rijd dan mijn lesmotor onder de knie te krijgen. Resultaat is dat ik nu heel behendig ben met de Alp en niet zoals vele andere alleen maar rechtuit kan rijden en moet steken voor een halve draai.

Mensen mogen zich wel of niet aangesproken voelen maar jullie zullen allemaal erkennen dat jullie dergelijke types regelmatig tegenkomen op de weg :P.
Mezelf tegenkomen op de weg is zo lastig maar ja :+

Merk nu ik op een eigen motor rij dat je toch heel anders rijdt. Ten eerste een stuk zwaarder VFR 750 vs een ER6-n
en je bent ook wat voorzichtiger want eigen motor.

Gaat aan de andere kant ook steeds beter en strakker allemaal, de bochten gaan steeds platter en soepeler waar ik vooral de eerste week nog wel eens wijd uit kwam :F.

Extra cursus lijkt mij ook wel leuk, maar meer om het stukje extra te kunnen en hebben.
Zo heb ik voor de auto ook wat extra super cursussen gehad (met mijn vader mee op politie rij en slipcursus O-) )

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hey mensen, misschien niet perfect plek om te vragen alleen zit beetje met een "dilemma". Ik probeer nu al voor ongeveer 9 maanden mijn motor de verkopen (f800gs ADV op 35kw, 2015 met 18k km) alleen tot nu toe heeft echt helemaal niemand ook maar echte interesse getoond.

Ik weet niet of andere mensen hier ook zo'n moeite mee hebben gehad met het verkopen van hun motor? Liefst zou ik hem houden maar sinds ik nu in het buitenland woon en werk staat die maar een beetje stil in NL, wat ik persoonlijk erg zonde vind :/

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Wat moet die opbrengen?

Zelf heb ik geen ervaring met verkoop, maar geduld is vaak een schone zaak ;)

[ Voor 63% gewijzigd door darkkingll op 17-08-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

@Naif0n GS forum al geprobeerd?
Waar staat ie verder te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Volgens mij zijn die dingen best wel gewild maar: ..... Probleem is vaak dat de mensen welke op 35KW moeten rijden nog niet de beschikking hebben over 't geld wat zo'n machine nog op mág brengen en de mensen welke dat geld wél hebben dan eerdere voor een wat oudere GS12000-A gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
charrel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:38:
@Naif0n GS forum al geprobeerd?
Waar staat ie verder te koop?
Hij staat op Marktplaats op het moment, als mensen zeggen probeer een Fora wil ik dat ook best proberen, heb jammer genoeg weinig ervaring er verder mee. Misschien staat die toch wel te duur aangeboden, maarja een tegenbod kan altijd. advertentie (sorry als de link eigenlijk niet mag)
https://link.marktplaats.nl/m1309528120

Het is inderdaad wel voor veel mensen is een GS te duur, ik heb gelukkig een goed betaalde baan gehad toen ik op A2 begon en plus 1m96 lang was dit wel de ideale motor eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:55
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:29:
Hey mensen, misschien niet perfect plek om te vragen alleen zit beetje met een "dilemma". Ik probeer nu al voor ongeveer 9 maanden mijn motor de verkopen (f800gs ADV op 35kw, 2015 met 18k km) alleen tot nu toe heeft echt helemaal niemand ook maar echte interesse getoond.

Ik weet niet of andere mensen hier ook zo'n moeite mee hebben gehad met het verkopen van hun motor? Liefst zou ik hem houden maar sinds ik nu in het buitenland woon en werk staat die maar een beetje stil in NL, wat ik persoonlijk erg zonde vind :/
Ik heb je advertentie gevonden op Marktplaats en de dingen die mij opvallen zijn als volgt:
Motor staat op het moment binnen, kan wel een poetsbeurt gebruiken maar indien aankoop zal ik dit natuurlijk allemaal mooi schoon afleveren.
Dit gecombineerd met het feit dat de motor er redelijk vies / niet gepoetst uit ziet op de foto's geeft mij het idee dat het geen motor is die met veel liefde altijd vertroeteld is. Dat is wat mij betreft geen probleem als het onderhoud altijd goed is gedaan, maar mocht er net een soortgelijke motor te koop staan waarbij wel ieder hoekje na iedere rit met flosdraad en tandenborstel is nagelopen dan kiezen mensen denk ik toch eerder voor die laatste.

Verder zie ik zonder echt goed te kijken naar opties etc al meteen op marktplaats en andere sites bijvoorbeeld de volgende motoren staan:

https://www.motoroccasion...mw-f-800-gs-m1291747.html

https://www.motoroccasion...mw-f-800-gs-m1145109.html

Ik ken de betrouwbaarheid van de zaken niet, maar ik denk dat veel mensen liever een goedkopere motor bij de merkdealer of een goedkopere motor met kofferset bij een dealer waar je garantie krijgt kopen, dan een duurdere motor bij een particulier.

Ik zou dus je motor goed poetsen, nieuwe foto's maken en wat minder geld vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
Het poetsen ben ik wel met je eens hoor, moet als ik weer terug ben ff goed de motor poetsen en nieuwe foto's maken. Ik zie wel dat de gelinkte motoren allemaal normale GS modellen zijn geen adventure modellen, zit wel klein verschil in namelijk (vooral ook prijs). Motor zelf is natuurlijk altijd onderhouden bij de dealer wanneer nodig, dat vind ik zelf ook belangrijk.

Zal de poets zin er maar meteen even uithalen denk ik xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Misschien moet je in je advertentie even uitdrukkelijk vermelden dat 't een GS-A is en daarbij ook de verschillen met het normale GS model aan gaan geven? Tubeless spaakwielen t.o.v. de normale (el-cheapo) gegoten wielen bijvoorbeeld?

Ik zou sowieso die "schades" even anders benoemen. Dat wat je benoemt in je advertentie zijn gewoon normale gebruikerssporen na 3 jaar rijden, al dan niet inherent aan 't type motor plus 't design én de inzetbaarheid van een GS-A ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 17-08-2018 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:04:
[...]

Het poetsen ben ik wel met je eens hoor, moet als ik weer terug ben ff goed de motor poetsen en nieuwe foto's maken. Ik zie wel dat de gelinkte motoren allemaal normale GS modellen zijn geen adventure modellen, zit wel klein verschil in namelijk (vooral ook prijs). Motor zelf is natuurlijk altijd onderhouden bij de dealer wanneer nodig, dat vind ik zelf ook belangrijk.

Zal de poets zin er maar meteen even uithalen denk ik xD
Denk niet dat mensen veel meerwaarde hechten aan dat het een adventure is, tenminste niet in de hogere vraagprijs.

Je kan voor hetzelfde geld een nieuwe F750GS krijgen of met iets meer bijbetalen een F850GS. Ik heb ook al veel motoren particulier verkocht en ik heb gemerkt dat de enige methode om een motorfiets sneller te verkopen, is de prijs te verlagen of anders geduld hebben en hopen dat je net een liefhebber treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is het iets om die fiets op vol vermogen te zetten ? Denk dat de vraag naar een 35kw fiets van 11k heel erg klein is. Los van dat is het even naar verlijkbare modellen kijken of het een goede prijs is. Soms kan je beter 1000 euro minder vragen om er sneller vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Het idee was juist hem op 35KW te houden zodat er 2 markten zijn, de 35KW markt en de Vol vermogen markt. Kan hem gewoon terugbouwen dat is geen enkel probleem als er echte interesse is zegmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Alleen als ik nu een motor ga zoeken, ga ik de 35kw overslaan. Er zijn er genoeg die al rijklaar zijn namelijk op vol vermogen.

Ik heb er geen verstand van maar, is het mogelijk om hem als vol vermogen te verkopen zoals hij nu is? Kwestie van iets verwijderen of moet hij daarvoor naar de dealer? Als dat niet hoeft zou je hem nog kunnen aanbieden als vol vermogen met optie tot 35kw. Dan draai je het om :)

Vol vermogen rijders hebben waarschijnlijk diepere zakken dan de 35kw ‘beginners’

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 17-08-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Motor zelf zou bij de dealer teruggebouwd moeten worden naar vol vermogen, kost ook 150 euro. Terugbouwen naar 35KW kost dacht ik ong 300 euro. Maar dat kan ik nu fout hebben.

Moet dan toch de knoop doorhakken hem naar vol vermogen te zetten, gezien de markt misschien dan toch wat meer aangetrokken voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou hem nooit aanbieden als 35kW motor, om de simpele reden dat bijna geen enkele 35 kW'er 11k gaat aftikken voor z'n eerste motor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De markt voor fietsen met een hoge prijs is al erg klein. De meeste mensen zoeken een fiets ergens tussen de 2k en 5k heb ik het idee. Dus je moet het al van een kleine groep hebben met 11k en dan ook nog eens 35kw. Op vol vermogen maak je veel meer kans denk ik. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om 35kw uit de titel te halen en in de advertentie te zeggen dat ie 35kw is en gratis naar vol vermogen kan worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS Behalve dan dat als ik een proefrit op dat ding zou willen maken, wil dat hij op vol vermogen staat. Dus dan moet die 35kw er toch af voor de eventuele verkoop.

Ik zou het nu meteen doen, zonder twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:59:
Motor zelf zou bij de dealer teruggebouwd moeten worden naar vol vermogen, kost ook 150 euro. Terugbouwen naar 35KW kost dacht ik ong 300 euro. Maar dat kan ik nu fout hebben.

Moet dan toch de knoop doorhakken hem naar vol vermogen te zetten, gezien de markt misschien dan toch wat meer aangetrokken voelt.
Ik zou in de advertentie niet vermelden dat 't om een 35KW versie gaat... Als er mensen met interesse komen kijken dan is dat alsnog te melden mét het bedrag wat het gekost heeft om die wijziging door te laten voeren (en dan moet je dan dus ook wél doen op dat moment).

Uiteraard vergoed JIJ dan de aanpassing welke noodzakelijk is om 'm terug op vol vermogen te kunnen laten zetten (kenteken) maar.... Die €150,- ga je waarschijnlijk niet eens hoeven te gaan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:03:
@PilatuS Behalve dan dat als ik een proefrit op dat ding zou willen maken, wil dat hij op vol vermogen staat. Dus dan moet die 35kw er toch af voor de eventuele verkoop.

Ik zou het nu meteen doen, zonder twijfel
Mee eens :)

De winter komt er ook nog eens aan, hoewel dat met een GS wat minder belangrijk zal zijn. De combinatie 11k en 35kw is gewoon bijna niet te verkopen. Goede kans dat je het ding over 2 jaar nog niet kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:06:
[...]

Ik zou in de advertentie niet vermelden dat 't om een 35KW versie gaat... Als er mensen met interesse komen kijken dan is dat alsnog te melden mét het bedrag wat het gekost heeft om die wijziging door te laten voeren (en dan moet je dan dus ook wél doen op dat moment).

Uiteraard vergoed JIJ dan de aanpassing welke noodzakelijk is om 'm terug op vol vermogen te kunnen laten zetten (kenteken) maar.... Die €150,- ga je waarschijnlijk niet eens hoeven te gaan besteden.
Maar dat is toch gewoon misleiding? Stel ik ga bij die motor kijken. Dat is 130km, dik een uur rijden. Dan wordt dat toch een raar gesprek.. Waarna ik hoogstwaarschijnlijk nog even de McDonalds opzoek en verder geen zak te zoeken heb daar in het noorden. Beetje zonde van een ieder zijn tijd toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:23:
[...]

Maar dat is toch gewoon misleiding? Stel ik ga bij die motor kijken. Dat is 130km, dik een uur rijden. Dan wordt dat toch een raar gesprek.. Waarna ik hoogstwaarschijnlijk nog even de McDonalds opzoek en verder geen zak te zoeken heb daar in het noorden. Beetje zonde van een ieder zijn tijd toch :?
Hoezo misleiding? Als in de advertentie 't kenteken vermeldt staat dan is er toch niks aan de hand? Ik ga er even vanuit dat op de RDW site vermeldt staat hoeveel vermogen 't apparaat op kenteken heeft..... Gebruiker heeft ook onderzoeksplicht, hé.

Geeft de koper 't bedrag wat 't kost om die machine terug te zetten naar vol vermogen als korting op de aanschafprijs en klaar.

Staat dus géén kenteken in de advertentie, zie ik nét... óók niet op foto :'( .

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-08-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou het niet van daken schreeuwen dat het zo is, maar niet vermelden en iemand laten komen is ook echt niet netjes. Ik zou het onderaan de advertentie netjes vermelden, want zelfs per mail of bij bellen aangeven is al niet netjes, laat staan iemand 100km laten rijden. Hoe zou je het zelf vinden als je 100km gaat rijden en dan pas de waarheid krijgt te horen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Je hebt gelijk, ik sloeg even een stapje over. MP geeft natuurlijk ook al aan dat hij 35KW is.
Reden genoeg om bij een andere te kijken waar ik gewoon een normale proefrit op kan maken. Wat waarschijnlijk exact de gedachtegang is van de rest van MP lurkend Nederland, getuige de desinteresse in de motor.

Ik zou die €150 lekker nu uitgeven aan het omzetten naar vol vermogen, ipv wellicht/misschien/hopelijk-niet bij een eventuele koper over x-maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naif0n
Thanks allen voor de tips etc. Ga binnenkort regelen dat die naar vol vermogen gaat. In verband met shift werk en dat ik in Duitsland woon word dit. Ga wel alles meteen goed zetten incl dat het kenteken pasje weer naar vol vermogen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Die 35KW vermelding staat ook al in "header" welke op MP verplicht is. Waarom dan nogmaals vermelden in de tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Naif0n Heb je al eens gepolst bij een dealer wat die er voor geeft? Wellicht komt dat qua inleveren dicht in de buurt bij nog een tijd MP/wegenbelasting/verzekering. Kan ook nog een overweging zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:36:
Die 35KW vermelding staat ook al in "header" welke op MP verplicht is. Waarom dan nogmaals vermelden in de tekst?
Dan is het prima inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:36:
Reden hiervoor is dat marktplaats geen opties heeft om het exacte vermogen aan te geven. Dus bijv Super sport met 200pk staan soms op 35KW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:38:
@Naif0n Heb je al eens gepolst bij een dealer wat die er voor geeft? Wellicht komt dat qua inleveren dicht in de buurt bij nog een tijd MP/wegenbelasting/verzekering. Kan ook nog een overweging zijn?
Heb al gevraagd, maar die geven gem 8500 euro voor, wat nogal laag is. Natuurlijk moeten hun ook winst maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Das de fout van die verkoper, niet jouw probleem :+

Hmm inderdaad, daar kun je nogal wat maandjes een advertentie van plaatsen...

[ Voor 44% gewijzigd door lolgast op 17-08-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:43:
[...]

Heb al gevraagd, maar die geven gem 8500 euro voor, wat nogal laag is. Natuurlijk moeten hun ook winst maken etc.
Dan is de vraag dus eigenlijk of je genoegen neemt met een verschil van ± €1500,-? Ik ga er even vanuit dat kopers bij jou ook nog wel kunnen afdingen tot ongeveer €10.500,= én dat dat gemiddelde inruilbedrag ook uitschieters naar boven heeft gehad tot ± €9.000,- ?

Vraag is dus eigenlijk: Mág jouw 35KW GS-A nú nog een jaartje bij jou thuis overnachten van je voor dat verschil óf.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Nee mijn plan is zeker niet nog een jaar de motor te behouden. Ik had hem gekocht met het idee dat ik er wel 3/4 jaar op zou rijden, maar omdat ik nu verhuisd ben is het plan toch ff anders gelopen. 1500 euro vind ik zelf best wel wat, komt toch het oer hollandse in me naar boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Je 'koopt' er gemak mee. Geen gedoe met gelukszoekers, geen gedoe om hem naar vol vermogen te zetten (kost je ook een hoop tijd), geen gedoe met proefrijders. Je hoeft niet naar NL te rijden bij een eventuele proefrit.

Kan me voorstellen dat het pijnlijk geld is, maar die prijs kan vast wel een beetje omhoog onderhandelt worden neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

InZane schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:13:
[...]
Inderdaad, met minder dan 200 pk kun je echt niet fatsoenlijk meekomen :+
[...]
Anders krijg inderdaad onderstaande situatie als je met @PilatuS een rondje gaat rijden. 8)7

Toch maar een 2019 Kawasaki H2 met 231 pk als volgende motor kopen.. win ik ook eens van de 'sportieve' automobilisten die nu soms een wedstrijdje willen houden. :+
[YouTube: https://youtu.be/DrGFL3KLdBw?t=27s]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:56:
Nee mijn plan is zeker niet nog een jaar de motor te behouden. Ik had hem gekocht met het idee dat ik er wel 3/4 jaar op zou rijden, maar omdat ik nu verhuisd ben is het plan toch ff anders gelopen. 1500 euro vind ik zelf best wel wat, komt toch het oer hollandse in me naar boven.
Wát ben je van plan om terug te gaan kopen, of komt er voorlopig helemaal niets terug en komt er pas weer een (nieuwe?) motor als je daar "zin" in hebt?

Over een paar maanden is 't apparaat op kenteken ook weer een jaar ouder en ga je daar ook weer de noodzakelijk Euro's op inleveren qua verkoop/inruil prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Mogelijk dat ik aankomend jaar er 1 in Duitsland ga kopen, in Nederland misschien een goedkopere machine, gezien ik er toch niet vaak ben en wel indien mogelijk met mijn beste vriend wil rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dat klinkt al meer als: 't Apparaat moet eigenlijk weg om een goedkopere fiets terug te kunnen kopen (bij inruil). Daar zitten de meeste dealers (lees: geen enkele) op te wachten, hoe spijtig dat nu dan ook voor jou is.

Kun je die GS-A niet beter gewoon exporteren naar Duitsland waarbij je er zélf mee blijft rijden en daarbij nú dus nog een (redelijk) deel van de BPM terug kunt gaan vorderen bij de NL belastingdienst?

Je houd dan je eigen motorfiets waarvan je vanaf "0 Km" weet wat er mee gebeurd is én waar je waarschijnlijk ook ná 't terugzetten naar vol vermogen nog héél véél plezier van gaat hebben?

Ik probeer alleen een beetje mee te denken met ..... de situatie welke steeds beter / meer duidelijk wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik wilde het net zeggen inderdaad, waarom niet meenemen naar DE? Kost neem ik aan minder dan €1500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Neem nou hoe MotoGP rijders er naast hangen, volgens mij kan dat flink meer dan 5 graden schelen.
Hij heeft het er dan(in een eerdere video) ook over dat het voor beginners en op straat nergens voor nodig is. Ontspannen het stuur vast houden, vloeiend gasgeven en counter steeringen goed beheersen is veel belangrijker dan naast je motor hangen en daar kan ik hem wel gelijk in geven. Eerst de motor beheersen en ontspannen bedienen komt echt op de eerste plaats, daarna pas kissing the mirror of afhangen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:51:
Ik wilde het net zeggen inderdaad, waarom niet meenemen naar DE? Kost neem ik aan minder dan €1500 :P
Levert alleen maar geld op doordat de motoren in NL altijd erg goedkoop zijn geweest in verhouding tot de andere EU landen. Door de BPM werden ze duurder / even duur als in de andere landen maar die BPM mág je terugvorderen over "x" jaar bij export. (minimaal 6 maanden oud én meer dan 6K op de teller).

Met 3 jaar kun je ± de helft van de BPM nog terug vorderen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 17-08-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Waarom doe je dit nou op de laatste dag van werkweek. Ik ga altijd naar huis zodra ik iets geleerd heb :+
offtopic:
En nou zit ik thuis al te werken, aan het einde van de werkweek..

Keuze gemaakt in ieder geval. Hop naar Duitsland met dat apparaat :9

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 17-08-2018 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:02:
@wimmel_1 Waarom doe je dit nou op de laatste dag van werkweek. Ik ga altijd naar huis zodra ik iets geleerd heb :+
offtopic:
En nou zit ik thuis al te werken, aan het einde van de werkweek..

Keuze gemaakt in ieder geval. Hop naar Duitsland met dat apparaat :9
Tsjah.... Iedereen was altijd druk bezig met 't importeren van oude meuk uit 't buitenland tegen kostprijs. Ik exporteerde liever wat jonger spul naar.....wat wél geld op leverde? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:52:
[...]

Hij heeft het er dan(in een eerdere video) ook over dat het voor beginners en op straat nergens voor nodig is. Ontspannen het stuur vast houden, vloeiend gasgeven en counter steeringen goed beheersen is veel belangrijker dan naast je motor hangen en daar kan ik hem wel gelijk in geven. Eerst de motor beheersen en ontspannen bedienen komt echt op de eerste plaats, daarna pas kissing the mirror of afhangen.
Helemaal mee eens hoor. Ik ben zelf geen beginner en ga er op straat dus vrijwel nooit naast hangen. Het ging meer om dat ik denk dat hij fout zit met de tussen de 2 en 5 graden maximaal.

Heb zijn vorige video's ook gezien trouwens, hij quote mij in de video die hier werd gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Probleem van exporteren is dat het zo veel gedoe gaat worden, verzekering (voor mijn auto in Duitsland) duurde al lang puur omdat alles nog met papierwerk gaat. Ik heb dan ook echt geen flauw idee hoe exporteren allemaal gaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Naif0n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:26:
Probleem van exporteren is dat het zo veel gedoe gaat worden, verzekering (voor mijn auto in Duitsland) duurde al lang puur omdat alles nog met papierwerk gaat. Ik heb dan ook echt geen flauw idee hoe exporteren allemaal gaat etc.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/uitvoeren

Voor motoren is 't niets anders, écht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou de fiets gewoon voor die 150 euro op vol vermogen zetten en verkopen. Voor de juiste prijs moet dat wel lukken schat ik zo. Exporteren zou ik alleen doen als je de motor daar ook echt veel gaat gebruiken, anders staat ie daar stil in plaats van hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:30:
Ik zou de fiets gewoon voor die 150 euro op vol vermogen zetten en verkopen. Voor de juiste prijs moet dat wel lukken schat ik zo. Exporteren zou ik alleen doen als je de motor daar ook echt veel gaat gebruiken, anders staat ie daar stil in plaats van hier.
Verkopen aan "wie"? En wie zegt dat 't apparaat dan wél binnen "No-Time" verkocht is voor de gewenste prijs in deze periode waarin iedereen al een motorfiets heeft óf de aankoop uitstelt in verband met verwachte prijsdalingen?

Ik snap véél maar sommige dingen kán/wil ik niet begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ooit een auto verkocht die door buitenlanders werd overgenomen. Wat papierwerk, tijdelijke export plaat maken en 20 min later stonden we weer buiten. Auto klaar om de grens over te gaan :P
Stelde niets voor inderdaad. Hoe de import aan de buitenland kant werkt weet ik niet O-)
Pagina: 1 ... 47 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.