Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.083 views

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ardj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

https://link.marktplaats.nl/m1311217345

Deze dan? Ik ken Wirken niet, dus wellicht kunnen anderen je hier vertellen dat je daar ab-so-luut niet heen moet?

Ik dacht dat je het nieuwste model zocht, dus versie die ik linkte. Dat model vind ik (net als nieuwste model ER6N) echt heel mooi!
;) Dat is dus eentje die verkeerd gelabeld is, dit is een 2006-2008 model dat dus in 2009 pas op kenteken is gezet. Lelijkere kuip en lelijkere display.

:p Lekker ingewikkeld zo he? Die jij linkte vind ik inderdaad nog veel mooier, maar valt helaas boven m'n budget. Nou ja, als ik de winter af zou wachten..... O-)

@Dynazap Wauw da's een mooie!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
[...]

Deze dan? Ik ken Wirken niet, dus wellicht kunnen anderen je hier vertellen dat je daar ab-so-luut niet heen moet?

Ik dacht dat je het nieuwste model zocht, dus versie die ik linkte. Dat model vind ik (net als nieuwste model ER6N) echt heel mooi!
Ach uiteindelijk is er ook wel over iedere zaak wel iets te vinden. Als je reviews gaat lezen, kan je ook echt nergens een keuken kopen 8)7 En als iemand een melding maakt dat het personeel raar deed, kan het zijn dat diegene daar niet meer werkt oid. Daarom ook niet alles té serieus nemen en daarom eigen ervaring op doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Dynazap schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:19:
Ga zelf volgende week voor een MT07 kijken >:)

Zit nog wel even te twijfelen om 'm te importeren vanuit Duitsland met alle rompslomp eromheen of gewoon uit Nederland en dan de iets hogere KM-stand voor lief te nemen. Het gaat dan om 5xxx of 11xxx kilometers.

Wil trouwens een wit met zwarte 8)

[afbeelding]
MT-07! Doen!

Over die km-stand. Ik had ooit ergens gelezen dat iemand zei dat de blokken in de MT-07 pas vanaf de 10.000km ingereden zijn en vanaf 40.000km pas écht goed ingereden zijn. Dus staar je niet blind op de km-stand.

En nog een tip als je per se een wit-zwarte wilt. Wrappen! Mijn MT-07 is origineel wit, maar de vorige eigenaar had hem laten wrappen in Audi Grijs (nardo grey). Ziet er netjes uit, geen Yamaha letters en decals meer en het beschermt je originele laklaag tegen krasjes en dergelijke. Dus stel je ziet een mooie zwarte MT, voor een paar honderd euro heb je hem zo in het wit gewrapt.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

;) Dat is dus eentje die verkeerd gelabeld is, dit is een 2006-2008 model dat dus in 2009 pas op kenteken is gezet. Lelijkere kuip en lelijkere display.

:p Lekker ingewikkeld zo he? Die jij linkte vind ik inderdaad nog veel mooier, maar valt helaas boven m'n budget. Nou ja, als ik de winter af zou wachten..... O-)
Oh, nu je het zegt! Nieuwere model is wel beduidend hoekiger. Zit nu even te zoeken, geloof dat je Wirken ook beter kan vermijden, hoop import en aantal hele vreemde verhalen te vinden..

@Dynazap Gaaf die wit-zwart combi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Heb sinds november mijn rijbewijs gehaald (ongelimiteerd) O-)

Nu ben ik langzamerhand voor een eigen motortje aan het kijken en ben eigenlijk wel benieuwd of jullie wat aanbevelingen hebben.

Zelf heb ik op een aantal motoren van anderen gereden en kom zelf tot de conclusie dat ik ene "hogere motor" wat prettiger vind. Dit vooral omdat mijn knieën knellen na 1+ uur rijden. Daarnaast vind ik "adventure bikes" stoer ogen :)

Op tweedehands sites zie ik vaak de prijzen enorm uiteen lopen, waarbij de ene zegt: "Joh een motortje hoeft helemaal niet duur te zijn; tot 1500 euro kun je een prima starters motor vinden", waarbij anderen weer zeggen "Je moet echt direct 4000+ euro uitgeven om een beetje motorfiets te kopen".

Iemand tips/suggesties voor een leuke starters fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

tim427 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:33:
*knipje*

Op tweedehands sites zie ik vaak de prijzen enorm uiteen lopen, waarbij de ene zegt: "Joh een motortje hoeft helemaal niet duur te zijn; tot 1500 euro kun je een prima starters motor vinden", waarbij anderen weer zeggen "Je moet echt direct 4000+ euro uitgeven om een beetje motorfiets te kopen".

Ik heb een motor gekocht van €1350 bij een particulier. Yamaha FZS600 Fazer uit 2000 (niet echt een model dat je zoekt). Nog nooit problemen aan gehad en inmiddels heb ik er zo'n 25k kilometer mee gereden.
Dus het kan wel, een goedkope beginnersfiets.

Ik heb één hoge motor gereden, dat was een Kawasaki Versys 1000 en dat reed echt geweldig. Alleen dat was een gloednieuwe uit de showroom, dus ik kan niet zeggen hoe een ouder model rijdt.

XBL: DonFrans

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Wie had ook alweer een RC8 hier? Ik wil mijn Kawasaki Versys gaan inruilen/verkopen en een RC8 aanschaffen. Ik ben op zoek naar wat tips over waar ik op moet letten, of import handig is en dergelijke.

• tim427

tim427

Turbulence!

Frans92 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

*knip*

Ik heb één hoge motor gereden, dat was een Kawasaki Versys 1000 en dat reed echt geweldig. Alleen dat was een gloednieuwe uit de showroom, dus ik kan niet zeggen hoe een ouder model rijdt.
Zat zelf ook te kijken naar Versys 650 ABS, maar die zijn behoorlijk aan de prijs..

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
LordKnox schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:41:
Wie had ook alweer een RC8 hier? Ik wil mijn Kawasaki Versys gaan inruilen/verkopen en een RC8 aanschaffen. Ik ben op zoek naar wat tips over waar ik op moet letten, of import handig is en dergelijke.
@PilatuS heeft er een :)
(zie ook de TS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
tim427 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:33:
Heb sinds november mijn rijbewijs gehaald (ongelimiteerd) O-)

Nu ben ik langzamerhand voor een eigen motortje aan het kijken en ben eigenlijk wel benieuwd of jullie wat aanbevelingen hebben.

Zelf heb ik op een aantal motoren van anderen gereden en kom zelf tot de conclusie dat ik ene "hogere motor" wat prettiger vind. Dit vooral omdat mijn knieën knellen na 1+ uur rijden. Daarnaast vind ik "adventure bikes" stoer ogen :)

Vaak moet je ook gewoon geluk hebben. Je kan een gloednieuwe fiets kopen en alleen maar problemen hebben, en een oud ding die het altijd doet.

Belangrijkste is om te kijken wat je uit wil geven aan een motor, en welk model je leuk vindt. Vervolgens info over het model gaan zoeken, en daar op letten bij aankoop.

Heb zelf een Yamaha Diversion XJ900S gehad en onlangs verkocht. Erg degelijke motor, die je als je geluk hebt voor niks kan rijden. Echter merkte ik nadat ik op wat nieuwere fietsen had gereden dat het toch wel een oud model aan het worden is. Hierna een ST1300 gekocht, die maar een paar jaar jonger dan de Diversion is, maar technisch véél nieuwer.

• tim427

tim427

Turbulence!

Thoit schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:47:
[...]

Vaak moet je ook gewoon geluk hebben. Je kan een gloednieuwe fiets kopen en alleen maar problemen hebben, en een oud ding die het altijd doet.

Belangrijkste is om te kijken wat je uit wil geven aan een motor, en welk model je leuk vindt. Vervolgens info over het model gaan zoeken, en daar op letten bij aankoop.

*knip*
Zelf vind ik de BMW GS-jes altijd erg mooi, samen met de Versys 650/1000, KTM-tjes, Honda NC750X, Triumph Tiger, etc.

Eerlijk bekennen; geen idee hoe bovengenoemde motoren rijden.

Dus zoek eigenlijk naar wat advies in de trend "Motorfiets X is een zeer toegankelijke beginnerfiets, perfect om daar de eerste KM's mee te maken voor ervaring, vriendelijk in onderhoud en goedkoop in aanschaf"

(als ik dit zo opschrijf besef ik mij; ik ben opzoek naar een utopie :+ )

• Leviathius
Als je opzoek bent naar vriendelijk in onderhoud en goedkoop in aanschaf dan zul je je zoektocht moeten beperken tot de Jappanners. De europese motoren, BMW, KTM etc, zijn vaak duurder in aanschaf en onderhoud.

Maar voordat wij hier een beetje kunnen meedenken moeten we iets weten. Wat is je budget :)?

• tim427

tim427

Turbulence!

Leviathius schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:58:
*knip*

Maar voordat wij hier een beetje kunnen meedenken moeten we iets weten. Wat is je budget :)?
1500~2000, maar als het echt een hele goede fiets is/waard is; 3000 8)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

:p Ja maar ben niet kieskeurig verder hoor. 2009-2011, groen, ~4000 euro is waar ik op zoek. Ik waardeer alle zoekhulp. :) Merk dat niet alle sites op marktplaats en dergelijke staan dus als ik weet welke zaken ik in de gaten moet houden kan ik ze los even afgaan, ik sla ze in ieder geval allemaal op.
Check ook even mijn edit O-)

Zou zweren dat er 1 of 2 stonden in het groen gisteren.
Je moet ze eventjes bellen, zijn hele relaxte gasten, je kan eventueel vragen naar Frank.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Thoit
tim427 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Zelf vind ik de BMW GS-jes altijd erg mooi, samen met de Versys 650/1000, KTM-tjes, Honda NC750X, Triumph Tiger, etc.

Dus zoek eigenlijk naar wat advies in de trend "Motorfiets X is een zeer toegankelijke beginnerfiets, perfect om daar de eerste KM's mee te maken voor ervaring, vriendelijk in onderhoud en goedkoop in aanschaf"

Een GS is een érg populaire fiets, en dat zal niet voor niks zijn.. Belangrijkste is, testrijden en kijken waar jij je goed bij voelt. Zijn genoeg mensen die op een SS zijn begonnen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LordKnox schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:41:
Hier een RC8 inderdaad. Import weet ik dan weer niets van. Heb de mijne bij een dealer in NL gekocht. Zie sowieso ook dit topic waar genoeg mensen met info zitten: https://www.motor-forum.n...M-RC8-topic-deel-4-1.html

De vraag waar op te letten wordt daar ook regelmatig gestelt. Als je even wat pagina's van dat topic door leest kom je het vanzelf tegen. Als je specifieke dingen wil weten dan laat maar weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
tim427 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

1500~2000, maar als het echt een hele goede fiets is/waard is; 3000 8)
Voor dat bedrag zou je moeten gaan kijken naar wat er bij een particulier te koop staat. Een dealer die een motor in die categorie inruilt stoot deze door naar de handel.

Bij de handel gaat er een poetsdoek overheen en gaat zo de showroom in. En dan betaal je dus al meer dan wat je er bij een particulier voor had betaalt.

Vraag naar de reden waarom iemand de motor verkoopt, hoe het onderhoud is geweest. Laat de verkoper maar lekker vertellen over zijn/haar fiets. Hebben ze niks te zeggen dan zou ik verder kijken. Komt men met een goed verhaal en het onderhoud is aantoonbaar, ga langs en maak een proefrit.

Als de verkoper serieus is dan zal er ook nog wel wat ruimte zijn in de vraagprijs.

Een hoger model met een goede reputatie is de Honda Transalp. Daarvan heb je grofweg 3 series. De 600 van 1987 tot 2000, de 650 van 2000 tot 2007 en de 700 van 2007 tot 2013.

De 700 is nog buiten jouw budget, maar de 600 en de 650 zijn goed te vinden. Kijk ook eens op de website van de Transalp Club Nederland (http://transalpclub.nl/).

Verder is de Suzuki V-Strom ook al redelijk lang op de markt. Daarvan komen de prijzen ook in de buurt van jouw budget. Wellicht wel met een hoge(re) Km stand.

• Booyaa
  • Niet online
Oh de struggle. Al 4 maand je motorrijbewijs binnen maar nog niet genoeg geld voor een motor. Daarnaast ben ik 2 meter dus mijn vraag is of er sportieve modellen zijn waar een lang persoon een beetje relaxed op kan zitten.

Qua uiterlijk vind ik die mt09 er prachtig uitzien. De ktm duke ook maar dat gaat nooit passen of ik moet naar de 1290 gaan. Om daar nou gelijk als beginner op te gaan rijden lijkt me ook zo wat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

@SmurfLink Verhoeven motoren Druten

Heel veel kawa, niet bij jou om de hoek (maar wel bij mij ;) ) staat alleen vaak niet op MP.

hoegee motoren Afferden (Gelderland)

Goede motorzaak, maar heeft hoofdzakelijk Suzuki (ook weer bij mij om de hoek)

Awesome

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Als beginner (in 2006) ben ik destijds op een Kawasaki zx6r ('98) gestapt. Altijd een fijne fiets gevonden, maar een mens wenst altijd meer, dus na een paar jaar overgestapt naar een Fireblade (929rr, '00). Altijd, en nog steeds, is dit een mooie fiets om te zien, en rijdt heerlijk, trekt in elke versnelling. Maar ditmaal wenst een mens toch minder. Al een paar jaar stiekum erg aangetrokken tot de Triumph Street Triple, en langzaamaan de wens om toch iets 'naar beneden' te gaan (gewicht/vermogen), iets meer rij-beleving binnen het legale snelheidsbereik. Vorige week langsgegaan bij Roké om ze toch maar eens offline te gaan bewonderen en ja, dat is heel dom, want dan ben je direct verkocht :P Dus deze week de knoop doorgehakt een een Street Triple RS besteld. Wat een tof apparaat, en wat is een 3cilinder leuk rijden. Nog 12 dagen tot ik hem kan halen...
* phYzar popelt en telt af

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
[...]

Ben zelf na anderhalf jaar van een Hornet naar een Versys 650 gen. 2 gegaan. Prima fiets, qua looks vind niet iedereen hem top maar de mijne is geheel zwart, geen grijze accenten bij de lamp. Zit alleen nog naar een ander scherm te kijken want met het standaard scherm+vario zit ik altijd in de wind. Hem hem in de hoogste positie staan ivm een touratech ram mount voor boven de klokken.

Maar vooral het advies is veel testen en proefrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
phYzar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:42:
Als beginner (in 2006) ben ik destijds op een Kawasaki zx6r ('98) gestapt. Altijd een fijne fiets gevonden, maar een mens wenst altijd meer, dus na een paar jaar overgestapt naar een Fireblade (929rr, '00). Altijd, en nog steeds, is dit een mooie fiets om te zien, en rijdt heerlijk, trekt in elke versnelling. Maar ditmaal wenst een mens toch minder. Al een paar jaar stiekum erg aangetrokken tot de Triumph Street Triple, en langzaamaan de wens om toch iets 'naar beneden' te gaan (gewicht/vermogen), iets meer rij-beleving binnen het legale snelheidsbereik. Vorige week langsgegaan bij Roké om ze toch maar eens offline te gaan bewonderen en ja, dat is heel dom, want dan ben je direct verkocht :P Dus deze week de knoop doorgehakt een een Street Triple RS besteld. Wat een tof apparaat, en wat is een 3cilinder leuk rijden. Nog 12 dagen tot ik hem kan halen...
* phYzar popelt en telt af
Gaaf! Echt een hele mooie fiets. Pics als ie binnen is ;)?

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Check ook even mijn edit O-)

Zou zweren dat er 1 of 2 stonden in het groen gisteren.
Je moet ze eventjes bellen, zijn hele relaxte gasten, je kan eventueel vragen naar Frank.
Weet je zeker dat het niet die Zx-6Rs zijn? Daar staan er 4 van op de site. :)

Ik mag van mezelf pas in september beginnen met reageren omdat ik nu nog niet genoeg gespaard heb, maar tegen die tijd ga ik zeker even een belletje plegen. Ik verzamel nu vooral alle zaken en websites waar ik kan gaan kijken, en mocht ik een buitenkans zien dan kan ik gaan kijken, maar het komt er op neer dat ik nu nog niet genoeg geld heb.

Deze staat ook net weer als nieuwe advertentie op Marktplaats.. ergens blijft het tempting omdat ie zo betaalbaar is, met ABS en topkoffer al helemaal, maar 68k KM is wel stevig veel. En toch die koplamp :( Ik blijf het minder vinden, van de zijkant, prachtfiets, van voren? Mwah.
http://www.bosmotoren.nl/...i-versys-650-abs-m1248038

[ Voor 19% gewijzigd door SmurfLink op 16-08-2018 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
[...]

N=1 en zo, maar mijn super tenere heb ik daar vandaan.
Op de dag dat ik die ging ophalen met nog enkelen gesproken die er wel tevreden over waren.

Ja, hij heeft veel import staan, maar daarmee drukt hij ook de prijs. Zo kon ik mijn Italiaanse super tenere daar ook inclusief koffer set krijgen voor een prijs die ik nergens anders zou krijgen.

Ik heb ook gebruik moeten maken van de garantie. (Staat ook hier op GoT vermeld)
Bij de grote beurt die hij voor het afleveren had uitgevoerd ging iets onbenulligs mis. Carter ventilatieslang zat geknikt, daardoor hoge oliedruk, en de carterpakking begaf het. Is vlekkeloos opgelost, zoals het gewoon hoort. Ik zou mijn volgende motor daar gewoon kopen. Wel zelf nauwkeurig een motor inspecteren, maar dat geldt altijd en overal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
[...]

Denk dat de fietsen die jij noemt moeilijk worden voor dat budget. (wat je later noemt)
Wat vind je van de Yamaha TDM (850)? Weinig poespas, en als je de olie in de gaten houd verder weinig omkijken naar.

• tim427

tim427

Turbulence!

Eddos schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:10:
[...]

Denk dat de fietsen die jij noemt moeilijk worden voor dat budget. (wat je later noemt)
Wat vind je van de Yamaha TDM (850)? Weinig poespas, en als je de olie in de gaten houd verder weinig omkijken naar.
Ja klopt, maar vind ze wel mooi 8)

Yamaha TDM850 niet eerder gezien; thanks voor de tip!! Ziet er best prima uit en behoorlijk betaalbaar! Thanks!!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Hier even een kleine inzinking...

De XS is terug van de garage, er was serieus veel mis mee. Liep maar op 1 cilinder, blok vol met benzine.
Carbs zo goor als een rokershok van 50 jaar.
Afstellen nog niet gelukt, hij heeft geen bank staan om fatsoenlijk te kunnen testen.
3 september gaat ie naar iemand in de buurt met bank die ook gelijk kan stellen met naalden en sproeiers etc. Nu nog even niet rijden.
Benzinetankdop ook nog niet gevonden, degene die ik besteld had stond niet goed op die site, dus is dezelfde als ik al heb. Heb er 1 in de UK gevonden maar die is 50 euro incl shipping.

Dit slaat een behoorlijk gat in mijn budget. Baal als een stekker.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• lolgast
@RZor Heb je de motor particulier gekocht of valt dit onder de garantie?

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Particulier. Zelf niet zorgvuldig genoeg geweest. Dit gaat dus een wat lang lopender project worden dan gepland.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Booyaa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:09:
Oh de struggle. Al 4 maand je motorrijbewijs binnen maar nog niet genoeg geld voor een motor. Daarnaast ben ik 2 meter dus mijn vraag is of er sportieve modellen zijn waar een lang persoon een beetje relaxed op kan zitten.

Qua uiterlijk vind ik die mt09 er prachtig uitzien. De ktm duke ook maar dat gaat nooit passen of ik moet naar de 1290 gaan. Om daar nou gelijk als beginner op te gaan rijden lijkt me ook zo wat :P
Met mijn 2m05 ben ik begonnen op een Aprilia Shiver. Fijne twee cilinder waar je prima op kan starten. Zeker de <2010 modellen hebben veel beenruimte :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 16-08-2018 19:15 ]

XXXVI

• Booyaa
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

Met mijn 2m05 ben ik begonnen op een Aprilia Shiver. Fijne twee cilinder waar je prima op kan starten. Zeker de <2010 modellen hebben veel beenruimte :)
Thanks! Waar rijdt je nu op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kan prima! Ik rijd dagelijks BMW S1000RR met 1m93 (en lange benen). @PilatuS houdt ook nooit op over de ruimte op zn KTM RC8 en hij is ook lang. Ducati supersportmotoren zijn ook vrij hoog.

Aan een motor is (vaak met investering, dat wel) veel te stellen, denk aan andere stepjes, hoger/dikker zadel, ander stuur etc.

En wat betreft je opmerking: je kan als beginner prima op een dikke fiets stappen, als je jezelf maar in kan houden. Kan je dat niet? Niet doen! Jij kent jezelf het beste.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou mijn fiets toch niet aanraden voor een beginner. Koude banden en terugschakelen zonder rev matchen is een geblokkeerd achterwiel :P Rev matchen is gewoon nodig bij mijn fiets. Dit nog los van dat het een lastig blok is.

Edit: Laatst nog iemand op mijn Instagram: That thing is a deathtrap. Ben ik het daar ook niet mee eens, maar het is geen vriendelijke fiets voor een beginner, helemaal zonder custom map.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 16-08-2018 21:08 ]

• Booyaa
  • Niet online
noes schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Kan prima! Ik rijd dagelijks BMW S1000RR met 1m93 (en lange benen). @PilatuS houdt ook nooit op over de ruimte op zn KTM RC8 en hij is ook lang. Ducati supersportmotoren zijn ook vrij hoog.

Aan een motor is (vaak met investering, dat wel) veel te stellen, denk aan andere stepjes, hoger/dikker zadel, ander stuur etc.

En wat betreft je opmerking: je kan als beginner prima op een dikke fiets stappen, als je jezelf maar in kan houden. Kan je dat niet? Niet doen! Jij kent jezelf het beste.
Dit is dan wel weer leuk om te horen. Ik ben al een poos op het internet aan het rondkijken en wat motoren aan het opschrijven waarvan ik weet dat ik die in het echt wil zien. Ik kon niet echt heel veel informatie vinden over lange motorrijders en motors. De meeste tips gaan over de motoren die ik nu nog niet interessant lijken. Ik ga dan liever voor de sport / naked of supersport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Booyaa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

Dit is dan wel weer leuk om te horen. Ik ben al een poos op het internet aan het rondkijken en wat motoren aan het opschrijven waarvan ik weet dat ik die in het echt wil zien. Ik kon niet echt heel veel informatie vinden over lange motorrijders en motors. De meeste tips gaan over de motoren die ik nu nog niet interessant lijken. Ik ga dan liever voor de sport / naked of supersport.
Je hebt deze site: http://cycle-ergo.com/

Moet wel zeggen dat die niet altijd klopt, maar het geeft een indicatie.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50

Destruction

(ex-)Automonteur

PilatuS schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:13:
[...]

Je hebt deze site: http://cycle-ergo.com/

Moet wel zeggen dat die niet altijd klopt, maar het geeft een indicatie.
Heel handig die site, heb 'm ook meermalen gebruikt om te bepalen of een motor voor mij geschikt kan zijn, of niet (ivm rugklachten kan ik niet ver voorover zitten op een motor, rechtop is echter ook niet goed).

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Booyaa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Thanks! Waar rijdt je nu op?
KTM SMT met verlaagde voetsteps. Geen motor om op te beginnen ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32

De V-strom 650 is erg vriendelijk en aardig ruim. Oogt niet erg sportief, eerder Dual Sport, maar ik kan 'm wel aanraden. Hij heeft een naked broertje, sv650, die sportiever oogt maar volgens mij een stuk krapper zit.

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
ephymerous schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:46:
[...]

KTM SMT met verlaagde voetsteps. Geen motor om op te beginnen ;)
Zo goed als elke motor is geschikt om op te beginnen mits je controle hebt over je pols.. ben zelf ook direct na m'n lessen (op een 600cc) op een 1100cc gestapt.

Ik zou alleen altijd op een 2de hands starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
daredha schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Zo goed als elke motor is geschikt om op te beginnen mits je controle hebt over je pols.. ben zelf ook direct na m'n lessen (op een 600cc) op een 1100cc gestapt.
1100cc 4 in lijn of 1100cc v-twin is een enorm verschil. Geloof mij, mijn fiets is sterk af te raden. Of je moet direct na het lessen al goed zijn met rev matchen. Het gaat ook niet om 100pk of 200pk, het gaat om hoe makkelijk of moeilijk een motor rijd en hoe een foutje wordt afgestraft.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

epic_gram

undercover moderator

PilatuS schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

1100cc 4 in lijn of 1100cc v-twin is een enorm verschil. Geloof mij, mijn fiets is sterk af te raden. Of je moet direct na het lessen al goed zijn met rev matchen. Het gaat ook niet om 100pk of 200pk, het gaat om hoe makkelijk of moeilijk een motor rijd en hoe een foutje wordt afgestraft.
wat hedde gij voor brommert dan? :o

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
epic_gram schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:49:
[...]

Staat ook in de TS :)

KTM RC8 dus. Dat blok is zegmaar beta versie 0.8. Niet het blok dat het tegenwoordig is in de Super Duke of 1290R. Los van het rev matchen heb je zonder custom map tot 45km/u de koppeling nodig. Even een krappe rotonde in de 1 pakken wordt dan wel lastig. Verder nog wat andere dingen zoals het gas. Het eerste stukje moet je heel voorzichtig doen. Dus eerst ietsjes open voordat je verder gas kan geven. Doe je dat niet krijg je een schop onder je kont. Het is gewoon een lastig blok, maar dat maakt het ook wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

epic_gram schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:49:
[...]

Een brommer waar ik serieus met knikkende knieën en zwaar respect mee vanaf ben gestapt. :Y Ik heb al veel gereden maar zo een RC8 is echt een bruut. Onder de 30 niet mee te rijden en vanaf 160 begint het wat te worden, dan pas zit en rijdt die lekker. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:25
PilatuS schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:52:
KTM RC8 dus. Dat blok is zegmaar beta versie 0.8 Release Candidate 8
:P
QFT

Een beginner kan best een zware fiets rijden, maar te dicht op het randje rijden wordt afgestraft, dus leer je als beginner een stuk sneller op een lichte en vergevingsgezinde gooi en smijt fiets dan op een of andere widowmaker.

En later als je de zware fiets hebt droom je weer van een kleinere gooi en smijtfiets :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

phYzar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

[...]

QFT

Een beginner kan best een zware fiets rijden, maar te dicht op het randje rijden wordt afgestraft, dus leer je als beginner een stuk sneller op een lichte en vergevingsgezinde gooi en smijt fiets dan op een of andere widowmaker.

En later als je de zware fiets hebt droom je weer van een kleinere gooi en smijtfiets :p
Mwow ligt eraan, je kan prima op een R1 of een soortgelijke motor beginnen, mits je de gashand maar in toom kan houden. Veel van die motoren zijn onder de 6k rpm erg tam te rijden met vrij veel koppel en daarmee erg rustig. Ook de reden ik een 750 heb en geen 600. Bega je je een fout dan zijn de consequenties wel wat steviger natuurlijk.

Dikke 1 of 2 cilinder met dit karakter is voor een gevorderde rijder al een hele kluif. Zie je met een KTM 690 al, qua top vermogen en inhoud niet wereldschokkend maar daar kun je je al aardig in vergissen.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50

Destruction

(ex-)Automonteur

phYzar schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

[...]

QFT

Mee eens, ookal ben ik zelf uiteindelijk ook niet op een trage fiets begonnen, verstandiger lijkt het me wel :)
Nou wil ik niet zeggen dat m'n Diversion900 mijn ultieme droomfiets is ofzo, maar met 260kg rijklaar is het ding naast erg comfortabel voor afstanden vooral ook een lomp bakbeest. Hoewel me dat ergens wel aanstaat heb ik recent ook (weer) ondekt hoe leuk het is om op een motor te rijden die minder weegt, en dat dat gewoon veel meer rijplezier geeft.

* Destruction denkt er dus nu wel serieus aan om de Div tzt weg te doen voor iets lichters... Helaas zit ik door rugklachten wel met de 'eis' dat de zithouding vergelijkbaar met de Div moet zijn.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• PilatuS
  • Niet online
Hier begonnen op een 600cc Hornet. Lekker makkelijk ding maar toch 100pk. Daarna de SV1000S gehad en nu dus de RC8. Had zelf zoiets van, eerst maar eens leren rijden en dan iets wat ik echt leuk vind. Had weinig met de Hornet maar was een prima fiets om mee te beginnen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon een ZZR 1600 kopen, kind kan de was doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
RZor schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:02:
Particulier. Zelf niet zorgvuldig genoeg geweest. Dit gaat dus een wat lang lopender project worden dan gepland.
Zo'n project duurt altijd langer en kost altijd het dubbele van wat je gepland had :z
Booyaa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

Wat ik persoonlijk doe is vooraf kijken of het model nog wel een beetje te verkopen is. Ben 6 jaar geleden op een GSX-R 750 begonnen, dat was toen mijn droommotor maar wist vooraf al dat ik daar geen jaren mee ging rijden. Na 1,5 oid heb ik hem verkocht maar dat was nog best een lastige klus. Hierdoor kijk ik vooraf of het nog een beetje te verkopen is, om niet weer die ellende te hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Thoit op 17-08-2018 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:03:
Ik zou mijn fiets toch niet aanraden voor een beginner. Koude banden en terugschakelen zonder rev matchen is een geblokkeerd achterwiel :P Rev matchen is gewoon nodig bij mijn fiets. Dit nog los van dat het een lastig blok is.

Edit: Laatst nog iemand op mijn Instagram: That thing is a deathtrap. Ben ik het daar ook niet mee eens, maar het is geen vriendelijke fiets voor een beginner, helemaal zonder custom map.
Nee, een dikke twin zou ik ook niet aanraden. Net als de Ducatis. Maar het zijn wel voorbeelden van supersports die prima te doen zijn voor lange mensen.

De S1000RR kan wel voor (sommige?) beginners, heb het zelf ook gedaan. Beste tip is dan wel meteen veel te gaan rijden, want het is wel lastiger rijden dan bijv een naked.

Motoren zoals de Yamaha Fazer zijn wat dat betreft betere instappers: voldoende power, sportief te rijden, maar ook makkelijker/vriendelijker in de omgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Thoit wat nog makkelijk te verkopen is, is vaak lastig te zeggen op langere termijn. Zo'n 10 jaar geleden waren de 600cc supersports zeer populair, zowel nieuw als 2ehands. Nu zijn ze 2ehands lastig te verkopen, en worden ze nieuw zelfs steeds minder gemaakt. Wie weet zijn al die retrofietsen die je nu zien over 10 jaar wel niet meer kwijt te raken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
PilatuS schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:21:
Hier begonnen op een 600cc Hornet. Lekker makkelijk ding maar toch 100pk.
Ik merk ook dat veel mensen, vooral niet motorrijders, vaak de vergissing maken om enkel naar CC te kijken.

De Hornet met 600cc ziet er een stuk wendbaarder uit dan mijn R1150R met circa 1130cc
Echter heeft de Hornet wél meer pit: 100PK / Ketting vs mijn 85PK / Cardan.

Ik had ook naar een K1200R zitten kijken. cc is zowat hetzelfde echter had deze fiets 160PK en dat vond ik als beginner zijnde toch niet heel verstandig. Zodoende is het een R1150R geworden :)

Yamaha Bulldog BT1100 is mijn inziens, op het gewicht na, een erg makkelijke fiets. Alleen bij het parkeren en het lopen is hij IMHO erg lomp maar voor beginners die "jakkes" denken bij motoren met minder dan 1*** cc zou ik deze fiets zeker eens bekijken!

@wimmel_1 Wij hebben onze Yamaha Bulldog BT1100 niet meer in ons bezit. Deze is verkocht omdat deze voor mij vrouw toch als te lomp ervaren werd (het lopen en parkeren was hier dus het probleem zoals hierboven aangegeven, het rijden op zich zeker niet!).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dikke twin voor beginner moet kunnen. Koppie erbij houden. Niks aan de hand.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Gisteren zoeken en zoeken naar mijn motorsleutel maar niet kunnen vinden..
Vanmorgen toen ik de ogen los deed hoorde ik de regen en dacht ik, vanavond verder zoeken en de auto in :P

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:01:
@Thoit wat nog makkelijk te verkopen is, is vaak lastig te zeggen op langere termijn. Zo'n 10 jaar geleden waren de 600cc supersports zeer populair, zowel nieuw als 2ehands. Nu zijn ze 2ehands lastig te verkopen, en worden ze nieuw zelfs steeds minder gemaakt. Wie weet zijn al die retrofietsen die je nu zien over 10 jaar wel niet meer kwijt te raken :)
Klopt, na de SS hype kwam de Naked hype en daarna de allroad hype. Over een paar jaar krijg je een allroad misschien helemaal niet meer verkocht. Maar ik wil zoveel verschillende modellen, en ben nog jong dus ik heb tot nu toe elk jaar wel een andere motor gekocht O-) Daarom vind ik het voor mij wel belangrijk om iets te hebben wat makkelijk te verkopen is.

Voor mijn KTM zou ik ook wel een nieuwere willen hebben, maar zie echt op tegen het volk wat er waarschijnlijk op af komt, dus daarom is daar nog niks nieuwers voor gekomen :X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lolgast
Voor mijn 749s vind ik dat dat ook geldt. Zoals hier laatst al ter sprake kwam heeft hij uiteindelijk niet zo gek veel vermogen en er is echt meer dan prima mee te rijden. Heeft op papier dan wel 110pk, maar het komt er niet overweldigend uit..

Ik denk dat mensen gewoon moeten kopen wat ze willen. Dommer word je er niet van en je koopt zeer waarschijnlijk toch niet meteen de motor waar je de rest van je leven gelukkig van wordt.

@Thoit Mijn Ducati gaat voor de lente ook de deur uit, maar ik gok gewoon via de dealer. Ik heb ook geen zin om daar mensen voor over de vloer te krijgen :9
offtopic:
Waar in huize * lolgast overigens van de week de eerste discussie over kwam, want er komt volgend jaar een mini lolgast aan *O*
"Moet er dan wel een andere komen, misschien even een tijdje geen motor?" :/
"Ja, er komt gewoon een andere" :+

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 17-08-2018 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Ik merk ook dat veel mensen, vooral niet motorrijders, vaak de vergissing maken om enkel naar CC te kijken.
.
Waarschijnlijk omdat het als complete leek echt lastig is om te begrijpen waar je precies naar moet kijken. Ja, de verhouding koppel, pk en dergelijke. Maar om eerlijk te zijn zegt dat me nog steeds erg weinig. Koppel onderin? bovenin? Het klinkt allemaal prachtig, maar wat het in de praktijk betekent? Geen idee.

CC zegt inderdaad ook vrij weinig. De Honda van m'n maatje (NC750) heeft 750 cc, de Kawa die ik op het oog heb heeft er 100 minder, maar toch is zijn fiets degelijk en saai en die Kawa heeft een hoop meer pit. Maar hij klinkt toch een stuk veiliger dan gelijk iets van 1000 CC... ik weet dat het nergens op slaat, maar toch. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast succes met de minigast! Dat is niet de reden dat de Duc weggaat hoop ik?

Wat ga je ervoor vragen? :+

@SmurfLink die NC750 is een goed voorbeeld van dat puur cylinderinhoud niets zegt... Die blokken zijn meer een soort auto-blokken, heel laagtoerig en absoluut niet spannend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:12
Thalaron schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:26:
Daarom. Als beginner gewoon wachten op de 2019 H2 SX. Een fijne 998cc toermotor en met 230pk heb je ook voldoende power om mee te komen in het verkeer.

Al is 260 kilo misschien wat zwaar voor een leuke wendbare beginnersfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Thanks, nee dat is niet de reden. Ik had vorig jaar al bedacht dat ik hem na mijn 2e jaar weg wilde doen. En dat toen ook al bekend gemaakt thuis :+

Ik gok dat de dealer er +/- €3250 voor gaat geven, omdat de riem gedaan moet worden. Maar ik heb nog geen rondvraag gedaan :) Alles wat de dealer geeft, mag iemand hier ook geven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Dynazap schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:19:
@SmurfLink Motoren worden meestal iets goedkoper aan het eind van het seizoen of in de winter. Tenzij je dit seizoen nog wilt rijden zou ik even wachten tot in de winter :9 . Scheelt zo een paar honderd euro bij een particulier.

--

Ga zelf volgende week voor een MT07 kijken >:)

Zit nog wel even te twijfelen om 'm te importeren vanuit Duitsland met alle rompslomp eromheen of gewoon uit Nederland en dan de iets hogere KM-stand voor lief te nemen. Het gaat dan om 5xxx of 11xxx kilometers.

Wil trouwens een wit met zwarte 8)

[afbeelding]
De rompslomp is echt minimaal kan ik je vertellen. Afspraak maken RDW --> keuren --> BPM betalen --> kenteken ontvangen, plaat drukken en laten verzekeren.

Tadaaa, je bent klaar binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast hm, best een interessante prijs, alleen een half jaar te vroeg waarschijnlijk... Of ik moet de CFO thuis kunnen overtuigen om al eerder een potje vrij te maken en die achteraf weer aanvullen, ipv andersom :+

Op het moment twijfel ik overigens tussen de Ducati 749 of een Suzuki GSX-R 750 K1-K3 als 'extra speelgoed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
TheBrut3 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Daarom. Als beginner gewoon wachten op de 2019 H2 SX. Een fijne 998cc toermotor en met 230pk heb je ook voldoende power om mee te komen in het verkeer.
Inderdaad, met minder dan 200 pk kun je echt niet fatsoenlijk meekomen :+
lolgast schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:44:
offtopic:
Waar in huize * lolgast overigens van de week de eerste discussie over kwam, want er komt volgend jaar een mini lolgast aan *O*
"Moet er dan wel een andere komen, misschien even een tijdje geen motor?" :/
"Ja, er komt gewoon een andere" :+
Gefeliciteerd! En gewoon blijven rijden hoor! Ik vind het altijd zo'n onzin als mensen met die verhalen aankomen van 'tja, ik heb de motor maar verkocht, want kinderen.. blabla' :/
Sprak laatst nog een Fries op de camping. Ze hadden, voordat hun zoontje geboren was, een bootje voor de deur. Hartstikke prachtig natuurlijk. Toen de kleine er eenmaal was, hebben ze de boot maar verkocht. Ik kon merken tijdens ons gesprek dat ie er nog steeds verschrikkelijk veel spijt van had.

[ Voor 54% gewijzigd door InZane op 17-08-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:11:
@lolgast hm, best een interessante prijs, alleen een half jaar te vroeg waarschijnlijk... Of ik moet de CFO thuis kunnen overtuigen om al eerder een potje vrij te maken en die achteraf weer aanvullen, ipv andersom :+

Op het moment twijfel ik overigens tussen de Ducati 749 of een Suzuki GSX-R 750 K1-K3 als 'extra speelgoed'.
Vergis je niet bij de 749 qua kosten. Niet zozeer omdat er iets stuk gaat (ik heb geen problemen) maar er is meer periodiek onderhoud nodig. De riem moet bijvoorbeeld elke 2 jaar. Voor een 749 kun je dan meteen een grote beurt laten doen, kost je +/- €350. Ik heb de 749S, dan kost de grote beurt + riem meteen +/- €600 :P

En dat elke 2 jaar. Voor een leuke motor voor erbij worden dat wel dure kilometertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:12
InZane schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:13:
Inderdaad, met minder dan 200 pk kun je echt niet fatsoenlijk meekomen :+
Daarom!
En gezien de H2R 310pk heeft zal de H2SX ook wel tot de 280pk kunnen komen met het betere afstelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@PilatuS zit er dan geen slipperclutch in dat ding? Het is toch niet zo erg dat je iedere keer moet revmatchen als je een keer terugschakelt mag ik hopen... Een vriend van mij is dus op zoek naar zo'n ding maar hier in Nederland staat er schijnbaar niks fatsoenlijks te koop. Veel schade en oud circuit dingen waar veel gerommeld aan is. Maar hoop er binnenkort dus zelfs eens een rondje op te kunnen rijden. Na al die verhalen ben ik wel benieuwd :).

Ben zelf op een luchtgekoelde 1100 Duc 2 cilinder begonnen omdat ik dat een mooie motor vond. Nooit problemen mee gehad, gewoon je grenzen kennen en binnen een paar honderd kilometer ben je er wel aan gewend. Je leert wel snel om je achterrem lichtjes aan te laten lopen als je het gas los laat. Anders komen de auto's achter je soms wel heel snel dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast daar ben ik me zeker van bewust inderdaad, de Duc is ook zeker niet de meest economische keuze. Gezien het echter een 2e motor word hoeft hij niet dagelijks beschikbaar te zijn zoals de Caponord, en wil ik me erin gaan verdiepen om dat soort spul rustigaan zelf te leren doen.

@xos de achterrem licht aanraken als remlichtschakelaar bij gas loslaten is op elke zware tweecylinder standaard toch? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 17-08-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Panini
Dryhte schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:59:
[...]

De V-strom 650 is erg vriendelijk en aardig ruim. Oogt niet erg sportief, eerder Dual Sport, maar ik kan 'm wel aanraden. Hij heeft een naked broertje, sv650, die sportiever oogt maar volgens mij een stuk krapper zit.
Dit kan ik beamen. Ik ben niet zo extreem lang (1.82), maar zelfs ik vind de motor eigenlijk al te krap.

Ok, ik ben erover uit wat mijn volgende fiets moet worden. Ben volgens mij opnieuw verliefd op een motor <3

Afbeeldingslocatie: http://onlymotorbikes.com/public/54/aprilia-tuono-1000-r-factory-2006-moto.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.totalmotorcycle.com/wp-content/uploads/2016/12/2008-Aprilia-Tuono1000RFactorye.jpg?d=1&i=1

Aprillia Tuono en dan de Factory versie :9~ :9~
Iemand ervaring met de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Panini die 2006-2010 Tuono en zijn RSV-broertje blijven prachtige fietsen! De Tuono heb ik zelf geen ervaring mee, wel met de vorige generatie RSV die erg veel overeenkomsten heeft. Erg fijne fietsen, dat blok sleurt er goed aan en kan prachtige geluiden uitstoten. Zeker de Factory heeft ook een prima veren/dempers. Er zijn wel wat typisch Italiaanse kwaaltjes als een onderbemeten start-circuit en waardeloos ontworpen achterrem, maar dat valt allemaal op te lossen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 17-08-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
xos schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:22:
Je leert wel snel om je achterrem lichtjes aan te laten lopen als je het gas los laat. Anders komen de auto's achter je soms wel heel snel dichterbij.
Dat doe ik zelfs met m'n CBR al heel vaak.
Maar nou is mijn koekblik dan ook voorzien van een Ecoboost 3 cilinder blok die bijna helemaal geen motorrem heeft (leuk in de bergen ook :X ). Het contrast tussen mijn blik en motor is in ieder geval behoorlijk groot.
Panini schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Dit kan ik beamen. Ik ben niet zo extreem lang (1.82), maar zelfs ik vind de motor eigenlijk al te krap.

Ok, ik ben erover uit wat mijn volgende fiets moet worden. Ben volgens mij opnieuw verliefd op een motor <3

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je een emmertje? :9~

[ Voor 39% gewijzigd door InZane op 17-08-2018 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik hoor mijn vrouw nog foeteren in mijn oor dat mijn remlicht stuk is bij het naderen van een stoplicht. Ik liet alleen mijn gas los :+

Sindsdien druk ik ook braaf mijn achterrem in bij gas los...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Maar wel helemaal naar Duitsland rijden (woon in Almere) en 2 weken wachten op kenteken etc. :P

Heb een afspraak voor aankomende dinsdag om bij een zwart / witte MT07 te kijken in Nederland. 11K kilometers, uit 2014 en 6 maanden garantie, dus dat ziet er wel prima uit op papier. Als dat niets is (wat ik niet verwacht) ga ik weer over de grens kijken.

Ga kijken bij onderstaande en indien goed gelijk meenemen :D :D :D

Afbeeldingslocatie: https://voorraad.lindersmotoren.nl/vehicle-images/17509366/1/1533562832/1024x768/yamaha-mt07-abs
Panini schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

De rompslomp is echt minimaal kan ik je vertellen. Afspraak maken RDW --> keuren --> BPM betalen --> kenteken ontvangen, plaat drukken en laten verzekeren.

Tadaaa, je bent klaar binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
InZane schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Dat doe ik zelfs met m'n CBR al heel vaak.
Maar nou is mijn koekblik dan ook voorzien van een Ecoboost 3 cilinder blok die bijna helemaal geen motorrem heeft (leuk in de bergen ook :X ). Het contrast tussen mijn blik en motor is in ieder geval behoorlijk groot.

[...]

Heb je een emmertje? :9~
Echte Italiaanse schone :9~
Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:36:
@Panini die 2006-2010 Tuono en zijn RSV-broertje blijven prachtige fietsen! De Tuono heb ik zelf geen ervaring mee, wel met de vorige generatie RSV die erg veel overeenkomsten heeft. Erg fijne fietsen, dat blok sleurt er goed aan en kan prachtige geluiden uitstoten. Zeker de Factory heeft ook een prima veren/dempers. Er zijn wel wat typisch Italiaanse kwaaltjes als een onderbemeten start-circuit en waardeloos ontworpen achterrem, maar dat valt allemaal op te lossen.

***members only***
De vorige generatie RSV is erg mooi ook! Ben echter voor nu wel even klaar met de SS, bijna 7 jaar op gereden en tijd voor wat nieuws. Kwaaltjes met een zwak startrelais en de achterrem heb ik vaak gehoord ja. Als het echter daar bij blijft dan zal het mij niet weerhouden om de fiets te kopen.

De Factory editie is inderdaad echt geweldig, en ik ben wel eens toe aan een motor die goed is geveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Dynazap schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:55:
Maar wel helemaal naar Duitsland rijden (woon in Almere) en 2 weken wachten op kenteken etc. :P

Heb een afspraak voor aankomende dinsdag om bij een zwart / witte MT07 te kijken in Nederland. 11K kilometers, uit 2014 en 6 maanden garantie, dus dat ziet er wel prima uit op papier. Als dat niets is (wat ik niet verwacht) ga ik weer over de grens kijken.

[afbeelding]

[...]
Ziet er erg netjes uit hoor! En ik weet bijna zeker dat als je er op hebt gereden je verkocht bent :9. Zoals ik gisteren ook al zei, 11K km is niets voor de MT. En er zit al een korte kentekenplaathouder op. Scheelt je weer 100€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen een proefrit gemaakt op de RSV4RR Factory (2009 of 2011, weet niet meer exact). In vergelijking met de S1000RR vond ik m erg compact (maar ben ook wel een maatje groter dan jij, 1m93). Tevens vond ik de vermogensafgifte niet zo overweldigend als op de S1000RR. Bij de 4-in-lijn wordt het naarmate je hoger in de toeren klimt bijna beangstigend hoe hard hij er vandoor knalt, maar de V4 was altijd wel stevig maar nooit spannend. Oh en het display vond ik niet zo lekker afleesbaar in zonlicht.

Wat ik toen wel had gevonden bij het uitzoeken is dat Aprillia kunststof tanks gebruikt, die kunnen niet lekker tegen ethanol en zakken dan uit. Liefst 98 tanken dus!

edit: overigens wil ik hier niet mee zeggen dat het een slechte motor is! Het is alleen niet mijn keuze geworden. Wel een heel mooi apparaat :Y

@Dynazap mooi ding :Y

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 17-08-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

230pk net genoeg? Afgelopen vakantie rondgereden op een Yamaha Mio Sporty, een heuse Matte Bold Edition met welgeteld 110cc die er 7,7pk uitperst. Gehuurd voor een paar dagen, was een gloednieuw ding met slechts 80km op de teller en hem naar de 280km gereden. Geniaal ding voor op een tropisch eiland waar je toch niet vele harder dan 70km/u rijdt. Met mijn 1m93 paste ik er echt precies op.

Afbeeldingslocatie: https://kservico.com.ph/wp-content/uploads/2018/01/Mio-Sporty-Euro-3.jpg

Zou zoiets hier eigenlijk wel in de stad willen, want het rijdt gewoon als een bromscooter maar gaat kan wel gewoon mee op 50/70km wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet niet of het dezelfde is maar MM heeft een commute video over de 1100 RR.

Edit: Zie dat het de 1000R is, wellicht dat je misschien nog wat aan de video hebt ;)
YouTube: MC Commute - Aprilia Tuono 1100 RR

[ Voor 4% gewijzigd door Booyaa op 17-08-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Booyaa schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Weet niet of het dezelfde is maar MM heeft een commute video over de 1100 RR.

Edit: Zie dat het de 1000R is, wellicht dat je misschien nog wat aan de video hebt ;)
YouTube: MC Commute - Aprilia Tuono 1100 RR
De 1100 is gebaseerd op de RSV4, heel ander soort fiets dan de oude V-twin RSV & Tuono. V4 ipv V2 blok, en veel compacter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

[afbeelding]

[...]
Da's een mooie! Hopen dat het wat is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
noes schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Alleen een proefrit gemaakt op de RSV4RR Factory (2009 of 2011, weet niet meer exact). In vergelijking met de S1000RR vond ik m erg compact (maar ben ook wel een maatje groter dan jij, 1m93). Tevens vond ik de vermogensafgifte niet zo overweldigend als op de S1000RR. Bij de 4-in-lijn wordt het naarmate je hoger in de toeren klimt bijna beangstigend hoe hard hij er vandoor knalt, maar de V4 was altijd wel stevig maar nooit spannend. Oh en het display vond ik niet zo lekker afleesbaar.

Wat ik toen wel had gevonden bij het uitzoeken is dat Aprillia kunststof tanks gebruikt, die kunnen niet lekker tegen ethanol en zakken dan uit. Liefst 98 tanken dus!

@Dynazap mooi ding :Y
De S1000RR staat ook nog op mijn lijst. Jammer genoeg is de naked versie op het moment nog niet te betalen voor mij -O-.

Bedankt voor de tip over de tank. Dat wist ik dus nog niet, en elke keer 98 tanken vind ik wel te duur eigenlijk.

[afbeelding]

[...]
Was het ver over de grens en scheelde de prijs veel? Vaak valt het nog wel mee merk ik.
Erg mooie fiets trouwens :*)

Yamaha doet het goed met de 'MT-lijn' zo te zien. Ik zie die motoren zowel op fora als op de weg veel voorbij komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Panini op 17-08-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ook een tijdje het broertje van de Tuono gehad, eigenlijk precies dezelfde motor alleen heeft de Tuono een SBK stuur en minder kuipwerk :P.

Zeer fijne fiets met meer dan genoeg power, het blok heeft echt enorm veel karakter en het geluid dat eruit komt is ook fantastisch! Remmen zijn goed en de vering is fantastisch mits goed ingesteld. Tijdens mijn (korte) eigenaarschap van de RSV geen problemen ondervonden. Vorige eigenaar had het achterrem probleem al opgelost door een aftermarket rem-schakelset (Gilles) te installeren. Starten is lastig met een zwakke accu dus zorg dat er 1 inzit met de juiste specificaties. Ook is het aan te raden om de fiets vervolgens altijd aan de druppellader te hangen als je de motor langer dan een maand stil staat. Anders krijg je de motor (zoals ik) niet meer gestart. Vond dat de koppeling wat zwaar was en wou dat oplossen door een Oberon slave cylinder te plaatsen maar voordat ik dat kon doen had ik de motor alweer verkocht.

Kijk of eigenaren goedkope LED of Xenon hebben proberen te installeren, die kunnen de plastic behuizing van de verlichting doen smelten. Let ook op de verschillende liveries, sommige hebben een gouden frame die net een andere tint heeft dan de wielen, dat geeft een raar geheel vind ik zelf. Er was ook een recall voor een aantal gare achterbruggen, dus doe daar ook onderzoek naar. Volgens mij waren de RSV's die na 2007 zijn gebouwd de beste, waarbij alle problemen zijn verholpen van de eerdere modellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8pytNbZ.jpg

Ik zag trouwens dat die weer te koop staat bij Arie Molenaar.

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 17-08-2018 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Leviathius schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Ziet er erg netjes uit hoor! En ik weet bijna zeker dat als je er op hebt gereden je verkocht bent :9. Zoals ik gisteren ook al zei, 11K km is niets voor de MT. En er zit al een korte kentekenplaathouder op. Scheelt je weer 100€.
Inderdaad 11K is bijna niets voor huidige fietsen :9.

Zijn er nog bekende 'slechte' punten bij een MT07 waar ik extra op moet letten?
Panini schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Was het ver over de grens en scheelde de prijs veel? Vaak valt het nog wel mee merk ik.
Erg mooie fiets trouwens :*)

Yamaha doet het goed met de 'MT-lijn' zo te zien. Ik zie die motoren zowel op fora als op de weg veel voorbij komen.
Ongeveer 3:30 uur rijden, voor 5,5K heb je dan een 2015 MT07 met zo'n 4 á 5K op de teller. Uiteraard komt daar dan nog BPM, keuring en het kenteken bij. Dus dat zou ongeveer ook zo rond de 6K uitkomen. Het verschil zit 'm dan voornamelijk in het aantal KM's en niet zo zeer de opties (uitlaat of motocage uitvoering)

Nadeel is dan wel dat je zo'n 2 weken moet wachten én dus bijna 7 uur onderweg bent. Mocht dan blijken dat de motor schade of iets heeft ben je voor niets daar naar toe gereden 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Dynazap op 17-08-2018 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Dynazap schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Inderdaad 11K is bijna niets voor huidige fietsen :9.

Zijn er nog bekende 'slechte' punten bij een MT07 waar ik extra op moet letten?
Voor zo ver ik weet zijn er nog niet echt 'slechte' punten bij de MT07.. En dat zeg ik niet omdat ik er zelf een heb, maar heb echt nog nooit iets gehoord over dat soort problemen. Misschien dat sommige eigenaren zeggen dat het blok een licht ratelend geluid heeft, maar die merkten qua rijden niets daarvan.

Verder moet je gewoon de standaard checklist afgaan die bij iedere motor van toepassing is. BRAVO van je rijlessen. Bandjes, remmen, aandrijving (ketting etc), verlichting en olie. Deze video is ideaal:

Waar je misschien wel rekening mee moet houden is dat de banden die erop zitten waarschijnlijk uit 2014 komen. Die zijn dus 4 jaar oud (wat nog wel prima is), maar die zul je waarschijnlijk in 1 of 2 jaar wel moeten vervangen. Controleer ook de slijtage van de banden. Als ze vierkant zijn of al op de slijtindicator zitten dan zul je ze binnenkort moeten vervangen. Dat is toch weer gauw 250/300 euro voor een zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Pffff, zoektocht naar een nieuw zadel valt niet meer voor de r1200r lc, eigenlijk is alleen de wunderlich betaalbaar voor rond de 350€. Eigenlijk wil ik een corbin maar de 2e hands mark is niet bestaand voor de r1200r lc. Zeker omdat het corbin zadel pas 3 weken uit is ....... en 700€ kost.
Ga het zadel eerst laten aanpassen maar dat gaat toch weer tegenvallen, tijgerleathers heeft mijn gs zadel toen aangepast, was wel beter als stock maar als je kont eenmaal zeer deed ging het nooit meer over :F
Hmmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Panini schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor de tip over de tank. Dat wist ik dus nog niet, en elke keer 98 tanken vind ik wel te duur eigenlijk.
Met de huidige euro 95 heb ik zowel met de RSV als nu met mijn Caponord geen problemen met de tank. De RSV heeft de 100k gehaald, en de Caponord is ook al over de 90k. Dit is wel met zo goed al dagelijks gebruik, een tank benzine gaat zelden langer dan een week mee. Hoe het zich houd als je dezelfde benzine langer laat staan heb ik geen ervaring mee.

E10 heb ik bewust nooit getankt, en wat ik ga doen als de standaard 95 E10 word weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon proberen hoe lang het goed gaat, met de hoeveelheid die ik rij kan ik voor de meerprijs van premium benzine desnoods elk jaar een nieuwe tank kopen :+

Even gekeken, 2ehands tank is maar €150... Dan kan ik zelfs een paar keer per jaar een nieuwe kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 17-08-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

charrel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:40:
Pffff, zoektocht naar een nieuw zadel valt niet meer voor de r1200r lc, eigenlijk is alleen de wunderlich betaalbaar voor rond de 350€. Eigenlijk wil ik een corbin maar de 2e hands mark is niet bestaand voor de r1200r lc. Zeker omdat het corbin zadel pas 3 weken uit is ....... en 700€ kost.
Geen ervaring met Corbin, die zijn idd erg duur, maar het Wunderlich zadel bevalt mij erg goed op m'n RS.

Al ruim 10.000 erop gereden dit jaar, en nooit zadelpijn, kramp enz. Ik heb het hoge model, 85 cm hoog dacht ik, en dat is nog een cm hoger dan het hoogste BMW zadel. Past prima, maar ik ben ook 1.93.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Met de huidige euro 95 heb ik zowel met de RSV als nu met mijn Caponord geen problemen met de tank. De RSV heeft de 100k gehaald, en de Caponord is ook al over de 90k. Dit is wel met zo goed al dagelijks gebruik, een tank benzine gaat zelden langer dan een week mee. Hoe het zich houd als je dezelfde benzine langer laat staan heb ik geen ervaring mee.

E10 heb ik bewust nooit getankt, en wat ik ga doen als de standaard 95 E10 word weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon proberen hoe lang het goed gaat, met de hoeveelheid die ik rij kan ik voor de meerprijs van premium benzine desnoods elk jaar een nieuwe tank kopen :+

Even gekeken, 2ehands tank is maar €150... Dan kan ik zelfs een paar keer per jaar een nieuwe kopen.
Wat ik toen had gelezen (paar jaar terug, dus roestig) speelde dit vooral in Amerika. Daar is de benzine wel van iets slechtere kwaliteit, en misschien wordt het niet veroorzaakt door de ethanol maar een ander additief (wat misschien hier niet wordt gebruikt). Of heeft Aprillia andere tanks gebruikt voor de US markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Gisteren een leuk rondje (Promotor tanktastocht) Oost-Belgie/Noord Eifel gedaan, was vanuit Noord-Brabant nét te doen in 1 dag. Eerst naar Maastricht via de A2, dan bij Gronsveld eraf richting Slenaken waar de route begon. Op de terugweg heb ik er nog een stukje rond Heerlen (Amstenrade/Bingelrade en dan door de Selfkant naar boven terug naar de A2) aan vastgeplakt.

Voor wie hem ook wel rijden, er zat in de omgeving Stadtkyl wel een irritante wegopbreking in waar ik zelfs met mijn Transalp niet doorheen kwam :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kgroIlOXZMEifP1je9kkGl6v/full.png

[ Voor 17% gewijzigd door Wokschotel op 17-08-2018 11:58 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:19
Was tijdje geleden ook aan het rondkijken naar een Tuono en beetje her en der rondgevraagd over waar op te letten. Dit kreeg ik te horen.

Standaard dynamo wil doorbranden omdat deze te licht is omwikkeld.
Standaard accu is zwak dus deze kan je beter vervangen voor een met hogere capaciteit.
Onderin bokkig en nerveus op het gas. Te verhelpen met andere uitlaten en mapping.
Schokbreker is een zwak puntje. Is schijnbaar een emulsie schokbreker. Beste deze te vervangen voor een met een apart reservoir.

[ Voor 4% gewijzigd door spookz0r op 17-08-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

gauchov6 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Geen ervaring met Corbin, die zijn idd erg duur, maar het Wunderlich zadel bevalt mij erg goed op m'n RS.

Al ruim 10.000 erop gereden dit jaar, en nooit zadelpijn, kramp enz. Ik heb het hoge model, 85 cm hoog dacht ik, en dat is nog een cm hoger dan het hoogste BMW zadel. Past prima, maar ik ben ook 1.93.
Ja, ik denk dat ik die ook maar ga bestellen. 4 cm hoger dan nu zal ook een verademing zijn, dan is de zithoogte 82cm. Mijn gs zat nog 4/5 cm hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

charrel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:40:
Ga het zadel eerst laten aanpassen maar dat gaat toch weer tegenvallen, tijgerleathers heeft mijn gs zadel toen aangepast, was wel beter als stock maar als je kont eenmaal zeer deed ging het nooit meer over :F
Hmmmm...
http://www.bagsterstore.nl/bmw-r1200gs-29417176.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

charrel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

Maar ik heb een R, geen GS :P
Staat die dan niet vermeld op die site ? Ik ken de BMW smaken niet zo goed. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Nee, is echt weinig voor. Hornig levert wat als je je oude zadel inlevert, wunderlich en corbin hebben nu een zadel maar ik kan verder weinig vinden. Wat Amerikaanse merken maar die leveren hier niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanochtend voor het eerst sinds 3 weken weer met de brommer op pad, ondanks de regen was het best wel lekker rijden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

charrel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:46:
Nee, is echt weinig voor. Hornig levert wat als je je oude zadel inlevert, wunderlich en corbin hebben nu een zadel maar ik kan verder weinig vinden. Wat Amerikaanse merken maar die leveren hier niet.
Ja gezien, vervelend als je zo weinig keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:22:
@PilatuS zit er dan geen slipperclutch in dat ding? Het is toch niet zo erg dat je iedere keer moet revmatchen als je een keer terugschakelt mag ik hopen... Een vriend van mij is dus op zoek naar zo'n ding maar hier in Nederland staat er schijnbaar niks fatsoenlijks te koop. Veel schade en oud circuit dingen waar veel gerommeld aan is. Maar hoop er binnenkort dus zelfs eens een rondje op te kunnen rijden. Na al die verhalen ben ik wel benieuwd :).
De RC8 heeft geen slipperclutch, de RC8R wel. Het is wel mogelijk er een aftermarket slipperclutch in te doen, maar dan ben je 700 euro verder.

Qua blokkeren van het achterwiel moet ik daar wel serieus mee opletten. Hangt natuurlijk af van op hoeveel toeren je uitkomt als je terugschakelt, maar zeker met koude banden is het opletten. Als je wat hoger in de toeren gaat zitten is het zelfs met banden die een beetje warm zijn opletten. De SV had hier al wat last van, maar bij deze fiets is het een stuk erger. Als je rustig rijd in lage toeren gaat het wel goed, maar anders is rev matchen toch echt wel nodig heb ik gemerkt.

Blijft een lastige fiets om iets goeds van te vinden. De mijne had 3800km er op en was volledig origineel zonder ook maar 1 krasje. Was daardoor wel wat duurder, maar het ding was dan ook zo goed als nieuw. Er staat inderdaad van alles te koop waar niets van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

PilatuS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

De RC8 heeft geen slipperclutch, de RC8R wel. Het is wel mogelijk er een aftermarket slipperclutch in te doen, maar dan ben je 700 euro verder.

Qua blokkeren van het achterwiel moet ik daar wel serieus mee opletten. Hangt natuurlijk af van op hoeveel toeren je uitkomt als je terugschakelt, maar zeker met koude banden is het opletten. Als je wat hoger in de toeren gaat zitten is het zelfs met banden die een beetje warm zijn opletten. De SV had hier al wat last van, maar bij deze fiets is het een stuk erger. Als je rustig rijd in lage toeren gaat het wel goed, maar anders is rev matchen toch echt wel nodig heb ik gemerkt.

Blijft een lastige fiets om iets goeds van te vinden. De mijne had 3800km er op en was volledig origineel zonder ook maar 1 krasje. Was daardoor wel wat duurder, maar het ding was dan ook zo goed als nieuw. Er staat inderdaad van alles te koop waar niets van klopt.
Ik hoor het al, die van mij is voor dummies, slipperclutch én automatisch tussengas :+
Pagina: 1 ... 46 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.