Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Eoghlear schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:23:
[...]

Heb je wat beter foto's van die ram mount? en de bevestiging op je dashboard?
Nee, kan ze wel maken eventueel..

Het komt erop neer dat ik iets vergelijkbaars als dit heb: https://www.waypointleuve...-st1300-pan-european.html

Dus een kogel die op het dashboard is geschroefd.

Hierop zit een korte ARM Mount, daarop de X-Grip.

Heb trouwens tijdens de vakantie de grotere versie van X-Grip kunnen testen.

Voordelen: Hij drukt geen knopjes meer in.
Nadelen: Het is een stuk lastiger om de telefoon te bevestigen, omdat de armen langer zijn, zijn de moeilijker uit elkaar te drukken en ben bang dat ik een keer een armpje scheef druk. Het elastiekje is lastig om de telefoon te bevestigen aangezien het om de armpjes getrokken moet worden. Na 2 dagen prielen heb ik elke keer maar de telefoon nog bevestigd in de X-Grip eraf geschroefd ipv de telefoon uit de X-Grip halen.
wimmel_1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:19:
[...]

Da's misschien wel eens een héle goede toevoeging inderdaad. Zal er binnenkort eens een extra entry in de inhoudsopgave aan gaan wijden (y) (y)

Pin me er qua dag/datum niet op vast, heb 't redelijk druk op m'n werk nu. In September ben ik bijna de héle maand "vrij" (vakantie) ;)
Hier staan wat meer merken bij elkaar: https://www.vincheckup.com/motorcycles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Stel: Ik geef daar als verkoper aan dat zo'n fiets uit 1918 komt, geloof je me dan op m'n blauwe ogen? 8)
Jou absoluut wel natuurlijk ;) Maar de meeste verkopers verder niet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Whoep whoep AVB is binnen hoor *O* *O* *O*

Kan zelfs sinds vanmorgen de langzame slalom die ik dus ook goed deed op het examen (en er maar over mopperen hoe slecht ik erin ben) :+
Alleen met de vertragingsoefening vergat ik de vertraging waardoor ik gewoon met 50 rechtdoor schoot 8)7 8)7

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
timmie271 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:01:
Alleen met de vertragingsoefening vergat ik de vertraging waardoor ik gewoon met 50 rechtdoor schoot 8)7 8)7
Zolang je het bij een verkeerslicht niet vergeet komt het vast goed :+
Maar gefeliciteerd met de eerste helft. Heb je al een autorijbewijs? Dan is AVD zo gepiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Gefeliciteerd @timmie271 !!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
TheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Zolang je het bij een verkeerslicht niet vergeet komt het vast goed :+
Maar gefeliciteerd met de eerste helft. Heb je al een autorijbewijs? Dan is AVD zo gepiept.
Remoefeningen gingen gelukkig wel gewoon goed :9 weet ook totaal niet wat er mis ging waarom ik niet remde.. vooral vervelend als het gelijke de 1e oefening is die ik mocht doen :+

Autorijbewijs heb ik al ruim 3 jaartjes in de pocket dus dat scheelt. Maar moet vooral weer letten met het op tijd klaar zijn met de bediening (rij blijkbaar toch teveel automaat) en nog wat kleine dingetjes, maar denk dat ik daar wat minder moeite mee heb dan die paar rotoefeningen die uiteraard wel belangrijk zijn :)

Mooie was ook dat we er met z'n vieren waren in totaal en dat iedereen geslaagd was :*)

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 15-08-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:21

Secsytime

Automagisch

Ardj schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:46:
[...]

Dat komt doordat occasionsystemen automatisch 'eerste toelating' zien als bouwjaar. Op moment dat ze daar een werkelijk bouwjaar invullen, snijden ze zichzelf in de vingers, want iedereen doet het zo. Lullig, maar 't zij zo..

In het geval van een ouder model met de prijs van een nieuwe, prijzen ze zichzelf gewoon uit de markt.
Dus misleiden ze de consument maar? Vind het geen excuus. “Want alle anderen doen het ook”, lekkere dooddoener. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ik zou niks kopen bij een bedrijf die zulke dingen doet, want op wat voor andere manieren proberen ze je nog meer te misleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:48:
[...]
Ik zou niks kopen bij een bedrijf die zulke dingen doet, want op wat voor andere manieren proberen ze je nog meer te misleiden?
Eens. Sowieso, van een motorbedrijf zou ik verwachten dat ze direct zien dat die datum niet klopt. Ze weten hoe het zit, en toch kiezen ze voor de misleiding. Daar koop ik dus niks.

Er valt wel veel af zo :p met Barbier ook al op het nopelijstje. We wachten geduldig verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
@Secsytime @SmurfLink Ik snap het gevoel erbij, maar op het moment dat je een nieuwe auto koopt in december, zou je dan ook niet liever een maandje wachten, wetend dat het je inruilwaarde ten goede komt? Autodealers, zelfs merkdealers, zetten eerste toelating als bouwjaar. Ik betwijfel dat er (veel, if any) bedrijven zijn die een bouwjaar vermelden ipv eerste toelating..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Secsytime schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:48:
Dan kan je bij geen enkel bedrijf auto's of motoren kopen, alleen particulier :+
En, verrassing, die houden ook datum eerste afgifte aan want dat registreert het RDW en krijg je dus ook te zien wanneer je het kenteken opvraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@SmurfLink heb je al bij HP Motoren gekeken? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:23
In mijn ogen: Je moet je er niet zo druk over maken. Als je weet dat het gebeurd kun je er rekening mee houden. Het merendeel van de garages/dealers/handelaars heeft waarschijnlijk geen zin om elke keer dat ze een motor aanbieden vervolgens handmatig alle gegevens aan te moeten passen omdat de gegevens in de RDW database niet kloppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

timmie271 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:01:
Whoep whoep AVB is binnen hoor *O* *O* *O*

Kan zelfs sinds vanmorgen de langzame slalom die ik dus ook goed deed op het examen (en er maar over mopperen hoe slecht ik erin ben) :+
Gefeliciteerd Timmie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Eens. Sowieso, van een motorbedrijf zou ik verwachten dat ze direct zien dat die datum niet klopt. Ze weten hoe het zit, en toch kiezen ze voor de misleiding. Daar koop ik dus niks.

Er valt wel veel af zo :p met Barbier ook al op het nopelijstje. We wachten geduldig verder...
Al een keer bij onze buren gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@SmurfLink Weet niet waar je vandaan moet komen, maar Axel in heerhugowaard heeft ook vaakaltijd veel motoren staan in allerlei prijsklasses en ranges.
Geven ook eerlijk advies over welke motor voor jou geschikt zou zijn, althans dat was bij mij het geval.
Wilde voor een duurdere gaan, maar op advies een andere gekocht rekening houdend met mijn woon werk rijden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
SmurfLink schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Je keek toch uit naar een betaalbare Versys? (of ben ik nu mis?) https://www.bikeparts.be/...ys-650-2007-bochtenvreter - 3000 2989,99€ lijkt me een goede prijs?

Daar komt mijn V-Strom (nieuw) ook vandaan (de ingeruilde CB500X staat ook nog tussen de tweedehands modelletjes).

(check ook de donkerblauwe Suzuki Bandit 600 voor 1990€)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 15-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Dryhte schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Je keek toch uit naar een betaalbare Versys? (of ben ik nu mis?) https://www.bikeparts.be/...ys-650-2007-bochtenvreter - 3000 2989,99€ lijkt me een goede prijs?

Daar komt mijn V-Strom (nieuw) ook vandaan (de ingeruilde CB500X staat ook nog tussen de tweedehands modelletjes).
Volgens mij is @SmurfLink op zoek naar het nieuwe model met die scherp gesneden koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:p grapjas, dat was volgens mij de eerste zaak waar ik hier voor gewaarschuwd werd, haha.

@Dryhte Dat was een optie, maar ik heb toch besloten om te beginnen met een 09-11 Er-6F, en dan in een later stadium naar de nieuwe editie van de Versys te gaan (2015 en later). Merk toch dat als ik de Er-6f en de oude versys naast elkaar zie dat mijn voorkeur toch naar de ER-6f uitgaat. Hij rijdt ook erg fijn dus dat helpt ook mee, naast dat ik die ronde koplamp gewoon echt niet mooi vind. De nieuwere Versys kan ik nog niet betalen, maar ik kan beter op een oudere fiets leren rijden en dan na een paar jaar overgaan op deze.

[ Voor 51% gewijzigd door SmurfLink op 15-08-2018 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
SmurfLink schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

:p grapjas, dat was volgens mij de eerste zaak waar ik hier voor gewaarschuwd werd, haha.
Jager is ook een aanrader :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14

Vrijdag

De Zwarte

Waar je OP MOET LETTEN! En élk model de "BLACK EDITION" is, ongeacht de kleur :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Barbier, HP Motoren en De Jager zijn typische handelaren met motoren met vaak een onduidelijk verleden en als er problemen zijn wordt je als klant redelijk het bos in gestuurd.

Goedkoop is dan echt duurkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Waar je OP MOET LETTEN! En élk model de "BLACK EDITION" is, ongeacht de kleur :+
Ik wil toch liever een GREEN EDITION. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte ik vind die kleur groen een beetje dof... Is er geen fellere? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@Dryhte Die kleur ja :p Maar een supersport is me wat heftig, haha. Ik ga wel voor de ouwe wijven versie.

O+
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/i1bhuw.png

Hoe staat Doornekamp Motoren bekend? Motor is op zich net geprijsd, ware het niet dat er 250 euro verplichte afleverkosten bijkomen... En erg weinig foto's dus ik zie niet enorm veel.
https://doornekampmotorsp...d/sport/kawasaki-er6-f-2/

[ Voor 56% gewijzigd door SmurfLink op 15-08-2018 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Niks mis met de ER-6. Dat model uit bovenstaande post was mijn lesmotor in naked versie, vond het een erg fijne motor om op te beginnen. En dat uitlaatje brult stiekem wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
TheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:22:
Niks mis met de ER-6. Dat model uit bovenstaande post was mijn lesmotor in naked versie, vond het een erg fijne motor om op te beginnen. En dat uitlaatje brult stiekem wel lekker.
De ER-6N toch? Daar les ik ook op namelijk :) al heb ik de groene versie wel moeten afstaan voor een grijze sinds ik mijn theorie heb....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:35:
[...]

De ER-6N toch? Daar les ik ook op namelijk :) al heb ik de groene versie wel moeten afstaan voor een grijze sinds ik mijn theorie heb....
Ja da's het naakte broertje. :p Ik leste op de F, was echt een ontzettend vriendelijk beestje. Nou ja, best pittig ook, vergeleken met m'n maatje's Honda NC750. Ben stiekem tijdens de lessen wel echt verliefd op die fiets geworden, haha. Dus nu wil ik er zelf een. Liefst een groene, uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

ER6N is een zeer fijne motor :-).

M'n vriendin rijdt op een 2012 model en vind 'm stiekem ook best wel leuk 8)7 . Zo leuk dat ik er inmiddels ook aardig wat rondjes op heb gereden >:)

En inderdaad.. gas open en er komt een beste brul uit de pijp voor een standaard uitlaat.
TheBrut3 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:22:

[ Voor 8% gewijzigd door Dynazap op 15-08-2018 17:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
Even @wimmel_1 een goed gevoel geven :D

Stond vanmorgen naast een MT10 met tanken en die kerel geeft me toch een partij gas met wegrijden :o Nondeju wat een fantastisch geluid komt er uit dat blok (incl. full Akrapovic systeem zo te zien). Ik had nog geen koffie op, maar dit was sowieso beter geweest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Ardj schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:06:
@Secsytime @SmurfLink Ik snap het gevoel erbij, maar op het moment dat je een nieuwe auto koopt in december, zou je dan ook niet liever een maandje wachten, wetend dat het je inruilwaarde ten goede komt? Autodealers, zelfs merkdealers, zetten eerste toelating als bouwjaar. Ik betwijfel dat er (veel, if any) bedrijven zijn die een bouwjaar vermelden ipv eerste toelating..
Als autohandelaar (momenteel verhandel ik niks, die markt is verziekt en je kunt alleen nog wat verdienen als je mensen bewust gaat oplichten. Iets wat ik absoluut niet wil) kan ik je vertellen dat je voor het makkelijke gaat tov het lastige(re)*. Bovendien wekt het bij de meeste mensen juist argwaan als je zegt dat het bouwjaar volgens kenteken niet klopt, de gemiddelde consument begrijpt die info niet en denkt dan dat er met (de papieren van) zo'n auto geknoeid is. Dan kun je die info beter achter houden. Je verteld een kind ook niet een jaar van te voren waar je naartoe gaat op vakantie ;)

Als ik een nieuwe auto of motor zou kopen (nieuw-nieuw), zou ik inderdaad ook kiezen voor Jan '19 ipv Dec '18. IMO is het onzin, maar inderdaad wordt dan '19 als bouwjaar beschouwd en dat is later dan weer gunstiger bij inruil/verkoop :)

de datum eerste toelating staat op kenteken en is, zoals eerder gezegd, makkelijk te controleren voor consumenten. Bovendien komt er vaak wat meer graafwerk bij kijken om bij elk voertuig het exacte bouwjaar te achterhalen. Tel daar bij op dat de gemiddelde consument niets kan met die info en er zelfs (onterecht) wantrouwen bij krijgt, en de rekensom leert dat het graafwerk niet uit kan. Dan moet je dat ook niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 15-08-2018 21:09 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Even crossposten: lolgast in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Ik hoop hiermee te voorkomen dat ik na de volgende winter weer met een kapotte accu zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
Kinderen gaan van vrijdag t/m zondag logeren bij opa en oma op de camping, de vrouw moet zaterdag werken.. Ik geloof dat ik zaterdag maar richting Assen ga voor dat Gamma race gebeuren :)

Nog Tweakers die ook die kant op gaan?
lolgast schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:35:
Even crossposten: lolgast in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Ik hoop hiermee te voorkomen dat ik na de volgende winter weer met een kapotte accu zit :+
Nerd! :+

[ Voor 42% gewijzigd door InZane op 15-08-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
Dynazap schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:45:
ER6N is een zeer fijne motor :-).

M'n vriendin rijdt op een 2012 model en vind 'm stiekem ook best wel leuk 8)7 . Zo leuk dat ik er inmiddels ook aardig wat rondjes op heb gereden >:)

En inderdaad.. gas open en er komt een beste brul uit de pijp voor een standaard uitlaat.

[...]
Mijn vriendin heeft een ER6N en ik vind het een leuke motor om op te rijden. Enkel is de motor wel toe aan nieuwe banden ( lijkt in de bocht te vallen, misschien is dit ook de reden dat ze bochten eng vind?)... maar een brul komt er toch echt niet uit hoor.

Het is het 2006 model, misschien dat het verschilt maakt maar de kawa die bij mij in de garage staat klinkt als een trekker :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:36:
[...]

Mijn vriendin heeft een ER6N en ik vind het een leuke motor om op te rijden. Enkel is de motor wel toe aan nieuwe banden ( lijkt in de bocht te vallen, misschien is dit ook de reden dat ze bochten eng vind?)... maar een brul komt er toch echt niet uit hoor.

Het is het 2006 model, misschien dat het verschilt maakt maar de kawa die bij mij in de garage staat klinkt als een trekker :9
Dat maakt inderdaad een flink verschil :p Dat is dus die oude editie die ik niet wil, in 2009 was er een restyle zowel uiterlijk als innerlijk, 2012 nog een. Dus da's al 2 versies verder die de vriendin van @Dynazap heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
SmurfLink schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

Dat maakt inderdaad een flink verschil :p Dat is dus die oude editie die ik niet wil, in 2009 was er een restyle zowel uiterlijk als innerlijk, 2012 nog een. Dus da's al 2 versies verder die de vriendin van @Dynazap heeft.
Ja er staat nog een aftermarket uitlaat op de to-do list.

Ik rijd vaak voor en als ik een groep fietsers inhaal moet ze oppassen dat de fietsers niet weer in een groep gaan fietsen als ik langs ben omdat ze haar niet horen aankomen 8)7

In dat geval: loud pipes save lives... de fietsers dan :9

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 15-08-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:44:
Even @wimmel_1 een goed gevoel geven :D

Stond vanmorgen naast een MT10 met tanken en die kerel geeft me toch een partij gas met wegrijden :o Nondeju wat een fantastisch geluid komt er uit dat blok (incl. full Akrapovic systeem zo te zien). Ik had nog geen koffie op, maar dit was sowieso beter geweest!
Crossplane is een fijn blokje idd :9 Keer als die niet oplet de sleutels wisselen denk ik :+

Ander nieuws, vandaag even de motor verzet na een week of 3 sinds het lange weekend weg, was de achterband een hoop druk kwijt (2 bar nog maar), net nieuwe band met als het goed is een nieuw ventiel, geen schroef/spijker of andere beschadiging, best apart. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Joopieboy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Crossplane is een fijn blokje idd :9 Keer als die niet oplet de sleutels wisselen denk ik :+

Ander nieuws, vandaag even de motor verzet na een week of 3 sinds het lange weekend weg, was de achterband een hoop druk kwijt (2 bar nog maar), net nieuwe band met als het goed is een nieuw ventiel, geen schroef/spijker of andere beschadiging, best apart. :/
Heb dat ook een keer gehad na een bandenwissel. Kreeg op een gegeven moment wat commentaar over mijn banden. Maar even gecheckt, zat ik rond de 1,5 bar. Was 4-5 dagen na een bandenwissel, terwijl ik weet dat ze op spanning waren toen ik vertrok. Later nooit meer gehad met die banden/ventiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Dat lijkt wel in de lucht te hangen dan, de Corsa van mijn vrouw heeft hetzelfde. Vorige maand nieuwe achterbanden, lopen beide leeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:19:
@Joopieboy Dat lijkt wel in de lucht te hangen dan, de Corsa van mijn vrouw heeft hetzelfde. Vorige maand nieuwe achterbanden, lopen beide leeg...
Misschien ook wel met de absurde warmte hoor, ik heb hem nu op druk gezet, morgenavond even kijken en anders van het weekend extra in de gaten houden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
In hoeverre maken sloten verschil? Ik zag een aantal pagina's terug zo'n "buttplug" van abus langskomen.

Maakt bijvoorbeeld een sledge van abus dan nog verschil qua veiligheid? Of zo'n fancy ding met alarm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ardj schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:24:
In hoeverre maken sloten verschil? Ik zag een aantal pagina's terug zo'n "buttplug" van abus langskomen.

Maakt bijvoorbeeld een sledge van abus dan nog verschil qua veiligheid? Of zo'n fancy ding met alarm?
Mijn mening: Als ze hem willen jatten is ie weg, slot maakt niet uit. Vind wel dat de motor ergens aan vast zetten een beetje meerwaarde heeft omdat ie niet zomaar in een busje te douwen is. Los van dat, doe wat nodig is voor de verzekering en hou rekening met waar je de motor neer zet en wanneer. Helaas is er niets dat echt helpt tegen diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

één van de voordelen van mijn bankstel is dat ik onder het zadel genoeg ruimte heb voor een kettingslot :)

99,9% van de tijd zet ik de Diversion gewoon op stuurslot, maar als het ff kan (en zeker als de motor langere tijd uit mijn zicht zal zijn) gaat de ketting om een lantaarnpaal (of w/e andere hoge paal) en aan het frame vast. Succes om de motor ff in een busje te tillen :P

Ik gok er maar op dat dat voor het dievengilde teveel werk is, het blijft een motor van 23 jaar oud..

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 15-08-2018 23:50 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Let wel op met zo'n "buttplug" dat je hem aan de "goeie kant" van je rem zet.
Je wilt niet dat je band bijna een hele omwenteling kan maken als je hem zou vergeten met wegrijden. Ongeveer 3 jaar terug zat ik op terras en zag dit gebeuren bij iemand. Hij en zijn motor ging onderuit...

Er zijn van die gekleurde touwtjes voor die je aan je slot en stuur kan vastmaken, zodat je niet vergeet je slot los te maken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb gewoon zo'n art 3 en 4 schijfremslot. Thuis staan ze er beiden op en als ik weg ga neem ik die art 4 mee onder het zadel, neemt niet veel ruimte in ook. En ze kosten maar een paar tientjes.
https://www.slotenspeciaa...15vQVWEAQYASABEgLCWPD_BwE

En zoals gezegd; als ze je motor echt willen hebben pakken ze hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik ben een beetje lui geworden merk ik. Thuis staan ze helemaal niet meer op slot. De CB1 gaat nog op het stuurslot, maar de 749s heeft dat niet dus die is zo weg te rollen. Ik heb in mijn ogen alleen maar hinder van die sloten, en een extra garantie levert het toch niet op. Als ze zover zijn dat ze mijn motor mee zouden kunnen nemen, gaat een schijfremslot dat ook niet meer oplossen...

De deur van mijn berging is beter beveiligd dan onze voor-/achterdeur + de motoren kunnen er alleen uit als er geen auto onder de carport staat. En die staat er overdag 70% van de tijd, 's nachts 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardj schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:24:

Hebben inderdaad goed gesprek over sloten gehad, en de conclusie is wat de rest hier al zegt... het maakt gewoon niet uit, als ze 'm willen hebben is ie toch wel weg. Het beste wat je kan doen is kijken wat de verzekering eist en daaraan voldoen. Ik ga denk ik wel liever voor een schijfremslot dan een ketting, maar wel met zo'n fel draadje aan m'n stuur zodat ik 'm niet vergeet.

Niemand verder ervaring met Doornekamp motoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink Doornekamp motorsport in Hoevelaken? Ik ben er wel eens binnengeweest toen ik nog in de buurt wonen, maar behalve wat onderhoudsspul nooit iets gekocht. Zelf kan ik er geen zinnige mening over geven dus, maar in de reviews op Baatsen.com komen ze er niet heel goed uit.

• Thoit
TheBrut3 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:57:
Ik heb gewoon zo'n art 3 en 4 schijfremslot. Thuis staan ze er beiden op en als ik weg ga neem ik die art 4 mee onder het zadel, neemt niet veel ruimte in ook. En ze kosten maar een paar tientjes.
https://www.slotenspeciaa...15vQVWEAQYASABEgLCWPD_BwE

En zoals gezegd; als ze je motor echt willen hebben pakken ze hem.
Ik heb precies dezelfde nog gekocht voor de vakantie. Tasje is ook wel makkelijk, heb dat aan de beugels van de motor bevestigd waardoor het geen plaats in beslag neemt. Alleen jammer dat ik het plastje dingetje voor de bandjes vast te trekken al kapot gemaakt heb O-)

• Ardj
Bedankt voor het advies, ik ga dat slot van 35 euro kopen :) Wellicht daarnaast nog een ketting aanschaffen, ding komt eventueel onder een veranda te staan ipv een garage, dan is een beetje extra zekerheid niet verkeerd. Het gevoel "duurder, dus beter" maakte me een beetje aan het twijfelen over dure Abus-sloten.
Grappige is, dat Barbier er daar niet eens heel slecht vanaf komt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Ardj op 16-08-2018 08:48 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:51
Duurder is niet beter. Mijn Abus granite 8008 van 130 euro heeft een ongeldig ART certificering. En zo n oxford butplug weer niet. https://www.stichtingart.nl/. Dit slot heb ik al 5 jaar en ik zag hem nog in de stelling staan bij Goedhart motoren. Wordt nog gewoon verkocht.
In theorie zou je verzekering hier moeilijk om kunnen doen. Het aankoopbewijs is belangrijker dan het slot zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door com2,1ghz op 16-08-2018 08:44 ]

• TheBrut3
Ardj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:37:
Het gevoel "duurder, dus beter" maakte me een beetje aan het twijfelen over dure Abus-sloten.
Mwoah kan iets beter zijn, maar je betaalt ook voor merk en grootte. Maar of die nu met je dure slot op slot staat of met dat schijfremslot, in beide gevallen kunnen ze de motor oppakken. Het enige wat het echt iets moeilijker maakt is met een ketting vast leggen aan een gebouw. Sommige verzekeraars eisen dat dan ook bij motoren met een bepaalde nieuwwaarde. In de overige gevallen is het voldoende als jij kan aantonen dat je motor op slot stond met een ART 4 slot en dat die op het stuurslot stond. Dit betekent niet meer dan dat jij de sleutels van je motor kan overleggen en de sleutels + verpakking van het slot. Controleren of alles daadwerkelijk op slot stond kunnen ze toch niet.

• Thoit
Ardj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:37:
Bedankt voor het advies, ik ga dat slot van 35 euro kopen :) Wellicht daarnaast nog een ketting aanschaffen, ding komt eventueel onder een veranda te staan ipv een garage, dan is een beetje extra zekerheid niet verkeerd. Het gevoel "duurder, dus beter" maakte me een beetje aan het twijfelen over dure Abus-sloten.
Zoals inderdaad al wordt aangegeven is het belangrijker om te kijken of het certificaat niet verlopen is. Naar mijn mening is vaak nog het belangrijkste om men niet te laten weten dat er een motor in een garage staat. Ik ga mijn KTM bijv. niet op straat wassen, aangezien dat helaas ook gewilde motoren zijn. Al woon ik wel in een dorp en liggen soms de sleutels van het slot op de werkbank, omdat ik ze vergeet om mee naar binnen te nemen 8)7

• Ardj
Hoe doet iedereen dat hier met zo'n certificaat? Gaan jullie elke zoveel maanden kijken of je certificaat nog geldig is? :p

Heb destijds een scooter gehad die gestolen werd, daar werd bij aangifte gevraagd "Heb je een extra slot, zo ja, heb je de sleutels nog?" Was van belang voor de verzekering, vermeldde agent. Of het ding werkelijk op slot stond werd niets eens naar gevraagd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ardj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:56:
Hoe doet iedereen dat hier met zo'n certificaat? Gaan jullie elke zoveel maanden kijken of je certificaat nog geldig is? :p

Heb destijds een scooter gehad die gestolen werd, daar werd bij aangifte gevraagd "Heb je een extra slot, zo ja, heb je de sleutels nog?" Was van belang voor de verzekering, vermeldde agent. Of het ding werkelijk op slot stond werd niets eens naar gevraagd :+
Het idee is dat als jij alle sleutels hebt, de dief in ieder geval niet jouw sleutels van een makkelijk bereikbare plek heeft gepakt. Want dan heb jij je sleutels niet goed opgeborgen en is het min of meer eigen schuld.

Weten ze inderdaad nogsteeds niet of het slot er daadwerkelijk op zat. Maja die ben je ook kwijt als het slot wordt doorgeslepen ofzo, dus daar kan je geen redelijke conclusies aan verbinden.

Stel dat er een eis zou zijn dat je het vernielde slot liet zien oid, dan kon een dief jou extra een hak zetten door het kapotte slot mee te nemen met het voertuig.
Of gewoon het hele ding in een busje zetten en dan later t slot kapot maken.

Edit:
Dit hele praatje over sloten doet me herinneren dat ik toestemming heb om een wandanker te plaatsen waar ik mn motor aan vast mag zetten :) Moet ik nog ff regelen...

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 16-08-2018 09:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
McKaamos schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Het idee is dat als jij alle sleutels hebt, de dief in ieder geval niet jouw sleutels van een makkelijk bereikbare plek heeft gepakt. Want dan heb jij je sleutels niet goed opgeborgen en is het min of meer eigen schuld.

Weten ze inderdaad nogsteeds niet of het slot er daadwerkelijk op zat. Maja die ben je ook kwijt als het slot wordt doorgeslepen ofzo, dus daar kan je geen redelijke conclusies aan verbinden.

Stel dat er een eis zou zijn dat je het vernielde slot liet zien oid, dan kon een dief jou extra een hak zetten door het kapotte slot mee te nemen met het voertuig.
Of gewoon het hele ding in een busje zetten en dan later t slot kapot maken.

Edit:
Dit hele praatje over sloten doet me herinneren dat ik toestemming heb om een wandanker te plaatsen waar ik mn motor aan vast mag zetten :) Moet ik nog ff regelen...
Dat zou wel vrij hilarisch zijn als eis "Toon aan dat uw motor met stuurslot en extra slot beveiligd was" :+
Wandanker is wel prettig ja, staat je fiets in ieder geval vast aan iets wat letterlijk muurvast zit :)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eigenlijk had ik dat veel eerder moeten doen maar door het gepraat over verzekeringen, toch even gepolst hoe ik ook al weer verzekerd ben ;)

Meer dan ik dacht...

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:22
Iemand ervaring met reparatie/vervanging van SW-Mototech Quick-Lock Topring, dus het deel dat aan de tas is bevestigd?

Het koordje eraan zit soms vast waardoor ik de tas met veel pijn en moeite loskrijg; daarna veert het niet terug waardoor het dus ook niet op de tankring inklikt. :') Een vervangende topring kost gewoon meer dan € 40 (zie https://www.louis.eu/arti...for-tankbags-evo/10065066). :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:16

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Gisteren mijn Shoei Neotex matzwart binnen gekregen (vanuit DL). Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan wat een verschil er is in comfort en vooral geluid... Ik heb vooral met enduro (-achtige) helmen gereden die behoorlijk wat windruis hadden en deed vaak oordopjes in. Nu hoor ik zelfs mijn eigen motorgeluid nauwelijks meer :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:11
Chakotay schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:12:
@SmurfLink Doornekamp motorsport in Hoevelaken? Ik ben er wel eens binnengeweest toen ik nog in de buurt wonen, maar behalve wat onderhoudsspul nooit iets gekocht. Zelf kan ik er geen zinnige mening over geven dus, maar in de reviews op Baatsen.com komen ze er niet heel goed uit.
Die reviews kloppen helemaal. Mijn ervaring met die zaak is ook niet goed. :/

• Thoit
Joepla schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:06:
Gisteren mijn Shoei Neotex matzwart binnen gekregen (vanuit DL). Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan wat een verschil er is in comfort en vooral geluid... Ik heb vooral met enduro (-achtige) helmen gereden die behoorlijk wat windruis hadden en deed vaak oordopjes in. Nu hoor ik zelfs mijn eigen motorgeluid nauwelijks meer :)
Hopelijk doe je voortaan altijd je doppen in :>

• Dryhte
Thoit schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:09:
[...]

Hopelijk doe je voortaan altijd je doppen in :>
Hoeft toch niet? Voor een ritje in de stad (50km/h max) doe ik dat ook niet hoor... maar als er 90 of 120 gereden zal worden, gaan de dopjes er meteen in.

• Joepla

Joepla

@Thoit Eerlijk gezegd: geregeld doe ik dat niet. Effe snel een rondje om eea te testen en dan vergeet ik het gewoon. Ik zou wel weer eens optoplastieken willen hebben, dat werkte eigenlijk wel erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Dryhte schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Hoeft toch niet? Voor een ritje in de stad (50km/h max) doe ik dat ook niet hoor... maar als er 90 of 120 gereden zal worden, gaan de dopjes er meteen in.
Voor mij hoef je het ook niet te doen. Ik heb echter een ruis in mijn oren omdat ik vroeger met drummen mijn gehoor heb beschadigd. Hierdoor doe ik er alles aan om het niet nog erger te maken. Dus bij mij gaan altijd de oordoppen in. Als ik ze niet in heb, voelt het hetzelfde als dat ik geen beschermende kleding draag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Altijd die doppen in je oren doen! Waarom? Ken genoeg mensen uit m'n 'motoromgeving' met gehoorbeschadiging door windgeruis ook met lagere snelheden.

Als je kwalitatieve oordopjes koopt hoor je ook nog wel iets van je brulpijp 8) .
Dryhte schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:36

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben zo ziekelijk zuinig op m'n oren dat ik nog totaal gestoord wordt van akoestische kattenverjagers...
sylvesterrr schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:59:
Iemand ervaring met reparatie/vervanging van SW-Mototech Quick-Lock Topring, dus het deel dat aan de tas is bevestigd?

Het koordje eraan zit soms vast waardoor ik de tas met veel pijn en moeite loskrijg; daarna veert het niet terug waardoor het dus ook niet op de tankring inklikt. :') Een vervangende topring kost gewoon meer dan € 40 (zie https://www.louis.eu/arti...for-tankbags-evo/10065066). :/
Douche geven met kruipolie?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SmurfLink
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Die reviews kloppen helemaal. Mijn ervaring met die zaak is ook niet goed. :/
Zou je daar wat over willen uitbreiden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Chakotay schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:12:
Doornekamp in Hoevelaken kan je inderdaad beter vermijden. Woon er zelf dicht bij in de buurt en heb er destijds gekeken voor een motor. Kreeg er niet zo'n vertrouwd gevoel van eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Gewon lekker de dopjes in doen. Heb al genoeg last van mijn oren na alle feestjes van 'vroegah'.

Daarnaast: wat is de moeite nou om binnen 30 seconden je oordoppen in te doen? Doe het zelf voor korte ritten ook altijd. Is echt niet zo dat er altijd max 50 km/h wordt gereden dan. :+

• Joepla

Joepla

Mee eens met de reacties, geen oorbescherming is gewoon niet handig, maar in mijn enthousiasme vergeet ik het wel eens. Langere geplande ritten gaan altijd met dopjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Goede otoplastieken staan hier ook op de shortlist.
Rij nu of met muziek dopjes in die ook goed afsluiten voor windruis of mijn Alpine muziek dopjes.
Werkt voor nu, maar een permanente oplossing is voor mij toch een communicatie setje in de helm en dan otoplastieken in.

Dan kan ik alsnog navigeren met geluid of een muziekje op zetten maar geen last van windruis

Over helmen gesproken, bleek dat mijn helm toch echt iets te groot was en niet met personal fit geschikt gemaakt kon worden.
Dus nieuwe helm gekocht.

Van
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/63YYL15l.jpg

Naar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eIqphGrl.jpg

Zelfde helm, maatje kleiner en andere kleur.
Wel een wereld van verschil in hoe hij zit en voel mij direct veiliger :+

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

charrel

Cortisol4life..

lolgast schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:03:
Ik ben een beetje lui geworden merk ik. Thuis staan ze helemaal niet meer op slot. De CB1 gaat nog op het stuurslot, maar de 749s heeft dat niet dus die is zo weg te rollen. Ik heb in mijn ogen alleen maar hinder van die sloten, en een extra garantie levert het toch niet op. Als ze zover zijn dat ze mijn motor mee zouden kunnen nemen, gaat een schijfremslot dat ook niet meer oplossen...

De deur van mijn berging is beter beveiligd dan onze voor-/achterdeur + de motoren kunnen er alleen uit als er geen auto onder de carport staat. En die staat er overdag 70% van de tijd, 's nachts 100%
Een auto is zo weg en anders tillen ze hem erover heen. Op het gs forum al meerdere malen gebeurd ook met dikke gs adventures van 270 kilo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:11
SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Zou je daar wat over willen uitbreiden? :)
Wat CFC-Mathijs ook al zegt. Personen in de winkel zijn niet prettig en als je teveel vragen stelt over een motor dan worden ze wat narrig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
charrel schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Een auto is zo weg en anders tillen ze hem erover heen. Op het gs forum al meerdere malen gebeurd ook met dikke gs adventures van 270 kilo....
De uitgang van de berging staat haaks op de oprit :+ Geloof me, als de auto er staat gaat die motor nergens heen :9

Als ze de moeite nemen om de auto weg te halen gaat mijn eerdere uitspraak weer op, dan gaat een slot ze ook niet tegenhouden..

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

charrel

Cortisol4life..

Ja, dus die auto is ook schijnveiligheid. Willen ze hem hebben dan willen ze hem gewoon hebben.

• lolgast
Eens. Dat is ook de reden waarom ik de motoren thuis niet op slot heb staan. Zelf heb ik er elke keer hinder van en die ene keer dat ze hem komen stelen gaat het niet helpen. Waar heb ik hem dan voor, om mezelf te irriteren?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Thuis moeten de motor(en) bij mij door een vrij smalle gangpoort met een vrijwel haakse bocht waar je vrijwel altijd aan het steken bent om de bocht te halen. Mijn schuttingdeur zit altijd op slot, same met de schuur waar ze in staan, de motoren staan dan op stuurslot, ik ga er (wederom) vanuit dat dat teveel werk is voor het dieventuig.

Al heb ik momenteel mijn Diversion in een garagebox staan aan de andere kant van de stad, niet op stuurslot. Dat zou ik liever wel doen uiteraard, maar da's weer lastig voor degenen waar ik de box mee deel, hun motoren moeten er ook kunnen staan en soms is het nodig dat je elkaars fiets even opzij kunt zetten. Vd week ga ik echter de Div weer ophalen en zet ik de SV van een maat van me (die nu nog hier thuis staat) daar neer, dat ding gaat hoe dan ook wel op stuurslot, om de simpele reden dat 't ding niet van mij is en ik (door hem niet op slot te zetten) de risico's bij een ander neerleg ipv die voor mezelf te houden.

Voor de rest blijf je inderdaad zitten met het punt: Als ze hem écht willen hebben, ben jij 'm gewoon kwijt.

Overigens zit mijn garagebox onder een hoge flat waarvan het gros na 6 jaar wel zal weten dat er regelmatig motoren in die garagebox staan :P Tot op heden echter nog niets gebeurd met o.a 2x een R1 ('01 en '03) en een CBR1000RR Fireblade ('08), dan zet ik die ouwe brikken van mezelf er ook wel met een gerust hart neer :P

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 16-08-2018 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

sylvesterrr schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:59:

Het is vrij simpel:
In de ring zit een holle bout (nummer 2)
Daar loopt de vergrendelingspin met veertje doorheen
Die pin zit opgesloten in die bout met een soort wartel moer (nummer 1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FpghyunzJFx6QoiplZtk1uzH/full.jpg

Holle bout vasthouden, Wartel loshalen, pin en veer eruit, schoonmaken/polijsten, drupje olie en weer in elkaar zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 16-08-2018 12:19 . Reden: Plaatje toegevoegd. ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

De uitgang van de berging staat haaks op de oprit :+ Geloof me, als de auto er staat gaat die motor nergens heen :9

Als ze de moeite nemen om de auto weg te halen gaat mijn eerdere uitspraak weer op, dan gaat een slot ze ook niet tegenhouden..
Bij mij stond de brommer tot een paar weken geleden in een inpandige berging waarbij je serieus écht moeite zou moeten doen om 't ding naar buiten te kunnen krijgen zonder dat iemand 't zou merken (en dus alleen een stuurslot + verplicht alarm). Nú staat 'íe in een volledig vrijstaande garage op eigen terrein welke net als de rest hier ook helemaal van SKG *** hang/sluitwerk is voorzien dus daar veranderd verder niks aan.
Wel heb ik er, voor m'n eigen gemoedsrust, nu een paar Full-HD IP Cam's bij aangeschaft omdat ál m'n deuren, incl. de sectionaaldeur van m'n garage, op afstand te openen zijn middels Domotica. Ik krijg dan uiteraard mooie Push Berichten op m'n telefoon bij openen/sluiten maar wil 't toch altijd even middels livebeelden / video kunnen verifiëren :*)

Dit soort dingen voorkom ik hier thuis liever..... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
offtopic:
@wimmel_1 I know, ik zag je voorbijkomen in het topic :D

Bij mij hangt er uiteraard ook een camera gericht op de berging, maar als je die nodig hebt is hij vaak al weg ;(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:54:
offtopic:
@wimmel_1 I know, ik zag je voorbijkomen in het topic :D

Bij mij hangt er uiteraard ook een camera gericht op de berging, maar als je die nodig hebt is hij vaak al weg ;(
Voordat ze die camera weg gehaald hebben staan ze toch al wel op beeld ergens, hoop ik? Of record jij naar een intern SD kaartje?

Moet alles hier overigens nog aan gaan sluiten, camera's zijn nét binnen.... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 16-08-2018 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Recorden naar SD card :N

Ik record via de Unifi NVR software naar mijn NAS met een instant upload naar Stack.

• SmurfLink
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Wat CFC-Mathijs ook al zegt. Personen in de winkel zijn niet prettig en als je teveel vragen stelt over een motor dan worden ze wat narrig.
Hm dat klinkt ook niet heel prettig... zo blijven er weinig motorzaken over. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Wat kan het jouw schelen dat die motor door horken wordt verkocht. Als hij goed rijdt, er goed uitziet en het onderhoud is aantoonbaar ben jij toch de koning(in) te rijk?

• Thoit
[...]

Je zal er vast wel antwoord op gegeven hebben, maar waarom kijk je niet particulier? Vooral als je kijkt op een forum van het betreffende model kan je meestal wel liefhebber motoren vinden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik hoorde laatst erg goede verhalen over een klein motorzaakje, in de buurt van de Lekijk in de buurt van Wijk bij Duurstede, ideal proefritgebied :+

Kan me toch alleen de naam niet meer herinneren :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
steveman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:07:
Ik hoorde laatst erg goede verhalen over een klein motorzaakje, in de buurt van de Lekijk in de buurt van Wijk bij Duurstede, ideal proefritgebied :+

Iets met een oud ambacht en stenen?

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Je zal er vast wel antwoord op gegeven hebben, maar waarom kijk je niet particulier? Vooral als je kijkt op een forum van het betreffende model kan je meestal wel liefhebber motoren vinden.
Ik kijk overal, maar er staan er bar weinig op marktplaats e.d. op het moment. :9 Geen groene bij particulieren op het moment, alleen motorzaken.
steveman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:07:

:p Dan moeten ze wel de fiets die ik wil hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 16-08-2018 14:14 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:02:
@Dryhte Die kleur ja :p Maar een supersport is me wat heftig, haha. Ik ga wel voor de ouwe wijven versie.

O+
[afbeelding]

[...]
Maar.. waarom eigenlijk? Heb je die Ninja wel es geprobeerd? Ben zelf ook begonnen op een supersport. Kan prima, maar het bochten nemen is wel weer even wennen. Misschien vind je het wel nóg gaver :*)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ken hier in Brabant genoeg betrouwbare motorzaken alleen heb je daar misschien niet zoveel aan. Om een paar te noemen:

Mcrijen te Rijen
Van meel te Made
Pols motoren te Waalwijk
Huybers motoren te Schijndel
Biggelaar te Oisterwijk
Motor Motion te Oosterhout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@SmurfLink

Misschien niet de kleur welke je graag hebt, maar.... http://www.huybersmotoren.nl/detail.asp?id=3270&mrk=2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
@SmurfLink
https://www.marktplaats.n...-f-35-kw-op-kenteken.html

Wel de kleur die je zoekt, wellicht te duur? Bedrijf is echt top, zit hier om de hoek, pas een keer binnen gelopen zonder de intentie direct iets te kopen maar verkoper heeft een half uur alle voors- en tegens van verschillende motoren verteld :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Iets met een oud ambacht en stenen?
Doet geen belletje rinkelen, en ook hier zie ik niet iets waarvan ik zeg "ja dat was 'm" :/
http://www.allemotorzaken.nl/Wijk-bij-Duurstede/

Meh irritant.

Maar inderdaad, ze moeten wel de gezochte fiets hebben natuurlijk.

• SmurfLink
  • Niet online
Bedankt @Verwijderd , heb ze genoteerd. Op zich is afstand voor mij geen probleem, dus ik kijk overal online rond en als ze hebben wat ik wil kan ik altijd gaan kijken.

@wimmel_1 Zo die is duur voor z'n leeftijd en kmstand! Normaliter zie ik ze voor ~4k gaan of net eronder... 4900 is wel heel pittig voor alleen ABS als pluspunt.
Ardj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:25:
@SmurfLink
https://www.marktplaats.n...-f-35-kw-op-kenteken.html

Wel de kleur die je zoekt, wellicht te duur? Bedrijf is echt top, zit hier om de hoek, pas een keer binnen gelopen zonder de intentie direct iets te kopen maar verkoper heeft een half uur alle voors- en tegens van verschillende motoren verteld :)
Ik moet dringend even de loterij winnen ofzo. ;( Die was helemaal perfect geweest, met koffers en al. Maar mijn budget is helaas rond de 4k, 4500 kan ik er wellicht net uitpersen maar meer dan dat is nu echt nog geen optie.

Denk dat ik het gewoon ga aankijken tot half oktober, vind ik wat, mooi meegenomen, vind ik niks dan stel ik het uit tot begin volgend jaar. Dan is m'n budget ook weer groter dus wellicht wel handig.. maarja, ik willutttttt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:03:
Bedankt @Verwijderd , heb ze genoteerd. Op zich is afstand voor mij geen probleem, dus ik kijk overal online rond en als ze hebben wat ik wil kan ik altijd gaan kijken.

@wimmel_1 Zo die is duur voor z'n leeftijd en kmstand! Normaliter zie ik ze voor ~4k gaan of net eronder... 4900 is wel heel pittig voor alleen ABS als pluspunt.

[...]

Ik moet dringend even de loterij winnen ofzo. ;( Die was helemaal perfect geweest, met koffers en al. Maar mijn budget is helaas rond de 4k, 4500 kan ik er wellicht net uitpersen maar meer dan dat is nu echt nog geen optie.

Denk dat ik het gewoon ga aankijken tot half oktober, vind ik wat, mooi meegenomen, vind ik niks dan stel ik het uit tot begin volgend jaar. Dan is m'n budget ook weer groter dus wellicht wel handig.. maarja, ik willutttttt.
https://www.axelsbikeshop...#kawasaki-er-6-f-m1108167

Dit is zeker niet het goede jaar voor je?
Vanaf 2009 zocht je toch?

Oh ja en de kleur is ook niet groen :+
@SmurfLink bijvoeging, ik was hier gisteren nog en volgens mij stond er in de showroom ook een groene ER6F.
Je kan ze altijd even bellen, want vaak staat lang niet alles online bij ze

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 16-08-2018 15:08 ]

• Dryhte
SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:03:Denk dat ik het gewoon ga aankijken tot half oktober, vind ik wat, mooi meegenomen, vind ik niks dan stel ik het uit tot begin volgend jaar. Dan is m'n budget ook weer groter dus wellicht wel handig.. maarja, ik willutttttt.
:? Als je nu een motor koopt die niet helemaal is wat je denkt te willen, maar wel flink de goede richting uit, en zonder kosten aan. Dan rijd je daar een jaartje of wat op en je versjachtert 'm weer wanneer je wel gevonden hebt wat je wil, en inmiddels wat bijgespaard.

Da's toch win-win?
- langer kunnen rijden
- finaal toch de ideale motor

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:06:
[...]

https://www.axelsbikeshop...#kawasaki-er-6-f-m1108167

Dit is zeker niet het goede jaar voor je?
Vanaf 2009 zocht je toch?

Oh ja en de kleur is ook niet groen :+
:p Ja maar ben niet kieskeurig verder hoor. 2009-2011, groen, ~4000 euro is waar ik op zoek. Ik waardeer alle zoekhulp. :) Merk dat niet alle sites op marktplaats en dergelijke staan dus als ik weet welke zaken ik in de gaten moet houden kan ik ze los even afgaan, ik sla ze in ieder geval allemaal op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
@SmurfLink Gewoon geduld hebben inderdaad. Inmiddels ken je ze bijna allemaal. Als er een goede opduikt proberen de eerste te zijn :)

offtopic:
Heerlijk als een plan goed uitpakt :D
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/5ed385ce275462f2b395a0eb4578ac1e.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
SmurfLink schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

:p Ja maar ben niet kieskeurig verder hoor. 2009-2011, groen, ~4000 euro is waar ik op zoek. Ik waardeer alle zoekhulp. :) Merk dat niet alle sites op marktplaats en dergelijke staan dus als ik weet welke zaken ik in de gaten moet houden kan ik ze los even afgaan, ik sla ze in ieder geval allemaal op.
https://link.marktplaats.nl/m1311217345

Deze dan? Ik ken Wirken niet, dus wellicht kunnen anderen je hier vertellen dat je daar ab-so-luut niet heen moet?

Ik dacht dat je het nieuwste model zocht, dus versie die ik linkte. Dat model vind ik (net als nieuwste model ER6N) echt heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@SmurfLink Motoren worden meestal iets goedkoper aan het eind van het seizoen of in de winter. Tenzij je dit seizoen nog wilt rijden zou ik even wachten tot in de winter :9 . Scheelt zo een paar honderd euro bij een particulier.

--

Ga zelf volgende week voor een MT07 kijken >:)

Zit nog wel even te twijfelen om 'm te importeren vanuit Duitsland met alle rompslomp eromheen of gewoon uit Nederland en dan de iets hogere KM-stand voor lief te nemen. Het gaat dan om 5xxx of 11xxx kilometers.

Wil trouwens een wit met zwarte 8)

Afbeeldingslocatie: https://images.1000ps.net/images/news/n_W49808_2.jpg?t=20172317315581
Pagina: 1 ... 45 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.