Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.247 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:53:
[...]

Wij zijn net als jij ook uit economisch oogpunt van een Audi A6 en een oude Ford Fiesta een jaar geleden overgestapt naar een Toyota Yaris Hybrid en een Hyundai I10. Houden lekker wat geld over op die manier in plaats dat al het geld naar de vier wielers gaat.
Ga je nou je eigen post hier schaamteloos 1 op 1 herhalen op een ander tijdstip :o :o

Verwijderd in "Hét grote motortopic - Deel 22"

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Er gaat inderdaad iets mis bij @Verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jb6R9DfvqfkV50bx3hBzQzRK/full.png
Zaterdag een ritje naar de Silbersee II bij Haltern am See gedaan met een vriend en zijn neef. Even gezwommen en knakworsten gegeten, daarna terug gereden naar Zutphen. Onderweg daarnaar toe nog even bij Massink Bromfietsen in Toldijk naar binnen gekeken.
Afgesloten met sushi en weer terug naar Nijmegen gereden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 01:02:
[...]

Ga je nou je eigen post hier schaamteloos 1 op 1 herhalen op een ander tijdstip :o :o

Verrek je hebt helemaal gelijk een verkeerde copy and post actie van mijn kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
Accident schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:49:
pff ik deed vandaag terug uit de Harz gemiddeld 106,8 km/h en toch redelijk gas gegeven :)

jammer genoeg met vier wielen :(

De Harz was overigens sehr schön
Door Duitsland kan je meestal ook niet doorrijden door alle Baustellen |:( Vanuit Brno terug ging het alsvolgt: Brno -> Praag: Alleen maar vrachtwagens die elkaar in halen, na Praag binnendoor rijden omdat er file was, vervolgens in Duitsland Baustelle na Baustelle. Rijd dan ook gewoon 150 op de teller, waardoor je net ietsje harder rijdt want als je veel sneller gaat rijden merk je dat naar mijn mening alleen in het brandstofverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk vandaag weer een lekker weertje voor woon/werk verkeer op de motor. Niet te warm en een klein beetje regen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:08

Wokschotel

Op 6 wielen

TheBrut3 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:28:
[...]

Maar niet aan de verkeersregels. De Steenovensebaan mag jij helemaal niet in @Verwijderd 8)
Wel waar, ijsje eten bij de Jacobushoeve 8) . Ik woon daar op een paar kilometer vandaan en rij daar (zeer) regelmatig :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wokschotel

Overigens kan ik naast het ijs de uitsmijters bij de jacobushoeve ook heel erg aanraden.

/me woont daar ook een paar kilometer vandaan en heeft de indruk dat er toch wel een paar motorrijdende tweakers uit de gemeenten dongen, gilze rijen, oosterhout en geertruidenberg komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
wimmel_1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 01:02:
[...]

Dat is de leeftijd :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Broekkie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Broekie is de kofferbak aan het volproppen voor nog een paar dagen kamperen in Drenthe. Ik kan echter niet van proppen spreken, want ik heb ruimte zat :+. Zelfs de kofferbak van de Octavia verbleekt hierbij.

Ik ben benieuwd hoe het ding zich gaat gedragen met een aanhanger straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HTT-Thalan trouwens in die route die ik gisteren heb gereden zat nog een klein stukje offroad. Ging prima met mijn 250 kg zware Bandit met Michelin PR4 :)

https://www.google.nl/map...BgNeUw!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:43:
@HTT-Thalan trouwens in die route die ik gisteren heb gereden zat nog een klein stukje offroad. Ging prima met mijn 250 kg zware Bandit met Michelin PR4 :)

"Off-road" :+. Je mag mee in oktober als je wil :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50
Dat is niet offroad... Gewoon een onverharde weg, daar kan elke motor wel overheen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:43:

Dit is offroad ;)

https://arstechnica.com/c....php?p=35825059#p35825059 (zag ik net ook passeren)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1839/29063360987_72112ae825_b.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 13-08-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:24:
Dat is niet offroad... Gewoon een onverharde weg, daar kan elke motor wel overheen :P
Moet je in praktijk eens kijken hoeveel motorrijders er niet over zo'n weggetje durven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Moet je in praktijk eens kijken hoeveel motorrijders er niet over zo'n weggetje durven ;)
Jup... En dan vooral degenen op dikke allroads (BMW R1200GS, Triumph Tiger Ex, etc). 2 jaar terug op mijn vakantie in het zwarte woud met een clubje mensen zat er perongeluk ook een eindje onverhard door een bos heen. Bochtig paadje met wat hoogte verschillen en zelfs een enkele hairpin, maar een meter of 3-4 breed en gewoon grotendeels vlakke harde grond. Ik ben er met mijn RSV Mille vrolijk overheen gereden, maar een paar lui op mooie nieuwe Tiger Explorers incl allemaal electronica om zoiets nog makkelijker te maken durfden het niet aan _o-

rsv offroad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Tuurlijk. Op een voortgezette rijopleiding kregen we er zo eentje voorgeschoteld; er deden ook een stel ouwe knarren op goldwings mee. Maar ze deden het wel hoor (al was dat met gemengde gevoelens). We moesten het trouwens met een redelijke vaart nemen van de instructeur (ik deed maar mee, maar wist niet hoe ik gestopt zou raken als er voor mij een Goldwing op zijn plaat was gegaan ;) )

trouwens, ik ben zelf geen held die de foto die ik postte zou kunnen imiteren ;) ik doe dat soort baantjes enkel te voet...

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 13-08-2018 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte op dat ritje van mij hierboven was ook een stel ouwelui (70+) samen op een Goldwing, die hebben ook dat hele stuk vrolijk doorgereden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Chakotay Als je in Luxemburg je navigatie (Garmin?) de snelste route laat berekeken dan kom je ook vaak over dat soort wegen, ook al heb je aangegeven dat je niet over "onverharde wegen" wenst te gaan rijden. Heb met m'n R6'jes vaak genoeg van dat soort wegen "bedwongen". Vaak wel grappig als je dan ook nog eens zo'n bomenrooi wagen tegenkomt welke nét een hoop hout aan't kappen is.....

Technisch gezien heeft 't apparaat overigens ook gewoon gelijk, zo'n gravelpad is gewoon goed te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
wimmel_1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:05:
@Chakotay Als je in Luxemburg je navigatie (Garmin?) de snelste route laat berekeken dan kom je ook vaak over dat soort wegen, ook al heb je aangegeven dat je niet over "onverharde wegen" wenst te gaan rijden. Heb met m'n R6'jes vaak genoeg van dat soort wegen "bedwongen". Vaak wel grappig als dan ook nog eens zo'n bomenrooi wagen tegenkomt welke nét een hoop hout aan't kappen is.....

Technisch gezien heft 't apparaat overigens ook gewoon gelijk, zo'n gravelpad is gewoon goed te rijden.
Mensen kijken je wel vaak raar aan als je met een supersport uit zo'n bospad komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
En iets zegt me dat je niet vrijwillig bent gestopt om die foto te maken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:17:
[...]

En iets zegt me dat je niet vrijwillig bent gestopt om die foto te maken :+.
not my pic ;) zag die gewoon passeren op een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Technisch gezien heeft 't apparaat overigens ook gewoon gelijk, zo'n gravelpad is gewoon goed te rijden.
Nou nee, want het is nog steeds geen onverharde weg,oe hard de losse steentjes ook mogen zijn :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:00
Zometeen het regenpak maar aantrekken op weg naar huis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:23

Secsytime

Automagisch

Willem30 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:01:
Zometeen het regenpak maar aantrekken op weg naar huis. :+
Die heb ik dus jiet meegenomen vanochtend.. dacht, valt vast wel mee.. onderweg meteen de eerste bui gepakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik ben in mijn motorjeans vandaag... Maar als het goed is zijn de buien hier weer voorbij tegen de tijd dat ik vertrek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vanochtend expres even mijn regenvoering in de jas geritst en regenbroek over de jeans aangetrokken.
Was ook nodig O-)\

Langzaam aan ook maar eens kijken naar een goede textielbroek die ik het hele seizoen aan kan.

Dan kan de Jeans mooi blijven voor de plezier ritjes waar doorwaaien gewenst is

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:07:
[...]

Mensen kijken je wel vaak raar aan als je met een supersport uit zo'n bospad komt :P
Valt wel mee toch :P

[YouTube: https://youtu.be/ERSgFbURRNQ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
krijgen we die weer :P

EDIT: als een supersport zo verkocht zou worden zouden ze me misschien wel interesseren. Wat een coole motor :9~

[ Voor 72% gewijzigd door Dryhte op 13-08-2018 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:33:
[...]

Jup... En dan vooral degenen op dikke allroads (BMW R1200GS, Triumph Tiger Ex, etc). 2 jaar terug op mijn vakantie in het zwarte woud met een clubje mensen zat er perongeluk ook een eindje onverhard door een bos heen. Bochtig paadje met wat hoogte verschillen en zelfs een enkele hairpin, maar een meter of 3-4 breed en gewoon grotendeels vlakke harde grond. Ik ben er met mijn RSV Mille vrolijk overheen gereden, maar een paar lui op mooie nieuwe Tiger Explorers incl allemaal electronica om zoiets nog makkelijker te maken durfden het niet aan _o-

[afbeelding]
Dat GS verhaal doet me denken aan dit filmpje >:)

[YouTube: https://youtu.be/jFT-QIU1aiU]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:22
R-r-r-r-reeeepoooooost.

Blijft wel gaaf hoor!

Something else: Komende zaterdag ga ik een motor ophalen bij een lokale occasionzaak om te filmen en te reviewen voor mijn YouTube kanaal. Hij zei nog niet welke ik mee zal krijgen, dus lekker mysterieus :9. Maar aangezien hij motoren heeft als Yamaha R1 (2x), Ducati Monster(s), Triumph Triple(s) etc kan het sowieso niet tegenvallen! Tenzij hij die ene Suzuki Gladius mee geeft, maar dat is ook nog steeds een leuke motor :).

Laat jullie wel weten welke ik mee heb gekregen oOo

[ Voor 16% gewijzigd door Leviathius op 13-08-2018 16:36 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hmm, de motorjeans zijn toch een beetje doorweekt geraakt net :+ Gelukkig is het nog warm genoeg om dat niet vervelend te laten zijn.

De Michelin Road 5's doen het overigens prima in de regen, een stuk beter dan de Anakee 3's die er eerst onder hingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:

[video]
Too slow bitch! Geef dan ook wat gas op zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

R-r-r-r-reeeepoooooost.

Blijft wel gaaf hoor!

Something else: Komende zaterdag ga ik een motor ophalen bij een lokale occasionzaak om te filmen en te reviewen voor mijn YouTube kanaal. Hij zei nog niet welke ik mee zal krijgen, dus lekker mysterieus :9. Maar aangezien hij motoren heeft als Yamaha R1 (2x), Ducati Monster(s), Triumph Triple(s) etc kan het sowieso niet tegenvallen! Tenzij hij die ene Suzuki Gladius mee geeft, maar dat is ook nog steeds een leuke motor :).

Jammer dat ik dit weekend al vol zit, maar als je nog eens vaker zo'n review doet: Ik wil wel wat shots voor je maken naar achteren, zodat je jou op de motor door de bocht ziet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tjonge jonge jongens, wat is er idiooooot veel keuze voor verbindingsstukken voor een RAM mount. :p Ik dacht dat ga ik alvast even uitzoeken van te voren... nou... eh... iets met bomen en bos? Zal sowieso het eerste stuk moeten afwachten omdat ik niet weet wat m'n stuurdikte gaat zijn en hoeveel ruimte er is... het tussenstuk, eh.. waarom zijn er daar 100 van? :9 nja zal dus maar moeten wachten tot ik de fiets heb tot ik zie wat handig is I guess.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:50:
Tjonge jonge jongens, wat is er idiooooot veel keuze voor verbindingsstukken voor een RAM mount. :p Ik dacht dat ga ik alvast even uitzoeken van te voren... nou... eh... iets met bomen en bos? Zal sowieso het eerste stuk moeten afwachten omdat ik niet weet wat m'n stuurdikte gaat zijn en hoeveel ruimte er is... het tussenstuk, eh.. waarom zijn er daar 100 van? :9 nja zal dus maar moeten wachten tot ik de fiets heb tot ik zie wat handig is I guess.
Kijk ook eens naar een schroef met RAM kogel in plaats van een stuurklem.

Qua tussenstuk heeft het te maken met de maat van de kogel. Verder is het gewoon wat handig is voor jouw motor. Wil je de telefoon een stuk verder van de kogel hebben is een langer tussenstuk fijner. Voor mijn fiets is een langer tussenstuk ook handiger omdat de kogel nu onder het stuur zit. Zit de kogel wat verder naar voren en hoger kan een kort tussenstuk handig zijn.

Ik zou gewoon even kijken waar je de telefoon of navigatie wil hebben en aan de hand daarvan bepalen welk tussenstuk daar handig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:39
Sowieso zijn de RAM mounts en toebehoren bar slecht te verkrijgen. Ik heb nu via Bol.com bij twee andere shops de hele set bij elkaar besteld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik haal al mijn RAM mounts altijd bij https://www.emounting.nl/, prima shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
SOEFuture schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:28:
Ik haal al mijn RAM mounts altijd bij https://www.emounting.nl/, prima shop :)
Daar was ik ook naar gelinkt. :p Ik ga maar gewoon wachten tot ik de motor heb want het is echt niet te doen zonder. Zoveel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Leviathius schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

R-r-r-r-reeeepoooooost.

Blijft wel gaaf hoor!

ken je deze gast? click heeft ook een grom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Daar was ik ook naar gelinkt. :p Ik ga maar gewoon wachten tot ik de motor heb want het is echt niet te doen zonder. Zoveel keuze.
Ik heb nog een simpele stevige smartphone mount liggen voor op een stuur. Nooit gebruikt. Je bent financieel slecht bedeeld, dus voor een tientje mag je hem hebben :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 10:22
HTT-Thalan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:17:
[...]

Jammer dat ik dit weekend al vol zit, maar als je nog eens vaker zo'n review doet: Ik wil wel wat shots voor je maken naar achteren, zodat je jou op de motor door de bocht ziet gaan.
Oh ja, tof! Dat is een goeie. Ik heb ook al een vriend die wilt proberen vanuit de auto mij dan te filmen.

Gaat nog een hele goeie productie worden zo! :)
Darkvisje schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:41:
[...]

ken je deze gast? click heeft ook een grom
Uiteraard ken ik die! Is niet de reden geweest dat ik een Grom wilde hebben. Maar leuk is het wel ja. Ben er ook al op aangesproken in de stad of ik de Nederlandse RJ was :+.

[ Voor 30% gewijzigd door Leviathius op 13-08-2018 21:24 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Thoit schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Door Duitsland kan je meestal ook niet doorrijden door alle Baustellen |:( Vanuit Brno terug ging het alsvolgt: Brno -> Praag: Alleen maar vrachtwagens die elkaar in halen, na Praag binnendoor rijden omdat er file was, vervolgens in Duitsland Baustelle na Baustelle. Rijd dan ook gewoon 150 op de teller, waardoor je net ietsje harder rijdt want als je veel sneller gaat rijden merk je dat naar mijn mening alleen in het brandstofverbruik.
het was druk idd gelukig viel het mee qua baustelle, de A38 was wel vrij, mgoed dat was gisterochtend :P

halverwege Obrhausen/grens bijna vmax van de auto gereden en toen weer vakantieverkeer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z9tleQjqbqOpHxjxRohszm9S/full.jpg
Zeau dan, mn haar stiekie dinkies zijn binnen. Binnenkort maar eens uitproberen. :-) En ff zien dat iemand een plaatje van schiet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

McKaamos schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:33:
[afbeelding]
Zeau dan, mn haar stiekie dinkies zijn binnen. Binnenkort maar eens uitproberen. :-) En ff zien dat iemand een plaatje van schiet.
Wat zijn dat? Je weet dat je in t motortopic zit he?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

noes schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:37:
[...]

Wat zijn dat? Je weet dat je in t motortopic zit he?
Je leest niet zo vaak mee?

Iets met lang haar, klittenbende bij 50kmh+ :+

Het idee is dat je hier mee een staart inwikkelt.
Leren touwtje met doodskopjes.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 13-08-2018 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
SmurfLink schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

net als met al het andere weet je pas wat je echt wil gebruiken nadat je al 4 verschillende oplossingen hebt geprobeerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ik heb me bij de aankoop van mijn eerste navigatiesetje bij waypoint laten adviseren wat betreft het RAM-spul. Zeker op een sportmotor heb je wat minder mogelijkheden om de boel te bevestigen. Uiteindelijk kwam ik uit op dit dingetje:

Afbeeldingslocatie: https://d2k6fukgv6pr2f.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/324x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/a/ram-b-272u_1_web.jpg

Die gaat aan een verlengde bout direct aan het punt waar de clip-on aan de voorvork zit, weer wat anders :P

Nu op de Caponord met een normaal stuur zit gewoon een simpele stuurklem met kogel eraan, maar die zat er al op toen ik de motor kocht, daar dus niets voor uit hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

McKaamos schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:38:
[...]

Je leest niet zo vaak mee?

Iets met lang haar, klittenbende bij 50kmh+ :+

Het idee is dat je hier mee een staart inwikkelt.
Leren touwtje met doodskopjes.
Dit weekend toevallig niet. Maar hier was wel wat uitleg bij nodig :Y

Wat betreft telefoonhouders, check ultimateaddons eens (op ebay bijv). Voor 26 euro incl shipping heb ik een houder op kogel die in het balhoofd gaat (supersport fiets).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:
[...]

[video]
Die gaat dan ook wel echt als een hork over dat pad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Ik heb nog een simpele stevige smartphone mount liggen voor op een stuur. Nooit gebruikt. Je bent financieel slecht bedeeld, dus voor een tientje mag je hem hebben :P.
Ik waardeer het aanbod maar op zich ben ik niet heel slecht bedeeld hoor. Ik verdien best redelijk, alleen door in m'n eentje m'n eerste huis te kopen vorig jaar is m'n spaarpotje nogal leeg. Dat bouwt traag op als je rijlessen gaat volgen en motorgear koopt ;) dus als ik even een maandje spaar kan er makkelijk zo'n RAM mount vanaf. Heb daar ontzettend goede dingen over gehoord en m'n motormaatje zweert erbij, dus dat vind ik de investering wel waard.

Blijft irritant, over een jaar ga ik weer in de situatie komen dat ik zo gek niet weet wat ik met m'n spaargeld moet :9 maarja, nu heb ik er een goeie bestemming voor en is het direct weg als ik een mooie motor vind.

Wel frustrerend... er staan nu al best vaak 2006-2008 Er-6F motoren als 2009 of 2010 online... Waarom gebeurt dit, denken ze dat ze ze makkelijker verkopen als ze doen alsof ze nieuwer zijn? Terwijl in 1 oogopslag te zien dat het duidelijk de oude versie is, gezien de kuip en het analoge display het direct weggeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:03:
[...]

Ik waardeer het aanbod maar op zich ben ik niet heel slecht bedeeld hoor. Ik verdien best redelijk, alleen door in m'n eentje m'n eerste huis te kopen vorig jaar is m'n spaarpotje nogal leeg. Dat bouwt traag op als je rijlessen gaat volgen en motorgear koopt ;) dus als ik even een maandje spaar kan er makkelijk zo'n RAM mount vanaf. Heb daar ontzettend goede dingen over gehoord en m'n motormaatje zweert erbij, dus dat vind ik de investering wel waard.

Blijft irritant, over een jaar ga ik weer in de situatie komen dat ik zo gek niet weet wat ik met m'n spaargeld moet :9 maarja, nu heb ik er een goeie bestemming voor en is het direct weg als ik een mooie motor vind.

Wel frustrerend... er staan nu al best vaak 2006-2008 Er-6F motoren als 2009 of 2010 online... Waarom gebeurt dit, denken ze dat ze ze makkelijker verkopen als ze doen alsof ze nieuwer zijn? Terwijl in 1 oogopslag te zien dat het duidelijk de oude versie is, gezien de kuip en het analoge display het direct weggeven....
Kan zijn dat de motor later op kenteken wordt gezet. Bij KTM EXC modellen is het ook altijd vervelend, huidige model is 2019 versie. Dus als je eentje zoekt van een paar jaar oud wordt vaak een bijv. motor uit 2014 verkocht als 2015, omdat het een 2015 model is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
dus dat vind ik de investering wel waard.
Het kan beide kanten om gaan. Ik heb heel even zo'n mount gehad en kwam erachter dat ik liever helemaal geen afleiding op mijn stuur heb, dus de mount is er af. Te hard rijden doe ik op de motor in principe niet, dus flitsnav werd overbodig, files boeien niet natuurlijk, en als ik ergens moet zijn kijk ik van te voren op de kaart hoe ik moet rijden. Als het echt een uitgebreide/lastige route is heb ik een oortje in met navi.

Ik regel misschien nog wél een keer zo'n routerol, voor de offroad trajecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

noes schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:03:
[...]

Dit weekend toevallig niet. Maar hier was wel wat uitleg bij nodig :Y

Wat betreft telefoonhouders, check ultimateaddons eens (op ebay bijv). Voor 26 euro incl shipping heb ik een houder op kogel die in het balhoofd gaat (supersport fiets).
True, zonder context is t misschien een tikkie onduidelijk :)

Ultimate Addons heb ik ook n setje van. Gewoon hier in NL gekocht trouwens.
Dichtstbijzijnde motorzaak hier verkoopt t ook :)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:51:
[...]

Het kan beide kanten om gaan. Ik heb heel even zo'n mount gehad en kwam erachter dat ik liever helemaal geen afleiding op mijn stuur heb, dus de mount is er af. Te hard rijden doe ik op de motor in principe niet, dus flitsnav werd overbodig, files boeien niet natuurlijk, en als ik ergens moet zijn kijk ik van te voren op de kaart hoe ik moet rijden. Als het echt een uitgebreide/lastige route is heb ik een oortje in met navi.

Ik regel misschien nog wél een keer zo'n routerol, voor de offroad trajecten.
T plan van een oortje in had ik ook idd.
Moet nog eens checken of dat een beetje fijn wil onder m'n helm.. Denk dat een alles-in-een oortje eigenlijk wat te dik/lomp is. Of valt dat wel mee?
Als alternatief zat ik te denken aan een bluetooth ontvangertje die je aan je kraag kan clippen ofzo, en dan een setje oordopjes in doen.

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 14-08-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
[...]

Mijn motor is op papier ook van 2005, terwijl het overduidelijk het 2004 model is. Maar als ik mijn kenteken invul komt er nou eenmaal 2005 uit, daar kan ik ook niets aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
Met auto's gebeurt het nog veel vaker. Leasemaatschappijen en veel dealers zetten geen auto's meer op naam in december. Anders schrijf je ineens wel heel hard af. Je auto is een maand oud, maar aangezien je alleen naar een jaartal kijkt bij verkoop, is 'ie al "een jaar" oud.

Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor motoren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Navigeren? Dat doe je gewoon zo 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Kijk….. Jij kan volgende maand in 't Duitse Sauerland dus ook best een groepje gaan voorrijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
McKaamos schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:54:
Moet nog eens checken of dat een beetje fijn wil onder m'n helm.. Denk dat een alles-in-een oortje eigenlijk wat te dik/lomp is. Of valt dat wel mee?
Als alternatief zat ik te denken aan een bluetooth ontvangertje die je aan je kraag kan clippen ofzo, en dan een setje oordopjes in doen.
Ik gebruik een paar standaard ouderwetsche (niet in-ear) dopjes. Anders steken ze te ver uit inderdaad.
En ook niet van die dingen met een rubberen coating, want die blijft hangen als je je helm van je kop trekt.

Je kan ook voor 30 euro een setje bedrade oorstukken en mic in je helm plakken, die stop je onder de bekleding en daar merk je in feite niks van. Heb ik in mijn winterhelm zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ardj schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:40:
Met auto's gebeurt het nog veel vaker. Leasemaatschappijen en veel dealers zetten geen auto's meer op naam in december. Anders schrijf je ineens wel heel hard af. Je auto is een maand oud, maar aangezien je alleen naar een jaartal kijkt bij verkoop, is 'ie al "een jaar" oud.

Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor motoren :)
Je hebt niet voor niets aparte begrippen voor:

* Bouwjaar, het daadwerkelijke jaar waarin het voertuig gebouwd is
* Datum eerste toelating, wanneer is het ding op kenteken gekomen
* Datum eerste afgifte Nederland, wanneer is hij voor het eerst in Nederland op kenteken gekomen. Meestal hetzelfde als de 2e datum, behalve bij import-voertuigen.

@Vrijdag zo heb ik 10 jaar geleden ook mijn 1e eifel-ritje gedaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 14-08-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Kijk….. Jij kan volgende maand in 't Duitse Sauerland dus ook best een groepje gaan voorrijden 8)
Als je 85x verkeerd rijden leuk vindt, rij gerust achter me aan O-)

Maar goed, de rit is het doel toch? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik gebruik voor navigatie nu ook gewoon mijn KZ-Ate dopjes met Bram die in mijn oor schreeuwt waar ik naartoe moet.
Die gaan met draad over mijn oorschelp heen waardoor ze beter blijven zitten.

Ben wel aan het kijken naar een RAM of Quadlock mount. Vind vooral dat Quadlock systeem wel mooi, maar daar moet je dus ook weer een 1" bal voor op je motor hebben, en waar wil ik die is de vraag :X

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Thoit
Edit: had zin om een verhaaltje te maken, dus hierbij wat uitgebreider verhaal.

Zoals jullie in mijn andere topics wellicht hebben gelezen heb ik dit jaar een Pan European ST1300 gekocht. De motor heb ik gekocht zodat vriendinlief goed achterop kon zetten, en we makkelijk spullen konden meenemen.

Omdat ik graag dingen zelf in de hand heb, heb ik zelf de grote onderhoudsbeurt uitgevoerd. Helaas had ik hierbij wat tegenslagen omdat de motor wat olie lekte. Dit is uiteindelijk opgelost en kon de motor eens écht getest worden. Het doel was namelijk de MotoGP in Brno. Elk jaar ga ik naar een buitenlandse wedstrijd en dit jaar stond Brno op de planning. In eerste instantie was het de bedoeling om via Polen uiteindelijk in Brno uit te komen. Uiteindelijk zijn we i.v.m. het weer eerst naar Praag vanuit Dresden gereden. Daar heb ik mijn Untappd score wat verhoogd :Biggrin

Eerst doel was behaald, Tsjechië:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xwvp9x1.jpg

Onderweg naar Praag op delen uitgekomen waar echt helemaal niks was, héérlijk. Omdat het windstil was hoorde je echt helemaal niks. Hier heb ik wel even van genoten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3AuSNIz.jpg

Uiteindelijk vanuit Praag naar Pilsen gereden via Oostenrijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TUCu552.jpg

Toen we hadden gezien waar de originele Pils vandaan kwam naar Ceský Krumlov gereden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eaIe28w.jpg

Dit is een erg touristische plaats, waar de hostel niet echt een aanrader was. Het eerste wat de eigenaar namelijk zei was, je motor moet daar weg, terwijl die netjes achter een auto stond en ik moest de motor maar op hun betaalde parkeerplaats neerzetten. Ik rijd natuurlijk geen motor om de nadelen van een auto te hebben.. De beste man zal het wel goed bedoeld hebben..

Als tussenstop wilde vrouwlief het een dag rustig aan doen, en hadden we een hotel geboekt met spa erin. Ik heb nu iig een idee hoe Las Vegas moet zijn. Het hotel lag namelijk tegenover een outlet, in the middle of nowere, en het was er snikheet en erg droog. Omdat ik na een paar dagen behoorlijke pijn aan mijn kont had, daar maar gelijk een fietsbroek gekocht waarmee ik langer in het zadel kon blijven zitten.

Na de tussenstop naar Brno gereden om op de bestemming waar we voor vertrokken waren aangekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YUkwJ3l.jpg

Wat erg mooi aan Brno was, dat je met de motor binnen het circuit kon komen. Was toch wel een kippenvel moment om vanuit je eigen motor de GP te kunnen zien.

Tevens kon de motor achter de tribune geplaatst worden, op de achtergrond is de tribune nog te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QqjrYso.jpg?1

Bij thuiskomt de motor maar eens schoongemaakt. Ding zag er echt niet uit, vooral omdat hij in Brno naast het circuit in de zand stond. De motor stond op de parkeerplaats vooraan, waardoor alle zand van voorbijrijdende auto's op de motor kwam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1FT0kGt.jpg

Aangezien dit onze eerste lange motor vakantie was, de dingen die we geleerd hadden:
- Meer functionele kleding
- Omdat we de doorwaaipakken aanhadden, hadden we de normale motorkleding ook bij. In de toekomst investeren in functionele kleding als het koud / nat wordt
- Binnentassen voor koffers zijn wel erg handig, helaas ging bij vertrek de rits kapot. Dit moet nog gemaakt worden

Samenvattend:
- Ongeveer 3000 KM gereden in een week tijd
- Motor heeft het perfect gehouden, geen olieverbruik gehad
- Na een paar dagen rijden, deed mijn kont na een uur zeer
- Gemiddelde temperatuur: 34 graden gedurende de week

[ Voor 85% gewijzigd door Thoit op 14-08-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Chakotay schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Je hebt niet voor niets aparte begrippen voor:

* Bouwjaar, het daadwerkelijke jaar waarin het voertuig gebouwd is
* Datum eerste toelating, wanneer is het ding op kenteken gekomen
* Datum eerste afgifte Nederland, wanneer is hij voor het eerst in Nederland op kenteken gekomen. Meestal hetzelfde als de 2e datum, behalve bij import-voertuigen.
Ik heb vorig jaar naar een hele mooie Aprilia Shiver gekeken en proefgereden. Staat als 2012 op papier. Maar was model uit 2007!!! Zelfs nog met de originele software uit 2007. Nooit geupdate dus.

Dat wist de beste man niet en daarom vroeg hij ook teveel en zijn we er niet uitgekomen. Hij had 'm in 2012 áls nieuw' gekocht. Ik zie trouwens dat dat met die Shiver wel vaker voorkomt, maar misschien is dat ook standaard bij andere merken.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

MrMarcie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb vorig jaar naar een hele mooie Aprilia Shiver gekeken en proefgereden. Staat als 2012 op papier. Maar was model uit 2007!!! Zelfs nog met de originele software uit 2007. Nooit geupdate dus.

Dat wist de beste man niet en daarom vroeg hij ook teveel en zijn we er niet uitgekomen. Hij had 'm in 2012 áls nieuw' gekocht. Ik zie trouwens dat dat met die Shiver wel vaker voorkomt, maar misschien is dat ook standaard bij andere merken.
Hmm, maar er zit toch een facelift tussen die beide jaren, dat zou toch ook op moeten vallen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Voor de LED en Angel Eyes liefhebbers: KLIK .

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/4t29dv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij genoeg motoren is aan het framenummer te zien uit welk jaar de motor echt komt. Mijn motor zou een 2011 moeten zijn volgens de dealer toen, maar het framenummer gaf 2010 aan. Er zit een letter bij mijn type motor in het framenummer dat het echte jaar aangeeft. Iets als A is 2009, B is 2010 en C is 2011. Met alle verwarring is het wel fijn op dit zo op te kunnen zoeken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

* Saffie_time is ook weer terug op 2 wielen en heeft afgelopen weekend een Gl 1200 Aspencade (28-02-1984) aangeschaft.
Vrijdag ophalen (moest nog een hak/teen schakeling op gezet worden en een lekkend pakking bij voorvork vervangen worden) en dan gaan we weer toeren.
Gekozen voor comfort en lekker relaxed zitten. Met mijn 1.98 cm ook gewoon goed te doen en dan lijkt de motor ook niet meer zo enorm groot.
Zaterdag proefritje gemaakt na een paar jaar niet meer gereden te hebben en dat verliep erg soepel. Erg fijne machine. Al kan je over uiterlijk/voorkomen nog twisten ;)

Edit: ja de 'verplichtte' trekhaak zit er natuurlijk ook onder want dat ding is gewoon nog origineel inclusief radio-casttedeck _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Saffie_time op 14-08-2018 14:26 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

steveman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Hmm, maar er zit toch een facelift tussen die beide jaren, dat zou toch ook op moeten vallen?
Niet als jij dat niet weet (2010 andere voetsteunen voor passenger bijv.). En hoe je framenummer moet lezen. Dat wist ik wel. Die eigenaar niet. Die was er ook niet erg blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 14-08-2018 15:02 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:07:
[...]

Kan zijn dat de motor later op kenteken wordt gezet. Bij KTM EXC modellen is het ook altijd vervelend, huidige model is 2019 versie. Dus als je eentje zoekt van een paar jaar oud wordt vaak een bijv. motor uit 2014 verkocht als 2015, omdat het een 2015 model is 8)7
lolgast schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

Mijn motor is op papier ook van 2005, terwijl het overduidelijk het 2004 model is. Maar als ik mijn kenteken invul komt er nou eenmaal 2005 uit, daar kan ik ook niets aan veranderen
Oke dat heb ik nooit geweten. Zo leer je elke dag weer wat. Wel heel apart dat ie op 2010 staat terwijl het een 2008 model is, lang niet op kenteken gezet dan. Verklaart een hoop. Wel irritant, gezien ze in m'n zoekresultaten komen en het niet is waar ik naar op zoek ben, maarja. Dan weet ik in ieder geval dat het geen opzet is van de dealers.
steveman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Ja dat is dus ook bij de ER-6F het geval tussen 2006-2008 en 2009-2011 zit een flink verschil. De kuip is veranderd, de oude editie heeft een groot gat tussen 't plastic, de nieuwe is gestroomlijnder en minder log. En het duidelijkste verschil is het dashboard.. oude editie is analoge meters voor alles, nieuwe editie digitaal. Dus het verschil zie je letterlijk in 1 oogopslag, daarom snapte ik dus niet waarom het verkeerd stond. Maar dat zal dan wel met de tenaamstelling te maken hebben dan.

[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 14-08-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Maar er staat toch heel duidelijk “bouwjaar” op websites.. waarom sommige mensen dan “eerste tennaamstellingsdatum” invullen, is mij niet duidelijk :p. Het is beide een datum ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:38:
Maar er staat toch heel duidelijk “bouwjaar” op websites.. waarom sommige mensen dan “eerste tennaamstellingsdatum” invullen, is mij niet duidelijk :p. Het is beide een datum ja..
Wélke websites?

De énige manier om achter het (juiste) bouwjaar van een motorfiets te kunnen komen is door middel van het chassis / frame-nummer op te vragen bij de fabrikant.

Een motor voertuig uit 't jaar "kruik" kan zelfs nú nog op kenteken gezet worden met een "Eerste datum afgifte Deel 1" van vandaag als er voor dat model een typegoedkeuring is afgegeven in Nederland én dat motorvoertuig (chassisnummer) nog nooit eerder, al dan niet in 't buitenland, geregistreerd is geweest.. Laat een motorfiets maar lang genoeg in de showroom (óf in een magazijn bij de importeur) staan…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

@Saffie_time nou hier komt ie dan:

"Handig zo'n multi inzetbaar bankstel, kan in de woonkamer of je gaat er een rondje mee rijden"

:+

Hoeveel kkm heeft op de klok? Kan me wel voorstellen dat ie lekker rijdt.
Waarom heb je dit model gekozen, uit nieuwsgierigheid?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Saffie_time schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:23:
* Saffie_time is ook weer terug op 2 wielen en heeft afgelopen weekend een Gl 1200 Aspencade (28-02-1984) aangeschaft.
Vrijdag ophalen (moest nog een hak/teen schakeling op gezet worden en een lekkend pakking bij voorvork vervangen worden) en dan gaan we weer toeren.
Gekozen voor comfort en lekker relaxed zitten. Met mijn 1.98 cm ook gewoon goed te doen en dan lijkt de motor ook niet meer zo enorm groot.
Zaterdag proefritje gemaakt na een paar jaar niet meer gereden te hebben en dat verliep erg soepel. Erg fijne machine. Al kan je over uiterlijk/voorkomen nog twisten ;)

Edit: ja de 'verplichtte' trekhaak zit er natuurlijk ook onder want dat ding is gewoon nog origineel inclusief radio-casttedeck _O-
Is je oude bakbeest nog naar de sloop gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
SmurfLink schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

[...]

Oke dat heb ik nooit geweten. Zo leer je elke dag weer wat. Wel heel apart dat ie op 2010 staat terwijl het een 2008 model is, lang niet op kenteken gezet dan. Verklaart een hoop. Wel irritant, gezien ze in m'n zoekresultaten komen en het niet is waar ik naar op zoek ben, maarja. Dan weet ik in ieder geval dat het geen opzet is van de dealers.
Dan heeft ie lang onverkocht in de showroom gestaan denk ik. Mijn CB1300 kocht ik als 2005 maar bleek een 2003 te zijn... later wel weer ingeruild zonder dat te melden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Secsytime schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:38:
Datum eerste toelating geven ze aan, want die staat ook op de site van het RDW. Niet de datum van toelating in NL of eerste tenaamstelling. Zoek mijn kenteken daar maar op: 24-MD-VK. Datum eerste toelating is 18-03-2014, daarom staat die bij de verkoopsites als 2014. Dat het modeljaar 2010-2013 is doet er verder niet toe. Dat wordt, zoals je kan zien, door het RDW nergens geregistreerd. De catalogusprijs is ook vrij laag, waarschijnlijk heeft de eerste eigenaar dus flinke korting gehad omdat het een overjarig model was op het moment van de verkoop.

Als je dit ziet kan je zelf beslissen om verder te kijken of niet, de verkoper doet niets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

Wélke websites?

De énige manier om achter het (juiste) bouwjaar van een motorfiets te kunnen komen is door middel van het chassis / frame-nummer op te vragen bij de fabrikant.

Een motor voertuig uit 't jaar "kruik" kan zelfs nú nog op kenteken gezet worden met een "Eerste datum afgifte Deel 1" van vandaag als er voor dat model een typegoedkeuring is afgegeven in Nederland én dat motorvoertuig (chassisnummer) nog nooit eerder, al dan niet in 't buitenland, geregistreerd is geweest.. Laat een motorfiets maar lang genoeg in de showroom (óf in een magazijn bij de importeur) staan…..
Marktplaats, Motoroccasion.. het zijn dezelfde advertenties op beide sites. Deze bijvoorbeeld: Kuip, neuslicht en tellers duidelijk 06-08 bouwjaar. En toch staat ie er als 2010.

https://www.motoroccasion...-er-6-f-abs-m1292405.html
https://www.motoroccasion...-er-6-f-abs-m1249047.html

Vergelijk het even met deze:
https://www.motoroccasion...saki-er-6-f-m1284114.html

En je ziet duidelijk dat dit niet dezelfde motoren zijn. :p Terwijl 2010 en 2009 echt niet verschillen, 2009-2011 is exact hetzelfde uiterlijk dus dat kan een leek als ik niet zien. Wel kwalijk dat het voor de prijs van de 09-11 gaat, terwijl de 06-08 edities zo'n 1000 euro goedkoper zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 14-08-2018 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Marktplaats, Motoroccasion.. het zijn dezelfde advertenties op beide sites. Deze bijvoorbeeld: Kuip, neuslicht en tellers duidelijk 06-08 bouwjaar. En toch staat ie er als 2010.

https://www.motoroccasion...-er-6-f-abs-m1292405.html
https://www.motoroccasion...-er-6-f-abs-m1249047.html

Vergelijk het even met deze:
https://www.motoroccasion...saki-er-6-f-m1284114.html

En je ziet duidelijk dat dit niet dezelfde motoren zijn. :p Terwijl 2010 en 2009 echt niet verschillen, 2009-2011 is exact hetzelfde uiterlijk dus dat kan een leek als ik niet zien.
Stel: Ik geef daar als verkoper aan dat zo'n fiets uit 1918 komt, geloof je me dan op m'n blauwe ogen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Voor KTM is het makkelijk opzoeken als je het framenummer hebt: https://support.ktm-parts...mber-Identification-Chart

Mijn fiets stond dus als 2011 in de showroom, maar mijn model is nooit gemaakt in 2011. Wou sowieso weten wat het nou precies was omdat er qua mods een flink verschil zit tussen 2008 en 2010. Op deze manier wist ik dus zeker dat het een 2010 was en geen 2008 of 2009.

Hebben andere merken dit ook niet op deze manier ?

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]
Wélke websites?

Voor BMW zijn er vele websites waar je met het VIN (chassis-) nummer de productie datum én alle gemonteerde fabrieksopties kunt opzoeken, werkt voor auto's en motoren:

https://www.bmwvin.com of
https://www.etkbmw.com/bmw/EN/vin/decoder/online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Wélke websites?

Doelde op de advertenties waar @SmurfLink het over had. Op marktplaats staat bijv. duidelijk "Bouwjaar". Dus als mensen daar dan een ander jaar (zoals eerste toelating) als het bouwjaar in gaan vullen is een beetje misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

Doelde op de advertenties waar @SmurfLink het over had. Op marktplaats staat bijv. duidelijk "Bouwjaar". Dus als mensen daar dan een ander jaar (zoals eerste toelating) als het bouwjaar in gaan vullen is een beetje misleidend.
:P

Ik snap héél goed wat je bedoeld en kan jouw visie eigenlijk ook alleen maar als normaal zien. Ik heb in 't verleden echter een dúre les mogen krijgen in het verschil qua geregistreerde bouwjaren doordat ik "verkeerde" onderdelen geleverd had gekregen nadat ik wat bestelt had bij een fabrikant (nog vóórdat er überhaupt een publiekelijk internet bestond).

Sta je daar met een vérs (ná schade, opnieuw) gespoten "Signaal Rode" Peugeot 205 1.9 GTi van amper één jaar oud waarbij je de motorkap dubbel vouwt tijdens 't sluiten….. '89 was 't laatste jaar waarin die auto zonder katalysator geleverd werd…. De motorkap van het modeljaar '90 was nét even anders gevormd aan de binnenkant maar dat type 1.9GTi was dus al wel leverbaar sinds November '89.

Gevolg: Nogmaals een nieuwe motorkap vanuit Frankrijk over kunnen laten komen én de hele auto nogmaals volledig opnieuw overspuiten. Rood is een mooie kleur totdat je zo'n kleur auto onder een paar "amber" natriumlampen zet (lantaarnpalen I.E.)…. Je ziet dan zélfs na een uur al een verschil in kleur door een verschil in dikte van de laklaag óf de spuitrichting :o :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Rubman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Is je oude bakbeest nog naar de sloop gegaan?
Is naar gl parts in Oss gegaan waar ook de nieuwe vandaan komt.

Die haalt er weer onderdelen af als iemand anders stukken heeft met met een 1100

@Least Inkling
Ja het is een bankstel dat kan uitlaten ;)
Maar wel verdomd comfortabel...
En nog steeds flexibel en wendbaar vanwege het lage gewichtspunt.

Ik heb wel iets met jaren 80 design.
Meerder T3 busjes gehad en dit is ook weer 'lekker vierkant'. Deze had hij staan met 67k miles op klok en zag er gewoon nog erg netjes uit.
De 85 en 86 zijn special editions met een heleboel problemen en weinig onderdelen. En alles wat erna gemaakt is, is weer een stuk ronder...
Dus de 84 versie is het geworden.

[ Voor 58% gewijzigd door Saffie_time op 14-08-2018 18:23 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Thoit schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:31:
Edit: had zin om een verhaaltje te maken, dus hierbij wat uitgebreider verhaal.

Samenvattend:
- Ongeveer 3000 KM gereden in een week tijd
- Motor heeft het perfect gehouden, geen olieverbruik gehad
- Na een paar dagen rijden, deed mijn kont na een uur zeer
- Gemiddelde temperatuur: 34 graden gedurende de week
Heb je wat beter foto's van die ram mount? en de bevestiging op je dashboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:07:
[...]

:P

Ik snap héél goed wat je bedoeld en kan jouw visie eigenlijk ook alleen maar als normaal zien. Ik heb in 't verleden echter een dúre les mogen krijgen in het verschil qua geregistreerde bouwjaren doordat ik "verkeerde" onderdelen geleverd had gekregen nadat ik wat bestelt had bij een fabrikant (nog vóórdat er überhaupt een publiekelijk internet bestond).

Sta je daar met een vérs (ná schade, opnieuw) gespoten "Signaal Rode" Peugeot 205 1.9 GTi van amper één jaar oud waarbij je de motorkap dubbel vouwt tijdens 't sluiten….. '89 was 't laatste jaar waarin die auto zonder katalysator geleverd werd…. De motorkap van het modeljaar '90 was nét even anders gevormd aan de binnenkant maar dat type 1.9GTi was dus al wel leverbaar sinds November '89.

Gevolg: Nogmaals een nieuwe motorkap vanuit Frankrijk over kunnen laten komen én de hele auto nogmaals volledig opnieuw overspuiten. Rood is een mooie kleur totdat je zo'n kleur auto onder een paar "amber" natriumlampen zet (lantaarnpalen I.E.)…. Je ziet dan zélfs na een uur al een verschil in kleur door een verschil in dikte van de laklaag óf de spuitrichting :o :X
Dus daarom weet jij zoveel over waarom rood een kut kleur is om te spuiten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
Secsytime schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

Dat komt doordat occasionsystemen automatisch 'eerste toelating' zien als bouwjaar. Op moment dat ze daar een werkelijk bouwjaar invullen, snijden ze zichzelf in de vingers, want iedereen doet het zo. Lullig, maar 't zij zo..

In het geval van een ouder model met de prijs van een nieuwe, prijzen ze zichzelf gewoon uit de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@wimmel_1 De info van @PilatuS en @gauchov6 mag wel in de topicstart onder een kopje "Uit welk jaar is mijn motor?", ik denk dat we voor andere merken ook deze informatie kunnen vinden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:55:
@wimmel_1 De info van @PilatuS en @gauchov6 mag wel in de topicstart onder een kopje "Uit welk jaar is mijn motor?", ik denk dat we voor andere merken ook deze informatie kunnen vinden.
Da's misschien wel eens een héle goede toevoeging inderdaad. Zal er binnenkort eens een extra entry in de inhoudsopgave aan gaan wijden (y) (y)

Pin me er qua dag/datum niet op vast, heb 't redelijk druk op m'n werk nu. In September ben ik bijna de héle maand "vrij" (vakantie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Joopieboy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Yess, toverwoord Lumileds:
https://www.joopiesplace....utomotor-led-verlichting/

https://m.ebay.com/itm/H4...+lumileds&_from=R40&rt=nc

Bij mijn gixxer ook alles omgebouwd naar led. :)

@Rubman dat is een fabeltje en precies verkeerd uitgelegd. Halogeen is een natuurlijke kleur en valt wel op een achtergrond of met de zon, fel wit steekt af. Kan wel verblindend of hinderlijk zijn maar dan ben je wel gezien. ;)
Zo, heb deze H4 set ook maar besteld voor mijn VFR. Ben eens benieuwd.

Hoe zit het eigenlijk voor het dashboard? Op je site heb je een link staan naar T10 lampjes van osram. Geven deze een mooi diffuus licht? Of zie je waar de lampjes zitten.

En heb je soms ook een goed alternatief voor T5 lampjes? Want volgens mij heb ik bijde. Hier kan @Maegrim misschien iets meer over vertellen. Ik dacht dat hij de lampjes in het dashboard van zijn VFR vervangen had.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Youk schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:22:
[...]

Hoe zit het eigenlijk voor het dashboard? Op je site heb je een link staan naar T10 lampjes van osram. Geven deze een mooi diffuus licht? Of zie je waar de lampjes zitten.

En heb je soms ook een goed alternatief voor T5 lampjes? Want volgens mij heb ik bijde. Hier kan @Maegrim misschien iets meer over vertellen. Ik dacht dat hij de lampjes in het dashboard van zijn VFR vervangen had.
Osram lampjes heb ik omdat dat de enige zijn die het goed blijven doen en idd niet te zichtbaar zijn. Geven een prima licht maar gezien eigen ervaringen zou ik niet snel leds gebruiken als vervanger voor halogeen in een tellerpaneel. Als je wilt proberen zou ik even zoeken naar smd leds.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy Hoe wil je die SMD LED's gaan bevestigen in een tellerwerk wat nog volledig analoog is opgebouwd, incl. T5 steekfittingen voor de verlichting?

In m'n blauwe 2K4 R6 heb ik destijds wel een paar blauwe SMD LED's op 't bordje gesoldeerd ter vervanging van de originele oranje SMD's maar dat was dan ook al een volledig digitaal "ding"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

@Joopieboy bedoel je dan net omwille van het lichtbeeld bij halogeenlampjes blijven? Of omdat de leds misschien een stuk heviger gaan zijn dan de halogeenlampjes?

Ik heb een aantal dode lampjes. De VFR en de lampjes zijn uit 2001, dus grote kans dat er nog gaan volgen. Daarom dacht ik ineens om met alle dashboardlampjes naar led te gaan. Gerust voor de

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@wimmel_1 Je hebt op eBay van die T5 fittingen met een smd led erop. Met die steekwoorden kun je ze terugvinden.

En idd, lichtbeeld, felheid op bepaalde punten (niet uniform) en ook vanwege vaak allerlei kleurfilters vanwege halogeen krijg je de gekste dingen. Resultaat was niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Youk schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:22:
[...]

nope, ik heb H4 lumileds als koplampen maar het dashboard ben ik nog niet mee bezig geweest. 1x gezien dat een deel ff uitviel dus daarmee ben ik wel een keer aan de beurt ja :)

edit: hier staat een hoop info

[ Voor 7% gewijzigd door Maegrim op 14-08-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb vanavond bij mijn ouders de Kawasaki Zephyr-projectmotor weer eens aangeslingerd. Ooit moet het ding een soort caferacer worden, maar hij staat alweer goed een jaar stil. Er zit nog een wat onduidelijke issue in, de toeren zakken wat langzaam terug na het dichtdraaien van de gashendel. Een tijd terug heeft mijn stiefpa al een vers setje inlaatrubbers op de carbs gezet, maar sindsdien had ik er nog niet mee gereden.

Vanvond toch maar weer eens geprobeerd, na wat klooien met de choke sloeg hij onverwacht redelijk snel aan :P Toch maar even uit de garage gehaald om een rondje te rijden, dat ging opvallend goed. Toen hij eenmaal warm was bleef hij prima lopen, en het trage teruggaan in toeren had ik bij het rijden eigenlijk helemaal niet zo'n last van. Toch maar weer eens mee verdergaan binnekort, eigenlijk moet alleen de achterkant nog afgemaakt worden. De kentekenplaathouder & verlichting is al af, maar het zadel moet nog passend gemaakt worden met iets van een kontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet toevallig de gaskabel die wat stroef gaat als het stuur gedraaid staat? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Joopieboy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:17:
Niet toevallig de gaskabel die wat stroef gaat als het stuur gedraaid staat? :)
Nope, de hendel zelf schiet direct terug in alle standen van het stuur, het is echt het blok zelf dat er niet lekker op reageert. Misschien ergens valse lucht of slecht vacuum.

Gare foto, de volgende keer eens iets beters maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k9ZXFrDGo9xSOnMNbsYkMbhB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Chakotay Aangezien 't een gecarbureerde fiets is kan 't geen issue in een "Push-Pull" gaskabelsysteem zijn.

Ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar de routering van de gaskabel én de carburateur controleren op ontbrekende externe (spiraal)veertjes welke ná een, ongetwijfeld deskundig uitgevoerde, revisie waarschijnlijk vergeten zijn tijdens 't terugplaatsen van alle onderdelen in een grijs verleden door...... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 14-08-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
De carbs zijn bij het opbouwen van de fiets al compleet uit elkaar geweest en gereviseerd, incl alle veertjes :P Dit is echter niet gehinderd door al te veel kennis op dat gebied, dus kan zomaar zijn dat de afstelling niet helemaal lekker is, of er toch stiekem ergens iets niet goed zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Grubeater schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:55:
Voor ongeveer elk merk is het een kwestie van "*merk* vin check" in Google zoeken.
Pagina: 1 ... 44 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.