Edit: had zin om een verhaaltje te maken, dus hierbij wat uitgebreider verhaal.
Zoals jullie in mijn andere topics wellicht hebben gelezen heb ik dit jaar een Pan European ST1300 gekocht. De motor heb ik gekocht zodat vriendinlief goed achterop kon zetten, en we makkelijk spullen konden meenemen.
Omdat ik graag dingen zelf in de hand heb, heb ik zelf de grote onderhoudsbeurt uitgevoerd. Helaas had ik hierbij wat tegenslagen omdat de motor wat olie lekte. Dit is uiteindelijk opgelost en kon de motor eens écht getest worden. Het doel was namelijk de MotoGP in Brno. Elk jaar ga ik naar een buitenlandse wedstrijd en dit jaar stond Brno op de planning. In eerste instantie was het de bedoeling om via Polen uiteindelijk in Brno uit te komen. Uiteindelijk zijn we i.v.m. het weer eerst naar Praag vanuit Dresden gereden. Daar heb ik mijn Untappd score wat verhoogd :Biggrin
Eerst doel was behaald, Tsjechië:
Onderweg naar Praag op delen uitgekomen waar echt helemaal niks was, héérlijk. Omdat het windstil was hoorde je echt helemaal niks. Hier heb ik wel even van genoten.
Uiteindelijk vanuit Praag naar Pilsen gereden via Oostenrijk:
Toen we hadden gezien waar de originele Pils vandaan kwam naar Ceský Krumlov gereden.
Dit is een erg touristische plaats, waar de hostel niet echt een aanrader was. Het eerste wat de eigenaar namelijk zei was, je motor moet daar weg, terwijl die netjes achter een auto stond en ik moest de motor maar op hun betaalde parkeerplaats neerzetten. Ik rijd natuurlijk geen motor om de nadelen van een auto te hebben.. De beste man zal het wel goed bedoeld hebben..
Als tussenstop wilde vrouwlief het een dag rustig aan doen, en hadden we een hotel geboekt met spa erin. Ik heb nu iig een idee hoe Las Vegas moet zijn. Het hotel lag namelijk tegenover een outlet, in the middle of nowere, en het was er snikheet en erg droog. Omdat ik na een paar dagen behoorlijke pijn aan mijn kont had, daar maar gelijk een fietsbroek gekocht waarmee ik langer in het zadel kon blijven zitten.
Na de tussenstop naar Brno gereden om op de bestemming waar we voor vertrokken waren aangekomen:
Wat erg mooi aan Brno was, dat je met de motor binnen het circuit kon komen. Was toch wel een kippenvel moment om vanuit je eigen motor de GP te kunnen zien.
Tevens kon de motor achter de tribune geplaatst worden, op de achtergrond is de tribune nog te zien:
Bij thuiskomt de motor maar eens schoongemaakt. Ding zag er echt niet uit, vooral omdat hij in Brno naast het circuit in de zand stond. De motor stond op de parkeerplaats vooraan, waardoor alle zand van voorbijrijdende auto's op de motor kwam.
Aangezien dit onze eerste lange motor vakantie was, de dingen die we geleerd hadden:
- Meer functionele kleding
- Omdat we de doorwaaipakken aanhadden, hadden we de normale motorkleding ook bij. In de toekomst investeren in functionele kleding als het koud / nat wordt
- Binnentassen voor koffers zijn wel erg handig, helaas ging bij vertrek de rits kapot. Dit moet nog gemaakt worden
Samenvattend:
- Ongeveer 3000 KM gereden in een week tijd
- Motor heeft het perfect gehouden, geen olieverbruik gehad
- Na een paar dagen rijden, deed mijn kont na een uur zeer
- Gemiddelde temperatuur: 34 graden gedurende de week
[
Voor 85% gewijzigd door
Thoit op 14-08-2018 10:58
]