Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.046 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:23:
[...]

Begon hier thuis al met 36 graden weg te smelten... morgen 37/38 en dan in de nacht onweer. Kan het daarna lekker broeiierig warm worden :X
Yeah, het is echt niet oke meer. Wel duidelijk te zien hier ook, er staat bijna geen motor op het terrein vandaag. iedereen verstandig in het koekblik.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

streamnl schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:13:
[...]

Ik doelde op Grease 2

The Fonz... Helemaal vergeten. Hij sleutelde idd ook aan zijn motor
Ah, die heb ik nooit gezien, of ik kan het me niet herinneren :P

Afbeeldingslocatie: https://www.maxim.com/.image/t_share/MTM2MzY3NTkxMDU5ODkxODA5/s-l1600jpg.jpg

Eindbaas 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou ik kan zeggen een nat shirt uit de koelkast is heerlijk verfrissend op de motor.
Vanochtend zelfs nog even in de vriezer gelegd voor 15 min, snel aantrekken en wegrijden.

Hele weg een stuk koeler (en Cooler :+) gevoel dan regulier.

Bij gebrek aan een echt cooling vest is dit een prima alternatief voor mijn ritje naar en van werk

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:06
Vandaag ook maar weer eens naar het werk gegaan op de motor. Was al 27 graden, ook al warm met doorwaaijas.
Voor ik vertrek ga ik m'n shirt eerst doorweken, ben benieuwd of het dan te hebben is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:29:
[...]

Je mist niets ;)
[afbeelding]
Eindbaas 8)
Absoluut
Rubman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:31:
Nou ik kan zeggen een nat shirt uit de koelkast is heerlijk verfrissend op de motor.
Vanochtend zelfs nog even in de vriezer gelegd voor 15 min, snel aantrekken en wegrijden.

Bij gebrek aan een echt cooling vest is dit een prima alternatief voor mijn ritje naar en van werk
Hoe lang ben jij onderweg? Want een shirt is toch weer redelijk droog? Of valt dat wel mee?

[ Voor 43% gewijzigd door streamnl op 27-07-2018 08:39 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb vanavond een verjaardag, ga van tevoren ook maar even mijn shirt in het water in de koelkast leggen. Het is zo'n snel drogend thermoshirt, dus dat red ik net van Den Haag naar Rotterdam denk ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Ik heb vanavond een verjaardag, ga van tevoren ook maar even mijn shirt in het water in de koelkast leggen. Het is zo'n snel drogend thermoshirt, dus dat red ik net van Den Haag naar Rotterdam denk ik.
Zou sowieso ook lekker een schoon t-shirt meenemen die kant op ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

streamnl schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Hoe lang ben jij onderweg? Want een shirt is toch weer redelijk droog? Of valt dat wel mee?
30 minuten, wel 99% provinciale wegen dus max 80-90

Was nog redelijk vochtig toen ik aankwam op werk, had hem gisteren in een bak in de koelkast gelegd en vanochtend even uitgewrongen dat hij nog goed vochtig was en 15 min in de vriezer.

Beetje kraken met aantrekken, maar dat is 1 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
noes schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:02:
[...]

Slechts een schoon t-shirt? :') Ik zou gewoon een extra setje kleding meenemen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:02:
[...]

Goed plan! En wat @sylvesterrr zegt, ik neem wel mijn tailbag mee met een extra set kleren. En een tandenborstel, wie weet kan ik ergens blijven slapen. Hoewel het morgen dan weer gaat hozen :F

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52
Ik heb van die mudmaster t-shirts, die stof leent zich daar perfect voor: Even onderdompelen in koud water en aantrekken. Heb je een uurtje verkoeling onderweg (onder een doorwaai jas). Daarna opnieuw natmaken. Ik heb wel een koelvest, maar dat blijft droog vanbinnen en dat is voor plezierritje niet nodig dus dan heb ik liever die extra koeling van gewoon water op je huid.

Update over de sleuteldag: Ik heb akkoord van Ad en het zal ná 18 september op een zondag ingepland gaan worden. Kort stukje (uurtje verwacht ik) over algemene motortechniek (Waar je zoal op kunt letten bij aanschaf banden, olie, KVS en remvloeistof bv), even kort de kleppenstellen laten zien op een sloopblok (er is geen tijd op één dag om het iedereen zelf te laten doen) en dan met zijn allen sleutelen.

We hebben voldoende bokjes en bobbins om diverse motoren omhoog te jacken tijdens het klussen, maar we zullen dus wel doorschuiven. Onderwerpen die we er nu in hebben zijn:

- controleren en stellen kettingspanning
- checken en eventueel vervangen remblokken
- controleren en eventueel bijvullen of verversen diverse vloeistoffen en filters

Tot nu toe de hele BRAVOK dus, maar dan niet alleen kijken maar ook zelf doen :).
Om zeker te weten dat ik jullie niet in de steek laat heb ik gisteren zelf mijn remblokken staan wisselen (gelijk de klauw een beetje gereviseerd/schoongemaakt) en uiteraard weer zelf mijn banden gewisseld (ik word er al iets handiger in).

Ik hoor graag suggesties ter aanvulling van dit programma.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-07-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43

T-shirt nat maken en zo vind ik gedoe en is weer omkleden op mn werk.
Normaal rij ik met rugzak en krijg ik daardoor een zweetrug. Vanochtend de topkoffer eens gemonteerd en daar mijn tas in gedaan. Dat scheelt ook al wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sylvesterrr schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Slechts een schoon t-shirt? :') Ik zou gewoon een extra setje kleding meenemen. :D
Ik rijd in de zomer in leder, dus heb altijd broek en schoenen in mn tas zitten als ik ergens heen ga, maar t-shirt houd ik normaliter gewoon aan. En ja, op werk kleed ik me dus ook ff om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@HTT-Thalan

Prima programma zou ik zeggen. Niet te ingewikkeld en voor iedereen wel te behappen. Wellicht voor de mensen die al meer onderhoud aan hun motor doen wat minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:19:
Ik heb van die mudmaster t-shirts, die stof leent zich daar perfect voor: Even onderdompelen in koud water en aantrekken. Heb je een uurtje verkoeling onderweg (onder een doorwaai jas). Daarna opnieuw natmaken. Ik heb wel een koelvest, maar dat blijft droog vanbinnen en dat is voor plezierritje niet nodig dus dan heb ik liever die extra koeling van gewoon water op je huid.

Update over de sleuteldag: Ik heb akkoord van Ad en het zal ná 18 september op een zondag ingepland gaan worden. Kort stukje (uurtje verwacht ik) over algemene motortechniek (Waar je zoal op kunt letten bij aanschaf banden, olie, KVS en remvloeistof bv), even kort de kleppenstellen laten zien op een sloopblok (er is geen tijd op één dag om het iedereen zelf te laten doen) en dan met zijn allen sleutelen.

We hebben voldoende bokjes en bobbins om diverse motoren omhoog te jacken tijdens het klussen, maar we zullen dus wel doorschuiven. Onderwerpen die we er nu in hebben zijn:

- controleren en eventueel bijvullen of verversen diverse vloeistoffen en filters

Tot nu toe de hele BRAVOK dus, maar dan niet alleen kijken maar ook zelf doen :).
Om zeker te weten dat ik jullie niet in de steek laat heb ik gisteren zelf mijn remblokken staan wisselen (gelijk de klauw een beetje gereviseerd/schoongemaakt) en uiteraard weer zelf mijn banden gewisseld (ik word er al iets handiger in).

Klinkt goed,

Hoeveel plaats is er? en hoe doen we het met inschrijven?

Oh en niet onbelangrijk waar is het? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Het zal plaatsvinden in Sprundel en ik denk dat we sowieso wel tien man kwijt kunnen. Er is beperkt plaats ín de garage (max 4 motoren) maar nog een hoop plek op de plaats voor de garage om enkele motoren naast elkaar te behandelen.

Inschrijving regelen we hier gewoon onderling, geld mag contant meegenomen worden. Als je toezegt om de komen gaan we er van uit dat je er ook echt bent! We houden ook rekening met je voor de lunch en als je van te voren kunt aangeven bepaalde onderdelen nodig hebben kunnen we zorgen dat het klaarligt op de dag zelf , doch onderdelen buiten de scope van de sleuteldag kunnen niet ter plaatse gemonteerd worden ivm de strakke agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat is toch best een takke end weg :+

Ik ga even kijken of ik kan rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:23

Secsytime

Automagisch

Reed vanochtend om half 7 bij huis weg en toen was het redelijk fris op de motor hoor. Vanmiddag naar huis zal wel niet te harden zijn, net als gister..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:19:

Dat klinkt echt top! En 18 september hoopvol dat ik het ga redden dan! :9 Nu nog de juiste fiets op 't juiste moment vinden. Het zijn inderdaad echt typisch de zaken die ik zelf zou willen kunnen!

Het is een aardig eind rijden, maar wellicht te combineren met een etentje bij de schoonfamilie. Wellicht sleep ik Smurfin ook wel mee dan, of die drop ik bij d'r ouders. :p

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 27-07-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:08
Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:29:
[...]

[afbeelding]

Eindbaas 8)
The Fonz gespeeld door Henry Winkler, da's van de serie 'Happy Days' en die is stoer vanwege z'n motor ;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/130/590x/Marion_Ross-459756.jpg

In Grease speelt John Travolta de rol van Danny Zuko die rijdt alleen auto's.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/galleries/x701/102960.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

Start ik Tweakers op, zie ik dit^^...

Schrik me dood..dacht dat ik op Libelle terecht was gekomen

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_zippey
Biker chick friday @Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://previews.123rf.com/images/hennyka/hennyka1404/hennyka140400262/27295659-sexy-biker-chick-wearing-leather-costume.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Die punten in d'r nek, lijkt me heerlijk voelen als je op je plaat gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:31:
Het zal plaatsvinden in Sprundel en ik denk dat we sowieso wel tien man kwijt kunnen. Er is beperkt plaats ín de garage (max 4 motoren) maar nog een hoop plek op de plaats voor de garage om enkele motoren naast elkaar te behandelen.

Inschrijving regelen we hier gewoon onderling, geld mag contant meegenomen worden. Als je toezegt om de komen gaan we er van uit dat je er ook echt bent! We houden ook rekening met je voor de lunch en als je van te voren kunt aangeven bepaalde onderdelen nodig hebben kunnen we zorgen dat het klaarligt op de dag zelf , doch onderdelen buiten de scope van de sleuteldag kunnen niet ter plaatse gemonteerd worden ivm de strakke agenda.
Klinkt goed!
Zou fijn zijn als ruim van te voren bekend is welke zondag precies(ivm werk), maar zolang het niet op de 23e is ben ik er wel bij! Programma klinkt ook goed, dus voor mij zeer interessant.

Wel een stukje rijden vanaf Groningen, maar ach. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ardj schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:07:

Die punten in d'r nek, lijkt me heerlijk voelen

Die punten in d'r nek, lijkt me heerlijk voelen als je op je d'r plaat gaat
Zoveel verqluote de quote opties :o.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Die punten in d'r nek, lijkt me heerlijk voelen als je op je plaat gaat :)
Welnee, zo'n halsband zorgt voor meer grip tijdens het (be)rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_zippey schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:48:
[...]

The Fonz gespeeld door Henry Winkler, da's van de serie 'Happy Days' en die is stoer vanwege z'n motor ;)
[afbeelding]

In Grease speelt John Travolta de rol van Danny Zuko die rijdt alleen auto's.
[afbeelding]
Hij bedoelde Grease2 (met Maxwell Caulfield), daar zat wel een motor in:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/0d/78/b3/0d78b305beeeda983dd32bd6995ee44a.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
ToolkiT schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Hij bedoelde Grease2 (met Maxwell Caulfield), daar zat wel een motor in:
[afbeelding]
@streamnl
okay, my bad.. pun taken :X

Plaatje van een tandem motor uit die tijd om het goed te maken dan? 8)
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-Y9-RAY9z7Yg/UVJtHUFTRdI/AAAAAAAAG3U/O-d8J1d7sw4/s1600/girls-motorcycles.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Om maar in Libelle-termen te blijven...jee wat een kapsels :? 8)7

:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mr_zippey schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:37:
[...]

@streamnl
okay, my bad.. pun taken :X

Plaatje van een tandem motor uit die tijd om het goed te maken dan? 8)
[afbeelding]
De uitspraak "Real men ride naked twins" heeft zo weer een héél nieuwe dimensie gekregen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Het is momenteel zó warm dat ik na even op en neer naar de AH lopen (3-4 minuten enkele reis) al een schoon t-shirt aan moet. 8)7 M'n rug is zeiknat.

No way dat ik vandaag ga motorrijden. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Least Inkling schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:38:

Uhuh, en 1x gas geven en dat kapsel is veranderd in een coupe kaboem. :+

'tis al lastig genoeg als je een staart onder een helm vandaan hebt. Dat wordt echt 1 grote klittenpartij.
Dus ik knup er maar een aantal elastiekjes in. Ook niet ideaal, maar beter. Beste zou zijn om te vlechten, maar dat lukt me niet bij mezelf :/

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2018 11:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:53:
Ach ik rij deze week gewoon motor (40 minuten enkele reis en geen snelweg) zonder doorwaai kleding of wat dan ook. Echt fijn rijden met dit weer vind ik het niet maar wat moet dat moet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Ach ik rij deze week gewoon motor (40 minuten enkele reis en geen snelweg) zonder doorwaai kleding of wat dan ook. Echt fijn rijden met dit weer vind ik het niet maar wat moet dat moet he :)
Juist, er zijn nog echte kerels, aanstellen is tegenwoordig ook een vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Ik had het meer over de plezierritjes. :P De motor is ook mijn enige vervoermiddel (naast het OV), dus ben blij dat ik lekker binnen kan blijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Woensdag, of was het dinsdag? Nog even gereden... Vandaag zie ik het ook niet gebeuren :+ Morgen rondjes rijden op Midland "gelukkig" wordt er een hoop water voorspeld. Maarja dat baantje is al de troostprijs, en in de regen lijkt het me helemaal al geen zak aan. 't Is niet als ik met met de cbr ga sliden of zo.

Met een supermoto daarentegen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Heb tot nu toe bijna elke dag wel gereden. Ja, het is warm, maar ik weiger die hitte mij te laten beperken, want met die mindset maak ik het alleen maar erger voor mezelf.

Morgen ook gewoon leker de snelweg op naar DLD, moet iets over de grens bij Enschede zijn. Vrouwlief met de auto (zonder airco) dus ik denk dat ik nog beter af ben. En als ik dan weer in zo'n mousson terecht kom als gisteravond in Sprundel (noodweer, mijn god!) dan is het maar zo. Ik zal wat extra olie meenemen want de hele tijd honderd tuffen duurt dan toch iets te lang vrees ik. De banden zijn goedgekeurd tot 180 iig :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
Least Inkling schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:38:

Ja heb je gelijk in, maar ik neig toch meer naar bijen ipv libellen. Aangezien dit een Beehive kapsel uit de 60's is.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
mr_zippey schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:28:
[...]

Ja heb je gelijk in, maar ik neig toch meer naar bijen ipv libellen. Aangezien dit een Beehive kapsel uit de 60's is.. :+
Het feit dat je dat weet maakt me meer zorgen dan dat hij het verkeerd had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Haha @mr_zippey ik weet dat iedereen wat algemene kennis dient te hebben, maar dit gaat toch echt te ver voor me.. _/-\o_ :+

@ToolkiT was me voor :P

[ Voor 12% gewijzigd door Least Inkling op 27-07-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
sylvesterrr schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:53:
Vandaag gewoon naar het werk op de motor gegaan. :9
Het is altijd wat he, of te warm of te koud, of te nat, of te droog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
@HTT-Thalan had graag meegewilt naar de ‘sleutel workshop’ enkel is september een drukke maand voor mij en waarschijnlijk vier ik die dag/avond mijn verjaardag. Goed en leuk iniatief!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardj
Activiteit van vandaag: Helm testen
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/1t5sgk.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ardj op 27-07-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ardj schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:54:
[afbeelding]
Ha, ook eens op kantoor gedaan :D

toen men nog aan prive-pakketjes deed

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 27-07-2018 12:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Over sleutelen gesproken.. ik ben gister ook druk geweest:

Stock:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VqHghtN.jpg

Via:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F3B2DYi.jpg

naar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens ben ik nou gek of zit er op mijn versie standaard al een tail tidy?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zHzeGra.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TFSb3XS.jpg

Tevens heb ik de MultiMedia module ook nog niet werkend.. denk ik een BT issue.. vandaag wat verder prutsen..

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
ToolkiT schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:57:

Stock:
[afbeelding]

Via:
[afbeelding]

naar:
[video]
Zit er olie op je uitlaat of lekt je uitlaat op de poort? Hij rookt :)
Zoekplaatje: uitlaten, tankpads en je koplampspoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ardj schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Zit er olie op je uitlaat of lekt je uitlaat op de poort? Hij rookt :)
Zoekplaatje: uitlaten, tankpads en je koplampspoiler?
heatwraps die aan het 'bakken' zijn..

-uitlaten,
-heatwraps
-tankpads
-koplampspoiler
-USB socket
-multimedia kit
-gele koplampen
-tail tidy (niet gemonteerd want bleek dat hij er stock op zat)
-valbeugels (nog niet gemonteerd.. plaatje volgt)
-rempomp beschermer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:16

Stock:
[afbeelding]

Via:
[afbeelding]

naar:
[video]
Ziet er erg stoer uit hoor, jouw Guzzi! Mooi geluid maakt ie ook.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ardj schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:54:
[afbeelding]
Ik hoop dat je airco hebt :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stock:
[afbeelding]

Via:
[afbeelding]

naar:
[video]
Sasha ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leviathius schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:10:
[...]

Ziet er erg stoer uit hoor, jouw Guzzi! Mooi geluid maakt ie ook.
Dankzij deze jongens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XrbqXFu.jpg
Scheelt ook een hoop gewicht met de stock demper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anastasia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Chakotay schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:12:
[...]

Ik hoop dat je airco hebt :P
Ehm, nope. Het is vrij warm hier, helemaal met een helmmuts (vind niet netjes om 'm zo op m'n hoofd te zetten als hij eventueel terug moet).
ToolkiT schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:06:
[...]

heatwraps die aan het 'bakken' zijn..

-uitlaten,
-heatwraps
-tankpads
-koplampspoiler
-USB socket
-multimedia kit
-gele koplampen
-tail tidy (niet gemonteerd want bleek dat hij er stock op zat)
-valbeugels (nog niet gemonteerd.. plaatje volgt)
-rempomp beschermer
Hij ziet er echt heel vet uit zo. Ga je hier ook zoveel kilometers mee maken als je FZ8?

--

Tussenstand helm:
Voorhoofd, bovenkant hoofd zit allemaal fijn na 1.5 uur. Wangen is even wennen, zit best wel strak.
Vraag: Hoe strak moet dat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Ardj als je je mond ver open en weer dicht doet, moet je vanzelf op je wangen bijten. Gebeurt dat niet, is de helm niet strak genoeg. Zeker een nieuwe helm zit flink strak in het begin als deze goed past.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ardj schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Hij ziet er echt heel vet uit zo. Ga je hier ook zoveel kilometers mee maken als je FZ8?
Ik denk wel wat minder, want doe geen woon-werk meer.. maar hoop wel meer plezier KMs te gaan maken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 10:16
Ardj schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Ehm, nope. Het is vrij warm hier, helemaal met een helmmuts (vind niet netjes om 'm zo op m'n hoofd te zetten als hij eventueel terug moet).

[...]

--

Tussenstand helm:
Voorhoofd, bovenkant hoofd zit allemaal fijn na 1.5 uur. Wangen is even wennen, zit best wel strak.
Vraag: Hoe strak moet dat zitten?
@PilatuS incoming met "Zo strak dat je net op je wangen kauwt. Je moet niet een kauwgum kunnen kauwen tijdens dat je de helm op hebt." :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo, eindelijk tijd gehad om de dynamo te monteren. (ik moest nog wel even een paar kabelschoentjes maken)
Nu de pakking even laten drogen en we kunnen weer gas geven! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hCITfMkAwy3PzrpZJgUCuJ4v/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vmung7n4fWoGzEAmud0dHB1f/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5p0y2XjMhdzJWoI4SdJl0SoJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWxaXnIdzowwjYVFrNJLIUdR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PHlQ2ckUiEaQmG2iZUfPN0uh/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Chakotay schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:25:
@Ardj als je je mond ver open en weer dicht doet, moet je vanzelf op je wangen bijten. Gebeurt dat niet, is de helm niet strak genoeg. Zeker een nieuwe helm zit flink strak in het begin als deze goed past.
Leviathius schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:25:
[...]

@PilatuS incoming met "Zo strak dat je net op je wangen kauwt. Je moet niet een kauwgum kunnen kauwen tijdens dat je de helm op hebt." :9
Nou, als dat het moet zijn, dan zit 'ie perfect. Ik bijt net op m'n wangen als ik m'n mond open en weer dicht doe.

Ik voelde wel wat drukpunten, dus trek helm af: een rode lijn recht over m'n hoofd. Er zit een enorme naad midden in m'n el cheapo helmmuts. Dus die af, helm weer op, voel nu nergens meer druk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik noem haar Sasha :P

Anastasia is al getemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Ik noem haar Sasha :P

Anastasia is al getemd ;)
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
ToolkiT schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Het feit dat je dat weet maakt me meer zorgen dan dat hij het verkeerd had :+
Least Inkling schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:31:
Haha @mr_zippey ik weet dat iedereen wat algemene kennis dient te hebben, maar dit gaat toch echt te ver voor me.. _/-\o_ :+

@ToolkiT was me voor :P
Pfft, het zal wel aan m'n leeftijd liggen dan :P
Ben uit het jaar dat de Starwars-tijd begon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik ga helemaal stuk, deze wil ik jullie niet onthouden. Ik zit thuis te werken helaas, dit telefoontje had ik graag zelf gehad :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:22

Youk

Volvo For Life

Knappe bike!

Enige wat ik nog zou aanpassen is die rode reflector achteraan. Ik zou een rechthoekig exemplaar strak tegen de kentekenplaat aan zetten. Eventueel zelfs één die even breed is, dan is die wat betreft oppervlakte misschien zelfs groter dan de huidige. Maar het zal er naar mijn mening beter uit zien dan dit ronde exemplaar enkele centimeters onder de plaat.

Volgens mij moet dat zelfs mogelijk zijn met de originele beugel een beetje anders te monteren:

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gezien de huidige temperaturen een kledingvraag:

Hoe wassen jullie de kleding? Ik heb een spijkerbroek die gewoon met de rest in de was gaat maar mijn andere broeken, textiele jas en doorwaai jassen heb ik nog nooit gewassen. Als je er keihard in zit te zweten is dat niet echt heel fris, zeg maar :X

Ik dacht gewoon afspoelen in handwarm/lauwwarm water in de badkuip. Lees ook dingen van sprays die het membraan/stofsamenstelling niet aantasten. Nu is één jas de Revit Ignition en die is deels van leer. Lijkt me niet echt bevorderlijk als ik dat ga onderdompelen. Alleen maar uithangen en afnemen met een vochtige doek dan maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Mijn textiele pak heb ik gewoon in de wasmachine gedaan. Niet te warm en niet te hard laten centrifugeren. Geen wasverzachter maar met Harimsol. Daarna uitgehangen om te laten drogen.
Binnenkort weer eens doen vanwege het warme weer. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Willem30 op 27-07-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:20
Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:33:

Hoe wassen jullie de kleding? Ik heb een spijkerbroek die gewoon met de rest in de was gaat maar mijn andere broeken, textiele jas en doorwaai jassen heb ik nog nooit gewassen. Als je er keihard in zit te zweten lis dat niet echt heel fris, zeg maar :X

Ik dacht gewoon afspoelen in handwarm/lauwwarm water in de badkuip. Lees ook dingen van sprays die het membraan/stofsamenstelling niet aantasten. Nu is één jas de Revit Ignition en die is deels van leer. Lijkt me niet echt bevorderlijk als ik dat ga onderdompelen. Alleen maar uithangen en afnemen met een vochtige doek dan maar?
Ik heb mijn textielkleding onlangs in de wasmachine gewassen met dit spul. Daarna nog niet in de regen gereden, dus ik weet niet hoe goed het nu (weer) waterbestendig is. Maar verder is het prima.
Wel redelijk prijzig als je je kleding vaak wilt wassen; je moet 100ml per kledingstuk gebruiken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:33:

Hoe wassen jullie de kleding? Ik heb een spijkerbroek die gewoon met de rest in de was gaat maar mijn andere broeken, textiele jas en doorwaai jassen heb ik nog nooit gewassen. Als je er keihard in zit te zweten lis dat niet echt heel fris, zeg maar :X

Ik heb ook een ignition, heb 'm pas naar de stomerij gebracht. Was 20 euro kwijt geloof ik, maar vond het wel fris na al het zweten tijdens AVB en AVD met 30 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oh dat is best een goeie vraag... misschien moet ik mijn jas ook eens gaan wassen, of in ieder geval de binnenvoering ff spoelen.

M'n helm ook maar even de binnenvoering wassen. Die is gelukkig uitneembaar.

[ Voor 23% gewijzigd door SmurfLink op 27-07-2018 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hardnekkige zweetlucht kun je overigens fantastisch verwijderen door 't spul een tijdje te laten weken in schoonmaakazijn-watermengsel.

Zo heb ik een t-shirt weer weten te reanimeren na die onder m'n oude motorpak te hebben gedragen, Bender lives again! ik zat al om me heen te kijken bij een concert welke smeerlap er zo stonk... toen realiseerde ik me dat ik het zelf was :X

[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 27-07-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Youk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:00:
Knappe bike!

Enige wat ik nog zou aanpassen is die rode reflector achteraan. Ik zou een rechthoekig exemplaar strak tegen de kentekenplaat aan zetten. Eventueel zelfs één die even breed is, dan is die wat betreft oppervlakte misschien zelfs groter dan de huidige. Maar het zal er naar mijn mening beter uit zien dan dit ronde exemplaar enkele centimeters onder de plaat.

Volgens mij moet dat zelfs mogelijk zijn met de originele beugel een beetje anders te monteren:

[...]
Ik zou even moeten kijken wat de regels daarvoor zijn want over 3 jaar moet het geen APK/MOT afkeurpunt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bedankt voor de tips! Ik ga eens aan de gang met wassen in azijn. Zo waste ik vroeger ook mijn zwarte tshirts. Sommige bandshirts uit eind jaren 90 zien er nog steeds als nieuw uit.

Nikwax en Hermisol ga ik ook eens naar kijken (y)

...ik kom er net achter dat ik mijn textiele jas nog nooit heb gewassen... en ik heb dat ding al vier jaar....

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 27-07-2018 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_zippey schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:47:
[...]

[...]

Pfft, het zal wel aan m'n leeftijd liggen dan :P
Ben uit het jaar dat de Starwars-tijd begon.
Ik was 4 toen A new hope uitkwam..
Dus je bent denk ik net iets ouder dan ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:09
Bijna door de 110 pagina's gelezen. Al wat duimpjes uitgedeeld (y).

Ohja in Indonesie werd er voor mijn neus iemand omvergereden. Na enkele koprollen stond hij gelukkig recht. Een van de weinige mensen die er met lange kleren en helm rondreed.

De scooter zag er wel niet meer zo mooi uit :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Vrijdag schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:36:

...ik kom er net achter dat ik mijn textiele jas nog nooit heb gewassen... en ik heb dat ding al vier jaar....
Ik ook niet. Daar hadden we vroeger goede regenbuien voor. Dat waren nog eens tijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
wilco1985 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:43:
[...]

Ik ook niet. Daar hadden we vroeger goede regenbuien voor. Dat waren nog eens tijden :+
Regen?? Wat is dat??? Is hier al 3 weken kurkdroog :P
Morgenochtend gaat het hier hopelijk weer es spoken....

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
Vanavond verjaardag. Twijfel nog of ik op de motor ga of niet. Het is zo verrekte warm... stappen jullie met deze hitte nog op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
Met deze hitte niet meer, dinsdag voort laatst gedaan en heb toen ook maar gelijk besloten het niet meer te doen tot de temperaturen wat aangenamer zijn :P .

Zag net nog wel een HD voorbij komen met een spijkerbroek / t-shirt combinatie. Ja ik kan het wel snappen met dit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 12:59
NL-RaVeR schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:32:
Vanavond verjaardag. Twijfel nog of ik op de motor ga of niet. Het is zo verrekte warm... stappen jullie met deze hitte nog op de motor?
Ligt denk ook aan de kleding die je beschikbaar hebt. Ik persoonlijk niet, ik ga dan kapot. Heb wel een koelvest maar dat werkt ook maar tot op bepaalde hoogte en alleen op het torso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja waarom niet?

Verwijderd in "Hét grote motortopic - Deel 22"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
In mijn auto is het na 10 seconde redelijk aangenaam (sowieso, hij staat onder de carport in de schaduw). In mijn pak/helm is het na 10 seconde absoluut niet meer aangenaam totdat hij uit gaat.

Keuze snel gemaakt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met deze temps zweet je je al kapot voordat je op de motor zit. Voor mij is dit echt niet te doen. Toen het laatst 28 graden was ging ik al na 19:00 rijden zodat het wat koeler was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, ook niet veilig meer zo suf als je wordt :) 's Ochtends erg vroeg is nog best wel lekker mits het afkoelt. Dus niet zoals de laatste paar dagen. En een zwoele 's avond laat kan, alleen de roadkill dan hé...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ja die zijn ook niet gek, die zitten ook binnen nu

Acties:
  • +10 Henk 'm!
timmie271 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:07:
[...]

Regen?? Wat is dat??? Is hier al 3 weken kurkdroog :P
Morgenochtend gaat het hier hopelijk weer es spoken....
Dat zeg je, ik heb net de crash bars gemonteerd begint het te regenen en onweren!
Dus maar even wachten met een proefritje..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lAveqoe.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2018 18:17 . Reden: foto spam erbij ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
SmokingSig schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:51:
Bijna door de 110 pagina's gelezen. Al wat duimpjes uitgedeeld (y).

Ohja in Indonesie werd er voor mijn neus iemand omvergereden. Na enkele koprollen stond hij gelukkig recht. Een van de weinige mensen die er met lange kleren en helm rondreed.

De scooter zag er wel niet meer zo mooi uit :p
Heb in Indonesië eens iemand zien glijden met zijn scooter over een drukke kruising. Hij stond op, armen lagen helemaal open. Pakt scooter op en rijd er mee weg...

Heel ze onderarm lag open...

In Thailand heb ik eens een toerist zien crashen op een motorscooter. Kon zo op dumpert.. stapt op. Geeft gas. Controle over het ding kwijt en pleurt 10 meter verder om nadat ze een bergje probeerde te beklimmen met dat apparaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Jazeker, dagelijks woon-werk verkeer.
Wel met doorwaai kleding en een nat koud T-shirt aan.

Vervolgens thuis wel het volgende :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 27-07-2018 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
ToolkiT schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:00:
[...]

Dat zeg je, ik heb net de crash bars gemonteerd begint het te regenen en onweren!
Dus maar even wachten met een proefritje..

[afbeelding]
Purdy! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 12:59
Omdat een gewaarschuwde tweakert voor 2 telt nogmaals: https://www.nu.nl/binnenl...eid-regenbuien-hitte.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo, net terug van verjaardag. Naar huis over de A13. Dat was weer lekker rijden.

Tenminste niet het idee dat er iemand met een föhn op je staat te stralen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind die discussie op motorforum altijd wel mooi, zat mensen die de waarschuwing overdreven vinden en onnodig en sommigen die altijd wel rijden, dus nu ook als het gaat regenen :') Ben benieuwd naar de eerste schades...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

En, wat is t geworden? Als je vooral snelweg pakken kan is het goed te doen. Afgelopen dagen ook met dr motor naar werk geweest, bijna continue 140+ op de teller (op stukjes stad na). Lekker snel thuis en voldoende wind :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:55

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

SmurfLink schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:21:

Stomme gemeente heeft pas maandag plek -.- Terwijl ze ook op zaterdag open zijn deze week... Dat is wel irritant, naja dan heb ik 'm wel met m'n verjaardag.
Gefeliciteerd *O* oOo :D

Ik heb de 13e me theorie, en de 14e me eerste examen. hopelijk gaat dat ook meteen goed.

AVB inmiddels binnen :-) theorie helaas niet, maar die staat 7 sep weer.

edit: 7 sep duurde me te lang. theorie ook gehaald. >:) op naar praktijk :9

[ Voor 16% gewijzigd door Hubert op 21-08-2018 10:39 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Zo, maar dat rijd me een partij lekker! Sinds lange tijd weer een flink stuk 130 kunnen rijden op de snelweg _O-.

Wat een heerlijke banden die Sirac, ik denk dat dit mijn nieuwe winter standaard word! Die noppen monteren we na de vakantie wel op een set reserve velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Pff. d'r staat echt belachelijk weinig leuks te koop binnen budget. Zelfs niets waarvan ik denk dat het een mooi winter-ombouw project kan zijn.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hierbij nog het beloofde verslag van 2 weken terug, een lekker lang weekend eruit met 2 vrienden en de motor, besloten werd om weer wat meer kilometers te maken naar de (vulkaan) Eifel en Luxemburg. Dat laatste beviel ons zeer goed eind vorig jaar, op de verschrikkelijke regen na dan dat weekend, dus 2 weekenden geleden de herkansing.

Vrijdags eerste stop op een welbekend tankstation net voorbij Venlo, in Wassenberg. Mooi binnendoor gereden vanaf Herongen.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-16.21.09-Medium.jpg
De eerste dag was veel kilometers maken, dus weinig foto’s van de route zelf. Maar aangekomen in Mecherich, en op weg naar ons eerste huisje:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-18.10.43-Medium-e1532768818780.jpg
Nadat we de sleutel ontvangen hadden en we onze bagage gedag hadden gezegd, nog een rondje binnendoor vanuit Urfey richting Bad Münstereifel:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-19.24.51-Medium-e1532768812713.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-21.05.37-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-19.33.15-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-21.05.44-Medium.jpg
En daar hoort natuurlijk goed eten bij:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-19.59.22-Medium.jpg
Weer terug bij het huisje na nog wat boodschappen gedaan te hebben:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-21.40.32-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-21.40.25-Medium.jpg
En nog een gezellige avond:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-22.38.36-Medium.jpg
Nadeel van bijna 2m lang zijn in Duitsland is toch wel dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-08.42.15-Medium-e1532768836493.jpg
Gelukkig waren de bedden dit keer wel 2m en geen 1.80m zoals zo vaak!

Dan de zaterdag, planning was om weer richting Bad Münstereifel te rijden, zo door richting Dümpelfeld, een ruime bocht via Bad Neuenahr-Ahrweiler langs Kempenich om zo richting Adenau te gaan, even langs de Nürburgring (traditie) voor een stopje. Voor mij een noodzakelijk iets gezien een wespensteek de dag ervoor.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-10.59.42-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-13.12.37-Medium.jpg
Innerlijke mens versterkt, medicijnen en zalfjes mee (complimenten voor de service en zorg daar in Duitsland, kan dus wel ook voor een normale prijs) en weer door. Nu eerst richting Monreal:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-14.56.04-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-14.59.04-Medium-e1532769054335.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-14.59.27-Medium-e1532769040272.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-15.00.15-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-15.00.20-Medium.jpg
Daar richting Cochem om dan door te gaan richting Ulmen om zo naar ons 2e huisje in Wallenborn te gaan. Maar niet voordat we even gingen ‘spelen’ op de autobahn!

Maatje heeft een Bandit 1250 dus ook niet echt een langzaam ding, maar goed, de beelden spreken voor zich:

Na een half uur spelen was de tank toch wel behoorlijk leeg:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-15.50.32-Medium.jpg
Echt allejezus hard hoe een Gixxer 750 loopt, en stabiel, geen centje pijn, 294 op de klok en een maatje met een Gixxer 1000 die dan rustig bij mij wegloopt, bizar!

Rustig aan binnendoor over een prachtig vernieuwde B257, heerlijk rijden! Wat foto’s vanuit het appartement:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-16.34.40-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-16.35.02-Medium.jpg
Foto’s van het appartement zelf of de motor ervoor blijf ik jullie schuldig, we waren alle 3 behoorlijk kapot dus die zijn er niet van gekomen.

Een aandenken van een prachtige dag, een filmpje van ’s ochtends over de heerlijke wegen daar en een foto van een rustig ingereden achterband…

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-16.43.58-Medium-e1532769020524.jpg
Heerlijk bandje die Bridgestone T31!

En ja, heel vervelend, maar dan ben je in Duitsland, dus maar weer lekker uit eten:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-19.13.41-Medium.jpg
En een biertje, en nog een…
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-18.47.42-Medium.jpg
En dan tsja…
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-22.23.34-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-14-22.23.55-Medium.jpg
Heerlijk afkoelen na zo een dag!

Dan, na een redelijk korte nacht prachtig waker geworden:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-09.02.29-Medium.jpg
We waren gelukkig nog precies op tijd voor een heerlijk ontbijt in het hotel waar we het de dag ervoor super gezellig hebben gehad, begonnen aan de route richting Luxemburg. Eerst langs Bitburg richting Vianden. Filmpje van onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-11.48.59-Medium.jpg
Vianden! Via de B50 naar binnen gereden wat een super uitzicht geeft over de stad. Welbekende pleisterplek bij hotel Belle Vue, in het gezelschap van een aantal prachtige motoren:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-11.49.14-Medium.jpg
Van daaruit een prachtige route binnendoor gehad via Wahlhausen naar Wiltz:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-12.52.33-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-12.52.40-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-12.52.47-Medium.jpg
Om in Clerveaux te eindigen met een laatste hapje, voor we de tocht terug gingen beginnen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-13.57.12-Medium.jpg
En toen via Saink Vith richting Luik om onderweg na wegwerkzaamheden en dramatisch verkeer even de benen en armen te strekken…
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-15.29.26-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-15-15.29.21-Medium.jpg
Om zo lekker over de snelweg naar huis te knallen na een weer prachtig weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
RZor schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:44:
Pff. d'r staat echt belachelijk weinig leuks te koop binnen budget. Zelfs niets waarvan ik denk dat het een mooi winter-ombouw project kan zijn.
Wat (voor iets) zoek je en wat mag het kosten?

@Joopieboy ziet er geslaagd uit :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het was prachtig, maar je merkt dat je ouder wordt, volgende keer maandag maar vrij nemen, zat in de pauzes maandag en dinsdag half te slapen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

lolgast schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Wat (voor iets) zoek je en wat mag het kosten?

@Joopieboy ziet er geslaagd uit :D
Caferacer het liefst, hoeft geen zware te zijn (denk ik), ga er toch geen afstanden mee rijden maar hier lekker touren. Mag wel wat werk aan zijn maar moet de prijs t wel rechtvaardigen.
Regio Zeeland, prijs tot +/- 1500, onderhandelbaar afhankelijk van de motor uiteraard.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:24

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

PilatuS schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:43:
Met deze temps zweet je je al kapot voordat je op de motor zit. Voor mij is dit echt niet te doen. Toen het laatst 28 graden was ging ik al na 19:00 rijden zodat het wat koeler was.
Ik ben gisteren nog gewoon op de motor naar het werk gegaan. 's Ochtends was het in m'n doorwaaipak nog aan de koele kant zelfs. Terugreis was een ander verhaal natuurlijk. Dan is het wel een warme föhn, maar het helpt dat mijn motor geen warmte uitstraalt (Zero SR) en dat je vanaf een gekoeld kantoor komt, waardoor je lichaam nog niet oververhit is.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Pagina: 1 ... 31 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.