Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.034 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ardj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Dat is wel een herkenbaar probleem, wat ik écht leuk vind, is te duur :p

Edit:
Laat ik daar een vraag van maken. Ik wil max 5k uitgeven, kijk op dit moment naar de volgende motoren:
Z750 (vanaf 2007)
ER6-N (vanaf 2012)
Street Triple (max 35000 km)
XJ6 naked / fairing

Verder gezien, maar niet echt mooi:
CB600F
GSR600
SV650 (behalve de versie met een zwart frame, vanaf 2006, maar die zijn onvindbaar in naked)

Wat voor modellen mis ik nu nog die dit rijtje compleet maken?
Yamaha FZ1 (1000cc Fazer)
BMW F800 R/S/ST
Yamaha FZ8 moet denk ik ook wel lukken als je nog n paar maanden wacht ;)

Maar als je echt liever een fireblade of babyblade wil, lekker doen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

cb900f hornet, onverwoestbaar en gaan als een kanon.
Triumph speed triple? ( de 1050 vindt je al onder de 5000€)
Kawasaki z750/1000 oudere types zijn te vinden voor dat bedrag.
kawasaki zrx, yamaha xjr ( retro fietsen)
suzuki sv1000

[ Voor 63% gewijzigd door charrel op 24-07-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

God de knetter wat is het warm op het moment dat je stil staat.
En dat met alles open en een motorjeans :X
Rijdend daarentegen heerlijk!! behalve dat er een trekker lekker zo'n bak met water aan het lozen was bij een rotonde (al rondjes rijdend) hele weg aan het schuimen, ben er maar extra voorzichtig doorheen gereden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rubman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:39:
Rijdend daarentegen heerlijk!! behalve dat er een trekker lekker zo'n bak met water aan het lozen was bij een rotonde (al rondjes rijdend) hele weg aan het schuimen, ben er maar extra voorzichtig doorheen gereden.
Je moet ook niet rijden nu. Je moet op een terras zitten met een plens bier. Lekker vrouwen kijken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:29
Ik was gisteravond nog even bijna verleid, maar ik vond het ook echt te warm voor een plezierritje -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Wat ga ik morgenmiddag die airco missen om 16:00 met 32 graden :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:05
Joh, is prima te doen. Gewoon ervoor zorgen dat je inderdaad niet stil hoeft te staan. Plus eventueel een doorwaai pakkie aanschaffen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
Panini schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22:
Joh, is prima te doen. Gewoon ervoor zorgen dat je inderdaad niet stil hoeft te staan. Plus eventueel een doorwaai pakkie aanschaffen :*)
Ben super tevreden over mijn doorwaaijas, maar met 30 graden wordt het ook daarmee wel redelijk warm soms. Dan is het wel heerlijk om in bijv. de Eifel in de schaduw te rijden. Bij de Pan European heb ik gemerkt dat er inderdaad een enorme hitte van het blok afkomt, je voel de warmte echt omhoog stralen. Ga met de vakantie denk ik maar gewoon wat water over de broek gooien 8)7

Tevens begint het met het windscherm helemaal omhoog ook snel te broeien. Yes, First world problems :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 11:29
Rubman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:39:
Gratis sauna :+
As donderdag en vrijdag gaat het helemaal leuk worden met 35 graden.
Toch blijf ik in volledig pak rijden. Daardoor moet ik wel binnenkort mijn pak gaan reinigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Exigence

dnkroz

Thoit schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Ben super tevreden over mijn doorwaaijas, maar met 30 graden wordt het ook daarmee wel redelijk warm soms. Dan is het wel heerlijk om in bijv. de Eifel in de schaduw te rijden. Bij de Pan European heb ik gemerkt dat er inderdaad een enorme hitte van het blok afkomt, je voel de warmte echt omhoog stralen. Ga met de vakantie denk ik maar gewoon wat water over de broek gooien 8)7

Tevens begint het met het windscherm helemaal omhoog ook snel te broeien. Yes, First world problems :F
Zorgen dat je bovenlichaam koel blijft scheelt heel veel. Een nat t-shirt aantrekken kan echt heerlijk zijn.

Een keer met een hittegolf in het zuiden van Duitsland enkele honderden kilometers snelweg moeten maken. Boven de 150 gaf de wind nog steeds geen verkoeling (was 35 graden plus). Dus toen elk half uur/uur gestopt, fles water (1,5 liter) geleegd in m'n nek, handschoenen, broek en laarzen.

Heerlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ardj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:26:
[...]

Ik heb er serieus nog naar zitten kijken 2 weken geleden, maar daar zit het 'm vooral in de mileage. Al koop ik liever een motor van iemand hier met 50k km op de teller, dan 30 van een vreemde, is het met verkoop niet ideaal denk ik..
no worries, en de import maakt het ook lastiger snap ik.. ik wou het alleen wel even aanstippen aangezien mijn fazer in goede staat is en strak geprijsd is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:
Laat ik daar een vraag van maken. Ik wil max 5k uitgeven, kijk op dit moment naar de volgende motoren:
Z750 (vanaf 2007)
ER6-N (vanaf 2012)
XJ6 naked / fairing

CB600F
GSR600
SV650 (behalve de versie met een zwart frame, vanaf 2006, maar die zijn onvindbaar in naked)

Ik zou voor de Z750 gaan een heerlijke motor met een gaaf uiterlijk. Ik mis dat ding nog elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Tylen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Je moet ook niet rijden nu. Je moet op een terras zitten met een plens bier. Lekker vrouwen kijken.
Tsja het is of dit, of met de trein en een 20 min fietsen plus 45 eerder van huis om op werk te komen

Dan is de keuze heel snel gemaakt, rijden is helemaal niet erg. Stilstaan daarentegen O-)
Hielp[ vanochtend gewoon niet mee dat ik ook nog 10 min voor een ongeluk stond te wachten om erlangs geleid te worden.
Willem30 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Gratis sauna :+
As donderdag en vrijdag gaat het helemaal leuk worden met 35 graden.
Toch blijf ik in volledig pak rijden. Daardoor moet ik wel binnenkort mijn pak gaan reinigen. :P
Woei, kijk er nu al naar uit, denk dat ik maar mijn jas open gooi, of van mijn broek een 3/4 broek maak door de pijpen eraf te knippen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Hoe was de baan met een motor trouwens? Is voor mij namelijk lekker dichtbij.

Hebben ze je met de training geen tips gegeven over je houding e.d. ?
Ik vond het echt een leuke baan. Vooral heel veel bochten, goed voor mijn redelijk lichte motor. Als je in de buurt bent zou ik het zeker eens doen.

Klein beetje, wat minder dan de vorige keer.
Panini schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Let je op dat je straks niet door je broek heen gaat met een onbedoelde kneedown? :+
Jammer genoeg is de foto er niet ideaal voor.

Maar je kan inderdaad nog veel meer ernaast gaan hangen. Let ook op de positie van je voeten trouwens. Hoewel het de voet aan de buitenkant van de bocht is: let erop dat je je voeten op de bal/tenen zet. Helpt ook bij de juiste houding en scheelt schoenen die verprutst worden. :+
Hahah, ik zal niet teveel hooi op mijn vork nemen ;) Babystapjes en inderdaad met de bal van je voet op de stepjes, beter en volgens mij ook meer controle.
PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Deze foto laat wel zien dat je nog flink in het midden van het zadel zit. Door een stuk verder te gaan rijd het een stuk fijner. Bovenlichaam een stuk verder is ook goed natuurlijk, maar dat heeft weinig zin als je er niet ver genoeg naast gaan hangen.

Hier 2 pics van mij. Ze zijn wel wat ouder, sindsdien is mijn houding nog verbeterd.

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb zelf een aantal video's op YouTube bekeken en aan de hand daarvan met de houding aan de slag gegaan. Dan later weer aan de hand van foto's wat dingen aangepast. Zoek op YT maar eens naar: Motorcycle Body Position. Staan genoeg goede filmpjes van online.
Bedankt voor de tips! (en toffe foto's!) Ik ga eens op zoek naar die filmpjes, lijkt me interessant en leerzaam om te zien.

@Ardj Honda CB750 misschien wat voor je?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Vooral belangrijk dat je niet aan je stuur gaat hangen, je moet je maar heel losjes beet hebben.

Was even zoeken, maar bij deze rijder kun je dat mooi zien aan z'n linkerhand:

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat is de meest nette manier om voeding voor navigatie van de accu onder het zadel naar je stuur te brengen? Een kwestie van de kappen en tank eraf, kabeltje leggen en alles weer terugzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Conteaster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:51:
Wat is de meest nette manier om voeding voor navigatie van de accu onder het zadel naar je stuur te brengen? Een kwestie van de kappen en tank eraf, kabeltje leggen en alles weer terugzetten?
Meest nette manier is om niet in je kabelboom te gaan knippen. Koop gewoon een USB aanlsuiting die je rechtstreeks op de accu aansluit. Kan je nog altijd overzetten naar je volgende motor :) Bijv. Optimate heeft hier iets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Zijn hier tweakers die een cross-enduro motor rijden/ervaring hebben?

Zit er aan te denken om de hobby weer eens op te pakken, waarbij ik met name geïnteresseerd ben in offroad ritjes (kenteken vereist) en het daadwerkelijke crossen aan me voorbij wil laten gaan. Het is inmiddels al zo'n 10 jaar geleden dat ik deze hobby heb uitgevoerd (reed toen nog 85cc 2t), waardoor ik twijfel over welke fiets het meest geschikt is voor me (80-85kg, niet bijzonder veel ervaring maar conditioneel goed). Mijn eigen zoektocht leidde naar mooie 4t modellen zoals de KTM exc-f serie of de Husqvarna FE serie, maar ben niet bekend met enduro modellen en weet daardoor niet voor welk vermogen ik moet gaan. Aanraders/tips/adviezen zijn dan ook zeer welkom, ook op het gebied van modellen welke ik beter links kan laten liggen. Budgettechnisch ben ik beperkt tot de aanschaf van een tweedehands model, ben bereid zo'n 5-7k voor een enduro op kenteken neer te leggen.

Alvast bedankt voor jullie input! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Conteaster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:51:
Jep. Niet vergeten om er een zekeringetje van 10 amp er tussen te doen. Dat beschermt je accu voor als er kortsluiting ontstaat door wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:54:
Zijn hier tweakers die een cross-enduro motor rijden/ervaring hebben?

Zit er aan te denken om de hobby weer eens op te pakken, waarbij ik met name geïnteresseerd ben in offroad ritjes (kenteken vereist) en het daadwerkelijke crossen aan me voorbij wil laten gaan. Het is inmiddels al zo'n 10 jaar geleden dat ik deze hobby heb uitgevoerd (reed toen nog 85cc 2t), waardoor ik twijfel over welke fiets het meest geschikt is voor me (80-85kg, niet bijzonder veel ervaring maar conditioneel goed). Mijn eigen zoektocht leidde naar mooie 4t modellen zoals de KTM exc-f serie of de Husqvarna FE serie, maar ben niet bekend met enduro modellen en weet daardoor niet voor welk vermogen ik moet gaan. Aanraders/tips/adviezen zijn dan ook zeer welkom, ook op het gebied van modellen welke ik beter links kan laten liggen. Budgettechnisch ben ik beperkt tot de aanschaf van een tweedehands model, ben bereid zo'n 5-7k voor een enduro op kenteken neer te leggen.

Alvast bedankt voor jullie input! d:)b
Yes, heb een KTM EXC 500. Er is altijd vermogen met dat ding, en meer fun ga je niet hebben op een motor _/-\o_ Zelf heb ik een KTM gekocht omdat ze veel gebruikt worden, hierdoor is er veel voor te krijgen. Tevens kan je als je iets anders wil het weer makkelijker verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:50:
Vooral belangrijk dat je niet aan je stuur gaat hangen, je moet je maar heel losjes beet hebben.

Was even zoeken, maar bij deze rijder kun je dat mooi zien aan z'n linkerhand:

[video]
Thnx! Daar is het goed op te zien inderdaad. Ik ga daar de volgende keer zeker mee aan de slag (y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Thoit schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Yes, heb een KTM EXC 500. Er is altijd vermogen met dat ding, en meer fun ga je niet hebben op een motor _/-\o_ Zelf heb ik een KTM gekocht omdat ze veel gebruikt worden, hierdoor is er veel voor te krijgen. Tevens kan je als je iets anders wil het weer makkelijker verkopen.
Thanks voor je reactie!
Ben in de veronderstelling dat 500 (veel?) te veel is voor een "beginner", keek daardoor naar de 250-350 modellen. Is dit een verkeerde mindset? Kan er ook helemaal naast zitten, vandaar ook mijn vraag hier.
Een 350 lijkt me makkelijker te handelen in de bossen/trails dan een zwaardere 500, is dit in de praktijk ook zo? Heb ik met een 500 bijvoorbeeld een overkill aan vermogen waardoor ik het enduro rijden moeilijker onder de knie ga krijgen?
Deel je mening over het merk, dat lijkt me zeer belangrijk.

Een voordeel van een zwaardere motor is trouwens wel dat er op termijn nog een mooie SM van te maken valt. Maar vind het niet terecht om daar op dit moment de keuze op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
[...]

Edit:
Z750 (vanaf 2007)
ER6-N (vanaf 2012)
XJ6 naked / fairing

CB600F
GSR600

Je vergeet de GSR 750 >:) . Oogt ook een stuk sportiever (vergelijkbaar met de Z750) als de 600 in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Thoit schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Meer gas geven, krijg je nog meer rijwind. 8) Aankomend weekend naar de Vogezen toe, hopelijk is het daar ook gewoon uit te houden met het weer. Hoewel ik zag dat het vrijdag 34 graden wordt :X

Maar de Pan European heeft toch airco erop zitten? Waarom zou je anders zo een grote motor kopen :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R0y.
R0y. schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:22:
Gisteren bij mijn schoonmoeder aangekomen in Limburg met mijn vriendin. Prachtig weer. Wij wouden even bij de ring gaan kijken. Snelste route was nog steeds 150km. Maar ach. Prachtig weer!

[afbeelding]
2km voor brunchen... 60mm per uur volgens buienradar. Alleen maar rooie vlekken!

Toch maar even doorheen gereden ( we waren er bijna! En of we nou daar schuilden of hier. Dat overleven we ook wel ).

[afbeelding]

Ring afgesloten ivm het weer ... |:(

Uur gewacht en daarna is hij nog even open gegaan dus toch wat auto’s kunnen zien.

Beide hadden we onze leren pakken aan en die waren helemaal doorweekt. Rond het gebied van de ring was de gevoelstemperatuur veel lager als waar we vandaan kwamen dus dat natte pak icm die wind maakte het erg koud. Heb me handschoenen nog aan me blok en uitlaat proberen te drogen maar dat was geen succes.

Maar snel richting mijn schoonmoeder gereden en tegen de tijd dat we daar waren was alles behalve de sokken droog door het warme zonnetje.

Vandaag noord Eifel in en hopen op beter weer O-)
Na een regenachtige dag toch een mooie dag in de Eifel gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YFzUCcSwjMrKPohY3rywtnZv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kuMYVfoCAw47QZk3NlXPyADQ/medium.jpg

We zijn in het noorden van de Eifel gebleven i.v.m. de kilometers. De dag ervoor hadden wij er al 540 op zitten... en om dan nog eens 4 of 500 km te rijden vonden we te ver. Nu zaten we einde van de dag op 315 en dan hadden we het toch allebei wel zo'n beetje gehad :Y

Vind het bij Rursee altijd leuk rijden. Ook is daar ' een bekende bocht ' waar men in het verleden verzamelde en bijhield hoe ' snel ' iemand het rondje deed. Altijd ook wel leuk om daar even te stoppen en te kijken naar wat er allemaal langs komt. Helaas kan mag dat dus niet meer. Er staat een bord dat motorrijders daar niet mogen komen en er liggen twee grote hopen met stro wat het bijna onmogelijk maakt om daar nog even te gaan staan.. Jammer maar begrijpelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EsRTy5SKFbJn718QNeeOsufE/medium.jpg

Gisteren vanuit Limburg naar huis gereden maar had het echt gehad.. Behoorlijk last van mijn zitvlak. De wens is er nog steeds om het zadel eens te laten opvullen en opnieuw te laten bekleden maar dat zit er qua tijd (binnenkort op vakantie en daarna weer een motortrip) niet in. Hetzelfde qua onderhoud. Teller staat nu op 12.6k en moet eigelijk rond 12 voor een beurt. Denk dat ik dit maar even uitstel en na de Tweakers rit laat doen.

Edit:
Gisteren over Antwerpen nog even snel naar de Decathlon (niet die bij de Bioscoop maar die andere..). Adres ingevoerd. Blijkt het niet te kloppen in de TomTom. Ik had eerst nummer 36 ingevuld en dacht dat daar de fout lag, het was namelijk nummer 37. Nummer 37 was echter drie km verder.... Google maps gaf wel de juiste plek aan maar daar kwam ik natuurlijk pas later achter. Super druk natuurlijk en lekker warm.. en dan nog verkeerd rijden. Dan heb je het toch wel gehad 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 24-07-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Thanks voor je reactie!
Ben in de veronderstelling dat 500 (veel?) te veel is voor een "beginner", keek daardoor naar de 250-350 modellen. Is dit een verkeerde mindset? Kan er ook helemaal naast zitten, vandaar ook mijn vraag hier.
Een 350 lijkt me makkelijker te handelen in de bossen/trails dan een zwaardere 500, is dit in de praktijk ook zo? Heb ik met een 500 bijvoorbeeld een overkill aan vermogen waardoor ik het enduro rijden moeilijker onder de knie ga krijgen?
Deel je mening over het merk, dat lijkt me zeer belangrijk.

Een voordeel van een zwaardere motor is trouwens wel dat er op termijn nog een mooie SM van te maken valt. Maar vind het niet terecht om daar op dit moment de keuze op te baseren.
Je hebt het zelf in de hand, dus het valt allemaal wel mee. Ik benut natuurlijk niet het volledige vermogen zoals een Herlings dat zou doen. Ik heb een 500 gepakt omdat hij net zo zwaar als een 450 was, met meer vermogen. En ik heb hem nu inderdaad als supermoto staan, kan natuurlijk ook met een 350 maar 500 is dan toch wat prettiger. Tevens rijden wij in de winter gewoon over de weg richting de zandpaden, dat is toch wat prettiger op een zwaardere machine. Een 2 takt 300 TPI is ook heel erg gaaf, maar dat zal wat boven budget zitten. Heb je echter de power van een 500 en het gewicht van een 350.
Panini schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Meer gas geven, krijg je nog meer rijwind. 8) Aankomend weekend naar de Vogezen toe, hopelijk is het daar ook gewoon uit te houden met het weer. Hoewel ik zag dat het vrijdag 34 graden wordt :X

Maar de Pan European heeft toch airco erop zitten? Waarom zou je anders zo een grote motor kopen :+
Toevallig maakte ik van het weekend dezelfde grap :P Toch zal je je verbazen hoe zo'n duikboot rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
R0y. schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Na een regenachtige dag toch een mooie dag in de Eifel gehad.

[afbeelding]

[afbeelding]

We zijn in het noorden van de Eifel gebleven i.v.m. de kilometers. De dag ervoor hadden wij er al 540 op zitten... en om dan nog eens 4 of 500 km te rijden vonden we te ver. Nu zaten we einde van de dag op 315 en dan hadden we het toch allebei wel zo'n beetje gehad :Y

Vind het bij Rursee altijd leuk rijden. Ook is daar ' een bekende bocht ' waar men in het verleden verzamelde en bijhield hoe ' snel ' iemand het rondje deed. Altijd ook wel leuk om daar even te stoppen en te kijken naar wat er allemaal langs komt. Helaas kan mag dat dus niet meer. Er staat een bord dat motorrijders daar niet mogen komen en er liggen twee grote hopen met stro wat het bijna onmogelijk maakt om daar nog even te gaan staan.. Jammer maar begrijpelijk.

[afbeelding]

Gisteren vanuit Limburg naar huis gereden maar had het echt gehad.. Behoorlijk last van mijn zitvlak. De wens is er nog steeds om het zadel eens te laten opvullen en opnieuw te laten bekleden maar dat zit er qua tijd (binnenkort op vakantie en daarna weer een motortrip) niet in. Hetzelfde qua onderhoud. Teller staat nu op 12.6k en moet eigelijk rond 12 voor een beurt. Denk dat ik dit maar even uitstel en na de Tweakers rit laat doen.
In die bocht heb ik ook nog met @DrivinUCrazy gestaan. Als je op vakantie gaat is het toch juist gunstig om je zadel op sturen en je motor weg te brengen voor een beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:20:
[...]

In die bocht heb ik ook nog met @DrivinUCrazy gestaan. Als je op vakantie gaat is het toch juist gunstig om je zadel op sturen en je motor weg te brengen voor een beurt?
Ik kom zaterdag nacht terug en moet de maandag daarna direct werken. Die zondag staat er nog een rit gepland, vandaar. Anders had ik het inderdaad op die manier gedaan :Y. Ga het in de winter periode laten doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Thoit schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:18:
Je hebt het zelf in de hand, dus het valt allemaal wel mee. Ik benut natuurlijk niet het volledige vermogen zoals een Herlings dat zou doen. Ik heb een 500 gepakt omdat hij net zo zwaar als een 450 was, met meer vermogen. En ik heb hem nu inderdaad als supermoto staan, kan natuurlijk ook met een 350 maar 500 is dan toch wat prettiger. Tevens rijden wij in de winter gewoon over de weg richting de zandpaden, dat is toch wat prettiger op een zwaardere machine. Een 2 takt 300 TPI is ook heel erg gaaf, maar dat zal wat boven budget zitten. Heb je echter de power van een 500 en het gewicht van een 350.
Hoe heb je de trails/zandpaden/bossen ervaren met een zware enduro? Voelde je je beperkt bij korte bochten/obstakels doordat je een zware motor hebt? Merk dat ik sterk twijfel, mijn gevoel zegt dat ik laag moet instappen en het op die manier moet leren, anderzijds is het dikgedrukte stuk hierboven ook een goed punt.
2T is inderdaad boven budget en daarnaast afhankelijk van brandstofmix, waardoor je eigenlijk altijd een fles olie mee moet nemen als je n dag op pad gaat. Het geluid is daarentegen wel een grote plus wat mij betreft, mooie machines zijn dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Hoe heb je de trails/zandpaden/bossen ervaren met een zware enduro? Voelde je je beperkt bij korte bochten/obstakels doordat je een zware motor hebt? Merk dat ik sterk twijfel, mijn gevoel zegt dat ik laag moet instappen en het op die manier moet leren, anderzijds is het dikgedrukte stuk hierboven ook een goed punt.
2T is inderdaad boven budget en daarnaast afhankelijk van brandstofmix, waardoor je eigenlijk altijd een fles olie mee moet nemen als je n dag op pad gaat. Het geluid is daarentegen wel een grote plus wat mij betreft, mooie machines zijn dat.
Nee ik voelde mij alles behalve beperkt. Je hoeft een achterrem en gashendel om de motor om te gooien :*) Het ligt er maar net aan waar je hem voor gaat inzetten. Ik wilde iets hebben om te kunnen spelen wat zo veelzijdig mogelijk is. Dit is voor mij een goede tussenweg, in de zomer met supermoto wielen op de weg en eventueel kart circuit. In de winter op enduro wielen, bevalt mij erg goed rijd nu namelijk het hele jaar door.

Met een 300 TPI hoeft dat niet: Pre-mixing 2-stroke fuel is a thing of the past for KTM EXC TPI owners. An electronic oil pump feeds oil from the oil tank via the throttle body into the engine intake, and ensures a perfect fuel-oil mix in all conditions…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Hoe heb je de trails/zandpaden/bossen ervaren met een zware enduro? Voelde je je beperkt bij korte bochten/obstakels doordat je een zware motor hebt?
Definieer zwaar? Ik doe het met 220 kilo :*) en ik voel me vooral beperkt als ik er weer eens onder lig :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:38:
[...]
Definieer zwaar? Ik doe het met 220 kilo :*) en ik voel me vooral beperkt als ik er weer eens onder lig :').
Zwaar als in een logge machine, zwaarder dan een 250 - 350. Lijken wat meer geschikt voor het kleine werk in bossen, maar aangezien mijn ervaring daarin zo goed als 0 is ben ik erg benieuwd naar ervaringen :) Dat eronder liggen schijnt nogal beperkend te zijn inderdaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tot onze spijt heeft Macna de levering van de Evo Dry vesten wereldwijd uitgesteld naar 12 augustus. Dit betekent dat de vesten helaas niet op de geplande datum van 22 juli verzonden zijn.
Caque!

Nu hopen dat de voorspelling van a.s. zaterdag zo blijft :+ Midland met 34oC lijkt me nie zo wat nie.

Ook gelijk maar geannuleerd trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 24-07-2018 12:08 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@CtrAltDelicious Ik neem aan dat je de Trans Euro Trail al kent? Ze hebben een levendige groep op facebook. In zelfgeschoten video's kun je goed het verschil zien in ondergrond in de verschillende landen. Genoeg stenen in de wegen (en hekken) op de Britse eilanden en veel zand hier in Nederland. Je ziet vanalles voorbij komen, lichte enduro's tot slagschepen zoals een R1200GSA. De trend is wel dat men lichtere motoren eerder aanraad om mee te gaan rijden.

Iemand met een KTM 640 Adventure uit 2006 door België en Frankrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Grubeater op 24-07-2018 12:05 . Reden: Filmpje erbij. ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Grubeater schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:52:
@CtrAltDelicious Ik neem aan dat je de Trans Euro Trail al kent? Ze hebben een levendige groep op facebook. In zelfgeschoten video's kun je goed het verschil zien in ondergrond in de verschillende landen. Genoeg stenen in de wegen (en hekken) op de Britse eilanden en veel zand hier in Nederland. Je ziet vanalles voorbij komen, lichte enduro's tot slagschepen zoals een R1200GSA. De trend is wel dat men lichtere motoren eerder aanraad om mee te gaan rijden.
Thanks voor je input! Kende ik nog niet, ga ik me vanavond eens even in verdiepen d:)b Het begint ook echt te kriebelen om weer op de motor te stappen, mooie hobby is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
R0y. schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Je vergeet de GSR 750 >:) . Oogt ook een stuk sportiever (vergelijkbaar met de Z750) als de 600 in mijn ogen.
Haha, zeker niet vergeten. Vind het waanzinnig mooie motoren, maar helaas buiten budget :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Zwaar als in een logge machine, zwaarder dan een 250 - 350. Lijken wat meer geschikt voor het kleine werk in bossen, maar aangezien mijn ervaring daarin zo goed als 0 is ben ik erg benieuwd naar ervaringen :) Dat eronder liggen schijnt nogal beperkend te zijn inderdaad >:)
Weet niet waar je vandaan komt, maar je mag best een keer op de mijne proberen of je het gewicht te zwaar vind. TET is volgens mij met een EXC niet zo heel spannend, lijkt mij meer wat voor een AT oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Weet iemand waar ik bevestigingns sets voor givi wingracks kan kopen?
Ik heb namelijk deze op het oog maar moet hem pas maken voor de VFR 750

Dan moet ik natuurlijk we de bevestigings set kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Mogelijk komt er een motor-optie naar Google Maps! :)
https://www.digitaltrends...gle-maps-for-motorcycles/

Ofja hij is er dus al, maar niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DhsnWir.png

Kuipboutding... Omdat ie er kennelijk toch niet helemaal lekker in zat voor ik weer ging rijden :X

Gelijk ook 1 op reserve mocht ik weer eens dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Melkunie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:59:
Mogelijk komt er een motor-optie naar Google Maps! :)
https://www.digitaltrends...gle-maps-for-motorcycles/

Ofja hij is er dus al, maar niet hier.
Zag het al voorbij komen. Is volgens mij meer gericht op navigatie in grote steden om sneller met je brommertje van A naar B te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Benelli heeft de 'nieuwe' TRK 502-X aangekondigd. Ik ben niet echt een liefhebber van de grote allroad motoren, maar deze ziet er toch echt wel stoer uit! Alleen jammer dat ze er een 500cc parallel twin in gestopt hebben. En Benelli is half-chinees, dat speelt ook wel mee. Maar voor wat je krijgt zijn de kosten niet denderend hoog vind ik.

https://www.nieuwsmotor.n...teert-de-nieuwe-trk-502-x

Afbeeldingslocatie: https://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2018/07_juli/Benelli_TRK502-X.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:29
Klinkt logisch, want voor Waze is hij ook beschikbaar. Nooit gebruikt, geen idee of het wat is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Dit is de bevestigingsset zover ik kan zien. de Y154

http://old.importationsth...ctions/fiches/076y154.pdf

Je zult denk ik geluk moeten hebben, omdat deze spullen volgens mij allang niet meer gemaakt worden.
Misschien op forums zoeken? Of bij slopers? Als je de kit kunt vinden krijg je wel een super degelijke set. Heb zo'n wingrack set ook op mijn vfr800 gehad!
Rubman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:58:
Weet iemand waar ik bevestigingns sets voor givi wingracks kan kopen?
Ik heb namelijk deze op het oog maar moet hem pas maken voor de VFR 750

Dan moet ik natuurlijk we de bevestigings set kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door fivepack op 24-07-2018 13:20 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 11:29
Leviathius schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:04:
Benelli heeft de 'nieuwe' TRK 502-X aangekondigd. Ik ben niet echt een liefhebber van de grote allroad motoren, maar deze ziet er toch echt wel stoer uit! Alleen jammer dat ze er een 500cc parallel twin in gestopt hebben. En Benelli is half-chinees, dat speelt ook wel mee. Maar voor wat je krijgt zijn de kosten niet denderend hoog vind ik.

https://www.nieuwsmotor.n...teert-de-nieuwe-trk-502-x

[afbeelding]
Het lijkt wel op een BMW als je snel kijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Willem30 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Het lijkt wel op een BMW als je snel kijkt. :P
Het lijkt een beetje op een kruising van een BMW en een Duc Multistrada. Maar zeker niet lelijk. Het is veel levendiger dan een CB500X bijvoorbeeld (zelfde motorblok ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

fivepack schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:16:
Dit is de bevestigingsset zover ik kan zien. de Y154

http://old.importationsth...ctions/fiches/076y154.pdf

Je zult denk ik geluk moeten hebben, omdat deze spullen volgens mij allang niet meer gemaakt worden.
Misschien op forums zoeken? Of bij slopers? Als je de kit kunt vinden krijg je wel een super degelijke set. Heb zo'n wingrack set ook op mijn vfr800 gehad!

[...]
Ja dat is het probleem ook, vinden van überhaupt zon ding is al lastig zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iemand dit wel eens gehad ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BJsQLFONaVH5llZbQHgf0q7p/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QjUarKzfGwFXjyto0tNtx5f1/full.jpg

De o-ring is een flink stuk groter geworden waardoor de dop dicht krijgen lastig is. Moet de o-ring naar binnen duwen om het ding dicht te krijgen. Heb al contact gehad met de leverancier en ze sturen mij 2 nieuwe op, alleen gaan die natuurlijk hetzelfde doen.

Zijn er speciale o-ringen die tegen bezine kunnen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:12
Volgens mij viton Oringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Panini schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22:
Iets met langzame oefeningen of snelle oefeningen doen in dit heerlijke weer met vol de zon erop helpt niet echt :+ vrees dat het gewoon afzweten word en een extra t-shirt moet meenemen voor als ik klaar ben :9

Denk niet dat daar veel tegen helpt ivm met hele vele stilstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
timmie271 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Iets met langzame oefeningen of snelle oefeningen doen in dit heerlijke weer met vol de zon erop helpt niet echt :+ vrees dat het gewoon afzweten word en een extra t-shirt moet meenemen voor als ik klaar ben :9

Nope, je bent gewoon de klos dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
[...]

Haha, sterkte! Ik weet hoe het voelt. Ook nog lekker leenkleding, inclusief nattigheid van de vorige leerling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

De o-ring is een flink stuk groter geworden waardoor de dop dicht krijgen lastig is. Moet de o-ring naar binnen duwen om het ding dicht te krijgen. Heb al contact gehad met de leverancier en ze sturen mij 2 nieuwe op, alleen gaan die natuurlijk hetzelfde doen.

:'( :'( :)

Maar niet op m'n brommers voor op de openbare weg, daar laat ik altijd gewoon de originele, middels sleutels afsluitbare, tankafsluiters d'r werk doen. Niet dat ik bang ben dat een paar boefjes een paar liter benzine van m'n willen wegdieven maar meer omdat ik er niks "extra gratis" bij gegooid wil krijgen op een moment dat m'n brommer even buiten 't zicht staat ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Thoit schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Weet niet waar je vandaan komt, maar je mag best een keer op de mijne proberen of je het gewicht te zwaar vind. TET is volgens mij met een EXC niet zo heel spannend, lijkt mij meer wat voor een AT oid.
In Nederland zal de TET makkelijk zijn met een lichte enduro, het wordt pas leuk als je naar Letland en die kanten gaat. In het voor/najaar in Frankrijk is ook leuk, ik heb op die FB pagina ook ingegraven ACF's voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:30:
:P
[...]

:'( :'( :)

Maar niet op m'n brommers voor op de openbare weg, daar laat ik altijd gewoon de originele, middels een sleutel afsluitbare, tankafsluiters d'r werk doen. Niet dat ik bang ben dat een paar boefjes een paar liter benzine van m'n willen wegdieven maar meer omdat ik er niks "extra gratis" bij gegooid wil krijgen om een moment dat m'n brommer even buiten 't zicht staat ;)
Toen ik een andere ging kopen had ik de keus met of zonder sleutel. Aangezien ik mijn fiets nergens uit het zicht durf neer te zetten maakt die sleutel ook niets uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Sterkte :p Zou ff handdoekje en extra kleding meenemen idd.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Heeft iemand hier de Michelin Road 5 eigenlijk al? Het word weer eens tijd voor nieuw rubber op de Caponord, en aangezien ik toch zelden van het asfalt af ga mogen er wel weer gewoon straatbanden onder.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Onder mijn "nieuwe" r1200r lc zit de pilot road 4. Wat een armoe, glijdt echt overal, mijn gs met roadsmart 3 deed dat veel beter. Ook continu het gevoel dat ie een stap opzij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@charrel Hoe oud zijn de banden (DOT code) en hoeveel is er al mee gereden? Eerder was men altijd tevreden over de MPR4.

En trouwens tijd om je ondertitel aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:37:
Heeft iemand hier de Michelin Road 5 eigenlijk al? Het word weer eens tijd voor nieuw rubber op de Caponord, en aangezien ik toch zelden van het asfalt af ga mogen er wel weer gewoon straatbanden onder.
@DragonSlayer666 was naar MR5 aan het kijken. Weet niet of hij nu al de knoop heeft doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Grubeater schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:10:
@charrel Hoe oud zijn de banden (DOT code) en hoeveel is er al mee gereden? Eerder was men altijd tevreden over de MPR4.

En trouwens tijd om je ondertitel aan te passen. ;)
Motor is uit 2016, dus zo oud kunnen ze niet zijn. Zijn de eerste banden fabriek af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@bandendiscussie: Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt voor welke sport-tour band je gaat zolang je voor het topmodel gaat van Merk X. De Pirelli Angel GT's zijn samen met de Dunlop Roadsmart III als beste uit de test gekomen van MotoPlus. Maar de MR5 en dergelijke zijn ook gewoon erg goed. Het is dus gewoon een kwestie van: 'Welk merk heeft je voorkeur en geeft vertrouwen'.

[ Voor 0% gewijzigd door Leviathius op 24-07-2018 16:24 . Reden: Geen Pilot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

PilatuS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

O-Ringen die tegen benzine kunnen zijn Viton of FKM ringen vaak gekenmerkt door de bruine kleur die jouw ring ook heeft. 8)7

Maar dan gebeurt het niet dat ze uit zetten, maar eerder wegsmelten bij in aanraking komen met benzine.

Maar als je mij via PM oid kan laten weten welke diameter de ring moet hebben zowel dikte van snoer als de binnenmaat die het moet hebben. Weet zeker dat we in de tig miljard O-Ringen hier op voorraad die ook wel hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@R0y. & @Leviathius 'Pilot' is uit de nieuwe naam weggelaten.

@charrel De band heeft nog genoeg profiel? En het is altijd handig om even naar de DOT code te kijken, op een motor van 2016 kan best een band van 2014 liggen. Geen idee of BMW/dealer daar op heeft gelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:19:
[...]

O-Ringen die tegen benzine kunnen zijn Viton of FKM ringen vaak gekenmerkt door de bruine kleur die jouw ring ook heeft. 8)7

Maar dan gebeurt het niet dat ze uit zetten, maar eerder wegsmelten bij in aanraking komen met benzine.

Maar als je mij via PM oid kan laten weten welke diameter de ring moet hebben zowel dikte van snoer als de binnenmaat die het moet hebben. Weet zeker dat we in de tig miljard O-Ringen hier op voorraad die ook wel hebben liggen.
Bedankt voor de info en het aanbod :) Ik wacht even tot ik de nieuwe binnen krijg. Dan weet ik wat precies de maten zijn. Deze is nu zo groot geworden dat ik geen idee heb wat de orignele maten zijn. Zodra ik ze heb stuur ik je wel even een PM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
[...]

Korte broek, T-shirt en slippers >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
[...]

Examen doen was ook geen pretje met deze warmte, gelukkig hoeft AVB maar één keer als je het goed doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Pilot road 4 die overal glijdt?
Ik heb de PR4 (Trail) met hoge temperaturen (nog niet zo hoog als nu) met flink gassen tot tegen het smeren aan gekregen in het Schwarzwald, maar in de Eifel en Nederland krijg ik dat echt niet voor elkaar.
Bij ons op de club zijn er genoeg die veel harder door gassen dan ik, en ook die klagen daar niet over. Wel over het cuppen, maar meer ook niet.

Het lijkt er op dat de Road 5 in de praktijk iets harder slijt dan de Pilot Road 4. Vandaar dat je bij ons grofweg een tweedeling ziet: PR4 of Metzeler Roadtec 01.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:15:
@bandendiscussie: Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt voor welke sport-tour band je gaat zolang je voor het topmodel gaat van Merk X. De Pirelli Angel GT's zijn samen met de Dunlop Roadsmart III als beste uit de test gekomen van MotoPlus. Maar de MR5 en dergelijke zijn ook gewoon erg goed. Het is dus gewoon een kwestie van: 'Welk merk heeft je voorkeur en geeft vertrouwen'.
Het is idd ook wel met name wat er tussen je oren zit en waar je een beetje vertrouwen in hebt, of dat je meer richting levensduur (Dunlop bv) gaat, of iets wilt wat in de regen gewoon geniaal is (Michelin), zoveel smaken, zoveel wensen. Ik ben zelf aardig gecharmeerd van de series van Bridgestone ná de BT023's. Die 021 heeft mij mijn eerste motor gekost, 023 was ook drama met nat weer. Maar toen ze silicium zijn gaan gebruiken vanaf de S20 en de BT030's, is er een wereld van verschil ontstaan en zijn het écht serieus goeie bandjes. Net wat stugger, net wat sportiever gericht. Het cuppen schijnt inmiddels (van de T30 naar de T31) ook tot het minimum te behoren, en de T31 stuurt net wat scherper.

Zo vind ik dat een Michelin Road band prima is, maar niet thuis hoort bij wat sportiever gebruik of iets anders dan een Allroad of toerbuffel. :P Dunlop kan best wel geniale banden maken, maar alleen als ze op temperatuur zijn vaak en mijn merk is het niet. Hoewel ik met de Trailsmart II erg onder de indruk was...
Verder zou ik ook nooit Continental kiezen, manier van feedback, gevoel en vertrouwen krijg ik er niet van en al helemaal niet in de regen. Zeker als ze koud zijn zetten ze snel een stapje op zij of bewegen ze heel iets, niet mijn ding. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rubenr3 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:
[...]

Examen doen was ook geen pretje met deze warmte, gelukkig hoeft AVB maar één keer als je het goed doet :D
Hoe ging het?
Ben je geslaagd of krijg je niet meteen de uitslag?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
streamnl schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:30:
[...]

Hoe ging het?
Ben je geslaagd of krijg je niet meteen de uitslag?
Ik ben geslaagd :D, kreeg direct na de laatste oefening de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22

Youk

Volvo For Life

Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:37:
Heb nu een kleine 2 maanden vooraan een Road 5 liggen. Tot nu toe kan ik er niet van klagen. Maar ik moet wel zeggen dat 95% (misschien meer) van de ritten droog waren. Ook waren het enkel woon-werk ritten. Dus toch meestal wel wat ander verkeer op de baan en dan ga je geen gekke dingen doen.

Komt daar nog bij dat ik ondertussen al jaren zweer bij de road serie van Michelin. Eigenlijk sinds 2005 toen ik ben overgestapt op de VFR. Heb alle nummertjes er al onder gehad. En ik ga altijd voor de meest recente.

Een slechte band is het zeker niet, maar ik denk als je in de hogere segmenten gaat kijken dat er geen enkele slechte band is die je kan kiezen. Hooguit een persoonlijke voorkeur die kan meespelen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Panini schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Nope, je bent gewoon de klos dan :+
Maar even een uurtje wegsmelten dan maar :P
Ardj schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Haha, sterkte! Ik weet hoe het voelt. Ook nog lekker leenkleding, inclusief nattigheid van de vorige leerling?
Gelukkig pak ik altijd de kleding wat nog hangt en niet net gebruikt is door een leering. Scheelt weer iets in ieder geval :+
SmurfLink schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Sterkte :p Zou ff handdoekje en extra kleding meenemen idd.
Handdoek is ook nog een goeie idd :) Neem ik gelijk een pet mee zodat ik mijn haar niet meer hoef te doen daarna :+
wilco1985 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:27:
[...]

Korte broek, T-shirt en slippers >:)
Ben benieuwd of de slippers geaccepteerd worden O-)
Rubenr3 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:
[...]

Gefeliciteerd met het halen :)
Was wel de bedoeling hem in een keer te halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Voor de liefhebber, ik vond 't wel een mooie aanbieding dus heb 'm besteld:
https://www.tenkateshop.c...rmat?kleur=1669&maat=1697
NXR voor 344 euro ipv de gebruikelijke 413 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb de Road 5 (trail) net besteld, ben benieuwd.

Bij bandenkeuze let ik voornamelijk op de regen-prestaties, droog wegdek geloof ik wel. De motor word voor 90% voor woonwerk gebruik, daarbij kom ik toch nooit aan de limiet. De Pilot Road 2 & 3, Conti Road Attack & Dunlop Roadsmart heb ik in het verleden allemaal wel gehad, die bevielen prima. Daarna een tijdje voornamelijk op de sportbanden van dezelfde merken gerden, en nu op de Caponord op Anakee III's. Die zijn echter niet geweldig in de regen, en van het asfalt af komt ik toch bijna nooit. Daarom maar weer eens een tourband proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Onderweg naar Oostenrijk door D'land, op vier wielen wel te verstaan.

Ik snap niet dat mensen voor hun plezier door D'land rijden... Per stukje Autobahn waar je 'snel' kan doorrijden kom je drie Baustellen tegen met Vmax 80 of 60. Gaat to-taal niet vooruit zo! :X Is het in andere streken anders/beter?

Maar goed, morgen de bergen in O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dryhte schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:16:

Ik snap niet dat mensen voor hun plezier door D'land rijden... Per stukje Autobahn waar je 'snel' kan doorrijden kom je drie Baustellen tegen met Vmax 80 of 60. Gaat to-taal niet vooruit zo! :X Is het in andere streken anders/beter?

Waarschijnlijk heb je de "61" & :"6" naar beneden gepakt..... NIET DOEN!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dynamo terug van de revisie, morgen is even nieuwe schoentjes aanzetten en monteren hopelijk probleem opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvU7SLYX9UPVhSXlaLkeubbl/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yD7bf3FG9JQRScpcQ8wzh6BB/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aapie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:05:
Dynamo terug van de revisie, morgen is even nieuwe schoentjes aanzetten en monteren hopelijk probleem opgelost.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die onderste foto ziet er een factor "x" keer beter uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja, super blij mee al bijna een maand niet normaal kunnen rijden. Sevior.nl echt een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aapie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:11:
Ja, super blij mee al bijna een maand niet normaal kunnen rijden. Sevior.nl echt een aanrader!
Hier in 't zuiden zit "Carmo" (Helmond)..... Die doen ook dát soort dingen + meer >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 24-07-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
wimmel_1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:02:
[...]

Waarschijnlijk heb je de "61" & :"6" naar beneden gepakt..... NIET DOEN!!!
Zoiets ja, is er een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTQ1WDcyNg==/z/ZcEAAOSwz2JbUfhU/$_86.JPG

Kan iemand me meer over het groene logo vertellen? Nep Akra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Denk dat iemand creatief is geweest. Snap ik ook wel met een Kawa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
PilatuS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:45:
Denk dat iemand creatief is geweest. Snap ik ook wel met een Kawa.
Is er een manier om te checken of de uitlaat zelf geen creatief wrochtsel is? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Heeft / had @M3rcury niet ook zoiets? Een zwarte GSX-R met diverse groene accenten welke nooit af-fabriek geleverd zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:47:
[...]

Is er een manier om te checken of de uitlaat zelf geen creatief wrochtsel is? :+
Zoek de orignele op en leg de plaatjes naast elkaar. Kijken of dingen als popnagels enzo kloppen. Maar dan nog kan ie nep zijn. Op MF is er iemand die Akra's maakt van titanium waarbij je het verschil vrijwel niet kan zien, maar dat is ook wel goed spul. Voor mijn fiets zijn er bijna geen Akra's te krijgen dus die kerel maakt ze zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Ardj schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:38:
[afbeelding]

Kan iemand me meer over het groene logo vertellen? Nep Akra?
Dit is de uitstootloze eco-variant, helemaal dichtgelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Sticker-Tuning FTW, hé :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
+3pk, dus waarom niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Die 5PK extra van de snelle stikkers is wel leuk, als het blikkie erachter wel echt is :)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Dit is de uitstootloze eco-variant, helemaal dichtgelast.
Eco _/-\o_
PilatuS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Zoek de orignele op en leg de plaatjes naast elkaar. Kijken of dingen als popnagels enzo kloppen. Maar dan nog kan ie nep zijn. Op MF is er iemand die Akra's maakt van titanium waarbij je het verschil vrijwel niet kan zien, maar dat is ook wel goed spul. Voor mijn fiets zijn er bijna geen Akra's te krijgen dus die kerel maakt ze zelf.
Hmm, ga ik eens doen, kijken of ik zo van de plaatjes wat kan maken. In ieder geval de adverteerder eens vragen of hij er iets vanaf weet.

Edit:
Gaat om deze advertentie overigens https://link.marktplaats.nl/m1305615757

[ Voor 3% gewijzigd door Ardj op 24-07-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@R0y. Ik denk dat we van het weekend in dezelfde bui hebben gereden, ik zat ook in die buurt. Geen foto's, maar wel heerlijke kilometers gemaakt. Op die extreem harde bui na, denk niet dat ik t ooit zo heftig heb gehad op de motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ardj schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:41:
Voor de liefhebber, ik vond 't wel een mooie aanbieding dus heb 'm besteld:
https://www.tenkateshop.c...rmat?kleur=1669&maat=1697
NXR voor 344 euro ipv de gebruikelijke 413 :)
Helm online bestellen? Dapper! Ik pas altijd eerst het halve assortiment omdat bijna geen enkele helm gelijk valt :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:48:
Heeft / had @M3rcury niet ook zoiets? Een zwarte GSX-R met diverse groene accenten welke nooit af-fabriek geleverd zijn geweest?
Had ik ook, maar niet op de akra inderdaad.

Dat logo is gewoon een sticker, en je kan wel zien dat die niet echt hittebestendig is. (Voor mij de reden om het niet te doen).

Het ziet eruit als een echte akra overigens. Je kan wel checken of het een echte akra is adh van het carbon (is bij namaak vaak niet mooi gevlochten) en de klembandjes. Ik zou adh van deze foto wel zeggen dat hij echt is. Kijk bijvoorbeeld ook naar de carbon uitlaat houder. Die sluit mooi aan :)

Overigens heb ik al een jaar of 4 geen motor meer -O-

[ Voor 29% gewijzigd door M3rcury op 25-07-2018 07:44 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
wilco1985 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:23:
[...]

Helm online bestellen? Dapper! Ik pas altijd eerst het halve assortiment omdat bijna geen enkele helm gelijk valt :/
Kan natuurlijk zomaar zijn dat hij alle helmen al heeft gepast :) Mijn crosshelm heb ik destijds ook online besteld, goed opgezocht welke helm bij mij zou moeten passen en wonderbaarlijk paste hij in een keer goed. Had hem online besteld omdat er geen crosswinkels in de buurt zijn die veel keuze hebben, dat schiet natuurlijk ook niet op. Terwijl ik een helm voor op de weg alle merken heb geprobeerd en uiteindelijk maar één merk mij goed zit, Arai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Dryhte schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:28:
[...]

Zoiets ja, is er een beter alternatief?
Zelf 1,5 maand geleden de 1, de 45 en daarna de 3 en de 9 gepakt (richting Kiefersfelden/Kufstein)

Ligt er ook aan waar je in Nederland vertrekt en waar je Oostenrijk in wilt. Baustellen houd je echter overal in Duitsland, ook op de één zijn er een stuk of 6 met een gezamenlijke lengte van 25 km over een afstand van iets van 50 km dus ook dat schiet niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:16:

Ik kom regelmatig in Duitsland maar ik begin heel Duitsland qua onderhoud een achterstallig zooitje te vinden. En meestal sukkel ik ook op de Autobahn van Baustelle naar Baustelle. Geef mij de Scandinavische en Franse tolwegen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Je kan in Google Maps toch zien hoeveel Baustelles je hebt op de verschillende routes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:07
@Ardj volgens mij is die echt.
Als het goed is staat op de pod ook een keurmerk en een productnummer, die kan je gewoon opzoeken op de Akra site.
https://www.goedhartmotor...on-line-carbon-s-k7so2-zc
https://www.akrapovic.com...31&modelId=178&yearId=884
Pagina: 1 ... 27 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.