Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.032 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:29:
:D

En de teleurstelling als je de foto ziet ;(

Had nog wel het gevoel "OMG IK GA SCHUIN!!!"

Als ie op de standaard staat, staat ie schuiner :')
Uren maken, komt allemaal wel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Hij is vast halverwege de dag zonder benzine neem te staan :+
}:| Ik heb vijf keer getankt hoor!

1x voor vertrek, 1x halverwege, 1x voordat ik de baan op ging, 1x voordat ik terug ging en 1x halverwege de terugweg 8)

Ik hou van dinosauriërs :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:29:
:D

En de teleurstelling als je de foto ziet ;(

Had nog wel het gevoel "OMG IK GA SCHUIN!!!"

Als ie op de standaard staat, staat ie schuiner :')
Grappig is dat inderdaad. Ik ken het :)

Mensen die geen motor rijden hebben ook geen idee hiervan. Die zien iemand in een filmpje met 40 graden door de bocht gaan en hebben geen idee hoe dat voelt en hoe hard dat gaat. Als je begint met rijden denk je inderdaad hard te gaan en dan zie je de foto's :P

Voor mij heeft het ook wel heel veel met houding te maken hoe het voelt. Als ik in het midden blijf zitten voel ik heel goed de druk op het achterwiel als je wat platter gaat. Ga je met je ene bil zo ver mogelijk op de hoek zitten waarbij de andere bil er naast zit voelt dat heel anders. Dan nog met het bovenlichaam zo ver mogelijk de bocht in en je kan een stuk harder gaan waarbij het minder hard voelt. Voor mij was een kneedown maken puur de houding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vrijdag schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:39:
[...]

}:| Ik heb vijf keer getankt hoor!

1x voor vertrek, 1x halverwege, 1x voordat ik de baan op ging, 1x voordat ik terug ging en 1x halverwege de terugweg 8)

Ik hou van dinosauriërs :P
Dat klopt echt niet, dat blok moet 1L op 19km makkelijk kunnen halen. :X

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Onvoorstelbaar maar waar, dat ding rijdt gewoon onzuiniger dan mijn gixxer :D Mensen die erachter rijden weten ook waarom :+
Kei trots op onze grote kleine man :D

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 22-07-2018 22:47 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:45:
Onvoorstelbaar maar waar, dat ding rijdt gewoon onzuiniger dan mijn gixxer :D Mensen die erachter rijden weten ook waarom :+
Ik markeer mijn territorium :+
Kei trots op onze grote kleine man :D
8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:04

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:45:
Onvoorstelbaar maar waar, dat ding rijdt gewoon onzuiniger dan mijn gixxer :D Mensen die erachter rijden weten ook waarom
Die snappen er niks van, circuit dag gedaan en de motor heeft nog nooit zo zuinig gelopen :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Raym09 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:28:
[...]

Die snappen er niks van, circuit dag gedaan en de motor heeft nog nooit zo zuinig gelopen :+
Maar: We gaan in september dus ook gewoon serieus GAS geven om 't verbruik van de brommer naar beneden te krijgen? >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 00:12:
[...]
Maar: We gaan in september dus ook gewoon serieus GAS geven om 't verbruik van de brommer naar beneden te krijgen? >:)
Tweakers moto meet.... Weer een record...net geen 1:17 gereden :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 00:12:
[...]

Waar gasn we gassen dan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Raym09 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 06:52:
[...]

Tweakers moto meet.... Weer een record...net geen 1:17 gereden :+
:o dan moet ik wel serieus mijn best doen om dat te halen....

(Lees: overal plankgas wegrijden en misschien nog een zandpad meepakken links en rechts)

Stuk milieuvriendelijker, zo'n Alp!

die liter olie elke 2000 kilometer zullen we het maar niet over hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:06:
[...]

:o dan moet ik wel serieus mijn best doen om dat te halen....

(Lees: overal plankgas wegrijden en misschien nog een zandpad meepakken links en rechts)

Stuk milieuvriendelijker, zo'n Alp!

die liter olie elke 2000 kilometer zullen we het maar niet over hebben
Zonder uitstoot gegevens valt daar weinig over te zeggen. Verbruik en CO2 uitstoot zijn lang omgekeerd evenredig geweest oftewel verbruik werd opgeofferd om CO2 emissies te reduceren. Meer verbruik maar minder CO2 emissies/km is "milieuvriendelijker" schijnbaar.

Daarom zit nu in veel diesels AdBlue, verbruik omlaag, de CO2 omhoog, en die haal je weer omlaag door AdBlue in de uitlaat in te spuiten.

En dan is het nog de vraag of jij al een katalysator in je uitlaat hebt.

Speaking off uitlaat....

Vrijdag bij thuiskomst de beschikking over een geluidsmeter en een warme motor. Een opstelling gefabriceerd zoals in de apk eis word omschreven en meten maar.

Het resultaat met dB killer was toch nog een stuk meer dan ik had verwacht. Waarbij mijn motor al 94dB(A) mag maken gaf de ruwe meting een tijdgemiddelde waarde van 102,7dB(A). Niet helemaal representatief maar wel zo'n 8dB meer dan stock. Daarbij heeft deze meter en nauwkeurigheid van +/- 3dB(A).

In het beste geval een verschil van 4-5dB in het slechtste en verschil van 11dB. In perspectief is dat 3-4x zoveel geluid of 14-15x zoveel geluid als is toegestaan.

Ondanks dat de SC project erg mooi klinkt zit ik niet op een Wok+boete te wachten. Met de toegenomen controles word dat risico wel steeds groter, rij nogal eens op een dijk. Dus maar eens bedenken wat ik met deze info ga doen.

Ik heb de originele uitlaat nog, als ik de SC en mijn powercommander verkoop kan ik met de opbrengsten de ECU laten flashen en tunen. Eenmaal afgesteld is de PC overbodig, de map kan op de ECU en ik ga daarna toch geen motorische wijzigingen meer aanbrengen.

Met de motor +stockuitlaat+ECU flash kom ik dan weer bij de motor waar ik in den beginnen naar op zoek was.... Een sleeper >:)

Keuzes.....

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:50:
Mijn uitlaat is een (min of meer) rechte pijp met wat wol erin. Al die fancy schmancy moderne techniek heb ik niet nodig :7.
Speaking off uitlaat....

Vrijdag bij thuiskomst de beschikking over een geluidsmeter en een warme motor. Een opstelling gefabriceerd zoals in de apk eis word omschreven en meten maar.

Het resultaat met dB killer was toch nog een stuk meer dan ik had verwacht. Waarbij mijn motor al 94dB(A) mag maken gaf de ruwe meting een tijdgemiddelde waarde van 102,7dB(A). Niet helemaal representatief maar wel zo'n 8dB meer dan stock. Daarbij heeft deze meter en nauwkeurigheid van +/- 3dB(A).

In het beste geval een verschil van 4-5dB in het slechtste en verschil van 11dB. In perspectief is dat 3-4x zoveel geluid of 14-15x zoveel geluid als is toegestaan.

Ondanks dat de SC project erg mooi klinkt zit ik niet op een Wok+boete te wachten. Met de toegenomen controles word dat risico wel steeds groter, rij nogal eens op een dijk. Dus maar eens bedenken wat ik met deze info ga doen.

Ik heb de originele uitlaat nog, als ik de SC en mijn powercommander verkoop kan ik met de opbrengsten de ECU laten flashen en tunen. Eenmaal afgesteld is de PC overbodig, de map kan op de ECU en ik ga daarna toch geen motorische wijzigingen meer aanbrengen.

Met de motor +stockuitlaat+ECU flash kom ik dan weer bij de motor waar ik in den beginnen naar op zoek was.... Een sleeper >:)

Keuzes.....
Wil je de mijne dan ook een keertje meten? Ik heb ook het vermoeden nog flink boven de grens te zitten, maar ik besef me sinds gisteren dat het nog wel eens zo kan zijn dat een deel van het 'lawaai' uit de luchtfilterkast komt. Klinkt dat logisch? Ik heb vrijwel geen pijp meer daar, alleen de verdeelkast naar de 2 cylinders met een K&N hi-flo ervoor. Alle rubbers en flappen zijn eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Even een vraag voor de wat meer kenners hier.

https://www.ebay-kleinanz...halter/911586468-306-1861

Dit is een setje voor het model uit '94, maar zou deze ook gewoon op mijn model uit '95 passen?

Zo niet ga ik voor hetzelfde bedrag, maar dan ex koffers deze maar eens contacten en een ritje naar DE plannen O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Grappig is dat inderdaad. Ik ken het :)

Mensen die geen motor rijden hebben ook geen idee hiervan. Die zien iemand in een filmpje met 40 graden door de bocht gaan en hebben geen idee hoe dat voelt en hoe hard dat gaat. Als je begint met rijden denk je inderdaad hard te gaan en dan zie je de foto's :P

Voor mij heeft het ook wel heel veel met houding te maken hoe het voelt. Als ik in het midden blijf zitten voel ik heel goed de druk op het achterwiel als je wat platter gaat. Ga je met je ene bil zo ver mogelijk op de hoek zitten waarbij de andere bil er naast zit voelt dat heel anders. Dan nog met het bovenlichaam zo ver mogelijk de bocht in en je kan een stuk harder gaan waarbij het minder hard voelt. Voor mij was een kneedown maken puur de houding.
Wat ik doe is een beetje mezelf verplaatsen. Bijvoorbeeld bij een bocht naar links, overhangen met mijn helm richting de linker spiegel en met de linker bil zeg maar van het zadel. Het klinkt wat minder stoer als ik het zo vertel :P

Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe het er uitziet maar er was niemand met een cam die achter me reed. Vraag me af of ik het een beetje goed doe.

@Grubeater Ik ga binnenkort eens langs bij KMS Motoren om te kijken of zij de Hawk eens kunnen nalopen/opnieuw afstellen. Moet wel te doen zijn denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2018 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Raym09 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Zonder uitstoot gegevens valt daar weinig over te zeggen. Verbruik en CO2 uitstoot zijn lang omgekeerd evenredig geweest oftewel verbruik werd opgeofferd om CO2 te reduceren. Meer verbruik maar minder CO2/km is "milieuvriendelijker" schijnbaar.

Daarom zit nu in veel diesels AdBlue, verbruik omlaag, de CO2 omhoog, en die haal je weer omlaag door AdBlue in de uitlaat in te spuiten.

Speaking off uitlaat....

Keuzes.....
Uhm, is verbruik en CO2 uitstoot juist niet lineair? Want het lijkt me dat de C-tjes juist uit de brandstof komen. Hoe minder brandstof per KM, hoe minder C-tjes.

Wellicht dat er met NOx-en een ander verband bestaat.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@rubman, de VFR die jij hebt is er toch een uit de serie van 94-97? Moet volgens mij dan passen. Maar volgens mij kun je toch bij Givi op de Site terug vinden in archieven of manuals of dat wel of niet past?

Die 2e ad moet je wel zeker weten dat die geschikt is voor een RC36-2. de modelserie 90-93 was de RC36-1

[ Voor 20% gewijzigd door fivepack op 23-07-2018 10:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

fivepack schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:26:
@rubman, de VFR die jij hebt is er toch een uit de serie van 94-97? Moet volgens mij dan passen. Maar volgens mij kun je toch bij Givi op de Site terug vinden in archieven of manuals of dat wel of niet past?

Die 2e ad moet je wel zeker weten dat die geschikt is voor een RC36-2. de modelserie 90-93 was de RC36-1
Bedankt, ik ga even wat zoeken.
En in ieder geval even contact opnemen met de verkoper in mijn beste DEUTSHCHE SPRACHE!! :+

Op de Givi site vind ik juist helemaal niks behalve nog 1 topkoffer. Archieven sowieso niet kunnen vinden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

steveman schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Uhm, is verbruik en CO2 uitstoot juist niet lineair? Want het lijkt me dat de C-tjes juist uit de brandstof komen. Hoe minder brandstof per KM, hoe minder C-tjes.

Wellicht dat er met NOx-en een ander verband bestaat.
Uhh ja idd, maar het is wel zoiets waarschijnlijk met een andere stofje.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
Gelukkig is de lekkage op de Pan opgelost. Motor zaterdagochtend opgehaald en afgelopen weekend 2 tanks (ongeveer 900 KM) leeg gereden en motor begint steeds meer naar mijn smaak te worden.

Alleen mijn vriendin heeft op deze motor ontzettend last van haar stuitje waardoor de pijn zich door het lichaam verdeelt. Iemand hier suggesties voor om dit op te lossen? Schapenvachtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RZor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:52:
[...]

Klopt, maar niet wat ik zoek.
Ik wil echt iets customs, zoals bvb:
[afbeelding]
RZor schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Compromis is niet erg, zolang t maar niet op de looks is 🤣

[...]

Ben een halve hipster dus past perfect.
Welke staat is die van jou in dan? Pic?
Dryhte schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Ik ben helemaal mee met de look die je wil, denk ik... Ben fan van uiterlijk van Triumph Street Twin & Bonneville & Guzzi V7. Die eerste heb ik getest en ongeschikt bevonden - was wel back to back met Street Triple, dat rijdt zoveel lekkerder! Kijk misschien ook eens naar de Suzuki SV650. Niet zo 'engels custom' misschien maar de meest Standaard motor aller tijden, nauwelijks veranderd.
Ik ben ook een halve hipster met mijn baard :+
Zulke fietsen vind ik ook erg leuk, maar ik wil net iets meer scrambler look.
Uiteindelijk ben ik voor de Moto Guzzi V7iii Rough gegaan.
Maar gezien de italiaanse punctualiteit wacht ik nu al 2 weken op levering.. als het goed is, kan ik hem vrijdag ophalen..

Is voor jou een Bobber niet wat? van zowel de Harley als Triumph bobber lees ik goede reviews..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 23-07-2018 10:37 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Dat houdt mij een beetje tegen om een motor met SC Project uitlaten te kopen. Paar weken geleden met een kerel met een Street Triple staan praten met SC Project uitlaten, maakte een monsterlijk geluid, maar zo knetterhard.

Zag nu een Street Triple voor best leuk geld bij een (volgens reviews) betrouwbaar bedrijf staan, maar met SC Project uitlaten, iets zegt me dat dat vragen om problemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Wil je de mijne dan ook een keertje meten? Ik heb ook het vermoeden nog flink boven de grens te zitten, maar ik besef me sinds gisteren dat het nog wel eens zo kan zijn dat een deel van het 'lawaai' uit de luchtfilterkast komt. Klinkt dat logisch? Ik heb vrijwel geen pijp meer daar, alleen de verdeelkast naar de 2 cylinders met een K&N hi-flo ervoor. Alle rubbers en flappen zijn eruit gehaald.
Je kan idd meer aanzuig geluid daardoor hebben. De test of echter zo dat die geluiden praktisch niet mee zullen tellen in de meting.

In het kort is de meeting als volgt :

Motor op bedrijfstemperatuur met min. 15 gebruik onder normale condities.

Meetapparaat op ca. 50cm afstand, op gelijke hoogte en onder een hoek van 45 graden tov de uitlaat opening.

Alles wat meer dan 10dB minder geluid maakt heeft geen impact op de meting. Één eis dus ook dat tijdens de meting het omgevings geluid minstens 10dB lager ligt dan de te meten waarde.

Ik heb deze meter helaas alleen vanavond nog, heb nu de stock uitlaat eronder en wil die nog even meten. Morgen moet ik de meter weer op het werk inleveren en heb ik vakantie.

Ze konden toch ook bij de transalp club meten?

@Ardj is geen specifiek SC project "probleem" ik vind de mijne met dB killer nog best beschaafd klinken. (toch @Joopieboy @wimmel_1 @Patrock?)

dB killer eruit is idd wel asociaal, echter niet meer of minder dan andere slip ons.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 23-07-2018 10:43 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

ToolkiT schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:36:
[...]

[...]

[...]

Ik ben ook een halve hipster met mijn baard :+
Zulke fietsen vind ik ook erg leuk, maar ik wil net iets meer scrambler look.
Uiteindelijk ben ik voor de Moto Guzzi V7iii Rough gegaan.
Maar gezien de italiaanse punctualiteit wacht ik nu al 2 weken op levering.. als het goed is, kan ik hem vrijdag ophalen..

Is voor jou een Bobber niet wat? van zowel de Harley als Triumph bobber lees ik goede reviews..
Bobber ook zeker naar aan het kijken ja.

Aanvulling:
Geen budget voor een nieuwe motor, moet 2e hands zijn.
En de nieuwe "caferacers/bobbers" zijn niet hardcore genoeg voor mij, die zijn te lief qua uiterlijk, mag best iets ruwer langs de randjes. Dan kom je eigenlijk al gelijk in zelfbouw uit.
Bvb een caferacer zonder clipons is voor mij geen caferacer.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:35:
Gelukkig is de lekkage op de Pan opgelost. Motor zaterdagochtend opgehaald en afgelopen weekend 2 tanks (ongeveer 900 KM) leeg gereden en motor begint steeds meer naar mijn smaak te worden.

Alleen mijn vriendin heeft op deze motor ontzettend last van haar stuitje waardoor de pijn zich door het lichaam verdeelt. Iemand hier suggesties voor om dit op te lossen? Schapenvachtje?
Airhawk of Corbin zadel misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RZor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Bobber ook zeker naar aan het kijken ja.

Aanvulling:
Geen budget voor een nieuwe motor, moet 2e hands zijn.
En de nieuwe "caferacers/bobbers" zijn niet hardcore genoeg voor mij, die zijn te lief qua uiterlijk, mag best iets ruwer langs de randjes. Dan kom je eigenlijk al gelijk in zelfbouw uit.
Bvb een caferacer zonder clipons is voor mij geen caferacer.
Een Honda GL500 of CX500 is misschien leuk voor je, op ebay zie ik daar leuke projectjes van langskomen:
https://www.ebay.co.uk/it...cancellation/202375162837
https://www.ebay.co.uk/it...0-Cafe-Racer/183315922182?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Airhawk of Corbin zadel misschien?
Corbin zadel zit er al op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Corbin zadel zit er al op :X
Oei!

Misschien een Ludde inderdaad. Maar als het zadel tegen haar stuitje zit kan misschien al een opgerolde fleece deken of een handdoek ook wel helpen? De buddyset van een Pan heeft best een hoge "rug" leuning toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

ToolkiT schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Een Honda GL500 of CX500 is misschien leuk voor je, op ebay zie ik daar leuke projectjes van langskomen:
https://www.ebay.co.uk/it...cancellation/202375162837
https://www.ebay.co.uk/it...0-Cafe-Racer/183315922182?
Die CX met kawa tank...

Alleen iets uit het buitenland halen ga ik niet doen, ik ben gewoon opzoek naar een mooi project hier.
Ik struin marktplaats en locale prikbord van Zeelandnet af (mijn regio), gewoon alles goed in de gaten houden.

Heb een 400cc gezien die qua looks wel heel erg in de buurt komt, maar ik vraag mij af of dat niet heel erg licht is...
Deze dus
Ander stuur, andere koplampen en dan klopt ie wel met t plaatje in mijn hoofd

[ Voor 10% gewijzigd door RZor op 23-07-2018 10:55 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

RZor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:51:
[...]

Die CX met kawa tank...

Alleen iets uit het buitenland halen ga ik niet doen, ik ben gewoon opzoek naar een mooi project hier.
Ik struin marktplaats en locale prikbord van Zeelandnet af (mijn regio), gewoon alles goed in de gaten houden.

Heb een 400cc gezien die qua looks wel heel erg in de buurt komt, maar ik vraag mij af of dat niet heel erg licht is...
Deze dus
Ik heb nog wel een GPZ500s in de aanbieding. Garantie tot de deur en ik raad je niet aan er op naar huis te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Ik heb nog wel een GPZ500s in de aanbieding. Garantie tot de deur en ik raad je niet aan er op naar huis te rijden :P
Haha, iets wat het normaal doet heeft wel de voorkeur :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

RZor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Haha, iets wat het normaal doet heeft wel de voorkeur :P
Nou, ik zal de accu eens moeten opladen maar dan moet ie wel kunnen starten. Alleen viel de motor eens uit tijdens het rijden. Waarschijnlijk vacuümprobleem (lampjes bleven wel branden) maar ik heb werkelijk geen flauw idee, noch zin/tijd om er mee aan de slag te gaan.

Je kan er wel zoiets van maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/cf/12/cf/cf12cf567e20f74c9017f121580c47f3.jpg

De banden komen uit het jaar kruik, en zijn de beruchte BT-45's. Niet echt door iedereen geliefd, volgens mij :+

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RZor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:51:
[...]

Die CX met kawa tank...

Deze dus
Ik vrees dat je keuze dan wel wat beperkt is.. ik heb een poos op ebay gekeken en als ik alleen in de regio zoek dan is er zelden iets bijzonders te vinden, terwijl als ik naar de hele UK keek dan zag ik regelmatig coole dingen langs komen..
Ook leuke cafe racers/scramblers op basis van oude BMW boxers..
wel een stuk duurder:
https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-R80RT-SPECIAL/113141034517
https://www.ebay.co.uk/it...racer-1987/263828718312?c
https://www.ebay.co.uk/it...tandard-bike/273338283828
https://www.ebay.co.uk/it...hat-you-will/323352459086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

ToolkiT schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Ik vrees dat je keuze dan wel wat beperkt is.. ik heb een poos op ebay gekeken en als ik alleen in de regio zoek dan is er zelden iets bijzonders te vinden, terwijl als ik naar de hele UK keek dan zag ik regelmatig coole dingen langs komen..
Ook leuke cafe racers/scramblers op basis van oude BMW boxers..
wel een stuk duurder:
https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-R80RT-SPECIAL/113141034517
https://www.ebay.co.uk/it...racer-1987/263828718312?c
https://www.ebay.co.uk/it...tandard-bike/273338283828
https://www.ebay.co.uk/it...hat-you-will/323352459086
Keuze is zeker beperkt. Maar hoef ook niet NU te rijden.
Wel even berichtje gedaan naar die gelinkte motor, wil m in het echt wel eens zien en proberen.

BMW's zijn hele vette basis, alleen inderdaad ietwat duurder.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:51:
[...]

Oei!

Misschien een Ludde inderdaad. Maar als het zadel tegen haar stuitje zit kan misschien al een opgerolde fleece deken of een handdoek ook wel helpen? De buddyset van een Pan heeft best een hoge "rug" leuning toch?
Volgens mij ontstaat de pijn omdat ze een houding heeft die ze niet gewend is. En heb het vermoeden dat het komt door klappen die vanuit het wiel rechtstreek omhoog de rug in worden doorgegeven. Het komt dus niet echt vanuit achteren.

Hadden gisteren wel het lelijke topkoffer erop gezet, zodat ze wat meer naar achteren kan leunen en met optrekken niet veel tegen hoeft te houden en niet bang hoeft te zijn dat ze eraf flikkert. Dat heeft wel iets geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
RZor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Keuze is zeker beperkt. Maar hoef ook niet NU te rijden.
Wel even berichtje gedaan naar die gelinkte motor, wil m in het echt wel eens zien en proberen.

BMW's zijn hele vette basis, alleen inderdaad ietwat duurder.
Heb zelf een K75 omgebouwd (in oudere topics moeten er nog foto's staan). Ziet er leuk uit, maar daar is ook zo'n beetje alles mee gezegd. Als je hem custom wil hebben zul je hem denk ik toch zelf om moeten bouwen. Iemand anders motor is vaak niet geheel je eigen smaak. Doe je het zelf kan je alles aanpassen hoe jij het wil.

Op caferaceronderdelen staan ook veel projecten te koop, wellicht kan je daar even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Volgens mij ontstaat de pijn omdat ze een houding heeft die ze niet gewend is. En heb het vermoeden dat het komt door klappen die vanuit het wiel rechtstreek omhoog de rug in worden doorgegeven. Het komt dus niet echt vanuit achteren.

Hadden gisteren wel het lelijke topkoffer erop gezet, zodat ze wat meer naar achteren kan leunen en met optrekken niet veel tegen hoeft te houden en niet bang hoeft te zijn dat ze eraf flikkert. Dat heeft wel iets geholpen.
Misschien zou zoiets kunnen helpen? Hoewel dat ook niet echt heel erg goed blijft zitten natuurlijk. Maar als er nog een topkoffer achter haar rug zit kan het misschien wel:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/5/9/0/9200000073580958.jpg

En misschien een niergordel oid? Er was iemand op de meet vorig jaar die ook zo'n gordel had. @caesar1000 dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Raym09 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:41:
[...]

@Ardj is geen specifiek SC project "probleem" ik vind de mijne met dB killer nog best beschaafd klinken. (toch @Joopieboy @wimmel_1 @Patrock?)
Karakter van de FZ1 is inderdaad niet weg in je geluid! Met normaal rijden had ik niet het gevoel dat hij echt veel meer lawaai maakte, stationair revven en die powerwheelie van jou dan wel weer!

Maarja, standaard is hij al luid, zonder dat het erg opvalt. tijdens het rijden hoor ik echter alleen wind en aanzuig. Uitlaat niet zozeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patrock schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Karakter van de FZ1 is inderdaad niet weg in je geluid! Met normaal rijden had ik niet het gevoel dat hij echt veel meer lawaai maakte, stationair revven en die powerwheelie van jou dan wel weer!

Maarja, standaard is hij al luid, zonder dat het erg opvalt. tijdens het rijden hoor ik echter alleen wind en aanzuig. Uitlaat niet zozeer.
De fazer8 heeft hetzelfde, tijdens rijden lijkt hij vrij zacht geluid te maken, maar sta ik still en ga revven voor de buurtkinderen dan maakt het toch wel een bak herrie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Mijn bod staat nog (y).

De Alp begint zijn noppen al aan te vreten op de snelweg dus ik kan wel soepelers gebruiken :P.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-07-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:56:
[...]

Mijn bod staat nog (y).

De Alp begint zijn noppen al aan te vreten op de snelweg dus ik kan wel soepelers gebruiken :P.
€1 per cc 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Minus leeftijdskorting, minus gevarengeld, minus klusaftrek omdat ik misschien een half jaar onder dat ding lig te hannesen om het probleem te vinden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:40
Komt u uit op €1,10 per cc. Eenmalig aanbod :)

/me handelswijze van lolgast op MP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:02:
[...]

Minus leeftijdskorting, minus gevarengeld, minus klusaftrek omdat ik misschien een half jaar onder dat ding lig te hannesen om het probleem te vinden? :P
Vooruit. Special price for you my friend! €750,00 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:02:
[...]

In dat geval zou je geld toekrijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
lolgast schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:07:
Komt u uit op €1,10 per cc. Eenmalig aanbod :)

/me handelswijze van lolgast op MP :P
Daar word je inderdaad altijd zo moe van. Zet je iets voor een nette prijs online, gaan mensen er de helft voor bieden |:( Vaak hebben ze helemaal geen interesse heb ik het idee, reageer dan gewoon niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik heb wel interesse, maar geen groot budget :P en elektrische problemen zijn altijd een grote gok.
ToolkiT schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:11:
[...]

In dat geval zou je geld toekrijgen..
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/63506791/i-like-the-way-you-think.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-07-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Wat ik doe is een beetje mezelf verplaatsen. Bijvoorbeeld bij een bocht naar links, overhangen met mijn helm richting de linker spiegel en met de linker bil zeg maar van het zadel. Het klinkt wat minder stoer als ik het zo vertel :P

Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe het er uitziet maar er was niemand met een cam die achter me reed. Vraag me af of ik het een beetje goed doe.
Ik denk dat je er beter nog een stuk verder naast kan gaan hangen. Ik ga er zo ver mogelijk naast hangen, maar blijf nog wel op het zadel zitten. Bij een bocht naar links zit mijn rechter bil dan maximaal links op het zadel. Er te ver vanaf hangen is ook weer niet prettig vind ik, maar ik denk dat je het nu niet ver genoeg doet. Het is niet een stukje verzitten, maar maximaal waarbij je nog net met 1 bil op het zadel zit en het midden van je lichaam voorbij het zadel zit. Dan nog met het bovenlichaam maximaal de bocht in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:05
Zo..eerste ritje sinds maanden gisteren en het was gelijk raak.

Sinds een jaar al een SV650S, maar niet meer dan 5 ritjes op gemaakt eigenlijk. Combinatie van weinig tijd en niet helemaal tevreden zijn over de motor. Dus gisteren weer eens besloten een lekker ritje te gaan maken.

Pont in Hekelingen naar Oud-bijerland gepakt en vervolgens binnendoor richting Klundert gereden. Lekker stukje tussen allemaal dorpjes en tussen velden met gewassen. Op een paar vieze stukken na (modder van trekkers) overal lekker gas kunnen geven.

Vervolgens gebeurt het volgende op de terugreis: via de deltawerken in Zeeland terug aan het rijden en de brug staat open. Afijn, tandje terug en tussendoor naar voren filteren. Tijdens het filteren begint alles weer te rijden en wij voegen en gaan aan alles voorbij op de linkerbaan.

Ok tijd om gas te geven en op te schakelen: 3...4...5...6 :?. Op het moment dat ik naar 6 schakel komt mijn schakelpoot met 130-140 los en bungelt verder aan de stang naast mijn motor. Mederijder toen maar even ingehaald en langs de snelweg gestopt op een parkeerterrein. Die keek ook nogal raar op toen ik hem liet zien wat er aan de hand was.

Rare vervolgens: niks afgebroken oid, schakelpook was gewoon door de trillingen van het blok eruit geschoten en bungelde ernaast. I.v.m. het gebrek aan gereedschap, en een rot systeem van Suzuki, met de hand de pook er half in kunnen draaien. Vervolgens maar met heel veel beleid terug gereden naar huis :+.

Blijkbaar zijn het dus niet alleen Ducati's en Harley's die alle schroeven los trillen. De tweecilinders van Suzuki kunnen er ook wat van. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Ik denk dat je er beter nog een stuk verder naast kan gaan hangen. Ik ga er zo ver mogelijk naast hangen, maar blijf nog wel op het zadel zitten. Bij een bocht naar links zit mijn rechter bil dan maximaal links op het zadel. Er te ver vanaf hangen is ook weer niet prettig vind ik, maar ik denk dat je het nu niet ver genoeg doet. Het is niet een stukje verzitten, maar maximaal waarbij je nog net met 1 bil op het zadel zit en het midden van je lichaam voorbij het zadel zit. Dan nog met het bovenlichaam maximaal de bocht in.
Ik heb nog een andere foto gevonden waarin je het ziet van een andere hoek. Ook hier ga ik veel minder schuin dan gedacht en is het niet écht heel goed te zien hoe ik zit.

Afbeeldingslocatie: https://www.leukopdefoto.nl/wp-content/uploads/2018/07/leukopdefoto_1128307-large.jpg

Er is denk ik aardig wat te winnen door meer met mijn bovenlichaam te gaan hangen en ook wat meer naar voren te leunen (denk ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:13:
[...]

Ik heb nog een andere foto gevonden waarin je het ziet van een andere hoek. Ook hier ga ik veel minder schuin dan gedacht en is het niet écht heel goed te zien hoe ik zit.

[afbeelding]

Er is denk ik aardig wat te winnen door meer met mijn bovenlichaam te gaan hangen en ook wat meer naar voren te leunen (denk ik?).
Hoe was de baan met een motor trouwens? Is voor mij namelijk lekker dichtbij.

Hebben ze je met de training geen tips gegeven over je houding e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

[afbeelding]

Let je op dat je straks niet door je broek heen gaat met een onbedoelde kneedown? :+
Jammer genoeg is de foto er niet ideaal voor.

Maar je kan inderdaad nog veel meer ernaast gaan hangen. Let ook op de positie van je voeten trouwens. Hoewel het de voet aan de buitenkant van de bocht is: let erop dat je je voeten op de bal/tenen zet. Helpt ook bij de juiste houding en scheelt schoenen die verprutst worden. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Panini op 23-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Deze foto laat wel zien dat je nog flink in het midden van het zadel zit. Door een stuk verder te gaan rijd het een stuk fijner. Bovenlichaam een stuk verder is ook goed natuurlijk, maar dat heeft weinig zin als je er niet ver genoeg naast gaan hangen.

Hier 2 pics van mij. Ze zijn wel wat ouder, sindsdien is mijn houding nog verbeterd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eu6AXxWU2pJuEd86iofkdpoy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1SAseWRGJgyKOUm5Uxlpu58z/full.jpg

Heb zelf een aantal video's op YouTube bekeken en aan de hand daarvan met de houding aan de slag gegaan. Dan later weer aan de hand van foto's wat dingen aangepast. Zoek op YT maar eens naar: Motorcycle Body Position. Staan genoeg goede filmpjes van online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:53

Least Inkling

Product of the cold war

Blijft een mooie foto, die bovenste @PilatuS

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Panini schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:56:
Zo..eerste ritje sinds maanden gisteren en het was gelijk raak.

Sinds een jaar al een SV650S, maar niet meer dan 5 ritjes op gemaakt eigenlijk. Combinatie van weinig tijd en niet helemaal tevreden zijn over de motor. Dus gisteren weer eens besloten een lekker ritje te gaan maken.

Pont in Hekelingen naar Oud-bijerland gepakt en vervolgens binnendoor richting Klundert gereden. Lekker stukje tussen allemaal dorpjes en tussen velden met gewassen. Op een paar vieze stukken na (modder van trekkers) overal lekker gas kunnen geven.

Vervolgens gebeurt het volgende op de terugreis: via de deltawerken in Zeeland terug aan het rijden en de brug staat open. Afijn, tandje terug en tussendoor naar voren filteren. Tijdens het filteren begint alles weer te rijden en wij voegen en gaan aan alles voorbij op de linkerbaan.

Ok tijd om gas te geven en op te schakelen: 3...4...5...6 :?. Op het moment dat ik naar 6 schakel komt mijn schakelpoot met 130-140 los en bungelt verder aan de stang naast mijn motor. Mederijder toen maar even ingehaald en langs de snelweg gestopt op een parkeerterrein. Die keek ook nogal raar op toen ik hem liet zien wat er aan de hand was.

Rare vervolgens: niks afgebroken oid, schakelpook was gewoon door de trillingen van het blok eruit geschoten en bungelde ernaast. I.v.m. het gebrek aan gereedschap, en een rot systeem van Suzuki, met de hand de pook er half in kunnen draaien. Vervolgens maar met heel veel beleid terug gereden naar huis :+.

Blijkbaar zijn het dus niet alleen Ducati's en Harley's die alle schroeven los trillen. De tweecilinders van Suzuki kunnen er ook wat van. :+
Ik loctite (243) zo'n beetje alles wat los en vast (en weer los :+) zit op de super tenere.
Grotere flesjes zijn in verhouding ook goedkoper. Of ja, minder duur.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Vind deze nog de mooiste die ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TF9HOykbZWJCwXFrKICzHgkm/medium.jpg

Volgende week zondag weer naar Lelystad, dus hopelijk komen er dan weer wat nieuwe mooie bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:31:
[...]

[afbeelding]

Volgende week zondag weer naar Lelystad, dus hopelijk komen er dan weer wat nieuwe mooie bij :)
Wie maakt dit soort foto's eigenlijk? Zijn er mede Tweakers die ook een fotografie hobby hebben die dit doen? Ik heb zelf nog een spiegelreflex liggen met aardig wat lenzen erbij, is wel eens leuk om motor hobby en fotohobby te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MichielK71 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Wie maakt dit soort foto's eigenlijk? Zijn er mede Tweakers die ook een fotografie hobby hebben die dit doen? Ik heb zelf nog een spiegelreflex liggen met aardig wat lenzen erbij, is wel eens leuk om motor hobby en fotohobby te combineren.
Het zijn bedrijven die dat doen. Bijvoorbeeld Leukopdefoto. Die komen op zo'n dag met 1 of 2 man langs en dan kan je de foto's kopen. Er zijn daar helaas geen toeschouwers toegestaan, dus dat je langskomt om foto's te maken kan helaas niet. Verder hebben de bedrijven die daar komen vast ook wel deals met de organisatie.

Helaas verschilt de kwaliteit van de foto's vaak wel enorm afhankelijk van wie de foto's maakt. Toen Vado nog op Lelystad reed waren die foto's veel beter dan wat ik de laatste paar keer gezien heb. Bij Vado had ik toen 15 foto's van allemaal verschillende hoeken. De laatste sessie foto's waren maar vanuit 3 of 4 hoeken waarbij je veel dezelfde foto's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

[afbeelding]

Jap, snelheids-idee komt hier goed uit.

Heb ook een aantal professionele foto's, maar die worden meestal in haarspelden gemaakt ;)

Lijkt dan wel of ik op mijn jiffy sta te wachten :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Patrock schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:05:
Voor de aanstaande laptop (macbook pro 13 inch) een passend koffertje gekocht.
[afbeelding]

Hier zal die stevig in zitten en de koffer is zoals ze het zelf zeggen; Watertight, crushproof, and dust proof.
Aangezien ik woonwerk met de motor doe, en de laptop dagelijks meegesleept gaat worden (naar een vaste werkplek) leek mij het wel een handige koffer. De adaptor kan gewoon blijven liggen op werk. evt. een spare thuis.

Aangezien ik niet graag met een rugzak rij, ben ik alleen nog op zoek om een koffer zonder bevestingspunten aan de motor vast te zetten, en het alsnog 2x daags er op en af kan halen.

Zijn hier universele beugels voor of wordt het echt kijken naar een koffer of tas aan de motor waar deze in past? Ik zou hem in de topkoffer kunnen gooien, maar aangezien de koffer maar 4,1 cm dik is, zou hij ook als zijkoffer kunnen.

Anders wordt het naar de bouwmarkt en een paar profieltjes ophalen zodat ik een exoskelet kan maken waar hij inpast voor de zijkant.
Is dit wat voor je?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37626159_177691306438376_9130447275489755136_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeFFkHyRGFzCDEZlOUJ_yk5ajMM1cfwcN7p888vAocCRGLxZkmE2YebrnOxLnQikRfNbobwxwjTWQAEOtK672rM4p11Sy5Wk2vjL6ns2IAb_EA&oh=90dc5ea6d786eb371b72528a25c138f6&oe=5BE36AB6
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Least Inkling schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Jap, snelheids-idee komt hier goed uit.

Heb ook een aantal professionele foto's, maar die worden meestal in haarspelden gemaakt ;)

Lijkt dan wel of ik op mijn jiffy sta te wachten :+
Op straat is het ook lastig om een goede plek te vinden om mooie foto's te maken. Zeker foto's waarbij je plat gaat moet je maar net de juiste bocht voor hebben waar je zoiets veilig kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cNIBrgCfK773VK0uu7ML6gSA/thumb.jpg

Voordeel van die professionele foto's, ze zijn erg scherp.

Dit was op de Stelvio in 2015.

[ Voor 24% gewijzigd door Least Inkling op 23-07-2018 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Least Inkling schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:49:
[afbeelding]

Weinig actie inderdaad, maar wel een mooie foto. Leuk om te hebben :)

@caesar1000 maakt ook prachtige foto's. Het is ook mogelijk met hem af te spreken om een sessie foto's te maken. Heb zelf ook een aantal erg mooie foto's die door hem zijn gemaakt.

Deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i37WrtB2c2dL2XEtCabsgyiW/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Zou wel eens een zwart-wit serie willen hebben, in een industrieel achtergrond.
Wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Least Inkling schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:57:
Zou wel eens een zwart-wit serie willen hebben, in een industrieel achtergrond.
Wie weet..
Even de zwart/wit sensor in de camera schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUYyG8x4l2nyV26XHowNrzts/full.jpg

Zo, weer een stapje dichterbij zelfredzaamheid onderweg.

Hij had ook nog een hele mooie combinatie bandenlichter/sleutel 24 van ultra lichtgewicht alu, maar dat was weer 25 euro stukslaan op effectief een stukje gewichtsbesparing, dus ik heb dat even gelaten. Eerst maar eens checken of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@MichielK71 ik wist dat zo iets naar voren zou komen lol

Maar ik ben niet goed in foto's, laat ik beter aan anderen over. Heb wel voorkeuren in de setting, ipv de geijkte parkeerplaats-foto's

@HTT-Thalan Euhm...zelfredzaamheid als in "iets in doosjes stoppen"? Of zie ik niet wat het is?

[ Voor 20% gewijzigd door Least Inkling op 23-07-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:29:
[...]

Ik loctite (243) zo'n beetje alles wat los en vast (en weer los :+) zit op de super tenere.
Grotere flesjes zijn in verhouding ook goedkoper. Of ja, minder duur.
Is ook direct gebeurd bij het vastzetten thuis: wat loctite erop kwakken :+
Rempedaal, schakelpedaal en remhendels moet gewoon niks geks mee gebeuren.

Gebeurde nu 'gelukkig' op een recht stuk. Maar zoiets wil ik niet hebben bij het ingaan/uitkomen van een bocht + schakelen. }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Least Inkling schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:07:
@MichielK71 ik wist dat zo iets naar voren zou komen lol

Maar ik ben niet goed in foto's, laat ik beter aan anderen over. Heb wel voorkeuren in de setting, ipv de geijkte parkeerplaats-foto's

@HTT-Thalan Euhm...zelfredzaamheid als in "iets in doosjes stoppen"? Of zie ik niet wat het is?
Ow crap, niet eens bijgezet wat het is :P. Binnenbandjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@ToolkiT leuk met filerijden! haha

Lijkt er op dat ik zelf een beugel moet gaan maken, Wanneer het koffertje binnen is maar eens langs de bouwmarkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Schaduw was te moeilijk zo te zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, zelfde plek maar nu in 2016

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Joxlosm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:40:
[...]

Leuk, zelfde plek maar nu in 2016

[afbeelding]
En jij had sneeuw ;) ikke nie

Was geloof ik 23 graden daar, weliswaar geen zon

Je ziet wel heel goed de stijging op jouw foto (y)
Mooie pas!

[ Voor 10% gewijzigd door Least Inkling op 23-07-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

[afbeelding]

Oooo is het weer posertijd????😎😎😎😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:07:
[...]

Oooo is het weer posertijd????😎😎😎😎
Blijkbaar :P

Het begon met info en werd posen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hollandse vraag dan maar weer, wat ben je kwijt voor een paar van die circuitshots?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:41:
[...]

Je kan idd meer aanzuig geluid daardoor hebben. De test of echter zo dat die geluiden praktisch niet mee zullen tellen in de meting.

In het kort is de meeting als volgt :

Motor op bedrijfstemperatuur met min. 15 gebruik onder normale condities.

Meetapparaat op ca. 50cm afstand, op gelijke hoogte en onder een hoek van 45 graden tov de uitlaat opening.

Alles wat meer dan 10dB minder geluid maakt heeft geen impact op de meting. Één eis dus ook dat tijdens de meting het omgevings geluid minstens 10dB lager ligt dan de te meten waarde.

Ik heb deze meter helaas alleen vanavond nog, heb nu de stock uitlaat eronder en wil die nog even meten. Morgen moet ik de meter weer op het werk inleveren en heb ik vakantie.

Ze konden toch ook bij de transalp club meten?

dB killer eruit is idd wel asociaal, echter niet meer of minder dan andere slip ons.
Zit een lekker brommertje in maar niet echt associaal of iets idd.

Edit: autocorrect }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:58:
Hollandse vraag dan maar weer, wat ben je kwijt voor een paar van die circuitshots?
Verschilt bij het bedrijf dat ze maakt. Vaak is het zoiets als dit: 7 euro voor de 1e foto, 5 voor de 2e en 3 voor alle foto's daarna. Ze hebben eigenlijk altijd wel de optie op ze allemaal te doen voor 35 euro ofzo. Je krijgt dan tussen de 12 en 20 foto's meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SmurfLink schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:58:
Ik heb een abbo. Kost €125,- per jaar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat valt me dan best mee..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het voordeel is dat de meeste foto's in het begin voor de meeste mensen toch niet zo boeiend zijn. Dan denk je dus hard te gaan en krijg je zoiets :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/thAuT0SGPgzFFSMMV81kax4N/full.jpg

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn mooiste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eg0bLxQDEgYcGjKe6WOB09iR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GkvtCULYDkfLWGhY4DlLTnCQ/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Tylen op 23-07-2018 20:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zQDWgQNq9iDtuKxcKeZWGw55/full.jpg
Totaal niet praktisch, maar wel leuk om te zien.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom niet praktisch? Als je er op gaat zitten, gas geeft en vooruit komt dan kun je ergens heen. Voor stadsverkeer (of een kroegentocht) ideaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sypie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:21:
Waarom niet praktisch? Als je er op gaat zitten, gas geeft en vooruit komt dan kun je ergens heen. Voor stadsverkeer (of een kroegentocht) ideaal toch?
Als het maar niet gaat regenen met dat spatbord en je zin hebt om iedere dag de vliegen van de voorvork te verwijderen zodat die niet lek gaat. Zo zijn er nog wel meer dingen die alles behalve handig zijn aan het ding. Vorm boven functie is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind 'em persoonlijk niet eens leuk om te zien, dus voor mij weinig discussie aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Grubeater schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:01:
[afbeelding]
Totaal niet praktisch, maar wel leuk om te zien.
Kijk, jij snapt m. Zo’n hipster ding zou hier niet misstaan. Helaas zijn dit soort gelijk ook boven m’n budget.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
RZor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:05:
[...]

Kijk, jij snapt m. Zo’n hipster ding zou hier niet misstaan. Helaas zijn dit soort gelijk ook boven m’n budget.
Dat is wel een herkenbaar probleem, wat ik écht leuk vind, is te duur :p

Edit:
Laat ik daar een vraag van maken. Ik wil max 5k uitgeven, kijk op dit moment naar de volgende motoren:
Z750 (vanaf 2007)
ER6-N (vanaf 2012)
Street Triple (max 35000 km)
XJ6 naked / fairing

Verder gezien, maar niet echt mooi:
CB600F
GSR600
SV650 (behalve de versie met een zwart frame, vanaf 2006, maar die zijn onvindbaar in naked)

Wat voor modellen mis ik nu nog die dit rijtje compleet maken?

[ Voor 39% gewijzigd door Ardj op 23-07-2018 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:09:
[...]

SV650 (behalve de versie met een zwart frame, vanaf 2006, maar die zijn onvindbaar in naked)
Een S naar N ombouw is niet zo heel ingewikkeld. Genoeg op MF van te vinden. Misschien een optie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Ardj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Dat is wel een herkenbaar probleem, wat ik écht leuk vind, is te duur :p

Edit:
Laat ik daar een vraag van maken. Ik wil max 5k uitgeven, kijk op dit moment naar de volgende motoren:
Z750 (vanaf 2007)
ER6-N (vanaf 2012)
Street Triple (max 35000 km)
XJ6 naked / fairing

Verder gezien, maar niet echt mooi:
CB600F
GSR600

Wat voor modellen mis ik nu nog die dit rijtje compleet maken?
Aprilia Shiver, Ducati Monster, Yamaha FZ6/FZ8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:29:
[...]

Een S naar N ombouw is niet zo heel ingewikkeld. Genoeg op MF van te vinden. Misschien een optie :)
Dat zat ik op te zoeken, maar als ik kijk naar de wijzigingen, lopen de kosten vrij hard op (kroonplaat en clipons, kabelboom, andere koplamp, framepje om alles in te hangen etc.)
Tankiej schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:31:
[...]

Aprilia Shiver, Ducati Monster, Yamaha FZ6/FZ8 ?
- Shiver vind ik vet, maar lees ik allerlei horrorverhalen over (modificaties nodig om te zorgen dat 'ie niet lekt, kromme schijven etc. etc.)
- Monster vind ik überhaupt eng, mijn beeld van Ducati is nog altijd dat je veel mag sleutelen (al vind ik sleutelen leuk, betrouwbaarheid is wel een dingetje :)) - Of is dat tegenwoordig niet meer terecht?
- FZ6 ben ik niet zo'n fan van de kont
- FZ8 is (nog) te duur, net als bijvoorbeeld een GSR750. Zit allebei zo'n 1000 euro te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bandit? CB(R)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Ardj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:40:
[...]

Dat zat ik op te zoeken, maar als ik kijk naar de wijzigingen, lopen de kosten vrij hard op (kroonplaat en clipons, kabelboom, andere koplamp, framepje om alles in te hangen etc.)

[...]

- Shiver vind ik vet, maar lees ik allerlei horrorverhalen over (modificaties nodig om te zorgen dat 'ie niet lekt, kromme schijven etc. etc.)
- Monster vind ik überhaupt eng, mijn beeld van Ducati is nog altijd dat je veel mag sleutelen (al vind ik sleutelen leuk, betrouwbaarheid is wel een dingetje :)) - Of is dat tegenwoordig niet meer terecht?
- FZ6 ben ik niet zo'n fan van de kont
- FZ8 is (nog) te duur, net als bijvoorbeeld een GSR750. Zit allebei zo'n 1000 euro te hoog.
Als je naar oude modellen kijkt kan het nog wel een dingetje zijn, maar bij motoren van de laatste paar jaar echt niet meer. Nieuwe BMW's hebben meer problemen ( :+ ).

Maar er zijn niet meer hele merken die niet betrouwbaar zijn. Alleen bepaalde modellen, of zelfs bouwjaren van modellen, die wat minder kunnen zijn.

Nu is het wel zo dat je over elk model motor wel horrorverhalen kan vinden als je gaat zoeken. Over sommige modellen vindt je er wat meer, maar daarbij moet je dan wel bedenken; 'Vind ik er meer omdat ze echt slecht zijn, of omdat dit model veel verkocht is en je er dus sowieso meer over vindt?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Bandit ziet er zo ouderwets uit :)
CB600F vind ik het model vanaf 2011 erg mooi, maar die is te duur. Model vanaf 2007 heeft zo'n soort beugel onder de kont, zaterdag bij een dealer naar staan kijken; het is net alsof er een kap mist daar.
CBR (voornamelijk rr) vind ik heel leuk, ik denk alleen dat m'n vriendin me preventief afmaakt als ik daar mee aankom >:)
Tankiej schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:51:
[...]

Als je naar oude modellen kijkt kan het nog wel een dingetje zijn, maar bij motoren van de laatste paar jaar echt niet meer. Nieuwe BMW's hebben meer problemen ( :+ ).

Maar er zijn niet meer hele merken die niet betrouwbaar zijn. Alleen bepaalde modellen, of zelfs bouwjaren van modellen, die wat minder kunnen zijn.

Nu is het wel zo dat je over elk model motor wel horrorverhalen kan vinden als je gaat zoeken. Over sommige modellen vindt je er wat meer, maar daarbij moet je dan wel bedenken; 'Vind ik er meer omdat ze echt slecht zijn, of omdat dit model veel verkocht is en je er dus sowieso meer over vindt?'.
Dan ga ik ook eens Monsters kijken, want ik vind de modellen wel erg tof, lekker rauw.
Die horrorverhalen is wel een dingetje ja, wellicht zijn er meer horrorverhalen over een SV650 te vinden dan bijvoorbeeld een Guzzi. Punt blijft wel dat er vrij weinig Shivers rondrijden, maar er wel vrij veel verhalen te vinden zijn, dat vind ik dan eng :/

[ Voor 52% gewijzigd door Ardj op 23-07-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een Monster zal sowieso duurder in onderhoud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ardj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:40:
[...]
Mijn Fazer is nog te koop, £3500... Dat is binnen budget, met import kosten ook nog denk ik..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:58:
Een Monster zal sowieso duurder in onderhoud zijn.
Nee man. Mijn monster kost helemaal niets in onderhoud. Gewoon nooit doen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Nee man. Mijn monster kost helemaal niets in onderhoud. Gewoon nooit doen. >:)
Als het ding nooit rijd kost ie ook niets in ouderhoud :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:17:
[...]

Als het ding nooit rijd kost ie ook niets in ouderhoud :P
Precies _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
ToolkiT schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:07:
[...]

Mijn Fazer is nog te koop, £3500... Dat is binnen budget, met import kosten ook nog denk ik..
Ik heb er serieus nog naar zitten kijken 2 weken geleden, maar daar zit het 'm vooral in de mileage. Al koop ik liever een motor van iemand hier met 50k km op de teller, dan 30 van een vreemde, is het met verkoop niet ideaal denk ik..
Pagina: 1 ... 26 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.