Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.038 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:15
noes schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:42:
@R0y. Ik denk dat we van het weekend in dezelfde bui hebben gereden, ik zat ook in die buurt. Geen foto's, maar wel heerlijke kilometers gemaakt. Op die extreem harde bui na, denk niet dat ik t ooit zo heftig heb gehad op de motor.
Dat was echt veel... Buienalarm gaf op dat moment 60 MM per uur aan.. stonden we daar in ons leren power ranger pak.

Was blij toen ik thuis was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
wilco1985 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:23:
[...]

Helm online bestellen? Dapper! Ik pas altijd eerst het halve assortiment omdat bijna geen enkele helm gelijk valt :/
Heb al een keer (kort weliswaar) een NXR op mn kop gehad, zat erg prettig. Ze hadden daar alleen maar kermisedities en ik heb geen zin in 300 extra betalen voor een Marquez replica.

Nog een nadeel van in een winkel kopen: geen (of beknopt) retourrecht. Ik wil dat ding gewoon een paar uur op mn kop zetten en voelen hoe die dan zit.
Thoit schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:51:
[...]

Kan natuurlijk zomaar zijn dat hij alle helmen al heeft gepast :) Mijn crosshelm heb ik destijds ook online besteld, goed opgezocht welke helm bij mij zou moeten passen en wonderbaarlijk paste hij in een keer goed. Had hem online besteld omdat er geen crosswinkels in de buurt zijn die veel keuze hebben, dat schiet natuurlijk ook niet op. Terwijl ik een helm voor op de weg alle merken heb geprobeerd en uiteindelijk maar één merk mij goed zit, Arai.
Dit dus. Ik heb een vrij generiek hoofd blijkbaar, meeste helmen zitten prima, maar de een net wat lekkerder dan de ander.
TheBrut3 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:13:
@Ardj volgens mij is die echt.
Als het goed is staat op de pod ook een keurmerk en een productnummer, die kan je gewoon opzoeken op de Akra site.
https://www.goedhartmotor...on-line-carbon-s-k7so2-zc
https://www.akrapovic.com...31&modelId=178&yearId=884
Goed punt, al kunnen ze zelfs die namaken :)
M3rcury schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:40:
[...]

Had ik ook, maar niet op de akra inderdaad.

Dat logo is gewoon een sticker, en je kan wel zien dat die niet echt hittebestendig is. (Voor mij de reden om het niet te doen).

Het ziet eruit als een echte akra overigens. Je kan wel checken of het een echte akra is adh van het carbon (is bij namaak vaak niet mooi gevlochten) en de klembandjes. Ik zou adh van deze foto wel zeggen dat hij echt is. Kijk bijvoorbeeld ook naar de carbon uitlaat houder. Die sluit mooi aan :)

Overigens heb ik al een jaar of 4 geen motor meer -O-
Danku, dat carbon is een goeie. Ik mag hopen dat daar verschil in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had eigenlijk verwacht dat het woordje "roest" vaker dan 3X zou voorkomen in dit topic...
Niet dus :+

Dan ga ik het toch vragen, wat is naar jullie mening de beste manier op roestplekken aan te pakken?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:41:
[...]

Dat was echt veel... Buienalarm gaf op dat moment 60 MM per uur aan.. stonden we daar in ons leren power ranger pak.

Was blij toen ik thuis was :+
Hier nog één. In ons hotel was een drooghok, daar liep het water gewoon uit :+ - wij hebben alles maar in de kamer gehangen, gelukkig hadden we wel wat haakjes, hangertjes en ventilatoren.

Wel heerlijk rijden daar, verder prima weer gehad.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:14
@streamnl
Ik heb recent de uitlaat van de CB1 behandelt.

Die heb ik eerst helemaal geborsteld met een staalborstel en vervolgens 3x met HG Roestoplossing ingesmeerd.
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/5dfbd23a5b569b773c3f84f4ed2cf468.jpg

Goed afgespoeld, ontvet met water en paar druppeltjes dreft en toen gespoten.
lolgast in "Hét grote motortopic - Deel 22"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Inderdaad vrij recent. Mooi eindresultaat!
Thanks voor de tip.

En hoe pak jij dat aan als het op het frame zit?
Ik zie enkele roest puntjes en ik vermoed dat je dat niet met een staalborstel doet.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
streamnl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:00:
Ik had eigenlijk verwacht dat het woordje "roest" vaker dan 3X zou voorkomen in dit topic...
Niet dus :+

Dan ga ik het toch vragen, wat is naar jullie mening de beste manier op roestplekken aan te pakken?
Je hebt roest en je hebt roest.. Het ligt er maar net aan hoe sterk iets geroest is en om welk onderdeel het gaat. Heel kort heb je de volgende oplossingen:

- Roest omvormer -> zet zoals de naam zegt roest in om blank metaal. Moet hierna natuurlijk weer met primer behandeld worden anders wordt het weer roestig. Sommige roestomvormers hebben dit er al standaard in zitten.
- Roest verwijderen. Dit kan met bijv. een staalborstel, stralen of met schuurpapier. Je schuurt zo lang tot je weer blank metaal hebt. Ook hierna natuurlijk in de primer zetten.
- Roestig stuk verwijderen. Bij plaatdelen in een auto wordt vaak het roestige stuk weggeslepen en een nieuw stuk ingezet.

Graag wat meer info waar het om gaat met eventueel foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Frame is wel wat lastiger dan een spruitstuk inderdaad, maar als het echt roest is zul je het denk ik toch moeten schuren en voor in ieder geval een deel opnieuw moeten spuiten daarna

Wat je kan gebruiken ipv een staalborstel is misschien een milde schuur-/polijstschijf voor op bijvoorbeeld een dremel. Dan vreet je niet zo snel door de materialen heen en je schuurt je geen ongeluk met deze hitte :+

Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...320-512s/9200000010662783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:40:
[...]

Had ik ook, maar niet op de akra inderdaad.

Dat logo is gewoon een sticker, en je kan wel zien dat die niet echt hittebestendig is. (Voor mij de reden om het niet te doen).

Het ziet eruit als een echte akra overigens. Je kan wel checken of het een echte akra is adh van het carbon (is bij namaak vaak niet mooi gevlochten) en de klembandjes. Ik zou adh van deze foto wel zeggen dat hij echt is. Kijk bijvoorbeeld ook naar de carbon uitlaat houder. Die sluit mooi aan :)

Overigens heb ik al een jaar of 4 geen motor meer -O-
Wordt het dan weer eens geen tijd voor een nieuwe?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@Thoit
Thanks voor de info. Ik zal straks eens wat foto's maken. Zegt inderdaad meer dan tekst.
@lolgast
Wederom bedankt voor de info.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Thoit schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:07:
Je kan in Google Maps toch zien hoeveel Baustelles je hebt op de verschillende routes :)
Google maps is leuk om actuele info te zien, beter nog een site als deze als je een trip gaat plannen: https://www.verkehrsinfo....0&Itemid=0&UIN=&showmap=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Gaat het hierbij vooral om werkzaamheden op de snelweg, of ook omleidingen in kleine dorpjes? Die laatste kan je op de motor 9 van de 10x negeren namelijk, zeker als je niet bang bent om over wat gravel e.d. te rijden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
goedemorgen allen.
In sept heb ik (incl weekend) 9 dagen vrij. Zat te denken om de route napoleon naar het zuiden te doen en terug te rijden via Route de Grande Alpes. is dit te doen in 9 dagen of kan ik het beter dichterbij huis zoeken?
Ik rijd met een xt660x en een km of 600 op de snelweg is echt de max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:26:
[...]

Wordt het dan weer eens geen tijd voor een nieuwe?
Ja en nee. Ik heb op dit moment geen stalling. Ik merkte de laatste jaren met de gsxr dat ik hem minder makkelijk pakte, omdat hij niet bij huis stond.

We zijn op zoek naar een huis, dus wellicht dat het dan weer komt :) Geen supersport meer dan, maar waarschijnlijk een powernaked (dikke 1290, z1000 iets in die trant.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
De foto's van de roestplekken.
link 1 en 2

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
streamnl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:51:
De foto's van de roestplekken.
link 1 en 2
Zou er eens een beetje roestomvormer op doen. Is zo te zien wat vliegroest dus ik zou nog niet gelijk met een staalborstel aan de slag gaan.

Acties:
  • +24 Henk 'm!
Email van de dealer, de V7 has arrived :) oOo *O* :)F
Morgen ophalen hoop ik.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jbz3t5P.jpg

Ik denk dat ik haar Anastasia ga noemen... :Y)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29
wilco1985 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:23:
[...]

Helm online bestellen? Dapper! Ik pas altijd eerst het halve assortiment omdat bijna geen enkele helm gelijk valt :/
Heb ik ook gedaan.
Helm was nergens in de buurt leverbaar, dus maar even wat google werk over pasmaat etc.
En past perfect! anders had ik hem gewoon terug gestuurd voor een andere maat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@ToolkiT Geen Giulia, Aurora of Vittoria, het is tenslotte een Italiaanse fiets. :)
Fijn dat ze eindelijk in het land is.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Barrybobslee schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:11:
goedemorgen allen.
In sept heb ik (incl weekend) 9 dagen vrij. Zat te denken om de route napoleon naar het zuiden te doen en terug te rijden via Route de Grande Alpes. is dit te doen in 9 dagen of kan ik het beter dichterbij huis zoeken?
Dit lijkt me prima te doen, Vorig jaar en dit jaar heb ik met m'n naked (Buell 1125CR) zo'n 3500 en 4000km gereden in 9 dagen op 2 vakanties naar de alpen (oostenrijk).
Gewoon de snelwegen afwisselen met leukere wegen en dan ga je je prima vermaken.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 09:15
goedemorgen allen.
Dan verwachten we natuurlijk wel een reisverslag hè! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grubeater schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:09:
@ToolkiT Geen Giulia, Aurora of Vittoria, het is tenslotte een Italiaanse fiets. :)
Fijn dat ze eindelijk in het land is.
gezien ze Steel(e) Grey is, vond ik Anastasia wel toepasselijk ;)
http://fiftyshadesofgrey.wikia.com/wiki/Anastasia_Steele
Er komen nog meer tinten grijs op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Laatst online: 07:13
SpongeRob schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Dit lijkt me prima te doen, Vorig jaar en dit jaar heb ik met m'n naked (Buell 1125CR) zo'n 3500 en 4000km gereden in 9 dagen op 2 vakanties naar de alpen (oostenrijk).
Gewoon de snelwegen afwisselen met leukere wegen en dan ga je je prima vermaken.
Ben je via Napoleon heen en via RDGA terug gegaan? Zit namelijk te twijfelen of Napoleon wel leuk is. Als ik sommige berichten moet geloven kan deze best tegen vallen.

@R0y. die komt er waarschijnlijk wel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

@Barrybobslee Je kunt in 5 dagen aan de franse kust staan, 2 dagen Duitsland, doorsteken via CH, en dan in 3 dagen over de Route des Grandes Alpes.

Tis grofweg 1500km enkele reis, delen door 50km/u gemiddeld, 30 uur rijtijd, 6 uur rijden per dag.

Goed te doen, en je kunt altijd een beetje spelen met een stukje snelweg heen en terug.

En je gaat een hele mooie route doen!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vanochtend voor werk nog snel het ruitje van de motor geschroeft, Zit nu vol in de wind wat wel lekker is, de turbulentie met 130 is wel een beetje bagger, maar hoef gelukkig niet veel snelweg.

Ziet er wel raar uit, een vstrom met kuip, zonder ruit.
Maar met deze hitte, blij dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Barrybobslee schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Ben je via Napoleon heen en via RDGA terug gegaan? Zit namelijk te twijfelen of Napoleon wel leuk is. Als ik sommige berichten moet geloven kan deze best tegen vallen.

@R0y. die komt er waarschijnlijk wel. :*)
Nee, we zaten veel te ver naar het oosten om een van die routes te nemen, wellicht gaan we volgend jaar naar Frankrijk dus zullen we misschien wel (een deel van) deze routes nemen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@ToolkiT geef je nu niet te veel over jezelf prijs? ;)

Kennelijk controleren ze in Luxemburg nu ook op de rode reflectoren aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:34
ToolkiT schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:54:
Email van de dealer, de V7 has arrived :) oOo *O* :)F
Morgen ophalen hoop ik.
[afbeelding]

Ik denk dat ik haar Anastasia ga noemen... :Y)
Erg mooie motor hoor. Ook een erg mooie kleurstelling wat mij betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:37

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Sasha Grey?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mijn laatste aankoop, de super exclusieve schakelpookbeschermer van Aliexpress. :p
Een kijken of dit mijn linker laars mooier houdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9rSyrmgxTzhcHJdMNtlCJC5s/thumb.jpg

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Pff het is hier druk geweest tijdens mijn vakantie!

Maandag ochtend weer aangekomen in Hoek van Holland na 2 weken door de UK heen getoured te hebben. We hebben de volgende plaatsen aangedaan:

Harwich - Brighton
Brighton - Romsey
Romsey - Gloucester
Gloucester - Brecon
Brecon - Synodd Inn
Synodd Inn - Blaenau Ffestiniog
Blaenau Ffestiniog - Wrexham
Wrexham - Telford
Telford - Peterborough
Peterborough - Cambridge
Cambridge - Harwich

Tussen deze locaties in hebben we enkel gebruikt gemaakt van de kronkel route optie op de TomTom met daarbij snelweg vermijden. We hebben dus 2 weken lang geen enkele snelweg gezien! De TomTom maakte echt hele mooie routes. Het 1e moment reed je op een A weg (soort provinciale weg waar je 60mph mag). Het volgende moment reed je op een land weg net 1 auto breed waar er zelfs gras groeide in het midden van de weg en er misschien 1x per week een auto langs komt.

Verder een hele leerzame rit. Ik was alleen het platte Nederland gewend, dan was Engeland en zeker ook Wales een hele andere ervaring. Soms hellingspercentages van 25%+, hoop grind op de weg, heel erg onoverzichtelijke bochten en situaties, zelfs haarspeld bochten :P Ik was gewend in NL dat ik een bochtig stukje in dook en dat ik dan even moest inhouden zodat mijn vriendin weer naar mij toe kon rijden, nu reed ik zo een stuk maar toen ik in mijn spiegel keek zat ze recht achter me.

Oh en als klap op de vuurpijl even mijn vriendin ten huwelijk gevraagd in Blaenau Ffestiniog (Snowdonia), she said yes :D Volgens mij had mijn TomTom het al door want dat ding bleef ons maar langs kerken sturen...

Heb nog veel foto's en ga nog compilatie video maken dus die zal ik hier tzt wel eens posten. Maar zowel Engeland als Wales zijn echt zeker aan te raden!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@aidanl van harte gefeliciteerd dan!

En blij dat je vriendin/verloofde ook een motor rijdt, heb je die discussies niet :+

Ben benieuwd naar de foto's, Snowdonia vorig jaar gedaan, absoluut een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:29:
@ToolkiT geef je nu niet te veel over jezelf prijs? ;)

Kennelijk controleren ze in Luxemburg nu ook op de rode reflectoren aan de achterkant.
Stelletje boeven daar in Luxemburg, in Duitsland koste het ontbreken van dat ding me een jaar of anderhalf geleden maar €25,- :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Thoit schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:07:
Je kan in Google Maps toch zien hoeveel Baustelles je hebt op de verschillende routes :)
Goh, ik reed gewoon op navi :) niet gepland dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
@aidanl Gaaf! Ik probeer mijn vriendin over te halen ook te gaan rijden, heb motorrijden in UK/Schotland wel vrij hoog op mijn wensenlijstje staan :)

Gefeliciteerd met je verloving!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aidanl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:58:
Pff het is hier druk geweest tijdens mijn vakantie!

Maandag ochtend weer aangekomen in Hoek van Holland na 2 weken door de UK heen getoured te hebben. We hebben de volgende plaatsen aangedaan:

Harwich - Brighton
Brighton - Romsey
Romsey - Gloucester
Gloucester - Brecon
Brecon - Synodd Inn
Synodd Inn - Blaenau Ffestiniog
Blaenau Ffestiniog - Wrexham
Wrexham - Telford
Telford - Peterborough
Peterborough - Cambridge
Cambridge - Harwich

Tussen deze locaties in hebben we enkel gebruikt gemaakt van de kronkel route optie op de TomTom met daarbij snelweg vermijden. We hebben dus 2 weken lang geen enkele snelweg gezien! De TomTom maakte echt hele mooie routes. Het 1e moment reed je op een A weg (soort provinciale weg waar je 60mph mag). Het volgende moment reed je op een land weg net 1 auto breed waar er zelfs gras groeide in het midden van de weg en er misschien 1x per week een auto langs komt.

Verder een hele leerzame rit. Ik was alleen het platte Nederland gewend, dan was Engeland en zeker ook Wales een hele andere ervaring. Soms hellingspercentages van 25%+, hoop grind op de weg, heel erg onoverzichtelijke bochten en situaties, zelfs haarspeld bochten :P Ik was gewend in NL dat ik een bochtig stukje in dook en dat ik dan even moest inhouden zodat mijn vriendin weer naar mij toe kon rijden, nu reed ik zo een stuk maar toen ik in mijn spiegel keek zat ze recht achter me.

Oh en als klap op de vuurpijl even mijn vriendin ten huwelijk gevraagd in Blaenau Ffestiniog (Snowdonia), she said yes :D Volgens mij had mijn TomTom het al door want dat ding bleef ons maar langs kerken sturen...

Heb nog veel foto's en ga nog compilatie video maken dus die zal ik hier tzt wel eens posten. Maar zowel Engeland als Wales zijn echt zeker aan te raden!
Mooi he daar?
Goede plek voor je aanzoek ook! maaruh, pics or it didn't happen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ardj schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:51:
@aidanl Gaaf! Ik probeer mijn vriendin over te halen ook te gaan rijden, heb motorrijden in UK/Schotland wel vrij hoog op mijn wensenlijstje staan :)
Vergeet Wales niet, echt super rijden daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05
Grubeater schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:56:
Mijn laatste aankoop, de super exclusieve schakelpookbeschermer van Aliexpress. :p
Een kijken of dit mijn linker laars mooier houdt.

[afbeelding]
Why? Is het echt zo een enorme aanslag op je laars? Ben wel benieuwd nu hoe die er uit ziet. :)
Heel veel laarzen hebben vaak een versteviging waar je schakelt wat dit moet tegen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 25-07-2018 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@aidanl Proficiat _/-\o_ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
goedemorgen allen.
Ik heb in de mei vakantie in 7 dagen gereden.
Vanuit Eindhoven tot de Franse grens snelweg, vervolgens alleen maar via secundaire (en kleinere) wegen naar de Provence (Gorges dus Verdon) en weer terug.
Net geen 3000km gereden.
Echt super tof.

Paar jaar terug, Vespa achterop de camper, in 1dag naar een camping net boven Annecy gereden.
Daar camper achtergelaten en met de motor de route du Grandes alpes gewoon heen en terug gereden in 6 dagen.
De 8ste dag weer terug met de motor achterop de camper over de snelweg.

Zelfs heen en terug de zelfde route vind ik de RDGA echt fantastisch.
Afgelopen zomer heb ik er nog een flink stuk van gereden, weer met mijn Vespa.
Maar toen was ik al in de Piemonte (IT) scheelt een flink stuk heen en terug reis. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:27

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
De belangrijkste vraag die in mijn naar voren komt: Wat ben je in hemelsnaam aan het Googles om dit als resultaat te kunnen krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:03:
De belangrijkste vraag die in mijn naar voren komt: Wat ben je in hemelsnaam aan het Googles om dit als resultaat te kunnen krijgen :+
Pussybike misschien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 19:34
Hallo, ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Kawasaki Versys 2007 met aardig wat km op de teller.
Heeft er toevallig iemand ervaring met Scottoilers?

Die zit er namelijk wel 1 op (Vsystem) maar heeft het volgens vorige eigenaar al 2 jaar niet gedaan en wat door Motoport ooit is bijgevuld na doorspoelen, ziet er nu zo uit dankzij spatwater:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37615319_10157638918239502_3613736137975136256_n.jpg?_nc_cat=0&oh=22eb734486ba02e05301cd2e03d164d2&oe=5BE50F47

Nu heb ik mail terug van Scottoiler voor troubleshooting hoe dit uit te spoelen is maar vraag me af of dit nog te redden is.

Andere mensen die wat over levensduur van zo'n smeersysteem kunnen zeggen?
Please don’t not try to dismantle the RMV. Although it’s, basically, a simple device, the risk of introducing an air leak into your engine is one that is not worth taking.

Looking at your photos, it appears that it is full of water, and this has come from the big tank (sitting under the oil, where the yellow siphon tube picks up – from the front, left corner). This happens if you get a jet wash too close!

Remove the small reservoir and drain it over a container overnight.

Put the bike on the side stand and remove the rubber filler plug from the yellow siphon tube. Attach a long piece of tube to the yellow siphon tube (long enough to reach the ground) and put a container on the ground.

Slowly suck on it. If there is still water under the oil, it will be the first to come out. Let it drain into the container until only oil comes out.

Turn the adjuster fuller clockwise to the “Prime” setting and squirt some WD40 into the small reservoir and force this through using pressure from a Yellow Scottoil bottle. See attachments and this video : - YouTube: Scottoiler vSystem Motorcycle Chain Oiler - Filling and Priming (Eng...

Refill with oil and prime the delivery tubing and start you engine and see if it flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dit ziet er vrij kansloos uit. Maar het is allemaal uit elkaar te halen.

Plaats hem daarna meteen op een andere plek... Allemensen zeg, hoe dacht deze vorige eigenaar dat zwaartekracht werkt -.-'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:47

A13X

Dude

lolgast schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:09:
Dit ziet er vrij kansloos uit. Maar het is allemaal uit elkaar te halen.

Plaats hem daarna meteen op een andere plek... Allemensen zeg, hoe dacht deze vorige eigenaar dat zwaartekracht werkt -.-'
Ik heb deze ook gehad en die hoort daar te zitten. Er zit buiten dat kleine reservoir nog een grotere tussen het spatbord en de kentekenplaat. Dit is de xl versie met een extra groot reservoir naast dat kleine ronde ding.

Zoals ze al zeggen, proberen af te tappen en door te spoelen is je beste kans.

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 25-07-2018 13:14 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Panini schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Why? Is het echt zo een enorme aanslag op je laars? Ben wel benieuwd nu hoe die er uit ziet. :)
Heel veel laarzen hebben vaak een versteviging waar je schakelt wat dit moet tegen gaan.
Ik heb mijn schakelpook vervangen voor een langer exemplaar van een crossser omdat ik verlaagde voetsteunen heb gemonteerd. De originele schakelpook heeft gewoon een rubberen oppervlakte terwijl de vervanger van getand aluminium is.
Ik zie nu al een zilveren gloed op mijn linker laars die ik sinds mei heb en dit rubber dingetje kost vrijwel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 19:34
Raym09 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:12:
[...]

Ik heb deze ook gehad en die hoort daar te zitten. Er zit buiten dat kleine reservoir nog een grotere tussen het spatbord en de kentekenplaat. Dit is de xl versie met een extra groot reservoir naast dat kleine ronde ding.

Zoals ze al zeggen, proberen af te tappen en door te spoelen is je beste kans.
Klopt zijn 2 reservoirs (beide met water onderin momenteel).

Hm, dan moet ik eerst maar eens die Scottoiler flesjes gaan halen met zo'n tuitje.

[ Voor 24% gewijzigd door Jelloz op 25-07-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Vrijdag schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:23:
Net in Venray aangekomen. Eerste dat ik zie: rooie chick op een SRAD :D
Vrijdag, wat voor motor had je? In welke groep zat je? Ik was daar namelijk ook. Rode chick op dei SRAD was O+..

Ik zat in groep 2c met een Rood/Zwarte Aprilia Shiver...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bakvis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:28:
[...]

Vrijdag, wat voor motor had je? In welke groep zat je? Ik was daar namelijk ook. Rode chick op dei SRAD was O+..

Ik zat in groep 2c met een Rood/Zwarte Aprilia Shiver...
Ik zat in groep 1c. Na de eerste twee sessies mochten we de 3e en 4e starten voor de andere 1 groepen. Haalden we ze alsnog allemaal twee keer in 8)

Rij op een zwarte Honda Hawk GT650, was volgens mij de lichtste en oudste motor die dag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Vrijdag Ik heb de roze scrambler doorgestuurd naar mijn vrouw als potentiële vervanger van de CB1. Ze heeft toch liever een Monster dan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:37:
@Vrijdag Ik heb de roze scrambler doorgestuurd naar mijn vrouw als potentiële vervanger van de CB1. Ze heeft toch liever een Monster dan :+
Die kan ook roze geverfd worden :+

Zijwieltjes zijn optioneel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
https://www.nu.nl/binnenl...s-in-smeltend-asfalt.html

Tijd om de motoren weer binnen te houden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geweldig, ik laat het net aan mijn dochter zien; wat voor jou? mmm not really..
Zelfs meisjes van 11 met motor interesse vinden het niks.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Vrijdag schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Ik zat in groep 1c. Na de eerste twee sessies mochten we de 3e en 4e starten voor de andere 1 groepen. Haalden we ze alsnog allemaal twee keer in 8)

Rij op een zwarte Honda Hawk GT650, was volgens mij de lichtste en oudste motor die dag :P
Ah tof. Ik reed in groep 2C, Hier onder wat foto's van mij die dag. We hebben volgens mij in de rij bijna langs elkaar gestaan...

Afbeeldingslocatie: https://www.leukopdefoto.nl/wp-content/uploads/2018/07/leukopdefoto_1127333-large.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.leukopdefoto.nl/wp-content/uploads/2018/07/leukopdefoto_1127316-large.jpg

Reed trouwens nog een andere chick rond op een Ducati Monster (volgens mij groep 1B).
Afbeeldingslocatie: https://www.leukopdefoto.nl/wp-content/uploads/2018/07/leukopdefoto_1128201-large.jpg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:-( Ben toch beetje huiverig aan het worden voor morgen... hopelijk valt het 's ochtends nog mee... pff.

Gefeliciteerd @aidanl ! Als vrouw in het topic dan uiteraard de vraag, hoe ging het, watvoor locatie, hoe heb je het aangepakt??? detailsss! :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bakvis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Ah tof. Ik reed in groep 2C, Hier onder wat foto's van mij die dag. We hebben volgens mij in de rij bijna langs elkaar gestaan...

[afbeelding]
[afbeelding]

Reed trouwens nog een andere chick rond op een Ducati Monster (volgens mij groep 1B).
[afbeelding]
Ah nice! Ik heb jou ook zien rijden, we stonden in de "pit" inderdaad min of meer naast elkaar :)

Ja die op de Monster was nóg mooier O+ * Vrijdag droomt nog eens lekker weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
SmurfLink schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:46:
[...]

:-( Ben toch beetje huiverig aan het worden voor morgen... hopelijk valt het 's ochtends nog mee... pff.
Is hier stiekem blij dat het nog bewolkt is en dus maaaaarr 28 graden is buiten :+ nu hopen dat het over 2 uur ook zo blijft :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Vrijdag schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:10:
[...]
Misschien zou zoiets kunnen helpen? Hoewel dat ook niet echt heel erg goed blijft zitten natuurlijk. Maar als er nog een topkoffer achter haar rug zit kan het misschien wel:

[afbeelding]

En misschien een niergordel oid? Er was iemand op de meet vorig jaar die ook zo'n gordel had. @caesar1000 dacht ik?
@Thoit
Een losse rugprotector met niergordel is inderdaad misschien een oplossing. Met een losse rugprotector heeft je rug tijdens het rijden extra ondersteuning en blijft de protector ook goed zitten door de niergordel die aan de protector zit (en het is natuurlijk extra bescherming :)).

Afbeeldingslocatie: http://blog.motorcycle.com.vsassets.com/wp-content/uploads/2014/07/072114-rossi-dainese-manis-back-protector-f.jpg
PilatuS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Weinig actie inderdaad, maar wel een mooie foto. Leuk om te hebben :)

@caesar1000 maakt ook prachtige foto's. Het is ook mogelijk met hem af te spreken om een sessie foto's te maken. Heb zelf ook een aantal erg mooie foto's die door hem zijn gemaakt.

Deze bijvoorbeeld:

[afbeelding]
Foto's in de buurt van Arnhem zijn altijd mogelijk. (DM voor info) ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 09:18
WTF, jullie rijden nog in dit weer? Als ik op de moto zou kruipen is het pas na 21u...

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Is Anastasia niet een heel onderdanig typje? Ik zou de Guzzi dan Sasha noemen, naar een veel stoerdere Grey. Past veel beter bij het hardcore karakter van die machine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02

Investig8or

What goes up, could come down

kazzzdafke schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:04:
WTF, jullie rijden nog in dit weer? Als ik op de moto zou kruipen is het pas na 21u...
Ik ben gisteren en vandaag met de motor (enigzins gedwongen) naar het werk, is nog best goed te doen! Alle ventilatie open die er in jas en helm zit (nieuwe laarzen en motorbroek mag ik wel even mee opschieten :X) Alleen niet te lang stilstaan...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik zal wel moeten, auto rijdt even niet. Gelukkig kan ik redelijk doorgassen, dus de wind koelt een beetje. In de stad is het wel even pittig, maar dat is niet anders.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
caesar1000 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:04:
[...]

@Thoit
Een losse rugprotector met niergordel is inderdaad misschien een oplossing. Met een losse rugprotector heeft je rug tijdens het rijden extra ondersteuning en blijft de protector ook goed zitten door de niergordel die aan de protector zit (en het is natuurlijk extra bescherming :)).
Als Vale het draagt dan móet het wel goed zijn :+ Had het thuis al een paar keer voorgesteld maar tot nu toe leek het haar helemaal niks om zo'n ding te dragen (dan is de pijn dus blijkbaar niet erg genoeg :P ) Misschien is het ook gewoon een stukje zitvlees creëren (let's hope so).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29

Wat is deze! nu hebben de mooiweer rijders zelfs last van pekel!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Moet lessen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 09:18
Frans92 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:09:
[...]

Ik zal wel moeten, auto rijdt even niet. Gelukkig kan ik redelijk doorgassen, dus de wind koelt een beetje. In de stad is het wel even pittig, maar dat is niet anders.
Eum, dat doet het hier dus echt niet. Zelfs niet op autostrade, de lucht is gewoon WARM.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

kazzzdafke schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Eum, dat doet het hier dus echt niet. Zelfs niet op autostrade, de lucht is gewoon WARM.
Dat kan, ik ervaar wel iets van een koelend effect. Daarom is het overal vooraanstaan bij het stoplicht en lekker doorgassen :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
ik ook zaterdag ochtend gelukkig van 8-10, maandag mn theorie, woensdag voertuigbeheersing. hopelijk word het een goede week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Dank allen :D Ze rijd nu inmiddels een jaar rond op een ER6F uit 2007 en vind het net als mij ook gewoon heel leuk. Ze is nog iets meer onzeker, maar na onze vakantie is dat een stuk beter geworden.
[...]

Gefeliciteerd @aidanl ! Als vrouw in het topic dan uiteraard de vraag, hoe ging het, watvoor locatie, hoe heb je het aangepakt??? detailsss! :p
Haha ook belangrijke vragen natuurlijk! :9

Het idee was om aanzoek te doen op onze route van Sinnod Inn naar Bleanau Ffestiniog in Wales. Had een mooi stuk met geweldig uitzicht gevonden, heel romantisch ofc.. Maar... het is in de UK nu al meer als 2 maanden kurk en kurk droog geweest. En wat gebeurt er op de dag van de aanzoek, 't begint keihard te regenen. De hele rit was nat, wij zijn uiteindelijk direct naar het hotel gereden en kwamen daar compleet doorweekt aan. Dus uiteindelijk maar in het hotel de aanzoek gedaan met champagne en aardbeien :P ik had wel onderweg het hotel gebeld dat ze niets mochten zeggen, want had met de zitten mailen voor kamer upgrade en dat andere meuk te regelen. Overigens echt wel een mooi hotel:
http://oakeleyarms.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Gaan de dames motorrijden, op een circuit nota bene, worden ze alsnog "chick" genoemd :F

Zal wel iets met een tijdsgeest zijn...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

AVD morgen toch?

Toi toi toi in elk geval! En laat het weten hier hè! Dan kunnen we juichen, of met je meehuilen :Y
Op zoek naar tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:12:

Wat is deze! nu hebben de mooiweer rijders zelfs last van pekel!!! 8)7
Het overhitte asfalt is momenteel op sommige plaatsen best tricky. Gisteren met het opdraaien van de snelweg met een redelijke hellingshoek al een licht schuivende voorkant gehad. En op andere plaats bij het opdraaien een licht schuivende voor en anderkant. Niet echt fijn dat geschuif :-(

Nee en het lag niet aan mijn banden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Je zou toch zeggen dat als het asfalt zo heet word dat het gaat plakken je juist extra grip hebt, apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja als het bovenste laagje asfalt niet zo veel affiniteit meer heeft met de laag eronder...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:39:
Je zou toch zeggen dat als het asfalt zo heet word dat het gaat plakken je juist extra grip hebt, apart :P
Als asfalt gaat smelten is het meer glijden dan plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Tja wordt dan toch een soort olie achtige substantie, zal best goed glijden lijkt mij.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
Zit wat in...

Als je op dat soort oververhit asfalt parkeert, denk er dan ook aan om een plankje onder je standaard te schuiven... Het is zo lullig als die erin wegzakt :P

Zelf heb ik deze altijd bij me, al heeft die weer het nadeel dat het vast kan gaan plakken :+

crittercoaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:39:
Aardig artikel over dit fenomeen:

https://motorbikewriter.com/light-roads-fix-molten-tar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@SmurfLink veel succes bij het nummertje trekken in het gemeentehuis voor je nieuw rijbewijs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik gebruik de motor voor dagelijks woon-werk verkeer, zou de auto wel kunnen pakken maar zonder airco zit ik ATM toch liever op de motor.
Dan kan ik nog wat voorkruipen hier en daar en wat meer gas geven om door te waaien.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Interessant spul. Ik ben alleen wel benieuwd wat dat doet als het nat word, als het een vergelijkbare coating is als in sommige parkeergarages, word het met een beetje water erop juist spekglad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
En hoe erg het verblindt als het zonnetje er op staat. Ziet er nou niet heel prettig uit zo op die laatste foto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Volgens het artikel zou het juist voor meer grip moeten zorgen en niet moeten reflecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:07:
Volgens het artikel zou het juist voor meer grip moeten zorgen en niet moeten reflecteren.
Als het droog is inderdaad, er staat niets over regen. Nou is dat natuurlijk ook nogal een zeldzaam iets in Californië en Australië (en NL tegenwoordig) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Chakotay dat is inderdaad wel een goede tip. Zag laatst op facebook ergens een foto van een motor waarvan de standaard ook weg was gezonken in het asfalt (stond nog wel enigzins overeind), het asfalt was toen weer hard geworden waarna de standaard er niet meer uit kwam. Enige optie was toen om standaard van de motor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Als het droog is inderdaad, er staat niets over regen. Nou is dat natuurlijk ook nogal een zeldzaam iets in Californië en Australië (en NL tegenwoordig) :+
CoolSeal actually improves both wet and dry traction. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit hm, blijkbaar kan ik niet lezen :+

@aidanl ha, dat is helemaal lullig :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 15-09 11:10
Haaaai terug van maandje Indonesië. Daar wat rondgereden met honda varios 125cc xD.

Tijd om 105 pagina's door te lezen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:25:
Dank allen :D Ze rijd nu inmiddels een jaar rond op een ER6F uit 2007 en vind het net als mij ook gewoon heel leuk. Ze is nog iets meer onzeker, maar na onze vakantie is dat een stuk beter geworden.

[...]

Het idee was om aanzoek te doen op onze route van Sinnod Inn naar Bleanau Ffestiniog in Wales. Had een mooi stuk met geweldig uitzicht gevonden, heel romantisch ofc.. Maar... het is in de UK nu al meer als 2 maanden kurk en kurk droog geweest. En wat gebeurt er op de dag van de aanzoek, 't begint keihard te regenen. De hele rit was nat, wij zijn uiteindelijk direct naar het hotel gereden en kwamen daar compleet doorweekt aan. Dus uiteindelijk maar in het hotel de aanzoek gedaan met champagne en aardbeien :P ik had wel onderweg het hotel gebeld dat ze niets mochten zeggen, want had met de zitten mailen voor kamer upgrade en dat andere meuk te regelen. Overigens echt wel een mooi hotel:
typisch weer dat het weer een stokje voor je plan steekt. :p Wel mooi alsnog zeg! Leuk gedaan!
Vrijdag schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:37:
[...]
AVD morgen toch?

Toi toi toi in elk geval! En laat het weten hier hè! Dan kunnen we juichen, of met je meehuilen :Y

[...]

Op zoek naar tips ;)
Yep. Gelukkig om 10u dus dan is het nog niet het ergste qua warmte, en hoef ik niet de hele dag in de zenuwen te zitten. Uiteraard laat ik het weten, hopelijk goed nieuws.

:p En neuh, daar is het nog wel een beetje te vroeg voor. Maar uiteindelijk wel, over een paar jaartjes ofzo.

Thanks @Least Inkling :9 lekker positief. Moet zeggen, het lijkt wel te helpen met de zenuwen. iedereen hier op werk is ook al echt enthousiast, leven mee... Op zich zijn die zenuwen ook onzin. Ik weet hoe ik moet rijden, kan het ook... enige wat ik morgen moet doen is het laten zien. Nu nog al die stemmetjes in m'n hoofd uitzetten die blijven twijfelen, haha. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 25-07-2018 15:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
En toen klaarde de bewolking op en moet je gewoon volle bak in de zon lessen :+ heb het nu al warm met wat wind in de schaduw buiten.... Moet even wachten tot ze weer terugkomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Succes @timmie271 !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@SmurfLink je moet maar denken, gewoon rijden alsof je een les hebt. Je kunt niets anders doen dan het te ondergaan.

Let wel, je gaat helemaal uit je plaat als je het verlossende antwoord krijgt.
Ik ben toen rechtstreeks naar de kroeg gegaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Least Inkling schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:50:
@SmurfLink je moet maar denken, gewoon rijden alsof je een les hebt. Je kunt niets anders doen dan het te ondergaan.
Mee eens. Gewoon een lekker stukje gaan rijden en niet denken dat het een examen is. Je gaat gewoon even een rondje maken, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:25:

[...]

Die tent ken ik, daar hebben wij 2 jaar geleden nog gelunched.
Mooie omgeving, zelfs in de regen leuk :)

Heb je de B4391 gereden?
https://www.google.co.uk/...t9XKuQ!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32
SmurfLink schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:41:
Nu nog al die stemmetjes in m'n hoofd uitzetten die blijven twijfelen, haha. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ac/ff/1c/acff1c18296f97922d4754537c66f751.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Heerlijk weertje voor AVB-lessen. >:)
Pagina: 1 ... 28 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.