I have stability. The ability to stab.
Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17:
[...]
Heeft GoT je dan niks geleerd?Met afzetten en verbannen hou je de mogelijkheid dat mensen opeens terug komen en je plan in de soep laten lopen.
Nee sorry, ik zie geen andere mogelijkheid dan onthoofden.

Awesome
V-strom 650 valt ook goed mee van prijs hoor... prima eerste (of tweedeXaero schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:57:
Ben zelf nu nog aan het lessen, en stiekem al aan het kijken een motor. Voorkeur gaat wel uit richting een all road bike, zoals een Benelli TRK 502, Versys 650, BMW F750GS of de Suzuki V-Strom 1000a. Vind vooral de wat hogere motoren vet.
Vooral de Benelli vind ik erg tof, alleen over het merk kan ik echt amper wat vinden. Ook merk ik dat mijn smaak in een hogere prijsklasse valtEn misschien maar beter voor de portemonnee om een motor te nemen die in een iets lagere prijsklasse valt.
Misschien dan toch maar richting een CBF 600 SA gaan kijken als eerste motor
EDIT: ik ben zelf begonnen op een Honda CB500x en kan die ook aanraden. Je begint ze gemakkelijk tweedehands te vinden intussen (en Honda dus bullet proof)...
[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 20-07-2018 11:26 ]
Benelli is een oud Italiaans merk, maar nu in Chinese handen,een leuke review van de 502 hier:Xaero schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:57:
Ben zelf nu nog aan het lessen, en stiekem al aan het kijken een motor. Voorkeur gaat wel uit richting een all road bike, zoals een Benelli TRK 502, Versys 650, BMW F750GS of de Suzuki V-Strom 1000a. Vind vooral de wat hogere motoren vet.
Vooral de Benelli vind ik erg tof, alleen over het merk kan ik echt amper wat vinden. Ook merk ik dat mijn smaak in een hogere prijsklasse valtEn misschien maar beter voor de portemonnee om een motor te nemen die in een iets lagere prijsklasse valt.
https://www.bennetts.co.u...trk-502-bikesocial-review
Zelf de eerste 15.000 km na het halen van m'n A op een BMW F700GS gereden, lekker handelbaar en snel genoeg met 75 pk. De F800GS is nog wat meer offroad dan de 700.
"Zolang je de snelweg maar mijdt" word ik bang vanNL-RaVeR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:38:
[...]
@scherpp Ik heb inderdaad nu sinds 1,5 maand een Harley Davidson Iron 883.
Net de eerste 2200km erop zitten (incl. een GoT motortocht) en het bevalt me uitstekend. Ik heb pas sinds Mei mijn rijbewijs en het is dus mijn eerste motor, maar daar is die wat mij betreft prima voor geschikt.
Het is natuurlijk wel wat anders als een naked bike. Je voelt de trillingen van de V-Twin en je toeren bereik is heel anders (max rpm is 5800). Kwa sturen vindt ik hem overigens echt niet tegenvallen als ik het vergelijk met mijn lesmotor, een Honda CBF 650. Voor een Harley vindt ik hem iig erg sportief rijden en genoeg power hebben (voor nu).
Verder is de zithouding wel relax rechtop en kun je er rustig een hele dag op rondtoeren. Ik gebruik hem ook voor woon-werk verkeer wat ook prima gaat, zolang je de snelweg maar mijd.
Nou heb ik niet echt vergelijkings materiaal met de andere 2 motoren die je noemde, maar als ik mocht kiezen tussen die CBF 650 en de Iron 883, dan weet ik wel waar ik een big smile van krijg.
Owja, en kwa onderhoud, lastig te zeggen. De riem vereist zo goed als geen onderhoud. Verder net pas de eerste beurt gehad (bij 1600km) omdat hij toen net pas was ingereden. Kwa prijzen vindt ik dat wel meevallen, maar voor de auto ben ik ook BMW prijzen gewend dus dat kan aan mij liggen![]()
Ga gewoon een proefrit maken zodra je je rijbewijs hebt en dan merk je snel genoeg of hij bevalt of niet.
Paar jaar geleden eens een proefrit gemaakt op een Iron 883 tijdens Harley demodag. Ik moet zeggen; het reed inderdaad heerlijk.NL-RaVeR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:38:
[...]
@scherpp Ik heb inderdaad nu sinds 1,5 maand een Harley Davidson Iron 883.
Net de eerste 2200km erop zitten (incl. een GoT motortocht) en het bevalt me uitstekend. Ik heb pas sinds Mei mijn rijbewijs en het is dus mijn eerste motor, maar daar is die wat mij betreft prima voor geschikt.
Het is natuurlijk wel wat anders als een naked bike. Je voelt de trillingen van de V-Twin en je toeren bereik is heel anders (max rpm is 5800). Kwa sturen vindt ik hem overigens echt niet tegenvallen als ik het vergelijk met mijn lesmotor, een Honda CBF 650. Voor een Harley vindt ik hem iig erg sportief rijden en genoeg power hebben (voor nu).
Verder is de zithouding wel relax rechtop en kun je er rustig een hele dag op rondtoeren. Ik gebruik hem ook voor woon-werk verkeer wat ook prima gaat, zolang je de snelweg maar mijd.
Nou heb ik niet echt vergelijkings materiaal met de andere 2 motoren die je noemde, maar als ik mocht kiezen tussen die CBF 650 en de Iron 883, dan weet ik wel waar ik een big smile van krijg.
Owja, en kwa onderhoud, lastig te zeggen. De riem vereist zo goed als geen onderhoud. Verder net pas de eerste beurt gehad (bij 1600km) omdat hij toen net pas was ingereden. Kwa prijzen vindt ik dat wel meevallen, maar voor de auto ben ik ook BMW prijzen gewend dus dat kan aan mij liggen![]()
Ga gewoon een proefrit maken zodra je je rijbewijs hebt en dan merk je snel genoeg of hij bevalt of niet.

Kleine stukken zijn prima te doen, maar je zit zou eenmaal rechtop en er zit geen windscherm op (en dat wil je ook niet, verpest de looks imho) dus je vangt veel wind. Ik rij soms ook een stukje snelweg naar me werk (+/- 10 km) en dan rij ik ongeveer 110. Dan is het prima te doen.scherpp schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:42:
[...]
"Zolang je de snelweg maar mijdt" word ik bang van. Helaas kan ik alleen via de snelweg naar m'n werk rijden (afstand deur tot deur: 28 km). Is het echt oncomfortabel op de snelweg?
Daarom kijken Harleyrijders ook altijd zo nors. Als je gaat lachen en je ogen níet half dichtknijpt zit alles vol met vliegenNL-RaVeR schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:47:
[...]
Kleine stukken zijn prima te doen, maar je zit zou eenmaal rechtop en er zit geen windscherm op (en dat wil je ook niet, verpest de looks imho) dus je vangt veel wind.
Versys zie ik niet echt als een allroad, is meer een alles een beetje.Xaero schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:57:
Misschien dan toch maar richting een CBF 600 SA gaan kijken als eerste motor
Uit dat rijtje zou ik snel voor de bmw gaan, en de 800gs schijnt echt een beest te zijn.
Vergeet niet dat als je allroad gaat je ook investeert in valbeugels, zeker met fietsen in die prijsklasse!
Budgetwise:
Als je een Africa twin wilt heb ik er nog wel 1 staan
Ik heb anderhalf jaar geroepen dat ik er eentje wilde, maar na die rit in Limburg ben ik daar toch van terug gekomen. Ik heb nu al het vermogen van een Twin zonder de extra ballast, en alhoewel ik ze nog steeds ontzettend stoer vind kan ik die extra kilo's missen als kiespijnkneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Versys zie ik niet echt als een allroad, is meer een alles een beetje.
Uit dat rijtje zou ik snel voor de bmw gaan, en de 800gs schijnt echt een beest te zijn.
Vergeet niet dat als je allroad gaat je ook investeert in valbeugels, zeker met fietsen in die prijsklasse!
Budgetwise:
Ik kijk nu eerder naar een XT500, XR600, XR250 enzo. Idealiter zou ik een ADV bike hebben met een droog gewicht van niet meer dan ~135 kilo en dan alleen de noodzakelijke accessoires erop.
Die alp en twin vergelijking negeer ik maar gewoonHTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:54:
[...]
Ik heb anderhalf jaar geroepen dat ik er eentje wilde, maar na die rit in Limburg ben ik daar toch van terug gekomen. Ik heb nu al het vermogen van een Twin zonder de extra ballast, en alhoewel ik ze nog steeds ontzettend stoer vind kan ik die extra kilo's missen als kiespijn.
Ik kijk nu eerder naar een XT500, XR600, XR250 enzo. Idealiter zou ik een ADV bike hebben met een droog gewicht van niet meer dan ~135 kilo en dan alleen de noodzakelijke accessoires erop.
En een twin/alp vergelijken met XT's en XR's is helemaal niet eerlijk natuurlijk
Zelf zou ik eerder een twee takt erbij halen voor het crossen.
Maar heb nu ondertussen 5 motoren staan 1 oldtimer brommer en 1 oldtimer snorfiets dus ik moet gewoon een beetje gaan verkopen voordat er wat nieuws kan komen.
Nee, absoluut geen eerlijk vergelijk, sorry als ik de indruk wek dat de AT niet geweldig is of niet capabel, ik ben gewoon tot de conclusie gekomen dat ik niet nóg meer gewicht mee wil nemen. Ik vind de AT nog steeds een droommotorkneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:00:
[...]
Die alp en twin vergelijking negeer ik maar gewoonik heb meerdere twins en alps gereden en zou ze nooit en te nimmer willen vergelijken. Zou nu ook nooit meer een alp willen gedeelte looks en groot gedeelte rijgedrag en ground clearance etc. vooral lengte van de rijder is belangrijk.
En een twin/alp vergelijken met XT's en XR's is helemaal niet eerlijk natuurlijk
Ik heb wat met oud, en zo'n 140kg adventure bike die je zelf verder uitbouwt heeft gewoon wat.
CR500
Ik doe al onderhoud genoegkneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:25:
twee takt voor de cross! prachtig geluid en onderhoud is gewoon vele malen simpeler!
CR500
Ik heb zelf sinds ik mijn rijbewijs heb al het volledige ANWB-pakket, incl Europaservice e.d. Al regelmatig dankbaar gebruik van gemaakt. De reden dat ik ANWB heb ipv een andere club is dat zij nog daadwerkelijk monteurs met spullen sturen, ipv alleen maar sleepwagens inschakelen. Ik rij eigenlijk alleen maar met oude meuk die nog relatief makkelijk langs de weg te repareren is, dan is dat wel zo prettig
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
ANWB lid =/= PechhulpSmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:37:
Nog eentje voor de random Vraag het op Vrijdag: Pechhulp. Ik ben wel ANWB lid maar heb nog geen wegenwacht ofzo (leaseauto). Hebben jullie dit? Gezien ik al best wat verhalen heb gelezen van mensen die langs de weg stilstonden of bij een crash oid...
Ik weet niet welke vorm je nu hebt maar je kan dit het beste even nakijken. Mocht het nodig zijn, dan kan je wel ter plekke een lidmaatschap afsluiten maar dat kost je heul veul geld. Zolang je problemen hebt met de leaseauto maakt dat natuurlijk niet uit, want leasemaatschappij.
Heb je straks motorproblemen, dan is dat een ander verhaal natuurlijk. Ik ben zelf eens stil komen te staan met mijn GPZ en er kwam toen eerst een ANWB meneer langs om te kijken of het gefixt kon worden. Kon helaas niet, dus berger laten komen. Die heeft me toen netjes afgezet bij de stalling.
Chakotay schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:40:
@SmurfLink vind @Vrijdag dat niet vervelend, als je op hem gaat staan om dingen te vragen?

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 20-07-2018 12:42 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En de rest lijkt goedkoop, tot de leeftijdstoeslag erbij komt. Dan zijn ze net zo duur of duurder dan de ANWB.Chakotay schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:40:
@SmurfLink vind @Vrijdag dat niet vervelend, als je op hem gaat staan om dingen te vragen?
Ik heb zelf sinds ik mijn rijbewijs heb al het volledige ANWB-pakket, incl Europaservice e.d. Al regelmatig dankbaar gebruik van gemaakt. De reden dat ik ANWB heb ipv een andere club is dat zij nog daadwerkelijk monteurs met spullen sturen, ipv alleen maar sleepwagens inschakelen. Ik rij eigenlijk alleen maar met oude meuk die nog relatief makkelijk langs de weg te repareren is, dan is dat wel zo prettig
Ben wel van plan om ook tochtjes naar België, Duitsland en uiteindelijk Scandinavië te maken dus Europa vind ik wel erg nuttig.
Edit: wat ik dan niet snap is dat er staat dat het inclusief lidmaatschap is. Ja hallo XD die heb ik al voor de reisverzekering, die is net weer afgeschreven... krijg ik dat geld dan ook terug?
[ Voor 31% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 12:47 ]
Hoe zit het dan met de kosten van de berger als ANWB lid? Ben zelf een keer betrokken geweest bij een ongeluk in Duitsland, daar mochten we onderweg naar de stalling even stoppen bij een pin automaat want die wilde wel meteen €300 hebben.Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:41:
[...]
Heb je straks motorproblemen, dan is dat een ander verhaal natuurlijk. Ik ben zelf eens stil komen te staan met mijn GPZ en er kwam toen eerst een ANWB meneer langs om te kijken of het gefixt kon worden. Kon helaas niet, dus berger laten komen. Die heeft me toen netjes afgezet bij de stalling.
Je kan ook investeren in een skimpy rokje en wat lippenstift, dan stoppen er ook genoeg mensen me dunkt.SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:43:
Ik zat even te kijken, en europa was 88euro per jaar voor mij als ANWB lid voor Europa Instap. Dat is nog best behapbaar. Standaard is nu in de aanbieding voor 124 normaal 144, dit is inclusief Vervangend vervoer en Repatriëring. Dat lijkt me dus de beste optie.Wel zo handig om even van te voren uit te zoeken dacht ik, het is weer eens rustig op werk, vandaar.
Dat werkt voor ons dan weer niet
Maar motorrijden is toch ATGATT?HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:45:
[...]
Je kan ook investeren in een skimpy rokje en wat lippenstift, dan stoppen er ook genoeg mensen me dunkt.
Dat werkt voor ons dan weer niet.
Je hebt helemaal gelijk. Dat word dan toch een leren motorbroek met opengewerkte achterkant.
Heb nu een goed jaar mijn rijbewijs en rij op een kawa zzr 600 uit 93.
Fijn apparaat wel! Al wel 2 x laten vallen met mijn domme kop
Ik las hier over een "klusdag" en heb eventueel ook wel interesse, afhankelijk van de datum en of er plek is natuurlijk.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Volgens mij is dat ook gedekt. ANWB zal dan altijd een gecontracteerde berger inschakelen. Facturen worden dan onderling geregeld, daar hoef je als het goed is niets zelf voor te betalen.Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:44:
Ik heb ANWB met wegenwacht, in januari voor relatief weinig lid geworden toen ze een actie hadden. Alleen nog nooit gebruik van hoeven maken dus kan er weinig over zeggen verder
[...]
Hoe zit het dan met de kosten van de berger als ANWB lid? Ben zelf een keer betrokken geweest bij een ongeluk in Duitsland, daar mochten we onderweg naar de stalling even stoppen bij een pin automaat want die wilde wel meteen €300 hebben.
Hier heb je de drie pakketten: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja daar zat ik ook naar te kijken. Europa en dan de middelste klinkt wel goed. Ik ga ze alleen thuis ff op Facebook lastig vallen hoe het zit met dat ik dus al ANWB lid ben en mijn lidmaatschap tot Juli 2019 betaald is.Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:50:
[...]
Volgens mij is dat ook gedekt. ANWB zal dan altijd een gecontracteerde berger inschakelen. Facturen worden dan onderling geregeld, daar hoef je als het goed is niets zelf voor te betalen.
Hier heb je de drie pakketten: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa
Wel top van een verzekeringsmannetje in je vriendenkring hebben, hij heeft alles klaarstaan voor de polis die ik wil en het moment dat ik mijn motor ga bezichtigen hoef ik hem ff een seintje te geven, ga ik kopen dan zet hij direct die polis aan zodat ik verzekerd naar huis kan rijden.
pff, eigenlijk bizar als ik me besef hoeveel jaar ik al een motor wil... en dat het nu zo ontieglijk dichtbij is...
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 12:55 ]
De Alp heeft tubes nodig, met een pluutje kom je er niet.lolgast schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:59:
Je bedoelt die lekke band die Ride-On ook niet kon dichten?Indien mogelijk heeft de ANWB gewoon de mogelijkheid om je band te plekke van een pluutje te voorzien
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
De ANWB is in principe voor pech, niet voor ongevallen. Berging bij een ongeval zit volgens mij normaal in je verzekering. Als de ANWB niet zelf die berger ingeschakeld heeft, vind ik het niet vreemd dat ze die ook vergoedenMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:44:
[...]
Hoe zit het dan met de kosten van de berger als ANWB lid? Ben zelf een keer betrokken geweest bij een ongeluk in Duitsland, daar mochten we onderweg naar de stalling even stoppen bij een pin automaat want die wilde wel meteen €300 hebben.
Ik ben 1x in het buitenland (Zwitserland) daadwerkelijk door een berger meegenomen via de ANWB, daar heb ik niets voor hoeven betalen. Daarnaast een keer in Frankrijk en Engeland gebruik gemaakt van locale pechhulp via de ANWB, ook niets voor hoeven betalen, en een hotelovernachting + huurauto kunnen declareren.
Die Ride-On heeft icm de stijve band wel de thuisrit gered, dus thuis kom ik wel.lolgast schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:02:
Dat weet ik, maar daarmee kan de lekke band waar nu naar verwezen wordt had even snel langs de weg door htt-thalan zelf ook niet gerepareerd kunnen wordenDat is wel gebleken uit de foto's en het resultaat na zorgvuldig plakken. Wat naast de weg even gauw ook niet makkelijk is
Voor de offroad tourritten zijn er altijd een paar mensen met gereedschap, ik heb dus nu zelf ook de nodige spullen bij om de binnenband gewoon te kunnen wisselen.
En als dat allemaal faalt, tja, dan slepen ze me maar af.
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2018 13:06 ]
ART4 slot wordt het, met een schijfslot (met kleurrijk draadje zodat ik 'm niet vergeet) voor de korte ritjes.
Verzekering wordt WA+ met rechtsbijstand voor in het verkeer (voor die 3 euro extra, prima)
ANWB europa WW gaan we aanzetten zo gauw ik de fiets heb
En voor mezelf een abonnement op MotoPlus als verjaardagskado
* ToolkiT is een beetje traag geloof ik.. maar jij @SmurfLink bent toch ook een vrouw?SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:13:
[...]
Smurfin is mevrouw SmurfLinkdie hopelijk binnen een jaartje ook haar rijbewijs gaat halen zodat we gezamenlijk op onze Kawasaki's de wereld over kunnen smurfen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja dat mag tegenwoordigToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:09:
[...]
* ToolkiT is een beetje traag geloof ik.. maar jij @SmurfLink bent toch ook een vrouw?
Welkom in de 21e eeuwToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:09:
[...]
* ToolkiT is een beetje traag geloof ik.. maar jij @SmurfLink bent toch ook een vrouw?
Ik ben niet de enige waar het verwarrend werkt :-) Of zijn wij nu gewoon te kortzichtig, denkend in man-vrouw relaties?ToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:09:
[...]
Edit: het werkte gewoon verwarrend, iedereen (behalve jij dus) is hier mannelijk en toen ging het ineens over Smurfin. Mind blown
[ Voor 16% gewijzigd door Ardj op 20-07-2018 13:12 ]
Ik heb deze: https://www.slotenspeciaa...x-plus-schijfremslot.htmlSmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:14:
Het is weer vrijdag
Smurfvraag van de dag: Sloten. Ik zit me nu een beetje in te lezen, Art 4 art 5, schijfrem... wat gebruiken jullie? Is art4 genoeg, gezien verzekering daar genoegen mee neemt, of toch beter art5? En zo'n schrijfremslot (ja met kabeltje heb ik al gelezen haha), is dat nodig? Hoe neem je het mee als je nog gee ntopkoffer hebt, rugzak?
Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld zoiets https://www.slotenspeciaa...art4-motorslot-150cm.html
Is dat wat? Of kijk ik naar goedkope meuk?
Past gewoon onder me zadel (Yamaha TDM 900). Zit ook een reminder kabel bij. Bij een schijfremslot ALTIJD een reminder kabel gebruiken. Je bent niet de eerste die zijn remschijf en/of remklauwen sloopt bij het vergeten van het remschijf slot.
Voor mijn verzekering, en de meeste volgens mij, is een ART 4 slot genoeg. Sommige verzekeraars eisen ook dat je je motor aan een vast punt vast zet. Het is even de polis doorlezen maar ART 4 is minimaal voor motors.
En vergeet niet dat de keuring van je slot ook kan verlopen. Wat vandaag ART4 is hoeft dat morgen niet te zijn. Leuk als je een claim indient zoveel jaar na aanschaf.SlideR NL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:11:
[...]
Ik heb deze: https://www.slotenspeciaa...x-plus-schijfremslot.html
Past gewoon onder me zadel (Yamaha TDM 900). Zit ook een reminder kabel bij. Bij een schijfremslot ALTIJD een reminder kabel gebruiken. Je bent niet de eerste die zijn remschijf en/of remklauwen sloopt bij het vergeten van het remschijf slot.
Voor mijn verzekering, en de meeste volgens mij, is een ART 4 slot genoeg. Sommige verzekeraars eisen ook dat je je motor aan een vast punt vast zet. Het is even de polis doorlezen maar ART 4 is minimaal voor motors.
Ik ben heel open in dat soort dingen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik mrsX lees dat ik er wel automatisch vanuit ga dat X mannelijk is..Ardj schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:11:
[...]
Ik ben niet de enige waar het verwarrend werkt :-) Of zijn wij nu gewoon te kortzichtig, denkend in man-vrouw relaties?
Dus vandaar de vraag
Voor het zelfde geld begrijp ik het gewoon verkeerd..
Dat dus... het leek een beetje alsof ze in 3rde persoon over zichzelf sprak..Ardj schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:11:
[...]
Edit: het werkte gewoon verwarrend, iedereen (behalve jij dus) is hier mannelijk en toen ging het ineens over Smurfin. Mind blown
Maaruh, zo past @SmurfLink alleen maar beter in de groep, net als de meerderheid hier (ga ik van uit) houd ze van motoren en vrouwen
[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 20-07-2018 13:16 ]
Hier te vinden: https://www.stichtingart.nl/HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:12:
[...]
En vergeet niet dat de keuring van je slot ook kan verlopen. Wat vandaag ART4 is hoeft dat morgen niet te zijn. Leuk als je een claim indient zoveel jaar na aanschaf.
* SlideR NL gaat zich nu afvragen, na 4 pagina's niet gelezen te hebben, of hij niet alles als spuit 11 dubbel plaatst.
* SlideR NL gaat snel terug lezen
Ach ik ben het gewend, op het internet gaat iedereen er vanuit dat je een man bent tenzij anderzijds bewezen.ToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:13:
[...]
Ik ben heel open in dat soort dingen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik mrsX lees dat ik er wel automatisch vanuit ga dat X mannelijk is..
Dus vandaar de vraag
Voor het zelfde geld begrijp ik het gewoon verkeerd..
@SlideR NL Zeker niet, alle info is nog steeds welkom! Ik had nog geen linkjes van goede schijfremsloten, alleen wat plaatjes, dus die heb ik gelijk opgeslagen.
[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 13:15 ]
Trouwens, ipv zo'n krullendreminderkabeltje kun je ook gewoon een stuk waslijn in een fel kleurtje gebruiken. Valt ook op, maar is net wat minder volumniuiuouxs omvangrijk. Ik volg deze tip overigens zelf ook niet op, maar wind gewoon het krulsnoer strak om het slot
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De grap bij jou is dus dat 2x de assumptions omver geschopt wordenSmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:14:
[...]
Ach ik ben het gewend, op het internet gaat iedereen er vanuit dat je een man bent tenzij anderzijds bewezen.Ik zag de rest hier mrs/mevrouw x gebruiken voor de wederhelft dus dat leek me praktisch.. tot ik Smurfin bedacht en dat grappiger vond.
Maar zoals ik al zei, het kan dan wel lijken of je ineens in 3e persoon spreekt.. vandaar mijn vraag..
WAT!? al dat geld dat ik betaald heb aan webcam sessies waren eigenlijk ladyboys???steveman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:17:
Ha, leuk geprobeerd, maarre: There are no women on the internet! Dat weet iedereen
hashtag fridayafternoon
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 20-07-2018 13:20 ]
Grappiger, maar als je het gaat mixen met 'mevrouw' er voor ook een heel stuk verwarrenderSmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:14:
[...]
Ach ik ben het gewend, op het internet gaat iedereen er vanuit dat je een man bent tenzij anderzijds bewezen.Ik zag de rest hier mrs/mevrouw x gebruiken voor de wederhelft dus dat leek me praktisch.. tot ik Smurfin bedacht en dat grappiger vond.
Ook heel normaal tegenwoordigToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:18:
3e persoon
Ach wie weet vind ik mezelf wel zo belangrijk dat ik dat ook nog eens doe.ToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:18:
[...]
De grap bij jou is dus dat 2x de assumptions omver geschopt worden
Maar zoals ik al zei, het kan dan wel lijken of je ineens in 3e persoon spreekt.. vandaar mijn vraag..

Nah, over het algemeen ben ik niet klein en sierlijk genoeg om mezelf Smurfin te noemen.
* ToolkiT vind 3e persoon ook irriMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:21:
Melkunie vind 3e persoon maar irritant.
Mevrouw Melkunie is er ook geen fan van.
Ja ik noem mezelf nou nooit mevrouw.Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:20:
[...]
Grappiger, maar als je het gaat mixen met 'mevrouw' er voor ook een heel stuk verwarrender
@Vrijdag Welke dag is het vandaag?? Ik heb nog geen rooie motoren gezien! Wat is dit nou?
[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 13:23 ]
ding is wel toepasselijk verwoord in deze contextVrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:21:
[...]
![]()
@ToolkiT Dan zit je toch op verkeerde sitesTenzij dat je ding is natuurlijk, dat kan ook
Tijdens een omvangrijke conference call met crappy kwaliteit leek me dat juist wel handig even.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat ik vaak hoor in dat soort situaties is dat men zegt: XX here: bla bla bla... dan profileer je toch dat het van jou komt zonder dat het raar in 3e persoon is..steveman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:22:
Ik werd me toch een keer dom aangekeken door collega's toen ik even 3e persoon over mezelf sprak...
Tijdens een omvangrijke conference call met crappy kwaliteit leek me dat juist wel handig even.
Ik kan er echt niet mee zitten
Oja daar wilde ik nog een keer naar vragen. Je had voor haar inmiddels toch al een rijschool/lesmotor gevonden ivm haar lengte? En zo ja, watvoor motor is het geworden? Mijn vriendin heeft namelijk ook een steeds groter wordende interesse, maar ze is 1.55 dus dat wordt een nóg groter probleem

PW80?Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:25:
[...]
Oja daar wilde ik nog een keer naar vragen. Je had voor haar inmiddels toch al een rijschool/lesmotor gevonden ivm haar lengte? En zo ja, watvoor motor is het geworden? Mijn vriendin heeft namelijk ook een steeds groter wordende interesse, maar ze is 1.55 dus dat wordt een nóg groter probleem
ANWB zet je motor dan gewoon af bij een garage waar ze je even de band vervangen. al een keer gehad binnen Nederland en van wat ik toen hoorde is dit in het Buitenland hetzelfde.HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:57:
Maar de ANWB levert alleen vervangende auto's (geen motoren) en zoiets simpels als een lekke band kon hij voor mij al niet fixen. Dus ondanks het abonnement moet ik toch vertrouwen op mijn Ride-On, bandenlichters en een extra set biba's onderweg. Ik bouw binnenkort wel zo'n gereedschapstube voor achter het bagagerek.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Nog niet, ze moet eerst nog sparen (heeft het geld wel maar wil het niet zo uitgeven, pff, verantwoordelijk), dus ze gaat komend voorjaar lessen. Ze heeft er een aantal gezocht, de ER-6F kan nog steeds echt net, net niet. Maar voor jouw vriendin gaat dat geen optie zijn.Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:25:
[...]
Hier hebben ze het over verschillende hoogtes, dus deze houdt ze nu als optie aan: http://www.motojon.nl/motoren.html Nou moet ik nog ff kijken hoe hoog die XJ6 is, maar het klinkt positief dat ze 4 verschillende hoogtes hebben.
Het is lastig zoeken want veel rijscholen geven niet aan waarop ze rijden, of niet aan tot hoe erg ze verlaagd zijn. Dus waarschijnlijk wordt het uiteindelijk gewoonweg gaan bellen. Volgens mijn eigen instructeur zat er bij hem ooit een vrouwtje die echt zo klein was dat het niet ging, die is nu in Leiden ergens aan het lessen. Ook zo'n speciale verlaagde, maar geen idee welke rijschool.
Edit: oke de XJ6 is idd ietsje lager nog dan de ER-6, 785 om 790mm. Zou voor Smurfin wellicht precies goed zijn, gezien ze nu echt net niet voeten plat kan..tenen op zich wel, dus het scheelt niet heel veel.
[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 13:32 ]
Hier ook een vriendin van 1.65 met relatief korte poten.SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:20:
[...]
Ach wie weet vind ik mezelf wel zo belangrijk dat ik dat ook nog eens doe.![]()
Nah, over het algemeen ben ik niet klein en sierlijk genoeg om mezelf Smurfin te noemen.met m'n 1.74 ben ik ook weer niet heel groot, maar m'n vriendin is iets van 1.65 dus da's lekker makkelijk plagen. Dus je kan er nu vanuit gaan dat als ik het over Smurfin heb ik het niet over mezelf heb, haha.
Het is een hell voor haar om kleding en dergelijke te vinden (zonder roze of vlinder

Wat motoren betreft is veel op te lossen door veringen, t-bone's en zadels.
Ze rijdt nu op een BMW f650 en dat gaat redelijk prima, daar is alleen zadel van verlaagd en dat bleek genoeg.
Maar zo ken ik ook een garage houder van 1.65 die gewoon v-strom 1000 rijdt en hij gaf aan dat het niet ideaal was maar dat hij gewoon de motor wou rijden die fijn is en dat ie dan maar af en toe een voet op de autoband naast hem zet bij het stoplicht
Hierbij zit ze laag bij de grondMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:28:
[...]
Dan blijft ze liever rondknetteren op de Tomos

Laten we het dan wel even sexe-neutraal houden...Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:26:
* Vrijdag plaatst maar weer eens een foto'tje...
[afbeelding]
https://pleated-jeans.com...otorcycle-models-20-pics/

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2018 13:33 ]
Ik woon met 3 vrouwen samen.. 2 ervan zijn mijn dochtersHTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:25:
Ik werkte vroeger met een persoon samen die doordeweeks in het zwart gekleed ging, en in het weekend gekleurd. Daarmee wisselende ook de persoonlijkheid, doordeweek man en in het weekend vrouw (biologisch man overigens). Hij woonde ook met twee vrouwen samen, en dat al meer dan tien jaar.
Ik kan er echt niet mee zitteniedereen mag van mijn doen waar ze gelukkig van worden. Ik zou niet met twee vrouwen samen kunnen leven, eentje is al werk genoeg
en die drie koters (waarvan 2 óók vrouw) maken het plaatje compleet - tegen dat die allemaal 18 zijn kunnen ze mij wegzetten denk ik.
* ToolkiT is dus zwaar in de minderheid..
Net als jij heb ik heel gemende teams gewerkt.. hetero mannen, hetero vrouwen, homo mannen, lesbo vrouwen, transgender (voor de vakantie man, daarna ineens vrouw.. best een verassing), door de week man-weekend (en op bedrijfsfeestjes) vrouw ... ik vind het allemaal best..
Tomos is geniaal, heb laatst een gloednieuw uit '96 gescoord!Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:28:
[...]
Dan blijft ze liever rondknetteren op de Tomos

Voor mijn vriendin deze weer opgebouwd:

Weet je hoe relaxed als je ff de stad in moet en geen zin hebt in al die meuk aantrekken.
We wonen in Aarle-Rixtel, dus dat zijn nogal wat afstanden om even te lessenSmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:30:
[...]
Nog niet, ze moet eerst nog sparen (heeft het geld wel maar wil het niet zo uitgeven, pff, verantwoordelijk), dus ze gaat komend voorjaar lessen. Ze heeft er een aantal gezocht, de ER-6F kan nog steeds echt net, net niet. Maar voor jouw vriendin gaat dat geen optie zijn.
Hier hebben ze het over verschillende hoogtes, dus deze houdt ze nu als optie aan: http://www.motojon.nl/motoren.html Nou moet ik nog ff kijken hoe hoog die XJ6 is, maar het klinkt positief dat ze 4 verschillende hoogtes hebben.
Het is lastig zoeken want veel rijscholen geven niet aan waarop ze rijden, of niet aan tot hoe erg ze verlaagd zijn. Dus waarschijnlijk wordt het uiteindelijk gewoonweg gaan bellen. Volgens mijn eigen instructeur zat er bij hem ooit een vrouwtje die echt zo klein was dat het niet ging, die is nu in Leiden ergens aan het lessen. Ook zo'n speciale verlaagde, maar geen idee welke rijschool.
Overigens lijkt het me niet zo'n probleem om uiteindelijk een geschikte motor voor haar te vinden. De ellende zit 'm inderdaad in de rijlessen. Maar door de problemen die ze daar in ziet (al dan niet terecht, nog geen gesprek met een instructeur over gehad) krijgt haar motivatie om te beginnen ook een deuk. Wat ik weer ontzettend jammer vind, want het lijkt me ontzettend gaaf om samen te rijden
Laag bij de grond, maar denk niet dat ze bij het stuur kanVrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:30:
[...]
Hierbij zit ze laag bij de grond![]()
[afbeelding]
Dan wordt het rondbellen bij de rijscholen. Die kennen elkaar dus ze kunnen je vast wel de juiste richting op sturen.Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:33:
[...]
We wonen in Aarle-Rixtel, dus dat zijn nogal wat afstanden om even te lessen
Overigens lijkt het me niet zo'n probleem om uiteindelijk een geschikte motor voor haar te vinden. De ellende zit 'm inderdaad in de rijlessen. Maar door de problemen die ze daar in ziet (al dan niet terecht, nog geen gesprek met een instructeur over gehad) krijgt haar motivatie om te beginnen ook een deuk. Wat ik weer ontzettend jammer vind, want het lijkt me ontzettend gaaf om samen te rijden
[...]
Laag bij de grond, maar denk niet dat ze bij het stuur kan
Ik zou gewoon rijscholen af gaan, vragen of je mag proefzitten. Bij mijn rijschool hebben ze een MT07 die dusdanig laag is dat het voor mij met m'n 1.80 niet prettig meer isMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:25:
[...]
Edit: Ding heeft een wegligging om van te janken overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door Ardj op 20-07-2018 13:35 ]
Smurfin klinkt in ieder geval beter dank LinkedinSmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:14:
[...]
[...]
Het ding kan toch alleen maar vooruitMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:33:
[...]
[...]
Laag bij de grond, maar denk niet dat ze bij het stuur kan
Lijkt me eigenlijk best hilarisch en interessant om mee te maken bij een collega. Wel een open werksfeer dat mensen dat gewoon kunnen vertellen en uitdragen op de werkvloer.HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:25:
Ik werkte vroeger met een persoon samen die doordeweeks in het zwart gekleed ging, en in het weekend gekleurd. Daarmee wisselende ook de persoonlijkheid, doordeweek man en in het weekend vrouw (biologisch man overigens). Hij woonde ook met twee vrouwen samen, en dat al meer dan tien jaar.
Wat voor sector/bedrijf is het?
Dat geld voor wel meer motorrijders.
Is dat neutraal dan?HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:31:
[...]
Laten we het dan wel even sexe-neutraal houden...
https://pleated-jeans.com...otorcycle-models-20-pics/
[afbeelding]
Deze is er nog niet uit..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Zo heb ik ooit een bedrijfsfeest gehad waarbij er voor entertainment was gezorgd in de zin van een dragqueen. Duurde bijna een half uur voordat mensen in de gaten kregen dat er onder die pruik en make-up de eigen directeur zat. Fantastisch was dat, de meeste wisten niets van zijn hobbies.Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:38:
[...]
Lijkt me eigenlijk best hilarisch en interessant om mee te maken bij een collega. Wel een open werksfeer dat mensen dat gewoon kunnen vertellen en uitdragen op de werkvloer.
Wat voor sector/bedrijf is het?
Het ging er een jaar later nog over
Nu was die kerel tevens m'n buurman dus met die extravagante party's van 'm thuis had ik al wat meer ervaring
Inderdaad, dat is wel de meest sexloze motor die je kunt verzinnen!mr_zippey schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:41:
[...]
Is dat neutraal dan?
Deze is er nog niet uit..![]()
![]()
[afbeelding]
Tijdens het ITT vorige maand ging de barman als 'Miss Limburg' de tombola prijzen uitreiken, en bij iedere winnaar probeerde ze/hij wat (knuffel, kus op het voorhoofd, dansen etc). Ik was hem voor en heb hem recht tussen de (letterlijke) meloenen gemotorboatMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:42:
Zo heb ik ooit een bedrijfsfeest gehad waarbij er voor entertainment was gezorgd in de zin van een dragqueen.

[ Voor 39% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2018 13:45 ]

Raad het thema: Guzzi!ToolkiT schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:42:
OK ik doe mee met de vrijdagmiddagfotospam (3x woordwaarde)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was dus één van de betere bedrijfsfeestjes.Melkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:42:
[...]
Zo heb ik ooit een bedrijfsfeest gehad waarbij er voor entertainment was gezorgd in de zin van een dragqueen. Duurde bijna een half uur voordat mensen in de gaten kregen dat er onder die pruik en make-up de eigen directeur zat. Fantastisch was dat, de meeste wisten niets van zijn hobbies.
Nu was die kerel tevens m'n buurman dus met die extravagante party's van 'm thuis had ik al wat meer ervaring
Ook wel eens dergelijke feestjes meegemaakt. Het feesten gaat toch altijd net een tandje harder dan bij de meeste andere feestjes. Wel een gezellige buurman dan.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Yup, bij gebrek aan de echte (weer een week vertraagd.. volgend weekend moet ik hem kunnen halen als het goed gaat) maar plaatjes..
Wij hadden een keer een western feestje.. en collega Justin kwam als can-can danseresPanini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:45:
[...]
Dat was dus één van de betere bedrijfsfeestjes.![]()
Ook wel eens dergelijke feestjes meegemaakt. Het feesten gaat toch altijd net een tandje harder dan bij de meeste andere feestjes. Wel een gezellige buurman dan.
Da's wel echt prachtigMelkunie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:42:
[...]
Zo heb ik ooit een bedrijfsfeest gehad waarbij er voor entertainment was gezorgd in de zin van een dragqueen. Duurde bijna een half uur voordat mensen in de gaten kregen dat er onder die pruik en make-up de eigen directeur zat. Fantastisch was dat, de meeste wisten niets van zijn hobbies.
Zeker als het om de directeur gaat..
Ik zat in een team waar vrij veel homo mannen zaten en onze (vrij verlegen amerikaans) manager best wel wat gewent was, maar toen we naar drag queen bingo gingen en hij won, werd hij er wel heel verlegen van en probeerde een van onze collegas naar voren te sturen.. wat natuurlijk geweigerd werd door ons en hij alsnog naar voren moest
Zal ik mezelf ook nog eens even tegen de sloten discussie aan gaan bemoeien: Ik heb hier 0,0 verplichtingen qua sloten voor m'n brommertje maar omdat 't ding een aanschafwaarde van "iets" meer dan 15K had in 2016 (±22K incl. accessoires) moest ik er van m'n verzekeraar wél een SCM/KIWA Class M-2 gekeurd alarm op laten monteren. De standaard áf-fabriek startonderbreker is maar Class M-1.
Ik kan en mag m'n brommer dus gewoon overal zónder sloten neer zetten én hoef 'm daarbij dus ook niet vast te zetten aan een stationair/vast object zonder dat ik achteraf problemen met het "diefstal deel" van de WA+ verzekering ga krijgen.
@SmurfLink : Dat vraagje aangaande "opzittende verzekering": JIJZELF bent óók een opzittende als je als bestuurder aan het rijden bent. Zónder die verzekering kan 't wel eens érg lastig worden om bijv. medische kosten gedekt te krijgen als je zelf, al dan niet door eigen toedoen, van je brommer stuitert.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-07-2018 14:11 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Waar vind je de 'class' of rating van de ingebouwde start onderbreker terug? Ik heb ook zoiets zitten op de Strom, maar ik vind daar niks van info over...wimmel_1 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:57:
Sow..... Moet dit topic vandaag nog vól ofzo?![]()
![]()
![]()
Zal ik mezelf ook nog eens even tegen de sloten discussie aan gaan bemoeien: Ik heb hier 0,0 verplichtingen qua sloten voor m'n brommertje maar omdat 't ding een aanschafwaarde van "iets" meer dan 15K had in 2016 (±22K incl. accessoires) moest ik er van m'n verzekeraar wél een SCM/KIWA Class-3 gekeurd alarm op laten monteren. De standaard áf-fabriek startonderbreker is maar Class-2.
Ik kan en mag m'n brommer dus gewoon overal zónder sloten neer zetten én hoef 'm dus ook niet vast te zetten aan een stationair/vast object, zonder dat ik achteraf problemen met het "diefstal deel" van de WA+ verzekering ga krijgen.
@SmurfLink : Dat vraagje aangaande "opzittende verzekering": JIJZELF bent óók een opzittende als je als bestuurder aan het rijden bent. Zónder die verzekering kan 't wel eens érg lastig worden om bijv. medische kosten gedekt te krijgen als je zelf, al dan niet door eigen toedoen, van je brommer stuitert.
Bijna niet (bijná dus)..... Kost je een hoop telefoonverkeer met de importeur én het SCM/KIWA maar waarschijnlijk is die startonderbreker van jou ook "gewoon" Class M-1 en zal je voor je verzekeraar ook naar een M-2 moeten als je die slotenrommel niet mee wil zeulen (iets wat bij mij ook niet kán tenzij ik er de koffertjes op laat zitten. Opbergruimte onder 't zadel = "0"... Daar ligt 't vol met electronica).Dryhte schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:03:
[...]
Waar vind je de 'class' of rating van de ingebouwde start onderbreker terug? Ik heb ook zoiets zitten op de Strom, maar ik vind daar niks van info over...
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 20-07-2018 14:17 ]
Edit: het schijnt dat dit punt alleen is voor overlijden en blijvende invaliditeit voor zowel mezelf als passagier. De medische kosten als ik zelf onderuit ga ben ik via zorgverzekeraar voor ingedekt. Ik heb wel letselschade in de WA zitten dus als ik een ongeluk krijg door toedoen van een ander ben ik daaruit verzekerd. Volgens m'n maat is deze clausule vooral een wassen neus, want als je herstelt krijg je niks uitgekeerd.
Bij het geval van een duopassagier geldt dezelfde dekking als voor mijzelf. Worden we aangereden, WA dekt het. Rij ik ons in de prak is het ook mijn WA die het dekt voor de passagier.
[ Voor 74% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 14:13 ]
Maar wat is dan het verschil met ff op de motor de stad in gaan zonder motorkleding? Je rijdt daarbij ook niet harder dan 50 (als je braaf bentkneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:32:
[...]
Weet je hoe relaxed als je ff de stad in moet en geen zin hebt in al die meuk aantrekken.

Ow en ik wil niet de eeuwige ATGATT discussie weer doen oplaaien hoor, verbaas me alleen over mijn eigen verschil in perceptie bij deze twee voertuigen.
De MT-10 is feitelijk gewoon een geknepen R1 met een SBK stuur maar dan zónder kuipwerk dus het ligt écht niet aan het vermogen van de motor dat ik op de R6 met die zelfde kleding niet lekker in m'n vel zit
Doel is niet persee ook all road gaan, meer het type motor dat wel bevaltkneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:51:
[...]
Versys zie ik niet echt als een allroad, is meer een alles een beetje.
Budgetwise:
Vooral voor een eerste motor vind ik de Binelli misschien wel wat te duur nog, plus mocht ik er snel genoeg van krijgen dan issie ook lastiger te verkopen heb ik het idee. Qua prijsklasse zat ik zelf meer te denken tot max 4500 euro voor een leuke tweedehandse. Misschien dat een XJ6 dan ook wel beter past, daar les ik nu ook al op en rijdt wel fijn. Het zal iets van een naked bike meets tour meets all road bike worden. Of misschien de CB500x zoals door @Dryhte aangeraden.gauchov6 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Benelli is een oud Italiaans merk, maar nu in Chinese handen,een leuke review van de 502 hier:
https://www.bennetts.co.u...trk-502-bikesocial-review
Zelf de eerste 15.000 km na het halen van m'n A op een BMW F700GS gereden, lekker handelbaar en snel genoeg met 75 pk. De F800GS is nog wat meer offroad dan de 700.
Baal wel dat Marktplaats alles op merk doet ipv ook op type. Nog niet echt een voorkeur voor een bepaald merk, meer soort + prijs.
Ik rijd 80% van de tijd in motor jeans (heb geen lederen broek, wel een textielen C-change geval voor in de winter over m'n gewone broek).
Ik herken me wel in het slecht voelen bij onbeschermd op de motor zitten (of in de auto zonder gordel). Ik doe het enkel als ik de motor nog naar de garagebox moet rijden (dan snel even helm aan, maar als ik al omgekleed ben doe ik daar geen motorbroek of -jas meer voor aan, sneller dan 30 mag ik toch niet en ik moet maar het blokje om).
Nee je hebt in principe gelijk, maar met korte broek en slipper stap ik niet op de motor.BlackLabel01 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:12:
[...]
Maar wat is dan het verschil met ff op de motor de stad in gaan zonder motorkleding? Je rijdt daarbij ook niet harder dan 50 (als je braaf bent). Ik rij als het 30+ graden is wel eens in mijn t-shirtje op de motor naar de supermarkt hier. Dan ga ik niet harder dan 40 km/h (kan gewoon niet sneller qua verkeer). En tóch voelt het dan alsof je iets doet wat niet hoort...terwijl ik op mijn racefiets af en toe met 70 km/h de lokale 'berg' afknal, met veel minder textiel om me heen en een lullig helmpje op, en daarbij voel ik me niet onveilig
Ow en ik wil niet de eeuwige ATGATT discussie weer doen oplaaien hoor, verbaas me alleen over mijn eigen verschil in perceptie bij deze twee voertuigen.
Ik heb de mark of shame al, een mooie brandplek op mijn kuit van een uitlaat.
En komt bij dat ik een snorfiets gewoon echt overal binnendoor kan en overal kan stallen. (kan in principe wel met motor, maar toch net iets minder praktisch)
Maar ik heb bijvoorbeeld ook een paar vrienden die net buiten mijn stad wonen op 6km afstand en ik drink geen druppel als ik op de motor stap, en met een snorfiets vind ik een 1 biertje niet zo'n heel groot probleem. (ja ik ben lui dus niet altijd zin om te fietsen na een werkdag)
en laten we eerlijk zijn een bromfiets of snorfiets is ook gewoon lachen.
Mijn vriendin had die schwalbe en toen ging ik eigenlijk op zoek naar een puch om beetje cafe racer te maken.
Toen kwam ik deze tomos tegen voor 375,- en kon ik hem niet laten staan!
Edit: ik ben ook niet zo'n atgatt fan, ik vind nog steeds dat iedereen het recht heeft om zelf te kiezen. Zelf kies ik voor motorjeans,hoge sneakers en motorjas. Maar als ik inderdaad even snel ergens binnen de bebouwde kom moet zijn dan neem ik het ook niet zo heel nauw daar mee.
[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 20-07-2018 14:51 ]
Dit topic is gesloten.