Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.027 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Conteaster schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:42:
Ik kan nu op m'n Z800 met m'n tenen aan de grond. Zou er evt. met vering nog iets te halen zijn?

Foto nu (ik heb echt geen idee of dit dus nog omhoog of omlaag kan..):
[afbeelding]
Klik voor iets groter.
Kan je voor hoogteverschillen niet beter een ander zadel proberen? Of dogbones/wishbones (zo heten die dingen toch?)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:09
@HTT-Thalan Leuk dat het doorgaat! Ik ben het wel eens met wat anderen hier zeggen van dingen om te leren. Banden wisselen ken ik wel. Kabeltjes afstellen ook wel. Maar alles wat met remmen te maken heeft vind ik maar spannend. Dus blokjes wisselen, remvloeistof. Ook zou ik graag willen leren hoe je de voorvorkolie verwisseld en ook de veren aan de voorkant.

Misschien leuk om als kers op de taart bij een motor het blok open te maken en daar vanalles over uit te leggen. Kleppen stellen bijvoorbeeld.

Voor mij komt eind augustus over de tweede helft van september het beste uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 19-07-2018 21:10 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik zit ook aan 30 pp te denken, maar maak daar gelijk bij duidelijk dat dit geheel naar Ad gaat. Het is zijn garage, mijn tijd en ondersteuning is vrijwillig hierin. Jullie dragen al diverse zaken aan die inderdaad eenvoudig te leren zijn en prima overdraagbaar zijn. Ik voel een mooi programma aankomen :).
Leviathius schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:09:
Misschien leuk om als kers op de taart bij een motor het blok open te maken en daar vanalles over uit te leggen. Kleppen stellen bijvoorbeeld.
Er liggen daar nog enkele sloopblokken te wachten om gedemonteerd te worden, met een beetje voorbereidend werk denk ik dat ik jullie daar wel in kan voorzien :).

[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-07-2018 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mogen mij straks ook "Ad" zeggen?
Of is het voor ons straks "meneer Ad" en "meneer HTT-Thalan"? :+

Ik hoop dat ik dan ook kan, want ik heb er zin in!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scherpp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 19:46
Oke, ik heb lang gezocht en denk dat dit de plek is waar ik mijn vraag moet stellen.

Ik ben momenteel bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs en ben vanzelfsprekend dus ook aan het oriënteren op de aankoop van mijn eerste motor. Ik hoef niet specifiek van een bepaald merk, maar voorkeur gaat nu uit naar een motor van het type naked bike.

De volgende merken en modellen spreken mij het meeste aan: Harley davidson Iron 883, Kawasaki z650 en de yamaha mt 07.

Nu hoor ik van mensen om mij heen dat een harley erg duur is in onderhoud, terwijl ik op het internet weer tegenstrijdige berichten tegenkomen: mensen die enerzijds beweren heel lang probleemloos te rijden waarbij de kosten meevallen en anderzijds mensen die klagen dat ze elke 1000km alle vloeistoffen moeten vervangen waarvoor hoge kosten in rekening worden gebracht. Het is moeilijk er chocola van te maken. Ik ben dus benieuwd of men ervaringen heeft met dit type motor (of Harleys in het algemeen). De aanschafprijs is wat hoger dan de 2 andere genoemde motoren, maar de harley heeft weer als voordeel dat je niet om de 2 weken de ketting hoeft te smeren omdat het een riemaandrijving heeft ipv ketting.

Ik ben daarnaast ook benieuwd naar ervaringen van mensen met de 2 andere motoren. Zijn voordeliger geprijsd, maar ben benieuwd hoe het zit met de kwaliteit ervan en onderhoudskosten die erbij komen kijken.

Mocht dit onverhoopt toch de verkeerde plek zijn om deze vragen te posten, verplaats ik hem graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:58:
Oke, ik heb lang gezocht en denk dat dit de plek is waar ik mijn vraag moet stellen.

Ik ben momenteel bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs en ben vanzelfsprekend dus ook aan het oriënteren op de aankoop van mijn eerste motor. Ik hoef niet specifiek van een bepaald merk, maar voorkeur gaat nu uit naar een motor van het type naked bike.

De volgende merken en modellen spreken mij het meeste aan: Harley davidson Iron 883, Kawasaki z650 en de yamaha mt 07.

Nu hoor ik van mensen om mij heen dat een harley erg duur is in onderhoud, terwijl ik op het internet weer tegenstrijdige berichten tegenkomen: mensen die enerzijds beweren heel lang probleemloos te rijden waarbij de kosten meevallen en anderzijds mensen die klagen dat ze elke 1000km alle vloeistoffen moeten vervangen waarvoor hoge kosten in rekening worden gebracht. Het is moeilijk er chocola van te maken. Ik ben dus benieuwd of men ervaringen heeft met dit type motor (of Harleys in het algemeen). De aanschafprijs is wat hoger dan de 2 andere genoemde motoren, maar de harley heeft weer als voordeel dat je niet om de 2 weken de ketting hoeft te smeren omdat het een riemaandrijving heeft ipv ketting.

Ik ben daarnaast ook benieuwd naar ervaringen van mensen met de 2 andere motoren. Zijn voordeliger geprijsd, maar ben benieuwd hoe het zit met de kwaliteit ervan en onderhoudskosten die erbij komen kijken.

Mocht dit onverhoopt toch de verkeerde plek zijn om deze vragen te posten, verplaats ik hem graag.
Dit is een prima plek om dit soort vragen te stellen hoor. Gebeurt tegenswoordigs bijna wekelijks :+.

Hier mijn 2 cent over je vraagstuk.
Een Harley is relatief erg duur in aanschaf én onderhoud. De mensen op internet die van niet beweren hebben waarschijnlijk alleen maar een Harley gehad in hun leven en zijn dus niets anders gewend. Daar tegenover staat wel dat Harleys erg gaaf eruit zien! Ook heeft zo'n motor zeer veel karakter qua merk, maar ook qua rijden. Het trilt wel heel erg. Als je dus geld genoeg hebt en er voor over hebt, kun je best voor zo'n
Iron883 gaan. Maar als eerste motor raad ik het eigenlijk af.

Dan over op de twee naked bikes die je voorstelde. Zelf heb ik de MT07 en ben daar uiteraard zeer over te spreken. Meer dan genoeg vermogen, maar toch zuinig (1 op 22 momenteel) en onderhoudsintervallen zijn ook erg ruim. Kleppenstellen hoeft pas bij 40.000km volgens mij. De Z650 is bijna hetzelfde als de MT07 qua motorfiets en rijeigenschappen, maar dan van het 'groene kamp'. Wel is de zit iets anders. Qua verbruik, rijden, snelheid, comfort etc zijn ze om het even. De MT07 heeft wel wat meer koppel onderin, daar staat hij om bekend, maar verder schelen ze bijna niets. De Z650 echter heeft relatief korte onderhoudsintervallen van 6.000km. De MT heeft intervallen van 10.000km waarbij veel dingen pas om de 20.000km hoeven te gebeuren.

Lees anders dit artikel eens door: https://www.motorfreaks.n...phanen/36953/artikel.html

Verder zit er maar één ding op zodra je je rijbewijs hebt en dat is proefritjes maken en nog meer proefritjes maken. Dan pas weet je echt wat je wilt. Ik raad in ieder geval de MT-07 aan, want tja... die heb ik zelf ook. 8) De Harley raad ik, tenzij je het geld er voor (over) hebt, voor nu af.

TL;DR MT-07 eerste keuze, Z650 close second en derde keus de Harley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50
Gelukkig kies je ook 3 vergelijkbare modellen uit, dat maakt het veel makkelijker. :P

Wat voor rijstijl denk je te hebben? Lange stukken touren, bochtjes draaien, het kleine draaiwerk of meer glooiende bochten, wil je gaan reizen en bagage meenemen?

De kawa en de yamaha zullen allebei geschikt zijn voor beginners, redelijk bulletproof, en onderhoudskosten niet meer dan normaal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
voorkeur gaat nu uit naar een motor van het type naked bike.

Harley davidson Iron 883, Kawasaki z650 en de yamaha mt 07.
Even los van het onderhoud en de betrouwbaarheid van Harley's, waar ik zelf geen idee van heb, hoe wil je gaan rijden ?

Die Harley rijd en stuurt wel even anders dan bijvoorbeeld die MT07. Ben je van plan relax te gaan toeren is die Harley natuurlijk prima, wil je wat meer sportief bochten gaan pakken heb je veel meer aan de MT. De Harley is dan ook geen naked bike. De Z650 en MT07 liggen opzich dicht bij elkaar, de Harley is een compleet andere machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19
Leviathius schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:01:
@EBOOZ Help me eraan herinneren dat ik het vanavond even controleer voor je bij mijn Akra onder mijn MT07. Daar zit sowieso zo'n lambda sensor in had ik laatst toevallig gezien. Zal ff voor je kijken hoe hij dan precies vast zit.

Maar ik gok dat je dan inderdaad dat verloopstukkie van @lolgast nodig zult hebben.
Man, man... wat is zo'n Akra een verademing zeg! Heb nu tenminste het gevoel op een motor te zitten. Echt met een big smile zitten genieten op dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
EBOOZ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Man, man... wat is zo'n Akra een verademing zeg! Heb nu tenminste het gevoel op een motor te zitten. Echt met een big smile zitten genieten op dat ding :)
Ik neem aan dat het dus gelukt is met je lambda sensor?

Maar inderdaad, het is echt een mega verschil tussen de originele uitlaat. Je rijdt nog wel met db-killer in hoop ik he? Want zonder is het echt asociaal luid en zal iedere opa zijn schuilkelder opzoeken omdat de bombarderie langs komt vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
@HTT-Thalan 3 tientjes is zeer goed te doen.. zou inderdaad ook mooi zijn als we zon sloopblok uit elkaar kunnen halen, kunnen we ook eens echt zien hoe zoiets er van binnen uit ziet..
Over de uitlaten..voor mij is een aftermarket uitlaat 1 van de eerste dingen die ik zou monteren op een nieuwe bike.. ik rij wel eens mee met een aantal mensen met standaard uitlaten, maar dat is het toch net niet.. veel te braaf.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
Leviathius schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:12:
[...]

Dit is een prima plek om dit soort vragen te stellen hoor. Gebeurt tegenswoordigs bijna wekelijks :+.

Hier mijn 2 cent over je vraagstuk.
Een Harley is relatief erg duur in aanschaf én onderhoud. De mensen op internet die van niet beweren hebben waarschijnlijk alleen maar een Harley gehad in hun leven en zijn dus niets anders gewend. Daar tegenover staat wel dat Harleys erg gaaf eruit zien! Ook heeft zo'n motor zeer veel karakter qua merk, maar ook qua rijden. Het trilt wel heel erg. Als je dus geld genoeg hebt en er voor over hebt, kun je best voor zo'n
Iron883 gaan. Maar als eerste motor raad ik het eigenlijk af.

Dan over op de twee naked bikes die je voorstelde. Zelf heb ik de MT07 en ben daar uiteraard zeer over te spreken. Meer dan genoeg vermogen, maar toch zuinig (1 op 22 momenteel) en onderhoudsintervallen zijn ook erg ruim. Kleppenstellen hoeft pas bij 40.000km volgens mij. De Z650 is bijna hetzelfde als de MT07 qua motorfiets en rijeigenschappen, maar dan van het 'groene kamp'. Wel is de zit iets anders. Qua verbruik, rijden, snelheid, comfort etc zijn ze om het even. De MT07 heeft wel wat meer koppel onderin, daar staat hij om bekend, maar verder schelen ze bijna niets. De Z650 echter heeft relatief korte onderhoudsintervallen van 6.000km. De MT heeft intervallen van 10.000km waarbij veel dingen pas om de 20.000km hoeven te gebeuren.

Lees anders dit artikel eens door: https://www.motorfreaks.n...phanen/36953/artikel.html

Verder zit er maar één ding op zodra je je rijbewijs hebt en dat is proefritjes maken en nog meer proefritjes maken. Dan pas weet je echt wat je wilt. Ik raad in ieder geval de MT-07 aan, want tja... die heb ik zelf ook. 8) De Harley raad ik, tenzij je het geld er voor (over) hebt, voor nu af.

TL;DR MT-07 eerste keuze, Z650 close second en derde keus de Harley.
Je bevestigt eigenlijk waar ik al bamg voor was haha. Wel leuk dat je de mt07 hebt, want vind doe eigenlijk ook wel gaver dan de z650 (vooral qua sound). Op youtube is er een filmpje van de mt07 met een arrow uitlaat, fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mjah, de sound kan je zelf min of meer bepalen, door middel van zon aftermarket uitlaat.. ik zou dus niet puur op het geluid afgaan, om eerlijk te zijn..

Moet wel zeggen dat ik de mt07 mooier vind dan de kawa.. (maar wel minder mooi dan de striple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:13:
Gelukkig kies je ook 3 vergelijkbare modellen uit, dat maakt het veel makkelijker. :P

Wat voor rijstijl denk je te hebben? Lange stukken touren, bochtjes draaien, het kleine draaiwerk of meer glooiende bochten, wil je gaan reizen en bagage meenemen?

De kawa en de yamaha zullen allebei geschikt zijn voor beginners, redelijk bulletproof, en onderhoudskosten niet meer dan normaal.
Hah, ben me ervan bewust dat de harley niet echt te vergelijken is met de andere 2 inderdaad. Ik ben zelf niet zo'n snelheidsfreak, wil bijv ook geen mt09, terwijl die dichter bij de harley zit qua prijs. Dat ding is mij veel te snel als eerste motor. Wil m dagelijks gaan gebruiken voor woon-werk en natuurlijk ook weekend voor de fun. Houd meer van rustig toeren, maar dat betekent weer niet dat Dat per se op een harley moet.

De honda rebel 500 vind ik ook erg mooi trouwens, is die krachtig genoeg voor 90-100 kmh op de snelweg denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
PilatuS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:13:
[...]

Even los van het onderhoud en de betrouwbaarheid van Harley's, waar ik zelf geen idee van heb, hoe wil je gaan rijden ?

Die Harley rijd en stuurt wel even anders dan bijvoorbeeld die MT07. Ben je van plan relax te gaan toeren is die Harley natuurlijk prima, wil je wat meer sportief bochten gaan pakken heb je veel meer aan de MT. De Harley is dan ook geen naked bike. De Z650 en MT07 liggen opzich dicht bij elkaar, de Harley is een compleet andere machine.
Vind ze alle 3 heel cool, hoewel ze idd best verschillend zijn. Ben zelf meer van het relaxed toeren, snel hoeft van mij niet. Maar toeren op de lesmotor (kawa z650 ook volgens mij) vond ik ook heel relaxed.

Ook de rebel 500 vind ik een mooi apparaat, alleen het geluid vind ik wat tegenvallend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Hah, ben me ervan bewust dat de harley niet echt te vergelijken is met de andere 2 inderdaad. Ik ben zelf niet zo'n snelheidsfreak, wil bijv ook geen mt09, terwijl die dichter bij de harley zit qua prijs. Dat ding is mij veel te snel als eerste motor. Wil m dagelijks gaan gebruiken voor woon-werk en natuurlijk ook weekend voor de fun. Houd meer van rustig toeren, maar dat betekent weer niet dat Dat per se op een harley moet.

De honda rebel 500 vind ik ook erg mooi trouwens, is die krachtig genoeg voor 90-100 kmh op de snelweg denk je?
Honda Rebel kun je zelfs 160km/u mee op de snelweg als je dat wilt. Of het comfortabel is, is een andere vraag. Maar de Rebel lijkt mij ook een erg gave motor idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, net weer een uurtje gestuurd. Route gemaakt via OsmAnd Maps, even klooien met de instellingen en gaan. Lekker door Hasselt, met het pontje naar Giethoorn, binnendoor naar Meppel en uiteindelijk gekozen om via de snelweg weer naar Zwolle te gaan. Mijn geplande route duurde nog 45 minuten langer, had ik alleen eerder van huis moeten gaan...

Ik blijf nog steeds erg blij met mijn nieuwe bandjes. In de bochten is het een flink stuk minder werk, ik hoef nu het stuur niet meer tegen te houden. Heerlijk rijden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
Leviathius schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Honda Rebel kun je zelfs 160km/u mee op de snelweg als je dat wilt. Of het comfortabel is, is een andere vraag. Maar de Rebel lijkt mij ook een erg gave motor idd!
Heb eindeloos gezocht of ik een filmpje kon vinden van iemand die normaal rijdt op de snelweg (90/100 km/u) met de rebel 500/of informatie geeft over het toerental of comfortniveau. Helaas, alleen maar topspeed videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Vind ze alle 3 heel cool, hoewel ze idd best verschillend zijn. Ben zelf meer van het relaxed toeren, snel hoeft van mij niet. Maar toeren op de lesmotor (kawa z650 ook volgens mij) vond ik ook heel relaxed.

Ook de rebel 500 vind ik een mooi apparaat, alleen het geluid vind ik wat tegenvallend...
Als je wil gaan toeren dan is zo'n Harley natuurlijk prima. Wil je lekker bochten gaan pakken kan je met een MT veel meer doen, daar is de Harley niet echt geschikt voor. Persoonlijk is motorrijden op straat voor mij een mix van toeren, met op een mooi stuk dijk flink door de bocht gaan. Dat laatste zou met de Harley niet mogelijk zijn en met de MT wel. Ben je er zeker van dat het voor jou echt het toeren is dan kan dat prima met de Harley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:56:
[...]

Heb eindeloos gezocht of ik een filmpje kon vinden van iemand die normaal rijdt op de snelweg (90/100 km/u) met de rebel 500/of informatie geeft over het toerental of comfortniveau. Helaas, alleen maar topspeed videos.
Ik had voor deze motor het naakte broertje van de Rebel500, namelijk de CB500F en die heeft exact hetzelfde blok. Daarmee kon je prima 120/130km/u op de snelweg rijden. Topsnelheid lag zelfs tot voorbij de 160. Maar dat redt de Rebel niet, omdat die meer op koppel onderin is gezet. Oftewel, je hoeft je eigenlijk met geen enkele motor zorgen te maken over harder dan 100 op de snelweg rijden. Zolang de motor meer dan 125cc heeft zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:56:
[...]

Heeft Fortnine niet ook een review van de Rebel?

Ah, gevonden!

Lijkt me best een leuke stadscruiser eigenlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 19-07-2018 23:09 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:28

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1GVUYgm.png

Ieuw!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MZhaom3.png

Oooh!

Toch altijd een fijn gevoel als je wat aan de remmen hebt gedaan, de gewenste vertraging :+

nee, da's geen kopervet op de blokjes

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 19-07-2018 23:15 . Reden: ohja ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19
scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Koop die MT-07! Ik kom net van een Yamaha R6 en die MT-07 rijd echt zo fantastisch. Net of je op een opoe-fiets zit. Wel een ander uitlaatje inderdaad :) Ik ga hierna ook een keer een Harley proberen, maar die mag ik pas van m'n vriendin als ik de 40 ben gepasseerd :+
Leviathius schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:26:
[...]

Ik neem aan dat het dus gelukt is met je lambda sensor?

Maar inderdaad, het is echt een mega verschil tussen de originele uitlaat. Je rijdt nog wel met db-killer in hoop ik he? Want zonder is het echt asociaal luid en zal iedere opa zijn schuilkelder opzoeken omdat de bombarderie langs komt vliegen.
Niet als je rond de 5000-6000 toeren rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:13:

Toch altijd een fijn gevoel als je wat aan de remmen hebt gedaan, de gewenste vertraging :+
Die van mij moeten binnenkort ook, inclusief remschijven. Alles is op... Schijven zitten al onder de aangegeven minimale dikte zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@NL-RaVeR heeft net de eerste paar duizend kilometer gereden met zijn Harley
Davidson Iron 883, het is zijn eerste motor en kan je het best vertellen hoe het rijdt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40

Secsytime

Automagisch

scherpp schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Ga eens op een mt-09 rijden zou ik zeggen, zo ontzettend intimiderend is die niet als eerste motor hoor. Heb zelf een street triple als eerste motor, niks mis mee. Op alle motoren kun je te hard en als een mongool rijden. Een 3 cilinder kun je door de soepelheid en koppel juist ook heel erg lui rijden. Heel prettig (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:39:
[...]

Ga eens op een mt-09 rijden zou ik zeggen, zo ontzettend intimiderend is die niet als eerste motor hoor. Heb zelf een street triple als eerste motor, niks mis mee. Op alle motoren kun je te hard en als een mongool rijden. Een 3 cilinder kun je door de soepelheid en koppel juist ook heel erg lui rijden. Heel prettig (:
Mee eens :)

Vrijwel alle motoren zijn snel. Ook met een CB500 kan je met 140km/u uit de bocht vliegen. Het gaat voornamelijk inderdaad om hoe je er zelf mee omgaat. Het andere punt is hoe moeilijk een motor rijd. Iets als een MT-09 is geen motor die moelijk rijd waarbij dat extra vermogen tegenover de MT-07 niets uitmaakt als je iemand bent die er goed mee omgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:09:
Ik zit ook aan 30 pp te denken, maar maak daar gelijk bij duidelijk dat dit geheel naar Ad gaat. Het is zijn garage, mijn tijd en ondersteuning is vrijwillig hierin. Jullie dragen al diverse zaken aan die inderdaad eenvoudig te leren zijn en prima overdraagbaar zijn. Ik voel een mooi programma aankomen :).

[...]

Er liggen daar nog enkele sloopblokken te wachten om gedemonteerd te worden, met een beetje voorbereidend werk denk ik dat ik jullie daar wel in kan voorzien :).
Ik wil wel meehelpen bij uitleg geven als dat nodig is :) Wat ook wel voor iedereen handig is, is om te zoeken naar een werkplaats handboek. Meestal geeft workshop manual gevolgd door model naam wel een mooie resultaat. Daarin staan de meeste dingen stap voor stap uitgelegd, en staan de waardes in. Dus als je bijv. kleppen gaat stellen, in welke marge het ok is, en wanneer je echt moet gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:27

Ik rijd zelf een Sportster XL1200C en heb eerlijk gezegd geen last van te duur onderhoud.
Mijn vriendin rijdt de 883 maar ook daar hebben wij geen centje pijn van.
Ik heb zelf het geluk dat ik er in mijn kennissenkring mensen zijn met 20+ jaren Harley ervaring dus ik word bij het onderhoud aan het handje meegenomen :P . Voordat de motoren de winterstalling in gaan lopen we hem helemaal na en verwisselen de olie. Dat zijn allemaal routine handelingen en heb nooit de indruk gehad dat we iets eerder verwisseld hadden moeten hebben.

De aanschafwaarde is hoog t.o.v. andere motoren en als je hem gaat 'pimpen' met Harley onderdelen dan loop je helemaal leeg. Maar als je hem dan start dan is dat allemaal wisselgeld. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Joost.B schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:49:
[...]

De aanschafwaarde is hoog t.o.v. andere motoren en als je hem gaat 'pimpen' met Harley onderdelen dan loop je helemaal leeg. Maar als je hem dan start dan is dat allemaal wisselgeld. :9~
Smiles per gallon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik ga vandaag maar eens met 8 wieltjes de stad in denk ik, in plaats van met 2. Even wat beweging pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
Joost.B schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:49:
[...]

Ik rijd zelf een Sportster XL1200C en heb eerlijk gezegd geen last van te duur onderhoud.
Mijn vriendin rijdt de 883 maar ook daar hebben wij geen centje pijn van.
Ik heb zelf het geluk dat ik er in mijn kennissenkring mensen zijn met 20+ jaren Harley ervaring dus ik word bij het onderhoud aan het handje meegenomen :P . Voordat de motoren de winterstalling in gaan lopen we hem helemaal na en verwisselen de olie. Dat zijn allemaal routine handelingen en heb nooit de indruk gehad dat we iets eerder verwisseld hadden moeten hebben.

Dat is mooi, een echte liefhebber zo te lezen. Maar goed dan is jouw ervaring natuurlijk niet echt representatief voor iemand die alle onderhoud (behalve wisselen olie) extern moet laten uitvoeren he :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Smiles per gallon imperial ton of chrome 8)
FTFY :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 13:30
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:07:
Ik ga vandaag maar eens met 8 wieltjes de stad in denk ik, in plaats van met 2. Even wat beweging pakken.
Ze zijn wel schattig :P

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/096338/files/160064720/156x164x2/sfr-pulsar-verstelbare-inline-skates-roze.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Nee joh, knal rood gespoten en met witte kleine stickertjes op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Het is weer vrijdag :D

Smurfvraag van de dag: Sloten. Ik zit me nu een beetje in te lezen, Art 4 art 5, schijfrem... wat gebruiken jullie? Is art4 genoeg, gezien verzekering daar genoegen mee neemt, of toch beter art5? En zo'n schrijfremslot (ja met kabeltje heb ik al gelezen haha), is dat nodig? Hoe neem je het mee als je nog gee ntopkoffer hebt, rugzak?

Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld zoiets https://www.slotenspeciaa...art4-motorslot-150cm.html
Is dat wat? Of kijk ik naar goedkope meuk? :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:27
scherpp schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:09:
[...]

Dat is mooi, een echte liefhebber zo te lezen. Maar goed dan is jouw ervaring natuurlijk niet echt representatief voor iemand die alle onderhoud (behalve wisselen olie) extern moet laten uitvoeren he :p.
True, probeerde dat punt ook wel redelijk te benadrukken in mijn bericht. Desalniettemin hebben we nog nooit tegenvallers gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@SmurfLink ik zou kijken wat de verzekering minimaal nodig heeft, en dan het goedkoopste wat daaraan voldoet kopen wat nog wel prettig is in het gebruik. Als iemand de motor echt mee wil nemen krijgen ze het toch wel los, of word de motor met slot en al in een busje getild.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@SmurfLink Qua sloten zou ik gewoon kijken wat je verzekering vereist. Of er nou art4 of art5 op zit, als ze je motor willen meenemen, nemen ze hem toch mee. Daar gaat een nummer geen verschil maken ;(

edit: spuit 11.... Met bovenstaande dus

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 20-07-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Twee sloten kopen en beide bonnen goed bewaren.
Probleem is namelijk dat de verzekering om je bon en sleutels van het slot kan vragen, en als je dus niet een complete set hebt dan willen ze moeilijk doen. Dus je koopt een tweede slot en die berg je netjes met bon en sleutels op zodat je die achter de hand hebt wanneer het nodig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@lolgast +1. Het is zoals zoveel sloten meer als optische beveiliging tegen de gelegenheidsdief, die dan doorloopt naar de volgende motor waar minder of geen sloten op zitten.

Zoals die van mij bijvoorbeeld, ik zet hem eigenlijk altijd alleen maar op het stuurslot :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
En als het verschil tussen ART5 en 4 klein is zou ik gewoon de ART5 pakken. Mocht je gaan switchen en de nieuwe verzekering 5 eist, moet je weer een nieuw slot kopen..

Tevens is het ook belangrijk om vooraf te controleren of het certificaat nog geldig is: https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@SmurfLinkArt 4 of Art5 heeft niet heel veel verschil. De Art classificering geeft meer iets aan hoeveel vertraging het slot heeft. Want open/los krijgen lukt de boefjes toch wel als ze je motor écht willen hebben. Ik heb in ieder geval gewoon een Art4 remschijfslot van Oxford dacht ik. Deze past prima onder je zadel, dus je hoeft geen rugzak mee te nemen. Zo'n kettingslot zou ik alleen doen als je die op locatie zou kunnen achterlaten waar je je motor regelmatig zult parkeren. Op het werk of thuis bijvoorbeeld. Die wil je niet iedere keer meezeulen in je rugzak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@SmurfLink eens met wat tot nu toe gezegd werd. Maar, qua soort slot:
als je motor buiten moet slapen zou ik een kettingslot voorzien dat je op die plek gewoon laat hangen. Liefst vast aan de muur of vloer.
Mijn motor slaapt gewoon binnen in de garagebox, ik heb dus enkel een schijfremslot voor die ene keer dat ik 'm langere tijd op straat moet laten staan (anders gewoon op stuurslot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
En je slot + reminder kabeltje kunnen natuurlijk in het dashboard kastje... Althans, bij mijn motor wel. Daar zit zoveel tupperware op dat er een heus klepje met slot in is gemaakt met een bakje er onder.

Verder zou je misschien onder het zadel nog wat ruimte hebben? Voor ieder wissewasje zet ik dat ding van mij niet met het schijfremslot vast, alleen voor plekken waar ik normaal gesproken niet kom en langer dan een uur van mijn motor weg ben.

Bij mij op school (=mijn werk) zet ik 'm echt niet dubbel op slot. In de hoek waar de motoren geparkeerd worden komt nagenoeg niemand die daar niks te zoeken heeft, vanaf de openbare weg ook niet eens zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:05
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:14:
Het is weer vrijdag :D

Smurfvraag van de dag: Sloten. Ik zit me nu een beetje in te lezen, Art 4 art 5, schijfrem... wat gebruiken jullie? Is art4 genoeg, gezien verzekering daar genoegen mee neemt, of toch beter art5? En zo'n schrijfremslot (ja met kabeltje heb ik al gelezen haha), is dat nodig? Hoe neem je het mee als je nog gee ntopkoffer hebt, rugzak?

Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld zoiets https://www.slotenspeciaa...art4-motorslot-150cm.html
Is dat wat? Of kijk ik naar goedkope meuk? :9
Gewoon minimale vereiste (Art4 vaak) nemen voor je verzekering en geen duur slot kopen. Zit vaak weinig verschil in hoe snel dieven de motor mee kunnen nemen.

Schijfremslot is wel handig voor onderweg. Deed deze vaak in de buddy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Kan wel merken dat het Vrijdag is trouwens. 9 reacties op een slot-vraag in 5 minuten tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:21:
Kan wel merken dat het Vrijdag is trouwens. 9 reacties op een slot-vraag in 5 minuten tijd :+
Ik ben gewoon aan het werk hoor }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Leviathius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:21:
Is het al tijd voor bier? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
kneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:17:
Twee sloten kopen en beide bonnen goed bewaren.
Probleem is namelijk dat de verzekering om je bon en sleutels van het slot kan vragen, en als je dus niet een complete set hebt dan willen ze moeilijk doen. Dus je koopt een tweede slot en die berg je netjes met bon en sleutels op zodat je die achter de hand hebt wanneer het nodig is. ;)
En wat wil je dan met dat tweede slot doen...? Je moet gewoon zorgen dat je een bonnetje + certificaat hebt liggen. En het liefst je gebruikte sleuteltje

Als je van 1 slot het bonnetje niet kunt bewaren, waarom zou dat van 2 sloten dan wel lukken..

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 20-07-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@Vrijdag ik werk ook gewoon :( nog geen @Vrijdag gevoel nu

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Zo hoop goeie tips in korte tijd! _/-\o_ Bedankt guys, dan ga ik inderdaad focussen op wat de verzekering wil (ff navragen bij m'n mannetje) en daar iets betaalbaars uitzoeken. Schijfrem klinkt stuk aantrekkelijker, ik dacht juist zo'n kettingslot om 'm ergens aan vast te zetten, maar dat heeft blijkbaar niet heel veel meerwaarde.

Hij staat thuis in een gemeenschappelijke fietsenberging dus daar is m'n grootste zorg dat er ee nkoter met z'n tengels aanzit. Ik werk op een volledig afgesloten terrein dus mocht ik een keer met de motor komen hoef ik 'm niet eens op slot te zetten.:p Dus het is vooral voor als ik erop uit ben met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@SmurfLink Gemeenschappelijke parkeergarages zijn de ergste locatie waar je een motor neer kunt zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:24:
@SmurfLink Gemeenschappelijke parkeergarages zijn de ergste locatie waar je een motor neer kunt zetten :+
klopt.. had bij de VVE vergadering suggestie opgeworpen om een aantal ogen in de buitenmuur te rammen zodat de scooters en motoren daaraan vast konden klinken met een slot, iedereen vond het geweldig..maar onze voorzitter vond dat dit niet op de agenda stond en omdat het een aanpassing van de flat is moet dat wel.. dus volgend jaar pas -.-' kom op zeg.
Een paar flats verderop hebben ze dat wel, best simpele doch degelijke oplossing.

Dus voor nu wordt het manouvreren in de fietsenberging.. heb nog geen idee hoe ik dat ga doen maar als er een Fazer inpast moet er ook een Er-6f inpassen. :p Ik mag alleen wel weer naar de sportschool om wat spieren te kweken, merkte na m'n laatste les woensdag dat ik 'm nog steeds niet hou als ik te ver kantel (vergeten jiffy uit te klappen |:( Had net zo'n goeie generale repetitie gereden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Bij een schijfremslot neem trouwens nooit dit type:

Afbeeldingslocatie: https://www.piaggio-parts.nl/media/catalog/product/cache/6/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/s/c/schijfremslot-mkx-scooter-vespa-piaggio-sym.jpg

Daar heeft het boevengilde een handig boorbitje voor die taps toeloopt en dan hebben ze hem zo gespreid zeg maar dat ze hem van je remschijf af kunnen halen.

Edit: proof:

Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/7/17abu0046_1_/abus-schijfremsloten-abus-granit-power-xs-67-art4-schijfremslot-geel-30.jpg
Of zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/0203095500_Abus-Victory%20X%20plus%20schijfremslot%20art%204%20sterren.jpg Is vele malen beterder.

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 20-07-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@SmurfLink naar sloten vragen is net zo gevaarlijk als het onderwerp banden, verbruik of 'welk type motor moet ik kopen'.

Ik onderken dat er legio mensen zijn (ook hier) die van mening zijn dat je niet meer moet doen dan de verzekering eist (want dan vergoeden ze ten minste) maar ik heb ook een emotionele band met mijn Grom (:+) en voor die paar knaken die de verzekering uit zou keren is het me de overlast niet waard om 's morgens zonder vervoer te staan.

Die van mij staat daarom met een ART5 ketting vastgeketend aan een chemisch verankerde gehard stalen beugel aan de muur. Er zijn maar 2 manieren om deze motor mee te nemen:

- zonder achterwiel
- inclusief een stuk van de gevel

Dus ja, het is nog steeds mogelijk om hem te jatten. Maar tegen de tijd dat hij erachter komt dat dit wel eens een tijdje kan gaan duren, heeft hij allang het reserveslot in zijn nek hangen (want ik slaap in de kamer boven de motor).
Leviathius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:28:
Of zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/0203095500_Abus-Victory%20X%20plus%20schijfremslot%20art%204%20sterren.jpg Is vele malen beterder.
Is dat om als straf bij de dief in te brengen :o.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
lolgast schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:22:
[...]

En wat wil je dan met dat tweede slot doen...? Je moet gewoon zorgen dat je een bonnetje + certificaat hebt liggen. En het liefst je gebruikte sleuteltje

Als je van 1 slot het bonnetje niet kunt bewaren, waarom zou dat van 2 sloten dan wel lukken..
Omdat ik liever 40 euro extra uitgeef zodat ik zeker weten niet gezeik krijg als ik een sleutel of bon kwijt ben.
Komt bij dat wij van alle motoren beide (vriendin en ik) een sleutel hebben, dus de kans is 2x zo groot dat iemand een sleutel kwijtraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:22:
@Vrijdag ik werk ook gewoon :( nog geen @Vrijdag gevoel nu
Vanmiddag gelukkig wel bbq met mijn team. Dat dan weer wel :9

Die sloten die @Leviathius aanraadde zijn trouwens prima als je zeg maar "even ergens moet zijn". Je kan ze makkelijk meenemen en zijn toch veilig.

Je moet ze alleen niet vergeten. Dat zorgt voor genânte situaties. * Vrijdag heeft zijn motor er al eens door laten vallen.... bij een bedrijfsfeestje... men dacht dat ik gedronken had maar dat doe ik niet als ik moet rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:28:
@SmurfLink naar sloten vragen is net zo gevaarlijk als het onderwerp banden, verbruik of 'welk type motor moet ik kopen'.

Ik onderken dat er legio mensen zijn (ook hier) die van mening zijn dat je niet meer moet doen dan de verzekering eist (want dan vergoeden ze ten minste) maar ik heb ook een emotionele band met mijn Grom (:+) en voor die paar knaken die de verzekering uit zou keren is het met de overlast niet waard om 's morgens zonder vervoer te staan.

Die van mij staat daarom met een ART5 ketting vastgeketend aan een chemisch verankerde gehard stalen beugel aan de muur. Er zijn maar 2 manieren om deze motor mee te nemen:

- zonder achterwiel
- inclusief een stuk van de gevel

Dus ja, het is nog steeds mogelijk om hem te jatten. Maar tegen de tijd dat hij erachter komt dat dit wel eens een tijdje kan gaan duren, heeft hij allang het reserveslot in zijn nek hangen (want ik slaap in de kamer boven de motor).
Ik kwam ooit op het grote web een artikel van een oud motordief tegen die uitlegde hoe sloten schijnveiligheid waren. Hij was nog nooit een slot tegengekomen wat hem tegen kon houden. Zijn belangrijkste tips waren dan ook:

Nooit je ketting op de grond laten hangen (makkelijker met doorknippen)
Niet je voorste wiel alleen op slot (tillen ze aan het stuur je motor zo de wagen in)
Verlichting (niet fijn om in goed verlichte ruimte aan motor te klooien)
Grind (lawaai)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:31:
[...]

Vanmiddag gelukkig wel bbq met mijn team. Dat dan weer wel :9

Die sloten die @Leviathius aanraadde zijn trouwens prima als je zeg maar "even ergens moet zijn". Je kan ze makkelijk meenemen en zijn toch veilig.

Je moet ze alleen niet vergeten. Dat zorgt voor genânte situaties. * Vrijdag heeft zijn motor er al eens door laten vallen.... bij een bedrijfsfeestje... men dacht dat ik gedronken had maar dat doe ik niet als ik moet rijden :(
Daar heb je toch zo'n mooi fluo reminder-kabeltje voor?

Oei ik ben zo blij dat ik dat nog niet heb gehad. Wel gemerkt dat een collega op mijn motor heeft gezeten, want het slot zat tegen de voorvork aan. Hij had het er al wel over gehad oftie een keer mocht proefzitten. Dus ik zei dat kan wel, moet je even aangeven wanneer je tijd hebt, dan loop ik mee. Die gluiperd kan dus niet wachten :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Leviathius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:28:
Bij een schijfremslot neem trouwens nooit dit type:

[afbeelding]

Daar heeft het boevengilde een handig boorbitje voor die taps toeloopt en dan hebben ze hem zo gespreid zeg maar dat ze hem van je remschijf af kunnen halen.

Edit: proof: [video]

Zoiets: [afbeelding]
Of zoiets: [afbeelding] Is vele malen beterder.
Eerste type zijn inderdaad echt geen fluit waard. Was een paar jaar geleden bij Louis en lagen ze in zo'n kortingbak. Het was een AXA slot dus dacht zal wel goed zijn :+ Ding kon alleen na een paar weken niet meer afgesloten worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
kneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Omdat ik liever 40 euro extra uitgeef zodat ik zeker weten niet gezeik krijg als ik een sleutel of bon kwijt ben.
Komt bij dat wij van alle motoren beide (vriendin en ik) een sleutel hebben, dus de kans is 2x zo groot dat iemand een sleutel kwijtraakt.
Maar die truc kent de verzekeraar inmiddels ook. En zijn tegenwoordig verhalen zat te vinden waar de verzekeraar je laat bewijzen dat het slot, waar jij alleen 2 nieuwe sleutels van hebt, ook daadwerkelijk op de motor zit. Ze zijn ook niet gek daar ;)

Dus: Koop een goed slot, bewaar de bon + certificaat. Mocht het nodig zijn, laat je gebruikte sleutel zien van het slot dat op je motor zat. Minste kans op gekut met de verzekeraar. Geen rocket science :)
Leviathius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:33:
[...]

...
Met deze motor al 2 keer gehad. Heeft me 1 nieuw voorspatbord gekost....

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 20-07-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:23:
Zo hoop goeie tips in korte tijd! _/-\o_ Bedankt guys, dan ga ik inderdaad focussen op wat de verzekering wil (ff navragen bij m'n mannetje) en daar iets betaalbaars uitzoeken. Schijfrem klinkt stuk aantrekkelijker, ik dacht juist zo'n kettingslot om 'm ergens aan vast te zetten, maar dat heeft blijkbaar niet heel veel meerwaarde.

Hij staat thuis in een gemeenschappelijke fietsenberging dus daar is m'n grootste zorg dat er ee nkoter met z'n tengels aanzit. Ik werk op een volledig afgesloten terrein dus mocht ik een keer met de motor komen hoef ik 'm niet eens op slot te zetten.:p Dus het is vooral voor als ik erop uit ben met de motor.
Let er wel op dat sommige verzekeraars eisen dat je hem vast maakt aan iets 'aard en nagelvast'. Dan is een schijfremslot dus niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Oei ik ben zo blij dat ik dat nog niet heb gehad. Wel gemerkt dat een collega op mijn motor heeft gezeten, want het slot zat tegen de voorvork aan. Hij had het er al wel over gehad oftie een keer mocht proefzitten. Dus ik zei dat kan wel, moet je even aangeven wanneer je tijd hebt, dan loop ik mee. Die gluiperd kan dus niet wachten :/.
Zooo dat is niet oke! Zou daar toch wel pissed over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik had dat kabeltje voorlangs maar liep net niet goed zichtbaar voor mijn stuur (was donker). Nu maak ik dat kabeltje standaard vast zodat het óver mijn stuur loopt naar de killswitch. Die fout maak ik echt niet nog een keer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Ik kwam ooit op het grote web een artikel van een oud motordief tegen die uitlegde hoe sloten schijnveiligheid waren. Hij was nog nooit een slot tegengekomen wat hem tegen kon houden. Zijn belangrijkste tips waren dan ook:

Nooit je ketting op de grond laten hangen (makkelijker met doorknippen)
Niet je voorste wiel alleen op slot (tillen ze aan het stuur je motor zo de wagen in)
Verlichting (niet fijn om in goed verlichte ruimte aan motor te klooien)
Grind (lawaai)
Daar voldoe ik allemaal aan (behalve het grind) maar mijn ketting is officieel on-doorknipbaar :P. Hij is te dik en te hard voor alle (zelfs pneumatische) scharen. Hij is niet immuun voor slijptollen, maar je hebt minimaal 2 accu's nodig om erdoorheen te komen, en dat heb ik echt wel in de gaten als ze hier 5 minuten staat te grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:28

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Geen kromme remschijf nu? Iemand in het Hornet-topic op MF heeft om die reden al 2x een nieuwe schijf gemonteerd :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@HTT-Thalan Toch mooi wat emotie met een mens doet. Mijn Ducati staat met 1 schijfremslot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Daar voldoe ik allemaal aan (behalve het grind) maar mijn ketting is officieel on-doorknipbaar :P. Hij is te dik en te hard voor alle (zelfs pneumatische) scharen. Hij is niet immuun voor slijptollen, maar je hebt minimaal 2 accu's nodig om erdoorheen te komen, en dat heb ik echt wel in de gaten als ze hier 5 minuten staat te grinden.
Klinkt heel lullig, maar ik denk niet dat het dievengilde zo snel achter jouw Transalp aan zal gaan. :+
Is natuurlijk alleen maar mooi voor jou.
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:27:
[...]

klopt.. had bij de VVE vergadering suggestie opgeworpen om een aantal ogen in de buitenmuur te rammen zodat de scooters en motoren daaraan vast konden klinken met een slot, iedereen vond het geweldig..maar onze voorzitter vond dat dit niet op de agenda stond en omdat het een aanpassing van de flat is moet dat wel.. dus volgend jaar pas -.-' kom op zeg.
Een paar flats verderop hebben ze dat wel, best simpele doch degelijke oplossing.

Dus voor nu wordt het manouvreren in de fietsenberging.. heb nog geen idee hoe ik dat ga doen maar als er een Fazer inpast moet er ook een Er-6f inpassen. :p Ik mag alleen wel weer naar de sportschool om wat spieren te kweken, merkte na m'n laatste les woensdag dat ik 'm nog steeds niet hou als ik te ver kantel (vergeten jiffy uit te klappen |:( Had net zo'n goeie generale repetitie gereden).
Lekkere zuurpruim heb je als voorzitter dan zeg.

Went snel genoeg hoor. Heb zelf ook de tuindeur van mijn ouders aan moeten passen (deurtje ingebouwd), maar moet alsnog elke keer de motor een stukje optillen om deze er doorheen te krijgen. Aan het kontje een stukje verslepen is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Met andere woorden het slot is duurder dan de fiets ;)

Ik heb zelf mijn twin aan de voorzijde aan een hekwerk vast en de achterzijde aan een bmw, die vervolgens ook weer aan een hek zit. Maar ik heb niet de illusie dat het nog steeds onmogelijk is om hem mee te nemen dus wanneer ik lang van huis ben gaat hij gewoon de garagebox in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:42:
[...]
Klinkt heel lullig, maar ik denk niet dat het dievengilde zo snel achter jouw Transalp aan zal gaan. :+

[...]

Lekkere zuurpruim heb je als voorzitter dan zeg.

Went snel genoeg hoor. Heb zelf ook de tuindeur van mijn ouders aan moeten passen (deurtje ingebouwd), maar moet alsnog elke keer de motor een stukje optillen om deze er doorheen te krijgen. Aan het kontje een stukje verslepen is het makkelijkst.
Ja we willen eigenlijk allemaal wel van d'r af, zelfs mensen die het wel 2 maanden van te voren hadden ingediend (oogjes in het balkon mogen schroeven) kregen inene te horen dat het ook op de agenda nog niet mocht want het is een wijziging van het huishoudelijk reglement. Zo nutteloos allemaal, ik weet niet eens of ik er over een jaar nog woon, laat staan tegen de tijd dat het eens af is.

Het lastigste wordt vooral dat de deur naar buiten echt loodzwaar is en uit zichzelf dichtvalt. Met fiets vind ik dat al zwaar vanuit Buiten. Dus dan wordt het motor parkeren, deur van 't slot en zo ver mogelijk openzwaaien terwijl ik snel de motor van z'n jiffy haal (en NIET om laat donderen), zodat het wiel iig de deur gaat tegenhouden, dan beetje frommelen om 'm naar binnen te halen zonder dat die deur m'n kappen beschadigen... dan wordt het idd een schuine hoek naar links (gelukkig 45 graden en geen 90), en kijken waar er plek is (lees: fietsen opzij schuiven en plek maken). :p Ik heb al veel te veel tijd gehad om hier over na te denken, haha. Eerst donderdag maar even vlammen en dat papiertje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40

Secsytime

Automagisch

Ik heb een slot alleen voor de verzekering, als iemand je motor wil stelen, houdt een slotje hem echt niet tegen. Wat ik probeer te doen is de motor op een “veilige” plek te zetten, maar ook dat is geen garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
@steveman @SmurfLink Nee hoor, was niets aan het handje. Hij zat echt net tegen de voorvork aan, dus waarschijnlijk ging het niet hard. En daarnaast bezit ik die motor nu niet meer, dus maakt het helemaal niks meer uit :+ (de koper rijd er ook nog vrolijk mee rond, dus zit wel snor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:09:
@HTT-Thalan
Als kleppen stellen op het programma staat word het voor mij ook interesant om er voor over te komen...
zou dan September moeten zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]
Tuurlijk wel, ideaal voor ramkraken :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Ja we willen eigenlijk allemaal wel van d'r af

*gameplan om motor naar binnen te rammen*

Ik heb al veel te veel tijd gehad om hier over na te denken, haha. Eerst donderdag maar even vlammen en dat papiertje halen.
Kunnen jullie er dan niet voor zorgen dat zij afgezet wordt? :+

Zo te zien heb je inderdaad er al een hele tijd over nagedacht. Zou er zelf niet zo happig op zijn om de motor met zoveel moeite ook nog eens tussen allemaal fietsen te plaatsen. :X

Geen mogelijkheid tot een garagbox oid in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
je weet het nooit, voor joyrides is het een perfecte bike..
Doet me denken aan dit filmpje:
YouTube: "They've stolen my bike!" - The story of how a stolen ...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Zo te zien heb je inderdaad er al een hele tijd over nagedacht. Zou er zelf niet zo happig op zijn om de motor met zoveel moeite ook nog eens tussen allemaal fietsen te plaatsen. :X

Geen mogelijkheid tot een garagbox oid in de buurt?
Dat kunnen we wel, maar dan moeten we een nieuwe VVE beheerder gaan zoeken. :p en daar heeft nou net niemand zin in. het is niet een hele committed groep mensen, niemand wilde ook bestuur doen nadat de huidige voorzitter het moi geweest vond. Dus dat is diezelfde VVE beheerder nu ook.

Als het voor kortere tijden is lukt dit denk ik wel, moet ik 'm een keer langere tijd kwijt kan het ook bij m'n ouders in de achtertuin :p dat wordt wel steegje keren dus dat klinkt als een drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://scatteredquotes.com/wp-content/uploads/2017/06/GameOfThrones-s01e07-1-min.jpg

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Dat kunnen we wel, maar dan moeten we een nieuwe VVE beheerder gaan zoeken. :p en daar heeft nou net niemand zin in. het is niet een hele committed groep mensen, niemand wilde ook bestuur doen nadat de huidige voorzitter het moi geweest vond. Dus dat is diezelfde VVE beheerder nu ook.

Als het voor kortere tijden is lukt dit denk ik wel, moet ik 'm een keer langere tijd kwijt kan het ook bij m'n ouders in de achtertuin :p dat wordt wel steegje keren dus dat klinkt als een drama.
Als ik lees hoe je daar de motor kwijt kunt, zou ik al direct funda.nl geopend hebben :D

Voor de VVE kan je ook het beste een onafhankelijk bedrijf inschakelen, genoeg mensen die misbruik maken van het bestuurschap van de VVE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Die gaan we van het weekend weer verder kijken. :p Smurfin vond het niet kunnen dat ik het nog nooit gezien had (geen HBO) dus heb een snelcursus GoT gekregen. Zijn nu net bij seizoen 4, haha.
Thoit schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:03:
[...]

Als ik lees hoe je daar de motor kwijt kunt, zou ik al direct funda.nl geopend hebben :D

Voor de VVE kan je ook het beste een onafhankelijk bedrijf inschakelen, genoeg mensen die misbruik maken van het bestuurschap van de VVE.
Ik woon er net een jaartje, is m'n eerste eigen huis. :p Dus van alle zuurverdiende centen verder zit het meeste in het huis, en de rest geef ik uit aan een tweewieler. Geen geld om verder te zoeken haha. Nou ja op zich zit ik er prima hoor, alleen wat kleine op en aanmerkingen. Hopelijk wordt het volgende huis niet van mij alleen, dus dan komt er sowieso een tuin en evt een garage. ;)

Het is een onafhankelijk bedrijf. Alleen niet een erg goede, haha. Alles gaat echt verdomd traag.

[ Voor 49% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Het mag dan wel bijna weekend zijn, maar dat is geen reden om te insinueren dat de VVE beheerder maar onthoofd moet worden >:)
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Toch wel een beetje het leven van de VVE: iedereen zeikt op de beheerder ervan, maar niemand wilt het zelf doen. :+

Ag, bij je ouders kan je altijd nog vragen of je vader/moeder je helpt met optillen en keren. Scheelt dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Die gaan we van het weekend weer verder kijken. :p Smurfin vond het niet kunnen dat ik het nog nooit gezien had (geen HBO) dus heb een snelcursus GoT gekregen. Zijn nu net bij seizoen 4, haha.

[...]

Ik woon er net een jaartje, is m'n eerste eigen huis. :p Dus van alle zuurverdiende centen verder zit het meeste in het huis, en de rest geef ik uit aan een tweewieler. Geen geld om verder te zoeken haha. Nou ja op zich zit ik er prima hoor, alleen wat kleine op en aanmerkingen. Hopelijk wordt het volgende huis niet van mij alleen, dus dan komt er sowieso een tuin en evt een garage. ;)

Het is een onafhankelijk bedrijf. Alleen niet een erg goede, haha. Alles gaat echt verdomd traag.
Is in deze Smurfin dezelfde persoon als SmurfLink of heeft mevrouw SmurfLink een smurfin? Vragen, vragen :+

Je zou ook gewoon je eigen muuranker in de muur kunnen rammen, wie gaat je tegenhouden als het er netjes en professioneel in zit? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Het mag dan wel bijna weekend zijn, maar dat is geen reden om te insinueren dat de VVE beheerder maar onthoofd moet worden >:)
Dat gaat wel wat ver ja :P Maar afzetten en verbannen kan misschien nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardj schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:09:
[...]

Is in deze Smurfin dezelfde persoon als SmurfLink of heeft mevrouw SmurfLink een smurfin? Vragen, vragen :+

Je zou ook gewoon je eigen muuranker in de muur kunnen rammen, wie gaat je tegenhouden als het er netjes en professioneel in zit? :)
Smurfin is mevrouw SmurfLink :9 die hopelijk binnen een jaartje ook haar rijbewijs gaat halen zodat we gezamenlijk op onze Kawasaki's de wereld over kunnen smurfen.

Formeel zou er dan in theorie wel eens iemand soort van bezwaar kunnen gaan indienen. Niet dat ik het zie gebeuren, maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:13:
[...]

of mee trouwen, en dan opsluiten in een zolderkamertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Zo, slotendiscussie ook even uitgezocht.. verzekeringsmannetje heeft 't doorgerekend, kom op een tientje per maand uit, krijg alles zo doorgemaild. Enige eis is inderdaad een Art4 slot.

Dit is voor WA, zo te zien geen opzittenden verzekerd. Is dat normaal voor de motor of hebben jullie dat wel? Wat gebeurt er dan als ze eraf vallen, moeten ze dan hun eigen verzekering aanspreken?

[ Voor 35% gewijzigd door SmurfLink op 20-07-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Heeft GoT je dan niks geleerd? :o Met afzetten en verbannen hou je de mogelijkheid dat mensen opeens terug komen en je plan in de soep laten lopen.

Nee sorry, ik zie geen andere mogelijkheid dan onthoofden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17:
[...]

Heeft GoT je dan niks geleerd? :o Met afzetten en verbannen hou je de mogelijkheid dat mensen opeens terug komen en je plan in de soep laten lopen.

Nee sorry, ik zie geen andere mogelijkheid dan onthoofden. :+
Ik heb maar drie seizoenen gekeken. Toen gingen we uit elkaar en heb daarna weinig behoeft gehad om de rest te kijken :P

* Vrijdag houdt meer van de Warhammer 40k setting :9

Ontopic plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/e/e8/SpaceMarineBiker.jpg

@SmurfLink Ultrasmurfs :+
Dryhte schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:13:
[...]

of mee trouwen, en dan opsluiten in een zolderkamertje.
Nou, dan liever met Sansa. Want rood haar :9~ O+

[ Voor 26% gewijzigd door Vrijdag op 20-07-2018 10:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Ja we willen eigenlijk allemaal wel van d'r af, zelfs mensen die het wel 2 maanden van te voren hadden ingediend (oogjes in het balkon mogen schroeven) kregen inene te horen dat het ook op de agenda nog niet mocht want het is een wijziging van het huishoudelijk reglement. Zo nutteloos allemaal, ik weet niet eens of ik er over een jaar nog woon, laat staan tegen de tijd dat het eens af is.

Het lastigste wordt vooral dat de deur naar buiten echt loodzwaar is en uit zichzelf dichtvalt. Met fiets vind ik dat al zwaar vanuit Buiten. Dus dan wordt het motor parkeren, deur van 't slot en zo ver mogelijk openzwaaien terwijl ik snel de motor van z'n jiffy haal (en NIET om laat donderen), zodat het wiel iig de deur gaat tegenhouden, dan beetje frommelen om 'm naar binnen te halen zonder dat die deur m'n kappen beschadigen... dan wordt het idd een schuine hoek naar links (gelukkig 45 graden en geen 90), en kijken waar er plek is (lees: fietsen opzij schuiven en plek maken). :p Ik heb al veel te veel tijd gehad om hier over na te denken, haha. Eerst donderdag maar even vlammen en dat papiertje halen.
Afbeeldingslocatie: https://aegpartnernet.com/wp-content/uploads/wood-door-stop-east-of-natural-wooden-wedge-my-is-always-open-gift-wooden-doorstop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb maar drie seizoenen gekeken. Toen gingen we uit elkaar en heb daarna weinig behoeft gehad om de rest te kijken :P

* Vrijdag houdt meer van de Warhammer 40k setting :9
Meer dan genoeg seizoenen om door te hebben hoe het er aan toe gaat in GoT. :9

Ik kan mij daar helemaal niks bij voorstellen, vrij onbekend met de Warhammer serie. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Stiekem is dat nog best een goed idee ook 8)7 waarom hebben we die niet gewoon in de gang liggen daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Omdat mensen lui zijn en de deur dan niet dicht doen. Met als risico dat jouw motor (of iemand anders zijn fiets, maar das niet belangrijk :+ ) nog eenvoudiger wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dan maar eentje in m'n achterzak stoppen als ik ga rijden. :p Zijn vast wel bij de action voor een fooi te vinden. Moet daar toch heen voor de multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Meer dan genoeg seizoenen om door te hebben hoe het er aan toe gaat in GoT. :9

Ik kan mij daar helemaal niks bij voorstellen, vrij onbekend met de Warhammer serie. -O-
YouTube: EXPLAINED - What is Warhammer 40,000? | Beginners Guide to 40K + Lore

En

YouTube: 40k Explained, A basic introduction to the galaxy and factions

Als je even een half uur niets te doen hebt :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:34
Grubeater schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:36:
[...]

@NL-RaVeR heeft net de eerste paar duizend kilometer gereden met zijn Harley
Davidson Iron 883, het is zijn eerste motor en kan je het best vertellen hoe het rijdt.
@scherpp Ik heb inderdaad nu sinds 1,5 maand een Harley Davidson Iron 883.

Net de eerste 2200km erop zitten (incl. een GoT motortocht :D) en het bevalt me uitstekend. Ik heb pas sinds Mei mijn rijbewijs en het is dus mijn eerste motor, maar daar is die wat mij betreft prima voor geschikt.
Het is natuurlijk wel wat anders als een naked bike. Je voelt de trillingen van de V-Twin en je toeren bereik is heel anders (max rpm is 5800). Kwa sturen vindt ik hem overigens echt niet tegenvallen als ik het vergelijk met mijn lesmotor, een Honda CBF 650. Voor een Harley vindt ik hem iig erg sportief rijden en genoeg power hebben (voor nu :9).

Verder is de zithouding wel relax rechtop en kun je er rustig een hele dag op rondtoeren. Ik gebruik hem ook voor woon-werk verkeer wat ook prima gaat, zolang je de snelweg maar mijd.
Nou heb ik niet echt vergelijkings materiaal met de andere 2 motoren die je noemde, maar als ik mocht kiezen tussen die CBF 650 en de Iron 883, dan weet ik wel waar ik een big smile van krijg :D.

Owja, en kwa onderhoud, lastig te zeggen. De riem vereist zo goed als geen onderhoud. Verder net pas de eerste beurt gehad (bij 1600km) omdat hij toen net pas was ingereden. Kwa prijzen vindt ik dat wel meevallen, maar voor de auto ben ik ook BMW prijzen gewend dus dat kan aan mij liggen O-)

Ga gewoon een proefrit maken zodra je je rijbewijs hebt en dan merk je snel genoeg of hij bevalt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Het verschil in gevoel tussen een V twin en een parallel twin vond ik ook erg merkbaar; al vallen de trillingen in een Suzuki 650 (SV650, DL650) best mee. Het koppel (+ geluid) is gewoon anders. Rijdt lekker.

De SV650 (of DL, die heb ik) is wel veel speelser denk ik dan de Iron 883. (+ gaat veeeeeel hoger in de toeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
https://www.motoplus.nl/n...e-zit-het-met-de-motoren/

;) Waar de Harleys duurder worden, worden de Jappen goedkoper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11:47
Ben zelf nu nog aan het lessen, en stiekem al aan het kijken een motor. Voorkeur gaat wel uit richting een all road bike, zoals een Benelli TRK 502, Versys 650, BMW F750GS of de Suzuki V-Strom 1000a. Vind vooral de wat hogere motoren vet <3 .

Vooral de Benelli vind ik erg tof, alleen over het merk kan ik echt amper wat vinden. Ook merk ik dat mijn smaak in een hogere prijsklasse valt :9 En misschien maar beter voor de portemonnee om een motor te nemen die in een iets lagere prijsklasse valt.

Misschien dan toch maar richting een CBF 600 SA gaan kijken als eerste motor :*)
Pagina: 1 ... 23 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.