De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:47:
[...]
Dat lijkt wel op een walvishaai die een enorme trap in zijn smoel gekregen heeft en daardoor een stuk korter is

Of een hap zure citroen gegeten heeft
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ben wat jaartjes uit de motorhobby geweest, de techniek heeft niet stilgestaan en ik vraag me af wat de ervaringen zijn.
Zit te denken aan portofoons (PMR of iets wat ik als zendamateur mag gebruiken) met een in-ear setje. Los push-to-talk knopje op het stuur met een spiraalkabel (met stekkertje als veiligheidsvoorziening) en het zou waarschijnlijk goed kunnen werken tegen ook nog eens lage kosten.

Heb toevallig net een Cardo Packtalk Slim in men helm geïnstalleerd. Ik kwam van de BT-S2, een china intercom, welke het prima heeft gedaan voor de prijs (30 €)! Alleen is de klem helaas afgebroken en wilde ik dus upgraden.Joepla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:09:
Zijn er Tweakers die communiceren van motor tot motor? Dus niet met de passagier, maar met je maten die meerijden.
Ben wat jaartjes uit de motorhobby geweest, de techniek heeft niet stilgestaan en ik vraag me af wat de ervaringen zijn.
Zit te denken aan portofoons (PMR of iets wat ik als zendamateur mag gebruiken) met een in-ear setje. Los push-to-talk knopje op het stuur met een spiraalkabel (met stekkertje als veiligheidsvoorziening) en het zou waarschijnlijk goed kunnen werken tegen ook nog eens lage kosten.
[afbeelding]
Fortnine heeft net een nieuw filmpje over de beste intercom van dit jaar.
Tja concept bikes zijn altijd raarValentino-46 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:39:
[...]
Nou....
[afbeelding]
Maar ik moet toegeven dat het merendeel er best wel OK uit ziet.

Maar idd, die F4 RR is erg mooi, maar ik zou m liever in zwart of wit willen
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Toevallig kwam 't gisteren tijdens het GoT ritje nog even ter sprake in de groep waarin ik mee reed toen er een motorfiets langs reed met "tig" antennes (nergens voor nodig, tenzij...).Joepla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:09:
Zijn er Tweakers die communiceren van motor tot motor? Dus niet met de passagier, maar met je maten die meerijden.
[afbeelding]
Tijdens "Hét MF Weekend" op .... Een ander forum dus, rijd tegenwoordig ± 25% (van de 55 á 60 deelnemers) met een portofoon combi (van Kenwood / Motorola tot aan "BAMI-Foon").
Voor mij persoonlijk hoeft 't allemaal niet zo maar.... Misschien dat je dáár, bij wat deelnemers, je licht eens kunt gaan opwerpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 16-07-2018 17:18 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bereik van een portofoon is gewoon véle malen groter dan het bereik van een BT setje en als je in wat berg/heuvelachtig terrein aan het rijden bent met meerdere groepen én daarbij ook communicatie tussen de groepen wil hebben.....lolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:18:
Ik en mijn vrouw gebruiken een beide een Sena 10s. Geen idee waarom ik met een portofoon rond zou willen rijden als die dingen op je helm passen
Maar: Wat ik hierboven al zei: Voor mij hoeft dat spul allemaal niet zo. Net zoals dat ik er bijvoorbeeld ook niet op zicht te wachten dat een ándere rijder vóórr me z'n been uitsteekt omdat er wat grind/gravel op het asfalt ligt... Dôh ... Als ik zie dat je je been uit steekt dan zie ik dat gravel/grind waarschijnlijk óók wel liggen
Ik rij sinds kort met een BT-S2 rond, is zoals hierboven al genoemd een china-ding. Werkt tot nu toe prima, geen last van geruis tijdens praten oid. Heb het tot nu toe alleen gebruikt om te praten met een vriend van me, maar je schijnt er ook radio mee te kunnen luisteren of te koppelen aan je telefoon.Joepla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:09:
[afbeelding]
Als een Sena/Cardo te weinig afstand biedt is de groep imho te groot om lekker te kunnen rijden met communicatie. Te grote kans dat er dan iemand in de groep zit die de hele rit zijn waffel niet kan houden

Sena heeft tegenwoordig ook een netwerk mode waar elke BT set een repeater word, zodat heb bereik van de groep groter word..lolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:36:]
Als een Sena/Cardo te weinig afstand biedt is de groep imho te groot om lekker te kunnen rijden met communicatie. Te grote kans dat er dan iemand in de groep zit die de hele rit zijn waffel niet kan houden
nou echt heet wordt het niet, maar wel flink warm.PilatuS schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:12:
[...]
Zo'n schild waar je mogelijk tegenaan kan komen zou zo geisoleerd moeten zijn dat je jezelf er niet aan zou verbranden als je het aanraakt. Nou wordt metaal wel warmer dan carbon, maar de hoeveelheid hitte die van de uitlaat afkomt veranderd natuurlijk niet. Zolang het metaal nu niet heel heet wordt zou het weinig uit moeten maken. Ik denk dat er wel wat verschil zou zijn, maar als het schild nu niet enorm heet wordt denk ik niet dat je er veel van gaat merken. Als het goed is voel je nu de warmte die van de uitlaat afkomt, niet van het schild. Wordt het schild wel flink heet zal het een groter verschil maken.
denk dat ik de gok maar eens ga wagen met carbon, werkt het niet ziet het er iig leuk uit
Voordeel van een portofoon is inderdaad de (veel) grotere afstand die je kan overbruggen in vergelijking tot bv. BT. Juist als je elkaar kwijt bent gereden lijkt het me erg handig dat je kan communiceren. Daarbij heb je ook een vrijwel ongelimiteerde keuze in frequenties (tenzij je licentievrije porto's hebt) waardoor je geen last hebt van medegebruikers.
Een porto hoeft ook geen kostbare baksteen meer te zijn: een uit de kluiten gewassen sigarettenpakje met een antennetje van 10 cm dat niet meer dan een paar tientjes kost en best aardig presteert.
Zat ook te denken aan een app zoals Zello... Letterlijk onbeperkt bereik, zolang je 3G/4G hebt (dat in het buitenland niet altijd vanzelfsprekend is). Headsetje voor de GSM, PTT knopje op het stuur en je hebt ook een low cost oplossing
hoe sluit je die PTT knop aan op je telefoon?Joepla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:06:
Dank voor de tips.
Voordeel van een portofoon is inderdaad de (veel) grotere afstand die je kan overbruggen in vergelijking tot bv. BT. Juist als je elkaar kwijt bent gereden lijkt het me erg handig dat je kan communiceren. Daarbij heb je ook een vrijwel ongelimiteerde keuze in frequenties (tenzij je licentievrije porto's hebt) waardoor je geen last hebt van medegebruikers.
Een porto hoeft ook geen kostbare baksteen meer te zijn: een uit de kluiten gewassen sigarettenpakje met een antennetje van 10 cm dat niet meer dan een paar tientjes kost en best aardig presteert.
Zat ook te denken aan een app zoals Zello... Letterlijk onbeperkt bereik, zolang je 3G/4G hebt (dat in het buitenland niet altijd vanzelfsprekend is). Headsetje voor de GSM, PTT knopje op het stuur en je hebt ook een low cost oplossing
Joepla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:09:
[afbeelding]

Makkelijk uit te breiden en eenvoudig te bevestigen met Duck-tape.
Je kan ook voor een sena gaan. Heb zelf de 10S samen met mijn vriendin. Gaat prima!

De duurtest kan doorgaan.
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-07-2018 18:21 ]
Mogelijk dat dit (Ali-link) werkt. Een keelmicrofoon zoals deze, zou in theorie ook zeer geschikt zijn om omgevingsgeluid te onderdrukken.ToolkiT schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:11:
[...]
hoe sluit je die PTT knop aan op je telefoon?
Edit: lijkt erop dat een gewone BT headset met button ook al kan werken hiermee. Of een button die je draadloos connect en op je stuur kan bevestigen.
Ik ga me hierin (en in de andere oplossingen die hierboven zijn genoemd) wat meer verdiepen, maar de wifiverbinding hier op vakantie zorgt ervoor dat dat een redelijke uitdaging is
Wel elastiek nemen ipv touw neem ik aan?
R0y. schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:11:
[...]
[afbeelding]
Makkelijk uit te breiden en eenvoudig te bevestigen met Duck-tape.
[ Voor 7% gewijzigd door Joepla op 16-07-2018 18:32 ]
Vraag is nou: Dúrf je 't nog een keer aan om er mee te gaan testen als "Guinea Pig"? Je bent er de laatste keer wél netjes mee thuis gekomen dus 't is 't risico waard, toch?
P.S. In de de tijd dat ik nog in de automotive industrie werkzaam was (±25 jaar geleden?) kende we dat soort spullen ook al én vervloekten we 't spul als 't weer eens gebruikt was bij particulieren. Zakelijk is 't wel kostendekkend in te zetten áls de machines van tubeless banden voorzien zijn.
Ik heb het de vorige keer met een beetje lauw water uit de band kunnen spoelen dus dat was de moeite niet, en ik heb het gratis gehad dus ik ga lekker door met testen, kwaad kan het niet zolang ik de volgende lekkage maar niet wéér wil plakken wat dát werkt in ieder geval _niet_ met die gel in de band.wimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:25:
[...]
Vraag is nou: Dúrf je 't nog een keer aan om er mee te gaan testen als "Guinea Pig"? Je bent er de laatste keer wél netjes mee thuis gekomen dus 't is 't risico waard, toch?
Ik ben er mee thuis gekomen inderdaad, al heb ik het vermoeden (en dat heb ik buiten de review gehouden omdat ik me bij de observeerbare feiten wilden houden en hier geen harde basis voor heb) dat die banden daar ook aan hebben bijgedragen. Ik kan hier op rijden effectief zónder lucht in de banden. Je wilt er geen 100 op gaan, maar thuis kom je wel. Ik weet dus niet in hoeverre de eigen stijfheid van het karkas de gel heeft 'geholpen' bij het reduceren van het tempo waarmee ik lucht verloor, want dichten deed de gel immers niet, het liep gewoon langzaam genoeg leeg om thuis te komen.
Ik geef dus ook zeker kudo's aan Mitas voor deze band
Sena biedt hele mooie (en minder mooi geprijsde) oplossingen. Die je ook met een app over de halve wereld kan gebruiken. Prettig geprijsd is bijvoorbeeld een oplossing als de Midland BTTalk, Een bluetooth PTT-knop wat je met een app en een (bluetooth) headset kan gebruiken, het is niet gebonden aan een Midland headset. Een goede helm-headset is overigens echt wel zijn geld waard.Joepla schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:06:
Dank voor de tips.
Vorige storing bleek in de variomaat te zitten en door mij zelf (verkeerd terug gemonteerd) veroorzaakt te zijn.
Gevolg van die storing kwam er zondag middag toen we wilde vertrekken uit.
Volledig in gear klaar om op te stappen wil ik starten.. 2 keer rond en accu leeg..

Lang leve de automaat zonder kickstarter.. dan is het dus einde oefening.
Start kabels er bij, ding naar de auto geduwd, aan geslingerd en laten draaien.
Gear weer terug aan, start kabels in de buddy, reserve accu (nieuw gekochte accu die door de zaak verkeerd geleverd was, accu polen verkeerd om) er bij en gewoon gegaan.
Anderhalf uur binnen door gestuurd, Eindhoven naar Woudrichem, daar het slot bezocht, wat gedronken en terug naar Heusden.
Wat rond gelopen, flesje Limoncello gekocht bij de slijterij, bootjes gekeken, terrasje opgezocht en een lekkere berger gegeten.
Weer volledig binnen door terug naar Eindhoven waar we rond een uurtje of half 10 weer waren.
Afgezien van de lege accu bij vertrek heeft de Italiaanse schone zich weer voortreffelijk gedragen.
Het is wel tijd voor wat nieuw dempings wol in de leovinci want de klappen beginnen wel erg luid te worden
Vriendin vind het trouwens helemaal geweldig achterop, ondanks haar whiplash/rugklachten kan ze perfect zitten en krijgt ze gelukkig geen last van haar rug.
Ik denk dat ze uiteindelijk zelf ook wel gaat lessen, ze vind het gevoel echt super, voelt zich achterop bij mij veilig (Bommes kan zich wel gedragen ..
Helaas alleen wat foto's gemaakt in het slot, en op het terras in Heusden.. geen enkel bewijs van het motorrijden dus eigenlijk kan ik dit net zo goed uit mijn duim gezogen hebben
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mooi hoor, heb vandaag net mn ContiSportAttackIII voor het voorwiel binnenR0y. schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:42:
[afbeelding]
Vers ruberrrr!
Pirelli angel GT inclusief haakse ventielen. Nu inrijden die handel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nee iets met Burger Burghplein dacht ik, speelde een bandje met echt oude knarren "de sterren van de hemel". Kei leuk, allemaal senioren aan het dansen.lolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:58:
@Bommes Als je toevallig bij Ons Gheluk op het terras hebt gezeten kan ik je verhaal nog laten verifieren![]()
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
/me Schudt je de andere hand watR0y. schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:42:
[afbeelding]
Vers ruberrrr!
Pirelli angel GT inclusief haakse ventielen. Nu inrijden die handel.
De sprieten zitten er nog op, maar die witte tekst niet meer.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Bistro Burghtplein
ben je een MP3 aan het bouwen?steveman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:18:
[...]
/me Schudt je de andere hand wat
***members only***
De sprieten zitten er nog op, maar die witte tekst niet meer.
Vorige week mijn uitlaat weer gasdicht gemaakt:

Hij is weer lekker stil nu, jammer dat meneer Honda dat niet van RVS gemaakt heeft 24 jaar geleden
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Ben er na gisteren wel achter gekomen dat één van m'n otoplastieken een beetje lekt. Die uitlaat die er opzit (Hurric) zonder katalysator en zonder db-killers klinkt wel érg hard. Dus ik geloof niet dat dat zo gaat blijven.
Edit: Oja, bouwjaar is 2013 en ik woon nog steeds in het mooie Brabant
[ Voor 6% gewijzigd door Conteaster op 17-07-2018 09:03 ]
Ziet er erg netjes uit hoor! En in het wit istie best stoer vind ikConteaster schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:50:
Zoals beloofd een foto van m'n nieuwe Z800! Dus @lolgast of @wimmel_1, wil één van jullie de startpost aanpassen? Er zal nog wel ooit een betere foto komen, maar dit is een begin..
[afbeelding]
Ben er na gisteren wel achter gekomen dat één van m'n otoplastieken een beetje lekt. Die uitlaat die er opzit (Hurric) zonder katalysator en zonder db-killers klinkt wel érg hard. Dus ik geloof niet dat dat zo gaat blijven.
Do { Ping } while ( LOL )
Klopt ja, destijds was het nog gratis, nu kost het ook nog eens 30 euro voor een of ander dom geautomatiseerd proces..Shadow_Agent schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:55:
Klopt het dat je voor je motorexamen opnieuw een medische verklaring CBR nodig hebt? Heb al een B (en BE) rijbewijs, heb destijds natuurlijk ook al in moeten vullen voor zover ik weet.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ardj schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:18:
[...]
Klopt ja, destijds was het nog gratis, nu kost het ook nog eens 30 euro voor een of ander dom geautomatiseerd proces..

Jup: "Deze Gezondheidsverklaring kost € 34,80. U kunt betalen via iDeal. Gemiddeld duurt het invullen 5 minuten."Chakotay schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:30:
@Ardj moet je daar ook al voor betalen tegenwoordig? Toen ik examen deed was dat een formuliertje waar je 10x nee moest aankruizen en daarmee klaar... Het werd pas gedoe als je ergens "ja" antwoord.
Keurig uurloon, €400 per uur

@Shadow_Agent Yep, gaat helemaal nergens over..
Gisteravond heel even snel de radiator eraf gepakt met de waterpomp deksel. Vanavond de throttlebodies, eraf trekken en kijken of ik daar iets kan vinden.
Kan inderdaad betaald op de site (had die fout ook gemaakt), dat heb ik maar snel vergeten toen ik bij de rijschool waar ik zat een zelfde papieren variant kreeg van de instructeur. Invullen en klaar!Shadow_Agent schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:55:
Klopt het dat je voor je motorexamen opnieuw een medische verklaring CBR nodig hebt? Heb al een B (en BE) rijbewijs, heb destijds natuurlijk ook al in moeten vullen voor zover ik weet.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Thanks! zal daar even informerenmr_zippey schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:18:
[...]
Kan inderdaad betaald op de site (had die fout ook gemaakt), dat heb ik maar snel vergeten toen ik bij de rijschool waar ik zat een zelfde papieren variant kreeg van de instructeur. Invullen en klaar!
Yep, 30 euro aftikken voor een paar vinkjes op Nee zetten in een automatisch formulier.... kansloze diefstal.Shadow_Agent schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:55:

Mooie fiets @Conteaster
[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 17-07-2018 10:45 ]
I have stability. The ability to stab.
@Erasmoantonboonstra schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:37:
[...]
Mijn Zero SR model 2015 heeft wel ABS en ook al wel gemerkt dat ie werktMoet wel zeggen dat de standaard banden (Pirelli Diablo Rosso II) waardeloze grip hebben op vochtig wegdek. Dus toen afgelopen vrijdag mijn achterband lek was, heb ik 'm gelijk laten vervangen door een Michelin Pilot Street Radial (120 euro inclusief montage).
[...]
Het verschil tussen de S en SR is vrij fors (92 vs 144 Nm).
Ik zie dat jullie beide een Zero hebben, vrij bekend merk als het aankomt op elektrische motoren.
Ik zit te kijken naar eventueel een elektrische motor, of scooter.
Ga per 1 augustus beginnen bij een nieuwe klant in het centrum, woon er zelf buiten. Opties zijn fietsen en OV.
Het is ongeveer 7.5 km fietsen en 8 km met de auto. Allemaal bbk en overal 50 muv 1 stuk van 70.
Nu zal fietsen een stuk goedkoper zijn, maar ik heb een paar jaar een R1 gereden en nu verder geen motor meer, af en toe stukje motorrijden is dan toch wel weer leuk.
Klopt het dat als je hem zakelijk aanschaft dat dezelfde regelingen van toepassing zijn als op elektrische auto's m.b.t. investeringsaftrekken (mia/vamil/kia)?
Gelden deze ook voor elektrische scooters?
https://www.trendewheels....ling-elektrische-scooters
Blijkbaar wel.
Denk dat een elektrische scooter in mijn geval een stuk voordeliger zou zijn.
Echter kan je met een motor natuurlijk de 'weg' op en wat touren.
Wat is jullie ervaring met laden en afstanden. Kunnen de accu's eruit om ze binnen op te laden? Of moet je echt laden aan een laadpaal/stekker.
[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 17-07-2018 11:50 ]
Accupack kun je er niet uit halen om te laden. Je moet laden d.m.v. een steker, maar dit is een standaard snoer welke je in een willekeurig stopcontact kan duwen. Hiervoor is geen laadpaal nodig.Viper® schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:44:
[...]
Denk dat een elektrische scooter in mijn geval een stuk voordeliger zou zijn.
Echter kan je met een motor natuurlijk de 'weg' op en wat touren.
Wat is jullie ervaring met laden en afstanden. Kunnen de accu's eruit om ze binnen op te laden? Of moet je echt laden aan een laadpaal/stekker.

Optioneel kun je 'm voorzien van snellader (dure optie) welke je wel op een laadpaal moet aansluiten (type 2)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Bij 11 minuten en 37 hoor je de Ducati en de open droge koppeling. Deze keer hebben ze er wat meer geld in gestoken, waarschijnlijk ook omdat ze Italiaans gaan.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Stopte al toen ze begonnen met 5000 pond. Leuk dat ze zoiets doen, maar dat is gewoon geen budget bike, ongeacht de 'verklaring' die zij ervoor geven.Grubeater schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:29:
Budget Bike Battle Italia
[video]
Bij 11 minuten en 37 hoor je de Ducati en de open droge koppeling. Deze keer hebben ze er wat meer geld in gestoken, waarschijnlijk ook omdat ze Italiaans gaan.

Je kan echt voor veel minder een leuke Italiaanse schone kopen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 17-07-2018 14:40 ]
Ik weet niet waarom, maar dat geluid van die koppeling

Ik zou er helemaal gek van wordenlolgast schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:38:
@Grubeater De mijne klink exact zo inderdaad. Op 250cc na ook dezelfde motor
Ik weet niet waarom, maar dat geluid van die koppeling
@lolgast Toch blijft zo'n koppeling klinken alsof er iets stuk is. Ik denk dat je het geluid pas gaat waarderen als je er zelf mee rijdt.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Zodra de koppeling aangrijpt is het weg. Je hoort het dus alleen bij stilstaan
Ik vond het geluid al mooi voordat ik er een had overigens. Het was een van de redenen om op zoek te gaan naar een (oorspronkelijk 916/748) Ducati. Maar die reed wel erg spartaans
Blijkbaar kan ik nog veel, en veel harder remmen, en ik durf soms al aardig door te pakken.
Niet dat ik me dat niet realiseerde, maar het verschil valt me toch nog op.
SmurfLink schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:44:
[...]
Yep, 30 euro aftikken voor een paar vinkjes op Nee zetten in een automatisch formulier.... kansloze diefstal.
Ik word toch altijd zó simpel van dit soort reacties... sorry hoor maar je wilt toch niet dat iemand die medisch gezien niet in staat geacht wordt om te gaan motorrijden zomaar een rijbewijs krijgt? Nou dan moet daar dus controle op zitten. Die controle is uiteraard niet gratis en het kost ongetwijfeld een veelvoud van die 5 minuutjes die het jou kost aan tijd om het formulier te verwerken en de controle uit te voeren.
Hoe zou je het dán willen doen?
Kost geloof ik zelfs meer dan een theorie-examen aanvragen waar je nog echt moeite voor moet doenIcephase schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:44:
[...]
![]()
Ik word toch altijd zó simpel van dit soort reacties... sorry hoor maar je wilt toch niet dat iemand die medisch gezien niet in staat geacht wordt om te gaan motorrijden zomaar een rijbewijs krijgt? Nou dan moet daar dus controle op zitten. Die controle is uiteraard niet gratis en het kost ongetwijfeld een veelvoud van die 5 minuutjes die het jou kost aan tijd om het formulier te verwerken en de controle uit te voeren.
Gamertag: timmie271
hohoho dit gaat wel heeeeel erg kort door bocht! Er is namelijk geen enkele garantie dat dit systeem van 35 euro betalen garant staat voor "veilige gezonde" mensen.Icephase schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:44:
[...]
![]()
Ik kan willens en wetens overal Nee invullen en ben dan medisch gekeurd. Tevens, als ik nu niets mankeer medisch gezien, zegt niemand mij dat ik over 2 jaar iets heb waarvoor ik eigenlijk gekeurd zou moeten worden. Het is een momentopname.
Als je nu fysiek gekeurd werd door een arts, dan zou ik 35€ snappen. Maar er vindt helemaal geen controle of check plaats. Slechts een, inderdaad, automatisch proces van wat vinkjes zetten voor zoveel geld?? Kan er met mijn pet niet bij.
Offroad gebruik je zo veel mogelijk de achterrem en pak je de voorrem erbij voor het stukje remkracht dat je nog te kort komt zeg maar. Snappie?HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:25:
Na mijn laatste crash misschien nog eens goed om dit even te revisiten.
[video]
Blijkbaar kan ik nog veel, en veel harder remmen, en ik durf soms al aardig door te pakken.
Niet dat ik me dat niet realiseerde, maar het verschil valt me toch nog op.
Simpel inderdaad.Icephase schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:44:
[...]
![]()
Hoe zou ik het willen doen? Zoals het altijd ging, toen ik mijn autorijbewijs heb aangevraagd was dit gratis. Nu is het 35 euro.
Hoezo is het uiteraard niet gratis? Het is een formulier wat al tig jaar bij het CBR ligt en altijd gratis was.
Het kost geen veelvoud van die 5 minuutjes om 10x Nee te verwerken. Dat heeft de computer binnen een milliseconde gedaan.
Er IS geen controle op dat punt, het is simpelweg een computersysteem dat checkt of er een vinkje is aangevinkt op Ja. Is dat zo, dan mag die persoon de controles zelf los gaan regelen en betalen. Dat kost je nog eens 240 euro extra. En vink je Nee aan, dan gelooft de computer je op je mooie blauwe ogen.
Het is schijnveiligheid, die op de goede trouw van de mens uitgaat. Ik wens niet te betalen voor dit soort onzin terwijl ik dat in het verleden niet hoefde te doen. Dat er controle is op mensen die medisch gezien niet mogen rijden, ja, eens. Maar dit was er dus al. En de daadwerkelijke controle daarvan kost vele malen meer dan die 35 euro die ik voor niks moet aftikken, daar hebben we het ook niet over. Dat is het vervolgproces.
* Tylen snapt soms mensen echt niet waar ze ze druk om kunnen maken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Of vinden jullie het ook normaal dat een garage 150 euro gaat rekenen om een nieuwe band te monteren, of een PC winkel die 50 euro vraagt om RAM in een PC te vervangen ? Prima dat van alles en nog wat geld kost, maar het moet wel redelijk zijn. Vroeger toen dit door een persoon afgehandeld werd kan je prima zeggen dat die 30 euro redelijk is. Nu het volledig electronisch gaat is het gewoon lekker makkelijk geld verdienen. Ik kan nog wel 20 dingen verzinnen van makkelijk geld verdienen waarbij het te betalen bedrag niet redelijk is voor wat er gedaan wordt, waarom zou dit wel redelijk zijn ?
Maar hoe verklaar je die kosten dan? Het is een digitaal formulier dat waarschijnlijk niet meer dan een week aan developmentkosten heeft gekost. Staat inmiddels al aardig wat jaren online, en met het aantal mensen dat jaarlijks hun rijbewijs haalt hebben ze die kosten er al dik uitgehaald. Welke kosten zijn er dan nog over? Ja, als iemand vinkjes op Ja zet dan gaat er vanalles in gang, maar dit gaat ook automatisch. Het moment dat er een mens bij komt kijken moeten die personen al betalen, dus die kosten worden ook niet uit dit potje gehaald... waar komt die 35 euro dan toch vandaan?wimmel_1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:30:
@SmurfLink Nú liggen de kosten bij de gebruiker, vroeger lagen diezelfde kosten bij de belastingbetaler
Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen, mits het redelijk is en ik begrijp waar de kosten vandaan komen. Een online formuliertje voor 35 euro invullen om een rijbewijs te mogen halen begrijp ik niet, vooral gezien het voorheen gratis op papier was en verwerkt werd bij het CBR waar je afreed.
Sterker nog dat digitale formulier is een kopie van het oude papieren formulier.SmurfLink schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:07:
[...]
Maar hoe verklaar je die kosten dan? Het is een digitaal formulier dat waarschijnlijk niet meer dan een week aan developmentkosten heeft gekost. Staat inmiddels al aardig wat jaren online, en met het aantal mensen dat jaarlijks hun rijbewijs haalt hebben ze die kosten er al dik uitgehaald. Welke kosten zijn er dan nog over? Ja, als iemand vinkjes op Ja zet dan gaat er vanalles in gang, maar dit gaat ook automatisch. Het moment dat er een mens bij komt kijken moeten die personen al betalen, dus die kosten worden ook niet uit dit potje gehaald... waar komt die 35 euro dan toch vandaan?
Ik vind het niet erg om ergens voor te betalen, mits het redelijk is en ik begrijp waar de kosten vandaan komen. Een online formuliertje voor 35 euro invullen om een rijbewijs te mogen halen begrijp ik niet, vooral gezien het voorheen gratis op papier was en verwerkt werd bij het CBR waar je afreed.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
De overheden rekenen altijd meer dan nodig is. Er is een tijd geweest dat rijbewijzen en paspoorten alleen de werkelijke kosten gerekend mochten worden (nav een rechtszaak oid), er kwam toen een run op, gek genoeg, en later werd het weer teruggedraaid (gek genoegSmurfLink schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:07:
[...]
Maar hoe verklaar je die kosten dan? Het is een digitaal formulier dat waarschijnlijk niet meer dan een week aan developmentkosten heeft gekost. Staat inmiddels al aardig wat jaren online, en met het aantal mensen dat jaarlijks hun rijbewijs haalt hebben ze die kosten er al dik uitgehaald. Welke kosten zijn er dan nog over? Ja, als iemand vinkjes op Ja zet dan gaat er vanalles in gang, maar dit gaat ook automatisch. Het moment dat er een mens bij komt kijken moeten die personen al betalen, dus die kosten worden ook niet uit dit potje gehaald... waar komt die 35 euro dan toch vandaan?
Blijkbaar mag de overheid winst maken om ergens anders gaatjes te dichten. Ze rekenen het omdat het kán - je komt er toch niet omheen. Net als de 'administratiekosten'van het CBR: Je kan voor het publieke oog wel de zwaarste overtredingen nóg zwaarder gaan 'belasten', maar een nominale verhoging van álle boetes levert zo verschrikkelijk meer geld op, terwijl die hele boete nota bene al 'administratiekosten' zijn, die agent reed toch al rond voordat jij die overtreding pleegde en zou niet betaald moeten worden van geld dat ze hopen te gaan verdienen als mensen maar genoeg fouten blijven maken.
Parkeervergunningen voor bewoners: Stukje papier in een plastic hoesje dat automatisch toebedeeld word op basis van een algoritme: bewoner ja/nee, ruimte over ja/nee, eventueel plek op wachtlijst, done. Komt geen mens aan te pas behalve de knurft die je dat ding overhandigt en daar 60 euro voor afhandig maakt. Die parkeerplaats is er al en ze weten ook hoeveel bewoners er zijn, maar toch kost dat hele proces goed geld (voor ons).
Maarre, breek mij de bek niet open.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-07-2018 19:44 ]
Dénk je dat of wéét je dat? Die 35 euro is nog niet eens voldoende om een half uurtje werk van iemand te betalen. Dat computersysteem was ook gratis zeker, net als de mensen die het bedacht en gebouwd hebben en nu onderhouden zeker? En er zit niemand -echt niemand- die controleert of een aanvrager die overal ‘nee’ invult dit ook terecht heeft gedaan (bijv door cross-references uit andere systemen)?SmurfLink schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:10:
[...]
Simpel inderdaad.
Hoe zou ik het willen doen? Zoals het altijd ging, toen ik mijn autorijbewijs heb aangevraagd was dit gratis. Nu is het 35 euro.
Hoezo is het uiteraard niet gratis? Het is een formulier wat al tig jaar bij het CBR ligt en altijd gratis was.
Het kost geen veelvoud van die 5 minuutjes om 10x Nee te verwerken. Dat heeft de computer binnen een milliseconde gedaan.
Er IS geen controle op dat punt, het is simpelweg een computersysteem dat checkt of er een vinkje is aangevinkt op Ja. Is dat zo, dan mag die persoon de controles zelf los gaan regelen en betalen. Dat kost je nog eens 240 euro extra. En vink je Nee aan, dan gelooft de computer je op je mooie blauwe ogen.
Het is schijnveiligheid, die op de goede trouw van de mens uitgaat. Ik wens niet te betalen voor dit soort onzin terwijl ik dat in het verleden niet hoefde te doen. Dat er controle is op mensen die medisch gezien niet mogen rijden, ja, eens. Maar dit was er dus al. En de daadwerkelijke controle daarvan kost vele malen meer dan die 35 euro die ik voor niks moet aftikken, daar hebben we het ook niet over. Dat is het vervolgproces.
Ik heb liever dat de aanvrager dit betaalt dan dat ik dat als belastingbetaler vanuit de grote pot moet betalen... dus van mij mag er nog wel wat geld bij op.
En er werd ook gezegd door iemand dat dit geen sluitende aanpak is omdat soms (misschien zelfs vaak) iemand die overal (ten onrechte) nee invult erdoorheen kan komen... ja dat klopt maar keer het dan eens om: als je de controle of het formulier niet doet, pak je NIEMAND er tussenuit. Alleen als je niet eerlijk bent kun je de boel bedonderen. Daar is natuurlijk geen enkel systeem tegen bestand!
Als de bouw en het onderhoud van enkel die applicatie 100€ per maand kost(bekeken over al die jaren dat het al draait) is dat al hoog ingeschat volgens mij..
Maar goed, het is onderdeel van het rijbewijs dus we zullen het er mee moeten doen...
[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 17-07-2018 21:36 ]
In hoeverre houd bijvoorbeeld TomTom (icm een track) of Tyre rekening met afgesloten wegen voor motoren in het weekend? Ik heb weinig zin om tijdens de route te moeten improviseren namelijk.
Jup, ik heb een periode zware anti depressiva gehad, advies was om gewoon nee in te vullen omdat je anders in de molen terecht kwam. Als ze dat bij mij al vertelden zullen ze dat meerderen wel zo doen idd.darkkingll schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:35:
Als ik de verhalen van vrienden mag geloven kom je er altijd wel doorheen als je overal nee invult, ook al is het onterecht.. (adhd, bepaalde medicatie bijvoorbeeld) sterker nog, sommige rijscholen raden zelfs aan overal nee in te vullen...
Als de bouw en het onderhoud van enkel die applicatie 100€ per maand kost(bekeken over al die jaren dat het al draait) is dat al hoog ingeschat volgens mij..
Maar goed, het is onderdeel van het rijbewijs dus we zullen het er mee moeten doen...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En dat is dus het probleem van het systeem zoals het nu is. Mensen die vrijwel nergens last van hebben gaan nee invullen om niet in de CBR molen te komen (of wel ergens last van hebben). Vul je netjes ja in mag je iedere paar jaar een zogenaamde medischekeuring ondergaan. Zogenaamd aangezien het niet meer is dan 5 minuten met iemand praten waar je meer dan 200 euro voor mag neerleggen. Die keuring is zo goed als nutteloos en het bedrag wat je mag aftikken is belachelijk. Alsof iemand in 5 minuten praten kan bepalen of iemand wel of niet geschikt is. Een paar jaar later mag je nog een keer, en weer een paar jaar laten nog een keer. Er zijn ook bedrijven opgericht die niets meer doen dan zulke keuringen en gigantische bedragen binnen halen door vrijwel niets te doen.darkkingll schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:35:
Als ik de verhalen van vrienden mag geloven kom je er altijd wel doorheen als je overal nee invult, ook al is het onterecht.. (adhd, bepaalde medicatie bijvoorbeeld) sterker nog, sommige rijscholen raden zelfs aan overal nee in te vullen...
Laatst nog een verhaal gelezen van iemand die 200 nogwat had betaald en toen kwam het CBR met het verhaal dat de persoon die de keuring had uitgevoerd niet volledig bevoegd was om dat te doen. Ga nog maar een keer naar iemand anders en tik dat bedrag nog maar een keer af. Vind je het gek dat mensen overal nee in gaan vullen, en dat zijn echt niet alleen de mensen met ADHD die dat doen. De mensen die echt niet zouden moeten rijden haal je er met dat systeem niet eens uit en er worden bakken met geld mee verdient over de rug van mensen die het mogelijk krap hebben.
Als je dus ja invult ben je de komende 20 jaar keer op keer dus weer de lul voor dikke bedragen. Ik zou het wel weten.
En terecht. Met als nadeel dat mensen die wel wat hebben dit dus ook gaan doen gezien de enorme kosten.Joopieboy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:49:
[...]
Jup, ik heb een periode zware anti depressiva gehad, advies was om gewoon nee in te vullen omdat je anders in de molen terecht kwam. Als ze dat bij mij al vertelden zullen ze dat meerderen wel zo doen idd.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 17-07-2018 22:28 ]
Ik ben softwaredeveloper, toevallig gespecialiseerd in dit soort formulieren. Dit is 1 dag bouwen, rest van de week testen. Meer dan een week zou belachelijk zijn.Icephase schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:09:
[...]
Dénk je dat of wéét je dat? Die 35 euro is nog niet eens voldoende om een half uurtje werk van iemand te betalen. Dat computersysteem was ook gratis zeker, net als de mensen die het bedacht en gebouwd hebben en nu onderhouden zeker? En er zit niemand -echt niemand- die controleert of een aanvrager die overal ‘nee’ invult dit ook terecht heeft gedaan (bijv door cross-references uit andere systemen)?
Ik heb liever dat de aanvrager dit betaalt dan dat ik dat als belastingbetaler vanuit de grote pot moet betalen... dus van mij mag er nog wel wat geld bij op.
En er werd ook gezegd door iemand dat dit geen sluitende aanpak is omdat soms (misschien zelfs vaak) iemand die overal (ten onrechte) nee invult erdoorheen kan komen... ja dat klopt maar keer het dan eens om: als je de controle of het formulier niet doet, pak je NIEMAND er tussenuit. Alleen als je niet eerlijk bent kun je de boel bedonderen. Daar is natuurlijk geen enkel systeem tegen bestand!
Dit systeem staat dus al jaren, het bouwen was ooit een weekje werk, onderhoud is navenant niks want het is niet veranderd over de jaren, krijgt geen updates behalve wellicht wat tekstuele, maar niks in functionaliteit. Onderhoud is dus verdomd weinig. Overall zal het vrij weinig kosten. Daarnaast kostte het ontwerp 0.0€ gezien het letterlijk het ouderwetse papieren formulier is. Het ontwerp stond al, dit is simpelweg alleen het modelleren van de pagina met het digitale formulier en de logica erachter. Dit is zo ontieglijk simpel en goedkoop te realiseren...
En nee, er zit absoluut NIEMAND te controleren of jij dat naar waarheid invult. Het is strafbaar dit niet te doen, maar ze controleren helemaal niks. Dit weet ik 100% zeker omdat ik heb lopen zoeken hoe dit werkt. Zoals eerder gezegd zelfs hier op het forum al genoeg over gelezen dat mensen dit onwaar invulden en nooit gepakt zijn. Er is 1 geval bekend, een vrouw die epilepsie niet had aangegeven en door een aanval een ongeluk veroorzaakte. Maar daar kwamen ze dus alleen achteraf achter... Het is dus geen sluitende aanpak want je pakt er alleen de brave hendriken mee die het invult. Maar een ieder weldenkend mens die zich online inleest en niks levensbedreigends heeft gaat hier geen ja invullen (als je ooit 1x medicatie voor antidepressiva of adhd hebt gehad en dit nooit meer slikt bijvoorbeeld). Het kost zo belachelijk veel tijd en geld voor je je rijbewijs krijgt, en vaak ook nog eens voor kortere periode dus na 1,2,5 jaar mag je opnieuw dat onderzoek aftikken en elke periode van 1,2,5 jaar herhaalt zich dat.
Ik ben zeer zeker voor veiligheid in het verkeer en het idee achter deze vragenlijst is goed. De uitvoering is alleen ordinaire geldklopperij.
[ Voor 26% gewijzigd door SmurfLink op 17-07-2018 22:31 ]
Met een track gaat Tomtom geen automatische omleidingen doen. Maar, koppel het ding via bluetooth aan je telefoon en zet tethering aan, zodat je verkeersinfo krijgt. (voor wegwerkzaamheden is 's morgens even syncen al voldoende)R0y. schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:45:
Dit weekend ga ik naar de Eifel met mijn vriendin. Ben nog niet concreet naar een route gaan kijken maar het idee is om zondag zo’n 200km te gaan rijden in de Eifel.
In hoeverre houd bijvoorbeeld TomTom (icm een track) of Tyre rekening met afgesloten wegen voor motoren in het weekend? Ik heb weinig zin om tijdens de route te moeten improviseren namelijk.
Dan kun je ter plekke wel heel makkelijk zien wat er is afgesloten en wat je beste opties zijn.
Niet alle afsluitingen staan er in, maar wel heel veel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Joh maak je niet zo druk!SmurfLink schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:25:
[...]
Ik ben softwaredeveloper, toevallig gespecialiseerd in dit soort formulieren. Dit is 1 dag bouwen, rest van de week testen. Meer dan een week zou belachelijk zijn.
Dit systeem staat dus al jaren, het bouwen was ooit een weekje werk, onderhoud is navenant niks want het is niet veranderd over de jaren, krijgt geen updates behalve wellicht wat tekstuele, maar niks in functionaliteit. Onderhoud is dus verdomd weinig. Overall zal het vrij weinig kosten. Daarnaast kostte het ontwerp 0.0€ gezien het letterlijk het ouderwetse papieren formulier is. Het ontwerp stond al, dit is simpelweg alleen het modelleren van de pagina met het digitale formulier en de logica erachter. Dit is zo ontieglijk simpel en goedkoop te realiseren...
En nee, er zit absoluut NIEMAND te controleren of jij dat naar waarheid invult. Het is strafbaar dit niet te doen, maar ze controleren helemaal niks. Dit weet ik 100% zeker omdat ik heb lopen zoeken hoe dit werkt. Zoals eerder gezegd zelfs hier op het forum al genoeg over gelezen dat mensen dit onwaar invulden en nooit gepakt zijn. Er is 1 geval bekend, een vrouw die epilepsie niet had aangegeven en door een aanval een ongeluk veroorzaakte. Maar daar kwamen ze dus alleen achteraf achter... Het is dus geen sluitende aanpak want je pakt er alleen de brave hendriken mee die het invult. Maar een ieder weldenkend mens die zich online inleest en niks levensbedreigends heeft gaat hier geen ja invullen (als je ooit 1x medicatie voor antidepressiva of adhd hebt gehad en dit nooit meer slikt bijvoorbeeld). Het kost zo belachelijk veel tijd en geld voor je je rijbewijs krijgt, en vaak ook nog eens voor kortere periode dus na 1,2,5 jaar mag je opnieuw dat onderzoek aftikken en elke periode van 1,2,5 jaar herhaalt zich dat.
Ik ben zeer zeker voor veiligheid in het verkeer en het idee achter deze vragenlijst is goed. De uitvoering is alleen ordinaire geldklopperij.
"Ordinaire geldklopperij"; jij weet dus 100%, echt 100% zeker dat er NOOIT maar dan ook echt NOOIT ook maar iets van een controle wordt gedaan? Op de site van het CBR staat namelijk dat dit geld gebruikt wordt voor (en ik quoteer):
- de beoordeling van uw rijgeschiktheid,
- een eventuele rijtest,
- eventuele adviezen over aanpassingen aan uw auto of motor
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring/kosten-gezondheidsverklaring-en-keuring.htm
Dat klinkt toch alsof ze soms heel per ongeluk toch stiekem nog wel eens een beoordelinkje of iets dergelijks doen... maar goed ik heb dat natuurlijk helemaal mis, wat er op hun site staat klopt natuurlijk niet en dat geld verdwijnt linea recta op de bankrekening van de directeur van het CBR...
Man hou toch op... Overigens is het zo dat leges die een overheid oplegt (ik weet niet zeker of deze vergoeding hier onder valt overigens!) nooit geld mogen opbrengen: een overheid mag maximaal een vergoeding voor de gemaakte kosten vragen, wel minder maar nooit méér. Die kosten mogen overigens wel op totaalniveau worden bepaald. Zo zijn bouwleges voor een kleine verbouwing nooit kostendekkend, maar worden die vaak door de echt grote aanvragen (bouwwaarde van meerdere miljoenen) gecompenseerd. Dit wordt allemaal netjes gecontroleerd door onafhankelijke accountants. Dikke kans dat het bij het CBR voor deze vergoeding ook zo werkt.
En dat je het formulier niet naar waarheid invult, heeft natuurlijk niks te maken met de kosten die het CBR maakt.
Gisteravond alles nog een keer goed schoon gemaakt, dacht misschien is het nog olie dat op de cilinders ligt die naar beneden drijft. Het zag er bovenop allemaal schoon uit (zover je dat kan zien) dus maar flink wat remmenreiniger gespoten om alle olie weg te spoelen.
Motor vervolgens goed warm laten draaien tot de fans aangingen. Het zag er allemaal droog uit. Tot ik een stukje ging rijden en zat de deksel weer onder de olie.
Gaat dus de eerste keer in mijn leven zijn dat ik de motor moet gaan wegbrengen
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Toen het allemaal nog gratis was en op papier, had mijn rijschool al een stapel vooraf ingevulde verklaringen liggen met overal 'nee' ingevuld. Hoefde alleen mn handtekening eronder te zetten en eventueel te lezen als ik me verveelde maar anders kon ik het gewoon zo inleverendarkkingll schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:35:
De L128 van Steckenborn naar Rurberg is in het weekend dicht. Daar ging het in het verleden nogal eens mis.R0y. schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:45:
Dit weekend ga ik naar de Eifel met mijn vriendin. Ben nog niet concreet naar een route gaan kijken maar het idee is om zondag zo’n 200km te gaan rijden in de Eifel.
Verder kun je volgens mij in het noorden van de Eifel overal wel rijden.
De motorversie van TomTom die ik heb houdt geen rekening met die afsluiten (is ook geen online versie).
Geen idee vanaf welke kant je komt. Maar als je afslag 2 Aachen-Lichtenbusch neemt vanaf de 44 de 258 op rij dan via Rott naar de Jagerhausstrasse (L24) dan heb je al een fijn begin de Eifel in. Ik denk dat ik vrijdag een rondje Rursee ga doen.
[ Voor 5% gewijzigd door rvrbtcpt op 18-07-2018 08:57 ]
Ja, ben er heel blij mee. Hopelijk krijgt hij de motor gemaakt voor volgende week. Voordeel is dat de motor al half uit elkaar ligt, dus dat bespaard wat tijdDrivinUCrazy schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:34:
Los van het feit dat het probleem nog niet is opgelost, word ik daar ook wel een beetje blij van, gezien Ed mijn vaste monteur is.
Klopt, als je een dossier hebt, kom je er niet onderuit. Ik heb een zusje wat epilepsie heeft (2 jaar geleden voor het laatst een aanval gehad). Dan mag je dus van het CBR een arts zoeken die je wil keuren (die zijn vrij schaars, allemaal geen zin in administratie), de dichtstbijzijnde was 60 kilometer verderop, dus daar naartoe.AcidBurn schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:19:
Klopt. Er zijn hier op het forum meerdere gevallen bekend met adhd/add of stoornissen in het autistische/psychische spectrum, die ook het advies kregen alles met nee te beantwoorden als je er niet direct last van hebt tijdens het besturen van een voertuig. Het enige wat je er met dit systeem uit filtert zijn de brave borsten die keurig ja melden bij elk kwaaltje, en de extreme gevallen die waarschijnlijk ook al bekend zijn in medische dossiers. Alle anderen vinken gewoon overal nee aan en mogen net zolang rijden tot het een keer echt fout gaat en ze een artikeltje 5 of een cursus aan de broek krijgen.
Gesprek verliep ongeveer zo: "Heb je nog medicijnen?" "Ja" "Geen aanvallen meer?" "Nee, sinds 1.5 jaar niet meer" "Top, ik ga het administratief in orde maken".
Ze stond letterlijk met 5 minuten weer buiten het ziekenhuis, zij het 213 euro armer.
Vervolgens wordt dat opgestuurd naar het CBR, die nemen 4 maanden de tijd om dat soort dingen te verwerken. Daarna mag je eindelijk gaan afrijden. Fijn systeem..
[ Voor 3% gewijzigd door Ardj op 18-07-2018 09:35 ]
Anoniem: 146599
Dan ben je er nog niet... Als het je eerste aanvraag is, mag je eerst nog 6 tot 8 weken wachten op een -verplichte- rijtest, en pas nadat die is afgenomen en vrijgegeven kun je het examen gaan inplannen (en weer 6 tot 8 weken wachten in het slechtste geval tenzij je rijschool examens inkoopt, dan kun je mazzel hebben dat ze een slot voor je vrij hebben vlak na je rijtest).Ardj schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:29:
[...]
Vervolgens wordt dat opgestuurd naar het CBR, die nemen 4 maanden de tijd om dat soort dingen te verwerken. Daarna mag je eindelijk gaan afrijden. Fijn systeem..
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 146599 op 18-07-2018 10:24 . Reden: typo's ]
Ik heb tweedehands een Akrapovic uitlaat systeem gekocht, en inmiddels onder de MT07 hangen. De labdasensor past echter niet in het daarvoor bestemde gat. Normaliter levert Akrapovic hier een adapter voor, maar deze zit er dus niet meer bij.

Ik heb dus een adapter nodig waar ik de sensor (M12) in kan schroeven en waar de buitendraad van de adapter M18 is. Als ik ga zoeken naar zo'n adapter, kom ik allemaal gekke termen tegen: M18 x 1.5, 1/8" - 27 NPT Binnendraad (sensor), etc.
Heeft iemand hier verstand van hoe die maten (en conversies) werken?
[ Voor 18% gewijzigd door EBOOZ op 18-07-2018 11:41 ]
http://www.golivelife.com/planning/vehicle-conversions.htmlEBOOZ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:37:
Ik heb even hulp nodig, want ik snap er geen moer van![]()
Ik heb tweedehands een Akrapovic uitlaat systeem gekocht, en inmiddels onder de MT07 hangen. De labdasensor past echter niet in het daarvoor bestemde gat. Normaliter levert Akrapovic hier een adapter voor, maar deze zit er dus niet meer bij.
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb dus een adapter nodig waar ik de sensor (M12) in kan schroeven en waar de buitendraad van de adapter M18 is. Als ik ga zoeken naar zo'n adapter, kom ik allemaal gekke termen tegen: M18 x 1.5, 1/8" - 27 NPT Binnendraad (sensor), etc.
Heeft iemand hier verstand van hoe die maten (en conversies) werken?
1/8" is dus ongeveer 3mm
Maar is Akra niet gewoon volledig metric, and ditto voor yamaha?
Volgens mij heeft die site geen M12 naar M18 adapter..
Maar wel 12->14 en 14->18... niet ideaal maar zou in theory moeten werken..
https://vdo-webshop.nl/nl...nnendraad_sensor-m12_x_15
en
https://vdo-webshop.nl/nl...female-m18-x-15-male.html
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 18-07-2018 11:47 ]
yup, die heeft hij nodig
Maar ik gok dat je dan inderdaad dat verloopstukkie van @lolgast nodig zult hebben.
Anoniem: 134660
Honda VTX 1800 Retro uit 2003. I'm happy

Met achterwaards gemonteerde kanonnen! cool!Anoniem: 134660 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:27:
@wimmel_1 De startpost mag weer bijgewerkt, ik heb weer een fiets.
[afbeelding]
Dryhte schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:31:
[...]
Met achterwaards gemonteerde kanonnen! cool!(EDIT: sorry, @Vrijdag gevoel al is het maar woensdag...)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je bent duidelijk overtuigd dat het CBR alles doet wat er op de website staat.Icephase schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 01:40:
[...]
Joh maak je niet zo druk!
"Ordinaire geldklopperij"; jij weet dus 100%, echt 100% zeker dat er NOOIT maar dan ook echt NOOIT ook maar iets van een controle wordt gedaan? Op de site van het CBR staat namelijk dat dit geld gebruikt wordt voor (en ik quoteer):
- de beoordeling van uw rijgeschiktheid,
- een eventuele rijtest,
- eventuele adviezen over aanpassingen aan uw auto of motor
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring/kosten-gezondheidsverklaring-en-keuring.htm
Dat klinkt toch alsof ze soms heel per ongeluk toch stiekem nog wel eens een beoordelinkje of iets dergelijks doen... maar goed ik heb dat natuurlijk helemaal mis, wat er op hun site staat klopt natuurlijk niet en dat geld verdwijnt linea recta op de bankrekening van de directeur van het CBR...
Man hou toch op... Overigens is het zo dat leges die een overheid oplegt (ik weet niet zeker of deze vergoeding hier onder valt overigens!) nooit geld mogen opbrengen: een overheid mag maximaal een vergoeding voor de gemaakte kosten vragen, wel minder maar nooit méér. Die kosten mogen overigens wel op totaalniveau worden bepaald. Zo zijn bouwleges voor een kleine verbouwing nooit kostendekkend, maar worden die vaak door de echt grote aanvragen (bouwwaarde van meerdere miljoenen) gecompenseerd. Dit wordt allemaal netjes gecontroleerd door onafhankelijke accountants. Dikke kans dat het bij het CBR voor deze vergoeding ook zo werkt.
En dat je het formulier niet naar waarheid invult, heeft natuurlijk niks te maken met de kosten die het CBR maakt.
Ik baseerde me simpelweg op alle informatie die ik op de rest van het internet heb kunnen vinden. Ik heb werkelijk geen enkele situatie gevonden waarin iemand met alleen maar Nee ingevuld om opheldering werd gevraagd of alsnog werd afgekeurd. Maar als het op de CBR website staat dan zal het wel waar zijn. En het CBR is overigens geen overheid. Een simpele google/wikipedia check had je dat ook kunnen vertellen (Een Publiekrechtelijk zelfstandig bestuursorgaan (zbo) is in Nederland een organisatie die overheidstaken uitvoert, maar die niet direct onder het gezag van een ministerie valt, en die als zodanig bij wet is ingesteld of aangewezen.). Dus ze mogen wel degelijk winst maken.
Maar laten we het hier maar bij houden, gezien we het toch nooit eens gaan worden...Ik ga het liever weer over motoren hebben.
De Openings Post is bijgewerkt met de gegevens, alleen 't Plaatje heb ik nog maar even niet opgenomen…..Anoniem: 134660 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:27:
@wimmel_1 De startpost mag weer bijgewerkt, ik heb weer een fiets.
[afbeelding]
Ding zit achter een inlog van één of andere "Goochel Host" via third party cookies (Google)….
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-07-2018 14:41 ]

Ik heb altijd een zwak gehad voor Transalps, maar die van jou vind ik echt top. Mooie foto.HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:32:
Je hoeft niet altijd een ritje te maken als excuus om een foto te maken, toch?
[afbeelding]
Merk je nou ook dat ie sneller gaat met z'n nieuwe verfje?HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:32:
Je hoeft niet altijd een ritje te maken als excuus om een foto te maken, toch?
[afbeelding]
De verf niet echt maar de Ignitech kit, het K&N Hi-Flow filter en de GPR uitlaat doen hun werk welSmurfLink schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:38:
[...]
Merk je nou ook dat ie sneller gaat met z'n nieuwe verfje?
@Dryhte Dankjewel! Dat vind ik echt leuk om te lezen
Eigenlijk had je afgelopen zondag ook even je gezicht moeten laten zien op de GoT Meet in Houten..... Ik had nog nooit zoveel Honda Trans Alps bij elkaar zien staan als dáár...HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:41:
[...]
De verf niet echt maar de Ignitech kit, het K&N Hi-Flow filter en de GPR uitlaat doen hun werk wel.
@Dryhte Dankjewel! Dat vind ik echt leuk om te lezen.
Dat is helemaal langs me heen gegaanwimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:47:
[...]
Eigenlijk had je afgelopen zondag ook even je gezicht moeten laten zien op de GoT Meet in Houten..... Ik had nog nooit zoveel Honda Trans Alps bij elkaar zien staan als dáár...
Heb vandaag een video opgenomen over het voorzien van de nieuwe biba van Ride-On, maar dankzij mijn 4mbit upload is die al sinds vanmorgen onderweg naar JijBuis.
Mochten er binnenkort meer GoT'ers willen meeten lijkt me dat leuk. Ik wil ook meer materiaal voor het kanaal schieten en er zitten nog wat hele bijzondere offroad ritten aan te komen.
Wij hebben al gemeetHTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Dat is helemaal langs me heen gegaanmaar ik had niet gekund helaas. Ik ben een beetje overwerkt aan het raken en ik heb het hele weekend in bed gelegen om bij te komen
. Nog twee weken tot de (veel te korte) vakantie van 3 weekjes, dus het devies is nu rustig aan doen en veel afleiding zoeken.
Heb vandaag een video opgenomen over het voorzien van de nieuwe biba van Ride-On, maar dankzij mijn 4mbit upload is die al sinds vanmorgen onderweg naar JijBuis.
Mochten er binnenkort meer GoT'ers willen meeten lijkt me dat leuk. Ik wil ook meer materiaal voor het kanaal schieten en er zitten nog wat hele bijzondere offroad ritten aan te komen.

Dit topic is gesloten.