K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb goede verhalen gehoord over Huybers Motoren in Schijndel. Is een zaak die zich richt op de grote Japanse 4. Dus die zou jouw fiets ook wel kunnen servicen.Thoit schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:24:
[...]
- Motor wegbrengen -> wie kent er een goede Honda motorzaak in het zuiden? Wil er best een stukje voor rijden, als het maar goed is. Maar krijgen die het gemaakt voor de vakantie?
Ik zag dat je in Limburg woont. Nou is dat een nogal langgerekte provincie
[ Voor 17% gewijzigd door MichielK71 op 16-07-2018 09:41 . Reden: Aanvulling ]
Mensen ervaring met sticker(s) verwijderen op kappen?
Föhnen & los peuteren, maar wat gebruiken jullie voor de eventuele lijmresten?
Sticker removerDaannh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:52:
Morgen!
https://www.nonpaints.com...chijf-stickerverwijderaar
@sypie : Boutjes van de remschijven kun je losstoken met zo'n "Camping-Gaz" soldeerbrandertje. Wel zorgen dat je een GOED PASSENDE inbussleutel gebruikt, als je die boutjes vernachelt mag je aan 't boren en da's een minder leuk klusje. Op m'n R6'jes zette ik die boutjes overigens nooit vast met locktite, was regelmatig velgen aan het wisselen en zette daarbij de schijven steeds over (blokken en schijven op elkaar ingesleten). Officiëel moet je bij het wisselen van schijven ook altijd nieuwe boutjes gebruiken….
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Thanks, heb ze een mail gestuurd want ze zijn dicht vandaag. Ben ook bang dat het te kort dag wordt, maar kan het altijd proberenwimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:57:
@Thoit : Je zou eens met Huybers in Schijndel kunnen bellen. Érg goede werkplaats maar waarschijnlijk is binnen 1,5 week té kort dag….
@sypie : Boutjes van de remschijven kun je losstoken met zo'n "Camping-Gaz" soldeerbrandertje. Wel zorgen dat je een GOED PASSENDE inbussleutel gebruikt, als je die boutjes vernachelt mag je aan 't boren en da's een minder leuk klusje. Op m'n R6'je zette ik die boutjes overigens nooit vast met locktite, was regelmatig velgen aan het wisselen en zette daarbij de schijven steeds over (blokken en schijven op elkaar ingesleten). Officiëel moet je bij het wisselen van schijven ook altijd nieuwe boutjes gebruiken….
Linders in Haelen schijnt ook goed te zijn. Wederom geen ervaringen mee.
Motorservice Nederweert wel ervaringen mee, ook heel goed en met passie voor zijn werk. Anderhalve week is natuurlijk wel kort.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lampen olie doet het hier altijd goed als sticker verwijderaar.Daannh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:52:
Morgen!
En na de wissel was het duidelijk merkbaar, wat gaat de FJR nu strak over het asfalt!
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Zelf een doorwaaipak blijft warm.pffff
Woon zelf in Roermond, dus Oss is voor mij al het noorden. Als het goed is wil ik er wel even voor rijdenlolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:02:
@Thoit Welke regio is 'het zuiden'? Ik heb voor o.a. Honda, Kawasaki en de Ducati van mijn schoonpa goede ervaringen met Vos Oss, in Oss1,5 week is vrij kort dag inderdaad, maar wie weet
Zijn vandaag ook dicht overigens
Schuin tegenover zat een kleine motorzaak, maar die gaan stoppen zover ik weet. Zal Linders en Motorservice eens vragen of die tijd hebbenDrivinUCrazy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:06:
In echt schijnt een goede te zitten, in de buurt van de Motoport. Geen ervaringen mee. Naam zou ik ook zo snel niet weten.
Linders in Haelen schijnt ook goed te zijn. Wederom geen ervaringen mee.
Motorservice Nederweert wel ervaringen mee, ook heel goed en met passie voor zijn werk. Anderhalve week is natuurlijk wel kort.
Koelvest?Willem30 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:12:
Flink zweten de komende tijd nog in het motorpak op de motor. Hittegolf op komst.
[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 16-07-2018 11:16 ]
Gang is alles, ik kies ook nu bewust de binnenwegen die wat meer doorrijden - ondanks dat het wat verder is - zodat ik wel geventileerd thuis kom.Willem30 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:12:
Flink zweten de komende tijd nog in het motorpak op de motor. Hittegolf op komst.
Omdat ik al aan zie komen dat ik te lui ben om m'n laatste camerastandpunt toe te voegen, de V1:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nou, ik ben zondag na de GoT Motortocht(lunch) naar huis gegaan over de snelweg met de rechterhand op stand 170km/u en ik zweette alsnog als een otter toen ik thuiskwam. Halverwege mijn jas nog half open geritst maar tegen deze temperatuur helpt echt niets hoor als je in leer rondrijdt_Apache_ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Gang is alles, ik kies ook nu bewust de binnenwegen die wat meer doorrijden - ondanks dat het wat verder is - zodat ik wel geventileerd thuis kom.

Voor de woonwerk-ritjes scheelt het ook wel dat de zomervakantie begonnen is, met minder files op de weg blijft het tempo er een stuk meer in.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De garage.Daannh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:52:
Morgen!
Op woensdag staan föhnen en peuteren, maar geen stickerverwijderaar in huis.
Donderdag de motor weggebracht voor een grote beurt.
Vrijdag stickerverwijderaar gehaald.
Maandag de motor opgehaald, geen lijmrestje meer te bekennen
Ja het was een lekker warm dagje. Ik had een leren jas, maar gelukkig icm een speciale motor spijkerbroek. Was wel uit te houden.lolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:25:
[...]
Nou, ik ben zondag na de GoT Motortocht(lunch) naar huis gegaan over de snelweg met de rechterhand op stand 170km/u en ik zweette alsnog als een otter toen ik thuiskwam. Halverwege mijn jas nog half open geritst maar tegen deze temperatuur helpt echt niets hoor als je in leer rondrijdt
Leer helpt niet inderdaad. Sowieso berg ik mijn helm altijd wel op in de schaduw of op een koele plek. Een koel hoofd en handen scheelt al een hoop.lolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:25:
[...]
Nou, ik ben zondag na de GoT Motortocht(lunch) naar huis gegaan over de snelweg met de rechterhand op stand 170km/u en ik zweette alsnog als een otter toen ik thuiskwam. Halverwege mijn jas nog half open geritst maar tegen deze temperatuur helpt echt niets hoor als je in leer rondrijdt
Verder is mijn jas op veel plekken fel geel, niet heel fashionable, maar het voelt duidelijk veel koeler aan dan de zwarte / grijze delen. Het reflecteert licht, dus ook hitte
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 16-07-2018 11:37 ]

Sinds ik niet meer met een SuperSport op de openbare weg rijd draag ik m'n leren kleding ook eigenlijk amper meer. Cordura/Kevlar jeans en een paar lage motorschoenen (tot boven m'n enkels) + naar gelang de buitentemperatuur een doorwaai óf een normale jas.
[ Voor 82% gewijzigd door Will_M op 16-07-2018 14:21 ]
Ja, hier ook. Leren jas maar wel casual motorschoenen en kevlar motorbroek. Dat waait nog aardig door. Alleen als we ff stilstonden droop het over mijn rug heen...HenkEisDS schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:29:
[...]
Ja het was een lekker warm dagje. Ik had een leren jas, maar gelukkig icm een speciale motor spijkerbroek. Was wel uit te houden.
De weggetjes door het bos heen met veel schaduw waren overigens ook een fijne afwisseling
Dat ding hangt hier standaard aan de kapstok met een flesje met 0.5 liter water ernaast, plus twee in de koffer.Chakotay schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:28:
Hmm, tijd om mijn coolvest maar weer eens uit de kast te trekken. Al moet ik zeggen dat het in combinatie met de droogte een stuk beter te doen is dan normaal in Nederland. Met de gebruikelijke vochtigheid is het bij 25° al niet uit te houden
Voor de woonwerk-ritjes scheelt het ook wel dat de zomervakantie begonnen is, met minder files op de weg blijft het tempo er een stuk meer in.
Al denk ik dat ik straks voor mijn klantbezoek gewoon de 220pk met airco mee neem, en niet de 60pk met noppen.
Ik neem aan dat je cordura bedoelt? Corduroy is die mooie vintage rib-lookwimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:34:
Ik had er met m'n Macna Sunrise jasje gelukkig weinig last vanToen ik s'ochtens rond 08:00 uur thuis vertrok was 't eigenlijk nog wat te koel voor die jas met alleen een T-Shirt er onder.
[afbeelding]
Sinds ik niet meer met een SuperSport op de openbare weg rijd draag ik m'n leren kleding ook eigenlijk amper meer. Corduroy/Kevlar jeans en een paar lage motorschoenen (tot boven m'n enkels) + naar gelang de buitentemperatuur een doorwaai óf een normale jas.
Heb je nu de garage gevraagd voor compensatie/tegemoetkoming omdat je nu met een fles stickerverwijderaar zit waar je niks meer aan hebt?Melkunie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:28:
[...]
De garage.
Op woensdag staan föhnen en peuteren, maar geen stickerverwijderaar in huis.
Donderdag de motor weggebracht voor een grote beurt.
Vrijdag stickerverwijderaar gehaald.
Maandag de motor opgehaald, geen lijmrestje meer te bekennen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zou ik ook mee oppassen. Ik weet uit eigen ervaring (vanwege het repareren van mijn antieke ABS panelen) dat stickerverwijderaar en aanverwanten het plastic en de lak kunnen oplossen.Vrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:52:
[...]
Heb je nu de garage gevraagd voor compensatie/tegemoetkoming omdat je nu met een fles stickerverwijderaar zit waar je niks meer aan hebt?
Voordat ik op de motor wegrij, zweet ik me al rot._Apache_ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Gang is alles, ik kies ook nu bewust de binnenwegen die wat meer doorrijden - ondanks dat het wat verder is - zodat ik wel geventileerd thuis kom.
Met dit warme weer is het wel rijden met veel grip. Asfalt is lekker warm.
Niet als het te heet wordt, dan smelt het en wordt het hard poetsen daarna.Willem30 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Voordat ik op de motor wegrij, zweet ik me al rot.
In de lente/herfst en tegenwoordig winter heb je door minder groen meer zicht en het is nog rustiger ook!
Autocomplete FTWlolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:52:
[...]
Ik neem aan dat je cordura bedoelt? Corduroy is die mooie vintage rib-look
* Vrijdag wist dat niet. Maar is dan ook niet gehinderd door enige vorm van kennis hierinHTT-Thalan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Zou ik ook mee oppassen. Ik weet uit eigen ervaring (vanwege het repareren van mijn antieke ABS panelen) dat stickerverwijderaar en aanverwanten het plastic en de lak kunnen oplossen.

Ik heb trouwens op mijn tank wel een soort "druppels". Het is geen benzine maar denk ik veroorzaakt door stof in combinatie met regendruppels en zonlicht. Mijn motor stond in de stalling namelijk precies onder een soort lucht"happer" en daar is afgelopen winter denk ik regen door naar binnen gewaaid.
Heb al geprobeerd dit weg te poetsen maar lukte helaas niet. Ik denk dat als ik dit weg wil krijgen er niets anders op zit dan de tank te laten bestralen en opnieuw in de lak te zetten?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Polijsten al geprobeerd?Vrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:03:
[...]
* Vrijdag wist dat niet. Maar is dan ook niet gehinderd door enige vorm van kennis hierin![]()
Ik heb trouwens op mijn tank wel een soort "druppels". Het is geen benzine maar denk ik veroorzaakt door stof in combinatie met regendruppels en zonlicht. Mijn motor stond in de stalling namelijk precies onder een soort lucht"happer" en daar is afgelopen winter denk ik regen door naar binnen gewaaid.
Heb al geprobeerd dit weg te poetsen maar lukte helaas niet. Ik denk dat als ik dit weg wil krijgen er niets anders op zit dan de tank te laten bestralen en opnieuw in de lak te zetten?
Kan ook kalkafzetting zijn. Probeer het eens met een beetje azijn (een béétje! vochtig doekje oid).Vrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:03:
[...]
* Vrijdag wist dat niet. Maar is dan ook niet gehinderd door enige vorm van kennis hierin![]()
Nee nog niet. Nu heb ik daar ook geen tools voor maar volgens mij heeft mijn vader wel een soort handpolijst apparaat. Zou dat ook kunnen?
Oh dat valt allicht te proberen! Ga ik van de week eens doen. Heb inmiddels wel een eenvoudige cover er overheen en een andere plek gezocht.HTT-Thalan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:04:
[...]
Kan ook kalkafzetting zijn. Probeer het eens met een beetje azijn (een béétje! vochtig doekje oid).
Trouwens, iemand in de omgeving Laak in Den Haag suggesties voor een motorstalling? Waar ik 'm nu in heb gaat per 1 oktober dicht
[ Voor 47% gewijzigd door Vrijdag op 16-07-2018 12:06 ]
De 3p beugels zijn wel relatief klein ten opzichte van andere beugels voor de r1200r lc. Nu dus maar 36liter koffers besteld, die zijn een stuk breder maar dan heb ik het probleem met de drager niet.
Iemand nog interesse in gloednieuwe shad sh23 koffers?

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 16-07-2018 12:13 ]
Not againWillem30 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:12:
[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 16-07-2018 12:23 ]
I have stability. The ability to stab.
Koelvestje...SmurfLink schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Not againHeb m'n AVB al gedaan bij 27 graden, dat was ook amper uit te houden... lijkt erop dat AVD ook rond die temperatuur gaat zijn. Dat wordt flink aanpoten dan, pff. Ik moet al tig keer plassen op zo'n dag van de zenuwen, nu ook met die warmte meer drinken.... /vrouwenproblemen
True, alhoewel er wel op veel plekken olie-vlekken en airco vocht liggen.Willem30 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Voordat ik op de motor wegrij, zweet ik me al rot.
En een catheter voor het plassen?
Dit past dus niet op het standaard BMW rek? Dat is jammer. Vind het mooie koffers.charrel schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:12:
Hmmm, heb ik koffers gekocht van shad. De sh23, omdat ze zo mooi smal vallen op de motor. Past de deksel niet dicht door mijn bmw bagagerek achter mijn duo zadel.......
De 3p beugels zijn wel relatief klein ten opzichte van andere beugels voor de r1200r lc. Nu dus maar 36liter koffers besteld, die zijn een stuk breder maar dan heb ik het probleem met de drager niet.
Iemand nog interesse in gloednieuwe shad sh23 koffers?
[afbeelding]
AVD is meer rijden en minder stil staan/wachten. Als het goed is heb je er dus minder last van. Al zou een graad of 20 fijner zijn.SmurfLink schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Not againHeb m'n AVB al gedaan bij 27 graden, dat was ook amper uit te houden... lijkt erop dat AVD ook rond die temperatuur gaat zijn. Dat wordt flink aanpoten dan, pff. Ik moet al tig keer plassen op zo'n dag van de zenuwen, nu ook met die warmte meer drinken.... /vrouwenproblemen
Dan loopt 't je laars in (als je met leren kleding rijd), óók lekker.....lolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:39:
@Chakotay
[afbeelding]
Via een slangetje onderaan je broekspijp laten eindigen
Is al ingebouwd op de meeste motorfietsen, let maar op het zwarte rubberen slangetje dat onder het motorblok hangt.SmurfLink schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Tena lady?SmurfLink schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Mijn laarzen zijn geventileerd door gaatjes in het leer, dat loopt er wel weer uitwimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Dan loopt 't je laars in (als je met leren kleding rijd), óók lekker.....
Ik heb mijn broek over mijn laarzen aanwimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Dan loopt 't je laars in (als je met leren kleding rijd), óók lekker.....
Wanneer moet je afrijden? Ik dacht mijn probleem op te lossen met een doorwaai-jas, kom ik vorige week op de rijschool, hebben ze nieuwe hesjes. Een soort polyesterspul, modelletje bodywarmer; dag doorwaai-effect.SmurfLink schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Tandjes op elkaar, genoeg drinken en maar hopen op het beste met examen
Ik neem aan dat je ook wel zonder mag (veiligheid boven reclame lijkt mij) of evt met een eigen opvallend hesje? Je hebt van Rev-It (Athos Air 2) een doorwaai versie en ook Held heeft er eentje.Ardj schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:55:
[...]
Wanneer moet je afrijden? Ik dacht mijn probleem op te lossen met een doorwaai-jas, kom ik vorige week op de rijschool, hebben ze nieuwe hesjes. Een soort polyesterspul, modelletje bodywarmer; dag doorwaai-effect.
Vergeet niet: JIJ betaald ervoor...
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 16-07-2018 12:58 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Tour de France doen ze het ook, ik zie het probleem niet
Ik wellolgast schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:00:
/me herinnert zich niks van rijden met een vestje van de rijschool...
Met AVB lessen hoefde het niet, maar met AVD wel.
Ik ga trouwens ook maar eens op zoek naar een doorwaaiertje en/of koelvest. Vanaf volgende week vakantie, maar het lijkt voorlopig nog flink warm te blijven. Vond het gisteren toch wel een beetje warm soms met m'n textiele Held jas tijdens ons tochtje.
Gok dat de reclame de reden is dat ze er op staan..
[ Voor 4% gewijzigd door Ardj op 16-07-2018 13:06 ]
Houd er rekening mee dat iedereen nu een koelvest wil hebben, zag ze nergens op voorraad.InZane schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:04:
[...]
Ik wel
Ik ga trouwens ook maar eens op zoek naar een doorwaaiertje en/of koelvest. Vanaf volgende week vakantie, maar het lijkt voorlopig nog flink warm te blijven. Vond het gisteren toch wel een beetje warm soms met m'n textiele Held jas tijdens ons tochtje.
Van het weekend nog mijn Rev'iT Ecplipse binnengekregen, erg blij mee
Eigen risico inderdaad, maar gelukkig krijg ik het meeste vergoed via de reisverzekering. Echter is het toch wel weer een boel vervelend geregel.darkkingll schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:25:
Hier dezelfde ervaringen met de polizei... duurde ook nog eens ruim 20 minuten voor ze er waren(ongeluk op een relatief druk kruispunt iets buiten een kleine stad).
Wat me wel positief opviel was dat er, nog voordat ik weer op was gestaan, al meerdere mensen waren gestopt om te helpen...
Overigens, nooit een rekening gehad van de ambulance(even meegeweest ter controle, niets ernstigs gelukkig). Vermoedelijk is die direct naar de tegenpartij verzonden.
Heb je geen reisverzekering die dit dekt, trouwens?
En dat eerste viel mij ook op. Iedereen stopte eigenlijk en was heel bereid om te helpen. Dat vond ik dan wel weer erg aardig.
Perforator meenemen dan maarArdj schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:05:
Hmm, ze staan er bij mij op. Staat uiteraard ook reclame op en nogmaals een L, zodat toch echt duidelijk is dat je mensen af kan snijden zonder dat ze boos op je mogen worden![]()
@Raym09 en ik hebben de Revit Ignition 2 en er is nog een Tweaker met de Revit Eclipse (of was het nou de Torque?)InZane schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:04:
[...]
Ik wel
Is echt een aanrader, zo'n doorwaai jas. Ik heb ook nog de Airwave 2 trouwens, doet ook prima zijn werk.
Ik heb inderdaad de EclipseVrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:33:
[...]
@Raym09 en ik hebben de Revit Ignition 2 en er is nog een Tweaker met de Revit Eclipse (of was het nou de Torque?)
Is echt een aanrader, zo'n doorwaai jas. Ik heb ook nog de Airwave 2 trouwens, doet ook prima zijn werk.
Ik heb sinds vorige week ook de Rev'It Eclips. Vandaag voor het eerst gebruikt en het bevalt goed.Thoit schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:39:
[...]
Ik heb inderdaad de EclipseReden waarom ik de doorwaaijas t.o.v. koelvest heb gepakt is omdat mijn jas geen ventilatiegaten heeft. Hierdoor wordt je op een gegeven moment nog nat, wat ik juist niet wil. Een doorwaaijas neemt ook weinig plaats in beslag dus is makkelijk mee te nemen.
First world problems...
Ik heb ook een Ignition 2, zowel jas als broek is echt 100% verbetering ten opzichte van niet-ademend all-season spul van m'n rijschool. Daar kwam ik vanaf 20 graden al enorm bezweet uit.. Dit waait lekker door en het voelt toch net even een tandje veiliger dan dan een volledige polyester jasVrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:33:
[...]
@Raym09 en ik hebben de Revit Ignition 2 en er is nog een Tweaker met de Revit Eclipse (of was het nou de Torque?)
Nee helaas, ik had geen bonnetjeVrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:52:
[...]
Heb je nu de garage gevraagd voor compensatie/tegemoetkoming omdat je nu met een fles stickerverwijderaar zit waar je niks meer aan hebt?
Toen ik zei "stickerverwijderaar gehaald" bedoelde ik eigenlijk "mevrouw Melkunie stickerverwijderaar laten 'lenen' op haar werk"
Edit:
Zondag nog even gaan Trans Euro Trailen rond De Groote Heide/Leenderheide. Het stuifzand was met de droogte alleen écht niet meer te doen, zeker niet met de veel te zware V-Strom. Paar keer stilgevallen en zo diep weggezakt dat ik m'n standaard niet meer nodig had bij het afstappen. Toen maar opgegeven
[ Voor 26% gewijzigd door Melkunie op 16-07-2018 13:55 ]
Melkunie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:53:
[...]
Nee helaas, ik had geen bonnetje![]()
Toen ik zei "stickerverwijderaar gehaald" bedoelde ik eigenlijk "mevrouw Melkunie stickerverwijderaar laten 'lenen' op haar werk"

M'n vriendin werkt in een museum, was ook geen doorsnee stickerverwijderaar wat ze meenam. Iets wat ze gebruiken om collectie-objecten mee schoon te maken, dus hopelijk een stuk minder aggresief. Maar helaas niet kunnen testen dusHTT-Thalan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Zou ik ook mee oppassen. Ik weet uit eigen ervaring (vanwege het repareren van mijn antieke ABS panelen) dat stickerverwijderaar en aanverwanten het plastic en de lak kunnen oplossen.
Zie overigens nog steeds wel de rechthoek van de sticker vaag zitten, maar die heeft er dan ook 11 jaar opgezeten. Dat ga ik niet wegkrijgen zonder over te laten spuiten dus dikke prima dacht ik zo.
Hier zie ik ze met 'student' en 'instructor' rijden in een groepje van 3 (Student, instructor, student meestal).Ardj schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:05:
Hmm, ze staan er bij mij op. Staat uiteraard ook reclame op en nogmaals een L, zodat toch echt duidelijk is dat je mensen af kan snijden zonder dat ze boos op je mogen worden![]()
Met idd reclame voor de rijschool erop..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Andere rijscholen hier in de buurt zie ik wel met bedrukte hesjes rijden trouwens.
Ik heb evt wel zo'n apparaat (in Rijswijk) maar de komende tijd weinig tijd om erbij te helpen. Heb m ook nog nooit gebruiktVrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:05:
[...]
Nee nog niet. Nu heb ik daar ook geen tools voor maar volgens mij heeft mijn vader wel een soort handpolijst apparaat. Zou dat ook kunnen?
[...]
Oh dat valt allicht te proberen! Ga ik van de week eens doen. Heb inmiddels wel een eenvoudige cover er overheen en een andere plek gezocht.
Trouwens, iemand in de omgeving Laak in Den Haag suggesties voor een motorstalling? Waar ik 'm nu in heb gaat per 1 oktober dicht
De algemene mening slaat volgens mij heel langzaam om naar "ja, je bent beter zichtbaar"Vrijdag schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:11:
Mijn rijschool had ook geen naam op de kleding. Waren gewoon jassen met een flink deel fluorgeel. Of dat werkt met zichtbaarheid is motorrijdend Nederland nog steeds niet over uit, trouwens
Andere rijscholen hier in de buurt zie ik wel met bedrukte hesjes rijden trouwens.
Gevolgd door "wat gevaarlijker is want bij een ongeluk krijg je dan target fixation omdat de automobilist naar je blijft kijken"
Met hesje maak je het makkelijker om van de sokken gereden te worden, dus hesjes zijn onveilig. Riiiight!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Da's dezelfde manier van beredeneren als in het geval dat maar bij een klein percentage van alle ongelukken op de openbare weg sprake is van alcoholgebruik en je dus maar beter wél met alcohol op kunt gaan rijden. De meeste ongevallen vinden plaats bij nuchtere mensenDrivinUCrazy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:19:
[...]
De algemene mening slaat volgens mij heel langzaam om naar "ja, je bent beter zichtbaar"
Gevolgd door "wat gevaarlijker is want bij een ongeluk krijg je dan target fixation omdat de automobilist naar je blijft kijken"
Met hesje maak je het makkelijker om van de sokken gereden te worden, dus hesjes zijn onveilig. Riiiight!
Ja uh, daar zijn de mensen!
hekjeBayes.
Kan trouwens wel merken dat ik meer vertrouwen heb ik m'n Striple-remmen dan toendertijd in die van m'n Hornet... Zal maar weer eens nieuwe blokkies uitzoeken
En de voorband gaat nu bijna 1-op-1 met d'achterband...
[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 16-07-2018 15:05 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De 26e, schijnt dat die 30+ graden ellende voor 't weekend is voorspeld dus gelukkig niet dan.. maar staat nu als nog rond de 28 graden voor. Gelukkig alleen een dun hesje met L erop, alleen die kan ik niet ver open zetten anders ritst ie zichzelf helemaal open op de snelweg.Ardj schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:55:
[...]
Wanneer moet je afrijden? Ik dacht mijn probleem op te lossen met een doorwaai-jas, kom ik vorige week op de rijschool, hebben ze nieuwe hesjes. Een soort polyesterspul, modelletje bodywarmer; dag doorwaai-effect.
We overleven het vast wel. Heb het geld niet voor een koelvest, wel m'n eigen jack maar daar zitten niet mega veel ritsen in.. colletje zeiknat maken koelt hopelijk genoeg af in de wind om m'n hoofd koel te houden.
[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 16-07-2018 15:04 ]
En dan uiteraard op een Maker..
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 16-07-2018 15:07 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Breng een veiligheidsspeld mee om 'm onderaan toe te houden.SmurfLink schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:52:
[...]
De 26e, schijnt dat die 30+ graden ellende voor 't weekend is voorspeld dus gelukkig niet dan.. maar staat nu als nog rond de 28 graden voor. Gelukkig alleen een dun hesje met L erop, alleen die kan ik niet ver open zetten anders ritst ie zichzelf helemaal open op de snelweg.
(ik heb dat gewoon altijd bij, net als zip ties en een eindje duct tape)
[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 16-07-2018 15:08 ]
Ah goed om te weten. In het meest extreme geval moet ik op zoek nar een nieuwe tanknoes schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:13:
[...]
Ik heb evt wel zo'n apparaat (in Rijswijk) maar de komende tijd weinig tijd om erbij te helpen. Heb m ook nog nooit gebruikt
Zo kan je het ook zien jaDrivinUCrazy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:19:
[...]
De algemene mening slaat volgens mij heel langzaam om naar "ja, je bent beter zichtbaar"
Zo simpel, doch zo briljant. Geniaal, daar had ik echt totaal niet aan gedacht.Dryhte schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:07:
[...]
Breng een veiligheidsspeld mee om 'm onderaan toe te houden.
(ik heb dat gewoon altijd bij, net als zip ties en een eindje duct tape)
Brabant extra droog
De droogte geldt voor heel Nederland, maar Brabant is een van de drogere gebieden, aldus Van Wezel. “Op sommige plekken komen we in Brabant nu al op een tekort van 240 millimeter.”
Daarnaast is er een grote kans dat de droogte de komende weken gepaard zal gaan met een hittegolf. In Brabant zal de thermometer volgende week naar verwachting de dertig graden gaan halen. Volgens Weerplaza is er zelfs een kans dat het 42 graden wordt, wat zou betekenen dat het Nederlands warmterecord van 38,6 graden wordt verpletterd.
Bron: Omroep Brabant + Weerplaza
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 16-07-2018 15:49 ]
Die kans is 2%. Eén van de 50 berekeningen (weermodellen) heeft dit voorspeld.wimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:46:
Hmmm.... Aircoboeren draaien overuren, denk ik.
[...]
![]()
![]()
Bron: Weerplaza
Ik wacht nog even af
XBL: DonFrans
42 graden.... Bij de baard van Odinwimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:46:
[...]
![]()
![]()
Bron: Weerplaza

Toen ik 't vanochtend in de auto (mét Climat Control) hoorde dacht ik meteen aan het zinnetje uit "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"Frans92 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:49:
[...]
Die kans is 2%. Eén van de 50 berekeningen (weermodellen) heeft dit voorspeld.
Ik wacht nog even af
The Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 16-07-2018 18:07 ]
XBL: DonFrans
Tijdens voor korte broek en slippers op de motor duswimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:46:
[...]
![]()
![]()
Bron: Omroep Brabant + Weerplaza
MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS

Wat vinden we ervan Tweakers?
Maar zit zijn rechter been nou tegen de luchtfilter aan en steekt daardoor zijn been iets naar buiten? Op mijn HD heb ik dat ook, maar daar zie je natuurlijk niet met je beneden tegen de tank aan.
Zit net het artikel te lezen op Motorfreaks. Lijkt me eigenlijk wel handig voor rijders die elke dag veel km's maken, maar vrees ook dat het bij stuk gaan wel eens een duur geintje wordt.Chakotay schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:00:
@Panini prachtig! Toevallig nog een stukje over gelezen in de Moto73 een paar dagen geleden, er schijnt ook iets van een intelligente koppeling in te zitten. Klinkt als onnodig complexe electronica die alleen maar geld kost en stuk gaatLos daarvan vind ik het wel een erg mooi apparaat.
@Panini ik denk dat ik oud begin te worden. Geef mij maar eenvoudig mechanisch spul, dat valt tenminste ook nog zelf te fixen als het stuk gaat
[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 16-07-2018 16:02 ]
Gemaakt op kleine Italianen dus.Chakotay schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:01:
@NL-RaVeR dat stond ook in dat stukje in de Moto73 inderdaad, als je langer dan ~1.85 bent komt je been tegen dat stuk kuipwerk aan.

Meh, doe mij maar modern spul dan. Op die manier kan je elke keer wat nieuws leren tijdens het beunen.Chakotay schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:01:
@NL-RaVeR dat stond ook in dat stukje in de Moto73 inderdaad, als je langer dan ~1.85 bent komt je been tegen dat stuk kuipwerk aan.
@Panini ik denk dat ik oud begin te worden. Geef mij maar eenvoudig mechanisch spul, dat valt tenminste ook nog zelf te fixen als het stuk gaat
[ Voor 47% gewijzigd door Panini op 16-07-2018 16:03 ]
Ook een artikel in de MotoPlus XL van afgelopen maand. De koppeling werkt op het centrifugaal principe en met een quickshifter voor op- en terug schakelen werkte dat volgens de tester(s) uitstekend.Chakotay schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:01:
Motor is wel gebouwd op kleine bestuurders. Wat ik dan weer vreemd vind, want het is wel een flinke jongen en als klein manneke kom ik er denk ik niet zo makkelijk op
MV Agusta maakt alleen maar mooie apparatenPanini schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:58:
[...]
Tijdens voor korte broek en slippers op de motor dus![]()
MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat vinden we ervan Tweakers?
Dat is toch juist een voordeel denk ik? Veel andere motoren van een dergelijke klasse (Tiger, 1200GS) zijn vrij groot. Daar komt je als kleine bestuurder wat minder makkelijk op.MichielK71 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:11:
[...]
Ook een artikel in de MotoPlus XL van afgelopen maand. De koppeling werkt op het centrifugaal principe en met een quickshifter voor op- en terug schakelen werkte dat volgens de tester(s) uitstekend.
Motor is wel gebouwd op kleine bestuurders. Wat ik dan weer vreemd vind, want het is wel een flinke jongen en als klein manneke kom ik er denk ik niet zo makkelijk op
De motor is voor zijn klasse vrij klein dus. Waardoor de kleine medemens ook een keer op een dergelijke fiets kan rijden zonder allemaal aanpassingen.
Ik vind de Brutale niet zo geslaagd als naked bike

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 16-07-2018 16:21 ]
Doe mij maar het minimalisme van een MG V7 Stone III... (als het dan toch italiaans moet zijn)
@Dryhte Een vriendin van me rijdt met een Dragster RC, da's toch écht wel een P*RN fiets, hoor
[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 16-07-2018 16:27 ]
Of de V7 Rough natuurlijkDryhte schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:23:
Ik ben niet zo'n fan van het uiterlijk van MV Agusta motoren. Is voor mij een beetje de Italiaanse Kawasaki (teveel facetten, hoekjes,...)
Doe mij maar het minimalisme van een MG V7 Stone III... (als het dan toch italiaans moet zijn)
Als alles goed gaat kan ik hem dit weekend ophalen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Klopt, is al veel langer leverbaar. Maar is wel meer dan een facelift met enkel een nieuw soort schakelbak denk ik. Als ik de review lees is er een hoop veranderd aan het blok en wegligging.wimmel_1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:23:
@Panini Is die Turismo Velolce al niet veel langer leverbaar? Volgens mij zag ik 't ding op de EICMA in 2014 geïntroduceerd wordenvwaarbij 'ie vanaf 2015 leverbaar werd en is dit "gewoon" een nieuwe variant met een ander schakelmechanisme?
https://www.motorfreaks.n...gwezen/38622/artikel.html
Op deze pagina wordt uitleg gegeven over het systeem.
[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 16-07-2018 16:29 ]
yup, als ik plek had voor een motor 'erbij'...ToolkiT schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:26:
[...]
Of de V7 Rough natuurlijk
Als alles goed gaat kan ik hem dit weekend ophalen
Verwijderd
WD40 of Lampenolie.Daannh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:52:
Morgen!
Het past op een shad 3p rek, die ik ook heb. Alleen zit de topkoffer drager van BMW in de weg/ de handgrepen van de duo.Willem30 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:38:
[...]
Dit past dus niet op het standaard BMW rek? Dat is jammer. Vind het mooie koffers.
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Dit topic is gesloten.