Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.013 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:25:
@ToolkiT toevallig gister bij 44 op YouTube gezien, maar daar leek het me meer een stadsfiets.
Comfortabel was het zadelpannetje echter niet
Hij ziet er wel vet uit, dat zonder meer.

Als ik naar HD kijk, lijken die softails wel favoriet
iets heel anders, maar als je wil toeren is dit ook erg leuk:
https://www.kawasaki.co.u...nja_H2_SX_Tourer/overview

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rubman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:38:
Aanmeten heeft ook wel mijn voorkeur, al werd ik ene beetje dizzy van waar dat te doen. Hoorzaak, alpine centre andere zaken etc etc.
In mijn geval helemaal feest, kleine gehoorgangen, beschadigd trommelvlies, vaak die buis die dichtzit, joy!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Ik bekijk het altijd zo: onderhoud is nodig om weer een x aantal km’s veilig te kunnen rijden. Na een onderhoudsbeurt is de motor mij dus in principe x km’s ‘schuldig’. In die zin is onderhoud een investering dus. Maar niet eentje die je terugkrijgt bij inruil.
Ik ga hem natuurlijk dan pas inruilen of verkopen als hij mij niks meer schuldig is. Anders is het gewoon geld weggooien. Die nieuwe fiets kan heus wel een paar maand wachten. Ik denk echt dat de meerderheid er zo mee om gaat.
Dat vind ik vreemd :)

Ik zie het omgekeerd, je rijdt x km op de motor, ben je 'm een onderhoudje verschuldigd... als X=500, ketting smeren. Als X=10k of t = 1j, groot onderhoud (en wassen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Ik bekijk het altijd zo: onderhoud is nodig om weer een x aantal km’s veilig te kunnen rijden. Na een onderhoudsbeurt is de motor mij dus in principe x km’s ‘schuldig’. In die zin is onderhoud een investering dus. Maar niet eentje die je terugkrijgt bij inruil.
Ik ga hem natuurlijk dan pas inruilen of verkopen als hij mij niks meer schuldig is. Anders is het gewoon geld weggooien. Die nieuwe fiets kan heus wel een paar maand wachten. Ik denk echt dat de meerderheid er zo mee om gaat.

Al die advertenties met ‘recent onderhoud gehad’... dan denk ik had je niet beter éérder kunnen bedenken dat je hem wilde verkopen? Waarom geld steken in onderhoud terwijl je motor er geen cent meer van gaat opbrengen? Beter een lage verkoopprijs (= meer respons) en de melding dat de nieuwe eigenaar onderhoud moet doen - iets dat de meeste motorrijders die ik ken sowieso doen bij een nieuwe motor.
Ik doe het onderhoud zelf, en heb afgelopen winter aan de Diversion groot onderhoud gedaan. Daarna 1x mee in het zwarte woud geweest en nog een keer 100 KM hier in de buurt gereden. Nadat ik de KTM om had gebouwd naar supermoto en wat nieuwere fietsen had gereden merkte ik dat de Diversion echt oud aan het worden was. Dus uiteindelijk heb ik het onderhoud ook bijna voor niks gedaan. Het gaf mij echter wel een prettig gevoel met naar het zwarte woud rijden en met verkopen. Ik wist dat het goed zat, houd er niet van om dingen met verborgen gebreken te verkopen .

Zo zie je maar weer dat overal een verhaal achter zit, hierdoor altijd informeren en op je gevoel af gaan of het klopt (als je het niet kan nagaan).

[ Voor 4% gewijzigd door Thoit op 13-07-2018 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ok ok ok, ik merk het: er zijn er toch nogal wat die een motor (vlak) na onderhoud alsnog te koop aanbieden.

Misschien verschilt het dan ook wat voor motor je hebt en wat het onderhoudschema is. Er zit natuurlijk een verschil tussen een grote beurt met kleppenstellen van EUR 1.200,- en een kleine beurt met alleen nieuwe olie en een filtertje van EUR 200,-. Als je motor dan ook wat ouder is en sowieso al niet veel gaat opbrengen (EUR 2.500-3.000 bijvoorbeeld), lijkt me dat dat anders is dan wanneer je er afhankelijk van het onderhoud resp. 10.000 of 11.000 voor denkt te vangen.

Maar mijn punt 'reserveer in je aanschafbudget ook ruimte voor eventueel onderhoud direct na aanschaf' lijkt me desondanks een goed advies, dus die herhaal ik bij deze dan nog maar eens. Als het niet nodig is, is het alleen maar mooi meegenomen en kun je de tank een paar keer extra volgooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:02:
Ok ok ok, ik merk het: er zijn er toch nogal wat die een motor (vlak) na onderhoud alsnog te koop aanbieden.

Misschien verschilt het dan ook wat voor motor je hebt en wat het onderhoudschema is. Er zit natuurlijk een verschil tussen een grote beurt met kleppenstellen van EUR 1.200,- en een kleine beurt met alleen nieuwe olie en een filtertje van EUR 200,-. Als je motor dan ook wat ouder is en sowieso al niet veel gaat opbrengen (EUR 2.500-3.000 bijvoorbeeld), lijkt me dat dat anders is dan wanneer je er afhankelijk van het onderhoud resp. 10.000 of 11.000 voor denkt te vangen.

Maar mijn punt 'reserveer in je aanschafbudget ook ruimte voor eventueel onderhoud direct na aanschaf' lijkt me desondanks een goed advies, dus die herhaal ik bij deze dan nog maar eens. Als het niet nodig is, is het alleen maar mooi meegenomen en kun je de tank een paar keer extra volgooien!
Klopt, sowieso altijd wat geld terughouden. Er zijn altijd wel wat dingetjes die je wil aanpassen bij het aankopen van een nieuwe motor.

Sowieso altijd voor de zekerheid een kleine beurt uitvoeren, leer je de motor kennen en weet je zeker dat het goed zit (correcte en nieuwe olie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Thoit schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:08:
[...]

Klopt, sowieso altijd wat geld terughouden. Er zijn altijd wel wat dingetjes die je wil aanpassen bij het aankopen van een nieuwe motor.

Sowieso altijd voor de zekerheid een kleine beurt uitvoeren, leer je de motor kennen en weet je zeker dat het goed zit (correcte en nieuwe olie).
Precies dát bedoel ik... als je dat als nieuwe eigenaar toch gaat doen, waarom zou je dat als verkoper dan nog vlak voor verkoop doen? Maar goed, genoeg over dit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:11:
[...]
Precies dát bedoel ik... als je dat als nieuwe eigenaar toch gaat doen, waarom zou je dat als verkoper dan nog vlak voor verkoop doen? Maar goed, genoeg over dit. :P
Tja, genoeg mensen die het onderhoud niet zelf doen en voor hen is het dus belangrijk dat ze een motor kopen waarbij recent onderhoud is gepleegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Ardj schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:36:
@SmurfLink Ik mag volgende week afrijden, dus voor die tijd heb ik sowieso geen doppen meer :-) Wel van plan om ze aan te laten meten. Beter nu in een keer 100 euro, dan eerst 20 en dan alsnog 100.

Edit: Ik ging uit van de doppen uit het schap, dus niet aangemeten. Kan me voorstellen dat aangemeten doppen goed werken.
Je zou ook deze kunnen proberen.
https://www.nonoise-earplugs.com/nl/producten/motorsport/

Ik heb ze ook en moet zeggen dat ze perfect hun werk doen. Eerder had ik ander merk maar dat jeukte als een tiet. Deze zijn siliconenvrij en voel ik na een paar minuten niet. Geluid over intercom dat in m'n helm zit is goed hoorbaar. Windgeruis niet en dat is precies wat je wil. Ook handig is het buisje waarin ze zitten. Heb ik aan m'n sleutel en vergeet ze dus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ik moest es een keer naar de audicien gaan en kijken of er iets van een motorstand tevoorschijn te toveren is :+ heb al de hele dag oordopjes in dus om er wat anders in te doen heeft geen zin. Heb alleen een beetje last van het windgeruis/gefluit. Tijdens lessen heb ik een toestel uit zodat het oortje ook nog zin heeft bij mij :P

Alleen de instructeur moet dan niet weglopen zonder portofoon als hij wat wil uitleggen :+ vergeten ze wel es :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
timmie271 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:17:
Ik moest es een keer naar de audicien gaan en kijken of er iets van een motorstand tevoorschijn te toveren is :+ heb al de hele dag oordopjes in dus om er wat anders in te doen heeft geen zin. Heb alleen een beetje last van het windgeruis/gefluit. Tijdens lessen heb ik een toestel uit zodat het oortje ook nog zin heeft bij mij :P

Alleen de instructeur moet dan niet weglopen zonder portofoon als hij wat wil uitleggen :+ vergeten ze wel es :9
Ik heb oordopjes met verwisselbare filter (muziek & industrieel).

De industriële gebruik ik voor de motor, de muziek voor festivals en optredens.

Ik moet er echter niet aan denken om elke dag te gaan omwisselen (laat staan 2x). Ik weet niet waar je je oordopjes overdag voor gebruikt, maar zouden die niet voldoen voor op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Bedenk ook altijd dit: een motor (of auto wat dat betreft) worden zelden ingeruild/verkocht als er nog niks mee aan de hand is en hij ‘pas’ over een aantal duizenden km’s weer onderhoud nodig heeft. Want waarom zou die eigenaar ‘m dan van de hand doen immers? Vaak zit er iets duurs aan te komen of is er een ander probleem mee.

Tuurlijk, genoeg goede motoren te koop en als de verkoper eerlijk is over de staat kun je rustig een mooie fiets kopen, maar verwachten dat je een 2e hands fiets koopt en zonder meerkosten nog 1.000-en km’s kunt afleggen is wat mij betreft een beetje naïef. Reserveer dus in je budget ook direct kosten voor onderhoud!
Dan ben ik een uitzondering 8) maand terug auto ingeruild halverwege de interval en sotnd ook op zgan banden rondom :z

De beweegreden was dat we 2 racefietsen en alle vakantie zooi in de auto mee wilden kunnen nemen en dat gaat niet in een IS300h :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

Dryhte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:35:
[...]
Ik weet niet waar je je oordopjes overdag voor gebruikt, maar zouden die niet voldoen voor op de motor?
Als ik een gok moet doen... Zijn het gehoorapparaatjes :)

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
[flauwe grap]Die kunnen toch uit?[/flauwe grap]

grapje op 8 seconde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Dryhte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Ik heb oordopjes met verwisselbare filter (muziek & industrieel).

De industriële gebruik ik voor de motor, de muziek voor festivals en optredens.

Ik moet er echter niet aan denken om elke dag te gaan omwisselen (laat staan 2x). Ik weet niet waar je je oordopjes overdag voor gebruikt, maar zouden die niet voldoen voor op de motor?
Ik heb oordopjes die de hele dag geluid filteren maar er ook voor zorgen dat ik nog wat kan horen :P
Raym09 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Als ik een gok moet doen... Zijn het gehoorapparaatjes :)
Yup Yup klopt helemaal :)
lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:50:
[flauwe grap]Die kunnen toch uit?\[/flauwe grap]

[video]grapje op 8 seconde
Ik doe er ook al een uit nu. Maar als ik jullie allemaal in een kamer zet en laat de toestellen in maar wel uitgeschakeld. Dan is het gewoon heerlijk stil in die kamer, hoe hard jullie ook schreeuwen :+ als de oordopjes uitdoe hoor ik vaag wel wat op de achtergrond.

Moet straks gewoon een helm nemen en daar speakertjes instoppen zodat ik ze gewoon beide in kan houden. Alleen even laten instellen dat het windgeruis zoveel mogelijk weggefilterd word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

timmie271 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:05:
[...]

Ik heb oordopjes die de hele dag geluid filteren maar er ook voor zorgen dat ik nog wat kan horen :P

[...]

Yup Yup klopt helemaal :)

[...]

Ik doe er ook al een uit nu. Maar als ik jullie allemaal in een kamer zet en laat de toestellen in maar wel uitgeschakeld. Dan is het gewoon heerlijk stil in die kamer, hoe hard jullie ook schreeuwen :+ als de oordopjes uitdoe hoor ik vaag wel wat op de achtergrond.

Moet straks gewoon een helm nemen en daar speakertjes instoppen zodat ik ze gewoon beide in kan houden. Alleen even laten instellen dat het windgeruis zoveel mogelijk weggefilterd word :)
Maar... kun je dan niet gewoon het beste je gehoorapparaatjes uit doen en uit laten tijdens het rijden? Dan heb je toch helemaal geen oordoppen nodig? Of levert dit potentieel dan alsnog (verdere) beschadiging van je gehoor op?

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 13-07-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Maar... kun je dan niet gewoon het beste je gehoorapparaatjes uit doen en uit laten tijdens het rijden? Dan heb je toch helemaal geen oordoppen nodig? Of levert dit potentieel dan alsnog (verdere) beschadiging van je gehoor op?
Dan hoort 'ie ook geen sirenes, claxons en aanstormende treinen... gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Dryhte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Met oordoppen in én muziek aan in je helm ook niet hoor... tenminste ik niet en ik heb toch écht de juiste filters en de muziek ook niet gek hard staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Áls ik met muziek rij hoor ik nog genoeg om me heen hoor. En ik rij altijd met otoplastieken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:05:
[...]

Wie niet horen wil moet maar voelen..... BAMMM O-) :D

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 13-07-2018 16:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:11:
[...]

Met oordoppen in én muziek aan in je helm ook niet hoor... tenminste ik niet en ik heb toch écht de juiste filters en de muziek ook niet gek hard staan...
Ik wel. Ik heb mijn tweede setje op maat gemaakte dopjes (toen specifiek voor motor, nu 'industriële filter') en hoor al wat ik moet/wil horen. De windruis hoor ik trouwens ook, maar wordt goed gedempt.

Ik vraag me soms af of de oordopjes wel voldoende dempen, tot ik ze uitdoe en hoor wat een gvd... lawaai de wereld bevat ;)

EDIT: ik had dat van die muziek gemist. Ik rijd zonder muziek.

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 13-07-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik schrok mij laatst de pleuris toen een motoragent van achter met sirenes voorbij kwam knallen waar ik afremde om linksaf te slaan. Uit het niets.

En dan rijd ik zonder oordoppen of muziek... gewoon helm.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
RobBouman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:17:
Ik schrok mij laatst de pleuris toen een motoragent van achter met sirenes voorbij kwam knallen waar ik afremde om linksaf te slaan. Uit het niets.

En dan rijd ik zonder oordoppen of muziek... gewoon helm.
Dan hoorde je hem niet omdat je doof aan het worden bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Dan hoorde je hem niet omdat je doof aan het worden bent :+
Je begrijpt dat ik dat weiger te accepteren of geloven =) Ik hou juist wel van de wind in m'n helm, geeft beleving aan m'n snelheid. Misschien dat het daarom altijd zo stil is; rij ik wel hard genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Iedereen heeft recht op zijn eigen keuzes en de daarbij behorende consequenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

RobBouman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Je begrijpt dat ik dat weiger te accepteren of geloven =) Ik hou juist wel van de wind in m'n helm, geeft beleving aan m'n snelheid. Misschien dat het daarom altijd zo stil is; rij ik wel hard genoeg?
Geloof mij, zodra je problemen met je gehoor gaat krijgen zou je willen dat je eerder oordoppen had gedragen... ik heb sinds een aantal maanden een gehoorbeschadiging ondanks dat ik al jaren met oordoppen rij. Nu ben ik veel bewuster aan het omgaan met geluidsbescherming en merk dat ondanks oordoppen je alsnog veel kabaal hebt. Ruitje, wangstukken, oordoppen allemaal aangepast of vervangen om maar zoveel mogelijk kabaal te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:24:
[...]

Geloof mij, zodra je problemen met je gehoor gaat krijgen zou je willen dat je eerder oordoppen had gedragen... ik heb sinds een aantal maanden een gehoorbeschadiging ondanks dat ik al jaren met oordoppen rij. Nu ben ik veel bewuster aan het omgaan met geluidsbescherming en merk dat ondanks oordoppen je alsnog veel kabaal hebt. Ruitje, wangstukken, oordoppen allemaal aangepast of vervangen om maar zoveel mogelijk kabaal te vermijden.
Tinnitus heb ik al, maar zoveel herrie maakt wind imho ook niet toch. En m'n motor is elektrisch dus daar heb ik geen last qua geluidsoverlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Dan is het wel erg stil. Met eentje in hoor ik nog maar net wat een persoon voor mij zegt.

De gehoorbeschadiging tot nu toe komt gewoon vanuit het oor zelf (afsterfende haartjes in slakkenhuis). Kan dus zomaar zijn dat ik morgen door ben :+
Dryhte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Die hoor ik in de auto ook pas op 100 meter afstand... maar heb ik ze uit dan hoor ik het luchtalarm maar heel zachtjes als ik in de buurt sta :P
lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:15:
Áls ik met muziek rij hoor ik nog genoeg om me heen hoor. En ik rij altijd met otoplastieken in.
Maar die filteren wel specifieke frequenties en bij mij filtert het wat het filtert omdat de hoortoestellen het geluid moeten versterken.
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:15:
[...]

Wie niet horen wil moet maar voelen..... BAMMM O-) :D
Autsch :P

En voor de rest. Het geluid van je motor hoeft niet eens het probleem voor gehoorbeschadiging te zijn. Daarentegen is wind wel een erge gehoorbeschadiger..
Iets met luchtdruk/trommelvlies/trilhaartjes en weet ik veel wat er nog meer in je oor zit :+

typ nou niet zo snel iedereen hier... gaat allemaal wat trager op een telefoon en in de stationshal van Schiphol is het internet wat bagger om alles te laden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Vechten tegen de bierkaai doe ik niet aan :D

https://knmv.nl/2018/maar...ijders-over-gehoorschade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Typisch, dat het juist bij concerten nu wel normaal wordt om oordoppen te dragen.. maar motorrijden? Nah. 8)7

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ik denk omdat er vanuit helmfabrikanten te veel marketing gaat naar 'stille' helmen terwijl dat in mijn ogen 'minder luidruchtige' helmen zijn ;)

Laat ik het er voor de zekerheid maar bij zeggen: Mijn mening :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:

Wat zou een waardige opvolger kunnen zijn? Rekening houdend met het feit dat een buikschuiver praktisch geen oplossing kan zijn, want ja, mijn buik schuift niet..
Super Duke GT ?

Dat is iets wat ik wel zo willen hebben als mijn huidge motor weg zou gaan. Bakken met koppel en een heerlijke zit. Lekker breed en groot. Verder ook nog dingen als een quickshifter en genoeg andere electronica. Heb er een ritje op gemaakt en vond het een geweldig ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Typisch, dat het juist bij concerten nu wel normaal wordt om oordoppen te dragen.. maar motorrijden? Nah. 8)7
Is ergens ook wel te begrijpen. Als je met een motor gaat rijden dan zet je éérst een helm op én hoor je daarna al bijna niets meer van 't omgevingsgeluid en dat gaat zelfs met de AVB oefeningen nog gewoon goed (als in: Zelfs een slecht passende helm blijft dan redelijk stil).

Ga je daarna een keer met zo'n slecht passende helm rijden tijdens de AVD lessen dan heb je op dát moment hele andere zaken om jezelf druk over te maken..... En heb je eenmaal je pasje te pakken dan is 't vaak een instelling van: 't Ging eigenlijk wel altijd goed met dat "prul", dus......

Maar: De Discussie aangaande de prijs voor een goede (passende?) helm was hier een paar pagina's geleden al bezig . Ook met een dure, goed passende helm, heb je veel profijt van een paar goedkope oordopjes/plugs :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-07-2018 16:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:44:
[...]

Is ergens ook wel te begrijpen. Als je met een motor gaat rijden dan zet je éérst een helm op én hoor je daarna al bijna niets meer van 't omgevingsgeluid en dat gaat zelfs met de AVB oefeningen nog gewoon goed (als in: Zelfs een slecht passende helm blijft dan redelijk stil).

Ga je daarna een keer met zo'n slecht passende helm rijden tijdens de AVD lessen dan heb je op dát moment hele andere zaken om jezelf druk over te maken..... En heb je eenmaal je pasje te pakken dan is 't vaak een instelling van: 't Ging eigenlijk wel altijd goed met dat "prul", dus......

Maar: De Discussie aangaande de prijs voor een goede (passende?) helm was hier een paar pagina's geleden :)
Dit klopt wel vrij goed denk ik. Tijdens AVB merkte ik geen snars van dat mijn helm luidruchtig was (daarom deed m'n maatje hem van de hand). Ik geloofde hem prima, dus ik heb al in februari die doppen laten maken. Toen ik voor 't eerst achterop een motor over de A1 gierde besefte ik me direct dat ik m'n doppen vergeten was in te doen, man man wat een herrie!!! aiaiaia. Dus bij de eerste stop (moesten nog wat mensen oppikken) direct doppen in gedaan. Ik kreeg de rechter niet goed in, die lekte, dus merkte ik zeeeeer duidelijk het verschil tussen met/zonder. Uiteindelijk de rechter goed ingekregen na de volgende stop en toen was het zalig stil.

Had er zelf dus alleen over nagedacht omdat die maat van me aangaf dat het zoveel herrie maakte. Hij heeft overigens nu een sjiekere helm die minder herrie maakt, maar rijdt braaf met oordoppen in. Dus dat is een goed voorbeeld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:43

Eraser127

Nijkerk

Heeft er iemand hier ervaring met de windschermen/ruitjes van MRA? Wil deze voor op m'n Yamaha Fazer (custom) Eraser127 in "Hét grote motortopic - Deel 22" om na m'n motorvakantie naar Duitsland/Zwitserland/Italië niet kompleet verkrampt/overbelast thuis te komen.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eraser127 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:32:
Heeft er iemand hier ervaring met de windschermen/ruitjes van MRA? Wil deze voor op m'n Yamaha Fazer (custom) Eraser127 in "Hét grote motortopic - Deel 22" om na m'n motorvakantie naar Duitsland/Zwitserland/Italië niet kompleet verkrampt/overbelast thuis te komen.
Het is even de vraag of je met zo'n ruitje niet net juist in de turbulentie komt te zitten. Had voor mij SV een verhoogde ruit gekocht waardoor de turbulente lucht precies op de helm kwam. Voor mij was zo'n ruit een stap achteruit en niet vooruit.

Het merk is verder wel goed, maar wel aan de prijs. Voor de helft van het geld haal je iets uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb een MRA ruitje op de Ducati zitten, maar daarop doet hij helemaal niets voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Alleen nu is het een naked bike geworden zonder kuip en zit ik zowieso in de wind.

[ Voor 7% gewijzigd door Eraser127 op 13-07-2018 18:18 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eraser127 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:17:
Alleen nu is het een naked bike geworden zonder kuip en zit ik zowieso in de wind.
Schone wind ja, geen turbulente wind. Ik heb het idee dat het ruitje iets te hoog is. Een ruitje is natuurlijk prima, maar dan moet de wind wel op je borst komen met een lage ruit of je hebt een extreem hoge ruit nodig zodat de wind over je helm heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PilatuS schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:40:
[...]

Schone wind ja, geen turbulente wind. Ik heb het idee dat het ruitje iets te hoog is. Een ruitje is natuurlijk prima, maar dan moet de wind wel op je borst komen met een lage ruit of je hebt een extreem hoge ruit nodig zodat de wind over je helm heen gaat.
Dat was bij de Versys650 ook een truuk, door het schermpje op zijn kop te monteren kreeg je de wind op je borst ipv helm, was een stuk beter..

@SmurfLink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik ga wel als ik mn rijbewijs binnen heb voor een naked (ook vanwege code 80) en dan weet ik dat het tot 110 (instructeur zei trek de gashendel maar open op het 80 stuk) redelijk prima is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Klopt idd, toen ik de kuip er nog op had ging 150km/u (+) makkelijk, laatst nog eens geprobeerd, maar nu moet ik me aardig schrapzetten 7(8)7

My Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Nekspieren kweken jonguh 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

Eraser127 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:42:
Klopt idd, toen ik de kuip er nog op had ging 150km/u (+) makkelijk, laatst nog eens geprobeerd, maar nu moet ik me aardig schrapzetten 7(8)7
Gewoon iets voorover hangen, de sportmotor houding zeg maar. Voelt wat raar maar vwb wind een stuk beter dan rechtop blijven zitten.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 06:19
SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Je bent een held, dit is precies wat ik nodig had!!! _/-\o_
Je overweegt toch niet om de "lelijke" versys te kopen he -O-

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:47
Of een Goldwing kopen. :D

Afbeeldingslocatie: https://img.over-blog-kiwi.com/0/55/09/36/20160221/ob_cac700_remorque-6.jpeg
Kan je lekker zo rond gaan rijden en hoef je jezelf niet druk te maken om wind tegen je borst. :/

[ Voor 37% gewijzigd door Panini op 13-07-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:21:
[...]

Of een Goldwing kopen. :D

[afbeelding]
Kan je lekker zo rond gaan rijden en hoef je jezelf niet druk te maken om wind tegen je borst. :/
Kan je ondertussen mooi even een latte macchiatto zetten en je overhemden strijken (y)

Het zal verder ongetwijfeld een enorm comfortabele motor zijn hoor ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:01:
[...]

Kan je ondertussen mooi even een latte macchiatto zetten en je overhemden strijken (y)

Het zal verder ongetwijfeld een enorm comfortabele motor auto op 2 wielen zijn hoor ;)
FTFY >:)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:47
Vrijdag schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:01:
[...]

Het zal verder ongetwijfeld een enorm comfortabele motor zijn hoor ;)
Daarvoor heb je toch de mede passagier? :9

Zal ongetwijfeld, maar zou het geld lekker anders besteden. Zou echter wel goud zijn om zo voorbij te komen langs een groepje motorrijders terwijl je de latte drinkt en je overhemden strijkt:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/b0/56/ff/b056ff386ba3f38cbd905bf26ad193f5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

timmie271 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:14:
Ik ga wel als ik mn rijbewijs binnen heb voor een naked (ook vanwege code 80) en dan weet ik dat het tot 110 (instructeur zei trek de gashendel maar open op het 80 stuk) redelijk prima is :P
Thanks, ik moest lachen... _O- “gashendel open trekken” en “110 per uur”: als ik de gashendel open trek staat ‘ie toch echt binnen de kortste keren op 180, 110 is niks man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:33:
[...]

Thanks, ik moest lachen... _O- “gashendel open trekken” en “110 per uur”: als ik de gashendel open trek staat ‘ie toch echt binnen de kortste keren op 180, 110 is niks man...
Iets met een 35kw motor (zie op google dat ie ook maar 180 gaat) en hybrides gewend zijn met instant koppel :+
Owh ja kon ook niet veel harder proberen want dan zat ik alsnog bij de instructeur achterop :9

Misschien dat de 50kw motor wat sneller gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 13-07-2018 22:21 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Vandaag het stuurtje van LSL ontvangen en gemonteerd. Het demonteren en monteren was niet zo moeilijk. Wat gezeur gehad met bouten die niet los wouden etc. Toen het stuur eenmaal vast zat begon de ellende.. In welke stand wil je het stuurtje? Hoe moet de remhendel staan tegenover de rest etc. Even priegelen maar uiteindelijk ben ik blij met het eindresultaat.

Qua kabels is het stuur eigelijk aan beide kanten 1 cm te lang. Ik kon de bediening voor het gas niet verder naar rechts monteren i.v.m. de kabels.. Dus ik heb links ook maar wat overgelaten. Ik ga die CM extra denk ik nog afzagen... Net wat netter! Ook moet ik nieuwe stuurgewichten aangezien mijn vorige stuur schroefdraad binnenin had en deze niet.

s
Voor het bevestigen voor de instrumenten (zowel links als rechts) moest er een gaatje worden geboord.

RAM
Direct een RAM bal gemonteerd op 1 van de bouten. Hiervoor had ik een enorm ding rond mijn stuur.

klaar
Klaar! Door middel van de nieuwe RAM bal is het ook mogelijk dat mijn TomTom meer in het midden zit.

Heb zojuist een paar dijkjes gereden en ik heb het gevoel dat ik met het nieuwe stuur makkelijker in kan sturen. Enkel moet ik aan de ' sportieve zit ' wennen. Ik zit namelijk nu met een rechte rug voorover gebogen en gestrekte armen. Als ik hier niet aan kan wennen zou ik het stuur nog een stuk naar mij toe kunnen draaien waardoor ik weer wat rechter kom te zitten.

Ik heb sowieso het juiste gereedschap voor de stuurbevestiging en de rest (voor de spiegels etc) zodat ik het kan aandraaien of verstellen onderweg.

@CFC-Mathijs bij deze! Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier de dynamo ter revisie aangeboden (sevior.nl). De motor (CB1000R) lade de accu niet meer bij, in eerste instantie gedacht aan een kapotte accu aangezien de originele accu er nog in zat (2010). Deze vervangen samen met de spanningsregelaar, maar dat mocht niet baten. Toen de dynamo maar is even nader bekeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cymkTCHMYk3hOULaAmUyU1lo/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gwGusW2J2IT3moBDLjWZNyAB/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 09:05
Holy crap, een nieuwe (originele) kost gewoon €500
Da's wel zuur, zeker omdat Honda al lang weet dat die stators niet goed waren rond dat bouwjaar en er geen terugroepactie heeft plaatsgevonden.

Opnieuw laten wikkelen is gelukkig iets goedkoper, maar vind ik nog veel geld...
Met een tweedehandsje of eentje vanaf ebay weet je nog niet wat je hebt, dus dit lijkt me idd het beste @Aapie
Issie al klaar?

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
* Chakotay heeft vanavond zijn motorpak voor een alternatief doel gebruikt...

Ik ben de tuin aan het leeghalen omdat die opnieuw bestraat gaat worden, maar in één hoekje bleek een klein groepje bijen in de grond te zitten. Die grond moest er echter toch echt uit. Dan maar in motorpak verder scheppen :+

Great succes, de grond is eruit, voor zover ik kon zien geen bijen gesneuveld, en ik ben niet gestoken *O* Wel een paar liter zweet verloren... :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 09:05
ATGATT :+

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die warmte van de laatste tijd is wel goed tegen alle vliegen en muggen. Waar ik met het stuk dijk wat ik normaal pak helemaal onder zit viel het vanavond enorm mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:40:
* Chakotay heeft vanavond zijn motorpak voor een alternatief doel gebruikt...

Ik ben de tuin aan het leeghalen omdat die opnieuw bestraat gaat worden, maar in één hoekje bleek een klein groepje bijen in de grond te zitten. Die grond moest er echter toch echt uit. Dan maar in motorpak verder scheppen :+

Great succes, de grond is eruit, voor zover ik kon zien geen bijen gesneuveld, en ik ben niet gestoken *O* Wel een paar liter zweet verloren... :X
_O-

Zo ben ik vandaag voor het eerst sinds lange tijd gestoken door een wesp, in mijn pols notabene. :X Crisis wat heb ik daar een last en een pijnlijke bult van...

Maar het is hartstikke mooi hier! We zitten in de buurt van Bad Munstereifel, morgen door richting Cochem, rustig inrijden van het bandje zat er niet in, bijna tot de rand aan al gebruikt haha. :D Knipperlichten bevallen goed, maatjes vinden ze goed zichtbaar, top. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Valentino-46 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:32:
Holy crap, een nieuwe (originele) kost gewoon €500
Da's wel zuur, zeker omdat Honda al lang weet dat die stators niet goed waren rond dat bouwjaar en er geen terugroepactie heeft plaatsgevonden.

Opnieuw laten wikkelen is gelukkig iets goedkoper, maar vind ik nog veel geld...
Met een tweedehandsje of eentje vanaf ebay weet je nog niet wat je hebt, dus dit lijkt me idd het beste @Aapie
Issie al klaar?
Klopt dat heb ik ook gelezen.. opnieuw laten wikkelen kost 135 euro dus dat is idd een betere optie en nog is 3 jaar garantie. Heb hem gisteren opgestuurd, dus ik ben benieuwd. Tot die tijd geen motor rijden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo gisteravond de VFR 750 een echt heerlijk op zijn staart kunnen trappen.
Ritje Zwaag via Amsterdam naar Ermelo.
Nee niet via de dijk want die was dicht O-)

De rit terug in de avond was enerverend, vooral toen een nogal groot beest besloot zich kapot te vliegen tegen mijn vizier.
Resultaat snel stoppen bij de eerste beste pomp om even schoon te maken.
Dat is iets waar ik wel even aan moet wennen :+

Maar meer dan tevreden met de motor hoe hij zich gedraagt

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Zo ben ik een keer tijdens een rit vol op mijn handschoen geraakt door 'iets wat groen is van binnen'. Geen idee of het een redelijk groot insect is geweest of vogelpoep, maar mijn knokkels zijn 4 dagen blauw geweest :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:39:
Zo ben ik een keer tijdens een rit vol op mijn handschoen geraakt door 'iets wat groen is van binnen'. Geen idee of het een redelijk groot insect is geweest of vogelpoep, maar mijn knokkels zijn 4 dagen blauw geweest :o
Hier een keer een vogel op snelwegsnelheid... Toen was ik erg blij met handkappen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Ik heb eens een keer een vogeltje tegen mijn helm gehad. Het was gelukkig net een schampschot en geen frontaaltje, maar alsnog voelde dat als een klap met een honkbalknuppel.

Toch maar even langs de weg gestopt om bij te komen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met zo een klap is een tijd geleden iemand (van hier?) al eens onderuit gegaan, was iets van een duif ofzo wat ie had gekopt. Dat is best link...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
Ik heb wel eens bij mijn vader achterop een duif tegen me hoofd gehad toen ik 16 was maar gelukkig blijven zitten. Hij is best van formaat dus ik hield me vast aan de passagiershendels en drukte mijzelf naar voren. Hij bukte en ik snapte niet waarom... het antwoord kwam een paar milliseconden later... :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Weer een geweldig nieuwe video van FortNine _O-

Als ik óóit het geld had, en als ik óóit een snelle fiets zou kopen, zou dit een serieuze contender zijn, dat geluid :9.

[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-07-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Rubman schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:56:
Zo gisteravond de VFR 750 een echt heerlijk op zijn staart kunnen trappen.
Ritje Zwaag via Amsterdam naar Ermelo.
Nee niet via de dijk want die was dicht O-)

De rit terug in de avond was enerverend, vooral toen een nogal groot beest besloot zich kapot te vliegen tegen mijn vizier.
Resultaat snel stoppen bij de eerste beste pomp om even schoon te maken.
Dat is iets waar ik wel even aan moet wennen :+

Maar meer dan tevreden met de motor hoe hij zich gedraagt
heb je hem pas gekocht?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, mijn fiets ruikt weer naar bloemetjes. Klaar voor morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@sypie
Ben jij er zo een :+ Bij mij is het pakken, rijden: dit is hem dan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@lolgast Ik heb alleen alles gedaan wat rood is. Dan kan ik morgen sneller. De velgen en uitlaat komen nog. Daar moet ik eerst de juiste middelen voor hebben om te poetsen. De velgen zijn er er hard aan toe en de uitlaat, met name het laatste stuk, heeft even wat aandacht nodig om er weer netjes uit te zien.

Verder ben ik echt niet van het poetsen, doe ik met de auto ook absoluut niet. Zo af en toe door de wasstraat, meer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Zo van de week de r1200r uit 2016 opgehaald, paar stukjes gereden maar nog niet echt lang. Morgen even naar een vriend van me in Losser rijden. Plan is vanaf Muiden lekker binnendoor te gaan over de veluwe, lek enz. Hopelijk krijg ik geen zadelpijn.....altijd een Corbin gewend en nu het standaard zadel.
Waarschijnlijk typ ik morgen dat ik een afspraak heb met mijn zadelmaker ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
Ik ben KAPOT in deze hitte...

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/ca682c6f6e163ec7c23aa1955b73ae92.jpeg Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/3fc2900e51b45aa34b52c7f01a692be7.jpeg Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/0cc181aad98add96b7ef896b28f88f1d.jpeg

Spruitstuk moest in verband met roestvorming al tijden aangepakt worden en vandaag had ik eindelijk tijd en zin. Ik wilde hem eigenlijk zilver maken, mijn vrouw wilde zwart. En je weet hoe het werkt...

Edit: Gespoten zonder dat de motor daar stond uiteraard :+

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 14-07-2018 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Ik denk dat je vaker naar je vrouw moet luisteren. Ziet er goed uit in het zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik vind er ook niets mis mee hoor :) Resultaat is inderdaad best geslaagd al zeg ik het zelf

Overigens, die CB1 startte echt meteen. Staat al stil sinds eind september vorig jaar en is gewoon weggezet na de laatste rit. Uitlaat eronder, koelvloeistof erin en starten. Duurde 6 seconde en toen draaide hij al :)

[ Voor 54% gewijzigd door lolgast op 14-07-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Ziet er weer strak uit hoor (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vorige week opgehaald O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Vandaag gespot op de Zwarte Cross in de Wegraceklasse (straatmotoren op het zand, vaak met noppenbanden)

Captain America op een Duke, met straatbanden, op zand :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T5Vdzjoc0ZCY8NOtDHMcjLue/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

FastFred schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:51:
Vandaag gespot op de Zwarte Cross in de Wegraceklasse (straatmotoren op het zand, vaak met noppenbanden)

[afbeelding]
Dat is Alastair Fagan van het 44Teeth YouTube channel. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, dat verklaart een boel, die kan het wel betalen dus als ik z'n kanaal zo zie :P

Was verreweg de nieuwste motor, alle andere motoren waren eind jaren 90 en ouder.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 15-07-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
FastFred schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:13:
Ah, dat verklaart een boel, die kan het wel betalen dus als ik z'n kanaal zo zie :P

Was verreweg de nieuwste motor, alle andere motoren waren eind jaren 90 en ouder.
Ja of ze worden misschien gesponsord.. als zo iemand op een Suzuki/KTM rijd en er tevreden mee is is dat natuurlijk de beste reclame die je kan hebben!

En een stuk goedkoper als bijv reclame op TV :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
FastFred schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:51:

[afbeelding]
Ziet er uit als een Duke 790, moet dus een nieuwe motor zijn. Wat zonde als ie beschadigd zou raken. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Hij is heel gebleven, en van z'n twitter heb ik begrepen dat ie er mee naar huis rijd/gereden is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DiE3pwrWAAEHL64.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Pure mishandeling, ik kan het niet aanzien. Wacht dan nog ff tot de 790 Adventure komt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Nog maar eentje van de Zwarte Cross dan maar.

Dit was gisteren. Dutch Masters Of Motorcross kwalificatie race, volgens mij de 250cc, het programma liep iets achter.

Ik vind die starts altijd zo geweldig, dat aanzwellende gebrul, heerlijk :D De aardbeving werd veroorzaakt doordat ik m'n handen door het hek gestoken had en er een paar meter achter mij iemand aan het hek stond te trekken :P

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 15-07-2018 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Freubel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:21:
[...]

Je overweegt toch niet om de "lelijke" versys te kopen he -O-
:p Het blijft een optie. Ik vind de fiets verder prachtig, alleen die koplamp... Maar uiteindelijk zou ik tevreden zijn met zowel de oude Versys als een 2009 ER-6F. :) Hangt er even vanaf wat er in September te koop staat. Eerst maar eens m'n AVD halen.. iep, nog 1 les, over 2 weken al examen... komt wel heul dichtbij zo oOo :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
SmurfLink schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:53:
[...]

:p Het blijft een optie. Ik vind de fiets verder prachtig, alleen die koplamp... Maar uiteindelijk zou ik tevreden zijn met zowel de oude Versys als een 2009 ER-6F. :) Hangt er even vanaf wat er in September te koop staat. Eerst maar eens m'n AVD halen.. iep, nog 1 les, over 2 weken al examen... komt wel heul dichtbij zo oOo :X
Als je op de motor zit zie je de koplamp toch niet 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Denk dat ik ook voor een 6F of 6N (35kw beperkt ivm code 80 :9) ga vond rond dat bouwjaar. Echter wacht ik dan wel weer tot begin volgend jaar. Iets met geld en toch nog niet gaan rijden in de winter (als die er al is :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Denk dat ik ook voor een 6F of 6N (35kw beperkt ivm code 80 :9) ga vond rond dat bouwjaar. Echter wacht ik dan wel weer tot begin volgend jaar. Iets met geld en toch nog niet gaan rijden in de winter (als die er al is :+)
Ja het zijn beiden prima fietsen, ook met beperking. 2009 is net wat fijner dan de vorige door de kleine verbeteringen, het digitale display (met brandstofindicatie), de mooiere neus met dubbele koplamp.. de N heeft geloof ik nog wel de enkele lamp maar dat past daar ook wel weer bij. Ik heb zelf liever wel een kuipje. :P Het is inderdaad tricky of het nou dit jaar gaat lukken, ik ga waarschijnlijk wel op tijd het geld hebben om nog 2-3 maanden te kunnen rijden, dus dat vind ik het wel echt waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Ja het zijn beiden prima fietsen, ook met beperking. 2009 is net wat fijner dan de vorige door de kleine verbeteringen, het digitale display (met brandstofindicatie), de mooiere neus met dubbele koplamp.. de N heeft geloof ik nog wel de enkele lamp maar dat past daar ook wel weer bij. Ik heb zelf liever wel een kuipje. :P Het is inderdaad tricky of het nou dit jaar gaat lukken, ik ga waarschijnlijk wel op tijd het geld hebben om nog 2-3 maanden te kunnen rijden, dus dat vind ik het wel echt waard. :)
In de winter kun je best rijden hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kan... maar of ik het wil is een tweede. Ik ben sowieso niet van plan met ijs/sneeuw te gaan rijden, regen pak ik ook wel het koekblik. Motorrijden wordt mijn hobby, geen woon/werk, dus dat doe ik wanneer ik het fijn vind om te rijden. En dat is toch wel bij temperaturen boven de 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:22:
Weer een geweldig nieuwe video van FortNine _O-

[video]

Als ik óóit het geld had, en als ik óóit een snelle fiets zou kopen, zou dit een serieuze contender zijn, dat geluid :9.
Je bent me te snel af, geweldig filmpje, mooi gemonteerd. Leuk channel is dat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Vind de F ook net de wat sportiever qua uiterlijk. Al zal het niks uitmaken als ik een mooie N tegenkom :+

Heb half augustus AVB dus waarschijnlijk pas op z'n vroegst in oktober AVD. Dus dan sla ik nog even over (ook iets met geld)
Secsytime schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:42:
[...]
In de winter kun je best rijden hoor :?
Heb over het algemeen genoeg van die blikken overdekte gevallen tot m'n beschikking en anders nog gratis OV. Maar wie weet vanaf volgend jaar wel in de winter als het niet vriest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mannen, net even gekeken op YouTube: de remblokken van mijn R1100 RT zijn prima in 10 minuten te vervangen, geen speciaal gereedschap nodig. Volgens mij kan daar weinig fout aan gaan.

Mijn remschijven staan ook op de nominatie, zowel voor als achter. Nou staat er op YouTube een filmpje waarbij de boutjes flink opgestookt worden omdat ze vast zitten met loctite, die moet losgesmolten worden.

Iemand die een inschatting kan maken of dit stukje onderhoud ook zelf te doen is? Ik heb een prima technisch inzicht en heb prima basisgereedschap, zo lang het niet heel specifiek wordt is dat allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Vanmiddag stuk op de moster wezen rijden :-)

het werd wel warm aan mn been, hitteschild op de uitlasatbocht vd achterse cilinder is van metaal, zou een carbon examplaar minder geleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Accident schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:00:
Vanmiddag stuk op de moster wezen rijden :-)

het werd wel warm aan mn been, hitteschild op de uitlasatbocht vd achterse cilinder is van metaal, zou een carbon examplaar minder geleiden?
Zo'n schild waar je mogelijk tegenaan kan komen zou zo geisoleerd moeten zijn dat je jezelf er niet aan zou verbranden als je het aanraakt. Nou wordt metaal wel warmer dan carbon, maar de hoeveelheid hitte die van de uitlaat afkomt veranderd natuurlijk niet. Zolang het metaal nu niet heel heet wordt zou het weinig uit moeten maken. Ik denk dat er wel wat verschil zou zijn, maar als het schild nu niet enorm heet wordt denk ik niet dat je er veel van gaat merken. Als het goed is voel je nu de warmte die van de uitlaat afkomt, niet van het schild. Wordt het schild wel flink heet zal het een groter verschil maken.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 15-07-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik heb maanden geleden een ongeluk gehad in Duitsland en krijg nu ineens een rekening op de mat van ruim 300 euro voor de ambulancekosten. Of ik die ff wil aftikken. Morgen maar eens de verzekeringsmaatschappij bellen waarom ik die brief krijg.

Ik heb zelf niet eens om een ambulance gevraagd. Was ook niet eens nodig en heb ik meerdere malen aangegeven, maar toch wilden zij dit per se. Ze gaven me dus geen keus en de politie duwde me er praktisch in en vroegen verder niks. (Behalve of ik alcohol of drugs had gebruikt... :? )

Duitse politie waren trouwens de meest onaardige mensen die ik ooit tegen ben gekomen.
Niet leuk thuiskomen dit. Uitstapje met de motor is zojuist nog duurder geworden dus. :+

[ Voor 44% gewijzigd door zynex op 16-07-2018 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
Klinkt als een eigen risico o.i.d, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n ritje 'maar' 300 euro kostte.
Een kennis van de motorclub is met een helicopter uit een ravijn gevist (klinkt spannender dan het is, motor tegen de vangrail en hij er overheen) omdat zijn been gebroken was, daar kreeg hij ook een mooie gespecificeerde factuur van (rond de 15k meende ik). Dan ben je blij dat je verzekerd bent.

En dat duitse politie onaardig is; mijn ervaring (bij mijn ongeluk) met ze is dat ze ook niet erg vriendelijk zijn, maar bij wat langer doorvragen begreep ik dat 'de hollanders' daar best veel brokken maken. Dan snap ik het ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
sypie schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:52:
Mannen, net even gekeken op YouTube: de remblokken van mijn R1100 RT zijn prima in 10 minuten te vervangen, geen speciaal gereedschap nodig. Volgens mij kan daar weinig fout aan gaan.

Mijn remschijven staan ook op de nominatie, zowel voor als achter. Nou staat er op YouTube een filmpje waarbij de boutjes flink opgestookt worden omdat ze vast zitten met loctite, die moet losgesmolten worden.

Iemand die een inschatting kan maken of dit stukje onderhoud ook zelf te doen is? Ik heb een prima technisch inzicht en heb prima basisgereedschap, zo lang het niet heel specifiek wordt is dat allemaal geen probleem.
Blokjes zijn prima zelf te doen inderdaad, ik zou alleen wel nog even 10 minuten extra nemen om de boel goed schoon te maken wanneer het toch los ligt :)

Heetstoken kan je doen met bijvoorbeeld een verfbrander, wel opletten dat je hem niet perongeluk op je spatbord e.d. richt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
sypie schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:52:

Als je al een video hebt waarbij je kan zien wat je moet doen, is het toch goed zelf te doen?

Ik zit trouwens met een probleem.. Mijn ST1300 lekt olie, en heb al de meeste pakkingen waar de olie vandaan komt vervangen maar toch blijft hij olie lekken. Aangezien we over 1,5 week een rondje Polen, Tsjechie, Slowakije e.d. willen doen moet de motor gewoon goed zijn. Nu heb ik de volgende opties:
- Alles nog een keer uit elkaar halen -> probleem is pakkingen kosten veel geld en zijn waarschijnlijk voor de vakantie niet binnen.
- Motor wegbrengen -> wie kent er een goede Honda motorzaak in het zuiden? Wil er best een stukje voor rijden, als het maar goed is. Maar krijgen die het gemaakt voor de vakantie?
- Motor huren -> Kost al snel €1500+
- Andere motor kopen -> Zie nog maar op zo'n korte termijn een goede te vinden.
- Met de auto gaan -> Hoop voorbereiding voor niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hier dezelfde ervaringen met de polizei... duurde ook nog eens ruim 20 minuten voor ze er waren(ongeluk op een relatief druk kruispunt iets buiten een kleine stad).
Wat me wel positief opviel was dat er, nog voordat ik weer op was gestaan, al meerdere mensen waren gestopt om te helpen...

Overigens, nooit een rekening gehad van de ambulance(even meegeweest ter controle, niets ernstigs gelukkig). Vermoedelijk is die direct naar de tegenpartij verzonden.

Heb je geen reisverzekering die dit dekt, trouwens?
Pagina: 1 ... 18 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.