Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.012 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Joopieboy Ben je aan het crossposten? Ik vermoed dat je deze opmerking bedoelt. Grubeater in "GoT Motortocht"

Ik ben het een beetje aan het uitmelken. 8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
Ik zag net nog een figuur op een scooter langsrijden, in amazonezit met beide benen aan 1 zijkant... Waarom zou je dat willen? 8)7 Er stond niet eens een krat bier oid op zijn voetenplek :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

nou ja met een kratje bier is voeten aan beide kanten juist handig in bochten lijkt me ;)

vd rest geen clou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Grubeater schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:09:
@Joopieboy Ben je aan het crossposten? Ik vermoed dat je deze opmerking bedoelt. Grubeater in "GoT Motortocht"

Ik ben het een beetje aan het uitmelken. 8)
Crossposthoer 8)

Maar idd, dat is dus je vrouwelijke kant? ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
TheRookie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat het ook sterk afhangt van je eerdere ervaring. Als je al (schakel)brommer oid hebt gereden denk ik dat je al een behoorlijke voorsprong hebt :)

Als je, zoals ik, vanaf 0 gaat beginnen zou ik niet snel een héle dag gaan lessen voor AVB.
Eerdere ervaring was niet echt aanwezig, heb alleen wat scouter gereden een jaar of 15 geleden.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om toch die opleidingsdag te doen, maar daarvoor nog wel even een extra lesje te nemen. Afgelopen vrijdag 2 uur gelest, toen gingen alle trage oefeningen eigenlijk wel best prima al. Woensdag de hele dag op de motor, daar was ik aan het einde van de dag ook goed moe van. Zeker met die warmte erbij was het een pittig dagje.

Maar, gister met het examen heb ik alle 7 oefeningen goed gereden (met 1 herhaling op de langzame slalom) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:17:
Ik zag net nog een figuur op een scooter langsrijden, in amazonezit met beide benen aan 1 zijkant... Waarom zou je dat willen? 8)7 Er stond niet eens een krat bier oid op zijn voetenplek :P
Dat was een Echte Man. Die niet de wind op zijn vagina wilde voelen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Gisteren onderuit gegaan met de KTM omdat het achterwiel blokkeerde. We waren onze grenzen aan het opzoeken, en daar was dus mijn grens 8)7

Helaas staat nu wel het wiel scheef, zie stand wiel en stand stuur. Eerst maar eens de Honda in elkaar zetten vanavond en dan kijken wat er scheef is :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tGoVrC6VuCrZmeaVnMC3surc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
@Thoit En je moet je rolluiken nog ophangen zo te zien.

Wel balen man!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Leviathius schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:00:
@Thoit En je moet je rolluiken nog ophangen zo te zien.

Wel balen man!
Die zijn er juist net vanaf gehaald :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
Thoit schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:04:
[...]

Die zijn er juist net vanaf gehaald :+
Ik moest inderdaad een gokje wagen. Mis gegokt :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Joopieboy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Ik weet het niet hoor...
[video]
Dit laat toch imho wel zien wat er wél goed mogelijk is, in handen van een bedreven piloot...

Je hebt meer dan remmen he... Iedereen die ook voor het eerste de Eifel in gaat rijdt op de remmen en de koppeling, ruikt lekker, maar je hebt niet voor niets 10k rpm, of 14, of 15....
Het filmpje wat je laat zien laat geen 100% vol in de ankers remmende auto zien.

Als je alle (vele) reacties hier ziet geeft precies aan wat ik bedoel. ;)

Wees voorzichtig heren en dames en denk er aan als je weer eens achter een auto plakt met 120 :)

[ Voor 9% gewijzigd door ocdaan op 13-07-2018 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Maar op dat stuk op de brug waai je soms bijna met de auto nog weg als er aardig wat wind staat :+
Klopt :p altijd braaf 2 handjes aan het stuur. Eerste keer met de motor was ook best heftig, haha. Nu vind ik het minder erg, maar die helm blijft toch wiebelig bij 't over de schouder kijken. Heb 1x ook m'n ritsen bij de polsen niet helemaal dicht gehad, ik was net een michelin mannetje... _O-

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ocdaan schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:05:
[...]

Het filmpje wat je laat zien laat geen 100% vol in de ankers remmende auto zien.

Wees voorzichtig heren en dames en denk er aan als je weer eens achter een auto plakt met 120 :)

[video]

[video]
Mwow, het snelheidsverschil is dermate dat het volgens mij wel een indruk geeft ;) Mocht je dat alsnog niet inzien kan ik er niet veel aan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Joopieboy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Mwow, het snelheidsverschil is dermate dat het volgens mij wel een indruk geeft ;) Mocht je dat alsnog niet inzien kan ik er niet veel aan helpen...
Daar gaat het niet om toch, wat je ziet is een motor op hoge snelheid die flink in de ankers gaat. Impressive maar daar hebben we niet over. :)

Ik heb het over auto vs motor. Dus als beide tegelijk vol in de ankers gaan. In de situatie dat je met je motor achter een auto 'plakt' op de snelweg en de auto echt 100% vol in de ankers gaat voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door ocdaan op 13-07-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Die 2008 Versys met 68k kilometer en topkoffer is gisteren opnieuw op MP gezet. Is dat een indicatie dat niemand dat ding wil omdat er wat mis mee is, of kan het een prima fiets zijn en schrikt alleen de km stand mensen af? Ik vind het echt lastig dat soort dingen te beoordelen. Op zich is deze goedkoper dan de 2009 Er-6F, al helemaal met de topkoffer incl, dus het blijft een optie. Voor wat ik kan vinden heeft hij z'n onderhoudsintervallen om de 12.000 km, dus dan zouden er nu 5 geweest zijn en komt de volgende over 4k km. Dus dat zal ook wel geld gaan kosten, maar op zich heb ik dat tegen de tijd dat ik die afstand gereden heb wel opzij gelegd.

Kortom, vraag van Smurf op vrijdag, is een motor die opnieuw geadverteerd wordt direct een no-go of kan het een prima optie zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ocdaan schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Daar gaat het niet om toch, wat je ziet is een motor op hoge snelheid die flink in de ankers gaat. Impressive maar daar hebben we niet over. :)

Ik heb het over auto vs motor. Dus als beide tegelijk vol in de ankers gaan. In de situatie dat je met je motor achter een auto 'plakt' op de snelweg en de auto echt 100% vol in de ankers gaat voor je.
Nou dan zie je het idd nog steeds niet voor je, als je met een motor zoveel snelheid kan verliezen op die relatief korte afstand met zoveel snelheid, mits je gebruikt maakt van én je remmen, én je motor, en door je lichaam omhoog te brengen, dan rem je menig auto er zeker uit. Ik wil niet zeggen alles, omdat een beetje sportauto of dikkere bmw om maar iets te noemen toch voorzien is van degelijk spul én 4 wielen op de grond heeft. Bij een beetje polo of standaard gti moet ik altijd erg opletten als ik ga remmen, en zeker als ik eens aan het spelen ben met iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:47
SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:55:
Die 2008 Versys met 68k kilometer en topkoffer is gisteren opnieuw op MP gezet. Is dat een indicatie dat niemand dat ding wil omdat er wat mis mee is, of kan het een prima fiets zijn en schrikt alleen de km stand mensen af? Ik vind het echt lastig dat soort dingen te beoordelen. Op zich is deze goedkoper dan de 2009 Er-6F, al helemaal met de topkoffer incl, dus het blijft een optie. Voor wat ik kan vinden heeft hij z'n onderhoudsintervallen om de 12.000 km, dus dan zouden er nu 5 geweest zijn en komt de volgende over 4k km. Dus dat zal ook wel geld gaan kosten, maar op zich heb ik dat tegen de tijd dat ik die afstand gereden heb wel opzij gelegd.

Kortom, vraag van Smurf op vrijdag, is een motor die opnieuw geadverteerd wordt direct een no-go of kan het een prima optie zijn? :p
Kan een prima optie zijn. Ik denk dat de hoge kilometerstand mensen afschrikt.
Je geeft het zelf al aan : zijn de onderhoudsintervallen gevolgd? Dit sowieso na gaan bij het eerste contact, en eventueel navragen waarom de motor opnieuw te koop is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

Kan vanalles zijn. Indien je echt interesse hebt kan je toch even bellen en vragen? Zou bijv. ook kunnen zijn dat de motor verkocht zou zijn, en vervolgens de koop toch niet door is gegaan om wat voor reden dan ook. Of omdat de advertentie verlopen was, en om hem opnieuw in het zicht te krijgen een nieuwe advertentie aangemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:59:
Voor mijn verjaardag heb ik een x-grip kado gekregen, mooi spul.. handig met navigatie e.d.

Maar.. ik merk dat mijn telefoon wel erg snel leeg gaat. Nu zit er in mijn motor al een adapter van Garmin, deze heb ik gestript en getracht er een micro USB kabel op aan te sluiten (rood naar rood) Helaas werkt dit niet.. wat doe ik verkeerd?

Gegevens adapter: output: 4.9 - 5.5v /1.5A
Telefoon: Samsung Galaxy s7

Is de output van de adapter te hoog? Of zit het probleem ergens anders?
is 1.5A wel genoeg voor je galaxy? ik merk ook dat bij sommige adaptors met laag amperage mijn telefoon niet oplaad of zelfs langzaam leeg loopt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Goed punt beiden, mocht hij er nog staan wanneer ik m'n budget bijeen heb ga ik zeker even een belletje plegen. Dan weet ik nu wat ik moet vragen :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
@Verwijderd @ToolkiT
Standaard komt een S7 met een 2A adapter. Dus zou zomaar kunnen dat, zeker met navigatie aan, de telefoon niet genoeg stroom krijgt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Joopieboy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Nou dan zie je het idd nog steeds niet voor je, als je met een motor zoveel snelheid kan verliezen op die relatief korte afstand met zoveel snelheid, mits je gebruikt maakt van én je remmen, én je motor, en door je lichaam omhoog te brengen, dan rem je menig auto er zeker uit. Ik wil niet zeggen alles, omdat een beetje sportauto of dikkere bmw om maar iets te noemen toch voorzien is van degelijk spul én 4 wielen op de grond heeft. Bij een beetje polo of standaard gti moet ik altijd erg opletten als ik ga remmen, en zeker als ik eens aan het spelen ben met iets. :)
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Mijn doel was om het onderwerp onder de aandacht te brengen omdat (naar mijn mening) veel motorrijders een verkeerd beeld hebben van de remafstanden auto vs motor. Ik denk dat een ieder die de laatste paar pagina's heeft meegelezen zich nu wel bewust is van de discussie en hopelijk de volgende keer een paar meter extra afstand neemt van zijn voorganger. ;) Drive safe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ocdaan schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Mijn doel was om het onderwerp onder de aandacht te brengen omdat (naar mijn mening) veel motorrijders een verkeerd beeld hebben van de remafstanden auto vs motor. Ik denk dat een ieder die de laatste paar pagina's heeft meegelezen zich nu wel bewust is van de discussie en hopelijk de volgende keer een paar meter extra afstand neemt van zijn voorganger. ;) Drive safe!
Dat sowieso, maar als dat je bedoeling was had je beter een hele andere discussie aan kunnen gaan op een andere manier. Nu maak je pijnlijk duidelijk hoeveel mensen toch een gebrek aan beheersing hebben en aan kunsten op een motor (ik ben ook net heilig hoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:06:
@Verwijderd @ToolkiT
Standaard komt een S7 met een 2A adapter. Dus zou zomaar kunnen dat, zeker met navigatie aan, de telefoon niet genoeg stroom krijgt ;(
Je zou een oplossing kunnen knutselen waar je een accupack in de USB source prikt en de telefoon in de accupack. Op die manier kan de accupack bufferen.. maar moet je wel af en toe aan prik hangen vermoed ik..

BTW mijn Xgrip is ook binnen. Even snel getest, en dat ding heeft behoorlijk wat grip, ik kon schudden wat ik wou, maar geen beweging in de telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
[...]

Mijn doel was om het onderwerp onder de aandacht te brengen omdat (naar mijn mening) veel motorrijders een verkeerd beeld hebben van de remafstanden auto vs motor.
Ik merk vooral dat afstand houden door een heleboel mensen niet belangrijk genoeg gevonden wordt. Als je dat oplost, maakt het geen kont uit of je nu op de motor zit of in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Dingus. Voor de volgende keer: Het is misschien makkelijker als je de normale notificatie optie gebruikt, zovéél mensen kunnen de Openings Post hier nou ook weer niet aanpassen, hé >:) :|

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

L0we schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Ik merk vooral dat afstand houden door een heleboel mensen niet belangrijk genoeg gevonden wordt. Als je dat oplost, maakt het geen kont uit of je nu op de motor zit of in een auto.
Pest is, en zeker met won-werk verkeer, je creëert ruimte om je heen, en iemand die vind dat ie belangrijk is of dat hij voorrang heeft knalt hem ertussen, dus dat werkt niet altijd. Voordeel is wel dat je verder vooruit kan kijken en in de gaten kan houden wat er voor je gebeurd, ik zat wekelijks al van te voren met knipperlichten aan in de rem om de genen achter mij afstand te laten houden en snelheid terug te laten nemen. Maandelijks wel dat ik de vluchtstrook of linkerbaan opschoot omdat iemand achter mij niet zat op te letten (telefoon...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Joopieboy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:14:
[...]

Pest is, en zeker met won-werk verkeer, je creëert ruimte om je heen, en iemand die vind dat ie belangrijk is of dat hij voorrang heeft knalt hem ertussen, dus dat werkt niet altijd. Voordeel is wel dat je verder vooruit kan kijken en in de gaten kan houden wat er voor je gebeurd, ik zat wekelijks al van te voren met knipperlichten aan in de rem om de genen achter mij afstand te laten houden en snelheid terug te laten nemen. Maandelijks wel dat ik de vluchtstrook of linkerbaan opschoot omdat iemand achter mij niet zat op te letten (telefoon...).
Herkenbaar. Weet ook niet of ik graag met de motor in de spits zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

Of nog beter: er voorbij en de ruimte opzoeken voor jezelf :)

Leuke discussie wel, maar ik denk dat het te lastig te bepalen is en afhankelijk van veel variabelen.Om toch een poging te doen: bij een motor erg afhankelijk van ABS + ervaring rijder denk ik? Er zit daar een groot verschil in bij vooral vertrouwen/ervaring om de voorrem hard in te kunnen knijpen.

En ook het volgende natuurlijk: wie heeft er wel eens bij een snelheid van 140+ geprobeerd zo hard mogelijk af te remmen en een manoeuvre in te zetten?

*circuitrijders doen niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:04:
[...]

is 1.5A wel genoeg voor je galaxy? ik merk ook dat bij sommige adaptors met laag amperage mijn telefoon niet oplaad of zelfs langzaam leeg loopt..
Ik gebruik de originele lader al een tijdje niet meer, en heb een goedkoop ladertje van 1.5A en dat werk best prima. Snel laden zit er niet meer in.. maar ach.

Deze week even testen of de telefoon inderdaad niet leegloopt met gebruik van navigatie erbij.. Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Owhja, die was ik vergeten. Had hem wel voorbij zien komen, op mijn telefoon...

@ToolkiT Óf, je koopt een Optimate O1 kabel icm een Optimate O100 USB charger. Ben je voor +/- €35 klaar en voorbereid op het makkelijk laden van je motor :)
De O100 kan tot 2.4A leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

L0we schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Herkenbaar. Weet ook niet of ik graag met de motor in de spits zou rijden.
Het is dan ook helemaal niet leuk rijden. Langzaam rijdend verkeer, moeten filteren, slaaprijders, asoleaserijders, vrachtverkeer...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Panini schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Hahaha, dat gevoel had ik ook toen ik achterop zat bij het achtje. Zorgde er wel direct voor dat ik door had dat ik veel schuiner kon gaan dan ik dacht. Daarna ging het stukken beter.

Denk dat hij die en de halve draai wel eens voor heeft gedaan bij mij.

[...]

Is je helm gewoon niet te groot dan? Hoort namelijk niet te gebeuren.
Yep, die is niet top. Probleem is dat ze 2 modellen helmen hebben, waarvan bij beiden de L op zich redelijk zit, maar net te groot en de M niet over mijn bolle kop te trekken is :F Ben al aan het kijken naar een eigen helm, maar tot nu toe geen tijd gehad om naar een zaak met fatsoenlijk assortiment te rijden. Zit hier niets in de buurt namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Vrijdag
Ik vind motorrijder in de spits echt super vermoeiend (doe het ook nauwelijks). Sta onderhand liever stil in de auto dan kilometers lang voor 100-en andere weggebruikers na moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Ardj schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Yep, die is niet top. Probleem is dat ze 2 modellen helmen hebben, waarvan bij beiden de L op zich redelijk zit, maar net te groot en de M niet over mijn bolle kop te trekken is :F Ben al aan het kijken naar een eigen helm, maar tot nu toe geen tijd gehad om naar een zaak met fatsoenlijk assortiment te rijden. Zit hier niets in de buurt namelijk :(
Ah, je bent nog aan het lessen. Lekker, zo een gedeelde helm op je hoofd elke keer. :X
Let er btw op dat wanneer je zelf een helm gaat kopen dat elke fabrikant een eigen pasvorm heeft. Afhankelijk van je 'bolle kop' kan je bij sommige fabrikanten dus beter terecht voor een helm. ;)

Voorbeeld over het onderwerp: https://www.webbikeworld....eviews-by-internal-shape/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:23:
@Vrijdag
Ik vind motorrijder in de spits echt super vermoeiend (doe het ook nauwelijks). Sta onderhand liever stil in de auto dan kilometers lang voor 100-en andere weggebruikers na moeten denken.
Dat is het inderdaad ook. Zeker als je weer terug moet na een lange dag is het best een waardeloze afsluiting. Natuurlijk kan je als je eenmaal weer thuis bent nog een stukje "ontspannend" gaan rijden maar ik plof dan liever op de bank.

Woonwerk doe ik alleen maar als ik 's middags moet beginnen en als het een beetje lekker weer is. Dan ga ik enigszins binnendoor via Berkel en Rodenrijs van Den Haag naar Rotterdam. Of terug met een enorme omweg door het groene hart of de Hoek van Holland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:03

Least Inkling

Product of the cold war

ToolkiT schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:10:
[...]

BTW mijn Xgrip is ook binnen. Even snel getest, en dat ding heeft behoorlijk wat grip, ik kon schudden wat ik wou, maar geen beweging in de telefoon :)
En dan ga ik er vanuit dat je wel de telefoon in die grip hebt hangen?

:+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Panini schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Of nog beter: er voorbij en de ruimte opzoeken voor jezelf :)

Leuke discussie wel, maar ik denk dat het te lastig te bepalen is en afhankelijk van veel variabelen.Om toch een poging te doen: bij een motor erg afhankelijk van ABS + ervaring rijder denk ik? Er zit daar een groot verschil in bij vooral vertrouwen/ervaring om de voorrem hard in te kunnen knijpen.

En ook het volgende natuurlijk: wie heeft er wel eens bij een snelheid van 140+ geprobeerd zo hard mogelijk af te remmen en een manoeuvre in te zetten?

*circuitrijders doen niet mee ;)
Ik denk dat het grootste verschil zit in het type auto en motor. Mijn TR650 had een generieke Brembo 2 pots axiaal gemonteerd met maar 1 remschijf, remweg van de TR650 was 2x zo lang bij 80km/h maxmimaal remmen vergeleken met de dubbele Brembo M4's die op mn Nuda zaten. Zo heb je ook grote verschillen in remmerij bij autos. ABS is dan de tweede derde grote factor en rijder ervaring de derde tweede denk ik.

Ik denk ook dat een motor sneller zou kunnen remmen dan een auto. Maar puur kijkend naar het gros van de voertuigen, en hoe men reageert in paniek, dan denk ik dat een auto alsnog een kortere remweg heeft in de meeste gevallen.

Schrik reactie -> remmen in auto -> vol op de rem trappen -> auto remt netjes af met minimale remafstand.
Schik reactie -> remmen op motor (met ABS) -> vol de rem in knijpen = langere remweg -> je moet uitwijken wat wel mogelijk is.
Schik reactie -> remmen op motor (zonder ABS) -> vol de rem in knijpen -> als je goede remmen hebt dan blokkeert je voorwiel en pleur je. (been there, done that)

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 13-07-2018 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Panini schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Ah, je bent nog aan het lessen. Lekker, zo een gedeelde helm op je hoofd elke keer :X
Let er btw op dat wanneer je zelf een helm gaat kopen dat elke fabrikant een eigen pasvorm heeft. Afhankelijk van je 'bolle kop' kan je bij sommige fabrikanten dus beter terecht ;)

Voorbeeld over het onderwerp: https://www.webbikeworld....eviews-by-internal-shape/
Precies om die reden heb ik na de eerste les gelijk een eigen helm gekocht:

https://www.revzilla.com/motorcycle/hjc-is-max-2-mine-helmet

Erg tevreden mee _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001

Winkiller

De Mopperpot

Ik denk dat het nieuwe uiterlijk de boosdoener is, vanaf 2015 is de Versys drastisch gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/YPQAAOSwmT1bR3nS/$_85.JPG

Afbeeldingslocatie: http://boienmotos.es/432-large_default/kawasaki-versys-650.jpg

Vraag naar de onderhoud boekjes en kijk of daar alles juist is.

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 13-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Winkiller schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat het nieuwe uiterlijk de boosdoener is, vanaf 2015 is de Versys 1000 drastisch gewijzigd.
Klopt, stiekem wil ik die ook veel liever, maar dan wordt het echt pas na volgend voorjaar dat ik 'm kan betalen. :p Maar uiteindelijk is dat wel het doel, die ninja look vind ik zoveel mooier dan die ronde lamp die deze heeft. En verder is ie gewoon net wat strakker. Dus op zich zou dit een prima tussenstap zijn (hoewel ik stiekem dan de 2009 Er-6F iets mooier vind, maar de topkoffer en lagere prijs maakt een hoop goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
cyntax schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat het grootste verschil zit in het type auto en motor. Mijn TR650 had een generieke Brembo 2 pots axiaal gemonteerd met maar 1 remschijf, remweg van de TR650 was 2x zo lang bij 80km/h maxmimaal remmen vergeleken met de dubbele Brembo M4's die op mn Nuda zaten. ABS is dan de tweede grote factor en rijder ervaring de derde denk ik.
Wilde juist het verschil type auto en motor even weg laten in de vergelijking en focussen op de motor zelf.

Ben het niet helemaal eens met je vergelijking eerlijk gezegd. Ik zou ervaring rijder en ABS dan op 1 en 2 zetten (kan omgekeerd worden). Denk namelijk dat de ervaring van de rijder en een juiste remtechniek belangrijker is dan dat materiaal. De verkeerde rijder kan bij van die 'bijtende' Brembo's ook nog wel eens in een noodsituatie het volgende doen:

-schrikken --> te hard knijpen --> los laten --> opnieuw remmen --> te lange remweg --> ongeluk
-schrikken --> te hard knijpen --> op de plaat gaan --> ongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Klopt, stiekem wil ik die ook veel liever, maar dan wordt het echt pas na volgend voorjaar dat ik 'm kan betalen. :p Maar uiteindelijk is dat wel het doel, die ninja look vind ik zoveel mooier dan die ronde lamp die deze heeft. En verder is ie gewoon net wat strakker. Dus op zich zou dit een prima tussenstap zijn (hoewel ik stiekem dan de 2009 Er-6F iets mooier vind, maar de topkoffer en lagere prijs maakt een hoop goed).
Doen wat je hart je verteld, soms is het beter om door te sparen en soms niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Panini schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Wilde juist het verschil type auto en motor even weg laten in de vergelijking en focussen op de motor zelf.

Ben het niet helemaal eens met je vergelijking eerlijk gezegd. Ik zou ervaring rijder en ABS dan op 1 en 2 zetten (kan omgekeerd worden). Denk namelijk dat de ervaring van de rijder en een juiste remtechniek belangrijker is dan dat materiaal. De verkeerde rijder kan bij van die 'bijtende' Brembo's ook nog wel eens in een noodsituatie het volgende doen:

-schrikken --> te hard knijpen --> los laten --> opnieuw remmen --> te lange remweg --> ongeluk
-schrikken --> te hard knijpen --> op de plaat gaan --> ongeluk
Je hebt gelijk, ben ik ook mee eens ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
Panini schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Ah, je bent nog aan het lessen. Lekker, zo een gedeelde helm op je hoofd elke keer. :X
Let er btw op dat wanneer je zelf een helm gaat kopen dat elke fabrikant een eigen pasvorm heeft. Afhankelijk van je 'bolle kop' kan je bij sommige fabrikanten dus beter terecht voor een helm. ;)

Yep, volgende week afrijden :). Goed punt ja, ik wil ook even naar een zaak als Termaat, zodat ik iemand heb die me advies geeft vanuit ervaring ipv om meer geld binnen te harken voor de baas.

Goed leesvoer, ga ik eens bekijken. Ik had een aantal weken geleden een IS-17 op, die zat qua pasvorm netjes (kon 'm niet draaien, wangen zaten goed tegen tanden aan). Maar goed, dat vind ik geen serieuze optie qua geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:29:
[...]

En dan ga ik er vanuit dat je wel de telefoon in die grip hebt hangen?

:+
:+ Duh, anders is het geen test natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ardj schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Yep, volgende week afrijden :). Goed punt ja, ik wil ook even naar een zaak als Termaat, zodat ik iemand heb die me advies geeft vanuit ervaring ipv om meer geld binnen te harken voor de baas.

Goed leesvoer, ga ik eens bekijken. Ik had een aantal weken geleden een IS-17 op, die zat qua pasvorm netjes (kon 'm niet draaien, wangen zaten goed tegen tanden aan). Maar goed, dat vind ik geen serieuze optie qua geluid.
Zelf heb ik een IS-17, prima helm zolang je oordoppen in hebt :)
RPHA-11 is volgens mij hetzelfde model als IS-17, maar een stuk stiller (wat ik begrijp uit verhalen van anderen). Misschien kan je die eens proberen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:23:
@Vrijdag
Ik heb het jaren dagelijks gedaan, het is idd vermoeiend, maar alles beter dan stil staan op de M25..

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, langverwachte update, maar het duurde even eer alles binnen was. :P

Anyway, afgelopen week de brommer weggebracht voor een beurtje, nieuwe remvloeistof en een nieuwe achterband. Oude T30 Evo was helemaal vierkant en aardig op:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-06-09-09.53.42-Custom-e1531473506311.jpg
Wel 24dkm volgehouden op een gixxer! :) Erg tevreden over. Nu de beurt aan de opvolger, de T31, ziet er wel mooier/sportiever uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-11-19.35.38-Custom-e1531474810464.jpg
Maar 24dkm dus ja, maart vorig jaar de brommer gekocht met 28dkm en nu de 54dkm beurt. :D

En alle spulletjes bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-10-19.06.41-Custom-e1531474849434.jpg
Kentekenplaathouder van R&G (met kentekenplaatverlichting), adapterplaatjes, adapterkabels, knipperlichten, knipperlichtrelais, etc.

Nu had ik dit eronder zitten:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-11-20.19.08-Medium.jpg
Knippers ingebouwd in een wit achterlicht, geen kentekenplaatverlichting, beetje sjonnie en écht niet zichtbaar... Mag niet, en vorig jaar bijna een MT-10 in mijn nek gehad (hoi @wimmel_1 ;) ), dus het werd eens tijd, zeker ook met de strengere controles in Duitsland en aangezien ik ook steeds grotere ritten ga doen. :)

En omdat ik al een vermoeden had alle kabels en stekkertjes die ik nodig zou kunnen hebben besteld en voorbereid op het werk, en maar goed ook, ik heb _alles_ eruit geflikkerd en vernieuwd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-11-20.29.16-Medium.jpg
Originele achterlicht: O+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-11-20.54.32-Custom.jpg
Houder met alle kabels:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-12-17.42.52-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-12-17-Medium.jpg
Knipperlichten voor met nieuwe adapterplaatjes, nu zonder gaten, vallen verder naar buiten en sluiten netjes af:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-12-20.44.50-Medium.jpg
Eindresultaat! *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.45-Custom.jpg
Lekker fel! 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.43.22-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.43.44-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.46.26-Medium.jpg

En mooi op tijd klaar voor een lang weekendje Luxemburg-Eifel. 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.49.20-Medium.jpg
Maatje met een GSX-R 1000 komt zo, dadelijk een andere kameraad met een Bandit 1200, dus dan weten jullie het wel. ;) Alles in de zadeltas kunnen krijgen voor het weekend, niks op de rug, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Ik heb het jaren dagelijks gedaan, het is idd vermoeiend, maar alles beter dan stil staan op de M25..
Links rijden is ook ontzettend vermoeiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
@Frans92 Ik heb ze beide. Zijn allebei luidruchtig. De rpha is lichter en aerodynamischer maar ook minder veilig volgens sharp. Pasvorm is wel ongeveer gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy 1 foto is niet bewerkt, onder eindresultaat

[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 13-07-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
[...]

+1 voor advies bij Termaat.

Wat betreft de helm rijd je (hopelijk) toch met oordoppen... en zo niet. Ga dat is snel doen :7

Gisteren vanaf de Jumbo naar huis gereden zonder oordoppen. 1km binnen de bebouwde kom... wat een herrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

gebruikershaes schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:49:
@Frans92 Ik heb ze beide. Zijn allebei luidruchtig. De rpha is lichter en aerodynamischer maar ook minder veilig volgens sharp. Pasvorm is wel ongeveer gelijk.
HJC zit met name bovenin wat strakker heb ik het idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
[...]

Goed leesvoer, ga ik eens bekijken. Ik had een aantal weken geleden een IS-17 op, die zat qua pasvorm netjes (kon 'm niet draaien, wangen zaten goed tegen tanden aan).
Zie mijn helm hierboven, die heeft ongeveer dezelfde pasvorm maar zat voor mij iets comfortabeler en doet het veel beter qua geluid (heb ik me in de reviews laten vertellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat het nieuwe uiterlijk de boosdoener is, vanaf 2015 is de Versys drastisch gewijzigd.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vraag naar de onderhoud boekjes en kijk of daar alles juist is.
De MkI was nogal een marmite bike (you hate it or love it), persoonlijk vind ik het wel een coole look.
Maar de KM stand speelt ook mee, en ik weet niet hoe het in NL zit, maar in de UK is het op het moment heel lastig om 2e hands motoren te verkopen..

Trouwens in Bike Magazine stond er deze maand een buyers guide voor de Versys, met waar je op moet letten.. als mensen daar interesse in hebben kan ik wel wat fotos schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Links rijden is ook ontzettend vermoeiend. ;)
Filteren doe je in het midden, dus dat maakt niks uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

gebruikershaes schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:49:
Oké, goed te weten. Ik ben voorlopig nog niet toe aan een nieuwe helm, dus ik wacht nog wel op een nieuwe generatie :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Iemand die hier trouwens de Nolan N87 helm in bezit heeft?

De helm scoorde in de Motoplus bij een vergelijkingstest zeer goed, echter ik zit er een beetje mee dat de helm geen D-sluiting heeft. Ik heb nu zelf een D-sluiting op mijn helm en zou eigenlijk niet meer willen wisselen naar een normale ratel sluiting. -O-

[ Voor 26% gewijzigd door Panini op 13-07-2018 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:50:
@Joopieboy 1 foto is niet bewerkt, onder eindresultaat
Dank, fixed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Joopieboy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:50:
[...]

HJC zit met name bovenin wat strakker heb ik het idee. :)
HJC zat bij mij bovenin niet lekker. Bij mij is het uiteindelijk een Shark geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy
Ik weet waarom dus vond het wel zo netjes :)

Dat oude weerstandje wat eruit kwam trouwens :X Verschrikkelijke Chinese meukzooi is dat, met zeer snel brekend ijzer om aan te solderen. Als die dingen niet 'in beton gegoten' vastzitten breekt het 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Frans92 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Zelf heb ik een IS-17, prima helm zolang je oordoppen in hebt :)
RPHA-11 is volgens mij hetzelfde model als IS-17, maar een stuk stiller (wat ik begrijp uit verhalen van anderen). Misschien kan je die eens proberen.
Ik heb een lesje gereden met een IS-17, maar dat vond ik op de snelweg echt niet prettig. Zag op meerdere plekken al klachten over de RPHA-11 qua geluid, dus dat werd ook minder optie voor me.

@R0y. Geen oordoppen in, want vervelend oortje van rijschool in m'n oor. Zodra ik zelf ga rijden, gaan er direct doppen in.

Voorkeur nu (zonder te passen) gaat uit naar een Shoei RF1200 (NXR), puur omdat het bekend staat als een enorm stille en veilige helm. Maar goed, eerst maar kijken of het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:59:
@Joopieboy
Ik weet waarom dus vond het wel zo netjes :)

Dat oude weerstandje wat eruit kwam trouwens :X Verschrikkelijke Chinese meukzooi is dat, met zeer snel brekend ijzer om aan te solderen. Als die dingen niet 'in beton gegoten' vastzitten breekt het 100%
Ik had laatst al eens toen ik het schijremslot erin flikkerde dat er wat begon te knipperen, dus ik had al een vermoeden. :+ Maar idd echt met alle tape, klemmetjes en draadjes en rommel, mijn god... Deze zat al half los en had ik uitgepakt, andere kant zat ook een zelfde kabelboom aan...

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 13-07-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

ocdaan schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:05:
[...]

[video]

[video]
Auto’s van 150k+ vergelijken met een motor van 20k. Zet er eens een HP4 race naast en het is alweer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Winkiller schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Doen wat je hart je verteld, soms is het beter om door te sparen en soms niet. ;)
Eerst maar ff leren op een oude fiets :p En dan over een paar jaar is er hopelijk een volledig groene Versys 650 of 1000(of stiekem mag blauw ook) die ik kan gaan rijden. Voor nu is zo'n oudje of een ER-6F prima om het op te gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Gewoon lekker overgaan tot elektrisch en 'm leasen =)

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:50:
[...]

De MkI was nogal een marmite bike (you hate it or love it), persoonlijk vind ik het wel een coole look.
Maar de KM stand speelt ook mee, en ik weet niet hoe het in NL zit, maar in de UK is het op het moment heel lastig om 2e hands motoren te verkopen..

Trouwens in Bike Magazine stond er deze maand een buyers guide voor de Versys, met waar je op moet letten.. als mensen daar interesse in hebben kan ik wel wat fotos schieten..
Zeer graag!!! :)

@Ardj Ik heb ook zo'n oortje van de rijschool maar dat gaat prima met m'n oordoppen. Het is wel zo'n oortje wat je plat op je oor legt, geen in ear. Als je dat hebt lijkt het me lastig worden idd. Je kan wel overwegen 1 oordop in te doen, dan heb je toch 1 oor beschermd.

[ Voor 19% gewijzigd door SmurfLink op 13-07-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
RobBouman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:23:
Gewoon lekker overgaan tot elektrisch en 'm leasen =)
Over elektrisch gesproken, de 21e kan je op het circuit van Assen proefrijden in en op verschillende elektrische voertuigen, wie gaan heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb na een weekje rijden met simpele doppen en überhaupt wat rijervaring opdoen enkele waarschijnlijk doodsimpele vragen, maar toch advies gewenst van de km vreters hier.

Waar zijn nu goede doppen op maat te krijgen? Die mogelijk ook straks een beetje werken met een com systeem dat je nog wel elkaar iets kan horen.

Plus een algemeen dingetje waar ik al verschillende verhalen over gelezen heb hoe het beste de helm en vizier schoon te maken en houden. Heb een Pinlock.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Alpine schijnt goede oordopjes op maat te maken..

Voor het schoonmaken gebruik ik gewoon vizierreiniger en een microvezel doek.. Op dit moment van S100 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Thoit schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:52:
Gisteren onderuit gegaan met de KTM omdat het achterwiel blokkeerde. We waren onze grenzen aan het opzoeken, en daar was dus mijn grens 8)7

Helaas staat nu wel het wiel scheef, zie stand wiel en stand stuur. Eerst maar eens de Honda in elkaar zetten vanavond en dan kijken wat er scheef is :(

[afbeelding]
Kroonplaten even los als de motor op de bok staat. Alles weer even terug duwen en de kroonplaten weer vast maken. Niks meer scheef dan! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rubman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:27:
Ik heb na een weekje rijden met simpele doppen en überhaupt wat rijervaring opdoen enkele waarschijnlijk doodsimpele vragen, maar toch advies gewenst van de km vreters hier.

Waar zijn nu goede doppen op maat te krijgen? Die mogelijk ook straks een beetje werken met een com systeem dat je nog wel elkaar iets kan horen.

Plus een algemeen dingetje waar ik al verschillende verhalen over gelezen heb hoe het beste de helm en vizier schoon te maken en houden. Heb een Pinlock.
Doppen opmaat via een hoorbedrijf zoals beterhoren oid, vizier schoonmaken doe ik alleen met een microvezeldoek (action!) en glassex. Iets anders zorgt toch snel voor krasjes en dat is mega irritant.

Helm doe ik ook met een microvezeldoek, eerst een grote die ik nat eroverheen hang, kan het even weken een paar minuten, en dan schoonmaken met een andere vochtige microvezeldoek, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Zeer graag!!! :)

@Ardj Ik heb ook zo'n oortje van de rijschool maar dat gaat prima met m'n oordoppen. Het is wel zo'n oortje wat je plat op je oor legt, geen in ear. Als je dat hebt lijkt het me lastig worden idd. Je kan wel overwegen 1 oordop in te doen, dan heb je toch 1 oor beschermd.
Ik heb inderdaad ook zo'n oortje wat over je oor zit, maar de gebruikte com's zijn zo ruk dat het nu al half wegvalt, ben bang dat het met een oordop helemaal nihil wordt. Maar 't is het proberen waard natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:27:

Ik heb op de motorbeurs voor ongeveer 100 euro Alpinestars otoplastieken laten aanmeten (groene filter). Was zo gepiept (niet praten of kauwen met die prut in je oor!) en een maandje later waren ze binnen. Normaliter 2 weken maar ivm drukte duurde het iets langer. Ik gebruik ze zoals ik hierboven aangaf gewoon met het com systeem van m'n instructeur, werkt super, z'n stem is alleen maar duidelijker en de windruis is weg. Het enige dat je oren echt afgesloten zijn dus als je zelf praat hoor je je eigen stem wat vreemder, maar dat ben ik wel gewend van concertdoppen. Het grote verschil is dat concertdoppen bij mij pijn doen na een paar uur, gezien mijn oren niet heel groot zijn (wel net te groot voor kindermaten). Dus op maat gemaakt is een verademing. Het sluit perfect af, zit ontzettend prettig en ze zijn ook geschikt voor concerten. Daarnaast heb je garantie als je ze verliest, en zonder te passen kunnen ze zo een nieuwe set voor je maken.

Mijn helm en vizier maak ik op advies van hier en m'n instructeur schoon door 2 keukenpapiertjes nat te maken en een half uurtje op de helm in te laten weken. Daarna zijn de vliegjes er met 1 veegbeweging af.
Ardj schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Ik heb inderdaad ook zo'n oortje wat over je oor zit, maar de gebruikte com's zijn zo ruk dat het nu al half wegvalt, ben bang dat het met een oordop helemaal nihil wordt. Maar 't is het proberen waard natuurlijk :)
Dan heb je juist profijt van oordoppen! Die zorgen namelijk voor dat de ruis een hoop minder wordt, waardoor je de stem beter kan horen. :p Die wordt niet weggefilterd namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 13-07-2018 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Ik gebruik deze: https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe-pro/ en die doen hun werk prima.

Voor vizier inderdaad een microvezel doek. Eerst even kwartiertje nat op het vizier om in te weken op al die prut en dan veeg ik hem zo schoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Secsytime schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:09:
[...]

Auto’s van 150k+ vergelijken met een motor van 20k. Zet er eens een HP4 race naast en het is alweer een heel ander verhaal.
Die s1000rr en hp4 hebben dezelfde maximale remvertraging. Beide systemen kunnen meer dan genoeg remdruk leveren om de achterkant omhoog te remmen mits de voorband de benodige grip kan leveren. En harder dan dat kan je niet remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
@SmurfLink Ik mag volgende week afrijden, dus voor die tijd heb ik sowieso geen doppen meer :-) Wel van plan om ze aan te laten meten. Beter nu in een keer 100 euro, dan eerst 20 en dan alsnog 100.

Edit: Ik ging uit van de doppen uit het schap, dus niet aangemeten. Kan me voorstellen dat aangemeten doppen goed werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Ardj op 13-07-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Aanmeten heeft ook wel mijn voorkeur, al werd ik ene beetje dizzy van waar dat te doen. Hoorzaak, alpine centre andere zaken etc etc.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardj schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:36:
@SmurfLink Ik mag volgende week afrijden, dus voor die tijd heb ik sowieso geen doppen meer :-) Wel van plan om ze aan te laten meten. Beter nu in een keer 100 euro, dan eerst 20 en dan alsnog 100.

Edit: Ik ging uit van de doppen uit het schap, dus niet aangemeten. Kan me voorstellen dat aangemeten doppen goed werken.
Dan heel veel succes! Komt vast goed. Dan heb je daarna genoeg tijd om het uit te zoeken. Je kan ook voor nu ff van die schuimpjes halen bij de drogist, maar kan snappen als je het voor die ene keer ff skipt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
darkkingll schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:27:
[...]

Over elektrisch gesproken, de 21e kan je op het circuit van Assen proefrijden in en op verschillende elektrische voertuigen, wie gaan heen?
Nou, ik zou er staan vanuit m'n werk, maar ik ben dan op vakantie helaas... Wij werken samen met het verleasen van elektrische motoren met Electric Motorcycles (initiatiefnemer erin), dus helaas ik niet!

Was er graag bij geweest, lijkt me tof :) Vooral gaan in ieder geval! Niet om te racen, maar om te ervaren wat er allemaal is inmiddels.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Effe wat naar binnen slingeren...

Laatste 3 fietsen die ik heb mogen rijden (en nog rij) is een FJR1300, GTR1400 en nu dan sinds 2015 de R1200 GSA. Wss zie je een patroon: ze worden steeds groter (en ik ook :+ )

De BMW heb ik gekocht en heb met mezelf afgesproken dat ik deze minimaal tien jaar rijd, om de aanschafprijs (was nieuw) iig te verantwoorden. Dus ik heb nog 6-7 jaar te gaan en nog steeds superblij met het machtig machientje.

Alleen zit ik om me heen te kijken naar alle soorten/modellen die de markt biedt en sommige vallen wel in mijn smaak. Maar ik kan gewoonweg (en dit klinkt heel narcistisch-eenzijdig) geen enkel waardige opvolger vinden voor de GSA.

Het ding is bruut breed, de 30-liter brandstoftank doet je voelen alsof je op een tank zit. Alleen al het zicht vanuit de binnenspiegel doet een automobilist aan de kant brengen (aanname :9 )
Reizen met de traktor is een genot.

Met andere woorden, zou ik een andere motor willen, ga ik "terug" naar kleinere, smalle modellen waardoor ik heel snel het idee krijg dat ik op een bromfiets zit.

Ben ik nou een verwend joch meneertje?

Wat zou een waardige opvolger kunnen zijn? Rekening houdend met het feit dat een buikschuiver praktisch geen oplossing kan zijn, want ja, mijn buik schuift niet..

Natuurlijk nog 6 jaar te gaan, wie dan leeft etc...maar ik neig nu naar een Harley en nu die motorclubs verboden zijn... een XJR1300 heeft ook mijn aandacht, maar dan als tweede hobby fiets.

Ben benieuwd, een vrijdagmiddag-vraagje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Je bent een held, dit is precies wat ik nodig had!!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Least Inkling Waarom zou je je nu al zo bezig houden met over 6 jaar? Probeer hem eerst maar gewoon heel te houden al die tijd, dan zie je daarna wel verder toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:

Laatste 3 fietsen die ik heb mogen rijden (en nog rij) is een FJR1300, GTR1400 en nu dan sinds 2015 de R1200 GSA. Wss zie je een patroon: ze worden steeds groter (en ik ook :+ )

De BMW heb ik gekocht en heb met mezelf afgesproken dat ik deze minimaal tien jaar rijd, om de aanschafprijs (was nieuw) iig te verantwoorden. Dus ik heb nog 6-7 jaar te gaan en nog steeds superblij met het machtig machientje.

Alleen zit ik om me heen te kijken naar alle soorten/modellen die de markt biedt en sommige vallen wel in mijn smaak. Maar ik kan gewoonweg (en dit klinkt heel narcistisch-eenzijdig) geen enkel waardige opvolger vinden voor de GSA.

Het ding is bruut breed, de 30-liter brandstoftank doet je voelen alsof je op een tank zit. Alleen al het zicht vanuit de binnenspiegel doet een automobilist aan de kant brengen (aanname :9 )

Met andere woorden, zou ik een andere motor willen, ga ik "terug" naar kleinere, smalle modellen waardoor ik heel snel het idee krijg dat ik op een bromfiets zit.

Wat zou een waardige opvolger kunnen zijn? Rekening houdend met het feit dat een buikschuiver praktisch geen oplossing kan zijn, want ja, mijn buik schuift niet..

Natuurlijk nog 6 jaar te gaan, wie dan leeft etc...maar ik neig nu naar een Harley en nu die motorclubs verboden zijn... een XJR1300 heeft ook mijn aandacht, maar dan als tweede hobby fiets.

lastige.. zelf ben ik gaan downsizen (soort van) omdat ik merkte dat de wegen die ik het meest reed eigenlijk langzaam net zo leuk zijn (zo niet leuker) dan snel, en de Fazer totaal overkill is.. en ik wil iets waar ik mild offroad kan..
Gezien je in de BMW zit, is de RnineT niet wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

xos schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:32:
[...]

Die s1000rr en hp4 hebben dezelfde maximale remvertraging. Beide systemen kunnen meer dan genoeg remdruk leveren om de achterkant omhoog te remmen mits de voorband de benodige grip kan leveren. En harder dan dat kan je niet remmen.
Dan zullen al die tester wel last hebben van een placebo effect als ze over de remmen van de hp4 race beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@lolgast oke probleem opgelost! :+

Hoe relativerend.. :9 en dat ben ik wel hoor. Idd wie weet wat er over 6 jaar aan de hand is.
Maar dromen mag toch?

@ToolkiT ben niet merkgebonden hoor, vind de GSA de enige mooie BMW. Hoewel de RnineT een leuke machine is.

Ik ben me zelfs aan het orienteren op de cruiser markt, want reizen zal ik altijd blijven doen, zolang ik het kan.
Dus ik wil wel wat kunnen meenemen, zonder dat dat (veel) ten koste gaat van rijeigenschappen enzo

[ Voor 51% gewijzigd door Least Inkling op 13-07-2018 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aangaande die remgerij: Ik heb een paar weken geleden op uitnodiging van AMG even een aantal rondjes "Zolder" mogen rijden met onder andere twee Mercedes E63S AMG speeltjes (V8 Bi-Turbo's).... Één mét en één zonder Carbon remschijven..... Het verschil tussen díe twee machines wil je écht niet meemaken op de openbare weg als je er als motorrijder achter zit, er vanuit gaande dat die Carbon spullenboel goed op temperatuur geremd is :+

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 13-07-2018 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
charrel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Kroonplaten even los als de motor op de bok staat. Alles weer even terug duwen en de kroonplaten weer vast maken. Niks meer scheef dan! _/-\o_
Yes, had gisteravond al even de boutjes los gedraaid om de grootste spanning eraf te krijgen. Vanavond even kijken of ik het recht geduwd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:

Binnen de BMW stal zijn er al mooie sport/tourmotoren die je vast leuk gaat vinden:
BMW S1000XR - power van de S1000RR maar dan mét comfort.
BMW K1300S (of R) - ook heel veel power (niet meer nieuw te verkrijgen)
BMW R1200R - zelfde als wat je hebt, maar dan 'laag' en wat sportiever (iig qua looks).

Kawasaki ZZR1400 (eigenlijk directe concurrent van o.a. de K1300S) is ook heel vet.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:55:

Hoe relativerend.. :9 en dat ben ik wel hoor. Idd wie weet wat er over 6 jaar aan de hand is.
Maar dromen mag toch?

@ToolkiT ben niet merkgebonden hoor, vind de GSA de enige mooie BMW. Hoewel de RnineT een leuke machine is.

Ik ben me zelfs aan het orienteren op de cruiser markt, want reizen zal ik altijd blijven doen, zolang ik het kan.
Dus ik wil wel wat kunnen meenemen, zonder dat dat (veel) ten koste gaat van rijeigenschappen enzo
Ik hoor veel goede verhalen over zowel de HD als Triumph bobber:
https://www.harley-davids...8/softail/street-bob.html
https://www.triumphmotorc...classic/bonneville-bobber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:55:

Maar dromen mag toch?

...
Uiteraard, dat doe ik zelf ook :P Maar over 6 jaar vind ik te ver hoor ;)

@wimmel_1 Keramische schijven krijg je op de openbare weg echt niet warm genoeg zonder je als een idioot te gedragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@ToolkiT toevallig gister bij 44 op YouTube gezien, maar daar leek het me meer een stadsfiets.
Comfortabel was het zadelpannetje echter niet
Hij ziet er wel vet uit, dat zonder meer.

Als ik naar HD kijk, lijken die softails wel favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:05:
Goed punt beiden, mocht hij er nog staan wanneer ik m'n budget bijeen heb ga ik zeker even een belletje plegen. Dan weet ik nu wat ik moet vragen :) Thanks!
Bedenk ook altijd dit: een motor (of auto wat dat betreft) worden zelden ingeruild/verkocht als er nog niks mee aan de hand is en hij ‘pas’ over een aantal duizenden km’s weer onderhoud nodig heeft. Want waarom zou die eigenaar ‘m dan van de hand doen immers? Vaak zit er iets duurs aan te komen of is er een ander probleem mee.

Tuurlijk, genoeg goede motoren te koop en als de verkoper eerlijk is over de staat kun je rustig een mooie fiets kopen, maar verwachten dat je een 2e hands fiets koopt en zonder meerkosten nog 1.000-en km’s kunt afleggen is wat mij betreft een beetje naïef. Reserveer dus in je budget ook direct kosten voor onderhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Bedenk ook altijd dit: een motor (of auto wat dat betreft) worden zelden ingeruild/verkocht als er nog niks mee aan de hand is en hij ‘pas’ over een aantal duizenden km’s weer onderhoud nodig heeft. Want waarom zou die eigenaar ‘m dan van de hand doen immers? Vaak zit er iets duurs aan te komen of is er een ander probleem mee.

Tuurlijk, genoeg goede motoren te koop en als de verkoper eerlijk is over de staat kun je rustig een mooie fiets kopen, maar verwachten dat je een 2e hands fiets koopt en zonder meerkosten nog 1.000-en km’s kunt afleggen is wat mij betreft een beetje naïef. Reserveer dus in je budget ook direct kosten voor onderhoud!
Hoe zit het dan met inruilen voor iets nieuws? Ik zou zelf ook de motor inruilen ongeacht hoe ver het onderhoud zou zijn, wanneer ik een ander/nieuwe/leuker model wil en daar het geld voor heb.
Zit nu te kijken bij RDW, vorige tenaamstelling is van Juni 2017, die heeft er dus amper een jaar op gereden. Dat is dan wel weer een vraagpuntje van mijn kant, waarom zo kort. Verder is het een oud beestje dus kan ik snappen dat de eigenaar bijvoorbeeld het nieuwe model wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Je hébt ook mensen welke gewoon iedere periode van "x" dagen/maanden/jaren een nieuwe motor aanschaffen..... :>

Ik ruil m'n motoren eigenlijk altijd na 2 á 3 jaar weer in op iets nieuws (met amper 20K aan KM's op de ODO) omdat ik géén zin heb in dat geneuzel van particuliere koopjesjagers aan de deur. Kost me waarschijnlijk iedere keer een paar honderd Euro maar.... De ellende van dat geleur/gezeur aan de voordeur.... NEE :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:28:
[...]

Hoe zit het dan met inruilen voor iets nieuws? Ik zou zelf ook de motor inruilen ongeacht hoe ver het onderhoud zou zijn, wanneer ik een ander/nieuwe/leuker model wil en daar het geld voor heb.
Zit nu te kijken bij RDW, vorige tenaamstelling is van Juni 2017, die heeft er dus amper een jaar op gereden. Dat is dan wel weer een vraagpuntje van mijn kant, waarom zo kort. Verder is het een oud beestje dus kan ik snappen dat de eigenaar bijvoorbeeld het nieuwe model wilde.
Ik bekijk het altijd zo: onderhoud is nodig om weer een x aantal km’s veilig te kunnen rijden. Na een onderhoudsbeurt is de motor mij dus in principe x km’s ‘schuldig’. In die zin is onderhoud een investering dus. Maar niet eentje die je terugkrijgt bij inruil.
Ik ga hem natuurlijk dan pas inruilen of verkopen als hij mij niks meer schuldig is. Anders is het gewoon geld weggooien. Die nieuwe fiets kan heus wel een paar maand wachten. Ik denk echt dat de meerderheid er zo mee om gaat.

Al die advertenties met ‘recent onderhoud gehad’... dan denk ik had je niet beter éérder kunnen bedenken dat je hem wilde verkopen? Waarom geld steken in onderhoud terwijl je motor er geen cent meer van gaat opbrengen? Beter een lage verkoopprijs (= meer respons) en de melding dat de nieuwe eigenaar onderhoud moet doen - iets dat de meeste motorrijders die ik ken sowieso doen bij een nieuwe motor.

@wimmel_1 De uitzondering bevestigt de regel he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De mijne heeft ook net een dure grote beurt gehad.. toch wil ik hem verkopen, waarom? omdat ik wat anders wil. En grote beurt omdat dat nodig was en zonder verkopen lastig word..

Pagina: 1 ... 17 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.