Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.011 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
Even een reminder voor de mensen die mee gaan met de motortocht komende zondag, maar niet het topic in de gaten houden. Er is belangrijke info gepost door @Xepos.

Xepos in "GoT Motortocht"

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Leviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:58:
Even een reminder voor de mensen die mee gaan met de motortocht komende zondag, maar niet het topic in de gaten houden. Er is belangrijke info gepost door @Xepos.

d:)b d:)b

Sowieso is 't voor iedereen met een "brommer" hier wel leuk om eens wat mede-tweakers te gaan ontmoeten, denk ik?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Welnee joh, alleen maar eng, al die vreemde mensen in lederen pakjes.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
darkkingll schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:44:
Dat... @wimmel_1 gaat ervan uit dat Tweakers vol normaal sociaal begaafde mensen zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
darkkingll schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:44:
Ik denk niet dat ik mijn lederen pakje aantrek zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 06:19
Raym09 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:06:
[...]

@Freubel heb je ze al ingebouwd?

@ToolkiT staat nog een compleet setje op ebay.de voor 149 ex verzenden meen ik... Al zou ik voor die paar euro meer 2x 106 uitgeven en nieuw kopen bij goedhart.
Zekers, althans de achterzijde, voor moet ik nog even doen en twijfel nog even of ik ze compleet ga aansluiten.
Ik heb al Barkbuster dagrij verlichting op mijn handkappen zitten :)
Ik heb ze ook gelijk bij goedhart besteld, die paar euro geloof ik wel. Zit alleen wel met een klein probleempje, in de instructie van de dimmer staat dat je de bijgeleverde weerstanden van Yamaha niet moet gebruiken. Knipperen doen ze normaal maar als ik tegelijkertijd rem dan gaan ze hyper knipperen. Dus waarschijnlijk moet het weerstandje er toch tussen. Zondag maar weer even kijken. We hebben nu een vakantie bezetting op het werk dus 6 dagen werken per week :/

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
SmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:16:
[...]

Zijn die dingen nauwkeurig? Die hadden ze volgens mij vanochtend in Huizen staan, dat leek wel redelijk op de snelheid die ik op m'n teller had, ik reed 35 volgens de teller en 33 volgens het bord. Dan wijkt het toch niet zo veel af.
Ik heb mijn motorrijbewijs 30 jaar terug gehaald, toen reden ze ook in de auto achter je aan. Zal voor een stukje overleg tussen instructeur en examinator zijn denk ik ?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Helaasch hier nog steeds wat elektro problemen. Met nieuwe spanningsregelaar is voltage nu te hoog (15 volt). Met lichten aan blijft het op 13.8 steken. Denk dat we maar standaard met lichten aan moeten rijden. We zijn nu in Istanbul. In Tblisi krijgen we bezoek van onze ouders die wat nieuwe onderdelen meenemen...

Deze technische troubles gaf ons wel tijd om wat te werken met het beeldmateriaal. Kort filmpje geschoten. Ik ben absoluut geen film of edit pro, dus het is maar een probeerseltje van 1 minuutje. Wel erg leuk om te doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Kleine headsup voor de sleutelaars, het Wera setje is in de aanbieding bij iBood.
http://www.ibood.com/diy-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:31

A13X

Dude

Freubel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:21:
[...]

Zekers, althans de achterzijde, voor moet ik nog even doen en twijfel nog even of ik ze compleet ga aansluiten.
Ik heb al Barkbuster dagrij verlichting op mijn handkappen zitten :)
Ik heb ze ook gelijk bij goedhart besteld, die paar euro geloof ik wel. Zit alleen wel met een klein probleempje, in de instructie van de dimmer staat dat je de bijgeleverde weerstanden van Yamaha niet moet gebruiken. Knipperen doen ze normaal maar als ik tegelijkertijd rem dan gaan ze hyper knipperen. Dus waarschijnlijk moet het weerstandje er toch tussen. Zondag maar weer even kijken. We hebben nu een vakantie bezetting op het werk dus 6 dagen werken per week :/
Heb je wel een last onafhankelijk relais geplaatst? Dat moet wel anders werkt het niet goed.

Ik heb dat relais wel gemonteerd maar achter nog de weerstanden er tussen zitten (dimmers nog niet geplaatst) maar voor wilt het niet lekker werken. Maar Adam reageert vlot en behulpzaam op vragen en die gaf aan dat alle weerstanden eruit moeten wilt het werken.

Dus relais vervangen, weerstanden eruit en dan zou het moeten werken. En anders gewoon Adam een berichtje sturen, reageerde gisteravond direct op mijn vragen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:03

Least Inkling

Product of the cold war

@Requiem19 mooie strakke beelden hoor

* Least Inkling start jaloers voor de derde keer het filmpje...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En toen ging het remlicht van m'n FZ1 niet meer aan bij het aanleggen van de voorrem. :/ De switch doorgemeten, die werkt. De achterrem laat het licht ook branden, dus het ligt aan de bedrading of een eventuele zekering.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:43
@CodeCaster Dat had ik van de week ook toen ik mijn verlichting controleerde. Was een slecht contact in een van de bullet butt connectors gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Freubel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:07:
Kleine headsup voor de sleutelaars, het Wera setje is in de aanbieding bij iBood.
http://www.ibood.com/diy-nl/nl/
Is dit iets fatsoenlijks?
Ik heb totaal geen verstand van gereedschap, ik weet wel dat ik nu alleen wat rommel van de Action heb wat ik beter weg kan gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

lolgast schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:18:
@CodeCaster Dat had ik van de week ook toen ik mijn verlichting controleerde. Was een slecht contact in een van de bullet butt connectors gelukkig :)
Als ik de kontjes tegen elkaar houd, blijft 'ie ook uit. ;(

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Conteaster schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb totaal geen verstand van gereedschap, ik weet wel dat ik nu alleen wat rommel van de Action heb wat ik beter weg kan gooien..
JA!

Beter dan dit kun je voor dat geld niet krijgen. Op de beurs dit setje gekocht, zeker geen spijt van. Wera staat echt bekend om hun uitstekende schroevendraaiers en bitjes, the best money can buy!
Het is alleen wel klein spul dit setje, echt bedoeld voor onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:52

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Op zich niet verkeerd om met goedkoop gereedschap te beginnen, en dat wat kapot gaat te vervangen met een duurder exemplaar van hogere kwaliteit (want dat is iets wat je daadwerkelijk gebruikt).

Of je gelijk voor Stahlwille moet gaan is dan ook weer een tweede :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:13:
En toen ging het remlicht van m'n FZ1 niet meer aan bij het aanleggen van de voorrem. :/ De switch doorgemeten, die werkt. De achterrem laat het licht ook branden, dus het ligt aan de bedrading of een eventuele zekering.
Toen mijn remlicht van de Fazer8 (welke bijna identiek is aan de FZ1) raar deed bleek het uiteindelijk gewoon het lampje te zijn..
Misschien een idee om bij de dealer even een lampje te lenen om te testen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Requiem19 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:40:
Helaasch hier nog steeds wat elektro problemen. Met nieuwe spanningsregelaar is voltage nu te hoog (15 volt). Met lichten aan blijft het op 13.8 steken. Denk dat we maar standaard met lichten aan moeten rijden. We zijn nu in Istanbul. In Tblisi krijgen we bezoek van onze ouders die wat nieuwe onderdelen meenemen...

Deze technische troubles gaf ons wel tijd om wat te werken met het beeldmateriaal. Kort filmpje geschoten. Ik ben absoluut geen film of edit pro, dus het is maar een probeerseltje van 1 minuutje. Wel erg leuk om te doen!!

[video]
Hele vette beelden, keep them coming _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001

Winkiller

De Mopperpot

Bommes schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:38:
[...]

Hele vette beelden, keep them coming _/-\o_
[YouTube: https://youtu.be/8zuc_Q5_HS8]

Dit is ook leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@Winkiller Hoe hard reden de auto's daar eigenlijk? Leek zo op video nogal overbodig om daar in te gaan halen 8)7. Maar ik ben dan misschien nog te braaf om een échte motorrijder te zijn? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
Ik krijg mijn 1,5 minuut niet terug zeker? Hier gebeurd echt helemaal niets :+

@Leviathius Ik zou ze ook inhalen. Vrij zicht > alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Leviathius schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:07:
@Winkiller Hoe hard reden de auto's daar eigenlijk? Leek zo op video nogal overbodig om daar in te gaan halen 8)7. Maar ik ben dan misschien nog te braaf om een echte motorrijder te zijn? :+
Die 2 Hoogvliet vragtwaggels hadden flink de vaart erin, ze reden ongeveer 90 km p/u gok ik.
Inhalen overbodig, daar heb je wel gelijk in, je mag daar 80 en ze reden 90, ik had er gewoon ff zin in. :P
lolgast schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:08:
Ik krijg mijn 1,5 minuut niet terug zeker? Hier gebeurd echt helemaal niets :+

@Leviathius Ik zou ze ook inhalen. Vrij zicht > alles :D
:Y :w

[ Voor 20% gewijzigd door Winkiller op 12-07-2018 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Er gebeurd eigenlijk best veel, inhaalactie starten over een doorgetrokken streep. Bumperkleven en vervolgens te hard rijden. Zit er een bromsnor met een verkeerd humeur achter heb je een probleem. En toch zou ik ze ook inhalen :p.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Als ik Ja had gezegd vandaag op het theorie-examen of je zo mag inhalen was ik gezakt :+ :+

Maar had maar 4 fouten waarbij ik van een paar niet snapte waarom ze fout waren (vast een bordje verkeerd gezien) :?

Theorie is echter wel gewoon binnen (tijd voor de A motor) *O* *O* *O* *O* *O*

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik kreeg zojuist een telefoontje van Ride-On.

Ze maken een ophaalopdracht aan om de oude binnenband bij mij op te halen voor onderzoek.
Daarnaast sturen ze een nieuwe set Ride-On op om mijn nieuwe band ook weer te voorzien, en ze staan erop om de kosten van de nieuwe binnenband te vergoeden!

Dit had ik echt niet verwacht, het is een kleine gunst maar groot gebaar, en laat wel zien hoe committed ze zijn.

De review zal dus vast ergens wel weer een vervolg krijgen bij de volgende spijker :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:47
SmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Dat deed hij bij mij maar 1x, om het achtje echt te laten zien. XD godsamme wat was dat schuin zeg... doodeng! Maar het hielp wel om het gevoel te krijgen.
Hahaha, dat gevoel had ik ook toen ik achterop zat bij het achtje. Zorgde er wel direct voor dat ik door had dat ik veel schuiner kon gaan dan ik dacht. Daarna ging het stukken beter.

Denk dat hij die en de halve draai wel eens voor heeft gedaan bij mij.
Ardj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:41:
[...]

Misschien is dat ook wel de reden waarom ik zo aan het klooien was met mijn AVB 8)7
Nu in verkeer gaat het allemaal wel lekker, ik merk dat voertuigbeheersing een automatisme wordt e.d.
Enige wat nog een beetje onwennig voelt is 135 rijden, een helm die lift bij opzij kijken en dat soort dingen helpt niet mee..
Is je helm gewoon niet te groot dan? Hoort namelijk niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

xos schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:25:
Er gebeurd eigenlijk best veel, inhaalactie starten over een doorgetrokken streep. Bumperkleven en vervolgens te hard rijden. Zit er een bromsnor met een verkeerd humeur achter heb je een probleem. En toch zou ik ze ook inhalen :p.
Bumperkleven ? :N
Heb je niet goed gekeken. :>

Zelfs op de low power setting rijd de Kawasaki Versys 1000 fantastisch, inhalen is een peulenschil. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43

[video]
apart, mijne zit zonder lampen op 14,8 en met lampen op 14,2.
Heb er nu een f650 spanningsregelaar inzitten en die doet het prima!

Sterkte ermee en kan bij de twin nooit kwaad om een reserve mee te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43

Helemaal langs me heen gegaan.... Maar WK dus bad timing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
kneusteun schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Helemaal langs me heen gegaan.... Maar WK dus bad timing :/
Finale is om 17u, er rijden er ook mee die de finale willen zien en het plan is om rond 16u bij een café aan te zetten en dat dan daar de finale gekeken kan worden :P.

Keuze is aan jou ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Hahaha, dat gevoel had ik ook toen ik achterop zat bij het achtje. Zorgde er wel direct voor dat ik door had dat ik veel schuiner kon gaan dan ik dacht. Daarna ging het stukken beter.

Denk dat hij die en de halve draai wel eens voor heeft gedaan bij mij.

[...]

Is je helm gewoon niet te groot dan? Hoort namelijk niet te gebeuren.
Ja sindsdien ben ik veel minder bang om schuin te gaan, het heeft wel geholpen. Dat achtje was de ochtend van m'n AVB examen, toen deed ik het voor het eerst, haha. Gelijk wel op examen erbij gekregen en gehaald. :p Dus het was het waard!

En die helm, ik heb precies hetzelfde probleem maar mijn helm zit echt wel strak om de wangetjes en voorhoofd. Hij laat wel echt veel wind door dus ik denk dat dat eerder het probleem is (maatje wilde ervanaf door de herrie, ik heb oordoppen dus nergens last van). Ik heb tot rond de 100-110 nergens last van, bij hogere snelheden als ik over m'n schouder wil kijken voelt het net alsof ie af gaat waaien. Nou is dat stuk ook op de Stichtse Brug van Almere naar het Gooi dus daar waait het sowieso flink, maar lijkt me alsnog niet de bedoeling.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:50:
[...]
En die helm, ik heb precies hetzelfde probleem maar mijn helm zit echt wel strak om de wangetjes en voorhoofd. Hij laat wel echt veel wind door dus ik denk dat dat eerder het probleem is (maatje wilde ervanaf door de herrie, ik heb oordoppen dus nergens last van). Ik heb tot rond de 100-110 nergens last van, bij hogere snelheden als ik over m'n schouder wil kijken voelt het net alsof ie af gaat waaien. Nou is dat stuk ook op de Stichtse Brug van Almere naar het Gooi dus daar waait het sowieso flink, maar lijkt me alsnog niet de bedoeling.
Maar op dat stuk op de brug waai je soms bijna met de auto nog weg als er aardig wat wind staat :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
xos schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:25:
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2014/Koos-Spee-verlichting-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[video]
woot woot, ik ben subscriber nr2!
Mooie beelden!

Die bergweg met haarspelden waar is dat?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:07:
@Winkiller Hoe hard reden de auto's daar eigenlijk? Leek zo op video nogal overbodig om daar in te gaan halen 8)7. Maar ik ben dan misschien nog te braaf om een échte motorrijder te zijn? :+
Los van hoe hard je daar mag. Achter een auto blijven hangen vind ik prima, maar achter een vrachtwagen of busje niet. Je ziet dan geen reet waardoor ik het niet erg veilig vind daar te blijven zitten. Helemaal achteraan reden dan wel een paar auto's, maar dat ging door de vrachtwagens voor nogal langzaam. Die auto's had ik door de lage snelheid daar ook wel ingehaald. Dan kom je bij de vrachtwagens uit en daar was ik dan ook zeker weer langs gegaan. Heb er een hekel aan niets te kunnen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
PilatuS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:44:
[...]

Los van hoe hard je daar mag. Achter een auto blijven hangen vind ik prima, maar achter een vrachtwagen of busje niet. Je ziet dan geen reet waardoor ik het niet erg veilig vind daar te blijven zitten. Helemaal achteraan reden dan wel een paar auto's, maar dat ging door de vrachtwagens voor nogal langzaam. Die auto's had ik door de lage snelheid daar ook wel ingehaald. Dan kom je bij de vrachtwagens uit en daar was ik dan ook zeker weer langs gegaan. Heb er een hekel aan niets te kunnen zien.
Mag ik het daar niet mee eens zijn wat je hier zegt? Er zijn een paar dingen die je hier mist. Allereerst reden er een stuk of 4 auto's achter de vrachtwagens waarvan hij er een paar inhaalde over doorgetrokken streep. Daarnaast reden de vrachtwagens 90km/u waar je 80km/u mag. Dus die 'lage snelheid' waar jij over spreekt valt nog wel mee. Het was verre van onnodig om hier zo 'noodgedwongen' die voertuigen in te gaan halen. In mijn ogen was dit een geval van: 'Ik ben een snelle motorrijder, kijk mij eens snel jullie inhalen! Haha koekblikken!!1!'.

Als die vrachtwagens bijvoorbeeld 70 reden en er daardoor een stoet aan auto's ontstond, oke dan is inhalen begrijpelijk. Maar dat was hier niet het geval...

Men schiet soms een beetje uit met wanneer iets opeens gerechtvaardigd is om als een malloot mensen in te gaan halen want 'het schoot niet op voor mijn gevoel'... Zullen het er veel niet met mij eens zijn, maar boeit me niet zo. Ik had in deze situatie lekker 90 blijven rijden tussen de paar auto's die er reden en dan, ohjee wat een ramp, misschien 30 seconden later aankomen op bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

ToolkiT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Mooie beelden!

Lijkt mij op de Transalpina en/of Transfagarasan in Roemenie.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
@Leviathius
En dan zit je er de eerstvolgende rotonde weer achter. Nee bedankt, inhalen die zooi. Ik geef @Winkiller groot gelijk om er lekker voorbij te gaan, rijdt een stuk fijner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:57:
@Leviathius
En dan zit je er de eerstvolgende rotonde weer achter. Nee bedankt, inhalen die zooi. Ik geef @Winkiller groot gelijk om er lekker voorbij te gaan, rijdt een stuk fijner
Als je ze inhaalt zat je waarschijnlijk de volgende rotonde achter je volgende in te halen voertuig. Nee sorry, dan houd ik toch liever mijn rust en kalmte in het verkeer dan om mij druk te maken en bezig te houden met 'ik moet en zal iedereen inhalen'. Maarja, ik ben sowieso een kalme verkeersdeelnemer, ook in de auto. En nee, ben geen trage slak of iets dergelijks :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Ik ben het in dit geval wel eens met @Leviathius

Als je nog voldoende zicht vooruit hebt, en dat heb je als het goed is als er nog 3 á 4 auto's tussen jou en de vrachtauto zitten, dan is het niet nodig om die vrachtauto in te gaan halen. Zit je achter de vrachtauto, ga er dan verder vanaf zitten. Geef die gewoon wat ruimte, dan heb je ook beter zicht.

Is ook veiliger voor jezelf.

Heb ooit een collega gehad die is doodgereden omdat hij niet zichtbaar was achter een (bestel/vracht)auto. Degene die op de weg afsloeg en hem vol raakte had hem niet gezien omdat hij er (te) dicht achter reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Mag ik het daar niet mee eens zijn wat je hier zegt? Er zijn een paar dingen die je hier mist. Allereerst reden er een stuk of 4 auto's achter de vrachtwagens waarvan hij er een paar inhaalde over doorgetrokken streep. Daarnaast reden de vrachtwagens 90km/u waar je 80km/u mag. Dus die 'lage snelheid' waar jij over spreekt valt nog wel mee. Het was verre van onnodig om hier zo 'noodgedwongen' die voertuigen in te gaan halen. In mijn ogen was dit een geval van: 'Ik ben een snelle motorrijder, kijk mij eens snel jullie inhalen! Haha koekblikken!!1!'.

Als die vrachtwagens bijvoorbeeld 70 reden en er daardoor een stoet aan auto's ontstond, oke dan is inhalen begrijpelijk. Maar dat was hier niet het geval...

Men schiet soms een beetje uit met wanneer iets opeens gerechtvaardigd is om als een malloot mensen in te gaan halen want 'het schoot niet op voor mijn gevoel'... Zullen het er veel niet met mij eens zijn, maar boeit me niet zo. Ik had in deze situatie lekker 90 blijven rijden tussen de paar auto's die er reden en dan, ohjee wat een ramp, misschien 30 seconden later aankomen op bestemming.
Die 4 auto's gingen langzaam omdat de vrachtwagens niet snel optrekken. Verder alle ruimte en al het overzicht om er langs te gaan, ook met de doorgetrokken streep. Nodig was het niet, maar het was ook geen gevaarlijke actie. Verder wat lolgast zegt, de volgende rotonde zit je er weer achter en gaan die vrachtwagens langzaam van 20km/u naar 80km/u.

Prima dat je er achter blijft hangen, maar het is niet alsof het inhalen hier gevaarlijk was. Ik rij zelf gewoon liever zonder dat er iets voor mij zit, helemaal een langzame vrachtwagen. Als ik er dan veilig langs kan, waarom niet. De doorgetrokken streep werd ook nog eens een niet doorgetrokken streep. Het is ook niet moeten inhalen, maar als het veilig kan, waarom niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Het wordt zo natuurlijk een wellus/nietus verhaal en vanwege verschillende rijstijlen gaan we het toch niet eens worden.

Tenzij er tegemoetkomend verkeer is, zie ik geen enkele reden om achter een busje/vrachtwagen/wat-dan-ook-waar-je-niet-doorheen-kunt-kijken te blijven zitten wat niet Vmax+20 doet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
@lolgast en @PilatuS Let's agree to disagree then 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
@Winkiller het inhalen snap ik wel, zou ik ook gedaan hebben waarschijnlijk :+
Maar waarom ga je bij de eerste inhaalactie, van die Astra en Caddy, tussen de twee strepen inrijden in het midden van de weg, en niet gewoon volledig naar de andere weghelft?
Je camera zit (volgens mij) links op de motor, en op het moment dat je die Caddy inhaalt zit de camera precies in het midden tussen de twee strepen in, je gaat er dus echt vlak langs. Mocht die ook even willen kijken of hij in kan halen, of niet opletten en een beetje naar links komen, dan zit ie gelijk tegen je aan met alle gevolgen van dien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
PilatuS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:15:
[...]
Verder wat lolgast zegt, de volgende rotonde zit je er weer achter en gaan die vrachtwagens langzaam van 20km/u naar 80km/u.
En tegen de tijd dat ze 80 rijden ben je bij de volgende rotonde en begint het weer van voor af aan :O

Met de auto heb ik al moeite om me in te houden, met de motor is het al helemaal niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ToolkiT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Mooie beelden!

Thanks!

Die berweg is de Transfagarasan highway in Roemenië en andere stukken zijn de Transalpina highway ook in Roemenië.

Wij hebben nu al best veel Europa gedaan, maar Roemenië heeft ons enorm verrast, onwijs cool land om motor te rijden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 09:24
InZane schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:50:
[...]

5km? Wtf, dat is 2 keer trappen op een trapfiets _O- Fietsen is trouwens een mooie warming up voor de sportschool.
Omdat ik naast wielrennen, hardlopen en gewichtheffen ook wel eens gewoon lekker lui wil zitten. En we zitten hier in het motortopic dus dan moeten we het toch juist toejuichen als men voor 5km al op wilt stappen. :+
darkkingll schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Woon werk met de triumph gaan mensen je zeker niet in dank afnemen ;) wat een lawaaimachine.. oorzaak is mij nog niet bekend, rij binnenkort even langs, maar waarschijnlijk iets met de kleppen..
En je hebt gelijk, er hoort van alles te rammelen, wat dat betreft is het net een Ducati...

Een Grom is denk ik sowieso geinig spul voor in de stad :)
Qua herrie kan het er nog mee door toch? Stil is die zeker niet maar genoeg cafe racers e.d. hier in de stad die meer herrie maken, zelfs de bezorg scooters met lekke uitlaten maken voor m'n gevoel meer overlast.

[ Voor 43% gewijzigd door MrXen0 op 12-07-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13-09 10:22
lolgast schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:57:
@Leviathius
Nou, ik vind het anders nog lang duren voordat 'ie er voorbij is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Vergeet niet dat een auto harder remt dan een motor.

Ik zal het nog een keer zeggen want ik zie zo veel motorrijders die dat niet (goed genoeg) beseffen... nog een keer ;-)

En ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik zo een rijtje autos ging inhalen en dat 1 van die automobilisten hetzelfde ging doen. Dus terwijl ik naast de auto ben komt hij plots naar links. Even een toetertje geven als je inhaald kan helpen (zoals ze overal in Asie doen, lol, het werkt wel...)

Wees voorzichtig mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ocdaan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:16:
En ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik zo een rijtje autos ging inhalen en dat 1 van die automobilisten hetzelfde ging doen. Dus terwijl ik naast de auto ben komt hij plots naar links. Even een toetertje geven als je inhaald kan helpen (zoals ze overal in Asie doen, lol, het werkt wel...)
Dit is dan ook iets waar je goed rekening mee moet houden. Vaak kan je aan een auto ook wel zien of ie wel of niet gaat inhalen. Er zijn vaak genoeg signalen waaraan je kan zien dat een auto ook gaat inhalen. Tuurlijk weet je dat nooit zeker, maar als je achter een auto zit en daar voor zit een trekker met 30 op een 50 of 80 weg maakt dat de kans op inhalen door de auto heel groot. Verder zie je ze ook vaak wat meer links gaan rijden als ze willen gaan inhalen. Zelf vaak genoeg gehad dat ik wou inhalen maar het niet deed omdat ik het vermoeden had dat de auto voor mij ook zou gaan inhalen. Meestal gebeurde dat dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Klopt, als motorrijder pik je signalen vaak wel op en schat je de situatie wel goed in. Maargoed, als je het een keer meemaakt blijft het in je geheugen gegrift staan. Sindsdien doe ik bij twijfelgevallen een toeter geven.

[ Voor 10% gewijzigd door ocdaan op 12-07-2018 15:24 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Goed nieuws!
De MT-03 gaat eruit, morgen een Z800 ophalen!

Iemand nog tips m.b.t. verzekering? Ik zat via Independer, maar die zijn er mee gestopt. Is KNMV aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Winkiller schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:10:
[...]

Bumperkleven ? :N
Heb je niet goed gekeken. :>

Zelfs op de low power setting rijd de Kawasaki Versys 1000 fantastisch, inhalen is een peulenschil. >:)
Volgens mij zat je lange tijd op ongeveer 1s achter die donkere ford. Of is dat geen bumperkleven? Of het echt zo gevaarlijk is in deze setting is iets anders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Conteaster schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:44:
Goed nieuws!

Iemand nog tips m.b.t. verzekering? Ik zat via Independer, maar die zijn er mee gestopt. Is KNMV aan te raden?
Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Verwachten wel een foto natuurlijk :9

Ik zit zelf bij Univé en ben daar erg tevreden over. Niet duur en goede voorwaarden. Geen ervaring met KNMV helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:06

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Dat is wel heel tof! Kan helaas zelf niet mee om diverse redenen, één daarvan is dat ik geen motorrijbewijs heb en een tweede: ook geen motor ;(

Het goede nieuws is dat ik deze week m'n eerste les gehad heb en er spoedig meer gaan volgen 8) 8)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Shadow_Agent schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Dat is wel heel tof! Kan helaas zelf niet mee om diverse redenen, één daarvan is dat ik geen motorrijbewijs heb en een tweede: ook geen motor ;(

Het goede nieuws is dat ik deze week m'n eerste les gehad heb en er spoedig meer gaan volgen 8) 8)
Haha dat zijn opzich wel goede redenen ja :9.

Geen zorgen, lekker je rijbewijs halen en een leuke motor aanschaffen. Er komt vast nog wel een volgende editie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Verwachten wel een foto natuurlijk :9

Ik zit zelf bij Univé en ben daar erg tevreden over. Niet duur en goede voorwaarden. Geen ervaring met KNMV helaas.
Die foto komt na het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goed nieuws!

Leuke upgrade :)

Check inderdaad Univé even. Doen het qua prijs voor zover ik weet wel goed. Met schade ook nooit problemen gehad bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:18:
Voor wie het handig is. Kortingscode van 15% op de complete bestelling bij Datona. Geldig tot 30 juli. Denk niet dat ie meerdere keren te gebruiken is omdat er bij staat dat het een unieke code is. Vooral handig voor iemand die voor grotere bedragen besteld en niet voor 3 tientjes.
Bestelling binnen gehad, so far so good, nou krijg ik letterlijke elke dag spam van ze. Mailtje gestuurd.
Goedemorgen meneer Thalan,

U bent afgemeld voor onze nieuwsbrief.

Fijne dag!

Met vriendelijke groet,

<Anoniem>| Klantenservice Datona

Van: Htt-Thalan
Aan: Datona.nl
Datum: 12 jul 11:02
Onderwerp: Re: FW: Alleen vandaag: Bespaar tot wel 51% op exclusief Gereedschap

Jullie hebben mij aangemeld, dus jullie kunnen mij ook afmelden.

On Jul 12, 2018 10:51, Klantenservice Datona <klantenservice@datona.nl> wrote:

Goedemorgen HTT,

Vervelend dat u onze mails als spam ervaart, u kunt het snelst van onze mailing afkomen door op de link onderaan de mail te klikken zodat u uitgeschreven wordt.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en hoop u in de toekomst opnieuw bij ons online te mogen begroeten.

Fijne dag!

Met vriendelijke groet,

<Anoniem>| Klantenservice Datona

Van: Htt-Thalan
Aan: Datona.nl
Datum: 12 jul 10:48
Onderwerp: FW: Alleen vandaag: Bespaar tot wel 51% op exclusief Gereedschap

Beste <Anoniem>,

Als ik had geweten dat een bestelling bij datona betekent dat ik nu op dagelijkse basis spam/reclame zou ontvangen had ik het niet gedaan.

Ik wens per ommegaande uit deze en alle mailing lists van datona te worden gehaald.

On Jul 12, 2018 10:10, <Anoniem> van Datona <klantenservice@datona.nl> wrote:
De dagaanbiedingen zijn alléén vandaag 12 juli geldig.
Geen afbeeldingen? Webversie

4 Keiharde Dagdeals
Bespaar tot wel 51% - Alleen vandaag geldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:07:
[...]

Bestelling binnen gehad, so far so good, nou krijg ik letterlijke elke dag spam van ze. Mailtje gestuurd.
[...]
Krijg zelf geen mails van hun. Gebeurt wel vaker dat ergens na iets kopen mails krijg. Tot nu toe heeft afmelden voor mij altijd nog goed gewerkt. 1 mail binnen, gelijk afmelden, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Hadden ze ook meteen kunnen doen. Nog altijd beter dan dat mensen op de SPAM!-knop gaan drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:10:

Krijg zelf geen mails van hun. Gebeurt wel vaker dat ergens na iets kopen mails krijg. Tot nu toe heeft afmelden voor mij altijd nog goed gewerkt. 1 mail binnen, gelijk afmelden, opgelost.
Natuurlijk werkt dat, maar het leert ze niks. Ik wil dat bedrijven doorkrijgen dat ze mensen niet automatisch op de spam lijst moeten flikkeren, en al zeker niet na één aanschaf elke dag mailen. Dat is gewoon echt fucking irritant. Als ik mail van ze wil vraag ik er wel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Natuurlijk werkt dat, maar het leert ze niks. Ik wil dat bedrijven doorkrijgen dat ze mensen niet automatisch op de spam lijst moeten flikkeren, en al zeker niet na één aanschaf elke dag mailen. Dat is gewoon echt fucking irritant. Als ik mail van ze wil vraag ik er wel om.
Heb je natuurlijk gelijk in, maar zelf ga ik daar niet zoveel tijd aan besteden. Ik geloof er namelijk weinig van dat ze dit gaan aanpassen. Spam sturen levert ze gewoon geld op. Er is altijd wel iemand die iets ziet in zo'n mail en toch wat koopt. Dat er dan een hoop andere mensen zijn die het irritant vinden boeit ze toch niet en daarom is de afmelden knop er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:16:
[...]

Heb je natuurlijk gelijk in, maar zelf ga ik daar niet zoveel tijd aan besteden. Ik geloof er namelijk weinig van dat ze dit gaan aanpassen. Spam sturen levert ze gewoon geld op. Er is altijd wel iemand die iets ziet in zo'n mail en toch wat koopt. Dat er dan een hoop andere mensen zijn die het irritant vinden boeit ze toch niet en daarom is de afmelden knop er ook.
Je hebt uiteraard helemaal gelijk, en dat weet ik, maar niks doen omdat je niet verwacht dat er wat verandert is aan mij niet besteed. Ik zal verder geen geschiedkundige voorbeelden aanhalen om mijn punt te bekrachtigen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Je hebt uiteraard helemaal gelijk, en dat weet ik, maar niks doen omdat je niet verwacht dat er wat verandert is aan mij niet besteed. Ik zal verder geen geschiedkundige voorbeelden aanhalen om mijn punt te bekrachtigen :+.
Ik bedenk altijd of iets mijn tijd waard is of niet. In de geval weet ik vrij zeker dat het geen verschil gaat maken, daarom ga ik er ook geen mail over sturen. Voor mij is op de afmeldknop drukken de beste oplossing. Maarja, je hebt wel gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

xos schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:46:
[...]

Volgens mij zat je lange tijd op ongeveer 1s achter die donkere ford. Of is dat geen bumperkleven? Of het echt zo gevaarlijk is in deze setting is iets anders natuurlijk.
Nee ik was NIET aan het bumperkleven, ik begon met snelheid te maken om er langs te gaan.
Ik had al gezien dat er ruimte kwam om de 2 vragtwaggels in te halen en ik had hem op low (75pk) power.
Tankiej schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:24:
@Winkiller het inhalen snap ik wel, zou ik ook gedaan hebben waarschijnlijk :+
Maar waarom ga je bij de eerste inhaalactie, van die Astra en Caddy, tussen de twee strepen inrijden in het midden van de weg, en niet gewoon volledig naar de andere weghelft?
Je camera zit (volgens mij) links op de motor, en op het moment dat je die Caddy inhaalt zit de camera precies in het midden tussen de twee strepen in, je gaat er dus echt vlak langs. Mocht die ook even willen kijken of hij in kan halen, of niet opletten en een beetje naar links komen, dan zit ie gelijk tegen je aan met alle gevolgen van dien..
Klopt, ik wil meestal gezien worden in spiegels, dat is de reden, bestuurders kijken niet of nauwelijks achterom of naast hun als ze al in hun spiegel kijken. Ik ben zelf vrachtwagen chauffeur en heb het nodige meegemaakt in mijn loopbaan. Dit gedrag vertoon ik trouwens ook op de snelwegen, dan zien ze mij tenminste. Ik zie de chauffeurs in hun spiegel en ga er van uit dat ze mij dan ook zien. :)

Als een bestuurder plots naar links gaat ben toch wel het haasje als je er net naast zit en ze zien je niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Winkiller op 12-07-2018 17:30 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• timmie271
En dan word je gebeld door de rijinstructeur (hij kan niet zo snel appen als mij :+) met de vraag of je je theorie hebt gehaald. En dan direct met de vraag erachteraan of ik de 15e van augustus al AVB wil doen. Uiteraard ja gezegd met nog een extra les van 2 uur op de 14e (naast de al 3 geplande lessen). Misschien niet nodig maar liever teveel oefenen dan te weinig *O* *O* *O* *O*

Alleen jammer dat ik dan voor 4 weken in Lelystad zit en weer terug moet naar harderwijk om de motor op te halen en dan het examen in Lelystad heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

ocdaan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:16:

Ik zal het nog een keer zeggen want ik zie zo veel motorrijders die dat niet (goed genoeg) beseffen... nog een keer ;-)

Wees voorzichtig mensen :)
Beetje te generaliserend tbh. Dat een auto meer contact heeft met de grond OK, maar om de remmen ook te gaan vergelijken gaat niet 1:1 op. Als je Brembo M50 remmen op de motor hebt zitten, zijn er een hoop crappy auto's die echt niet zo hard kunnen remmen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn verjaardag heb ik een x-grip kado gekregen, mooi spul.. handig met navigatie e.d.

Maar.. ik merk dat mijn telefoon wel erg snel leeg gaat. Nu zit er in mijn motor al een adapter van Garmin, deze heb ik gestript en getracht er een micro USB kabel op aan te sluiten (rood naar rood) Helaas werkt dit niet.. wat doe ik verkeerd?

Gegevens adapter: output: 4.9 - 5.5v /1.5A
Telefoon: Samsung Galaxy s7

Is de output van de adapter te hoog? Of zit het probleem ergens anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:59:
Voor mijn verjaardag heb ik een x-grip kado gekregen, mooi spul.. handig met navigatie e.d.

Maar.. ik merk dat mijn telefoon wel erg snel leeg gaat. Nu zit er in mijn motor al een adapter van Garmin, deze heb ik gestript en getracht er een micro USB kabel op aan te sluiten (rood naar rood) Helaas werkt dit niet.. wat doe ik verkeerd?

Gegevens adapter: output: 4.9 - 5.5v /1.5A
Telefoon: Samsung Galaxy s7

Is de output van de adapter te hoog? Of zit het probleem ergens anders?
Staat er wel spanning op? Is de adapter nog heel?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

timmie271 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:32:
En dan word je gebeld door de rijinstructeur (hij kan niet zo snel appen als mij :+) met de vraag of je je theorie hebt gehaald. En dan direct met de vraag erachteraan of ik de 15e van augustus al AVB wil doen. Uiteraard ja gezegd met nog een extra les van 2 uur op de 14e (naast de al 3 geplande lessen). Misschien niet nodig maar liever teveel oefenen dan te weinig *O* *O* *O* *O*

Alleen jammer dat ik dan voor 4 weken in Lelystad zit en weer terug moet naar harderwijk om de motor op te halen en dan het examen in Lelystad heb 8)7
Ojee. Het dorp gaat onveilig worden ;)

Gefeliciteerd 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Secsytime schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Beetje te generaliserend tbh. Dat een auto meer contact heeft met de grond OK, maar om de remmen ook te gaan vergelijken gaat niet 1:1 op. Als je Brembo M50 remmen op de motor hebt zitten, zijn er een hoop crappy auto's die echt niet zo hard kunnen remmen hoor.
Als als als. Als mijn tante kloten had was het mijn oom geweest.

(Wat als die auto dan weer f1 remmerij erop heeft??)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raym09 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Staat er wel spanning op? Is de adapter nog heel?
Voor zo ver ik weet wel. De vorige eigenaar heeft die adapter altijd gebruikt voor de navigatie. Heb op het moment geen multimeter bij de hand.

Maar mijn gedachtegang klopt wel? Rood op rood, zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tylen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Als als als. Als mijn tante kloten had was het mijn oom geweest.

(Wat als die auto dan weer f1 remmerij erop heeft??)
Zeg alleen maar dat het te generaliserend is (: want in een hoop gevallen zal het ook niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Voor zo ver ik weet wel. De vorige eigenaar heeft die adapter altijd gebruikt voor de navigatie. Heb op het moment geen multimeter bij de hand.

Maar mijn gedachtegang klopt wel? Rood op rood, zou moeten werken?
Geen idee, zo ben ik daar niet in thuis. Maar zou beginnen met te controleren of je überhaupt spanning hebt.

- Aangesloten op spanning
- Zekering heel
- is het contract geschakeld, zo ja op contact zetten.
Etc. Etc.

Awesome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.
Goed nieuws!

Gefeliciteerd! Als je kan ZLM imo. Betaalbaar en goede voorwaarden. Zo heb ik de schadevrije jaren van mijn vriendin ( onze auto staat op haar naam ) mee mogen nemen naar mijn pakket.

O ja. En even showen natuurlijk >:)
Dd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

@ datona discussie hierboven: Gewoon bij HBM machines bestellen, zelfde spul is daar veel, echt veel goedkoper. Soms wel 70%.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Laat jij je gas maar eens los op de motor en kom maar eens omhoog achter je ruitje, menig automobilist kan daar al niet mee omgaan. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

[...]

Is dat iets wat je denkt of heb je dat ergens gezien of gelezen? Je moet denk ik naar uitersten op zoek gaan wil een motor beter remmen dan een auto.

De gemiddelde auto op de weg remt echt harder dan de gemiddelde motorrijder. Ik heb het vaak gezien op filmpjes op youtube, vaak over gelezen en zelfs zelf meegemaakt. Dat een auto voor me vol in de ankers ging op de A4, mooi dat de auto dichterbij kwam, het enige dat ik kon doen was de rem los laten en uitwijken.

Ik zou zeggen, zoek maar eens naar meer info. Veel motorrijders denken het wel te kunnen winnen van hun voorligger :F :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
epic_gram schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:02:
@ datona discussie hierboven: Gewoon bij HBM machines bestellen, zelfde spul is daar veel, echt veel goedkoper. Soms wel 70%.
Je hebt er nog een. Powerplus tools. Ook zelfde spul.
Allemaal uit china met een ander plakkertje erop :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
[...]

Wera is zo'n beetje het betere gereedschap wat er te koop is als ik de monteurs om me heen goed begrijp.
Ik heb zelf de tool plus en ik ben er heel tevreden mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Raym09 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Heb je wel een last onafhankelijk relais geplaatst? Dat moet wel anders werkt het niet goed.

Ik heb dat relais wel gemonteerd maar achter nog de weerstanden er tussen zitten (dimmers nog niet geplaatst) maar voor wilt het niet lekker werken. Maar Adam reageert vlot en behulpzaam op vragen en die gaf aan dat alle weerstanden eruit moeten wilt het werken.

Dus relais vervangen, weerstanden eruit en dan zou het moeten werken. En anders gewoon Adam een berichtje sturen, reageerde gisteravond direct op mijn vragen.
Nee nog niet, ik had verwacht dat de relais niet nodig was vanwege de dimmer. Wellicht een beetje te simpel gedacht. Relais is besteld en zal morgen binnen zijn. Dan gaan we zondag maar weer even kijken :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
@wiedeOPdoetmomenteel

het word maar eens (hoog) tijd voor een geüpdaterde foto van mijn grote grom. De oude is nog van voor de revamp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mXE8uyiPvKCIhakHSHauICs6/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

darkkingll schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:02:
Haha _/-\o_

Mij werd verteld dat ik geen rekening hoefde te houden met de examinator en moest gaan rijden alsof hij er niet was.. al bleek achteraf dat hij het niet leuk vond dat ik ging filteren in de file...
Dit was bij mij inderdaad ook zo. Ideaal, s'ochtends in de spits de snelweg op, rijtje vrachtwagens ingehaald op de invoegstrook en voor de vrachtwagens ingevoegd. Tsja, de examinator kon dat niet halen met z'n Peugeot'tje 308 :P * Destruction heeft ze daarna voor 75% van de rit niet meer in de spiegels gezien.. Ik kreeg gewoon via het oortje instructies door en die heb ik netjes opgevolgd. Vlak voor het CBR kreeg ik de instructie om een veillige stopplaats te zoeken en daar op ze te wachten :+

Wat ze niet zien kunnen ze niet afkeuren (tbh toch wel lichterlijke zenuwen, een paar bochtjes niet zo geweldig genomen e.d..) Tegen de tijd dat die examinator weer achter me reed waren de zenuwen weg :Y)

Ik had eigenlijk nog wel commentaar verwacht voor het feit dat ik volgas bij 'm vandaan trok op de invoegstrook, in tegendeel. Hij vond dat juist aantonen dat ik van de wendbaarheid en het vermogen van de motorfiets goed gebruik maakte/durfde te maken 8) Niet dat je bij een CB500 echt van vermogen kunt spreken, maar toch :P

Een rij-instructeur die je volgt met de auto daarentegen... :/ Dat is geen rijschool waar ik zou willen lessen, dat vind ik maar nepperij. Lekker roeptoeteren vanuit je auto :| * Destruction is altijd op de motor gevolgd, met uitzondering van 1 les. Toen was haar motor kapot en nadat ze zich tig keer had verontschuldigd dat ze 't zelf ook maar "gay" vond stapte ze in de les auto :+

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 12-07-2018 20:20 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Freubel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:49:
[...]

Wera is zo'n beetje het betere gereedschap wat er te koop is als ik de monteurs om me heen goed begrijp.
Ik heb zelf de tool plus en ik ben er heel tevreden mee :)
Ik heb 't setje maar besteld via ibood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

Destruction schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:14:
[...]
Een rij-instructeur die je volgt met de auto daarentegen... :/ Dat is geen rijschool waar ik zou willen lessen, dat vind ik maar nepperij. Lekker roeptoeteren vanuit je auto :| * Destruction is altijd op de motor gevolgd, met uitzondering van 1 les. Toen was haar motor kapot en nadat ze zich tig keer had verontschuldigd dat ze 't zelf ook maar "gay" vond stapte ze in de les auto :+
ergens snap ik het ook wel, die gasten worden doodmoe van een hele dag motorrijden natuurlijk. Mijn instructeur kon me trouwens ook prima bijhouden in zijn renault clio diesel ;(

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:14:
[...]
Niet dat je bij een CB500 echt van vermogen kunt spreken, maar toch :P
Sneller dan meer dan 80% van alle auto's. In ieder geval tot de 150km/u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ocdaan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:11:
[...]

Is dat iets wat je denkt of heb je dat ergens gezien of gelezen? Je moet denk ik naar uitersten op zoek gaan wil een motor beter remmen dan een auto.

De gemiddelde auto op de weg remt echt harder dan de gemiddelde motorrijder. Ik heb het vaak gezien op filmpjes op youtube, vaak over gelezen en zelfs zelf meegemaakt. Dat een auto voor me vol in de ankers ging op de A4, mooi dat de auto dichterbij kwam, het enige dat ik kon doen was de rem los laten en uitwijken.

Ik zou zeggen, zoek maar eens naar meer info. Veel motorrijders denken het wel te kunnen winnen van hun voorligger :F :)
Ik weet het niet hoor...

Dit laat toch imho wel zien wat er wél goed mogelijk is, in handen van een bedreven piloot...

Je hebt meer dan remmen he... Iedereen die ook voor het eerste de Eifel in gaat rijdt op de remmen en de koppeling, ruikt lekker, maar je hebt niet voor niets 10k rpm, of 14, of 15....

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 12-07-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Ik denk dat de clou hem daar ook in zit, "bedreven piloot". In een auto kan bijna iedereen hard remmen, op de motor waarschijnlijk minder mensen dan ze zullen erkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb je zeker een punt, maar dat is een gevalletje durven toe te geven ipv met een gestrekt been een discussie in. Maar goed :)

@Grubeater volgens mij heb ik je ergens een trauma bezorgd? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 12-07-2018 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:02:
@Joopieboy Ik denk dat de clou hem daar ook in zit, "bedreven piloot". In een auto kan bijna iedereen hard remmen, op de motor waarschijnlijk minder mensen dan ze zullen erkennen :)
Aan de andere kant, iedereen kan het leren om in ieder geval flink te remmen. Doe zelf regelmatig remoefeningen en vind het ook leuk om te doen. Optrekken tot 80km/u, aanleggen en doorknijpen. Dan steeds wat harder knijpen. Op die manier krijg je een idee van wat er mogelijk is en ben je ook niet meer bang om hard te remmen. Als je zoiets nooit doet zal je als het nodig is niet zo hard durven remmen. Remmen als Rossi is een heel ander verhaal, maar iedereen kan leren dat er meer mogelijk is dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raym09 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:36:
[...]

Geen idee, zo ben ik daar niet in thuis. Maar zou beginnen met te controleren of je überhaupt spanning hebt.

- Aangesloten op spanning
- Zekering heel
- is het contract geschakeld, zo ja op contact zetten.
Etc. Etc.
Opgelost!

De aarde kabel bleek geen 'gewone' kabel te zijn, maar rond de stroomkabel te zitten. Dus daar de aarde van de USB op aangesloten en nu werkt het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ocdaan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:11:
[...]

Je bent alles aan het generaliseren. Het is niet zo dat ALLE auto's beter remmen dan ALLE motoren. Ja, auto's hebben meer contact met de grond dus als je dezelfde remmen op beide zou hebben, kan een auto sneller afremmen. Daar is geen discussie over.

MAAR, als je een recente motor hebt, met fatsoenlijke remmen. Zijn die remmen veel beter dan de remmen van een auto van 15-20 jaar geleden.

Op bijv. een SRAD zul je echt niet sneller remmen dan een auto, maar die motoren staan bekend om remmen als sponzen en zijn inmiddels 20 (?) jaar oud. Maar heb je een nieuwe Street Triple 765, dan is het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:40:
[...]

Op bijv. een SRAD zul je echt niet sneller remmen dan een auto, maar die motoren staan bekend om remmen als sponzen en zijn inmiddels 20 (?) jaar oud. Maar heb je een nieuwe Street Triple 765, dan is het een heel ander verhaal.
Het verschil tussen mijn 2003 SV1000S en mijn 2010 RC8. De SV was niet eens slecht, maar het verschil is extreem. Nu is het alsof je een anker uitgooit. Helemaal bij de oefeningen waar ik steeds een stapje verder ga. Damn wat remt dat ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Ik weet het niet hoor...
[video]
Dit laat toch imho wel zien wat er wél goed mogelijk is, in handen van een bedreven piloot...

Je hebt meer dan remmen he... Iedereen die ook voor het eerste de Eifel in gaat rijdt op de remmen en de koppeling, ruikt lekker, maar je hebt niet voor niets 10k rpm, of 14, of 15....
Ik ben benieuwd naar de kleur van zijn onderbroek... als het niet door z'n pak is gevlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Ik ben benieuwd naar de kleur van zijn onderbroek... als het niet door z'n pak is gevlogen.
Alle kleuren van de regenboog denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:52

steveman

Comfortabel ten onder

Secsytime schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:40:
[...]

[...]
Maar heb je een nieuwe Street Triple 765, dan is het een heel ander verhaal.
Laatst bij VRO bochten remproeven gedaan (gek eigenlijk...), best indrukwekkend kan ik je vertellen, volle bak van 150 naar 0 :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 16 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.