Ik heb zo'n ding dus nog nooit ' real life ' gezien. Lijkt mij wel grappig om bijvoorbeeld @Joopieboy op zo'n ding rond te zien knallen.Leviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Grom-bezitter hier.
Om wat voor afstand gaat het en wat voor route is het? Voor mij is woon-werk een ritje van 12km met wegen van max 70km/u. Daarvoor is de Grom ideaal. Ritje duurt tussen de 15 en 20 minuten, dan is menig motor misschien net warm. En dat is gewoon doodzonde natuurlijk. Maar de Grom is na een paar minuten al lekker warm. En het is gewoon mega grappig om erop rond te knarren.
Zit er ook een reflector bij voor aan de achterkant dan?Joopieboy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:40:
Vandaag was eindelijk mijn R&G kit binnen, gelijk opgepikt toen ik de brommert toch afzette voor de beurt en een nieuwe achterband. Nu alles compleet om voor het weekend de motor Duitsland proof te maken.
[afbeelding]
5km heen, 5km terug. Direct na werk altijd een tussenstop in de sportschool. In principe doe ik het nu altijd op de fiets en dat is ook goed te doen en natuurlijk ook gewoon goed voor je... Maar een Grom lijkt mij gewoon zo ontzettend leuk om mooi snel door de stad te kunnen komen.Leviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Grom-bezitter hier.
Om wat voor afstand gaat het en wat voor route is het? Voor mij is woon-werk een ritje van 12km met wegen van max 70km/u. Daarvoor is de Grom ideaal. Ritje duurt tussen de 15 en 20 minuten, dan is menig motor misschien net warm. En dat is gewoon doodzonde natuurlijk. Maar de Grom is na een paar minuten al lekker warm. En het is gewoon mega grappig om erop rond te knarren.
Jij hebt 'm recent gekocht toch? Ik zit de advertenties wel in de gaten te houden maar tot nu toe nog niet 1 dichtbij (omgeving Overijssel) kunnen vinden en de dealers lijken niet erg happig op testritjes omdat dan de kilometer standen van de occasions oplopen...
Zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan laten maken terwijl ik erop rond rijd. Hij is dus écht klein, maar qua zit niet verkeerd eigenlijk.R0y. schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:36:
[...]
Ik heb zo'n ding dus nog nooit ' real life ' gezien. Lijkt mij wel grappig om bijvoorbeeld @Joopieboy op zo'n ding rond te zien knallen.
Dat is dan ideaal voor de Grom inderdaad. Ik heb hem nu 1 maand in bezit zoiets. Wat ik had gedaan is bij marktplaats een zoekopdracht opgeslagen en dat elke keer als er eentje op gezet werd ik een mail kreeg. Maar ze zijn héél snel verkocht. Die ik nu heb, heb ik ook met geluk kunnen bemachtigen. Er werd in 24uur tijd door 5 verschillende mensen op geboden.MrXen0 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:43:
[...]
5km heen, 5km terug. Direct na werk altijd een tussenstop in de sportschool. In principe doe ik het nu altijd op de fiets en dat is ook goed te doen en natuurlijk ook gewoon goed voor je... Maar een Grom lijkt mij gewoon zo ontzettend leuk om mooi snel door de stad te kunnen komen.
Jij hebt 'm recent gekocht toch? Ik zit de advertenties wel in de gaten te houden maar tot nu toe nog niet 1 dichtbij (omgeving Overijssel) kunnen vinden en de dealers lijken niet erg happig op testritjes omdat dan de kilometer standen van de occasions oplopen...
Die bij de dealers heb ik ook zien staan, maar die vond ik wel erg duur eigenlijk. Die bijvoorbeeld bij Goedhart staat, heeft dan wel een LeoVince dempertje erop, maar om nou net iets minder dan de nieuwprijs te vragen is mij iets teveel.. Liefst had ik wel de nieuwe versie gehad, maar de oude is buiten het uiterlijk exact hetzelfde.
Oftewel, stel die zoekopdracht herinnering in en dan is het afwachten en duimen. Houd er wel rekening mee dat hij verre van snel is natuurlijk. Tot de 70/80 gaat nog redelijk vlot en kun je de auto's voor blijven, maar daarna is het ver klaar met de pret en kom je met geduld op de 95.
Oh en nog een nadeel is dat andere motorrijders je niet herkennen als motorrijder en je dus minder zwaaitjes krijgt

[ Voor 68% gewijzigd door Leviathius op 11-07-2018 09:49 ]
Zat hier gisteravond langs de boulevard een biertje te drinken, ineens een hoop lawaai in de verte. Ik dacht, dat zal een SS of een malloot op een KTM zijn.... Was het een GromLeviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:44:
[...]
Zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan laten maken terwijl ik erop rond rijd. Hij is dus écht klein, maar qua zit niet verkeerd eigenlijk.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
5km? Wtf, dat is 2 keer trappen op een trapfietsMrXen0 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:43:
[...]
5km heen, 5km terug. Direct na werk altijd een tussenstop in de sportschool. In principe doe ik het nu altijd op de fiets en dat is ook goed te doen en natuurlijk ook gewoon goed voor je... Maar een Grom lijkt mij gewoon zo ontzettend leuk om mooi snel door de stad te kunnen komen.

Haha ja in de UK is het echt een grote groep Grom fanaten die er flink wat geld in steken. Zo zijn er die misschien wel 5.000€ £10,000 aan upgrades in hun Grom hebben zitten. Van Ohlins vering tot 181cc Big Bore kits met aftermarket koeling, oliefilter etc.aidanl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:50:
[...]
Zat hier gisteravond langs de boulevard een biertje te drinken, ineens een hoop lawaai in de verte. Ik dacht, dat zal een SS of een malloot op een KTM zijn.... Was het een Grom

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 11-07-2018 09:58 ]
Er was toch ook iemand op een Grom forum die een fireblade 1199R blok of iets dergelijks in de grom heeft gehangen?Leviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:52:
[...]
Haha ja in de UK is het echt een grote groep Grom fanaten die er flink wat geld in steken. Zo zijn er die misschien wel 5.000€ £10,000 aan upgrades in hun Grom hebben zitten. Van Ohlins vering tot 181cc Big Bore kits met aftermarket koeling, oliefilter etc.
[afbeelding]

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 11-07-2018 10:10 ]
Ha je bedoeld het Panigale 1199 blok:cyntax schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:07:
[...]
Er was toch ook iemand op een Grom forum die een fireblade blok of iets dergelijks in de grom heeft gehangen?

Er schijnen ooit rijdende beelden van geweest te zijn, maar die zijn niet meer te vinden helaas..
Zojuist een mat zwart streetbar stuurtje van LSL besteld. Het stuur wat standaard op de GSR zit is al vrij recht (en dat vind ik fijn) en daarom ben ik voor een streetbar i.p.v. een superbike stuur gegaan.
Ik denk dat ik er nog wel een stuk van af moet zagen aangezien 820MM toch te breed gaat zijn. Ook is de diameter van het stuur 22,2MM i.p.v. 22MM wat normaal is. Ik ben benieuwd hoe dit bijvoorbeeld uitpakt bij het monteren van de handvaten.

Maar de voornaamste reden voor een ander stuur is de kleur. Ik erger me aan dat Chrome stuur wat er standaard op zit.
Ik denk dat ik er nog wel een stuk van af moet zagen aangezien 820MM toch te breed gaat zijn. Ook is de diameter van het stuur 22,2MM i.p.v. 22MM wat normaal is. Ik ben benieuwd hoe dit bijvoorbeeld uitpakt bij het monteren van de handvaten.

Maar de voornaamste reden voor een ander stuur is de kleur. Ik erger me aan dat Chrome stuur wat er standaard op zit.

Enorm verschil met de S1000RR:PilatuS schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:03:
[...]
Bij een constante snelheid zit op 5000 toeren onder de 3000 heb ik de koppeling in aangezien ie bokt tot 3500 toeren. Ik heb vaak genoeg ritjes dat ik gewoon lekker rustig wil rijden. Er zijn ook genoeg ritjes waarbij het gas wel aardig open gaat, maar soms vind ik lekker relax rondrijden ook prettig. Voor een SS zit mijn fiets vind ik zelf heel comfortabel, dus er rustig mee toeren gaat prima voor mij.
Edit: Mijn toerengebied is dit:
1-3k is niet te rijden.
4-6k is voor constante snelheid waar ie bij 5k het lekkerste loopt en bij 6k niet meer fijn aanvoelt. De QS werkt het beste bij 5k toeren of hoger.
7-10.5k is holy shit gebied bij mij. Redline ligt bij 10.5k. Hoewel ik bij 5k toeren al meer dan 100Nm koppel heb komen de pk's pas bij 6k tot 7k echt los.
Bij die 4-6k trekt ie lekker door door het hoge koppel zodat je meer toeren eigenlijk niet nodig hebt.
Qua versnellingen is het helemaal leuk. De 1 is tot 55km/u. De 2 tot 85km/u. De 3 is tot 110km/u prima. Wil ik in de 3 hoger dan 4200 toeren zitten moet ik 95km/u gaan rijden. De 4 is pas bij 120km/u prettig zodat ik op die 5k toeren uit kom. De 5 gebruik ik zelfs op de snelweg niet vaak omdat je dan 130km/u of meer moet doen wil het fijn rijden. Op een drukke snelweg is het de 4 of 5 die ik gebruik. De 6 is eigenlijk alleen voor de Autobahn. Ga ik 120km/u rijden in de 6 kom ik onder de 4k toeren uit wat voor geen meter rijd. Ga ik een lekker ritje maken op de dijk kom ik meestal niet verder dan de 3e versnelling.
1-3k kom je meestal niet (maar kán ie wel)
3-5k prima voor kruissnelheid, al vrij vlot
5-8k lekker veel trekkracht
8-11k heel snel
11-14.5k holy shit dit is eng
En dat zorgt ervoor dat je in de 1 tot 145km/u kan, maar meestal ben ik dan al wel opgeschakeld
Zal wel lekker rap op t achterwiel gaan met die korte wielbasis! En een hitteschild zou je rechterbeen wellicht ook wel lekker vindenLeviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:11:
[...]
Ha je bedoeld het Panigale 1199 blok:
[afbeelding]
Er schijnen ooit rijdende beelden van geweest te zijn, maar die zijn niet meer te vinden helaas..
Vind die Grommetjes wel gaaf, maar nog vrij prijzig voor zo'n mini bike. Ik zou er waarschijnlijk niet eens op kunnen zitten (1m93). Dan lijkt me de BMW G310R me interessanter.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Sinds kort rij ik een BMW Boxer. Dan zit ik bij 7500 rpm al in het rode gebied.Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:22:
[...]
Mooi he die verschillende karakteristieken van motoren.
Mijn R6 word pas wakker bij 10K rpm. En stopt rond de 17,5K rpm.
Wel lekker veel koppel onderin.
Netjes! Echt ontzettend mooi. Ik heb sinds vorige weekend z'n oudere broertje, een Speed Triple 1050. Wat een fantastische motor, ieder ritje weer een lach op mijn gezicht. En zo'n driecilinder is een perfecte tussenweg tussen koppel van een twee cilinder en de PK's van een viercilinder.Workaholic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:51:
Ik mag eindelijk weer zwaaien in dit topic en op de weg
Dit weekend ga ik samen met mijn vader naar de Ardennen. Nu al zin in!
Heb nogal onverwacht snel de XT660R gekocht. Zag er allemaal ok uit, korte proefrit gemaakt en de dag erna alles geregeld en naar huis gereden.
Na enkele km's begon het tank-bijna-leeg-lampje te branden, blijkbaar moest de deal echt uitgemolken worden.
Thuis aangekomen een groter probleem: beide voorvorkpoten lekken. Niet zweten, maar een laagje olie dat langzaam naar beneden loopt, o.a. op de remklauw.
Verkoper -die overigens extreem argwanend was met de proefrit en betaling- zegt het nooit opgemerkt te hebben. 2 Keerringen zijn de kosten natuurlijk niet, maar ik ontkom er denk ik niet aan om de hele boel uit elkaar te halen, omdat er ook weer de goede hoeveelheid olie in terug moet en er vast wel wat vuil in zal zitten
Na enkele km's begon het tank-bijna-leeg-lampje te branden, blijkbaar moest de deal echt uitgemolken worden.
Thuis aangekomen een groter probleem: beide voorvorkpoten lekken. Niet zweten, maar een laagje olie dat langzaam naar beneden loopt, o.a. op de remklauw.
Verkoper -die overigens extreem argwanend was met de proefrit en betaling- zegt het nooit opgemerkt te hebben. 2 Keerringen zijn de kosten natuurlijk niet, maar ik ontkom er denk ik niet aan om de hele boel uit elkaar te halen, omdat er ook weer de goede hoeveelheid olie in terug moet en er vast wel wat vuil in zal zitten
Zat de lekkage er tijdens de bezichtiging / proefrit ook al? Zo niet, dan is het natuurlijk bullshit dat de verkoper er niet vanaf wist, want dan heeft hij het zelf schoongemaakt..Joepla schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
Heb nogal onverwacht snel de XT660R gekocht. Zag er allemaal ok uit, korte proefrit gemaakt en de dag erna alles geregeld en naar huis gereden.
Ja leuk ik herken het, ook dat de Politie mij daardoor opmerkte en ging volgen.Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:22:
[...]
Mooi he die verschillende karakteristieken van motoren.
Mijn R6 word pas wakker bij 10K rpm. En stopt rond de 17,5K rpm.

Yess, zit bij de kit inbegrepen.Patrock schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:40:
[...]
Zit er ook een reflector bij voor aan de achterkant dan?
@R0y. Dat snap ik ja, als ik al weg kan rijden zal dat er wel grappig uitzien.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het is me niet toen totaal opgevallen. Ik merkte het pas toen de motor een nachtje op zijn plek stond en er een olievlekje op de tegels kwam. De onderkant van de poten was inderdaad wel erg schoon...Ardj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:42:
[...]
Zat de lekkage er tijdens de bezichtiging / proefrit ook al? Zo niet, dan is het natuurlijk bullshit dat de verkoper er niet vanaf wist, want dan heeft hij het zelf schoongemaakt..
Vrij simpel klusje om uit te voeren bij een XT en helaas bij occasions ook vaak nodig doordat de meeste van die dingen nog al eens hele stukken op één wiel rijden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ben benieuwd hoeveel werk het is om het stuur te vervangen. Zou je een kort stappenplan kunnen bijhouden wat je hebt gedaan? Of met welke dingen je vooral op moet letten.R0y. schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:21:
Zojuist een mat zwart streetbar stuurtje van LSL besteld. Het stuur wat standaard op de GSR zit is al vrij recht (en dat vind ik fijn) en daarom ben ik voor een streetbar i.p.v. een superbike stuur gegaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb laatst de steun voor de pegs van de passagier zwart gespoten. Is ook een hele verbetering vind ik

aidanl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:33:
[...]
Hotel waar we zitten zit precies aan de boulevard in Brighton dus we hadden geen andere keuze dan de stad in te rijden. Maar gaan straks weer door, te druk om hier in de stad lekker te rijden.
We zijn 2 weken in de UK. Morgen Romsey - > Glouster, daarna Glouster - > Brecon (via Cardiff).
Als je in de buurt van Reading bent geef dan maar een seintje
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@CFC-Mathijs als het stuur (ongeveer) evengroot is, is het makkelijk.
Stap 1: schroef de hele meuk los
Stap 2: schroef de hele meuk weer vast
(boutjes van de klem op de kroonplaat, de bevestiging van de hendels en eventuele extra knoppenunits)
Als het stuur en significant andere hoogte / breedte heeft kunnen andere rem- koppelings en gas-leidingen/kabels nodig zijn.
Stap 1: schroef de hele meuk los
Stap 2: schroef de hele meuk weer vast
(boutjes van de klem op de kroonplaat, de bevestiging van de hendels en eventuele extra knoppenunits)
Als het stuur en significant andere hoogte / breedte heeft kunnen andere rem- koppelings en gas-leidingen/kabels nodig zijn.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
@Chakotay Je vergeet stap 3: Pak een boormachine en boor wat gaatjes op de juiste plekken zodat je de originele schakelaars nétjes terug kunt zetten....
Vaak wordt dat niet gedaan en worden simpelweg de nokjes uit de schakelaars/hendels weg geslepen met een dremel of soortgelijk ding
Vaak wordt dat niet gedaan en worden simpelweg de nokjes uit de schakelaars/hendels weg geslepen met een dremel of soortgelijk ding

Dat blijft vervelend, vooral als mensen dingen verzwijgen. Van de andere kant wellicht een leermoment voor de volgende keerJoepla schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
Mijn Z900 veranderd in een Z1000 qua geluid boven de 7k toeren, erg verslavend kan ik je zeggen
"Don't let your dreams be memes"
Wat @Chakotay en @wimmel_1 al aangaven... volgens mij valt het qua werk best wel mee en ik ga er van uit dat ik niets van kabels o.i.d. moet gaan vervangen.CFC-Mathijs schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:18:
[...]
Ben benieuwd hoeveel werk het is om het stuur te vervangen. Zou je een kort stappenplan kunnen bijhouden wat je hebt gedaan? Of met welke dingen je vooral op moet letten.
Ik heb laatst de steun voor de pegs van de passagier zwart gespoten. Is ook een hele verbetering vind ik![]()
[afbeelding]
Maar ik zal wat foto's maken tussendoor

Is zeker waar, alleen verwacht je niet dat je meteen aan de bak kunt als er gezegd wordt dat alles tiptop is.wimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:17:
Vrij simpel klusje om uit te voeren bij een XT en helaas bij occasions ook vaak nodig doordat de meeste van die dingen nog al eens hele stukken op één wiel rijden
Ja vooral deze gast. Was panisch om de motor af te geven voor de proefrit (wilde er liefst naastrijden met zijn autoThoit schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:26:
[...]
Dat blijft vervelend, vooral als mensen dingen verzwijgen. Van de andere kant wellicht een leermoment voor de volgende keer

Leermoment: ik weet normaal gesproken waar ik op moet letten, maar dit is er deze keer gewoon bij ingeschoten. Het is meer een extra stukje mensenkennis.
Dat foto's maken bedenk ik soms van te voren ook wel eens met dingen. En dan halverwege denk ik, owhja
Stuur had ik in circa een uur vervangen.wimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:23:
@Chakotay Je vergeet stap 3: Pak een boormachine en boor wat gaatjes op de juiste plekken zodat je de originele schakelaars nétjes terug kunt zetten....
Vaak wordt dat niet gedaan en worden simpelweg de nokjes uit de schakelaars/hendels weg geslepen met een dremel of soortgelijk ding![]()
1. Foto maken van standaard stuurinrichting
2. Alles losmaken van OEM stuur, OEM stuur verwijderen (tip: perslucht gebruiken om rubberen handvaten er onbeschadigd af te krijgen)
3. Nieuw stuur plaatsen rekening houdend met hoe alle bedrading loopt (op de foto te zien die je hebt gemaakt in stap 1)
4. Nieuw stuur afstellen in de hoek die jij het fijnst vind door op de motor te zitten en het stuur te verstellen.
5. Nieuw stuur definitief bevestigen aan kroonplaat (tip: ik markeer de positie van stuur t.o.v. kroonplaat met boutlak zodat ik altijd weet hoe die terug moet als ik het weer een keer loshaal)
6. knoppen plaatsen zoals hoe die op het originele stuur zaten (ook met de foto die je hebt gemaakt in stap 1)
7. putjes slaan waar de nokjes komen.
8. Gaten boren met dremel.
9. Alles vastmaken. Bizon secondelijm om rubberen handvaten weer vast te krijgen.
Woon werk met de triumph gaan mensen je zeker niet in dank afnemenMrXen0 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:19:
[...]
Oorzaak van de ratel/tik al gevonden? Lijkt bij mijn Speed Four ook af en toe een interessant geluid in te zitten... Monteur en fora zeggen gewoon dat het aan het blok zelf ligt wat gewoon erg luid is.
Zit ergens wel te twijfelen om niet voor een andere motor te gaan kijken, wil er ook woon/werk mee gaan doen maar dat is voornamelijk in de stad en zoals je zelf zegt is deze motor nou niet echt een held in dat gebied.
Wilde eigenlijk een Grom puur voor dat stukje maar de vraag is of dat niet een tikkeltje aan de prijzige kant is voor iets wat ik alleen daar voor gebruik.
En je hebt gelijk, er hoort van alles te rammelen, wat dat betreft is het net een Ducati...
Een Grom is denk ik sowieso geinig spul voor in de stad
Verder is het vooral bijschaven nu, geen grote punten meer maar vooral de bochtjes net wat netter ingaan, alles net wat strakker. Nog 1 les te gaan..... iep! Het komt wel heel dichtbij zo.
I have stability. The ability to stab.
Hoe ver zit die koekenbakker dan wel niet achter je als hij rood heeft maar jij nog door groen kon? Want inderdaad, door oranje rijden = zakken. Tenzij er een auto echt flink op je hielen zit en de indruk wekt niet voor oranje te gaan stoppen...SmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:58:
Nou het heeft me 4 lessen gekost maar is me toch gelukt om vandaag m'n instructeur een keertje zoek te rijden. Ik pakte 2 stoplichten op een 80 weg mee met oranje, hij had bij de eerste al rood (kreeg de hint dat ik met m'n examen dan wel mooi mag remmen, oeps)... dus bij het 3e stoplicht kreeg ik te horen dat ie weer voor rood stond en ik maar naar huis moest rijden. Missie geslaagd, hehe.
Verder is het vooral bijschaven nu, geen grote punten meer maar vooral de bochtjes net wat netter ingaan, alles net wat strakker. Nog 1 les te gaan..... iep! Het komt wel heel dichtbij zo.
Door oranje geel rijden is niet zakken hoor! Als het verkeerslicht vlak voor je op geel springt, mag je er gewoon doorheen. Wat je níet moet doen is gas bij geven zodat je het geel nog net kan halen.Icephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:36:
[...]
Hoe ver zit die koekenbakker dan wel niet achter je als hij rood heeft maar jij nog door groen kon? Want inderdaad, door oranje rijden = zakken. Tenzij er een auto echt flink op je hielen zit en de indruk wekt niet voor oranje te gaan stoppen...
Ik reed door oranje, niet door groen. Ik *had* kunnen stoppen, en hij gaf dus aan dat ik dit met mijn examen ook wel echt moet doen, maar ik was doorgereden.Icephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:36:
[...]
Hoe ver zit die koekenbakker dan wel niet achter je als hij rood heeft maar jij nog door groen kon? Want inderdaad, door oranje rijden = zakken. Tenzij er een auto echt flink op je hielen zit en de indruk wekt niet voor oranje te gaan stoppen...
Door oranje rijden is niet per definitie zakken. Het gaat erom of je genoeg ruimte hebt om te remmen of niet. In dit geval was het net wel genoeg ruimte, maar zat ik te twijfelen en in dat geval rij ik liever door oranje. Was niet de nette beslissing, maar wel veilig. Als ik niet genoeg ruimte heb om te remmen dan ga ik echt niet vol in m'n blokken omdat ik anders mijn examen zak. Dat zou pas onveilig zijn! Maar in dit geval had m'n instructeur gewoon gelijk en had ik prima nog kunnen remmen. Ik deed het alleen niet.
Had ik laatst ook (door oranje rijden, in mijn geval mbt druk verkeer en twijfel of ik veilig kon stoppen). Alleen zag ik het bovendien uit een ooghoek rood worden én stond er een flitsbakSmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:41:
[...]
Ik reed door oranje, niet door groen. Ik *had* kunnen stoppen, en hij gaf dus aan dat ik dit met mijn examen ook wel echt moet doen, maar ik was doorgereden.dus daarom kon hij er niet meer doorheen.
Door oranje rijden is niet per definitie zakken. Het gaat erom of je genoeg ruimte hebt om te remmen of niet. In dit geval was het net wel genoeg ruimte, maar zat ik te twijfelen en in dat geval rij ik liever door oranje. Was niet de nette beslissing, maar wel veilig. Als ik niet genoeg ruimte heb om te remmen dan ga ik echt niet vol in m'n blokken omdat ik anders mijn examen zak. Dat zou pas onveilig zijn! Maar in dit geval had m'n instructeur gewoon gelijk en had ik prima nog kunnen remmen. Ik deed het alleen niet.
Even met je digid inloggen, kun je al zien of er een boete openstaat voor je hem binnen hebtDryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:45:
[...]
Had ik laatst ook (door oranje rijden, in mijn geval mbt druk verkeer en twijfel of ik veilig kon stoppen). Alleen zag ik het bovendien uit een ooghoek rood worden én stond er een flitsbakdus nu is het angstig afwachten of er een aangetekende brief aan zit te komen
Awesome
Ik denk niet dat we in .be al zover staanRaym09 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:49:
[...]
Even met je digid inloggen, kun je al zien of er een boete openstaat voor je hem binnen hebt
Oh dan gewoon de postduif neerschieten en zeggen dat je niks gezien hebt
Awesome
Arme postbezorgerRaym09 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:56:
[...]
Oh dan gewoon de postduif neerschieten en zeggen dat je niks gezien hebt
XBL: DonFrans
Oeps, hopen dat het goed is gegaan dan. Zijn verkeersboetes eigenlijk voor je eigen rekening als je lest? Want m'n instructeur zegt wel dat ik als motorrijder boven de geldende snelheid moet zitten, dus dan is het eigenlijk zijn fout als er een snelheidsboete komt toch?Dryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:45:
[...]
Had ik laatst ook (door oranje rijden, in mijn geval mbt druk verkeer en twijfel of ik veilig kon stoppen). Alleen zag ik het bovendien uit een ooghoek rood worden én stond er een flitsbakdus nu is het angstig afwachten of er een aangetekende brief aan zit te komen
ach ja dat hebben ze mij ook verteld (rij gerust wat sneller). Maar als ik vroeg wat ik of ik hun naam kon doorgeven aan oom agent als die mij staande zou houden, werd 't stil
Het te snel rijden komt vanzelf wel, daar hoef je geen haast mee te hebben.
Het te snel rijden komt vanzelf wel, daar hoef je geen haast mee te hebben.
Ben wel eens staande gehouden tijdens het lessen, maar door een praatje van mijn instructeur was er niks aan de hand. Zonder meting kwamen ze ook niet ver denk ik.
Meeste agenten zullen je echt niet zomaar een prent gaan geven als je tijdens het lessen 15 km harder rijdt dan de toegestane snelheid (denk ik
).
Meeste agenten zullen je echt niet zomaar een prent gaan geven als je tijdens het lessen 15 km harder rijdt dan de toegestane snelheid (denk ik
Zijn juridisch gezien de verantwoordelijkheid van de instructeur. Maar goede mogelijkheid dat zij dit proberen te verhalen op jou dan.SmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:06:
[...]
Oeps, hopen dat het goed is gegaan dan. Zijn verkeersboetes eigenlijk voor je eigen rekening als je lest? Want m'n instructeur zegt wel dat ik als motorrijder boven de geldende snelheid moet zitten, dus dan is het eigenlijk zijn fout als er een snelheidsboete komt toch?Nou ja, in dit geval verkeerslicht als ik trager was geweest, maar ik was keurig voor het rode licht al weg.
Nou verwacht ik niet snel boetes te halen hoor, ik rij zo'n 5km boven de tellersnelheid, geen idee wat m'n GPSsnelheid op dat ding is. Bij mijn auto wijkt het boven de 100 zo'n 10km af dus lijkt me dat dit bij motoren ook best zo kan zijn. Dus ik gok dat het nog wel binnen de marges zit. Maar dan weet ik het mocht het ooit gebeuren.
En anders 'sorry oom agent, ik moet het ook nog leren'

Tijdens mijn examen was ik weggereden van de instructeur + examinatorSmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:58:
Nou het heeft me 4 lessen gekost maar is me toch gelukt om vandaag m'n instructeur een keertje zoek te rijden. Ik pakte 2 stoplichten op een 80 weg mee met oranje, hij had bij de eerste al rood (kreeg de hint dat ik met m'n examen dan wel mooi mag remmen, oeps)... dus bij het 3e stoplicht kreeg ik te horen dat ie weer voor rood stond en ik maar naar huis moest rijden. Missie geslaagd, hehe.
Hoeveel het afwijkt heeft ook weer te maken met de banden. Als ze bijna op zijn wijken ze meer af dan wanneer ze nieuw zijn. Heb het wel het idee dat auto's wat meer afwijken dan motoren. Waar ik woon staan regelmatig van die borden die de snelheid in het rood aangeven als je snel rijd of anders in het groen. Is ook een mooie manier om je snelheidsmeter te checken. Bij 52km/u op mijn teller geeft zo'n bord 50km/u aan. Getest met meerdere van die borden omdat ze waar ik woon overal hangen de laatste tijd. Het is telkens maar 1 tot 3km.SmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:23:
Nou verwacht ik niet snel boetes te halen hoor, ik rij zo'n 5km boven de tellersnelheid, geen idee wat m'n GPSsnelheid op dat ding is. Bij mijn auto wijkt het boven de 100 zo'n 10km af dus lijkt me dat dit bij motoren ook best zo kan zijn. Dus ik gok dat het nog wel binnen de marges zit. Maar dan weet ik het mocht het ooit gebeuren.En anders 'sorry oom agent, ik moet het ook nog leren'
Snap ik, en inderdaad je moet wel veilig kúnnen stoppen voor oranje licht (sorry @noes, dat licht is toch écht oranje en niet geelSmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:41:
[...]
Ik reed door oranje, niet door groen. Ik *had* kunnen stoppen, en hij gaf dus aan dat ik dit met mijn examen ook wel echt moet doen, maar ik was doorgereden.dus daarom kon hij er niet meer doorheen.
Als ik erdoor rijd is het beige (of roze, als het nét niet meer beige wasIcephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:32:
[...]
Snap ik, en inderdaad je moet wel veilig kúnnen stoppen voor oranje licht (sorry @noes, dat licht is toch écht oranje en niet geel) anders mag je doorrijden. Maar om dan te 'pochen' met het zoekrijden van je instructeur lijkt me geen goede zaak eerlijk gezegd...
Je moet het wel in stijl doen, anders zak je. Terugschakelen, en op je achterwiel onder het oranje licht door.noes schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:39:
[...]
Door oranje geel rijden is niet zakken hoor! Als het verkeerslicht vlak voor je op geel springt, mag je er gewoon doorheen. Wat je níet moet doen is gas bij geven zodat je het geel nog net kan halen.
Doe het dan wel volledig in stijl en ga dan ook gelijk op je stepjes staan erbij.wilco1985 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:44:
[...]
Je moet het wel in stijl doen, anders zak je. Terugschakelen, en op je achterwiel onder het oranje licht door.
Ik zou nog wel even een buddy hop erbij doenPanini schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:45:
[...]
Doe het dan wel volledig in stijl en ga dan ook gelijk op je stepjes staan erbij.
Do { Ping } while ( LOL )
Daarna natuurlijk ook nog achterstevoren op je stuur gaan zitten en met je rode neus toeterenShadow_Agent schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:
[...]
Ik zou nog wel even een buddy hop erbij doenen kortstondig op het stuur gaan zitten als toetje

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 11-07-2018 15:52 ]
Haha
Mij werd verteld dat ik geen rekening hoefde te houden met de examinator en moest gaan rijden alsof hij er niet was.. al bleek achteraf dat hij het niet leuk vond dat ik ging filteren in de file...
Mij werd verteld dat ik geen rekening hoefde te houden met de examinator en moest gaan rijden alsof hij er niet was.. al bleek achteraf dat hij het niet leuk vond dat ik ging filteren in de file...
Want hij durfde zelf niet?darkkingll schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:02:
Haha![]()
HUH?
bij mij reed de examinator echt wel op een motor achter mij aan
En in Vietnam moet je een 8tje draaien op de parkeerplaats en je bent geslaagd. Andere landen, andere manieren van examen voor de motorDryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:11:
[...]
HUH?![]()
bij mij reed de examinator echt wel op een motor achter mij aanEen oudere vrouw, overigens
tja... 'k vind het toch maar bizar dat iemand in de auto motorexamen afneemt... maar wie ben ikLeviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:14:
[...]
En in Vietnam moet je een 8tje draaien op de parkeerplaats en je bent geslaagd. Andere landen, andere manieren van examen voor de motor.

Gaat dat altijd zo in .nl?
[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 11-07-2018 16:16 ]
Tegenwoordig rijdt de examinator met je instructeur achter je aan in een auto, en krijg je aanwijzingen van je instructeur. Volgens mij bestaat het niet meer dat ze met de motor achter je aankomen.
... not as I do.
Zijn die dingen nauwkeurig? Die hadden ze volgens mij vanochtend in Huizen staan, dat leek wel redelijk op de snelheid die ik op m'n teller had, ik reed 35 volgens de teller en 33 volgens het bord. Dan wijkt het toch niet zo veel af.PilatuS schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:30:
[...]
Hoeveel het afwijkt heeft ook weer te maken met de banden. Als ze bijna op zijn wijken ze meer af dan wanneer ze nieuw zijn. Heb het wel het idee dat auto's wat meer afwijken dan motoren. Waar ik woon staan regelmatig van die borden die de snelheid in het rood aangeven als je snel rijd of anders in het groen. Is ook een mooie manier om je snelheidsmeter te checken. Bij 52km/u op mijn teller geeft zo'n bord 50km/u aan. Getest met meerdere van die borden omdat ze waar ik woon overal hangen de laatste tijd. Het is telkens maar 1 tot 3km.
1300 toeren - stationair, bokt als je hierop probeert weg te rijdenPilatuS schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:03:
Edit: Mijn toerengebied is dit:
1-3k is niet te rijden.
4-6k is voor constante snelheid waar ie bij 5k het lekkerste loopt en bij 6k niet meer fijn aanvoelt. De QS werkt het beste bij 5k toeren of hoger.
7-10.5k is holy shit gebied bij mij. Redline ligt bij 10.5k. Hoewel ik bij 5k toeren al meer dan 100Nm koppel heb komen de pk's pas bij 6k tot 7k echt los.
2000-3000 toeren - rustig optrekken, weinig geluid uit de achterkant, genoeg koppel om mee te komen
3000-6000 toeren - BRAAAAP, so torque, so wow
7000 toeren - paar pk's extra, leuk voor inhaalmanoeuvres
8000 toeren - wat doe je hier eigenlijk?!
9000 toeren - SCREAM BLOODY MURDER (+200% olieverbruik)
9500 toeren -

Kan het dan best begrijpen. Denk dat een examinator best druk bezig is terwijl hij/zij een examen af aan het leggen is. Toch wel wat fijner in de auto dan op een motor.Dryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:15:
[...]
tja... 'k vind het toch maar bizar dat iemand in de auto motorexamen afneemt... maar wie ben ik
En anders smelten ze ook in de regen hé.
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 11-07-2018 16:17 ]
Ben ik met je eens hoor, maar die examinatoren hier in Nederland zijn liever lui dan moe. En daarbij hebben de meesten zelfs geen motor rijbewijs..Dryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:15:
[...]
tja... 'k vind het toch maar bizar dat iemand in de auto motorexamen afneemt... maar wie ben ik
Haha, ik heb ook een instructeur die in een auto rijdt. Sterker nog, hij rijdt geen motorDryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:15:
[...]
Volgens mij worden examens inderdaad standaard vanuit de auto afgenomen.
Ja 't is best een gedoe om bij ons een motor examen geregeld te krijgen. Wegens beschikbaarheid geschikte examinator en zoLeviathius schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:17:
[...]
Ben ik met je eens hoor, maar die examinatoren hier in Nederland zijn liever lui dan moe. En daarbij hebben de meesten zelfs geen motor rijbewijs..
Ardj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:18:
[...]
Haha, ik heb ook een instructeur die in een auto rijdt. Sterker nog, hij rijdt geen motor![]()

[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 11-07-2018 16:20 ]
Hopelijk kon hij wel alle bijzondere verrichtingen voor doen?Ardj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:18:
[...]
Haha, ik heb ook een instructeur die in een auto rijdt. Sterker nog, hij rijdt geen motor![]()
Tijdens de lessen rijdt de instructeur bij mij op een motor, maar de examens worden afgenomen in de auto, omdat de instructeur dan naast de examinator zit en je je instructies van je eigen instructeur krijgt ipv de examinator (die vertelt ze aan je instructeur, die ze weer doorgeeft). Zo nemen ze een factor weg die voor onzekerheid kan zorgen, dat je inene een nieuwe stem hebt om aan te wennen, soms versta je ze niet, etc. Terwijl je je eigen instructeur kent en gewend bent, dus dat geeft weer wat schijnveiligheid wat goed is voor het zelfvertrouwen.Dryhte schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:15:
[...]
Volgens mij kloppen die dingen aardig goed.SmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:16:
[...]
Zijn die dingen nauwkeurig? Die hadden ze volgens mij vanochtend in Huizen staan, dat leek wel redelijk op de snelheid die ik op m'n teller had, ik reed 35 volgens de teller en 33 volgens het bord. Dan wijkt het toch niet zo veel af.
Hij kan wel rijden, doet het alleen al jaren niet meer. Iets met een auto-ongeluk oid begreep ik, waardoor hij lichamelijk wat klachten heeft.Panini schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:19:
[...]
Hopelijk kon hij wel alle bijzondere verrichtingen voor doen?
Oftewel, hij vertelde wat de bedoeling was, wij voerden het uit en op basis van wat er gebeurde legde hij uit wat er anders moest. In principe is bij de bijzondere verrichtingen ook vrij evident wat er moet gebeuren.
Edit: Andere instructeur van rijschool pakt motor wanneer hij zin heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Ardj op 11-07-2018 16:31 ]
Mijn instructeur (en die van @Leviathius) deed ook bijna niks zelf (voor). Hij reed wel altijd mee op de motor, behalve bij het examen toen hij inderdaad met de examinator mee reed.Ardj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:29:
[...]
Hij kan wel rijden, doet het alleen al jaren niet meer. Iets met een auto-ongeluk oid begreep ik, waardoor hij lichamelijk wat klachten heeft.
Oftewel, hij vertelde wat de bedoeling was, wij voerden het uit en op basis van wat er gebeurde legde hij uit wat er anders moest. In principe is bij de bijzondere verrichtingen ook vrij evident wat er moet gebeuren.
Mjah, filteren is een klein beetje lastig met een stationwagon....
En daarbij was de instructie dan ook om het gewoon te doen en niet na te denken over hoe zij het zouden doen. Meestal krijg je dan de instructie om er bij de volgende afslag af te gaan en op ze te wachten.darkkingll schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:31:
Ja duh dan pak je toch gewoon de motordarkkingll schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:31:
TERMINAL VELOCITY ..... Alléén als je 't apparaat úit een Antonov 124 óf 225 op cruisehoogte laat vertrekken?HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:16:
[...]
1300 toeren - stationair, bokt als je hierop probeert weg te rijden
2000-3000 toeren - rustig optrekken, weinig geluid uit de achterkant, genoeg koppel om mee te komen
3000-6000 toeren - BRAAAAP, so torque, so wow
7000 toeren - paar pk's extra, leuk voor inhaalmanoeuvres
8000 toeren - wat doe je hier eigenlijk?!
9500 toeren - [afbeelding]
Inderdaad, en de technische maximumsnelheid heeft het ding alleen ooit op een rollenbank gehaald. 175km/h precies, met een co2 uitstoot waar zelfs volkswagen zich voor zou schamen.wimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:34:
[...]
TERMINAL VELOCITY ..... Alléén als je 't apparaat úit een Antonov op cruisehoogte laat vertrekken?
Soms als het niet lekker liep moest ik juist achterop gaan zitten bij de instructeur en deed hij even voor hoe het wel moest.Ardj schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:29:
[...]
In principe is bij de bijzondere verrichtingen ook vrij evident wat er moet gebeuren.
Voorbeelden hoe ik moest afschuinen, motor 'trekkend' moest houden etc.
Kijk je op de meter rij je net 140HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:16:
[...]
9500 toeren - [afbeelding]
...wimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:34:
[...]
TERMINAL VELOCITY ..... Alléén als je 't apparaat úit een Antonov 124 óf 225 op cruisehoogte laat vertrekken?

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 11-07-2018 16:38 ]
Misschien is dat ook wel de reden waarom ik zo aan het klooien was met mijn AVBPanini schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:36:
[...]
Soms als het niet lekker liep moest ik juist achterop gaan zitten bij de instructeur en deed hij even voor hoe het wel moest.![]()

Nu in verkeer gaat het allemaal wel lekker, ik merk dat voertuigbeheersing een automatisme wordt e.d.
Enige wat nog een beetje onwennig voelt is 135 rijden, een helm die lift bij opzij kijken en dat soort dingen helpt niet mee..
Vraagje/ideetje:
Zijn er knipperlichten met een witte reflector, waar een oranje lampje zit en witte voor daylight driving lights?
Beetje als bij led lampen in auto's tegenwoordig.
Lijkt me handig als je wat extra verlichting kan voeren ivm zichtbaarheid, masr zonder extra lampen te monteren..
Zijn er knipperlichten met een witte reflector, waar een oranje lampje zit en witte voor daylight driving lights?
Lijkt me handig als je wat extra verlichting kan voeren ivm zichtbaarheid, masr zonder extra lampen te monteren..
LED+ verlichting van Yamaha. Kijk maar ff bij de accessoires van (o.a.) de MT-10.ToolkiT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:42:
Vraagje/ideetje:
Ik heb ze al een tijdje (sinds introductie van de MT-10) en ook @Raym09 heeft ze sinds kort op z'n FZ-1 gemonteerd (én daar ook een gunstigere prijs voor betaald dan dat ik bij Yamaha deed, scheelt bijna 50% t.o.v. de prijs bij Yamaha)
Korte search op Google kwam ik hierop uit. Eerste de beste hit zo'n beetje.ToolkiT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:42:
Vraagje/ideetje:
http://www.max-inc.com.au...d-daytime-running-lights/
Niet dat je ze hier of deze moet kopen. Meer een "bewijs" van het bestaat wel.
Zag ze net toevallig op een motor zitten dus ik weet ook zeker dat ze bestaanSlideR NL schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:46:
[...]
Korte search op Google kwam ik hierop uit. Eerste de beste hit zo'n beetje.
http://www.max-inc.com.au...d-daytime-running-lights/
Niet dat je ze hier of deze moet kopen. Meer een "bewijs" van het bestaat wel.
Zag gisteren een Ducati allroad multistrada 1260s rijden. Die ziet er ook wel gaaf uit
Gamertag: timmie271
@wimmel_1 @SlideR NL ah, ik dacht net een geniaal idee te hebben...
Ik ga eens goed zoeken naar een passend stje voor op de guzzi.
Ik ga eens goed zoeken naar een passend stje voor op de guzzi.
@ToolkiT
En ga ALS-JE-BLIEFT niet direct ín die lampjes kijken als je ze gemonteerd hebt.... Las-Ogen FTW
En ga ALS-JE-BLIEFT niet direct ín die lampjes kijken als je ze gemonteerd hebt.... Las-Ogen FTW
Gevalletje goedkoop duurkoopwimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:45:
[...]
LED+ verlichting van Yamaha. Kijk maar ff bij de accessoires van (o.a.) de MT-10.
Ik heb ze al een tijdje (sinds introductie van de MT-10) en ook @Raym09 heeft ze sinds kort op z'n FZ-1 gemonteerd (én daar ook een gunstigere prijs voor betaald dan dat ik bij Yamaha deed, scheelt bijna 50% t.o.v. de prijs bij Yamaha)
De knipper links achter blijkt een knauw te hebben gehad, overheen gelezen in de (Duitse) advertentie
Hij deed het nog wel voordat ik hem monteerde, eens gemonteerd echter alleen de knipper nog. Gisteren toch maar een compleet nieuw setje voor achter besteld. Probeer die defecte nog wel te fixen en dan zet ik dat setje of die ene enkele wel weer te koop.
Vervelend maar gelukkig zijn ze nu bij goedhart in de aanbieding waardoor de daadwerkelijke schade beperkt blijft. Ben nu alsnog het volle bedrag kwijt en verdien misschien nog iets terug op de verkoop.
Ach ja shit happens, even zuur, maar het ziet er wel gelickt uit
Als het nieuwe setje binnen is ook maar het relais en de dimmers monteren.

@Freubel heb je ze al ingebouwd?
@ToolkiT staat nog een compleet setje op ebay.de voor 149 ex verzenden meen ik... Al zou ik voor die paar euro meer 2x 106 uitgeven en nieuw kopen bij goedhart.
[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 11-07-2018 17:08 ]
Awesome
Zeker niet, het RVV spreekt van geelIcephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:32:
[...]
Snap ik, en inderdaad je moet wel veilig kúnnen stoppen voor oranje licht (sorry @noes, dat licht is toch écht oranje en niet geel) anders mag je doorrijden. Maar om dan te 'pochen' met het zoekrijden van je instructeur lijkt me geen goede zaak eerlijk gezegd...
Okergeel lijkt me de best passende benaming.Driekleurige verkeerslichten
7. De verkeerslantaarns van driekleurige verkeerslichten zijn samengesteld uit een rood, een geel en een groen licht, die in een verticaal vlak zijn aangebracht; het rode licht boven, het gele licht in het midden en het groene licht onder.
[ Voor 22% gewijzigd door noes op 11-07-2018 17:14 ]
Heb je een part nummer? Dan kijk ik in de UK of ik ze lokaal kan vinden..Raym09 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:06:
[...]
Gevalletje goedkoop duurkoop![]()
De knipper links achter blijkt een knauw te hebben gehad, overheen gelezen in de (Duitse) advertentie![]()
Hij deed het nog wel voordat ik hem monteerde, eens gemonteerd echter alleen de knipper nog. Gisteren toch maar een compleet nieuw setje voor achter besteld. Probeer die defecte nog wel te fixen en dan zet ik dat setje of die ene enkele wel weer te koop.
Vervelend maar gelukkig zijn ze nu bij goedhart in de aanbieding waardoor de daadwerkelijke schade beperkt blijft. Ben nu alsnog het volle bedrag kwijt en verdien misschien nog iets terug op de verkoop.
Ach ja shit happens, even zuur, maar het ziet er wel gelickt uit
Als het nieuwe setje binnen is ook maar het relais en de dimmers monteren.
@Freubel heb je ze al ingebouwd?
@ToolkiT staat nog een compleet setje op ebay.de voor 149 ex verzenden meen ik... Al zou ik voor die paar euro meer 2x 106 uitgeven en nieuw kopen bij goedhart.
@ToolkiT Klikje.... En dan daar even de nummers opzoeken?
Die Part-Numbers zijn voor de UK gewoon gelijk. Let wel even op 't verschil tussen vóór en achter; je mag aan de voorkant geen rode DRL's voeren en aan de achterkant ook geen witte (tenzij je ze alléén inschakelt tijdens 't achteruit rijden
).
Die Part-Numbers zijn voor de UK gewoon gelijk. Let wel even op 't verschil tussen vóór en achter; je mag aan de voorkant geen rode DRL's voeren en aan de achterkant ook geen witte (tenzij je ze alléén inschakelt tijdens 't achteruit rijden
Voor: YME-FLB2F-10-00 of YME-FLB2F-00-00ToolkiT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:55:
[...]
Heb je een part nummer? Dan kijk ik in de UK of ik ze lokaal kan vinden..
Achter : YME-FLB2R-10-00 of YME-FLB2R-00-00
De eerste codes zijn de nieuwe versie, de 2e de originele eerste versie.
En eventuele dimmers klik
[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 11-07-2018 18:28 ]
Awesome
Yamaha is echt wel geniaal met aftermarket spullen voor de brommers, ideaalwimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:45:
[...]
LED+ verlichting van Yamaha. Kijk maar ff bij de accessoires van (o.a.) de MT-10.

Ooit ook wat minder .... Ze hebben in 't WSS nogal wat commentaar geleverd op de huidige ECU én daarbij een advies gegeven voor een nieuwe, generiek te gebruiken, ECU voor dat klassement. Parallel daar aan hebben ze zelf een nieuwe YEC ECU ontwikkelt voor de R6 welke ze volgend jaar dus niet mógen inzetten in 't WSS.... Het advies van Yamaha is vanuit 't WSBK comité opgenomen als leidendJoopieboy schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:54:
[...]
Yamaha is echt wel geniaal met aftermarket spullen voor de brommers, ideaal
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-07-2018 19:08 ]
Lol ja dat kan dan natuurlijk ook nog eens idd, jammer joh
Pffff hoop morgen echt geen vragen te krijgen over trams want weet ook echt geen ene zak van die regels af
Ben blij dat ik die paar keer met een XC90 door Amsterdam heb moeten denderen geen tram tegenkwam....
Boem is ho. Tot die tijd, gewoon doorrijden 
Succes morgen!
Succes morgen!
[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 11-07-2018 19:58 ]
"Pring - Pring" ding heeft ALTIJD voorrang tenzij je zo'n ding van vóren nadert en JIJ op dezelfde weg rechtdoor gaat (én da's bijna nooit).timmie271 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:56:
Pffff hoop morgen echt geen vragen te krijgen over trams want weet ook echt geen ene zak van die regels afBen blij dat ik die paar keer met een XC90 door Amsterdam heb moeten denderen geen tram tegenkwam....
SUC-6 morgen!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-07-2018 19:58 ]
Dat zeg ik meestal ooklolgast schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:58:
Boem is ho. Tot die tijd, gewoon doorrijden
Succes morgen!
Thx!
zodra dat papiertje(mailtje) binnen is mag ik eindelijk van de A2 af en naar de A motor. Is dezelfde motor met 50,4kw ipv 35kw
Zeg wel gewoon dat dat ding altijd voorrang heeftwimmel_1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:58:
[...]
"Pring - Pring" ding heeft ALTIJD voorrang tenzij je zo'n ding van vóren nadert en JIJ op dezelfde weg rechtdoor gaat (én da's bijna nooit). Edit: ook als je op een voorrangsweg rijd heb je voorrang heb ik net gelezen/geleerd.
SUC-6 morgen!!!![]()
Thx!
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 11-07-2018 20:10 ]
Heb ooit een Shadow 600 meegekregen als leenmotor, de mijne moesten nieuwe bandjes op en een beurtje voor de vakantie. Terug naar huis chopperen, trek je op bij een verkeerslicht.....schakelen, schakelen en nog een paar keer schakelen, zit je eindelijk in z'n 6 en zie je dat de tellernaald nèt de 100km/u gepasseerd is.
Dan ben je toch blij dat dat op je eigen fiets gewoon in de eerste versnelling kan
Nooit meer teruggeweest bij die dealer, maar dat had niks met de leenmotor te maken. Nadat ik mijn motor weer had opgehaald kwam ik er op de terugweg achter dat ze de boutjes van de remklauwen niet vastgedraaid hadden.
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Dat deed hij bij mij maar 1x, om het achtje echt te laten zien. XD godsamme wat was dat schuin zeg... doodeng! Maar het hielp wel om het gevoel te krijgen.Panini schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:36:
[...]
Soms als het niet lekker liep moest ik juist achterop gaan zitten bij de instructeur en deed hij even voor hoe het wel moest.![]()
@timmie271 Succes morgen! Goed geoefend hoop ik? Trams hebben bijna altijd voorrang, dus als je twijfelt, geef dat ding voorrang! Verder let goed op met vragen over voetgangers.
[ Voor 33% gewijzigd door SmurfLink op 11-07-2018 20:40 ]
Heb afgelopen dagen even alle hoofdstukken langsgelezen online incl. korte toetsen. Scheelt wel dat ik 3.5 jaar terug nog theorie heb gehaald voor autoSmurfLink schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:33:
[...]
Dat deed hij bij mij maar 1x, om het achtje echt te laten zien. XD godsamme wat was dat schuin zeg... doodeng! Maar het hielp wel om het gevoel te krijgen.
@timmie271 Succes morgen! Goed geoefend hoop ik? Trams hebben bijna altijd voorrang, dus als je twijfelt, geef dat ding voorrang! Verder let goed op met vragen over voetgangers.En als je blauwe zone parkeren hebt, dat mag dus gewoon met de motor, maar NIET met zijspan (dat wordt gezien als auto). Die heeft een parkeerschijf nodig. Dat was mijn fout op het examen, ik had echt geen flauw idee. XD Want waar willen ze dan dat je die schijf legt zonder dat ie gejat wordt? Pff.
Thx!
Dit topic is gesloten.