Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.009 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
@R0y. Heb laatst 20€ per band betaald. Was in 20minuten gepiept, maar dan is het wel netjes gedaan. Zolang het minder dan 25 is zit je wel goed volgens mij. Meer betalen mag natuurlijk altijd als je net als HTT-Thalan nog aan het gereedschap van 20jaar oud wilt bijdragen.. :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
Thoit schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Ik bestel de banden altijd online, daar kan ik dan ook gelijk controleren wat het in de buurt kost om de banden om te laten leggen. De laatste keer betaalde ik 15 euro, dit was echter wel een bedrijfje wat meer gerund werd uit hobby dan werk. Hij deed het namelijk naast zijn reguliere baan.
Ik was ook van die sites tegen gekomen enkel is er geen ‘aangesloten monteur’ bij mij in de buurt. Dan moet ik minimaal 100km rijden zag ik.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:25:
[...]

Wat heb jij over voor:

- de huur van het pand
- afschrijving gereedschap
- elektriciteit
- afkoop risico (stel dat er iets mis gaat en de niet door hem geleverde band gaat stuk)
- verbruik klein materiaal (vet, talkpoeder, papier, water, zeep, loodjes)
- stukje winst (hij/zij moet ook eten)

Je kan ook voor 30 euro bandenlichters kopen en het zelf doen. Voor nog eens 49 euro heb je er een balanceermachine bij en voor een tientje genoeg plaklood voor de komende jaren.

Dan is de luxe van een professional in de buurt met écht gereedschap toch wel heel fijn ineens ;).
... ik vraag gewoon wat een nette prijs is? Het enige wat mij boeit is dat die banden er (goed) op komen en dat alles qua montage en uit balanceren goed is. De rest maakt mij echt geen snars uit.

Daarnaast heb ik twee linker handen en doe ik er waarschijnlijk een week over.

Wil ik dan meer betalen dan nodig is? Nee. Ik zoek gewoon een indicatie voor een fatsoenlijke prijs...

[ Voor 20% gewijzigd door R0y. op 10-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
De laagste prijs die ik ooit betaald heb voor omleggen bij zelf een band aanleveren was €15. En daarbij moest zelfs het apparaat nog omgebouwd worden om motorbanden te kunnen omleggen.

Vanaf dat moment vind ik alles boven de €20 diefstal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
Leviathius schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:30:
@R0y. Heb laatst 20€ per band betaald. Was in 20minuten gepiept, maar dan is het wel netjes gedaan. Zolang het minder dan 25 is zit je wel goed volgens mij. Meer betalen mag natuurlijk altijd als je net als HTT-Thalan nog aan het gereedschap van 20jaar oud wilt bijdragen.. :+
Ik heb een eigen bedrijf gehad, en genoeg inzage in die van anderen om te weten hoe verdomd lastig dat is. Als garage doe je regelmatig investeringen in spullen die 10 tot 20 jaar mee gaan (zoals een compressor of balanceermachine) maar de fiscus wil dat op 5 jaar afgeschreven (en dus terugverdiend) zien.

Die hele internetmarkt waarbij mensen de spullen hier kopen en de diensten daar is heel zwaar voor de dienstenpartij, qua verdienmodel. De partij die de spullen levert heeft relatief weinig risico. Komt nog bij dat de winst er niet altijd is. Nog los van twee keer marge en onkosten betalen, ga je ook weer met je losse bandjes op pad naar de plek van montage, dat is ook niet gratis.

Ik zeg niet dat het voor de gebruiker niet uit kan, jullie zullen er vast een vorm van voordeel uit halen.
R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:31:
Wil ik dan meer betalen dan nodig is? Nee. Ik zoek gewoon een indicatie voor een fatsoenlijke prijs...
Definieer 'fatsoenlijk' :>.

20 euro voor een half uur werk (gemiddeld, sommige banden zijn lastiger dan anderen).

Daarvan is:

- 21% btw - blijft er ruwweg 16 euro over
- 33% loonbelasting (want in die schaal kom je op deze manier wel terecht) - blijft er ongeveer 10,50 over
- Verbruik klein materiaal (laten we zeggen 2 euro aan papier, plaklood, vet etc) - 8,50 over
- Afschrijving machines en gereedschappen (geen idee van het bedrag)
- Afkoop risico defect aan de band (geen idee van het bedrag, ligt aan de foutmarge)

Je staat dus effectief voor 5 euro loon iemand zijn band te wisselen. Er zitten 8 werkuren in een dag en daarvoor moet hij ook afrekenen met je, administratie doen, opruimen, schoonmaken etc. Dat betekent dat zo iemand op een goeie dag 80 euro verdient, maar meestal minder.

Zelfs je poetsmevrouw (of meneer) of kinderoppas krijgt waarschijnlijk meer betaald.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2018 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

5 euro per band op het circuit ;) Koop je de banden bij hun is het gratis :P

Maar als ik het niet op het circuit doe, dan doe ik het zelf. Mijn maat heeft zo'n machine staan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@R0y. Ik zou gewoon eens bellen naar de dealer/garage. Grote kans dat zij de banden voor een kleine meerprijs kunnen aanbieden maar dan inclusief omleggen. En dan hoef je niet met een los wiel aan te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@HTT-Thalan Snap ik allemaal prima, maar als ik dan merk dat het 10minuten kost om een bandje te wisselen en ik daar 20€ voor betaal (100€/uur dus!) vind ik dat een uitstekend uurloon voor de beste man. Daarnaast blijf ik gewoon naar dezelfde motorzaak gaan hier in de buurt waar ik tevreden over ben. Ik laat daar al mijn onderhoud doen voor een betere prijs dan Motoport bijvoorbeeld en krijg er gratis geklets, tips en tricks voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
lolgast schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:40:
@R0y. Ik zou gewoon eens bellen naar de dealer/garage. Grote kans dat zij de banden voor een kleine meerprijs kunnen aanbieden maar dan inclusief omleggen. En dan hoef je niet met een los wiel aan te komen :)
Aanleveren in zijn geheel doe ik sowieso ( dus motor incl wiel :9). Zoals ik eerder aangaf heb ik twee linker handen en wil ik niet eerst de boel los moeten halen.

De bandenset die ik wil kost op internet zo’n €260,- Ben dus nu puur aan het kijken welke zaak bij mij in de buurt het scherpst geprijst is voor die banden inclusief montage.

Heb de meeste zaken die ik ken hier in de regio een mail gestuurd. Vind ik persoonlijk wat fijner want dan heb ik direct het overzicht en het is makkelijker om op terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:43:
@HTT-Thalan Snap ik allemaal prima, maar als ik dan merk dat het 10minuten kost om een bandje te wisselen en ik daar 20€ voor betaal (100€/uur dus!) vind ik dat een uitstekend uurloon voor de beste man. Daarnaast blijf ik gewoon naar dezelfde motorzaak gaan hier in de buurt waar ik tevreden over ben. Ik laat daar al mijn onderhoud doen voor een betere prijs dan Motoport bijvoorbeeld en krijg en gratis geklets, tips en tricks voor terug.
Is niet persoonlijk bedoeld kerel :P en het verschilt inderdaad van zaak tot zaak. Ik vind gewoon dat mensen in hun 'quest' naar de laagste prijs soms te snel over iemands belang heen stappen. Ik hoor vaak de uitspraak 'hij vond het anders prima' - tja, het is geen handel of een beetje handel. Die anonieme internetwinkel waar hij mee concurreert krijgt hij niet te spreken en de koop is op dat moment al gedaan.

De prijs van het omleggen is vaak maar een minieme meerprijs op wat je voor de hele set al betaalt, maar dat het veilig en goed gebeurt is minstens zo belangrijk als het kiezen van de juiste band.

Ik begrijp dat ik er anders in sta dan jullie, dat is omdat ik zoals genoemd wat meer binding heb met mensen met een eigen zaak en o.a. mijn vader kan getuigen hoe zwaar het is een zaak overeind te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Is niet persoonlijk bedoeld kerel :P en het verschilt inderdaad van zaak tot zaak. Ik vind gewoon dat mensen in hun 'quest' naar de laagste prijs soms te snel over iemands belang heen stappen. Ik hoor vaak de uitspraak 'hij vond het anders prima' - tja, het is geen handel of een beetje handel. Die anonieme internetwinkel waar hij mee concurreert krijgt hij niet te spreken en de koop is op dat moment al gedaan.

De prijs van het omleggen is vaak maar een minieme meerprijs op wat je voor de hele set al betaalt, maar dat het veilig en goed gebeurt is minstens zo belangrijk als het kiezen van de juiste band.

Ik begrijp dat ik er anders in sta dan jullie, dat is omdat ik zoals genoemd wat meer binding heb met mensen met een eigen zaak en o.a. mijn vader kan getuigen hoe zwaar het is een zaak overeind te houden.
Nee snap ik, maar wilde gewoon even mijn situatie toelichten. Dat men blijft doorzoeken om ipv 20€ maar 15€ te hoeven betalen is onnozel inderdaad. Hoe vaak koop je wel niet iets bij de Action en is het na 1x gebruiken stuk.. Of dingen uit China halen tot 3x toe en dat je uiteindelijk net zoveel uit hebt gegeven als het gewoon in 1x goed te doen en wat meer uit te geven. Zal wel iets te maken hebben met dat we Nederlanders zijn ofzo en alles altijd zo goedkoop mogelijk willen :9 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:51:
Nee snap ik, maar wilde gewoon even mijn situatie toelichten. Dat men blijft doorzoeken om ipv 20€ maar 15€ te hoeven betalen is onnozel inderdaad. Hoe vaak koop je wel niet iets bij de Action en is het na 1x gebruiken stuk.. Of dingen uit China halen tot 3x toe en dat je uiteindelijk net zoveel uit hebt gegeven als het gewoon in 1x goed te doen en wat meer uit te geven. Zal wel iets te maken hebben met dat we Nederlanders zijn ofzo en alles altijd zo goedkoop mogelijk willen :9 :+.
Één ritje wat minder hard gummen en je hebt die 5 euro alweer goedgemaakt in de langere levensduur van de band :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:34:
[...]

Ik heb een eigen bedrijf gehad, en genoeg inzage in die van anderen om te weten hoe verdomd lastig dat is. Als garage doe je regelmatig investeringen in spullen die 10 tot 20 jaar mee gaan (zoals een compressor of balanceermachine) maar de fiscus wil dat op 5 jaar afgeschreven (en dus terugverdiend) zien.

Die hele internetmarkt waarbij mensen de spullen hier kopen en de diensten daar is heel zwaar voor de dienstenpartij, qua verdienmodel. De partij die de spullen levert heeft relatief weinig risico. Komt nog bij dat de winst er niet altijd is. Nog los van twee keer marge en onkosten betalen, ga je ook weer met je losse bandjes op pad naar de plek van montage, dat is ook niet gratis.

Ik zeg niet dat het voor de gebruiker niet uit kan, jullie zullen er vast een vorm van voordeel uit halen.

[...]

Definieer 'fatsoenlijk' :>.

20 euro voor een half uur werk (gemiddeld, sommige banden zijn lastiger dan anderen).

Daarvan is:

- 21% btw - blijft er ruwweg 16 euro over
- 33% loonbelasting (want in die schaal kom je op deze manier wel terecht) - blijft er ongeveer 10,50 over
- Verbruik klein materiaal (laten we zeggen 2 euro aan papier, plaklood, vet etc) - 8,50 over
- Afschrijving machines en gereedschappen (geen idee van het bedrag)
- Afkoop risico defect aan de band (geen idee van het bedrag, ligt aan de foutmarge)

Je staat dus effectief voor 5 euro loon iemand zijn band te wisselen. Er zitten 8 werkuren in een dag en daarvoor moet hij ook afrekenen met je, administratie doen, opruimen, schoonmaken etc. Dat betekent dat zo iemand op een goeie dag 80 euro verdient, maar meestal minder.

Zelfs je poetsmevrouw (of meneer) of kinderoppas krijgt waarschijnlijk meer betaald.
Als het niet rendabel is moet die bandenmeneer dan maar aan de slag als poersmevrouw of kinderoppas.

In de winkel pak je toch ook gewoon het brood wat jij lekker vind en welke prijs jij er voor over hebt? Het zal mij echt geen bal uitmaken hoeveel de bakker kwijt is aan ze broodmachine, uurloon en overige kosten.

Maar misschien ben ik wel een egoïst... ;)

Daarnaast weet ik hoe moeilijk het is om met een klein bedrijf rond te komen. Ik ben opgegroeid in het computer bedrijf van mijn vader wat helaas na 18 jaar over de kop is gegaan omdat hij niet meer kon concurreren met grote fysieke zaken en webshops.

Heb ik de keuze tussen een motoport en een kleine zaak gaat mijn voorkeur uit naar het laatste. Mits ze een koffie apparaat hebben en een vergelijkbare prijs van de eerste.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 10-07-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:31:
[...]

Ik was ook van die sites tegen gekomen enkel is er geen ‘aangesloten monteur’ bij mij in de buurt. Dan moet ik minimaal 100km rijden zag ik.

[...]

... ik vraag gewoon wat een nette prijs is? Het enige wat mij boeit is dat die banden er (goed) op komen en dat alles qua montage en uit balanceren goed is. De rest maakt mij echt geen snars uit.

Daarnaast heb ik twee linker handen en doe ik er waarschijnlijk een week over.

Waar woon je dan? Zelfs hier in Limburg zijn er genoeg bedrijven in de buurt te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Waar woon je dan? Zelfs hier in Limburg zijn er genoeg bedrijven in de buurt te vinden :+
Zeeland. Richting het noorden is er een zaak en twee in het zuiden. Enkel komen daar gelijk weer tol kosten bij.

Ons Zeeuwen bin zuunig. B)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leviathius
Even totaal iets anders. Zag deze afbeelding op Reddit voorbij komen. Is geen slecht idee om die hier, vooral voor de nieuwe rijders onder ons, even te delen:

Altijd defensief rijden bij blinde bochten!
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/HZeKqohnQVJmWaTw2VVbRJS4cga3Z79hrH5skdVxwu8.jpg?fit=crop&crop=faces%2Centropy&arh=2&w=960&s=43fd0b49466c4dd3134e086d31fe8a90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:03

Least Inkling

Product of the cold war

Snap de boodschap van bovenstaande foto, maar je bent wel een pipo als je het zover laat komen.

Als je even denkbeeldig de plaatjes terugdraait, had ie "allang" de bus moet zien en kunnen uitwijken.

Maar @Leviathius ik steun je opmerking!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:57:
Als het niet rendabel is moet die bandenmeneer dan maar aan de slag als poersmevrouw of kinderoppas.

In de winkel pak je toch ook gewoon het brood wat jij lekker vind en welke prijs jij er voor over hebt? Het zal mij echt geen bal uitmaken hoeveel de bakker kwijt is aan ze broodmachine, uurloon en overige kosten.

Maar misschien ben ik wel een egoïst... ;)

Daarnaast weet ik hoe moeilijk het is om met een klein bedrijf rond te komen. Ik ben opgegroeid in het computer bedrijf van mijn vader wat helaas na 18 jaar over de kop is gegaan omdat hij niet meer kon concurreren met grote fysieke zaken en webshops.

Heb ik de keuze tussen een motoport en een kleine zaak gaat mijn voorkeur uit naar het laatste. Mits ze een koffie apparaat hebben en een vergelijkbare prijs van de eerste.
Ik vind daar een verschil in zitten. De bandenzaak word voor het voldongen feit gesteld dat jij al een band gekocht hebt en hij kan slikken of stikken. De winkel heeft controle over het hele proces. Daarnaast koop ik mijn brood niet bij de supermarkt :P.

De markt reageert natuuurlijk ook op het collectieve gedrag van de klant. Daardoor heb je steeds meer apparatuur die na 3 jaar overleden is en niet te repareren valt en zijn service en garantievoorwaarden steeds meer uitgekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Gaaf :) Reden voor de Zero te kopen t.o.v. andere merken?
Brammo durf ik zelf niet meer aan nadat ze zijn gekocht door Polaris, Energica is mooi maar duuur. Johammer kun je niet echt bagage op meenemen en ik zit graag wat hoger in de file.

Overigens van het weekend met 60 elektrische motoren een nachtrit gemaakt door Parijs :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:20:
Heren.. en dames ( zijn er hier dames?). Wat is een schappelijke prijs voor montage van branden. €20 de band oid?

Ik heb wat prijsopgaves aangevraagd voor de Pirelli angel GT en de eerste geeft €310 inclusief montage aan. Voor €25 extra heb ik haakse ventielen.
*kuch* *kuch*

Verder heb ik uiteraard geen idee op je post zelf. :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ben jij echt de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Least Inkling schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:14:
Snap de boodschap van bovenstaande foto, maar je bent wel een pipo als je het zover laat komen.

Als je even denkbeeldig de plaatjes terugdraait, had ie "allang" de bus moet zien en kunnen uitwijken.

Maar @Leviathius ik steun je opmerking!
Dat is wel waar, maar het gaat er meer om dat je liever juist niet wilt uitwijken in een bocht. Vooral niet met een vangrail en afgrond aan de buitenkant van de bocht :+.

Ik merk dat ik zelf hier ook regelmatig schuldig aan ben om de bocht te scherp aan te snijden als er nog iemand tegemoet kan komen langs de binnenbocht.. Een gewaarschuws mens telt voor twee 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Dat is wel waar, maar het gaat er meer om dat je liever juist niet wilt uitwijken in een bocht. Vooral niet met een vangrail en afgrond aan de buitenkant van de bocht :+.

Ik merk dat ik zelf hier ook regelmatig schuldig aan ben om de bocht te scherp aan te snijden als er nog iemand tegemoet kan komen langs de binnenbocht.. Een gewaarschuws mens telt voor twee 8).
Dan is het toch wel fijn als je gewend bent met weinig lean angle te rijden 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Leviathius schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Heb ook af en toe dat ik te enthousiast de bocht in draai en dat ik mijn hoofd moet intrekken :+
Of dat men net niet mijn linkerkoffer eraf beukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Erasmo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Brammo durf ik zelf niet meer aan nadat ze zijn gekocht door Polaris, Energica is mooi maar duuur. Johammer kun je niet echt bagage op meenemen en ik zit graag wat hoger in de file.

Overigens van het weekend met 60 elektrische motoren een nachtrit gemaakt door Parijs :P
Energica kun je wel leasen =) De rest dan weer niet.. Maar zijn wel erg fijne motoren.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Tijdens het afgelopen weekend was dat ook de meest gehoorde waarschuwing: blijf bij blinde bochten verder naar rechts op je eigen weghelft.
Blinde bochten naar rechts: zeker 1 keer gezien en 1 keer zelf gehad dat ik blij was dat ik ver naar binnen zat, omdat de tegenligger de bocht afsneed.
Blinde bochten naar links: 4-5 keer iemand te ver naar links zien zitten. Gelukkig kwam er geen verkeer. Zelf alsnog een keer verder naar rechts uit kunnen wijken omdat de tegenligger gewoon op mijn helft zat.

Hierbij kwamen de intercoms goed van pas: even doorgeven dat een ervaren rijder die persoon even apart nam, wat uitlegde, en vervolgens met de juiste lijnen weer terug in de groep bracht. Werkte perfect. :)

Nee, we zijn geen rij-instructeurs, maar iedereen in onze groep durft elkaar ergens op aan te spreken en dat wordt ook perfect geaccepteerd. Ervaren of nieuwkomer, heropstapper, maakt allemaal niet uit. We willen vooral dat iedereen aan het eind van de dag terug komt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Geen idee, dames meldt u! :p *wacht geduldig tot @Vrijdag arriveert*

lol, Tweakers was even down. Vrouwen op het internet maken nog steeds alles kapot. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Ik vind daar een verschil in zitten. De bandenzaak word voor het voldongen feit gesteld dat jij al een band gekocht hebt en hij kan slikken of stikken. De winkel heeft controle over het hele proces. Daarnaast koop ik mijn brood niet bij de supermarkt :P.

De markt reageert natuuurlijk ook op het collectieve gedrag van de klant. Daardoor heb je steeds meer apparatuur die na 3 jaar overleden is en niet te repareren valt en zijn service en garantievoorwaarden steeds meer uitgekleed.
In mijn geval lever ik de band niet los aan enkel wil ik wel richtlijnen hebben als het gaat om montage wat daar een schappelijke prijs voor is.
Daarnaast koop ik mijn brood niet bij de supermarkt :P.
Ik had het over een winkel. Ik neem aan dat je bakker ook een winkel heeft of gaat alles via de achterdeur? :9 hier hebben wij namelijk een bakker waar je dus snachts na het uitgaan aan de achterkant broodjes kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SmurfLink schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:32:
[...]

lol, Tweakers was even down. Vrouwen op het internet maken nog steeds alles kapot. :*)
Was je gister avond dan ook actief? :P

Gisteren hadden ze een grote DDOS attack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:08

Clush

Do as I say...

R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Hmja, mogelijk gevolg is wel dat je straks alleen nog bij de kwikfit terecht kan waar een parttime uitzendkracht je moet adviseren.

Ik betaal graag een paar tientjes meer voor mensen met liefde voor het vak.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Leviathius schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:07:
Even totaal iets anders. Zag deze afbeelding op Reddit voorbij komen. Is geen slecht idee om die hier, vooral voor de nieuwe rijders onder ons, even te delen:

Altijd defensief rijden bij blinde bochten!
[afbeelding]
Afgezien van het feit dat je jezelf wat koppijn bespaart heb je ook nog eens meer zicht als je verder naar rechts gaat. Afgezien van het vraagstuk of het handig is om op de grens te gaan rijden als je geen uitwijkmogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Clush schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Hmja, mogelijk gevolg is wel dat je straks alleen nog bij de kwikfit terecht kan waar een parttime uitzendkracht je moet adviseren.

Ik betaal graag een paar tientjes meer voor mensen met liefde voor het vak.
Dat is precies wat ik ook dacht bij die post, maar ik wilde het niet zeggen om niet overly dramatic over te komen :P. Ik behou graag het ambacht dat 'dienstverlening' en 'service' heet!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik mag eindelijk weer zwaaien in dit topic en op de weg ;)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133627474_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133812200_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133819765_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133246678_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133347311_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133412373_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133508040_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_133534401_iOS.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_102507807_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/10/20180707_183215589_iOS.th.jpg

In het kort:

+ Zitpositie is top
+ Prachtig TFT scherm
+ Sportief en toch comfortabel
+ Uiterlijk (al is dit een smaakkwestie)
+ 3 Cilinder bevalt erg goed (bokt niet.. maakt ook niet uit welke versnelling..)
+ Geluid (al heb ik dit nog maar beperkt kunnen testen)
- Inrijperiode zuigt.. kan niet harder dan 5000RPM (zie foto :()

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 10-07-2018 11:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@Workaholic Mooie street triple! Nieuw aangeschaft denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Feli! Populair fietsje

Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Yes inderdaad nieuw vandaar ook de inrijperiode. Eerste twee aanpassingen ben ik al aan het uitzoeken:

- oranje reflectoren op de voorvork vervangen voor wit/geenkleur
- navigatie (hebben jullie tips? Ik denk dat een iphone houder voor mij het beste uitpakt, telefoon heb ik toch altijd mee en kan tegen water. Vraag me alleen af in hoeverre dit goed vast blijft zitten. Toch zonde als ik mijn iPhone X onderweg kwijt ben :D)

[ Voor 90% gewijzigd door Workaholic op 10-07-2018 12:16 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Nice, goede keuze wel, een Triumph..
Veel rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Mooie bike. Inrijden is idd minder, weet er alles van met mijn Iron 883. Maar des te leuker is het als het gas open mag :D.

Kwa telefoon houder is de X-Grip aan te raden. Gebruik deze zelf voor mijn Galaxy S8. En dan Osmand of Maps als navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@R0y. https://www.motorbandenma...tationssuche.pl?dsco=1107

Daar kun je in de buurt zoeken naar een bedrijf wat dat voor je wil en kan doen (zélfs aan huis). Prijs staar er dan meteen bij (wel even opletten of ze ook motorbanden doen).

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 10-07-2018 12:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
nvm.... Ninja edits

[ Voor 89% gewijzigd door lolgast op 10-07-2018 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Het is mij. @Vrijdag 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
@Workaholic @NL-RaVeR
re. inrijden, mijn boekje zegt eerste 600km (of zo) onder 5000rpm blijven, maar de dealer zegt eerste 1000 km onder de 6 à 7000rpm blijven ;) maw 'trek 'm gewoon nog niet helemaal open'

Ik mocht ook meteen de snelweg op. Wel met de waarschuwing (zoals ook in het boekje staat) van niet te lang op hetzelfde toerental te rijden.

Als je begrensd bent door de boordcomputer of zo is het natuurlijk anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Bij inrijden is het belangrijk dat je in alle versnellingen hem op zijn donder mag geven, tot aan de max rev.
Inrijden hoeft niet saai te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Bij mij was het de eerste 160 km niet boven de 3000 toeren, de eerste 800 km niet boven de 3500 toeren. Verder inderdaad niet te lang hetzelfde toerental en ook niet te laag in de toeren zodat de motor zwaar werk heeft. Hier heb ik mij netjes aan gehouden. Daarna tot 1000 km steeds langzaam aan wat meer toeren maken. Pas rond de 1200 km heb ik hem voor het eerst ff op zijn staart getrapt ( <3 ).

Inmiddels bijna 1600 km erop staan en aankomende zaterdag krijgt hij zijn eerste beurt en dan zondag de tweakers motortocht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:50
Zo vanmorgen aangekomen met de boat in Harwich. Helemaal binnendoor gereden tot aan Sevenoaks. Even lunchen en het laatste stukje vandaag tot aan Brighton. Leuk rijden hier in Engeland. Het is wel echt opletten op landweggetjes voor tegenverkeer, ze rijden daar echt goed door!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@aidanl zeker mooi rijden daar.

Vond Brighton echter niet opschieten (kustweg vanuit Dover)

Let je wel op voor bepaalde illegale chemische stoffen uit Rusland, wat niet heel goed is voor je gezondheid... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:53:
@Workaholic @NL-RaVeR
re. inrijden, mijn boekje zegt eerste 600km (of zo) onder 5000rpm blijven, maar de dealer zegt eerste 1000 km onder de 6 à 7000rpm blijven ;) maw 'trek 'm gewoon nog niet helemaal open'

Ik mocht ook meteen de snelweg op. Wel met de waarschuwing (zoals ook in het boekje staat) van niet te lang op hetzelfde toerental te rijden.

Als je begrensd bent door de boordcomputer of zo is het natuurlijk anders :)
Ik volg het schema van het boekje/sticker op de motor maar ruim 1000km rustig rijden is best veel als je geen snelwegen mag pakken ivm constant aantal rpm wat weer niet goed is.

Dan maar wat meer rijden haha en veel geduld hebben ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Workaholic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:51:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

In het kort:

+ Zitpositie is top
+ Prachtig TFT scherm
+ 3 Cilinder bevalt erg goed (bokt niet.. maakt ook niet uit welke versnelling..)
Inrijden is overrated ;)

Leesvoer: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Gefeliciteerd met de nieuwe motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:07
NL-RaVeR schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:07:
Bij mij was het de eerste 160 km niet boven de 3000 toeren, de eerste 800 km niet boven de 3500 toeren. Verder inderdaad niet te lang hetzelfde toerental en ook niet te laag in de toeren zodat de motor zwaar werk heeft. Hier heb ik mij netjes aan gehouden. Daarna tot 1000 km steeds langzaam aan wat meer toeren maken. Pas rond de 1200 km heb ik hem voor het eerst ff op zijn staart getrapt ( <3 ).
Wat een geduld heb je dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35
@NL-RaVeR max 3000, dat is net boven staitionair hier :+ Wat voor motor is dat?

@Erasmo wat maakt Polaris onbetrouwbaar voor Brammo?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
@Panini was idd niet makkelijk om me in te houden, maar dat punt ben ik nu gelukkig voorbij :D

@Chakotay Harley Davidson Sportster Iron 883. Die loopt net boven de 1000 rpm stationair en max rpm is 5800. Topsnelheid is ook maar +/- 160, maar de koppel onderin + het geluid is waar je het voor doet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Workaholic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:57:
Yes inderdaad nieuw vandaar ook de inrijperiode. Eerste twee aanpassingen ben ik al aan het uitzoeken:

- navigatie (hebben jullie tips? Ik denk dat een iphone houder voor mij het beste uitpakt, telefoon heb ik toch altijd mee en kan tegen water. Vraag me alleen af in hoeverre dit goed vast blijft zitten. Toch zonde als ik mijn iPhone X onderweg kwijt ben :D)
Zo een X Grip laat echt niet los hoor, zit ook nog een extra bandje bij, geen zorgen. :Y

Gebruik zelf Tyre en ITN converter en zet dan de routes op mijn telefoon die ik dan met Sygic open. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:29

Secsytime

Automagisch

Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:37:
5 euro per band op het circuit ;) Koop je de banden bij hun is het gratis :P

Maar als ik het niet op het circuit doe, dan doe ik het zelf. Mijn maat heeft zo'n machine staan ;)
Daar hebben ze zeker geen tourbanden liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@NL-RaVeR ahh, mooi spul! Dat is prima te overzien op 3000 toeren dan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:46:
@NL-RaVeR max 3000, dat is net boven staitionair hier :+ Wat voor motor is dat?
Dat was ook mijn gedachte! Als ik niet boven 3k toeren mag komen, kom ik helemaal nergens..

Edit: Oh, het is een HD. Dan snap ik het ja. Die van mij gaat pas bij 14k toeren ergens het rode gebied in :+

[ Voor 16% gewijzigd door InZane op 10-07-2018 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Ik ben al een behoorlijk tijdje niet actief in dit topic... Inmiddels al ruim 4 jaar motorloos... en al die tijd ook goed in bedwang kunnen houden (3 ongelukken, 2 bijna-dood ervaringen) was toch even reden om van mijn leven te genieten. Inmiddels ben ik geen 22 meer (maar 26) en sinds kort date ik met een leuke dame die ook motor rijd... en mannen, ik denk niet meer dat ik motorloos door het leven kan. Ik zit namelijk marktplaats af te speuren voor een mooie naked bike voor de mooi weer ritten. Ik heb wel beloofd aan mij zelf om geen motor meer te rijden als enige vervoer (in de winter etc.).

Ergens zit wel (merk ik) nog wat angst gevoelens... ben ook ooit met 80 km/u de sloot ingevlogen en op snelweg (op 1 mm) na tegen een regenton aangevlogen (vraag is, wat doet een regenton op het midden van het snelweg?). Op dat moment, voelde het wel dat het universum mij signalen gaf om te stoppen met motorrijden... hmm ik twijfel! ene kant jeukt het erg... aan de andere kant... ik hou wel erg veel van mijn leven. Ik ga erover dubben, maar wie weet, ben ik binnenkort weer zwaaiend op het weg te vinden. Ik ben ook van die pechvogels die op de dag dat hij zijn eerste motor aanschafte, dezelfde dag nog nodig vond om de asfalt een kusje te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 10-07-2018 15:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@FireBladeX Misschien gewoon naar een rijschool gaan en je verhaal uitleggen? Met een rijles op maat van 2 uur ofzo weet je vervolgens wel of je het überhaupt nog wel leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Was je gister avond dan ook actief? :P

Gisteren hadden ze een grote DDOS attack
Haha, voor de verandering was ik het niet! Dan moeten er hier toch meerdere vrouwen zich bevinden. :9

Prachtige fiets @Workaholic !! Sterkte met de inrijperiode :p ik zou het graag voor je doen, haha.

@FireBladeX Ik sluit me aan bij hierboven. FF rijschool contacteren en een proefles doen om te kijken of het je nog bevalt. Vind je het niks dan weet je dat zonder dat je een nieuwe motor hebt gekocht. En mocht het weer gaan kriebelen dan weet je dat ook. Je zou van die VRO op maat cursussen kunnen bekijken voor wanneer je je motor hebt, die zijn bedoeld voor beginners die wat meer controle over de fiets willen (Ben 'm zelf ook van plan te doen zo gauw de mogelijkheid er is). Wie weet is het ook wat voor jou. :)

[ Voor 51% gewijzigd door SmurfLink op 10-07-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@FireBladeX ben met @lolgast

Er zijn trainingen te vinden die focussen op heropstappers, ongeacht de reden.
Mijn advies is, niet opstappen als deze gevoelens nog overheersen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
Bedankt voor de tips. Ik ben altijd wel geweest van 'niet te veel nadenken, en gewoon weer opstappen'. Ik reed na mijn slootongeluk ook 2 weken later weer (en nog 6 maanden gereden). Maar misschien is een proefles niet zo verkeerd... ik vind persoonlijk niet dat ik een training nodig heb maar mogelijk wel goed voor je zelfvertrouwen (en dat je bij gevaarlijk situatie geen freeze reactie krijgt maar gaat uitwijken). Maar sowieso even een uurtje rijden of het waard is, lijkt mij niet verkeerd.

Mn motor zal sowieso niet meer dan 1500 euro kosten... dus veel geld hoop ik er niet mee weg te gooien en heb daarnaast al mijn motorspullen nog (en passen ook goed). Waarbij mogelijk wel de 6 jaar oude helm moet vervangen worden omdat ze klaarblijkelijk een houdbaarheidsdatum hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Workaholic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:57:

X-grip is prima. Toevallig heb ik die van mij samen met een gezekerde 12V set/aansluiting van SW-motech op Marktplaats gezet gisteren... laat maar weten als je een linkje wilt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Gaat ook niet zozeer om een training voor het berijden van een fiets, danwel meer over idd zelfvertrouwen tijdens het rijden, wat dan weer zijn effect heeft op het rijden zelf.

Helaas zie ik nog teveel motorrijders (beginners en ervaren) die zich niet lekker voelen op hun fiets en af en toe verkeerde capriolen uithalen vanwege hun "angst".

Twee weken terug nog iemand moeten oprapen daardoor...das niet leuk, niet voor hem maar ook niet voor mij. Je schrikt je een ongeluk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Plus, mocht het onwennig voelen kun je beter met de motor van een rijschool vallen dan die van iemand via MP ;)

Ennuh, als je in max 4 jaar tijd 3 ongelukken waarvan 2 bijna dood ervaringen hebt doe je toch iets niet goed hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
FireBladeX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:46:
Bedankt voor de tips. Ik ben altijd wel geweest van 'niet te veel nadenken, en gewoon weer opstappen'. Ik reed na mijn slootongeluk ook 2 weken later weer (en nog 6 maanden gereden). Maar misschien is een proefles niet zo verkeerd... ik vind persoonlijk niet dat ik een training nodig heb maar mogelijk wel goed voor je zelfvertrouwen (en dat je bij gevaarlijk situatie geen freeze reactie krijgt maar gaat uitwijken). Maar sowieso even een uurtje rijden of het waard is, lijkt mij niet verkeerd.

Mn motor zal sowieso niet meer dan 1500 euro kosten... dus veel geld hoop ik er niet mee weg te gooien en heb daarnaast al mijn motorspullen nog (en passen ook goed). Waarbij mogelijk wel de 6 jaar oude helm moet vervangen worden omdat ze klaarblijkelijk een houdbaarheidsdatum hebben.
En als je username enige indicatie is, misschien wil je wel een ander type motor overwegen. Iets met een andere karakteristiek, andere zit of wat bescheidener wat betreft temperament :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
lolgast schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:52:
Plus, mocht het onwennig voelen kun je beter met de motor van een rijschool vallen dan die van iemand via MP ;)

Ennuh, als je in max 4 jaar tijd 3 ongelukken waarvan 2 bijna dood ervaringen hebt doe je toch iets niet goed hoor :+
In anderhalve jaar tijd 3 ongelukken >:). Ik reed een bescheiden Suzuki Bandit (toen nog 25KW). Maar ik reed wel door wind en weer (ook toen het -5 was). Hierdoor mogelijk iets meer op mijn hals gehaald dan verstandig was. Die verstand, heb ik inmiddels wel aangescherpt. Daarom de keus om geen motor aan te schaffen voor Woon-Werk (al zal ik het sporadisch daar wel voor gebruiken).
Die zelfvertrouwen ben ik het eigenlijk wel eens. Ik zou niet willen om 'krampachtig' achter het stuur te willen zitten. Dus ik zal mijn bezichtiging van a.s. zaterdag afzeggen en eerst rustig wat rijlessen nemen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
FireBladeX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:46:

Voordat ik kortgeleden weer begonnen ben met motor rijden had ik ook al een jaar of 17 niet meer gereden. Nu is dat niet te vergelijken met jouw situatie, maar ik heb zeer zeker profijt gehad van een 'her-opstap les'.

Merkte dat ik na die 2 lessen weer met vertrouwen op de motor zat. Kleine foutjes die ik maakte werden door de instructeur gezien en benoemd en maak ik nu niet of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:50:
[...]

X-grip is prima. Toevallig heb ik die van mij samen met een gezekerde 12V set/aansluiting van SW-motech op Marktplaats gezet gisteren... laat maar weten als je een linkje wilt ;)
Dat linkje zou ik ook wel willen.

Ik ben toch voor naast het dagelijkse Woon-Werk verkeer wel op zoek naar een navigatie/telefoonhouder voor leuke tourtjes.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

NL-RaVeR schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:07:
Pas rond de 1200 km heb ik hem voor het eerst ff op zijn staart getrapt ( <3 ).
Zou mij bijna een heel seizoen kosten :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Maandje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Iets meer dan een week >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Met de motor? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Vrijdag schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Heeft mij 2 weken gekost :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:40

steveman

Comfortabel ten onder

Luxemburg be like:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mXmuQPo.jpg/%5D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4dFJdwA.jpg

Jep, da's de 25 Kautenbach - Wiltz

Fantastische resize app btw :+

[ Voor 51% gewijzigd door steveman op 10-07-2018 18:33 . Reden: Betere, klikboare ploaties ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Ik rijd dagelijks van Nijmegen naar Breda, dat is ongeveer 90 Km enkele reis. Dus na 7 (werk)dagen heb ik er al 1.260 Km op zitten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Stelletje opscheppers :P Ik rij alleen bij optimale omstandigheden en maximale return-on-posen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@steveman Wat een HEER-LIJ-KE weg is dát!!! >:)

Er zit helaas één bochtje in wat érg verraderlijk knijpt als je uit de richting van Kautenbach komt.... Heb daar al regelmatig mensen in de vangrail zien hangen met motorfietsen én/of auto's....En ben er zelf ook een keer wijdt gegaan doordat ik 't bochtje verkeerd ingeschat had (dacht dat 't ding pas wat later in 't traject zat). :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:00
Workaholic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:51:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

In het kort:

+ Zitpositie is top
+ Prachtig TFT scherm
Ook al vind ik die koplampen echt niks, is dit wel een toffe motor. (y)

Benieuwd hoe die met een verkorte kentekenhouder eruit ziet. Zit btw die koppelingskabel niet in de weg van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:40

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:46:
@steveman Wat een HEER-LIJ-KE weg is dát!!! >:)

Er zit helaas één bochtje in wat érg verraderlijk knijpt als je uit de richting van Kautenbach komt.... Heb daar al regelmatig mensen in de vangrail zien hangen met motorfietsen én/of auto's....En ben er zelf ook een keer wijdt gegaan doordat ik 't bochtje verkeerd ingeschat had (dacht dat 't ding pas wat later in 't traject zat). :(
Ze hebben nu dus wat strepen aangebracht, vorig jaar niet gezien, wellicht helpt dat :+

Ohja en een niet te missen flitspaal/bak/schuur.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Allebei dan toch heel nieuw, want een week of... 5? Geleden waren daar nog geen strepen en ook geen flitser.

Oh ja, die 1200 km. Dat was afgelopen vrij-za-zondag. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:54:
[...]

En als je username enige indicatie is, misschien wil je wel een ander type motor overwegen. Iets met een andere karakteristiek, andere zit of wat bescheidener wat betreft temperament :P.
Jij hebt er echt geen ervaring mee he, fireblade is kei tam mee te rijden, zolang je de gaskraan maar beheerst gebruikt en als een benzineauto rijdt gebeurd er weinig tot niet super veel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Jij hebt er echt geen ervaring mee he, fireblade is kei tam mee te rijden, zolang je de gaskraan maar beheerst gebruikt en als een benzineauto rijdt gebeurd er weinig tot niet super veel. ;)
Dat lukt zelf met mijn fiets nog wel. Ik kan prima een relax ritje rijden en niet boven de 7000 toeren uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:45:
[...]

Dat lukt zelf met mijn fiets nog wel. Ik kan prima een relax ritje rijden en niet boven de 7000 toeren uitkomen.
Scheelt wel die van jou gemapt is, anders is ie te gevoelig en te schokkerig. Gewoon een dikke liter bike met veel koppel is net een diesel, heerlijk. Met mijn 750 gaat dat ook best prima zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Scheelt wel die van jou gemapt is, anders is ie te gevoelig en te schokkerig. Gewoon een dikke liter bike met veel koppel is net een diesel, heerlijk. Met mijn 750 gaat dat ook best prima zo. :)
Dat scheelt ook inderdaad, vooral op lage toeren. Aan de andere kant maakt het eigenlijk geen reet uit welke fiets je rijd, maar hoe je er mee rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Nou, ik rij met de mijne toch liever iets agressiever en wat harder in te toeren hoor. Die ritjes in een groepje is de 749s wat mij betreft niet voor geschikt

@hieronder: Mijn big-end is me lief, <3000 rpm rij ik alleen in de eerste versnelling :+

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 10-07-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
De triumph vindt <3000rpm ook niet fijn... dan bokt ie nogal.
Gewoon lekker doorrijden. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

De FZ1 heeft een proportionele ervaring....

1-3k rpm lekker chill rustig aan :)
3-6k rpm hoppa vlot door met die handel :*)
6-9k rpm gasss >:)
9-12k rpm Faaaaaaaackkkk :D........... :X

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Het gaat niet om of je er rustig mee kunt rijden, sommige mensen laten zich gewoon uitdagen door de mogelijkheden. Ik heb geen flauw idee of hij tot die mensen behoort en wat de toedracht tot de ongelukken is geweest, dus ik wilde een voorzichtige suggestie zónder verdekte aannames geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:35:

:P

Dus dat, alhoewel bij mij bij 8k rpm je 4 kelken hoort aansnerpen en gorgelen en je dan echt gelanceerd wordt richting de 14k :9

Verslavend, zeker die brom vanuit onderen! En beter (en luider) dan menig uitlaat. *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 10-07-2018 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Least Inkling schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:17:

Let je wel op voor bepaalde illegale chemische stoffen uit Rusland, wat niet heel goed is voor je gezondheid... :+
Vond het bier al zo vreemd smaken, Rotterdam accent hebben ze vast voor Russisch aangezien. Of ligt dat misschien gewoon aan het Engelse flauwe bier? :+

Zijn niet langs de kust naar Brighton maar binnendoor. Nu in Brighton, morgen langs de kust naar Portsmouth, Southampton, Bournemouth en klein beetje terug naar Romsey voor overnachting bij familie.

Ik gebruik trouwens de app Polarsteps. Die houd precies je route bij en je kan er ook foto's bij uploaden. Vrienden / familie kunnen je dan Live volgen en zien waar je zit. Werkt best geinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

ToolkiT schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:27:
[...]
Nou, de zero waar ik op proef reed had geen eps, abs, etc en het was net nat geweest dus de dealer adviseerde me niet de full power mode te gebruiken (natuurlijk wel gedaan), maar bij de eerste keer remmen blokeerde het smalle achterbandje.. gaf minder vertrouwen dan je zou verwachten.
Mijn Zero SR model 2015 heeft wel ABS en ook al wel gemerkt dat ie werkt :P Moet wel zeggen dat de standaard banden (Pirelli Diablo Rosso II) waardeloze grip hebben op vochtig wegdek. Dus toen afgelopen vrijdag mijn achterband lek was, heb ik 'm gelijk laten vervangen door een Michelin Pilot Street Radial (120 euro inclusief montage).
Chakotay schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:00:
Hmm, de Zero's die ik een paar jaar terug gereden heb (2x een S van verschillend bouwjaar) waren best tam afgesteld. Ook met de full powermode kon ik (op droog wegdek) volgas langzame bochten uitrijden, dat hoef ik op mijn eigen motor niet te proberen :P
Het verschil tussen de S en SR is vrij fors (92 vs 144 Nm).

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag was eindelijk mijn R&G kit binnen, gelijk opgepikt toen ik de brommert toch afzette voor de beurt en een nieuwe achterband. Nu alles compleet om voor het weekend de motor Duitsland proof te maken. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-10-19.06.34-Custom-e1531247033511.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Least Inkling schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:17:

Brighton's boulevard is wel leuk om te cruisen, maar verder zou ik het vermijden als je wil rijden. Wel heel leuke stad.
@aidanl hoe lang blijf je in uk?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:15:
Nou, ik rij met de mijne toch liever iets agressiever en wat harder in te toeren hoor. Die ritjes in een groepje is de 749s wat mij betreft niet voor geschikt

@hieronder: Mijn big-end is me lief, <3000 rpm rij ik alleen in de eerste versnelling :+
Bij een constante snelheid zit op 5000 toeren onder de 3000 heb ik de koppeling in aangezien ie bokt tot 3500 toeren. Ik heb vaak genoeg ritjes dat ik gewoon lekker rustig wil rijden. Er zijn ook genoeg ritjes waarbij het gas wel aardig open gaat, maar soms vind ik lekker relax rondrijden ook prettig. Voor een SS zit mijn fiets vind ik zelf heel comfortabel, dus er rustig mee toeren gaat prima voor mij.

Edit: Mijn toerengebied is dit:

1-3k is niet te rijden.
4-6k is voor constante snelheid waar ie bij 5k het lekkerste loopt en bij 6k niet meer fijn aanvoelt. De QS werkt het beste bij 5k toeren of hoger.
7-10.5k is holy shit gebied bij mij. Redline ligt bij 10.5k. Hoewel ik bij 5k toeren al meer dan 100Nm koppel heb komen de pk's pas bij 6k tot 7k echt los.

Bij die 4-6k trekt ie lekker door door het hoge koppel zodat je meer toeren eigenlijk niet nodig hebt.

Qua versnellingen is het helemaal leuk. De 1 is tot 55km/u. De 2 tot 85km/u. De 3 is tot 110km/u prima. Wil ik in de 3 hoger dan 4200 toeren zitten moet ik 95km/u gaan rijden. De 4 is pas bij 120km/u prettig zodat ik op die 5k toeren uit kom. De 5 gebruik ik zelfs op de snelweg niet vaak omdat je dan 130km/u of meer moet doen wil het fijn rijden. Op een drukke snelweg is het de 4 of 5 die ik gebruik. De 6 is eigenlijk alleen voor de Autobahn. Ga ik 120km/u rijden in de 6 kom ik onder de 4k toeren uit wat voor geen meter rijd. Ga ik een lekker ritje maken op de dijk kom ik meestal niet verder dan de 3e versnelling.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Misschien een idee dan om je kettingwielverhouding wat aan te passen?
Tandje kleiner voor maakt alles misschien net wat makkelijker (en leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:46:
Misschien een idee dan om je kettingwielverhouding wat aan te passen?
Tandje kleiner voor maakt alles misschien net wat makkelijker (en leuker).
Het was even wennen, maar voor mij is het prima zo. Alleen de hele lage snelheden zijn ruk, maar dan is het gewoon wat gas geven en rollen en met de koppeling in. Voor wanneer ik rij en hoe heb ik er geen last van.

Edit: Voor het mappen bokte ie tot iets van 4200 toeren, dat was echt niet leuk meer. Stond binnen 2 maanden dan ook bij de tuner :)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2018 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Raym09 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:35:

Mooi he die verschillende karakteristieken van motoren.

Mijn R6 word pas wakker bij 10K rpm. En stopt rond de 17,5K rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

met 6000 toeren vliegen de lagers om mijn oren lijkt wel :+

Zit altijd tussen de 3000 tot 5000 touren, lekkere koppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dikke tweecylinder hier, onder de 3k doet het niet zoveel, daarna is het braaaaaap tot de 10k :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Laatst online: 09-09 09:24
darkkingll schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:21:
De triumph vindt <3000rpm ook niet fijn... dan bokt ie nogal.
Gewoon lekker doorrijden. :)
Oorzaak van de ratel/tik al gevonden? Lijkt bij mijn Speed Four ook af en toe een interessant geluid in te zitten... Monteur en fora zeggen gewoon dat het aan het blok zelf ligt wat gewoon erg luid is.

Zit ergens wel te twijfelen om niet voor een andere motor te gaan kijken, wil er ook woon/werk mee gaan doen maar dat is voornamelijk in de stad en zoals je zelf zegt is deze motor nou niet echt een held in dat gebied.

Wilde eigenlijk een Grom puur voor dat stukje maar de vraag is of dat niet een tikkeltje aan de prijzige kant is voor iets wat ik alleen daar voor gebruik. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
MrXen0 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:19:
[...]
Wilde eigenlijk een Grom puur voor dat stukje maar de vraag is of dat niet een tikkeltje aan de prijzige kant is voor iets wat ik alleen daar voor gebruik. 8)7
Grom-bezitter hier :w.

Om wat voor afstand gaat het en wat voor route is het? Voor mij is woon-werk een ritje van 12km met wegen van max 70km/u. Daarvoor is de Grom ideaal. Ritje duurt tussen de 15 en 20 minuten, dan is menig motor misschien net warm. En dat is gewoon doodzonde natuurlijk. Maar de Grom is na een paar minuten al lekker warm. En het is gewoon mega grappig om erop rond te knarren :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
ToolkiT schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:56:
[...]

Brighton's boulevard is wel leuk om te cruisen, maar verder zou ik het vermijden als je wil rijden. Wel heel leuke stad.
@aidanl hoe lang blijf je in uk?
Hotel waar we zitten zit precies aan de boulevard in Brighton dus we hadden geen andere keuze dan de stad in te rijden. Maar gaan straks weer door, te druk om hier in de stad lekker te rijden.

We zijn 2 weken in de UK. Morgen Romsey - > Glouster, daarna Glouster - > Brecon (via Cardiff).

Pagina: 1 ... 14 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.