Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.008 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:44

steveman

Comfortabel ten onder

Zag net een of andere prutser op een harley... tussen het verkeer door wurmen. Haalde mij (in blik) net nog even rechts in toen ik op het punt stond ter hoogte te komen van degene die ik inhaalde. Toch maar even 't gas laten vieren... Wat een verstand, het reed allemaal al sneller dan Vmax, wat wil je nou?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja als je vandaag ook weer de klappers voorbij ziet komen, dan zijn er weer een hoop Darwin awardjes uitgedeeld...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00
Vespa is weer gefixed en rijd weer zoals het hoort.
Oorzaak is beschamend..
de sliders in de variomaat zaten verkeerd om gemonteerd waardoor het ding dus op volle snelheid de toeren begrenzer in ging.
Wat dus voelde als inhouden/haperen.

* Bommes heeft zelf die sliders verkeerd terug gemonteerd met het vorige onderhoud. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:44
HTT-Thalan schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:44:
[...]

Iedere ECE helm is minder veilig dan SNELL of SHARP gekeurde helmen, objectief gezien.
Dat heeft niks met prijs te maken.

Als jij een 200 euro SHARP helm hebt en een 400 euro ECE helm, is de goedkopere helm toch veiliger.

Mijn helm is ECE gekeurd, als jouw 500 euro help ook een ECE merk heeft (en geen sharp of snell) kun jij wel (willen) geloven dat hij veiliger is, door slimme marketing praat en het simpele feit dat je misschien graag wilt horen dat je die extra 420 euro niet voor niks hebt uitgegeven, maar objectief gezien kun je daar niks over roepen, want ze voldoen beiden aan dezelfde eisen.

[...]

Volgens @Secsytime is zijn helm veiliger dan de mijne. Dit kunnen we echter niet objectief vaststellen als er geen extra keurmerk aan hangt behalve het ECE merk dat ze beide delen.
SHARP is niet echt een keurmerk, maar een rating systeem.

Keurmerken zeggen ook niet altijd alles. Er zijn volgens de SHARP website behoorlijke verschillen tussen de helmen die een ECE certificering hebben. SHARP test alleen helmen met ECE keurmerk.
Voorbeeld: HJC IS 17 scoort bij SHARP 5 sterren. Die helm is ECE en Dot gecertificeerd.
HJC rpha 10 pro is ECE, Dot en Snell gecertificeerd, maar scoort enkel 3 sterren bij SHARP.
De tweede is ook duurder dan eerste.

Je zou dus specifiek jouw helm ff op SHARP website moeten opzoeken (als ze hem hebben getest) om een indicatie te krijgen of die veilig is of niet. Want enkel op basis van prijs en certificering kan je geen conclusies trekken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat veel mensen vergeten, is dat comfort ook veiligheid is. Minder lawaai (wat iets anders is dan stil) is minder vermoeiend, en als ik me niet hoef te ergeren aan mijn helm of kleding word ik ook minder afgeleid. Zonnevizier is minder verblinding, dus ook weer veiliger.
Goed koel blijven helpt ook je concentratie op peil te houden.

Enniehoe, we zijn terug na 3 daagjes Sauerland. Het is jammer dat je altijd dat Rurgebied door moet, dus je moet sowieso een flink stuk snelweg pakken. Verder hebben we heerlijk gestuurd. Wel waren er veel slechte wegen bij.
Ook de intercoms hebben we goed gebruikt, wat toch echt wel handig is als er wat langzamere of minder ervaren rijders tussen zitten. Zo kan de voorrijder wat makkelijker een seintje krijgen dat het eerder dan verwacht tijd is voor een korte stop, en de voorrijder kan naast de gebaren ook nog wat extra waarschuwingen doorgeven.

We zijn weer 1135km verder. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:05:
[...]

Je probeert me nu woorden in de mond te leggen, ik heb nooit gezegd dat mijn helm beter is dan die van jou. Ik heb gezegd dat er over het algemeen een verband is tussen de veiligheid van een helm en de prijs. En ja, hier zijn uitzonderingen op. Maar dat is net als dat je een Emporio Armani horloge koopt en denkt dat het van even goede kwaliteit is als een Tissot Automaat. Het een is een fashion merk en het ander een horloge merk.

Daarnaast heb ik gezegd dat dit verband prijs omhoog & mate betere veiligheid na een bepaald bedrag ophoudt of iig minder interessant wordt.

Jij zegt dat je € 75 helm even veilig is als de meest veilige helm, omdat het een keurmerk heeft. Dat is gewoon onzin en dit moet je mensen niet wijs willen maken. Zoals in het filmpje aangegeven, keurmerk zijn minimum eisen.
Nee, wat ik zeg is dat je geen objectieve maatstaf hebt anders dan het keurmerk, en je het dus niet weet, anders dan beweringen, aannames en marketing info.

Misschien is een duurdere helm beter, maar misschien ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:04:
[...]

Nee, wat ik zeg is dat je geen objectieve maatstaf hebt anders dan het keurmerk, en je het dus niet weet, anders dan beweringen, aannames en marketing info.

Misschien is een duurdere helm beter, maar misschien ook totaal niet.
Mwoah, naast een keurmerk zijn er natuurlijk genoeg andere pogingen om op een objectieve manier iets te zeggen over de veiligheid.

Ik ben het wel met andere mensen hier eens dat een E(CE)-keurmerk een minimum-eis is. Daarnaast staat er bij het keurmerk, ondanks dat het uniform zou moeten zijn, alsnog bij in welk land de helm gekeurd is. Dat doen ze ongetwijfeld niet zonder reden :+

Plus, jethelmen krijgen ook een ECE-keur, maar voor zover ik me kan bedenken zijn die inherent minder veilig dan een systeemhelm. Keurmerk zegt simpelweg niet alles.

Bottomline ben je gewoon een mafklapper als je met een helm rondrijdt die géén ECE-keur heeft en als je denkt dat helm A even veilig is als helm B, omdat beide hetzelfde ECE-keurmerk hebben, dan trek je óók aan het kortere eind omdat dat simpelweg ook niet waar hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:08
Dat hele ECE keurmerk is dan ook een wassen neus.
Indien een helm zelfs dit keurmerk niet heeft dan tsja...

Ze hadden het keurmerk moeten voorzien van een klasse verdeling van 1 (min) tot 5 (max) ofzo.
Bijvoorbeeld;
Helm van 100 euro Merk X type Y = ECE keur klasse 1
Helm van 500 euro Merk Y type X = EXE keur klasse 5

De vraag is dan hoeveel je het klasseverschil waard vind t.o.v. veiligheid.
Andersom zie je dan ook direct het verschil tussen een "goede" en "slechte" helm van 500 euro daar ook deze een lage klasse kan ontvangen.

Hoewel ik er zeker van bij dat mijn SHOEI veiliger zal zijn dan een willekeurige helm van 50-100 euro, zou ik hem hoe dan ook toch nog altijd gekocht hebben want; Stiller, meer comfort/gebruiksgemak.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Osiris schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:22:
Mwoah, naast een keurmerk zijn er natuurlijk genoeg andere pogingen om op een objectieve manier iets te zeggen over de veiligheid.

Ik ben het wel met andere mensen hier eens dat een E(CE)-keurmerk een minimum-eis is. Daarnaast staat er bij het keurmerk, ondanks dat het uniform zou moeten zijn, alsnog bij in welk land de helm gekeurd is. Dat doen ze ongetwijfeld niet zonder reden :+

Plus, jethelmen krijgen ook een ECE-keur, maar voor zover ik me kan bedenken zijn die inherent minder veilig dan een systeemhelm. Keurmerk zegt simpelweg niet alles.
[...]
Bottomline ben je gewoon een mafklapper als je met een helm rondrijdt die géén ECE-keur heeft en als je denkt dat helm A even veilig is als helm B, omdat beide hetzelfde ECE-keurmerk hebben, dan trek je óók aan het kortere eind omdat dat simpelweg ook niet waar hoeft te zijn.
Nou en dat punt wil ik dus maken, het hoeft twee kanten op niet waar te zijn. Technisch gezien kan een helm van 100 euro veiliger zijn dan eentje van 200 euro, want de prijs doet niet mee in dit vergelijk.

Ik ben nooit op zoek geweest naar persé een goedkope helm. Ik ging op zoek naar een helm die geschikt was voor offroad (geschikt voor goggles en met een keienvanger erop) die _geen_ 700 euro hoefde te kosten zoals met de Arai die ik gepast heb. Dat ik uiteindelijk eentje van 80 euro tegenkwam die daar aan voldeed was mooi meegenomen.

Ik begrijp andersom ook wel dat als een fabrikant een helm vol douwt met de nieuwste veiligheidssnufjes, de prijs omhoog gaat. Dat gaat echter wel hand in hand met het feit dat die vaak bij fabrikanten met een (goede) naam weg komen waardoor de prijs óók weer omhoog gaat.

Als ik nu met het equivalent van 3 of 4 sterren NCAP op mijn kop rond rij in plaats van 5 sterren vind ik dat acceptabel als 5 sterren betekent dat ik 700 euro moet uitgeven in plaats van 80 of 100, want dat is voor mij gewoon geen optie. En volgens mij zijn er wel meer mensen in dit topic danwel deze discussie aanwezig die in diezelfde situatie zitten waar geld gewoon een grote factor is in dit soort situaties.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 07:56 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:55
Dryhte schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:15:
Ik heb vanmorgen de CB500x ingeruild voor een Wee Strom (DL650xt). Een gele :) binnenkort foto's.

Blij mee! *O*

Ik heb ook een teen gebroken, hopelijk krijg ik morgen mijn motorlaarzen aan |:(
Dryhte 's dl650xt

Bij gebrek aan beter/tijd, snel eentje voor in de TS! @wimmel_1

Teen is trouwens vermoedelijk niet gebroken en laarzen zijn dus geen probleem! d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 09-07-2018 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:35
@Dryhte Heb je geen grotere afbeelding? Als ik medium.jpg verander naar large.jpg wordt hij zelfs nog kleiner :+
Ninja edit...

Mooi van de teen! Hoewel flink gekneusd ook behoorlijk lang pijnlijk en daardoor onmogelijk om te bewegen kan zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 09-07-2018 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Dryhte Wat een schatje! Kleurtje maakt het echt wel vrolijk! En gelukkig van je teen. Voorzichtig mee zijn, niet forceren, dan heelt het vanzelf wel (heb alle tenen zo'n beetje wel gekneusd gehad en de kleintjes gebroken, nadeel van lange tenen).

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
De foto maakt het misschien niet heel duidelijk maar een V-Strom is nog best een flinke motor hoor :P.

Maar als ik op jouw opmerkingen over grote tenen af moet gaan is zelfs een Goldwing misschien nog 'schattig' :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:14

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:51:
[...]

Ik begrijp andersom ook wel dat als een fabrikant een helm vol douwt met de nieuwste veiligheidssnufjes, de prijs omhoog gaat. Dat gaat echter wel hand in hand met het feit dat die vaak bij fabrikanten met een (goede) naam weg komen waardoor de prijs óók weer omhoog gaat.
Ook niet zo vreemd overigens, als je voor in het veld wilt lopen met ontwikkelingen zul je moeten investeren in onderzoek. Loop je het risico dat iets nieuws faalt en je dat grof geld kost. Daarvoor heb je je marges nodig.

Dat heeft zo'n €70 euro helmfabrikant niet, die stampt het oude bekende en al jaren ontwikkelde eruit. Vernieuwing is daar niks meer dan goed afkijken van de koplopers. Dan kun je gewoon wegkomen met minder marges, zeker als je ook nog eens niks investeerd in marketing.

Tuurlijk draaien hun ook meer winst marge op basis van hun naam, maar is dat zo vreselijk? Ze leveren wel een product waar hun naam op staat en zijn vaak publiekelijk veel bekender dan dat 70 euro merk. Als hun nieuwe helm flopt zullen ze dat veel harder voelen dan dat goedkope merk dat toch niemand iets zegt. Die dumpen de helm gewoon op een andere goedkope markt.

Fortnine heeft overigens ook goede filmpjes over helmen, waarbij ze ook in die Dot/snell testen duiken. Daar zie je dan ineens dat een goedkope helm wel slaagt maar dan echt precies volgens die gestelde eisen. En duurdere helm doet het dan op meer vlakken dan de gestelde eisen.

Ben het zeker met je eens dat prijs niet alles zegt, maar alleen dat keurmerk zegt imo ongeveer net zoveel. Je weet namelijk nog niks, behalve dat ze beide de minimum eisen hebben gehaald. Maar onder welke condities?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:31:
[...]

De foto maakt het misschien niet heel duidelijk maar een V-Strom is nog best een flinke motor hoor :P.

Maar als ik op jouw opmerkingen over grote tenen af moet gaan is zelfs een Goldwing misschien nog 'schattig' :+.
Goldwing! O+ lief klein oceaanstomertje ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Raym09 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:32:
Tuurlijk draaien hun zij ook meer winst marge op basis van hun naam, maar is dat zo vreselijk?
Nee, maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik ben geen proponent van goedkope helmen, maar vind wel dat ik mag verwachten dat ook de goedkope modellen goede bescherming bieden.
Fortnine heeft overigens ook goede filmpjes over helmen, waarbij ze ook in die Dot/snell testen duiken. Daar zie je dan ineens dat een goedkope helm wel slaagt maar dan echt precies volgens die gestelde eisen. En duurdere helm doet het dan op meer vlakken dan de gestelde eisen.
Zijn laatste filmpje had ook een duurdere (design, toegegeven) helm die er maar belabberd vanaf kwam.
Ben het zeker met je eens dat prijs niet alles zegt, maar dat alleen dat keurmerk zegt imo ongeveer net zoveel. Je weet namelijk nog niks,behalve dat ze beide de minimum eisen hebben gehaald. Maar onder welke condities?
Ik erken (maar dat is volgens mij nooit de discussie geweest) dat er (grote) verschillen kunnen zijn. Een helm die voorbij de standaarden is ontwikkeld is te verkiezen boven een 'minimum' aan bescherming. Uitdaging is dat de 'discerning buyer' op niks anders af kan gaan dan ofwel de keurmerken ofwel de marketing. Je kunt letterlijk alles beweren over je helm en als het ding maar goed geld kost en/of van een grote naam af komt zal het gros van het volk er wel voor vallen. Als Viper mijn knakenhelm voor 500 in de markt zou zetten met allemaal moeilijke technische termen waren er misschien tientallen video's geweest over die geweldige nieuwe speler in de markt. Prijs werkt ook anders: Omdat het weinig kost, zal het wel niks zijn.

Waar ik op afging was de platte en ongenuanceerde bewering dat "mijn helm van XXX euro veiliger is dan de jouwe" waarbij men op niks anders afging dan de prijs, in ieder geval wat mijn helm betreft, waarvan men weet dat ik er weinig voor betaald heb. En dat ik vind ik een té boude bewering gezien het gebrek aan info.

En daarna werd erop doorgegaan met een insinuatie dat ik mijn veiligheid minder belangrijk zou vinden, en dat vond ik, laat ik het netjes uitdrukken: onterecht.

Diegene die mij persoonlijk, danwel iets beter kennen weten hoe ik erin sta. Had ik anderhalf jaar terug 20k stuk te slaan stond er hier gewoon een glimmende enkel of dubbelcylinder uit 2017 en schoot ik mijn Youtube filmpjes met een GoPro 6, gemonteerd aan mijn Tour-X4 helm. Maar ik heb wat budget technische beperkingen, dit zal niemand bevreemden, en heb ik destijds andere keuzes gemaakt.

Mijn motor heeft geen ABS, geen Xenon verlichting, geen injectie en zelfs geen schijfrem achter. Daar heb ik kort bij stilgestaan, en daarna ben ik gewoon het meeste gaan halen uit wat ik wél heb. Ik doe gewoon lekker met iedereen mee, asfalt, circuit of offroad, alleen dan met wat goedkopere spullen. Dan moet ik maar extra voorzichtig zijn dat ik mijn gezicht nergens tegenaan plant.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dryhte schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Goldwing! O+ lief klein oceaanstomertje ;) Sofaatje
There I Fixed :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y3cxxHzl.jpg
Deze mag wat mij betreft ook in de startpost. Zijn daar nog regels aan verbonden?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Rubman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:52:
[...]

There I Fixed :+

[afbeelding]
Deze mag wat mij betreft ook in de startpost. Zijn daar nog regels aan verbonden?
Gewoon even de TS - in dit geval @wimmel_1 - vermelden zodat hij het zeker ziet ;) want met de snelheid waarbij dit forum voorbijzoeft is het niet moeilijk om eens wat te missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Rubman & @Dryhte :

Ga er vanavond even mee aan de slag als ik thuis ben. Op een telefoon is het vrij lasting om de "code" van de OpeningsPost aan te passen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Dryhte @Rubman Of 1 van de andere TS editors ;)

Drythe, heb je ook een bouwjaar? :)
Rubman, heb jij ook een bouwjaar? En eventueel de provincie waar je woont, mocht je daar geen bezwaar tegen hebben :)

@wimmel_1 Dan doe ik het wel weer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:06:

Rubman, heb jij ook een bouwjaar? En eventueel de provincie waar je woont, mocht je daar geen bezwaar tegen hebben :)

2018, wat dacht je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Weet ik veel, ik ben ook maar een leek :D
Hij is aangepast in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

lolgast schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:06:

Bij deze mijn gegevens zowel van motor als mijn provincie :+

Honda VFR 750 F uit 1995
Noord Holland

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
@Rubman Je staat ertussen hoor! :)

Gisteren ook nog een mooi moment voor mijzelf. Was 's avonds even bij mijn ouders en bij aankomst zag ik de Triumph al half uit elkaar liggen... Blijkt hij niet te starten. Startmotor doet het wel. Blijkbaar is mijn pa al uren bezig met onderzoeken wat er aan de hand kan zijn en hij kan ook geen workshop manual vinden. Dus ik vraag, mag ik eens horen wat hij dan wél doet? Was voor mij vrij duidelijk, geen brandstofpomp. Aangezien de overbodige VFR800 er naast staat, hem maar even laten horen wat voor geluid hij mist.

Enfin, vrij snel daarna moest ik weer naar huis en nog voor ik thuis was had ik een appje. "Relais gewisseld met die van verlichting en hij doet het." Was best trots op mijn troubleshoot-skills :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nu heb ik ook meteen een andere vraag. Mogelijk stomme vraag :+

Ik merk dat ik wat meer moeite heb met deze motor in zijn Vrij te krijgen.
Kan dit een kwestie van wennen zijn of moet ik toch even terug langs de de dealer om er naar te laten kijken.

Tijdens het rijklaar maken zijn wel de koppelingsplaten e.d. vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Och ik bedoel het niet als in de grootte van de motor. Er staan er hier 2 op werk waar ik elke dag langsloop en zijn wel grote fietsen, maar ik vind 'm er schattig uitzien door z'n kleurtje. Beetje geel en dan die gele wielen, het heeft wel wat. Is positief bedoeld.

Goldwings zijn echt bakbeesten. Die zien er ook niet schattig uit ofzo, eerder lomp (doch comfortabel). net als dat ik de meeste KTM modellen wat stoerder eruit vind zien.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 10:14

A13X

Dude

Rubman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:

Kan dit een kwestie van wennen zijn of moet ik toch even terug langs de de dealer om er naar te laten kijken.

Dat kan wennen zijn, misschien je schakelhevel even afstellen zodat die goed staat voor jou. Sommige motoren zijn ook wat nukkiger om in neutraal te krijgen, maar volgens mij is dat geen honda dingetje.

Voor de zekerheid gewoon even teruggaan, zeker als je garantie hebt. Kan ook dat ze de koppeling wat bij moeten stellen, als hij niet volledig ontkoppeld is neutraal vaak ook lastiger te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 09-07-2018 10:13 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
De CB1 (honda!) van mijn vrouw heeft soms ook moeite om in neutraal te vallen. Als hij écht niet wil is de oplossing vaak om hem van zijn 2 in neutraal te duwen, ipv vanuit 1.

Maar in jouw geval @Rubman zou ik nu gewoon even teruggaan om te kijken of hij beter op jouw voet afgesteld kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
@lolgast nu je toch bezig bent met de startpost, je mag bij mij wel provincie Gelderland erbij zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
SmurfLink schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Och ik bedoel het niet als in de grootte van de motor. Er staan er hier 2 op werk waar ik elke dag langsloop en zijn wel grote fietsen, maar ik vind 'm er schattig uitzien door z'n kleurtje. Beetje geel en dan die gele wielen, het heeft wel wat. Is positief bedoeld.

Goldwings zijn echt bakbeesten. Die zien er ook niet schattig uit ofzo, eerder lomp (doch comfortabel). net als dat ik de meeste KTM modellen wat stoerder eruit vind zien.
Ik begreep het wel hoor :) Ik vond 'm ook een hoog Pikachu/Marsupilami gehalte hebben.

Ik viel vooral op het zonnige kleurtje. Een motor hoeft er voor mij niet 'bruut' uit te zien (ik ben verder vooral fan van de rondingen van een Bonneville, Street Twin, Z900RS,...)

Ik verwacht dat deze iets minder vermoeidend is op de snelweg dan de CB, toch veel beginners vertrouwen geeft (ik mag dan zo'n 34kkm op de teller hebben, dat is maar op 3 jaar en hoofdzakelijk woon-werk), en met de grote tank van 20l een goeie range... Het extra koppel en vermogen neem ik er graag bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Dus het wordt weer zo'n dag.... @NL-RaVeR Is aangepast. Je bent meteen wat plaatsjes gestegen en naar jouw groep verhuisd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
Ah zo'n dag weer, komt goed uit :P
Gisteren zo ongeveer de laatste hand aan de V-Strom gelegd, nu ook met carterplaat. Dus kom binnenkort met een foto.
Enige wat ik er nu (voorlopig) nog aan ga doen is een verlaging van de voetsteunen. Setje ligt al klaar, waarschijnlijk dit weekend even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Hoi allen,

Zijn hier ook mensen die op een elektrische motor rijden toevallig? :) Of die daar over aan het nadenken zijn?

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:21:
Hoi allen,

Zijn hier ook mensen die op een elektrische motor rijden toevallig? :) Of die daar over aan het nadenken zijn?
@antonboonstra heeft een Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:33

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:

Op mijn Honda Hawk heb ik ook wel eens problemen met de N te vinden. Wat dan nog een beetje helpt is met de koppeling een beetje tussengas geven. Of, als het kan, een klein beetje naar voren te laten rollen.

Ik heb dit vooral als ik stil sta en als de motor nog een beetje koud is. Wat helpt om te voorkomen is als ik richting stoplicht rol alvast helemaal naar de N te schakelen. Als ik er zeker van ben dat het nog even rood blijft natuurlijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hoi allen,

Ik overweeg het serieus (niet alleen op de motor overigens) maar ik hik tegen de kosten aan.
Een Zero met range extender en quickcharger is op 5 jaar tijd nog steeds duurder dan een NC7x0 op benzine, zelfs als de stroom gratis is en ik 50k per jaar rij.

Pluspunt zou wel zijn dat ik de stiltegebieden in het Chaamse bos mag gaan gebruiken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Mijn lesmotor is het koud ook echt dramatisch om 'm in de neutraal te krijgen. Hij moet zo minimaal ingedrukt worden, dat je er eerst 10x langs trapt voor hij erin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Ik overweeg het serieus (niet alleen op de motor overigens) maar ik hik tegen de kosten aan.
Een Zero met range extender en quickcharger is op 5 jaar tijd nog steeds duurder dan een NC7x0 op benzine, zelfs als de stroom gratis is en ik 50k per jaar rij.

Pluspunt zou wel zijn dat ik de stiltegebieden in het Chaamse bos mag gaan gebruiken :+.
Begrijpelijk. Maar die Quickcharger van de Zero is ook niet echt een snellader zoals die van Energica toch? Ben wel benieuwd waarom je bijv. de Zero noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:40:
[...]

Begrijpelijk. Maar die Quickcharger van de Zero is ook niet echt een snellader zoals die van Energica toch? Ben wel benieuwd waarom je bijv. de Zero noemt?
Omdat die mij getipt werd en een relatief groot bereik heeft, iets dat voor mij wel nodig zou zijn voor woon, werk en klantverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Omdat die mij getipt werd en een relatief groot bereik heeft, iets dat voor mij wel nodig zou zijn voor woon, werk en klantverkeer.
Ah zo, wel logische verklaring. Rij je veel kilometers per jaar dan? Ben benieuwd hoeveel van die range in praktijk overblijft met dat grootste pakket (iets van 300 km?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Ah zo, wel logische verklaring. Rij je veel kilometers per jaar dan? Ben benieuwd hoeveel van die range in praktijk overblijft met dat grootste pakket (iets van 300 km?)
Ik schat in dat ik er redelijk aan kom, ik ben een hele rustige snelwegrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Een flinke motor zegt ie, waarom heb ik dan alsnog een verhoogd zadel en aangepaste stepjes nodig? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Joopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:09:
[...]

Een flinke motor zegt ie, waarom heb ik dan alsnog een verhoogd zadel en aangepaste stepjes nodig? :+
Omdat jij een lange zwieperd bent ;) voor mij is 't een flinke motor, ik kan niet met beide voeten plat aan de grond. Een stuk groter (langer en hoger) dan de CB500x

Ik ben het er overigens wel mee eens dat de stepjes een beetje aan de hoge kant zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 09-07-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghehe :P

Maar gefeliciteerd! Onwijs veel fijne kilometers ermee!

Bij mij staat over een jaar of 3-4 afhankelijk van de financieen en als de Gixxer over de ton staan zo een model 1000 op de shortlist. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
De volledige Ride-On review staat nu te renderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:39:
[...]
Is dat wel zo? Zit nog altijd een motor in, hoe stil ook :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mgTvoJRm.jpg
Klik voor groot

Deze tekst staat er hier in de buurt ook vaak.

Aan de andere kant, heb nooit iemand horen zeggen dat een elektrische fiets er niet zou mogen rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Melkunie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Is dat wel zo? Zit nog altijd een motor in, hoe stil ook :P

[afbeelding]
Klik voor groot

Deze tekst staat er hier in de buurt ook vaak.

Aan de andere kant, heb nooit iemand horen zeggen dat een elektrische fiets er niet zou mogen rijden :9
Die bordjes niet inderdaad, maar hier heb je een aantal paden die niet expliciet verboden zijn voor verkeer, maar waar zo'n bord bij staat:

Afbeeldingslocatie: https://images.informatiebord.nl/imgfill/800/800/user/shop/img/l306b.png

En dat is mijn modderfiets niet echt natuurlijk, stil :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:11:

...als de Gixxer over de ton....
Oh, ga je over twee maanden al een nieuwe motor kopen? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:36
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Die bordjes niet inderdaad, maar hier heb je een aantal paden die niet expliciet verboden zijn voor verkeer, maar waar zo'n bord bij staat:

[afbeelding]

En dat is mijn modderfiets niet echt natuurlijk, stil :P.
Niet alleen niet expliciet verboden, maar ook niet impliciet verboden. Je mag alleen geen onnodig lawaai maken. Als jij een normale uitlaat op je motor hebt en hem niet (onnodig) in de toerenbegrenzer knalt, mag je gewoon daar rijden.
Maar in principe geld dat natuurlijk al voor de hele openbare weg, je mag geen onnodig lawaai maken. Kans is alleen dat er in een stiltegebied iets meer op gecontroleerd wordt, of dat mensen eerder gaan klagen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tankiej op 09-07-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 10:26
Morgen kan het door beetje regen glad worden, omdat het al weken kurkdroog is.
Op veel wegen zie ik de wegen inderdaad zwarter worden van het rubber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Tankiej schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Niet alleen niet expliciet verboden, maar ook niet impliciet verboden. Je mag alleen geen onnodig lawaai maken. Als jij een normale uitlaat op je motor hebt en hem niet (onnodig) in de toerenbegrenzer knalt, mag je gewoon daar rijden.
Maar in principe geld dat natuurlijk al voor de hele openbare weg, je mag geen onnodig lawaai maken. Kans is alleen dat er in een stiltegebied iets meer op gecontroleerd wordt, of dat mensen eerder gaan klagen :)
Ja dat weet ik wel, maar ik heb genoeg andere paadjes om lol op te maken en dit bord staat er niet voor niks.
Ik laat ze lekker met rust, de wezentjes die daar in alle kalmte leven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Willem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
Regen na lange tijd van droogte is altijd link. Je ziet de wegen dan ook gaan schuimen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Vrijdag schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Regen na lange tijd van droogte is altijd link. Je ziet de wegen dan ook gaan schuimen :X
Ja klopt. Alleen kan het beter dan wel even doorregenen dan is het ook zo weer voorbij. Niet van die motregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 14:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik heb inderdaad een Zero (antonboonstra in "De Duurzame Kroeg Deel 3") waar ik al meer dan 12.500 km op heb staan, maar ook @Erasmo rijdt een Zero.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
antonboonstra schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:23:
[...]

Ik heb inderdaad een Zero (antonboonstra in "De Duurzame Kroeg Deel 3") waar ik al meer dan 12.500 km op heb staan, maar ook @Erasmo rijdt een Zero.
Gaaf :) Reden voor de Zero te kopen t.o.v. andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wimmel_1 Ik heb mijn motor verkocht, dus deze kan uit de startpost. Binnenkort over naar een cruiser, dus dan meld ik mij weer met foto's.

Over cruisers gesproken, heeft hier iemand ervaring met Sunshine Cars & Bikes uit Hellevoetsluis? De Google reviews maken mij wat angstig, maar ze hebben wel mooi spul staan vanaf de foto's.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Vrijdag schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:56:
[...]
Ja was een aantal weken geleden ook. Het moet wel serieus door regenen om de troep te laten verdwijnen.
Er staan zelfs als waarschuwingen op nieuws sites. Gelukkig weten wij motorrijders al lang dat het link is met regen na lange droogte. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:45:
@wimmel_1
Over cruisers gesproken, heeft hier iemand ervaring met Sunshine Cars & Bikes uit Hellevoetsluis? De Google reviews maken mij wat angstig, maar ze hebben wel mooi spul staan vanaf de foto's.
Haha, die eerste review op Google over dit bedrijf:
Afspraak gemaakt voor proefrit maar uiteindelijk geen meter gereden. Kreeg te horen dat rit niet vrijblijvend was en ik over moest tot koop als motor technisch in orde zou zijn.
Daarnaast te horen gekregen dat praten met klanten voor hun zonde is van hun tijd.
Hier kom ik nog niet terug om een ventieldoppie te halen!
Motoren verkoop lijkt eerder hun dekmantel dan hun passie.
Edit:
Nog dezelfde dag gebeld door deze zaak met de melding dat ik éénmalig de kans kreeg mijn review aan te passen. En anders wisten ze inmiddels mijn woonplaats en werk al en zou ik het wel "voelen".
Bij deze pas ik mijn review aan van 1 naar 2 sterren. Immers, de showroom is best mooi en de motoren ook.
:o
Lekker ergens anders een motor gaan shoppen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
wilco1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:02:
[...]

Ja was een aantal weken geleden ook. Het moet wel serieus door regenen om de troep te laten verdwijnen.
Er staan zelfs als waarschuwingen op nieuws sites. Gelukkig weten wij motorrijders al lang dat het link is met regen na lange droogte. 8)
Check: nu regen in regio Amersfoort. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
wilco1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:02:
[...]

Sommige mensen komen er alsnog dan op de hardhandige manier achter dat hier niets van is overdreven. :/ O-)

Is niet leuk, dus wees alsjeblieft voorzichtig. Ik ga vanavond en morgenavond als het zou regenen in ieder geval niet de weg op met de motor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Hoi allen,

Ja zeker, al 3 jaar, Brammo Empulse R, 29.500 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:45:
@wimmel_1 Ik heb mijn motor verkocht, dus deze kan uit de startpost. Binnenkort over naar een cruiser, dus dan meld ik mij weer met foto's.

>>>Knipperdeknip<<
Gegevens aangaande je motor zijn verwijderd. Laat maar weer weten als de 3 middelste kolomen in de sheet weer gevuld mogen gaan worden met iets nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Henri. schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:38:

Vertel daar eens wat meer over, als je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor wie het handig is. Kortingscode van 15% op de complete bestelling bij Datona. Geldig tot 30 juli. Denk niet dat ie meerdere keren te gebruiken is omdat er bij staat dat het een unieke code is. Vooral handig voor iemand die voor grotere bedragen besteld en niet voor 3 tientjes.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:18:
Voor wie het handig is. Kortingscode van 15% op de complete bestelling bij Daytona. Geldig tot 30 juli. Denk niet dat ie meerdere keren te gebruiken is omdat er bij staat dat het een unieke code is. Vooral handig voor iemand die voor grotere bedragen besteld en niet voor 3 tientjes.

***members only***
Groepsbestelling doen :P.

Maar nu ik de site van Daytona opzoek krijg ik direct een popup: Als ik mijn emailadres opgeef krijg ik 20% korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:23:
[...]

Maar nu ik de site van Daytona opzoek krijg ik direct een popup: Als ik mijn emailadres opgeef krijg ik 20% korting...
20% korting op 1 artikel of de hele bestelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henri. schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:38:
[...]

En bevalt het?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:23:
[...]

Wát bedoelde @PilatuS eigenlijk? Daytona óf Datona (bij die laatste komt die 20% Pop-Up)?

Maar kán zijn dat ik hiermee de verwarring nóg groter maak >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-07-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Check: nu regen in regio Amersfoort. ;w
Da's dan best lokaal, ik zit nu in Nijkerk en daar is het droog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:26:
[...]

20% korting op 1 artikel of de hele bestelling ?
Heb het al weggeklikt maar volgens mij bestelling. Waarschijnlijk checkt 'ie op cookies oid, ik had de site nog nooit gezien dus was een first visit.

Ik heb nog een set bandenlichters nodig... misschien had ik toch mijn adres in moeten vullen :P.

- check, cookies verwijderen is opnieuw de popup krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:27:
[...]

Wát bedoelde @PilatuS eigenlijk? Daytona óf Datona (bij die laatste komt die 20% Pop-Up)?

Maar kán zijn dat ik hiermee de verwarring nóg groter maak >:)
Typo, had het al ge-edit. Datona dus :)
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:27:
[...]

Heb het al weggeklikt maar volgens mij bestelling. Waarschijnlijk checkt 'ie op cookies oid, ik had de site nog nooit gezien dus was een first visit.

Ik heb nog een set bandenlichters nodig... misschien had ik toch mijn adres in moeten vullen :P.
Als het voor een nieuwe klanten 20% is op de hele bestelling zie je maar weer dat bekende klanten weer genaaid worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:30:
[...]

Typo, had het al ge-edit. Datona dus :)

[...]

Als het voor een nieuwe klanten 20% is op de hele bestelling zie je maar weer dat bekende klanten weer genaaid worden :P
Niet duidelijk dus, alleen dat je een code krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TdfR5rzrzS9ds1MybDNX30kY/full.png

- edit -

Code ingevuld, ik krijg inderdaad 20% korting op de hele bestelling. Shoppen maar 8).

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:31:
[...]

Niet duidelijk dus, alleen dat je een code krijgt:

[afbeelding]

- edit -

Code ingevuld, ik krijg inderdaad 20% korting op de hele bestelling. Shoppen maar 8).
@HTT-Thalan Voor dat soort gereedschap (én al het gereedschap) kun je prijstechnisch vaak ook vrij gunstig terecht op de site van HBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:35:
[...]

@HTT-Thalan Voor dat soort gereedschap (én al het gereedschap) kun je prijstechnisch vaak ook vrij gunstig terecht op de site van HBM.
Even snel gekeken, maar één bandenlichter van het type dat ik wil kost daar 23 euro.
Ik kan een set van 3 voor 39 euro ex korting krijgen bij Datona.

Code ingevuld, heb de set nu voor 31,20 incl verzenden. Prima zo.

En zelfs een paypal betaling zonder extra kosten, netjes!

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:37:
[...]

Even snel gekeken, maar één bandenlichter van het type dat ik wil kost daar 23 euro.
Ik kan een set van 3 voor 39 euro ex korting krijgen bij Datona.

Code ingevuld, heb de set nu voor 31,20 incl verzenden. Prima zo.
Nou wil ik die helmen / prijsdiscussie niet opnieuw oprakelen maar je bent nu één Bèta Bandenlchter aan het vergelijken met een setje van 3 huismerk Datona dingen.

Kun je dan niet beter óók de huismerk spullen van HBM er bij pakken? In jouw geval DEZE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:43:
[...]

Nou wil ik die helmen / prijsdiscussie niet opnieuw oprakelen maar je bent nu één Bèta Bandenlchter aan het vergelijken met een setje van 3 huismerk Datona dingen.

Kun je dan niet beter óók de huismerk spullen van HBM er bij pakken? In jouw geval DEZE!!
_O- heb ik helemaal gemist! Ik vergeleek de prijs met de 'booster' spullen van Motorport die overpriced zijn en ik koop daar sowieso alleen als ik niet anders kan :'). Denk ik ook een goeie deal te hebben :P is Beta één of ander speciaal merk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terugkomend op de helmen discussie, maar het gaat ook op voor pakken, laarzen etc:
Duurder is niet altijd per se veiliger, er is geen lineare schaal in.. maar over het algemeen zijn duurdere helmen beter ontwikkeld en is er meer over nagedacht is. De test en certificatie is een goed begin qua vergelijk, maar die tests zijn nogal beperkt en sommige fabrikanten werken naar de test toe terwijl anderen naar het holistische probleem kijken (beetje als volvo vs PSA qua ncap).
Maar minstens so belangrijk in prijsverschil is comfort en gemak, daar betaal je voor.. niet direct veiliger, maar rijde je lang dan word comfort wel een factor.. geluid is een goede daarin, Schuberth is belachelijk duur maar die test in windtunnel op geluid, dat is op een lange rit echt wel te merken, je word minder vermoeid en is indirect dus veiliger..
En dan heb je nog het merken verhaal, net als met alles betalen sommige mensen graag meer voor een bepaald label.. en geeft meer betalen het gevoel dat het dan ook beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:49:
[...]

_O- heb ik helemaal gemist! Ik vergeleek de prijs met de 'booster' spullen van Motorport die overpriced zijn en ik koop daar sowieso alleen als ik niet anders kan :'). Denk ik ook een goeie deal te hebben :P is Beta één of ander speciaal merk dan?
Bèta is professioneel gereedschap voor gebruik in een werkplaats waar je dat spul een uurtje of 8 per dag bijna continue in gebruik hebt en voor jouw gebruik dus volledig "over the top" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:53:
[...]

Bèta is gewoon professioneel gereedschap voor gebruik in een werkplaats waar je dat spul een uurtje of 8 per dag bijna continue in gebruik hebt en voor jouw gebruik dus volledig "over the top" :+
Na goed, de bestelling is nu gedaan. Ik had bijna 18 euro per stuk betaald bij Motoport toen de nood hoog was, dus gelukkig ben ik dan voor 31 euro nog niet té erg het schip in gegaan. Ze zijn om achter mijn bagagerek te binden voor panne onderweg op langere trips. Nu alleen nog een setje biba's en een plakset :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:53:
[...]

Bèta is professioneel gereedschap voor gebruik in een werkplaats waar je dat spul een uurtje of 8 per dag bijna continue in gebruik hebt en voor jouw gebruik dus volledig "over the top" :+
Nee man. Je weet togggggg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Na goed, de bestelling is nu gedaan. Ik had bijna 18 euro per stuk betaald bij Motoport toen de nood hoog was, dus gelukkig ben ik dan voor 31 euro nog niet té erg het schip in gegaan. Ze zijn om achter mijn bagagerek te binden voor panne onderweg op langere trips. Nu alleen nog een setje biba's en een plakset :9.
Die paar knaken zijn nú nog wel te overzien inderdaad en in het geval van een paar simpele bandenlichters zal 't ook allemaal niet zoveel uit maken bij jouw manier van gebruik.

Als je ooit wat ander sleutelgereedschap aan wil gaan schaffen dan maakt 't "merk" vaak (altijd?) wel wat uit doordat het goedkopere speelgoed vaak niet 100% aan de maatvoering voldoet. Een inbussleutelsetje waarbij er een minimale speling zit tussen de sleutels en de bout.... Je sloopt je inbusboutjes!!! Trek dat verder door naar je doppenset / ringsleutels / schroevendraaiers …. En je komt vanzelf een keer met een motorfiets te zitten waarbij je NIETS meer normaal los kunt draaien doordat er géén passend gereedschap meer voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Kwestie van, van het bespaarde geld op het gereedschap nieuwe boutjes kopen :D
Ik maak een grapje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Willem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Haha, die eerste review op Google over dit bedrijf:

[...]
:o
Lekker ergens anders een motor gaan shoppen. :w
Mja als dit een zo een verhaal is... Ik ken ook de andere kant van veel verhalen met dank aan de eigenaar van de motorzaak waar ik altijd kom, Marc... Niet om hem goed te praten, maar er komen zo nu en dan horken van klanten binnen, of een week een rijbewijs en dan 'ff willen gassen' op de R1, of zet die, die en die maar eens buiten (wij beginnen hier met goeiemorge), en zo tal van voorbeelden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Die paar knaken zijn nú nog wel te overzien inderdaad en in het geval van een paar simpele bandenlichters zal 't ook allemaal niet zoveel uit maken bij jouw manier van gebruik.
Als je ooit wat ander sleutelgereedschap aan wil gaan schaffen dan maakt 't "merk" vaak (altijd?) wel wat uit doordat het goedkopere speelgoed vaak niet 100% aan de maatvoering voldoet. Een inbussleutelsetje waarbij er een minimale speling zit tussen de sleutels en de bout.... Je sloopt je inbusboutjes!!! Trek dat verder door naar je doppenset / ringsleutels…. En je komt vanzelf een keer met een motorfiets te zitten waarvan je NIETS meer normaal los kunt draaien doordat er géén passend gereedschap meer voor bestaat.
Tot nu toe heb ik al het serieuze werk met het (vreselijk dure) gereedschap van mijn garagist gedaan, thuis heb ik wel wat doppensetjes en een engelse sleutel maar meer niet. Zit wat in wat je zegt, ik ga wel steeds meer thuis/zelf doen. Nu staat mij bij dat mijn ene doppenset wel van eens van HBM zou kunnen zijn, maar die andere (gebruikt voor de sloop-alp) komt bij de action weg.

Zolang je het verspreid aan kunt schaffen heb je tijd om het bloeden te stelpen, dus hier zal ik zeker rekening mee houden. Voor nu richt ik me op spul voor onderweg zodat ik tijdens de nog komende offroad ritten wat assistentie kan bieden (aan mezelf en anderen).

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik wissel het goede spul en het redelijke spul een beetje af afhankelijk van waar het voor is. Bij Datona 2 momentsleutels gekocht van rond de 100 euro per stuk. Niet het beste spul, maar ook zeker geen troep. Tijdje terug een set torx bitjes gekocht omdat vrijwel alles aan mijn motor torx is. Heb daar wel aardig wat geld voor betaald, maar dit is dan ook iets dat de rest van mij leven mee zou moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Willem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
En wie mag er lessen morgenochtend? :+

ook bijna vergeten dat ik donderdagochtend theorie-examen heb 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door timmie271 op 09-07-2018 19:26 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
timmie271 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:10:
[...]

En wie mag er lessen morgenochtend? :+

ook bijna vergeten dat ik donderdagochtend theorie-examen heb 8)7
Succes =) Hier valt het qua gladheid prima mee. Ben echter wel benieuwd hoe de elektrische motor het houdt op iets 'gladder' wegdek... 180Nm koppel, lekker slippen vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:59:
[...]

Succes =) Hier valt het qua gladheid prima mee. Ben echter wel benieuwd hoe de elektrische motor het houdt op iets 'gladder' wegdek... 180Nm koppel, lekker slippen vermoed ik zo.
Waarschijnlijk zit die "Zero" bomvol met sensoren zodat de electronica (ESP) je gaat redden >:)

Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer (volumeregelaar :+) in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobBouman
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:04:
[...]

Waarschijnlijk zit die "Zero" bomvol met sensoren zodat de electronica (ESP) je gaat redden >:)

Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer in.
Klopt ja. Het betreft overigens Energica, maar ik vermoed dat het wel dusdanig geprogrammeerd is dat het wel goed komt. Hoop ik wel, in ieder geval

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
De Ride-On video review is er. De edit is niet perfect, zitten wat lange stukken tussen die korter hadden gekund en een tiepvaudje hier en daar, maar ik was te moe om weer terug naar de edit-tafel te gaan :).

[YouTube: https://youtu.be/mTXcUfP7nlc]

Bewust neutraal gehouden, wil Ride-On niet afzeiken maar wel laten zien wat er gebeurd is.

Beide personen zijn akkoord gegaan met vertoon overigens. Wel zo belangrijk tegenwoordig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:59:
[...]

Misschien heb ik nog het geluk dat het in de middag gaat vallen.. Dan heb ik een 4-wieler onder m'n kont dus dan valt het iets meer mee :P
[...]

Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer (volumeregelaar :+) in.
Op een elektrische scooter (hebben er eentje bij de broekhuis dealer waar ik stage loop) kon je hem wel aardig regelen met de gashendel. Het is echter wel een stuk directer en gevoeliger.. Ergens heb ik er wel spijt van dat ik niet wat meer met dat scootertje ben gaan rondcrossen :'( (iets met 7 weken vakantie)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Heeft bij VDL wel wat leuke gewokkelde achterassen opgeleverd bij diverse testbussen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Heeft bij VDL wel wat leuke gewokkelde achterassen opgeleverd bij diverse testbussen :Y
Dâ maoke wai hier in't durp wel wir ekes, hôr….. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou, de zero waar ik op proef reed had geen eps, abs, etc en het was net nat geweest dus de dealer adviseerde me niet de full power mode te gebruiken (natuurlijk wel gedaan), maar bij de eerste keer remmen blokeerde het smalle achterbandje.. gaf minder vertrouwen dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:27:
[...]

Noy, de zero waar ik op proef reed had geen eps, abs, etc en het was net nat geweest dus de dealer adviseerde me niet de full power mode te gebruiken (natuurlijk wel gedaan), maar bij de eerste keer remmen blokeerde het smalle achterbandje.. gaf minder vertrouwen dan je zou verwachten.
Dan is 't misschien ook maar goed dat er tegenwoordig wat extra eisen gesteld worden aan motorfietsen in de EU en dat er sinds 1 Januari 2016 géén nieuwe typegoedkeuring meer afgegeven wordt op fietsen zónder dat soort electronica.
Sowieso gaat een electromotor aan het regenereren en dus eigenlijk als een soort van rem aan het werken op het moment dat je 't "gas" los laat (waaarbij de motor dus als dynamo gaat werken). Als fabrikant van electrische motoren zou je gek zijn als je daar geen gebruik van maakt doordat je er "extra-gratis" kilometer/laadcyclus mee wint? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35
Hmm, de Zero's die ik een paar jaar terug gereden heb (2x een S van verschillend bouwjaar) waren best tam afgesteld. Ook met de full powermode kon ik (op droog wegdek) volgas langzame bochten uitrijden, dat hoef ik op mijn eigen motor niet te proberen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:47
noes schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:10:
[...]

Motorkledingcenter in Hazerswoude heeft heel veel. Goedhart Motoren in Bodegraven ook. Wel voor beide eventjes op de motor (of in de auto) stappen. Eventueel zit er ook een Motorport in Wateringen en daar in de buurt ook Van Veen motoren, dat laatste is wel een vrij kleine zaak.
thnx, waren geslaagd bij Hans van Wijk.
Flinke zaak en mooie voorraad ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
Heren.. en dames ( zijn er hier dames?). Wat is een schappelijke prijs voor montage van branden. €20 de band oid?

Ik heb wat prijsopgaves aangevraagd voor de Pirelli angel GT en de eerste geeft €310 inclusief montage aan. Voor €25 extra heb ik haakse ventielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:20:
Heren.. en dames ( zijn er hier dames?). Wat is een schappelijke prijs voor montage van branden. €20 de band oid?

Ik heb wat prijsopgaves aangevraagd voor de Pirelli angel GT en de eerste geeft €310 inclusief montage aan. Voor €25 extra heb ik haakse ventielen.
Wat heb jij over voor:

- de huur van het pand
- afschrijving gereedschap
- elektriciteit
- afkoop risico (stel dat er iets mis gaat en de niet door hem geleverde band gaat stuk)
- verbruik klein materiaal (vet, talkpoeder, papier, water, zeep, loodjes)
- stukje winst (hij/zij moet ook eten)

Je kan ook voor 30 euro bandenlichters kopen en het zelf doen. Voor nog eens 49 euro heb je er een balanceermachine bij en voor een tientje genoeg plaklood voor de komende jaren.

Dan is de luxe van een professional in de buurt met écht gereedschap toch wel heel fijn ineens ;).

Vergeet niet dat als je dit separaat regelt je de winst, afschrijving en onkosten van twee mensen danwel bedrijven aan het aanspreken bent, en dus betaal je daar indirect een vergoeding voor. Ik zou er eerder voor kiezen alles gewoon bij één bedrijf te regelen (dan krijg je vaak ook nog fijne service).

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2018 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:20:

Ik bestel de banden altijd online, daar kan ik dan ook gelijk controleren wat het in de buurt kost om de banden om te laten leggen. De laatste keer betaalde ik 15 euro, dit was echter wel een bedrijfje wat meer gerund werd uit hobby dan werk. Hij deed het namelijk naast zijn reguliere baan.
Pagina: 1 ... 13 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.