"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Oorzaak is beschamend..
de sliders in de variomaat zaten verkeerd om gemonteerd waardoor het ding dus op volle snelheid de toeren begrenzer in ging.
Wat dus voelde als inhouden/haperen.
* Bommes heeft zelf die sliders verkeerd terug gemonteerd met het vorige onderhoud.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
SHARP is niet echt een keurmerk, maar een rating systeem.HTT-Thalan schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:44:
[...]
Iedere ECE helm is minder veilig dan SNELL of SHARP gekeurde helmen, objectief gezien.
Dat heeft niks met prijs te maken.
Als jij een 200 euro SHARP helm hebt en een 400 euro ECE helm, is de goedkopere helm toch veiliger.
Mijn helm is ECE gekeurd, als jouw 500 euro help ook een ECE merk heeft (en geen sharp of snell) kun jij wel (willen) geloven dat hij veiliger is, door slimme marketing praat en het simpele feit dat je misschien graag wilt horen dat je die extra 420 euro niet voor niks hebt uitgegeven, maar objectief gezien kun je daar niks over roepen, want ze voldoen beiden aan dezelfde eisen.
[...]
Volgens @Secsytime is zijn helm veiliger dan de mijne. Dit kunnen we echter niet objectief vaststellen als er geen extra keurmerk aan hangt behalve het ECE merk dat ze beide delen.
Keurmerken zeggen ook niet altijd alles. Er zijn volgens de SHARP website behoorlijke verschillen tussen de helmen die een ECE certificering hebben. SHARP test alleen helmen met ECE keurmerk.
Voorbeeld: HJC IS 17 scoort bij SHARP 5 sterren. Die helm is ECE en Dot gecertificeerd.
HJC rpha 10 pro is ECE, Dot en Snell gecertificeerd, maar scoort enkel 3 sterren bij SHARP.
De tweede is ook duurder dan eerste.
Je zou dus specifiek jouw helm ff op SHARP website moeten opzoeken (als ze hem hebben getest) om een indicatie te krijgen of die veilig is of niet. Want enkel op basis van prijs en certificering kan je geen conclusies trekken.
Goed koel blijven helpt ook je concentratie op peil te houden.
Enniehoe, we zijn terug na 3 daagjes Sauerland. Het is jammer dat je altijd dat Rurgebied door moet, dus je moet sowieso een flink stuk snelweg pakken. Verder hebben we heerlijk gestuurd. Wel waren er veel slechte wegen bij.
Ook de intercoms hebben we goed gebruikt, wat toch echt wel handig is als er wat langzamere of minder ervaren rijders tussen zitten. Zo kan de voorrijder wat makkelijker een seintje krijgen dat het eerder dan verwacht tijd is voor een korte stop, en de voorrijder kan naast de gebaren ook nog wat extra waarschuwingen doorgeven.
We zijn weer 1135km verder.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee, wat ik zeg is dat je geen objectieve maatstaf hebt anders dan het keurmerk, en je het dus niet weet, anders dan beweringen, aannames en marketing info.Secsytime schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:05:
[...]
Je probeert me nu woorden in de mond te leggen, ik heb nooit gezegd dat mijn helm beter is dan die van jou. Ik heb gezegd dat er over het algemeen een verband is tussen de veiligheid van een helm en de prijs. En ja, hier zijn uitzonderingen op. Maar dat is net als dat je een Emporio Armani horloge koopt en denkt dat het van even goede kwaliteit is als een Tissot Automaat. Het een is een fashion merk en het ander een horloge merk.
Daarnaast heb ik gezegd dat dit verband prijs omhoog & mate betere veiligheid na een bepaald bedrag ophoudt of iig minder interessant wordt.
Jij zegt dat je € 75 helm even veilig is als de meest veilige helm, omdat het een keurmerk heeft. Dat is gewoon onzin en dit moet je mensen niet wijs willen maken. Zoals in het filmpje aangegeven, keurmerk zijn minimum eisen.
Misschien is een duurdere helm beter, maar misschien ook totaal niet.
Mwoah, naast een keurmerk zijn er natuurlijk genoeg andere pogingen om op een objectieve manier iets te zeggen over de veiligheid.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:04:
[...]
Nee, wat ik zeg is dat je geen objectieve maatstaf hebt anders dan het keurmerk, en je het dus niet weet, anders dan beweringen, aannames en marketing info.
Misschien is een duurdere helm beter, maar misschien ook totaal niet.
Ik ben het wel met andere mensen hier eens dat een E(CE)-keurmerk een minimum-eis is. Daarnaast staat er bij het keurmerk, ondanks dat het uniform zou moeten zijn, alsnog bij in welk land de helm gekeurd is. Dat doen ze ongetwijfeld niet zonder reden
Plus, jethelmen krijgen ook een ECE-keur, maar voor zover ik me kan bedenken zijn die inherent minder veilig dan een systeemhelm. Keurmerk zegt simpelweg niet alles.
Bottomline ben je gewoon een mafklapper als je met een helm rondrijdt die géén ECE-keur heeft en als je denkt dat helm A even veilig is als helm B, omdat beide hetzelfde ECE-keurmerk hebben, dan trek je óók aan het kortere eind omdat dat simpelweg ook niet waar hoeft te zijn.
Indien een helm zelfs dit keurmerk niet heeft dan tsja...
Ze hadden het keurmerk moeten voorzien van een klasse verdeling van 1 (min) tot 5 (max) ofzo.
Bijvoorbeeld;
Helm van 100 euro Merk X type Y = ECE keur klasse 1
Helm van 500 euro Merk Y type X = EXE keur klasse 5
De vraag is dan hoeveel je het klasseverschil waard vind t.o.v. veiligheid.
Andersom zie je dan ook direct het verschil tussen een "goede" en "slechte" helm van 500 euro daar ook deze een lage klasse kan ontvangen.
Hoewel ik er zeker van bij dat mijn SHOEI veiliger zal zijn dan een willekeurige helm van 50-100 euro, zou ik hem hoe dan ook toch nog altijd gekocht hebben want; Stiller, meer comfort/gebruiksgemak.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nou en dat punt wil ik dus maken, het hoeft twee kanten op niet waar te zijn. Technisch gezien kan een helm van 100 euro veiliger zijn dan eentje van 200 euro, want de prijs doet niet mee in dit vergelijk.Osiris schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:22:
Mwoah, naast een keurmerk zijn er natuurlijk genoeg andere pogingen om op een objectieve manier iets te zeggen over de veiligheid.
Ik ben het wel met andere mensen hier eens dat een E(CE)-keurmerk een minimum-eis is. Daarnaast staat er bij het keurmerk, ondanks dat het uniform zou moeten zijn, alsnog bij in welk land de helm gekeurd is. Dat doen ze ongetwijfeld niet zonder reden
Plus, jethelmen krijgen ook een ECE-keur, maar voor zover ik me kan bedenken zijn die inherent minder veilig dan een systeemhelm. Keurmerk zegt simpelweg niet alles.
[...]
Bottomline ben je gewoon een mafklapper als je met een helm rondrijdt die géén ECE-keur heeft en als je denkt dat helm A even veilig is als helm B, omdat beide hetzelfde ECE-keurmerk hebben, dan trek je óók aan het kortere eind omdat dat simpelweg ook niet waar hoeft te zijn.
Ik ben nooit op zoek geweest naar persé een goedkope helm. Ik ging op zoek naar een helm die geschikt was voor offroad (geschikt voor goggles en met een keienvanger erop) die _geen_ 700 euro hoefde te kosten zoals met de Arai die ik gepast heb. Dat ik uiteindelijk eentje van 80 euro tegenkwam die daar aan voldeed was mooi meegenomen.
Ik begrijp andersom ook wel dat als een fabrikant een helm vol douwt met de nieuwste veiligheidssnufjes, de prijs omhoog gaat. Dat gaat echter wel hand in hand met het feit dat die vaak bij fabrikanten met een (goede) naam weg komen waardoor de prijs óók weer omhoog gaat.
Als ik nu met het equivalent van 3 of 4 sterren NCAP op mijn kop rond rij in plaats van 5 sterren vind ik dat acceptabel als 5 sterren betekent dat ik 700 euro moet uitgeven in plaats van 80 of 100, want dat is voor mij gewoon geen optie. En volgens mij zijn er wel meer mensen in dit topic danwel deze discussie aanwezig die in diezelfde situatie zitten waar geld gewoon een grote factor is in dit soort situaties.
[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 07:56 ]
Dryhte schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:15:
Ik heb vanmorgen de CB500x ingeruild voor een Wee Strom (DL650xt). Een gelebinnenkort foto's.
Blij mee!![]()
Ik heb ook een teen gebroken, hopelijk krijg ik morgen mijn motorlaarzen aan

Bij gebrek aan beter/tijd, snel eentje voor in de TS! @wimmel_1
Teen is trouwens vermoedelijk niet gebroken en laarzen zijn dus geen probleem!
[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 09-07-2018 08:08 ]
I have stability. The ability to stab.
De foto maakt het misschien niet heel duidelijk maar een V-Strom is nog best een flinke motor hoor
Maar als ik op jouw opmerkingen over grote tenen af moet gaan is zelfs een Goldwing misschien nog 'schattig'
Ook niet zo vreemd overigens, als je voor in het veld wilt lopen met ontwikkelingen zul je moeten investeren in onderzoek. Loop je het risico dat iets nieuws faalt en je dat grof geld kost. Daarvoor heb je je marges nodig.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:51:
[...]
Ik begrijp andersom ook wel dat als een fabrikant een helm vol douwt met de nieuwste veiligheidssnufjes, de prijs omhoog gaat. Dat gaat echter wel hand in hand met het feit dat die vaak bij fabrikanten met een (goede) naam weg komen waardoor de prijs óók weer omhoog gaat.
Dat heeft zo'n €70 euro helmfabrikant niet, die stampt het oude bekende en al jaren ontwikkelde eruit. Vernieuwing is daar niks meer dan goed afkijken van de koplopers. Dan kun je gewoon wegkomen met minder marges, zeker als je ook nog eens niks investeerd in marketing.
Tuurlijk draaien hun ook meer winst marge op basis van hun naam, maar is dat zo vreselijk? Ze leveren wel een product waar hun naam op staat en zijn vaak publiekelijk veel bekender dan dat 70 euro merk. Als hun nieuwe helm flopt zullen ze dat veel harder voelen dan dat goedkope merk dat toch niemand iets zegt. Die dumpen de helm gewoon op een andere goedkope markt.
Fortnine heeft overigens ook goede filmpjes over helmen, waarbij ze ook in die Dot/snell testen duiken. Daar zie je dan ineens dat een goedkope helm wel slaagt maar dan echt precies volgens die gestelde eisen. En duurdere helm doet het dan op meer vlakken dan de gestelde eisen.
Ben het zeker met je eens dat prijs niet alles zegt, maar alleen dat keurmerk zegt imo ongeveer net zoveel. Je weet namelijk nog niks, behalve dat ze beide de minimum eisen hebben gehaald. Maar onder welke condities?
Awesome
Goldwing!HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:31:
[...]
De foto maakt het misschien niet heel duidelijk maar een V-Strom is nog best een flinke motor hoor.
Maar als ik op jouw opmerkingen over grote tenen af moet gaan is zelfs een Goldwing misschien nog 'schattig'.
Nee, maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik ben geen proponent van goedkope helmen, maar vind wel dat ik mag verwachten dat ook de goedkope modellen goede bescherming bieden.Raym09 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:32:
Tuurlijk draaien hun zij ook meer winst marge op basis van hun naam, maar is dat zo vreselijk?
Zijn laatste filmpje had ook een duurdere (design, toegegeven) helm die er maar belabberd vanaf kwam.Fortnine heeft overigens ook goede filmpjes over helmen, waarbij ze ook in die Dot/snell testen duiken. Daar zie je dan ineens dat een goedkope helm wel slaagt maar dan echt precies volgens die gestelde eisen. En duurdere helm doet het dan op meer vlakken dan de gestelde eisen.
Ik erken (maar dat is volgens mij nooit de discussie geweest) dat er (grote) verschillen kunnen zijn. Een helm die voorbij de standaarden is ontwikkeld is te verkiezen boven een 'minimum' aan bescherming. Uitdaging is dat de 'discerning buyer' op niks anders af kan gaan dan ofwel de keurmerken ofwel de marketing. Je kunt letterlijk alles beweren over je helm en als het ding maar goed geld kost en/of van een grote naam af komt zal het gros van het volk er wel voor vallen. Als Viper mijn knakenhelm voor 500 in de markt zou zetten met allemaal moeilijke technische termen waren er misschien tientallen video's geweest over die geweldige nieuwe speler in de markt. Prijs werkt ook anders: Omdat het weinig kost, zal het wel niks zijn.Ben het zeker met je eens dat prijs niet alles zegt, maar dat alleen dat keurmerk zegt imo ongeveer net zoveel. Je weet namelijk nog niks,behalve dat ze beide de minimum eisen hebben gehaald. Maar onder welke condities?
Waar ik op afging was de platte en ongenuanceerde bewering dat "mijn helm van XXX euro veiliger is dan de jouwe" waarbij men op niks anders afging dan de prijs, in ieder geval wat mijn helm betreft, waarvan men weet dat ik er weinig voor betaald heb. En dat ik vind ik een té boude bewering gezien het gebrek aan info.
En daarna werd erop doorgegaan met een insinuatie dat ik mijn veiligheid minder belangrijk zou vinden, en dat vond ik, laat ik het netjes uitdrukken: onterecht.
Diegene die mij persoonlijk, danwel iets beter kennen weten hoe ik erin sta. Had ik anderhalf jaar terug 20k stuk te slaan stond er hier gewoon een glimmende enkel of dubbelcylinder uit 2017 en schoot ik mijn Youtube filmpjes met een GoPro 6, gemonteerd aan mijn Tour-X4 helm. Maar ik heb wat budget technische beperkingen, dit zal niemand bevreemden, en heb ik destijds andere keuzes gemaakt.
Mijn motor heeft geen ABS, geen Xenon verlichting, geen injectie en zelfs geen schijfrem achter. Daar heb ik kort bij stilgestaan, en daarna ben ik gewoon het meeste gaan halen uit wat ik wél heb. Ik doe gewoon lekker met iedereen mee, asfalt, circuit of offroad, alleen dan met wat goedkopere spullen. Dan moet ik maar extra voorzichtig zijn dat ik mijn gezicht nergens tegenaan plant.
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 08:50 ]
Gewoon even de TS - in dit geval @wimmel_1 - vermelden zodat hij het zeker zietRubman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:52:
[...]
There I Fixed![]()
[afbeelding]
Deze mag wat mij betreft ook in de startpost. Zijn daar nog regels aan verbonden?
2018, wat dacht jelolgast schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:06:
@Dryhte @Rubman Of 1 van de andere TS editors
Drythe, heb je ook een bouwjaar?
Rubman, heb jij ook een bouwjaar? En eventueel de provincie waar je woont, mocht je daar geen bezwaar tegen hebben
@wimmel_1 Dan doe ik het wel weer...
Hij is aangepast in ieder geval
Bij deze mijn gegevens zowel van motor als mijn provincielolgast schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:06:
@Dryhte @Rubman Of 1 van de andere TS editors
Drythe, heb je ook een bouwjaar?
Rubman, heb jij ook een bouwjaar? En eventueel de provincie waar je woont, mocht je daar geen bezwaar tegen hebben
@wimmel_1 Dan doe ik het wel weer...
Honda VFR 750 F uit 1995
Noord Holland
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Gisteren ook nog een mooi moment voor mijzelf. Was 's avonds even bij mijn ouders en bij aankomst zag ik de Triumph al half uit elkaar liggen... Blijkt hij niet te starten. Startmotor doet het wel. Blijkbaar is mijn pa al uren bezig met onderzoeken wat er aan de hand kan zijn en hij kan ook geen workshop manual vinden. Dus ik vraag, mag ik eens horen wat hij dan wél doet? Was voor mij vrij duidelijk, geen brandstofpomp. Aangezien de overbodige VFR800 er naast staat, hem maar even laten horen wat voor geluid hij mist.
Enfin, vrij snel daarna moest ik weer naar huis en nog voor ik thuis was had ik een appje. "Relais gewisseld met die van verlichting en hij doet het." Was best trots op mijn troubleshoot-skills
Ik merk dat ik wat meer moeite heb met deze motor in zijn Vrij te krijgen.
Kan dit een kwestie van wennen zijn of moet ik toch even terug langs de de dealer om er naar te laten kijken.
Tijdens het rijklaar maken zijn wel de koppelingsplaten e.d. vervangen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Och ik bedoel het niet als in de grootte van de motor. Er staan er hier 2 op werk waar ik elke dag langsloop en zijn wel grote fietsen, maar ik vind 'm er schattig uitzien door z'n kleurtje. Beetje geel en dan die gele wielen, het heeft wel wat. Is positief bedoeld.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:31:
[...]
De foto maakt het misschien niet heel duidelijk maar een V-Strom is nog best een flinke motor hoor.
Maar als ik op jouw opmerkingen over grote tenen af moet gaan is zelfs een Goldwing misschien nog 'schattig'.
Goldwings zijn echt bakbeesten. Die zien er ook niet schattig uit ofzo, eerder lomp (doch comfortabel). net als dat ik de meeste KTM modellen wat stoerder eruit vind zien.
I have stability. The ability to stab.
Dat kan wennen zijn, misschien je schakelhevel even afstellen zodat die goed staat voor jou. Sommige motoren zijn ook wat nukkiger om in neutraal te krijgen, maar volgens mij is dat geen honda dingetje.Rubman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:
Nu heb ik ook meteen een andere vraag. Mogelijk stomme vraag
Kan dit een kwestie van wennen zijn of moet ik toch even terug langs de de dealer om er naar te laten kijken.
Voor de zekerheid gewoon even teruggaan, zeker als je garantie hebt. Kan ook dat ze de koppeling wat bij moeten stellen, als hij niet volledig ontkoppeld is neutraal vaak ook lastiger te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 09-07-2018 10:13 ]
Awesome
Maar in jouw geval @Rubman zou ik nu gewoon even teruggaan om te kijken of hij beter op jouw voet afgesteld kan worden
Ik begreep het wel hoorSmurfLink schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:04:
[...]
Och ik bedoel het niet als in de grootte van de motor. Er staan er hier 2 op werk waar ik elke dag langsloop en zijn wel grote fietsen, maar ik vind 'm er schattig uitzien door z'n kleurtje. Beetje geel en dan die gele wielen, het heeft wel wat. Is positief bedoeld.
Goldwings zijn echt bakbeesten. Die zien er ook niet schattig uit ofzo, eerder lomp (doch comfortabel). net als dat ik de meeste KTM modellen wat stoerder eruit vind zien.
Ik viel vooral op het zonnige kleurtje. Een motor hoeft er voor mij niet 'bruut' uit te zien (ik ben verder vooral fan van de rondingen van een Bonneville, Street Twin, Z900RS,...)
Ik verwacht dat deze iets minder vermoeidend is op de snelweg dan de CB, toch veel beginners vertrouwen geeft (ik mag dan zo'n 34kkm op de teller hebben, dat is maar op 3 jaar en hoofdzakelijk woon-werk), en met de grote tank van 20l een goeie range... Het extra koppel en vermogen neem ik er graag bij.
Gisteren zo ongeveer de laatste hand aan de V-Strom gelegd, nu ook met carterplaat. Dus kom binnenkort met een foto.
Enige wat ik er nu (voorlopig) nog aan ga doen is een verlaging van de voetsteunen. Setje ligt al klaar, waarschijnlijk dit weekend even doen
Zijn hier ook mensen die op een elektrische motor rijden toevallig?
Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat
@antonboonstra heeft een ZeroRobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:21:
Hoi allen,
Zijn hier ook mensen die op een elektrische motor rijden toevallig?Of die daar over aan het nadenken zijn?
Op mijn Honda Hawk heb ik ook wel eens problemen met de N te vinden. Wat dan nog een beetje helpt is met de koppeling een beetje tussengas geven. Of, als het kan, een klein beetje naar voren te laten rollen.Rubman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:
Nu heb ik ook meteen een andere vraag. Mogelijk stomme vraag
Ik heb dit vooral als ik stil sta en als de motor nog een beetje koud is. Wat helpt om te voorkomen is als ik richting stoplicht rol alvast helemaal naar de N te schakelen. Als ik er zeker van ben dat het nog even rood blijft natuurlijk.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik overweeg het serieus (niet alleen op de motor overigens) maar ik hik tegen de kosten aan.RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:21:
Hoi allen,
Zijn hier ook mensen die op een elektrische motor rijden toevallig?Of die daar over aan het nadenken zijn?
Een Zero met range extender en quickcharger is op 5 jaar tijd nog steeds duurder dan een NC7x0 op benzine, zelfs als de stroom gratis is en ik 50k per jaar rij.
Pluspunt zou wel zijn dat ik de stiltegebieden in het Chaamse bos mag gaan gebruiken
Begrijpelijk. Maar die Quickcharger van de Zero is ook niet echt een snellader zoals die van Energica toch? Ben wel benieuwd waarom je bijv. de Zero noemt?HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:39:
[...]
Ik overweeg het serieus (niet alleen op de motor overigens) maar ik hik tegen de kosten aan.
Een Zero met range extender en quickcharger is op 5 jaar tijd nog steeds duurder dan een NC7x0 op benzine, zelfs als de stroom gratis is en ik 50k per jaar rij.
Pluspunt zou wel zijn dat ik de stiltegebieden in het Chaamse bos mag gaan gebruiken.
Omdat die mij getipt werd en een relatief groot bereik heeft, iets dat voor mij wel nodig zou zijn voor woon, werk en klantverkeer.RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:40:
[...]
Begrijpelijk. Maar die Quickcharger van de Zero is ook niet echt een snellader zoals die van Energica toch? Ben wel benieuwd waarom je bijv. de Zero noemt?
Ah zo, wel logische verklaring. Rij je veel kilometers per jaar dan? Ben benieuwd hoeveel van die range in praktijk overblijft met dat grootste pakket (iets van 300 km?)HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:46:
[...]
Omdat die mij getipt werd en een relatief groot bereik heeft, iets dat voor mij wel nodig zou zijn voor woon, werk en klantverkeer.
Ik schat in dat ik er redelijk aan kom, ik ben een hele rustige snelwegrijder.RobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:01:
[...]
Ah zo, wel logische verklaring. Rij je veel kilometers per jaar dan? Ben benieuwd hoeveel van die range in praktijk overblijft met dat grootste pakket (iets van 300 km?)
Een flinke motor zegt ie, waarom heb ik dan alsnog een verhoogd zadel en aangepaste stepjes nodig?HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:31:
[...]
Omdat jij een lange zwieperd bentJoopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:09:
[...]
Een flinke motor zegt ie, waarom heb ik dan alsnog een verhoogd zadel en aangepaste stepjes nodig?
Ik ben het er overigens wel mee eens dat de stepjes een beetje aan de hoge kant zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 09-07-2018 11:11 ]
Maar gefeliciteerd! Onwijs veel fijne kilometers ermee!
Bij mij staat over een jaar of 3-4 afhankelijk van de financieen en als de Gixxer over de ton staan zo een model 1000 op de shortlist.
Is dat wel zo? Zit nog altijd een motor in, hoe stil ookHTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:39:
[...]
Pluspunt zou wel zijn dat ik de stiltegebieden in het Chaamse bos mag gaan gebruiken.

Klik voor groot
Deze tekst staat er hier in de buurt ook vaak.
Aan de andere kant, heb nooit iemand horen zeggen dat een elektrische fiets er niet zou mogen rijden
Die bordjes niet inderdaad, maar hier heb je een aantal paden die niet expliciet verboden zijn voor verkeer, maar waar zo'n bord bij staat:Melkunie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:23:
[...]
Is dat wel zo? Zit nog altijd een motor in, hoe stil ook
[afbeelding]
Klik voor groot
Deze tekst staat er hier in de buurt ook vaak.
Aan de andere kant, heb nooit iemand horen zeggen dat een elektrische fiets er niet zou mogen rijden

En dat is mijn modderfiets niet echt natuurlijk, stil
Oh, ga je over twee maanden al een nieuwe motor kopen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Niet alleen niet expliciet verboden, maar ook niet impliciet verboden. Je mag alleen geen onnodig lawaai maken. Als jij een normale uitlaat op je motor hebt en hem niet (onnodig) in de toerenbegrenzer knalt, mag je gewoon daar rijden.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:27:
[...]
Die bordjes niet inderdaad, maar hier heb je een aantal paden die niet expliciet verboden zijn voor verkeer, maar waar zo'n bord bij staat:
[afbeelding]
En dat is mijn modderfiets niet echt natuurlijk, stil.
Maar in principe geld dat natuurlijk al voor de hele openbare weg, je mag geen onnodig lawaai maken. Kans is alleen dat er in een stiltegebied iets meer op gecontroleerd wordt, of dat mensen eerder gaan klagen
[ Voor 13% gewijzigd door Tankiej op 09-07-2018 11:39 ]
Op veel wegen zie ik de wegen inderdaad zwarter worden van het rubber.
Ja dat weet ik wel, maar ik heb genoeg andere paadjes om lol op te maken en dit bord staat er niet voor niks.Tankiej schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:36:
[...]
Niet alleen niet expliciet verboden, maar ook niet impliciet verboden. Je mag alleen geen onnodig lawaai maken. Als jij een normale uitlaat op je motor hebt en hem niet (onnodig) in de toerenbegrenzer knalt, mag je gewoon daar rijden.
Maar in principe geld dat natuurlijk al voor de hele openbare weg, je mag geen onnodig lawaai maken. Kans is alleen dat er in een stiltegebied iets meer op gecontroleerd wordt, of dat mensen eerder gaan klagen
Ik laat ze lekker met rust, de wezentjes die daar in alle kalmte leven
Regen na lange tijd van droogte is altijd link. Je ziet de wegen dan ook gaan schuimenWillem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
Morgen kan het door beetje regen glad worden, omdat het al weken kurkdroog is.

Ja klopt. Alleen kan het beter dan wel even doorregenen dan is het ook zo weer voorbij. Niet van die motregen..Vrijdag schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:56:
[...]
Regen na lange tijd van droogte is altijd link. Je ziet de wegen dan ook gaan schuimen
Ik heb inderdaad een Zero (antonboonstra in "De Duurzame Kroeg Deel 3") waar ik al meer dan 12.500 km op heb staan, maar ook @Erasmo rijdt een Zero.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Gaafantonboonstra schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Ik heb inderdaad een Zero (antonboonstra in "De Duurzame Kroeg Deel 3") waar ik al meer dan 12.500 km op heb staan, maar ook @Erasmo rijdt een Zero.
Verwijderd
Over cruisers gesproken, heeft hier iemand ervaring met Sunshine Cars & Bikes uit Hellevoetsluis? De Google reviews maken mij wat angstig, maar ze hebben wel mooi spul staan vanaf de foto's.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2018 12:47 ]
Ja was een aantal weken geleden ook. Het moet wel serieus door regenen om de troep te laten verdwijnen.Vrijdag schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:56:
[...]
Regen na lange tijd van droogte is altijd link. Je ziet de wegen dan ook gaan schuimen
Er staan zelfs als waarschuwingen op nieuws sites. Gelukkig weten wij motorrijders al lang dat het link is met regen na lange droogte.
Haha, die eerste review op Google over dit bedrijf:Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:45:
@wimmel_1
Over cruisers gesproken, heeft hier iemand ervaring met Sunshine Cars & Bikes uit Hellevoetsluis? De Google reviews maken mij wat angstig, maar ze hebben wel mooi spul staan vanaf de foto's.
Afspraak gemaakt voor proefrit maar uiteindelijk geen meter gereden. Kreeg te horen dat rit niet vrijblijvend was en ik over moest tot koop als motor technisch in orde zou zijn.
Daarnaast te horen gekregen dat praten met klanten voor hun zonde is van hun tijd.
Hier kom ik nog niet terug om een ventieldoppie te halen!
Motoren verkoop lijkt eerder hun dekmantel dan hun passie.
Edit:
Nog dezelfde dag gebeld door deze zaak met de melding dat ik éénmalig de kans kreeg mijn review aan te passen. En anders wisten ze inmiddels mijn woonplaats en werk al en zou ik het wel "voelen".
Bij deze pas ik mijn review aan van 1 naar 2 sterren. Immers, de showroom is best mooi en de motoren ook.
Lekker ergens anders een motor gaan shoppen.

Check: nu regen in regio Amersfoort.wilco1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:02:
[...]
Ja was een aantal weken geleden ook. Het moet wel serieus door regenen om de troep te laten verdwijnen.
Er staan zelfs als waarschuwingen op nieuws sites. Gelukkig weten wij motorrijders al lang dat het link is met regen na lange droogte.

Sommige mensen komen er alsnog dan op de hardhandige manier achter dat hier niets van is overdreven.wilco1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:02:
[...]
Ja was een aantal weken geleden ook. Het moet wel serieus door regenen om de troep te laten verdwijnen.

Is niet leuk, dus wees alsjeblieft voorzichtig. Ik ga vanavond en morgenavond als het zou regenen in ieder geval niet de weg op met de motor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja zeker, al 3 jaar, Brammo Empulse R, 29.500 kmRobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:21:
Hoi allen,
Gegevens aangaande je motor zijn verwijderd. Laat maar weer weten als de 3 middelste kolomen in de sheet weer gevuld mogen gaan worden met iets nieuwsVerwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:45:
@wimmel_1 Ik heb mijn motor verkocht, dus deze kan uit de startpost. Binnenkort over naar een cruiser, dus dan meld ik mij weer met foto's.
>>>Knipperdeknip<<
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vertel daar eens wat meer over, als je wil?
Groepsbestelling doenPilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:18:
Voor wie het handig is. Kortingscode van 15% op de complete bestelling bij Daytona. Geldig tot 30 juli. Denk niet dat ie meerdere keren te gebruiken is omdat er bij staat dat het een unieke code is. Vooral handig voor iemand die voor grotere bedragen besteld en niet voor 3 tientjes.
***members only***
Maar nu ik de site van Daytona opzoek krijg ik direct een popup: Als ik mijn emailadres opgeef krijg ik 20% korting...
20% korting op 1 artikel of de hele bestelling ?HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:23:
[...]
Groepsbestelling doen.
Maar nu ik de site van Daytona opzoek krijg ik direct een popup: Als ik mijn emailadres opgeef krijg ik 20% korting...
En bevalt het?Henri. schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:38:
[...]
Ja zeker, al 3 jaar, Brammo Empulse R, 29.500 km
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wát bedoelde @PilatuS eigenlijk? Daytona óf Datona (bij die laatste komt die 20% Pop-Up)?HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:23:
[...]
Groepsbestelling doen.
Maar kán zijn dat ik hiermee de verwarring nóg groter maak
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-07-2018 17:28 ]
Da's dan best lokaal, ik zit nu in Nijkerk en daar is het droog
Heb het al weggeklikt maar volgens mij bestelling. Waarschijnlijk checkt 'ie op cookies oid, ik had de site nog nooit gezien dus was een first visit.PilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:26:
[...]
20% korting op 1 artikel of de hele bestelling ?
Ik heb nog een set bandenlichters nodig... misschien had ik toch mijn adres in moeten vullen
- check, cookies verwijderen is opnieuw de popup krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 17:30 ]
Typo, had het al ge-edit. Datona duswimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:27:
[...]
Wát bedoelde @PilatuS eigenlijk? Daytona óf Datona (bij die laatste komt die 20% Pop-Up)?
Maar kán zijn dat ik hiermee de verwarring nóg groter maak![]()
Als het voor een nieuwe klanten 20% is op de hele bestelling zie je maar weer dat bekende klanten weer genaaid wordenHTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:27:
[...]
Heb het al weggeklikt maar volgens mij bestelling. Waarschijnlijk checkt 'ie op cookies oid, ik had de site nog nooit gezien dus was een first visit.
Ik heb nog een set bandenlichters nodig... misschien had ik toch mijn adres in moeten vullen.
Niet duidelijk dus, alleen dat je een code krijgt:PilatuS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:30:
[...]
Typo, had het al ge-edit. Datona dus
[...]
Als het voor een nieuwe klanten 20% is op de hele bestelling zie je maar weer dat bekende klanten weer genaaid worden

- edit -
Code ingevuld, ik krijg inderdaad 20% korting op de hele bestelling. Shoppen maar
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 17:32 ]
@HTT-Thalan Voor dat soort gereedschap (én al het gereedschap) kun je prijstechnisch vaak ook vrij gunstig terecht op de site van HBM.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:31:
[...]
Niet duidelijk dus, alleen dat je een code krijgt:
[afbeelding]
- edit -
Code ingevuld, ik krijg inderdaad 20% korting op de hele bestelling. Shoppen maar.
Even snel gekeken, maar één bandenlichter van het type dat ik wil kost daar 23 euro.wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:35:
[...]
@HTT-Thalan Voor dat soort gereedschap (én al het gereedschap) kun je prijstechnisch vaak ook vrij gunstig terecht op de site van HBM.
Ik kan een set van 3 voor 39 euro ex korting krijgen bij Datona.
Code ingevuld, heb de set nu voor 31,20 incl verzenden. Prima zo.
En zelfs een paypal betaling zonder extra kosten, netjes!
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 17:42 ]
Nou wil ik die helmen / prijsdiscussie niet opnieuw oprakelen maar je bent nu één Bèta Bandenlchter aan het vergelijken met een setje van 3 huismerk Datona dingen.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:37:
[...]
Even snel gekeken, maar één bandenlichter van het type dat ik wil kost daar 23 euro.
Ik kan een set van 3 voor 39 euro ex korting krijgen bij Datona.
Code ingevuld, heb de set nu voor 31,20 incl verzenden. Prima zo.
Kun je dan niet beter óók de huismerk spullen van HBM er bij pakken? In jouw geval DEZE!!
wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:43:
[...]
Nou wil ik die helmen / prijsdiscussie niet opnieuw oprakelen maar je bent nu één Bèta Bandenlchter aan het vergelijken met een setje van 3 huismerk Datona dingen.
Kun je dan niet beter óók de huismerk spullen van HBM er bij pakken? In jouw geval DEZE!!

Duurder is niet altijd per se veiliger, er is geen lineare schaal in.. maar over het algemeen zijn duurdere helmen beter ontwikkeld en is er meer over nagedacht is. De test en certificatie is een goed begin qua vergelijk, maar die tests zijn nogal beperkt en sommige fabrikanten werken naar de test toe terwijl anderen naar het holistische probleem kijken (beetje als volvo vs PSA qua ncap).
Maar minstens so belangrijk in prijsverschil is comfort en gemak, daar betaal je voor.. niet direct veiliger, maar rijde je lang dan word comfort wel een factor.. geluid is een goede daarin, Schuberth is belachelijk duur maar die test in windtunnel op geluid, dat is op een lange rit echt wel te merken, je word minder vermoeid en is indirect dus veiliger..
En dan heb je nog het merken verhaal, net als met alles betalen sommige mensen graag meer voor een bepaald label.. en geeft meer betalen het gevoel dat het dan ook beter is..
Bèta is professioneel gereedschap voor gebruik in een werkplaats waar je dat spul een uurtje of 8 per dag bijna continue in gebruik hebt en voor jouw gebruik dus volledig "over the top"HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:49:
[...]
heb ik helemaal gemist! Ik vergeleek de prijs met de 'booster' spullen van Motorport die overpriced zijn en ik koop daar sowieso alleen als ik niet anders kan
. Denk ik ook een goeie deal te hebben
is Beta één of ander speciaal merk dan?
Na goed, de bestelling is nu gedaan. Ik had bijna 18 euro per stuk betaald bij Motoport toen de nood hoog was, dus gelukkig ben ik dan voor 31 euro nog niet té erg het schip in gegaan. Ze zijn om achter mijn bagagerek te binden voor panne onderweg op langere trips. Nu alleen nog een setje biba's en een plaksetwimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:53:
[...]
Bèta is gewoon professioneel gereedschap voor gebruik in een werkplaats waar je dat spul een uurtje of 8 per dag bijna continue in gebruik hebt en voor jouw gebruik dus volledig "over the top"
Nee man. Je weet togggggg.wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:53:
[...]
Bèta is professioneel gereedschap voor gebruik in een werkplaats waar je dat spul een uurtje of 8 per dag bijna continue in gebruik hebt en voor jouw gebruik dus volledig "over the top"
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die paar knaken zijn nú nog wel te overzien inderdaad en in het geval van een paar simpele bandenlichters zal 't ook allemaal niet zoveel uit maken bij jouw manier van gebruik.HTT-Thalan schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:55:
[...]
Na goed, de bestelling is nu gedaan. Ik had bijna 18 euro per stuk betaald bij Motoport toen de nood hoog was, dus gelukkig ben ik dan voor 31 euro nog niet té erg het schip in gegaan. Ze zijn om achter mijn bagagerek te binden voor panne onderweg op langere trips. Nu alleen nog een setje biba's en een plakset.
Als je ooit wat ander sleutelgereedschap aan wil gaan schaffen dan maakt 't "merk" vaak (altijd?) wel wat uit doordat het goedkopere speelgoed vaak niet 100% aan de maatvoering voldoet. Een inbussleutelsetje waarbij er een minimale speling zit tussen de sleutels en de bout.... Je sloopt je inbusboutjes!!! Trek dat verder door naar je doppenset / ringsleutels / schroevendraaiers …. En je komt vanzelf een keer met een motorfiets te zitten waarbij je NIETS meer normaal los kunt draaien doordat er géén passend gereedschap meer voor bestaat.
Ik maak een grapje
Mja als dit een zo een verhaal is... Ik ken ook de andere kant van veel verhalen met dank aan de eigenaar van de motorzaak waar ik altijd kom, Marc... Niet om hem goed te praten, maar er komen zo nu en dan horken van klanten binnen, of een week een rijbewijs en dan 'ff willen gassen' op de R1, of zet die, die en die maar eens buiten (wij beginnen hier met goeiemorge), en zo tal van voorbeelden...Willem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:09:
[...]
Haha, die eerste review op Google over dit bedrijf:
[...]
![]()
Lekker ergens anders een motor gaan shoppen.
Tot nu toe heb ik al het serieuze werk met het (vreselijk dure) gereedschap van mijn garagist gedaan, thuis heb ik wel wat doppensetjes en een engelse sleutel maar meer niet. Zit wat in wat je zegt, ik ga wel steeds meer thuis/zelf doen. Nu staat mij bij dat mijn ene doppenset wel van eens van HBM zou kunnen zijn, maar die andere (gebruikt voor de sloop-alp) komt bij de action weg.wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:10:
[...]
Die paar knaken zijn nú nog wel te overzien inderdaad en in het geval van een paar simpele bandenlichters zal 't ook allemaal niet zoveel uit maken bij jouw manier van gebruik.
Als je ooit wat ander sleutelgereedschap aan wil gaan schaffen dan maakt 't "merk" vaak (altijd?) wel wat uit doordat het goedkopere speelgoed vaak niet 100% aan de maatvoering voldoet. Een inbussleutelsetje waarbij er een minimale speling zit tussen de sleutels en de bout.... Je sloopt je inbusboutjes!!! Trek dat verder door naar je doppenset / ringsleutels…. En je komt vanzelf een keer met een motorfiets te zitten waarvan je NIETS meer normaal los kunt draaien doordat er géén passend gereedschap meer voor bestaat.
Zolang je het verspreid aan kunt schaffen heb je tijd om het bloeden te stelpen, dus hier zal ik zeker rekening mee houden. Voor nu richt ik me op spul voor onderweg zodat ik tijdens de nog komende offroad ritten wat assistentie kan bieden (aan mezelf en anderen).
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2018 18:18 ]
En wie mag er lessen morgenochtend?Willem30 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:52:
Morgen kan het door beetje regen glad worden, omdat het al weken kurkdroog is.
ook bijna vergeten dat ik donderdagochtend theorie-examen heb

[ Voor 12% gewijzigd door timmie271 op 09-07-2018 19:26 ]
Gamertag: timmie271
Succes =) Hier valt het qua gladheid prima mee. Ben echter wel benieuwd hoe de elektrische motor het houdt op iets 'gladder' wegdek... 180Nm koppel, lekker slippen vermoed ik zo.timmie271 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:10:
[...]
En wie mag er lessen morgenochtend?
ook bijna vergeten dat ik donderdagochtend theorie-examen heb
Waarschijnlijk zit die "Zero" bomvol met sensoren zodat de electronica (ESP) je gaat reddenRobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:59:
[...]
Succes =) Hier valt het qua gladheid prima mee. Ben echter wel benieuwd hoe de elektrische motor het houdt op iets 'gladder' wegdek... 180Nm koppel, lekker slippen vermoed ik zo.
Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer (volumeregelaar
Klopt ja. Het betreft overigens Energica, maar ik vermoed dat het wel dusdanig geprogrammeerd is dat het wel goed komt. Hoop ik wel, in ieder gevalwimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:04:
[...]
Waarschijnlijk zit die "Zero" bomvol met sensoren zodat de electronica (ESP) je gaat redden
Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer in.
[YouTube: https://youtu.be/mTXcUfP7nlc]
Bewust neutraal gehouden, wil Ride-On niet afzeiken maar wel laten zien wat er gebeurd is.
Beide personen zijn akkoord gegaan met vertoon overigens. Wel zo belangrijk tegenwoordig
Misschien heb ik nog het geluk dat het in de middag gaat vallen.. Dan heb ik een 4-wieler onder m'n kont dus dan valt het iets meer meeRobBouman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:59:
[...]
Succes =) Hier valt het qua gladheid prima mee. Ben echter wel benieuwd hoe de elektrische motor het houdt op iets 'gladder' wegdek... 180Nm koppel, lekker slippen vermoed ik zo.
Op een elektrische scooter (hebben er eentje bij de broekhuis dealer waar ik stage loop) kon je hem wel aardig regelen met de gashendel. Het is echter wel een stuk directer en gevoeliger.. Ergens heb ik er wel spijt van dat ik niet wat meer met dat scootertje ben gaan rondcrossenwimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:04:
[...]
Waarschijnlijk zit die "Zero" bomvol met sensoren zodat de electronica (ESP) je gaat redden
Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer (volumeregelaar) in.
Gamertag: timmie271
Heeft bij VDL wel wat leuke gewokkelde achterassen opgeleverd bij diverse testbussenwimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:04:
[...]
Dat aantal Nm's, welke daarbij ook nog eens direct beschikbaar zijn op 't achterwiel, wil je niet controlleren met een "aan/uit" regelaar wat de "gashendel" in principe is op zo'n fiets, ook al zit er dan een digitale potentiometer (volumeregelaar) in.

Dâ maoke wai hier in't durp wel wir ekes, hôr…..Joopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:13:
[...]
Heeft bij VDL wel wat leuke gewokkelde achterassen opgeleverd bij diverse testbussen
Nou, de zero waar ik op proef reed had geen eps, abs, etc en het was net nat geweest dus de dealer adviseerde me niet de full power mode te gebruiken (natuurlijk wel gedaan), maar bij de eerste keer remmen blokeerde het smalle achterbandje.. gaf minder vertrouwen dan je zou verwachten.wimmel_1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:04:
[...]
Dan is 't misschien ook maar goed dat er tegenwoordig wat extra eisen gesteld worden aan motorfietsen in de EU en dat er sinds 1 Januari 2016 géén nieuwe typegoedkeuring meer afgegeven wordt op fietsen zónder dat soort electronica.ToolkiT schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:27:
[...]
Noy, de zero waar ik op proef reed had geen eps, abs, etc en het was net nat geweest dus de dealer adviseerde me niet de full power mode te gebruiken (natuurlijk wel gedaan), maar bij de eerste keer remmen blokeerde het smalle achterbandje.. gaf minder vertrouwen dan je zou verwachten.
Sowieso gaat een electromotor aan het regenereren en dus eigenlijk als een soort van rem aan het werken op het moment dat je 't "gas" los laat (waaarbij de motor dus als dynamo gaat werken). Als fabrikant van electrische motoren zou je gek zijn als je daar geen gebruik van maakt doordat je er "extra-gratis" kilometer/laadcyclus mee wint?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
thnx, waren geslaagd bij Hans van Wijk.noes schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:10:
[...]
Motorkledingcenter in Hazerswoude heeft heel veel. Goedhart Motoren in Bodegraven ook. Wel voor beide eventjes op de motor (of in de auto) stappen. Eventueel zit er ook een Motorport in Wateringen en daar in de buurt ook Van Veen motoren, dat laatste is wel een vrij kleine zaak.
Flinke zaak en mooie voorraad ook wel.
Ik heb wat prijsopgaves aangevraagd voor de Pirelli angel GT en de eerste geeft €310 inclusief montage aan. Voor €25 extra heb ik haakse ventielen.
Wat heb jij over voor:R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:20:
Heren.. en dames ( zijn er hier dames?). Wat is een schappelijke prijs voor montage van branden. €20 de band oid?
Ik heb wat prijsopgaves aangevraagd voor de Pirelli angel GT en de eerste geeft €310 inclusief montage aan. Voor €25 extra heb ik haakse ventielen.
- de huur van het pand
- afschrijving gereedschap
- elektriciteit
- afkoop risico (stel dat er iets mis gaat en de niet door hem geleverde band gaat stuk)
- verbruik klein materiaal (vet, talkpoeder, papier, water, zeep, loodjes)
- stukje winst (hij/zij moet ook eten)
Je kan ook voor 30 euro bandenlichters kopen en het zelf doen. Voor nog eens 49 euro heb je er een balanceermachine bij en voor een tientje genoeg plaklood voor de komende jaren.
Dan is de luxe van een professional in de buurt met écht gereedschap toch wel heel fijn ineens
Vergeet niet dat als je dit separaat regelt je de winst, afschrijving en onkosten van twee mensen danwel bedrijven aan het aanspreken bent, en dus betaal je daar indirect een vergoeding voor. Ik zou er eerder voor kiezen alles gewoon bij één bedrijf te regelen (dan krijg je vaak ook nog fijne service).
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2018 09:27 ]
Ik bestel de banden altijd online, daar kan ik dan ook gelijk controleren wat het in de buurt kost om de banden om te laten leggen. De laatste keer betaalde ik 15 euro, dit was echter wel een bedrijfje wat meer gerund werd uit hobby dan werk. Hij deed het namelijk naast zijn reguliere baan.R0y. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:20:
Heren.. en dames ( zijn er hier dames?). Wat is een schappelijke prijs voor montage van branden. €20 de band oid?
Dit topic is gesloten.