Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.304 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@Leviathius en anderen die een MT07 hebben: Ik weet niet of jullie hieronder vallen, maar voor de zekerheid:

https://www.facebook.com/DrivingDutch/posts/1954066807948015

https://www.driving-dutch...-mtn-mtt690-terug-dealer/

terugroepactie over een probleem met de ketting. Deze posts gaan over een ander type, maar in de initiele post hadden ze het wel degelijk over een MT07.

Ander nieuws:

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/33607/11226281

Ik zie ze niet vaak te koop aangeboden, een KTM LC-640:

schijnt een juweeltje te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2018 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sowieso komt er een meeting in September wanneer het Tweakers MC met ondergetekende meegaat mogelijke aankopen bekijken. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
SmurfLink schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:06:
Sowieso komt er een meeting in September wanneer het Tweakers MC met ondergetekende meegaat mogelijke aankopen bekijken. :p
Daar kan ik weinig aan toevoegen denk ik, ik ben wel Transalp kenner maar weet weinig al het andere spul af :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:47
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:05:
@Leviathius en anderen die een MT07 hebben: Ik weet niet of jullie hieronder vallen, maar voor de zekerheid:

https://www.facebook.com/DrivingDutch/posts/1954066807948015

https://www.driving-dutch...-mtn-mtt690-terug-dealer/

terugroepactie over een probleem met de ketting. Deze posts gaan over een ander type, maar in de initiele post hadden ze het wel degelijk over een MT07.

Ander nieuws:

Ik zie ze niet vaak te koop aangeboden, een KTM LC-640:

schijnt een juweeltje te zijn.
Goeie tip! Even @Ari Gold en @EBOOZ taggen voor hun MT07's.

De MTN, MTM en MTT waar over gesproken wordt zijn de officiele typenamen van de MT-07, XSR700 en Tracer 700 (kom ik nu achter). Dus gaat inderdaad wel degelijk over de MT07 en aanverwanten.

Thanks voor het delen!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Daar kan ik weinig aan toevoegen denk ik, ik ben wel Transalp kenner maar weet weinig al het andere spul af :P.
Als je in staat bent om een motor uit elkaar te halen en weer werkend in elkaar te zetten heb je toch wel kijk op techniek. (y)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Zo, examen AVD net gehad en geslaagd :D
Paar slordigheidsfoutjes (putdeksel, te breed uitkomen) maar verder echt een heerlijk ritje.

Was idioot zenuwachtig van tevoren, maar had me voorgenomen alleen te denken aan het examen als ik in m'n spiegel de examinator zag rijden. En dat is dus goed gelukt :D

Fase 2: op zoek naar de perfecte brommer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:47
@Ardj Gefeliciteerd en succes met de zoektocht naar een motor! Hier op het forum kun je meer dan genoeg advies inwinnen. Soms ook iets té veel :+

@HTT-Thalan Wij moeten binnenkort maar eens een meeting houden om te filmen. De mini-grom tegen de maxi-grom. Beiden rood-zwart. Prachtig vergelijken dus 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ardj schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:29:
Fase 2: op zoek naar de perfecte brommer :)
Gefeliciteerd! Dat moet vast goed voelen! Al een idee waar je naar op zoek gaat?
Leviathius schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:33:
@HTT-Thalan Wij moeten binnenkort maar eens een meeting houden om te filmen. De mini-grom tegen de maxi-grom. Beiden rood-zwart. Prachtig vergelijken dus 8)
Dat lijkt me echt heel leuk! Beetje tongue-in-cheek video-review doen en dan een testdrive :P.

[ Voor 44% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2018 16:35 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik durf mijzelf bijna niet voor te stellen...

Welnu, ik ben Streamnl en woon in N-Brabant.
Ik heb sinds 2002 een rijbewijs en aansluitend een (nieuwe) motor gekocht, namelijk een Cagiva Raptor 650
Het is soms lastig als je de enige bent van je vriendenclub met een motor want ik merkte dat ik steeds minder ging rijden.
Zo weinig zelfs dat ik mijn motor de laatste 4?5? jaar niet aangeraakt hebt en de jaren ervoor ook bar weinig heb gereden. Nu komt de reden dat ik mijzelf bijna niet durf voor te stellen. Na 16 jaar staat mijn kmteller op 7000. :X

Ik heb zelfs jaren getwijfeld om mijn motor te verkopen want ik deed er toch (bijna) niets mee. Dat heb ik nooit gedaan want ik was "bang" dat ik daarna niet vlug een motor zou kopen.
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen en mijn motor niet 650 meter wil duwen (zo ver ga ik verhuizen...), heb ik hem deze week flink gepoetst (7 emmers nodig gehad) en er een nieuwe accu in gelegd.
Je ziet wel dat hij geleden heeft door het slechte onderhoud. Wat verfblaasjes op mijn tank en hier en daar wat roestplekken.

Toen ik hem starte begon het weer helemaal te kriebelen. Meteen alles nagekeken en nadat de bandenspanning weer goed was (ik zat op 1,2 bar) een stukje gereden.
Dat was echt een moment van "wat ben ik blij dat ik mijn motor niet verkocht heb..."
Wat had ik dat (onbewust) gemist :+
Ik vermoed dat ik ongeveer 120 km gereden heb en ik denk dat alles nog in orde is. Hij klonk goed, hij stuurde net zo soepel als ik mijzelf kan herinneren.

Vandaag heb ik helaas geen tijd maar morgen ga ik deze route rijden.

Ik zal deze topic maar (weer, de vorige keer was ik een lurker) eens gaan volgen en nu wel vaker posten.

Mijn motor
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/10y3ol2.jpg

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
streamnl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:35:

Als je aan de verkeerde kant van N-B woont kan ik me dat wel voorstellen :+. Breda hier.

Leuk om een keer wat anders te zien in de verzameling alhier *O*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Nooit eerder gezien! Leuke motor. Ik lees dat er een SV650 blok in hangt, dat maakt 'm een neefje van mijn motor ;) (DL650xt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:48:
Nooit eerder gezien! Leuke motor. Ik lees dat er een SV650 blok in hangt, dat maakt 'm een neefje van mijn motor ;) (DL650xt)
Thanks, ik ben er blijkbaar ook nog steeds heel erg blij mee.
Volgens mij is mijn motor een bastaard van verschillende merken. Maar dat meen ik te herinneren van de verkoper jaren terug ;)
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:38:

Als je aan de verkeerde kant van N-B woont kan ik me dat wel voorstellen :+. Breda hier.

Leuk om een keer wat anders te zien in de verzameling alhier *O*.
Jep, Breda is inderdaad aan de verkeerde kant. :+

Onderdeel van de De 8 zaligheden hier (Eersel).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu komt de reden dat ik mijzelf bijna niet durf voor te stellen. Na 16 jaar staat mijn kmteller op 7000. :X
Gelukkig heb je zelf al in de gaten dat je je hiervoor diep moet schamen. Als er een APK op de motor zou zitten dan zou dit een onlogische km-stand zijn.

Jammer dat je je door je vrienden laat weerhouden om motor te rijden. Die motor heeft je in die 16 jaar bijna een 2e motor gekost door alleen het stilstaan. Nu als de sodemieter in het zadel, sleutel om, gas en rondje rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Gelukkig heb je zelf al in de gaten dat je je hiervoor diep moet schamen. Als er een APK op de motor zou zitten dan zou dit een onlogische km-stand zijn.

Jammer dat je je door je vrienden laat weerhouden om motor te rijden. Die motor heeft je in die 16 jaar bijna een 2e motor gekost door alleen het stilstaan. Nu als de sodemieter in het zadel, sleutel om, gas en rondje rijden!
I know, I know. You are absolutely right

Zodra ik goed en vertrouwd in mijn zadel zit, beloof ik dat ik mee ga rijden met een tour hier. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
streamnl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Thanks, ik ben er blijkbaar ook nog steeds heel erg blij mee.
Volgens mij is mijn motor een bastaard van verschillende merken. Maar dat meen ik te herinneren van de verkoper jaren terug ;)

[...]

Jep, Breda is inderdaad aan de verkeerde kant. :+

Onderdeel van de De 8 zaligheden hier (Eersel).
Kén je ze ook alle ácht? >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Uiteraard.
En er komt geen nummer 9 en Bladel is GEEN onderdeel van de 8 zaligheden, ivm Wintelre (gelukkig }) )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Winterre wordt vaak vergeten doordat de naam niet op "(s)el" eindigt

W(E)INTERSEL it is..... HIer in de regio >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 18-07-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:15:
Winterre wordt vaak vergeten doordat de naam niet op "sel" eindigt

W(E)INTERSEL it is..... HIer in de regio >:)
Nice! Uit de regio dus.
Ik ben nu al blij dat ik een mijzelf heb voorgesteld!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:26

Vrijdag

De Zwarte

Na 16 jaar staat mijn kmteller op 7000.
LET OP!!!!

VAN EEN LIEFHEBBER GEWEEST!!!

:+

Welkom! :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:02
@streamnl Welkom! Leuke motor, kom je weinig tegen.

Er komen zat mensen uit N-B, zie de startpost. Als je een keer niet alleen wilt rijden, gewoon schaamteloos de lijst taggen in een post. Daar is die lijst voor :+

Net voor de lol nog ff een stukje op de CB1 van mijn vrouw gereden. Uitlaat moest nog warm gereden worden om de verf goed uit te laten harden. Wat een lachen motor is dat toch :D Niet vooruit te fikken, maar voor je gevoel ga je als de brandweer

[ Voor 36% gewijzigd door lolgast op 18-07-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met rim locks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
/me Googlen gaat, ziet alleen maar opdeksloten

Wasda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
lolgast schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:52:
/me Googlen gaat, ziet alleen maar opdeksloten

Wasda?
https://www.procircuit.co...o-alloy-rim-lock-160.html

Je monteert ze aan de binnenzijde van je velg om te voorkomen dat bij het rijden met hele lage druk de rand van je band naar binnen gaat wandelen en van de velg loopt of gaat spinnen. Je drukt de rand dus kunstmatig tegen de velrand, in plaats van dat de luchtdruk dat doet.

Ik heb nog geen issues gehad met 1.5 bar achter en 1,3 bar voor, maar wil experimenteren met lagere druk voor het betere tractie/klim werk straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:55:
[...]

https://www.procircuit.co...o-alloy-rim-lock-160.html

Je monteert ze aan de binnenzijde van je velg om te voorkomen dat bij het rijden met hele lage druk de rand van je band naar binnen gaat wandelen en van de velg loopt of gaat spinnen. Je drukt de rand dus kunstmatig tegen de velrand, in plaats van dat de luchtdruk dat doet.

Ik heb nog geen issues gehad met 1.5 bar achter en 1,3 bar voor, maar wil experimenteren met lagere druk voor het betere tractie/klim werk straks.
Ik vraag mezelf inmiddels serieus af waarom je dat soort spullen allemaal aan het opzoeken bent. Ik heb járen met MX machines gereden en kan de keren dat ik écht lek reed niet eens op één hand tellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik snap nu in ieder geval weer waarom ik er nog nooit van heb gehoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:59:
[...]

Ik vraag mezelf inmiddels serieus af waarom je dat soort spullen allemaal aan het opzoeken bent. Ik heb járen met MX machines gereden en kan de keren dat ik écht lek reed niet eens op één hand tellen :o
Dit heeft niks te maken met lek rijden, maar met de druk verder verlagen in het terrein. Ik heb gemerkt dat het erg lekker rijd om wat minder druk in de banden te hebben in modder en zand, en omdat die locks de wereld niet kosten overweeg ik ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:30

Ik heb sinds 2002 een rijbewijs en aansluitend een (nieuwe) motor gekocht, namelijk een Cagiva Raptor 650
Het is soms lastig als je de enige bent van je vriendenclub met een motor want ik merkte dat ik steeds minder ging rijden.
Zo weinig zelfs dat ik mijn motor de laatste 4?5? jaar niet aangeraakt hebt en de jaren ervoor ook bar weinig heb gereden. Nu komt de reden dat ik mijzelf bijna niet durf voor te stellen. Na 16 jaar staat mijn kmteller op 7000. :X

Ik heb zelfs jaren getwijfeld om mijn motor te verkopen want ik deed er toch (bijna) niets mee. Dat heb ik nooit gedaan want ik was "bang" dat ik daarna niet vlug een motor zou kopen.
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen en mijn motor niet 650 meter wil duwen (zo ver ga ik verhuizen...), heb ik hem deze week flink gepoetst (7 emmers nodig gehad) en er een nieuwe accu in gelegd.
Je ziet wel dat hij geleden heeft door het slechte onderhoud. Wat verfblaasjes op mijn tank en hier en daar wat roestplekken.

Toen ik hem starte begon het weer helemaal te kriebelen. Meteen alles nagekeken en nadat de bandenspanning weer goed was (ik zat op 1,2 bar) een stukje gereden.
Dat was echt een moment van "wat ben ik blij dat ik mijn motor niet verkocht heb..."
Ik vermoed dat ik ongeveer 120 km gereden heb en ik denk dat alles nog in orde is. Hij klonk goed, hij stuurde net zo soepel als ik mijzelf kan herinneren.

Ik zal deze topic maar (weer, de vorige keer was ik een lurker) eens gaan volgen en nu wel vaker posten.

Mijn motor
[afbeelding]
Leuke motor heb je zeg, goed dat je hem niet verkocht hebt.
Als je een keer niet alleen wilt rijden..
Ik woon in Eindhoven, keer een avondje aansluitend ben ik wel voor in. :Y
Die route die je post lijkt me wel leuk zo s avonds. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Thanks ieder voor de warme welkom.

Zodra ik iets beter in de zadel zit, neem ik het aanbod graag aan om een keer niet alleen te rijden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Het heeft IMHO wel degelijk met lekrijden te maken. Als jij met een bandenspanning gaat rijden waar de velg/band combinatie niet op berekend is dan gaat 't vanzelf stuk (lék in dit geval). Dat dat systeempje van een paar knaken dat vervolgens alsnog voorkomt wil niet zeggen dat 't materiaal waar je mee rijd er voor bedoeld is.

Maar... Misschien ben/wordt ik wel te oud voor dit soort "technieken" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:07:
Het heeft wel degelijk met lekrijden te maken. Als jij met een bandenspanning gaat rijden waar de velg/band combinatie niet op berekend is dan gaat 't vanzelf stuk (lék in dit geval). Dat dat systeempje van een paar knaken dat vervolgens alsnog voorkomt wil niet zeggen dat 't materiaal waar je mee rijd er voor bedoeld is.

Maar... Misschien ben/wordt ik wel te oud voor dit soort "technieken" :+
De band is er wel degelijk op berekend, ik wil gewoon voorkomen dat als ik de druk naar 1 bar zet of iets dergelijks dat ik mijn binnenband aan gort trek. Zat mensen die een E09 met rim locks rijden (erop zetten is een bitch, dat wel). In die zin kun je stellen dat het 'tegen lek rijden' is maar dat heeft niks met de druk an sich te maken, maar gewoon met het feit dat je iets nodig hebt om de band vast te houden als de luchtdruk dat niet voor je doet. Ik gebruik sowieso rijkelijk talkpoeder tussen biba en karkas om te frictie te verlagen en de ventielmoertjes monteren we iets boven de velg zodat je het ziet wanneer de boel verschoven is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:57
@streamnl welkom terug :) Ik zou er na 4-5 jaar stilstaan wel even verse olie & remvloeistof in (laten) doen voor de zekerheid overigens.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:33:
[...]

Gefeliciteerd! Dat moet vast goed voelen! Al een idee waar je naar op zoek gaat?
Ja, enorm! M'n instructeur vroeg me na die tijd of ik het niet verwacht had, aangezien ik erg verrast reageerde :9

Nog niet helemaal over uit, maar in ieder geval iets ná 2000 en naked.
Tot nu toe m'n zoeklijstje: Z750 (hoop zooi tussen denk ik), GSR600, Street Triple, SV650N (2005, met zwart frame), ER6N (facelift koplamp, 2006 oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ardj schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:17:
[...]

Ja, enorm! M'n instructeur vroeg me na die tijd of ik het niet verwacht had, aangezien ik erg verrast reageerde :9

Nog niet helemaal over uit, maar in ieder geval iets ná 2000 en naked.
Tot nu toe m'n zoeklijstje: Z750 (hoop zooi tussen denk ik), GSR600, Street Triple, SV650N (2005, met zwart frame), ER6N (facelift koplamp, 2006 oid?)
Ik hoor dat de nieuwe Kawasaki H2 SX wel lekker schijnt te rijden :+.

@wimmel_1

ik lees nu ik wat harder zoek dat de 1,3 voor en 1,5 achter die ik offroad gebruik met de E-09 wel zo ongeveer de veilige standaard is zonder rimlocks. Zou je die wel hebben, zou je naar 0,6 bar kunnen oftewel leeg, want dat is de standaard drukstijfheid van deze band. Scheelt wel gezeik, kun je helemaal niet meer lek rijden :+.

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2018 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Mooi om mee te beginnen inderdaad! En, wat leuk, hij zit precies binnen m'n prijsklasse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:14:
@streamnl welkom terug :) Ik zou er na 4-5 jaar stilstaan wel even verse olie & remvloeistof in (laten) doen voor de zekerheid overigens.
Dat staat op de planning na dit seizoen. Dan wil ik hem ook een grote onderhoudsbeurt laten geven.

Edit, en als ik eenmaal verhuist ben (en dan ook een garage heb) dan wil ik ook zelf meer gaan doen. Dan heb ik ook de plek ervoor om dat te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door streamnl op 18-07-2018 18:22 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

@wimmel_1

ik lees nu ik wat harder zoek dat de 1,3 voor en 1,5 achter die ik offroad gebruik met de E-09 wel zo ongeveer de veilige standaard is zonder rimlocks. Zou je die wel hebben, zou je naar 0,6 bar kunnen oftewel leeg, want dat is de standaard drukstijfheid van deze band. Scheelt wel gezeik, kun je helemaal niet meer lek rijden :+.
Je zou voor de grap eens kunnen gaan kijken naar banden welke voor Trial geschikt zijn. Helaas is dat spul alleen in TL te krijgen en niet in TT (en daarmee ook niet geschikt voor jouw huidige set velgen).

Met een TT band (waar jij waarschijnlijk nú ook mee rijd) ben je veilig tot ongeveer 1.1 Bar. Ónder die druk heb je gewoon té veel kans dat de "tube" zichzelf tussen de band en de velg gaat persen .... én dus lek raakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:30

A13X

Dude

streamnl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:21:
[...]

Dat staat op de planning na dit seizoen. Dan wil ik hem ook een grote onderhoudsbeurt laten geven.

Edit, en als ik eenmaal verhuist ben (en dan ook een garage heb) dan wil ik ook zelf meer gaan doen. Dan heb ik ook de plek ervoor om dat te doen.
Ik zou het ervoor doen, je kan het zelf en het is relatief goedkoop. Echter als je remolie ineens gaat koken en je geen remmen meer hebt kan het ineens heel duur en pijnlijk worden :'(

Banden zou ik ook vervangen, na 12 jaar ruim over de datum dat ze nog goed zijn en waarschijnlijk vol droogte scheuren.

Ja dat betekend dat het even financieel zeer doet, maar ik zou het risico niet durven nemen.

Groot onderhoud voordat je hem weer volledig gaat gebruiken is imo gezond verstand. Hij heeft 12 jaar stil gestaan.... Daar heeft niet alleen de lak last van gehad...

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:28:
[...]

Je zou voor de grap eens kunnen gaan kijken naar banden welke voor Trial geschikt zijn. Helaas is dat spul alleen in TL te krijgen en niet in TT (en daarmee ook niet geschikt voor jouw huidige set velgen).

Met een TT band (waar jij waarschijnlijk nú ook mee rijd) ben je veilig tot ongeveer 1.1 Bar. Ónder die druk heb je gewoon té veel kans dat de "tube" zichzelf tussen de band en de velg gaat persen .... én dus lek gaat.
Nee, de E-09 is een TL band maar kan gewoon met tube gereden worden, zo adverteren ze dat ook.

Ach, ik dacht het is leuk om te proberen maar schijnbaar is dat nergens in NL te krijgen. Het ding doet zijn werk nu ook prima hoor, maar die Dakar rit in Oktober gaat heel veel verschillende soorten terrein kennen en een extra optie is altijd fijn.

We gaan onder andere hier doorheen blazen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K71n7MIeHS2lJwnc1847I4Bi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dat ziet er uit als de "Drunense Duinen".... Kwestie van op je steps gaan staan én GÁS!! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:37:
Dat ziet er uit als de "Drunense Duinen".... Kwestie van op je steps gaan staan én GÁS!! :P
Klopt, dat dacht ik óók. Het blijkt het deel te zijn in de buurt van de Belgische grens van de TET in Nederland, en onze ritmeester gaat dit stuk in de route verwerken zodat we een beetje van alles meemaken :9. Dat word vers rubber monteren en twee dagen helemaal stukgaan.

Nieuwe video staat online (eindelijk).

[YouTube: https://youtu.be/B8jnfvDG5b0]

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Klopt, dat dacht ik óók. Het blijkt het deel te zijn in de buurt van de Belgische grens van de TET in Nederland, en onze ritmeester gaat dit stuk in de route verwerken zodat we een beetje van alles meemaken :9. Dat word vers rubber monteren en twee dagen helemaal stukgaan.
Naar aanleiding van jouw uitspraak dat je met MITAS E-09 banden rijd: Met welke maat banden rijd je op de originele Honda wielen van je Trans Alp?

https://www.mitas-tyres.c...s/mitas_moto_2017_eng.pdf

Er staan daar wel wat E-09 banden welken de classificatie TT hebben maar ik vraag me af of die überhaupt op de standaard velgen van een TA passen. De normale "Honda" maten hebben allemaal een TL (=TubeLess) indicatie :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

valt alleeen helaas af want het is geen naked.. maar je kan hem streetfighteren natuurlijk :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:54:
[...]

Naar aanleiding van jouw uitspraak dat je met MITAS E-09 banden rijd: Met welke maat banden rijd je op de originele Honda wielen van je Trans Alp?

https://www.mitas-tyres.c...s/mitas_moto_2017_eng.pdf

Er staan daar wel wat E-09 banden welken de classificatie TT hebben maar ik vraag me af of die überhaupt op de standaard velgen van een TA passen. De normale "Honda" maten hebben allemaal een TL (=Tube-Less) indicatie :o
Pagina 16:

24112 130/80-17 65R TL [ R ] DAKAR

Die :).

Voorkant: (E-10)

24655 90/90B21 54T TL [ F ]

De Dakar versie was daarvan niet voorhanden ten tijde van bestellen.
ToolkiT schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:56:
[...]

valt alleeen helaas af want het is geen naked.. maar je kan hem streetfighteren natuurlijk :+
Ik zie het gebeuren bij de dealer _O-

"doe mij die maar "

'in zwart of emerald green?'

"nou, ken je d'r ook een nekkid van maken?"

'...'

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maar zijn dus beide "TL" bandjes en géén "TT" Eigenlijk moet je daar dus ook géén "Tube" in willen leggen vanwege dát wat ik al eerder aanhaalde (binnenband welke zicht tussen de band en de velg kan frommelen doordat de hiel van een TL band écht anders is en eigenlijk een randje in de velg verwacht waarop 'ie kan afsluiten).

Een "TT" band heeft een "platte" hiel welke wel goed aansluit op een platte velg maar.... dus niet 100% luchtdicht afsluit (vandaar die Tube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:07:
Maar zijn dus beide "TL" bandjes en géén "TT" Eigenlijk moet je daar dus ook géén "Tube" in willen leggen vanwege dát wat ik al eerder aanhaalde (binnenband welke zicht tussen de band en de velg kan frommelen doordat de hiel van een TL band écht anders is en eigenlijk een randje in de velg verwacht waarop 'ie kan afsluiten).

Een "TT" band heeft een "platte" hiel welke wel goed aansluit op een platte velg maar.... dus niet 100% luchtdicht afsluit (vandaar die Tube).
Zonder jouw kennis en ervaring teniet te willen doen of anderszins te ontkennen: Mijn bandenspecialist is een andere mening toegedaan :P en ik ben één van vele die hem op deze manier gebruiken. Het rijd en functioneert ook meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:12:
[...]

Zonder jouw kennis en ervaring teniet te willen doen of anderszins te ontkennen: Mijn bandenspecialist is een andere mening toegedaan :P en ik ben één van vele die hem op deze manier gebruiken. Het rijd en functioneert ook meer dan prima.
Je mag wel een keer bij "Haan" komen kijken hoe ze wat MX spullen op niveau van banden én/of velgen voorzien, hoor :)

Maar: Als jouw bandenspecialist er content mee is dan zal 't ook wel kloppen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:17:
[...]

Je mag wel een keer bij "Haan" komen kijken hoe ze wat MX spullen op niveau van banden én/of velgen voorzien, hoor :)

Maar: Als jouw bandenspecialist er content mee is dan zal 't ook wel kloppen, toch?
Hij is degene die het voor zijn kiezen krijgt als het niet werkt, dus hij kijkt wel uit :P.

Haan... nooit van gehoord, maar ik zie dat ze excel velgen doen, populaire keuze bij de wat meer vermogende (of restaurerende) Transalp rijders. Werk je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:30:
[...]

Ik zou het ervoor doen, je kan het zelf en het is relatief goedkoop. Echter als je remolie ineens gaat koken en je geen remmen meer hebt kan het ineens heel duur en pijnlijk worden :'(

Banden zou ik ook vervangen, na 12 jaar ruim over de datum dat ze nog goed zijn en waarschijnlijk vol droogte scheuren.

Ja dat betekend dat het even financieel zeer doet, maar ik zou het risico niet durven nemen.

Groot onderhoud voordat je hem weer volledig gaat gebruiken is imo gezond verstand. Hij heeft 12 jaar stil gestaan.... Daar heeft niet alleen de lak last van gehad...
Ik snap jouw punt.
Op dit moment kan ik het niet zelf. Ik kan net mijn motor kwijt mijn schuur.
Ik zal morgen eens naar een garage rijden en kijken wat hun zeggen/wijs vinden. Misschien kunnen ze al ter plekke alvast de oliën vervangen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:21:
[...]

Hij is degene die het voor zijn kiezen krijgt als het niet werkt, dus hij kijkt wel uit :P.

Haan... nooit van gehoord, maar ik zie dat ze excel velgen doen, populaire keuze bij de wat meer vermogende (of restaurerende) Transalp rijders. Werk je daar?
Nope... Maar ik kén die jongens zeer goed van uit 't verleden (MX) én die toko zit hier net een kilometertje of 10 van me vandaan.

Het is niet "toevallig" dat er hier in de buurt nog wél ongeveer in ieder dorp een MX baan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Je hebt wel enorm technisch inzicht, dus ziet waarschijnlijk snel of iets in goede staat is of niet. Ik ben een complete leek, dus alle hulp is welkom! :9 en uiteraard is gezelligheid ook een toegevoegde waarde.

Gefeliciteerd @Ardj !! Dat moet lekker voelen zeker! :p

@streamnl Welkom! Best gave motor, ik ken hem totaal niet. Mooi dat je weer opstapt.

[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 18-07-2018 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimato.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi,

Ik ben Ultimato, in 2015 heb ik mijn A gehaald en sindsdien ben ik vrijwel direct alles op de motor gaan doen.
Aangezien ik de motor nagenoeg alleen voor woon-werkverkeer gebruik ben ik toen voor een Diversion 900 gegaan.
Dat is mij zo goed bevallen dat ik, nadat hij gewoon op was, er nog 1 heb gekocht.
In april 2017 zat het even tegen, ofja... ik zat tegen een auto aan terwijl ik 130 reed. Dat had tot gevolg dat de motor total loss was en ik een tijdje in de lappenmand zat.

De afgelopen tijd mocht ik alleen auto rijden, maarrrrrrrrr de fysio heeft het verlossende woord gegeven. Ik mag weer gaan motorrijden! *O*

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe motor en zie door de bomen het bos niet meer -O-
Met een budget van zo'n 4000 euro moet er wel iets te vinden zijn zou je denken en dat klopt, maar ik vindt het nogal lastig om een goede schifting te maken.
De motor die ik zoek voldoet aan de volgende eigenschappen:
- Zuinig
- Mogelijkheid voor topkoffer
- Niet te breed in verband met files
- budget is zo'n 4000 euro
- Cardan zou ideaal zijn maar hoeft niet persé
- goed voor lange afstanden op de snelweg, ik rij zo'n 40.000 tot 50.000 km per jaar op die fiets zo dus een stukje comfort moet er ook zijn.

Ik heb de volgende zaken al overwogen:
- Diversion 900 = hiervan weet ik wat ik er aan heb, zijn er echter alleen maar als wat oudere fietsen
- Diversion 600 = lichter en dus zuiniger? voelde voorheen wel iets speelgoedachtig aan maar t is een optie
- Deaville 650 = voelt aan als een plastic fantastic opa fiets die niet vooruit te branden is. Te degelijk voor mij

Wie heeft er een goeie suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ultimato.nl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:17:
Hoi,

Ik ben Ultimato, in 2015 heb ik mijn A gehaald en sindsdien ben ik vrijwel direct alles op de motor gaan doen.
Aangezien ik de motor nagenoeg alleen voor woon-werkverkeer gebruik ben ik toen voor een Diversion 900 gegaan.
Dat is mij zo goed bevallen dat ik, nadat hij gewoon op was, er nog 1 heb gekocht.
In april 2017 zat het even tegen, ofja... ik zat tegen een auto aan terwijl ik 130 reed. Dat had tot gevolg dat de motor total loss was en ik een tijdje in de lappenmand zat.

De afgelopen tijd mocht ik alleen auto rijden, maarrrrrrrrr de fysio heeft het verlossende woord gegeven. Ik mag weer gaan motorrijden! *O*

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe motor en zie door de bomen het bos niet meer -O-
Met een budget van zo'n 4000 euro moet er wel iets te vinden zijn zou je denken en dat klopt, maar ik vindt het nogal lastig om een goede schifting te maken.
- Zuinig
- goed voor lange afstanden op de snelweg, ik rij zo'n 40.000 tot 50.000 km per jaar op die fiets zo dus een stukje comfort moet er ook zijn.

- Diversion 900 = hiervan weet ik wat ik er aan heb, zijn er echter alleen maar als wat oudere fietsen
- Diversion 600 = lichter en dus zuiniger? voelde voorheen wel iets speelgoedachtig aan maar t is een optie
- Deaville 650 = voelt aan als een plastic fantastic opa fiets die niet vooruit te branden is. Te degelijk voor mij

Fazer 600 of de jongere fz6s
Vstrom 650
Tdm900

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Wat zou een ideale motor zijn voor woon en werkverkeerd. Met een naked bike kan je moelijk door bijv sneeuw gaan rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik was even vlug HIER aan't kijken. @Thoit hád geloof ik nog wel een érg interessante fiets staan voor beide, maar....

https://link.marktplaats.nl/m1298651083

= Gereserveerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 06:04

Voor dat budget zijn de BMWs van rond de eeuwwisseling ook betaalbaar, bijv. een 1150 GS met alles er op en er aan. (ja ja, is een engelse, maar 't is een voorbeeld)

Ben zelf erg tevreden met mijn 1100GS, geen problemen met filerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

charrel

Cortisol4life..

@Ultimato.nl
Probeer dan is zoiets :
https://link.marktplaats.nl/m1302262699
Ziet er niet uit maar is prima betrouwbaar en simpel zelf onderhoud doen!\
ABS pomp is wel is een dingetje dus goed proefrijden!

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 18-07-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:29
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat het in oktober prima te doen is, maar dit ziet er uit als het stuk waar ik zondag was :'(
Melkunie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:53:
Zondag nog even gaan Trans Euro Trailen rond De Groote Heide/Leenderheide. Het stuifzand was met de droogte alleen écht niet meer te doen, zeker niet met de veel te zware V-Strom. Paar keer stilgevallen en zo diep weggezakt dat ik m'n standaard niet meer nodig had bij het afstappen. Toen maar opgegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimato.nl
charrel schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:12:
@Ultimato.nl
Probeer dan is zoiets :
https://link.marktplaats.nl/m1302262699
Ziet er niet uit maar is prima betrouwbaar en simpel zelf onderhoud doen!\
ABS pomp is wel is een dingetje dus goed proefrijden!
Ik heb proefgereden op een R1200RT
Machtig mooi ding, comfortabel als een superdeluxe matras maar ik miste daar wel een stukje spanning en dat ding is zo breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
[...]

Haan velgen zijn wel een beetje de heilige graal, ja ze kunnen stuk maar beetje normaal lomp doen zijn ze zowat bulletproof. Echt machtig mooi spul!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 11:27
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:33:
Ik was even vlug HIER aan't kijken. @Thoit hád geloof ik nog wel een érg interessante fiets staan voor beide, maar....

https://link.marktplaats.nl/m1298651083

= Gereserveerd :o
Motor is vorige week verkocht :( Was echt een erg nette fiets, meeste mensen zeurden over de zwarte sticker die op de tank zat die versleten was en de missende diversion stickers. Dat de motor écht groot technisch onderhoud gehad had was bijzaak |:( achteraf gezien had ik de stickers op de tank eraf moeten halen en diversion stickers erop moeten plakken. Had ik er €500 meer voor gekregen.

Motor is zojuist weggebracht naar de monteur. Stomme was dat hij natuurlijk bijna niet meer lekte toen die daar was. Kan natuurlijk komen omdat ik over de snelweg was gereden en de andere dagen alleen stationair heb laten lopen en stukje in de buurt had gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thoit op 19-07-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ultimato.nl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:26:
[...]

Ik heb proefgereden op een R1200RT
Machtig mooi ding, comfortabel als een superdeluxe matras maar ik miste daar wel een stukje spanning en dat ding is zo breed.
R1200RS iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimato.nl
Die beginnen bij 12.000 op marktplaats, dat is 3x mn budget :+
Maar dat ziet er wel leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ultimato.nl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:37:
[...]

Die beginnen bij 12.000 op marktplaats, dat is 3x mn budget :+
Maar dat ziet er wel leuk uit
Er zijn vast ook andere RS modellen. Ik ben niet zo bekend met die dingen, rijd zelf een R1100RT. Ding voldoet me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Anoniem: 632581 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:29:
Wat zou een ideale motor zijn voor woon en werkverkeerd. Met een naked bike kan je moelijk door bijv sneeuw gaan rijden
die VFR800 die hier ergens in een signature te koop staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:42:
[...]

die VFR800 die hier ergens in een signature te koop staat :+
@lolgast heeft die machine in z'n signature te koop staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Triggered :+

Is van mijn pa overigens. Ik weet uit betrouwbare bron dat daar een nieuwe spanningsregelaar op gekomen is sinds gisteren... Overleed tijdens een proefrit :/

[ Voor 62% gewijzigd door lolgast op 18-07-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimato.nl
lolgast schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:55:
Triggered :+

Is van mijn pa overigens. Ik weet uit betrouwbare bron dat daar een nieuwe spanningsregelaar op gekomen is sinds gisteren... Overleed tijdens een proefrit :/
weet je toevallig wat dat ding qua verbruik doet onder normale omstandigheden?
Ziet er wel nice uit iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Ultimato.nl Ik heb echt geen flauw idee :D

Mijn pa doet hem weg omdat hij een Triumph Sprint ST 1050 heeft gekocht, maar gegevens over de VFR weet ik niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Je moet met zo'n V4 machine van Honda écht serieus moeite doen om ónder de 1:20 (5L/100Km.) te kunnen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:27

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:15:
Je moet met zo'n V4 machine van Honda écht serieus moeite doen om ónder de 1:20 (5L/100Km.) te kunnen komen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ISwBnW8.png

Okay, da's een slecht tegenvoorbeeld ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimato.nl
die roze zit wel onder de 1:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die repsol op deze manier ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
steveman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:18:
[...]

[afbeelding]

Okay, da's een slecht tegenvoorbeeld ;)
Dat 2017 CrossPlane blok van m'n fiets wordt ook met de dag zuiniger...... Ik haal nú al ± 8L/100Km. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ultimato.nl schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:04:
[...]

weet je toevallig wat dat ding qua verbruik doet onder normale omstandigheden?
Ziet er wel nice uit iig
Spritmonitor.de

6,5 l/100km gemiddeld zo'n beetje 1 op 15,5.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi,

- Zuinig

Mijn Fazer8ABS staat te koop voor £3500 geen idee wat de import kost.. als je interesse hebt moet je wel snel zijn, anders word hij zaterdag ingeruild..
Fotos staan in dit topic een paar weken geledeb..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
wimmel_1 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:15:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1YlB9xC.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Is dat niet het pre-vtec model? Die zijn zuiniger als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ik denk dat de meeste gen 5 VFR's wel zuiniger zijn dan de mijne ja :') m'n eerste was uit 2000 en die deed eerder 1 op 19 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:00
Zijn er toevallig mensen die aankomende maandag op Assen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Die was nog helemaal niet op :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4uvSecY0kFXsfTAIM3ft9hg9/full.jpg

Wel dringend aan TLC toe, dat klopt :P

De Diversion600 vond ik zelf op langere ritten erg onprettig, met name vanwege het zadel. Plat gezegd kreeg ik nogal een houten reet op 't ding. Hok reed als ik rustig aan deed dan weer wel 1:25, dat was natuurlijk niet slecht :)

Zou je verder niet echt kunnen adviseren in die richting, afgezien van gewoon een andere/jongere Div900 kopen ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Deshmir schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:57:
Nope. Ik lig in de zon in Italie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Nope, maar ik wens degene die wél gaan heel veel plezier.
(en ik zie graag de foto's hier verschijnen O-) )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Ultimato.nl nog een paar cardan motoren die we wel binnen budget vallen: BMW k1200rs en lt, r1150gs(a). Als je geen zin hebt in kettingonderhoud, kan je ook kijken naar riemaandrijving. Bijvoorbeeld de BMW F800S en ST hebben dat en vallen binnen je budget.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vraagje aan de mensen met een originele X-Grip. Hebben jullie ook dat de X-Grip een beetje speling heeft waardoor die telkens een beetje blijft draaien? Heb een China meuk ding (oorspronkelijk gekocht omdat die een ingebouwde USB lader had) maar wil graag een echte indien die de speling niet heeft, hier wordt het ook vermeld rond 09.46:

YouTube: $20 Knockoff RAM Motorcycle Phone Mount Review!

Of weet iemand andere alternatieven? Heb namelijk 2 telefoons die ik bij het motorrijden afwisselend gebruik, wil dus iets universeels. Nadeel van de X-Grip is ook dat hij de volume knoppen of uitknop indrukt. Zodoende ging mijn iPhone gisteren ineens 112 bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Ja, jij ook begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Thoit Ik heb geen problemen met mijn iPhone knoppen in de X-Grip? Gewoon even opletten met het erin stoppen :) Past precies tussen de volume + en de stil-modus knop. Dan zit hij rechts precies boven de aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
lolgast schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:55:
@Thoit Ik heb geen problemen met mijn iPhone knoppen in de X-Grip? Gewoon even opletten met het erin stoppen :) Past precies tussen de volume + en de stil-modus knop. Dan zit hij rechts precies boven de aan/uit knop
Met een iPhone X ? En heb je ook dat de mount een beetje speling heeft? Zie filmpje van mijn vorige post, hierdoor staat de telefoon de hele tijd scheef (tegen zoiets kunnen mijn hersenen niet tegen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb geen iPhone X, zoveel geld gun ik Apple niet voor 1 toestel :+

Maar ik durf nu niet keihard te zeggen dat de originele RAM Mount niet zo'n beweging zonder weerstand heeft. Als hij het heeft, is het in ieder geval minder, anders had ik het nog wel geweten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:00
xos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:47:
[...]

Ja, jij ook begrijp ik?
Yes :+
Ingeschreven op/bij/in Niveau 2.

Ga je zelf ook rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:01
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:28:
[...]

Met een track gaat Tomtom geen automatische omleidingen doen. Maar, koppel het ding via bluetooth aan je telefoon en zet tethering aan, zodat je verkeersinfo krijgt. (voor wegwerkzaamheden is 's morgens even syncen al voldoende)
Dan kun je ter plekke wel heel makkelijk zien wat er is afgesloten en wat je beste opties zijn.
Niet alle afsluitingen staan er in, maar wel heel veel. :)
Dus als ik het goed begrijp is de TomTom rider 4 en 5 serie zo slim ( als je hem koppeld aan je telefoon voor oa verkeersinformatie, wat ik altijd heb) om je niet via de wegen te sturen die afgesloten zijn voor motorrijders in het weekend?

Check check dubbelcheck :P
Frijns.Net schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:53:
[...]

De L128 van Steckenborn naar Rurberg is in het weekend dicht. Daar ging het in het verleden nogal eens mis.
Verder kun je volgens mij in het noorden van de Eifel overal wel rijden.
De motorversie van TomTom die ik heb houdt geen rekening met die afsluiten (is ook geen online versie).

Geen idee vanaf welke kant je komt. Maar als je afslag 2 Aachen-Lichtenbusch neemt vanaf de 44 de 258 op rij dan via Rott naar de Jagerhausstrasse (L24) dan heb je al een fijn begin de Eifel in. Ik denk dat ik vrijdag een rondje Rursee ga doen.
Ik kom van uit de richting Valkenburg (waar mijn schoonmoeder woont en wij een slaapplek hebben). Zojuist de BBQ aangeslingerd dus vandaag genoeg tijd om even een route in elkaar te klikken.

Globale planning:
  • Zaterdag Ochtend. Richting schoonmoeder
  • Zaterdag middag richting de ring om te kijken
  • Zondag rit in de Eifel (+- 200km)
  • Maandag terug naar huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit

Mijn motor
[afbeelding]
Voor je er veel mee gaat rijden, vervang je remvloeistoffen en controleer de remmen of de remzuigers nog goed werken. En controleer je banden! Weet niet hoe de motor gestald is, maar je zou door zulke kleine dingen zomaar de grond kunnen inspecteren. Ik wil je hierbij ook nog wel helpen ;)
[...]

Haan maakt zelf volgens mij alleen hubs. Ze zetten iig goede wielen in elkaar met top spul. Excel wordt véél in de cross gebruikt en is één van dé merken, KTM heeft het er ook standaard in zitten. Je ziet nu redelijk veel SM-pro spul e.d. voorbij komen. Is een stuk goedkoper, maar volgens mij kunnen die een stuk minder hebben.
R0y. schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:21:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is de TomTom rider 4 en 5 serie zo slim ( als je hem koppeld aan je telefoon voor oa verkeersinformatie, wat ik altijd heb) om je niet via de wegen te sturen die afgesloten zijn voor motorrijders in het weekend?

Check check dubbelcheck :P
Yes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:30:

Ik meet/mat altijd mijn bandenspanning voordat ik ga rijden, en beiden banden zijn vanochtend 0,4 Kg/cm2 minder dan 2 dagen terug. Ben bang dat jij helemaal gelijk hebt mbt de banden.

Hopelijk hebben ze mijn banden op vooraard...
(Voorband: 120/70 - zr 17” 58 W & Achterband: 160/60- zr 17” 69 W)

Nogmaals bedankt voor de safety tip!
Thoit schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:26:
Voor je er veel mee gaat rijden, vervang je remvloeistoffen en controleer de remmen of de remzuigers nog goed werken. En controleer je banden! Weet niet hoe de motor gestald is, maar je zou door zulke kleine dingen zomaar de grond kunnen inspecteren. Ik wil je hierbij ook nog wel helpen ;)
Hartelijk bedankt voor je aanbod maar ik rijd zo naar de garage en laat hem daar staan.

(ik kan niet wachten totdat ik verhuisd ben en een garage heb waar ik een hoop zelf kan doen, eventueel met wat hulp van enkele tweakers :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door streamnl op 19-07-2018 08:32 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
streamnl schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:28:
(ik kan niet wachten totdat ik verhuisd ben en een garage heb waar ik een hoop zelf kan doen, eventueel met wat hulp van enkele tweakers :+ )
Volgens mij heeft @SmurfLink de meeste helpers op haar hand momenteel, dat word een nummertje trekken denk ik :+.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:47:
[...]

Volgens mij heeft @SmurfLink de meeste helpers op haar hand momenteel, dat word een nummertje trekken denk ik :+.
GoT MC sleutelmeet!

* Vrijdag zorgt voor niet-constructieve opmerkingen vanaf de zijlijn :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Mijn motor
[afbeelding]
Welkom, nog iemand uit de Kempen, leuk!
Ik woon zelf in Reusel (en heb best wat familie in Wentersel wonen), dus als je een keer samen wilt rijden dan hoor ik 't graag ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Vrijdag schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:50:
[...]

GoT MC sleutelmeet!

* Vrijdag zorgt voor niet-constructieve opmerkingen vanaf de zijlijn :+
Zoiets wil ik best opzetten. Einde of begin seizoen, regel ik de garage, dan besluiten we samen wat voor topics er voorbij moeten komen (b.v. remmen, banden, vloeistoffen oid) en dan bepalen we een gezamenlijke inleg. Daarvoor krijgen jullie dan een dag onderricht met zelf sleutelen en persoonlijke begeleiding. Na die dag kan iedereen zelf het basis onderhoud doen aan zijn of haar motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:47:
[...]

Nou ik wil best een keer een lesje sleutelen hoor :p Ik sluit me aan bij @Vrijdag , GoT sleutelmeet! Iedereen met z'n eigen fiets, leren hoe ie in elkaar zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Zoiets wil ik best opzetten. Einde of begin seizoen, regel ik de garage, dan besluiten we samen wat voor topics er voorbij moeten komen (b.v. remmen, banden, vloeistoffen oid) en dan bepalen we een gezamenlijke inleg. Daarvoor krijgen jullie dan een dag onderricht met zelf sleutelen en persoonlijke begeleiding. Na die dag kan iedereen zelf het basis onderhoud doen aan zijn of haar motor.
En wellicht interessant waar op te letten bij het aankopen van een nieuwe motor, of hoe je dingen kunt controleren bij je huidige motor. De basis zaken die je kan controleren zijn namelijk voor alle motoren gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:01
#leersleutelenmetGOT Ik wil mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb trouwens echt NUL gereedschap, op een Oxford etuitje na dan. Her en der wel wat moer/inbus/steeksleutels en de nodige hamers maar echt motorgereedschap heb ik niet.

Pagina: 1 ... 21 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.