"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
In onze video is het inderdaad iets lastiger om de clue meteen door te hebben. Hadden bij nader inzien misschien nog wat tekst kunnen toevoegen om het meteen duidelijk te maken dat het eerste motortje 'just ok' en dat niet voldoende was.xos schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:02:
In dat AT&T zit een gevleugelde uitspraak en snap ik die just ok is not ok uitspraak wel. In jullie filmpje mis ik de logica?
Maar hee, dit hebben we in 2uur tijd geschoten als amateurs zijnde. AT&T heeft een iets groter budget en productieteam gok ik
Plus, dit gaat de wereld niet in, het is een interne contest met nog potentieel honderden andere video's, ik denk dat de boodschap wel over komt. Onze video is waarschijnlijk de meest artistieke!Leviathius schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:55:
[...]
In onze video is het inderdaad iets lastiger om de clue meteen door te hebben. Hadden bij nader inzien misschien nog wat tekst kunnen toevoegen om het meteen duidelijk te maken dat het eerste motortje 'just ok' en dat niet voldoende was.
Maar hee, dit hebben we in 2uur tijd geschoten als amateurs zijnde. AT&T heeft een iets groter budget en productieteam gok ik
Overigens vind ik de hele "steamrolling over the competition" wel heel mooi non-verbaal in beeld gebracht, er had gewoon meer tijd moeten zijn dan 35sec, wij zouden hele goede reclame makers zijn
Als ik zo de plaatjes op google bekijk viel deze nog mee, hij had geen raar uitstekende achterband dus ik denk dat het een 'gewone' was. Hij hield zich zowaar aan de snelheid... op de rotonde.Chakotay schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:51:
[...]
Eentje met 25kW en een verlengde achterbrug?
I have stability. The ability to stab.
Tja euh, gefeliciteerd dan maar. Sommige mensen krijgen een kaart, of een luchtje, of gereedschap. Jij krijgt zelfs een hele rotondesteveman schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:40:
Rondjes rijden op Assen cadeau gekregen![]()
Nu nog even zien met welke organisatie en wanneer...

@SmurfLink Dit is natuurlijk de ultieme beginners Hayabusa. Bescheiden in vermogen en uitstraling. Een echte allemansvriend en een heerlijke bochtenmotor. Lekker ook voor @steveman 's rondje op Assen

Aan de enkele remschijf voor zie je dat deze motor weinig vermogen heeft. Prima voor beginners en her-opstappers.
[ Voor 39% gewijzigd door Vrijdag op 04-02-2019 09:11 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Een rotonde is niet rechtdoor he... Daar kan je met een Hayabusa ook helemaal niet te hard rijdenSmurfLink schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:04:
[...]
Als ik zo de plaatjes op google bekijk viel deze nog mee, hij had geen raar uitstekende achterband dus ik denk dat het een 'gewone' was. Hij hield zich zowaar aan de snelheid... op de rotonde.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
In de straatjes in het dorp was het nog wat glad, maar de wegen waren prima.
Stom genoeg zit er dan toch een klik in mijn kop die alle hobbeltjes en dergelijken voelt en denkt shit dit is glad

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Stuurt ook wat lastiger he, zo’n verlengde achterbrug..SmurfLink schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:04:
[...]
Als ik zo de plaatjes op google bekijk viel deze nog mee, hij had geen raar uitstekende achterband dus ik denk dat het een 'gewone' was. Hij hield zich zowaar aan de snelheid... op de rotonde.
Zie bijvoorbeeld dit met wat uitleg: YouTube: 240MPH Nitrous Hayabusa Top Speed Runs! - GTR & Lambo Killer?!
Darwin award kandidaat hoorPilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:54:
Zie bijvoorbeeld dit met wat uitleg: YouTube: 240MPH Nitrous Hayabusa Top Speed Runs! - GTR & Lambo Killer?!

Bij 150km/u doet hij nog steeds mee met zulke kleding

Best wel wat Darwin spul inderdaadLeviathius schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:09:
[...]
Bij 150km/u doet hij nog steeds mee met zulke kleding. Meeste mensen knijpen hem al bij 200+ km/u en hij doet vrolijk 380km/u in zijn spijkerbroekie en t-shirt met maar 1 remschijf vooraan en geen achterrem
Of 200km/u of 300km/u snel aanvoelt hangt ook wel erg af van de motor. Als ik met 250+km/u achter het ruitje kruip dan voelt dat nou niet bepaald snel. Kom je omhoog dan voel je het wel. Persoonlijk vind ik topsnelheid rijden sowieso vrij saai. Woon vlak bij de Autobahn en doe het hooguit 1x per jaar. De Hayabusa is sowieso enorm aerodynamisch en lig je er dan compleet op en gaat de lucht vrijwel volledig over je heen is zelfs 300km/u niet zo boeiend.
Die ene remschijf voor is wel weinig inderdaad, maar dat komt ook door het soort wiel wat er in zit dat puur voor dragracen is gemaakt. De achterrem is op mijn fiets al nutteloos en op zo'n fiets heb je er al helemaal niets aan.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik denk dat er zeker situaties zijn waarbij je hem goed kunt gebruiken.PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:24:
De achterrem is op mijn fiets al nutteloos
En zeker als je van het asfalt af gaat, dan word hij essentieel
Mijn motor was gisteren verdrietig dat “ze” weer de schuur in moest

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Klopt. Stilstaan op een heuvel bijvoorbeeldHTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:22:
[...]
Dat waag ik te betwijfelen. Ik denk dat er zeker situaties zijn waarbij je hem goed kunt gebruiken.
Laat ik dat maar niet doen met mijn fietsEn zeker als je van het asfalt af gaat, dan word hij essentieel.
De Grom met wegbandjes deed het anders nog heel behoorlijk in het terrein gisteren bij Chaam!PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:51:
[...]
Klopt. Stilstaan op een heuvel bijvoorbeeldMaar niet om mee te remmen. Ding doet sowieso bijna niets tegenover voor en als je echt hard gaat remmen is het vragen om een geblokkeerd achterwiel Als het glad is dan is achter wel fijner dan voor, maarja, dan rij ik toch nooit.
[...]
Laat ik dat maar niet doen met mijn fiets
Nou heb ik die niet op zijn straat getrapt (het is niet van mij, immers) maar ik had wel het gevoel dat er meer in zat.
Ik zal nog even wat materiaal uploaden voor een indruk buiten de video om.
[YouTube: Raw material drone shoot (1)]
Er kwam trouwens op een gegeven moment een stel gastjes van ik gok een jaar of 16/17 aanrijden op een Puch met noppenbanden

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-02-2019 19:37 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 04-02-2019 19:41 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gebruik je hem ook niet in hairpins?PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:51:
[...]
Klopt. Stilstaan op een heuvel bijvoorbeeldMaar niet om mee te remmen. Ding doet sowieso bijna niets tegenover voor en als je echt hard gaat remmen is het vragen om een geblokkeerd achterwiel Als het glad is dan is achter wel fijner dan voor, maarja, dan rij ik toch nooit.
[...]
Laat ik dat maar niet doen met mijn fiets
En bij langzaam rijden, halve draai, om je voorwiel te laten zakken bij een wheelie...
Of gewoon waar hij origineel voor uitgevonden is: om te stoppen. Hij levert misschien een klein aandeel in vergelijking met de (ongetwijfeld joekels van) schijven op je voorwiel, maar goed gebruikt kan hij toch nog aardig wat. Ik kan in de meeste situaties (als ik zou willen, en een noodstop daargelaten uiteraard) met alleen mijn (trommel) achterrem af.
Daar moet je me de redenering even van duidelijk maken.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:56:
Verschilt ook per type motor natuurlijk, bij een allroad of chopper doet de achterrem een stuk meer dan bij een sportmotor.
Bij een zwaardere motor verplaatt het gewicht zich naar verhouding minder naar voren, en zeker met de grote balhoofdshoek van een een chopper heeft de motor ook een stuk minder de neiging om met het achterwiel los van de grond de komen. Het achterwiel blijft dus meer druk op de weg houden, waardoor deze ook meer vertragingskracht kan verwerken.
Een "SS" staat "op z'n neus" en je remt daarmee ook hoofdzakelijk (alléén) met de voorrem doordat al 't gewicht zich daar naar toe wil verplaatsen tijdens 't remmen. Als je alléén met de achterrem gaat remmen dan zet je het achtwiel alleen maar stil doordat daar géén gewicht (meer) op rust.HTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:00:
[...]
Daar moet je me de redenering even van duidelijk maken.
De achterrem van een "SS" gebruik je eigenlijk alléén maar om wat bij te sturen én je ketting op spanning te kunnen houden tijdens 't remmen.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 04-02-2019 20:12 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verder een leuke accessoire. Net zoals dat nokje waar je van die oranje lampjes mee kan laten knipperen.
@HTT-Thalan moet echt eens een SS gaan regelen, bij voorkeur een jaren 90 2 cilinder 1000cc met 130+ pk.

Oja dat is ook wel eens handig jalolgast schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:13:
Achterwiel van de 749 blokkeert inderdaad bij de minste aanraking. Ik gebruik hem vooral om het achterlicht te bedienen bij gas los zodat degene achter mij zich niet het leplazerus schrikt
Bied je wat aan? Ik wil er best een keer op rijden maar ik heb nul interesse zo'n ding te bezitten.Joopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:13:
Achterrem is alleen leuk voor krappe bochtjes (zonder kan het niet eens) en om de ketting strak te houden met stevig aanrennen en terugschakelen.
Verder een leuke accessoire. Net zoals dat nokje waar je van die oranje lampjes mee kan laten knipperen.
@HTT-Thalan moet echt eens een SS gaan regelen, bij voorkeur een jaren 90 2 cilinder 1000cc met 130+ pk.
't Is niet voor niets dat Yamaha niet aan een "Gecombineerd" remsysteem doet op .......Streepje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:11:
Mijn abs achter grijpt al in als ik op mijn normale manier rem. En de voorkant remt ook veel beter door de 2 320mm schijven

Ik heb geen jaren 90 brommer en ook geen 2 cilinder, dus nee.HTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:14:
[...]
Bied je wat aan? Ik wil er best een keer op rijden maar ik heb nul interesse zo'n ding te bezitten.
* timmie271 werd door zijn hele klas voor gek verklaard dat ik amper mijn remmen gebruik
Zijn dan ook allemaal verslaafde autorijders
[ Voor 30% gewijzigd door timmie271 op 04-02-2019 20:17 ]
Gamertag: timmie271
Ik kan het zeggen want ik ben er bijna nooit
Ik heb wel iets staan met 3 remschijven hoor, het heeft alleen maar de helft van het benodigde aantal PK's in jouw voorbeeldJoopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:15:
[...]
Ik heb geen jaren 90 brommer en ook geen 2 cilinder, dus nee.
Ik weet heel goed hoe ik met andermans spullen om moet gaanlolgast schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:16:
@HTT-Thalan Bij de eerste meeting waar we beide zijn moet je maar een gil geven. Hij is niet voor niets verzekert
Ik kan het zeggen want ik ben er bijna nooitMaar het aanbod staat hoor
[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-02-2019 20:18 ]
Pks is niet alles, bij bv een 600 SS heb je pas vermogen vanaf 10k rpm. En ook daarbij snap je wat wij hier bedoelen.HTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:16:
[...]
Ik heb wel iets staan met 3 remschijven hoor, het heeft alleen maar de helft van het benodigde aantal PK's in jouw voorbeeld. En met die anti-dive vork kun je echt gemeen hard remmen.
En anders pak je m'n MT maar even.... Die heeft ook nog ABS / ESP (eventueel).HTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:16:
[...]
Ik heb wel iets staan met 3 remschijven hoor, het heeft alleen maar de helft van het benodigde aantal PK's in jouw voorbeeld. En met die anti-dive vork kun je echt gemeen hard remmen.
Ik denk dat je gewoon eens een keer moet voelen HOE zo'n "SS" anders reageert ten opzichten van de fietsen waar je nú in amper een jaar tijd al ervaring mee opgedaan hebt (waarvoor overigens serieus hulde!!).
Ik begrijp je, we hebben het hier vooral over stopkracht. Ik kan met de Kwak niet gruwelijk hard (noch zou ik het willen) maar stoppen wil ze wel.Joopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:18:
[...]
Pks is niet alles, bij bv een 600 SS heb je pas vermogen vanaf 10k rpm. En ook daarbij snap je wat wij hier bedoelen.Dan heeft die van mij nog eens wel koppel onderin...
Het is ook zo'n fijne hobby om uit te diepenwimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:19:
[...]
En anders pak je m'n MT maar even.... Die heeft ook nog ABS / ESP (eventueel).
Ik denk dat je gewoon eens een keer moet voelen HOE zo'n "SS" anders reageert ten opzichten van de fietsen waar je nú in amper een jaar tijd al ervaring mee opgedaan hebt (waarvoor overigens serieus hulde!!).
En thanks
[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-02-2019 20:21 ]
Nu ken ik je kawasaki niet, maar met wat ik weet kijken sommige motoren flink beter te remmen dan anderen, dacht ik ook van de GSX-F met gesinterde remblokken.HTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:19:
[...]
Ik begrijp je, we hebben het hier vooral over stopkracht. Ik kan met de Kwak niet gruwelijk hard (noch zou ik het willen) maar stoppen wil ze wel.
Tot je op de Gixxer een keer in de ankers gaat.
Bij mijn motor kun je de Super wel weglaten, maar vond de naked ER-6n over het algemeen wat speelser en soepeler rijden dan de CBR250R. Voordat ik die wat verder aan de tand wil voelen en meer bochtenwerkvertrouwen krijg mag het asfalt en de buitenlucht wel even wat warmer aanvoelenwimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:19:
[...]
En anders pak je m'n MT maar even.... Die heeft ook nog ABS / ESP (eventueel).
Van het jaar sowieso de hele boel inclusief slangen vervangen, ben benieuwd hoe dat gaat dan.
Goeie vering en juiste afstelling op je gewicht, met een setje goeie sportieve vanden is echt heerlijk!timmie271 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:22:
[...]
Bij mijn motor kun je de Super wel weglaten, maar vond de naked ER-6n over het algemeen wat speelser en soepeler rijden dan de CBR250R. Voordat ik die wat verder aan de tand wil voelen en meer bochtenwerkvertrouwen krijg mag het asfalt en de buitenlucht wel even wat warmer aanvoelen
[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 04-02-2019 20:26 ]
Toen ik de Alp kocht vertelden meerdere mensen dat het ding zou remmen als een dweil en ondertussen begrijp ik wel hoe ze tot die conclusie kwamen. Je moet er nog echt voor werken om stil te staan (of om te koppelen). Dat is mijn referentie.Joopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:22:
[...]
Nu ken ik je kawasaki niet, maar met wat ik weet kijken sommige motoren flink beter te remmen dan anderen, dacht ik ook van de GSX-F met gesinterde remblokken.
Tot je op de Gixxer een keer in de ankers gaat.Als je met 250+ in de ankers gaat en nog je voorwiel kan blokkeren als je wilt... En dan stelt het nog niks voor ivm een modernere R1 ofzo. Zo heb ik eens gereden met een met een volledige Brembo setup inclusief mastercilinder, dát is pas remmen en doseren. Alsof je een bootanker uitgooit.
In vergelijking lijkt de Kwak wel een circuitmotor terwijl ik natuurlijk begrijp dat het daar niks mee te maken heeft. De meeste 'bijterige' remmen tot nu toe ken ik van de Duke van @caesar1000, en next in line de Grom van @Leviathius.
KTM heeft het sowieso goed voor elkaar, doe RC8 een aantal jaar geleden remde ook als een droom.
Ik denk dat je oprecht zou staan te kijken van hoe hard je kan remmen op mijn Alp. Let wel, bij mij is alle techniek in topstaat (veel Alpjes staan er tegenwoordig zielig bij), met verse olie en echt goeie banden. En dat is op asfalt, in het terrein weet ik zeker dat ik op tijd stil sta om daarna nog mijn camera te pakken en te filmen hoe jullie de sloot in schuivenJoopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:29:
Jij had nog de oude type remmen onder de Alp hé? Dat is dus hetzelfde als een opgevoerde brommer en hopen je op tijd stil komt.
KTM heeft het sowieso goed voor elkaar, doe RC8 een aantal jaar geleden remde ook als een droom.
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-02-2019 20:31 ]
Als ik flink rem op enkel de voorrem wordt de motor redelijk instabiel (gaat kwispelen zullen we maar zeggen). Dus hij heeft (voor mij i.i.g.) best wel een nut.PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:24:
[...]
De achterrem is op mijn fiets al nutteloos en op zo'n fiets heb je er al helemaal niets aan.
Als de olie niet vers is en water of lucht bevat kan dat serieus impact hebben op je remkracht. En laat ik niet over wijkende oude leidingen beginnen.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:32:
@HTT-Thalan ik heb ergens twijfels in hoeverre verse olie invloed heeft op de remafstand. Hooguit word hij langer doordat je minder motorrem heb ivm lagere interne weerstand in je blok
Ik ken ze, alleen niet met echt nieuwe vloeistof dus dat kan nog wel eens beter worden.HTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat je oprecht zou staan te kijken van hoe hard je kan remmen op mijn Alp. Let wel, bij mij is alle techniek in topstaat (veel Alpjes staan er tegenwoordig zielig bij), met verse olie en echt goeie banden. En dat is op asfalt, in het terrein weet ik zeker dat ik op tijd stil sta om daarna nog mijn camera te pakken en te filmen hoe jullie de sloot in schuiven.
Veel worden voor cheape kilometers gebruikt met standaard gebrek aan onderhoud, en dan roepen dat motorrijden goedkoop is.
Ohwait, remvloeistof... Ik dacht dat je het over motorolie hadHTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:33:
[...]
Als de olie niet vers is en water of lucht bevat kan dat serieus impact hebben op je remkracht. En laat ik niet over wijkende oude leidingen beginnen.

Het ging toch over de remmenChakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:33:
[...]
Ohwait, remvloeistof... Ik dacht dat je het over motorolie had
@Joopieboy Vering staat geloof ik wel goed ingesteld, maar kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Banden zijn pas net 10k km oud dus die mogen van mij nog best wel even mee en ze doen het prima in een hoosbui
[ Voor 32% gewijzigd door timmie271 op 04-02-2019 20:37 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Terwijl @caesar1000 toch een paar oeps momentjes had tijdens het rondje winterberg omdat hij het niet aangeremd kreeg (als ik het mij goed herinner). Nu rijd hij ook wel lekker door met dat dingHTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:27:
[...]
In vergelijking lijkt de Kwak wel een circuitmotor terwijl ik natuurlijk begrijp dat het daar niks mee te maken heeft. De meeste 'bijterige' remmen tot nu toe ken ik van de Duke van @caesar1000, en next in line de Grom van @Leviathius.
Staat er nog maar net op dus 4k kan nog even duren voor die door de processing heen is.
[YouTube: Raw Material Drone Shoot (2)]
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-02-2019 20:53 ]
Nope. Ik heb de Posbank al makkelijk 100x gereden, zat hairpins daar, geen enkel probleem. Remmen en voor de bocht weer op het gas en het gas niet dichtdoen in de bocht.
Dat zou kunnen natuurlijk, maar daar heeft mijn fiets geen last van. Doe ieder jaar wel wat oefeningen qua remmen en ook vanuit 180km/u vol in de ankers voelt het prima aanBrazos schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:31:
[...]
Als ik flink rem op enkel de voorrem wordt de motor redelijk instabiel (gaat kwispelen zullen we maar zeggen). Dus hij heeft (voor mij i.i.g.) best wel een nut.
Je zou eens een fiets zoals die van mij of Wimmel moeten proberen. Het is echt belachelijk wat er mogelijk is qua remmen met modern spul. Alleen die van mijn heeft geen ABSHTT-Thalan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat je oprecht zou staan te kijken van hoe hard je kan remmen op mijn Alp. Let wel, bij mij is alle techniek in topstaat
Ja, zo werkt het inderdaadPilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:59:
Je zou eens een fiets zoals die van mij of Wimmel moeten proberen. Het is echt belachelijk wat er mogelijk is qua remmen met modern spul. Alleen die van mijn heeft geen ABSVandaar dat ik ook vaak oefen door steeds een stukje verder te gaan zodat ik vertrouwen heb in flink doorknijpen na aanleggen. Met de knieën flink knijpen op de tank en dan met 2 vingers net geen stoppie maken. (Waar de achterrem dus bij zo'n SS nutteloos of zelfs gevaarlijk is)
Toen nu toe houd ze zich prima hoorwimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:11:
Dat "springen" ga je hopelijk niet doen met je Trans-Alp maar met de WR (welke er wél tegen kan)?
Zijn ze ookStreepje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:16:
En dan zeggen ze zelfs van de mt-10 dat de remmen best ruk zijn (met de originele blokken)
Ik kon er, komende vanaf een RJ15 R6, niet aan wennen en wilde er eigenlijk de radiale rempomp + het reservoir van een 2017 R1 op gaan zetten om dat "sponzige" gedrag kwijt te raken.
Standaard rijd ik met korte (Titax) hendels en ik kon serieus niet wennen aan 't remgedrag totdat er weer een paar goede blokken in de klauwen zaten.
Goeie blokken zou sowieso standaard moeten zijn.wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:21:
[...]
Zijn ze ook![]()
Ik kon er, komende vanaf een RJ15 R6, niet aan wennen en wilde er eigenlijk de radiale rempomp + het reservoir van een 2017 R1 op gaan zetten om dat "sponzige" gedrag kwijt te raken.
Standaard rijd ik met korte (Titax) hendels en ik kon serieus niet wennen aan 't remgedrag totdat er weer een paar goede blokken in de klauwen zaten.

Bekend iemand hier (hoi @Tylen

< "het zou natuurlijk kunnen dat de anodiseerlaag te dik is waardoor het niet meer past."
> Een halve millimeter? Weet je dat zeker?
< "Oh ja, eh... Zou je het zelf niet kunnen opboren?"
> Dat zou ik kunnen, maar als ik de prijs van een kwaliteitspoduct betaal voor iets dat zou moeten passen ga ik daar niet zelf in boren.
< "Ja, dan stuur het naar terug, maar als blijkt dat het een productiefout is in de hele batch kan het wel een aantal weken gaan duren"
Koekwaus. Ik neig toch meer naar die Chinees van wimmel in plaats van productie in huis.
Jammer dat er geen serieus alternatief is voor de xt1200z behalve het OEM onderdeel. Het is nu eenmaal geen sportmodel waar alles voor te krijgen is.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
SV is dan ook wel echt slecht hoor, heb langere tijd zo een gewild (en wetende hoe drama slecht de TL was), maar daar ben ik heel snel vanaf gestapt.PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:26:
Ik moest van sponzig wennen naar happen als een idioot toen ik van de SV naar de RC8 ging. Qua schijven maakt het niets uit, maar qua vork, rempomp, klauwen, leidingen en blokken is het lichtjaren verschil. Had na een tijdje ook mijn eerste onbedoelde stoppie gemaakt toen er een auto uit een parkeervak kwam. Blijkbaar kan je dus vrij makkelijk een stoppie maken als je 10km/u rijd en schrikt van een auto
Ik heb eens uitgezocht hoe ik mijn remmen wat beter kon krijgen. Dat is namelijk echt een aandachtspunt bij de GSR. Het enige wat echt veel verschil maakt (volgens het internet (dus dan is het zoPilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:26:
Ik moest van sponzig wennen naar happen als een idioot toen ik van de SV naar de RC8 ging. Qua schijven maakt het niets uit, maar qua vork, rempomp, klauwen, leidingen en blokken is het lichtjaren verschil. Had na een tijdje ook mijn eerste onbedoelde stoppie gemaakt toen er een auto uit een parkeervak kwam. Blijkbaar kan je dus vrij makkelijk een stoppie maken als je 10km/u rijd en schrikt van een auto
Hier ook een Brembo radiale rempomp. (En Brembo klauwen met Brembo blokken) Nou weet ik dat het nog beter kan dan wat ik nu heb, maar in vergelijking met een hoop andere fietsen is dit al aardig extreem.R0y. schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:31:
[...]
Ik heb eens uitgezocht hoe ik mijn remmen wat beter kon krijgen. Dat is namelijk echt een aandachtspunt bij de GSR. Het enige wat echt veel verschil maakt (volgens het internet (dus dan is het zo) is het vervangen van de rempomp.
Hoe oud is je remvloeistof ? Dat is een simpel en goedkoop iets wat flink kan schelen
Dat sowieso maar vergeet niet de keuze qua materialen bij Suzuki, gesinterde remblokken en als je met 2 vingers wilt remmen een Yamaha R1 2015+ rempomp ombouw is wel een must.PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:33:
[...]
Hier ook een Brembo radiale rempomp. (En Brembo klauwen met Brembo blokken) Nou weet ik dat het nog beter kan dan wat ik nu heb, maar in vergelijking met een hoop andere fietsen is dit al aardig extreem.
Hoe oud is je remvloeistof ? Dat is een simpel en goedkoop iets wat flink kan schelen
Brembo is niet te betalen.
Iets meer als een jaar dus ga er van uit dat dat weinig verschil gaat maken. Hij moet toch binnenkort (nog steeds) voor een beurt dus zal het dan eens navragen.PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:33:
[...]
Hier ook een Brembo radiale rempomp. (En Brembo klauwen met Brembo blokken) Nou weet ik dat het nog beter kan dan wat ik nu heb, maar in vergelijking met een hoop andere fietsen is dit al aardig extreem.
Maar als ze ergens op hebben bezuinigd bij mijn fiets is dat het wel.
Zijn ook R1 remmen hé, echt serieus leuk spul.Streepje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:35:
Ik het serieus geen probleem met de mt09/10 remmen, maar ik kom van een gsxr 750 srad uit 96, dat ding had pas slechte remmen.
Het is ook zeker niet slecht bij die fietsen, maar het kan gewoon beterStreepje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:35:
Ik het serieus geen probleem met de mt09/10 remmen, maar ik kom van een gsxr 750 srad uit 96, dat ding had pas slechte remmen.
Punt is ook een beetje hoeveel kosten je wilt maken. Ga je het circuit op dan is Brembo monoblock setup gewoon een must. Met een fiets zoals mijn Gixxer is een ander reservoir een hele goeie upgrade. Tokico klauwen zijn meer dan prima voor op straat, alleen het gevoel en doseerbaarheid is in te winnen.PilatuS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:37:
[...]
Het is ook zeker niet slecht bij die fietsen, maar het kan gewoon beter
Zelfde met de gasrespons en moeten overpakken, daarvoor is het Yamaha spul erg leuk.
Suzuki zit ook meer in de midrange dan highrange qua nieuwprijzen voor fietsen. Al dat mooie spul is leuk natuurlijk, maar zo'n fiets kost dan makkelijk een paar 1000 euro meer. Heb geluk gehad mijn fiets met maar 3000km op de klok en als nieuw te kunnen vinden want dat scheelde flink met de nieuwprijs.Joopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:40:
[...]
Punt is ook een beetje hoeveel kosten je wilt maken.
Dat valt best mee toch ?Joopieboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:07:
Gelukkig scheelt het qua onderhoud ook een flinke bak met jouw fiets.
Remblokken zijn wat duurder, maar qua olie of kleppenstellen maakt het toch niet veel uit ? Dingen als de rempomp, klauwen en vering hoef je eigenlijk nooit wat aan te doen.
Origineel niet, maar met nieuw type filters van tegenwoordig en betere olie doe je makkelijk 12dkm als interval.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:14:
Heeft een GSX-R niet een flink langere onderhoudsinterval dan een RC8? Olie en ander verbruikspul is de kosten niet zo, maar vooral als je vaker moet kleppenstellen kan dat aardig in de papieren lopen. Zeker als de KTM-dealer ook nog eens meer per uur vraagt dan de Suzuki-dealer, maar dat ligt er maar net aan waar je heen gaat natuurlijk...
Scheelt dat de onderdeeltjes van Suzuki net even wat goedkoper zijn. Remmen zijn bij alle SS's duur, in mijn geval is een remschijf 400 euro, per stuk...
Kan het zo even snel niet vinden, maar kleppenstellen valt reuze mee. Sowieso is de kans dat er bij 20k niets hoeft te gebeuren heel erg groot, dus dan is het alleen controleren, wat natuurlijk ook wat kost. Het LC8 blok is op wat kleine puntjes na juist erg betrouwbaar en onderhoud is niet al te gek. Je hebt mensen die met een SuperDuke GT een ton rijden en mijn blok is eigenlijk hetzelfde.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:14:
Heeft een GSX-R niet een flink langere onderhoudsinterval dan een RC8? Olie en ander verbruikspul is de kosten niet zo, maar vooral als je vaker moet kleppenstellen kan dat aardig in de papieren lopen.
@PilatuS dat zeggen mensen over Italianen ook inderdaad... Ik heb nu 2 998cc 60° VTwin blokken in een Aprilia* tot over de 100k gereden, nooit noemenswaardige issues met het blok gehad. (Die afgebroken electrode van laatst telt niet
*ja, dat zijn stiekem Rotax-blokken ipv echt Italiaans, sssht
[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 04-02-2019 22:26 ]
Mijn specialist geeft aan 12dkm omdat ik met name lange afstanden rijd. Met intensief of regelmatig een circuitdagje kun je dat beter halveren. 400 euro is trouwens de prijs voor oem zonder korting. Bij mij komt er een volledige Brembo set op was dan op ~270 euro per schijf zit. Beter bestand tegen de gesinterde remblokken en betere kwaliteit schijven overal. Bedoeling is dat ik hem ook over de ton ga zetten.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:22:
@Joopieboy Ik hield met mijn 600 zo'n 10k per oliewissel aan, toch de 110k km mee gehaald. Remschijven heb ik in die tijd 1x vervangen geloof ik, voor een wat goedkoper setje van Jos Smit motoren. Wel Nissin zoals er stock op zat, maar een wat goedkoper model van 'maar' €175 per stuk. Wat het verschil met de duurdere variant was weet ik zo snel even niet meer, wat dunner misschien.
Edit: en een K4 natuurlijk, heeft weer andere remmen...
Als je blok hebt met riemen van Ducati dan zit je sowieso al flink hoger. Is ook een reden waarom ik de 1098 niet heb gekocht. Qua onderhoud wordt het niet veel duurder dan bij die fiets.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:22:
@PilatuS dat zeggen mensen over Italianen ook inderdaad...
Mijn oude '16 R1 racer had wel gelinkte remmen en ik moet zeggen dat leverde wel een stabielere motor op tijdens maximaal remmen. Heeft een MT-10 dat niet? Zeker voor op de openbare weg lijkt het mij een fijn systeem en zou het graag willen hebben op de Tuono.wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:15:
[...]
't Is niet voor niets dat Yamaha niet aan een "Gecombineerd" remsysteem doet op .......
Helaas waren de remmen de achilleshiel van de R1. Imho was Yamaha de eeste die in hun marketingcampagne heel duidelijk maakte dat de R1 niet voor op de openbare weg ontwikkeld is en een compromisloze circuitmotor is. Maar om hem dan met zulke waardeloze remmen af te leveren is echt een blamage.
@xos hm, gelinkte remmen op een R1? Wel maar 1 kant op dan hoop ik, dat hij achter meepakt als je voor remt, en niet opeens de voorrem erop gooit als je met de achterrem een hairpin wil nemen... Geeft zo'n rommel lijkt me
[ Voor 41% gewijzigd door Chakotay op 04-02-2019 22:34 ]
't ABS deel zit af fabriek wel gekoppeld maar niet zoals bij bijvoorbeeld een Honda waarbij je alleen de achterrem kunt indrukken én de voorremmen ook meteen (lichtelijk) aangesproken gaan worden.xos schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:31:
[...]
Mijn oude '16 R1 racer had wel gelinkte remmen en ik moet zeggen dat leverde wel een stabielere motor op tijdens maximaal remmen. Heeft een MT-10 dat niet? Zeker voor op de openbare weg lijkt het mij een fijn systeem en zou het graag willen hebben op de Tuono.
Helaas waren de remmen de achilleshiel van de R1. Imho was Yamaha de eeste die in hun marketingcampagne heel duidelijk maakte dat de R1 niet voor op de openbare weg ontwikkeld is en een compromisloze circuitmotor is. Maar om hem dan met zulke waardeloze remmen af te leveren is echt een blamage.
Ik denk persoonlijk dat @Tylen hier zometeen ná al z'n verbouwingen één van de fijnste R1M fietsen zal hebben welke ook weer gaat reageren zoals HIJ 't wil.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 04-02-2019 22:49 ]
Die riemen die iedere 2 jaar moeten of je nou rijd of niet vond ik wel jammer er aan. Ik rij ook niet veel dus het enige wat ik in zeg 3 jaar tijd echt moet doen zijn de vloeistoffen. Als je niet veel rijd valt het sowieso inderdaad mee.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:32:
@PilatuS ik heb net een aanbetaling gedaan op een 749...Maargoed, die word niet voor dagelijks woonwerkverkeer, dan is het niet zo erg als het wat meer kost.
Als die een beurtje nodig heeft, even in Oisterwijk bij Toine op de koffie gaan.Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:32:
@PilatuS ik heb net een aanbetaling gedaan op een 749...Maargoed, die word niet voor dagelijks woonwerkverkeer, dan is het niet zo erg als het wat meer kost.
@xos hm, gelinkte remmen op een R1? Wel maar 1 kant op dan hoop ik, dat hij achter meepakt als je voor remt, en niet opeens de voorrem erop gooit als je met de achterrem een hairpin wil nemen... Geeft zo'n rommel lijkt me
Als je hier dan tóch in de buurt bent..... "Rondje Rijden?"Chakotay schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:48:
@Joopieboy Biggelaar? Ik ben nog wat aan het rondkijken waar ik heen ga, dat is een van de mogelijkheden inderdaad
Natuurlijk!wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:50:
[...]
Als je hier dan tóch in de buurt bent..... "Rondje Rijden?"
Bijna 2025
Maar sowieso is een GSX-F al een "tour" model waarbij je eigenlijk niet meer van clip-ons mag spreken.
Ik vind het tour wat tegenvallen.......wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:11:
Ik vrees dat je met alleen een simpel SBK stuur + bijbehorende kroonplaat en kabels 't te verzekeren bedrag van een GSX 600F uit '98 (20 jaar oud) al ruimschoots gaat verdubbelen?
Daarvoor dacht ik aan verhoogde clipons.
Maar sowieso is een GSX-F al een "tour" model waarbij je eigenlijk niet meer van clip-ons mag spreken
Bijna 2025
Dit topic is gesloten.