Doet me met weemoed terugdenken aan dat MF topic met een Hayabusa op 25KWChakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:16:
Ik hou de laatste tijd de tekoop-forum van MF redelijk actief in de gaten, kom ik net deze tegen. Waarom zou je een GSX-R 1000 naar 35KW terugzetten.... Als je dan perse met A2 een teruggetunede sportfiets wil rijden, neem dan een 600... Zo sleep je alleen maar extra gewicht mee zonder het bijbehorende vermogen te kunnen gebruiken, of ben ik nou gek?
Exact diezelfde fout maakte een collega van mij een paar maanden geleden dus ook, net geslaagd voor zijn A2 en een teruggevoerde Yamaha R6 gekocht want "mag toch, hij is teruggevoerd". Nadat we hem met een paar man op de regels hebben gewezen (zelfs letterlijk het hoofdstuk in zijn theoriemateriaal aangewezen), wou ie toch eindelijk geloven dat het niet mocht.
Maar goed, R6 van begin 2000 met de nodige problemen, teruggevoerd op papier maar in het echt niet, en een uitlaat eronder die niet straatlegaal is, verkopen lukt hem dus ook niet.
En omdat zijn garage op dit moment vol staat, staat de R6 zelfs al een tijd buiten in weer en wind weg te roesten / geld te kosten
Afgelopen week was hij nog aan het vertellen dat hij hem soms wel start en dan even in de begrenzer trekt voor het huis, hij vond het toch zo raar dat hij commentaar kreeg van de buren...
Maar goed, R6 van begin 2000 met de nodige problemen, teruggevoerd op papier maar in het echt niet, en een uitlaat eronder die niet straatlegaal is, verkopen lukt hem dus ook niet.
En omdat zijn garage op dit moment vol staat, staat de R6 zelfs al een tijd buiten in weer en wind weg te roesten / geld te kosten

Afgelopen week was hij nog aan het vertellen dat hij hem soms wel start en dan even in de begrenzer trekt voor het huis, hij vond het toch zo raar dat hij commentaar kreeg van de buren...
UTwizard schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:51:

Ajeto!

Nou binnenkort als het wat minder nat is buiten die tank schoonmaken en dan kan de Kwak weer in elkaar
.

Nou binnenkort als het wat minder nat is buiten die tank schoonmaken en dan kan de Kwak weer in elkaar
Nou Buurman @HTT-Thalan, goed geklust!
[ Voor 21% gewijzigd door Dryhte op 31-01-2019 16:11 ]
Wat je al niet kunt doen met een langer stuk rubber, héHTT-Thalan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:04:
Ajeto!
[Afbeelding]
Nou binnenkort als het wat minder nat is buiten die tank schoonmaken en dan kan de Kwak weer in elkaar.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat zei ze gisteravond zeker ookwimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:16:
[...]
Wat je al niet kunt doen met een langer stuk rubber, hé
Maar dit is geen rubber - het is een combinatie van een 50mm afvoerpijp (50mm buitenmaat) en een randje van een koppelstuk (50mm binnenmaat) Afgezaagd, geschuurd, gelijmd en een likje verf erop. Past alsof het ervoor gemaakt is, maar ik ga nog wel een extra bevestiging regelen 'just in case'. Het filter zit met een slangenklem op het verlengstuk maar het verlengstuk klemt momenteel gewoon precies passend om de opening van de carburateur, en daar wil ik voor de zekerheid nog wat extra bevestiging.
Sowieso moet er een frame komen voor de hele carb assembly want die zit normaal klem tussen blok en luchtverdeler maar de laatste is er niet meer natuurlijk.
Dat was tenminste nog legaalSniperGuy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:35:
[...]
Doet me met weemoed terugdenken aan dat MF topic met een Hayabusa op 25KW![]()
![]()
Link?SniperGuy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:35:
[...]
Doet me met weemoed terugdenken aan dat MF topic met een Hayabusa op 25KW![]()
![]()
Ook niet (voor zover ik weet)
Voor de GSX1300R is nooit ergens een tweede typegoedkeuring afgegeven zodat 't ding alleen op "uitdraai" zo rond kon rijden. Er was wel een manier om 't ding op kenteken ook op 25KW te krijgen maar daarvoor moest je wat smerige trucjes uit (laten) halen met export en vervolgens weer een import mét de buitenlands papieren.
Klopt!!! Dát was 't, ja
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 31-01-2019 17:44 ]
Wat is het kenteken van dat ding? Dan weet ik wat ik vooral over moet slaan als ik hem toevallig tegenkom...UTwizard schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:51:
[...]
En omdat zijn garage op dit moment vol staat, staat de R6 zelfs al een tijd buiten in weer en wind weg te roesten / geld te kosten![]()
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ze gaan door met een bodemprocedure.
https://www.ad.nl/utrecht...principieel-aan~a00c5306/
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Alléén al vanwege de titel van het artikel kun je er eigenlijk praktisch vanuit gaan dat 't een verloren zaak gaat worden. Waarom staat er "Motorclubs" terwijl het over motorrijders als individu zou moeten gaan en bijna iedereen tegenwoordig een aversie heeft tegen "clubs" en "motoren" in één zin / woord?Rubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:45:
Ze gaan door met een bodemprocedure.
Met motorclubs in dit geval bedoelen ze de MAG en KNMV. Beetje vreemd omschreven, maar volgens mij bedoelen ze het zo.wimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:14:
[...]
Alléén al vanwege de titel van het artikel kun je er eigenlijk praktisch vanuit gaan dat 't een verloren zaak gaat worden. Waarom staat er "Motorclubs" terwijl het over motorrijders als individu zou moeten gaan en bijna iedereen tegenwoordig een aversie heeft tegen "clubs" en "motoren" in één zin / woord?
Verder ben ik erg blij dat ze dit gaan doen en geef ik ze ook een goede kans. Ik vind dat je het niet kan maken om bepaalde voortuigen uit te sluiten. Of iedereen mag er rijden, of niemand mag er rijden. Als ze dit niet doen en het gaat zo door dan mag je over 3 jaar op bijna geen enkele dijk meer rijden.
MAG en KNMV zijn geen "motorclubs" zoals die clubjes welke tegenwoordig regelmatig in het nieuws gebracht worden. Het zijn verenigingen welke op (zouden moeten) komen voor de rechten van.... Vooral zichzelf, in dezenPilatuS schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:18:
[...]
Met motorclubs in dit geval bedoelen ze de MAG en KNMV. Beetje vreemd omschreven, maar volgens mij bedoelen ze het zo.
Verder ben ik erg blij dat ze dit gaan doen en geef ik ze ook een goede kans. Ik vind dat je het niet kan maken om bepaalde voortuigen uit te sluiten. Of iedereen mag er rijden, of niemand mag er rijden. Als ze dit niet doen en het gaat zo door dan mag je over 3 jaar op bijna geen enkele dijk meer rijden.
Exact. Overlast moet worden beperkt, maar dat kan ook dmv aanvullende snelheids- en dB-controles bijv. Veel motorrijders hebben daar dan vanzelf geen zin meer in, of gaan zich netjes gedragen.PilatuS schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:18:
[...]
Met motorclubs in dit geval bedoelen ze de MAG en KNMV. Beetje vreemd omschreven, maar volgens mij bedoelen ze het zo.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb het artikel niet geschrevenwimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:21:
[...]
MAG en KNMV zijn geen "motorclubs" zoals die clubjes welke tegenwoordig regelmatig in het nieuws gebracht worden. Het zijn verenigingen welke op (zouden moeten) komen voor de rechten van.... Vooral zichzelf, in dezen
Motorclubs vechten dijkverbod in Lopik principieel aan
Dit zegt mij dat met motorclubs de MAG en KNMV wordt bedoelt. Dat dit een domme manier is om hun zo te noemen is een ander verhaalBelangenorganisaties van motorrijders MAG en KNMV spannen een zogeheten bodemprocedure aan
Voor als het morgen weer gaat sneuwen:

Meteen een "vet" verbaal geven. Kentekenplaat is niet goed leesbaar dus.....Chakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:11:
[Afbeelding]
Dit dus, pak de hufters aan en laat de mensen die zich wél willen gedragen gewoon over die dijk pruttelen.PilatuS schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:18:
[...]
Als ik op facebook (ja, i know
En inderdaad, de eerder aangehaalde MP3 zou daar dan dus gewoon mogen rijden met een herriepijpje, want op papier is dat een auto

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
@Destruction : Dat is de LT uitvoering van de MP3 welke z'n voorwieltjes nét vér genoeg uit elkaar heeft staan om niet meer als "2-Wieler" aangemerkt te hoeven worden. De 'normale' MP3 zie je hier in NL amper/nooit rijden in 't wild
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ik doe vrij vaak hetzelfde ritje, puur omdat het mij om het rijden gaat en iedere keer dezelfde rit heerlijk rij omdat ik dan iedere hobbel ken. Stel ik zou daar niet meer mogen rijden, dat zou zo'n 50% van mijn kilometers zijn, maar dan wel 100% wegenbelasting betalen ? Natuurlijk vrij kansloos, maar ben het er wel mee eens. Ik betaal die belasting, maar van bepaalde wegen mag ik geen gebruik maken. Slaat nergens op.Destruction schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:42:
[...]
"Als ik niet overal meer mag rijden wil ik korting op de wegenbelasting", tsja... Da's natuurlijk een kansloze zaak, maar ik snap wel waar die opmerking vandaan komt
(Nou is het trouwens wel zo dat bijvoorbeeld een snelheidcontrole op een drukke zaterdag volledig kansloos is. Ik heb er 2x een controle gezien de afgelopen 5+ jaar waar ik rij en beide keren had ik al minimaal 3 waarschuwingen van motorrijders, maar ook auto's dat er een controle was. Iedereen weet dat er een controle is en iedereen doet het even rustig aan, maar het helpt niets. Qua herrie maakt mij sowieso niets uit, want originele uitlaat.)
Dat "MRB" argument slaat feitelijk nergens op. Een vrachtwagenchauffeur zou met die zelfde beredenering ook kunnen zeggen dat hij er met z'n +3,5T machine gewoon zou mogen gaan rijden op een doordeweekse zondag in de zomerPilatuS schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:57:
[...]
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ik doe vrij vaak hetzelfde ritje, puur omdat het mij om het rijden gaat en iedere keer dezelfde rit heerlijk rij omdat ik dan iedere hobbel ken. Stel ik zou daar niet meer mogen rijden, dat zou zo'n 50% van mijn kilometers zijn, maar dan wel 100% wegenbelasting betalen ? Natuurlijk vrij kansloos, maar ben het er wel mee eens. Ik betaal die belasting, maar van bepaalde wegen mag ik geen gebruik maken. Slaat nergens op.
(Nou is het trouwens wel zo dat bijvoorbeeld een snelheidcontrole op een drukke zaterdag volledig kansloos is. Ik heb er 2x een controle gezien de afgelopen 5+ jaar waar ik rij en beide keren had ik al minimaal 3 waarschuwingen van motorrijders, maar ook auto's dat er een controle was. Iedereen weet dat er een controle is en iedereen doet het even rustig aan, maar het helpt niets. Qua herrie maakt mij sowieso niets uit, want originele uitlaat.)
Als het 50% van mijn kilometers onmogelijk maakt vind ik het wel een argument. Moet ik dan naar de volgende dijk gaan rijden om wat bochten te pakken ? En wat als ik daar ook niet meer mag rijden ? Voor mij is motorrijden bochten pakken en dat kan op de openbareweg nergens beter dan op een dijk. Als ik op geen enkele dijk meer mag rijden zou ik belasting betalen voor iets wat ik niet mag gebruiken. Hell, als ik op geen enkele dijk meer zou mogen rijden kocht ik een circuitfiets en was ik klaar met rijden op de openbareweg. Ik vind het belasting argument zeker wel een argument, je betaald voor iets wat je niet mag gebruiken.wimmel_1 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:01:
[...]
Dat "MRB" argument slaat feitelijk nergens op. Een vrachtwagenchauffeur zou met die zelfde beredenering ook kunnen zeggen dat hij er met z'n +3,5T machine gewoon zou mogen gaan rijden op een doordeweekse zondag in de zomer
Ik ben er erg blij mee dat ze nu naar de rechter gaan hiervoor. Doen ze dat niet weet ik zeker dat er verbod na verbod zou komen. Verder heb ik er vertrouwen in dat dit verbod bij een hogere rechter geen stand gaat houden.
Laten we het er op houden dat 't letterlijk en figuurlijk geen zoden aan de dijk zet.....
En ook geen doden aan de zijk. Om maar even met wat letters te goochelen, iets waar de media altijd wel goed mee schijnt te zijn.
En ook geen doden aan de zijk. Om maar even met wat letters te goochelen, iets waar de media altijd wel goed mee schijnt te zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 01-02-2019 00:12 ]
Google op "MF topic met een Hayabusa op 25KW" en hij staat bovenaan de zoekresultaten: topic start 2004
Klopt! er moest een 2e typegoedkeuring zijn anders was het 25kw met uitdraai (been there, done that)wimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:53:
[...]
Ook niet (voor zover ik weet)![]()
Voor de GSX1300R is nooit ergens een tweede typegoedkeuring afgegeven zodat 't ding alleen op "uitdraai" zo rond kon rijden. Er was wel een manier om 't ding op kenteken ook op 25KW te krijgen maar daarvoor moest je wat smerige trucjes uit (laten) halen met export en vervolgens weer een import mét de buitenlands papieren.
[...]
Klopt!!! Dát was 't, ja
Ik was ook die-hard 25kw rijder (het was voor mij de keuze 25kw of afrijden nieuwe stijl met 2 examens, dus maar voor de 25kw gekozen)
Ik dacht ook gebonden te zijn aan rijden met uitdraai, maar het bleek dat de door mij aangeschafte motor geïmporteerd was uit DE en 25kw op kenteken had
Na 2 jaar de vol vermogens kit erin gezet en zo rondgereden (na het verwittigen van de verzekering dat ik nu full power 78pk had)
Veeeeel km's gemaakt in die tijd (want student met veel vrije tijd) en alle bijna eenzijdige crashes zijn uit die 25kw periode

@wimmel_1 vrachtwagens worden vaak geweerd omdat de weg of omstandigheden niet toeberekend zijn op dat soort grote voertuigen. Niet vanwege last voor omwonenden, laat staan overlast die niet formeel aangetoond kan worden. En volgens mij worden vrachtwagens behoorlijk ontzien in de wegenbelasting gelet op de schade, overlast en kilometers die ze maken.
Maar dit soort maatregels zijn behoorlijk dubieus. Toen ik nog in rivierenlandschap woonde had ik een vergelijkbaar patroon als @PilatuS. Ook daar werd toen geschermd met een wegafsluiting voor motoren vanwege overlast voor omwonenden. De gemeente heeft toen een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren waaruit bleek dat de overlast zich meer in het hoofd van de omwonende afspeelde dan dat die er daadwerkelijk was. Ook het toetscriteria was erg dubieus, een experiment met een afsluiting was een enorm succes omdat diezelfde klagende groep aangaf dat de afsluiting leide tot veel minder overlast. Iets met slager en eigen vlees keuren. Opnieuw toonde geluidsmetingen niet aan dat de geluidsdruk significant was afgenomen. Toch kwam het verbod er.
Resultaat is dat de politie er niet handhaaft (en de gemeente er niet om vraagt) omdat die het onzin vindt aldus een bevriende agent. Steekproeven toonde aan dat motorrijders niet meer dan auto's te hard reden. Grappig details was dat volgens omwonende motoren de dijk als "racebaan" gebruikten. Omdat het geen doorgaande weg was waren bijna alle auto's van omwonenden op momenten dat het minder druk was en er doorgereden kon worden
.
Al met al zijn dit soort sluitingen voornamelijk het geval van een groep omwonende die een incentive hebben om een verbod erdoor te drukken. Motoren leveren overlast op, daar zal iedereen het wel overeens zijn. En dus een verbod levert meer wooncomfort op en daarmee een hogere huizenprijs. Dat is vaak genoeg reden om jarenlang te blijven klagen tot je je zin hebt.
Maar dit soort maatregels zijn behoorlijk dubieus. Toen ik nog in rivierenlandschap woonde had ik een vergelijkbaar patroon als @PilatuS. Ook daar werd toen geschermd met een wegafsluiting voor motoren vanwege overlast voor omwonenden. De gemeente heeft toen een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren waaruit bleek dat de overlast zich meer in het hoofd van de omwonende afspeelde dan dat die er daadwerkelijk was. Ook het toetscriteria was erg dubieus, een experiment met een afsluiting was een enorm succes omdat diezelfde klagende groep aangaf dat de afsluiting leide tot veel minder overlast. Iets met slager en eigen vlees keuren. Opnieuw toonde geluidsmetingen niet aan dat de geluidsdruk significant was afgenomen. Toch kwam het verbod er.
Resultaat is dat de politie er niet handhaaft (en de gemeente er niet om vraagt) omdat die het onzin vindt aldus een bevriende agent. Steekproeven toonde aan dat motorrijders niet meer dan auto's te hard reden. Grappig details was dat volgens omwonende motoren de dijk als "racebaan" gebruikten. Omdat het geen doorgaande weg was waren bijna alle auto's van omwonenden op momenten dat het minder druk was en er doorgereden kon worden

Al met al zijn dit soort sluitingen voornamelijk het geval van een groep omwonende die een incentive hebben om een verbod erdoor te drukken. Motoren leveren overlast op, daar zal iedereen het wel overeens zijn. En dus een verbod levert meer wooncomfort op en daarmee een hogere huizenprijs. Dat is vaak genoeg reden om jarenlang te blijven klagen tot je je zin hebt.
En daarom ben ik voor die paar euro's MAG lidPilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:06:
[...]
Ik ben er erg blij mee dat ze nu naar de rechter gaan hiervoor. Doen ze dat niet weet ik zeker dat er verbod na verbod zou komen. Verder heb ik er vertrouwen in dat dit verbod bij een hogere rechter geen stand gaat houden.

Zijn jullie al lid?
Thanks @SniperGuy , heb ik wat vermakelijks voor de vrijdag.
I have stability. The ability to stab.
Gouwe tijden! net als alle topics van appie_smoke en the neverending 'backyard shed' story van Superkris
[ Voor 35% gewijzigd door SniperGuy op 01-02-2019 08:26 ]
Niet echt motor gerelateerd, maar wel over gemotoriseerde tweewielers:
https://www.medischcontac...-helmplicht-snorfiets.htm
Blijkbaar zit er helmplicht aan te komen voor snorfietsen, en daar ben ik het wel mee eens. Misschien niet onderbouwd, maar het lijkt me wel beter.
Aan de andere kant, in Amsterdam moeten ze op de rijbaan rijden ipv het fietspad, dus dat wordt wel extra uitkijken voor trage 'brommers'.
Volgens mij rijden veel mensen ook een snorfiets omdat ze dan geen helmplicht hebben.
Da's wel een argument wat ik met enige regelmaat hoor.
De vraag naar die dingen zal misschien dan ook af gaan nemen als je op beide een helm op moet.
Blijkbaar zit er helmplicht aan te komen voor snorfietsen, en daar ben ik het wel mee eens. Misschien niet onderbouwd, maar het lijkt me wel beter.
Aan de andere kant, in Amsterdam moeten ze op de rijbaan rijden ipv het fietspad, dus dat wordt wel extra uitkijken voor trage 'brommers'.
Volgens mij rijden veel mensen ook een snorfiets omdat ze dan geen helmplicht hebben.
De vraag naar die dingen zal misschien dan ook af gaan nemen als je op beide een helm op moet.
[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 01-02-2019 09:08 ]
Deze dus.SniperGuy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:18:
[...]
Google op "MF topic met een Hayabusa op 25KW" en hij staat bovenaan de zoekresultaten: topic start 2004![]()
![]()
![]()
[...]
Ik kwam vanochtend onderweg toch nog 1 motor tegen, klein choppertje... Bikkel!
@McKaamos ik ben er nog steeds voor om die hele snorfiets-categorie af te schaffen, al het brommerspul op de rijbaan met helmplicht, en de max snelheid naar 50 zodat ze gewoon legaal met de rest van het verkeer meerijden.
[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 01-02-2019 09:10 ]
Dat klinkt imho als een hele valide optie.Chakotay schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:09:
[...]
Deze dus.
@McKaamos ik ben er nog steeds voor om die hele snorfiets-categorie af te schaffen, al het brommerspul op de rijbaan met helmplicht, en de max snelheid naar 50 zodat ze gewoon legaal met de rest van het verkeer meerijden.
45kmh is gewoon net te weinig en hindert auto's. Laat ze 55-60kmh mogen lopen oid, dan heb je ietsjes ruimte wanneer het nodig is.
En dan idd helmplicht en permanent overal op de rijbaan.
Was anders goed te doen hoor, op de RTChakotay schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:09:
[...]

Klein stukje héél rustig gereden, er is niet (goed?) gestrooid bij werk vlak voor. Er hadden al wel tientallen autos gereden, maar toch rekening gehouden dat er wellicht ijsvorming was.
En ook A1 mogelijk maken vanaf 16, dan hoef je (buiten de stad) ook niet je brommer op te voeren om 80 te kunnen rijden. Je kunt daar dan ook beter en veiliger meerijden op de 60 en 80 wegen.McKaamos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:12:
[...]
Dat klinkt imho als een hele valide optie.
45kmh is gewoon net te weinig en hindert auto's. Laat ze 55-60kmh mogen lopen oid, dan heb je ietsjes ruimte wanneer het nodig is.
En dan idd helmplicht en permanent overal op de rijbaan.
Dat problemen vaak in de hoofden van mensen zitten i.p.v. dat ze er daadwerkelijk zijn zie je wel vaker. Neem bijvoorbeeld de klachten van omwonenden van vliegvelden of spoorlijnen. Ik woon naast de HSL lijn, direct in de aanvlieg route van Rotterdam Airport en ook nog eens precies naast een basis school. Heb er totaal geen last van, toen ik er net woonde merkte je het maar binnen een week ben je er aan gewend en hoor ik er niets meer van. Mijn buurman die er al jaren woont met exact dezelfde woning wat betreft isolatie en ramen wordt helemaal gek van de herrie en blijft maar klagen.xos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:18:
[...]
[...]
Mensen vinden het fijn om ergens over te kunnen klagen en zelfs als het tegendeel bewezen is, zal men blijven klagen. We moeten gewoon af en toe ergens over te zeuren hebben
Het is dattie niet rood is, anders had ik gedacht dat het een foto van @HTT-Thalan had geweestChakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:11:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door aidanl op 01-02-2019 10:41 ]
Er zijn altijd wel argumenten te bedenken waarom iets niet voldoet, of beter is dat het wordt verruimd. Als brommers 80 mogen kun je beargumenteren dat ze niet veilig in kunnen halen of niet voor het verkeer aan kunnen rijden. Überhaupt vind ik snorfietsen en brommers, met de komst van elektrische fietsen redelijk overbodig geworden. Daarnaast gedragen de meeste snorfietsers en brommerrijders zich vaak als volkomen idioten in het verkeer en/of zouden de bestuurders zich er beter aan doen om wat lichaamsgewicht te verliezen door te fietsen.gauchov6 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:13:
[...]
En ook A1 mogelijk maken vanaf 16, dan hoef je (buiten de stad) ook niet je brommer op te voeren om 80 te kunnen rijden. Je kunt daar dan ook beter en veiliger meerijden op de 60 en 80 wegen.
Gewoon vanaf 16 jaar volledig A rijbewijs invoeren, kun je meteen een Hayabusa als beginnersfiets nemen.
En die dan willen downgraden naar 25 kWSecsytime schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:00:
[...]
Er zijn altijd wel argumenten te bedenken waarom iets niet voldoet, of beter is dat het wordt verruimd. Als brommers 80 mogen kun je beargumenteren dat ze niet veilig in kunnen halen of niet voor het verkeer aan kunnen rijden. Überhaupt vind ik snorfietsen en brommers, met de komst van elektrische fietsen redelijk overbodig geworden. Daarnaast gedragen de meeste snorfietsers en brommerrijders zich vaak als volkomen idioten in het verkeer en/of zouden de bestuurders zich er beter aan doen om wat lichaamsgewicht te verliezen door te fietsen.
Gewoon vanaf 16 jaar volledig A rijbewijs invoeren, kun je meteen een Hayabusa als beginnersfiets nemen.
XBL: DonFrans
Ik ken in ieder geval iemand die nu nog een snorscooter heeft, maar het ding weg gaat doen als dit daadwerkelijk doorgaat. Inderdaad omdat er geen helmplicht is en je op het fietspad mag/moet rijden. Persoon in kwestie bracht af en toe d'r dochter ermee naar school, een scooter met helmplicht waarmee je tussen de auto's moest rijden is daarvoor niet echt een optie ivm snelheid o.a.McKaamos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:07:
Niet echt motor gerelateerd, maar wel over gemotoriseerde tweewielers:
Ik zie de categorie snorfiets vanzelf wel uitsterven als dit eenmaal een feit is
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 01-02-2019 11:41 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
@Destruction is dat soort gebruik niet redelijk opgevangen door de electrische fiets inmiddels?
Over fietsen gesproken, als iemand die vele malen vaker op de motor zit dan op de trapfiets, misschien jullie ook je spiegels als je een keer op de fiets stapt?
Over fietsen gesproken, als iemand die vele malen vaker op de motor zit dan op de trapfiets, misschien jullie ook je spiegels als je een keer op de fiets stapt?
[ Voor 45% gewijzigd door Chakotay op 01-02-2019 13:27 ]
Ben het niet helemaal met je eens: ik zou echt nooit een huis kopen náást een basisschool. Onze directe buren naast het huidige appartement hebben 2 kleine kinderen en die laten zich best horen. Naast een basisschool zou ik gek worden. Het langskomen van een HSL trein zou me dan weer niet zo hinderen, daar zou ik snel aan wennen.aidanl schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:21:
[...]
Dat problemen vaak in de hoofden van mensen zitten i.p.v. dat ze er daadwerkelijk zijn zie je wel vaker. Neem bijvoorbeeld de klachten van omwonenden van vliegvelden of spoorlijnen. Ik woon naast de HSL lijn, direct in de aanvlieg route van Rotterdam Airport en ook nog eens precies naast een basis school. Heb er totaal geen last van, toen ik er net woonde merkte je het maar binnen een week ben je er aan gewend en hoor ik er niets meer van. Mijn buurman die er al jaren woont met exact dezelfde woning wat betreft isolatie en ramen wordt helemaal gek van de herrie en blijft maar klagen.
Mensen vinden het fijn om ergens over te kunnen klagen en zelfs als het tegendeel bewezen is, zal men blijven klagen. We moeten gewoon af en toe ergens over te zeuren hebben
[...]
Zo is het ook erg persoonlijk welke geluiden je vervelend vindt en of je je eraan gaat ergeren. Ik heb niks met kinderen, dus dat gegil word ik heel snel zat. Ouders denken alleen maar 'gelukkig huilen ze niet' of 'kijk ze leuk spelen' en vinden het dan prima. Ze horen het niet eens meer.
Daarom lijkt het me ook meer dan redelijk om de overlast te beperken, maar doe het constructief en ga niet blind verbieden. Vraag me ook af of er geen bewoners met motor zijn (of motorrijdende vrienden) die zo niet meer de deur uit kunnen.
yup.. heb zelfs de bar end spiegels die ik over had op mijn fiets gezetChakotay schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:33:
@Destruction is dat soort gebruik niet redelijk opgevangen door de electrische fiets inmiddels?
Nog niet getest trouwens..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Yup big time.Chakotay schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:33:
[...]
Over fietsen gesproken, als iemand die vele malen vaker op de motor zit dan op de trapfiets, missen jullie ook je spiegels als je een keer op de fiets stapt?
@noes dat is ook een belangrijk verschil om rekening mee te houden, wat was er eerder. Het huis of de overlastveroorzaker? Net als die nieuwbouwwijk bij Assen in de buurt, of lui die onder de rook van schiphol gaan wonen. Dat circuit/vliegveld ligt er al decennia, dat je daarnaast gaat wonen is toch echt je eigen keuze...
Geluid is inderdaad heel persoonlijk. Heb zelf tegenover de basisschool gewoond en dat was juist super rustig. Voor het kabaal er is ben je toch werken, en voor je thuis bent is het kabaal weer weg. Voor de rest hoor je 's avonds helemaal niks. Heb nu de snelweg in de buurt liggen en dat vind ik toch veel storender.noes schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:52:
[...]
Ben het niet helemaal met je eens: ik zou echt nooit een huis kopen náást een basisschool. Onze directe buren naast het huidige appartement hebben 2 kleine kinderen en die laten zich best horen. Naast een basisschool zou ik gek worden. Het langskomen van een HSL trein zou me dan weer niet zo hinderen, daar zou ik snel aan wennen.
Zo is het ook erg persoonlijk welke geluiden je vervelend vindt en of je je eraan gaat ergeren. Ik heb niks met kinderen, dus dat gegil word ik heel snel zat. Ouders denken alleen maar 'gelukkig huilen ze niet' of 'kijk ze leuk spelen' en vinden het dan prima. Ze horen het niet eens meer.
Daarom lijkt het me ook meer dan redelijk om de overlast te beperken, maar doe het constructief en ga niet blind verbieden. Vraag me ook af of er geen bewoners met motor zijn (of motorrijdende vrienden) die zo niet meer de deur uit kunnen.
In nederland is toch alles zo op elkaar gebouwd dat je altijd wel ergens iets hebt wat je hoort. Zoals in Australië hebben we hier gewoon niet.
Helemaal mee eens! Daarom ook de gemeente verordeningen in de gaten houden. Ze willen in een huisje hier in de straat een taco bar gaan vestigen, incl bezorgdienst. Ik vind het niks, mensen die hun eten komen afhalen, scootertjes heen-en-weer etc., dus bezwaar maken!Chakotay schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:02:
@noes dat is ook een belangrijk verschil om rekening mee te houden, wat was er eerder. Het huis of de overlastveroorzaker? Net als die nieuwbouwwijk bij Assen in de buurt, of lui die onder de rook van schiphol gaan wonen. Dat circuit/vliegveld ligt er al decennia, dat je daarnaast gaat wonen is toch echt je eigen keuze...
De basisschool hier in de buurt heeft zn schoolplein aan de voorkant en daar blijven veel kids de hele middag spelen. Zo is het ook per situatie erg verschillend. Zit jouw huis en de school zelf ertussen en je hebt er waarschijnlijk een stuk minder last van.Thoit schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:18:
[...]
Geluid is inderdaad heel persoonlijk. Heb zelf tegenover de basisschool gewoond en dat was juist super rustig. Voor het kabaal er is ben je toch werken, en voor je thuis bent is het kabaal weer weg. Voor de rest hoor je 's avonds helemaal niks. Heb nu de snelweg in de buurt liggen en dat vind ik toch veel storender.
In nederland is toch alles zo op elkaar gebouwd dat je altijd wel ergens iets hebt wat je hoort. Zoals in Australië hebben we hier gewoon niet.
Yes, vooral als er iets na te kijken valtChakotay schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:33:
Yes, was hetzelfde. Maar was overdag nog altijd werken dus had er geen last vannoes schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:27:
De basisschool hier in de buurt heeft zn schoolplein aan de voorkant en daar blijven veel kids de hele middag spelen. Zo is het ook per situatie erg verschillend. Zit jouw huis en de school zelf ertussen en je hebt er waarschijnlijk een stuk minder last van.
Om maar ontopic te houden, zondag maar weer de KTM eens uit laten. Alweer te lang geleden dat ik het beestje gebruikt heb
Ken er 1 langs de Lekdijk, toevallig na een wesp in mn laars daar aangebeld of ze wat tegen de pijn hadden. Die wilde er in ieder geval niet meer weg, juist omdat de dijk zo lekker dichtbij was. Sta je mooi zuur te kijken als je dan met je motor het terrein niet meer af mag...noes schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:52:
[...]
-knip-
Bestemmingsverkeer is eigenlijk altijd uitgezonderd in dit soort situaties wat een aanwonende natuurlijk is. Als er een restaurant zit aan de route kan dat zomaar je bestemming worden als je aangehouden zou worden.
Zeker waar. Toch zal je bij Lopik in de problemen kunnen komen omdat het bordje "Uitgezonderd aanwonenden/bestemmingsverkeer" ontbreekt. Als oom agent er dan toch onverhoopt staat en je staande houdt mag je alsnog lopend verder...xos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:01:
Bestemmingsverkeer is eigenlijk altijd uitgezonderd in dit soort situaties wat een aanwonende natuurlijk is. Als er een restaurant zit aan de route kan dat zomaar je bestemming worden als je aangehouden zou worden.
Best onhandig om niet met je eigen voertuig bij je eigen huis te kunnen komen. Ik vraag me ook af hoe dat zit in bijvoorbeeld het centrum van Utrecht waar ze de laatste jaren een aantal wegen tot busbaan hebben omgebouwd. Als je al aan zo'n weg woonde toen daar nog gewoon normaal verkeer overheen kon, krijg je dan een ontheffing?
Iemand nog een bak onderdelen nodig?
.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/36835/12266647
Is al een paar keer op veiling gezet, maar niet verkocht. Staat nu voor een euro, maar zal daar niet rijdend weggaan
. VFR 750F, volgens mij hebben sommigen hier die of kennen ze iemand met zo eentje?
- edit -
Op de motorrijders groep komt zojuist voorbij de Ad v Gils (motorzaak in Breda) een Suzuki GS500E heeft staan voor 250 euro, met roest en onderhoudsbehoefte. Wacht nog op terugkoppeling over of hij wel rijdend/technisch veilig is. Leuke startmotor!
Is al een paar keer op veiling gezet, maar niet verkocht. Staat nu voor een euro, maar zal daar niet rijdend weggaan
- edit -
Op de motorrijders groep komt zojuist voorbij de Ad v Gils (motorzaak in Breda) een Suzuki GS500E heeft staan voor 250 euro, met roest en onderhoudsbehoefte. Wacht nog op terugkoppeling over of hij wel rijdend/technisch veilig is. Leuke startmotor!
[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-02-2019 15:23 ]
Die kunnen een ontheffing aanvragen bij de gemeente wat jij en ik niet kunnenNLDViane schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:14:
[...]
Zeker waar. Toch zal je bij Lopik in de problemen kunnen komen omdat het bordje "Uitgezonderd aanwonenden/bestemmingsverkeer" ontbreekt. Als oom agent er dan toch onverhoopt staat en je staande houdt mag je alsnog lopend verder...
Maar naast de startmotor krijg je er ook nog een hoop schroot bij. En wie zegt die startmotor het doet?HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:18:
Iemand nog een bak onderdelen nodig?.
Is al een paar keer op veiling gezet, maar niet verkocht. Staat nu voor een euro, maar zal daar niet rijdend weggaan. VFR 750F, volgens mij hebben sommigen hier die of kennen ze iemand met zo eentje?
- edit -
Jaa, vrijdag. Sorry.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
FTFYDrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:44:
[...]
Maar naast de startmotor krijg je er ook nog een hoop schroot bij. En wie zegt die startmotor het doet?![]()
Jaa, @Vrijdag. Sorry.

Hoorde ik daar iemand zeggen "Het is Vrijdag"?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Goed, ik ben dus de knipperlichten aan het verwisselen voor LED's, toen ik per ongeluk opeens alleen een stukje draad in de handen had. .Blijkbaar zit ergens onder het luchtfilter een splitter..

Wees blij dat je er pp deze manier achter komt. Zo kwam ik tijdens het vervangen van de knipperlichten ook achter wat plakband werk en kwam ik van die blauwe schuifjes tegen. De bedrading had daar al flink in zitten vonken. Ik kan nog steeds niet bevatten dat dit niet was uitgebrand.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Eindelijk weekend. Weer tijd voor het Ural project. Nu bezig met een andere uitlaat. I.v.m. oude demper die niet meer dempte en de hele buurt gek maakte. Onder het rijden werd je er ook helemaal gek van overigens. Demper moet nog verder aangepast worden en vast gemaakt. Was alleen even voor te testen.

Uit eindelijk spuit ik hem helemaal zwart.

Herkenbaar... Zo heb ik deze kneut uit het kontje van mijn Gixxer gehaald:DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:47:
Wees blij dat je er pp deze manier achter komt. Zo kwam ik tijdens het vervangen van de knipperlichten ook achter wat plakband werk en kwam ik van die blauwe schuifjes tegen. De bedrading had daar al flink in zitten vonken. Ik kan nog steeds niet bevatten dat dit niet was uitgebrand.

Toen snapte ik ook ineens de 'af en toe storing'...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
die demper zal wel hard slijten zo dicht op de grond?Racer89 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:03:
Eindelijk weekend. Weer tijd voor het Ural project. Nu bezig met een andere uitlaat. I.v.m. oude demper die niet meer dempte en de hele buurt gek maakte. Onder het rijden werd je er ook helemaal gek van overigens. Demper moet nog verder aangepast worden en vast gemaakt. Was alleen even voor te testen.
[Afbeelding]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
@Streepje De vorige demper hing ook zo laag. In principe kan er niet veel mee gebeuren aangezien de zijspan er naast hangt. Enige wat kan gebeuren bij het weg zakken in modder dat hij dan aan de grond komt.
Ik dacht dat hij op de grond lag voor de foto
712641
De ware reden is dan natuurlijk dat ze te lui zijn om te fietsen, te arm om een auto te rijden en dat ze geen helm op willen omdat hun haar dan in de war raakt...McKaamos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:07:
Moet zeggen dat motorrijden wat betreft je haar doen wel irritant is...
"Het werkt toch?!"Joopieboy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 01:59:
[...]
Herkenbaar... Zo heb ik deze kneut uit het kontje van mijn Gixxer gehaald:
[Afbeelding]
Toen snapte ik ook ineens de 'af en toe storing'...
Als ik mensen dat soort shit zie produceren gaan mijn vingers altijd jeuken... Neem dan even die paar minuten extra de tijd en voorkom een potentiële kortsluiting of brand.
[ Voor 35% gewijzigd door 712641 op 02-02-2019 12:51 ]
Knippen en plakken in de originele kabelboom om een ander achterlicht te kunnen monteren, niet even een tientje uitgeven voor een elektronisch relais, nee paar weerstanden en een een of ander printje ertussen...
Alles vanaf de stekker naar de lamp vervangen, nieuwe adapterkabels, klaar met die rotzooi.
Alles vanaf de stekker naar de lamp vervangen, nieuwe adapterkabels, klaar met die rotzooi.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ff lekker crossposten vanaf de HK;
Wat is beter dan 1 motor?; 2 motoren;

Naast mijn enduro (EXC300) nu ook een crosser; een zgan KTM SX150 uit 2018
.
Wat is beter dan 1 motor?; 2 motoren;

Naast mijn enduro (EXC300) nu ook een crosser; een zgan KTM SX150 uit 2018
[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 02-02-2019 15:35 ]
@Tortelli leuk speelgoed! Het ideale aantal motoren is toch altijd [aantal dat je nu hebt]+1?
@Chakotay mocht ik ooit echt geld over hebben, en wat verstandiger zijn geworden misschien een 1090 Adventure erbij ofzo
. Issue met die grotere adventures is wel de zithoogte, met mijn 175 cm is dat niet altijd even makkelijk.... kom amper aan de grond op mijn vader zijn GS1200 LC.
Bij mijn crosser / enduro (die een nog hogere zithoogte hebben, ~90cm) is dat niet zo'n probleem omdat ze niets wegen (SX150 weegt 87,5kg droog, EXC300 102kg).
Bij mijn crosser / enduro (die een nog hogere zithoogte hebben, ~90cm) is dat niet zo'n probleem omdat ze niets wegen (SX150 weegt 87,5kg droog, EXC300 102kg).
Vorig jaar heb ik door een stommiteitje de motor neergelegd, op de linkerkant. Niet spannends, even met het lakstiftje over de valbeugel en met een flink stuk hout de schakelpook terug buigen. Toch kreeg ik die schakelpook niet meer perfect in zijn originele staat. Ik besloot een nieuwe te bestellen. De oude blijft dan maar reserve.
Het originele onderdeel kost klauwen vol geld. Off-the-road.de biedt een iets goedkoper alternatief. CNC gefreest, en bovendien inklapbaar. Niet dat ik daar in geloof (ik verwacht eerder dat dat scharniertje het begeeft), maar ok.
Besteld, en het ding wordt blijkbaar op bestelling gemaakt. 3 weken later, afgelopen donderdag, heb ik het ontvangen. Prima. Het ziet er in ieder geval heel gelikt uit.
Vandaag wil ik het ding monteren, blijkt het gat waar de as/bout (hoe je het ook wil noemen) 0,4mm te klein te zijn. Voor deze uitdaging heb ik geen hamer die groot genoeg is.
En bij een nieuw onderdeel met zo'n prijs ga ik er echt niet zelf een boor doorheen jagen. Niet dat ik een kolomboor heb trouwens.
Maandag maar eens even bellen...
Het originele onderdeel kost klauwen vol geld. Off-the-road.de biedt een iets goedkoper alternatief. CNC gefreest, en bovendien inklapbaar. Niet dat ik daar in geloof (ik verwacht eerder dat dat scharniertje het begeeft), maar ok.
Besteld, en het ding wordt blijkbaar op bestelling gemaakt. 3 weken later, afgelopen donderdag, heb ik het ontvangen. Prima. Het ziet er in ieder geval heel gelikt uit.
Vandaag wil ik het ding monteren, blijkt het gat waar de as/bout (hoe je het ook wil noemen) 0,4mm te klein te zijn. Voor deze uitdaging heb ik geen hamer die groot genoeg is.
En bij een nieuw onderdeel met zo'n prijs ga ik er echt niet zelf een boor doorheen jagen. Niet dat ik een kolomboor heb trouwens.
Maandag maar eens even bellen...
Gevalletje miscommunicatie tussen een Duitser en een Chinees
De chinees welke de CNC machine moest bedienen heeft waarschijnlijk in een verkeerde omrekentabel gekeken om Centimeters naar Inches correct om te kunnen rekenen.
Nou, het zou gemaakt worden door performanceparts.de. Dat zit op hetzelfde adres in Keulen / is hetzelfde bedrijf.
Toen ik ze vroeg naar de levertijd hadden ze het onderdeel net gemaakt maar moest het nog geanodiseerd worden.
Op zich geloof ik dat. Nu staat op de site van performanceparts ook dat ze een vacature open hebben staan voor een CNC frezer. Mogelijk heeft de stagiair dit onderdeeltje gemaakt bij gebrek aan iemand anders.
Toen ik ze vroeg naar de levertijd hadden ze het onderdeel net gemaakt maar moest het nog geanodiseerd worden.
Op zich geloof ik dat. Nu staat op de site van performanceparts ook dat ze een vacature open hebben staan voor een CNC frezer. Mogelijk heeft de stagiair dit onderdeeltje gemaakt bij gebrek aan iemand anders.
Pfff, wat heb je veul stickers nodig voor zo'n bakbeest!

https://www.ad.nl/binnenl...-dan-de-winter~ad5bfbdb0/ Betere vooruitzichten! Hopelijk snel de brommer weer uit de schuur voor het eerste ritje van het jaar.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Dan is het maar fijn voor je dat jij er niet mee hoeft te rijden
als je erop rijdt zie je het juist minder 
en de braaaaapppp sticker had op je rechter handkap gemoeten
en de braaaaapppp sticker had op je rechter handkap gemoeten
[ Voor 43% gewijzigd door Maegrim op 03-02-2019 12:12 ]
@HTT-Thalan je bent nu tenminste wel herkenbaar voor ons
Ik luister naar een goed bod
Daar staat al een andere sticker geplanden de braaaaapppp sticker had op je rechter handkap gemoeten
Als/zodra de WR hier staat en die ingereden en aangepakt is op eventueel benodigd onderhoud ga ik daar ook een paint job voor plannen. Ik zit nu te denken aan matzwart met alu accenten oid, en waarschijnlijk geen stickers. Of een echte crf van maken in wit/rood met honda stickers, gewoon als mindfuck
Ali supreme en blind stickers...HTT-Thalan schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dan moet je toch juist 3 motoren hebben?
Meh, vind de jaren 90 kleurstelling veel leuker.. lekker fout. Hoort een beetje bij de charme van die fiets, vind ik.HTT-Thalan schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net terug van een middagje crossen. Wat heb ik dat weer gemist
paar vrienden waar ik normaal mee crostte hadden al een tijd niet gereden. Merkte toch wel dat mijn niveau flink was gestegen. Eerst kon ik ze niet bijhouden en nu moest ik vaak op ze wachten. Komende week de motor weer even een beurtje geven. Dus nieuwe olie, oliefilter, kleppen controleren, nieuw filter uiteraard, bougie etc
Ik zag net een Hayabusa rijden voor het eerst van mijn leven.. moest me toch een partij grinniken.
Thx, begin december besteld, valt me niets tegen. Enige irritante is dat de inruiler (R1200GSA LC) begin januari opgehaald is door de dealer. Ik mis vitamine M
waarom?SmurfLink schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:51:
Ik zag net een Hayabusa rijden voor het eerst van mijn leven.. moest me toch een partij grinniken.
Je komt zeker nooit in rotterdam?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
De nieuwe stickers zijn vanmiddag voorzien van een verse coating chaamse modder
. Straks een sneak preview van wat er deze week in productie gaat
.
- edit -
Niet eens een videoteaser dit keer, jullie mogen het met een screengrab doen
.

Oh ja
we werden 200 meter van mijn huis staande gehouden door een motoragente.
We kregen geen boete, ze wilde even de "Grom" van dichterbij bekijken en zijn kentekenplaat was niet leesbaar door de modder
. Oh, en ze vond het wel erg koud weer om onderweg te zijn
.

- edit -
Niet eens een videoteaser dit keer, jullie mogen het met een screengrab doen

Oh ja

We kregen geen boete, ze wilde even de "Grom" van dichterbij bekijken en zijn kentekenplaat was niet leesbaar door de modder
[ Voor 68% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2019 18:59 ]
Er werd eerder deze week een topic gedeeld over een knakker die een hayabusa op 25kwh wou hebben voor z'n beginnersrijbewijs.epic_gram schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:21:
[...]
waarom?![]()
Je komt zeker nooit in rotterdam?
En nee, daar wil ik liever nog niet dood gevonden worden.
In het rood met verlengde achterbrug zijn het anders erg goede beginner motorenSmurfLink schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:01:
[...]
Er werd eerder deze week een topic gedeeld over een knakker die een hayabusa op 25kwh wou hebben voor z'n beginnersrijbewijs.
En nee, daar wil ik liever nog niet dood gevonden worden.
Nou vanmiddag een paar uurtjes wezen filmen met onze crossert @HTT-Thalan. Om de nieuwsgierigen alvast een sneak peak te geven, hier de Alpha uiteindelijke versie van het project.
Geen zorgen, wordt nog aan gewerkt en verbeterd
Versie 2 staat al live! Wat gaat dat snel, hoera!
En voor de sceptici, HTT-Thalan kan echt wel crossen hoor. Die WR gaat geen probleem worden
.
Geen zorgen, wordt nog aan gewerkt en verbeterd
Versie 2 staat al live! Wat gaat dat snel, hoera!
En voor de sceptici, HTT-Thalan kan echt wel crossen hoor. Die WR gaat geen probleem worden
[ Voor 24% gewijzigd door Leviathius op 04-02-2019 13:56 ]
Eentje met 25kW en een verlengde achterbrug?SmurfLink schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:51:
De uiteindelijke versie:
@Leviathius is een held
niet alleen had hij betere apparatuur dan ik, hij maakte gelijk tijd toen ik het idee opperde en heeft de editing beter gedaan dan ik had gekund! Ik ga met deze video intern meedingen naar een internetionale vertoning binnen het bedrijf en ben supertrots op het resultaat
.
@Leviathius is een held
[ Voor 53% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2019 22:37 ]
Was een leuk project en hebben we toch maar even geflikt in een middagje! Top acteerwerk, fantastisch brullende motoren en een mooie zondag goed besteed!HTT-Thalan schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:34:
@Leviathius is een heldniet alleen had hij betere apparatuur dan ik, hij maakte gelijk tijd toen ik het idee opperde en heeft de editing beter gedaan dan ik had gekund! Ik ga met deze video intern meedingen naar een internetionale vertoning binnen het bedrijf en ben supertrots op het resultaat
.
ps. als iemand mij wilt inhuren voor video-werk, dat mag
@Leviathius @HTT-Thalan ziet er goed uit! Maar wat heeft het met Dell/EMC te maken?
Daarvoor moet je het hele verhaal kennenChakotay schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:48:
@Leviathius @HTT-Thalan ziet er goed uit! Maar wat heeft het met Dell/EMC te maken?
[YouTube: OK Mechanic]
In dat AT&T zit een gevleugelde uitspraak en snap ik die just ok is not ok uitspraak wel. In jullie filmpje mis ik de logica?
Dit topic is gesloten.