De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bij de bikeroutfit hebben ze de Revit Neptune GTX en Everest GTX liggen, goed afgeprijsd én Goretex. Heb zelf de Neptune gekocht (de Everest was niet meer in mijn maat, ze vallen vrij smal), als wintervaste woon-werk rijder had ik dit véél eerder moeten doen, eindelijk geen nat kruis meer als het regentVrijdag schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:32:
[...]
Niet alleen warmer maar ook weg met die pekel. Vieze bende
Ik ga misschien toch vrijdag naar de motorbeurs. Ben er alleen nog niet over uit met de trein of de motor. Met dit weer pak ik de trein wel. Eventueel wel motorkleding en helm mee. Om te posen
Ben nog steeds op zoek naar een motor-overbroek die ik én pas én die geen vaste regenliner heeft maar een uitneembare. En een beetje betaalbaar. Heb nu een hele simpele Booster maar omdat daar de regenliner niet uit kan is het al snel alsof je een vuilniszak aanhebt, vreselijk klef warm. Heb wel een motorjeans en een doorwaaibroek voor als het écht warm is/korte ritjes.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Gedaan met het koude weer?! tot aan oud en nieuw was het prima rijweer.R0y. schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:22:
Zucht. Het mag toch wel eens gedaan zijn met dat koude weer. Morgen weer sneeuw. Kan niet wachten tot het weer wat warmer is en vooral droog!
Helaas gaat de motorbeurs hem niet worden dit jaar. De vrijdag is voor mij sowieso nooit mogelijk qua werk, de zaterdag zitten we al vol. Dan houd je de zondag over maar dan kan je waarschijnlijk op de koppen lopen...
Het mag juist wel ff flink winter worden voor een tijdje en dan eind maart kan het weer prima warm worden.
Is natuurlijk ook waar je de motor voor gebruikt. Ik ben een mooi weer rijder en onder de tien graden komt dat ding niet buiten (behalve als ik de garage aan het schoonmaken/opruimen benkneusteun schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:41:
[...]
Gedaan met het koude weer?! tot aan oud en nieuw was het prima rijweer.
Het mag juist wel ff flink winter worden voor een tijdje en dan eind maart kan het weer prima warm worden.
Dankjewel voor de tip. Alleen zijn die broeken een beetje buiten mijn budgetnoes schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:38:
[...]
Bij de bikeroutfit hebben ze de Revit Neptune GTX en Everest GTX liggen, goed afgeprijsd én Goretex. Heb zelf de Neptune gekocht (de Everest was niet meer in mijn maat, ze vallen vrij smal), als wintervaste woon-werk rijder had ik dit véél eerder moeten doen, eindelijk geen nat kruis meer als het regent
Ik zit alleen vaak met mijn maat. Ik heb eigenlijk een M maar dan met korte broekspijpen. Laat dat nou net vaak de versie zijn die niet op voorraad is. Een gewone M is vaak net iets te lang en een S iets te krap (en nee, ik heb geen dikke reet!) Mijn spijkerbroekmaat is 32/34 maar een overbroek moet daar natuurlijk weer overheen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Iets anders, heeft iemand eigenlijk wel eens een motor gekocht op de beurs? Gezien ik op zoek ben naar iets leuks kan het misschien wel de moeite waard zijn om ook daar eens te kijken, staat alles tenminste bij elkaar in de beurt. Echter, normaal zou je toch wel een proefrit willen of op zijn minst de motor even willen horen lopen, dat gaat niet zomaar in zo'n beurshal lijkt me.
[ Voor 47% gewijzigd door Chakotay op 29-01-2019 21:52 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat is inderdaad net een ander type broek dan ik in gedachten had. Rond de kerst hadden ze een 15% aanvullende korting, het is wel een zaak die vaak extra kortingen geeft, als je bijv meerdere dingen koopt kan er vaak nog iets vanaf. Dat is wel fijnVrijdag schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:56:
[...]
Dankjewel voor de tip. Alleen zijn die broeken een beetje buiten mijn budgetIk dacht aan bijvoorbeeld deze Hercules of deze Enterprise. Het is ook meer een broek voor erbij. Net als @R0y. ben ik een mooi weer rijder. De broek hoeft niet helemaal waterdicht te zijn, zolang het maar een beetje water tegenhoudt. Gaat het hozen, dan zoek ik een tankstation op
![]()
Ik zit alleen vaak met mijn maat. Ik heb eigenlijk een M maar dan met korte broekspijpen. Laat dat nou net vaak de versie zijn die niet op voorraad is. Een gewone M is vaak net iets te lang en een S iets te krap (en nee, ik heb geen dikke reet!) Mijn spijkerbroekmaat is 32/34 maar een overbroek moet daar natuurlijk weer overheen.
Oh en ik zit ook met mn maat, maar dan andere kant op 36-36 als jeansmaat
@DrivinUCrazy Poste hier laatst al wat over maten van.....
[ Voor 58% gewijzigd door Will_M op 29-01-2019 22:35 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het staat zo toch echt in ijn spijkerbroek, en die heb ik niet laten vermaken. Denk ik dan...wimmel_1 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:25:
@Vrijdag HOE kun JIJ een 34" lengtemaat nodig hebben voor normale kleding?
@DrivinUCrazy Poste hier laatst al wat over maten van.....
[YouTube: AC/DC - Whole Lotta Rosie (from Live at River Plate)]
Ik denk dat het eerder 32/32 is
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 30-01-2019 07:58 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat blijven kledingsmaten toch waardeloos variabele eenheden hebben....Joopieboy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:04:
Ik zit op 32 breed - 36 lang qua jeansmaat, en 102 met mijn leren pak, dus dat zegt genoeg.Dat komt dan weer overeen met een 50 lang.
Snap niks van die 2 kabouters hierboven, steek een kop boven ze uit maar toch dezelfde broeklengte
@Vrijdag niet bij MotorKledingCenter's tweedehands beurs geweest? Ik heb daar een rev'it ignition broek maat 52 voor €50 op de kop getikt
Awesome
Gisteren de nieuwe demper binnen gekregen en kon toch echt niet wachten dus hem meteen maar even gemonteerd. Achteraf blij dat ik voor de rvs look ben gegaan inplaats van de volledig zwarte, vind het zelf wel mooi matchen zo. binnenkort de motor even laten flashen en dan ben ik klaar voor het seizoen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Geen sneeuw dan? Hier ziet 't helemaal wit en ik ben dus met de autonoes schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:51:
Wat was het lekker rustig vanmorgen op de wegHeerlijk doorgereden en lekker bochtjes gepakt op het industrieterrein hier.
Stuur maar een DM, kan vast goedkoper ;-)wimmel_1 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:20:
[...]
Een aanhanger huren voor een weekend kost meestal ook iets rond de €100,- á €150,- dus daar loop je óók maar op leeg als je bijv. 6 keer per jaar gaat rijden.
Hier is het nog helemaal droog, maar ik ben toch maar preventief gaan thuiswerken... Wil ook wel weer thuiskomen vanmiddagDryhte schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:54:
[...]
Geen sneeuw dan? Hier ziet 't helemaal wit en ik ben dus met de auto(al een paar dagen trouwens, wegens gladheid)
Nee, op het traject Den Haag -> Hoofddorp geen vlokje te zien. Gisteren thuisgewerkt, maar dat was ook niet nodig, zo bleek achteraf.Dryhte schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:54:
[...]
Geen sneeuw dan? Hier ziet 't helemaal wit en ik ben dus met de auto(al een paar dagen trouwens, wegens gladheid)
Met de auto wil ik de A4 niet op

Leuke uitlaat. Ik heb een tijdje een GSX650F gehad met deze pijp (zonder de DB-killer...Streepje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:37:
binnenkort ook weer eens kijken naar een kevlar broek, mijne vorige zat vol met gaten nadat ik ging glijden . was wel een goede broek aangezien alleen de spijkerstof kapot was![]()
Gisteren de nieuwe demper binnen gekregen en kon toch echt niet wachten dus hem meteen maar even gemonteerd. Achteraf blij dat ik voor de rvs look ben gegaan inplaats van de volledig zwarte, vind het zelf wel mooi matchen zo. binnenkort de motor even laten flashen en dan ben ik klaar voor het seizoen
[Afbeelding]

Dat klinkt realistischer, volgens mij zijn wij ongeveer even lang en ik heb ook 32/32Vrijdag schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:16:
[...]
Het staat zo toch echt in ijn spijkerbroek, en die heb ik niet laten vermaken. Denk ik dan...
Ik denk dat het eerder 32/32 is
I have stability. The ability to stab.
Ik met 1,83 heb lengte 32. En ik vind ook dat Roy en Vrijdag bij de kabouter-categorie horenRaym09 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:27:
[...]
Snap niks van die 2 kabouters hierboven, steek een kop boven ze uit maar toch dezelfde broeklengteMet m'n 1,87 heb ik ook 32/32 soms 32/34....
XBL: DonFrans
712641
Korte benen?Raym09 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:27:
[...]
Snap niks van die 2 kabouters hierboven, steek een kop boven ze uit maar toch dezelfde broeklengteMet m'n 1,87 heb ik ook 32/32 soms 32/34....
Hoe hebben jullie zulke mini beentjes?Frans92 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:22:
[...]
Ik met 1,83 heb lengte 32. En ik vind ook dat Roy en Vrijdag bij de kabouter-categorie horen![]()
Geen idee wat de gemiddelde beenlengte zou moeten zijn, maar ik heb echt geen korte pootjes.SmurfLink schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]
Hoe hebben jullie zulke mini beentjes?ik ben 1.74 en heb ook 32, volgens mij zijn jeans maten universeel dus geen man/vrouw verschil..
Snap er ook weinig van.
Misschien hebben Roy en Vrijdag wel hele lange benen en hele kleine bovenlichamen
XBL: DonFrans
Nol Bikker wil met toertocht met Kawasaki motoren in Guinness World Records komen
De locatie is vlakbij Meerkerk, A27 tussen Utrecht en Gorinchem.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Klopt, die getallen zijn inchesSmurfLink schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]
Hoe hebben jullie zulke mini beentjes?ik ben 1.74 en heb ook 32, volgens mij zijn jeans maten universeel dus geen man/vrouw verschil..

Wordt ook vaak "inseam" genoemd op Engelse sites, als maat in inches voor de zithoogte van een motor.
Ik heb een kwastje met petroleum (eigenlijk kerosine, maar dat koop je niet effe om de hoek), motor op de bok en kliederen maar. Echt een rotklusje vind ik. Maar het wordt wel lekker schoon. Vooral bij het voortandwiel zit altijd veel vette troep. Het kan niet anders dan dat het goed is voor de levensduur van je ketting.
Ik heb sinds kort zo'n speciaal kwastje met dubbele borstels, maar nog niet geprobeerd.
Dit klinkt eigenlijk best wel grappigicyx schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:26:
Normaal ben ik een lurker, maar dit las ik in de lokale krant en wilde ik jullie niet onthouden. Wellicht dat er a) mensen zijn met een Kawasaki en b) die het leuk vinden om mee te doen:
Nol Bikker wil met toertocht met Kawasaki motoren in Guinness World Records komen
De locatie is vlakbij Meerkerk, A27 tussen Utrecht en Gorinchem.
Ja, bij de KTM (enduro motor) na elke rit. Doe dit met een kettingreiniger of met lampenolie. Vervolgens laten drogen en inspuiten met kettingspray.Woask schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:41:
Maken jullie je ketting schoon en zo ja hoe vaak? Ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik stond op het punt kettingspray te bestellen en toen zag ik ook allerlei kettingreinigers. Het maakt me echt niks uit hoe smerig m'n motor is, maar als het beter is voor de levensduur van de ketting wil ik hem wel schoonmaken.
Bij de Pan European doe ik het nooit, because cardan
Dan kun je je lol op na die rit(ten) in LeveroyThoit schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:33:
[...]
Ja, bij de KTM (enduro motor) na elke rit. Doe dit met een kettingreiniger of met lampenolie. Vervolgens laten drogen en inspuiten met kettingspray.
Bij de Pan European doe ik het nooit, because cardan

Nop, goed vet houden en belachelijk veel kilometers maken.Woask schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:41:
Maken jullie je ketting schoon en zo ja hoe vaak? Ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik stond op het punt kettingspray te bestellen en toen zag ik ook allerlei kettingreinigers. Het maakt me echt niks uit hoe smerig m'n motor is, maar als het beter is voor de levensduur van de ketting wil ik hem wel schoonmaken.

Of je moet persé een glimmende ketting willen laten showen...
Show je Mivv pijpChakotay schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:04:
Mivv klinkt best leuk zonder dat het asociaal word, en ze zijn ook nog goed betaalbaar. Deze heb ik op de RSV gehad:
[Afbeelding: Mivv oval carbon]

Op mijn vorige motor
[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 30-01-2019 17:58 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Joopieboy op 30-01-2019 17:58 ]
De GT-AIR is een helm die mijn hoofd best goed lijkt te passen maar dat is nu een model dat rond maart vervangen gaat worden door de GT-AIR 2.
Een goedkopere GT-AIR zou leuk zijn, maar als ik er vervolgens geen vizieren of andere delen meer voor kan krijgen kan ik beter het nieuwe model kopen.
Wat is hierin jullie ervaring?
We are taking @Vrijdag to IsengardFrans92 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:22:
[...]
Ik met 1,83 heb lengte 32. En ik vind ook dat Roy en Vrijdag bij de kabouter-categorie horen![]()

https://www.reddit.com/r/...se_didnt_know_about_this/

Ah handig, hoef alleen maar even een gaatje in m'n naaf te boren dan, bedankt voor de tip!Leviathius schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:57:
Dikke tip voor mensen, zoals ik, die nog geen 90 graden ventielen hebben in hun velgen:
[Afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dat wist ik ook nietLeviathius schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:57:
Dikke tip voor mensen, zoals ik, die nog geen 90 graden ventielen hebben in hun velgen:
[Afbeelding]
Hihi haha, de hele bingoclub lag in een deuktdw schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:00:
[...]
Ah handig, hoef alleen maar even een gaatje in m'n naaf te boren dan, bedankt voor de tip!
Bij een hoop motoren zitten er al van die gaten in. Die gaten zitten er waarschijnlijk niet in met dit als doel, eerder gewichtsbesparing. Maar wie weet, misschien zijn de motormakers zo gek nog niet.
Precies! Water afvoer, aerodynamica ofzo, gewichts besparing etc. Maar dit had ik er nooit achter gedachtPilatuS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:04:
[...]
Dat wist ik ook nietMijn velg heeft ook zulke gaten. Dacht dat het puur was voor minder gewicht of om er voor te zorgen dat vocht er uit kan.
[ Voor 29% gewijzigd door Leviathius op 30-01-2019 22:07 ]
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of het puur hier voor isLeviathius schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:06:
[...]
Precies! Water afvoer, aerodynamica ofzo, gewichts besparing etc. Maar dit had ik er nooit achter gedacht
Niet dat het trouwens een probleem is om zonder te doen. De voorkant heeft een haaks ventiel vanuit de fabriek, maar achter lukt met een recht ventiel meer dan prima.
YouTube: First class asshole: Dutch cyclists almost running over kid
Waar zou men meer een hekel aan hebben, motorrijders of wielrenners.
[ Voor 9% gewijzigd door Booyaa op 30-01-2019 22:28 ]
Wielrenners en de PosbankBooyaa schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:27:
Och och och. Zo krijgen motorrijders wel weer een betere naam dan wielrenners he
YouTube: First class asshole: Dutch cyclists almost running over kid
Waar zou men meer een hekel aan hebben, motorrijders of wielrenners.

Aangezien ik dichtbij de Posbank woon kom ik er flink vaak, man wat halen die gasten domme acties uit daar. Met 4 man naast elkaar zodat niemand er langs komt terwijl ze ook nog heuvel op gaan ? Doen ze daar gewoon. Verder ook lekker de binnenbocht pakken zodat ik ze bijna overhoop rij, meerdere keren meegemaakt. Dit zijn maar 2 voorbeelden van wat die gasten uithalen daar. Het zou mij niets verbazen als ik er nog eens één tegen mij aan krijg. Verder ook lekker irritant midden op de baan blijven rijden waar de weg splits in 2 stukken zodat ik er niet langs kan. Dat heb ik al 20x meegemaakt.
Nou ben ik al motorrijder ook niet heilig, maar ik probeer wel altijd alles zo netjes mogelijk te doen tegenover auto's, fietsers, wandelaars of wat dan ook. Het niet heilig zijn is meer flink gas geven als er niemand is die er last van kan hebben.
Tuurlijk niet. Minder roterend gewicht bevordert de rij eigenschappen.PilatuS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:14:
[...]
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of het puur hier voor is
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mee eens en dat zei ik ook al, maar wat scheelt het, 2% ? Er moet toch wel meer achter zitten gok ik zo.Tylen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:32:
[...]
Tuurlijk niet. Minder roterend gewicht bevordert de rij eigenschappen.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2019 22:40 ]
Terror Biker GnomesFrans92 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:22:
[...]
Heb zelf de Macna Aytee Urban als vervanger van mijn revit jas. Incl waterdicht insert. De niet camo delen zijn allen nighteye. Licht goed op in het duister.Pagman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:36:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de textiele jassen van Macna? Mijn huidige revit jas van een jaar oud begint al te lekken en ben dus op zoek naar een jas in de +-€300 range. En de nighteye techniek lijkt mij ook best handig.
Vind het tot op heden een prima jas, heeft me 6000km in America op een Fatboy goed voorzien van de protectie.
Ik heb al een paar jaar een Macna Mountain Night Eye, fijne alround jas met losse regen- en thermo voeringen. Behoorlijk goed waterdicht en met de thermo erin lekker warm, en voor de warme dagen een paar ritsen voor en achter om door te waaien. Fijne jas voor op een allroad of toermotor, maar je moet er nog wel een echte rug protector (D3O oid) bijkopen en instoppen.Eoghlear schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:44:
[...]
Heb zelf de Macna Aytee Urban als vervanger van mijn revit jas. Incl waterdicht insert. De niet camo delen zijn allen nighteye. Licht goed op in het duister.
Vind het tot op heden een prima jas, heeft me 6000km in America op een Fatboy goed voorzien van de protectie.
https://www.motorkledings...acna-mountain-1653229L180
De Posbank mijd ik zowel op de motor als racefiets bij mooie dagen. Veuls te druk.PilatuS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:31:
[...]
Wielrenners en de Posbank![]()
Aangezien ik dichtbij de Posbank woon kom ik er flink vaak, man wat halen die gasten domme acties uit daar. Met 4 man naast elkaar zodat niemand er langs komt terwijl ze ook nog heuvel op gaan ? Doen ze daar gewoon. Verder ook lekker de binnenbocht pakken zodat ik ze bijna overhoop rij, meerdere keren meegemaakt. Dit zijn maar 2 voorbeelden van wat die gasten uithalen daar. Het zou mij niets verbazen als ik er nog eens één tegen mij aan krijg. Verder ook lekker irritant midden op de baan blijven rijden waar de weg splits in 2 stukken zodat ik er niet langs kan. Dat heb ik al 20x meegemaakt.
Nou ben ik al motorrijder ook niet heilig, maar ik probeer wel altijd alles zo netjes mogelijk te doen tegenover auto's, fietsers, wandelaars of wat dan ook. Het niet heilig zijn is meer flink gas geven als er niemand is die er last van kan hebben.
Is het al bijna zomer trouwens ?
Geen ervaring met Macna. Misschien is het merk Restyle iets voor je. Betaalbaar merk en ben er tevreden mee.Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de textiele jassen van Macna? Mijn huidige revit jas van een jaar oud begint al te lekken en ben dus op zoek naar een jas in de +-€300 range. En de nighteye techniek lijkt mij ook best handig.
[ Voor 14% gewijzigd door Willem30 op 31-01-2019 08:28 ]

Jammer dat veel van de pompen hier van die onhandige staven hebben ipv een flexibel slangetje.Leviathius schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:57:
[Afbeelding]
Dat gaat er dus weer niet omheen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat is wel waar inderdaad. Maar voor een paar tientjes heb je al een goede voetpomp te pakken met een makkelijker flexibel slangetje. Daar is het prima mee te doenRubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:29:
[...]
Jammer dat veel van de pompen hier van die onhandige staven hebben ipv een flexibel slangetje.
Dat gaat er dus weer niet omheen.
Nice streepje. Even puntje van aandacht voor het flashen. Laat je even goed informeren of de ecu in storing gaat als hij op de bok/paddock stand staat en je laat het achterwiel stationair draaien. Deed de mijne wel. En die error kan je niet zelf wissen. (en je motor start niet meer).Streepje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:37:
binnenkort ook weer eens kijken naar een kevlar broek, mijne vorige zat vol met gaten nadat ik ging glijden . was wel een goede broek aangezien alleen de spijkerstof kapot was![]()
[Afbeelding]
Mijn traject was goed te doen (A4 Den Haag -> Hoofddorp), het enige stuk wat glad was, is het stoepje wat ik kruisen moet om de parkeergarage in te rijden. En de semi-rotonde hier (stomste verkeerssituatie die ik ken) was ook niet gestrooid.Chakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:19:
Hmz, het beetje sneeuw dat gisteren is gevallen is savonds half gesmolten, om vannacht allemaal aan te vriezen... Dat gaat hem niet worden op de motor, dan maar bij hoge uitzondering met de trein aangezien ik na het werk nog een etentje heb. Gelukkig maakt het dan ook niet uit hoe laat ik begin, want dit duurt 1.5 uut van deur tot deur ipv 45 min
klopt dat deed mijn mt09 ook al, die kreeg dan een abs storingTylen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:40:
[...]
Nice streepje. Even puntje van aandacht voor het flashen. Laat je even goed informeren of de ecu in storing gaat als hij op de bok/paddock stand staat en je laat het achterwiel stationair draaien. Deed de mijne wel. En die error kan je niet zelf wissen. (en je motor start niet meer).

[ Voor 6% gewijzigd door Streepje op 31-01-2019 09:59 ]
Ah als je al ervaring ermee hebt dan heb ik niets gezegd hahaha.Streepje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:58:
[...]
klopt dat deed mijn mt09 ook al, die kreeg dan een abs storing
Dat is best irritant... Motor in de versnelling laten draaien op de bok om het een en ander te testen is toch niet heel ongebruikelijk? Alleen goed zorgen dat je zeker weet dat hij niet van de bok af triltTylen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:40:
[...]
Nice streepje. Even puntje van aandacht voor het flashen. Laat je even goed informeren of de ecu in storing gaat als hij op de bok/paddock stand staat en je laat het achterwiel stationair draaien. Deed de mijne wel. En die error kan je niet zelf wissen. (en je motor start niet meer).
Zeker als je het zelf niet kan wissen is dat nogal onpraktisch, heb je daar een in maanlicht gesmeden elfjescomputer van de dealer voor nodig?
De snelwegen e.d. op mijn route waren ook allemaal prima, maar net als vorige week was de woonwijk niet gestrooid. Toen hoefde ik alleen even 100 meter door losse sneeuw, nu het hele stuk tot de doorgaande weg over aangevroren ijs. Dat is me toch wat teveel van het goedenoes schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:43:
[...]
Mijn traject was goed te doen (A4 Den Haag -> Hoofddorp), het enige stuk wat glad was, is het stoepje wat ik kruisen moet om de parkeergarage in te rijden. En de semi-rotonde hier (stomste verkeerssituatie die ik ken) was ook niet gestrooid.

Ik ben er niet verder mee gegaan omdat ik nu volledig gytr/yec heb en dan heb je dat probleem niet. Maar ik wilde een ODB2 naar 4 Pins van Yamaha maken en dan schijn je het met zo'n odb2 kastje te kunnen clearen. Opzich is dat geen duur spul.Chakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:08:
[...]
Dat is best irritant... Motor in de versnelling laten draaien op de bok om het een en ander te testen is toch niet heel ongebruikelijk? Alleen goed zorgen dat je zeker weet dat hij niet van de bok af trilt![]()
Zeker als je het zelf niet kan wissen is dat nogal onpraktisch, heb je daar een in maanlicht gesmeden elfjescomputer van de dealer voor nodig?
als je iets wil testen kan dat natuurlijk ook gewoon tijdens een klein test rondje. Ik heb het 1x gehad toen mijn motor op de bok stond op contact en ik het wiel draaide om de ketting te smeren, kreeg toen te horen bij de dealer dat ze dan wel eens in storing wil gaan en dat je het beste het contact uit kan zetten voordat je dat doet.Chakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:08:
[...]
Dat is best irritant... Motor in de versnelling laten draaien op de bok om het een en ander te testen is toch niet heel ongebruikelijk? Alleen goed zorgen dat je zeker weet dat hij niet van de bok af trilt![]()
[...]
De snelwegen e.d. op mijn route waren ook allemaal prima, maar net als vorige week was de woonwijk niet gestrooid. Toen hoefde ik alleen even 100 meter door losse sneeuw, nu het hele stuk tot de doorgaande weg over aangevroren ijs. Dat is me toch wat teveel van het goede
Een yamaha 4 pins-->OBD2 kan je zelf maken voor 30 euro of kopen voor een paar tientjes en dan kan je alles zelf wissen
Dit is geen default gedrag hoor. Alleen als je de ecu flashed.Chakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:28:
@Tylen @Streepje ahh, dat scheelt weer. Ik word altijd wat allergisch van dat soort onnodige beperkingenNog niet zo aan gewend omdat ik altijd oude meuk rijdt... Vanaf welk jaar gebruikt Yamaha dat systeem ongeveeer?
De RSV deed trouwens het maar ook dat verdween na een stukje te rijden.
volgens mij heeft mt09 het vanaf 2017 aangezien de abs sensoren ook gebruikt worden voor de snelheid en traction control, als je dan een wiel gaat draaien terwijl de andere stilstaat raakt alles in de war.Chakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:28:
@Tylen @Streepje ahh, dat scheelt weer. Ik word altijd wat allergisch van dat soort onnodige beperkingenNog niet zo aan gewend omdat ik altijd oude meuk rijdt... Vanaf welk jaar gebruikt Yamaha dat systeem ongeveeer?
Mijn mt09 was standaard dus die hebben er dan ook al last van
Die codes met nummers zijn makkelijk zelf te wissen. Maar bij mij ging het echt over het rode driehoekje met uitroepteken erin lampje naast het tft scherm. deze kan je niet middels de diag mode uitzetten. En de motor start niet meer, dus 30Kmh rijden word beetje lastig.xos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:31:
Is het error 69? Als ik het me het goed herinner kreeg mijn oude R1 die ook op de dyno. De tuner kon dat oplossen door een stukje op de openbare weg met 30kmh te rijden zodat het systeem weer kon detecteren dat alles prima werkt waarna de code wel te resetten was.
De RSV deed trouwens het maar ook dat verdween na een stukje te rijden.
Wow, dat wist ik niet. Maar die moet dan toch zelf weer goed komen als je gaat rijden zoals Xos ook zegt?Streepje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:45:
Mijn mt09 was standaard dus die hebben er dan ook al last van
Okee (motor van vrouwlief).Joopieboy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:46:
[...]
Show je Mivv pijp
[Afbeelding]
Op mijn vorige motor

nee vanaf 2017 kunnen foutcodes alleen nog maar handmatig verwijderd worden, de storing is er dan niet meer maar het lampje brand nog welTylen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:59:
[...]
Wow, dat wist ik niet. Maar die moet dan toch zelf weer goed komen als je gaat rijden zoals Xos ook zegt?
(reden voor die voorkeur is dat -vermoed ik- ook automatisch de stroom eraf gaat als contact uit is)
Mijn (oudere) Super Tenere heeft ook ABS en traction control. De onofficiele manier om de ABS uit te krijgen is de motor op de bok zetten en even in de 2 laten draaien. (zelf onderbreek ik de voeding van de ABS pomp met een schakelaar, maar soit)
Die storing reset zich tenminste weer als 'ie van contact af is geweest en meer dan 10 km/h of zo heeft gereden. Voor een motor die ook wel eens offroad zou moeten kunnen, dat laten ze tenminste in de promofilmpjes zien
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bij Yamaha kan je niet zomaar de ABS uitzetten. Dan flipt de ECU helemaal en start ie ook niet meer.DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:40:
@Streepje Geld dat voor alle fietsen? Heeft dat iets met die Euro4 normen te maken of zo?
Mijn (oudere) Super Tenere heeft ook ABS en traction control. De onofficiele manier om de ABS uit te krijgen is de motor op de bok zetten en even in de 2 laten draaien. (zelf onderbreek ik de voeding van de ABS pomp met een schakelaar, maar soit)
Die storing reset zich tenminste weer als 'ie van contact af is geweest en meer dan 10 km/h of zo heeft gereden. Voor een motor die ook wel eens offroad zou moeten kunnen, dat laten ze tenminste in de promofilmpjes zien, lijkt me dat ook niet meer dan logisch.
Niet dat ik straks bij iemand een zelfde mod er in knutsel, en dat we dan langs de dealer kunnen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat zijn die dingen niet te vinden zeg

zie ook een beetje door de bomen het bos niet meer, zoals kan ik nu wel een demper voor een ander type motor zomaar op de VFR zetten of niet? Dan weer ja, dan weer nee. Heeft toch met name te maken met het aantal CC's van de motor? dat je niet een demper voor een 500 op een 800 gaat zetten bijvoorbeeld.
* Rubman zoekt nog even verder
Als er hier mensen zijn die wat goede tips hebben voor een leuke uitlaat met een diepe roffel zonder asociaal te worden houd ik mij aanbevolen.
Hebben er mensen ervaring met een carbon demper van J&S?
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 31-01-2019 12:19 ]
Geen idee welk bouwjaar, maar hier 1 (Pot Laser carbone pour VFR800 de 98 à 2001Rubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:59:
nu het wat minder is maar even goed gaan zoeken naar een knappe "tweedehands" demper/uitlaat voor de VFR800FI.
zie ook een beetje door de bomen het bos niet meer, zoals kan ik nu wel een demper voor een ander type motor zomaar op de VFR zetten of niet? Dan weer ja, dan weer nee. Heeft toch met name te maken met het aantal CC's van de motor? dat je niet een demper voor een 500 op een 800 gaat zetten bijvoorbeeld.
Als er hier mensen zijn die wat goede tips hebben voor een leuke uitlaat met een diepe roffel zonder asociaal te worden houd ik mij aanbevolen.
€ 200,00
https://www.2dehands.be/l...s&utm_content=app_android)
Misschien wel wat ver weg vanuit de kop van Noord-Holland, maar geen verkeerde pijp
Misschien wel gewoon opsturen of een Belgische Tweaker die hem wil en kan ophalen om hem daarna op te sturen..?Rubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:22:
Model is '98-'01 waarbij de mijne uit 2001 is.
Misschien wel wat ver weg vanuit de kop van Noord-Holland, maar geen verkeerde pijp
monteur vertelde mij dat bij oudere modellen het storings lampje uitging als de storing zichzelf had opgelost en dat vanaf de 2017 mt09 het lampje uitgezet moest worden door de dealer . Hoe dat zit met andere modellen weet ik niet helaasDrivinUCrazy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:40:
@Streepje Geld dat voor alle fietsen? Heeft dat iets met die Euro4 normen te maken of zo?
Die storing reset zich tenminste weer als 'ie van contact af is geweest en meer dan 10 km/h of zo heeft gereden. Voor een motor die ook wel eens offroad zou moeten kunnen, dat laten ze tenminste in de promofilmpjes zien, lijkt me dat ook niet meer dan logisch.
R1M uit 2015 moet dus ook door dealer worden uitgezetStreepje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:27:
[...]
monteur vertelde mij dat bij oudere modellen het storings lampje uitging als de storing zichzelf had opgelost en dat vanaf de 2017 mt09 het lampje uitgezet moest worden door de dealer . Hoe dat zit met andere modellen weet ik niet helaas
laatst een nieuwe Takkoni voor 280 euro van marktplaats gehaald, restpartij oid...Rubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:59:

e-keur, uitneembare dB killer, komt uit de fabriek van IXIL. leuk geluid
zorg wel voor een nieuwe uitlaatpakking als je voor nieuw gaat, anders past je linkpijp niet. het is een soort staalwol, overzetten uit de originele demper gaat niet

[ Voor 26% gewijzigd door Maegrim op 31-01-2019 12:47 ]
Mijn buurman heeft ook een Takoni op z'n Transalp. Grappig geluid en lekker klappen als de demper er uit is. Ziet er ook mooi uit!Maegrim schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:40:
[...]
laatst een nieuwe Takkoni voor 280 euro van marktplaats gehaald, restpartij oid...
[Afbeelding]
e-keur, uitneembare DB killer, komt uit de fabriek van IXIL. leuk geluid

Dat staat er compleet los van, volgens mijChakotay schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:16:
of ben ik nou gek?
klopt al ken ik genoeg mensen die die regel niet kennen of snappen. Zie er genoeg op een R6 of soort gelijke racer rond rijden die geknepen is op 35KW waarvan de eigenaar dan zegt "Ja dat mag wel want de motorzaak zei dat hun hem wel op 35KW konden begrenzen"Maegrim schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:19:
die heeft sowieso 47KW te veel om in nederland met A2 te mogen rijden, weet niet hoe dat in Belgie werkt
Hoeveel mensen rijden er op papier met 35kW maar toch op vol vermogen?
Ik ga er meestal door de week in de avond heen. Dan kom je nog wel vaak wielrenners tegen, maar over het algemeen is het aardig rustig daar. Op een mooie zondagmiddag wil je er inderdad niet komenWillem30 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:26:
[...]
De Posbank mijd ik zowel op de motor als racefiets bij mooie dagen. Veuls te druk.
Je kan m ook dmv piggybackzekering aansluiten, dan kan je m bijvoorbeeld op je verlichting schakelen (en dus alleen aan bij motor aan). Dan kan je gewoon een normale waterdichte USB socket aanschaffen en monteren.TheRookie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:16:
Heeft iemand een suggestie voor een kwalitatief hoogwaardige (dubbele) USB aansluiting die in het dashboard van een R1100RT in te bouwen valt, bij voorkeur doorgelust vanaf de BMW specifieke accessoireaansluiting ?
(reden voor die voorkeur is dat -vermoed ik- ook automatisch de stroom eraf gaat als contact uit is)
Je kan even checken op uitlaatstore.nl - daar hebben ze ze gewoon nieuwRubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:59:
nu het wat minder is maar even goed gaan zoeken naar een knappe "tweedehands" demper/uitlaat voor de VFR800FI. '98 - '01

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 31-01-2019 14:18 ]
het is net wat jezelf wilt, je kan een linkpipe kopen of laten maken bij pajic en dan een universele demper laten monteren. Je kan een volledig systeem kopen met of zonder demperRubman schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:59:
nu het wat minder is maar even goed gaan zoeken naar een knappe "tweedehands" demper/uitlaat voor de VFR800FI. '98 - '01
Exact hetzelfde in Belgie, mag je dus alsnog niet mee rijden...Maegrim schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:19:
die heeft sowieso 47KW te veel om in nederland met A2 te mogen rijden, weet niet hoe dat in Belgie werkt
Dit topic is gesloten.