Het laatste. Als je iets terug leest wordt er veel verteld over de motorbeurs. Online zijn voldoende aanbiedingen om goedkoper kleding te scoren. Je kán echter geluk hebben op de beurs.1000Motormuis schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:32:
Wat zeggen jullie: is de Motorbeurs dé plek om goede kleding te scoren of moet ik het vooral zien als een "gezellig dagje uit"?
Vorig jaar voor ongeveer 200 euro een goede broek, goede jas, en goede handschoenen voor mijn vriendin gescoord op de beurs. Prima merkspul, veilig en waterdicht. Het kan dus best. Gewoon overjarig spul waardoor de jas iets van 60 euro of zo kostte.
Laarzen en een helm waren dan weer niet te doen. Daar moet je sowieso iets meer de tijd voor nemen, imho. Dat gaat op zo'n beurs gewoon niet.
Maar ga vooral met de insteek van een dagje uit, en als je dan tegen een koopje aanloopt is dat mooi meegenomen.
Laarzen en een helm waren dan weer niet te doen. Daar moet je sowieso iets meer de tijd voor nemen, imho. Dat gaat op zo'n beurs gewoon niet.
Maar ga vooral met de insteek van een dagje uit, en als je dan tegen een koopje aanloopt is dat mooi meegenomen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo heb ik vandaag met mijn broertje weer een bezoekje gebracht aan Ten Kate. Hij is niet zo verticaal gehandicapt als ik ben, maar wel een vrouwenpostuur. Dan is de standaard 10% klantenkorting wel erg handig. De moeilijke maten zijn dan op voorraad itt een actie, en de mooie retro jacks zijn dan niet uitverkocht. Leuk geslaagd.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
90-60-90???Joopieboy schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:37:
Zo heb ik vandaag met mijn broertje weer een bezoekje gebracht aan Ten Kate. Hij is niet zo verticaal gehandicapt als ik ben, maar wel een vrouwenpostuur. Dan is de standaard 10% klantenkorting wel erg handig. De moeilijke maten zijn dan op voorraad itt een actie, en de mooie retro jacks zijn dan niet uitverkocht. Leuk geslaagd.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Deze was op de Noordelijke Motorbeurs al te zien, volgens mij op de stand van Kobo Motoren. Dus het lijkt mij dat er op de beurs in Utrecht sowieso wel een dealer is die hem even meeneemtRequiem19 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:14:
[...]
Welke merken zijn er allemaal te bewonderen straks?
Ik keek/kijk er wel naar uit om de KTM 790 Adv te zien in het echt..
Voor de mensen die een X-Grip gebruiken/willen gebruiken: ik heb die van mij vervangen voor deze grip, ook van RAM. Het grootste voordeel is dat deze niet kan 'swivelen' zoals de X-Grip, door de trillingen op mijn RT draaide mijn telefoon steeds scheef op de X-Grip. Daarnaast kun je je telefoon met 1 hand plaatsen en verwijderen, bij de X-Grip heb je 2 handen nodig. Nadeel: hij werkt niet met de grotere telefoons, mijn iPhone 7 gaat prima, ik denk dat de Plus modellen van de iPhones al lastig zullen worden.
[ Voor 41% gewijzigd door BlackLabel01 op 26-01-2019 17:53 ]
ik ken er 1 die zelfs de vrouwenmaatjes niet pastJoopieboy schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:37:

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ik sla even over. Alhoewel. Ik kan mij er wel mee vermaken icm shampoo 😛
@Tylen Ik heb dan ook niet gezegd dat ze mooi was, en ook niet bepaald klein... 
En tóch kent vrijwel iedereen die maten!
@Rubman hieronder tenminste wel. Virtueel koekje voor jou!
En tóch kent vrijwel iedereen die maten!
@Rubman hieronder tenminste wel. Virtueel koekje voor jou!
[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-01-2019 20:24 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik mis ergens iets, dare to explain?
En de maten die @DrivinUCrazy doorgeeft zijn van een heleboel Rosie 
Nieuwe spiegels zijn binnen! Morgen maar even erop zetten zodat we maandag weer gewoon kunnen rijden.
Nieuwe spiegels zijn binnen! Morgen maar even erop zetten zodat we maandag weer gewoon kunnen rijden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Heb vanochtend een nieuw pak laten aanmeten bij de dealer en het gesprek ging ook nog even over de motorbeurs. Voor hun waren er 2 redenen om er niet meer heen te gaan. De drukte waardoor ze te weinig tijd hebben om mensen goed te kunnen informeren en de druppel was dat er blijkbaar ook erg veel gestolen wordt
. Ze verdiende trouwens wel aan de beurs maar hebben om deze redenen toch besloten om ermee te stoppen.

En terecht ook. Het moet wel leuk blijvenxos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:33:
Heb vanochtend een nieuw pak laten aanmeten bij de dealer en het gesprek ging ook nog even over de motorbeurs. Voor hun waren er 2 redenen om er niet meer heen te gaan. De drukte waardoor ze te weinig tijd hebben om mensen goed te kunnen informeren en de druppel was dat er blijkbaar ook erg veel gestolen wordt. Ze verdiende trouwens wel aan de beurs maar hebben om deze redenen toch besloten om ermee te stoppen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Vrijdagmiddag onderweg naar huis kreeg de Caponord opeens last van misfires, dus ik ben vanochtend eindelijk maar eens de voorste bobines gaan vervangen die al tijden een foutcode gaven.
Ook meteen de bougies van beide cylinders meegenomen aangezien ik toch bezig was, toen ik de 1e bougies uit de achterste cylinder haalde snap ik meteen waarom hij misfires had. Zoek de verschillen:

Nu maar hopen dat die electrode netjes via de uitlaat vertrokken of opgebrand is, en niet nog ergens in de verbrandingskamer rondhangt. Daarna alsnog de bobines van de voorste cylinder vervangen, foutcode is nu eindelijk weg, en hij loopt weer wat soepeler onderin de toeren
Ook meteen de bougies van beide cylinders meegenomen aangezien ik toch bezig was, toen ik de 1e bougies uit de achterste cylinder haalde snap ik meteen waarom hij misfires had. Zoek de verschillen:

Nu maar hopen dat die electrode netjes via de uitlaat vertrokken of opgebrand is, en niet nog ergens in de verbrandingskamer rondhangt. Daarna alsnog de bobines van de voorste cylinder vervangen, foutcode is nu eindelijk weg, en hij loopt weer wat soepeler onderin de toeren

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 27-01-2019 13:45 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
WTF..... 
Ik zou toch even voor de zekerheid met een camera "in" die cilinder gaan (laten) kijken óf dat die rommel niet nog op de zuiger ligt en dus tussen de cilinder en zuigerwand terecht kan gaan komen óf een in/uitlaat klep gaat blokkeren.
Weet je zeker dat die bougie niet te lang is geweest?
Ik zou toch even voor de zekerheid met een camera "in" die cilinder gaan (laten) kijken óf dat die rommel niet nog op de zuiger ligt en dus tussen de cilinder en zuigerwand terecht kan gaan komen óf een in/uitlaat klep gaat blokkeren.
Weet je zeker dat die bougie niet te lang is geweest?
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 27-01-2019 14:30 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja idd, alhoewel, als die zo oud zijn, dan zal die eerder 'versleten' zijn dan afgebroken. 
Maar goed, die heeft zijn leeftijd wel gehad zeg maar.
Zowel de massa als ook de centrale elektrode zijn volledig verdwenen op de foto en het porselein van de isolator ziet er ook als "afgesleten" uit. Porselein (ver)brand zéér slechtJoopieboy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:28:
Ja idd, alhoewel, als die zo oud zijn, dan zal die eerder 'versleten' zijn dan afgebroken.
Met crossen een must, paar keer een tik gehad tegen mijn borst zodat ik weet dat je beter je ribben kan breken dan kneuzen, voor straat beperkt het teveel. 
Ook de reden ik een rugprotector in de jas heb.
Idd een Revit rugprotector in de jas. Even wennen, maar wel een veiliger gevoel.Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:56:
Met crossen een must, paar keer een tik gehad tegen mijn borst zodat ik weet dat je beter je ribben kan breken dan kneuzen, voor straat beperkt het teveel.
Met crossen kan ik me er wel iets bij voorstellenJoopieboy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:56:
Maar wat bedoel je met beperkt teveel? Belet het je om goed te bewegen op de motor? En zo ja is dat omdat het pak niet berekend is op een extra stuk plastic of zit het voornamelijk irritant? Ik moet volgende week doorgeven of ik met aparte borstbescherming wil rijden, zo ja dan zetten ze 2cm bij de borstomvang erbij om wat extra ruimte te creeeren. Mijn grootste twijfel is ademvrijheid en warmte/zweet afvoer
Een rugprotector draag ik trouwens los, die in in een jas verwerkt zitten zijn te kort en beschermen daardoor niet optimaal. In het begin irritant maar nu voelt het onvertrouwd als ik hem niet om heb, vergelijkbaar gevoel als met een autogordel.
@wimmel_1 ik wil zeker nog even ergens zo'n flexibel cameratje lenen om te kijken of er schade is inderdaad. Te lange bougie lijkt me sterk, hij is evenlang als de andere 3 en het typenummer (NGK DCPR9E) komt overeen met wat erin zou moeten zitten. Het porselein lijkt als ik hem vergelijk niet afgesleten, alleen vies. De centrale electrode is wel compleet verdwenen, net als de zij-electrode die afgebroken is. Ze hebben er zo'n 16-17k km ingezeten, volgens het onderhoudsschema moeten ze elke 15k vervangen worden. Wel wat te lang laten zitten dus, maar ook weer niet overdreven.
Vooral met bewegen idd, dat was het grootste 'probleem', zweten doe je sowieso wel.xos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:01:
[...]
Met crossen kan ik me er wel iets bij voorstellen. Kans op breuken is daar ook een stuk groter.
Maar wat bedoel je met beperkt teveel? Belet het je om goed te bewegen op de motor? En zo ja is dat omdat het pak niet berekend is op een extra stuk plastic of zit het voornamelijk irritant? Ik moet volgende week doorgeven of ik met aparte borstbescherming wil rijden, zo ja dan zetten ze 2cm bij de borstomvang erbij om wat extra ruimte te creeeren. Mijn grootste twijfel is ademvrijheid en warmte/zweet afvoer
Een rugprotector draag ik trouwens los, die in in een jas verwerkt zitten zijn te kort en beschermen daardoor niet optimaal. In het begin irritant maar nu voelt het onvertrouwd als ik hem niet om heb, vergelijkbaar gevoel als met een autogordel.
@xos de meeste rijden er al mee. Je hebt ofd wat minder koeling van voren. Maar je hebt ook kleine borst proterctors.
En we gaan weer vrolijk verder met project Jerrycan 
Schanieren zitten er op, en ik heb een begin gemaakt met de ophanging..
Prototype (met ducttape en tyrips) van de ophanging:

Ik denk dat ik hem maar iets hoger moet gaan hangen ivm de uitlaat..
Schanieren zitten er op, en ik heb een begin gemaakt met de ophanging..
Prototype (met ducttape en tyrips) van de ophanging:

Ik denk dat ik hem maar iets hoger moet gaan hangen ivm de uitlaat..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zo, mijn eerste motortje aangeschaft! Het is een Honda CB450 uit 86’ geworden.

Zag er perfect uit, reed lekker en bandjes, accu en alle vloeistoffen recent vervangen.
Nu hopen op snel wat beter weer zodat ik eens een uitgebreide rit kan gaan maken.

Zag er perfect uit, reed lekker en bandjes, accu en alle vloeistoffen recent vervangen.
Nu hopen op snel wat beter weer zodat ik eens een uitgebreide rit kan gaan maken.
[ Voor 37% gewijzigd door Chrosser op 28-01-2019 10:14 ]
Ha, bol.com heeft cheapo inspectie-camera'tje, daar maar eens eentje van bestellen nadat de prutsers hier op het werk iDeal weer aan elkaar getiewrapt hebben 
@Chrosser veel plezier ermee! Lijkt er netjes uit te zien, wat heb je ervoor betaald?
@Chrosser veel plezier ermee! Lijkt er netjes uit te zien, wat heb je ervoor betaald?
[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 28-01-2019 10:16 ]
700 euro, dus ik kan me er ook geen buil aan vallen. Is een canada-import (papieren van de import etc zitten er ook allemaal bij). Dus ook de knipperlichten voor branden als ik het licht aan zet. Ziet er wel stoer uit. Moet alleen nog spiegels er op zetten.Chakotay schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:15:
Ha, bol.com heeft cheapo inspectie-camera'tje, daar maar eens eentje van bestellen nadat de prutsers hier op het werk iDeal weer aan elkaar getiewrapt hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 28-01-2019 10:19 ]
Toch wel fijn om vandaag weer gewoon met de motor te kunnen nu het weer het weer toelaat.
Ook de nieuwe spiegels zijn erg prettig.
Wel weer een mafklapper die 1m voor mij bedenkt van baan te wisselen in de file terwijl ik aan het filteren ben. Sta ik na de snelweg naast hem bij stoplicht, dus vraag ff wat hem bezielde en of hij mij wel gezien heeft, antwoord hij met: Ja maar ik knipperde toch
. WTF
Wel weer een mafklapper die 1m voor mij bedenkt van baan te wisselen in de file terwijl ik aan het filteren ben. Sta ik na de snelweg naast hem bij stoplicht, dus vraag ff wat hem bezielde en of hij mij wel gezien heeft, antwoord hij met: Ja maar ik knipperde toch

@Chakotay Bij het laatste beurtje heb ik een NGK palladium-platina iridium (edit: niet zo overdrijven) bougie gemonteerd. Om zeker te zijn dat het brute vermogen ook écht geleverd wordt!
48 pk
Op Ebay UK staan ze vaak voor een leuke prijs en ik heb er maar 1 nodig, dus het leek me het proberen wel waard. Moet zeggen dat het inderdaad beter aanvoelt, maar na een complete beurt is dat eigenlijk altijd wel zo, dus objectief is het zeker niet.
Ze geven er ook een langere levensduur voor op, maar persoonlijk wissel ik ze liever wat te vaak dan wat te weinig.
Wel heel apart dat ook de center-elektrode weg is...
48 pk
Op Ebay UK staan ze vaak voor een leuke prijs en ik heb er maar 1 nodig, dus het leek me het proberen wel waard. Moet zeggen dat het inderdaad beter aanvoelt, maar na een complete beurt is dat eigenlijk altijd wel zo, dus objectief is het zeker niet.
Ze geven er ook een langere levensduur voor op, maar persoonlijk wissel ik ze liever wat te vaak dan wat te weinig.
Wel heel apart dat ook de center-elektrode weg is...
[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 28-01-2019 11:17 ]
@Joepla voor zover ik weet krijg je 0 extra vermogen van de platinum-bougies, alleen extra levensduur. Gezien ik er 4 nodig heb en verwisselen ook weer niet zoveel moeite is vind ik het de meerprijs niet waard. Een motorzaak waar ik zaterdag was gaf juist aan dat hij bewust geen platina bougies gebruikt, omdat het lastig kan worden om ze eruit te krijgen als ze er zo lang in zitte.
@Chakotay Het was ook cynisch bedoeld, ik ga ervan uit dat het geen vermogenswinst geeft. Het is trouwens iridium, nu ik m'm bestelling nakijk.
Wat betreft het lastig eruit halen:daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen, omdat het draaddeel "gewoon" materiaal is. Het gaat puur om de electrode. Misschien heeft hij ooit 1 weerbarstige bougie gehad die toevallig van dit type was, dan zijn het meteen allemaal kl*te bougies volgens sommigen.
Edit: Ah wacht, als je ze 2x zo lang laat zitten, butteren ze wel vaster inderdaad!
Wat betreft het lastig eruit halen:daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen, omdat het draaddeel "gewoon" materiaal is. Het gaat puur om de electrode. Misschien heeft hij ooit 1 weerbarstige bougie gehad die toevallig van dit type was, dan zijn het meteen allemaal kl*te bougies volgens sommigen.
Edit: Ah wacht, als je ze 2x zo lang laat zitten, butteren ze wel vaster inderdaad!
[ Voor 9% gewijzigd door Joepla op 28-01-2019 11:21 ]
Ik zet er (eigenlijk) altijd wel direct bij de 1e wissel irridium bougies in. Maar dat komt omdat de bougies meestal onbereikbaar zitten en ik heb geen zin dat te vaak te moeten doen.
Irridiums kun je meestal wel 60.000km laten zitten. Dan ben ik er voorlopig weer vanaf.
Irridiums kun je meestal wel 60.000km laten zitten. Dan ben ik er voorlopig weer vanaf.
@Joepla ik vond het ook een wat vreemde verklaring. Misschien ging hij uit van de gemiddelde motorrijder die 4k per jaar doet, als je dan pas na 40k een keer je bougies vervangt zitten ze er 10 jaar in. Dan kan het wel vastrotten inderdaad
@Chakotay Zou kunnen hoor.
Zelf doe ik er een beetje keramisch vet tussen, dat voorkomt problemen met losmaken. Sowieso verwen ik mijn blokje graag met wat exotische zaken. Met een 1-cilinder kost je dat dat de kop niet en iedereen die ooit eens een matig onderhouden motor heeft gehad, snapt wat goed onderhoud voor verschil maakt in rij-ervaring.
Zelf doe ik er een beetje keramisch vet tussen, dat voorkomt problemen met losmaken. Sowieso verwen ik mijn blokje graag met wat exotische zaken. Met een 1-cilinder kost je dat dat de kop niet en iedereen die ooit eens een matig onderhouden motor heeft gehad, snapt wat goed onderhoud voor verschil maakt in rij-ervaring.
Vanochtend ook een malloot die met ~40km/h tussen een stilstaande file op de A1 doorschoot.. Dan heb je ook ff geen zin meer in je leven denk ik zo.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ja maar het is toch eerst van baan wisselen, en dan halverwegen ineens bedenken dat je nog moet knipperen?Rubman schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:47:
Toch wel fijn om vandaag weer gewoon met de motor te kunnen nu het weer het weer toelaat.
Wel weer een mafklapper die 1m voor mij bedenkt van baan te wisselen in de file terwijl ik aan het filteren ben. Sta ik na de snelweg naast hem bij stoplicht, dus vraag ff wat hem bezielde en of hij mij wel gezien heeft, antwoord hij met: Ja maar ik knipperde toch. WTF
![]()

In dat geval deed hij het wel beter ja, want ik zag nog net de knipper aangaan voordat hij opzij dook.aidanl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:46:
[...]
Ja maar het is toch eerst van baan wisselen, en dan halverwegen ineens bedenken dat je nog moet knipperen?
Afgelopen zaterdag een proefrit op een S1000XR gedaan en man man man wat een bruut ding!
Rijdt echt heerlijk qua comfort maar is echt een kanon!
Inruil krijg ik net te weinig voor mijn kawasaki Z800 zeker met alle opties die ik er op heb zitten. (eraf halen kan ik niet ben niet technisch genoeg)
Staat nu op marktplaats hopelijk krijg ik deze snel verkocht zodat ik een S1000XR kan aanschaffen.
Rijdt echt heerlijk qua comfort maar is echt een kanon!
Inruil krijg ik net te weinig voor mijn kawasaki Z800 zeker met alle opties die ik er op heb zitten. (eraf halen kan ik niet ben niet technisch genoeg)
Staat nu op marktplaats hopelijk krijg ik deze snel verkocht zodat ik een S1000XR kan aanschaffen.
Als de file stilstaat zie ik geen probleemKtenolix schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:44:
Vanochtend ook een malloot die met ~40km/h tussen een stilstaande file op de A1 doorschoot.. Dan heb je ook ff geen zin meer in je leven denk ik zo.
Mocht je nog onderdelen nodig zijn, ik heb er 1 compleet in onderdelen thuis liggenChrosser schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:01:
Zo, mijn eerste motortje aangeschaft! Het is een Honda CB450 uit 86’ geworden.
[Afbeelding: CB450]
Zo, ze zit in elkaar (kontje zit er hier even niet op).
Nog paar kleine dingetjes en we kunnen weer knallen.

Met geluid ben ik ook tevreden.
Sorry voor verticaal filmen syndroom
Nu afspraak maken voor de rollenbank run.

Twee berichtjes uit de garage:
Ad wil voortaan minder voorraad aanhouden. Huidige voorraad banden (bekende merken, vooral straatrace spul) mag voor scherpe tarieven weg, incl montage.
Tevens staat er een hele toffe cross-alp. Met dakar frontje, dubbele koplamp, vakbeugels, nieuwe accu en nieuwe cdi's. Mag voor duizend euro weg. Zit flink roest aan, maar niks dat de werking of integriteit van de motor aantast. Zitten noppen met harde velgen onder.
Ad wil voortaan minder voorraad aanhouden. Huidige voorraad banden (bekende merken, vooral straatrace spul) mag voor scherpe tarieven weg, incl montage.
Tevens staat er een hele toffe cross-alp. Met dakar frontje, dubbele koplamp, vakbeugels, nieuwe accu en nieuwe cdi's. Mag voor duizend euro weg. Zit flink roest aan, maar niks dat de werking of integriteit van de motor aantast. Zitten noppen met harde velgen onder.
Alstie noppen/scooter bandjes voor de Grom heeft voor heel weinig dan heb ik wel interesse hoor hahaHTT-Thalan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:41:
Twee berichtjes uit de garage:
[ Voor 24% gewijzigd door Leviathius op 28-01-2019 14:44 ]
@Leviathius ik zie nu een Dakar style Grom voor me. Dakar frontje, noppenbanden en valbeugels

Geef me de maten maar doorLeviathius schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:43:
[...]
Alstie noppen/scooter bandjes voor de Grom heeft voor heel weinig dan heb ik wel interesse hoor haha

Haha valbeugels zelfs joh! Dan zal hij al helemaal niet meer vooruit te branden zijnaidanl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:02:
@Leviathius ik zie nu een Dakar style Grom voor me. Dakar frontje, noppenbanden en valbeugels
@HTT-Thalan je hebt n PM
Je komt met een Grom net een verkeersdrempel over, laat staan een enorme zandduin in de Dakar rallyaidanl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:02:
Lijkt me best een komisch gezicht overigens, zo'n Grom in Dakar stijl zien rijden
XBL: DonFrans
Drempels zijn toch juist extra makkelijk met een Grom? Die bunny hop je gewoon
Als ik later groot ben met een grote-mensen-baan en ik veel centjes heb koop ik ook een Grom en neem ik 'm mee naar de Kuil in IJmuiden
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die akra klinkt wel lekker braafTylen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:08:
Zo, ze zit in elkaar (kontje zit er hier even niet op).
[Afbeelding]
[YouTube: Yamaha R1M with Akrapovic Evolution in combination with the Track Day slip-on, stationairy/idling.]
Als je daar bent kan ik je deze route ook aanradenVrijdag schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:44:
[YouTube: Honda Grom Off Road Exploration 23]
Als ik later groot ben met een grote-mensen-baan en ik veel centjes heb koop ik ook een Grom en neem ik 'm mee naar de Kuil in IJmuiden
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Dat moet ook. Dit is er 1 met dubbele db killers erin. Stil is het nieuwe racen
Je probeert te infiltreren bij de moto e(lektrisch) competitie?Tylen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:06:
[...]
Dat moet ook. Dit is er 1 met dubbele db killers erin. Stil is het nieuwe racen.
Hey, wat voor spiegels zijn dat??Stacheldraht schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:00:
[...]
Als je daar bent kan ik je deze route ook aanraden
[YouTube: Pierewaaien]
Supermoto spiegels. Zijn best veel soorten van google maar eens op "supermoto mirrors"
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Als ik het budget had stond er al 1 in de garage.R0y. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:22:
[...]
Je probeert te infiltreren bij de moto e(lektrisch) competitie?
Ik kan mij hier best druk om maken..
het zelfde als in Haarlemmermeer gaan klagen over vliegtuigen.. of wonen langs de A2 en de snelweg vervelend vinden..
https://www.ad.nl/utrecht...s-op-de-lekdijk~a1e34926/
Controleren op geluid / asociaal rijgedrag mag van mij wel. Ik schaam mij ook regelmatig voor de andere motorrijders
het zelfde als in Haarlemmermeer gaan klagen over vliegtuigen.. of wonen langs de A2 en de snelweg vervelend vinden..
https://www.ad.nl/utrecht...s-op-de-lekdijk~a1e34926/
Controleren op geluid / asociaal rijgedrag mag van mij wel. Ik schaam mij ook regelmatig voor de andere motorrijders
[ Voor 17% gewijzigd door wd200 op 28-01-2019 21:52 ]
Het is ook nog eens het verplaatsen van het probleem. Mensen gaan gewoon naar de volgende dijk die dichtbij is. Los van dat vind ik het ook onzin, sowieso om meerdere redenen, maar alleen al dat het openbareweg is en ik wegenbelasting betaal vind ik al genoeg. Iemand die er met zijn Porsche gaat rijden met een hoop herrie en snelheid mag er wel gewoon blijven rijden.
En hoe doen ze dat met een mp3 (3 wieler) op auto kenteken ?
Als dat als loophole zou werken, ga ik er nog niet op rijdenwd200 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:22:
Die worden preventief van de dijk geweerd door ze eraf te duwenwd200 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:22:
Lekker bezig mannenOverigens treedt hier de politie niet op bij overtreding ervan, het korps legt zijn prioriteiten wegens gebrek aan menskracht elders.
Gisteren een nieuwe John Doe (2017 model) motorjeans gehaald met 40% korting.
Nu heb ik nog een set heup- en knieprotectoren nodig, heeft iemand hier ervaring met goede protectoren?
Mocht iemand ook op zoek zijn naar een John Doe motorjeans met 40% korting, rij even langs in Waalwijk bij Chromeburner. Op de website zie je actuele voorraad, de 40% korting geldt alleen in de fysieke winkel. Online zit er 'slechts' €50,- korting op. Overigens hebben ze ook van een ander merk dikke korting op allerlei motorkleding in de winkel.
Nu heb ik nog een set heup- en knieprotectoren nodig, heeft iemand hier ervaring met goede protectoren?
Mocht iemand ook op zoek zijn naar een John Doe motorjeans met 40% korting, rij even langs in Waalwijk bij Chromeburner. Op de website zie je actuele voorraad, de 40% korting geldt alleen in de fysieke winkel. Online zit er 'slechts' €50,- korting op. Overigens hebben ze ook van een ander merk dikke korting op allerlei motorkleding in de winkel.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Liggen er nog veel? Ik heb daar ook wel oren naar.
- edit -
maar even gebeld. Ze hebben er nog twee (types) van maar beiden niet in mijn maat helaas.
Ik vind wel wat op de motorbeurs denk ik
.
- edit -
maar even gebeld. Ze hebben er nog twee (types) van maar beiden niet in mijn maat helaas.
Ik vind wel wat op de motorbeurs denk ik
[ Voor 63% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-01-2019 11:46 ]
Weet iemand nog een (online) winkel waar ze normaal geprijste dd-sluiting helmen kopen? (+-100euro)
Uiteraard google ondersteboven gehouden, maar vaak kan je niet type sluiting kiezen.
Was bij de outlet van Hans van Wijk, maar daar hadden ze helmen uit 2005, wat mij toch niet zo'n goed idee leek.
Had mijn huidige van mn zadel laten donderen, en is van de berg afgerold over het grind... dus tijd voor een nieuwe.
Uiteraard google ondersteboven gehouden, maar vaak kan je niet type sluiting kiezen.
Was bij de outlet van Hans van Wijk, maar daar hadden ze helmen uit 2005, wat mij toch niet zo'n goed idee leek.
Had mijn huidige van mn zadel laten donderen, en is van de berg afgerold over het grind... dus tijd voor een nieuwe.
Misschien ligt het aan mij, maar €100 is niet 'normaal' geprijsd toch?
Hier misschien? https://www.kalsbeekmotoren.nl/50-helmen/50-helmenSniffels schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:39:
Weet iemand nog een (online) winkel waar ze normaal geprijste dd-sluiting helmen kopen? (+-100euro)
Edit: kijk ook even bij de andere helm-categorieen, daar zie ik helmen al vanaf 50 euro staan (afgeprijsd)
Agree, 100 euro is vrij krap geprijsd volgens mijlolgast schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:43:
Misschien ligt het aan mij, maar €100 is niet 'normaal' geprijsd toch?
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2019 11:46 ]
Hoeft ook geen super-flitsend apparaat te worden uit model 2018.
Maar voor 2a3x per jaar gebruik voor een dag hoeft het ook niet TE fancy (wel veilig)
Maar voor 2a3x per jaar gebruik voor een dag hoeft het ook niet TE fancy (wel veilig)
https://www.kalsbeekmotor...helm/suomy-spec-1r-zilverSniffels schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:46:
Hoeft ook geen super-flitsend apparaat te worden uit model 2018.
https://www.kalsbeekmotor...-helm/suomy-spec-1r-zwart
Ff gauw gegoogled op de goedkoopste die ik zag, en die zou dubbel-D sluiting moeten hebben.
Is er een reden om niet voor een snelsluiter te gaan btw? Vereiste vanuit sport?
tnx, zo goedkoop hoeft nou ook weer nietMcKaamos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:50:
[...]
https://www.kalsbeekmotor...helm/suomy-spec-1r-zilver
https://www.kalsbeekmotor...-helm/suomy-spec-1r-zwart
Ff gauw gegoogled op de goedkoopste die ik zag, en die zou dubbel-D sluiting moeten hebben.
Is er een reden om niet voor een snelsluiter te gaan btw? Vereiste vanuit sport?
Naja, uitverkoop he? Helm van 500 adviesprijs voor 5 tientjes... mwoh best leuke deal toch?Sniffels schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:53:
[...]
tnx, zo goedkoop hoeft nou ook weer nietJa op circuitdagen is een DD-sluiting verplicht (oa. Spa).
@McKaamos een DD-sluiting zit altijd goed strak, doordat je hem eigenlijk elke keer vastmaken weer opnieuw afstelt. Ratel en vooral klik-sluitingen stel je 1x in en klik je daarna simpelweg vast, terwijl het langzaamaan toch steeds losser gaat zitten. Je kunt hem natuurlijk wel elke dag opnieuw afstellen, maar zeker als je dagelijks rijdt doe je dat niet snel. Daarnaast is het een stuk grotere klont plastic & metaal onder je kin dan 2 dunne ringen.
Mijn nieuwe E1 heeft ook een mini-ratel, dat vind ik eigenlijk het enige grote nadeel aan de helm.
Mijn nieuwe E1 heeft ook een mini-ratel, dat vind ik eigenlijk het enige grote nadeel aan de helm.
Hele valide overwegingen, maar het is toch ook niet de bedoeling dat je een ratelsluiting zo afstelt dat je hem helemaal tot z'n einde moet ratelen?Chakotay schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:37:
@McKaamos een DD-sluiting zit altijd goed strak, doordat je hem eigenlijk elke keer vastmaken weer opnieuw afstelt. Ratel en vooral klik-sluitingen stel je 1x in en klik je daarna simpelweg vast, terwijl het langzaamaan toch steeds losser gaat zitten. Je kunt hem natuurlijk wel elke dag opnieuw afstellen, maar zeker als je dagelijks rijdt doe je dat niet snel. Daarnaast is het een stuk grotere klont plastic & metaal onder je kin dan 2 dunne ringen.
Juist dat je hem korter stelt en zodoende de ratel in het midden van z'n bereik zit, zodat je bij elke keer vast zetten 'm goed strak doet?
Toch geloof ik dat niet, dat zo'n helm normaliter 449 euro is. Je ziet het er niet vanafMcKaamos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:56:
[...]
Naja, uitverkoop he? Helm van 500 adviesprijs voor 5 tientjes... mwoh best leuke deal toch?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Precies ik heb jaren lang Schuberths gehad met ratelsluiting en echt nooit opnieuw hoeven afstellen..McKaamos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:40:
[...]
Hele valide overwegingen, maar het is toch ook niet de bedoeling dat je een ratelsluiting zo afstelt dat je hem helemaal tot z'n einde moet ratelen?
Juist dat je hem korter stelt en zodoende de ratel in het midden van z'n bereik zit, zodat je bij elke keer vast zetten 'm goed strak doet?
Terwijl ik met mijn nieuwe Bell met DD altijd look te klooien en hij soms zelfs los gaat omdat ik het niet goed heb gedaan..
Enige voordeel van DD is misschien dat het meer krachten aan kan dan een (versleten) ratelsluiting.. maar zelfs dat lijkt het me stug..
Komen in Belgie niet al de helmen met een DD sluiting buiten de systeemhelmen, daar mag het nog een ratelsluiting zijn ?
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingSig op 29-01-2019 12:51 ]
@McKaamos klopt, ratelsluiting is ook beter dan een klikding. Het blijft echter naar mijn mening een onnodig lomp ding terwijl er een prima alternatief is
Ik ben specifiek overgestapt van een ratelsluiting naar een DD-sluiting. Ik liep constant te klooien met die ratel, dan weer te strak, dan weer te vast, en elk seizoen was het weer anders ivm m'n vetopslag. Daarnaast sneed de ratel ook gewoon in m'n kin en dat was niet fijn. Toegegeven, het was geen dure helm, maar dan nog. Met een DD-sluiting heb ik voorlopig nergens last vanToolkiT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Precies ik heb jaren lang Schuberths gehad met ratelsluiting en echt nooit opnieuw hoeven afstellen..
Terwijl ik met mijn nieuwe Bell met DD altijd look te klooien en hij soms zelfs los gaat omdat ik het niet goed heb gedaan..
Enige voordeel van DD is misschien dat het meer krachten aan kan dan een (versleten) ratelsluiting.. maar zelfs dat lijkt het me stug..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Da's natuurlijk wat anders. Misschien is t wel een heel innovatief ding qua veiligheid? No clue.noes schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Toch geloof ik dat niet, dat zo'n helm normaliter 449 euro is. Je ziet het er niet vanaf
En adviesprijs is natuurlijk ook maar een indicatie van de fabrikant en houdt relatie tot het segment waar ze 'm in zetten. Dat kan best scheve prijsstelling veroorzaken.
Ik heb zelf ook een ratelsluiting en ik vind het echt ideaal.ToolkiT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:48:
[...]
Precies ik heb jaren lang Schuberths gehad met ratelsluiting en echt nooit opnieuw hoeven afstellen..
Er zal allicht verschil in zitten wat betreft sterkte, maar aan de andere kant: het is wel goedgekeurd.
In beide gevallen is het natuurlijk ook n stukje hoe de gebruiker er mee om gaat. Beide sluitingen kan je grandioos verkeerd gebruiken.
Sja, het is maar net wat je prettig vindt natuurlijkChakotay schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:54:
@McKaamos klopt, ratelsluiting is ook beter dan een klikding. Het blijft echter naar mijn mening een onnodig lomp ding terwijl er een prima alternatief is
Dat klinkt meer alsof je handelt uit ongeduld en een DD-sluiting je forceert om de tijd te nemen om het goed te doentdw schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:05:
[...]
Ik ben specifiek overgestapt van een ratelsluiting naar een DD-sluiting. Ik liep constant te klooien met die ratel, dan weer te strak, dan weer te vast, en elk seizoen was het weer anders ivm m'n vetopslag. Daarnaast sneed de ratel ook gewoon in m'n kin en dat was niet fijn. Toegegeven, het was geen dure helm, maar dan nog. Met een DD-sluiting heb ik voorlopig nergens last van
Bij mij heeft de ratelsluiting een stukje padding er achter, dus snijden doet t bij mij nooit
Misschien. Dat de ratel uit zichzelf verschoof door gebruik zal er ongetwijfeld niet aan bij hebben gedragenMcKaamos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:24:
[...]
Dat klinkt meer alsof je handelt uit ongeduld en een DD-sluiting je forceert om de tijd te nemen om het goed te doen
Bij mij heeft de ratelsluiting een stukje padding er achter, dus snijden doet t bij mij nooit
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik had eerst ratel maar nu DD. Kon de voordelen in het begin maar moeilijk zien voor DD, maar nu zie ik nog maar 1 nadeel tov ratel: die kan je wel of toch meestal makkelijk met je handschoenen los/vast doen. Dat lukt me met DD echt niet.
Interesting times...
Net even de cheapo endoscoop in de achterste cylinder gestoken. Het is allemaal gigantisch zwart (opzich niet vreemd na 100k en kort na met een rotte bougie gelopen te hebben), maar op het eerste gezicht zien de randen er nog strak uit:

De cylinder staat nu echter wel helemaal bovenin, dus ik heb niet de hele cylinderwand kunnen zien. Binnenkort als ik wat meer de tijd heb nog even de hele boel afbouwen (voorste cylinder zit onder de tank en alles verstopt) zodat ook daar de bougies uitkunnen en ik de krukas handmatig rond kan draaien.
De kleppen kan ik op deze manier helaas niet zien, de camera kan niet omhoog buigen om naar de kop te kijken. Losse stukjes metaal vond ik in ieder geval niet gelukkig

De cylinder staat nu echter wel helemaal bovenin, dus ik heb niet de hele cylinderwand kunnen zien. Binnenkort als ik wat meer de tijd heb nog even de hele boel afbouwen (voorste cylinder zit onder de tank en alles verstopt) zodat ook daar de bougies uitkunnen en ik de krukas handmatig rond kan draaien.
De kleppen kan ik op deze manier helaas niet zien, de camera kan niet omhoog buigen om naar de kop te kijken. Losse stukjes metaal vond ik in ieder geval niet gelukkig
Enige tijd geleden postte ik dit:
Plan 1.0:
Mocht iemand nog tips hebben, altijd fijn. Tweakers zijn goed in meedenken
Dankzij de input hier (thanks @Panini voor de Skoda suggestie!) en dankzij een avondje doorzakken in de kroeg met een Nederlandse Enduro rijder van het Advforum is er een plan ontstaan.Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:39:
Semi motorgerelateerde vraag: als ik een ultra goedkoop busje zou willen kopen om de motor van mijn vriendin en mijn motor mee te vervoeren, wat zijn dan beetje geschikte types?
Wellicht heeft niemand hier ervaring mee, maar zou fijn zijn om op weg geholpen te worden.
2 Enduro bikes. Mijn idee is om af en toe in Europa en Rally Raid te rijden. Dat zal misschien 3-4x per jaar zijn max. Maar ook af en toe een weekendje weg met de bikes. Denk dat ik zo'n busje maximaal 10-15x zou gebruiken per jaar.
Plan 1.0:
- - 2x KTM 450 EXC tweedehands kopen. Op de website van JTX Racing zag ik redelijk wat occassions staan. Kosten: ongeveer EUR 5,000 per bike.
Leek me ook een goede zaak (iemand ervaring met hen?)Ik had liever een 500 EXC gekocht, maar die zijn 2e hand in NL bijna niet te vinden? - - Skoda Octavia met trekhaak tweedehands kopen. Tussen de 2-3K. Wegenbelasting is 'te doen' in vergelijking met een Diesel busje (onbetaalbaar idd!)
- - Opvouwbare motortrailer kopen van https://www.motolugnederland.nl/ waar 2 motoren op passen. Kosten: EUR 1,500
@caesar1000 heeft zijn fiets daar in onderhoud. Ben er zelf ook 1x geweest, prima zaak van wat ik weet.Requiem19 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:54:
JTX Racing zag ik redelijk wat occassions staan. Kosten: ongeveer EUR 5,000 per bike.
Leek me ook een goede zaak (iemand ervaring met hen?)
@Requiem19 Als je voldoende plaats hebt om een normale aanhanger te kunnen stallen:
https://www.humbaur.com/n...orters/modeloverzicht/hm/
Als je zo'n ding mét vering laat uitrusten dan ben je voor een 3-motorfiets variant amper €1000,- kwijt en weet je zeker dat 't ding goed achter de auto "hangt". Die opvouwbare aanhangers zitten meestal met een setje 8" velgen opgescheept waardoor 't ding niet lekker "volgt" (+ ze zijn naar mijn mening véél te duur).
https://www.humbaur.com/n...orters/modeloverzicht/hm/
Als je zo'n ding mét vering laat uitrusten dan ben je voor een 3-motorfiets variant amper €1000,- kwijt en weet je zeker dat 't ding goed achter de auto "hangt". Die opvouwbare aanhangers zitten meestal met een setje 8" velgen opgescheept waardoor 't ding niet lekker "volgt" (+ ze zijn naar mijn mening véél te duur).
En met zo'n stuiterbak op kleine wieltjes moet je de motoren ook wel extra goed in de vering trekken om te voorkomen dat ze zichzelf losstuiteren... Met twee enduro's sta je dan een aardig potje te ratelen
@wimmel_1 en @Chakotay Ik zou liever een normale trailer nemen, maar inderdaad geen plek om dat ding te stallen.
Er zijn wat nadeeltjes verbonden met wonen binnen de ring in Amsterdam
.
Die Motolugs kun je trouwens ook met 10' wielen nemen. Zou dat uitmaken?
Er zijn wat nadeeltjes verbonden met wonen binnen de ring in Amsterdam
[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 29-01-2019 16:24 ]
@Requiem19 dat maakt het lastiger inderdaad. En voor de huur van een garagebox daar kan je waarschijnlijk net zo goed voor elke reis terplekke een nieuwe motor kopen
Met een iets groter wiel wordt de stabiliteit wel beter maar..... Waarschijnlijk past zo'n aanhanger dan weer niet goed achter de auto doordat het geheel een semi starre constructie is waarbij een groter wiel er meteen voor zorgt dat de aanhanger "voorover" op de trekhaak komt te hangen (en je dus ook weer een langere oprijplaat / goot nodig gaat hebben doordat de achterkant van 't ding omhoog komt). Is ook wel weer op te lossen met een hoger geplaatste trekhaak, maar dan kom je weer aan een andere auto dan een Skoda Octavia.... Meer iets in de buurt van een Toyota Landcruiser en dat soort auto'sRequiem19 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:23:
@wimmel_1 en @Chakotay Ik zou liever een normale trailer nemen, maar inderdaad geen plek om dat ding te stallen.
Er zijn wat nadeeltjes verbonden met wonen binnen de ring in Amsterdam.
Een aanhanger huren voor een weekend kost meestal ook iets rond de €100,- á €150,- dus daar loop je óók maar op leeg als je bijv. 6 keer per jaar gaat rijden.
Pfoeeee.... Opluchting!Chakotay schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:34:
Net even de cheapo endoscoop in de achterste cylinder gestoken. Het is allemaal gigantisch zwart (opzich niet vreemd na 100k en kort na met een rotte bougie gelopen te hebben), maar op het eerste gezicht zien de randen er nog strak uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je hem in de 5e versnelling zet en je draait het achterwiel langzaam, dan zou je de zuiger moeten kunnen bewegen naar de onderste stand. Na meerdere km's te hebben gereden met mogelijk losse stukjes, zou dit geen kwaad moeten kunnen. Evt. schade, die er gelukkig niet lijkt te zijn, zou allang onstaan zijn.
@Joepla als ik uit beide cylinders een bougie haal gaat het alsnog een stuk makkelijker denk ik, die dikke twins hebben aardig wat weerstand en geen lullige compressie. Zeker met die laag koolstof erop
Daarom wil ik ook sowieso nog wel even in de voorste cylinder kijken, ik ben benieuwd of die zuiger ook zo zwart is.

@Chakotay de compressie van de andere cilinder zou inderdaad wel eens tegen kunnen vallen.
Best mooie plaatjes trouwens, zou bij mij ook wel eens willen kijken. Denk dat ik er op het werk wel een kan lenen.
Koolstof weghalen wordt lastig zonder de boel echt open te maken. Op YT zit een gast (Project Farm) die allerlei toevoegingen geprobeerd heeft, maar iets dat echt goed werkt was er niet dacht ik. Alleen redelijk pure alcohol schijnt wel te werken, maar daar zijn andere onderdelen weer niet blij mee.
Best mooie plaatjes trouwens, zou bij mij ook wel eens willen kijken. Denk dat ik er op het werk wel een kan lenen.
Koolstof weghalen wordt lastig zonder de boel echt open te maken. Op YT zit een gast (Project Farm) die allerlei toevoegingen geprobeerd heeft, maar iets dat echt goed werkt was er niet dacht ik. Alleen redelijk pure alcohol schijnt wel te werken, maar daar zijn andere onderdelen weer niet blij mee.
Je kan altijd nog een compressie test doen of een lektestChakotay schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar waar zet je de motoren dan neer? Kan je dan niet beter een gewone aanhanger pakken en daarop de motoren zetten met stallen? Heb hier nog een EXC500 uit 2012 staan die eventueel weg mag. Als je interesse hebt laat het maar weten.Requiem19 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:54:
Enige tijd geleden postte ik dit:
[...]
Dankzij de input hier (thanks @Panini voor de Skoda suggestie!) en dankzij een avondje doorzakken in de kroeg met een Nederlandse Enduro rijder van het Advforum is er een plan ontstaan.
Plan 1.0:Is helaas wel echt een hoop geld qua investering, maar ik denk de goedkoopste oplossing voor ons om een begin te maken met Enduro rijden in Europa.
- - 2x KTM 450 EXC tweedehands kopen. Op de website van JTX Racing zag ik redelijk wat occassions staan. Kosten: ongeveer EUR 5,000 per bike.
Leek me ook een goede zaak (iemand ervaring met hen?)Ik had liever een 500 EXC gekocht, maar die zijn 2e hand in NL bijna niet te vinden?- - Skoda Octavia met trekhaak tweedehands kopen. Tussen de 2-3K. Wegenbelasting is 'te doen' in vergelijking met een Diesel busje (onbetaalbaar idd!)
- - Opvouwbare motortrailer kopen van https://www.motolugnederland.nl/ waar 2 motoren op passen. Kosten: EUR 1,500
Je kan altijd nog een engine flush doen, moet je wel de olie daarna verversen.Chakotay schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:54:
@Joepla als ik uit beide cylinders een bougie haal gaat het alsnog een stuk makkelijker denk ik, die dikke twins hebben aardig wat weerstand en geen lullige compressie. Zeker met die laag koolstof eropDaarom wil ik ook sowieso nog wel even in de voorste cylinder kijken, ik ben benieuwd of die zuiger ook zo zwart is.
Vooruit, ik begin de biedingen bij 150 euroThoit schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:58:
[...]
Maar waar zet je de motoren dan neer? Kan je dan niet beter een gewone aanhanger pakken en daarop de motoren zetten met stallen? Heb hier nog een EXC500 uit 2012 staan die eventueel weg mag. Als je interesse hebt laat het maar weten.

Ja heb ik ook gedaan! Haalde geen zak uitJe kan altijd nog een engine flush doen, moet je wel de olie daarna verversen.

Motoren kunnen (net) in de berging van ons appartement.Thoit schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:58:
[...]
Maar waar zet je de motoren dan neer? Kan je dan niet beter een gewone aanhanger pakken en daarop de motoren zetten met stallen? Heb hier nog een EXC500 uit 2012 staan die eventueel weg mag. Als je interesse hebt laat het maar weten.
Ik zal je zo even een privebericht sturen over de bike, misschien heb ik wel interesse
Zucht. Het mag toch wel eens gedaan zijn met dat koude weer. Morgen weer sneeuw. Kan niet wachten tot het weer wat warmer is en vooral droog!
Helaas gaat de motorbeurs hem niet worden dit jaar. De vrijdag is voor mij sowieso nooit mogelijk qua werk, de zaterdag zitten we al vol. Dan houd je de zondag over maar dan kan je waarschijnlijk op de koppen lopen...
Helaas gaat de motorbeurs hem niet worden dit jaar. De vrijdag is voor mij sowieso nooit mogelijk qua werk, de zaterdag zitten we al vol. Dan houd je de zondag over maar dan kan je waarschijnlijk op de koppen lopen...
Dit topic is gesloten.