Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@noes Dat is netjes weggewerkt zeg! Hoe heb je het vastgezet in je fairing?
Zou ik zoiets met zo'n kabel als deze ook kunnen: https://www.mlmparts.com/nl/usb-lader-62406.html
Enige wat ik dus inderdaad wel graag zou willen is dat hij alleen stroom trekt als de motor aanstaat, anders ben ik bang dat het m'n accu leegtrekt. Die Piggyback zekering zegt me niet heel veel, ik heb weinig verstand van electrotechniek. Maar gelukkig mijn motormaatje wel dus die wil vast wel helpen. Dan moet ik dus zo'n zekering hebben en 'm aansluiten op een bestaande kabel zoals die van m'n lichten, ipv direct op de accu? Of is het zo dat wanneer ik niks op de USB poorten heb ik ook geen stroom trek van de accu, dus ook geen lekstroom?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

In een studie, gefinancierd door Harley-Davidson,
OKÉ DOEI!
... dezelfde voordelen biedt als een lichte workout en dat het onder meer de waarde van cortisol – een stresshormoon – in het bloed verlaagt.
Ik word anders behoorlijk gestressd van motorrijden soms...!
Enne, ik hoef dus niet meer die 300 push-ups per week te doen, want ik rijdt motor?

Overigens echt een onzinonderzoek, want zo kun je ook wel beweren dat op het terras zitten gezond is. Zal de cortison in je bloed ook wel verlagen namelijk... dat heb je wel eens als je iets doet dat je ontspant.

[ Voor 49% gewijzigd door 712641 op 21-01-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 10:31
-MVR- schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Niet met deze specifieke route, wel met Horizon.
Vorig jaar met Koningsdag naar het Westerwald geweest (groepsreis).
Hotel was prima, communicatie en reisleiding was ook goed. Leuke routes (heenweg+terugweg) en iedere dag een korte en lange route.

Dit jaar naar Duitsland en Italie met de KNMV tour van Horizon, ook een groepsreis.
Ah tof! Klinkt al goed :)
Chakotay schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:12:
@NLDViane ik heb zowel een Garmin (Zumo 220) als een TomTom (Rider 400 op het moment) gehad. Garmin is over het algemeen beter met het werken met van te voren gemaakte grote gedetailleerde routes, TomTom is beter met verkeersinformatie & live omleidingen berekenen.

Wat wil je ermee doen? Voor simpelweg van A naar B rijden voldoet alles wel, als je hem voor grote tourritten en vakanties gaat gebruiken zou ik naar de echte motorgerichte producten van Garmin & TomTom kijken.Zelf vind ik het persoonlijk erg prettig dat de TomTom waterdicht & trillingsbestendig is, en dat hij een stevige robuuste houder met stroomvoorziening heeft waar hij makkelijk in 1x in klikt zonder breekbare stekkertjes.
Thanks voor de info, gebruik voor A naar B voornamelijk Kurviger op de motor, en als het snel moet Google Maps (of uit het hoofd, als je de weg toch al weet...). Verder heb ik mn telefoon met Kurviger wel altijd op "volgen" staan zodat ik kan zien of rechtdoor leuker is of links/rechts. Daarnaast zou het niet de eerste keer zijn dat ik een doodlopend weggetje in rij zonder dat het aangegeven staat |:(
gauchov6 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:20:
[...]

-knip-

En ik gebruik bij langere trips en meerdaagse reizen dus beide samen. Het blijft IT dus zowel de TT als de MRA app doen soms rare dingen met de route, dus dan is het goed om een backup/reserve navigatie te hebben! :X
Hm, van een app van 5 euro kan ik een paar foutjes nog vergeven, van een apparaat van dik 400,- wordt dat lastiger. Het blijft natuurlijk tricky om een bestand voor zowel Garmin als TT goed te krijgen, dat begrijp ik. Misschien eerst maar eens kijken wat de routes doen met Kurviger op de mobiele telefoon, krijg ze ruim van tevoren opgestuurd als het goed is...
noes schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:45:
[...]

Er is ook voor 10 euro per jaar ofzo de TomTom app op je telefoon, schijnt erg goed te zijn. Waterdichte telefoon is aan te bevelen ;)

Zal deze eens bekijken, thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Chakotay schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:58:
@DrivinUCrazy van de track afwijken doet TomTom erg netjes inderdaad. Bij Garmin had ik altijd herberekenen uitstaan om dan zelf even wat nieuws te verzinnen, waarna hij de route weer oppakt als je daar weer bij terug bent.

9 van de 10x kan je zeker in het weekend op de motor bij werkzaamheden echter prima doorrijden, als je niet bang bent voor wat gravel en smalle doorgangen :+
Oh ja? O-)

Achteraf zijn dat wel de mooiste verhalen. 3 Man die netjes tussen die 2 graafmachines door passen, en de 4e had de zijkoffers die dag bij zich...
Of een weg die onverhard wordt. En dan wordt dat een paadje. Te smal om nog te keren. Dus dan maar doorrijden, en uiteindelijk midden in een wei uitkomen en dat hele pokke end weer terug kunnen buffelen. We leren het ook nooit. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
712641 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:34:
[...]
Ik word anders behoorlijk gestressd van motorrijden soms...!
Ligt er aan wanneer je gaat rijden en hoe denk ik. Kan mij voorstellen dat als het druk is en je constant zeer goed moet opletten dat dit niet relaxed is. Ik ga in de zomer meestal in de avond rijden als het rustig is en dan vind ik het zeer ontspannend werken. Hoewel ik er ook wel van hou om flink door de bocht te gaan, is gewoon relax toeren ook erg prettig vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:47:
[...]

Oh ja? O-)

Achteraf zijn dat wel de mooiste verhalen. 3 Man die netjes tussen die 2 graafmachines door passen, en de 4e had de zijkoffers die dag bij zich...
Of een weg die onverhard wordt. En dan wordt dat een paadje. Te smal om nog te keren. Dus dan maar doorrijden, en uiteindelijk midden in een wei uitkomen en dat hele pokke end weer terug kunnen buffelen. We leren het ook nooit. 8)7
Over nog nat asfalt doorrijden en daarna door losse steentjes rijden kan ik ook afraden...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:01
NLDViane schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Correct, wilde geen ongegeneerde reclame maken haha :) Heb ze aan de telefoon gehad, zeer enthousiast en als ik op de reviews af ga is het allemaal goed geregeld. Meer mensen die ervaring hebben met dit soort routes?
Bij Horizon is het goed geregeld inderdaad! Vorig jaar groepsreis Vorarlberg gedaan, en gelijk aansluitend (individuele reis, met een kameraad) de Dolomieten reis. Inclusief heen en terugreis, ook beide binnendoor, rond de 5000 kilometer gereden in net iets meer dan twee weken.
Tussendoor twee dagen wat rustiger aan gedaan, route van zo'n 100 kilometer en ergens met een kabelbaantje even een berg op. Dat was wel lekker, twee weken alleen maar hele dagen rijden zou ik niet trekken denk ik. Het was nu al redelijk pittig, zoveel kilometer in die tijd.
Dus veel succes alvast, als je die toer gaat doen. Maar het is het vast waard d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Heeft iemand nog suggesties voor een motorvakantie vanuit Nederland naar ergens in Europa? Ik wil deze zomer in mijn eentje op vakantie en denk er over om op de motor te gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schotland. Heerlijke single lane roads en weinig snelwegkm's nodig om er te komen, gewoon nachtje drinken op de boot. En heus wel goed weer meestal.

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 21-01-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Afgelopen jaar ben ik naar de Moezel gegaan. Goede omgeving, niet te ver, fijne mensen en je verstaat ze ook nog. Mocht het daar gaan vervelen kun je altijd nog Luxemburg in. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28
712641 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:08:
Heeft iemand nog suggesties voor een motorvakantie vanuit Nederland naar ergens in Europa? Ik wil deze zomer in mijn eentje op vakantie en denk er over om op de motor te gaan...
Oostenrijk! Motor heen laten transporteren (best goedkoop). Goedkoop vluchtje naar Wenen en je bent vrij snel in motorwalhalla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Aikon schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:24:
Schotland. Heerlijke single lane roads en weinig snelwegkm's nodig om er te komen, gewoon nachtje drinken op de boot. En heus wel goed weer meestal.
Is dat een optie...? Helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schotland zoals gezegd, maar ook Wales is het aanraden waard.
Wat verder weg: de Picos en de Pyreneen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
Hoe lang wil je gaan??
Ik heb vorig voorjaar een route naar de Gorges du Verdon gereden vanuit de Belgische Franse grens compleet binnen door. Totaal iets van 2700km gereden uit en thuis (vanuit Eindhoven).
Ik had een route vanuit het motor tijdschrift Motoplus aangepast, de originele route was berekend op 1 dag meer rijden die en de overnachtingen waren allen in B&B/hotelletjes.
Dat budget had ik niet dus ik ben met de tent en rest van de gear gaan kamperen.

Route vind je hier (als motor-forum tenminste doorlinken toestaat..?)

Reisverslag vind je hier.

Ik ben vertrokken op een zaterdag, de bedoeling was in de ochtend echter was bleek mijn Vespa kapot toen ik volledig beladen de snelweg op draaide, na een dagje sleutelen kreeg ik het nog niet opgelost en heb ik de zooi overgeladen op mijn Fazer.
Uiteindelijk draaide ik om half 4 s middags de snelweg terug op.
Eerste geplande overnachtingspunt heb ik dus niet gehaald, maar dat had ik de dag daarop al weer terug "bij gereden".
Planning was zaterdag 1 week later terug thuis te zijn, echter ivm het web ik de rondrit die in mijn route zat er uit gegooid en was ik dus 1 dag eerder weer thuis.
Op was flinke rechtdooor stukken op de terug weg in noord Frankrijk vond ik het echt een toffe route.
Goede mix van mini weggetjes tot wat meer doorgaande stukken, ik vond het een vette rit.
Aanradertje dus.. ;)

Dit jaar heb ik weer een dag of 8 ter beschikking, misschien een dagje meer maar ik ga met plannen uit van 8 dagen. Ik wil nu wat meer de hogere passen opzoeken en wat meer offroad.
Denk dat ik heb hier de A2 op draai, de route du soleil afblaf en bij Geneve ergens de Alpen in duik.
Dan ben ik in 1 dagje in een toffe omgeving inplaats van 3 dagen binnen door touren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Kans is groot dat tijd niet een bepalend factor is... kan rustig een paar weken weg blijven.

Zat zelf nog aan Oost-Europa te denken, maar ik weet niet of het haalbaar is om zo ver te rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door 712641 op 21-01-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:35

Vrijdag

De Zwarte

Aikon schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:24:
Lijkt me fantastisch om daar rond te toeren. Alleen zie ik dan weer een ander nadeel. Ik kan dan geen whiskey's proeven. :-(

Over navigatie: Ik lees veel over apps of Googlemaps etc. op een telefoon. Nu weet ik dat er ook veel telefoonhouders zijn, maar is dat trillen op een motor niet funest voor die dingen? Dan zou ik liever een tanktas met zo'n doorzichtig vak gebruiken. Alleen heb je dan weer geen touchscreen.

@maximiliaan_nl Je kan de ferry nemen van IJmuiden naar Newcastle: https://www.dfdsseaways.nl/ijmuiden-newcastle
Je zit dan al aardig in het noorden. Als verblijf bijvoorbeeld Airbnb of van die eenvoudige motels/hostels? Misschien weten @ToolkiT en @Aikon er meer van :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 21-01-2019 21:52 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Tankiej schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:06:
[...]

Bij Horizon is het goed geregeld inderdaad! Vorig jaar groepsreis Vorarlberg gedaan, en gelijk aansluitend (individuele reis, met een kameraad) de Dolomieten reis. Inclusief heen en terugreis, ook beide binnendoor, rond de 5000 kilometer gereden in net iets meer dan twee weken.
Tussendoor twee dagen wat rustiger aan gedaan, route van zo'n 100 kilometer en ergens met een kabelbaantje even een berg op. Dat was wel lekker, twee weken alleen maar hele dagen rijden zou ik niet trekken denk ik. Het was nu al redelijk pittig, zoveel kilometer in die tijd.
Dus veel succes alvast, als je die toer gaat doen. Maar het is het vast waard d:)b
Nice, Heb zitten twijfelen over hun reis(of eigenlijk, die van OK motorreizen) naar Slovenie e.d. Dit jaar met de tent achterop naar Wales, als dat qua afstanden met de Triumph bevalt, volgend jaar misschien de reis naar Slovenie doen.

Op de noordelijke motorbeurs heb ik nog wel even met ze staan praten, kreeg toen al wel een positieve indruk inderdaad.

@maximiliaan_nl Naar wales zou je erg goedkoop via de tunnel naar Dover kunnen, retour voor de tunnel zit je tussen de 100 en 150 euro volgens mij en dan is het nog zo'n 500km(300 mijl) naar Snowdonia.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 21-01-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Eoghlear schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:50:
[...]

Je hebt de tassen bij hen besteld, hoe heb je ze bevestigd?
Moet je nog wel zelf een rek monteren?
Een rek heb je wel nodig voor deze tassen, ze hebben ook rollen zoals de Rogal die je als een grote banaan achterop de motor kunt binden zonder rek.

De tassen zitten vast met 4 riemen die je aan de zijkant van je rek vast maakt, dan zijn er nog 2 kleinere riemen die aan de boven en onderkant van het rek vast zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cROJJLa4KBkgdLrO1llCnx5e/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yWjebI5ABb521o6mIN54SqUv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XrvBaSQUVAtHb9KBhOHEwnwi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Az35r0swVK5pLb61XcZ9ZWy6/medium.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
712641 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Is dat een optie...? Helemaal niet aan gedacht.
Tuurlijk is dat een optie :+ Misschien wel de beste, tis echt belachelijk mooi daar. Zoek eens op de North Coast 500. Al is de noord en oostkust niet zo belachelijk mooi als de west kust en eilanden.

@Vrijdag dan overnacht je toch naast de slijterij. Of elke willekeurige pub. Of flesje mee en bij de tent opdrinken. Is sociaal ook acceptabel daar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 14:11
@maximiliaan_nl Zoek even op de Wild Atlantic Way. Is de kust van Ierland en een dag of 18 rijden als ik me niet vergis. Je kan natuurlijk ook maar een deel rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48
Dit weekend men koffers gaan halen en goedgekeurd :P

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/wrPsdsRHyrIOmUXYC5FDJURiuSxiYZrax5p3DSrEvTEceVjqEVnsBOSPS93L8k4AxVQa60JXMi8Q4KOiwcvrjH2hoekwfFtQSgXT6qy8eiDWvX1rJfA5LtBs2RcxeyfoICWcg4nhsw=w1772-h1329-no ( Klik op foto voor meer foto's)

Super tevreden mee, knap werk geleverd door Laswerken Wuyts. Nu zal het nog even wennen worden om te fille filteren, gelukkig is Antwerpen ideaal om te oefenen >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:08:
@noes Dat is netjes weggewerkt zeg! Hoe heb je het vastgezet in je fairing?
Zou ik zoiets met zo'n kabel als deze ook kunnen: https://www.mlmparts.com/nl/usb-lader-62406.html
Enige wat ik dus inderdaad wel graag zou willen is dat hij alleen stroom trekt als de motor aanstaat, anders ben ik bang dat het m'n accu leegtrekt. Die Piggyback zekering zegt me niet heel veel, ik heb weinig verstand van electrotechniek. Maar gelukkig mijn motormaatje wel dus die wil vast wel helpen. Dan moet ik dus zo'n zekering hebben en 'm aansluiten op een bestaande kabel zoals die van m'n lichten, ipv direct op de accu? Of is het zo dat wanneer ik niks op de USB poorten heb ik ook geen stroom trek van de accu, dus ook geen lekstroom?
Howto:
- Uitmeten waar je de plug wil hebben (houd rekening met de diepte van de plug ook, hij is zo'n 3 cm diep)
- Fairing losmaken en met houtboor+hobbymes gat maken. Als je het nog strakker wil doen kan je een precies passende houtboor kopen
- plug erin steken en dmv de bout vastschroeven aan achterkant, kijken of t past.
- Kabels aan plug maken (daarvoor moet ie er ws even uit weer en daarna weer opnieuw stap 3) en aan accu aansluiten. Vergeet zekering niet!
- Testen :)

Wbt accu leegtrekken: gewoon accessoires verwijderen als je de motor afzet. Of deze gebruiken, die heeft autosensing: motor af en accu laag? USB uit.

Grootste voordeel van direct op accu is dat je zeker weet dat je de accu kan laden via die plug. (Maar nooit op de aangesloten supply starten!) Daarom ook DIN plug en niet met een een USB poort. Ook zou je zo makkelijk je voltage kunnen meten of verwarmde kleding aansluiten.

De kabel die jij linkt is voor aan het stuur. Kan wel, maar is niet zo mooi (vind ik). Er zijn wel mooi afgewerkte USB sockets, maar ik koos bewust voor DIN.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 22-01-2019 08:08 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Of je hangt het aan een geschakeld contact? :9 Dan vervalt wel je opmerking daarna :D

[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 22-01-2019 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:41:
Of je hangt het aan een geschakeld contact? :9 Dan vervalt wel je opmerking daarna :D
Ja, dat kan ook, met zon piggyback zekering kan je dat goed oplossen. Maar je kan daarmee de accu normaliter niet mee opladen (tenzij je de motor op contact zet).

Mooiste is zoals bijv de BMW R1200RT heeft: geschakeld contact, werkt alleen als de motor loopt. Maar: je kan de motor op contact zetten, acculader aansluiten en dan houdt de electronica de poort open nadat je m van contact haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Heb m'n maatje ook om advies gevraagd en die zegt dat ik zeker voor zo'n DIN plug moet gaan omdat ik er dan veel meer op aan kan sluiten en als ik m'n USB plug eraf haal het geen stroom lekt. Hij had al wat dingetjes doorgestuurd, ook waterdichte zaken en dergelijke, plus een USB plug voor erin met groen kawa licht (hij weet hoe me te bespelen haha), die ook het voltage van de accu kan meten. Dus dat lijkt me best ideaal.
Moet nog wel echt kijken waar ik het wil hebben, zijn optie is ook aan het stuur, maar als ik daar ook al navigatie wil gaat dat krap worden.
Zo in de fairing vind ik wel echt veel mooier, maar ben een beetje huiverig met boren en dergelijke. Bedankt in ieder geval voor alle tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 10:31
Vrijdag schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:47:
[...]

Lijkt me fantastisch om daar rond te toeren. Alleen zie ik dan weer een ander nadeel. Ik kan dan geen whiskey's proeven. :-(

Over navigatie: Ik lees veel over apps of Googlemaps etc. op een telefoon. Nu weet ik dat er ook veel telefoonhouders zijn, maar is dat trillen op een motor niet funest voor die dingen? Dan zou ik liever een tanktas met zo'n doorzichtig vak gebruiken. Alleen heb je dan weer geen touchscreen.
Heb zo'n ali x-grip lookalike met usb-aansluiting, werkt perfect. Weinig tot geen trillingen, prima alle kanten op te verstellen, usb lader werkt op 2 ampere dus ruim voldoende om zelfs de onzuinigste telefoons bij te laden terwijl het scherm aan staat. Houd er wel rekening mee dat door de plaatsing van de knoppen bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S8 niet past (of de volumeknop wordt ingedrukt, of de powerknop, of de bixby-knop...) Gebruik zelf een oude Xperia Z met Kurviger, doet t prima. Wel even je routes maken op een nieuwe toestel, daar is de oude garde inmiddels te traag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:35
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:47:
[...]

Oh ja? O-)

Precies, zo heb je tenminste nog mooie verhalen achteraf! Beide heb ik wel gedaan inderdaad, een paar km over een opgebroken weg rijden om er dan achter komen dat ze het aan het einde hebben afgezet met een paar graafmachines... Paste er nog precies langs, zonder de koffers eraf te rijden *O* Opzoek naar een omweg in een weiland uitkomen was ook interessant, maar ik vind dat dat soort dingen het juist leuk maakt :P Ik keer pas om als ik er echt fysiek niet meer langs kan of weggestuurd word :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:42
En dan heb je natuurlijk gewoon de ouwe trouwe budgetoplossing: Gewoon een oortje indoen met een telefoon in je binnenzak. Doet het prima en je hebt geen scherm om afgeleid te worden :P. Spraakbegeleiding zijn we allemaal nog gewend van onze rijlessen, immers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
Koop een navigatie heb je echt heel veel plezier van. Ik vond het pok veel geld maar spijt dat ik het niet eerder gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 19:09
Italië: lekker door Duitsland en dan heerlijke bergpassen rijden met mooie haarspeldbochten. Ik ga dit jaar ook weer. 30 mei - 5 juni. Samen met 6 vrienden. Wordt weer lachen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:35:
[..]
Zo in de fairing vind ik wel echt veel mooier, maar ben een beetje huiverig met boren en dergelijke. Bedankt in ieder geval voor alle tips!
Daarom een slimme plek kiezen ;) de plek die ik heb gekozen is redelijk uit het zicht en is een los paneeltje, dus eventueel herstellen kan door alleen dat paneeltje te vervangen. Ik ken jouw motor niet zo goed, maar die heeft vast ook zo'n plekje.

Uiteindelijk is het ook zo spannend niet: eerst gat iets te klein maken, dan komt het wel goed. Ook heeft het klepje over de plug een bredere rand, dus een klein foutje wordt netjes verborgen.

Van de zomer kan ik je er wel een keer bij helpen, moet je wel mijn kant op komen rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Daarom een slimme plek kiezen ;) de plek die ik heb gekozen is redelijk uit het zicht en is een los paneeltje, dus eventueel herstellen kan door alleen dat paneeltje te vervangen. Ik ken jouw motor niet zo goed, maar die heeft vast ook zo'n plekje.

Uiteindelijk is het ook zo spannend niet: eerst gat iets te klein maken, dan komt het wel goed. Ook heeft het klepje over de plug een bredere rand, dus een klein foutje wordt netjes verborgen.

Van de zomer kan ik je er wel een keer bij helpen, moet je wel mijn kant op komen rijden ;)
Pas maar op met wat je aanbied haha, wellicht maak ik daar nog wel gebruik van. :9 Het is sowieso nog een projectje voor als het wat lekkerder weer is. Eerst even kijken op de motorbeurs of ik daar een Xgrip met korting kan krijgen, anders bestel ik die erna online. Als die binnen is kan ik kijken hoe hij het beste op mn fiets past, dus dan ook inschatten waar de kabel moet komen met stroom. Van daaruit verder kijken hoe en wat.

M'n doel voor het komende jaar is iig dat de basis van de motor is hoe ik het wil. Dus navigatie erop, ketting vervangen, topkoffer erbij en aan het einde van het jaar toe zijn aan de grote beurt (<3000km te gaan). Is nu nogal wat investeringen maar dan ben ik voor de komende jaren iig klaar met de basis en heb ik alleen nog onderhoudskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:18:
[...]

M'n doel voor het komende jaar is iig dat de basis van de motor is hoe ik het wil. Dus navigatie erop, ketting vervangen, topkoffer erbij en aan het einde van het jaar toe zijn aan de grote beurt (<3000km te gaan). Is nu nogal wat investeringen maar dan ben ik voor de komende jaren iig klaar met de basis en heb ik alleen nog onderhoudskosten.
Wees gerust, je vindt nog wel iets waar je geld aan kan besteden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 22-01-2019 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@SmurfLink Links op je stuurhendel is volgens mij genoeg ruimte om de X-grip te plaatsen. Daar is bij mij de controller van Oxford gemonteerd. De kabel is vervolgens naar beneden getrokken langs de overige kabels. Volgens mij kun je op de Kawa ook een balhoofdpen plaatsen die zet je in je stuur waar je vervolgens de Xgrip of navigatie op kan plaatsen zodat deze direct in het midden zit.

De beste optie die ik er op heb zitten is toch wel de versnellingsindicator :P.
Ga jij er ook iets van Zijkoffers opzetten, of ga je gebruik maken van zadeltassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wd200 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:58:
Koop een navigatie heb je echt heel veel plezier van. Ik vond het pok veel geld maar spijt dat ik het niet eerder gedaan heb
Maar da's zo duur ;( en ik gebruik het te weinig om te verantwoorden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 09:33
Vrijdag schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Staan voor nog geen 100 piek op Marktplaats. ;)
Of dat te duur is weet ik natuurlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
Vrijdag schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Je gaat het meer gebruiken als je hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Staan voor nog geen 100 piek op Marktplaats. ;)
Of dat te duur is weet ik natuurlijk niet..
Dat is nog te overkomen. Misschien eens kijken als ik vakantiegeld heb. Toevallig is het rond die tijd ook meestal weer mooi weer :9
wd200 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Je gaat het meer gebruiken als je hebt ;)
Net als een hamer dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:36:
@SmurfLink Links op je stuurhendel is volgens mij genoeg ruimte om de X-grip te plaatsen. Daar is bij mij de controller van Oxford gemonteerd. De kabel is vervolgens naar beneden getrokken langs de overige kabels. Volgens mij kun je op de Kawa ook een balhoofdpen plaatsen die zet je in je stuur waar je vervolgens de Xgrip of navigatie op kan plaatsen zodat deze direct in het midden zit.

De beste optie die ik er op heb zitten is toch wel de versnellingsindicator :P.
Ga jij er ook iets van Zijkoffers opzetten, of ga je gebruik maken van zadeltassen?
Links was ook mijn plan :) Dan zit het niet in de weg voor de display verder en alles. Andere gast had 'm in een stuurbout, dat heb ik dan weer liever niet. Ik heb 'm liever niet centraal omdat ik daar m'n display in 1 oogopslag wil zien, navigatie beetje zijkant zodat ik af en toe kan kijken of ik nog goed ga enzo. ik heb een bloedhekel aan voicenav dus dat heb ik toch altijd uit staan.

Versnellingsindicator is ook verleidelijk. is dat voor een noob een beetje te installeren? Had daar wel al onderzoek naar gedaan idd.

Zijkoffers als het niet hoeft liever niet, vind dat niet heel mooi en je wordt er zo breed van. Voor nu topkoffer, maar met het oog op een vakantietrip met de motor moet ik nog wel iets gaan verzinnen inderdaad. Dan is alleen top wellicht wat weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Links was ook mijn plan :) Dan zit het niet in de weg voor de display verder en alles. Andere gast had 'm in een stuurbout, dat heb ik dan weer liever niet. Ik heb 'm liever niet centraal omdat ik daar m'n display in 1 oogopslag wil zien, navigatie beetje zijkant zodat ik af en toe kan kijken of ik nog goed ga enzo. ik heb een bloedhekel aan voicenav dus dat heb ik toch altijd uit staan.

Versnellingsindicator is ook verleidelijk. is dat voor een noob een beetje te installeren? Had daar wel al onderzoek naar gedaan idd.

Zijkoffers als het niet hoeft liever niet, vind dat niet heel mooi en je wordt er zo breed van. Voor nu topkoffer, maar met het oog op een vakantietrip met de motor moet ik nog wel iets gaan verzinnen inderdaad. Dan is alleen top wellicht wat weinig.
Op die van mij zit een Healtech Gipro versnellingsindicator, deze zit bij mij voor/achter het stuur(net hoe je het bekijkt) Onder de tellerunit op een dun zwart stuk. Vervolgens hoef je maar 1 kabel aan de ECU aan te sluiten. Ik zal eens kijken of ik wat foto's daarvan kan maken zodra de druppellader binnen is.

Voor de zadeltassen heb ik zelf de https://www.mlmparts.com/...-voor-kawasaki-er-6f.html gezien, de stangen kun je blijkbaar los halen zodat je er niks van ziet als je het niet nodig hebt en de motor er alsnog slank uit ziet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
[...]

Versnellingsindicator (van GiPro) was op mijn Honda CB500x gewoon plug and play. Ik had 'm overgekocht van iemand hier (@Leviathius ), en laten liggen 'voor als ik eens tijd had'; uiteindelijk besloten de motor te verkopen zonder de versnellingsindicator erop gefriemeld te hebben.

Dus zette ik het ding te koop, en de koper wou graag (voor hij kocht) foto's ivm hoe hij het ding moest installeren - dus heb ik 'm snel even verbonden (was blij verrast hoe simpel dat ging) en weer afgekoppeld.

Echt een eitje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

@Smurflink Wat voor motor heb je? Bij mijn 2016 ER-6N is het doodeenvoudig met een GiPro en aansluiting op de diagnose-stekker van de ECU. Enige nadeel; er zit een beetje vertraging in, omdat de ECU eerst aan de GiPro moet doorgeven in welke versnelling de motor staat. Maar je hebt ook modellen waar je de boel moet instellen en dat kost ietsje meer werk.

Edit; never mind, ik zie in de OP een ER-6F van 2014.
Ik heb een filmpje van hoe die bij mij op de ER-6N zit, je hebt exact dezelfde nodig;
YouTube: GiPro gear indicator for my Kawasaki ER-6N

[ Voor 25% gewijzigd door JK op 22-01-2019 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Een motor kopen waar het standaard op zit is het gemakkelijkst O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

BobbyDgtl schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:17:
Een motor kopen waar het standaard op zit is het gemakkelijkst O-)
Elke motor wordt toch geleverd met standaard?

hard wegrent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 08:55

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Elke motor wordt toch geleverd met standaard?

hard wegrent :+
Ik moest ook drie keer lezen voordat ik het bericht snapte. :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Wat is er mis met een simpele bagagerol? Past veel in, kost niks en dit soort spanbandjes makkelijk vast en weer los te maken. Niet helemaal ideaal voor de kleine dingetjes (zonnebril, flesje water etc) die je onderweg snel wil kunnen pakken, maar daar kan je wel een tanktasje voor gebruiken, of een tasje met rits bovenop de bagagerol vastzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Waarom zit ik ook op een nederlands forum? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thanks allen :p Erg veel hulp al, wordt zeer gewaardeerd!

@Pagman Die zadeltassen zien er op zich nog wel netjes uit, maar is wel weer een flinke kostenpost dus wss iets voor later. Als ik nu deze zomer weg wil wordt het wss zoals @noes al aangeeft een rol met spanbandjes. De kleine dingen kunnen in m'n topkoffer of evt een rugzak (die ik wel snel zat ga zijn gok ik, maar is wel praktisch). Spanbandjes heb ik al liggen hiervoor.

thanks @JK voor het filmpje! Ik heb inderdaad de 6F uit 2014 dus dat is erg handig! Ga maar weer even alles in een documentje plaatsen en een lijstje maken met prioriteiten haha. Heb nog aardig wat aan de fiets te klussen zo!

Hihi, die GiPro kan ik ook met kawasakigroen display krijgen. Ik ben verkocht! O+

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 22-01-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zóveel heb je ook weer niet nodig he, als je een paar daagjes op de brommert op stap gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:53:
Zóveel heb je ook weer niet nodig he, als je een paar daagjes op de brommert op stap gaat :)
M'n maatje wil met de motor naar Spanje toe :p Dus dat wordt wel meer dan een paar daagjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:22:
[...]

M'n maatje wil met de motor naar Spanje toe :p Dus dat wordt wel meer dan een paar daagjes.
Maar dan nog: af en toe een wasje doen, daarom vooral sneldrogende kleren meenemen, in t ergste geval je natte sokken los onder het spanbandje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:51:

thanks @JK voor het filmpje! Ik heb inderdaad de 6F uit 2014 dus dat is erg handig! Ga maar weer even alles in een documentje plaatsen en een lijstje maken met prioriteiten haha. Heb nog aardig wat aan de fiets te klussen zo!

Hihi, die GiPro kan ik ook met kawasakigroen display krijgen. Ik ben verkocht! O+
Lekker klussen aan de motor, is nooit verkeerd. Ik heb alleen momenteel geen plannen om iets te veranderen. Hooguit misschien nog een keer een tanktas met tankring (heb nu met magneten, die ik zelden gebruik).

Met groene kleur heeft inderdaad ook wel iets. Ik ging echter voor wit. Rood vond ik teveel op mijn wekker lijken en blauw vind ik hinderlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Inderdaad, blauw is te fel (overdag heb je daar geen last van, 's nachts des te meer) en het lijkt veel te veel op je groot-licht lampje. Rood en oranje zou ik om diezelfde reden dan ook niet doen: in een snelle blik/ooghoek lijkt dat te veel op een storingslampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Bieden Goretex handschoenen betere bescherming tegen de kou en dan met name aan de bovenkant van je vingers? Ik heb momenteel winterhandschoenen van Revit met Thinsulate erin verwerkt maar bij temperaturen onder de 10 graden merk ik dat dit niet voldoende is om mijn vingers warm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Lekker klussen aan de motor, is nooit verkeerd. Ik heb alleen momenteel geen plannen om iets te veranderen. Hooguit misschien nog een keer een tanktas met tankring (heb nu met magneten, die ik zelden gebruik).

Met groene kleur heeft inderdaad ook wel iets. Ik ging echter voor wit. Rood vond ik teveel op mijn wekker lijken en blauw vind ik hinderlijk. :+
Het helpt dat mijn motor ook Kawagroen is :p Dus ik wil zoveel mogelijk dingen die matchen, haha. Topkoffer ook, dus dat wordt dan waarschijnlijk zo'n Givi ding. De USB oplader die ik erin wil zetten kan k ook met kawagroene lampjes en voltmeterdisplay krijgen, dus dat matcht dan ook mooi. :*) Alles mooi matchend, en dan met een smurfblauwe jas aan erop rijden. Je moet opvallen toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pagman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:59:
Bieden Goretex handschoenen betere bescherming tegen de kou en dan met name aan de bovenkant van je vingers? Ik heb momenteel winterhandschoenen van Revit met Thinsulate erin verwerkt maar bij temperaturen onder de 10 graden merk ik dat dit niet voldoende is om mijn vingers warm te houden.
Neen. Ik heb Rev'It handschoenen met Gore Tex (laminated) en ik krijg er ook koude vingers in. Gore Tex helpt echt enkel tegen water ;)

Een zijden of thermisch onderhandschoentje helpt, én de handschoenen binnen in de warmte bewaren als je ze niet draagt (zodat ze nog warm zijn als je ze aantrekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Niet persé. GoreTex is een membraam wat zorgt dat er wél lucht maar géén water doorheen kan. Dus GTX handschoenen zijn waterdicht, maar hoeven niet heel warm te zijn. Ditzelfde geldt natuurlijk voor alle GoreTex-achtige membramen die de verschillende merken zelf voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
noes schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:53:
Het valt ook wel mee maar toch is het redelijk snel toch een best wel wat zooi.
Met de Vespa heb ik het geluk dat er een "grote" bak onder het zadel zit.
Toen ik de laatste trip die ineens thuis moest laten en alles op de Fazer wilde hebben kwam ik er wel achter dat het nog wel wat passen en meten is.
Uit eindelijk heb ik daar de tent aan 1 zijkant aan de duo voetstep + onderzijde bagage rekje vast gemaakt.
Achterop een koffer met kleding, zo een grote roltas met slaapzak en matje en een rugzak met andere zooi.
Het ging mee maar het hield niet echt over zeg maar.
Onderweg is was het zo ongeveer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jyswDeycncHQYg9SEv9IWCFt/medium.jpg

En op de camping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s7cHDXhdAPahHSwsXsWM1QU7/medium.jpg
:P :9

Overigens merk je er niet veel van met rijden, ook al ziet het er op de foto's altijd uit als een enorme stapel zooi achterop..

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 22-01-2019 15:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Het valt ook wel mee maar toch is het redelijk snel toch een best wel wat zooi.
Met de Vespa heb ik het geluk dat er een "grote" bak onder het zadel zit.
Toen ik de laatste trip die ineens thuis moest laten en alles op de Fazer wilde hebben kwam ik er wel achter dat het nog wel wat passen en meten is.
Uit eindelijk heb ik daar de tent aan 1 zijkant aan de duo voetstep + onderzijde bagage rekje vast gemaakt.
Achterop een koffer met kleding, zo een grote roltas met slaapzak en matje en een rugzak met andere zooi.
Het ging mee maar het hield niet echt over zeg maar.
Onderweg is was het zo ongeveer:
[Afbeelding]

En op de camping:
[Afbeelding]
:P :9

Overigens merk je er niet veel van met rijden, ook al ziet het er op de foto's altijd uit als een enorme stapel zooi achterop..
Ja maar, ja maar jij kampeert! Dat is wel even héél anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Het helpt dat mijn motor ook Kawagroen is :p Dus ik wil zoveel mogelijk dingen die matchen, haha. Topkoffer ook, dus dat wordt dan waarschijnlijk zo'n Givi ding. De USB oplader die ik erin wil zetten kan k ook met kawagroene lampjes en voltmeterdisplay krijgen, dus dat matcht dan ook mooi. :*) Alles mooi matchend, en dan met een smurfblauwe jas aan erop rijden. Je moet opvallen toch? :9
Het topkofferrek van Kawasaki zelf is foeilelijk, die van Givi gaat nog wel. Ik heb een discrete van SW-Motech en dan een Givi adapterplaat erop incl. een 46 liter koffer.
Jij gaat er helemaal wat moois van maken met al die lampjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Het topkofferrek van Kawasaki zelf is foeilelijk, die van Givi gaat nog wel. Ik heb een discrete van SW-Motech en dan een Givi adapterplaat erop incl. een 46 liter koffer.
Jij gaat er helemaal wat moois van maken met al die lampjes. :)
Voor een topkoffer? Heb je daar een foto en linkje van? O-)

Gezien er dikke, dikke file staat ben ik maar wat tijd aan het doden op werk. :p Ik was al een half uur geleden eigenlijk klaar. Nou ja, dan maar even motordingen uitzoeken haha.

Wat is nou het grote verschil tussen die Gipro Gear indicator van 100 euro, en die Chinese die ik op Ebay vind voor 35 euro? Is het in dit geval echt een kwaliteitsverschil? Ik ben best bereid meer te betalen als het ook echt een verschil maakt.

[ Voor 17% gewijzigd door SmurfLink op 22-01-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Van het rekje heb ik foto's in mijn ER-6N-review staan. Zoek even in dit topic bovenaan 'in dit topic' naar 'Startersmotor', dan zie je een link naar een ER-6N verslag (ik mag 'm vast hier niet 2x in een topic noemen). Op een aantal foto's zie je het rekje (onderaan het verslag een rood knopje met nog wat foto's).
De koffer die er op zit is een Givi V46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Van het rekje heb ik foto's in mijn ER-6N-review staan. Zoek even in dit topic bovenaan 'in dit topic' naar 'Startersmotor', dan zie je een link naar een ER-6N verslag (ik mag 'm vast hier niet 2x in een topic noemen). Op een aantal foto's zie je het rekje (onderaan het verslag een rood knopje met nog wat foto's).
De koffer die er op zit is een Givi V46.
Wauw dat valt echt bijna niet op zeg. Ziet er netjes uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog mensen die het weer getrotseerd hebben vandaag? :P

De man die ik normaal tegenkom door weer of wind heb ik vandaag niet gezien, vraag mij dan toch af óf die überhaupt wel gaan rijden is, óf besloten heeft om hem toch maar te laten staan. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Gezien er dikke, dikke file staat ben ik maar wat tijd aan het doden op werk. :p Ik was al een half uur geleden eigenlijk klaar. Nou ja, dan maar even motordingen uitzoeken haha.

Wat is nou het grote verschil tussen die Gipro Gear indicator van 100 euro, en die Chinese die ik op Ebay vind voor 35 euro? Is het in dit geval echt een kwaliteitsverschil? Ik ben best bereid meer te betalen als het ook echt een verschil maakt.
Water- en stofdichtheid, garantie, die van Gipro is waarschijnlijk iets beter getest dan "'t lampje gaat aan, ship it!".
Duur is niet altijd goed, maar ik persoonlijk schroef geen goedkoop chinees spul aan mijn elektra. Niet in huis, niet in mijn auto, en al helemaal niet op mijn motor.

Het zit ook vaak in de details: connectoren die maar zozo passen. Tuurlijk, het werkt. In het begin, maar dit moet jaren meegaan in weer en wind. Zelfs kwaliteitsstekkers krijgen het dan zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
2300km file _O-.
Joopieboy schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:46:

De man die ik normaal tegenkom door weer of wind heb ik vandaag niet gezien, vraag mij dan toch af óf die überhaupt wel gaan rijden is, óf besloten heeft om hem toch maar te laten staan. :+
Ja, maar ik had vandaag geen externe afspraken dus het bleef beperkt tot de kindjes naar en van school, mijn vrouw naar het ziekenhuis voor een onderzoekje en een speelafspraakje van mij dochter, dus ik heb lekker de Dacia dwars kunnen gooien :9. Gedraagt zich dikke prima met dit weer en Conti TS860 eronder, en dat was wel nodig met het onhandige gedrag van sommige e geschrokken medeweggebruikers (ojee, sneeeeeeeuw!!! Omg!1!) :P.

Morgen Rijen en Eindhoven, dus de auto zou kunnen... Maar de motor is misschien leuker }).

[ Voor 96% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-01-2019 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Wauw dat valt echt bijna niet op zeg. Ziet er netjes uit zo!
Dat dacht ik! Valt nauwelijks op. Meestal heb ik de koffer ook niet mee, maar wel handig als je wat spullen wil vervoeren.

Hier te koop;
https://www.louis.nl/arti...879889990f48be656112f066a

En dan moet je nog een quicklock plaat kopen voor de koffer die je er op wil doen.
Givi (2 soorten), Hepco & Becker, Krauser, SW Motech, SHAD/Moto-Detail.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006

Ik heb vanavond 3 motoren tussen de file door zien rijden, waarbij ik er eentje 10 auto’s verderop op zijn plaat zag gaan. Sorry dat ik het zeg, maar als je met dit weer met de motor gaat rijden ben je gewoon een koekenbakker. Op de A2 tussen Beesd en Waardenburg was het spekglad op de linkerrijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Mijn vader + een collega vonden het een goed idee om vandaag bij een zusterproject langs te gaan op bezoek, aan letterlijk en figuurlijk de andere kant van het land.. 8)7 Rotterdam -> Amersfoort duurde op de terugrit al 3 uur...
Maar goed, met deze sneeuw is een motor ook niet echt relaxed rijden lijkt mij.

Overigens, positieve verassing: De Kleber's die de Euromaster onder mijn Cli(t)o als winterbanden hebben gezet werken erg goed in de sneeuw. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 22-01-2019 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:35

Ik heb op dinsdag standaard mijn thuiswerkdag, dat kwam goed uit dus *O* Morgen even kijken wat ik doe. De snelwegen zullen dan vast wel weer prima zijn, maar als de hele woonwijk nog een ijsplaat is blijf ik nog een dagje thuis.

Vandaag wel even 2 korte stukje met het blik weggeweest, winterbanden daaronder doen het hier ook prima. Kon wel mooi met de handrem 180° de andere kant op fileparkeren :+ Met dit weer mis ik wel wat RWD-speelgoed, de BMW & MX-5 die ik eerder had waren altijd erg vermakelijk met dit soort weer.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hmmm.... 9 en 10 februari 'bikkelweekend' bij een lid van de TCN thuis, zelfde kerel van de "Dutch Dakar" :P. Deze keer routes van 100 kilometer per dag, maar wel door modder en/of sneeuw heen. Iemand interesse? Ik check even of ik een motoraanhanger en een tweede set velgen kan regelen voor de nopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

lolgast schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:20:
[...]

Ik heb vanavond 3 motoren tussen de file door zien rijden, waarbij ik er eentje 10 auto’s verderop op zijn plaat zag gaan. Sorry dat ik het zeg, maar als je met dit weer met de motor gaat rijden ben je gewoon een koekenbakker. Op de A2 tussen Beesd en Waardenburg was het spekglad op de linkerrijbaan.
vanmorgen was het prima te doen en voor de sneeuw kwam was ik alweer klaar met werken en heb letterlijk 4 vlokjes zien vallen tijdens de terugrit

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:11:
[...]

Dat dacht ik! Valt nauwelijks op. Meestal heb ik de koffer ook niet mee, maar wel handig als je wat spullen wil vervoeren.

Hier te koop;
https://www.louis.nl/arti...879889990f48be656112f066a

En dan moet je nog een quicklock plaat kopen voor de koffer die je er op wil doen.
Givi (2 soorten), Hepco & Becker, Krauser, SW Motech, SHAD/Moto-Detail.
Dus daar past deze plaat op?
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10022877

Deze gaat zeker op m'n lijstje, vind het een mooi dingetje! Weinig ruimte in beslag, weinig in het zicht.

De A27 was complete bagger vanaf half 4, ik heb uiteindelijk maar op werk gegeten en via Amsterdam teruggereden... Wat een bizarre spits voor een paar sneeuwvlokjes.

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 22-01-2019 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Dus daar past deze plaat op?
https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10022877

Deze gaat zeker op m'n lijstje, vind het een mooi dingetje! Weinig ruimte in beslag, weinig in het zicht.

De A27 was complete bagger vanaf half 4, ik heb uiteindelijk maar op werk gegeten en via Amsterdam teruggereden... Wat een bizarre spits voor een paar sneeuwvlokjes.
Nope, deze;
https://www.louis.nl/arti...050fed714a0be1003cf43df11

Mja behoorlijk veel file! Gelukkig woon ik dichtbij mijn werk, deed er wel 2x langer over dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Nope, deze;
https://www.louis.nl/arti...050fed714a0be1003cf43df11

Mja behoorlijk veel file! Gelukkig woon ik dichtbij mijn werk, deed er wel 2x langer over dan normaal.
Thanks, heb beiden op m'n lijstje gezet. En dan nog de Givi monokey koffer vinden met het groene frontje. Die lijkt wat lastiger te vinden tegenwoordig, maar desnoods kan ik dat wel via m'n Kawa dealer regelen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
darkkingll schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:25:
>>Knip<<
Overigens, positieve verassing: De Kleber's die de Euromaster onder mijn Cli(t)o als winterbanden hebben gezet werken erg goed in de sneeuw. _/-\o_
Ik rijd in de winter al sinds jaren met met Kléber winterbanden en heb er altijd al met veel plezier mee gereden. Nou zijn er hier mensen welke die banden vervloeken (HP2-KrisAlp) maar ook met die band was 't altijd goed rijden zolang je de beperkingen er van kende én er mee om wist te gaan. In de sludge en verse sneeuw kun je geen betere band hebben dan een Kléber.... Op droog wegdek was de HP2 KrisAlp een beetje "lastig" omdat ie wat eerder een overstuur reactie bewerkstelligt.

Jij hebt nú waarschijnlijk de HP3 KrisAlp welke ook op droog wegdek wat langer als "normale" band lijkt te werken?

En voordat er commentaar komt: Een Skoda vRS (diesel) heeft 't zelfde 2.0TDi blok als dat een VW Golf heeft in een GTD en daar past dezelfde "chiptuning" op. 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
10 graden is niet koud, daar heb je geen winterhandschoenen voor nodig. Als je met die temperaturen koude handen en/of voeten hebt raak je de warmte ergens anders kwijt en je lichaam offert dan maar je handen op. Heb je wat bij je nek, je middel, je pak wel goed gevoerd? (:P) Overigens is gore-tex inderdaad tegen regen, dus dat op zich zegt weinig over de warmte. En mocht je toch je handen direct beter willen beschermen tegen de kou: handkappen (mits dat smoelt op je fiets, ander is dit het excuus een adventurefiets of duke te kopen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:32
Vanmorgen tussen half 8 en 8 uur een Zero gespot op de A12 richting Den Haag. Ding maakt meer geluid dan ik verwachtte van een elektrische bike. toevallig iemand van hier? Bikkel _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door homemix25 op 22-01-2019 22:31 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
phYzar schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:20:
[...]

10 graden is niet koud, daar heb je geen winterhandschoenen voor nodig. Als je met die temperaturen koude handen en/of voeten hebt raak je de warmte ergens anders kwijt en je lichaam offert dan maar je handen op. Heb je wat bij je nek, je middel, je pak wel goed gevoerd? (:P) Overigens is gore-tex inderdaad tegen regen, dus dat op zich zegt weinig over de warmte. En mocht je toch je handen direct beter willen beschermen tegen de kou: handkappen (mits dat smoelt op je fiets, ander is dit het excuus een adventurefiets of duke te kopen :p )
Het is eerder rond de 0 graden dat het wel koud word. Ik draag een kol die mijn nek bedekt en vervolgens een stuk in mijn helm heb zitten. Warmteverlies kan inderdaad vanuit mijn jas komen ookal heb ik de thermovoering erin zitten, ik heb momenteel de Revit Voltiac wat wel een basic/budget jas is. Op de beurs maar eens kijken of er wat moois te scoren valt.

En de tip van @Dryhte maar eens bekijken bij MKC mischien dat een onderhandschoen wel de oplossing is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als je wilt voorkomen dat je tijdens deze periode koude handen krijgt ondanks 't feit dat je al goede handschoenen hebt dan kun je het beste gaan kijken naar een setje hand/stuur-kappen zodat je handen uit de rijwind geplaatst gaan worden.

Handvatverwarming is vaak dé oplossing welke als eerste aangedragen wordt maar daarbij verwarm je alleen de binnenkant (muis / palm) van je hand. Verwarmde handschoenen..... Tsja, die dingen hebben stroom (en daarmee dus kabeltjes) nodig en zijn daardoor vaak écht niet praktisch.

Handvatverwarming in combinatie met hand/stuur-kappen.....The Way-2-Go d:)b

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 22-01-2019 22:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:49:
[...]

Thanks, heb beiden op m'n lijstje gezet. En dan nog de Givi monokey koffer vinden met het groene frontje. Die lijkt wat lastiger te vinden tegenwoordig, maar desnoods kan ik dat wel via m'n Kawa dealer regelen gok ik zo.
Monokey idd. Niet te verwarren met Monolock. Ik snap niet waarom Givi die namen zo op elkaar laat lijken.
Monokey heeft een betere bevestiging, de koffers zelf zijn steviger gebouwd (daardoor wel zwaarder) en het openen en sluiten gaat met een Monokey-koffer zoveel makkelijker. Monolock is een beetje budget. Op mijn motorscooter heb ik een Monolock-koffertje en op mijn motor de Monokey.

Frontjes heb ik nooit naar gekeken, maar anders zal het op eBay ook wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:54
Binnenkort 3 moto's testrijden voor de huidige S1000R:

- 2019 S1000R HP uitvoering
- Street Triple RS en Speed RS

Ik heb een praatje met de Triumph verkoper gedaan en die wist exact met wat ik bedoelde ivm het ontbreken van ........ karakter van de Speed RS.
Hij kocht daarom ook de street. Veel speelser en veel meer werken, uitdaging. En hij gaf dus de raad mee van eerst een klein uur met de speed opnieuw te rijden en direct daarna de street.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kazzzdafke schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:52:

Ik heb een praatje met de Triumph verkoper gedaan en die wist exact met wat ik bedoelde ivm het ontbreken van ........ karakter van de Speed RS.
Hij kocht daarom ook de street. Veel speelser en veel meer werken, uitdaging. En hij gaf dus de raad mee van eerst een klein uur met de speed opnieuw te rijden en direct daarna de street.
Houd ons op de hoogte ;) 't zou wel veel betekenen als je na de S1000R zou gaan voor een Street!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Yup in het hoofd zit dat nog niet echt goed :)

Aan de andere kant zijn er veel kameraden al van racebeesten overgestapt op naked's en telkens lager in pk's gegaan maar wel veel vinniger/speelser en die missen niets, integendeel zeggen ze.

Ik ben ook benieuwd.

EDIT:

echter ben ik nog altijd zo verhangen op mijn S1000R dat ik mss nog altijd twijfel om er nog een jaartje langer mee rond te rijden tot er ECHT iets beter uit komt (ijdele hoop?) en een beetje "verlies" te pakken.
Tenzij de HP of Street echt meevalt, maar ik twijfel.

De HP 22k zonder korting, en met lelijke grote akra. Dus... 5k meer dan mijn huidige voor hetzelfde met carbon. Ik kan dat niet echt goed verantwoorden voor mezelf :)
Al leek de QS wel lekker soepel te werken.

[ Voor 48% gewijzigd door kazzzdafke op 23-01-2019 10:08 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen na een proefrit vorig jaar (?) op de Street - alleen: ik heb natuurlijk geen ervaring op echt snelle motoren, voor mij was die Street het snelste waar ik ooit op zat (nog steeds trouwens)

@kazzzdafke hieronder:

ja dat bedoelde ik. Ik vond de Street een erg opwindende ervaring, maar hij is zeker niet in 1 versnelling te rijden ;)

De Speed heb ik geen ervaring mee (noch eender welke andere liter bike)

[ Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 23-01-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Neen, was op de SPEED RS. Niet de street.

De speed RS voelde voor mij na 10 min heel erg voorspelbaar en enorm vertrouwd. En dat wil 90% van de rijders denk ik, maar ik niet. Er moet ergens wat karakter inzitten, soms giftig en... Dat heeft die niet en blijkbaar de street wel.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kazzzdafke schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:02:
Yup in het hoofd zit dat nog niet echt goed :)

Aan de andere kant zijn er veel kameraden al van racebeesten overgestapt op naked's en telkens lager in pk's gegaan maar wel veel vinniger/speelser en die missen niets, integendeel zeggen ze.

Ik ben ook benieuwd.

EDIT:

echter ben ik nog altijd zo verhangen op mijn S1000R dat ik mss nog altijd twijfel om er nog een jaartje langer mee rond te rijden tot er ECHT iets beter uit komt (ijdele hoop?) en een beetje "verlies" te pakken.
Tenzij de HP of Street echt meevalt, maar ik twijfel.

De HP 22k zonder korting, en met lelijke grote akra. Dus... 5k meer dan mijn huidige voor hetzelfde met carbon. Ik kan dat niet echt goed verantwoorden voor mezelf :)
Al leek de QS wel lekker soepel te werken.
Kan je je huidige dan niet met carbon beplakken en een blipper erop monteren?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Das een goeie, ook al aangedacht, maar kost ook wat.

Feit is dat ik em financieel wil verkopen, maar het hart zegt nee :)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind 'm echt net zo gaaf als de Z900RS O+

[ Voor 31% gewijzigd door Vrijdag op 23-01-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JK schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Monokey idd. Niet te verwarren met Monolock. Ik snap niet waarom Givi die namen zo op elkaar laat lijken.
Monokey heeft een betere bevestiging, de koffers zelf zijn steviger gebouwd (daardoor wel zwaarder) en het openen en sluiten gaat met een Monokey-koffer zoveel makkelijker. Monolock is een beetje budget. Op mijn motorscooter heb ik een Monolock-koffertje en op mijn motor de Monokey.

Frontjes heb ik nooit naar gekeken, maar anders zal het op eBay ook wel te vinden zijn.
Jep, had inderdaad dat verschil al uitgezocht. Monokey klink een stuk beter dus dat vind ik wel zo prettig. Lock zag er inderdaad beetje scooter achtig uit.

Goed punt met Ebay, kan daar altijd even neuzen. Heb daar ooit een korte zoektocht gehad zonder succes, vanavond maar even uitgebreider kijken.

Edit: het was rustig op werk. tijdje lopen googlen, maar man, wat is dit lastig te vinden inene. Je zou verwachten dat er een vrij grote markt is voor matchende coverkleuren van die topkoffers.. heb nu alleen een bron in Italië gevonden die ze levert maar die waren blauw of rood. Niks uit China ofzo... gek. Heb ze wel bij m'n Kawa dealer zien liggen dus wellicht als ik de ketting laat vervangen dat ik het eens ga vragen wat ze daar kosten. Gaat sowieso al duur zijn dus dan wil ik ook wel precies wat ik mooi vind.

[ Voor 22% gewijzigd door SmurfLink op 23-01-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb de street twin proefgereden (back to back met de street triple indertijd).
Waar ik de triple geweldig vond, vond ik de twin helemaal niks. Bakken koppel inderdaad, maar niet op een leuke manier. En je zat itt de triple, enorm in de wind.

Misschien zou ik dat nu anders aanvoelen, maar nee dat beviel me echt niet toen (al ben ik helemaal verliefd op het retro uiterlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
Zat net dit artikeltje te lezen: https://motorfreaks.nl/ar...rmoord/39175/artikel.html

Hij is inderdaad écht super gaaf die motor. Zou er dolgraag een keer op willen rijden. Alleen hij is zo duur :'( (€15.000).

Street twin is al een iets betaalbaarder alternatief, maar 10K is nog steeds veel geld voor een motor met 65pk. En ik vind het stom dat Triumph de street twin aparte velgmaten heeft gegeven waardoor je gelimiteerd bent aan een tiental banden. Je kunt nog geeneens Michelin Road 5 eronder leggen, want die bestaat niet in de voorband maat... 8)7

Nog even sparen dus voor deze Speed twin! En maakt mijn keuze voor later (lees over 10jr en rijk) wat lastiger... Indian Scout Bobber of deze Speed twin.. :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Zat net dit artikeltje te lezen: https://motorfreaks.nl/ar...rmoord/39175/artikel.html

Hij is inderdaad écht super gaaf die motor. Zou er dolgraag een keer op willen rijden. Alleen hij is zo duur :'( (€15.000).

Street twin is al een iets betaalbaarder alternatief, maar 10K is nog steeds veel geld voor een motor met 65pk. En ik vind het stom dat Triumph de street twin aparte velgmaten heeft gegeven waardoor je gelimiteerd bent aan een tiental banden. Je kunt nog geeneens Michelin Road 5 eronder leggen, want die bestaat niet in de voorband maat... 8)7

Nog even sparen dus voor deze Speed twin! En maakt mijn keuze voor later (lees over 10jr en rijk) wat lastiger... Indian Scout Bobber of deze Speed twin.. :9
Inderdaad, € 15.000 ligt ook vér buiten mijn budget ;( Qua formaat past hij wel beter bij me trouwens. De zithoogte van deze Speed Twin is met 807mm een stuk lager dan de Z900RS met 835mm.

Wat ik ook wel mooi vind aan deze, is de dubbele achtervering. Geeft 'm nét wat meer een classic uiterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:56:
[...]
Inderdaad, € 15.000 ligt ook vér buiten mijn budget ;( Qua formaat past hij wel beter bij me trouwens. De zithoogte van deze Speed Twin is met 807mm een stuk lager dan de Z900RS met 835mm.

Wat ik ook wel mooi vind aan deze, is de dubbele achtervering. Geeft 'm nét wat meer een classic uiterlijk :)
Nou van de zomer dus ons meest nette pak aan, koffer met 'geld' mee en doen alsof we rijk zijn en kijken of we proefritje kunnen maken op de Speed Twin? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 02-07 20:44
Of 8, 9 en 10 februari naar roké in Mijdrecht waar je ze zonder theater kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Maegrim schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:29:
Of 8, 9 en 10 februari naar roké in Mijdrecht waar je ze zonder theater kan rijden :+
Oeh hele goeie tip! Dat ga ik misschien wel doen eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Nou van de zomer dus ons meest nette pak aan, koffer met 'geld' mee en doen alsof we rijk zijn en kijken of we proefritje kunnen maken op de Speed Twin? :9
Goed plan! 8)

Gewoon een pre-Distinguished Gentlemen's Ride houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 02-07 20:44
Leviathius schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Oeh hele goeie tip! Dat ga ik misschien wel doen eigenlijk :)
Ik ga de 8e of de 9e ook, mn street triple staat daar nog steeds te wachten :Y

edit; hoop ik :X :X :X

[ Voor 5% gewijzigd door Maegrim op 23-01-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:58

Secsytime

Automagisch

kazzzdafke schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:52:

Zou de S 1000 R volgend jaar niet een update krijgen met het nieuwe blok uit de RR? Beetje zonde om die dan dit jaar te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maegrim schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:29:
Datzelfde weekend is in Bodegraven de Goedhart beurs. Kan je mooi rondje van maken ;)

Pagina: 1 ... 124 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.