Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:09
Chakotay schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:32:
@flowiej wasbox kan best, alleen opletten dat je geen hogedrukspuit vol op je lagers e.d. richt :)
:) En dat stukkie van de wasbox naar huis maakt dan niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

flowiej schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Niet in de wasbox had ik begrepen he? Ik woon in een appartement dus hij staat in een garage maar geen mogelijkheid om af te spoelen oid.
wasbox kan wel maar die filteren het water dus je hebt kans dat je afspuit met pekelwater. Het mooiste is thuis doen maar dat word lastig in jouw geval. Je kan met emmers water gaan slepen maar daar moet je net zin in hebben

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:09
Streepje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:15:
[...]

wasbox kan wel maar die filteren het water dus je hebt kans dat je afspuit met pekelwater. Het mooiste is thuis doen maar dat word lastig in jouw geval. Je kan met emmers water gaan slepen maar daar moet je net zin in hebben
Dan gaat het wel een beetje zijn doel voorbij inderdaad :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:19
Ik kom zojuist terug van een rondje wasbox. Zometeen bagger ik hem lekker in de anti-corrosiespray en dan kan 'ie er weer een tijdje tegenaan.

Vorig jaar had ik mijn motor niet regelmatig afgespoten (of ingesprayed), maar het jaar daarvoor wel. Ik kon wel een verschil zien hoe ze toen uit de winter kwamen. Die motor is nu weg, dus ik kan nu met een schone lei beginnen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 19-01-2019 12:39 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 21:58
noes schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:04:
[...]

10.000km.

Waar ga je proefrijden? Je kwam uit Delft toch? Motor Houtrust in Nootdorp kan ik je aanbevelen.
Klopt ben voor de S1000R ook bij Houtrust geweest heb nu alleen 2 mooie gezien aan de andere kant van NL en qua inruil willen ze er ook een prima bedrag voor geven.
Weet nog niet hoe de XR rijdt maar ik hoor alleen maar positieve dingen.
Binnenkort met de auto die kant op om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Net de motor opgehaald bij de dealer, maar wat was het koud onderweg. Wel een lekker zonnetje en nog wat gladde plekken. Nu de motor afkoelen en schoonmaken maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Zo, net terug van de noordelijke motorbeurs.. Schijnbaar zit vlakbij waar ik woon een dealer van italiaanse motoren, en schijnbaar gaat de nieuwe Benelli 752s naked iets van 8000euro kosten... Erg tempting..

Beurs was verder niet veel bijzonders.. Alleen een magnetisch schaaltje en 4 LED-knipperlichten op de kop getikt..(en 9 euro betaald voor 2 broodjes hamburger

[ Voor 29% gewijzigd door darkkingll op 19-01-2019 16:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Over wassen gesproken. Mijn Moto-Guzzi begint nu al aardig vies en vettig te worden dus het wordt weer eens tijd voor een schoonmaak beurtje. Nu wil ik het eigenlijk gelijk goed doen maar ik weet niet exact wat hiervoor de beste methode is.

De Moto-Guzzi heeft namelijk een matte tank zonder blanke lak eroverheen als het goed is. Daarnaast is het blok van aluminium en zijn overige delen gepoedercoat. De motor heeft ook leren tassen.

Ik zat eraan te denken om het gewoon met de twee emmer methode schoon te maken. Daarbij gebruik maken van Meguiars Ultimate Wash, wat ik voor mijn vorige motoren ook heb gedaan. Ik ben alleen bang dat ik snel krassen ga krijgen in het lak hierdoor. Heeft iemand hiervoor een beter idee of zou het met mijn methode ook gewoon goed gaan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XeXBhc6.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vandaag rondje gedraaid, was wel beetje frisjes :> Hij zit nog in de opknap beurt, vandaar verschillende kleuren. De bedoeling is de kleur van het spatbord, om zo de hele motor te spuiten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6iO6DqB.jpg?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

cyntax schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:23:
Over wassen gesproken. Mijn Moto-Guzzi begint nu al aardig vies en vettig te worden dus het wordt weer eens tijd voor een schoonmaak beurtje. Nu wil ik het eigenlijk gelijk goed doen maar ik weet niet exact wat hiervoor de beste methode is.

De Moto-Guzzi heeft namelijk een matte tank zonder blanke lak eroverheen als het goed is. Daarnaast is het blok van aluminium en zijn overige delen gepoedercoat. De motor heeft ook leren tassen.

Ik zat eraan te denken om het gewoon met de twee emmer methode schoon te maken. Daarbij gebruik maken van Meguiars Ultimate Wash, wat ik voor mijn vorige motoren ook heb gedaan. Ik ben alleen bang dat ik snel krassen ga krijgen in het lak hierdoor. Heeft iemand hiervoor een beter idee of zou het met mijn methode ook gewoon goed gaan?

[Afbeelding]
Vies? Zoals een echte MG betaamd lekker door de modder ploegen, afspuiten met hoge druk en hoogstens een schuimborstel. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:55

A13X

Dude

Vandaag met @Joopieboy even wezen kijken op de tweedehands motorkleding beurs van MotorKledingCenter of ik nog een net 1 delig pak kon vinden voor op een circuitdag.

Had geen hoge verwachtingen maar toch beter geslaagd dan gehoopt.

De winst, een clover X2 1 delig pak en een rev'it ignition broek (voor bij mijn jas).

De schade viel mee, 150 voor het pak en 50 voor de broek. De broek is zo goed als nieuw, amper iets aan te zien. De overal is aan de buitenkant nog hartstikke netjes. Er moet een rits vervangen worden van één been, lipje is afgebroken, en in de binnenvoering nog een klein strookje stof verstevigen. Dat zal bij een naaiatelier een paar duiten kosten.

Ik ben er happy mee *O*

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Was een mazzeltje idd, mooi spul!

En zoals ik al zei even langs de turk in schijndel (mijn pak ook even laten fixen), Pompstraat 1b, 5481 BL Schijndel. :) In het straatje schuin tegenover de glazen boerderij en de ijszaak. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:40:
Vandaag met @Joopieboy even wezen kijken op de tweedehands motorkleding beurs van MotorKledingCenter of ik nog een net 1 delig pak kon vinden voor op een circuitdag.

Had geen hoge verwachtingen maar toch beter geslaagd dan gehoopt.

De winst, een clover X2 1 delig pak en een rev'it ignition broek (voor bij mijn jas).

De schade viel mee, 150 voor het pak en 50 voor de broek. De broek is zo goed als nieuw, amper iets aan te zien. De overal is aan de buitenkant nog hartstikke netjes. Er moet een rits vervangen worden van één been, lipje is afgebroken, en in de binnenvoering nog een klein strookje stof verstevigen. Dat zal bij een naaiatelier een paar duiten kosten.

Ik ben er happy mee *O*
Ook even langs een MKC (Tilburg) geweest vanmiddag, maar de ruilbeurs was maar klein en nog steeds best prijzig. We zoeken een butsmuts voor vriendin zodat ze achterop de RT kan, maar er was slechts 1 roof jethelmpje in haar maat (S).

@xeoMe je kan ook de XR in Nootdorp rijden (huur m voor n dagje ofzo) en daarna je keuze maken bij een ander. Hoef je niet zo'n end te rijden ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:55

A13X

Dude

noes schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Ook even langs een MKC (Tilburg) geweest vanmiddag, maar de ruilbeurs was maar klein en nog steeds best prijzig. We zoeken een butsmuts voor vriendin zodat ze achterop de RT kan, maar er was slechts 1 roof jethelmpje in haar maat (S).

@xeoMe je kan ook de XR in Nootdorp rijden (huur m voor n dagje ofzo) en daarna je keuze maken bij een ander. Hoef je niet zo'n end te rijden ;)
LOL daar waren wij ook, van 11:15 tot 11:45 ongeveer. Was idd klein, de 2 dingen die ik heb waren ook zo'n beetje de enige waar ik überhaupt iets mee kon. Gewoon geluk geweest dat ze mijn maat waren.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatst had ik het over m'n dashcam. Mocht er iemand interesse hebben in beelden stuur even een pm, ik heb een stukje online gezet, langzaam, snel, stukje tunnel, tegenzon, etc. Het ziet er prima, bruikbaar uit vind ik. Gaat om een vsys M6L van zo'n €100. Werkt ook perfect nu ik hem op de ignition-draad heb aangesloten, geen 'halve' onleesbare bestanden meer bij aan- uitzetten motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Kut! :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cUar4HUvzKDfNKAltBsMWP9Q/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Net toch maar even een kijkje genomen bij de noordelijke motorbeurs. Stelde idd niet zo veel voor maar gelukkig stond er veel dus ik kon lekker proefzitten :P

Als lang persoon kan je toch wel 'makkelijk' op een mt09 zitten dus daar ben ik wel blij mee!
Ik ben ook wel verliefd aan het worden op die kawa z900 rs (2018) met dat mat zwart/groen. Kon er net niet helemaal lekker op zitten maar hij ziet er wel echt heel gaaf uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Ook weer érg goed op voorhand gemeten voordat er zomaarr @ random wat "el-cheapo" spullen bestelt zijn!!

:9

Als je genoeg ruimte in het frame hebt: Een paar langere stukken rubber slang zoeken voor de middelste twee filters en klaar is.....

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 20-01-2019 15:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:07:
@HTT-Thalan Ook weer érg goed op voorhand gemeten voordat er zomaarr @ random wat "el-cheapo" spullen bestelt zijn!!

:9

Als je genoeg ruimte in het frame hebt: Een paar langere stukken rubber slang zoeken voor de middelste twee filters en klaar is.....
Klopt, helemaal eigen stommigheid, heb wel de binnen en buiten diameters van de carbs opgemeten maar nooit rekening gehouden met de ruimte naast elkaar.

Beetje buurmannen en het zit er binnenkort gewoon op :P. Iemand die ik ken kan nog helpen met andere sproeiers en afstellen, dan valt er wellicht nog wat vermogen uit te halen. Dan nog een oliebeurtje en dan issie klaar voor de inruil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Vraagje: ik had zojuist de motor op de paddockstand om de ketting te smeren/spannen. Toen ik hem in zijn eerste versnelling zette (geen idee, gewoon voor de gein eigenlijk :+ ) viel het me op dat de ketting erg op en neer ging/sloeg.

Komt dit door een koude motor in de eerste versnelling (hij rijdt normaliter ook vrij bokkerig in de eerste versnelling, laag in de toeren)? Heb ik iets gesloopt? Moet ik naar de garage? Maak ik mij teveel zorgen? B)

(Nee, uiteraard heb ik niet lopen klooien met de ketting terwijl de motor liep. Ik ken de filmpjes waar hele handen worden opgevreten door het tandwiel :X )

[ Voor 15% gewijzigd door Nero22 op 20-01-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Nero22 Da's gewoon normaal en komt door de speling welke je ketting MOET hebben om de vrije slag van de achterbrug op te kunnen vangen, zowel ingaand als ook uitgaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nero22 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:32:
Vraagje: ik had zojuist de motor op de paddockstand om de ketting te smeren. Toen ik hem in zijn eerste versnelling zetten (geen idee, gewoon voor de gein eigenlijk :+ ) viel het me op dat de ketting erg op en neer ging/sloeg.

Komt dit door een koude motor in de eerste versnelling (hij rijdt normaliter ook vrij bokkerig in de eerste versnelling, laag in de toeren)? Heb ik iets gesloopt? Moet ik naar de garage? Maak ik mij teveel zorgen? B)
Geen druk op het achterwiel zorgt er voor dat de ketting een stuk losser zit en dus meer ruimte heeft. Je kan de spanning even controleren op de juiste manier voor jouw motor.

Verder nooit de motor laten draaien als je de ketting smeert of schoonmaakt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:34:
@Nero22 Da's gewoon normaal en komt door de speling welke je ketting MOET hebben om de vrije slag van de achterbrug op te kunnen vangen, zowel ingaand als ook uitgaand.
Thanks - maar het kan zijn dat dat best gewelddadig lijkt? Ik schrok er wel een beetje van. Maar misschien kwam dat ook wel omdat het mijn eerste keer was dat ik "onderhoud" deed aan de Street Triple.
PilatuS schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Geen druk op het achterwiel zorgt er voor dat de ketting een stuk losser zit en dus meer ruimte heeft. Je kan de spanning even controleren op de juiste manier voor jouw motor.

Verder nooit de motor laten draaien als je de ketting smeert of schoonmaakt !
Zie edit. Dat zou ik inderdaad nooit doen. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Nero22 op 20-01-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je je zorgen maakt over de speling, dan die gewoon even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Die was inderdaad wel erg los, dus die heb ik gespannen. Ik denk dat ik me teveel zorgen maak, hehe.

Alle moeren zitten weer vast, ook na het rondje rijden, dus ik hoop dat er niks gebeurt komende week. Ik zit in de regio Amsterdam met een Street Triple, dus mochten er interessant nieuwsberichten langs komen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je het volgens de specs gedaan ? Wat los lijkt kan ook best een normaal zijn. Te strak is sowieso niet iets dat je wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nero22 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:40:
Die was inderdaad wel erg los, dus die heb ik gespannen. Ik denk dat ik me teveel zorgen maak, hehe.

Alle moeren zitten weer vast, ook na het rondje rijden, dus ik hoop dat er niks gebeurt komende week. Ik zit in de regio Amsterdam met een Street Triple, dus mochten er interessant nieuwsberichten langs komen... :+
Kijk dan nog eens even goed in het boekje wat je bij je motorfiets hebt gekregen voordat je dadelijk écht iets gaat slopen op het moment dat je met een té strak gespannen ketting gaat rijden.

Een te strak gespannen ketting sloopt éérst het zwakste deel in de aandrijflijn..... En dat zijn de lagers van de uitgaande as ín je blok / bak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
Snap ik, snap ik. Hij zit er nu op met vrije bewegingsruimte op. Het kettingspannen heb ik eerder meegemaakt op een Honda Hornet. Het te strak zetten heb ik daarmee afgeleerd ook. :+

Ik had het "vrij draaien" nog niet eerder gezien, omdat het mijn eerste motor met een paddockstand is. Indrukwekkend, laat ik het zo zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nero22 op 20-01-2019 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Nero22 Voordat ik hier een mooie tekening in MS Paint gemaakt kan krijgen: Op JijBuis staan vást wel wat mooie filmpjes welke uitleggen waarom je die speling dus écht nodig hebt op een motorfiets met een geveerde/dempend opgehangen achterbrug.

De manier van meten én de in te stellen speling verschilt van machine tot machine, dus altijd even kijken hoe je moet meten en vervolgens kunt gaan stellen in de gebruikershandleiding van je eigen motorfiets.

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 20-01-2019 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:55

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:43:
[...]

Kijk dan nog eens even goed in het boekje wat je bij je motorfiets hebt gekregen voordat je dadelijk écht iets gaat slopen op het moment dat je met een té strak gespannen ketting gaat rijden.

Een te strak gespannen ketting sloopt éérst het zwakste deel in de aandrijflijn..... En dat zijn de lagers van de uitgaande as ín je blok / bak.
Of de uitgaande as zelf:
Kale uitgaande as.
Grubeater schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:19:
Dit gebeurt er als je een kettingset laat vervangen bij een zaak die geen kennis van allroads heeft.
Kale uitgaande as.
Dit is de uitgaande as van een Honda Transalp XL700V 4000km na het vervangen van de kettingset. Helemaal kaal. :X
Waarschijnlijk hebben ze een verkeerd tandwiel gemonteerd en de ketting te strak gespannen. Door het slecht passende tandwiel en de te hoge kettingspanning zijn bij het optrekken en bij het afremmen op de motor de vertanding op de uitgaande as beschadigd geraakt en zelfs helemaal afgesleten.

Heel zuur voor het mede-Transalpclub lid waarvan deze motor is. Er zijn twee oplossingen: Het onderblok splitsen en een nieuwe uitgaande as monteren of een ander motorblok monteren. De eerste oplossing kost veel in onderdelen en manuren. De tweede oplossing is ook duur, maar blokken van de 700 zijn nog niet veel te vinden aangezien het model nog vrij nieuw is.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
:o :o

@Grubeater Dat lossen ze dan vaak wel weer even simpel en snel op middels "TIG" oplossingen ..... En vervolgens wordt zo'n machinetje vaak als zijnde "ZGAN" op Marktplaats gezet waarbij er ook altijd alleen maar met mooi weer mee gereden is geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 20-01-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:55

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@wimmel_1 Uiteindelijk is het kettingwiel inderdaad vast gelast, goed tot aan de volgende kettingset wissel.
Wel heeft hij nu een blok in reserve.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
De rede dat ik "TIG" (ook als getal aanduiding) aanhaalde is omdat dat meestal dé manier van lassen is welke er dan gebruikt wordt (MIG / MAG).

Als er "Autogeen" gelast zou worden dan was 't issue minder groot doordat een autogeen / acetyleen las, met afzonderlijk vloeimiddel, ook weer netjes los te maken is middels het toevoeren van alléén warmte.

Ik heb vroeger maandenlang cursussen mogen volgen om ook daadwerkelijk op die laatste manier goed te kunnen leren lassen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 11:49
Ik vind dit allemaal knap LAStig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35
Hm, bij het terugmonteren van mijn dashboard afgelopen vrijdag kwam ik nog een grote flap rubber tegen die niet niet helemaal goed op zijn plek zat. Dat ding dus losgehaald en op de juiste manier weer teruggezet, en wat kwam daar achter vandaan... Twee mooie stelbouten van de koplampen waarvan ik dacht dat ze ontbraken *O* Eindelijk staat mjn linker koplamp niet meer net te hoog, dat zullen mijn tegenliggers vast op prijs stellen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

Koptelefoon op voor het geluid :9.

Volgende week ga ik langs om beide fietsjes te keuren :Y. En als het allemaal zo is als hij zegt, gaat er in ieder geval ééntje mee naar huis (en als het aan mij ligt, beide).

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-01-2019 19:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Laat A.U.B. even je medische gegevens achter bij de mensen welke er aanwezig zijn als je met die proefrit gaat beginnen :o

En dat zeg ik niet als geintje maar meer om jou hier nog héél en in één stuk terug te kunnen gaan zien.... Zo'n WR425 / 426 / 450 machine is (gewoon) een YZ-4xx mét daarbij simpel wat extra spullen om 'm street-legal te kunnen maken. Met alléén jouw ervaring opgedaan op een Trans-Alp is een WR250 waarschijnlijk al Too Much to handle!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:15:
Laat A.U.B. even je medische gegevens achter bij de mensen welke er aanwezig zijn als je met die proefrit gaat beginnen :o

En dat zeg ik niet als geintje maar meer om jou hier nog héél en in één stuk terug te kunnen gaan zien.... Zo'n WR425 / 426 / 450 machine is (gewoon) een YZ-4xx mét daarbij simpel wat extra spullen om 'm street-legal te kunnen maken. Met alléén jouw ervaring opgedaan op een Trans-Alp is een WR250 waarschijnlijk al Too Much to handle!!
Ach met een Gixxer kan toch ook iedereen op rijden en kan iedereen toch wel een achtje mee doen, dan is zo een 250 brommertje toch niet zo spannend? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:15:

Wat @Joopieboy op grappige wijze aanstipt inderdaad :P. Al jaren lees ik hier dat nieuwkomers met het grootste gemak een literfiets aangeraden word omdat het toch in je rechterhand zit en waarom zou je niet gelijk de fiets kopen die je uiteindelijk wilt rijden?

Toen ik naar een 125 keek kreeg ik overal te horen dat het niet snel genoeg zou zijn...

En nu sta ik op het punt eindelijk een echt klassieker aan te schaffen en dat zou het 'too much' zijn :+.

Ik denk dat jij offroad rijden met een Transalp een beetje onderschat. Het gaat allemaal niet heel snel, maar het is verdomd hard werken. Uiteraard zou het niet slim van me zijn om gelijk vol gas de eerste de beste crossbaan op te duiken, maar ik ben wel degelijk van plan om hierop te leren hoe het allemaal wat sneller kan :9. Deze lente/zomer op crosscursus en voor het eind van het jaar ga ik vliegen met dat ding :7.

Dat de helft hier koos motorloos is vanwege een beetje kou betekent niet dat ik blijf stilzitten :+. Die modder ligt er ook in de winter hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Aikon schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:39:
Laatst had ik het over m'n dashcam. Mocht er iemand interesse hebben in beelden stuur even een pm, ik heb een stukje online gezet, langzaam, snel, stukje tunnel, tegenzon, etc. Het ziet er prima, bruikbaar uit vind ik. Gaat om een vsys M6L van zo'n €100. Werkt ook perfect nu ik hem op de ignition-draad heb aangesloten, geen 'halve' onleesbare bestanden meer bij aan- uitzetten motor.
Ben ik wel benieuwd naar :)

Gisteren weer even met de motor bezig geweest, de 12v aansluiting voor de navigatie zat rechtstreeks op de accu. Op zichzelf geen probleem, maar contact geschakeld is beter. Heb een contact geschakelde draad afgetapt (gezekerd uiteraard) die als schakeldraad gaat dienen. De 12v aansluiting blijft rechtstreeks op de accu zitten, relais ertussen en klaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 20-01-2019 21:39 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Herlings .... Ik vind serieus alles bést, hé :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan even een serieuze noot, ik krijg niet het idee dat je beseft wat een 250 4T voor kracht heeft. Dat is niet te vergelijken met een 250CC 2 of 4 cilinder. Maar daar kom je vanzelf achter gelukkig. :)

Vliegen is dan wel letterlijk. Ik heb niet voor niets 2 verrotte knie schijven en een linker pink. Toen was ik nog jong en wild. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2019 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:31
Net even via Kurviger globaal de route ingevoerd die ik van de zomer ga rijden door de Alpen, ingevoerd op basis van de passen die de reisorganisator me gaf. Toch wel een pittig dingetje in 14 dagen, ze zeiden dat we rond de 5000km uit zouden komen. Denk dat ik hier geen spijt van ga krijgen als ik de route zo zie :) Nu nog even een passende motor vinden...

https://kurviger.de/nl?po...true&layer=Esri%20Streets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

zo'n 1 cilinder heeft meteen een dikke bak met koppel als je je daar niet op bedacht bent krijg je gratis vliegles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:44:
zo'n 1 cilinder heeft meteen een dikke bak met koppel als je je daar niet op bedacht bent krijg je gratis vliegles
Merkt ie vanzelf dat het niet hetzelfde is als een A2 brommertje. :+ Daarom @wimmel_1 zijn opmerking ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maakt niet uit want hij is al gewent aan een 700CC :*)

3 meter als vlag achter de machine hangen is ook wel eens een leuke ervaring. Die 50 Mtr. lopen naar je machine is dan alleen K*T >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Maakt niet uit want hij is al gewent aan een 700CC :*)

3 meter als vlag achter de machine hangen is ook wel eens een leuke ervaring. Die 50 Mtr.. lopen naar je machine is dan alleen weer K*T >:)
nou ik moest er na het lessen echt wel even aan wennen op de ktm, en die had maar 60pk ofzo maar ding zat in no time op de 100. En je moet zo'n competitieve 1 cilinder ook heel ander berijden dan een "normale" motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy 250cc 2takt bedoel je daarbij neem ik aan? 4takt is een stuk minder spannend over het algemeen:+

* Chakotay wil nog wel eens een Aprilia RS250 proberen, dat gaat volgens mij ook een stuk harder dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Daar ben ik ook achter gekomen, stageloper op het werk had een DRZ-400 gekocht. Mocht er ook wel ff een stukje op rijden. Heb 't voorwiel meerdere malen van het wegdek af gehad, en dat was toch echt niet de bedoeling :X

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:36:
@HTT-Thalan even een serieuze noot, ik krijg niet het idee dat je beseft wat een 250 4T voor kracht heeft. Dat is niet te vergelijken met een 250CC 2 of 4 cilinder. Maar daar kom je vanzelf achter gelukkig. :)

Vliegen is dan wel letterlijk. Ik heb niet voor niets 2 verrotte knie schijven en een linker pink. Toen was ik nog jong en wild. :)
Kennen jullie mij als iemand die onbedachtzaam te werk gaat? :>.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Kennen jullie mij als iemand die onbedachtzaam te werk gaat? :>.
Hmmm..... Ik scroll ff een pagina terug en ik zie daar een paar luchtfilters welke niet "precies" passen op een setje carburateurs van een fiets welke ooit aangeschaft is in een opwelling?

Maar onbedachtzaam was niet 't woord was in me op kwam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:59:
@Joopieboy 250cc 2takt bedoel je daarbij neem ik aan? 4takt is een stuk minder spannend over het algemeen:+

* Chakotay wil nog wel eens een Aprilia RS250 proberen, dat gaat volgens mij ook een stuk harder dan je zou verwachten.
Oe dat is helemaal mooi spul idd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:07:
[...]

Hmmm..... Ik scroll ff een pagina terug en ik zie daar een paar luchtfilters welke niet "precies" passen op een setje carburateurs van een fiets welke ooit aangeschaft is in een opwelling?

Maar onbedachtzaam was niet 't woord was in me op kwam :9
Ok, dat punt moet ik je geven :P. Maar ik doelde eigenlijk op mijn rijstijl :+. Ik zal de machine met de gepaste hoeveelheid respect leren berijden :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:26:
[...]
Al jaren lees ik hier dat nieuwkomers met het grootste gemak een literfiets aangeraden word omdat het toch in je rechterhand zit en waarom zou je niet gelijk de fiets kopen die je uiteindelijk wilt rijden?
Literfiets zegt natuurlijk niets. 1 cilinder, 2 cilinder of 4 cilinder. 2 takt of 4 takt. Rijeigenschappen. elektronica, enz, enz. Er speelt zo enorm veel mee en dit is ook waarom Wimmel dit zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:26:
[...]
Wat @Joopieboy op grappige wijze aanstipt inderdaad :P. Al jaren lees ik hier dat nieuwkomers met het grootste gemak een literfiets aangeraden word omdat het toch in je rechterhand zit en waarom zou je niet gelijk de fiets kopen die je uiteindelijk wilt rijden?

Toen ik naar een 125 keek kreeg ik overal te horen dat het niet snel genoeg zou zijn...

En nu sta ik op het punt eindelijk een echt klassieker aan te schaffen en dat zou het 'too much' zijn :+.

Ik denk dat jij offroad rijden met een Transalp een beetje onderschat. Het gaat allemaal niet heel snel, maar het is verdomd hard werken. Uiteraard zou het niet slim van me zijn om gelijk vol gas de eerste de beste crossbaan op te duiken, maar ik ben wel degelijk van plan om hierop te leren hoe het allemaal wat sneller kan :9. Deze lente/zomer op crosscursus en voor het eind van het jaar ga ik vliegen met dat ding :7.

Dat de helft hier koos motorloos is vanwege een beetje kou betekent niet dat ik blijf stilzitten :+. Die modder ligt er ook in de winter hoor...
Voor het eind van het jaar vliegen met dat ding? Zoals @Streepje en de anderen hier al zeggen: pas wel op met die 450cc 1 cilinder. Het heeft meer koppel en paardenkrachten dan je denkt. :P In december had MXGP-rijder Glenn Coldenhoff nog een grote crash bij een sprong met zijn KTM 450. :')

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Grubeater schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Hier staat de beschrijving van de Sawky 30L van 21Brothers.
Je hebt de tassen bij hen besteld, hoe heb je ze bevestigd?
Moet je nog wel zelf een rek monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 21:13
Ik ben zeer tevreden met mijn huidige Street triple R... waar blijf ik toch altijd naar ducati’s kijken 😳

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 21:47
De CB500 (1999-2000) leeft. (stond 2 jaar stil in een buiten garage).

Zaterdag opgehaald en zondag gestart na de olie te verversen, nieuwe oliefilter te steken, nieuwe batterij en de bougies op te poetsen.

De tank moest er wel af want de benzine kraan werkte niet mee. Een oud potje alpro soya room werkte perfect als tijdelijke aanvoer :9

Kosten totaal 430 €:
- Moto 350 €
- Filter 10 €
- Olie 30 €
- Batterij 40 €

Todo -> leidingen vervangen, benzine kraan oplappen, carbus uitkuisen
Te controleren -> ketting, koeling en koelvloeistof, remblokken en schijven, remvloeistof, schakelen

Mensen die een goede site kennen om leidingen te kopen ?

Tips altijd welkom daar het mijn eerste keer is dat ik zoiets doe -.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zv6Re0C.jpg

[ Voor 148% gewijzigd door SmokingSig op 21-01-2019 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, lang geleden dat ik zo'n temperatuur om mijn dashboard gezien heb... De condensator-fix houdt zich in ieder geval goed :p

brrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:10
Vandaag ook nog een zwarte Suzuki SV650 op de A15 gezien bij Rotterdam vóór knooppunt Benelux. Ik doe het hem toch niet graag na. ;)

Ik probeerde hem nog te waarschuwen dat zijn koplamp het wel erg slecht deed, maar dat had hij helaas niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
caesar1000 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:10:
Voor het eind van het jaar vliegen met dat ding? Zoals @Streepje en de anderen hier al zeggen: pas wel op met die 450cc 1 cilinder. Het heeft meer koppel en paardenkrachten dan je denkt. :P In december had MXGP-rijder Glenn Coldenhoff nog een grote crash bij een sprong met zijn KTM 450. :')

[YouTube: Glenn Coldenhoff raw practice and horror crash from Lommel]
Ik waardeer alle zorgen :* zoals ik eerder weet ik heus wel dat het niet echt hetzelfde is als mijn huidige motoren, maar mijn huidige motoren zijn dan ook niet geschikt voor wat ik wil doen. Ik heb al geprobeerd om snelle bochten te maken met de Alp en dat gaat maar heel matig, hij is gewoon intimiderend zwaar op zo'n moment. Ik heb een CRF150 gereden en die was lekker licht, wat vertrouwen gaf. De WR426 ( 426cc, geen 450cc :9 ) heeft meer vermogen maar is in vergelijking met de Alp ook lekker licht.

En het is niet alsof ik specifiek op zoek ben gegaan naar een 400+ cc, ik was al de hele tijd naar 250cc aan het shoppen maar kwam toen een collega tegen die aangaf van zijn Yamaha's af te willen (het zijn er twee). Toen hij wel openstond voor een (in)ruil was mijn interesse helemaal gewekt natuurlijk. Uiteraard zal deze niet op een aanhanger achter de Alp passen dus dan maar iets achter de Dacia hangen want op dit ding met noppen eronder naar een TCN (vaak ver weg) gaat niet echt ideaal zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Zijn er nog mensen geweest die startproblemen hadden met de kou? De auto hier wilde totaal niet meer aan na twee nachtjes vorst... Accu is compleet dood.
SmokingSig schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:31:
De CB500 (1999-2000) leeft. (stond 2 jaar stil in een buiten garage).

Zaterdag opgehaald en zondag gestart na de olie te verversen, nieuwe oliefilter te steken, nieuwe batterij en de bougies op te poetsen.

De tank moest er wel af want de benzine kraan werkte niet mee. Een oud potje alpro soya room werkte perfect als tijdelijke aanvoer :9

Kosten totaal 430 €:
- Moto 350 €
- Filter 10 €
- Olie 30 €
- Batterij 40 €

Todo -> leidingen vervangen, benzine kraan oplappen, carbus uitkuisen
Te controleren -> ketting, koeling en koelvloeistof, remblokken en schijven, remvloeistof, schakelen

Mensen die een goede site kennen om leidingen te kopen ?

Tips altijd welkom daar het mijn eerste keer is dat ik zoiets doe -.

[Afbeelding]
Zit er geen bagger in de tank?

[ Voor 7% gewijzigd door 712641 op 21-01-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@psnepvangers ik vond het vandaag ondanks de -6°C een stuk beter te doen dan vorige week toen het net boven 0 was. Erg koud maar zonnig en droog voelt een stuk prettiger aan dan een beetje koud maar nat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Brrr ik ben met de auto vandaag... en zelfs dat was het eerste kwartier bitter koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:59

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

NLDViane schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:38:
Net even via Kurviger globaal de route ingevoerd die ik van de zomer ga rijden door de Alpen, ingevoerd op basis van de passen die de reisorganisator me gaf. Toch wel een pittig dingetje in 14 dagen, ze zeiden dat we rond de 5000km uit zouden komen. Denk dat ik hier geen spijt van ga krijgen als ik de route zo zie :) Nu nog even een passende motor vinden...

https://kurviger.de/nl?po...true&layer=Esri%20Streets
Mooie en pittige route! Van welke reisorganisator is deze trip, Horizon toevallig? (Omdat die in Deurne is gevestigd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
712641 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:10:
Zijn er nog mensen geweest die startproblemen hadden met de kou? De auto hier wilde totaal niet meer aan na twee nachtjes vorst... Accu is compleet dood.

Ik heb hier een nieuwe Dacia en een 22 jaar oude Toyota staan. Beide hebben helemaal geen issues met de kou (nou vooruit, het slot van de kofferbak van de Dacia zat dichtgevroren).

De Alp wilde prima starten zodra ik de startknop had ontdooid met wat heet water :P. Choken en gelijk starten, wel even warm laten draaien terwijl ik het ijs van het zadel trek.

Moet vanmiddag naar Eindhoven en voor de file weer terug dus dan valt er niks te winnen qua tijd, ik stap lekker in de Starslet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
gauchov6 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:16:
[...]

Mooie en pittige route! Van welke reisorganisator is deze trip, Horizon toevallig? (Omdat die in Deurne is gevestigd ;) )
Correct, wilde geen ongegeneerde reclame maken haha :) Heb ze aan de telefoon gehad, zeer enthousiast en als ik op de reviews af ga is het allemaal goed geregeld. Meer mensen die ervaring hebben met dit soort routes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 21:47
De tank is er af, die moet ik eerst nog leegmaken, dan kan ik ze verder inspecteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

NLDViane schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Correct, wilde geen ongegeneerde reclame maken haha :) Heb ze aan de telefoon gehad, zeer enthousiast en als ik op de reviews af ga is het allemaal goed geregeld. Meer mensen die ervaring hebben met dit soort routes?
De 75 passen toer (deze is het toch?) is pittig, maar zeker mooi! Ik neem aan dat je al ervaring hebt met rijden in de bergen?

Vorig jaar mensen gesproken die deze hebben gedaan en het zijn lange dagen, zeker als er ergens een probleem is onderweg (file, afsluiting, ongeluk). Goede navigatie is zeker nodig, vooral om soms ook alternatieve routes te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:10

[...]

Hier geen problemen met de auto, op het feit na dat de deuren vastgevroren zaten. :+

Gelukkig vanaf vanmiddag geen problemen meer mee, dan staat de nieuwe elektrische Kona voor de deur en kan ik gewoon instellen dat ik om 7 uur in een voorverwarmde en ontdooide auto wil wegrijden... Al stap ik toch liever op de VFR zodra het weer wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@maximiliaan_nl ik hang de Caponord preventief om de paar dagen een nachtje aan de druppellader, op die manier nooit problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Moest toch de motor pakken voor een vroeg tentamen. Het werd ook wel heel spannend toen de Kawa niet wilde starten.. Paar keer opnieuw proberen te starten en gelukkig bromde hij weer zoals normaal. Heel rustig naar Breda gereden, en dat was eigenlijk nog best goed te doen door de kou, alleen een koude rechterhand op het eind. Onderweg naar huis ook nog een motorrijder in breda gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18

Vrijdag

De Zwarte

Motorrijden met kou is één ding (niet dat ik dat doe, maar toch :P ) maar al dat zout op de weg, blech!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Vrijdag schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:00:
Motorrijden met kou is één ding (niet dat ik dat doe, maar toch :P ) maar al dat zout op de weg, blech!
Lekker zout happen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18

Vrijdag

De Zwarte

Pijnlijk, ik heb met dit droge weer namelijk nog wel eens gebarsten lippen :X

dat klinkt ranziger dan dat het eigenlijk is :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ah joh, Er waren vandaag mensen bij mij thuis om een scheur in het huis te inspecteren(woon in aardbevingsgebied). BIj mij op het werk moet ik nu al een week opmerkingen over scheuren aanhoren 8)7 Ben dus wel wat gewend...

Ik was blij dat ik vandaag met de auto ben gegaan, wat een kou :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 22:03

Fuelke

Forza Ferrari

"Ik doe eerst even mijn broek uit en dan ga ik naar mijn meeting"

Daar kom je alleen mee weg als je met de motor naar het werk rijdt.

Goed te doen overigens vanmorgen, -5,6° C hier vanmorgen, maar geen wind dus niet veel kou gehad. Wel voor het eerst de wintervoering in de broek geritst.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Fuelke schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:27:
"Ik doe eerst even mijn broek uit en dan ga ik naar mijn meeting"

Daar kom je alleen mee weg als je met de motor naar het werk rijdt.
Ligt eraan watvoor werk je doet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
gauchov6 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:31:
[...]

De 75 passen toer (deze is het toch?) is pittig, maar zeker mooi! Ik neem aan dat je al ervaring hebt met rijden in de bergen?

Vorig jaar mensen gesproken die deze hebben gedaan en het zijn lange dagen, zeker als er ergens een probleem is onderweg (file, afsluiting, ongeluk). Goede navigatie is zeker nodig, vooral om soms ook alternatieve routes te vinden...
Goed om te horen :) Afgelopen jaar een week op Gran Canaria rondgescheurd op een huurmotor (die touringcars kom je op de gekste plekken tegen, net als vrachtwagens...), daarnaast een paar weekendjes Eifel gehad en een midweekje Schwarzwald.

Qua navigatie zit ik te twijfelen tussen een nieuwe TomTom en de Kurviger app op mn telefoon, voor navigatie zelf zal de tomtom beter zijn maar of dat de 400 euro waard is... Hoop bij een nieuwe motor een leuk dealtje te kunnen maken daarmee.
Is het vooral persoonlijke voorkeur wat Garmin of TomTom betreft, of is de een echt beter dan de ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:35
NLDViane schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Niet met deze specifieke route, wel met Horizon.
Vorig jaar met Koningsdag naar het Westerwald geweest (groepsreis).
Hotel was prima, communicatie en reisleiding was ook goed. Leuke routes (heenweg+terugweg) en iedere dag een korte en lange route.

Dit jaar naar Duitsland en Italie met de KNMV tour van Horizon, ook een groepsreis.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane ik heb zowel een Garmin (Zumo 220) als een TomTom (Rider 400 op het moment) gehad. Garmin is over het algemeen beter met het werken met van te voren gemaakte grote gedetailleerde routes, TomTom is beter met verkeersinformatie & live omleidingen berekenen.

Wat wil je ermee doen? Voor simpelweg van A naar B rijden voldoet alles wel, als je hem voor grote tourritten en vakanties gaat gebruiken zou ik naar de echte motorgerichte producten van Garmin & TomTom kijken.Zelf vind ik het persoonlijk erg prettig dat de TomTom waterdicht & trillingsbestendig is, en dat hij een stevige robuuste houder met stroomvoorziening heeft waar hij makkelijk in 1x in klikt zonder breekbare stekkertjes.

[ Voor 44% gewijzigd door Chakotay op 21-01-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

NLDViane schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
[...]
Qua navigatie zit ik te twijfelen tussen een nieuwe TomTom en de Kurviger app op mn telefoon, voor navigatie zelf zal de tomtom beter zijn maar of dat de 400 euro waard is... Hoop bij een nieuwe motor een leuk dealtje te kunnen maken daarmee.
Is het vooral persoonlijke voorkeur wat Garmin of TomTom betreft, of is de een echt beter dan de ander?
Garmin vs TomTom worden hele fora over volgeschreven, beiden hebben plus- en minpunten...
Ik heb een TT410 en ben daar heel blij mee, 2e hands kun je een 400 tm 450 al een stuk goedkoper krijgen. Als er maar lifetime maps bijzitten is het goed, de flits- en file info zit niet op alle modellen (410 en 450 wel).

Kurviger ken ik niet in gebruik, maar ziet er handig en doordacht uit, zelf gebruik ik MRA (https://www.myrouteapp.com/nl) met een Alles-in-1 abbonement. Een paar jaar geleden een lifetime abonnement gekocht, maar die hebben ze niet meer helaas.

En ik gebruik bij langere trips en meerdaagse reizen dus beide samen. Het blijft IT dus zowel de TT als de MRA app doen soms rare dingen met de route, dus dan is het goed om een backup/reserve navigatie te hebben! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@gauchov6 ik heb het eens bij TomTom nagevraagd, de enige verschillen tussen de 400 & 410 is het andere kleurtje (zilveren randje bij de 400 vs zwart randje bij de 410), en een andere touch-laag over het scherm die beter met handschoenen werkt bij de 410. De software & features zouden exact gelijk moeten zijn als je ding update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Chakotay schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:23:
@gauchov6 ik heb het eens bij TomTom nagevraagd, de enige verschillen tussen de 400 & 410 is het andere kleurtje (zilveren randje bij de 400 vs zwart randje bij de 410), en een andere touch-laag over het scherm die beter met handschoenen werkt bij de 410. De software & features zouden exact gelijk moeten zijn als je ding update.
Moest het ook weer even opzoeken; de 410 heeft tov de 400 de Lifetime World Maps, TomTom Traffic, Speed Cameras en 100 pre-installed Great Rides (niet heel boeiend die routes). De 450 heeft die donkere randjes en de andere betere touch-laag.

De nieuwste 550 heeft een verbeterde BT en een quad core processor, en is een stuk sneller maar ook duurder. Maar wellicht wordt dit jaar een 560 uitgebracht, dan zakt de 550 vast snel in prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@gauchov6 ohja, die great rides heeft de 400 niet. Livetime maps, traffic & speed camera's heb ik wel met mijn 400. Ik dacht echter dat de 400/410 europa waren, en de 420/450 world :)

Ik ben overigens benieuwd of er ook nog eens een "5500" of iets vergelijkbaars uitkomt met ingebouwde simkaart & eigen internetverbinding zoals je ook bij de auto-varianten hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 21-01-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NLDViane schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Goed om te horen :) Afgelopen jaar een week op Gran Canaria rondgescheurd op een huurmotor (die touringcars kom je op de gekste plekken tegen, net als vrachtwagens...), daarnaast een paar weekendjes Eifel gehad en een midweekje Schwarzwald.

Er is ook voor 10 euro per jaar ofzo de TomTom app op je telefoon, schijnt erg goed te zijn. Waterdichte telefoon is aan te bevelen ;)

En ja, ik vond het ook best fris vanmorgen. Ik ontbijt altijd pas op werk, zonder brandstof in mn maag krijg ik t wat sneller koud. Maar, thermoshirt en extra col deden hun werk goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Chakotay schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:38:
@gauchov6 ohja, die great rides heeft de 400 niet. Livetime maps, traffic & speed camera's heb ik wel met mijn 400. Ik dacht echter dat de 400/410 europa waren, en de 420/450 world :)

Ik ben overigens benieuwd of er ook nog eens een "5500" of iets vergelijkbaars uitkomt met ingebouwde simkaart & eigen internetverbinding zoals je ook bij de auto-varianten hebt.
Ik heb de 410 en die heeft wereldkaarten, de 400 was alleen Europa.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SpongeRob hmz, verwarrend ook al die nummers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Als je voor Garmin gaat moet je wel bereid zijn je weg te vinden in 1990 software en interface. Werkt zo ouderwets en user unfriendly.

iPhone navigatie beviel mij na overstsap 100x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Requiem19 mapsource/basecamp vind ik ook waardeloos inderdaad. Je hebt mensen die erbij zweren, ik kon er maar niet aan wennen. Maargoed, Garmin blijft wel het beste in met zeer complexe .gpx routes omgaan, ik heb nog geen telefoon-navigatie gezien die daar echt goed mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

[...]
Mijn dieseltje pruttelde vanochtend wel een paar seconden langer door, maar startte wel gewoon. Heb 'm sinds vrijdag niet meer gebruikt.

Qua navigatie ben ik van plan de TomTom app op mijn telefoon te gaan gebruiken. ff kijken op de motorbeurs of ik daar een Xgrip met korting kan fixen, anders gewoon online bestellen. Moet nog wel even kijken hoe ik de stroomvoorziening ga regelen.

[ Voor 23% gewijzigd door SmurfLink op 21-01-2019 15:13 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:50
Chakotay schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:08:
@Requiem19 mapsource/basecamp vind ik ook waardeloos inderdaad. Je hebt mensen die erbij zweren, ik kon er maar niet aan wennen. Maargoed, Garmin blijft wel het beste in met zeer complexe .gpx routes omgaan, ik heb nog geen telefoon-navigatie gezien die daar echt goed mee omgaat.
Iphone doet het prima en zelfs beter dan een garmin waar ik destijds mee vergeleek.
De gps op de iphone maakte dingen schoon waar de garmin je soms van de hoofdweg afstuurde om 200 meter een woonwijk in te rijden en om te keren. Omdat die je exact naar dat gps punt wou brengen.

Ik weet niet wie de route had gemaakt en waarmee maar kwam van een website met routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun dan is dat een gammel gemaakte route :P Bij goed gemaakte routes staan de punten juist op de goede plek, en moet de navigatiesoftware daar vooral vanaf blijven.

In other news, we zijn allemaal heel gezond *O*

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 21-01-2019 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Project Jerrypannier begint vormen aan te nemen..
Gister de jerrycan doormidden gezaagd en afsluiting op de randen getest..
Afbeeldingslocatie: https://scontent-any2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/50297012_10161443408715088_3549860795938504704_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-any2-1.xx&oh=fe659c97851e76248c2d6f69576460d3&oe=5CBF3982

Afbeeldingslocatie: https://scontent-any2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/50920352_10161443407520088_5177813255510294528_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-any2-1.xx&oh=e2738429d5c6bf4b8c4eaf1570086fcd&oe=5CC27595

Met een van de 20L jerriecans heb ik leuk kunnen testen of de plasmacutter een goed resultaat gaf.. maar daar heb ik toch te weinig handigheid mee om dat netjes te doem op zo'n hobbelig ding.. dus de 10L versie met de bandsaw gedaan en dat gaf een perfect resultaat..
De 20L versie zit nu een mooi rechthoekkig gat aan de zijkant.. maar eens kijken of ik daar een mooi display kastje van kan maken..

Nu nog een betere schanier zien te vinden.. de schanieren die ik in gedachte had passen niet mooi.. dus een 'spacer hinge' gaan zoeken..
Ook moet de afsluitings strap er nog op komen maar dat doe ik pas als de schanier erin zit..

<edit> ik zie trouwens nu dat op de foto de bovenkant er niet goed op zit.. in het echt sluit het mooi aan.. * ToolkiT mompelt iets over haastige spoed..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 21-01-2019 15:40 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Welke schoonmaak spullen raden jullie aan voor de kuipdelen en de rest van de motor?
Een tuinslang met water en de S100 kettingspray heb ik al in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 08:55

Frans92

VFR800

Auto startte zonder problemen. Duurde niet eens langer dan normaal. Is ook wel een klein blokje, 1.0 ecoboost met een start-stop-accu.

Daarna lekker achter- en voorruitverwarming aan, scheelde weer krabben >:)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:04
Chakotay schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:08:
Ik ben het niet direct met je eens dat Garmin het beste is met complexe gpx routes.
Wat ik wel een groot gemis vind is de "harde stops" die bij Tomtom niet mogelijk zijn. Maar bij Tomtom is het tenminste wel weer mogelijk om bij een track van de route af te wijken, waarna hij je weer terug stuurt naar de track. Bij wegwerkzaamheden en zo een erg fijne functie.
Even uitzoomen zodat je weet waar je globaal heen moet, die kant op rijden, en na een paar pogingen om je terug te sturen zoekt hij een alternatief voor je. Daar ben ik persoonlijk heel blij mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Mijn dieseltje pruttelde vanochtend wel een paar seconden langer door, maar startte wel gewoon. Heb 'm sinds vrijdag niet meer gebruikt.

Qua navigatie ben ik van plan de TomTom app op mijn telefoon te gaan gebruiken. ff kijken op de motorbeurs of ik daar een Xgrip met korting kan fixen, anders gewoon online bestellen. Moet nog wel even kijken hoe ik de stroomvoorziening ga regelen.
Ik heb het zo opgelost:
Accesoireaansluiting S1000RR

In een onopvallend stukje kuip een gat geboord, deze DIN plug (dit is zo'n kleine versie van de sigaretten plug, wordt vooral door BMW en Triumph gebruikt) geplaatst. Die plug is direct op accu aangesloten met zwevende zekering, dus ik kan ook een batterijlader op deze manier aansluiten.

Voordelen: geen gemor in kabelboom, geen storingen introduceren.
Nadelen: niet geschakeld met contact.

Eventueel kan je ook een piggyback zekering gebruiken, dan kan je m makkelijk aansluiten op een geschakelde lijn, bijvoorbeeld die van je hoofdverlichting.

(Heb het wel eens eerder geplaatst hier, maar kon dat niet terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy van de track afwijken doet TomTom erg netjes inderdaad. Bij Garmin had ik altijd herberekenen uitstaan om dan zelf even wat nieuws te verzinnen, waarna hij de route weer oppakt als je daar weer bij terug bent.

9 van de 10x kan je zeker in het weekend op de motor bij werkzaamheden echter prima doorrijden, als je niet bang bent voor wat gravel en smalle doorgangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pagman schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:39:
Welke schoonmaak spullen raden jullie aan voor de kuipdelen en de rest van de motor?
Een tuinslang met water en de S100 kettingspray heb ik al in mijn bezit.
Ik gebruik lampenolie voor waar kettingvet zit en verder gewoon een standaard sopje met de 2 emmer methode.
Pagina: 1 ... 123 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.