Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.672 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren lekker wezen nerden in de garage. Heb mijn achterremklauw vast gezet. Zodat hij blijft hangen met achterwiel wissel. _/-\o_

Voelt toch best raar om de boormachine zo erin te zetten hahaha. Maar het resultaat is er. Het zit nu vast met zo'n “Split deuvel”. Denk dat ik het nog ga verbeteren en er draad in ga tappen zodat ik het vast kan zetten met een bout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hUy7sLgkOqMeGWt7QW2wIeMa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3w5hwUViYWsBQRGDOeJq3hOE/full.jpg
En nog even goed schoonmaken mag ook wel :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

BobbyDgtl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Kan je volledig ontkoppelen als je het met 2 vingers doet?
Koppeling inknijpen tot aan het handvat is nergens voor nodig, en die van mij heeft het aangrijp moment heel vroeg. Bij het sneller wegrijden gebruik ik de quickshifter

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:55

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

lolgast schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:28:
En volgens mij heeft @Grubeater tassen in Polen besteld
Hier staat de beschrijving van de Sawky 30L van 21Brothers.

[ Voor 12% gewijzigd door Grubeater op 17-01-2019 11:31 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 13:16
Zo, net even staan schroeven op het werk, de motor staat er nu zo bij:

dashboard

Hopelijk morgen eindelijk weer een werkend dashboard *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35
Joopieboy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Bestel dan gelijk ook die laatste V, mooi man in die kleurstelling 8)
Ik heb deze die ik nu heb pas net einde zomer 2018 gekocht... 8)7 Beetje zonde van het geld om nu meteen weer een nieuwe te gaan halen.. :P
Eddos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Op het TDM-forum heeft iemand die koffers besteld vanuit Oost-Europa. Ik kan de link zo niet vinden, maar dat scheen nogal veel uit te maken qua kosten. Misschien nog een avondje Googlen waard?
Thanks voor de tip
etwintje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Waarschijnlijk bij Heavy Duties: https://heavyduties.ro/suzuki/dl650-v-strom/
Nog niet echt goedkoop maar wel minder dan 700
Ja die waren het, nieuw dus met rek voor € 420,- (verzend kosten weet ik zo even niet).
Ga dus echt geen 700 voor gebruikte betalen, ook al is dat een ander (beter) merk.
lolgast schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:28:
En volgens mij heeft @Grubeater tassen in Polen besteld
Thanks goede tip, dat scheelt echt heel veel geld en tassen is ook wel tof vind ik.
Maar denk dat ik toch voor koffers ga, die zijn tijden het kamperen ook weer te gebruiken als tafeltje, het ziet er (vind ik) wel vet uit op zo een grote all-road.

Vind die heavydutes echt wel een goede tip daar ga ik eens wat reviews van zoeken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Ik heb deze die ik nu heb pas net einde zomer 2018 gekocht... 8)7 Beetje zonde van het geld om nu meteen weer een nieuwe te gaan halen.. :P

[...]

Thanks voor de tip

[...]

Ja die waren het, nieuw dus met rek voor € 420,- (verzend kosten weet ik zo even niet).
Ga dus echt geen 700 voor gebruikte betalen, ook al is dat een ander (beter) merk.

[...]

Thanks goede tip, dat scheelt echt heel veel geld en tassen is ook wel tof vind ik.
Maar denk dat ik toch voor koffers ga, die zijn tijden het kamperen ook weer te gebruiken als tafeltje, het ziet er (vind ik) wel vet uit op zo een grote all-road.

Vind die heavydutes echt wel een goede tip daar ga ik eens wat reviews van zoeken.
Ik heb de Heavy Duties op mijn trip meegehad. Dus als je specifieke vragen hebt, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1000Motormuis
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Tevreden mensen over Gore-Tex hier?

Als ik vier seizoenen lang motor ga rijden wil ik best investeren in goede kleding, alleen weet ik nooit hoeveel je betaalt voor kwaliteit en hoeveel voor marketing. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 14:06
Bommes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:58:
[...]

[...]

Thanks voor de tip

[...]

[...]

Ik heb er ooit eens naar gekeken voor mijn Transalp. Als ik het me goed herinner kon je ze naar huis laten versturen (prijzig) maar ook naar een industriegebied in Amsterdam (stuk goedkoper). Verder kon je ze aan alle kanten laten aanpassen, kleur, binnen bekleding, scharnieren/sloten, extra beschermkapjes op de hoeken etc. Overigens zijn de lussen bovenop ook erg handig, kun je een drybag met spanbandjes op vast knuppen. Het is wel allemaal lomp spul (lees zwaar en degelijk). Er is geloof ik tegenwoordig ook een importeur in Nederland maar die is een stuk duurder.

Op de site van motoravonturist staat wel een review: https://www.motoravonturi...iews/daniel/heavy-duties/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

1000Motormuis schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:02:

Als ik vier seizoenen lang motor ga rijden wil ik best investeren in goede kleding, alleen weet ik nooit hoeveel je betaalt voor kwaliteit en hoeveel voor marketing. :P
Ik heb een variant erop (AeroTex) en zeer tevreden ermee. Nu na een jaar of 5 begint hij pas door te lekken, waarvan 2 jaar woon-werk verkeer. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
Ohja, @Bommes, ik zag afgelopen weekend dit nog staan:

vespa met zijspan

Iets voor jou? Kan je extra vrouwen en/of stokbroden meenemen op vakantie *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 17-01-2019 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 08:49

Ik heb zelf een Difi jas (200,-) en broek (150,-) Goretex/Aerotex gekocht 2 jaar geleden en ben zeer tevreden er over..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tylen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:09:
Gisteren lekker wezen nerden in de garage. Heb mijn achterremklauw vast gezet. Zodat hij blijft hangen met achterwiel wissel. _/-\o_
Slim, dat is altijd een hoop gedoe :*)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:37
Joopieboy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Ik heb een variant erop (AeroTex) en zeer tevreden ermee. Nu na een jaar of 5 begint hij pas door te lekken, waarvan 2 jaar woon-werk verkeer. :Y
De Difi Aerotex jas van Motoport geeft me nog steeds heel veel (kurkdroog) plezier maar de broek vind ik kut, lekt heel snel door bij het kruis (en daarna de hele broek door). Daar doet mijn Gore-tex Rev'it broek het toch perfect, kwam vanmorgen nog door de stromende regen aan op kantoor: kurkdroog vanbinnen.

De kwak gaat binnenkort weer rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDHPsezd3K5oz2JxtZ2R5DTS/full.png

Filters van Ebay zijn binnen :). Zien er zo op het eerste gezicht heel erg goed uit, geen scherpe randjes, gaatjes of slechte afwerking te zien...

En dat is extra goed nieuws omdat een collega vandaag heeft laten weten wel (bij eventueel een beetje bijbetaling van mijn kant) wel wil oversteken: Hij heeft twee stuks WR426's staan waarvan hij er best eentje aan mij kwijt wil met inruil van de Kawa. Die ga ik dus even snel helemaal op punt zetten, want zo'n WR daar heb ik wel oren naar :9~.

Plaatje van interweb voor een indruk:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/v3QLzFVpWfI/maxresdefault.jpg

Staan schijnbaar te boek als hele goede, slijtvaste dingen, en heel geschikt om op te leren crossen :).

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-01-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 11:49
Maar ook weer even voor het eerst sinds heel veel maanden wat posten :-)

Besloten om de oude CBR600F toch in de verkoop te gooien, ik heb weer iets nieuws op het oog!

In verband met mijn lengte (1.97m) was de CBR600F een ideaal woon/werk apparaatje en ik heb er de afgelopen drie jaar heerlijk op "gelest" sinds het halen van de rijbewijs!

Mijn uiteindelijke doelen/wenzen zijn: Een leuke motor voor woon/werk houden, maar wel de mogelijkheid (en genoeg power) hebben om met iemand achterop een EU(/of meer) tour te kunnen doen, terwijl we wel nog steeds een beetje leuk kunnen rijden.

Ik blijf ook een softy voor een beetje sportieve modellen, vandaar de "uitgebreide" volle kup varianten.

Nu in het oog:
- Suzuki Bandit GSF1250 (Proefrit: Nee)
- Honda CBF1000 (Proefrit: Ja)
- Yamaha FZ1 (Proefrit: Ja)

Allemaal de "GT/Grand Tour" versie met volle kuip.

Suzuki
Pro:
- Meeste power in het lage bereik
- Goede zitcomfort voor zowel bestuurder als bijrijder
Con:
- De versie waar ik mijn oog op heb is niet zo breed beschikbaar op de tweedehands markt
Comfortcijfer: -

Honda
Pro:
- Veel van te vinden op de tweedehands markt
- Veel opties
- Goed betaalbaar in aanschaf en onderhoud
Con:
- Het minst "uitnodigende" om te zien van alle drie
Comfortcijfer: 7.5/10

Yamaha
Pro:
- Lekker sportief motortje. Lager in de toeren gaat hij redelijk
- Zithouding zit wel riant
- Veel opties m.b.t. baggage en alles
- Oogt lekker sportief!
Con:
- Duurste van allemaal in de aanschaf
- Onderhoud schijnt wat prijziger te zijn dan de rest.
Comfortcijfer: 8/10

Natuurlijk ook belangrijk zijn mijn eisen waarom de keuze op deze is gevallen:
- Goede, rechte zithouding
- Volle kuip (Stijlpunten)
- Genoeg power voor twee personen
- Niet breder dan 82cm (i.v.m. schuurdeur)
- Mogelijkheid voor baggage/koffers
- Mogelijkheid voor (aftermarket?) hoger scherm i.v.m. wind
- Betaalbaar

Mijn to-do list is:
- Proefritje maken op een GSF1250
- Deurtest maken met een GSF1250

Iemand toevallig aanraders?

EDIT:
Kan helaas geen plaatjes toevoegen, werkPC doet moeilijk met images

[ Voor 19% gewijzigd door Crazy-Al op 17-01-2019 18:12 . Reden: fail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 09:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

En toen werd je even overvallen door een hagelbui :X

Allemaal prima, zelfs de rotonde driekwart heel rustig met beide voetjes aan de grond.
Tot je bij het stoplicht komt en je voet wegglijd door hagelstenen.
Schade:
- Ego
- Beetje lakschade
- Spiegel, maar dat is te fixen.

Die bij had ik echt niet verwacht, maar ja je bent pas halverwege richting huis dus wat moet je dan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 11:49
Rubman schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:00:

Allemaal prima, zelfs de rotonde driekwart heel rustig met beide voetjes aan de grond.
Schade:
- Ego
- Beetje lakschade

Die bij had ik echt niet verwacht, maar ja je bent pas halverwege richting huis dus wat moet je dan.
Heel herkenbaar... Mijn eerste (en gelukkig enige) valbui was te laat erachter komen dat het weggetje waar je de motor op zijn zijstandaard zet... naar rechts helt.

Dat stukje ego komt ook zekerste weten in orde! Ik kan er twee jaar later gelukkig nog smakelijk om lachen!

Is het toevallig een zwarte motor? Ik heb mijn lakschade voor 99% op kunnen lossen met een zwarte Edding permanent marker. Zie je niks meer van, tenzij je dichtbij genoeg bent om boos op te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Rood, dus wordt wat lastiger

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog maar eens spammen met mijn allereerste 'eigen' en straatmotor sinds ik mijn rijbewijs heb, en mijn huidige. :Y
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/01/ixs-800x480.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:29

Vrijdag

De Zwarte

Schade:
- Ego
- Beetje lakschade

Balen zeg :/ , gelukkig geen ernstige schade!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Paar handschoenen en sinds twee weken een gore tex jas. Bevalt allemaal super. De jas heeft nu een paar buien gezien. De langste was een goede bui waar ik anderhalf uur in heb gereden. De buitenkant was goed nat. Maar geen vocht door de gore tex laag gekomen. Na het uitdoen van de jas was ik nog kurkdroog. Totdat ik in de plas water stapte met mijn sokken die ondertussen onder de jas zich had gevormd. De jas is ook niet dik maar toch warm zat. Mijn vorige jas was een difi, als daar ergens een vouw ontstond (vaak bij mijn buik / kruis) trok het water er wel door heen. Ben dus erg blij met een goede goretex jas! Heb er 360 euro voor betaald bij termaat. Kan alleen maar zeggen dat ik het zo weer zal doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-07 13:05
Crazy-Al schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:56:

Besloten om de oude CBR600F toch in de verkoop te gooien, ik heb weer iets nieuws op het oog!

In verband met mijn lengte (1.97m) was de CBR600F een ideaal woon/werk apparaatje en ik heb er de afgelopen drie jaar heerlijk op "gelest" sinds het halen van de rijbewijs!

Mijn uiteindelijke doelen/wenzen zijn: Een leuke motor voor woon/werk houden, maar wel de mogelijkheid (en genoeg power) hebben om met iemand achterop een EU(/of meer) tour te kunnen doen, terwijl we wel nog steeds een beetje leuk kunnen rijden.

Ik blijf ook een softy voor een beetje sportieve modellen, vandaar de "uitgebreide" volle kup varianten.

Nu in het oog:

Suzuki
Pro:
Con:
- De versie waar ik mijn oog op heb is niet zo breed beschikbaar op de tweedehands markt

Honda
Pro:
- Veel opties
Con:

Yamaha
Pro:
- Oogt lekker sportief!
Con:

- Betaalbaar

Mijn to-do list is:

EDIT:
CBF1000 kan je het zadel van in hoogte verstellen, check dat even voor je een proefrit maakt. Moet je wel met boutjes voor in de weer dus niet even makkelijk alle standen te proberen tijdens een proefrit. Zou gezien je lengte best wel eens verschil kunnen maken qua comfort.

In vergelijking met mijn eigen FZS600 vind ik de CBF meer topzwaar, merkbaar minder soepel qua sturen, zelf zou ik de Yamaha dus ook een proefrit aan wagen.

Gaat bij mij dus om een FZS600 van 2001, m'n pa heeft een CBF1000 van 2008 dacht ik.
CBF vs FZS ontloopt elkaar niet zo gek veel qua snelheid, comfort, onderhoud etc. maar een FZ1 is weer een compleet andere fiets natuurlijk. Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan deze informatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 16:33

epic_gram

undercover moderator

ik heb de indruk dat je met de voetjes aan de grond alleen maar instabieler gaat rijden en minder controle hebt. Maar ik ben nog onervaren dus ik weet het niet zeker. :*)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Eric Z Bandit heeft dat ook, dus dat scheelt. Nadeel van die vind ik de relatief slappe vering wat je zeker bij een wat sportievere bocht heel erg gaat merken, en dan ook de zwakkere remmen met name. Die zijn met gesinterde blokken wel te verbeteren qua gevoel, maar goed.

Bij de Honda heb ik wel meer het idee dat dat wat degelijker/zwaarder uitgevoerd is allemaal.

Motorblok van de Suuz is echt boterzacht trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Bijna vergeten maarre gefeliciteerd @Tylen *O*

Zelf ook weer eens met de motor gaan rijden naar school en was op de terugweg net op tijd thuis voor de hagelbui :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 20:44
CB1300 is er ook met badkuip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
noes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:48:
[...]
Je vergelijkt m weer met een boxer ;)
Nee hoor, ik vind alleen die bak niks, sterker nog: op lagere snelheden draait 'ie me stiekem te weinig toeren, de eerste verzetten zijn me gewoon te lang. Het voelt daardoor soms wat suf aan onderin. De Z900RS (ook een vierpitter maar met een stuk minder vermogen) voelde bv. veel agressiever, meer beleving onderin, domweg omdat ie meer toeren draait en herrie maakt. De 1000XR zal het echt wel winnen hoor, maar de beleving viel me tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

epic_gram schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:54:
[...]

ik heb de indruk dat je met de voetjes aan de grond alleen maar instabieler gaat rijden en minder controle hebt. Maar ik ben nog onervaren dus ik weet het niet zeker. :*)
Probeer maar eens zo der voetjes aan de grond op een rotonde te rijden waar een halve cm hagelstenen op ligt. :+

* Rubman nu wel even met de auto gaat.
Vandaag even stukje spiegel mee naar werk, hebben ze 80 miljard soorten kunststof lijm dus dat komt helemaal goed.
En anders had ik al gezien dat er een metalen staaf in zit. Laat ik een stukje eraan lassen om hem weer vast te zetten.

Dat of andere spiegels die ik toch al wil, maar dan moet ik weer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:03

A13X

Dude

Crazy-Al schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:56:

Nu in het oog:

Suzuki
Pro:
Con:

Honda
Pro:
- Veel opties
Con:

Yamaha
Pro:
- Oogt lekker sportief!
Con:

- Betaalbaar

Mijn to-do list is:

EDIT:
Onderhoud van de FZ1 kan ik nog weinig van zeggen maar valt volgens mij wel mee. Enige is dat je afhankelijk van de leeftijd op 2 dingen moet letten. De eerste generatie injectie, 2006-2008 meen ik, zijn gevoelig voor een frame scheur en hebben een kwetsbare dynamo. Vanaf ik meen 2008 zijn deze problemen verholpen. Anderzijds als hij nu nog niet gescheurd is zal dat niet snel meer gaan gebeuren, tenzij je ladingen wheelies gaat maken.

@Patrock kan misschien wel meer over onderhoud zeggen, hij heeft hem langer dan mij. Al was hij voor zijn Soez Weestrom laatst ook een leuke duit kwijt voor onderhoud.

Bij de FZ1 zetten ze vaak een iets kleiner tandwiel voor en/of groter achter zodat hij wat feller wordt.

Koppel van beide motors is gelijk, yamaha perst echter 55pk meer uit het blok.

En wat @Joopieboy zegt de bandit staat niet bekend om zijn strakke vering. De FZ1 heeft als basis de R1, die is daardoor al een stuk sportiever ingesteld. Dus als je graag wat sportiever rijd zou ik dat wel meenemen in je overweging of een van de anderen met geupgrade vering zoeken .

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:47
Dryhte schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:11:
Ik heb de Champion oliefilter gebruikt laatste keer dat ik 't zelf deed. Met het prijsverschil heb ik een universele oliefiltersleutel gekocht ;)
Het is 2 maal de champion geworden.

Een ander vraagje, ik kan zo een hydraulische lift bemachtigen.

Alleen vraag ik mij al hoe mijn moto (cb500 pc32) hier op kan steunen.
Mijn uitlaat (spruitstuk/pijp) zit hiervoor in de weg ?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/0GgAAOSwRE9bqifG/$_86.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hm... Zou het om half 9 nog glad zijn op neerlands' snelwegen? Moet om 10u in Utrecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:38:
Hm... Zou het om half 9 nog glad zijn op neerlands' snelwegen? Moet om 10u in Utrecht zijn.
Ik vond het ook de trapfiers binnendoor niet heel relax. Doorgaande wegen ging wel maar veel plekken lagen dikke plakken ijs :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:43
@HTT-Thalan Vanmorgen op de radio gaven ze aan dat tot 10 uur in ieder geval code geel geldt. Voor wat dat tegenwoordig waar is.
Op de doorgaande wegen (A2 en A12) heb ik geen gladheid ervaren (auto). Wel is er veel gestrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb 3 motorrijders gezien vanochtend op N wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A27 en A12, moet op kanaleneiland zijn. Klinkt alsof het dus wel mee kan vallen, alleen mijn vrouw heeft liever dat ik de Dacia meeneem :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

SmokingSig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:33:
[...]

Het is 2 maal de champion geworden.

Een ander vraagje, ik kan zo een hydraulische lift bemachtigen.

Alleen vraag ik mij al hoe mijn moto (cb500 pc32) hier op kan steunen.
Mijn uitlaat (spruitstuk/pijp) zit hiervoor in de weg ?

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Dikke blok/balk hout ertussen zodat het oppervlakte wat groter is. Dan kan ie prima op die bochten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
charrel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:15:
[...]

Dikke blok/balk hout ertussen zodat het oppervlakte wat groter is. Dan kan ie prima op die bochten staan.
Ok dus het kan geen kwaad als hij daar op steunt ? (foto interwebz)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p60hd3p.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 18-01-2019 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mwoah, uitlaatbocht, zou ik niet happy mee zijn om daar 200 kilo op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:26:
Mwoah, uitlaatbocht, zou ik niet happy mee zijn om daar 200 kilo op te leggen.
Vandaar dus mijn vraag, ik had al een vermoeden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

SmokingSig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:23:
[...]

Ok dus het kan geen kwaad als hij daar op steunt ? (foto interwebz)

[Afbeelding]
Ja, gewoon op de bok zetten die er al op zit en je losse bok onder het voorste deel. Jaren gedaan met mijn fazer 600/ fireblade 900. Nooit prblemen gehad. Het is geen punt belasting zoals bv. een stoeprand raken. Gewoon een mooi vlak stuk hout waar je bochten op leunen.
Anders een verlengstuk kopen die op je frame zit:
https://www.motozoom.com/...rseel-voor-heftafels.html

Of gewoon je kroonplaat met een spanband aan een balk aan het plafond ophangen en aantrekken.
Gaat ie ook omhoog.

Opbokken en de achterkant vastzetten:
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/993013/full

Roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
charrel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:48:
[...]

Ja, gewoon op de bok zetten die er al op zit en je losse bok onder het voorste deel. Jaren gedaan met mijn fazer 600/ fireblade 900. Nooit prblemen gehad. Het is geen punt belasting zoals bv. een stoeprand raken. Gewoon een mooi vlak stuk hout waar je bochten op leunen.
Anders een verlengstuk kopen die op je frame zit:
https://www.motozoom.com/...rseel-voor-heftafels.html

Of gewoon je kroonplaat met een spanband aan een balk aan het plafond ophangen en aantrekken.
Gaat ie ook omhoog.

Opbokken en de achterkant vastzetten:

Roeien met de riemen die je hebt.
Hmmm maar het is niet om op zijn huidige bok te zetten. Het is eigenlijk om hem hoger te zetten zodat het makkelijker werken is.

[ Voor 73% gewijzigd door SmokingSig op 18-01-2019 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

SmokingSig schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:51:
Hmmm maar het is niet om op zijn huidige bok te zetten. Het is eigenlijk om hem hoger te zetten zodat het makkelijker werken is.
Krukje kopen om op te zitten :+

Daar is uiteraard maar 1 manier voor:
https://www.hbm-machines....aL3EJixA-h50aAih-EALw_wcB

[ Voor 32% gewijzigd door charrel op 18-01-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Raym09 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:01:
[...]
@Patrock kan misschien wel meer over onderhoud zeggen, hij heeft hem langer dan mij. Al was hij voor zijn Soez Weestrom laatst ook een leuke duit kwijt voor onderhoud.
[...]
Qua onderhoud ben ik nog niet echt veel kwijt geweest voor de FZ1. 3 setjes banden, remblokjes, remvloeistof, bougies, 2 oliefilters en wat olie.
Eigenlijk niet veel meer dan kostprijs onderdelen kwijt. Voor de kleine beurtjes heeft de garage mij daar erg in gematst. Dit is tussen de 12k en 40k km.

Ik zit nu dus tegen de 40K beurt aan te hikken. De ketting kan nog heel even mee. maar moet hem nu redelijk vaak stellen. Heb alleen geen geld over op dit moment omdat ik binnen 2 maand een huisje in Arnhem of omgeving moet hebben.

De dynamo kan inderdaad een pijnpuntje zijn. Ik heb hem nog niet laten controleren.

Olieverbruik is nihil. Heb het nooit hoeven bij te vullen. of laat staan dat gezien dat het niveau gedaald is. Maar nu heb ik ook netjes om de 10k max nieuw filter plus olie laten doen.

Gebruik nu dan ook de vstrom voor woon-werk en afgelopen maanden dus minder op de fz1. Kan hem rustig een maand of twee stil laten staan. Bij de eerste omwenteling start hij direct.

Achterlicht door LED vervangen kan wel een storing geven op je abs computer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
Vanochtend prima binnendoor van Etten-Leur naar Breda kunnen rijden op de Grom. Weg was mooi droog, en nergens glad. Totdat je op de parkeerplaats komt van je werk, daar is niet gestrooid natuurlijk :+. Gelukkig niet weggegleden en al glijdend geparkeerd.

Best grappig, op de motor naar je werk bij -3, geen probleem qua gladheid. Loop je vervolgens terug over de stoep naar de ingang, ga je bijna 2x op je plaat 8)7

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
charrel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:51:
[...]

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Op de A12 bij de Meern zijn nog een paar rijstroken afgesloten ivm ijsplaten, ik kwam tussen de stroken waar ik aan het filteren was ook nog wat kleine stukjes tegen. Het spul smelt ook niet:

ijs op de koffer

Bij vertrek thuis zat er een laagje ijs op mijn koffer, ik had verwacht dat het onderweg wel zou smelten en eraf druppelen. Bij aankomst 55km verderop was het nog net zo hard bevroren.

Ik kwam ook bijzonder weinig andere motoren tegen onderweg, I wonder why :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

charrel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:51:
[...]

Nee, daar is ook een andere manier voor:
Afbeeldingslocatie: https://photos.smugmug.com/Motorcycles/KTM-990-SMT-SM-T-SM-Touring/Abba-Motorcycle-Stands-KTM/i-FG449Fr/0/0c0e6f33/L/ktm_abba_bike_lift_motorcycle_workshop_stand_005-L.jpg
neographikal schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 00:29:
[...]

Nee hoor, ik vind alleen die bak niks, sterker nog: op lagere snelheden draait 'ie me stiekem te weinig toeren, de eerste verzetten zijn me gewoon te lang. Het voelt daardoor soms wat suf aan onderin. De Z900RS (ook een vierpitter maar met een stuk minder vermogen) voelde bv. veel agressiever, meer beleving onderin, domweg omdat ie meer toeren draait en herrie maakt. De 1000XR zal het echt wel winnen hoor, maar de beleving viel me tegen.
Het is misschien ook wel een beetje een raar beestje, zo'n racer op hoge poten. Ik begrijp wel wat je bedoelt, bij de RR is er ook weinig spektakel van 0 - 50, maar hij doet het wel heel rap :Y

Ik kan niet wachten tot het weer voorjaar is en de RR weer van stal kan :9

[ Voor 56% gewijzigd door noes op 18-01-2019 09:25 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Bij Mook vanochtend rond 8 uur een motorrijder tegen gekomen op de rotonde, verder geen motoren gezien.
Dikke laag ijs op de motor en gladde platen op sommige wegen.

auto's blijven zelfs met dit weer nog als gekken drukken in de spits. Bij afslag Wijchen moest er nog 1 hoognodig tussen een auto die vlak achter mij zat en mij er tussen om op het laatst de afslag te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 16:38
Rubman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:50:
[...]

Probeer maar eens zo der voetjes aan de grond op een rotonde te rijden waar een halve cm hagelstenen op ligt. :+

* Rubman nu wel even met de auto gaat.
Vandaag even stukje spiegel mee naar werk, hebben ze 80 miljard soorten kunststof lijm dus dat komt helemaal goed.
En anders had ik al gezien dat er een metalen staaf in zit. Laat ik een stukje eraan lassen om hem weer vast te zetten.

Dat of andere spiegels die ik toch al wil, maar dan moet ik weer wachten.
Balen! Heb je nog van die "condoom" spiegels op je VFR? Je zou gelijk de spiegels van een '00 model erop kunnen zetten natuurlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:26

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, circuitdagjes op Lelystad zijn er ook nog dit jaar :)

Van MCT heb ik nu wat geplukt, wie weet er nog meer :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

psnepvangers schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Balen! Heb je nog van die "condoom" spiegels op je VFR? Je zou gelijk de spiegels van een '00 model erop kunnen zetten natuurlijk. ;)
Nee die zaten er niet meer bij, dit zijn denk ik Ali spiegels.

Geïntegreerde Led knipperlicht is prettig, maar de rest is dus voornamelijk zwak kunststof.

Denk dat ik ff op de sloop/bij motorzaken moet gaan zoeken en een nieuw setje met knippers geïntegreerd moet kopen.
Maar dan deze keer wel met een metalen bevestiging en arm.

En omdat het @Vrijdag is.
Motorbabes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Slc535rdYpurMCSoyvVASDHS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qEoS70672R6k4TXD29VZYL8o/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dg2Tg8js7IrFGPSyfCbMZnHT/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bUWvovaUZmd6p97NVdBSHDye/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Patrock schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:02:
auto's blijven zelfs met dit weer nog als gekken drukken in de spits. Bij afslag Wijchen moest er nog 1 hoognodig tussen een auto die vlak achter mij zat en mij er tussen om op het laatst de afslag te pakken.
Inderdaad ja. Elke keer zodra het gladder wordt mag je je weer verbazen over de onnadenkendheid van mensen in het algemeen... met sneeuw is dat helemaal duidelijk want zelfs als er tien centimeter verse sneeuw ligt blijven ze gewoon de maximum snelheid rijden...

[ Voor 27% gewijzigd door 712641 op 18-01-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

hmm, blijkbaar een niet bestaand iets.

Spiegel voor de VFR800 met geïntegreerd knipperlicht en een metalen arm.
Stond mij bij dat de originele ook van metaal waren, maarja aftermarket dus cheap as possible blijkbaar.

* Rubman zoekt ff verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
@noes Gespot op de rode bimmer vanochtend in de spits op de A12 ter hoogte van Woerden om circa 08:10 filterend door de file richting Utrecht denk ik :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pagman op 18-01-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Pagman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:29:
@noes Gespot op de rode bimmer vanochtend in de spits op de A12 ter hoogte van Woerden om circa 08:10 filterend door de file denk ik :P
Hm, dan heb je mij ook wel zien langskomen misschien, ik reed daar ook rond die tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Rubman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:14:
hmm, blijkbaar een niet bestaand iets.

Spiegel voor de VFR800 met geïntegreerd knipperlicht en een metalen arm.
Stond mij bij dat de originele ook van metaal waren, maarja aftermarket dus cheap as possible blijkbaar.

* Rubman zoekt ff verder
Voor de 5e generatie niet nee...

De originele (zowel de condoom als de '00/01 versie) zijn wel volledig met een metalen arm. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dan nog ff twijfelen of ik niet dat knipperlicht in de spiegels ff laat zitten en voor een originele ga.

Maar dan wel die zonder condoom, want die zijn mooier. (mits te vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Rubman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:25:
Dan nog ff twijfelen of ik niet dat knipperlicht in de spiegels ff laat zitten en voor een originele ga.

Ik hou het hier bij ook bij de standaard spiegels, wel inderdaad de '00/01 spiegels. Wellicht wat te vinden op eBay. Of de VFR 800 spiegels van EMGO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Leuk artikeltje om te lezen op de vrijdagmiddag: https://motorfreaks.nl/ar...modern/39155/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-07 20:43
Rubman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:25:

Wat bedoelen jullie precies met 'condoom spiegels'? Ik ben echt niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bij die met condoom zit er een soort rubber "condoom" omheen tegen??
vanaf de 2000 versie is die eraf gesloopt en zijn de spiegels iets aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
Klopt.

Condoom (98/99):
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/4174DOd3TGL._SX355_.jpg

Niet-condoom (00/01):
Afbeeldingslocatie: https://www.totalparts.nl/picture/boonstra/000000102166-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Tof artikel, maar volgens mij moet hun website echt nodig een keertje worden "opgefrist"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Hm, dan heb je mij ook wel zien langskomen misschien, ik reed daar ook rond die tijd :)
Dat zou heel goed kunnen, ben er bij woerden afgegaan en binnendoor naar de A2 gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, het soldeerwerk van mijn collega is succesvol geweest, mijn dashboard doet het weer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou dat viel allemaal reuze mee vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Opvallend trouwens dat er een sticker met een datum in 2002 achterop mijn dashboard zit, volgens het kenteken is het toch echt een 2001-model... Blijkbaar al een keer het hele dash vervangen door een vorige eigenaar.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:29:
Hoe laat was je gaan rijden uiteindelijk? Rond 0830 was het bij Utrecht nog aardig ijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:40:
Opvallend trouwens dat er een sticker met een datum in 2002 achterop mijn dashboard zit, volgens het kenteken is het toch echt een 2001-model... Blijkbaar al een keer het hele dash vervangen door een vorige eigenaar.

[...]

Hoe laat was je gaan rijden uiteindelijk? Rond 0830 was het bij Utrecht nog aardig ijzig.
Kwart voor 8 vertrokken uit Breda. Ik heb één glad plekje gehad een bocht hier op de rondweg en verder was het allemaal prima begaanbaar waar ik gereden heb. Het was wel fris uiteraard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
darkkingll schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Tof artikel, maar volgens mij moet hun website echt nodig een keertje worden "opgefrist"
Mooie is dat dat een jaar geleden al eens is gedaan... Maar inderdaad, de developers van die website zijn al even met vakantie gestuurd volgens mij 8)7.

Vind vooral de tests leuk van hun. Lekker informeel ipv netjes en formeel zoals bijv MotoPlus artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 14:48

Wootlock

Evilution

https://motorfreaks.nl/ar...utrech/39165/artikel.html

Rip motorbeurs.
Was altijd wel een leuk dagje uit :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Dit jaar ga ik nog wel met 2 vrienden, maar met name omdat een van die twee wilt beginnen met zijn rijbewijs halen. Dus kan hij mooi een try-the-bike lesje doen en een volledige outfit scoren. Anders was ik dit jaar ook niet gegaan..

Al vind ik het wel leuk dat de beurs dit jaar iets interactiever is geworden met de GS Rally test dinges en dat je van allerlei merken op nieuwe motoren een rondje kunt rijden. (indian scout bobber oOo ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Dit jaar ga ik nog wel met 2 vrienden, maar met name omdat een van die twee wilt beginnen met zijn rijbewijs halen. Dus kan hij mooi een try-the-bike lesje doen en een volledige outfit scoren. Anders was ik dit jaar ook niet gegaan..

Al vind ik het wel leuk dat de beurs dit jaar iets interactiever is geworden met de GS Rally test dinges en dat je van allerlei merken op nieuwe motoren een rondje kunt rijden. (indian scout bobber oOo ).
Ik ben er vrijdag, en die avond sta ik de op stand bij de TCN. Wil wel even een dagje van alles testen inderdaad, en kijken of ik nog een leuk koopje kan scoren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Agh.... Cologne (Intermot) is ook altijd wel leuk voor een dagje, toch? En anders pak je 't vliegtuig naar Milano ook al voor een paar tientjes retour.

Die tweedehands ruilbeurs welke de Motorbeurs Utrecht steeds meer aan het worden was sinds ze begonnen zijn als opvolger van de Motor Rai was op voorhand al gedoemd om zo te eindigen.

Het is jammer voor de aanloop van nieuwe leden bij "merkenclubs", zoals de club welke @HTT-Thalan hier boven al aanhaalt, maar.... Voor dat soort clubs is een complex als de Jaarbeurs Utrecht veel te groot én te duur per vierkant meter.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 18-01-2019 15:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik moet zeggen dat ik er nog nooit ben geweest, maar als ik dan dingen lees als een decibellen meting/test om te kijken wie het verst kan pissen, dan heb ik daar meteen een petjes met Golfjes en Civicjes @mcdonalds beeld bij. Laat maar :')

Ik heb dan niet het idee dat ik bij de doelgroep hoor, buiten dat werkt het niet mee aan een positiever imago voor de motorrijder in het algemeen, dus ik vindt dat eerder iets om afstand van te nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 18-01-2019 15:03 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, ik vond het vooral altijd leuk wegens de koopjes.. 1e jaar heb ik er een volledig outfit(incl helm en laarzen) gescoord voor nog geen 400 euro volgens mij. De shows heb ik er nog nooit gezien.
Maar dit jaar ga ik er ook niet heen, alleen naar de noordelijke motorbeurs, morgen in Assen. Even kijken of ze er goedkope LED knipperlichten hebben.

Net 2 kaartjes voor de TT gekocht, dus het geld is eerst weer op..

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 18-01-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
darkkingll schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:02:
Mjah, ik vond het vooral altijd leuk wegens de koopjes.. 1e jaar heb ik er een volledig outfit(incl helm en laarzen) gescoord voor nog geen 400 euro volgens mij. Maar dit jaar ga ik er ook niet heen, alleen naar de noordelijke motorbeurs, morgen in Assen. Even kijken of ze er goedkope LED knipperlichten hebben.

Net 2 kaartjes voor de TT gekocht, dus het geld is eerst weer op..
Waarbij het voordeel meestal weer teniet gedaan werd door de entree, parkeer/reis kosten en de aanschaf van versnaperingen terplekke.

Het afhuren van zo'n complex is gewoon té duur voor dat wat er nú nog staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 05-07 21:18
Ze mogen eens met de tijd meegeaan. Vroeger was het goedkoop in de pre webshop tijden. Dan was het wel waard om daar je spullen te kopen. Nu weet je al bij voorbaat al dat je geen dealtje kan scoren.
Wat blijft er dan over? Voor de gezelligheid. Maar dat wordt ook teniet gedaan door de dure entree, parkeerkosten en snacks. Dan haak je snel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

nieuwe modellen ziet iedereen al wel via internet en als ik een motor wil proberen rijd ik wel naar de dealer toe of bezoek ik een demo dag. De meeste winkels doen al een "motorbeurs" korting in de winkel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
M'n huidige fiets heb ik voor het eerst in Miiaan gezien als "concept" en toen het apparaat in productie ging ook direct bestelt (en geleverd gekregen op de dag van de EU press release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 02-07 20:44
Destruction schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er nog nooit ben geweest, maar als ik dan dingen lees als een decibellen meting/test om te kijken wie het verst kan pissen, dan heb ik daar meteen een petjes met Golfjes en Civicjes @mcdonalds beeld bij. Laat maar :')

Ik heb dan niet het idee dat ik bij de doelgroep hoor, buiten dat werkt het niet mee aan een positiever imago voor de motorrijder in het algemeen, dus ik vindt dat eerder iets om afstand van te nemen.
Ik ben er een paar keer geweest (ondertussen een paar jaar niet) maar zo'n meting is wel voor het eerst volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Waarbij het voordeel meestal weer teniet gedaan werd door de entree, parkeer/reis kosten en de aanschaf van versnaperingen terplekke.

Het afhuren van zo'n complex is gewoon té duur voor dat wat er nú nog staat.
Ja, tenzij je de goede koopjes weet te vinden.. Ik had toen een paar nieuwe Forma laarzen voor 9 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:29:
Nou niet in het buitengebied waar ik woon hier Brabant dus ik heb helaas de auto gepakt :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Nou niet in het buitengebied waar ik woon hier Brabant dus ik heb helaas de auto gepakt :-(
Ik stond vanochtend even naar m'n auto te kijken en de alle ramen zaten dichtgevroren.... Héél rap weer terug naar binnen gelopen om gewoon vanuit huis te kunnen gaan werken. :9

Beter had ik vanuit binnen al even gekeken naar de auto....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 18-01-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 07:43
* lolgast is blij met zijn carport :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:40:
* lolgast is blij met zijn carport :+
Dat zeg je (waarschijnlijk) verkeerd: Jouw baas was blij met het feit dat jij een carport hebt :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo spiegel reparatie is voorbereid.

Spiegel had een kunststof bevestiging, maar verder metaal in de arm zitten.
Nu een nieuwe bevestiging van RVS laten draaien op werk uit een stuk buis, die ergens in de buurt laten lassen aan de arm van de spiegel en we kunnen weer tot de nieuwe spiegels erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:29:
@noes Gespot op de rode bimmer vanochtend in de spits op de A12 ter hoogte van Woerden om circa 08:10 filterend door de file richting Utrecht denk ik :P
Nee, dat was ik niet, thuis aan het werk vandaag ;) sowieso hoef ik niet zo vaak richting Utrecht, ik werk in Hoofddorp, op de A4 heb je een grotere kans mij te spotten :Y

Ik wilde vanavond wél naar Utrecht, maar met de trein (borrel met collega's in t centrum). De NS laat het afweten, dus ben van station maar weer terug gegaan naar huis :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hoe kan de NS 't nú af af laten weten? De netwerkbeheerders klagen zelfs nú dat er een overschot is aan opgewekte energie en dat ze 't niet kwijt kunnen op 't net?

Er lagen ook géén blaadjes op de spoorwegen, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-01-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Ze dikken het wel aan, het zijn er niet negen, maar zes. Maar het moet natuurlijk extremer klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
JK schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:48:
[...]

Ze dikken het wel aan, het zijn er niet negen, maar zes. Maar het moet natuurlijk extremer klinken.
Zou dit er toe doen?
Ons nieuwsbericht afgelopen jaar over de grote leegloop bij Motorbeurs Utrecht heeft voor behoorlijk wat opschudding bij motorrijders én de motorbranche gezorgd. De server moest alle zeilen bijzetten om het aantal bezoekers (meer dan 10.000 in een halve dag) te verwerken, het was hét trending topic op social media en de telefoon stond roodgloeiend met toeleveranciers en zelfs landelijke media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK

JK

wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:09:
[...]

Zou dit er toe doen?
[...]
Ja, ze dikken het nog verder aan, door het 'negen' te noemen, terwijl één importeur gewoon vier merken voert.
En een server die alle zeilen bij moet zetten bij 10k bezoekers in een halve dag... tijd voor een nieuwe hostingprovider. Ook denk ik niet dat het een trending topic was op social media, motorrijden is nogal een niche in NL. Maar goed, het moet lekker klinken en pakkend zijn, dus een beetje aandikken... waarom niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dat een webserver "alle zeilen" bij moet gaan zetten om een extra lousy 10K aan bezoekers te kunnen afhandelen zou al voldoende moeten zijn om de artikelen daar "minder" serieus te gaan nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

wimmel_1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:17:
Dat een webserver "alle zeilen" bij moet gaan zetten om een extra lousy 10K aan bezoekers te kunnen afhandelen zou al voldoende moeten zijn om de artikelen daar "minder" serieus te gaan nemen :9
Sowieso zijn veel tests te positief bij diverse (motor)sites en bladen. Maar dat heeft vaak ook weer te maken met afhankelijk zijn van reclameinkomsten of de mogelijkheid in de toekomst nog producten te mogen lenen.

Ik zeg ook niet dat het goed is dat er zes vertrekken, hoofdreden is waarschijnlijk gewoon dat het allemaal te duur is en ze zelf goedkoper iets goeds op kunnen zetten wat meer vruchten afwerpt. De entreeprijs mag dan eigenlijk ook wel wat naar beneden, maar daarmee zeg je aan de andere kant ook weer dat je beurs minder aan het worden is. Ik ga het wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JK schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Ja, ze dikken het nog verder aan, door het 'negen' te noemen, terwijl één importeur gewoon vier merken voert.
En een server die alle zeilen bij moet zetten bij 10k bezoekers in een halve dag... tijd voor een nieuwe hostingprovider. Ook denk ik niet dat het een trending topic was op social media, motorrijden is nogal een niche in NL. Maar goed, het moet lekker klinken en pakkend zijn, dus een beetje aandikken... waarom niet?
Hehe, de site waar ik aan bouw doet er overdag minstens 45000.. continue. Topdrukte is bij ons als het meer dan 10x dat aantal is tegelijkertijd :9
De truuc is gewoon een goede cachelaag voor je website, dan heeft je backend er bijna geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

noes schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Hehe, de site waar ik aan bouw doet er overdag minstens 45000.. continue. Topdrukte is bij ons als het meer dan 10x dat aantal is tegelijkertijd :9
De truuc is gewoon een goede cachelaag voor je website, dan heeft je backend er bijna geen last van.
Ja maar zij gebruiken denk ik een instap VPSje bij Transip. Dan praat je wel over wat anders ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:58
Weet iemand wanneer de onderhoudsintervallen van een S1000XR zijn?
Ik kan dit niet duidelijk op internet terugvinden en wil niet een motor kopen en binnen 500km een servicebeurt van 500eu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:35:
Weet iemand wanneer de onderhoudsintervallen van een S1000XR zijn?
Ik kan dit niet duidelijk op internet terugvinden en wil niet een motor kopen en binnen 500km een servicebeurt van 500eu hebben.
10.000km.

Waar ga je proefrijden? Je kwam uit Delft toch? Motor Houtrust in Nootdorp kan ik je aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Laatst online: 06-07 17:53
Morgen belooft het een lekker zonnig dagje te worden met 4 graden. Op zich prima motorweer en goed te doen qua temperatuur in mijn nieuwe winterpak :)

Zoals sommigen van jullie misschien weten heb ik sinds een maandje een eigen motor na heel veel gehuurd te hebben. Nu is mijn vraag; kan ik morgen wel gaan rijden of moet ik dit niet doen aangezien er nachts gestrooid wordt? Ben natuurlijk erg zuinig op mijn nieuwe aanwinst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

flowiej schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:03:
Morgen belooft het een lekker zonnig dagje te worden met 4 graden. Op zich prima motorweer en goed te doen qua temperatuur in mijn nieuwe winterpak :)

Zoals sommigen van jullie misschien weten heb ik sinds een maandje een eigen motor na heel veel gehuurd te hebben. Nu is mijn vraag; kan ik morgen wel gaan rijden of moet ik dit niet doen aangezien er nachts gestrooid wordt? Ben natuurlijk erg zuinig op mijn nieuwe aanwinst...
je kan altijd je motor even wassen na het rijden, of in ieder geval goed afspoelen. Dat deed ik met mijn vorige motor en die is er niks niet lelijker op geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Laatst online: 06-07 17:53
Streepje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:09:
[...]

je kan altijd je motor even wassen na het rijden, of in ieder geval goed afspoelen. Dat deed ik met mijn vorige motor en die is er niks niet lelijker op geworden
Niet in de wasbox had ik begrepen he? Ik woon in een appartement dus hij staat in een garage maar geen mogelijkheid om af te spoelen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@flowiej wasbox kan best, alleen opletten dat je geen hogedrukspuit vol op je lagers e.d. richt :)

Pagina: 1 ... 122 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.