Mjah, je hebt heel veel verschillende opties en bedrijven, dit was maar een voorbeeld.
Eind november de Street Triple gekocht en 1 maart pas ophalen, nu halverwege die wachttijd kriebelt het wel om eerder te gaan
Diversion 900 weegt 250kg rijklaar inderdaad. Vind het op afstanden een geniale motor, voor de toerritjes in de omgeving met vrienden zou ik liever iets lichters (gewicht dus...) erbij hebben, dan rijdt dat weer veel leukerkneusteun schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:49:
[...]
Weegt dat hok 250kg!?!
Ik zou als ik jou was snel een keer in de regen gaan rijden, want is geen enkel probleem en dan ga je ook niet raar rijden als het ooit eens plotseling regent.
Wat rijden in de regen betreft, klopt.. Gewoon rijden, rijden, rijden.. In principe weet ik ook dat de grip er heus wel is, maarja... Zoiets moet weg slijten denk ik.
En dat vooral, inderdaadHTT-Thalan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:31:
[...]
Het is vooral vervelend als je kleding niet waterdicht is.
Mja, ik heb de auto (of motor) voor woon-werk niet nodig, tegen de tijd dat ik de motor uit de berging heb gehaald en me heb omgekleed ben ik met de fiets al op m'n werk
In de winter periode (nou is dit tot nu toe wel een mietjes winter natuurlijk...) pak ik dan liever de auto. Verwarming, een dak boven m'n hoofd, muziekje erbij... En ja, dan hier en daar maar in de rij aansluiten. Prima, zolang ik dat maar niet dagelijks hoef te doen.
[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 15-01-2019 17:21 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Beste is altijd om datgene zo snel mogelijk weer te doen. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Mijn zusje had ook altijd het idee dat je in de regen alle grip kwijt was, heeft toen achterop bij mij even flink wat bochtjes meegemaakt en daarna zelf geprobeerd en sindsdien gaat het weer prima! Haar angst voor putdeksels vind ik prima en daar mag ze best gezonde angst voor hebben
Mijn zusje had ook altijd het idee dat je in de regen alle grip kwijt was, heeft toen achterop bij mij even flink wat bochtjes meegemaakt en daarna zelf geprobeerd en sindsdien gaat het weer prima! Haar angst voor putdeksels vind ik prima en daar mag ze best gezonde angst voor hebben
Maar ik snap het ook wel dat je niet de motor naar het werk gaat pakken als je sneller met de fiets bent. Dan rijd je ook zo kort dat je weinig leert. Zelf zou ik best met de motor naar het werk willen, maar heb een lease auto waar ik al aan betaal. Om dan dubbel te betalen voor de motor is ook een beetje zonde imo. Maar je kan natuurlijk altijd in de weekenden gaan, als het droog is en geen pekel ligt probeer ik zo veel mogelijk te rijden.
Laatste tijd is het crossen ook minder geworden omdat een maatje z’n been heeft gebroken en andere maatje kan maar 1x per maand. Pas geleden ook een boswachter tegengekomen. We zijn heel beleefd naar elkaar geweest, maar voorlopig wil ik dat bos niet meer in
Laatste tijd is het crossen ook minder geworden omdat een maatje z’n been heeft gebroken en andere maatje kan maar 1x per maand. Pas geleden ook een boswachter tegengekomen. We zijn heel beleefd naar elkaar geweest, maar voorlopig wil ik dat bos niet meer in
Het kan die gast ook gewoon echt geen ene fukc schelen he
.

Wat moet ik zien?
@f2ride2001 kijk eens aan, een niet gecrashte TL1000, met de goeie pijpen!
Zie je wel @wimmel_1 ze bestaan nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 15-01-2019 21:10 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Thanks, JA ze is nog erg mooi voor haar 22 jaar oud (1997)Joopieboy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:09:
Wat moet ik zien?
Moeten we eigenlijk de gixxer en de tl eens naast elkaar zetten, hele andere generatie en toch veel gelijkenissenf2ride2001 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:44:
[...]
Thanks, JA ze is nog erg mooi voor haar 22 jaar oud (1997)
Denk dat de gixxer wel veel makkelijker rijden is. Die TL is nogal een handvol....
Dat heet "karakter" hahah
Ik ben er dol op.
Ik ben er dol op.
@HTT-Thalan jij zocht nog een crosser? (Motor is niet van mij of bekenden, kwam toevallig tegen.)
https://www.zeelandnet.nl...70688-Suzuki_rmz_250.html
Weet niet of er een kenteken op moet zitten..
https://www.zeelandnet.nl...70688-Suzuki_rmz_250.html
Weet niet of er een kenteken op moet zitten..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Ik ken ze idd, ook die ermee onderuit zijn gegaan.f2ride2001 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:47:
Denk dat de gixxer wel veel makkelijker rijden is. Die TL is nogal een handvol....
Ik ben er dol op.

Ben erg blij dat het frame en de remmen van de Gixxer samen met de vering voor op straat erg goed is, het speelse en continue het voorwiel omhoog willen hogen samen met de beweging wat ie heeft is gewoon super en prima te handelen.
Als je duidt op Toby z'n pols; ja inderdaad echt ongelooflijk wat 'ie flikt. Net als Mirjam vorig jaar.HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:42:
Het kan die gast ook gewoon echt geen ene fukc schelen he.
[Afbeelding]
Dat ook, maar ik doelde nu op die stapel kaas naast coronel.Woask schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:01:
[...]
Als je duidt op Toby z'n pols; ja inderdaad echt ongelooflijk wat 'ie flikt. Net als Mirjam vorig jaar.
Vind je t gek? Aan het eind van de Dakar kunnen de kijkers ook een winnaar uitroepen van de kaascup. Alsof maar enig weldenkend mens dat boeit.
Ik volg het ieder jaar wel met veel bewondering, vooral de kistrijders. De "profs" (met support team) moeten al afzien, maar tel daarbij ook nog het zelf sleutelen, je eigen navigatie voorbereiden, de te lange dagen in de woestijn, geen of in ieder geval weinig slaap, uitdroging, blessures en wat al niet meer bij op.
Ik vind het ontzettend gaaf, maar voor mij is het niet weggelegd.
Ik moet simpelweg het vakje [ ] ongeschikt aanvinken. (En vergeet het financiële aspect niet)
Ik volg het ieder jaar wel met veel bewondering, vooral de kistrijders. De "profs" (met support team) moeten al afzien, maar tel daarbij ook nog het zelf sleutelen, je eigen navigatie voorbereiden, de te lange dagen in de woestijn, geen of in ieder geval weinig slaap, uitdroging, blessures en wat al niet meer bij op.
Ik vind het ontzettend gaaf, maar voor mij is het niet weggelegd.
Ik moet simpelweg het vakje [ ] ongeschikt aanvinken. (En vergeet het financiële aspect niet)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
"Smeltkaas voor mannen". Ach, hij kan wel wat succesjes gebruiken, zijn TV handel heeft onlangs de handdoek in de ring gegooid. Vind het wel een grappige gast, hij maakt bv. het F1 cafe nog om door te komen. Het merendeel daar is een keer een zaterdagmiddagje naar Valkenswaard geweest met de Renault Twingo club en geeft dan analyses over racen...
En naast zijn tv handel zijn BBQ winkel, game discounter winkel en zo waren er nog vijf.Joepla schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 05:59:
"Smeltkaas voor mannen". Ach, hij kan wel wat succesjes gebruiken, zijn TV handel heeft onlangs de handdoek in de ring gegooid. Vind het wel een grappige gast, hij maakt bv. het F1 cafe nog om door te komen. Het merendeel daar is een keer een zaterdagmiddagje naar Valkenswaard geweest met de Renault Twingo club en geeft dan analyses over racen...
Ik probeer elk jaar de Dakar te volgen maar meestal haak ik na een paar dagen af. Voor mij komt het daarnaast te laat op TV en terugkijken vergeet ik altijd
Vroeger was er veel meer aandacht voor Parijs Dakar. Helaas is het niet meer zoals vroeger. Ik kijk het niet meer. Word tijd dat de MotoGP/E gaat beginnen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als je een oprecht goed product hebt waar mensen blij mee zijn, maken ze vanzelf reclame. Zo heb ik zojuist stickers van mitas toegezegs gekregen door de fabrikant die op de bike komen
.
Misschien kan ik ook wel iets ritselen van Michelin, K&N, GPR, heidenau, Oxford...
.
Misschien kan ik ook wel iets ritselen van Michelin, K&N, GPR, heidenau, Oxford...
De Ascot is niks geworden. Motor zweette me toch wat teveel en zit niet echt op oliedruppels op de grond te wachten. Nu de zoektocht maar voort zetten.Chrosser schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:08:
Ik mag me ook langzaam melden hierHeb sinds eind december mijn rijbewijs gehaald. Nu nog op zoek naar een motor. Ik heb helaas momenteel vanwege andere kosten maar een beperkt budget.
Heb een Honda VF500 Ascot op het oog waar ik zondag ga kijken (Wil een beetje retro motor). Dus wie weet daarna meer info van mijn kant.
Ga in februari maar eens de motorbeurs bezoeken. Is de vrijdag nog een beetje door te komen? Schijnt op zaterdag en zondag sowieso mega druk te zijn.
Werkt prima, in het verleden ook nog wel eens gedaan als scooterrijdende puberHTT-Thalan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:29:
Als je een oprecht goed product hebt waar mensen blij mee zijn, maken ze vanzelf reclame. Zo heb ik zojuist stickers van mitas toegezegs gekregen door de fabrikant die op de bike komen.
Misschien kan ik ook wel iets ritselen van Michelin, K&N, GPR, heidenau, Oxford....
Heel legio aan stickers verzameld toen van allerlei fabrikanten.
[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 16-01-2019 10:10 ]
Vrijdag is het een stuk rustiger, zaterdag is het wel echt de topdrukte.Chrosser schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:05:
[...]
De Ascot is niks geworden. Motor zweette me toch wat teveel en zit niet echt op oliedruppels op de grond te wachten. Nu de zoektocht maar voort zetten.
Ga in februari maar eens de motorbeurs bezoeken. Is de vrijdag nog een beetje door te komen? Schijnt op zaterdag en zondag sowieso mega druk te zijn.
Ik heb nu een nieuwe set stickers erbij geplakt uit de bomb die gister geleverd werd, nu wachten op de volgende leveringen en die van Mitas. Met een paar weken zit ze goed vol denk ikPanini schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:10:
[...]
Werkt prima, in het verleden ook nog wel eens gedaan als scooterrijdende puber
Heel legio aan stickers verzameld toen van allerlei fabrikanten.
Wel een foto posten als de motor + koffer volgeplakt is.HTT-Thalan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Ik heb nu een nieuwe set stickers erbij geplakt uit de bomb die gister geleverd werd, nu wachten op de volgende leveringen en die van Mitas. Met een paar weken zit ze goed vol denk ik.

Vorig jaar op de vrijdag geweest, en ik vond het toen ook al enorm druk.Chrosser schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Die Coronel is eerder een reden om niet te kijken, die gast is blind verliefd op Verstappen en zal elk foutje dat Max maakt proberen om te draaien tot iets waaruit dan juist weer blijkt dat Max zo ontzettend goed is.. BahJoepla schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 05:59:
hij maakt bv. het F1 cafe nog om door te komen. Het merendeel daar is een keer een zaterdagmiddagje naar Valkenswaard geweest met de Renault Twingo club en geeft dan analyses over racen...

Ja, het jong is over het algemeen heel goed bezig. Maar een foutje is gewoon een foutje. Collega Doornbos doet dat toch beter.
Doornbos heeft vaak vage verhalen die niet blijken te kloppen, dat is ook jammer. Maar hij is tenminste nog een korte tijd F1-coureur geweest. Kamphues... Tsja, hebben we echt niemand anders die dat wil doen? Slechter kan het niet.
Dakar volg ik niet.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb echt het idee dat die verstappen een enorme heethoofd is. Ja, hij heeft zeker heel veel talent, maar elke keer als ik wat over hem hoor is het omdat hij is uitgevlogen tegen deze of geneDestruction schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:15:
Die Coronel is eerder een reden om niet te kijken, die gast is blind verliefd op Verstappen en zal elk foutje dat Max maakt proberen om te draaien tot iets waaruit dan juist weer blijkt dat Max zo ontzettend goed is.. Bah

Coronel heeft zeker skills (ik doe het hem niet na) maar is ook wel een enorme marketing h*er natuurlijk
Alles wat geld en/of bekendheid oplevert pakt 'ie aan.
Zo vaak gebeurd dat nou ook weer niet, volgens mij is Ocon de eerste en laatste geweest waarmee hij off-track een confrontatie aanging, in ieder geval in de F1.HTT-Thalan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:21:
[...]
Ik heb echt het idee dat die verstappen een enorme heethoofd is. Ja, hij heeft zeker heel veel talent, maar elke keer als ik wat over hem hoor is het omdat hij is uitgevlogen tegen deze of gene.
Schelden op de Renault motor die achterin z'n auto zat heeft-ie dan weer wel vaak gedaan, maar dat is ook niet geheel onterecht. Die fabrikant beloofde al jaren dit keer nu eindelijk het gat met Mercedes en Ferrari te gaan dichten, elke keer lukte dat weer niet. En dan zijn er nog motoren die al met een gebroken krukas op het circuit aankwamen, gebrek aan reserve-onderdelen, etc...
Z'n vader Jos heeft/had best een kort lontje, dat wel.. Het is te hopen dat Max daarin niet zoveel op z'n vader lijkt, of anders daarin goed begeleid wordt door z'n manager/RB.
Dat sowieso ja. Maar zijn gedrag in de F1 programma'sCoronel heeft zeker skills (ik doe het hem niet na) maar is ook wel een enorme marketing h*er natuurlijk.

Dat mag je vinden natuurlijk. Persoonlijk vind ik het wel leuk als iemand zo enthousiast is, ook al is dat niet altijd helemaal objectief. Ik kijk ook wel eens kort naar RTL Duitsland (F1 in 4k), maar daar kan Max het natuurlijk niet goed doen als hij in gevecht is met Vettel of HamiltonDestruction schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:15:
[...]
Die Coronel is eerder een reden om niet te kijken, die gast is blind verliefd op Verstappen en zal elk foutje dat Max maakt proberen om te draaien tot iets waaruit dan juist weer blijkt dat Max zo ontzettend goed is.. Bah
Bij Coronel denk ik altijd aan grote horloges, maar heb geen idee welk merk hij zo schaamteloos promoot, dus echt goed werkt 't niet
Heh dit is erg verwarrend zo jongens.. Heb namelijk het F1 topic én Motortopic openstaan naast elkaar en nu raak ik in de war welk tabblad nou waar over gaat 
Ga weer eens gauw over motoren praten
Plooij, Kamphues en Coronels weg bij ziggo: problem solved
(42 dagen tot de testdagen beginnen!)
Ga weer eens gauw over motoren praten
Plooij, Kamphues en Coronels weg bij ziggo: problem solved
Dakar, en dan vooral de motorbikes, is best leuk en makkelijk te volgen via youtube.
Elke avond plaatst de organisatie een kort clipje online met verslag van de dag etappe. Zie hieronder.
Ik zit zelf elke dag lekker op de live timing mee te kijken en volg een heel fanatiek forum waarop een aantal mensen actief is dat op dit moment in Peru is. Maar als je gewoon gave beelden wilt zien is youtube wel voldoende denk ik.
Elke avond plaatst de organisatie een kort clipje online met verslag van de dag etappe. Zie hieronder.
Ik zit zelf elke dag lekker op de live timing mee te kijken en volg een heel fanatiek forum waarop een aantal mensen actief is dat op dit moment in Peru is. Maar als je gewoon gave beelden wilt zien is youtube wel voldoende denk ik.
[ Voor 41% gewijzigd door Requiem19 op 16-01-2019 11:53 ]
TW-SteelJoepla schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:38:
[...]
>>knip<<
Bij Coronel denk ik altijd aan grote horloges, maar heb geen idee welk merk hij zo schaamteloos promoot, dus echt goed werkt 't niet
Ik heb een aantal jaar geleden zo'n TW924 horloge van Yamaha gekregen toen ik daar een datalek op de website had gemeld. Kwalitatief wel goed spul hoor!!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat snap ik wel. Zou ik ook doen. Jij niet dan? Er moet toch gegeten wordenHTT-Thalan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:21:
[...]
Coronel heeft zeker skills (ik doe het hem niet na) maar is ook wel een enorme marketing h*er natuurlijk.
@wimmel_1 Shit. Nou herinner ik het me voor eeuwig
Anoniem: 249002
Hmmz, ik moet zeggen dat mijn Pilot Road 5 bandjes me wel heel erg goed bevallen
Vanmorgen was het nou niet het mooiste weer maar die dingen lijken wel over oneindige kleefkracht te beschikken ook als je met koud weer flink aan het gas hangt.
En Masters of Hardcore. Gewoon. Omdat
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De standaardbandjes op mijn Duke 790 geven niet bepaald veel vertrouwen in dit koude weer. Gisteren op een rond punt het achterwiel toch wat voelen schuiven... En met mijn beperkte ervaring was ik toch ff bang :-)
Vraagje: rijden jullie met 2 vingers op de rem of niet? Reactievermogen lijkt een pak hoger, maar ik dacht me te herinneren dat de rijschool zei dat dit niet mocht...
Vraagje: rijden jullie met 2 vingers op de rem of niet? Reactievermogen lijkt een pak hoger, maar ik dacht me te herinneren dat de rijschool zei dat dit niet mocht...
Is het voldoende om de motor van boven naar beneden goed af te spoelen? Aangezien Rijkswaterstaat de komende dagen waarschijnlijk weer gaat strooien met zout. En zit er nog verschil in kwaliteit tussen alle verschillende merken paddockstands voor het achterwiel?
@BobbyDgtl Ik alvast niet (overblijfsel uit de rijschool vermoedelijk, waar inderdaad aangeleerd werd dat dit niet mag).
Bij het filteren wel 'remvoet in aanslag'
Bij het filteren wel 'remvoet in aanslag'
Nope, niet nodig. Je houding is minder lekker, controle is minder en als je gaat remmen moet je toch je gas dichtdoen, dus je hand moet toch richting rem bewegen.BobbyDgtl schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:36:
[..]
Soms als ik vermoed dat een auto iets geks gaat doen in de file rijd ik er langs met één vinger op de toeter, maar dat wil je ook niet langere tijd doen: je hand zit dan niet in een fijne pose en je gaat verkrampen.
Zal wel afdoende zijn, ja. Liefst met koud water. Eventueel kan je roestbeschermer oid opspuiten om je motor beter te beschermen (moet ik ook nog es doen, bedenk ik me net).Pagman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:41:
Is het voldoende om de motor van boven naar beneden goed af te spoelen? Aangezien Rijkswaterstaat de komende dagen waarschijnlijk weer gaat strooien met zout. En zit er nog verschil in kwaliteit tussen alle verschillende merken paddockstands voor het achterwiel?
Wbt paddockstands: een betere zal stabieler voelen dan een slechtere. Ook zijn er stands die ook op t voorwiel kunnen, dat kan handig zijn
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik rijdt altijd met 1 vingetje op de remhendel. Het maakt niet zoveel uit. Maar het geeft wel stabiliteit in je gashand. Zonder vingertje op je hendel kan je makkelijker je gashand bewegen en dus een slecht wegdek kan je een gas boost gevenBobbyDgtl schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:36:
Volgens mij was dat om te voorkomen dat je per ongeluk remt als je over een hobbel rijdt. En ook omdat als je met twee vingers niet hard genoeg kan knijpen (tov vier vingers), en als je dan hard remt met twee vingers, je andere twee vingers klem komen te zitten.BobbyDgtl schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:36:
Die laatste redenen liggen natuurlijk ook aan de vorm van je remhendels, dus dat kun je testen.
Gisteren op een baan in heel slechte staat gereden en zonder vinger(s) op de rem was m'n gas idd geregeld aan het schokken. Meteen ook gemerkt dat de Duke zijn ophanging vrij hard is!Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:48:
[...]
Ik rijdt altijd met 1 vingetje op de remhendel. Het maakt niet zoveel uit. Maar het geeft wel stabiliteit in je gashand. Zonder vingertje op je hendel kan je makkelijker je gashand bewegen en dus een slecht wegdek kan je een gas boost gevenMaar het maakt helemaal niets uit of je het wel of niet doet. Ook lastig af/aan te leren. Gewoon doen wat jezelf wilt.
Ter info: ik denk dat ze in België elk riooldeksel op de ideale lijn leggen in elke bocht. Heel gezellig

Ik rem alttijd met 2 vingers. Daarmee kan je hard genoeg remmen hoor. En die andere twee vingers klem zetten dan ben je allang over de kop geslagen. Met 4 vingers remmen geeft totaal geen controlle.gauchov6 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:52:
[...]
Volgens mij was dat om te voorkomen dat je per ongeluk remt als je over een hobbel rijdt. En ook omdat als je met twee vingers niet hard genoeg kan knijpen (tov vier vingers), en als je dan hard remt met twee vingers, je andere twee vingers klem komen te zitten.
Die laatste redenen liggen natuurlijk ook aan de vorm van je remhendels, dus dat kun je testen.
@Tylen Op het circuit of op de weg, of beide?Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:59:
[...]
Ik rem alttijd met 2 vingers. Daarmee kan je hard genoeg remmen hoor. En die andere twee vingers klem zetten dan ben je allang over de kop geslagen. Met 4 vingers remmen geeft totaal geen controlle.
Beidegauchov6 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:02:
[...]
@Tylen Op het circuit of op de weg, of beide?
Is er een voorkeur voor een oliefilter op een CB500S 1999 PC32 ?
Ik kan van 10 euro tot 30 euro gaan in prijs bij verschillende merken.
Momenteel op het oog 9 € Champion of 15 € K&N
Remmen en vingers:

Maar goed, die hoeft tussen oliewissels ook niet zo veel kilometers te maken. K&N is wel handig dat je er gelijk met een dopsleutel op kunt (uitlaatbochten zitten me best in de weg).
Of het significant verschil zit in filterwerking

Zo te zien heb ik zelf een Champion op m'n cbrretje gedaan, en als ik me goed herinner zat er ook zoiets op.SmokingSig schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:08:
Is er een voorkeur voor een oliefilter op een CB500S 1999 PC32 ?
Maar goed, die hoeft tussen oliewissels ook niet zo veel kilometers te maken. K&N is wel handig dat je er gelijk met een dopsleutel op kunt (uitlaatbochten zitten me best in de weg).
Of het significant verschil zit in filterwerking
[ Voor 83% gewijzigd door steveman op 16-01-2019 15:43 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb de Champion oliefilter gebruikt laatste keer dat ik 't zelf deed. Met het prijsverschil heb ik een universele oliefiltersleutel gekocht
Er zit ook nog wel een factor motor bij, met de hornet beetje stevig remmen had ik toch echt 4 vingers nodig. Nu met de FZ1 kan ik met minder kracht en dus 2 vingers net zo hard remmen.Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:59:
[...]
Ik rem alttijd met 2 vingers. Daarmee kan je hard genoeg remmen hoor. En die andere twee vingers klem zetten dan ben je allang over de kop geslagen. Met 4 vingers remmen geeft totaal geen controlle.
De remmerij van je motor maakt daarin wel een aardig verschil.
Awesome
Ligt toch echt aan de motor en de rijder denk ik. Aan de remmen, de rempomp, de remslangen, de hendels (en hun instelling)...Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:59:
[...]
Ik rem met 3 vingers. De pink doet niet echt mee. Sinds ik er kortere remhendels op heb gezet kan ik eventueel ook met 2 vingers remmen zonder in de knel te komen. Ik ben er alleen nog niet echt aan gewend.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik rij in de file altijd met een paar vingers op de remhendel, nooit last van dat het ding ongewenst ingedrukt word.
Morgen kan ik mijn dashboard bij een collega inleveren, die gaat zich even uitleven met de soldeerbout. Als het goed is werd het ding dan ook weer bij deze temperaturen, ben benieuwd
Morgen kan ik mijn dashboard bij een collega inleveren, die gaat zich even uitleven met de soldeerbout. Als het goed is werd het ding dan ook weer bij deze temperaturen, ben benieuwd
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik vind vooral de switch van geen vingers naar 2 vingers (omdat ik bv een auto zie op een oprit die me mogelijks niet heeft gezien) zonder daadwerkelijk te remmen niet zo makkelijk. Ik geef dan altijd een mini beetje gas bij. Ik denk dat ik mijn remhendel mss wat lager moet zetten.
Hendels en clipons afstellen is zooo belangrijk voor het lekker rijden.
Als je dan toch aan't sleutelen gaat: Pak meteen even de rear-set aan (Rem/Schakel). Hoevaak ik niet van mensen hoor dat ze niet lekker kunnen schakelen. Komt meestal doordat de schakelset volledig verkeerd ingesteld staat voor persoonlijk gebruik (plaats van de voet / dikte van de laars / schoen......). Kwestie van een minuutje "schroeven" en je hebt daarna zó ontzettend veel meer plezier van je "fiets".Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:12:
Hendels en clipons afstellen is zooo belangrijk voor het lekker rijden.
Ik blijf overigens van mening dat het instellen van ál die zaken gewoon bij de dealer moet gebeuren op het moment dat je daar een gloedje nieuwe / tweedehands fiets aangeschaft hebt (gebeurd helaas niet overal). Als je particulier handelt dan MOET je dat gewoon even zelf kunnen én ook doen.
Ik vraag het inderdaad gewoon. Bij Ducati zeiden ze 'natuurlijk, zonder was je niet weggegaan' en bij de Motoport wilden ze me ook al te graag helpen
Dat moet ik bij het vervangen van m'n kettingset ook even gaan melden idd. Bij mij is de schakelpook natuurlijk vervangen omdat de oude krom was, maar ze hebben hem nogal hoog gezet waardoor schakelen van N naar 1 nogal veel moeite kost. Bij m'n lesmotor zat die veel lager en dat was veel prettiger. Dus ik gok als ik ze lief aankijk en ze toch al eraan gaan werken dat ze 'm wel even opnieuw willen stellen. 
Edit: Accu is overigens na een aantal dagen nog steeds 12,5 volt. Is dit nou een goed teken of moet ik langer wachten om de ontlading te monitoren?
Edit: Accu is overigens na een aantal dagen nog steeds 12,5 volt. Is dit nou een goed teken of moet ik langer wachten om de ontlading te monitoren?
[ Voor 15% gewijzigd door SmurfLink op 16-01-2019 18:10 ]
I have stability. The ability to stab.
bij mijn mt10 ben ik na een stukje terug gegaan en hebben ze alles gewoon netjes afgesteld voor mij.
Het remmen en ontkoppelen doe ik altijd al met 2 vingers (behalve op de ntv 650 want die koppeling gaat knetters zwaar)
Het remmen en ontkoppelen doe ik altijd al met 2 vingers (behalve op de ntv 650 want die koppeling gaat knetters zwaar)
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
@SmurfLink Met een béétje vrouwelijke charmes de strijd in te gooien..... 
@Streepje Ik krijg een nieuwe fiets altijd mee met de opmerking dat ze 't apparaat zo als goed mogelijk in elkaar geschroefd hebben voor me..... (Ze weten daar dat ik 't ding eigenlijk gewoon 't liefst in het krat thuis afgeleverd had gekregen om er m'n eigen Technisch LEGO Skill's op los te kunnen gaan laten).
Op de één of andere manier wil Yamaha daar overigens niet aan meewerken in verband met mogelijke garantieafhandelingen
@Streepje Ik krijg een nieuwe fiets altijd mee met de opmerking dat ze 't apparaat zo als goed mogelijk in elkaar geschroefd hebben voor me..... (Ze weten daar dat ik 't ding eigenlijk gewoon 't liefst in het krat thuis afgeleverd had gekregen om er m'n eigen Technisch LEGO Skill's op los te kunnen gaan laten).
Op de één of andere manier wil Yamaha daar overigens niet aan meewerken in verband met mogelijke garantieafhandelingen
[ Voor 74% gewijzigd door Will_M op 16-01-2019 18:15 ]
ik had een gebruikte met de opmerking dat als er iets niet goed was qua afstelling ik even terug moest komen en doen ze ook niet moeilijk over, ik zag tussen kerst en oud en nieuw dat er 2 ledjes kapot waren in het achterlicht, schijnen volgens de eigenaar van de zaak wel vaker kapot te gaan en word ook netjes vervangen.wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:04:
@SmurfLink Met een béétje vrouwelijke charmes de strijd in te gooien.....
op een akkefietje met de 20k beurt voor mijn mt09 na ben ik dik tevreden over die motorzaak
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Dan heb je een goeie MotoPort gevonden, die ervaring kan ik helaas niet delen.lolgast schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:25:
Ik vraag het inderdaad gewoon. Bij Ducati zeiden ze 'natuurlijk, zonder was je niet weggegaan' en bij de Motoport wilden ze me ook al te graag helpen
Maar idd, afstelling en zitpositie is een van de belangrijkste dingen.
Daar is op basis van alleen deze info eigenlijk niet heel veel over te zeggen. Een Lood/Zuur accu moet idealiter per cel 2,2V leveren en aangezien zo'n ding voor auto's/motoren 6 cellen heeft (12V minimaal vanwege behoeften van de huidige electronica) zóu zo'n ding in ruste dus 13,2V moeten aangeven.SmurfLink schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:02:
>>knip<<
Nou verliest zo'n ding vanzelf ook spanning dus je zou even tijdens het starten van de motor moeten kijken tot hoever de spanning van 't ding gaat dalen. Als 'ie dan onder de 12V komt is 't ding technisch gezien gewoon afgeschreven ook al kun je je motor dan nog wel starten bij de huidige buitentemperatuur (graadje of 6 celsius).
Zodra 't écht koud wordt (aantal graden ónder "0") dan start je motor gewoon niet meer als de accu zover heen is doordat de startmotor ALLE kracht uit de accu moet halen (daarom heet 't ding ook Start-Accu). Met een draaiende motor mag 't ding overigens niet méér aan gaan geven dan ±14,5V. Geeft 'ie meer aan dan is je spanningsregelaar eigenlijk al overleden waardoor de dynamo z'n volle capaciteit door kan gooien naar de accu.... Je accu wordt vervolgens verder gesloopt met als gevolg dat de dynamo z'n vermogen niet meer kwijt kan.... Dynamo gaat vervolgens óók stuk.
Leuke 3-Eenheid welke ten alle tijden volledig intact dient te zijn om GOED te kunnen blijven functioneren, zeker als je weet dat de dynamo van een moderne motorfiets ±70V aan wisselspanning levert terwijl alle on-board elactronica om 12V gelijkspanning vraagt (AC vs DC)
[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 16-01-2019 21:42 ]
Op deze foto zie je trouwens 'de lijn' en hoe de grepen staan:

En vanaf de zitpositie:

Persoonlijk zouden ze voor mij nog wat lager mogen, maar de remleidingen zitten nu al tegen de voorvork aan dus dat gaat helaas niet. Wel ga ik kijken of er wat te doen is als er dit jaar nieuwe remmen en ook nieuwe leidingen onder komen.
Bij deze R1 zie je dat ze nog iets lager konden:

Héérlijk!
Als mensen klagen dat ze last van de polsen en schouders krijgen op een racer, dan doen ze echt wat verkeerd.
Ik rijd bijna 20dkm per jaar op dat ding, en enige is mijn knieën die gaan zeuren na verloop van tijd.

En vanaf de zitpositie:

Persoonlijk zouden ze voor mij nog wat lager mogen, maar de remleidingen zitten nu al tegen de voorvork aan dus dat gaat helaas niet. Wel ga ik kijken of er wat te doen is als er dit jaar nieuwe remmen en ook nieuwe leidingen onder komen.
Bij deze R1 zie je dat ze nog iets lager konden:

Héérlijk!
Als mensen klagen dat ze last van de polsen en schouders krijgen op een racer, dan doen ze echt wat verkeerd.
[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 16-01-2019 19:30 ]
Is vast al eens voorbijgekomen (kon ik niet vinden) maar ik vind deze Triumph ook best een mooie motor 
https://www.nieuwsmotor.n...-speed-twin-wereldprimeur

Wel een tailtidy er op, dit vind ik een beetje lelijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ho ho, ik ben niet tevreden over die MP en hoe ze mij hebben behandeld naar aanleiding van een defect bij aanschaf. Maar ze deden (voordat bleek dat hij niet in orde was) totaal niet moeilijk over helpen met afstellen bij ophalenJoopieboy schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:45:
[...]
Dan heb je een goeie MotoPort gevonden, die ervaring kan ik helaas niet delen.
Maar idd, afstelling en zitpositie is een van de belangrijkste dingen.
Was in Den Bosch overigens, inmiddels 7½ jaar geleden
@Joopieboy Op de foto met die R1 krijg je alleen bij 't kijken naar de remhendel al last van een muisarm
In de zin van?wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:46:
@Joopieboy Op de foto met die R1 krijg je alleen bij 't kijken naar de remhendel al last van een muisarm
Muis-Arm / RSI ?
Ik zou écht niet weten hoe iemand op die machine lekker op de openbare weg kan gaan rijden zónder last te gaan krijgen met de instelling zoals 'ie daar zichtbaar is. De remhendel is op die foto nóóit in lijn met een fysiek persoon te krijgen tenzij die persoon écht op de tank ligt.....
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 16-01-2019 19:55 ]
Valt toch wel mee? Iig zoals ik het herken stond die 'fijner' dat bij mijn Gixxer, iets verder voorover. Was ook een groot persoon die erop reed.
Wat een leuke motor, en dubbele remschijven voor gelukkigVrijdag schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:38:
Is vast al eens voorbijgekomen (kon ik niet vinden) maar ik vind deze Triumph ook best een mooie motor
[Afbeelding]
Wow, 1200 blok er in, ja die remmen zijn wel goed gekozen lijkt me
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 16-01-2019 20:07 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat je eigenlijk wil is dat je hendels altijd zó staan ingesteld dat je onderarm en hand in één rechte lijn liggen op een recht stuk weg. Tijdens een dagje circuit rijden "lig" je meer op de tank en zet je de hendels wat hoger omdat je ellebogen dan verder naar achteren steken.... (stelling van pietje Gras / Pythagoras).Joopieboy schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:00:
Valt toch wel mee? Iig zoals ik het herken stond die 'fijner' dat bij mijn Gixxer, iets verder voorover. Was ook een groot persoon die erop reed.
Die foto is zo te zien niet op een circuit genomen dus ik doe daarmee meteen even de aanname dat die persoon daarmee ook niet "plat" op de tank hoeft te gaan liggen om 't volledige potentieel van die machine prettig te kunnen benutten
Haha ja de regel ken ik, en ook 'Rossi en ik' 
En jup, ik ben ook meer een poser dan een circuitrijder, dus bij mij mag het. Die paar keer dat ik hem gebruik.
En jup, ik ben ook meer een poser dan een circuitrijder, dus bij mij mag het. Die paar keer dat ik hem gebruik.
Droog gewicht van 196kg, een 14,5L tank en 96 steigerende ponies gaat deze denk ik best lekker van zijn plek denk iksteveman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:06:
[...]
Wat een leuke motor, en dubbele remschijven voor gelukkig
Wow, 1200 blok er in, ja die remmen zijn wel goed gekozen lijkt me
Daar zijn die dikke Brembo's best goed op zijn plaats
[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 16-01-2019 20:32 ]
Thanks @wimmel_1 , dan zal ik moeten wachten met 't zeker weten tot ik de accu er weer in heb en de motor wil gaan gebruiken. Zal 'm voor nu in de gaten houden en regelmatig opladen.
I have stability. The ability to stab.
Ik denk dat het minder vlak staat dan lijkt op de foto: die motor staat op jiffy met het stuur scheef. Maar wat je zegt klopt: zoveel mogelijk in lijn met onderarmen afstellenwimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:52:
[...]
Muis-Arm / RSI ?
Ik zou écht niet weten hoe iemand op die machine lekker op de openbare weg kan gaan rijden zónder last te gaan krijgen met de instelling zoals 'ie daar zichtbaar is. De remhendel is op die foto nóóit in lijn met een fysiek persoon te krijgen tenzij die persoon écht op de tank ligt.....

Binnenkort een proefritje doen op de BMW S1000XR
Vorig jaar 2x gereden op een BMW S1000R maar heb nu ook m'n oog op de XR.
Hou van comfortabel rijden dus wellicht is de XR een verstandige keuze maar moet nog testen of deze lekker rijdt en niet te zwaar en hoog is. (ben 1.78m)
Ik vind het echt enorm moeilijk op een nieuwe motor uit te zoeken hebben jullie ideeën hoe je dit het beste kan bepalen naast rijden natuurlijk
Hou van comfortabel rijden dus wellicht is de XR een verstandige keuze maar moet nog testen of deze lekker rijdt en niet te zwaar en hoog is. (ben 1.78m)
Ik vind het echt enorm moeilijk op een nieuwe motor uit te zoeken hebben jullie ideeën hoe je dit het beste kan bepalen naast rijden natuurlijk
Op de foto staan ze gewoon echt helemaal verkeerd. Op het circuit rem je als je rechtop zit en niet als je plat op de tank ligt. En met koppelen ook. 😘wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:10:
[...]
Wat je eigenlijk wil is dat je hendels altijd zó staan ingesteld dat je onderarm en hand in één rechte lijn liggen op een recht stuk weg. Tijdens een dagje circuit rijden "lig" je meer op de tank en zet je de hendels wat hoger omdat je ellebogen dan verder naar achteren steken.... (stelling van pietje Gras / Pythagoras).
Die foto is zo te zien niet op een circuit genomen dus ik doe daarmee meteen even de aanname dat die persoon daarmee ook niet "plat" op de tank hoeft te gaan liggen om 't volledige potentieel van die machine prettig te kunnen benutten
Reviews lezen en vergelijkingstesten. Zoveel mogelijk. Ook youtube. Verder googlen dus ;-). Fora lezen met gebruikerservaringen.xeoMe schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:46:
@xeoMe Bij ons in de groep rijdt er een met een S1000XR. Hij gebruikt dat ding waar hij voor bedoeld is: relaxed naar het Schwarzwald/Oostenrijk/Italië (cruise control helpt daarbij een heel stuk), daar lekker gaan gummen, en na afloop weer op cruise control terug naar huis.
Veel vermogen, strak sturen, en toch voldoende comfort om er flink kilometers mee te maken.
Dat zware en hoge valt wel mee, hoewel die vriend wel een uit de kluiten gewassen kerel is. Misschien is het dan ook geen eerlijke vergelijking.
Veel vermogen, strak sturen, en toch voldoende comfort om er flink kilometers mee te maken.
Dat zware en hoge valt wel mee, hoewel die vriend wel een uit de kluiten gewassen kerel is. Misschien is het dan ook geen eerlijke vergelijking.
Goeie keuze. Als ik ooit een andere motor koop voor op de weg is het een S1000XR.xeoMe schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:46:
Gewicht is geen enkel probleem op de XR, hij is wendbaar ondanks het formaat en gewicht. Ik vond voor op de weg de versnellingsbak niks, de 1 veel te lang, de 6 veel te kort en alles daartussen varieert tussen die twee uitersten. 't Is voor m'n gevoel meer een bak voor op het circuit dan op de weg, rij je in de 2 aan het *begin* van de powerband met 7000 toeren ben je op een 60-weg je rijbewijs al praktisch kwijt. Laat staan als je hem wil gebruiken in het toerengebied waar het blok lekker loopt en die quick-shifter een beetje lekker werkt. Laag in de toeren is het wat bokkig.
[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 17-01-2019 08:56 ]
Oh ja, wij rijden vooral in Duitsland en Luxemburg, dus geen ervaring met de Nederlandse wegen. Niet dat je daar überhaupt uitnodigende wegen hebt om het gas open te trekken.
Ik weet wel dat bij een rollende start de S1000XR makkelijk wint van een Kawa GTR1400. De quickshifter blaft een keer en hij is weg. Ik zat eerste rang toen die 2 even gingen spelen (de rijders doen niet voor elkaar onder)... Wow wat een geweld.
Ik weet wel dat bij een rollende start de S1000XR makkelijk wint van een Kawa GTR1400. De quickshifter blaft een keer en hij is weg. Ik zat eerste rang toen die 2 even gingen spelen (de rijders doen niet voor elkaar onder)... Wow wat een geweld.
[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-01-2019 09:22 ]
Kan je volledig ontkoppelen als je het met 2 vingers doet?Streepje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:04:
Dat dus; ik rijd een K1300r wat op zich ook best vooruit wil maar was verbaasd over hoe makkelijk een S1000XR versnelt (en ook hoe handelbaar deze is)neographikal schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:55:
..., rij je in de 2 aan het *begin* van de powerband met 7000 toeren ben je op een 60-weg je rijbewijs al praktisch kwijt..
Ik zou overigens wel serieus over een S100XR nadenken als ik nu op zoek mocht naar een andere motor
* Bommes wil een koffer set voor op zijn v-strom
Maar dan wel zo een stoere aluminium set. Dus een beetje zoeken op MP.
Ze vragen met rekje en 2 koffers gewoon op 5 euro na 700 euro voor zo een set..
Wat een geld zeg, ook nog bij een dealer/handelaar dus prijs is eigenlijk wel vast zeg maar.
Er zijn wel goedkopere setjes te vinden maar dan zijn het van die kunststof koffers (givi) en die vind ik echt niet mooi op een v-strom.
Dit dus:

Wat ik nu gevonden heb zijn dit soort koffers met rek:

Denk dat ik het toch maar gewoon ga uitgeven..
Ze vragen met rekje en 2 koffers gewoon op 5 euro na 700 euro voor zo een set..

Wat een geld zeg, ook nog bij een dealer/handelaar dus prijs is eigenlijk wel vast zeg maar.
Er zijn wel goedkopere setjes te vinden maar dan zijn het van die kunststof koffers (givi) en die vind ik echt niet mooi op een v-strom.
Dit dus:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@wimmel_1 hou er rekening mee dat @Joopieboy ongeveer 3 meter 80 lang is, dus als hij gewoon rechtop op de motor zit, zitten zijn armen alsnog in een soort L- vorm met de onderarmen bijna horizontaal. Dan klopt de stand van die hendels wel.
Lekker buitje net onderweg... Eerste keer dat ik met de nieuwe Schuberth E1 door zoveel regen rij, ik heb ontdekt dat de bovenste kin-ventilatie met zoveel regen/spray vooral niet open moet. Die heeft langzaamaan de hele binnenkant van het vizier volgesprayd, dat krijg je niet meer weg tijdens het rijden
Volgende keer beter alleen de onderste schuif openzetten
Lekker buitje net onderweg... Eerste keer dat ik met de nieuwe Schuberth E1 door zoveel regen rij, ik heb ontdekt dat de bovenste kin-ventilatie met zoveel regen/spray vooral niet open moet. Die heeft langzaamaan de hele binnenkant van het vizier volgesprayd, dat krijg je niet meer weg tijdens het rijden

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Chakotay schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:38:
@wimmel_1 hou er rekening mee dat @Joopieboy ongeveer 3 meter 80 lang is, dus als hij gewoon rechtop op de motor zit, zitten zijn armen alsnog in een soort L- vorm met de onderarmen bijna horizontaal. Dan klopt de stand van die hendels wel.
Z'n voet-controls zitten ook aan de as van het achterwiel gemonteerd enzo.
En de achterbrug is verlengd, inclusief de kappen e.d. zodat t normaal lijkt.
Je vergelijkt m weer met een boxerneographikal schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:55:
Gewicht is geen enkel probleem op de XR, hij is wendbaar ondanks het formaat en gewicht. Ik vond voor op de weg de versnellingsbak niks, de 1 veel te lang, de 6 veel te kort en alles daartussen varieert tussen die twee uitersten. 't Is voor m'n gevoel meer een bak voor op het circuit dan op de weg, rij je in de 2 aan het *begin* van de powerband met 7000 toeren ben je op een 60-weg je rijbewijs al praktisch kwijt. Laat staan als je hem wil gebruiken in het toerengebied waar het blok lekker loopt en die quick-shifter een beetje lekker werkt. Laag in de toeren is het wat bokkig.
Ga je sportief (op de weg) rijden met een S1000, dan laat je m gewoon in de 1 staan (op de RR gaat die tot 140km/u). Soms pak je de 2. Rijd je rustig? Dan kom je nauwelijks in de powerband. 60km/u in de 3 is prima te doen. Houd m boven de 4000 rpm en je blok is blij, dan tokkel je rustig rond.
Op het TDM-forum heeft iemand die koffers besteld vanuit Oost-Europa. Ik kan de link zo niet vinden, maar dat scheen nogal veel uit te maken qua kosten. Misschien nog een avondje Googlen waard?Bommes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:34:
Ze vragen met rekje en 2 koffers gewoon op 5 euro na 700 euro voor zo een set..![]()
Dit dus:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Koop dan een motor met automaat als je niet van schakelen houdtnoes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:48:
[...]
Je vergelijkt m weer met een boxer![]()
Ga je sportief (op de weg) rijden met een S1000, dan laat je m gewoon in de 1 staan (op de RR gaat die tot 140km/u). Soms pak je de 2. Rijd je rustig? Dan kom je nauwelijks in de powerband. 60km/u in de 3 is prima te doen. Houd m boven de 4000 rpm en je blok is blij, dan tokkel je rustig rond.

Ik vind het juist leuk motorrijden als je tussen 2 bochten even weer op moet schakelen en voor de bocht weer terug. Maakt het lekker levendig rijden én geen angst om per ongeluk je rijbewijs kwijt te raken
Voor op de Nederlandse weg hoef je op een S1000RR inderdaad niet te schakelen. Zet m in de 1 of 2 en je kan er alles mee.Leviathius schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:54:
[...]
Koop dan een motor met automaat als je niet van schakelen houdt![]()
![]()
Ik vind het juist leuk motorrijden als je tussen 2 bochten even weer op moet schakelen en voor de bocht weer terug. Maakt het lekker levendig rijden én geen angst om per ongeluk je rijbewijs kwijt te raken
Maar wat ik ook bedoel: in t groepje waar ik afgelopen jaar mee naar Duitsland ging, zag ik voor iedere bocht vrij lang de remlichten oplichten. De persoon achter mij zag die een stuk minder: de juiste snelheid aanhouden deed ik vooral door gas terug te nemen, wat heel makkelijk gaat als je 12000rpm in de 1 draait
[ Voor 5% gewijzigd door noes op 17-01-2019 10:08 ]
Chakotay schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:38:

Op deze motor zou @Joopieboy een redelijk normale zithouding hebben
Waarschijnlijk bij Heavy Duties: https://heavyduties.ro/suzuki/dl650-v-strom/Eddos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:49:
[...]
Op het TDM-forum heeft iemand die koffers besteld vanuit Oost-Europa. Ik kan de link zo niet vinden, maar dat scheen nogal veel uit te maken qua kosten. Misschien nog een avondje Googlen waard?
Nog niet echt goedkoop maar wel minder dan 700
En volgens mij heeft @Grubeater tassen in Polen besteld
Bestel dan gelijk ook die laatste V, mooi man in die kleurstellingBommes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:34:
Ze vragen met rekje en 2 koffers gewoon op 5 euro na 700 euro voor zo een set..![]()
Dit dus:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Net bericht gekregen dat mijn nieuw rek voor de CBF 600 af is. Omdat er geen deftige kofferset beschikbaar was voor deze motor heb ik een Triumph kofferset laten herlassen naar deze motor. Vrijdag ophalenBommes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:34:
Dit dus:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Komt zelfs inclusief het herlassen, stralen en galvaniseren nog veel goedkoper uit dan een nieuwe set voor de meeste motors, en de koffers zijn zo goed als nieuw

[ Voor 5% gewijzigd door corewillem op 17-01-2019 11:11 ]
Dit topic is gesloten.