Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bedankt @Joepla. Ik zal hem elke 2 weken even aan de lader hangen. Hij staat nu binnenshuis, het is ongeveer 18 graden hier. Ik heb zo'n Dunlop lader, die zou ik volgens mij ook aan moeten kunnen laten staan. Is dit verstandig een paar dagen te doen dus? De lader gaf vanochtend wel aan dat de accu vol was. Hopelijk leeft hij dan nog, anders wordt het een nieuwe erin zetten. Ik verwacht niet dat dit me een godsvermogen kost, beetje googlen zie ik tussen de 30-80 euro.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:20:
Ik verwacht niet dat dit me een godsvermogen kost, beetje googlen zie ik tussen de 30-80 euro.
Als je een andere moet kopen, zou ik iets meer uitgeven voor iets goeds en een Yuasa kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40

Secsytime

Automagisch

Of gewoon rijden op dat ding!! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 20:44
Of een motobatt met 4 polen waar je lekker veel accessoires aan kan knopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Thoit schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Mijn motor heeft zo te zien een hoogte van 965 MM. Was de eerste keer en na lang rijden even gek, maar ben je zo aan gewend. Sowieso zakt de motor natuurlijk wat sneller dan een wegmotor omdat de vering wat slapper is.

Je komt volgens mij niet uit de buurt, anders zou je de mijne best een keer mogen lenen om het te proberen :)
Thanks! We gaan binnenkort Enduro les nemen bij een lokale motocross zaak. Daar kan ik dan mooi kijken of het beetje ok voelt. Vooral wennen denk ik inderdaad

Endurolesje kost hier 95€ pp, incl motor huur en gear huur. Duurt echter maar 1 uur per les...

Mocht iemand nog een goed adres kennen voor wat langere endurolessen (bijv hele dag), dan hoor ik dat graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Als je een andere moet kopen, zou ik iets meer uitgeven voor iets goeds en een Yuasa kopen.
Maar ook die gaan kapot, of ineens zoals bij mij. :+
Je hebt idd wel wat meer garantie voor levensduur en kwaliteit...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Maar ook die gaan kapot, of ineens zoals bij mij. :+
Je hebt idd wel wat meer garantie voor levensduur en kwaliteit...
En een kleinere kans dat de spanningsregelaar er aan gaat tegenover een el cheapo ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:10:
[...]

En een kleinere kans dat de spanningsregelaar er aan gaat tegenover een el cheapo ding :)
Dat is zeker waar, hoe de accu bij een kennis van mijn zijn Honda Blackbird eruit kwam (foekiewoekie huismerk van de dealer) na een spanningspiek is niet erg gezond zeg maar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedankt @Joepla. Ik zal hem elke 2 weken even aan de lader hangen. Hij staat nu binnenshuis, het is ongeveer 18 graden hier. Ik heb zo'n Dunlop lader, die zou ik volgens mij ook aan moeten kunnen laten staan. Is dit verstandig een paar dagen te doen dus? De lader gaf vanochtend wel aan dat de accu vol was. Hopelijk leeft hij dan nog, anders wordt het een nieuwe erin zetten. Ik verwacht niet dat dit me een godsvermogen kost, beetje googlen zie ik tussen de 30-80 euro.
Een acculader moet je ontkoppelen als de accu vol is, een druppellader kan je laten zitten. Sterker nog, dat is het beste. Een loodzuuraccu wil het liefst altijd op 100% zijn.

Maar voor nu even ontkoppelen en na een paar dagen meten wat het voltage dan is. Normaliter is 12,4 volt 75%. Alles boven de 12v is ook wel ok. Het ligt er ook een beetje aan hoe vaak je rijdt, hoe lang en wat voor motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik ken de Dunlop laders niet, dus ik kan je niet met zekerheid zeggen of je die kan laten zitten. Sommige druppelladers laden wat te enthousiast door voor een kleine motoraccu, waardoor hij eigenlijk te veel geladen wordt, wat ook weer niet goed is. Zou hem met je huidige lader iedere paar weken even laden, better safe than sorry. Kijk bv. hier eens wat het verschil is tussen de diverse soorten laders. Persoonlijk zou ik voor een onderhoudslader kiezen. Ding sluit je aan als je je motor langere tijd parkeert en hij zoekt zelf uit wat hij moet doen (laden, druppelladen of een methode om zgn. sulfatie te beperken). Ga je rijden, maak je hem los. Tussendoor blijft hij lekker zitten.

En zoals hierboven al opgemerkt: liever iets meer uitgeven voor een gerenommeerd merk zoals Yuasa, als je toch gaat uitgeven. Geen garantie dat die nooit stuk gaat, maar dat is gegarandeerd goed spul waarmee je normaal gesproken geen rare verrassingen krijgt. Zoals met alle parts geldt: even goed (online) zoeken. Prijzen gaan soms alle kanten op.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik bedoel idd een onderhoudslader waar ik druppellader schrijf. :) Als je stroom hebt waar je motor staat gewoon altijd aansluiten en je accu blijft zo lang als maar mogelijk in goede conditie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vork van de Ural gisteren eindelijk compleet gekregen aan onderdelen en gemonteerd. Dacht kun je vandaag even een test ritje maken. Regent het de hele dag al als een gek... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 14:41
Requiem19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Thanks! We gaan binnenkort Enduro les nemen bij een lokale motocross zaak. Daar kan ik dan mooi kijken of het beetje ok voelt. Vooral wennen denk ik inderdaad

Endurolesje kost hier 95€ pp, incl motor huur en gear huur. Duurt echter maar 1 uur per les...

Mocht iemand nog een goed adres kennen voor wat langere endurolessen (bijv hele dag), dan hoor ik dat graag :).
Hier kan je gevarieerde trainingen volgen: https://endurofun.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoshky schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:59:
Zijn hier mensen met 'lever guards' op hun motor?
Ik vind het er wel stoer en leuk uitzien :)
Zijn er voor of nadelen?
Wat is de juiste afstelling qua hoogte?

Zouden bij mij op een Z1000SX komen.

Deze lijken me interessant: https://www.the2wheels.co...ars?variant=6682673545255
Begrijp ik het goed dat ik er twee van moet bestellen? Dat het dus geen set is voor 20 dollar.
Ik had ze op mijn fazer8 Ik heb ze erop gedaan voor 3 redenen
-bij om vallen helpt het hopelijk tegen buigen van hendels
-handkappen pasten niet
-staat wel cool

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hmm tempting om eze over te nemen voor €250.
https://imgur.com/a/7aHbf4x

Maarja eigenlijk geen ruimte voor.

Iemand hier interesse?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 11:30

Acid_Burn

uhuh

Vanochtend even een goed schrikmoment gehad. Op een 50 weg stak er ineens een haas over. Een flink exemplaar. Tja, beest kwam full speed de weg over rennen en ik kon niet meer uitwijken en vol er overeen.

Dat was een behoorlijke klap door mijn stuur heen, maar gelukkig bleef ik wel gewoon overeind. In mijn spiegel zag ik in de lichten van de auto achter mij een wolk met haren dwarrelen.

Dan heb je geen koffie meer nodig als je op je werk aankomt kan ik je zeggen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Acid_Burn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:13:
Vanochtend even een goed schrikmoment gehad. Op een 50 weg stak er ineens een haas over. Een flink exemplaar. Tja, beest kwam full speed de weg over rennen en ik kon niet meer uitwijken en vol er overeen.

Dat was een behoorlijke klap door mijn stuur heen, maar gelukkig bleef ik wel gewoon overeind. In mijn spiegel zag ik in de lichten van de auto achter mij een wolk met haren dwarrelen.

Dan heb je geen koffie meer nodig als je op je werk aankomt kan ik je zeggen.
Want je handen shaken nu waarschijnlijk nog steeds, ook zonder cafeineboost? Tering...
Rubman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:10:

Iemand hier interesse?
Was het iets terreinwaardigs had ik voor dat bedrag zeker interesse gehad :P. Ben momenteel nog maar eens aan het rondkijken voor een crossertje... wil van de zomer zo'n motorcrosstraining volgen en dan is het leuk om nadien nog wat zaken in praktijk te kunnen brengen.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-01-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:58

Iemand hier interesse?
Heb je meer info toevallig? :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Leviathius schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:45:
[...]

Heb je meer info toevallig? :P
Wat heb je nodig?

Hij is altijd dealer onderhouden geweest, starten en lopen.

Collega bood hem mij aan, ding is van zijn schoonvader die er geen tijd meer voor heeft en collega heeft er zelf geen ruimte voor.

Voor mij idem dito, als ik de ruimte had was het direct een café racer project geworden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
als die NTV in .be gestaan had (= dus minder kosten/geloop voor importeren) had ik zeker interesse. Maar nu dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Rubman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Wat heb je nodig?

Hij is altijd dealer onderhouden geweest, starten en lopen.

Collega bood hem mij aan, ding is van zijn schoonvader die er geen tijd meer voor heeft en collega heeft er zelf geen ruimte voor.

Voor mij idem dito, als ik de ruimte had was het direct een café racer project geworden 8)
Voor 250€ zat ik inderdaad meteen aan een leuk projectje te denken. Ook leuk voor op mijn youtube en leerzaam. Welke regio moet ik hierbij aan denken en is per direct beschikbaar?

Ik zal je trouwens wel een PB sturen, hoeven we het topic niet te vervuilen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 11:30

Acid_Burn

uhuh

HTT-Thalan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Want je handen shaken nu waarschijnlijk nog steeds, ook zonder cafeineboost? Tering...
Shaken nog net niet, maar het adrenaline peil was een paar niveaus gestegen :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Requiem19 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:49:
Vandaag even op een Husqvarna 701 gezeten. Damn, dat is wel even schrikken hoe hoog je daarop zit. Kan net bij de grond met mn tenen. Als dut mn nieuwe bike wordt dan moet ik misschien wel overwegen om hem te verlagen.

Aan de andere kant.. dat bizar lage gewicht (145kg droog - 155 oid nat), zorgt er wel voor dat je makkelijker op 1 been kan stil staan..

Heeft iemand een vergelijkbaar hoge motor? Zoja, is het beetje te doen als je niet heel chill bij de grond kan?
Ik heb meteen nadat ik mijn rijbewijs haalde een tenere xt660z gehaald. Ik zat met dezelfde twijfels en had van te voren al een verlaagd zadel op de kop getikt zodat ik er wat relaxter een proefrit mee kon maken. Lang verhaal kort, dat verlaagde zadel heeft er misschien een maandje of twee opgezeten en daarna weer meteen verkocht. De hoogte went echt heel snel al moet ik er wel bij zeggen dat die van mij al aardig wat valpartijen had gezien en een tenere sowieso zonder schade best hard kan vallen. Ik moet er trouwens ook bij zeggen dat ik deze zomer nadat ik de verkeerde afslag had genomen en wilde keren op een krap Grieks pleintje en ik m'n voet net in een keultje plaatste ik hem heb moeten laten vallen. Dus ja, als het echt een dure nieuwe motor is en je ook allergisch bent voor krasjes zou ik het niet doen.

Dit heeft me trouwens ook wel over de streep getrokken ;)

Mocht je het ding willen upgraden/ombouwen, Google ff nomad-adv. Die zitten in Zeeland en hebben vrij veel accesoires/kits speciaal voor de 701, produceren en bedenken alles zelf en hebben zelf ervaring met lange wereld reizen op de motor. Ik heb mijn bagagerek daarvandaan en heb even zitten lullen met die gasten(vader en zoon) en die hebben wel flink verstand ervan en belangrijker zijn erg gepassioneerd in de dingen die ze bedenken en aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.ebay.co.uk/itm/192789433560
cheecky buggers..
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/vOUAAOSwNJJcOyzc/s-l1600.jpg
"Please note that the first image shown is how the bike could look on completion, not the actual bike I am selling -this is a project!!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18

Vrijdag

De Zwarte

Iemand hier interesse?
Vraagt ie er maar €250 voor? Hmmm, ik zou dat ding eventueel kunnen gebruiken als tankswap met mijn Hawk en wat ander reservespul. Of er gewoon een commuter van maken....*kijkt naar bankrekening....* ohw.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Vraagt ie er maar €250 voor? Hmmm, ik zou dat ding eventueel kunnen gebruiken als tankswap met mijn Hawk en wat ander reservespul. Of er gewoon een commuter van maken....*kijkt naar bankrekening....* ohw.
Nou mensen, laten we een crowdfund actie opstarten voor onze lieve Vrijdag! Allemaal even 5€ inleggen en red het milieu! Help deze man aan een goed werkende, gezonde motor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:17:
[...]

Nou mensen, laten we een crowdfund actie opstarten voor onze lieve Vrijdag! Allemaal even 5€ inleggen en red het milieu! Help deze man aan een goed werkende, gezonde motor :+
O+

Je wil gewoon niet, als er straks weer ritjes zijn, elke vijftig km weer op mij wachten omdat ik weer moet tanken :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Als we dan toch een crowdfunding gaan starten, dan wil ik hem zelf wel, ook al is er geen fysieke ruimte :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van het weekend was ik over wat bospaden aan het 'crossen' en had wel wat bordjes gezien maar niet echt opgelet..
Ik kwam een vrouw met hond tegen en vroeg haar de weg, dus ze vroeg me off ik wou greenlanen, ja dat was idd de bedoeling.. dus ze legde uit als ik dit pad volg, rechts aan blijf houden dat dat een mooi pad is en ik uiteindelijk weer bij de weg uitkwam..
Zo gezegd zo gedaan.. dus endje verderop ga ik rechts af..mm stond daar nou een bordje 'restricted ...' ah never mind.. ik ben de bocht om en wat kom ik tegen? een groep van een stuk of 10-15 jagers compleet met honden en shotguns.. ok interresant..
De achterste spreekt me aan: weet je dat je hier niet mag rijden op de motor? mag alleen te voet..
ik: eh, nee oeps sorry..
uiteindelijk legde hij me vriendelijk uit hoe ik weer bij de openbare weg kwam (wat bleek, dat was door een nog veel modderiger pad) en ik wenste hem een vriendelijke (fazanten) jacht..
Ach zo kan het dus ook.. geen drama, beide partijen vriendelijk en beleefd..

Ik vraag me wel af wat er was gebeurt als ik op een knal oranje KTM met fel mtocross pak reed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Gekke Nederlanders in de bergen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:41:

Ik vraag me wel af wat er was gebeurt als ik op een knal oranje KTM met fel mtocross pak reed..
Dan dachten de jagers waarschijnlijk "Zo, dat is wel een héle grote fazant! >BLAMMO!<" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
@Jay-P Goede info! Thanks!

Die Turkse dame rijdt wel echt heel goed, maakt voor haar niet veel uit hoe goed/slecht ze bij de grond kan. Respect. Istanbul ben ik ook doorheen gereden en dat is wel redelijk intens.

Ik had Nomad Adv al eens voorbij zien komen op de diverse fora, maar had geen idee dat dit gewoon in NL zit. Mijn ouders wonen in Zeeland, dus wellicht kan ik eea combineren. Leuk leuk.

Ik vind hun Rally kit alleen niet zo heel mooi:

Nomad Adv
Afbeeldingslocatie: https://www.nomad-adv.com/uploads/7/9/8/4/79840732/dsc-0277_2_orig.jpg

Aurora 701 Lite
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/29fe5d_5c32f8dab5cb4ba984406f8d6a148bb1~mv2_d_4032_3024_s_4_2.jpg/v1/fill/w_500,h_500,al_c,q_90/file.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Voor mensen van onze lengte is alles hoog. Daarentegen zitten wij wel weer lekker op een minibike :9.
Volgende motor misschien toch maar een Grom overwegen :9

@Requiem19 Dat is die Husky waar je laatst op zat? Jeumig wat een hoog ding!

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 14-01-2019 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
@Vrijdag Jup! Maar dit is dan met een ombouw kit naar een 'Rally' motor zodat je er ook nog wat verder mee van huis kunt.

Als je hem in de winkel koopt krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.motorhuisdedoelen.nl/wp-content/uploads/2018/01/26261_701-Enduro-2017.jpg.

Maar hoe je het wend of keert, blijft hoog. Consensus van de ervaringsdeskundigen met hoge motoren is dat het vanzelf went geloof ik :).

Oh damn. Ik dacht dat de 701 Enduro 910 mm hoog was. Volgens Husky's eigen website is hij zelfs 950mm hoog. Niet heel gek dat het voelde alsof ik de Vesusivius moest beklimmen om erop te komen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Requiem19 op 14-01-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Iemand hier interesse?
[edit] nvm.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 14-01-2019 19:13 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:46:
@Vrijdag Jup! Maar dit is dan met een ombouw kit naar een 'Rally' motor zodat je er ook nog wat verder mee van huis kunt.

Als je hem in de winkel koopt krijg je dit:
[Afbeelding].

Maar hoe je het wend of keert, blijft hoog. Consensus van de ervaringsdeskundigen met hoge motoren is dat het vanzelf went geloof ik :).

Oh damn. Ik dacht dat de 701 Enduro 910 mm hoog was. Volgens Husky's eigen website is hij zelfs 950mm hoog. Niet heel gek dat het voelde alsof ik de Vesusivius moest beklimmen om erop te komen :D
Ah nice!

950mm 8)7 Ik zou dan serieus een keukentrapje nodig hebben. Rijden gaat nog wel, totdat ik een stoplicht tegenkom :X
Zal vast wel wat doorveren maar toch, wat een enorme hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Ah nice!

950mm 8)7 Ik zou dan serieus een keukentrapje nodig hebben. Rijden gaat nog wel, totdat ik een stoplicht tegenkom :X
Zal vast wel wat doorveren maar toch, wat een enorme hoogte!
950mm? Dude :P Dat valt toch nog wel mee :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Jij hebt makkelijk praten. Jij stapt zelfs nog zonder problemen over het STUUR van een opgebokte BMW GS1200A heen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:00
Rubman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:37:
Als we dan toch een crowdfunding gaan starten, dan wil ik hem zelf wel, ook al is er geen fysieke ruimte :+
Je moet omdenken, crowdfunding voor de ruimte.. de aanschaf van dat apparaat zit dan waarschijnlijk wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Jij hebt makkelijk praten. Jij stapt zelfs nog zonder problemen over het STUUR van een opgebokte BMW GS1200A heen :P
Ok ok 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joopieboy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Jouw Gsxr is iets van 800mm hoog.. 15 cm lager. Als je heel lang bent is zo'n Husky waarschijnlijk stuk beter voor je qua zithoogte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Jouw Gsxr is iets van 800mm hoog.. 15 cm lager. Als je heel lang bent is zo'n Husky waarschijnlijk stuk beter voor je qua zithoogte ;).
Wauw, en ik vond die van mij met 805 al hoog. O_O Zoveel langer zijn die Zweden toch niet?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:46:
[...]

845 met het aangepaste zadel. ;)

Hoogte zegt niks over de houding van je knieën hé. :) Ik heb minder last op mijn Gixxer dan de gemiddelde softroader of sporttoer fiets...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180521-WA0051-Medium.jpg
Ik sta hier gewoon met gebogen been trouwens. ;)

Behalve als je zo te keer gaat natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/08/07-13-2018.jpg
Mja dan heb je met 20min ook 15 liter peut erdoorheen :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/04/2018-04-08-10.31.31-Custom.jpg
Lekker trouwens ook dat comfortschuim O+

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 14-01-2019 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:21:
[...]

O+

Je wil gewoon niet, als er straks weer ritjes zijn, elke vijftig km weer op mij wachten omdat ik weer moet tanken :+
Geen enkel probleem mee, hoor... Regelmatig een bak koffie en een peuk wánt @Vrijdag moet wéér tanken 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

SmurfLink schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:11:
[...]
Wauw, en ik vond die van mij met 805 al hoog. O_O Zoveel langer zijn die Zweden toch niet?
Door die extra hoogte heb je een grotere bodemvrijheid onder het motorblok. Daardoor voorkom je dat je tijdens het rijden met de onderkant van de motor een rotsblok/de grond raakt. Daarnaast helpt de extra bodemvrijheid ook bij het opvangen van jumps op een crossmotor. ;)

Afbeeldingslocatie: https://blog.ktm.com/wp-content/uploads/2016/02/GH18850.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@caesar1000 2 man gaat ook prima op een Gixxer he :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/IMG-20170430-WA0011-730x600.jpg
En 35ltr bagage is ook geen probleem, hoezo geen toermotor? :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 14-01-2019 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit is een toermotor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wbptgoyz33UXUAwfnsan5za0/full.jpg

Om full-toermotor te gaan moeten er eigenlijk nog zij-koffers bij, maar die heb ik zelf niet nodig :)

Ding staat alweer bijna 2 maanden stil, al met al... Als de natuur nou even knopen doorhakt (OF een korte periode full-winter of gewoon 10graden, weinig tot geen wind en nauwelijks regen).... Imo komt het al dichtbij rij-geschikt weer, nu het laatste zetje nog.. Dan kan ik eindelijk weer rijden :)

[ Voor 41% gewijzigd door Destruction op 14-01-2019 20:50 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:33
Heb jij andere weersvoorspelling gezien dan ik? Het wordt voorlopig alleen maar kouder en natter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 14:41
Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:16:
@Jay-P Goede info! Thanks!

Die Turkse dame rijdt wel echt heel goed, maakt voor haar niet veel uit hoe goed/slecht ze bij de grond kan. Respect. Istanbul ben ik ook doorheen gereden en dat is wel redelijk intens.

Ik had Nomad Adv al eens voorbij zien komen op de diverse fora, maar had geen idee dat dit gewoon in NL zit. Mijn ouders wonen in Zeeland, dus wellicht kan ik eea combineren. Leuk leuk.

Ik vind hun Rally kit alleen niet zo heel mooi:

Nomad Adv
[Afbeelding]

Aurora 701 Lite
[Afbeelding]
Wat is nu eigenlijk de reden van zo’n rally kit? Is het zodat je meer uit de wind zit? Kan me voorstellen als je zoals bij Dakar zo’n roadbook erop hebt dat het wel handig is, maar voor de “gewone” man?

Het is volgens mij alleen een “kap” die het voorlicht vervangt toch? Motor technisch of overbrenging zal toch wel gelijk blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

lolgast schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:37:
Heb jij andere weersvoorspelling gezien dan ik? Het wordt voorlopig alleen maar kouder en natter :9
Ik heb nog helemaal geen weersvoorspellingen gezien :P :/

Ik bedoel dat het de laatste dagen tempratuur-wise prima is, maar zelfs met mijn 250kg zware fiets is het met windstoten e.d geen pretje (btdt). En regen en 2 wielen... Sinds ik in m'n brommer tijdperk een keer knetterhard onderuit ben gegaan op nat wegdek (goede banden, reed lomp oid)... Het is al veel minder erg dan het ooit is geweest, maar ik heb het in de regen niet naar m'n zin op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/04/2018-04-08-10.31.31-Custom.jpg
Lekker trouwens ook dat comfortschuim O+
Het is ongetwijfeld optisch, maar jouw Gixxer ziet er helemaal niet zo hoog uit als ik het vergelijk met die Husky :?

[ Voor 42% gewijzigd door Vrijdag op 14-01-2019 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Probleem bij een "SS" zit 'm meer in de kont (het hele subframe) van de fiets, daar waar op de foto van @Joopieboy o.a. 't duo-seat zadeltje ligt. Daar moet je overheen zwaaien met je been om op te kúnnen stappen en dat laatste stuk zit écht een heel stuk hoger dan dat zo'n duo zitje bij een "normale" fiets zit. Berijderszadel ligt niet speciaal hoog maar door het geheel zit je wel "in" de fiets en niet er "op". Als er géén duo zadeltje op zit maar een cover / kuipdeel dan wordt dat achterste deel nóg hoger :+

Je moet voor de grap eens een filmpje opzoeken waarin Dani Pedrosa op z'n Honda MotoGP machine stapt :9

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 14-01-2019 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Thoit schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Wat is nu eigenlijk de reden van zo’n rally kit? Is het zodat je meer uit de wind zit? Kan me voorstellen als je zoals bij Dakar zo’n roadbook erop hebt dat het wel handig is, maar voor de “gewone” man?

Het is volgens mij alleen een “kap” die het voorlicht vervangt toch? Motor technisch of overbrenging zal toch wel gelijk blijven?
Technisch blijft de bike inderdaad hetzelfde.

De redenen voor zo’n kit zijn voor mij o.a:

- windbescherming voor de langere stukken. In Kazakhstan deden we soms 750km snelweg. Op een naakte 701 wordt dat wel zwaar denk ik.
- ‘Tower’ om je navigatie en andere gear mooi te installeren
- Extra tankcapaciteit. Standaard heeft een 701 iets van 13 liter. Er zijn kits die de KTM Factory Dakar tanks hebben. Deze zitten laag aan de voorkant links en rechts. Dit vergroot capaciteit naar iets van 28 liter.
- Extra benzinepomp voor voortanks. Die dingen gaan wel eens stuk..
- De looks! Lijkt verdomd veel op een moderne Dakar bike.

Met zo’n kit en volgetankt met 28L benzine zit je nog steeds op 180kg. Daar kan geen enkele adventure bike tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:52:
[...]
Het is ongetwijfeld optisch, maar jouw Gixxer ziet er helemaal niet zo hoog uit als ik het vergelijk met die Husky :?
Stap er maar eens op als we weer eens een route hebben. :)

Ik ben verticaal gehandicapt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Stap er maar eens op als we weer eens een route hebben. :)

Ik ben verticaal gehandicapt. :+
Ter leering ende vermaeck :+ Trek ik eerst even een Honda Repsol pakje aan :P Ook @wimmel_1 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 14-01-2019 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Ter leering ende vermaeck :+ Trek ik eerst even een Honda Repsol pakje aan :P Ook @wimmel_1 :P
Qua lengte kom je wel redelijk met Dani overeen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:29:
[...]

Qua lengte kom je wel redelijk met Dani overeen :P
Dat is dan ook alles. Hij is namelijk wél succesvol :+ ;(

Hoewel, we rijden ook alletwee Honda. Schept toch een band 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:55

A13X

Dude

Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:40:
[...]

Dat is dan ook alles. Hij is namelijk wél succesvol :+ ;(

Hoewel, we rijden ook alletwee Honda. Schept toch een band 8)
En waarschijnlijk is het verbruik van die honda's ook ongeveer hetzelfde :+

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:01:
[...]

En waarschijnlijk is het verbruik van die honda's ook ongeveer hetzelfde :+
Ik ga net zo snel als Pedrosa.!........ door mijn brandstof heen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:12:
[...]
Ik ga net zo snel als Pedrosa.!........ door mijn brandstof heen :+
Je snapt nu natuurlijk zelf ook wél dat je tijdens 't komende, en nog te plannen, "GoT motorweekend" sowieso aanwezig moet zijn om dit alles te kunnen gaan staven, hé :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:50
Destruction schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Ik bedoel dat het de laatste dagen tempratuur-wise prima is, maar zelfs met mijn 250kg zware fiets is het met windstoten e.d geen pretje (btdt). En regen en 2 wielen... Sinds ik in m'n brommer tijdperk een keer knetterhard onderuit ben gegaan op nat wegdek (goede banden, reed lomp oid)... Het is al veel minder erg dan het ooit is geweest, maar ik heb het in de regen niet naar m'n zin op de motor.
Weegt dat hok 250kg!?!
Ik zou als ik jou was snel een keer in de regen gaan rijden, want is geen enkel probleem en dan ga je ook niet raar rijden als het ooit eens plotseling regent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:16:
[...]

Je snapt nu natuurlijk zelf ook wél dat je tijdens 't komende, en nog te plannen, "GoT motorweekend" sowieso aanwezig moet zijn om dit alles te kunnen gaan staven, hé :*)
Klinkt als een plan, wanneer gaan we weer? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

Joopieboy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:26:
@caesar1000 2 man gaat ook prima op een Gixxer he :+
[Afbeelding]
En 35ltr bagage is ook geen probleem, hoezo geen toermotor? :+
[Afbeelding]
Voor een toermotor mis je nog 70 liter bagage mogelijkheid. :+
De maximale belading zal ook een stuk lager liggen, daar zit je met 2 personen al vaak tegenaan.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 15-01-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:09
Iemand een idee welke nieuwtjes er in 2019 op ons afkomen?
Ik ga in april mijn S1000R te koop zetten maar weet totaal niet wat te kopen in de plaats...
Houden is niet echt een optie.
2cyl ben ik niet voor.

Twijfel over de streeft RS maar was redelijk braaf tov de s1000r.
Maar komen er nog nieuwe types uit of... is alles aangekondigd?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
3 keer op een XR250 gereageerd, tot 3 keer toe waren ze al verkocht tegen de tijd dat ik (een paar uur later) de reactie kreeg. Krengen zijn populair blijkbaar.
Destruction schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Ik heb me wel eens laten vertellen dat je met regen op gewoon goed asfalt en goede banden nog zo'n 90% grip over hebt (daar waar je onder ideale condities soms wel 1.1g zou moeten kunnen trekken) m.a.w. als dat enige waarheid heeft hoef je je met een normale rijstijl (waarbij je sowieso de limieten niet opzoekt) niet druk te maken. Putdeksels ontwijken deed je toch al, het enige waar je wat meer aandacht in steekt is een beetje polish/wax op je vizier om minder last van het water te hebben.

Het is vooral vervelend als je kleding niet waterdicht is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 21:47
Vraagje:

Hoe noemt weer zo een steun om je moto recht te zetten. Niet de zijpook maar dat andere zodat het achterwiel van de grond komt.

Het ontgaat mij compleet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 08:55

Frans92

VFR800

SmokingSig schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:36:
Vraagje:

Hoe noemt weer zo een steun om je moto recht te zetten. Niet de zijpook maar dat andere zodat het achterwiel van de grond komt.

Het ontgaat mij compleet
Middenbok.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmokingSig schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:36:
Vraagje:

Het ontgaat mij compleet
Zoals @Frans92 zegt, middenbok. Of bedoel je zo'n beugel die je los gebruikt? Dat is een paddockstand.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 21:47
Dat was het ! Bedankt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Of als je internationaal zoekt, center stand (vs jiffy of side stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:16:
[...]

Op mijn weg náár het motorweekend moet ik sowieso drie keer tanken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-07 15:20
Iemand nog tips/advies voor een nieuwe uitlaat - kawasaki z750 (2008)?

Houd erg van het lage geluid (á la KTM), echter gaat dat vrij lastig worden met een kawa.
Liefst zo min mogelijk 'gekrijs'.

Zit momenteel te kijken naar een MIVV Suono black steel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:31
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:10:
Ik ga in april mijn S1000R te koop zetten maar weet totaal niet wat te kopen in de plaats...
2cyl ben ik niet voor.

Na een S1000R heb je het motorrijden toch uitgespeeld? Al eens naar een nieuwere Tuono V4 gekeken? Of anders een Speed Triple RS, ga je qua inhoud en vermogen niet te veel achteruit zoals bij een Street Triple RS. Of een MV Agusta Dragster :9~

Wat ga je voor je S1000R vragen? NLDViane wil in juni een grote-mensenmotor halen

EDIT:
Ohja, zal me even voorstellen. NLDViane, 22 jaar, woon aan de rand van de o zo mooie Veluwe. Rij op een Kawasaki Ninja 300 uit 2013 met 40.000km op de klok, mag aan de startpost toegevoegd worden! @wimmel_1

[ Voor 11% gewijzigd door NLDViane op 15-01-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:10:
2cyl ben ik niet voor.

Volgens mij is alles al aangekondigd...

Wat zoek je in een motor? Soepel blok denk ik als je geen 2 cilinder wil? En moet de S1000R weg omdat er iets is wat niet fijn is bij het rijden, of zijn het de kosten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Daannh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:04:

Houd erg van het lage geluid (á la KTM), echter gaat dat vrij lastig worden met een kawa.

Mijn mivv GP geeft een heerlijk laag geluid (db killer eruit) geen gekrijs :) (op mijn 2011-hornet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:09
Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:16:
[...]

Volgens mij is alles al aangekondigd...

Wat zoek je in een motor? Soepel blok denk ik als je geen 2 cilinder wil? En moet de S1000R weg omdat er iets is wat niet fijn is bij het rijden, of zijn het de kosten oid?
Neen ik lease mijn moto's op 3 jaar. Als ik hem insta verkoop na de 3 jaar kan ik er ook het meest op verdienen.
Eerste keer dat dit me zwaar ligt, omdat de S1000R echt ZO goed rijdt.. Ik wil em niet kwijt, maar... financiële telt ook.

En ik bedoelde idd de speed RS, niet de street. Maar het is allemaal wat braver eigenlijk... De S1000R is echt both worlds..
NLDViane schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Wat ga je voor je S1000R vragen? NLDViane wil in juni een grote-mensenmotor halen
Ik had al eens een postje gedaan met alle info :)
Meer info altijd te verkrijgen via PM denk ik?

kazzzdafke in "Hét grote motortopic - Deel 22"

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:31
kazzzdafke schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Ik had al eens een postje gedaan met alle info :)
Meer info altijd te verkrijgen via PM denk ik?

kazzzdafke in "Hét grote motortopic - Deel 22"
Ah excuus, had niet zo ver teruggelezen :) Wat een bruut ding zo, haast zonde om weg te doen. Zit alleen met importeren naar NL, dat had ik niet gezien. Wordt me op die manier toch te duur helaas, succes met de verkoop en ik hoop voor je dat je er nog wat kilometers bij op kunt knallen voor je hem weg doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40

Secsytime

Automagisch

Daannh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:04:

Als je geen gekrijs wil moet je niet een 4 cilinder nemen.. deze motoren zijn nou eenmaal hoogtoerig.

Maatje van me heeft een gpr op zijn z750 (zonder db-killer) en daar zit wel een diep geluid in, maar als die hoger in de toeren komt.. dan blijft die wel janken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@kazzzdafke

Als je iets vergelijkbaars wilt maar absoluut geen 2cilinder, zijn je opties niet heel ruim denk ik:

MT10
Tuono V4

Beiden al eens geprobeerd? Persoonlijk zou ik in die catergorie de 1290 Super Duke overwegen, maar dat is inderdaad een twin. Wellicht is de beste optie voor jou om weer een S1000R te leasen voor de komende 3 jaar... Ik denk dat een Speed Triple wel echt even andere koek is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Secsytime schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Als je geen gekrijs wil moet je niet een 4 cilinder nemen.. deze motoren zijn nou eenmaal hoogtoerig.

Maatje van me heeft een gpr op zijn z750 (zonder db-killer) en daar zit wel een diep geluid in, maar als die hoger in de toeren komt.. dan blijft die wel janken :p
Met een Yoshimura shorty kom je in de buurt :P En de rest van de wereld blijft bij je uit de buurt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hèhè.

Ad heeft een oude Alp binnengehad die ooit is gebruikt voor Dakar-achtige ritten... ding is compleet afgeleefd maar loopt gewoon nog prima. Er moeten CDI's in en hij ontbeert wat plastic, maar hij probeert me al tijden over te halen om daar gewoon een cross-Alp van te maken.

Het begint toch wel te lonken nu het vinden van een betaalbare crosser zo lastig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:49
Secsytime schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:11:
[...]

[...]
Zeg dat maar niet tegen Yamaha MT10/R1 rijders met big-bang motorblok of Z1000 rijders met het orignele4-2 systeem :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
Wou net zeggen, mijn bandit 1250 is absoluut niet hoogtoerig en klinkt, met een beetje sport uitlaat, lekker diep.

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/201_4771_zpsixojhute.jpg

Alleen nog niet zo gaaf als mijn TL1000S klinkt }:O

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/TL1000S/100_1962.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door f2ride2001 op 15-01-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:06
Yoshi R11 idd (double exhaust).
Rij ook altijd alleen maar in mn eentje :+
lolgast schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Met een Yoshimura shorty kom je in de buurt :P En de rest van de wereld blijft bij je uit de buurt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Semi motorgerelateerde vraag: als ik een ultra goedkoop busje zou willen kopen om de motor van mijn vriendin en mijn motor mee te vervoeren, wat zijn dan beetje geschikte types?

Wellicht heeft niemand hier ervaring mee, maar zou fijn zijn om op weg geholpen te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Requiem19 Eerste waar ik aan moet denken: Hyundai h100 :+

Geen idee of daar motoren (of überhaupt: motor) in passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:29

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, dan heb je zo'n bus staan, diesel en zwaar dus lekker betalen. Kun je beter een aanhanger in je voortuin zetten (als je zelf altijd achterom gaat >:) )

Zelf lijkt me een "camper" stiekem nog wel wat...

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 15-01-2019 13:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zwaar, duur, actieradius van mijn Hawk en beperkte batterijlevensduur. Maar toch, dat een bedrijf als Harley Davidson hier mee bezig is, is gaaf. En het moet érgens beginnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
steveman schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:50:
Mja, dan heb je zo'n bus staan, diesel en zwaar dus lekker betalen. Kun je beter een aanhanger in je voortuin zetten (als je zelf altijd achterom gaat >:) )

Zelf lijkt me een "camper" stiekem nog wel wat...
Aanhanger kan helaas niet :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:33
Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:39:
Semi motorgerelateerde vraag: als ik een ultra goedkoop busje zou willen kopen om de motor van mijn vriendin en mijn motor mee te vervoeren, wat zijn dan beetje geschikte types?

Wellicht heeft niemand hier ervaring mee, maar zou fijn zijn om op weg geholpen te worden :).
Wat is ultra goedkoop?
Hoe vaak ga je het busje gebruiken en voor wat? (vakantie, circuitrijden enz.)
Wat voor motoren zijn het? Maakt nogal wat uit of het twee uit de kluiten gewassen Harley Davidson motoren zijn of 2 supermotards ;)
Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Aanhanger kan helaas niet :(.
Why not? Trekgewicht van de auto staat het niet toe?
Waarschijnlijk is het toch de goedkoopste optie, ook al zou je een trekhaak moeten monteren. :)
Yoshi <3

[ Voor 44% gewijzigd door Panini op 15-01-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Panini schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Wat is ultra goedkoop?
Hoe vaak ga je het busje gebruiken en voor wat? (vakantie, circuitrijden enz.)
Wat voor motoren zijn het? Maakt nogal wat uit of het twee uit de kluiten gewassen Harley Davidson motoren zijn of 2 supermotards ;)
Terechte vraag. 2 Enduro bikes. Mijn idee is om af en toe in Europa en Rally Raid te rijden. Dat zal misschien 3-4x per jaar zijn max. Maar ook af en toe een weekendje weg met de bikes. Denk dat ik zo'n busje maximaal 10-15x zou gebruiken per jaar.

[...]
Why not? Trekgewicht van de auto staat het niet toe?
Waarschijnlijk is het toch de goedkoopste optie, ook al zou je een trekhaak moeten monteren. :)
Tesla Model 3...

Zou wel kunnen overwegen om heel goedkoop normaal autootje, laag in wegenbelasting, te kopen en dan een trailer erbij. Misschien is dat handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Terechte vraag. 2 Enduro bikes. Mijn idee is om af en toe in Europa en Rally Raid te rijden. Dat zal misschien 3-4x per jaar zijn max. Maar ook af en toe een weekendje weg met de bikes. Denk dat ik zo'n busje maximaal 10-15x zou gebruiken per jaar.
Ten eerste: heerlijk plan en wat mooi dat je zoiets samen met je vriendin doet. :*)
Welke motorfietsen zijn het precies?

Denk dat je ook moet overwegen wat je allemaal mee wilt nemen. Als je een rally gaat rijden zal je een hoop gereedschap + reserveonderdelen mee willen nemen denk ik? Dat betekent dus extra laadruimte.

En wil je eventueel in de bus/aanhanger/camper slapen? Of ga je verblijven in een hotel of tent bijvoorbeeld.
Tesla Model 3...

Zou wel kunnen overwegen om heel goedkoop normaal autootje, laag in wegenbelasting, te kopen en dan een trailer erbij. Misschien is dat handiger.
Hoe laag zo een auto zou zijn in de wegenbelasting weet ik niet. Je moet natuurlijk wel een trailer met 2 motoren kunnen trekken. Skoda Octavia Combi ofzo is een optie wellicht? Zijn voor weinig te vinden op Marktplaats, maar ik weet je budget natuurlijk nog niet :). Zonder dat is het moeilijk om advies te geven.

Gesloten trailer waar 2 motoren in passen kost je zo een 1500-2500 euro tweedehands. Zijn een hoop circuit FB pagina's waar deze voorbij komen, of waar je een oproep kan plaatsen. Dingen kan je gelijk mooi inrichten naar wens, en met goed onderhoud zijn deze redelijk waardevast.

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 15-01-2019 14:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
Voor de liefhebber :+

Mooi plaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5txhOl37GB4yIa4Q7lcpLotV/medium.jpg

https://tweakers.net/ext/f/5txhOl37GB4yIa4Q7lcpLotV/full.jpg

Ik heb nog niet helemaal door hoe dat nou werkt met het fotoalbum... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Moet het per se motor gerelateerd zijn? Want op ebay en Ali heb je zogenaamde 'sticker bombs'. Dan krijg je 100 willekeurige stickers opgestuurd voor 3-5€. Ooit ook eens gedaan, zaten nog best leuke tussen namelijk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NnXYgLNewgwHJFAv1QXNZZPY/full.jpg

De eerste bomb is binnen :P. Zit zo al wat leuks tussen voor zowel mij als de kinderen. Hoop meuk met schedels en andere weird shit maar dat is het risico :9.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-01-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]

De eerste bomb is binnen :P. Zit zo al wat leuks tussen voor zowel mij als de kinderen. Hoop meuk met schedels en andere weird shit maar dat is het risico :9.
nice! Ja sommige stickers zijn niet kind-vriendelijk of gewoon erg apart inderdaad. Maar kunnen we straks een rijdende sticker bomb verwachten in Breda?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:44:
[...]

nice! Ja sommige stickers zijn niet kind-vriendelijk of gewoon erg apart inderdaad. Maar kunnen we straks een rijdende sticker bomb verwachten in Breda?
Ja, al beperk ik me vanwege de kleurstelling wel tot voornamelijk zwart/wit/rode stickers op de motor zelf, maar op de koffer ram ik alles wat leuk is :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:55

A13X

Dude

Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:12:
[...]

[...]

[...]

Tesla Model 3...

Camper geen beter idee? Goedkoper in de wegenbelasting begreep ik en genoeg mensen die crossen of karten en de motor/kart in de camper zetten via een extra deurtje.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 20:35
Raym09 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Camper geen beter idee? Goedkoper in de wegenbelasting begreep ik en genoeg mensen die crossen of karten en de motor/kart in de camper zetten via een extra deurtje.
Camper(tje) valt in het geel kenteken tarief voor de houderschapsbelasting, waarbij je 1 kwartaal betaald voor een heel jaar. (kortings regeling campers)
Echter een dieseltje van rond de 2500kg (beetje camper begint rond dat gewicht pas) telt redelijk door in de wegenbelasting.

Nadeel is tevens dat je met een beetje pech gezeur krijgt met de gemeente. Kampeervoertuigen mogen in bijna geen enkele gemeente in NL langer dan 3 x 24 uur aan een gesloten op de zelfde plek op de openbare weg geparkeerd worden.
Sommige gemeentes handhaven hier standaard op, andere gemeentes pas na klachten van buren/buurtgenoten.

Met wat zoeken moet een oude ducato op benzine wel te vinden zijn.
Zit een 2.0 liter Peugeot blok in, lopen niet kapot zijn helaas niet super zuinig maar ik denk dat je daarmee wel eens voordeliger uit zou kunnen zijn dan een veel zwaardere camper op diesel.

Maar 2 enduro motoren moeten denk ik ook wel een VW transporter passen, dat is nog weer kleiner en minder zwaar, weet niet of die in benzine uitvoering te vinden zijn??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Heel anders, maar is huren geen optie? Stuur(hier in Groningen) verhuurt b.v. Sprinter's voor nog geen 60 euro per dag.. Zit je ook niet met onderhoud en verzekering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
darkkingll schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:12:
Heel anders, maar is huren geen optie? Stuur(hier in Groningen) verhuurt b.v. Sprinter's voor nog geen 60 euro per dag.. Zit je ook niet met onderhoud en verzekering etc.
Wordt een leuke met maar 1000 vrije km's. :X
Zou wel op zoek gaan naar km vrij huren dan.
Pagina: 1 ... 120 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.