Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:12:
[...]
Terechte vraag. 2 Enduro bikes. Mijn idee is om af en toe in Europa en Rally Raid te rijden. Dat zal misschien 3-4x per jaar zijn max. Maar ook af en toe een weekendje weg met de bikes. Denk dat ik zo'n busje maximaal 10-15x zou gebruiken per jaar.
Ten eerste: heerlijk plan en wat mooi dat je zoiets samen met je vriendin doet.
Welke motorfietsen zijn het precies?
Denk dat je ook moet overwegen wat je allemaal mee wilt nemen. Als je een rally gaat rijden zal je een hoop gereedschap + reserveonderdelen mee willen nemen denk ik? Dat betekent dus extra laadruimte.
En wil je eventueel in de bus/aanhanger/camper slapen? Of ga je verblijven in een hotel of tent bijvoorbeeld.
Tesla Model 3...
Zou wel kunnen overwegen om heel goedkoop normaal autootje, laag in wegenbelasting, te kopen en dan een trailer erbij. Misschien is dat handiger.
Hoe laag zo een auto zou zijn in de wegenbelasting weet ik niet. Je moet natuurlijk wel een trailer met 2 motoren kunnen trekken. Skoda Octavia Combi ofzo is een optie wellicht? Zijn voor weinig te vinden op Marktplaats, maar ik weet je budget natuurlijk nog niet

. Zonder dat is het moeilijk om advies te geven.
Gesloten trailer waar 2 motoren in passen kost je zo een 1500-2500 euro tweedehands. Zijn een hoop circuit FB pagina's waar deze voorbij komen, of waar je een oproep kan plaatsen. Dingen kan je gelijk mooi inrichten naar wens, en met goed onderhoud zijn deze redelijk waardevast.
[
Voor 4% gewijzigd door
Panini op 15-01-2019 14:57
]